valt wel mee denk ik. De serie verdient zeker een kans. Het is nog wat onwennig en zal waarschijnlijk het niveau van de buitenlandse tegenhangers niet halen, maar het is wel interessant om te zien hoe de serie ontwikkelt en of er specifieke Haagse/ Nederlandse elementen goed over het voetlicht gebracht kunnen worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:
713.000 kijkers. Zal volgende week wel flink minder zijn als ik het commentaar hier en op twitter als gemiddelde mening mag zien.
Tot nu toe liggen alle cliches er nogal dik op en proberen ze er teveel in de eerste aflevering te gooien.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:21 schreef komrad het volgende:
[..]
valt wel mee denk ik. De serie verdient zeker een kans. Het is nog wat onwennig en zal waarschijnlijk het niveau van de buitenlandse tegenhangers niet halen, maar het is wel interessant om te zien hoe de serie ontwikkelt en of er specifieke Haagse/ Nederlandse elementen goed over het voetlicht gebracht kunnen worden.
Midden, soort D66 volgens mij.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:23 schreef Fylax het volgende:
Weet iemand waar VPN in het spectrum staat? Links/Rechts etc.? Heb niet zo opgelet
Ja heel raar, dat deed ze toch zelf?quote:Op maandag 19 januari 2015 21:41 schreef alors het volgende:
[..]
Midden, soort D66 volgens mij.
Ik lette even niet op. Wat deed die vrouw nou, op die computer?
Ut stréikeizâh heet dat.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:40 schreef opperkleurder het volgende:
De Haagsche Toren is dat denk ik. Naast HS.
D66 kloontje dacht ik.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:23 schreef Fylax het volgende:
Weet iemand waar VPN in het spectrum staat? Links/Rechts etc.? Heb niet zo opgelet
Dat is juist het politiek spel. Kijk volgende week nou maar. Dan snap je wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja heel raar, dat deed ze toch zelf?
Is goedquote:Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is juist het politiek spel. Kijk volgende week nou maar. Dan snap je wat ik bedoel.
die cliffhanger vond ik nog wel aardigquote:Op maandag 19 januari 2015 21:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is juist het politiek spel. Kijk volgende week nou maar. Dan snap je wat ik bedoel.
Denk dat je hem meer moet vergelijken met Van Mierlo in D66. Of Marijnissen in de SP. Zo iemand waar de partij niet omheen kan.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:39 schreef Szura het volgende:
Vreemd prominente rol speelt die Jan. Stel je eens voor dat een Spekman zich zo op de voorgrond zet.
Ook om Marijnissen kunnen we tegenwoordig gewoon heen. Figuurlijk dan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Denk dat je hem meer moet vergelijken met Van Mierlo in D66. Of Marijnissen in de SP. Zo iemand waar de partij niet omheen kan.
Het doel van Jan Leusingh is de VPN tot de grootste partij te maken, met hemzelf als strateeg achter de schermen. Het liefst had hij zelf de macht naar zich toe getrokken en in de schijnwerpers gestaan, maar dat is door een verborgen gebleven gebeurtenis in zijn verleden onmogelijk. Tim speelt een rol in zijn spel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:27 schreef golfer het volgende:
http://www.vpro.nl/programmas/De-Fractie/over-de-fractie.html
Yep. Gister nog 373.000.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:18 schreef Tja..1986 het volgende:
713.000 kijkers. Zal volgende week wel flink minder zijn als ik het commentaar hier en op twitter als gemiddelde mening mag zien.
Aai, pijnlijk. En ik vind het toch echt wel aardig. Het probleem is alleen dat veel politieke junkies denken een soort documentaire te gaan zien en dat is het natuurlijk niet. En breder publiek begint er al niet aan omdat ze verwachten een soort documentaire te gaan zien. Door zo op de rol van Halsema bij de productie in te zoomen hebben ze het idee gegeven dat het heel erg realistisch zou zijn. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.quote:
Oftewel, het is een allegaartje. Ze hadden voor óf fictie óf docu moeten kiezen. Die cameo's geven het een onbedoeld komisch tintje.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aai, pijnlijk. En ik vind het toch echt wel aardig. Het probleem is alleen dat veel politieke junkies denken een soort documentaire te gaan zien en dat is het natuurlijk niet. En breder publiek begint er al niet aan omdat ze verwachten een soort documentaire te gaan zien. Door zo op de rol van Halsema bij de productie in te zoomen hebben ze het idee gegeven dat het heel erg realistisch zou zijn. Dat hadden ze beter niet kunnen doen.
Ach.. Ik vind het wel vermakelijk als je met de juist verwachting kijkt. Het rolletje van Rutte gisteren kon ik ook wel om lachen. Je moet het niet te serieus nemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:21 schreef Jivis het volgende:
[..]
Oftewel, het is een allegaartje. Ze hadden voor óf fictie óf docu moeten kiezen. Die cameo's geven het een onbedoeld komisch tintje.
Het probleem is dat het niet duidelijk is of de serie zichzelf serieus neemt. Enerzijds een drama-verhaallijn, anderzijds gekke cameo's. Er is geen goede balans.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ach.. Ik vind het wel vermakelijk als je met de juist verwachting kijkt. Het rolletje van Rutte gisteren kon ik ook wel om lachen. Je moet het niet te serieus nemen.
Waarom is het belangrijk wat ze er zelf van vinden? Ik vind alle zijden leuk. De combi is misschien wat gek, maar dat maakt het wel weer origineel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het probleem is dat het niet duidelijk is of de serie zichzelf serieus neemt. Enerzijds een drama-verhaallijn, anderzijds gekke cameo's. Er is geen goede balans.
Ik behoor tot de 300.000 afvallers...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:37 schreef Faux. het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het geen fictie is. Ze beperken zichzelf ontzettend door afhankelijk te zijn van de bestaande Nederlandse politici. We gaan nooit mooie scenes krijgen van Tim die met de premier praat.
De uitzendingen van "Borgen" liepen gemiddeld tussen 55 a 60min, in die 25 minuten van "De Fractie" kun je weinig goede verhaallijnen uitdiepen. Neemt niet weg dat Borgen gewoon een top serie was (lees: eeuwig zonde dat deze na drie seizoenen gestopt is) en dat de Fractie nog beter moet groeien, vraag me af wat er van deze serie terecht zou zijn gekomen op de commerciëlle.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Denen kunnen tv-waardig acteren... Zoals gezegd, hier verwordt het al snel amateurtoneel...
Bashir van de SP?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:35 schreef opperkleurder het volgende:
Transfer van de eeuw..... die Snel is nog slechter dan Bashir.
Die komt toch niet van een andere partij en ik zie ook niet echt waarom dat zo'n slecht Kamerlid zou zijn?quote:
Dat dus. Die opperkleurder lult uit z'n nek.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:03 schreef CaryAgos het volgende:
Die komt toch niet van een andere partij en ik zie ook niet echt waarom dat zo'n slecht Kamerlid zou zijn?
ja dat ben ik met je eens 25 minuten is wel erg kort voor een goed verhaal. ik hoop dat het nog beter wordt en dat het wat spannender wordt de twee afleveringen die nu zijn geweest lijken vooral een opbouw naar ietsquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:29 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
De uitzendingen van "Borgen" liepen gemiddeld tussen 55 a 60min, in die 25 minuten van "De Fractie" kun je weinig goede verhaallijnen uitdiepen. Neemt niet weg dat Borgen gewoon een top serie was (lees: eeuwig zonde dat deze na drie seizoenen gestopt is) en dat de Fractie nog beter moet groeien, vraag me af wat er van deze serie terecht zou zijn gekomen op de commerciëlle.
Volgende week gaat er genoeg gebeuren als ik de preview mag geloven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja dat ben ik met je eens 25 minuten is wel erg kort voor een goed verhaal. ik hoop dat het nog beter wordt en dat het wat spannender wordt de twee afleveringen die nu zijn geweest lijken vooral een opbouw naar iets
Sorry hoor, maar in het 2de of 3de seizoen had Denemarken ineens een sleutelrol in een internationaal conflict ergens in Afrika. Dat is minstens net zo onzinnig.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik behoor tot de 300.000 afvallers...
Om toch nog even de vergelijking met Borgen te maken:
Dat was inderdaad fictie, wat, net zoals Faux zegt, de kans bood om alle actoren in het spel op te voeren in de serie. Nu ga je nooit echte politici in een belangrijke rol zien.
Borgen bleef binnen de grenzen van het mogelijke... Groningen ontruimen voor gratis kinderopvang..puhlease... Het mooie van Borgen voor Nederland was dat de makers vooral goed opletten wat er hier bij ons gebeurde (zelfde soort land, vergelijkbaar systeem, vergelijkbare problemen) en dat gebruikten voor de serie.
Denen kunnen tv-waardig acteren... Zoals gezegd, hier verwordt het al snel amateurtoneel...
Acteertalent heeft elke politicus. Hij doet eigenlijk niet anders.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |