Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:20 schreef daNpy het volgende:
Hij gooit zijn deur in ieder geval niet tegen die mooie BMW ernaast aan
quote:Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het is ook weer grijze dakduiven in een Hyundai Getz weekend.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Helaas parkeert die Getz altijd zo...quote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
Een paar brede auto's naast elkaar en je kunt alleen nog maar via de kofferbak naar buiten toe.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Haha inderdaad! Mijn broertje heeft weleens een foto van mijn auto die op zo'n manier dubbel stond geparkeerd op Facebook geslingerd van "Onze zus is een asoquote:Op zondag 11 januari 2015 13:37 schreef DemonRage het volgende:
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert.
Norm is uit de 70ies (komt zo wel weer iemand dit hard ontkennen), gebaseerd op kevers, eendjes en Renault4tjes.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Volgens mij had dat te maken met een tolweg verderop. Maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Helaas is die 2% ook een gevaar voor de overige 98% van het verkeer op de weg, dat is een beetje de crux. Ik kan me de filmpjes nog wel herinneren van vrachtwagens die een afslag gemist hadden en daarom maar gingen spookrijden. Gelukkig zijn een aantal daarvan op basis van het filmpje nog beboet (en flink ook). Ik snap dat het een groot tijdsverlies is maar verkeersveiligheid is belangrijker.
Of je rijdt een te grote auto.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
Daar pas ik ook prima in, in veevervoer-klasse vliegtuigstoelen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.
Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
Je hebt gelijk. En bij mijn lokale buurtsuper zijn de parkeervakken ongeveer 2,10m breed (met een tussenruimte van niet meer dan 10cm), dus dat past niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
Bij de IKEA heb je extra brede familieparkeerplaatsen. En als je een Maxi-Cosi in een dikke station wil manoeuvreren, is dat inderdaad geen overbodige luxe.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Ik probeer de auto altijd zo neer te zetten dat de plek naast het kinderzitje vrij is... een parkeerplaats op een hoek, naast een stoep, of in een parkeergarage naast een pilaar (waarbij zijn deur natuurlijk wel open moet kunnen) als er geen extra brede familieparkeerplaatsen (beschikbaar) zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind![]()
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is.
Vinden ze niet leuk, ook in Oostenrijk niet, als toerist als je met ze mee doortrekt en trapt over die binnendoorweggetjes.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord![]()
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.
Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....
Ben blij dat ik die niet heb kan nog een stukje 130 doorquote:Op maandag 12 januari 2015 22:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos...
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaalquote:Op maandag 12 januari 2015 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Zo leer je nog eens bijquote:Op maandag 12 januari 2015 23:14 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.quote:
Sommigen hebben een hele riedel: linksrechtslinkslinkslinksrechtslinksrechts.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:17 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
En dan na een ongeval te horen krijgen je hield geen afstand, wat mij dus overkwam. Was de eerste week van meneer de agent geloof ik. Wist precies te vertellen wat er was gebeurd ondanks dat mijn voorligger duidelijk verteld had dat hij net had ingehaald en daarna gesneden werd door een ongeduldige automobilist.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 06:43 schreef Ridocar het volgende:
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.
Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.
Ring van Rotterdam?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Kiid het volgende:
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer
Dankje met grootlicht? Nog nooit gezien. De rest is puur afhankelijk van de verkeerssituatie, al dan niet in combinatie met andere tekens (claxon) en duur van het signaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.
- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan
etc. etc.
Netjes toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef hcwp het volgende:
geeft hij mij vervolgens groot licht terug
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
A30, stond meer stil dan dat we redenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ring van Rotterdam?net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:11 schreef Kiid het volgende:
[..]
A30, stond meer stil dan dat we reden
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden. Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.
[ afbeelding ]
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaasquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.
- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan
etc. etc.
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
Whahahaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef Fer het volgende:
[..]
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?![]()
![]()
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Kiid het volgende:
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).
Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Het is niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef BigSmurf het volgende:
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 05:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen.
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |