SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?
Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo
Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
Rowan Atkinson, juni 2014
[ Bericht 12% gewijzigd door El_Matador op 11-01-2015 21:55:44 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij zegt toch ook dat ALS HIJ DEZELFDE IDEOLOGISCHE/POLITIEKE idealen als Breivik hanteerde dat hij zich geroepen zou voelen afstand te nemen van Breivik.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook dat ALS HIJ DEZELFDE IDEOLOGISCHE/POLITIEKE idealen als Breivik hanteerde dat hij zich geroepen zou voelen afstand te nemen van Breivik.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.
De vrijheid van meningsuiting is ooit in het leven geroepen om het straffeloos oneens te kunnen zijn met de zittende machthebbers (om te voorkomen dat je dan in het cachot gegooid kon worden of erger). Niet om ongebreideld als te mogen roepen wat in je hersens opkomt.
De vrijheid van meningsuiting is dan ook begrensd door het (straf)recht.
En de vrijheid van meningsuiting houdt ook niet in dat je alles maar moet roepen. Je kunt dat ook gewoon laten. Het mag, maar het hoeft niet.
Hij komt het oplossen, jeweetzelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mata, wat is dat toch met dat lapo-hunten van jou? Kom je aandacht te kort ofzo?
ALSquote:Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef AhmedJaret het volgende:
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomen
Het wordt veelal gempliceerd. Wil je echt dat mensen alles wat ze roepen nauwkeurig verwoorden? Ja, dat zou mooi zijn. Maar het is geen rele verwachting.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef VromeBroeder het volgende:
Dat past niet echt bij wat ik over het algemeen hoor. Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen zo.
precies wie zegt dat het nietzelfde geld voor die ministerquote:
I know, vertel hem dat...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.
De vrijheid van meningsuiting is ooit in het leven geroepen om het straffeloos oneens te kunnen zijn met de zittende machthebbers (om te voorkomen dat je dan in het cachot gegooid kon worden of erger). Niet om ongebreideld als te mogen roepen wat in je hersens opkomt.
De vrijheid van meningsuiting is dan ook begrensd door het (straf)recht.
En de vrijheid van meningsuiting houdt ook niet in dat je alles maar moet roepen. Je kunt dat ook gewoon laten. Het mag, maar het hoeft niet.
Binnen de grenzen van de (straf)wet blijven is formeel gezien genoeg.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wordt veelal gempliceerd. Wil je echt dat mensen alles wat ze roepen nauwkeurig verwoorden? Ja, dat zou mooi zijn. Maar het is geen rele verwachting.
Dit. Het is een beetje hetzelfde als zeggen: "ik ben voor democratie, maar alleen als mensen alleen mogen stemmen op de partij waar ik het mee eens ben". Dan heb je in mijn ogen ook geen stemrecht meer, je wilt namelijk gebruik maken van iets wat je zelf niet erkent.quote:
Daar heb ik niets mee te maken. Ik leg alleen maar uit dat jij zijn voorbeeld niet goed las.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
precies wie zegt dat het nietzelfde geld voor die minister
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de grenzen van de (straf)wet blijven is formeel gezien genoeg.
Maar het is niet niet altijd wenselijk je slechts daartoe te beperken.
Dat je iets wettelijk gezien mag zeggen wil nog niet zeggen dat je het ook moet zeggen.
Tsja, en daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijnquote:Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.
Idd, als ik elke dag al het gedrag wat ik persoonlijk niet zo wenselijk vind zou afstraffen met een kogel...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.
Of niet neergestoken/schoten worden inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tsja, en daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijn
Maar desalniettemin is het dan prettig als we daar gewoon over kunnen praten/discussiren. En dat dus niet doen op het randje van wat wettelijk is toegestaan
Er wordt al volop gewerkt aan het bewaken en bevorderen van onze hoogstgewaardeerde vrijheid van meningsuiting.twitter:BBCWorld twitterde op zondag 11-01-2015 om 16:55:40Tighter internet surveillance "urgently" needed to foil jihadists, governments agree in Paris http://t.co/O378OlJSNC http://t.co/iGGXBegixf reageer retweet
Ho even, ik had iig ik het NIET over he?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Idd, als ik elke dag al het gedrag wat ik persoonlijk niet zo wenselijk vind zou afstraffen met een kogel...
