abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 januari 2015 @ 14:23:14 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148566173

De Fractie is een politieke dramaserie van tien afleveringen van 30 minuten, waarin op een vernieuwende wijze realiteit en fictie samengaan. We volgen de fictieve fractie van de VPN, de Vrijzinnige Partij Nederland, in de dagelijkse werkelijkheid van politiek Den Haag.

Vanaf maandag 12 januari. 21.15 uur. Nederland 2.
quote:
De serie begint als Tim Snel tijdens het kerstreces overstapt naar de VPN. Tim is een jong en ambitieus kamerlid. Hij heeft een ideaal: hij wil Nederland radicaal veranderen door de inkomstenbelasting af te schaffen. Bij zijn eigen partij kreeg hij geen voet aan de grond, tot de VPN hem een kans biedt. Met zijn overstap naar de VPN besluit hij helemaal voor de politiek te gaan.

Jan Leusingh, de charismatische partijleider van de VPN, heeft Tim gevraagd om als woordvoerder Financiën bij zijn partij te komen - zonder dit te overleggen met de ambitieuze fractieleider Marise Collee. Niet iedereen is dus blij met Tims komst. We volgen Tim in de Haagse politiek, waarin iedereen een verborgen agenda blijkt te hebben. Idealen blijken minder hard dan strategie om de macht.

Het doel van Jan Leusingh is de VPN tot de grootste partij te maken, met hemzelf als strateeg achter de schermen. Het liefst had hij zelf de macht naar zich toe getrokken en in de schijnwerpers gestaan, maar dat is door een verborgen gebleven gebeurtenis in zijn verleden onmogelijk. Tim speelt een rol in zijn spel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 januari 2015 @ 14:24:30 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148566204
Lijkt me leuk :). Ik geef het morgen iig een poging.

Nog een stukkie uit het ED --> http://www.ed.nl/algemeen(...)de-fractie-1.4703621
quote:
Elke vergelijking met échte politieke kopstukken gaat volgens de makers mank. Toch lijken de karakters uit De fractie zó weggelopen van het Binnenhof. Het idee voor de dramaserie komt van Femke Halsema.
Hoewel premier Rutte en alle andere bekenden van het Binnenhof regelmatig voorbijstruinen, is de nieuwe VPRO-serie De fractie vooral fictie. Toch staan de acteurs in deze tiendelige dramareeks, bedacht door voormalig Groen Links-politica Femke Halsema, met beide benen middenin in de politieke werkelijkheid. Dit dankzij een vernuftig productioneel trucje, dat het mogelijk maakt actuele Haagse hete hangijzers te integreren in de reeds opgenomen afleveringen.

Pikante politieke onderwerpen, persoonlijke sores: de fractieleden van de VPN, een vrijzinnige progressieve partij, woelen zich door een hete brij, waarin Groningse gasbellen, buitenlandse missies en de opvang van asielzoekers worden afgewisseld met dilemma's in de privésfeer.

Achter de schermen
Wat De fractie vooral onderscheidt van het echte leven in en rondom de Tweede Kamer, is dat het publiek een kijkje achter de doorgaans hermetisch gesloten kamerdeur van een fractie mag nemen. Met alle fricties, ruzies en achterklap die daar bij horen. "Uniek, want wat er áchter de schermen gebeurt, krijgen we als buitenstaanders normaal nooit te zien. Wat blijkt: het zijn gewoon mensen van vlees en bloed, met al hun tekortkomingen", zegt acteur Joris Smit, die als kroonprins van de partij zijn financiële zegje in de televisie-Kamer mag doen.

Femke Halsema, die eind 2010 het politieke toneel verliet, werkte samen met tv-producent Gijs van de Westelaken haar idee voor een dramaserie over politiek Den Haag uit. De oud-partijleider van Groen Links bedacht de contouren van de nieuwe VPN. Deze middenpartij is het speeltje van een voormalig internetondernemer, die zijn miljoenen euro's inzet om zijn politieke idealen te verwezenlijken en daarvoor vrienden uit het hele land optrommelt.

Smit: "Ik ben de financieel woordvoerder Tim Snel, die met veel bombarie wordt binnengehaald. Hij is jong, talentvol, heeft wilde ideeën en is – net als de partij – liever onorthodox dan voorspelbaar. Iemand die de randjes opzoekt en daar soms ook overheen gaat. Eigenlijk is dat wat Geert Wilders ook wel doet, hoewel Tim zeker geen populist is.

"Ik hoop dat we met deze dramaserie de politiek een beetje sexyer kunnen maken", vervolgt Smit. "In elke aflevering zit een onderwerp dat met ons allemaal te maken heeft en waarover we allemaal zouden moeten nadenken. Het volk mag af en toe wat meer van zich laten horen, vind ik. Toen we met het Nationale Toneel in 2013 een voorstelling gingen maken over Nieuwspoort, heb ik zes weken op het Binnenhof rondgelopen en die hele dierentuin mogen bespioneren. Ik ging weg met enorm veel respect voor iedereen die daar keihard werkt en met alle passie zijn land wil vertegenwoordigen."

Fractieleider
Sandra Mattie speelt fractieleider Marise Collee, die vanwege de aardgasbevingen meteen maar heel Groningen wil laten ontruimen. Zij deed in het Haagse een snuffelstage bij D66-Kamerlid en oud-journaliste Pia Dijkstra. "Wat ik heb gezien, is dat het heel erg hard werken is in de politiek. En dan al die gedragscodes waaraan iedereen zich maar moet houden... Een van de wijze lessen van Pia was dat je vooral goed bij jezelf moet blijven en je niet laat meeslepen door al die spanning."

De journalisten Toine Heijmans en Roel Jansen, die met misdaadauteur Charles den Tex voor het script tekenden, zeggen dat de serie niet is gemodelleerd naar bestaande of voormalige Kamerleden. Heijmans: "Je zou al die karakters er echter wel tegen kunnen komen, de hele partij trouwens. Waar we vooral op focussen, is wat er allemaal plaatsvindt achter de deur. Zo'n PvdA die in november twee Turkse Kamerleden de laan uitstuurt: wat heeft zich daar afgespeeld? Dat willen we toch weten?"
pi_148566261
Ik ben heul benieuwd! :)
(she/her)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 januari 2015 @ 14:32:30 #4
862 Arcee
Look closer
pi_148566475
Ga ik volgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:36:22 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148566606
Ben benieuwd hoe ze de verweving met de waan van de dag aan gaan pakken.
pi_148566669
En ja hoor, de veelbesproken borgen kloon is er. Waarom goede buitenlandse series nog eens matig in 't Nederlands overdoen? We zijn toch zeker Amerika niet? :{
Je suis Charlie Sheen
  zondag 11 januari 2015 @ 15:15:54 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_148568043
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:36 schreef Erasmo het volgende:
Ben benieuwd hoe ze de verweving met de waan van de dag aan gaan pakken.
Maandag zal er dan toch iets over de aanslag op Charlie Hebdo in moeten zitten.
Yankee go home!
  zondag 11 januari 2015 @ 15:22:47 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148568313
De Nederlandse Borgen, eindelijk. Ik kijk.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_148568354
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:22 schreef Faux. het volgende:
De Nederlandse Borgen, eindelijk. Ik kijk.
Waarom ben je enthousiast over goedkope namaak?
Je suis Charlie Sheen
  zondag 11 januari 2015 @ 15:25:16 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148568404
quote:
5s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:24 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom ben je enthousiast over goedkope namaak?
Omdat we nog niet weten óf het goedkope namaak is :s) Voor hetzelfde geld is het gewoon kwaliteit, en dat ook nog 's op een Nederlands toneel. Daar maak ik graag tijd voor vrij :P
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 11 januari 2015 @ 15:26:02 #11
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148568435
En bovendien: mooie plaatjes van het Binnenhof :D
pi_148601208
quote:
13s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:37 schreef NotYou het volgende:
En ja hoor, de veelbesproken borgen kloon is er. Waarom goede buitenlandse series nog eens matig in 't Nederlands overdoen? We zijn toch zeker Amerika niet? :{
Als de fractievoorzitter van VPN na de eerste aflevering MP is heb je gelijk. Maar ik heb het idee dat deze serie veel meer over de fractie en de kamer gaat dan over het kabinet. En dat is toch echt anders. In Borgen kon de hoofdrolspeelster als MP druk uitoefenen die je als fractielid of voorzitter helemaal niet kan. Hele andere politieke processen moeten we dus te zien krijgen in deze serie.

Hoewel ik de vergelijking ook wel zie. De fractievoorzitter is een vrouw, de partijvoorzitter zal wel een oude vriend en vertrouweling zijn. En de jonge nieuwkomer lijkt inderdaad de vervanger van de spindokter uit Borgen. Maar ik ga zeker kijken.
pi_148601326
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als de fractievoorzitter van VPN na de eerste aflevering MP is heb je gelijk. Maar ik heb het idee dat deze serie veel meer over de fractie en de kamer gaat dan over het kabinet. En dat is toch echt anders. In Borgen kon de hoofdrolspeelster als MP druk uitoefenen die je als fractielid of voorzitter helemaal niet kan. Hele andere politieke processen moeten we dus te zien krijgen in deze serie.

Hoewel ik de vergelijking ook wel zie. De fractievoorzitter is een vrouw, de partijvoorzitter zal wel een oude vriend en vertrouweling zijn. En de jonge nieuwkomer lijkt inderdaad de vervanger van de spindokter uit Borgen. Maar ik ga zeker kijken.
Meer omdat dit project vanaf het moment dat het bedacht werd in allerhande programma's (met name dwdd) gewoon zo verkocht/besproken is. Het is een slap aftreksel/goedkope namaak.
Je suis Charlie Sheen
pi_148601655
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Meer omdat dit project vanaf het moment dat het bedacht werd in allerhande programma's (met name dwdd) gewoon zo verkocht/besproken is. Het is een slap aftreksel/goedkope namaak.
Mwah.. Ik denk eerder dat het idee is dat als een Deense serie over politiek zo'n succes is (ook in Nederland) dan moet er ook ruimte zijn voor een Nederlandse variant. Dat is niet het zelfde als namaak. Dat is gewoon slim gebruik maken van iets dat succesvol is. House of Cards is toch ook geen namaak van Borgen.
pi_148601776
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mwah.. Ik denk eerder dat het idee is dat als een Deense serie over politiek zo'n succes is (ook in Nederland) dan moet er ook ruimte zijn voor een Nederlandse variant. Dat is niet het zelfde als namaak. Dat is gewoon slim gebruik maken van iets dat succesvol is. House of Cards is toch ook geen namaak van Borgen.
House of Cards (van netflix) is een remake van het britse origineel:http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Cards_%28UK_TV_series%29
Je suis Charlie Sheen
pi_148603083
deze serie ga ik zeker volgen, ben erg benieuwd.

wel bijzonder overigens dat deze serie gaat over de "vrijzinnige partij Nederland" maar Norbert Klein (ex 50plus) heeft pas geleden de "vrijzinnige partij" opgericht. geven ze hem met deze serie niet een hoop naamsbekendheid?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_148603237
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:30 schreef DestroyerPiet het volgende:
deze serie ga ik zeker volgen, ben erg benieuwd.

wel bijzonder overigens dat deze serie gaat over de "vrijzinnige partij Nederland" maar Norbert Klein (ex 50plus) heeft pas geleden de "vrijzinnige partij" opgericht. geven ze hem met deze serie niet een hoop naamsbekendheid?
Tja.. Waarschijnlijk hadden ze die naam al bedacht (en te duur om te veranderen) toen Norbert hiermee kwam. Verder is hij nogal kansloos, dus ook deze serie gaat hem niet helpen.
pi_148603418
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

House of Cards (van netflix) is een remake van het britse origineel:http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Cards_%28UK_TV_series%29
Het ging meer om het idee dat Borgen gewoon aangaf dat er behoefte is aan dit soort type series. Ik vind het wat ver gaan om het namaak te noemen. Je ziet altijd trends in TV-land.
pi_148603501
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het ging meer om het idee dat Borgen gewoon aangaf dat er behoefte is aan dit soort type series. Ik vind het wat ver gaan om het namaak te noemen. Je ziet altijd trends in TV-land.
Ik zie de laatste tijd in Nederland vooral veel namaak: Hollands Hoop, Noord/Zuid en nu ook de fractie. Waar is de creativiteit gebleven? Waar zijn de originele ideeën? Gemeenschapsgeld moet toch beter te besteden zijn dan aan het namaken/na-apen van wat elders al bestaat en al prima is?
Je suis Charlie Sheen
pi_148603825
quote:
5s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:43 schreef NotYou het volgende:
Ik zie de laatste tijd in Nederland vooral veel namaak: Hollands Hoop, Noord/Zuid en nu ook de fractie. Waar is de creativiteit gebleven? Waar zijn de originele ideeën? Gemeenschapsgeld moet toch beter te besteden zijn dan aan het namaken/na-apen van wat elders al bestaat en al prima is?
ik vind het wat makkelijk om over na-apen te praten als je de serie nog nooit gezien hebt. sowieso is het politieke systeem in Denemarken (Borgen) en de V.S. (House of Cards) heel anders is dan hier in Nederland, een simpele remake van de series zou dan ook helemaal nergens op slaan.
- Rudyard Kipling
pi_148603945
quote:

[..]

Ik heb de series die je hier nu noemt niet gezien en weet dus ook niet of daar nou echt sprake is van namaak. Maar er zijn gewoon heel veel series op het moment. De kans dat je een zelfde thema pakt is groot. Bedoeld of onbedoeld. En het thema van een succesvolle buitenlandse serie nemen zie ik niet als namaak of verkeerd. Als hele karakters en verhaallijnen gekopieerd worden hoeft het van mij ook niet zo nodig inderdaad.
  maandag 12 januari 2015 @ 14:03:52 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148604197
Klinkt wel grappig. Ik ga het een kans geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148614141
Vanavond.
(she/her)
pi_148614289
quote:

[..]

De enige creativiteit die er beschikbaar is omvat het bij elkaar gooien van dezelfde kliek acteurs met een verhaal dat door anderen is bedacht.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_148617584
Wat een zuur gemekker voordat er ook maar 1 minuut is uitgezonden..

Ik zit er straks klaar voor :)
pi_148617716
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef PinguinF het volgende:
Wat een zuur gemekker voordat er ook maar 1 minuut is uitgezonden..

Ik zit er straks klaar voor :)
Nu er bij DWDD bij elkaar wel meer dan een minuut van is uitgezonden ben ik onverminderd zuur: wat zag dat er goedkoop uit zeg.
Je suis Charlie Sheen
pi_148617780
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:09 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nu er bij DWDD bij elkaar wel meer dan een minuut van is uitgezonden ben ik onverminderd zuur: wat zag dat er goedkoop uit zeg.
Haha, nou dan kan je om 21.15 uur lekker wat anders gaan doen. ;)
pi_148620645
Mads Wittermans :)

Ik ben nog niet helemaal overtuigd.
know'm sayin?
word? word.
pi_148620695
Onrealistisch en slecht geacteerd.
pi_148620815
Alsof er een weldenkend mens is dat denkt dat je gratis kinderopvang kunt betalen vanuit (extra?) aardgasbaten in Groningen.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:29:12 #31
192592 SureD1
------------------------------
pi_148620932
Slap aftreksel van Borgen tot nu toe, slecht geacteerd inderdaad. Duidelijk ook dat ze Borgen na proberen te doen ook wat cameravoering enzo betreft.. Die sms-jes zijn irritant
pi_148621073
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:29 schreef SureD1 het volgende:
Slap aftreksel van Borgen tot nu toe, slecht geacteerd inderdaad. Duidelijk ook dat ze Borgen na proberen te doen ook wat cameravoering enzo betreft.. Die sms-jes zijn irritant
Voegen ook niks toe die appjes.
pi_148621329
Transfer van de eeuw..... die Snel is nog slechter dan Bashir.
pi_148621333
Wel actueel ja :P
(she/her)
pi_148621376
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef Fylax het volgende:
Wel actueel ja :P
Maakt het er niet leuker op. Had liever een beter verhaal zonder actualiteit.
pi_148621400
Het is wel erg saai ja.. :@
(she/her)
pi_148621645
De Haagsche Toren is dat denk ik. Naast HS.
pi_148621731
Ik vind het wel een aardig concept, maar de acteurs zijn zoals Nederland is, dramatisch.
pi_148621751
Ik geloof het gewoon niet
know'm sayin?
word? word.
pi_148621755
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het wel een aardig concept, maar de acteurs zijn zoals Nederland is, dramatisch.
Welk deel van het concept vind je aardig?
pi_148621793
Heb alleen het laatste kwartier gezien, maar vind het niet echt interessant.
pi_148621844
Zo, dat was het weer.
(she/her)
  maandag 12 januari 2015 @ 21:45:42 #43
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148621937
Dat was kort. En saai :@
  maandag 12 januari 2015 @ 21:45:53 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148621952
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:27 schreef opperkleurder het volgende:
Alsof er een weldenkend mens is dat denkt dat je gratis kinderopvang kunt betalen vanuit (extra?) aardgasbaten in Groningen.
Zoek maar op de term "kasschuif".
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:46:20 #45
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148621976
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:29 schreef SureD1 het volgende:
En die smsjes hebben ze uit, jawel, House of Cards :P
pi_148621994
Heel kort ook ja :P
(she/her)
pi_148622056
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zoek maar op de term "kasschuif".
Je hoeft mij niks over politiek te vertellen. Meest tenenkrommende was die aandacht voor zijn moeder. Alsof je denkt op je eerste werkdag bij een nieuw partij rustig de tijd heb voor koffie/lunch met je moeder :')
  maandag 12 januari 2015 @ 21:48:06 #48
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148622089
Er moet sowieso meer spanning in.
pi_148622124
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:48 schreef Faux. het volgende:
Er moet sowieso meer spanning in.
Eens.
(she/her)
pi_148622128
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:47 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je hoeft mij niks over politiek te vertellen. Meest tenenkrommende was die aandacht voor zijn moeder. Alsof je denkt op je eerste werkdag bij een nieuw partij rustig de tijd heb voor koffie/lunch met je moeder :')
Ja en dan die speech erbij :')
know'm sayin?
word? word.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:49:29 #51
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148622176
quote:

[..]

Aha. Oke expert _O_
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:51:31 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 12 januari 2015 @ 21:51:47 #53
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148622327
Die vijf seconden speech van Marise of zo ook, wtf sloeg dat op :') En heeft iemand al door waarom dat gasplan van de baan is?
pi_148622451
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:51 schreef Faux. het volgende:
Die vijf seconden speech van Marise of zo ook, wtf sloeg dat op :') En heeft iemand al door waarom dat gasplan van de baan is?
Normaal wachten de journalisten met vragen tot het verhaal klaar is.

Geen idee waarom het van de baan is, maar Groningen leegvegen is geen actueel scenario.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:54:01 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622452
Erg actueel. Zelfs de aanslag op Charlie Hebdo kwam er in voor.
Verder redelijk realistisch, maar dat kan ook haast niet anders met medeschrijfster en ideeën- aanbrenger Femke Halsema.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 12 januari 2015 @ 21:55:53 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622571
quote:

Je hoeft mij niks over politiek te vertellen.
Je zit ook in een Tweede Kamerfractie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_148622589
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:54 schreef golfer het volgende:
Verder redelijk realistisch, maar dat kan ook haast niet anders met medeschrijfster en ideeën- aanbrenger Femke Halsema.
Heb jij een ander programma gezien? Een stukje van 30 seconden tussendoor over Hebdo, nou nou.
pi_148622596
De hand van Halsema is wel heel duidelijk. Het is een beetje tekort om karakters neer te zetten. En ze willen heel veel beelden in een half uur proppen.

Moest wel grinniken dat Plasterk er zelfs in een serie van langs krijgt.

Niet bijster goed geacteerd, vind ze ook nog te vriendelijk voor elkaar eigenlijk.

En een beetje druk gefilmd. Fijne aan borgen was dat het chaotishe en drukke wereldje duidelijk werd terwijl de cameravoering rustig was. En de sms berichten moeten nog wel wat gaan toevoegen ipv hetzelfde zijn als in house of cards.

Maar al met al viel het mij minder tegen de gedacht.
pi_148622608
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Je zit ook in een Tweede Kamerfractie?
Nee dat niet
  maandag 12 januari 2015 @ 21:57:50 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622683
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:56 schreef opperkleurder het volgende:

Een stukje van 30 seconden tussendoor over Hebdo, nou nou.
Weet je hoe lastig dat is om nog even in een al lang opgenomen TV-productie te krijgen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_148622691
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:54 schreef golfer het volgende:
Dat van het gasbatenplan en hoe dat onderhandelt is, is echt verre van realistisch.
pi_148622737
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Weet je hoe lastig dat is om nog even in een al lang opgenomen TV-productie te krijgen?
Het hele idee is dat ze het actueel willen proberen te maken, dus ze weten al precies waar ze nog wat shots willen toevoegen.
pi_148622753
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het wel leuk dat ze dit aandurven. Best een groot risico imo.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:59:44 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148622796
Die persconferentie was niet echt realistisch en dat zo'n newbie meteen maar Financiën krijgt, tja.

Die sms'jes van z'n moeder, dat mag allemaal wat functioneler.

Het sfeertje beviel me wel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:59:45 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622798
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Dat van het gasbatenplan en hoe dat onderhandelt is, is echt verre van realistisch.
Denk je?
Natuurlijk is het inhoudelijk onzin. Maar de strekking is dat er dit soort deals worden uitonderhandeld tussen partijen en regering.
Voor wat, hoort wat.
Poef.....gone! ©golfer
pi_148622806
Ik vind het een vrij stomme gimmick.
Je suis Charlie Sheen
pi_148622816
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:58 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Het hele idee is dat ze het actueel willen proberen te maken, dus ze weten al precies waar ze nog wat shots willen toevoegen.
Het moet allemaal wel nog 'even' geschreven worden, uitgewerkt, ingestudeerd, opgenomen en dan nog monteren.
know'm sayin?
word? word.
pi_148622838
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Denk je?
Natuurlijk is het inhoudelijk onzin. Maar de strekking is dat er dit soort deals worden uitonderhandeld tussen partijen en regering.
Voor wat, hoort wat.
Misschien is een half uur ook te kort.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:00:44 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622854
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:59 schreef Szura het volgende:
Die persconferentie was niet echt realistisch en dat zo'n newbie meteen maar Financiën krijgt, tja.

Die sms'jes van z'n moeder, dat mag allemaal wat functioneler.

Het sfeertje beviel me wel.
Hij was geen newbie maar een overloper uit de kamer vanuit een andere partij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_148622880
Best ok voor een eerste aflevering maar tov borgen of house of cards is het natuurlijk wel een slap aftreksel.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_148622893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:00 schreef alors het volgende:

[..]

Het moet allemaal wel nog 'even' geschreven worden, uitgewerkt, ingestudeerd, opgenomen en dan nog monteren.
Het fragment stond ook vrij los van de rest van het verhaal.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:01:39 #72
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148622902
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij was geen newbie maar een overloper uit de kamer vanuit een andere partij.
Joh :')
Dan ben je toch een newbie bij die partij
  maandag 12 januari 2015 @ 22:01:58 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148622925
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef komrad het volgende:
Best ok voor een eerste aflevering maar tov borgen of house of cards is het natuurlijk wel een slap aftreksel.
Daar moet je het vooral dan ook niet mee vergelijken. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_148622970
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarmee dan wel?
pi_148622999
quote:

[..]

dat valt nog niet mee, gebeurt automagisch
  maandag 12 januari 2015 @ 22:03:20 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148623002
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef Szura het volgende:

Joh :')
Dan ben je toch een newbie bij die partij
Maar misschien wel al ervaren rot en woordvoerder op het vakgebied.

Als Dijsselbloem morgen overstapt naar de GPV heb je grote kans dat ie dan ook meteen woordvoerder Financiën wordt. :)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 12 januari 2015 @ 22:04:06 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148623036
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:02 schreef opperkleurder het volgende:

Waarmee dan wel?
Waarom moet je alles met iets anders vergelijken en kan je het niet gewoon op zichzelf bekijken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_148623051
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Als Dijsselbloem morgen overstapt naar de GPV heb je grote kans dat ie dan ook meteen woordvoerder Financiën wordt. :)
Die gast is jong en kwam van een kleine partij. Is toch iets anders dan een ervaren voorzitter van de Eurogroep en minister van financiën :') .
pi_148623081
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Denk je?
Voor wat, hoort wat.
Zei Pechtold vanavond ook, dat als hij het zo doet echt weggehoond wordt.

Sowieso onderhandelen in een reces zonder mandaat of dat de fractie er vanaf weet. Dat pikt echt geen Kamerlid.

Ik gun ze nog wel wat tijd, je moet ook een verhaallijn opbouwen.
pi_148623101
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom moet je alles met iets anders vergelijken en kan je het niet gewoon op zichzelf bekijken?
Ik vergelijk het omdat ik niet voor het eerst tv heb gekeken vandaag. In dit genre heb ik veel betere dingen gezien.
pi_148623120
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:04 schreef golfer het volgende:

[..]

tsja Brigitte Nyborg heeft toch een indruk achtergelaten ;)
pi_148623293
Begin was al slecht, acterende "echte" verslaggevers. Zo slecht was Borgen niet eens. _O-
pi_148623306
Jammer dit!! Had me er wel op verheugd.....maar het is echt niet goed. Gelukkig straks weer The Legacy!!
geniet nooit met mate
  maandag 12 januari 2015 @ 22:10:38 #84
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148623383
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Onrealistisch
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 januari 2015 @ 22:12:19 #85
862 Arcee
Look closer
pi_148623488
Het boeit mij niet zo veel of het goed geacteerd is of slecht gejat of wat ook. Ik zie dit als mogelijk een interessant kijkje in de Nederlandse politiek en de eerste aflevering geeft wel hoop op een redelijk geslaagde serie. Volgende week maar weer verder kijken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:13:27 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148623547
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:10 schreef Szura het volgende:

Onrealistisch
Vandaar dat het verzonnen TV-drama is en geen real-live-soap. :s)

Voor realisme raad ik je het Tweede Kamer tv-kanaal aan. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_148623591
En te eager om nieuws-dingetjes snel er in te willen stoppen. Dat komt het script niet ten goede. Newsroom doet dat veel later (sommige onderwerpen jaren later) en laten dan de voorloop, het publieke (wat we van tv kennen) en de afloop van key gebeurtenissen zien. En de gevolgen daarvan ook nog eens uitmuntend verwerken in de volgende afleveringen.
pi_148623614
quote:

[..]

Dat deden de makers zelf al bij ieder promotiepraatje voor dit project nog voor het ook maar definitief was. Het wordt niet alleen bezien als goedkope namaak, dat is het gewoon.
Je suis Charlie Sheen
pi_148623628
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Nou je wil natuurlijk een kijkje in de besluitvorming, de buhne hebben we wel gezien.
pi_148623703
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:14 schreef waxmask het volgende:

[..]

Nou je wil natuurlijk een kijkje in de besluitvorming, de buhne hebben we wel gezien.
Kijk dan de wouter tapes ofzo.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:19:20 #91
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148623866
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Daar kijk ik al bijna dagelijks naar
pi_148623888
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:16 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Kijk dan de wouter tapes ofzo.
Dat soort docu's kijk ik inderdaad graag en ook gezien. Maar is veel te weinig. Vooral bij de Wouter tapes was het mooi, omdat ze hem zouden volgen en de redding van de bank op zijn pad kwam tijdens draai dagen, en daarmee unieke inkijk.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:20:48 #93
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148623969
Ik vind het jammer dat ze echte journalisten/politici en actuele situaties gebruikten. Had liever een fictief Nederland gehad waarin alles kon, zoals in Borgen.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:27:59 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_148624362
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:12 schreef Arcee het volgende:
Het boeit mij niet zo veel of het goed geacteerd is of slecht gejat of wat ook. Ik zie dit als mogelijk een interessant kijkje in de Nederlandse politiek en de eerste aflevering geeft wel hoop op een redelijk geslaagde serie. Volgende week maar weer verder kijken.
Dit, vind het zeker de moeite waard.
Yankee go home!
pi_148626762
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

En die smsjes hebben ze uit, jawel, House of Cards :P
Net of House of Cards de eerste serie/film was waarin dat gebeurde. Al zovaak gedaan. Je mag best wat pikken van andere series, doet iedereen.

Ik vond het wel aardig. Natuurlijk is het niet allemaal even realistisch, het blijft drama. Het is wel veel te kort trouwens.
pi_148627521
Zo typisch Nederlands weer, zwak verhaal en slechts een toneelstuk maar dan voor de camera, wanneer leren ze hier toch eens over dat hele kleinkunst gedoe heen te stappen wanneer je zo'n serie probeert op te zetten.
pi_148630931
Was echt heel slecht imo.
pi_148632787
713.000 kijkers. Zal volgende week wel flink minder zijn als ik het commentaar hier en op twitter als gemiddelde mening mag zien.
pi_148633043
ik heb het gezien en vond het opzig wel leuk het duurde mij wel iets te kort. en ook de actualiteit erin verwerken is opzich wel leuk maar het is natuurlijk niet realistisch dat je op de dag van de aanslagen op Charlie Hebdo je plan voor gratis kinderopvang gaat lanceren.

ik ga deze serie zeker volgen
- Rudyard Kipling
pi_148840246
Vanavond.
(she/her)
pi_148848794
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:
713.000 kijkers. Zal volgende week wel flink minder zijn als ik het commentaar hier en op twitter als gemiddelde mening mag zien.
valt wel mee denk ik. De serie verdient zeker een kans. Het is nog wat onwennig en zal waarschijnlijk het niveau van de buitenlandse tegenhangers niet halen, maar het is wel interessant om te zien hoe de serie ontwikkelt en of er specifieke Haagse/ Nederlandse elementen goed over het voetlicht gebracht kunnen worden.
pi_148849317
25 minuten is ook wel erg kort.
  maandag 19 januari 2015 @ 18:41:49 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_148849396
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:39 schreef TargaFlorio het volgende:
25 minuten is ook wel erg kort.
Ja dat is wel een beetje jammer.
Yankee go home!
pi_148853123
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:21 schreef komrad het volgende:

[..]

valt wel mee denk ik. De serie verdient zeker een kans. Het is nog wat onwennig en zal waarschijnlijk het niveau van de buitenlandse tegenhangers niet halen, maar het is wel interessant om te zien hoe de serie ontwikkelt en of er specifieke Haagse/ Nederlandse elementen goed over het voetlicht gebracht kunnen worden.
Tot nu toe liggen alle cliches er nogal dik op en proberen ze er teveel in de eerste aflevering te gooien.
Ben wel benieuwd hoe de rest op het binnenhof buiten de politici en media naar voren gaat komen.
pi_148856044
Daar gaan we weer.
(she/her)
pi_148856108
Subtiel actualiteitsmomentje.
pi_148856183
En dit is de stagiair voor de nacht dus.
pi_148856277
'het haakje' over jargon gesproken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2015 21:21:14 ]
pi_148856408
Weet iemand waar VPN in het spectrum staat? Links/Rechts etc.? Heb niet zo opgelet :@
(she/her)
  maandag 19 januari 2015 @ 21:41:49 #110
123170 alors
zlata1234
pi_148857328
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:23 schreef Fylax het volgende:
Weet iemand waar VPN in het spectrum staat? Links/Rechts etc.? Heb niet zo opgelet :@
Midden, soort D66 volgens mij.

Ik lette even niet op. Wat deed die vrouw nou, op die computer?
know'm sayin?
word? word.
pi_148857500
Goede 2de aflevering. Het is vermakelijk.
pi_148857629
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:41 schreef alors het volgende:

[..]

Midden, soort D66 volgens mij.

Ik lette even niet op. Wat deed die vrouw nou, op die computer?
Ja heel raar, dat deed ze toch zelf?
(she/her)
pi_148857868
Nou, ik denk niet dat ik volgende week weer kijk.

Niks was beter dan vorige week.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:54:01 #114
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_148857892
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:40 schreef opperkleurder het volgende:
De Haagsche Toren is dat denk ik. Naast HS.
Ut stréikeizâh heet dat.

Verder ben ik blijkbaar de enige die dit programma heul leuk en cool vind. :/
pi_148857935
Vond het best aardig vandaag.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:56:09 #116
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_148858001
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:23 schreef Fylax het volgende:
D66 kloontje dacht ik.

Jan lijkt me een soort Hans van Mierlo.

Progressief, jong. Het leek mij vrij logisch.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:56:58 #117
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_148858044
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:47 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja heel raar, dat deed ze toch zelf?
Dat is juist het politiek spel. Kijk volgende week nou maar. Dan snap je wat ik bedoel.
pi_148858095
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is juist het politiek spel. Kijk volgende week nou maar. Dan snap je wat ik bedoel.
Is goed
(she/her)
pi_148858995
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

die cliffhanger vond ik nog wel aardig :)
  maandag 19 januari 2015 @ 22:28:10 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148859346
Leuke cliffhanger met de financiële gegevens van de partij die de fractievoorzitster zelf via een niet traceerbare computer lekte naar een journalist.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 januari 2015 @ 23:09:06 #121
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148860923
T was weer aardig. Tenenkrommend slecht acteerwerk, dat nog wel, maar daar wen je misschien wel aan. En ze mogen dat inspelen op actualiteit wel weer eruit slopen, tis nu steeds een wandelingetje met Mariska en Jan die ff over een nieuwsberichtje praten :')
  maandag 19 januari 2015 @ 23:39:47 #122
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148861915
Vreemd prominente rol speelt die Jan. Stel je eens voor dat een Spekman zich zo op de voorgrond zet.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 00:07:07 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_148862669
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef Szura het volgende:
Vreemd prominente rol speelt die Jan. Stel je eens voor dat een Spekman zich zo op de voorgrond zet.
Denk dat je hem meer moet vergelijken met Van Mierlo in D66. Of Marijnissen in de SP. Zo iemand waar de partij niet omheen kan.
Yankee go home!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 00:11:58 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148862800
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Denk dat je hem meer moet vergelijken met Van Mierlo in D66. Of Marijnissen in de SP. Zo iemand waar de partij niet omheen kan.
Ook om Marijnissen kunnen we tegenwoordig gewoon heen. Figuurlijk dan.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 01:27:28 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148864155
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 20 januari 2015 @ 01:49:37 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_148864317
quote:
Het doel van Jan Leusingh is de VPN tot de grootste partij te maken, met hemzelf als strateeg achter de schermen. Het liefst had hij zelf de macht naar zich toe getrokken en in de schijnwerpers gestaan, maar dat is door een verborgen gebleven gebeurtenis in zijn verleden onmogelijk. Tim speelt een rol in zijn spel.
Yankee go home!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 08:46:21 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_148865705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Yep. Gister nog 373.000.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_148865715
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Yep. Gister nog 373.000.
Wow. :{
(she/her)
pi_148865745
quote:

[..]

Yep. Gister nog 373.000.
Aai, pijnlijk. En ik vind het toch echt wel aardig. Het probleem is alleen dat veel politieke junkies denken een soort documentaire te gaan zien en dat is het natuurlijk niet. En breder publiek begint er al niet aan omdat ze verwachten een soort documentaire te gaan zien. Door zo op de rol van Halsema bij de productie in te zoomen hebben ze het idee gegeven dat het heel erg realistisch zou zijn. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.
pi_148866101
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 08:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Aai, pijnlijk. En ik vind het toch echt wel aardig. Het probleem is alleen dat veel politieke junkies denken een soort documentaire te gaan zien en dat is het natuurlijk niet. En breder publiek begint er al niet aan omdat ze verwachten een soort documentaire te gaan zien. Door zo op de rol van Halsema bij de productie in te zoomen hebben ze het idee gegeven dat het heel erg realistisch zou zijn. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.
Oftewel, het is een allegaartje. Ze hadden voor óf fictie óf docu moeten kiezen. Die cameo's geven het een onbedoeld komisch tintje.
Amen.
pi_148866315
Vooral die namedropping om te laten zien dat het TOCH ZEKER OM DE ECHTE POLITIEK GAAT, is zeer ergerlijk.
Amen.
pi_148866334
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:21 schreef Jivis het volgende:

[..]

Oftewel, het is een allegaartje. Ze hadden voor óf fictie óf docu moeten kiezen. Die cameo's geven het een onbedoeld komisch tintje.
Ach.. Ik vind het wel vermakelijk als je met de juist verwachting kijkt. Het rolletje van Rutte gisteren kon ik ook wel om lachen. Je moet het niet te serieus nemen.
pi_148866407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ach.. Ik vind het wel vermakelijk als je met de juist verwachting kijkt. Het rolletje van Rutte gisteren kon ik ook wel om lachen. Je moet het niet te serieus nemen.
Het probleem is dat het niet duidelijk is of de serie zichzelf serieus neemt. Enerzijds een drama-verhaallijn, anderzijds gekke cameo's. Er is geen goede balans.
Amen.
pi_148866444
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:43 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het probleem is dat het niet duidelijk is of de serie zichzelf serieus neemt. Enerzijds een drama-verhaallijn, anderzijds gekke cameo's. Er is geen goede balans.
Waarom is het belangrijk wat ze er zelf van vinden? Ik vind alle zijden leuk. De combi is misschien wat gek, maar dat maakt het wel weer origineel.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:37:04 #135
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148869063
Ik vind het erg jammer dat het geen fictie is. Ze beperken zichzelf ontzettend door afhankelijk te zijn van de bestaande Nederlandse politici. We gaan nooit mooie scenes krijgen van Tim die met de premier praat.
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:53:02 #136
192592 SureD1
------------------------------
pi_148900956
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:37 schreef Faux. het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het geen fictie is. Ze beperken zichzelf ontzettend door afhankelijk te zijn van de bestaande Nederlandse politici. We gaan nooit mooie scenes krijgen van Tim die met de premier praat.
Ik behoor tot de 300.000 afvallers...

Om toch nog even de vergelijking met Borgen te maken:

Dat was inderdaad fictie, wat, net zoals Faux zegt, de kans bood om alle actoren in het spel op te voeren in de serie. Nu ga je nooit echte politici in een belangrijke rol zien.

Borgen bleef binnen de grenzen van het mogelijke... Groningen ontruimen voor gratis kinderopvang..puhlease... Het mooie van Borgen voor Nederland was dat de makers vooral goed opletten wat er hier bij ons gebeurde (zelfde soort land, vergelijkbaar systeem, vergelijkbare problemen) en dat gebruikten voor de serie.

Denen kunnen tv-waardig acteren... Zoals gezegd, hier verwordt het al snel amateurtoneel...
pi_148901757
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Denen kunnen tv-waardig acteren... Zoals gezegd, hier verwordt het al snel amateurtoneel...
De uitzendingen van "Borgen" liepen gemiddeld tussen 55 a 60min, in die 25 minuten van "De Fractie" kun je weinig goede verhaallijnen uitdiepen. Neemt niet weg dat Borgen gewoon een top serie was (lees: eeuwig zonde dat deze na drie seizoenen gestopt is) en dat de Fractie nog beter moet groeien, vraag me af wat er van deze serie terecht zou zijn gekomen op de commerciëlle.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:46:27 #138
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148911328
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef opperkleurder het volgende:
Transfer van de eeuw..... die Snel is nog slechter dan Bashir.
Bashir van de SP?
pi_148911699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:46 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Bashir van de SP?
Die ja
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:03:13 #140
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_148911769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Die ja
Die komt toch niet van een andere partij en ik zie ook niet echt waarom dat zo'n slecht Kamerlid zou zijn?
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:12:37 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148912050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:03 schreef CaryAgos het volgende:

Die komt toch niet van een andere partij en ik zie ook niet echt waarom dat zo'n slecht Kamerlid zou zijn?
Dat dus. Die opperkleurder lult uit z'n nek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_148912666
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:29 schreef reddevil1408 het volgende:

[..]

De uitzendingen van "Borgen" liepen gemiddeld tussen 55 a 60min, in die 25 minuten van "De Fractie" kun je weinig goede verhaallijnen uitdiepen. Neemt niet weg dat Borgen gewoon een top serie was (lees: eeuwig zonde dat deze na drie seizoenen gestopt is) en dat de Fractie nog beter moet groeien, vraag me af wat er van deze serie terecht zou zijn gekomen op de commerciëlle.
ja dat ben ik met je eens 25 minuten is wel erg kort voor een goed verhaal. ik hoop dat het nog beter wordt en dat het wat spannender wordt de twee afleveringen die nu zijn geweest lijken vooral een opbouw naar iets
- Rudyard Kipling
  maandag 26 januari 2015 @ 21:16:15 #143
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_149086630
Waar blijft t?
pi_149087118
*O*
(she/her)
  maandag 26 januari 2015 @ 21:38:52 #145
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149087791
Pechtold. :')
pi_149088621
25 min is inderdaad erg kort voor zo'n serie
  maandag 26 januari 2015 @ 21:56:47 #147
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149088680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:28 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja dat ben ik met je eens 25 minuten is wel erg kort voor een goed verhaal. ik hoop dat het nog beter wordt en dat het wat spannender wordt de twee afleveringen die nu zijn geweest lijken vooral een opbouw naar iets
Volgende week gaat er genoeg gebeuren als ik de preview mag geloven.
pi_149088963
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik behoor tot de 300.000 afvallers...

Om toch nog even de vergelijking met Borgen te maken:

Dat was inderdaad fictie, wat, net zoals Faux zegt, de kans bood om alle actoren in het spel op te voeren in de serie. Nu ga je nooit echte politici in een belangrijke rol zien.

Borgen bleef binnen de grenzen van het mogelijke... Groningen ontruimen voor gratis kinderopvang..puhlease... Het mooie van Borgen voor Nederland was dat de makers vooral goed opletten wat er hier bij ons gebeurde (zelfde soort land, vergelijkbaar systeem, vergelijkbare problemen) en dat gebruikten voor de serie.

Sorry hoor, maar in het 2de of 3de seizoen had Denemarken ineens een sleutelrol in een internationaal conflict ergens in Afrika. Dat is minstens net zo onzinnig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 januari 2015 @ 22:35:01 #149
862 Arcee
Look closer
pi_149090391
Afgezien van een semi-spannend vervolg op de zwart geld-affaire vond ik het toch een beetje nietszeggende aflevering vandaag. Het duurt ook gewoon te kort.
  maandag 26 januari 2015 @ 23:08:54 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149091738
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:38 schreef sonnyspek het volgende:
Pechtold. :')
Acteertalent heeft elke politicus. Hij doet eigenlijk niet anders. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_149092148
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in het 2de of 3de seizoen had Denemarken ineens een sleutelrol in een internationaal conflict ergens in Afrika. Dat is minstens net zo onzinnig.
En seizoen drie was ook wel heel sociaal wenselijk droom denken. Maar de verhaallijnen wel stukken beter.

Hier wordt echt bijna letterlijk gezegd wat voor inside iets er gebeurt. De subtiliteit ontbreekt. Ook borgen had dit wel eens, maar stukken minder.
pi_149094893
Dat inhaken op de actualiteit, dit geval o.a. met de 3 b's, is wel heel erg geforceerd
  dinsdag 27 januari 2015 @ 05:25:59 #153
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149095701
Die persco's slaan helemaal nergens op he :')

Begin me ook meer te ergeren aan die actuele dingen erin, zo'n bijzin over vrije artsenkeuze, bed, bad en brood, Van Rey, Snowden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Szura op 27-01-2015 05:31:42 ]
pi_149102079
quote:

[..]

Yep. Gister nog 373.000.
Aflevering 3: 308.000.

Dit gaat ben ik bang geen 2de seizoen krijgen. Helaas. Want ik vind het leuk.
pi_149107698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:07 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Aflevering 3: 308.000.

Dit gaat ben ik bang geen 2de seizoen krijgen. Helaas. Want ik vind het leuk.
Deze serie moet een kans krijgen bij een omroep of zender dat er mee tijd aan wilt spenderen, in 25min kun je geen goede drama serie neerzetten, daar heb je 55 tot 60 min voor nodig.
pi_149109328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:56 schreef reddevil1408 het volgende:

[..]

Deze serie moet een kans krijgen bij een omroep of zender dat er mee tijd aan wilt spenderen, in 25min kun je geen goede drama serie neerzetten, daar heb je 55 tot 60 min voor nodig.
Ik denk eerder dat het kort is in verband met de productiekosten dan de zendtijd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:54:43 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_149109606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 05:25 schreef Szura het volgende:
Die persco's slaan helemaal nergens op he :')

Begin me ook meer te ergeren aan die actuele dingen erin, zo'n bijzin over vrije artsenkeuze, bed, bad en brood, Van Rey, Snowden.
Die actuele dingen er in vond ik in aflevering 3 juist minder geforceerd dan daarvoor.
Yankee go home!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:40:17 #158
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_149116671
Ik vind het eigenlijk niet eens zo slecht. Wat is er mis met de actualiteit erin verwerken?
Jesus hates you.
pi_149121577
Nog niet echt geweldig.
pi_149262783
het is nu al bekend dat er een tweede deel komt van de fractie

http://www.nu.nl/film/398(...)-krijgt-vervolg.html
- Rudyard Kipling
pi_149262799
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:40 schreef DestroyerPiet het volgende:

*O*
(she/her)
pi_149262869
Mja, nog niet echt laaiend. Lijkt eerder een serie geïnspireerd op politieke series, dan een serie geïnspireerd op hoe de politiek werkt.
pi_149311309
Ook met een pistool naar de NOS gegaan? :D _O_
(she/her)
  maandag 2 februari 2015 @ 22:27:34 #164
414827 Wave103
It's not pop music
pi_149313008
Wil het graag leuk vinden maar het komt niet echt los. De emotie en actualiteit zijn beide een beetje geforceerd. Lijkt inderdaad een beetje een slap aftreksel van bijvoorbeeld Borgen, en een beetje West Wing. Verder wel leuk dat het Nederlands is en echte politici bevat.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:54:44 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149315559
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef Fylax het volgende:
Ook met een pistool naar de NOS gegaan? :D _O_
Ja, leuk en super actueel. Net als die rekentoets.
En die acteurs maar in het weekend snel nog even opdraven om nieuwe shots te draaien.
Poef.....gone! ©golfer
pi_149316497
quote:
15s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:43 schreef Intxaurraga het volgende:
Mja, nog niet echt laaiend. Lijkt eerder een serie geïnspireerd op politieke series, dan een serie geïnspireerd op hoe de politiek werkt.
Het is vooral duidelijk het afvinklijstje van Halsema met wat stereotypen die in oa Borgen naar voren kwamen.
- haantjes gedrag
- Sociaal wenselijke oplossingen
- Achterklap
- Spel met de pers
- waan van de dag
- vorm over inhoud
- druk druk druk
- nauwelijks een priveleven
- de pers voor een quote op de stoep
etc.

Verschil is dat in andere series al deze typeringen veel subtieler verwerkt waren. Het wordt bijkans letterlijk gezegd wat de typering is dat ze moeten uitbeelden. Om maar te laten zien dat die politieke spelletjes in Nederland ook spelen.

Wat vooral mist in de serie is dat je geen politieke werkelijkheid hebt. In House of Cards weet je welke partij aan de macht is, wie welke positie heeft en wat deze positie mede bepaald welke opstelling iemand heeft. In Borgen is een regering met ministers en een parlement waarvan je weet wie groot is en wie klein. En wie daarom een bepaalde rol aanneemt. Die hele context mist, een nogal vrij essentiele voor de politiek. En daarom blijft het een beetje om een groep mensen draaien met vrij inwisselbare actoren om zich heen. Gecombineerd met willekeurige name dropping en zogenaamde actualiteit, of was Piketty gelijk met Charlie Hebdo?, en weinig goede acteurs en je hebt een matige afspiegeling van de politiek.

Het was ook wel een mooie kans geweest om juist het Nederlandse systeem van polderen, belangengroepen, lobbyisten, vakbonden, werkgevers, ambtenaren, voorlichters etc over te brengen. Juist binnen zo'n context kan je dan de soms platte spelletjes laten zien.
pi_149331472
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:40 schreef DestroyerPiet het volgende:

Dat is mooi! Nu vechten voor iets meer zendtijd zodat de personages wat dieper kunnen worden uitgewerkt en we hebben onze eigen "Borgen".
  maandag 9 februari 2015 @ 23:36:44 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149528230
Ik vind het steeds leuker worden nu die kut-fractievoorzitter ruzie dreigt te krijgen met de partij-oprichter/voorzitter.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 februari 2015 @ 23:57:38 #169
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_149528894
Ik ben afgehaakt
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:01:52 #170
414827 Wave103
It's not pop music
pi_149529018
De romance waarvan je wist dat die er zou komen
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 februari 2015 @ 21:40:50 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_149742105
Op Fractieweekend
pi_149743833
Wel knap. Een nog slechtere aflevering.
pi_149746108
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel knap. Een nog slechtere aflevering.
Was inderdaad vrij slecht. Hoewel zo'n fractieweekend wel erg herkenbaar is. Heb een aantal fractieweekenden meegemaakt met een raadsfractie. Ook met zo'n suffe trainer en dat soort onzin.
pi_149751642
Oei.. Nieuw dieptepunt: 248.000 kijkers. Maar dus wel een 2de seizoen. Best goed eigenlijk dat ze dat doen met zulke kijkcijfers. Ook Zondag met Lubach (ook van de VPRO) scoort niet heel goed maar krijgt sowieso en 2de en 3de seizoen.

