abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2015 @ 13:20:48 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148564533
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:23:01 #2
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148564592
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:20 schreef daNpy het volgende:
Hij gooit zijn deur in ieder geval niet tegen die mooie BMW ernaast aan :+
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:37:07 #3
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_148564973
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert. -O-
  zondag 11 januari 2015 @ 13:46:33 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_148565246
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef swollywood het volgende:

[..]

Het is ook weer grijze dakduiven in een Hyundai Getz weekend.

[ afbeelding ]
  zondag 11 januari 2015 @ 13:50:50 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148565371
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
:')

Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:05:06 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148565735
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
pi_148565911
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Helaas parkeert die Getz altijd zo... -O-
pi_148569921
quote:

[..]

Een paar brede auto's naast elkaar en je kunt alleen nog maar via de kofferbak naar buiten toe.
Ik herken het wel. Maar smallere parkeerplaatsen = meer parkeerplaatsen = meer omzet (mits de tent ook echt volstaat). Of je bespaart flink op de bouwkosten (minder ruimte nodig, minder materiaal). Het zijn gewoon afwegingen welke gemaakt worden bij de planning.
pi_148570152
Hier bij ons een straat verderop (we hebben geen parkeerplaatsen in onze straat) staat een goudkleurige Citroen Xantia altijd op twee parkeervakken (parkeren in de weglengte). nu zijn de vakken niet al te groot maar het is juist deze auto die altijd een meter of twee voor én achter heeft. overigens geen gevalletje per ongeluk, aangezien het hok altijd zo wordt weggezet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148577882
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:37 schreef DemonRage het volgende:
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert. -O-
Haha inderdaad! Mijn broertje heeft weleens een foto van mijn auto die op zo'n manier dubbel stond geparkeerd op Facebook geslingerd van "Onze zus is een aso :D "
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf zondag 11 januari 2015 @ 21:19:34 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148583796
quote:
Norm is uit de 70ies (komt zo wel weer iemand dit hard ontkennen), gebaseerd op kevers, eendjes en Renault4tjes.

Vandaag een schoolmeester niet laten schoolmeesteren. Reed, voor de verandering, keurig 120-125 waar je 120 mag, rechts een auto, dan een kilometer niets en dan pas weer een auto, links leeg. Ben ik bijna bij die auto, komt ie met zijn 80-90-whatevervoorslakkentempo naar links. Mooi niet dat ik daarvoor in de ankers ga, naar rechts en gewoon met 120 voorbij. Dahag. :W Ging ie weer naar rechts. :') :') Droeftoeter.

Op de terugweg een oude Mercedes die 110 op teller waar je 130 mag hard genoeg vond. Links }:| . En niet naar rechts gaan bij de 6 mogelijkheden die je hebt, totdat je eraf moet, dan steek je in 1x vanaf rijstrook 1 naar de uitvoegstrook.

De andere droeftoeters ga ik het niet eens over hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 11 januari 2015 @ 22:47:15 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148589407
Dat parkeervakken te klein zijn ben ik het altijd al mee eens geweest (veel, niet alle). Ik vraag me echter af of je daarvoor beboet kan worden. Er is vast een wet die zegt dat je in een vak moet gaan staan, maar wat als dat niet past? Nu rij ik zelden in een grote auto, maar toen ik een Quasqai moest parkeren moest ik toch echt elke keer schipperen om de deur nog open te kunnen krijgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148590146
Daarnet nog op de 80 kilometer weg met doorgetrokken streep.
Een oude man in een rode golf die steeds wisselde van snelheid tussen 70 en 55.
Richting aangeven deed de man voor het gemak ook maar niet...
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 12 januari 2015 @ 02:03:13 #14
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148594817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Helaas is die 2% ook een gevaar voor de overige 98% van het verkeer op de weg, dat is een beetje de crux. Ik kan me de filmpjes nog wel herinneren van vrachtwagens die een afslag gemist hadden en daarom maar gingen spookrijden. Gelukkig zijn een aantal daarvan op basis van het filmpje nog beboet (en flink ook). Ik snap dat het een groot tijdsverlies is maar verkeersveiligheid is belangrijker.
Volgens mij had dat te maken met een tolweg verderop. Maar ik kan me vergissen.
pi_148596276
quote:

[..]

Of je rijdt een te grote auto. :+

Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. :D
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 09:03:41 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148596589
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.

Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_148596681
quote:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
pi_148597084
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
pi_148597279
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.

Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
Daar pas ik ook prima in, in veevervoer-klasse vliegtuigstoelen. _O-
Klein is fijn!
behalve als ik in de supermarkt iets van de bovenste plank wil hebben
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 10:20:48 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148597750
quote:

[..]

Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
pi_148597979
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
Je hebt gelijk. En bij mijn lokale buurtsuper zijn de parkeervakken ongeveer 2,10m breed (met een tussenruimte van niet meer dan 10cm), dus dat past niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door Light op 12-01-2015 10:51:12 ]
pi_148598604
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:24:29 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148599350
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Bij de IKEA heb je extra brede familieparkeerplaatsen. En als je een Maxi-Cosi in een dikke station wil manoeuvreren, is dat inderdaad geen overbodige luxe.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:37:00 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148599744
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik probeer de auto altijd zo neer te zetten dat de plek naast het kinderzitje vrij is... een parkeerplaats op een hoek, naast een stoep, of in een parkeergarage naast een pilaar (waarbij zijn deur natuurlijk wel open moet kunnen) als er geen extra brede familieparkeerplaatsen (beschikbaar) zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 januari 2015 @ 11:44:56 #25
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_148599952
Laatst had iemand zijn auto op een paar centimeter van mijn bestuurderskant af gezet, kon ik over de pook klimmen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_148600029
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind ^O^
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is. :P
  maandag 12 januari 2015 @ 11:59:29 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148600399
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind ^O^
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is. :P
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.

Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.

Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf maandag 12 januari 2015 @ 12:50:39 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148601827
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord :D
Vinden ze niet leuk, ook in Oostenrijk niet, als toerist als je met ze mee doortrekt en trapt over die binnendoorweggetjes.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148604817
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.

Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.

Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....

Ok ik rij in Frankrijk gerust 120 op een.provinciaal landweggetje, maar dan wordt je gerust nog ingehaald... Hier in het westen niet mag je blij zijn als jè de zestig red.
  FOK!fotograaf maandag 12 januari 2015 @ 22:23:22 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148624098
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos... :')
The summer is magic!

pi_148625851
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos... :')
Ben blij dat ik die niet heb kan nog een stukje 130 door
pi_148626056
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_148626406
quote:
5s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
pi_148626430
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:14 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
Zo leer je nog eens bij :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_148626500
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zo leer je nog eens bij :D
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
pi_148631552
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.

Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 13-01-2015 06:49:20 ]
pi_148631601
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:17 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
Sommigen hebben een hele riedel: linksrechtslinkslinkslinksrechtslinksrechts.
Ik doe gewoon linksrechtslinks (maar dat is zelden, want ik rij gewoon streep 80)
pi_148631692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:43 schreef Ridocar het volgende:
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.

Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.
En dan na een ongeval te horen krijgen je hield geen afstand, wat mij dus overkwam. Was de eerste week van meneer de agent geloof ik. Wist precies te vertellen wat er was gebeurd ondanks dat mijn voorligger duidelijk verteld had dat hij net had ingehaald en daarna gesneden werd door een ongeduldige automobilist.
pi_148631760
Regen, wind. Remmennnnnn
pi_148632029
Aygo's die alle kanten van de weg opvliegen door de wind :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_148632201
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:33 schreef kikoooooo het volgende:
Regen, wind. Remmennnnnn
Dit.

Gister 55 minuten gedaan over 30 km, vandaag een stuk sneller met 45 minuten :')
pi_148634644
Regen + wind + ochtend + donker + 4 basisscholen en 1 middelbare school in de buurt die gaan beginnen = Ultimate chaos

Mensen die gewoon hun totale besef van de verkeersregels en autorijden kwijtraken en lukraak maar wat doen...
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 11:08:47 #43
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148634946
Dit is waarom ik heel bewust de fiets pak met dit soort weer. Dan maar ff ploeteren in mijn regenjasje, maar ik sta tenminste niet in een grote chaotische file :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:10:57 #44
45532 ziggyziggyziggy
pi_148635002
Onze basisschool is naast een Aldi die om half negen nog niet open is. Dus geen parkeerproblemen bij ons.
pi_148635086
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer _O_
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148635684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Kiid het volgende:
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer _O_
Ring van Rotterdam? :') net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
pi_148638246
Vanmorgen op de A15 (uurtje of 0615) reed ik ruim 120 op de linkerbaan, zoals het daar hoort, tot een of andere Toyota Jaris voor mij de linkerbaan op schiet om de vrachtwagens in te halen. Soit, prima. Minder soit en prima is dat die vent dat dan vervolgens met 90-100kmh gaat doen, en niet die bak van hem even een zetje geeft. Dus na een kleine twee minuten geduldig achter hem gezeten te hebben terwijl hij die vrachtwagens inhaalt met een slakkentempo, geef ik hem een grootlicht-seintje in het kader van, doe eens opschieten, er willen meer mensen langs. (Mensen zijn op de A15 altijd erg geduldig). Hij begrijpt de hint en handelt er naar, nice onverwacht positief resultaat. Dus ik haal hem in, geeft hij mij vervolgens groot licht terug... Ik hou het er maar op dat het een 'sorry' van 'm was...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:11:29 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148638405
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.

- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan

etc. etc.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21:10 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148638689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:

- je licht is stuk
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor

etc. etc.
Dankje met grootlicht? Nog nooit gezien. De rest is puur afhankelijk van de verkeerssituatie, al dan niet in combinatie met andere tekens (claxon) en duur van het signaal.
The summer is magic!

pi_148638695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef hcwp het volgende:
geeft hij mij vervolgens groot licht terug
Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_148641717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:40:42 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_148642844
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
pi_148643949
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:34 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ring van Rotterdam? :') net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
A30, stond meer stil dan dat we reden :')
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17:48 #54
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148644140
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden :{ . Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.

dinsdag 13 januari 2015 @ 16:26:39 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148644453
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
pi_148644523
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:11 schreef Kiid het volgende:

[..]

A30, stond meer stil dan dat we reden :')
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren.

Had dat wel kunnen doen, had ipv knooppunt Lunetten/Rijnsweerd richting Hoevelaken ook de A1 bij Barneveld kunnen opgaan via de A30 maar waarom zou ik ook :')

Moest naar Deventer trouwens

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 16:30:02 ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:31:31 #57
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148644614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij.
Dus ik heb maar een nieuwe afspraak gemaakt. Ik moet nu wel weer een maand wachten helaas.
pi_148645234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden :{ . Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.

[ afbeelding ]
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek? :) :) :)
.
pi_148645281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaas

Van een oude vriend van mij, heeft zijn vader een agente doodgereden lang geledeb
pi_148645500
Twee irritaties vandaag:

1. Mensen die om onzinnige redenen even inhouden, bijvoorbeeld omdat er een knik in de weg zit, wat meer auto;s rijden. Er veel borden staan, er een vrachtwagen rijdt, of omdat er maar twee rijstroken zijn.
Ik rijdt niet hard, meestal maar 105-120. Maar die gasten zie je dan onder de 120 gaan, bij bovengenoemde "obstakels" en dan weer 130 als de weg "vrij" is. En dan bedoel ik vrij, als in mogelijk om 120 te rijden.

2. Mensen die wel met de correcte snelheid invoegen, maar dan even snel naast je terecht komen. Dit is nog irritanter dan mensen die met 80-90 invoegen, ik heb ook 60pk gehad vroeger, deal with it.
.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:02:36 #61
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148645597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:

- je licht is stuk
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor

etc. etc.
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven...

Ooit achter iemand aan gereden waarbij het enkele kilometers duurde voor hij begreep dat zijn licht uit stond (dronken much?) waarbij hij panisch harder, zachter, links en rechts mij uit de weg probeerde te gaan :') ik braaf op zestig meter achter hem tuffen om hem iig af te schermen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_148648292
Een paar maanden geleden had ik twee dagen achter elkaar dat er een keer naar me werd geseind met grootlicht op de snelweg, maar ben er nooit achter gekomen waarom. Verlichting bleek goed, ik reed niet te hard/aso, waren geen flitsers, spoot geen onverbrande benzine uit de uitlaat.

Misschien was het wel voor iemand anders, maar je rijdt toch even met zo'n gevoel dat er iets gruwelijk mis is en jij de enige bent die het niet ziet :D
pi_148649981
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
pi_148650309
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
pi_148650460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake.
pi_148652861
Dat zeg ik ook, ik denk eerder dat hij een bekende zag rijden. ( of reed je ongemerkt 70, gebeurd daar ook nog wel eens.
Kan merken dat je daar onbekend bent vabaf daar de a13 op word lastig
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:57 #67
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148652979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef Fer het volgende:

[..]

en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek? :) :) :)
Whahaha _O- .

Hoe weet jou nou dat dat kortingsbonnen van de McDonalds zijn?
pi_148653062
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).

Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte :+. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Dag knapste man van FOK!
pi_148655634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Kiid het volgende:
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).

Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte :+. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
pi_148655888
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
Het is niet uit te sluiten :@
Dag knapste man van FOK!
pi_148658920
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef BigSmurf het volgende:
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest. ^O^
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37:23 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148659146
Pfff. Net ook weer eeen: 45 op de teller op een 60 weg. Ben er uiteindelijk maar gaan in gaan halen. Debiel gedoe.
The summer is magic!

dinsdag 13 januari 2015 @ 22:45:58 #73
66083 Platina
78th Element
pi_148659450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest. ^O^
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden.
pi_148659976
1m, 50cm, dat past toch.

Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen.
.
  woensdag 14 januari 2015 @ 05:52:11 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148664719
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 januari 2015 @ 07:23:51 #76
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148665036
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 05:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen :+.
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie.
Ok stelletje hokboeren
pi_148669700
Goed, dat het ophalen bij de basisschool hier in de buurt nogal chaotisch en stereotiep idioot is, soit. Auto's op de rijbaan geparkeerd (aan 'mijn' kant), overstekende kinderen, iedereen kent het wel. Ongeacht wat je vindt van de situatie zelf lijkt het mij dat je vooral voorzichtig rijdt en niet rare dingen gaat doen, zeker niet omdat er ook nog tegenliggend verkeer is. Er is ook nog eens goed zicht, m.u.v. auto's die zicht blokkeren.

Waarom iemand dan tot twee keer aan toe naar links gaat terwijl het niet kan is mij een godsverdomd raadsel. De eerste keer moest hij/zij terug achteruit omdat tegenliggend verkeer en de tweede keer haalt hij/zij mij in terwijl ik linksaf wil slaan, om vervolgens hard terug naar rechts te moeten om maar niet de middelbare scholieren die daar twee breed fietsen aan te rijden. :')
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_148670599
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:53:07 #79
45532 ziggyziggyziggy
pi_148671711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...
pi_148671924
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')