Dat was een beetje cynischquote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho even, ik had iig ik het NIET over he?
Dat is OVER het randje. En uiteraard nog veel en veel en veel onwenselijker (to put it mildly).quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Of niet neergestoken/schoten worden inderdaad.
Putin zal wel lachen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Er wordt al volop gewerkt aan het bewaken en bevorderen van onze hoogstgewaardeerde vrijheid van meningsuiting.twitter:BBCWorld twitterde op zondag 11-01-2015 om 16:55:40Tighter internet surveillance "urgently" needed to foil jihadists, governments agree in Paris http://t.co/O378OlJSNC http://t.co/iGGXBegixf reageer retweet
#JeSuisSurveillance
Ligt eraan. Als er een maatschappelijk fenomeen is dat aangekaart moet/kan worden, zoals de islam, dan hoeft dat niet alleen via discussies, maar mag dat ook best middels grove cabaretiers en cartoonisten, die vaak slechts de conclusie afschilderen. Dat het op grove/beledigende wijze gebeurt is misschien wel goed; het roept op tot discussies. En het betekent gelijktijdig ook niet dat er gn argumenten van de beledigende zijn. Deze wel eisen als voorwaarde om de conclusie te mogen geven lijkt mij irreel en onwenselijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is OVER het randje. En uiteraard nog veel en veel en veel onwenselijker (to put it mildly).
Maar ik had het dus over een normaal gesprek/ een normale discussie kunnen voeren met iemand waarmee je het (al dan niet hartgrondig) oneens bent.
Dat hoeft wat mij betreft niet op het scherpst van de vrijheid-van-meningsuiting-snede. Veel prettiger is het om dat gewoon met normale argumenten te doen, wat mij betreft.
Ik heb de discussie niet gevolgd, dus als ik het verkeerd begrepen heb kan dat, maar de doodstraf (waar ik persoonlijk tegen ben) wordt uitgevoerd door overheden en niet door willekeurige individuen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom moet ik daar affiniteit mee tonen? ik praat niets goed maar de doodstraf een legitieme optie vinden is niet strafbaar
waarom zou je als homo zwaar gekrenkt moeten zijn door het lezen van de koran?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef SuperFood het volgende:
ahmed laten we het omdraaien. stel ik ben homo en lees de koran en voel me zwaar gekrenkt. dat geeft mij toch ook niet het recht om een moslim te vermoorden. als je de overeenkomsten niet ziet dan kan ik het verder ook niet meer helpen
Leave Tofik Dibi alone!!!quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef SuperFood het volgende:
ahmed laten we het omdraaien. stel ik ben homo en lees de koran en voel me zwaar gekrenkt. dat geeft mij toch ook niet het recht om een moslim te vermoorden. als je de overeenkomsten niet ziet dan kan ik het verder ook niet meer helpen
Je slaat de spijker op de kop!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomen
Omdat volgens de koran homo's gestenigd moeten worden?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom zou je als homo zwaar gekrenkt moeten zijn door het lezen van de koran?
Ik zie niet in waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Ik heb helemaal niks tegen "de islam".quote:Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als er een maatschappelijk fenomeen is dat aangekaart moet/kan worden, zoals de islam, dan hoeft dat niet alleen via discussies, maar mag dat ook best middels grove cabaretiers en cartoonisten, die vaak slechts de conclusie afschilderen. Dat het op grove/beledigden wijze gebeurt is misschien wel goed; het roept op tot discussies. En het betekent gelijktijdig ook niet dat er gn argumenten van de beledigende zijn. Deze wel eisen als voorwaarde om de conclusie te mogen geven lijkt mij irreel en onwenselijk.
Dan vind je het vast geen probleem betreffende vers hier te plaatsen. Ik wacht.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat volgens de koran homo's gestenigd moeten worden?
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islamquote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom zou je als homo zwaar gekrenkt moeten zijn door het lezen van de koran?
en in Nederland lopen ze allemaal op klompenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
waarom moet hij jullie mening hebben?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je praat daarmee ergens goed dat het is gebeurd, je geeft geen enige affiniteit met dat je moet kunnen zeggen wat je wilt zonder dat daar ooit de dood als straf op kan staan.
Tsja, ook volgens de bijbel en diens voorloper (wat christenen nu het OT noemen).quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen waarom de islam aangekaart moet worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan de noodzakelijkheid voor de mogelijkheid het te kunnen doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie niet in waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Ik heb helemaal niks tegen "de islam".
Uiteraard heb ik wel iets tegen terroristen en criminelen, maar van welke gezindte die zijn boeit me werkelijk helemaal niet. Die moeten gewoon worden aangepakt.
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam
Ik denk dat dat meer cultuur dan Koran is, het stenigen van homo's.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
dat was het punt niet. teruglezen zal wel niet gaanquote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet".
dat is dus niet zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer cultuur dan Koran is, het stenigen van homo's.
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.
....quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tsja, ook volgens de bijbel en diens voorloper (wat christenen nu het OT noemen).
Er is geen enkele reden waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan het feit dat het nergens voor nodig is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen waarom de islam aangekaart moet worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan de noodzakelijkheid voor de mogelijkheid het te kunnen doen.
heb je het artikel gelezen of denk je dat welke wikipedia link dan ook je case sterker maakt?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..]
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..] stelt ook dat hun God boven de democratie staat.
De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan het feit dat het nergens voor nodig is.
Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.
Oke de steniging werd door god gedaan. Punt is dat er op homo's wordt neergekeken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan vind je het vast geen probleem betreffende vers hier te plaatsen. Ik wacht.
Dit. Christelijk Europa zou er vandaag de dag anders hebben uitgezien als men niet massaal het geloof, de verschillende stromingen en instituten aan de kaak gesteld zou hebben. Dus moslims krijgen gewoon precies dezelfde behandeling als de christenen van de vorige eeuw.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
#JeSuisSurveillance
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boekquote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
En dat zou wat mij betreft ook niet mogen, aangezien dit haaks staat op de vrijheid van (geen) Godsdienst. Het 'grappige' is dat de SGP dus eigenlijk gebruikt maakt van een systeem waar ze zelf tegen zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..]
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.
Kan ie mooi bij de bovenste keukenkastjes.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Maar ja, mijn god staat daar weer boven...
Klopt er iets niet aan?quote:
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemdquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boek
Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.
Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.
Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?
heb je iets te verbergen danquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.
Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
Het is een non-argument waar ik moe van wordt.quote:
Joh?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.
Nope. Van huis uit een katholiek, maar niet praktiserend.quote:
Volgens mij niet zo letterlijk (stenigen door mensen van homo's) in de Koran.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boek
Steniging door god zelf wordt echter wel degelijk vermeld (Sodom)quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
Ligt eraan. Wat mij betreft houden we een Mohammed-afzeik-maand.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.
Dat is mijn hele probleem een beetje met (een deel van de) religieuze mensen. Zelf 'respect', ruimte en vrijheid voor hun geloof eisen, maar het aan anderen niet geven.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.
En dat is de exceptio religionis: De Hoge Raad heeft in de afgelopen jaren een aantal arresten gewezen waarin is vastgesteld dat een uitlating zijn beledigende karakter kan verliezen indien deze is gedaan in de context van een geloofsovertuiging. Beroemde arresten in deze zijn het Van Dijke-arrest en het Van der Wende-arrest. In 1996 vergeleek Van Dijke in een interview met het weekblad Nieuwe Revu praktiserende homo's met dieven en fraudeurs. Een jaar later schreef Van der Wende in de Justitiekrant dat met het openstellen van het huwelijk voor homo’s heteroseksualiteit gelijk werd gesteld met homoseksualiteit. Volgens hem was dat hetzelfde als het gelijkstellen van diefstal aan schenking en van mishandeling aan verpleging. Beiden deden die uitlatingen omdat zij op grond van hun geloofovertuiging het praktiseren van homoseksualiteit als een zonde zagen. En in beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat de op zichzelf kwetsende uitlatingen over homoseksuelen hun beledigend karakter kunnen verliezen gelet op de religieuze context waarin zij zijn gedaan. Het is hierbij wel vereist dat er geen onnodig grievende bewoordingen zijn gebruikt bij de uiteenzetting van de geloofsovertuiging
Gast? Is icons lezen moeilijk?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, zolang we allemaal zo nu en dan braaf met een #JeSuisCharlie sticker op ons voorhoofd ergens op een plein gaan staan en "Bravo Les Polices" scanderen, houden ze vast alleen de terroristen wat meer in de gaten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
ik had het over stenigingquote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast? Is icons lezen moeilijk?
Afwijzing van homoseksualiteit komt wel degelijk in alle 3 de abrahamistsiche godsdiensten voor.
Wat zegt ie dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Sylv3se het volgende:
Als ik Opstelten zo hoor bij Nieuwsuur is Patriot Act II in de maak.
Waar heb je het over?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Oke de steniging werd door god gedaan. Punt is dat er op homo's wordt neergekeken.
Welnee. Jij hebt jezelf aangepraat dat alleen de islam bepaalde dingen predikt, terwijl dat niet zo is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is een non-argument waar ik moe van wordt.
''Verkrachten is slecht!''
Jij: ''Moorden is ook slecht hoor!''
''Cocane is slecht!''
Jij: ''Herone ook!''
In Frankrijk gingen vorig jaar ook nog 300k mensen demonstreren tegen het homohuwelijk, het komt overal voor. Zelfs bij Atheisten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast? Is icons lezen moeilijk?
Afwijzing van homoseksualiteit komt wel degelijk in alle 3 de abrahamistsiche godsdiensten voor.
Ja. God bepaalt de straf. Dat is meestal zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Steniging door god zelf wordt echter wel degelijk vermeld (Sodom)
Nee dat heb ik niet en mensen die roepen dat ze niks te verbergen hebben en dat de overheid alles van ze mag weten zijn compleet achterlijk. Die data gaat nooit meer weg en hoewel je wellicht de huidige overheid vertrouwd met al jouw gegevens weet niemand of in de toekomst de overheid nog wel te vertrouwen is met diezelfde gegevens.quote:
Wat mij betreft niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt eraan. Wat mij betreft houden we een Mohammed-afzeik-maand.
90% interpreteert de Koran verkeerd. Dat is het.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.
quote:
De hele wereld in rep en roer vanwege een gekkie op twitter.
Er stond een agent aan de deur.
Er belde een mevrouw van de terrorismebestrijding.
En een mevrouw van Twitter.
Ze stoorden bij de herontdekking van mijn favoriete hobby: Lego.
Of ik aangifte wilde doen.
De mevrouw van Twitter stond ik vriendelijk te woord: nee, maar succes ermee.
De mevrouw van de terrorismebestrijding stond ik beleefd te woord: nee.
De agent mocht niet binnenkomen en kreeg het NEE! op straat te horen. Hij bleef vriendelijk. Gaf zijn telefoonnummer. Ligt inmiddels bij het oud papier.
Natuurlijk doe ik geen aangifte.
Oom Ivo sluit 200 politiebureau’s, dus de agenten zitten echt te wachten op mij. NOT. Bovendien, die ene keer dat ze wl op mij wachtten voor de aangifte van 2000 bedreigingen, kostte het me zeker drie uur. En een hoge bloeddruk toen zes maanden later een agent belde dat ze niets en niemand hadden weten te vinden.