Zouden ze vaker moeten doen bij de PO. Draait te vaak om kijkcijfers helaas.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 maart 2015 @ 22:02:55 #175
862 Arcee
Look closer
pi_150477767
Zit ik De Fractie te kijken met geforceerde actualiteit erin en ondertussen stappen Opstelten en Teeven op.:')

Anyway, ik volg het nog steeds. ^O^
pi_150477873
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:02 schreef Arcee het volgende:
Zit ik De Fractie te kijken met geforceerde actualiteit erin en ondertussen stappen Opstelten en Teeven op.:')

Anyway, ik volg het nog steeds. ^O^
ik volg ook nog steeds en verlang inmiddels naar een vervolg op Borgen :P
  maandag 9 maart 2015 @ 23:06:03 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150481919
Ze waren net niet actueel genoeg met de stukjes over Teeven en Opstelten van het afgelopen weekend erin gemonteerd.

Ik denk overigens dat de partijvoorzitter Jan misschien wel lid is geweest van RaRa (een soort extreem linkse terroristische groep die aanslagen pleegde in Nederland) en dat die van Vlister hem daarmee chanteert.
Poef.....gone! ©golfer
pi_150482834
Ik vind het steeds beter worden. Jammer van die kijkcijfers, want dat gaat niet meer aantrekken vermoed ik.
pi_150487645
ik moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment ook de interesse kwijt was geraakt. heb de laatste 4 weken het niet meer gevolgd.

(heb ze nog wel opgenomen dus ik kan ze terugkijken als ik wil maar vraag me af of dat de moeite waard is)
- Rudyard Kipling
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 maart 2015 @ 21:57:33 #180
862 Arcee
Look closer
pi_150716616
Prima aflevering en slot van seizoen 1.
pi_150717059
Inderdaad mooi slot! :Y
leven zoals het leven is
pi_150718296
Jammer dat ze pas weer eind augustus verder gaan
  maandag 16 maart 2015 @ 22:57:16 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150719190
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:57 schreef Arcee het volgende:
Prima aflevering en slot van seizoen 1.
Vind ik ook. Tim wordt de nieuwe fractievoorzitter?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:09:11 #184
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_150823626
Afgehaakt sinds aflevering met vakantiehuisje.
Is het het waard om afleveringen terug te kijken?
Jesus hates you.
pi_150823966
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:09 schreef Hondenbrokken het volgende:
Afgehaakt sinds aflevering met vakantiehuisje.
Is het het waard om afleveringen terug te kijken?
Vind ik wel :Y
leven zoals het leven is
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:00:52 #186
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_150859019
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:06 schreef golfer het volgende:
Ze waren net niet actueel genoeg met de stukjes over Teeven en Opstelten van het afgelopen weekend erin gemonteerd.

Ik denk overigens dat de partijvoorzitter Jan misschien wel lid is geweest van RaRa (een soort extreem linkse terroristische groep die aanslagen pleegde in Nederland) en dat die van Vlister hem daarmee chanteert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 maart 2015 @ 01:53:37 #187
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_150902206
Afleveringen dubbel zo lang en link met de 'echte politiek' langzaam loslaten. Dan hebben ze vanaf seizoen 2 een hitserie in handen...
  zondag 22 maart 2015 @ 03:41:02 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_150903095
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Vind ik ook. Tim wordt de nieuwe fractievoorzitter?
Dat zit er wel in. Prima serie, maar in seizoen 2 mogen de afleveringen wat langer.
Yankee go home!
pi_155674955
Een vriendin zei dat ik deze serie moet gaan kijken, omdat ze weet dat ik gek ben op goede series/films van nederlandse bodem.
Morgen begint seizoen 2 trouwens.
Iemand?
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:26:29 #190
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155675107
Ik ga wel weer kijken.
pi_155675157
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:26 schreef Erasmo het volgende:
Ik ga wel weer kijken.
Straks zal ik de eerste aflevering eens gaan kijken. Moet nog ff bijkomen van Penoza 3.
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:29:01 #192
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155675169
Hier ook. Morgen weer :)
pi_155675241
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:29 schreef FritzWepper het volgende:
Hier ook. Morgen weer :)
Oh gelukkig, ben ik niet de enige.
pi_155697881
Seizoen 1 nog niet gezien. Zal seizoen 2 wel opnemen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155698933
Ligt het aan mij of wordt er helemaal geen promotie gedaan voor s2?
pi_155699289
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ligt het aan mij of wordt er helemaal geen promotie gedaan voor s2?
Heb het wel één keer voorbij zien komen. Met Daphne O+.
Amen.
pi_155701044
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:52 schreef Jivis het volgende:

[..]

Heb het wel één keer voorbij zien komen. Met Daphne O+.
Gelukkig is er FOK!, anders had ik niet geweten dat het vanavond weer begon.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2015 @ 11:18:24 #198
862 Arcee
Look closer
pi_155701265
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 02:41 schreef W00fer het volgende:
Seizoen 1 nog niet gezien. Zal seizoen 2 wel opnemen.
Jawel hoor, paar keer voorbij zien komen op tv.
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:52:52 #199
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155702133
Vriendin is vanavond van huis, dus ik kan University Challenge opnemen en de Fractie direct kijken, normaal zou het andersom zijn. Ik hoop dat ze lering hebben getrokken uit het eerste seizoen, want er zijn, ondanks dat het vermakelijk was, een aantal verbeterpuntjes wat mij betreft.

Wel een pluim voor de VPRO dat ze dit soort programma's een kans durven te geven en ook blijven geven, zelfs als het niet meteen een kijkcijferhit is. Ze kiezen nooit voor de makkelijke weg met hun programmering ^O^
pi_155719498
Ik vond het een goede start. Het is nog steeds niet geweldig, maar zeker vermakelijk.
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:01:14 #201
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155719766
Dat #geouwehoer over @Twitter de hele tijd staat me tegen. Alsof alle politiek over 140 tekens wordt bedreven en retweets alles zijn.
pi_155720661
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:01 schreef FritzWepper het volgende:
Dat #geouwehoer over @Twitter de hele tijd staat me tegen. Alsof alle politiek over 140 tekens wordt bedreven en retweets alles zijn.
Dit ja.
Verder wel heel weinig kamerwerk, debatten etc.
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:48:51 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155721631
Het invoegen van de actualiteit is aardig gelukt deze keer. De eerste verhaallijnen zijn ook alweer gestart, we gaan het meemaken.
pi_155728149
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dit ja.
Verder wel heel weinig kamerwerk, debatten etc.
Omdat ze daar niet mogen filmen volgens mij?
Kwak
  dinsdag 1 september 2015 @ 16:33:40 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155735611
Er wordt soms wel heel erg slecht geacteerd, vind ik.
En sommige ontwikkelingen zie je al mijlenver van te voren aankomen, zoals dat Suus en Tim iets met elkaar gaan krijgen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_155752550
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:33 schreef golfer het volgende:
Ik heb de indruk dat het meer theateracteurs zijn dan camera-acteurs. Er is her en der sprake van overdreven gezichtsuitdrukkingen en articulatie. In het theater vaak nuttig, op tv onnodig.
  maandag 14 september 2015 @ 22:23:14 #207
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156093063
Wat zit die @TimSnel nou zijn carrière te verkloten? _O-

#teammichael
pi_156096555
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:33 schreef golfer het volgende:
En sommige ontwikkelingen zie je al mijlenver van te voren aankomen, zoals dat Suus en Tim iets met elkaar gaan krijgen.
het tweede seizoen komt nog niet op gang. Het echte tempo zit er niet in ondanks dat het wel een soort van vaart heeft. Ook is het inhoudelijk te oppervlakkig. Ben blij dat de serie gemaakt wordt maar er kan wel meer uitgehaald worden. En dat zit vooral in de personages en het acteren
pi_156098803
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:18 schreef komrad het volgende:

[..]

het tweede seizoen komt nog niet op gang. Het echte tempo zit er niet in ondanks dat het wel een soort van vaart heeft. Ook is het inhoudelijk te oppervlakkig.
De rode draad lijkt inderdaad een beetje vergeten.
pi_156102759
Die Dara draagt opeens een hoofddoekje ? Dat was toch niet in S01.
pi_156102939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:18 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Die Dara draagt opeens een hoofddoekje ? Dat was toch niet in S01.
Heb je seizoen 1 uberhaupt gevolgd?
Kwak
pi_156103035
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je seizoen 1 uberhaupt gevolgd?
Niet helemaal 😔
pi_156293274
Die kijkcijfers.. 231.000...
  dinsdag 22 september 2015 @ 16:12:56 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156298541
Vanaf volgende week verplaatst naar na Nieuwsuur. Dus de kijkcijfers zullen nog wel verder dalen dan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_156300332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:12 schreef golfer het volgende:
Vanaf volgende week verplaatst naar na Nieuwsuur. Dus de kijkcijfers zullen nog wel verder dalen dan.
dat is pijnlijk. Er zal dus geen seizoen 3 komen. Jammer dat de serie geen goede ontwikkeling doormaakt...
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:21:20 #216
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156300485
Ik zag er potentie in, maar het is nog een stuk slechter geworden. Derde seizoen hoeft voor mij ook niet meer zo.
  maandag 28 september 2015 @ 23:47:31 #217
414827 Wave103
It's not pop music
pi_156463672
Nu de eerste paar afleveringen van seizoen twee aan het kijken. Vind het zoals sommigen hier al beschrijven niet best. Die Tim Snel was toch een geweldig politiek talent? Nu kraamt ie bij elk media-optreden de grootst mogelijke onzin uit zonder enig zelfbesef.

Verder is er gewoon weinig verhaal. Niet zo gek dus die kijkcijfers. Jammer, geen Borgen in de polder dus. Had meer in gezeten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 oktober 2015 @ 22:58:37 #218
862 Arcee
Look closer
pi_156536483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:12 schreef golfer het volgende:
Inderdaad: 133.000.

Dat is wel echt dramatisch.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 01:26:15 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156540010
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef Arcee het volgende:

Ik heb niet meer gekeken.
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2015 @ 01:27:40 #220
862 Arcee
Look closer
pi_156540036
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef golfer het volgende:
Ik heb niet meer gekeken.
Ik neem het altijd op en kijk later, dus ik merk het feitelijk niet eens. :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:25:14 #221
862 Arcee
Look closer
pi_156634733
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef Arcee het volgende:

Gisteren nog weer dramatischer: 88.000
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:29:26 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156634786
Ik heb nog geen enkele ep van S2 gezien. :+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:30:06 #223
862 Arcee
Look closer
pi_156634793
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:29 schreef borisz het volgende:
Ik heb nog geen enkele ep van S2 gezien. :+
Dan mag je er wel eens aan beginnen. :+
pi_156634923
Ze hebben wel plannen voor een derde seizoen. Maar met zulke kijkcijfers... gaat het bijna een custom made dingetje worden, speciaal voor de happy few. :+
mag het weten
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:43:19 #225
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156634976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bis bis bis
pi_156637145
quote:

[..]

Hm.. Komt natuurlijk ook door de verschuiving in tijdstip. Maar ik vond het gisteren een sterke aflevering!
pi_156637260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hm.. Komt natuurlijk ook door de verschuiving in tijdstip. Maar ik vond het gisteren een sterke aflevering!
Ik vond gisteren juist geen sterke aflevering. Vind het politieke gekrakeel in de fractiekamer leuker dan de dingen buiten de deur. En het erin weven van politieke actualiteit is leuk.
mag het weten
pi_156637272
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben halverwege gestopt met kijken, ging helemaal nergens meer over, niveau was ook weer barslecht.
pi_156639169
quote:

[..]

Dat is bijna de foutmarge bij kijkcijferonderzoek
pi_156644096
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:08 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Ik ben halverwege gestopt met kijken, ging helemaal nergens meer over, niveau was ook weer barslecht.
het wordt per week slechter. Deze serie gaat verdwijnen. Jammer want voor een goede serie over politiek is wel een markt
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:50:46 #231
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156644628
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:26 schreef komrad het volgende:

[..]

het wordt per week slechter. Deze serie gaat verdwijnen. Jammer want voor een goede serie over politiek is wel een markt
Ik vind het echt geweldig. Zit elke maandag klaar. Genieten. Hoop dat er nog een seizoen komt!
Bis bis bis
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:51:21 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156644641
Misschien kunnen we het mergen met Penoza. Dat Carmen dan om het kartel te verslaan met Berrie in de Kamer komt en zo Justine piepelt.
Bis bis bis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:54:36 #233
862 Arcee
Look closer
pi_156797322
quote:
Gisteren 85.000. De bodem lijkt dus wel zo'n beetje bereikt. :s)
pi_156807746
Deze week was het een stuk beter aan te zien :) misschien wordt het nog wat
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:25:56 #235
862 Arcee
Look closer
pi_156962996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 08:54 schreef Arcee het volgende:
Gisteren 85.000. De bodem lijkt dus wel zo'n beetje bereikt. :s)
Gisteren gestegen naar 108.000.
pi_156986895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gisteren gestegen naar 108.000.
Maar deze aflevering ging nou echt helemaal nergens over. Het wordt langzaam een dramaserie ipv een serie over politiek..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 november 2015 @ 09:38:21 #237
862 Arcee
Look closer
pi_157308584
Ik vond de laatste aflevering wel een topshow eigenlijk. :o
pi_157309346
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:38 schreef Arcee het volgende:
Ik vond de laatste aflevering wel een topshow eigenlijk. :o
goede aflevering ^O^

En ondanks de slechte afleveringen die er tussen zitten, blijf ik toch hangen
pi_157317881
jep. Nu een jaar wachten of zo? Of is het geannuleerd. ?
pi_157444007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:46 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
jep. Nu een jaar wachten of zo? Of is het geannuleerd. ?
Er komt in het voorjaar een 3de seizoen.
http://www.vpro.nl/programmas/De-Fractie/over-de-fractie.html
quote:
De tiende aflevering was de laatste van dit tweede seizoen, maar niet van de serie. Momenteel zijn de opnamen bezig voor het derde seizoen, dat in het voorjaar te zien zal zijn.
Er wordt trouwens wel enorm slecht gecommuniceerd over deze serie. De verplaatsing van tijdstip werd ook al niet echt goed aangekondigd.
  dinsdag 10 november 2015 @ 12:26:51 #241
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_157445802
De laatste drie afleveringen al niet meer gezien. Is het nog de moeite waard?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 november 2015 @ 12:46:36 #242
862 Arcee
Look closer
pi_157446208
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:26 schreef FritzWepper het volgende:
De laatste drie afleveringen al niet meer gezien. Is het nog de moeite waard?
Lees de reacties in dit topic. :)

Ik vond het wel de moeie waard, zeker de laatste aflevering die vorige week is uitgezonden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:45:26 #243
862 Arcee
Look closer
pi_164377031
quote:
Voor de liefhebbers van politieke dramaseries; vanaf 8 augustus komt voor de derde en laatste keer nog een spannende reeks van De Fractie op televisie. Tien afleveringen in twee weken met nog meer drama. Over vasthouden en loslaten. Van macht, kompanen en een politieke droom.

de fractie: van 8 t/m 19 augustus elke werkdag om 22.40 uur op npo 2

http://www.vpro.nl/programmas/De-Fractie/over-de-fractie.html
Gisteren was de eerste aflevering van seizoen 3 dus. Vanavond om 22:40 uur de tweede, dus die eerste kun je nog net even er voor kijken. :Y)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:25:11 #244
862 Arcee
Look closer
pi_164378681
Kijkcijfers eerste aflevering: 121.000

Niet eens slecht, als je bedenkt dat het midden in de zomer is en tijdens de Olympische Spelen. :+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:52:21 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164379927
Geweldig! Wauw wat een serie! Ongekend!
Bis bis bis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 augustus 2016 @ 23:22:59 #246
862 Arcee
Look closer
pi_164413264
Kijkcijfers tweede aflevering: 128.000
  donderdag 11 augustus 2016 @ 00:19:48 #247
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_164414996
Is het nog net zo slecht als seizoen 1? Of hebben ze geleerd van hun fouten?
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:27:57 #248
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_187858916
Seizoen 1 destijds gekeken, en 2 weken geleden begonnen met seizoen 2 en 3.
Toch nog een goed einde van de serie.

Was een mooie NL politieke serie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')