Ik zat niet in zijn dode hoek. Hij vond gewoon dat er ruimte zat was.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:03 schreef Sarasi het volgende:
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt.
Dit type bestuurder heeft er denk ik echt geen enkele weet van wat een gele streep langs de weg betekent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:19 schreef JDude het volgende:
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep.
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.
Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek.
Daar is dit toch ook het topic voor, zeiksnor. Terecht dat zo'n kut een bekeuring krijgt trouwensquote:Op woensdag 14 januari 2015 19:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep?
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Die fout maken wel meer mensen, denken dat wat ze doen wel okee is 'want er is nog nooit iets gebeurt'. In de realiteit is het vaker dat het goed gaat omdat je gewoon geluk hebt dat je nog niet in een verkeerde situatie terecht bent gekomen. Kwestie van tijd dat het mis gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:31 schreef Fer het volgende:
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch.
Ach, dat valt mij overal op. Op de weg, op de stoep, op een treinstation, in de supermarkt. Men gaat altijd stilstaan op een plek waar dat frustrerend onhandig is, terwijl er ook altijd wel een mogelijkheid is om ergens anders te gaan staan waar je minder tot last bent. En nee, een telefoongesprek is niet dermate belangrijk dat je wel tot last kan zijn. En nee, het is geen dramatisch leed dat je af en toe even 5 meter door moet lopen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang
Dat doe ik toch ook door even gas te geven of te remmen? En in de meeste auto's is er wel wat te manoeuvreren ja, maar ik geef net aan dat het in deze auto gewoon niet wilde. Er was een dode hoek en daar kon ik oprecht niks aan doen, of je dat nou gelooft of niet. Niet zonder me in allerlei bochten te wringen in ieder geval en dat is dan ook weer levensgevaarlijk. Ik weet niet wat nu precies je probleem is. Ik heb een probleem (dode hoek) en los dat op door door op te letten welke auto's waar zijn gebleven en indien ik twijfel even verplaatsen zodat ik zicht heb op de dode hoek.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar![]()
Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden![]()
Ik zie het steeds vaker gebeuren.
Zijn vaak ook de kleinere auto's als ik me goed kan herinner.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:35 schreef DroogDok het volgende:
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU?
Waarom helaas?quote:
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.quote:
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Dakduif zeker?quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook.
Bij de dag-rij-verlichting die nu verplicht is gesteld branden er ook lichten achterop.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |