quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
A30, stond meer stil dan dat we redenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ring van Rotterdam?net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:11 schreef Kiid het volgende:
[..]
A30, stond meer stil dan dat we reden
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden. Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.
[ afbeelding ]
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaasquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.
- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan
etc. etc.
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
Whahahaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef Fer het volgende:
[..]
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?![]()
![]()
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Kiid het volgende:
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).
Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Het is niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef BigSmurf het volgende:
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 05:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen.
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Ja, want eng. Of bang dat 'ie niet er tussen komt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die vier stroken teveel vinden om te behappen.Gisteren reed ik braaf op de tweede strook van rechts, gooit opeens iemand zijn vrachtwagen naar links, mijn strook op. Ik kan op dat moment zelf niet naar links, want daar reed al iemand anders. Komt dat hele treintje met een gang van 100km/h mij voorbij kachelen, op een 120km/h weg. Maar blijkbaar was het teveel moeite om even nog een strook op te schuiven (vierde strook was helemaal leeg) om mij ertussen te laten.
Ik heb echt met verbazing zitten kijken.
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.
Ik vraag mij af waarom die vrachtwagen opeens naar links ging...
Totdat je de verkeerde treft die niet remt waardoor je in een slip terecht raakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Fer het volgende:
1m, 50cm, dat past toch.
Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen.
Gister moest ik ook ineens volop in de rem, zag mijn voorganger plotseling remmen en voor ik het wist reden we voor 10 seconden 60 km/uquote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen.
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.
Overigens is het niet zo moeilijk je spiegels zo af te stellen dat je geen dode hoek hebt. Hint: je hoeft je eigen auto niet te zien in je buitenspiegels, die is er sowieso nog wel.
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:17 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten.
Bij mij kan er aan bijrijderszijde zelfs een groot busje volledig uit het zicht raken. Nadeel van het hebben van een auto op grijs kentekenquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Dat lijkt me ook doodeng.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:48 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Moet jij zeggen trouwens, jij kijkt niet eens in je achteruitkijkspiegel.
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.
Maar bekeuringen zijn een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:00 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker.![]()
En dat is tevens mijn enige ongeluk geweest in 3+ jaar rijden. Nog nooit een boete gehad ook. Dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |