abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148587194
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:

[..] stelt ook dat hun God boven de democratie staat.
Zo denk ik er ook over.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148587270
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan het feit dat het nergens voor nodig is.
De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:15:05 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148587335
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.
Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.
En dat is de exceptio religionis: De Hoge Raad heeft in de afgelopen jaren een aantal arresten gewezen waarin is vastgesteld dat een uitlating zijn beledigende karakter kan verliezen indien deze is gedaan in de context van een geloofsovertuiging. Beroemde arresten in deze zijn het Van Dijke-arrest en het Van der Wende-arrest. In 1996 vergeleek Van Dijke in een interview met het weekblad Nieuwe Revu praktiserende homo's met dieven en fraudeurs. Een jaar later schreef Van der Wende in de Justitiekrant dat met het openstellen van het huwelijk voor homo’s heteroseksualiteit gelijk werd gesteld met homoseksualiteit. Volgens hem was dat hetzelfde als het gelijkstellen van diefstal aan schenking en van mishandeling aan verpleging. Beiden deden die uitlatingen omdat zij op grond van hun geloofovertuiging het praktiseren van homoseksualiteit als een zonde zagen. En in beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat de op zichzelf kwetsende uitlatingen over homoseksuelen hun beledigend karakter kunnen verliezen gelet op de religieuze context waarin zij zijn gedaan. Het is hierbij wel vereist dat er geen onnodig grievende bewoordingen zijn gebruikt bij de uiteenzetting van de geloofsovertuiging
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_148587345
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.
Maar ja, mijn god staat daar weer boven... ;)
Make my day!
pi_148587364
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan vind je het vast geen probleem betreffende vers hier te plaatsen. Ik wacht. :)

:{²
Oke de steniging werd door god gedaan. Punt is dat er op homo's wordt neergekeken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148587368
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.
Dit. Christelijk Europa zou er vandaag de dag anders hebben uitgezien als men niet massaal het geloof, de verschillende stromingen en instituten aan de kaak gesteld zou hebben. Dus moslims krijgen gewoon precies dezelfde behandeling als de christenen van de vorige eeuw.
pi_148587371
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
BBCWorld twitterde op zondag 11-01-2015 om 16:55:40 Tighter internet surveillance "urgently" needed to foil jihadists, governments agree in Paris http://t.co/O378OlJSNC http://t.co/iGGXBegixf reageer retweet
Er wordt al volop gewerkt aan het bewaken en bevorderen van onze hoogstgewaardeerde vrijheid van meningsuiting.

#JeSuisSurveillance
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.

Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.

:X :') ;( :'( :r }:| :(!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 11 januari 2015 @ 22:15:53 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148587378
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer cultuur dan Koran is, het stenigen van homo's.
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boek
pi_148587379
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:

[..]

SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.
En dat zou wat mij betreft ook niet mogen, aangezien dit haaks staat op de vrijheid van (geen) Godsdienst. Het 'grappige' is dat de SGP dus eigenlijk gebruikt maakt van een systeem waar ze zelf tegen zijn. :')
pi_148587381
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Maar ja, mijn god staat daar weer boven... ;)
Kan ie mooi bij de bovenste keukenkastjes.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148587395
Ben jij een moslim Whiskers?
  zondag 11 januari 2015 @ 22:16:21 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148587401
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

.... :')
Klopt er iets niet aan?
pi_148587437
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_148587445
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.

Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.

Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?

zondag 11 januari 2015 @ 22:17:14 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148587464
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.
pi_148587486
Als ik Opstelten zo hoor bij Nieuwsuur is Patriot Act II in de maak.
pi_148587497
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?
Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148587516
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

heb je iets te verbergen dan
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_148587517
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klopt er iets niet aan?
Het is een non-argument waar ik moe van wordt.

''Verkrachten is slecht!''

Jij: ''Moorden is ook slecht hoor!''

''Cocaïne is slecht!''

Jij: ''Heroïne ook!''
pi_148587533
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.
Joh? :D

zondag 11 januari 2015 @ 22:18:23 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148587536
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef LelijKnap het volgende:
Ben jij een moslim Whiskers?
Nope. Van huis uit een katholiek, maar niet praktiserend.
pi_148587581
quote:

[..]

Volgens mij niet zo letterlijk (stenigen door mensen van homo's) in de Koran.
Maar ik heb de Koran dan ook niet gelezen. :)
Make my day!
pi_148587593
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
Steniging door god zelf wordt echter wel degelijk vermeld (Sodom)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148587610
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.
Ligt eraan. Wat mij betreft houden we een Mohammed-afzeik-maand.
pi_148587627
quote:

[..]

Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.
En dat is de exceptio religionis: De Hoge Raad heeft in de afgelopen jaren een aantal arresten gewezen waarin is vastgesteld dat een uitlating zijn beledigende karakter kan verliezen indien deze is gedaan in de context van een geloofsovertuiging. Beroemde arresten in deze zijn het Van Dijke-arrest en het Van der Wende-arrest. In 1996 vergeleek Van Dijke in een interview met het weekblad Nieuwe Revu praktiserende homo's met dieven en fraudeurs. Een jaar later schreef Van der Wende in de Justitiekrant dat met het openstellen van het huwelijk voor homo’s heteroseksualiteit gelijk werd gesteld met homoseksualiteit. Volgens hem was dat hetzelfde als het gelijkstellen van diefstal aan schenking en van mishandeling aan verpleging. Beiden deden die uitlatingen omdat zij op grond van hun geloofovertuiging het praktiseren van homoseksualiteit als een zonde zagen. En in beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat de op zichzelf kwetsende uitlatingen over homoseksuelen hun beledigend karakter kunnen verliezen gelet op de religieuze context waarin zij zijn gedaan. Het is hierbij wel vereist dat er geen onnodig grievende bewoordingen zijn gebruikt bij de uiteenzetting van de geloofsovertuiging
Dat is mijn hele probleem een beetje met (een deel van de) religieuze mensen. Zelf 'respect', ruimte en vrijheid voor hun geloof eisen, maar het aan anderen niet geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')