Als je een fokking semi-bekende rapper die je bedreigt, niet weet te vinden, terwijl in Nederland lk telefoonnummer door een beetje journo binnen een uur te achterhalen is, ben je incompetent.
Dus naar het politiebureau om aangifte te doen? Waarom? Zelfs een cursus koken heeft meer kans van slagen dan dat Ivo’s laatste agenten een bedreiger weten op te pakken wanneer ‘ie zich vrijwillig meldt.
Nee. Sorry.
Bovendien ben ik niet bang voor moslims, of voor islamfundi’s. Ik ben bang voor politici die ervoor gezorgd hebben dat door hun beleid Nederland is verworden tot een land waarin geweld en godsdienstwaanzin de ruimte krijgen. Bang voor politici die ontkennen n toestaan dat geweld en godsdienstwaanzin in moskeen, internaten en gevangenissen gepredikt worden. Bang voor politici die onze normen en waarden, onze rechten verkwanselen al naar gelang de eerste de beste stem die ze uitkomt.
Het wordt tijd dat politici beseffen dat vrijheid van meningsuiting ook geldt voor fotofucks van Van Aartsen, voor anti-koningshuisdemonstranten, journo’s en cartoonisten. Het wordt tijd dat politici beseffen dat we niet in een islamitisch deel van de wereld leven, tijd dat politici die jihadistische inwoners, burgers van Nederland duidelijk maken, desnoods op hardhandige wijze, dat iedereen in Nederland recht op vrijheid en veiligheid heeft. Ook als ze vrouw zijn. Of een mening hebben die je niet aanstaat.
Want degenen die de trekker overhalen, zijn niet altijd de schuldigen. En de mensen die aan de deur staan, de mensen die bellen? Die weten dat maar al te goed.
Dat snap ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat is mijn hele probleem een beetje met (een deel van de) religieuze mensen. Zelf 'respect', ruimte en vrijheid voor hun geloof eisen, maar het aan anderen niet geven.
Het punt ging over het stenigen door mensen van homo's.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.
dit, zielig gewoonquote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, zolang we allemaal zo nu en dan braaf met een #JeSuisCharlie sticker op ons voorhoofd ergens op een plein gaan staan en "Bravo Les Polices" scanderen, houden ze vast alleen de terroristen wat meer in de gaten.
Hoe kom je daar in Godsnaam bij? De bijbel is wat mij betreft net zo debiel als de Koran. Ik erken, anders dan jij, wl dat het geen nut heeft om het christendom erbij te betrekken wanneer je de Koran bekritiseerd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welnee. Jij hebt jezelf aangepraat dat alleen de islam bepaalde dingen predikt, terwijl dat niet zo is.
Dat is jouw probleem, niet het mijne.
Dat is het gevolg van de afkeer en te extremitische moslims.quote:
Het is helemaal geen exclusief moslim-issue. Christenen gaan ook uit hun plaat. Vraag maar eens aan kinderen van christelijke ouders uit de Biblebelt..quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is weliswaar geen stenigen.. maar de afkeur en walging die door moslimland trok erover
Daarom vind ik die strenggelovigen zo bekrompen. Geloof boven alles stellen, in plaats van te kijken naar de werkelijke achterliggende redenen en de situatie. Dat het belang van het knd voorop stond, zagen ze niet. Wel dat het kind bij een niet-moslim ondergebracht werd.
Verdoe je tijd niet johquote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van de afkeer en te extremitische moslims.
Overigens.. is er hier een Moslim die een ongelovige (mij dus) aan zo'n sprookjesboek kan helpen? Ik ben wel benieuwd naar hoe achterlijk dat boek eigenlijk wel niet is.
en dat punt is dus niet waarquote:Op zondag 11 januari 2015 22:22 schreef MouzurX het volgende:
Maar 30 posts verder:
Het punt is als homo kan je je net zo beledigd voelen (nog erger zelfs) door de koran dan een stomme tekening
Sinead O'Connor had in de VS politiebeveiliging nodig nadat ze een foto van de paus had verscheurd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |