daNpy | zondag 11 januari 2015 @ 13:20 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() | |
OEM | zondag 11 januari 2015 @ 13:23 |
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan. | |
DemonRage | zondag 11 januari 2015 @ 13:37 |
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert. ![]() | |
knep | zondag 11 januari 2015 @ 13:46 |
| |
daNpy | zondag 11 januari 2015 @ 13:50 |
![]() Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc. Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht. | |
OEM | zondag 11 januari 2015 @ 14:05 |
![]() | |
swollywood | zondag 11 januari 2015 @ 14:12 |
Helaas parkeert die Getz altijd zo... ![]() | |
TwisterNederland | zondag 11 januari 2015 @ 16:01 |
Een paar brede auto's naast elkaar en je kunt alleen nog maar via de kofferbak naar buiten toe. Ik herken het wel. Maar smallere parkeerplaatsen = meer parkeerplaatsen = meer omzet (mits de tent ook echt volstaat). Of je bespaart flink op de bouwkosten (minder ruimte nodig, minder materiaal). Het zijn gewoon afwegingen welke gemaakt worden bij de planning. | |
Ridocar | zondag 11 januari 2015 @ 16:07 |
Hier bij ons een straat verderop (we hebben geen parkeerplaatsen in onze straat) staat een goudkleurige Citroen Xantia altijd op twee parkeervakken (parkeren in de weglengte). nu zijn de vakken niet al te groot maar het is juist deze auto die altijd een meter of twee voor én achter heeft. overigens geen gevalletje per ongeluk, aangezien het hok altijd zo wordt weggezet. | |
Jihawti | zondag 11 januari 2015 @ 19:27 |
Haha inderdaad! Mijn broertje heeft weleens een foto van mijn auto die op zo'n manier dubbel stond geparkeerd op Facebook geslingerd van "Onze zus is een aso ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 11 januari 2015 @ 21:19 |
Norm is uit de 70ies (komt zo wel weer iemand dit hard ontkennen), gebaseerd op kevers, eendjes en Renault4tjes. Vandaag een schoolmeester niet laten schoolmeesteren. Reed, voor de verandering, keurig 120-125 waar je 120 mag, rechts een auto, dan een kilometer niets en dan pas weer een auto, links leeg. Ben ik bijna bij die auto, komt ie met zijn 80-90-whatevervoorslakkentempo naar links. Mooi niet dat ik daarvoor in de ankers ga, naar rechts en gewoon met 120 voorbij. Dahag. ![]() ![]() ![]() Op de terugweg een oude Mercedes die 110 op teller waar je 130 mag hard genoeg vond. Links ![]() De andere droeftoeters ga ik het niet eens over hebben. | |
twiFight | zondag 11 januari 2015 @ 22:47 |
Dat parkeervakken te klein zijn ben ik het altijd al mee eens geweest (veel, niet alle). Ik vraag me echter af of je daarvoor beboet kan worden. Er is vast een wet die zegt dat je in een vak moet gaan staan, maar wat als dat niet past? Nu rij ik zelden in een grote auto, maar toen ik een Quasqai moest parkeren moest ik toch echt elke keer schipperen om de deur nog open te kunnen krijgen. | |
winterstorm666 | zondag 11 januari 2015 @ 23:01 |
Daarnet nog op de 80 kilometer weg met doorgetrokken streep. Een oude man in een rode golf die steeds wisselde van snelheid tussen 70 en 55. Richting aangeven deed de man voor het gemak ook maar niet... | |
AdoraBelle | maandag 12 januari 2015 @ 02:03 |
Volgens mij had dat te maken met een tolweg verderop. Maar ik kan me vergissen. | |
Buurpoes | maandag 12 januari 2015 @ 08:35 |
Of je rijdt een te grote auto. ![]() Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. ![]() | |
twiFight | maandag 12 januari 2015 @ 09:03 |
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo. Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa! | |
Light | maandag 12 januari 2015 @ 09:11 |
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen. | |
Ridocar | maandag 12 januari 2015 @ 09:38 |
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner. | |
Buurpoes | maandag 12 januari 2015 @ 09:50 |
Daar pas ik ook prima in, in veevervoer-klasse vliegtuigstoelen. ![]() Klein is fijn! behalve als ik in de supermarkt iets van de bovenste plank wil hebben | |
daNpy | maandag 12 januari 2015 @ 10:20 |
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook. Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen. | |
Light | maandag 12 januari 2015 @ 10:31 |
Je hebt gelijk. En bij mijn lokale buurtsuper zijn de parkeervakken ongeveer 2,10m breed (met een tussenruimte van niet meer dan 10cm), dus dat past niet. [ Bericht 22% gewijzigd door Light op 12-01-2015 10:51:12 ] | |
Buurpoes | maandag 12 januari 2015 @ 10:59 |
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig. | |
ziggyziggyziggy | maandag 12 januari 2015 @ 11:24 |
Bij de IKEA heb je extra brede familieparkeerplaatsen. En als je een Maxi-Cosi in een dikke station wil manoeuvreren, is dat inderdaad geen overbodige luxe. | |
Leandra | maandag 12 januari 2015 @ 11:37 |
Ik probeer de auto altijd zo neer te zetten dat de plek naast het kinderzitje vrij is... een parkeerplaats op een hoek, naast een stoep, of in een parkeergarage naast een pilaar (waarbij zijn deur natuurlijk wel open moet kunnen) als er geen extra brede familieparkeerplaatsen (beschikbaar) zijn. | |
SgtPorkbeans | maandag 12 januari 2015 @ 11:44 |
Laatst had iemand zijn auto op een paar centimeter van mijn bestuurderskant af gezet, kon ik over de pook klimmen ![]()
| |
Gwywen | maandag 12 januari 2015 @ 11:47 |
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind ![]() Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan... Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn. Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor. Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is. ![]() | |
Leandra | maandag 12 januari 2015 @ 11:59 |
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit. Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden. Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 12 januari 2015 @ 12:50 |
Vinden ze niet leuk, ook in Oostenrijk niet, als toerist als je met ze mee doortrekt en trapt over die binnendoorweggetjes. | |
liebherr-machinist | maandag 12 januari 2015 @ 14:20 |
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag.... Ok ik rij in Frankrijk gerust 120 op een.provinciaal landweggetje, maar dan wordt je gerust nog ingehaald... Hier in het westen niet mag je blij zijn als jè de zestig red. | |
Pizza_Boom | maandag 12 januari 2015 @ 22:23 |
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos... ![]() | |
liebherr-machinist | maandag 12 januari 2015 @ 23:01 |
Ben blij dat ik die niet heb kan nog een stukje 130 door | |
4EverBlackEyed | maandag 12 januari 2015 @ 23:06 |
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen. Iemand die het antwoord weet? | |
liebherr-machinist | maandag 12 januari 2015 @ 23:14 |
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal | |
4EverBlackEyed | maandag 12 januari 2015 @ 23:15 |
Zo leer je nog eens bij ![]() | |
liebherr-machinist | maandag 12 januari 2015 @ 23:17 |
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts. | |
Ridocar | dinsdag 13 januari 2015 @ 06:43 |
Gaat ook bijna altijd goed. Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit. Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf. [ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 13-01-2015 06:49:20 ] | |
Ridocar | dinsdag 13 januari 2015 @ 06:53 |
Sommigen hebben een hele riedel: linksrechtslinkslinkslinksrechtslinksrechts. Ik doe gewoon linksrechtslinks (maar dat is zelden, want ik rij gewoon streep 80) | |
liebherr-machinist | dinsdag 13 januari 2015 @ 07:19 |
En dan na een ongeval te horen krijgen je hield geen afstand, wat mij dus overkwam. Was de eerste week van meneer de agent geloof ik. Wist precies te vertellen wat er was gebeurd ondanks dat mijn voorligger duidelijk verteld had dat hij net had ingehaald en daarna gesneden werd door een ongeduldige automobilist. | |
kikoooooo | dinsdag 13 januari 2015 @ 07:33 |
Regen, wind. Remmennnnnn | |
De_Dakgoot | dinsdag 13 januari 2015 @ 08:14 |
Aygo's die alle kanten van de weg opvliegen door de wind ![]() | |
Ciora | dinsdag 13 januari 2015 @ 08:33 |
Dit. Gister 55 minuten gedaan over 30 km, vandaag een stuk sneller met 45 minuten ![]() | |
tobitronics | dinsdag 13 januari 2015 @ 10:57 |
Regen + wind + ochtend + donker + 4 basisscholen en 1 middelbare school in de buurt die gaan beginnen = Ultimate chaos Mensen die gewoon hun totale besef van de verkeersregels en autorijden kwijtraken en lukraak maar wat doen... | |
dick_laurent | dinsdag 13 januari 2015 @ 11:08 |
Dit is waarom ik heel bewust de fiets pak met dit soort weer. Dan maar ff ploeteren in mijn regenjasje, maar ik sta tenminste niet in een grote chaotische file ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 13 januari 2015 @ 11:10 |
Onze basisschool is naast een Aldi die om half negen nog niet open is. Dus geen parkeerproblemen bij ons. | |
Kiid | dinsdag 13 januari 2015 @ 11:13 |
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2015 @ 11:34 |
Ring van Rotterdam? ![]() | |
hcwp | dinsdag 13 januari 2015 @ 13:05 |
Vanmorgen op de A15 (uurtje of 0615) reed ik ruim 120 op de linkerbaan, zoals het daar hoort, tot een of andere Toyota Jaris voor mij de linkerbaan op schiet om de vrachtwagens in te halen. Soit, prima. Minder soit en prima is dat die vent dat dan vervolgens met 90-100kmh gaat doen, en niet die bak van hem even een zetje geeft. Dus na een kleine twee minuten geduldig achter hem gezeten te hebben terwijl hij die vrachtwagens inhaalt met een slakkentempo, geef ik hem een grootlicht-seintje in het kader van, doe eens opschieten, er willen meer mensen langs. (Mensen zijn op de A15 altijd erg geduldig). Hij begrijpt de hint en handelt er naar, nice onverwacht positief resultaat. Dus ik haal hem in, geeft hij mij vervolgens groot licht terug... Ik hou het er maar op dat het een 'sorry' van 'm was... | |
twiFight | dinsdag 13 januari 2015 @ 13:11 |
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen. - je licht is stuk - je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld) - dankjewel - val dood - ga maar voor - lul hoe durf je voor me te gaan etc. etc. | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21 |
Dankje met grootlicht? Nog nooit gezien. De rest is puur afhankelijk van de verkeerssituatie, al dan niet in combinatie met andere tekens (claxon) en duur van het signaal. | |
jeroen25 | dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21 |
Netjes toch? Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee. Nu hebben jullie er allebei weer één. | |
hcwp | dinsdag 13 januari 2015 @ 15:07 |
| |
BigSmurf | dinsdag 13 januari 2015 @ 15:40 |
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is. | |
Kiid | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:11 |
A30, stond meer stil dan dat we reden ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17 |
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden ![]() Tot zover mijn irritatie. ![]() | |
twiFight | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:26 |
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:28 |
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren. Had dat wel kunnen doen, had ipv knooppunt Lunetten/Rijnsweerd richting Hoevelaken ook de A1 bij Barneveld kunnen opgaan via de A30 maar waarom zou ik ook ![]() Moest naar Deventer trouwens [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 16:30:02 ] | |
AdoraBelle | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:31 |
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij. Dus ik heb maar een nieuwe afspraak gemaakt. Ik moet nu wel weer een maand wachten helaas. | |
Fer | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:50 |
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek? ![]() ![]() ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:51 |
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaas Van een oude vriend van mij, heeft zijn vader een agente doodgereden lang geledeb | |
Fer | dinsdag 13 januari 2015 @ 16:59 |
Twee irritaties vandaag: 1. Mensen die om onzinnige redenen even inhouden, bijvoorbeeld omdat er een knik in de weg zit, wat meer auto;s rijden. Er veel borden staan, er een vrachtwagen rijdt, of omdat er maar twee rijstroken zijn. Ik rijdt niet hard, meestal maar 105-120. Maar die gasten zie je dan onder de 120 gaan, bij bovengenoemde "obstakels" en dan weer 130 als de weg "vrij" is. En dan bedoel ik vrij, als in mogelijk om 120 te rijden. 2. Mensen die wel met de correcte snelheid invoegen, maar dan even snel naast je terecht komen. Dit is nog irritanter dan mensen die met 80-90 invoegen, ik heb ook 60pk gehad vroeger, deal with it. | |
Skull-splitter | dinsdag 13 januari 2015 @ 17:02 |
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven... Ooit achter iemand aan gereden waarbij het enkele kilometers duurde voor hij begreep dat zijn licht uit stond (dronken much?) waarbij hij panisch harder, zachter, links en rechts mij uit de weg probeerde te gaan ![]() | |
Ciora | dinsdag 13 januari 2015 @ 18:33 |
Een paar maanden geleden had ik twee dagen achter elkaar dat er een keer naar me werd geseind met grootlicht op de snelweg, maar ben er nooit achter gekomen waarom. Verlichting bleek goed, ik reed niet te hard/aso, waren geen flitsers, spoot geen onverbrande benzine uit de uitlaat. Misschien was het wel voor iemand anders, maar je rijdt toch even met zo'n gevoel dat er iets gruwelijk mis is en jij de enige bent die het niet ziet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2015 @ 19:17 |
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt. | |
liebherr-machinist | dinsdag 13 januari 2015 @ 19:23 |
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 januari 2015 @ 19:26 |
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake. | |
liebherr-machinist | dinsdag 13 januari 2015 @ 20:19 |
Dat zeg ik ook, ik denk eerder dat hij een bekende zag rijden. ( of reed je ongemerkt 70, gebeurd daar ook nog wel eens. Kan merken dat je daar onbekend bent vabaf daar de a13 op word lastig | |
AdoraBelle | dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22 |
Whahaha ![]() Hoe weet jou nou dat dat kortingsbonnen van de McDonalds zijn? | |
Kiid | dinsdag 13 januari 2015 @ 20:25 |
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het). Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte ![]() | |
liebherr-machinist | dinsdag 13 januari 2015 @ 21:19 |
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉 | |
Kiid | dinsdag 13 januari 2015 @ 21:25 |
Het is niet uit te sluiten ![]() | |
Jihawti | dinsdag 13 januari 2015 @ 22:32 |
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest. ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37 |
Pfff. Net ook weer eeen: 45 op de teller op een 60 weg. Ben er uiteindelijk maar gaan in gaan halen. Debiel gedoe. | |
Platina | dinsdag 13 januari 2015 @ 22:45 |
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden. | |
Fer | dinsdag 13 januari 2015 @ 23:00 |
1m, 50cm, dat past toch. Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen. | |
JDude | woensdag 14 januari 2015 @ 05:52 |
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen ![]() | |
padlarf | woensdag 14 januari 2015 @ 07:23 |
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie. | |
Omentuva | woensdag 14 januari 2015 @ 11:46 |
Goed, dat het ophalen bij de basisschool hier in de buurt nogal chaotisch en stereotiep idioot is, soit. Auto's op de rijbaan geparkeerd (aan 'mijn' kant), overstekende kinderen, iedereen kent het wel. Ongeacht wat je vindt van de situatie zelf lijkt het mij dat je vooral voorzichtig rijdt en niet rare dingen gaat doen, zeker niet omdat er ook nog tegenliggend verkeer is. Er is ook nog eens goed zicht, m.u.v. auto's die zicht blokkeren. Waarom iemand dan tot twee keer aan toe naar links gaat terwijl het niet kan is mij een godsverdomd raadsel. De eerste keer moest hij/zij terug achteruit omdat tegenliggend verkeer en de tweede keer haalt hij/zij mij in terwijl ik linksaf wil slaan, om vervolgens hard terug naar rechts te moeten om maar niet de middelbare scholieren die daar twee breed fietsen aan te rijden. ![]() | |
Perunage | woensdag 14 januari 2015 @ 12:19 |
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 januari 2015 @ 12:53 |
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan... | |
Ridocar | woensdag 14 januari 2015 @ 13:01 |
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten. | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 13:02 |
Mensen die vier stroken teveel vinden om te behappen. ![]() ![]() ![]() | |
Ridocar | woensdag 14 januari 2015 @ 13:02 |
Ja, want eng. Of bang dat 'ie niet er tussen komt. | |
twiFight | woensdag 14 januari 2015 @ 13:02 |
Ik snap het probleem niet zo. De keren dat ik in een langzame auto in moest halen van achter een vrachtwagen liet ik even een gaatje vallen en maakte ik vast vaart voordat ik naar links kon. Tegen de tijd dat je naar links kan heb je toch al snel een 20 km/u extra snelheid. En dat een koekblik niet even met 130 een vrachtwagen voorbij zoeft dat heeft de rest maar te accepteren. | |
Ridocar | woensdag 14 januari 2015 @ 13:06 |
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden. Ik vraag mij af waarom die vrachtwagen opeens naar links ging... | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 13:07 |
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen. ![]() | |
Platina | woensdag 14 januari 2015 @ 13:45 |
Totdat je de verkeerde treft die niet remt waardoor je in een slip terecht raakt. | |
Kiid | woensdag 14 januari 2015 @ 13:47 |
Gister moest ik ook ineens volop in de rem, zag mijn voorganger plotseling remmen en voor ik het wist reden we voor 10 seconden 60 km/u | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 15:00 |
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit. | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 15:03 |
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 januari 2015 @ 15:14 |
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest. Overigens is het niet zo moeilijk je spiegels zo af te stellen dat je geen dode hoek hebt. Hint: je hoeft je eigen auto niet te zien in je buitenspiegels, die is er sowieso nog wel. | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 15:17 |
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten. ![]() | |
Buurpoes | woensdag 14 januari 2015 @ 15:21 |
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk. | |
NoBody122 | woensdag 14 januari 2015 @ 15:26 |
Bij mij kan er aan bijrijderszijde zelfs een groot busje volledig uit het zicht raken. Nadeel van het hebben van een auto op grijs kenteken ![]() | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 15:29 |
Dat lijkt me ook doodeng. | |
Buurpoes | woensdag 14 januari 2015 @ 15:38 |
De vraag die open blijft: waarom blijven sommige mensen in andermans blinde hoek hangen? Beseffen ze het niet? Ikzelf maak meestal dat ik daar weg kom..geen zin in blikschade. En nog een irritatie op de scooter: wat is het nut om echt minder dan een meter achter een andere scooter te hangen? Dan zit je ook in de dode hoek trouwens. | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 15:48 |
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben. | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 15:57 |
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten. Moet jij zeggen trouwens, jij kijkt niet eens in je achteruitkijkspiegel. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 15:59 |
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom. Maar dat was helemaal mijn punt niet. Er reed iemand achter mij en die vent wilde 'm er zo graag tussen flikkeren dat hij maar alvast begon. Echt fijn man, als je op de motor zit en een auto maakt een gevaarlijke beweging naar je toe. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2015 16:01:13 ] | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 16:00 |
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker. ![]() En dat is tevens mijn enige ongeluk geweest in 3+ jaar rijden. Nog nooit een boete gehad ook. Dus. | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 16:01 |
Maar bekeuringen zijn een heel ander verhaal. ![]() | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 16:03 |
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 16:56 |
Ik zat niet in zijn dode hoek. Hij vond gewoon dat er ruimte zat was. | |
Fer | woensdag 14 januari 2015 @ 17:31 |
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch. Slecht, ik weet, je moet natuurlijk altijd kijken. | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 18:30 |
![]() ![]() Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren. Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek. ![]() | |
JDude | woensdag 14 januari 2015 @ 19:19 |
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep. | |
Ciora | woensdag 14 januari 2015 @ 19:38 |
Dit type bestuurder heeft er denk ik echt geen enkele weet van wat een gele streep langs de weg betekent. | |
Caland | woensdag 14 januari 2015 @ 19:41 |
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal. | |
Straatcommando. | woensdag 14 januari 2015 @ 20:09 |
Daar is dit toch ook het topic voor, zeiksnor. Terecht dat zo'n kut een bekeuring krijgt trouwens ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 14 januari 2015 @ 20:11 |
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep? | |
JDude | woensdag 14 januari 2015 @ 20:18 |
![]() | |
twiFight | woensdag 14 januari 2015 @ 20:30 |
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes). Die fout maken wel meer mensen, denken dat wat ze doen wel okee is 'want er is nog nooit iets gebeurt'. In de realiteit is het vaker dat het goed gaat omdat je gewoon geluk hebt dat je nog niet in een verkeerde situatie terecht bent gekomen. Kwestie van tijd dat het mis gaat. Ach, dat valt mij overal op. Op de weg, op de stoep, op een treinstation, in de supermarkt. Men gaat altijd stilstaan op een plek waar dat frustrerend onhandig is, terwijl er ook altijd wel een mogelijkheid is om ergens anders te gaan staan waar je minder tot last bent. En nee, een telefoongesprek is niet dermate belangrijk dat je wel tot last kan zijn. En nee, het is geen dramatisch leed dat je af en toe even 5 meter door moet lopen. | |
Sarasi | woensdag 14 januari 2015 @ 20:35 |
Dat doe ik toch ook door even gas te geven of te remmen? En in de meeste auto's is er wel wat te manoeuvreren ja, maar ik geef net aan dat het in deze auto gewoon niet wilde. Er was een dode hoek en daar kon ik oprecht niks aan doen, of je dat nou gelooft of niet. Niet zonder me in allerlei bochten te wringen in ieder geval en dat is dan ook weer levensgevaarlijk. Ik weet niet wat nu precies je probleem is. Ik heb een probleem (dode hoek) en los dat op door door op te letten welke auto's waar zijn gebleven en indien ik twijfel even verplaatsen zodat ik zicht heb op de dode hoek. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 15 januari 2015 @ 10:25 |
Antiklacht: het was vanmorgen wel druk op de weg, maar eigenlijk was iedereen heel netjes, attent en rustig aan het rijden. Ik vroeg me bijna af of ik nog wel in Nederland rondreed! | |
TwisterNederland | donderdag 15 januari 2015 @ 12:18 |
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar ![]() Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden ![]() Ik zie het steeds vaker gebeuren. | |
Gwywen | donderdag 15 januari 2015 @ 12:24 |
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld. ![]() | |
TwisterNederland | donderdag 15 januari 2015 @ 12:30 |
Zijn vaak ook de kleinere auto's als ik me goed kan herinner. Maar op het laatste stuk na klopt je verhaal helemaal ![]() Ik heb nog gelukkig nog nooit een motorkap gekopt ![]() | |
DroogDok | donderdag 15 januari 2015 @ 12:35 |
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU? | |
Buurpoes | donderdag 15 januari 2015 @ 12:37 |
![]() | |
DroogDok | donderdag 15 januari 2015 @ 12:39 |
Waarom helaas? | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 15 januari 2015 @ 12:56 |
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden. Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht. | |
Buurpoes | donderdag 15 januari 2015 @ 13:01 |
Dat inderdaad. En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht. | |
Pizza_Boom | donderdag 15 januari 2015 @ 13:06 |
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook. ![]() | |
Gwywen | donderdag 15 januari 2015 @ 13:08 |
Dakduif zeker? | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 13:40 |
Bij de dag-rij-verlichting die nu verplicht is gesteld branden er ook lichten achterop. Daarnaast staat er in de handleiding duidelijk dat je in het donker enzo de dimlichten aan moet zetten. Dat een handrem verplicht is betekend ook niet dat mensen vergeten dat een auto ook echte remmen heeft... En dat een auto airbags heeft maakt botsen niet leuk. Er is nog steeds eigen verantwoordelijkheid. | |
Skull-splitter | donderdag 15 januari 2015 @ 13:50 |
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint... | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 13:54 |
Het door heel Europa verplicht stellen en handhaven wel. | |
tharealmb | donderdag 15 januari 2015 @ 14:09 |
Laatst nog spiegeltje-tik gespeeld met een vrouw in een zwarte BMW (typetje trophy wife). Stond keurig te wachten bij een T-splitsing waar in naar links moest. Mevrouw scheurt met 30km/u vanaf rechts "mijn" straat in. Maar stuurt zo vroeg in dat de auto's mekaar net niet raken, op de spiegels na. (ik zat al bijna op de bijrijdersstoel, omdat je het zag aankomen... ik wel tenminste). kut draait der raampje open: "Als je wat verder naar rechts gaat staan, dan kan ik er beter langs volgende keer". wtf muts A: jij rijd, dus jij moet kijken OF het überhaupt past. B: Ik stond nog geen wielbreedte van de stoep, dus ze had me sowieso wel geraakt geen excuus, geen sorry. Nee mevrouw had haast. Jammer genoeg geen echte schade. Mijn koekblik is een stuk goedkoper te fixen dan een BMW.... en het was haar fout. Waarschijnlijk dacht ze: goh die auto die (voor mij) van links komt ben ik wel even voor.... Verder erger ik me niet vaak aan iets. Niet iedereen is een coureur en kan goed rijden. Maar de schuld bij een ander leggen kan ik slecht tegen. Owja... Xenon-lampen die kut afgesteld staan. Die zie ik nooit ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door tharealmb op 15-01-2015 14:23:15 ] | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 januari 2015 @ 14:15 |
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit. Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg. | |
Ciora | donderdag 15 januari 2015 @ 14:18 |
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan. | |
tharealmb | donderdag 15 januari 2015 @ 14:26 |
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag. http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1 die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden... | |
opgebaarde | donderdag 15 januari 2015 @ 14:35 |
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen? | |
tharealmb | donderdag 15 januari 2015 @ 14:38 |
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes. Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar. | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 14:42 |
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken. Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. .. | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 14:43 |
Zeker bij zonnige dagen is het nodig. Als er vuil op je ramen zit en de zon laag hangt zie je niks meer. | |
opgebaarde | donderdag 15 januari 2015 @ 14:43 |
De uitleg staat toch net in die laatste alinea? | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 14:44 |
Dat is een mening van de fietsersbond. De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer. | |
tharealmb | donderdag 15 januari 2015 @ 14:45 |
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag? simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft. | |
NieuweNier | donderdag 15 januari 2015 @ 15:03 |
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had. Echt het geflame en dom geschreeuw hier ![]() | |
pijltjegooien | donderdag 15 januari 2015 @ 15:06 |
Elke mening van jou over autorijden is per definitie geflame. | |
Ferrari_Tape | donderdag 15 januari 2015 @ 15:08 |
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis. En dan jullie met je grote bek. | |
bitbucket | donderdag 15 januari 2015 @ 15:16 |
Die is dan nog steeds overleden of in het ziekenhuis wanneer je geparkeerd hebt waar het wel mag. | |
tharealmb | donderdag 15 januari 2015 @ 15:16 |
Als die overleden is, kan het ook wel 2 minuten wachten tot je een plekje hebt. Ziekenhuis ga je niet staan leuten lijkt me, maar rijd je naar het ziekenhuis... | |
twiFight | donderdag 15 januari 2015 @ 15:19 |
Volgens mij zijn dat ook verreweg de populairste kleuren, dus dat zegt verder niets. | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 15:41 |
Waar ik mij gisteren aan ergerde was het gedrag van mensen als er een ambulance/brandweer of politie auto aankomt. Wij waren gister bezig om een zwaartransport voertuig (23mlang en 3 m breed) te laten kereb op een kruispunt, due wagen stond dwars op het kruispunt toen we de ambulance hoorden en un de verte zagen. Tijd zat om de wagen nog een keer naar achter en naar voren te halen zodat het kruispunt enigsunds vrij was, en wij onze luxe wagens aan de kant konden smijten, nee wat gebeurt er van alle kanten gaan de mensen door rood over het fietspad door de midden berm omdat ze tuta horen, sta je met het hele zaakie muurvast. Ambu voorbij(chauffeur stak zijn duim op dat we ruimte maakte) zijn we gewoon een dik kwartier bezig geweest om alle auto's weer in de juiste richting te krijgen. Vooral niet ff in de binnenspiegel kijken of hij achter je zit nee gewoon blind reageren | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 15:53 |
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien | |
Yreal | donderdag 15 januari 2015 @ 16:09 |
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl. | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 16:13 |
Hey iemand die mijn mening deelt eindelijk😀😀😀😀 | |
Zorro | donderdag 15 januari 2015 @ 16:18 |
Ik hoor de ANWB niet klagen. En dat is toch de Wielrijders Bond? Fietsersbond moet zich er dus niet tegenaan bemoeien. | |
Buurpoes | donderdag 15 januari 2015 @ 16:20 |
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland? We hebben hier nogal wat fietsers, als die straks met dagrijverlichting in een half promille van de gevallen ietsje later worden gezien hebben we echt een probleem hoor. Een probleem dat in andere landen veeeeel minder zichtbaar is. | |
Yreal | donderdag 15 januari 2015 @ 16:21 |
Dat ze dan weer mensen die hard fietsen van het fietspad willen... ![]() Whats next? Niemand meer fietsen? | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 16:23 |
😀 | |
TwisterNederland | donderdag 15 januari 2015 @ 16:47 |
Alle fietsers op het fietspad, met een maximumsnelheid en lasergun controles ![]() Of je wordt aan de kant gezet door de fietspolitie wegens te hard fietsen. | |
Buurpoes | donderdag 15 januari 2015 @ 16:53 |
En dan zie ik alleen een blokje als reactie. ![]() Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 januari 2015 @ 17:04 |
Ik zie wel een icoontje, maar geen idee wat dat ding betekent. | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 17:32 |
Bij mijn telefoon is dat een grote greins. Positief dus :-D | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 17:32 |
Wat zie jij dan?? | |
Maegrim | donderdag 15 januari 2015 @ 17:39 |
Een hakenkruis ![]() | |
liebherr-machinist | donderdag 15 januari 2015 @ 17:40 |
Nee dat zal die wel kennen toch? | |
opgebaarde | donderdag 15 januari 2015 @ 18:58 |
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ik bijv wil afslaan en alleen maar naar die lichten kijk van een auto en de fietsers niet meer zie. Maar misschien onzin | |
Circle.Of.Filth | donderdag 15 januari 2015 @ 19:00 |
Mensen die in een grijze vito rijden... KLB / "moslimachtige mensen" | |
liebherr-machinist | vrijdag 16 januari 2015 @ 07:57 |
Dan zou ik in het donker de weg maar niet opgaan, ik raak niet snel afgeleid door verlichting can een ander, of hij moet er een kerstboom van gemaakt hebben.cd | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 januari 2015 @ 08:43 |
![]() Een soort honingdropje op zijn kant. | |
Pizza_Boom | vrijdag 16 januari 2015 @ 09:48 |
Nee, hij heeft gelijk. Het onderzoek heb ik zo niet bij de hand, maar bewezen is dat als iedereen met verlichting rijdt, fietsers minder gezien gaan worden en dus meer bij ongevallen betrokken zullen worden, zeker overdag. | |
NieuweNier | vrijdag 16 januari 2015 @ 11:15 |
Het moet een Samsung emoji zijn die er ongeveer zo uit ziet: ![]() | |
Skull-splitter | vrijdag 16 januari 2015 @ 12:20 |
Op iPhone zie ik hem ook, maar op PC niet waarschijnlijk ![]() | |
Buurpoes | vrijdag 16 januari 2015 @ 12:36 |
Zijn de FOK!-Smileys niet goed genoeg? ![]() Deze ![]() ![]() | |
liebherr-machinist | vrijdag 16 januari 2015 @ 12:46 |
Dat zou kunnen maar niet hoe hun het zeggen, komt dan eerder dat die fietser afgeleid is. | |
liebherr-machinist | vrijdag 16 januari 2015 @ 12:47 |
jawel maar die krijg ik niet op mijn telefoon | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 januari 2015 @ 15:02 |
Dubbele punt, hoofdletter d. | |
Maegrim | vrijdag 16 januari 2015 @ 15:32 |
dubbele punt apostrof haakje sluiten | |
#ANONIEM | vrijdag 16 januari 2015 @ 16:06 |
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso... Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg. | |
opgebaarde | vrijdag 16 januari 2015 @ 16:07 |
Dus de fietser is afgeleid omdat hij of zij zelf zonder licht fietst. Aha | |
liebherr-machinist | vrijdag 16 januari 2015 @ 17:17 |
huh nee, het ging erover dat volgens de fietsersbond automobilisten overdag afgeleid worden door de verlichting van andere automobilisten en daardoor de fietsers over het hoofd zien. Ik denk eerder day die fietser afgeleid word door die verlichting (in de trand van huh het is toch licht moet dan mijn licht aan) | |
NieuweNier | vrijdag 16 januari 2015 @ 17:51 |
Jezus ![]() Aan de andere kant ik zou ook niet midden op de snelweg stoppen. Eerder de vluchtstrook of een tankstation ofzo. | |
PoisonPrince | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:28 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:37 |
Nee midden op de snelweg stoppen lijkt me niet handig. Maar hij heeft nog zeker bij 2 tankstations/afslagen achter me gezeten. Ik zag opeens lichten naar links gaan in mn spiegel, dus ik keek en zag de beste man naar buiten kijken....hij had z'n hoofd gedraaid in ieder geval. Niet naar beneden oid. | |
NieuweNier | vrijdag 16 januari 2015 @ 19:39 |
Dat is echt bizar. Was de zijkant niet best wel beschadigd? Überhaupt dat je dan cool kan blijven. Zoiets lijkt me een buitengewoon enge ervaring... | |
#ANONIEM | vrijdag 16 januari 2015 @ 20:47 |
Heb ik niet kunnen zien! | |
gebrokenglas | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:07 |
Sommige fietsers hebben van die simpele LED verlichting aan de jas of aan de voorkant van de fiets. Zo'n cluster van 4 LEDjes een in de vorm van die van de dobbelsteen. Nou, het mag er dan in de HEMA dan wel fel uitzien die dingen, op straat vallen die paar witte puntjes compleet weg. Verkeerde zuinigheid. | |
Buurpoes | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:29 |
Terechte klacht! Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks. | |
dick_laurent | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:34 |
Ja en sommige fietsers hebben de lamp ook echt omhoog gericht staan ipv naar de weg toe ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 16 januari 2015 @ 21:45 |
Mensen met 1 half kapot voorlicht, die naar andere mensen met 1 half kapot voorlicht signaleren ![]() | |
Ridocar | zaterdag 17 januari 2015 @ 03:04 |
Eergisterenavond rond kwart voor zeven op de A58/A4 bij Bergen op Zoom, een grijze MB Vito met aanhangwagen. Op de aanhanger geen licht. Diverse automobilisten die seinden, maar de bestuurder reed gewoon door. Gisterenavond weer dezelfde Vito, zelfde tijd en plaats, en wederom dezelfde aanhangwagen zonder werkende verlichting (ook geen richtingaanwijzers en stoplichten). Het moge duidelijk zijn dat ook deze keer geen respons kwam op de signalen van andere bestuurders. | |
gebrokenglas | zaterdag 17 januari 2015 @ 08:46 |
Tsja. Kenteken noteren en doorgeven aan de KLPD / politie? | |
daNpy | zaterdag 17 januari 2015 @ 10:04 |
Heb ik ook wel eens gezien ja, op de A50. Die combineert een stukje met de A12 en vanuit het zuiden heb je dan een bocht naar rechts. Degene voor me stuurde de bocht wel in, maar niet genoeg. Hij raakte de vangrail, de auto sprong ff op en hij stuurde weer terug naar de weg en reed gewoon door. Bij het eerstvolgende tankstation (zit <1km na de bocht, in/uitvoegstrook is n.b. hetzelfde) reed hij ook gewoon door ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 17 januari 2015 @ 14:53 |
Terwijl je hele ophanging naar de klote kan zijn. Lekker veilig. ![]() | |
bluuf | zondag 18 januari 2015 @ 09:09 |
Gistermiddag stond ik voor een stoplicht toen ik ineens een harde klap voelde : was er 1 achterop mij geknald. Van zijn auto waren beide koplampen stuk, bumperbalk ingedeukt en de radiator liep leeg waar wij bij stonden. Ik heb gelukkig alleen een scheur van 5cm in mijn achterbumper voorzover ik het kan zien (hopelijk is er geen verborgen schade ontstaan). was wel even schrikken, vooral omdat ik ook drie kinderen + vriendin in de auto had zitten. Ik had er wel ff goed de pest over in (ookal was het een ongeluk en ben ik verder wel blij dat er niemand gewond is geraakt, ook niet bij de tegenpartij die ook twee kleine kinderen in de auto had zitten). | |
Spezza19 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:24 |
Taxi chauffeurs blijven toch wel de tokkies van de weg.... ![]() | |
Fer | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:49 |
Had ie goedkope huismerkbanden? Die doen niet zo goed bij deze kou. | |
twiFight | zaterdag 24 januari 2015 @ 02:02 |
De lichtenellende houdt ook niet op he. In de afgelopen dagen bij <50 meter zicht in de mist verschillende auto's gezien die uberhaupt geen licht aan hadden. | |
Fer | zaterdag 24 januari 2015 @ 10:06 |
Opvallend veel in de ochtend, rond een uur of acht. Maar dat waren geen auto's met dagrijlicht of automatische. | |
NieuweNier | zaterdag 24 januari 2015 @ 10:16 |
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden. ![]() Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets. Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten. | |
Buurpoes | zaterdag 24 januari 2015 @ 10:18 |
Winterhanden. ![]() Edit: ik heb wel eens wintertenen gehad, helpt dat ook? ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Buurpoes op 24-01-2015 10:30:12 ] | |
BigSmurf | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:27 |
Doe normaal man, zolang je geen RWD hebt met een zomerbreedset eronder kan je prima rijden met zomerbanden met dit weer. Gewoon afstand houden, anticiperen en geen haast hebben. O wacht, dat moet je met winterbanden ook. Mensen met winterbanden voelen zich iets te snel king of the road. ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:30 |
De 100 ongelukken die vandaag gebeurd zijn, ondersteunen het argument dat het rijden prima gaat niet. ![]() Winterbanden hebben veel meer grip op sneeuw. Per definitie dus, door je rijgedrag aan te passen naar de omstandigheden met zomerbanden, hou je iedereen op die wel goed voorbereid is. Enorme files als resultaat. Mensen maken ook fouten. Daarom hebben we een veiligheidsbuffer. Anders hoeven we ook geen riemen te dragen, hebben onze banden geen profiel nodig, hoeven kinderen niet in kinderzitjes, etc. Door veilig te doen met dingen als winterbanden redden we letterlijk miljoenen levens. Hebben we er schijt aan gaat het mis. En gebeuren er 100 ongelukken in 1 dag. 100 ongelukken per dag is niet iets wat we moeten willen. Dus moeten we veilig zijn. Met winterbanden. Die die ongelukken voorkomen. | |
Oceanview | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:35 |
![]() Ik rijd op zomerbanden en abs of een ander systeem heeft 0x ingegrepen vandaag door de sneeuw, kwestie van anticiperen. | |
Sounddragon | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:36 |
PTA / Winterbanden, de zin en onzin ervan. #2 | |
Fer | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:38 |
Discussie kan weer ophouden, het is alweer gesmolten. | |
opgebaarde | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:39 |
Het is gewoon een kwestie van spiegelen en anticiperen. | |
Kiid | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:41 |
Er komen files/ongelukken omdat men niet anticipeert & aanpast aan de weersomstandigheden. Dan maakt het geen drol uit of je wel of niet rijdt op winterbanden. Ik blijf het onzin vinden in Nederland. | |
Sounddragon | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:44 |
Dat.. ik post die link niet om mijn postcount op te krikken ![]() | |
eRKa | zaterdag 24 januari 2015 @ 14:21 |
Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen. ![]() | |
dick_laurent | zaterdag 24 januari 2015 @ 14:56 |
Vind het toch frappant hoe verschillend men reageert op dit soort weer. Zo liep ik net een stuk naar het winkelcentrum hier en zag ik o.a. een auto die werkelijk zo langzaam de bocht om ging, dat ik hem lopend zo'n beetje bijhield ![]() En paar minuten laten crosst er een scooter echt met volle snelheid over de stoep door alle gladde gesmolten sneeuw, en glijdt half onderuit. Dat ik echt denk van GOH, wat verwacht je. Kan men echt niet iets er tussenin bedenken? dus niet als een complete opa gaan rijden, maar ook weer niet vol vermogen over de glibbersneeuw knallen. | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 januari 2015 @ 22:37 |
Moest vroeg in Amsterdam zijn, kwart over 7 op de weg. Niet harder dan 90 gereden (behalve een tunnel uit, wil bovenaan wel eens glad zijn, dan heb je iig gang om eruit te komen). A9 was eigenlijk op de rechter rijstrook schoon, links verschilde van stuk tot stuk. Raasdorp had na het weefvak met de A5 maar 1 goed begaanbare rijstrook, rijstrook 1 was helemaal wit, 2 deels en 3 schoon. En met wit bedoel ik een combinatie van sneeuw+ijzel (het regende ook onderweg). A4/A10 was wel drama. Weg was nog wit en een groot aantal taxi's die als debielen reden (meestal 's avonds, 's nachts en 's ochtends vroeg). Van strook 1 naar strook 3 willen en dan meteen door de uitvoeger op, aan het einde van de uitvoeger toch besluiten weer terug te willen dus met een ruk aan het stuur weer terug de hoofdrijbaan op en jezelf ergens tussen persen, afsnijden, bumperkleven, etc. Nu ben ik wel wat gewend met taxi's, maar het is met ijzel en sneeuw echt niet handig om een meter voor iemand langs 4 rijstroken op te gaan schuiven terwijl je behoorlijk harder dan de rest rijdt. En 90 is nou niet echt idioot traag te noemen, zeker met inachtneming van de maximale snelheid van 100 op dat stuk. En met sneeuw is het echt niet erg om door te rijden, links kom je dan prima door. Maar met die ijzel van vannacht wordt het verraderlijk, je ziet niet wat het wegdek doet of wat er ligt, zeker niet onder een wit laagje. | |
DemonRage | zondag 25 januari 2015 @ 19:59 |
Vrouwen kunnen er ook wat van... | |
twiFight | zondag 25 januari 2015 @ 20:08 |
En wat is de irritatie precies? | |
#ANONIEM | zondag 25 januari 2015 @ 20:32 |
Net bleef mijn voorganger lange tijd 40 km/u rijden op de oprit naar de snelweg, waardoor ik als een gek toeren moest maken om op een veilige snelheid in te kunnen voegen. Hij deed dat overigens wel bij zo'n 60 km/u, waardoor achteropkomend verkeer hard moest remmen. | |
Pizza_Boom | zondag 25 januari 2015 @ 20:48 |
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen? | |
Buurpoes | zondag 25 januari 2015 @ 20:54 |
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op. En dan? Stil gaan staan om ruimte te nemen? Lijkt me ook niet handig voor de mensen achter je die op een invoegstrook geen stilstaande/stapvoets rijdende auto verwachten. | |
Buurpoes | zondag 25 januari 2015 @ 20:55 |
Maar dan richt je hem toch wel op de weg?? | |
Pizza_Boom | zondag 25 januari 2015 @ 21:02 |
Die gedachte heb ik over boord gezet. Net als bij een vrachtwagen, ik blijf dan het eerste stuk iets van 50-60 rijden, max, en dan als die vrachwagen bij de blokjes is, ook op het gas. Ga je alsnog erachter, maar met 110-120 en kan je zo door naar links zonder daar remacties te veroorzaken. | |
opgebaarde | zondag 25 januari 2015 @ 21:35 |
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben. | |
#ANONIEM | zondag 25 januari 2015 @ 22:02 |
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet. | |
NieuweNier | zondag 25 januari 2015 @ 22:12 |
Ik reed laatst op een snelweg in Amsterdam. Ik was toegegeven niet aan het opletten, en er kwam een bocht aan. Allemaal borden, zelfs zo'n knipperend licht ding van "u rijdt te hard". Het was een 100 weg met 70 als snelheidslimiet voor die bocht. De cruise control kon gewoon op 100 blijven. ![]() Er is daar vast iemand uit de bocht gevlogen ofzo ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 25 januari 2015 @ 22:15 |
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan. Ja, true. | |
twiFight | zondag 25 januari 2015 @ 22:16 |
Tsja op een recht stuk snelweg kun je ook 400 km/u. Betekent niet dat het ook verstandig is. Ik snap het punt niet helemaal. | |
NieuweNier | zondag 25 januari 2015 @ 22:18 |
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app. Maar het was echt idioot dramatisch ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 25 januari 2015 @ 22:20 |
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè. | |
Buurpoes | zondag 25 januari 2015 @ 22:20 |
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken.... | |
Pizza_Boom | zondag 25 januari 2015 @ 22:22 |
Zag vrijdagavond ook zo'n malloot. Die flikkerde hem voor een busje hier op een 50 weg (met voorrang), busje remt en toetert, ging die voorgooier ook op de rem staan. Als ze geklapt waren, was ik erheen gelopen als getuige. | |
NieuweNier | zondag 25 januari 2015 @ 22:23 |
Laten we deze discussie niet WEER voeren. - weg - [ Bericht 23% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:41:24 ] | |
Buurpoes | zondag 25 januari 2015 @ 22:25 |
- doe eens normaal - [ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:39:57 ] | |
pijltjegooien | zondag 25 januari 2015 @ 22:37 |
- doe eens normaal - [ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:39:44 ] | |
BigSmurf | zondag 25 januari 2015 @ 22:54 |
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen. ![]()
![]() | |
padlarf | zondag 25 januari 2015 @ 22:59 |
Ik had een paar verwensingen voor je klaar staan, maar daar doe je het waarschijnlijk voor. Ik spreek de hoop uit dat je in het echte leven wel normaal doet achter het stuur. | |
eRKa | zondag 25 januari 2015 @ 23:06 |
Uiteraard. Op de auto richten kán, maar levert niet meer zicht op. | |
Ridocar | zondag 25 januari 2015 @ 23:23 |
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer. | |
twiFight | zondag 25 januari 2015 @ 23:54 |
Herkenbaar. Heb wel een aantal malen rare acties uit moeten halen omdat een heel punt op de snelweg opeens vastliep, omdat een politiewagen in de buurt reed. Ik zit dan zoveel mogelijk op de cc en weet dat ik niet te snel rij en dus ook niet hoef te veranderen, maar dan zit je opeens vlak achter voorliggers omdat die in de rem gaan ![]() Mja van mij mag het hele traject wel op de schop. Sowieso moeten we meer gebruik gaan maken van simulatoren. Laat mensen in zo'n ding lekker leren schakelen, spiegelen en inparkeren. Ben je ten eerste geen gevaar op de weg en ten tweede kan het een stuk goedkoper. De praktijklessen op de weg moeten meer gericht zijn op gedrag in plaats van kunde. Dat iemand gas kan geven en een bochtje kan maken weten we na 2 lessen wel. Maar er moet meer gehamerd worden op anticiperen, de rol van jezelf in het verkeer, wat moet je altijd doen, maar ook wat moet je absoluut niet doen. Meer ingaan op welk effect bepaald gedrag op het verkeer heeft. Mensen moeten leren dat het verkeer niet bestaat uit honderden rijdende individuen, maar een compleet verkeersbeeld waar altijd externe factoren van invloed op zijn. En dan om het af te maken aan het einde nog eens wat lessen in een simulator waarbij opeens een kind oversteekt, een ambulance op een druk punt er langs moet of je auto in de slip raakt. Niet om die situaties perfect te kunnen oplossen, maar om mensen bewust te maken wat allemaal kan gebeuren in het verkeer en dat je daar ook mee om moet gaan, want dat hoort nou eenmaal bij het verkeer. | |
ziggyziggyziggy | maandag 26 januari 2015 @ 08:37 |
Wat ook altijd opvallend (en ergerlijk) is: mensen die netjes de maximum snelheid rijden en tóch bij een flitspaal gaan afremmen. | |
Jiang153 | maandag 26 januari 2015 @ 10:21 |
Ja je weet het maar nooit, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen. | |
AdoraBelle | maandag 26 januari 2015 @ 10:57 |
De acties van beide bestuursters vind ik sowieso al achterlijk. Maar dat je dan ook nog dat soort dingen gaat doen wanneer je je kinderen bij je in de auto hebt snap ik echt niet. | |
bluuf | maandag 26 januari 2015 @ 17:47 |
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum) | |
Pizza_Boom | maandag 26 januari 2015 @ 18:13 |
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter. | |
bluuf | maandag 26 januari 2015 @ 18:55 |
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?). Als ik rechts in zou halen, bellen, geen gordel dragen, links blijven plakken etc dan kunnen zij mij evengoed bekeuren natuurlijk. | |
RealBizkit666 | maandag 26 januari 2015 @ 19:14 |
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik te hard reed, alleen niet zo hard als waar ik een boete voor gekregen heb. ![]() | |
Fer | maandag 26 januari 2015 @ 19:34 |
Meeste tellers zijn geijkt en ijkrapport ligt in het dashboard kastje. Was allemaal terug te lezen in het PV, nadat ik met 150 een dienstwagen eruit trok. | |
winterstorm666 | maandag 26 januari 2015 @ 19:46 |
vanmorgen op de overgang van de A326 en de A50. Wat een mongolen. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Baan van 2 gaat naar 1 en in de bocht word het twee rijstroken en gaat dan weer over naar 1. Auto 1 zet net voor het einde van de 2baans zijn auto links voorgesorteerd zodat mensen niet over de verdrijvingsstrook scheuren. Auto 2 komt er achterop en wil er links- rechts langs. Luid toeteren en met de lichten seinend. Auto 1 voegt net voor de strook recht in voor mijn auto. Auto twee wringt hem nog voor mij erin, waardoor ik vol op de rem moet. En probeert recht van de andere auto te komen om hem klem te rijden. Al gebarend en toeterend. Hij schrikt van mijn toeter en schikt hem weer terug in de rij. Vervolgens komt er een nissan micra achterop bij mij die hem bijna bij mij achterin rijd. En als je denkt dat auto 2 haast had. Ik kwam hem weer voorbij gereden terwijl hij 100 km per uur reed. Het is weer Maandag ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 26 januari 2015 @ 20:22 |
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig. | |
Rumbling | maandag 26 januari 2015 @ 20:30 |
Automobilisten die denken dat hun knipperlichten er voor de sier zitten.. ![]() Rotondes waarbij het midden volgeplant staat met een half oerwoud, lekker overzichtelijk. Welke mafklapper dat nu weer een geweldig idee vond ![]() | |
BigSmurf | maandag 26 januari 2015 @ 21:10 |
Gelukkig zijn alle agenten in dit land volledig capabel voor dit soort dingen. | |
twiFight | maandag 26 januari 2015 @ 21:17 |
Het maakt niet uit hoe agenten zijn, elke nederlander is de beste bestuurder van het land, doet nooit iets fout en heeft absoluut geen betutteling nodig, want hij of zij rijdt perfect. Eigenlijk is het zonde van de tijd dat agenten rondrijden op de wegen, want ze komen nooit overtredingen tegen. O WACHT... | |
TwisterNederland | dinsdag 27 januari 2015 @ 13:11 |
Het is weer rood kruis negeren dag op de A10. Netjes opstellen in een rij graag. Auto of 30 ongeveer op dit moment ![]() Edit: livestream aanwezig. Ze proberen nu een auto te kickstarten zo lijkt het. | |
Ciora | dinsdag 27 januari 2015 @ 13:11 |
WTF, krijgen die allemaal een boete voor rood kruis negeren? ![]() | |
TwisterNederland | dinsdag 27 januari 2015 @ 13:13 |
Ja, 230 euro + 7 euro cjib bonus voor de eerste keer. Mocht je vaker zo'n bekeuring hebben gekregen is het strafrecht. Even zonder dollen. Dat ze een boete krijgen is gewoon terecht. Een rood kruis hangt er niet voor jan lul. | |
BigSmurf | dinsdag 27 januari 2015 @ 13:21 |
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus. | |
Ciora | dinsdag 27 januari 2015 @ 13:38 |
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig. Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald. Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen. | |
Buurpoes | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:04 |
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg? Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven. | |
Viezze | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:10 |
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het niet ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:23 |
Dit, net zoals mensen nogal eens schijnen te denken dat ze geklokt worden als er een politieauto achter ze rijdt terwijl ze nog geen 10km/u overschrijding hebben. | |
TwisterNederland | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:29 |
Er hingen al rode kruizen boven de weg. Verder doorrijden zou betekenen dat ze op een ongevalslocatie met hulpverleners in zouden rijden. Dus terecht dat ze aan de kant gezet zijn. | |
kikoooooo | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:37 |
Goh. Mensen die de politie niet durven in te halen zijn het aller aller ergst in t verkeer. Van die zenuwachtig remmende rijdende files, kilometer na kilometer tot de politie afslaat. Ik snap dat echt niet. | |
CapnIzzy | dinsdag 27 januari 2015 @ 14:40 |
Kan dit wel beamen. Ik reed zelf onlangs op de A17, waar 130 toegestaan, ruim boven die limiet. Ruim 160/170 laten we zeggen. Ik haalde een politiebusje in en ik dacht al 'de poppen zijn weer aan het dansen', maar het enige wat er gebeurde is dat ze een salvo groot licht op me afvuurde. Waarschijnlijk dan in de trant van, even rustig aan doen makker. Vervolgde m'n weg met 140 op de teller ![]() | |
NieuweNier | dinsdag 27 januari 2015 @ 15:41 |
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg. Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd : - Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen. - een tunnelbrand - etc Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden. | |
Buurpoes | dinsdag 27 januari 2015 @ 15:43 |
Gelukkig maar. Tenzij er dus meer klapharken zijn die door de rode kruizen heen rijden. Oh, wacht... ![]() | |
Ciora | dinsdag 27 januari 2015 @ 15:43 |
O echt? Informatief ![]() | |
Buurpoes | dinsdag 27 januari 2015 @ 16:11 |
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden. ![]() | |
CapnIzzy | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:09 |
Weer iets geleerd vandaag. | |
fathank | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:23 |
Bron? Hoevaak heb ik niet bij Blik op de Weg/Wegmisbruikers gezien "ja de afstand was te kort om te kunnen klokken dus je komt er met een waarschuwing vanaf" | |
BigSmurf | dinsdag 27 januari 2015 @ 17:51 |
Dat mag niet van ome SD. ![]() | |
Ridocar | dinsdag 27 januari 2015 @ 18:09 |
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden. Oh oh, wat ben ik een vuile egocentrische krent die geen vierhonderd Euro over heeft voor een set winterbanden. Heb ik iets gemist? | |
kikoooooo | dinsdag 27 januari 2015 @ 19:52 |
![]() Bedankt voor de uitleg, zeker bedankt voor de fantastische veelvoorkomende voorbeelden ![]() | |
BigSmurf | dinsdag 27 januari 2015 @ 21:10 |
Er is een apart topic over de zin en onzin van winterbanden. Elke keer als hier die discussie weer losbarst worden we daarop gewezen. ![]() | |
Buurpoes | dinsdag 27 januari 2015 @ 21:43 |
Hulde aan SD! ![]() | |
Buurpoes | dinsdag 27 januari 2015 @ 21:52 |
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden. | |
Perunage | dinsdag 27 januari 2015 @ 23:29 |
Ik kan mij enorm storen aan volk dat niet oplet op ander ander verkeer. Vanochtend een aanrijding gehad met een bestelbusje. We reden beide in dezelfde richting, waarbij ik in mijn voiture achter hem reed, amper 45km/h. Mijnheer in het busje reed >50km/h en vond het nodig om op deze doorgaande weg in één keer U-bocht te maken zonder daarbij te letten op achteropkomend verkeer, zonder richtingaanwijzer te gebruiken. Hij ging eerst naar rechts, wat mij deed vermoeden dat hij ging afslaan naar rechts. Mijnheer besloot echter om de U-turn in te zetten en abrupt naar links te sturen, mijn weghelft weer op. Ik zag geen mogelijkheid meer om hem te ontwijken en raakte hem met de rechtervoorkant van mijn auto aan zijn linker zijkant thv zijn achterwiel. Schade aan mijn auto wordt geschat op ¤2000,-. Wie zit hier fout? Ik als achteropkomend verkeer, of de tegenpartij die een roekeloze actie maakt? Driehoekje = Perunage Kruisje = tegenpartij in het bestelbusje. ![]() | |
twiFight | dinsdag 27 januari 2015 @ 23:31 |
Goede vraag. Achteropkomend verkeer moet voldoende afstand houden, maar het busje voerde een bijzondere manoeuvre uit en moet zelf zorgen dat dat veilig kan. Lastig. | |
Pizza_Boom | dinsdag 27 januari 2015 @ 23:54 |
Wat heb je op het schadeformulier gezet? Dit zou wel eens een 50:50 kunnen worden. Probeer even het artikel te vinden in het RVV waarin staat dat bijzondere manoeuvres geen voorrang hebben. En dan bij voorkeur het deel waar staat dat keren daar ook onder valt (staat er volgens mij). En schuif dat bij je verzekering onder de neus. Heb je hier verder nog iets van vluchtheuvels e.d.? | |
Perunage | dinsdag 27 januari 2015 @ 23:59 |
Op het schade formulier staat dat tegenpartij wilde keren zonder richting aan te geven. Ik stel hem ook aansprakelijk, lijkt mij immers niet mijn fout. Maakt het onderstaande de situatie meer in mijn voordeel? EDIT: vluchtheuvels waren er niet op de plaats waar de botsing plaatshad, wel vlak ervoor en erna. Wegenverkeerswet zegt het volgende: Artikel 54 Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan. Artikel 55 Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen. | |
Pizza_Boom | woensdag 28 januari 2015 @ 00:07 |
Daarom zei ik ook, zoek dat artikel eens op. Heb je geen actuele foto's van het zooitje daar? Staan er geen borden met keerverbod? Voorsorteervakken met dwangpijlen? | |
Perunage | woensdag 28 januari 2015 @ 00:15 |
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0 De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen. | |
NoBody122 | woensdag 28 januari 2015 @ 02:01 |
Lastig verhaal denk ik, omdat enkelstrooks én binnen de bebouwde kom... Of hij daar nu rechts- of linksaf slaat, of daar een u-bocht maakt, jij was er blijkbaar aardig snel bij om hem al snel links voorbij te willen terwijl hij -in principe- nog gewoon op de rijstrook zat. En ja, als het aan mij zou liggen heb jij gewoon gelijk, omdat hij zijn richtingaanwijzer kennelijk niet gebruikt heeft en, eveneens kennelijk, onverwachts en plots handelde. Daarnaast heb ook ik een schurfthekel aan egocentrische figuren. Aangezien het echter om 1 rijstrook gaat, hoeft hij jou daar geen voorrang te verlenen, tenzij hij daar was gaan (file)parkeren, want er is geen volle strook, in dezelfde richting, links van hem; jij hoort niet links in zijn buurt te komen totdat hij écht afgeslagen is cq stil is gaan staan met zijn richtingaanwijzer aan. Dus ik denk, aangezien het zijn woord tegen het jouwe is, dat het vooral afhangt van wie het meest overtuigend is en welke kaarten er worden gespeeld. Mijn gevoel, voor zover aanwezig natuurlijk op basis van jouw verhaal, neigt naar een 50/50 en ik denk, dat je daar nog tevreden mee mag zijn ook ![]() Ben wel heel benieuwd naar wat de uitslag is, dus als je ons hier op de hoogte wilt houden, dan graag ![]() | |
Skull-splitter | woensdag 28 januari 2015 @ 09:51 |
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien. | |
vannelle | woensdag 28 januari 2015 @ 10:12 |
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout. Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is? Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen. Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren? Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers. En dát praat je in principe goed met je opmerking. Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het. | |
Buurpoes | woensdag 28 januari 2015 @ 10:14 |
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje. | |
Buurpoes | woensdag 28 januari 2015 @ 10:16 |
Overdrijven is ook een vak... ![]() | |
vannelle | woensdag 28 januari 2015 @ 10:18 |
Klopt. Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt. ![]() | |
Skull-splitter | woensdag 28 januari 2015 @ 11:13 |
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie. Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that. Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen. Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten. In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.) And I thought my jokes were bad. | |
Skull-splitter | woensdag 28 januari 2015 @ 11:17 |
Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles ![]() | |
Buurpoes | woensdag 28 januari 2015 @ 11:30 |
Eens. Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. ![]() | |
vannelle | woensdag 28 januari 2015 @ 11:34 |
Ik ben het met je eens dat defensief rijden absoluut moet, fouten van anderen opvangen is óók onderdeel van het verkeer. En recht opeisen hoort idd ook niet, ben ik ook met je eens. Maar sommige mensen vertonen zúlk lomp gedrag dat je er gewoon niet op kán anticiperen, puur omdat het zo onlogisch is. En omdat jij de schuld van dit ongeval bij de autobestuurder legt had ik de behoefte om te reageren omdat ik het daar totaal niet mee eens ben. Verschil van mening moet kunnen toch? | |
Perunage | woensdag 28 januari 2015 @ 12:07 |
Bij voorbaat alvast excuses voor de lange post, ik zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.Er is zeker zoiets als defensief rijden, wat ik daar ook absoluut deed. Het bestelbusje liep op mij uit qua snelheid, en de afstand was meer, dan ook meer dan voldoende. Snelheid werd aangepast, ik liet mijn gas los en stond op het punt al terug te schakelen, nog steeds in de overtuiging dat het bestelbusje naar rechts af zou slaan. Ik zag in mijn spiegels dat er geen fietsers aankwamen, dus vermoedde dat hij in één keer zou afslaan. Ik was totaal NIET voornemens om hem aan de linkerkant in te halen. Mijn schuine positie op de weg is ontstaan doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en ontwijken aan de rechterkant op dat moment niet mogelijk was. Ik zag alleen mogelijkheid om het stuur om te gooien naar links. Er was inderdaad geen sprake van communicatie middels richtingaanwijzer van het bestelbusje. Ik weet niet waar je hebt gelezen dat ik er vlot voorbij zou willen, want dit was niet het geval. Ik bleef in mijn rijstrook en liet gas los om terug te schakelen. Als hij rechtsaf was gegaan dan had ik niet eens er links omheen gekund, dus dat is niet eens een optie geweest. Mijn schuine positie komt doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en dit ontwijken naar de rechterkant niet mogelijk was omdat ik dan frontaal op hem was geknald en ik een wachtende fietser had geraakt. Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand. Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand. Ik keek notabene al in mijn rechter buitenspiegel of er een fietser aankwam die mogelijk de baan van het busje zou kunnen kruisen, waardoor busje zou moeten stoppen en ik tot stilstand had moeten komen. Ik liet mijn gas los, maar verwachtte zijn actie niet, voornamelijk door het niet gebruiken van richtingaanwijzer. Van recht doordrukken is geen sprake. Ik laat het gas los en anticipeer dat hij rechtsaf gaat, om vervolgens hem naar links te zien komen en mijn rijstrook compleet te blokkeren, evenals de tegenliggers te hinderen, waardoor ik moet uitwijken door zijn onbezonnen actie. Ik heb in ieder geval gemerkt dat er ook bij jullie twijfels zijn. Ik houd jullie op de hoogte van de schuldvraag en verwijtbaarheid vanuit de beide verzekeringen. | |
Skull-splitter | woensdag 28 januari 2015 @ 14:14 |
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten. | |
Skull-splitter | woensdag 28 januari 2015 @ 14:14 |
Linkje? | |
Messina | woensdag 28 januari 2015 @ 14:24 |
![]() | |
NieuweNier | woensdag 28 januari 2015 @ 14:42 |
Waarom hoop je dat soort dingen. ![]() Bij sommige mensen verdwijnt alle menselijkheid en empathie in de auto. Doet me denken aan een wegmisbruikers aflevering waarbij een auto expres niet remde en bijna fietsers aan reed. Dat je in de auto mensen kan doodrijden, betekend niet dat dat een goed plan is. Zowiezo we hebben allemaal dronken enzo gefietst. En als jij de uitzondering vormt je kinderen / neefjes wel. Als je anticipeert in het verkeer kan je het gedrag van fietsers prima voorspellen. Ik rij dagelijks in Utrecht en heb maar 1 keer onverwachts moeten remmen. En toen had de fietser voorrang ![]() Simpele dingen maar het scheelt levens. "Ik heb groen dus druk op het gas" is een akelig gedrag. | |
NieuweNier | woensdag 28 januari 2015 @ 14:48 |
Dat is inderdaad wel een goed punt. Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt. Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt. Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet. Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens. | |
Perunage | woensdag 28 januari 2015 @ 15:15 |
Feit is dat de remactie door mij uiteindelijk wel is gemaakt om de schade te beperken ![]() | |
Viezze | woensdag 28 januari 2015 @ 15:18 |
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten? | |
Perunage | woensdag 28 januari 2015 @ 15:33 |
Ik liet mijn gas los en de afstand was ruim voldoende. 'Vrij hard' is erg lastig om aan te geven. Stel dat hij niet was afgeslagen dan had ik geremd en had ik er niet eens links omheen gekund omdat ik dan de punt van de vluchtheuvel zou raken. Ik was dan op tijd tot stilstand gekomen. In die splitseconde dat hij rechtsaf leek te gaan had ik mijn gas nog los, maar hield ik er logischerwijs geen rekening mee dat hij linksaf zou draaien. Op het moment dat ik zag dat hij zijn stuurbeweging inzette naar links, stuurde ik om hem te ontwijken ook naar links en trapte ik het rempedaal in. De stuurbeweging van mij was ten opzichte van de zijne echter niet voldoende. | |
twiFight | woensdag 28 januari 2015 @ 17:37 |
Ik snap 'm eindelijk ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2015 @ 09:22 |
Taxibusje van Taxi Linsen zit bovenop mijn bumper en wordt boos als ik stop voor een op rood springend verkeerslicht waabij hij bijna in mijn kofferbak duikt. Luid getoeter als ie me inhaalt maar blijft vervolgens links plakken en knalt even later zelf vol door rood. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 09:23:21 ] | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2015 @ 12:26 |
Wat zei de chauffeur van het busje bij het invullen van het schadeformulier? Politie erbij geweest? | |
Jiang153 | vrijdag 30 januari 2015 @ 02:19 |
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 30 januari 2015 @ 02:33 |
Nee, want ik fiets niet over de snelweg. | |
Ridocar | vrijdag 30 januari 2015 @ 03:39 |
Ja, maar ik ben gewoon langzamer gaan rijden. Resultaat: een kwartier later lossen en geladen. Ik ben blij dat ik met een gewone oplegger weg was en niet met de LZV. | |
Tijn | vrijdag 30 januari 2015 @ 08:24 |
Nope. Niks aan de hand hier. | |
kawa4 | vrijdag 30 januari 2015 @ 08:25 |
nee gisteren helemaal nergens last van gehad, en vandaag alleen bij ons in de straat was het wat glad. voor de rest nix aan de hand en ook nix drukker als anders (van bladel naar Eindhoven) | |
fathank | vrijdag 30 januari 2015 @ 09:50 |
Ja want ik woon in Arnhem. En als er ook maar 2 sneeuwlokjes vallen staan alle wegen rondom Arnhem klemvast. 3,5 uur over een stukje van 50 km, waarbij ik de eerste 30 km gewoon door heb kunnen rijden. Pas vanaf de aansluiting A15 op de A325 in de file gekomen. | |
Ridocar | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:36 |
Op de A13, een chauffeur die zijn werklichten aan heeft laten staan. Dat is dus gewoon als groot licht, maar dan naar achter. | |
Fer | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:25 |
Ik gok op 50/50 voor het ongeval. Perunage probeerde het busje in te halen, wat net zo goed een bijzondere manoeuvre is. Busje deed keren, wat ook een bijzondere manoeuvre is. 50/50 dus | |
gebrokenglas | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:37 |
Bij zulke gevallen bel ik dat bedrijf gewoon op. Ook een ergernis: mensen die hun auto niet sneeuwvrij maken met als gevolg dat al het sneeuw op de snelweg van het dak waait, wat hele irritante sneeuwwolken geeft. |