abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:54:57 #126
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148709051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint...
Het door heel Europa verplicht stellen en handhaven wel.
pi_148709473
Laatst nog spiegeltje-tik gespeeld met een vrouw in een zwarte BMW (typetje trophy wife). Stond keurig te wachten bij een T-splitsing waar in naar links moest.
Mevrouw scheurt met 30km/u vanaf rechts "mijn" straat in. Maar stuurt zo vroeg in dat de auto's mekaar net niet raken, op de spiegels na. (ik zat al bijna op de bijrijdersstoel, omdat je het zag aankomen... ik wel tenminste).

kut draait der raampje open: "Als je wat verder naar rechts gaat staan, dan kan ik er beter langs volgende keer".

wtf muts
A: jij rijd, dus jij moet kijken OF het überhaupt past.
B: Ik stond nog geen wielbreedte van de stoep, dus ze had me sowieso wel geraakt

geen excuus, geen sorry. Nee mevrouw had haast. Jammer genoeg geen echte schade. Mijn koekblik is een stuk goedkoper te fixen dan een BMW.... en het was haar fout. Waarschijnlijk dacht ze: goh die auto die (voor mij) van links komt ben ik wel even voor....

Verder erger ik me niet vaak aan iets. Niet iedereen is een coureur en kan goed rijden. Maar de schuld bij een ander leggen kan ik slecht tegen. Owja... Xenon-lampen die kut afgesteld staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld. ;(
Die zie ik nooit :+

[ Bericht 21% gewijzigd door tharealmb op 15-01-2015 14:23:15 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:15:58 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148709689
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.

Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_148709783
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
pi_148710076
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.

http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1

die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
pi_148710407
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:

Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
pi_148710537
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.

Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:42:13 #133
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:18 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.

Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:43:07 #134
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710767
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.

Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
Zeker bij zonnige dagen is het nodig. Als er vuil op je ramen zit en de zon laag hangt zie je niks meer.
pi_148710781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:38 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.

Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:44:43 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710833
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is een mening van de fietsersbond.

De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
pi_148710857
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:42 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.

Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:03:14 #138
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148711668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:

[..]

dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?

[..]

simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.

Echt het geflame en dom geschreeuw hier :')
pi_148711818
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.

Echt het geflame en dom geschreeuw hier :')
Elke mening van jou over autorijden is per definitie geflame.
pi_148711916
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.

Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek. })
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.

En dan jullie met je grote bek.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148712225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Die is dan nog steeds overleden of in het ziekenhuis wanneer je geparkeerd hebt waar het wel mag.
pi_148712261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Als die overleden is, kan het ook wel 2 minuten wachten tot je een plekje hebt. Ziekenhuis ga je niet staan leuten lijkt me, maar rijd je naar het ziekenhuis...
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:19:19 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148712379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden.
Volgens mij zijn dat ook verreweg de populairste kleuren, dus dat zegt verder niets.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148713343
Waar ik mij gisteren aan ergerde was het gedrag van mensen als er een ambulance/brandweer of politie auto aankomt. Wij waren gister bezig om een zwaartransport voertuig (23mlang en 3 m breed) te laten kereb op een kruispunt, due wagen stond dwars op het kruispunt toen we de ambulance hoorden en un de verte zagen.

Tijd zat om de wagen nog een keer naar achter en naar voren te halen zodat het kruispunt enigsunds vrij was, en wij onze luxe wagens aan de kant konden smijten, nee wat gebeurt er van alle kanten gaan de mensen door rood over het fietspad door de midden berm omdat ze tuta horen, sta je met het hele zaakie muurvast.

Ambu voorbij(chauffeur stak zijn duim op dat we ruimte maakte) zijn we gewoon een dik kwartier bezig geweest om alle auto's weer in de juiste richting te krijgen.

Vooral niet ff in de binnenspiegel kijken of hij achter je zit nee gewoon blind reageren
pi_148713850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:

Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
pi_148714510
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
pi_148714734
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
Hey iemand die mijn mening deelt eindelijk😀😀😀😀
  FOK!fotograaf donderdag 15 januari 2015 @ 16:18:44 #148
842 Zorro
Z
pi_148714992
Ik hoor de ANWB niet klagen. En dat is toch de Wielrijders Bond? Fietsersbond moet zich er dus niet tegenaan bemoeien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_148715070
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:44 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is een mening van de fietsersbond.

De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?
We hebben hier nogal wat fietsers, als die straks met dagrijverlichting in een half promille van de gevallen ietsje later worden gezien hebben we echt een probleem hoor. Een probleem dat in andere landen veeeeel minder zichtbaar is.
Professioneel gifmenger.
pi_148715108
Dat ze dan weer mensen die hard fietsen van het fietspad willen... :')

Whats next? Niemand meer fietsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')