Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Net bleef mijn voorganger lange tijd 40 km/u rijden op de oprit naar de snelweg, waardoor ik als een gek toeren moest maken om op een veilige snelheid in te kunnen voegen. Hij deed dat overigens wel bij zo'n 60 km/u, waardoor achteropkomend verkeer hard moest remmen.
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
Maar dan richt je hem toch wel op de weg??quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef eRKa het volgende:
[..]
Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen.
Die gedachte heb ik over boord gezet. Net als bij een vrachtwagen, ik blijf dan het eerste stuk iets van 50-60 rijden, max, en dan als die vrachwagen bij de blokjes is, ook op het gas. Ga je alsnog erachter, maar met 110-120 en kan je zo door naar links zonder daar remacties te veroorzaken.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.
En dan? Stil gaan staan om ruimte te nemen? Lijkt me ook niet handig voor de mensen achter je die op een invoegstrook geen stilstaande/stapvoets rijdende auto verwachten.
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg in Amsterdam. Ik was toegegeven niet aan het opletten, en er kwam een bocht aan.
Allemaal borden, zelfs zo'n knipperend licht ding van "u rijdt te hard".
Het was een 100 weg met 70 als snelheidslimiet voor die bocht. De cruise control kon gewoon op 100 blijven.
Er is daar vast iemand uit de bocht gevlogen ofzo
Ja, true.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.
[..]
Ja, true.
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.
Maar het was echt idioot dramatisch
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....quote:Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
Zag vrijdagavond ook zo'n malloot. Die flikkerde hem voor een busje hier op een 50 weg (met voorrang), busje remt en toetert, ging die voorgooier ook op de rem staan. Als ze geklapt waren, was ik erheen gelopen als getuige.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
Laten we deze discussie niet WEER voeren.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
Ik had een paar verwensingen voor je klaar staan, maar daar doe je het waarschijnlijk voor. Ik spreek de hoop uit dat je in het echte leven wel normaal doet achter het stuur.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.
Maar het was echt idioot dramatisch
Uiteraard. Op de auto richten kán, maar levert niet meer zicht op.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar dan richt je hem toch wel op de weg??
Herkenbaar. Heb wel een aantal malen rare acties uit moeten halen omdat een heel punt op de snelweg opeens vastliep, omdat een politiewagen in de buurt reed. Ik zit dan zoveel mogelijk op de cc en weet dat ik niet te snel rij en dus ook niet hoef te veranderen, maar dan zit je opeens vlak achter voorliggers omdat die in de rem gaanquote:Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Mja van mij mag het hele traject wel op de schop. Sowieso moeten we meer gebruik gaan maken van simulatoren. Laat mensen in zo'n ding lekker leren schakelen, spiegelen en inparkeren. Ben je ten eerste geen gevaar op de weg en ten tweede kan het een stuk goedkoper. De praktijklessen op de weg moeten meer gericht zijn op gedrag in plaats van kunde. Dat iemand gas kan geven en een bochtje kan maken weten we na 2 lessen wel. Maar er moet meer gehamerd worden op anticiperen, de rol van jezelf in het verkeer, wat moet je altijd doen, maar ook wat moet je absoluut niet doen. Meer ingaan op welk effect bepaald gedrag op het verkeer heeft. Mensen moeten leren dat het verkeer niet bestaat uit honderden rijdende individuen, maar een compleet verkeersbeeld waar altijd externe factoren van invloed op zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:54 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen.
Ja je weet het maar nooit, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook altijd opvallend (en ergerlijk) is: mensen die netjes de maximum snelheid rijden en tóch bij een flitspaal gaan afremmen.
De acties van beide bestuursters vind ik sowieso al achterlijk. Maar dat je dan ook nog dat soort dingen gaat doen wanneer je je kinderen bij je in de auto hebt snap ik echt niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)quote:Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).quote:Op maandag 26 januari 2015 18:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:55 schreef bluuf het volgende:
[..]
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).
Als ik rechts in zou halen, bellen, geen gordel dragen, links blijven plakken etc dan kunnen zij mij evengoed bekeuren natuurlijk.
Meeste tellers zijn geijkt en ijkrapport ligt in het dashboard kastje.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.
Gelukkig zijn alle agenten in dit land volledig capabel voor dit soort dingen.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Ja, 230 euro + 7 euro cjib bonus voor de eerste keer. Mocht je vaker zo'n bekeuring hebben gekregen is het strafrecht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef Ciora het volgende:
WTF, krijgen die allemaal een boete voor rood kruis negeren?
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:17 schreef twiFight het volgende:
Het maakt niet uit hoe agenten zijn, elke nederlander is de beste bestuurder van het land, doet nooit iets fout en heeft absoluut geen betutteling nodig, want hij of zij rijdt perfect. Eigenlijk is het zonde van de tijd dat agenten rondrijden op de wegen, want ze komen nooit overtredingen tegen.
O WACHT...
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef TwisterNederland het volgende:
Het is weer rood kruis negeren dag op de A10.
Netjes opstellen in een rij graag. Auto of 30 ongeveer op dit moment
[ afbeelding ]
Edit: livestream aanwezig. Ze proberen nu een auto te kickstarten zo lijkt het.
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Dit, net zoals mensen nogal eens schijnen te denken dat ze geklokt worden als er een politieauto achter ze rijdt terwijl ze nog geen 10km/u overschrijding hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
[..]
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.
Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Er hingen al rode kruizen boven de weg. Verder doorrijden zou betekenen dat ze op een ongevalslocatie met hulpverleners in zouden rijden. Dus terecht dat ze aan de kant gezet zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |