Ik zat niet in zijn dode hoek. Hij vond gewoon dat er ruimte zat was.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:03 schreef Sarasi het volgende:
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt.
Dit type bestuurder heeft er denk ik echt geen enkele weet van wat een gele streep langs de weg betekent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:19 schreef JDude het volgende:
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep.
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.
Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek.
Daar is dit toch ook het topic voor, zeiksnor. Terecht dat zo'n kut een bekeuring krijgt trouwensquote:Op woensdag 14 januari 2015 19:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep?
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Die fout maken wel meer mensen, denken dat wat ze doen wel okee is 'want er is nog nooit iets gebeurt'. In de realiteit is het vaker dat het goed gaat omdat je gewoon geluk hebt dat je nog niet in een verkeerde situatie terecht bent gekomen. Kwestie van tijd dat het mis gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:31 schreef Fer het volgende:
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch.
Ach, dat valt mij overal op. Op de weg, op de stoep, op een treinstation, in de supermarkt. Men gaat altijd stilstaan op een plek waar dat frustrerend onhandig is, terwijl er ook altijd wel een mogelijkheid is om ergens anders te gaan staan waar je minder tot last bent. En nee, een telefoongesprek is niet dermate belangrijk dat je wel tot last kan zijn. En nee, het is geen dramatisch leed dat je af en toe even 5 meter door moet lopen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang
Dat doe ik toch ook door even gas te geven of te remmen? En in de meeste auto's is er wel wat te manoeuvreren ja, maar ik geef net aan dat het in deze auto gewoon niet wilde. Er was een dode hoek en daar kon ik oprecht niks aan doen, of je dat nou gelooft of niet. Niet zonder me in allerlei bochten te wringen in ieder geval en dat is dan ook weer levensgevaarlijk. Ik weet niet wat nu precies je probleem is. Ik heb een probleem (dode hoek) en los dat op door door op te letten welke auto's waar zijn gebleven en indien ik twijfel even verplaatsen zodat ik zicht heb op de dode hoek.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar![]()
Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden![]()
Ik zie het steeds vaker gebeuren.
Zijn vaak ook de kleinere auto's als ik me goed kan herinner.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:35 schreef DroogDok het volgende:
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU?
Waarom helaas?quote:
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.quote:
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Dakduif zeker?quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook.
Bij de dag-rij-verlichting die nu verplicht is gesteld branden er ook lichten achterop.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Het door heel Europa verplicht stellen en handhaven wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint...
Die zie ik nooitquote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.
http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1
die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
Zeker bij zonnige dagen is het nodig. Als er vuil op je ramen zit en de zon laag hangt zie je niks meer.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.
Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:38 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.
Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
Dat is een mening van de fietsersbond.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.
Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?
[..]
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Elke mening van jou over autorijden is per definitie geflame.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.
Echt het geflame en dom geschreeuw hier
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.
Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek.
Die is dan nog steeds overleden of in het ziekenhuis wanneer je geparkeerd hebt waar het wel mag.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.
En dan jullie met je grote bek.
Als die overleden is, kan het ook wel 2 minuten wachten tot je een plekje hebt. Ziekenhuis ga je niet staan leuten lijkt me, maar rijd je naar het ziekenhuis...quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.
En dan jullie met je grote bek.
Volgens mij zijn dat ook verreweg de populairste kleuren, dus dat zegt verder niets.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden.
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zienquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.
http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1
die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
Hey iemand die mijn mening deelt eindelijk😀😀😀😀quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mening van de fietsersbond.
De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |