abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148524798

quote:
Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht

Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.

De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.

De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.

Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.

De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.

Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.

Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.

Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.

In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.

In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:
Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden

De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?

Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.

Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.

Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.

Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.

Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.

Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).

En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'

Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.

Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'

Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'

Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.

'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'

'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
quote:
Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.

Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.

Steun

Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.

Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.

Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beëindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Liveblog NRC
Liveblog NOS
Liveblog Volkskrant
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?

Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo

Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk

LIVESTREAMS:

quote:

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 09-01-2015 22:17:25 ]
pi_148524818
rConflictNews twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 21:47:13 Al Qaeda Source: “France, are you ready for more attacks?” by @jeremyscahill http://t.co/DIJ0U5AjcK reageer retweet
pi_148524819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:44 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Vrijheid is een groot goed, maar je moet er ook mee om kunnen gaan.

Als ik iemand steeds bestook met grappen over zijn moeder. Want dat vind ik maar een rare vrouw. Diegene mij eerst waarschuwt. Ik ga door, want dat moet toch kunnen? Die ander moet niet zo zeiken. uiteindelijk is de maat vol, en hij slaat me op m'n bek. Wie zit er dan precies fout?
Die knakker die zn handjes niet thuis kan houden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_148524825
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet alles, ik respecteer de natuurwetten wel.
Dat zou heel goed kunnen, maar dat impliceert atheïsme niet.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:51:14 #5
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_148524829
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 21:47:13 Al Qaeda Source: “France, are you ready for more attacks?” by @jeremyscahill http://t.co/DIJ0U5AjcK reageer retweet
Wat is dit?
pi_148524848
quote:
Lekker de boel nog meer op spanning brengen :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_148524862
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Wat is dit?
Nieuwszender die iets meldt
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:51:59 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_148524863
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, maar dat impliceert atheïsme niet.
Nee, maar ik ben meer dan alleen atheïst.
pi_148524865
quote:
Nederland is er klaar voor!
leven zoals het leven is
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:52:08 #10
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_148524869
Hoe zit het met de derde terrorist die betrokken was bij het vermoorden van die tekenaars?
Niets meer over gehoord. Was 18 jaar geloof ik?
Dit is gewoon raar :l
pi_148524870
quote:
uhhhh ....
nee echt niet !
pi_148524871
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:46 schreef NotYou het volgende:

[..]

http://www.cbsnews.com/ne(...)ideology-23-04-2010/

daarnaast meer recentelijk een reeks voorbeelden uit met name het verenigd koninkrijk die voorbij zijn gekomen in de media ^O^
Dus jij denkt dat het gewoon aan het geloof ligt?
Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Yvie_lu: Gelukkig. Paniek om niks :)
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
pi_148524877
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:49 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Maar vind je dat vreemd of snap je het?
Chinezen bijvoorbeeld hebben dat probleem helemaal niet. Waarom niet?
Ik zeg niet dat ik het vreemd vind of niet snap. Ik zei op de reactie van Ryan dat ik het herken.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:52:37 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148524888
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Want anders?
Dan vind ik je niet erg intelligent.

Je vergelijking klopt niet. Je kan er gewoon voor kiezen om Charlie Hebdo niet te lezen. Je doet net alsof men langs de deuren gaat en constant spotprenten voor de gezichten van moslims houdt _O- .

Dit plaatje is voor jou. Je kunt de deur gewoon dichtdoen!

Mensen die zich altijd maar overal beledigd over voelen en zeuren dat je hun overtuigingen moet "respecteren". Kom op zeg. Beledigen/respect, wat een holle begrippen zijn dat. Lekker boeiend.
2000 light years from home
pi_148524893
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hoe zit het met de derde terrorist die betrokken was bij het vermoorden van die tekenaars?
Was het niet bevestigd dat hij gewoon op school zat ?
pi_148524906
Ik begin onderhand wel een beetje Charlie Hebdo moe te worden. Voor mij is het boek voorlopig gesloten.
pi_148524908
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Lekker de boel nog meer op spanning brengen :{
Beetje bluf ook natuurlijk. Psychologische oorlogsvoering.
Waarbij gezegd dat AQ en ISIS natuurlijk wel in oorlog zijn met het westen.
I´m back.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:53:33 #18
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148524922
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
Die heeft zichzelf aangegeven, en claimd toen op school te zijn geweest.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148524923
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben meer dan alleen atheïst.
Klopt. Dat is waarom atheïsten zich niet als atheïsten kunnen organiseren (als bijvoorbeeld tegengewicht voor een religieuze groep).
pi_148524928
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef Downwards het volgende:
Ik begin onderhand wel een beetje Charlie Hebdo moe te worden. Voor mij is het boek voorlopig gesloten.
Op 1 of andere manier waren deze 2 dagen wel uitputtend idd...
I´m back.
pi_148524933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Was het niet bevestigd dat hij gewoon op school zat ?
Ja maar hij had mogelijk meegewerkt aan de voorbereidingen, daar heb ik niets meer over gelezen.
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:54:06 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_148524938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt. Dat is waarom atheïsten zich niet als atheïsten kunnen organiseren (als bijvoorbeeld tegengewicht voor een religieuze groep).
Ik voel die behoefte niet eens.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:54:15 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_148524940
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef Downwards het volgende:
Geef het een week. Is de hysterie voorbij en is iedereen weer bij z'n positieven.
Dit, dus.
pi_148524945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Ja maar hij had mogelijk meegewerkt aan de voorbereidingen, daar heb ik niets meer over gelezen.
Ah. Nee ik ook niet. Nja dat komt misschien nog boven water.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:54:37 #25
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_148524949
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die heeft zichzelf aangegeven, en claimd toen op school te zijn geweest.
Maar dan was het dus iemand anders, die nu nog op de vlucht is?
Dit is gewoon raar :l
pi_148524953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dan heb je de agnosten nog zoals ik... maar goed atheïsten en agnosten zitten elkaar niet in de haren iig... Hoewel ik als agnost de atheïsten wel een beetje simpel vind natuurlijk, dat spreekt...
I´m back.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:54:45 #27
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148524954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef marsan het volgende:

[..]

Die knakker die zn handjes niet thuis kan houden.
Dus ik mag ongestraft dag in dag uit, jaar in jaar uit iemand jennen, en zodra hij iets doet is hij een lul?

Kijk, iedereen heeft z'n eigen grenzen. De 1 wordt boos als je blijft zagen over Feyenoord. De ander als je over familie begint. Elke dag flippen er mensen om zaken die jij en ik niet de moeite waard vinden. Maar voor diegene is het blijkbaar wel de moeite waard. Wat ik wil zeggen: als je provoceert om te provoceren, maak je dan gebruik van je vrijheid van meningsuiting, of maak je er dan niet stiekem toch een klein beetje misbruik van?
Maar diep van binnen lach ik.
pi_148524955
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik voel die behoefte niet eens.
:(
pi_148524961
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Geef het een week. Is de hysterie voorbij en is iedereen weer bij z'n positieven.
En bovendien beheerst wellicht een nieuwe aanslag het nieuws dan ook wel weer.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:55:37 #30
236046 NotYou
tigerblood
pi_148524986
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat het gewoon aan het geloof ligt?
Ik denk dat segregatie vanuit geloof maar ook door etnische verschillen en een bepaalde maatschappelijke benadering daarvan in grote mate bijdragen aan de vatbaarheid voor radicalisering.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:55:38 #31
102912 crv
Screwed up
pi_148524989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Eh wat?
het stormt hier nogal
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_148524991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
En dan heb je de agnosten nog zoals ik... maar goed atheïsten en agnosten zitten elkaar niet in de haren iig...
Agnosten zijn de enige wijze in het land.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:55:45 #33
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_148524998
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Downwards het volgende:

[..]

En bovendien beheerst wellicht een nieuwe aanslag het nieuws dan ook wel weer.
Dat zou me verbazen, maar het is niet uit te sluiten. Drie malloten met wat flinke wapens kunnen al ontzettend veel aanrichten.
Dit, dus.
pi_148525006
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef crv het volgende:

[..]

het stormt hier nogal
Hier ook op zeven hoog.
pi_148525014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ah. Nee ik ook niet. Nja dat komt misschien nog boven water.
Je zou toch zeggen dat ze ondertussen wel een huiszoeking hebben gedaan en zoiets kunnen bevestigen of ontkrachten, maar ja. ^O^
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:56:15 #36
50442 DaMook
pi_148525015
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Maar dan was het dus iemand anders, die nu nog op de vlucht is?
Minstens 2 anderen blijkbaar, en mogelijk nog meer die zich met hun verbonden voelen.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_148525017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Agnosten zijn de enige wijze in het land.
Atheïsten zijn idd ietsje simpel...
I´m back.
pi_148525020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Dus ik mag ongestraft dag in dag uit, jaar in jaar uit iemand jennen, en zodra hij iets doet is hij een lul?

Kijk, iedereen heeft z'n eigen grenzen. De 1 wordt boos als je blijft zagen over Feyenoord. De ander als je over familie begint. Elke dag flippen er mensen om zaken die jij en ik niet de moeite waard vinden. Maar voor diegene is het blijkbaar wel de moeite waard. Wat ik wil zeggen: als je provoceert om te provoceren, maak je dan gebruik van je vrijheid van meningsuiting, of maak je er dan niet stiekem toch een klein beetje misbruik van?
Als ik het niet leuk zou vinden dat mensen over zand lopen. Ga je toch niet iedereen die over zand loopt iets aan doen?
pi_148525023
Het enige wat ik niet snap zijn al die mensen die "Je suis Charlie" dingen gaan roepen/bordjes omhoog houden/op Facebook posten.

Persoonlijk denk ik dat de nabestaanden er meer aan hebben als mensen gewoon een minuut stil zijn zonder de nodige publiciteit, je ziet dat de (plaatselijke) politiek er al voldoende aan doet. Lijkt mij dat je mensen meer in de hand speelt op zo'n manier, maar dat kan echt geheel aan mij liggen, echt. (ECHT)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:56:54 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148525030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah ok. Het gaat ook zo snel hier, kan het niet bijhouden :')
Inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:57:25 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148525047
quote:

[..]

Zet de TV uit, lees die ene website niet of sla de krant dicht. Wat is daar zo moeilijk aan?

Iedereen die dat niet kan zonder daarbij frustraties te uiten is in feite een egoïst die er niet mee om kan gaan dat zijn of haar gevoelens niet begrepen worden. Dan zit er gewoon een steekje los bij je los. En ja, bij heel veel mensen zit een steekje los (en bij bijna alle moslims).
pi_148525052
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:56 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat ze ondertussen wel een huiszoeking hebben gedaan en zoiets kunnen bevestigen of ontkrachten, maar ja. ^O^
Nja veel gebeurt de afgelopen dagen natuurlijk. Waarschijnlijk onwijs veel info die ze moeten onderzoeken. Beseffen wat er is gebeurt. Dus ik heb geduld :P
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:57:36 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_148525056
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan heb je de agnosten nog zoals ik... maar goed atheïsten en agnosten zitten elkaar niet in de haren iig... Hoewel ik als agnost de atheïsten wel een beetje simpel vind natuurlijk, dat spreekt...
Hou je bek man, dromer. Mot je klappen soms?
pi_148525061
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
Atheïsten zijn idd ietsje simpel...
Jup, maar wat doe je eraan...
pi_148525074
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:56 schreef LompeHork het volgende:
Het enige wat ik niet snap zijn al die mensen die "Je suis Charlie" dingen gaan roepen/bordjes omhoog houden/op Facebook posten.

Persoonlijk denk ik dat de nabestaanden er meer aan hebben als mensen gewoon een minuut stil zijn zonder de nodige publiciteit, je ziet dat de (plaatselijke) politiek er al voldoende aan doet. Lijkt mij dat je mensen meer in de hand speelt op zo'n manier, maar dat kan echt geheel aan mij liggen, echt. (ECHT)
Nja het is nu meer een statement geworden he.
pi_148525076
Al met al is het jaar 2015 wel in en in triest begonnen :{
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 21:58:04 #47
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525077
quote:
Obama: ‘VS staan aan jullie zijde’

De Amerikaanse president Barack Obama heeft vrijdag de solidariteit van de Verenigde Staten overgemaakt aan het Franse volk na de gebeurtenissen in Parijs en omgeving van de afgelopen dagen. Obama had het over 'universele waarden zoals vrijheid die beide landen verbinden'.
'Ik wil dat de Fransen weten dat de VS aan jullie zijde staan, vandaag en morgen', zo zei Obama tijdens een toespraak in Knoxville, Tennessee.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150109_01466299
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148525090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vrees dat het in de genen zit van die lui, dus ja....
I´m back.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:58:32 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_148525093
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, dat zeker.
pi_148525095
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou het verschil is tussen agnosten en atheïsten.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:58:35 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_148525096
quote:

[..]

Ik vind de vergelijking mank gaan in het principe dat het één van micro-schaal is en de ander macro.
Als dingen je niet bevallen in je huis maak je er werk van. Als dingen je niet bevallen in de maatschappij is het niet makkelijk om dat op een goede manier te veranderen en daarbij gaat het veel trager.
Dit, dus.
pi_148525103
quote:
Maar dit treft niet alleen de nabestaande. Sterker, het gaat wat mij betreft op de eerste plaats niet eens om de slachtoffers zelf maar om de symboliek/ideologie achter deze gebeurtenis.
pi_148525106
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Hou je bek man, dromer. Mot je klappen soms?
Atheïst?
I´m back.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:59:01 #54
236046 NotYou
tigerblood
pi_148525107
quote:

Euh, dit is gevolg van ondoordacht handelen vanuit de politiek he? Precies wat je mag verwachten na het hele mediacircus van gisteren.
Je suis Charlie Sheen
pi_148525118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja het is nu meer een statement geworden he.
Begrijp ik, maar toch snap ik die hele "hype"/statement niet echt. Is het dan niet beter om "meningsuiting"-bordjes te dragen? :P

En niet dat mensen me verkeerd gaan begrijpen: Ik vind het prima als je dat doet, maar ik kan er persoonlijk weinig mee/in vinden.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:59:39 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_148525125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou het verschil is tussen agnosten en atheïsten.
Agnosten geloven dat er "iets" is, atheïsten weten zeker dat er niets is.
pi_148525128
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, dat zeker.
Kan er echt woest van worden. Dit soort figuren :(
Maar dan ga ik weer dingen roepen die ik niet moet doen... Vandeweek op mijn werk ook collega's die zeiden dat ik te grof reageerde :{
Zonder wrijving geen glans
pi_148525133
quote:

[..]

In het kort:

Atheïst zegt: Ik weet zeker (of eigenlijk: ik geloof) dat God (welk concept ervan dan ook) niet bestaat.
Agnost zegt: Ik weet het niet. God kan bestaan. God kan niet bestaan.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:00:11 #59
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_148525140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef Merkie het volgende:

[..]

En ja, bij heel veel mensen zit een steekje los (en bij bijna alle moslims).
Nee, hoor. Totaal niet zelfs.
Dit, dus.
pi_148525146
quote:

[..]

Ach toch, dan moet je weten wat die woorden betekenen, dan weet je meteen het verschil... je bent toch wel intelligent genoeg om de betekenis van die woorden te achterhalen?
I´m back.
pi_148525148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De VS _O_
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:00:18 #62
50442 DaMook
pi_148525149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En ik denk dat dit pas het begin is :X . Hoop het niet, maar denk het wel :X .

pi_148525151
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoezo worden de atheïsten dat simpel genoemd ?:P
pi_148525156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar dit treft niet alleen de nabestaande. Sterker, het gaat wat mij betreft op de eerste plaats niet eens om de slachtoffers zelf maar om de symboliek/ideologie achter deze gebeurtenis.
Snap ik ook, maar dit is dan een beetje een loze kreet, vind ik persoonlijk.
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:59 schreef NotYou het volgende:

[..]

Euh, dit is gevolg van ondoordacht handelen vanuit de politiek he? Precies wat je mag verwachten na het hele mediacircus van gisteren.
Sowieso. Daar kan ik mij in vinden.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:00:38 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148525166
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, hoor. Totaal niet zelfs.
Waarom vind je dat?

Ik probeer een discussie te stimuleren.
pi_148525167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrees dat het in de genen zit van die lui, dus ja....
Zullen vast de nakomelingen van christelijke boeren uit 1400 zijn of zo ja
pi_148525171
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik denk dat segregatie vanuit geloof maar ook door etnische verschillen en een bepaalde maatschappelijke benadering daarvan in grote mate bijdragen aan de vatbaarheid voor radicalisering.
Hetzelfde als ik dus. :Y
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:00:44 #68
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In het kort:

Atheïst zegt: Ik weet zeker (of eigenlijk: ik geloof) dat God (welk concept ervan dan ook) niet bestaat.
En als je niet in god gelooft maar wel in een natuurlijke balans?
_____
pi_148525179
quote:

[..]

In het kort:

Oke dan ben ik dus duidelijk een atheïst. Jij een agnost ?
pi_148525188
quote:

[..]

Hij kan aangifte doen. Hij kan ook tekenen.
Maar zn handjes laten wapperen is per definitie fout ja.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:01:09 #71
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525190
Het Je Suis Charlie-gebeuren was eerst spontaan maar we gaan nu meemaken dat het de nieuwe Ice Bucket Challenge wordt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_148525198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach toch, dan moet je weten wat die woorden betekenen, dan weet je meteen het verschil... je bent toch wel intelligent genoeg om de betekenis van die woorden te achterhalen?
Ja zou ik kunnen doen. Gelukkig zijn er andere users die wel normaal antwoord kunnen geven :)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:01:40 #73
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525221
quote:

[..]

Als agnost zit je nogal tussen twee vuren, is mijn beleving.
pi_148525238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja veel gebeurt de afgelopen dagen natuurlijk. Waarschijnlijk onwijs veel info die ze moeten onderzoeken. Beseffen wat er is gebeurt. Dus ik heb geduld :P
De gegevens die ze bij hem zouden kunnen vinden, zouden verband kunnen hebben met het eventuele plan van de terroristen. Ik denk dat het dus wel op het prioriteitenlijstje stond eigenlijk. De berichtgeving ervan misschien niet.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:02:24 #75
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148525253
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:57 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zet de TV uit, lees die ene website niet of sla de krant dicht. Wat is daar zo moeilijk aan?

Iedereen die dat niet kan zonder daarbij frustraties te uiten is in feite een egoïst die er niet mee om kan gaan dat zijn of haar gevoelens niet begrepen worden. Dan zit er gewoon een steekje los bij je los. En ja, bij heel veel mensen zit een steekje los (en bij bijna alle moslims).
Aan bijna alle moslims een steekje los.. Dan doe je bijna alle moslims te kort.
pi_148525256
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Als agnost zit je nogal tussen twee vuren, is mijn beleving.
Op mij komt het over als dat agnosten neutraal zijn en atheïsten 'het' weten.
pi_148525265
quote:

[..]

In het kort:

En gaat nog verder eigenlijk, A-gnost, niet weten, we kunnen die vraag maw niet beantwoorden, niet met de kennis die we hebben.... dat is a-gnost. Agnost betekent dat je je in feite bezighoudt altijd met epistemologie, kennisleer... wat weten we, wat kunnen we weten, wat niet, hoe weten we iets, hoe zeker zijn we ervan etc.
I´m back.
pi_148525270
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo worden de atheïsten dat simpel genoemd ?:P
Omdat ze iets absoluut uitsluiten. Wijzer zou het zijn om alle mogelijkheden open te houden. Maar dat is ook slechts mijn (gestolen) mening natuurlijk.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:03:15 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_148525296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom vind je dat?

Ik probeer een discussie te stimuleren.
Omdat je op sites als het CBS kunt zien dat mensen met nationaliteiten waarin de Islam een rol speelt zoals Turkije en Marokko buitengewoon goed meedoen in de samenleving. Veelal in de tertiaire sector, daar doen ze het erg goed. Dus nee, geen steekje los. Goeie burgers, uitstekende belastingbetalers. Dat hebben we in Nederland graag.
Dit, dus.
pi_148525299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

De gegevens die ze bij hem zouden kunnen vinden, zouden verband kunnen hebben met het eventuele plan van de terroristen. Ik denk dat het dus wel op het prioriteitenlijstje stond eigenlijk. De berichtgeving ervan misschien niet.
Dat zou ook kunnen. Komende dagen zal er vast nog genoeg naar boven komen denk ik.
pi_148525300
quote:

[..]

http://www.freethinker.nl(...)%20is%20een%20agnost

Zelf denk ik dat god waarschijnlijk niet bestaat en ik denk dat de god zoals beschreven in de bijbel en koran onmogelijk kan bestaan.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:03:29 #82
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Op mij komt het over als dat agnosten neutraal zijn en atheïsten 'het' weten.
Ja, agnosten houden het open. Nou ben ik ook weer niet helemaal een agnost maar zeker niet religieus en ook zeker geen atheist. Noem me 'zelfstandig gelovig met een slag om de arm'.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:03:33 #83
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148525312
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Aan bijna alle moslims een steekje los.. Dan doe je bijna alle moslims te kort.
Wellicht, maar bijna allemaal reageren ze fel op zoiets simpels als een dom tekeningetje. Als je niet je schouders kunt ophalen om iets waar je het niet mee eens bent zonder daarbij meteen fel, emotioneel of agressief te worden, dan vind ik dat vreemd.

Dit geldt net zo goed voor aanhangers van andere religies overigens, alleen zijn die niet zo van het martelen, onthoofden en executeren.
pi_148525327
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef LompeHork het volgende:
Snap ik ook, maar dit is dan een beetje een loze kreet, vind ik persoonlijk.
Hij is vooral onwaar in vele gevallen heb ik het idee. Ik denk dat het gros ervan niet de ballen heeft te doen wat de cartoonisten deden; zeggen/tekenen wat ze willen.
pi_148525338
quote:

[..]

Nee, foute omschrijving....
I´m back.
pi_148525339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat ze iets absoluut uitsluiten. Wijzer zou het zijn om alle mogelijkheden open te houden. Maar dat is ook slechts mijn (gestolen) mening natuurlijk.
Ahh ja dat snap ik wel.
pi_148525353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef LTVDK het volgende:
En als je niet in god gelooft maar wel in een natuurlijke balans?
Dan ben je een atheïst die gelooft in een natuurlijke balans :? _O-
pi_148525359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Oke dan ben ik dus duidelijk een atheïst. Jij een agnost ?
Jazeker.
pi_148525384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat god waarschijnlijk niet bestaat en ik denk dat de god zoals beschreven in de bijbel en koran onmogelijk kan bestaan.
Bij je eerste punt zou ik voor mijzelf zeggen dat ik het zeker weten niet denk en die laatste absoluut.
pi_148525385
KLM twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:45:24 @aoya1342 Hello. We understand your concerns. Flights to and from Paris will be diverted to avoid the airspace over Dammartin-en-Goële. >> reageer retweet
Ik moest hier hard om lachen gezien de eerdere berichtgeving over de MH17.
pi_148525404
Ik ben een agnostische atheist :6
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148525411
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
En gaat nog verder eigenlijk, A-gnost, niet weten, we kunnen die vraag maw niet beantwoorden, niet met de kennis die we hebben.... dat is a-gnost. Agnost betekent dat je je in feite bezighoudt altijd met epistemologie, kennisleer... wat weten we, wat kunnen we weten, wat niet, hoe weten we iets, hoe zeker zijn we ervan etc.
Klopt.

(Leek me een stapje te ver voor dit topic though)
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:06:03 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525427
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan ben je een atheïst die gelooft in een natuurlijke balans :? _O-
Nee, ik geloof niet in een god als alwetend mythisch wezen. Natuurlijke balans klinkt wel een beetje hippieachtig trouwens :'). Meer dat alles in het leven een samenkomst van toevalligheden is :)
_____
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:06:09 #94
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:05 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben een agnostische atheist :6
Dus je bent er nog niet helemaal uit of je atheist bent ;)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:06:49 #95
236046 NotYou
tigerblood
pi_148525460
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:59 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar toch snap ik die hele "hype"/statement niet echt. Is het dan niet beter om "meningsuiting"-bordjes te dragen? :P

En niet dat mensen me verkeerd gaan begrijpen: Ik vind het prima als je dat doet, maar ik kan er persoonlijk weinig mee/in vinden.
De overledenen op die redactie zijn ondanks jarenlange zware bedreigingen blijven staan voor dit fundamentele recht. Waar anderen al lang en breed afgedruipt zouden zijn, hielden zij dapper stand. Iets wat zij uiteindelijk met een gruwelijke dood hebben moeten bekopen.

Wat mij betreft zijn deze mensen stuk voor stuk, onmiskenbare helden die niet vaak genoeg geëerd kunnen worden. Zonder mensen als zij, zou onze wereld er heel anders uitzien.

Wat overigens niet wegneemt dat ik deze reactie: de massale protesten, ongekende media-aandacht, het zwakke potloodje de lucht in, compleet verkeerd vind. Echt, zo verkeerd als een reactie maar zijn kan. |:(
Je suis Charlie Sheen
pi_148525461
Toch snap ik iets niet. Broers werkten voor AQ en andere snufferd voor IS. Waren goede vrienden. Maar, AQ en IS kunnen toch heul niet samen door een deur?

Zou dit betekenen dat ze wel samen co-opereren en dus veel groter zijn samen dan we eigenlijk dachten?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:06:56 #97
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet in een god als alwetend mythisch wezen. Natuurlijke balans klinkt wel een beetje hippieachtig trouwens :'). Meer dat alles in het leven een samenkomst van toevalligheden is :)
Ja, dan ben je dus gewoon een atheist. Toch?
pi_148525467
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt.

Oke. Nja het simpele verwijt snap ik wel dus :p
pi_148525472
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Dus je bent er nog niet helemaal uit of je atheist bent ;)
Of je gelooft in de sterfelijkheid van God.
pi_148525482
Maaruh... ik zit die beelden van de bestorming van die supermarkt net nog ff te kijken....

Zal me niets verbazen als blijkt dat die omgekomen gijzelaars zijn omgekomen door het vuur van de anti-terreureenheid. Die lieten er geen gras over groeien....
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:07:40 #101
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Of je gelooft in de sterfelijkheid van God.
Dat is wel een vrij ingewikkeld principe.
pi_148525517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Wespensteek het volgende:

Zelf praat ik liever in waarschijnlijkheden. Ik ben een agnost maar vind het zeer (zeer, zeer, zeer) onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld de Koran klopt. Hoe kaler de definitie van God, hoe makkelijker de mogelijkheid ervan te verdedigen valt naar mijn idee.
pi_148525527
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, het kan, maar wrs is het niet, echter de vraag die je stelt moet gekoppeld worden aan kennis, wat is kennis, kunnen we daarover (bestaan wel of niet van een god) iets weten, volgens de kennis die wij moeten hanteren? Nee, dus, en dus is de vraag of god bestaat zinloos. Daar moeten we het niet over hebben dus. (laat)Wittgensteiniaans dus eigenlijk.
I´m back.
pi_148525535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is wel een vrij ingewikkeld principe.
Ik kan het niet anders plaatsen hoe je een agnost en atheist tegelijkertijd kunt zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:08:23 #105
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525538
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, dan ben je dus gewoon een atheist. Toch?
Geen idee, boeit me ook vrij weinig eigenlijk. Wel ben ik tegen geïnstitutionaliseerde religie, oftewel massa geloven met een boekje en/of gebedshuizen.

Maar we beginnen erg af te dwalen :P
_____
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:08:55 #106
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Geen idee, boeit me ook vrij weinig eigenlijk. Wel ben ik tegen geïnstitutionaliseerde religie, oftewel massa geloven met een boekje en/of gebedshuizen.

Maar we beginnen erg af te dwalen :P
Die mening deel ik met je.
pi_148525582
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je God definieert. Het moet volgens mij sowieso een entiteit zijn (in welke hoedanigheid dan ook). Pure energie, iets wat buiten tijd/ruimte valt... dat kan allemaal. Volgens mij ben jij geen atheïst.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:09:49 #108
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148525597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wellicht, maar bijna allemaal reageren ze fel op zoiets simpels als een dom tekeningetje. Als je niet je schouders kunt ophalen om iets waar je het niet mee eens bent zonder daarbij meteen fel, emotioneel of agressief te worden, dan vind ik dat vreemd.

Dit geldt net zo goed voor aanhangers van andere religies overigens, alleen zijn die niet zo van het martelen, onthoofden en executeren.
Een paar generaties geleden stonden onze voorouders nog op het plein te juichen bij een publieke onthoofding hoor.

Maar ik wil met die stelling die ik presenteerde niemand aanvallen of verdedigen o.i.d. Net als met het beeindigen van een relatie gaat je omgeving mee in het wijzen. Roepen ze "stom wijf". En in het andere kamp "stomme lul" . Maar niemand zal vragen: Hoe komt het dat ze zo lelijk tegen je doet?

Met die laatste vraag ben je nl gedwongen om zelf te kijken waar je tekort geschoten bent de afgelopen periode, en wat je wellicht beter had kunnen doen.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:10:13 #109
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525620
Weer even ontopic :)

Situatie in Frankrijk: dit gebeurde vrijdag

- Schutters van Charlie Hebdo gijzelen vanaf vrijdagochtend één persoon in drukkerij in Dammartin-en-Goêle
- Speciale eenheid probeerde hele dag te onderhandelen, broers verklaren enkel dat ze willen sterven als martelaar
- In kruidenierszaak in Parijs is op zelfde moment een gijzeling aan de gang, door Amedy Coulibaly, de verdachte van de schietpartij in Montrouge donderdagochtend
- Amedy Coulibaly dreigt gijzelaars dood te schieten als broers Kouachi geen vrijgeleide krijgen
- Om stipt 17u breekt een vuurgevecht los aan de drukkerij én de supermarkt. Zowel de broers Kouachi als Coulibaly komen om bij de politie-invallen.
- Bij de gijzelaars in de Joodse supermarkt vallen vier doden en vijf zwaargewonden
_____
pi_148525646
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef NotYou het volgende:

[..]

De overledenen op die redactie zijn ondanks jarenlange zware bedreigingen blijven staan voor dit fundamentele recht. Waar anderen al lang en breed afgedruipt zouden zijn, hielden zij dapper stand. Iets wat zij uiteindelijk met een gruwelijke dood hebben moeten bekopen.

Wat mij betreft zijn deze mensen stuk voor stuk, onmiskenbare helden die niet vaak genoeg geëerd kunnen worden. Zonder mensen als zij, zou onze wereld er heel anders uitzien.
Kan ik me helemaal in vinden, ik ken de feiten niet over de redactie, maar vind het noemenswaardig op z'n minst.
quote:
Wat overigens niet wegneemt dat ik deze reactie: de massale protesten, ongekende media-aandacht, het zwakke potloodje de lucht in, compleet verkeerd vind. Echt, zo verkeerd als een reactie maar zijn kan. |:(
Dat dus. Ik snap de reactie wel, maar ik begrijp het niet/kan er niet mee omgaan. Waarschijnlijk ben ik een complete retard, maar ik zou dat anders aan pakken.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:10:51 #111
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525650
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je God definieert. Het moet volgens mij sowieso een entiteit zijn (in welke hoedanigheid dan ook). Pure energie, iets wat buiten tijd/ruimte valt... dat kan allemaal. Volgens mij ben jij geen atheïst.
We gaan (denk ik) wel zien dat steeds meer mensen onafhankelijk ergens in geloven. Zou goed zijn want die groep veroorzaakt vrij weinig problemen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:11:04 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148525655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:10 schreef LTVDK het volgende:

- Schutters van Charlie Hebdo gijzelen vanaf vrijdagochtend één persoon in drukkerij in Dammartin-en-Goêle
- Speciale eenheid probeerde hele dag te onderhandelen, broers verklaren enkel dat ze willen sterven als martelaar
- In kruidenierszaak in Parijs is op zelfde moment een gijzeling aan de gang, door Amedy Coulibaly, de verdachte van de schietpartij in Montrouge donderdagochtend
- Amedy Coulibaly dreigt gijzelaars dood te schieten als broers Kouachi geen vrijgeleide krijgen
- Om stipt 17u breekt een vuurgevecht los aan de drukkerij én de supermarkt. Zowel de broers Kouachi als Coulibaly komen om bij de politie-invallen.
- Bij de gijzelaars in de Joodse supermarkt vallen vier doden en vijf zwaargewonden
Dank je. :)

Had er zelf niks van meegekregen, want gewerkt. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148525663
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt.

Nee, okee, maar goed, toch interessant voor sommigen wrs... ;).
I´m back.
pi_148525683
quote:

Hoewel ik deze posts niet lees zijn ze wel ontzettend handig vanwege de beknoptheid waarmee je het brengt. Chapeau!
pi_148525685
quote:

Ik hoorde berichten dat de broers Kouachi als eerste het vuur openden bij beeindigen van de belegering weet iemand of dat klopt?
pi_148525686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, het kan, maar wrs is het niet, echter de vraag die je stelt moet gekoppeld worden aan kennis, wat is kennis, kunnen we daarover (bestaan wel of niet van een god) iets weten, volgens de kennis die wij moeten hanteren? Nee, dus, en dus is de vraag of god bestaat zinloos. Daar moeten we het niet over hebben dus. (laat)Wittgensteiniaans dus eigenlijk.
''Bek houden over dat waar je niets van weet'' inderdaad. Maar we weten eigenlijk niets (Socrates) en dus kunnen we eigenlijk sowieso beter onze mond 24/7 dicht houden.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:12:00 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525695
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maaruh... ik zit die beelden van de bestorming van die supermarkt net nog ff te kijken....

Zal me niets verbazen als blijkt dat die omgekomen gijzelaars zijn omgekomen door het vuur van de anti-terreureenheid. Die lieten er geen gras over groeien....
Er missen in ieder geval wat wenkbrauwen gok ik :P

_____
pi_148525708
quote:

[..]

De overledenen op die redactie zijn ondanks jarenlange zware bedreigingen blijven staan voor dit fundamentele recht. Waar anderen al lang en breed afgedruipt zouden zijn, hielden zij dapper stand.
Waarom zijn zij niet veel zwaarder beveiligd geweest? De dreiging was bekend. De vraag was niet of maar wanneer. Iemand heeft besloten "nope, laat maar afknallen". :')
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:13:08 #119
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525737
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:11 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Hoewel ik deze posts niet lees zijn ze wel ontzettend handig vanwege de beknoptheid waarmee je het brengt. Chapeau!
Niet iedereen wil de 30+ topics van vandaag teruglezen :P
_____
pi_148525746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja :D.

Niet normaal ook hoe ze naar binnen aan het schieten waren.
pi_148525754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:10 schreef Strani het volgende:
We gaan (denk ik) wel zien dat steeds meer mensen onafhankelijk ergens in geloven. Zou goed zijn want die groep veroorzaakt vrij weinig problemen.
Zolang men maar de ruimte en kunde bezit om te relativeren moet het wel een goed werkende groep kunnen zijn.
pi_148525756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''Bek houden over dat waar je niets van weet'' inderdaad. Maar we weten eigenlijk niets (Socrates) en dus kunnen we eigenlijk sowieso beter onze mond 24/7 dicht houden.
Waarover men niet kan spreken, daarover moet men zwijgen.
I´m back.
pi_148525760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
nee echt niet !
pi_148525768
quote:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:14:46 #125
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja :D.

Niet normaal ook hoe ze naar binnen aan het schieten waren.
Als de gijzelnemer al bezig was met executies kan ik begrijpen dat ze hem zo snel mogelijk willen stoppen :Y
_____
pi_148525810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, idd en dan kom je op Socrates idd...
Damn....... je hebt dezelfde kijk op zaken als ik????
I´m back.
pi_148525840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, maar goed, toch interessant voor sommigen wrs... ;).
Jazeker. Denk dat het niet verkeerd zou zijn als wat meer atheïsten er bij stil zouden staan. Meestal roepen ze ''ik ben atheïst'' als een spastische reactie op de abrahamitische religies.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:16:10 #128
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148525859
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

Dat is dus niet zo. Omstreeks 15:00 heeft de gijzelnemer een krant(?) gebeld en toen zei hij al dat hij 4 mensen had gedood.
pi_148525885
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Omstreeks 15:00 heeft de gijzelnemer een krant(?) gebeld en toen zei hij al dat hij 4 mensen had gedood.
Ah.. oké. Dat wist ik dus nog niet. :)
pi_148525892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jazeker. Denk dat het niet verkeerd zou zijn als wat meer atheïsten er bij stil zouden staan. Meestal roepen ze ''ik ben atheïst'' als een spastische reactie op de abrahamitische religies.
Ik word wel ongeduldig van die atheïsten op twitter, maar ja zijn vaak Amerikanen, dus ergens begrijp ik het wel, ze zijn in mijn ogen alleen heel sektarisch, bijna weer een kerkje....
I´m back.
pi_148525903
Heeft die baby het nog gered?
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:18:04 #132
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148525923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Heeft die baby het nog gered?
Ja.
_____
pi_148525934
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, idd en dan kom je op Socrates idd...
Damn....... je hebt dezelfde kijk op zaken als ik????
Dat zou misschien nog eens heel goed kunnen _O_ . Deze uitgangspunten vormen in elk geval het fundament van m'n denken. Maar uiteraard vorm ik daarbuiten wel gewoon ''onwetende meningen'' die niet vanzelfsprekend aansluiten bij de jouwe.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:18:26 #134
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148525940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik word wel ongeduldig van die atheïsten op twitter, maar ja zijn vaak Amerikanen, dus ergens begrijp ik het wel, ze zijn in mijn ogen alleen heel sektarisch, bijna weer een kerkje....
Het is gewoon de zoveelste keiharde overtuiging zonder ruimte voor discussie.
pi_148525965
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja.
^O^
pi_148525967

De dader rende al schietend op de politie af, tijdens de bestorming van de kruidenierszaak
pi_148525978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef Ryan3 het volgende:
Nog erger zijn die publieke atheïsten, zoals die bioloog en die rolstoelzitter (namen even kwijt) :r
pi_148525979
Nog een interessante foto van vandaag die ik tegenkwam.

Scootertuig dat denkt de politie te kunnen trollen wordt gearresteerd.

Death is just another state of mind.
pi_148526000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:19 schreef Unit_731 het volgende:

[ afbeelding ]
Kwamen ze niet gewoon per ongeluk langsrijden?
pi_148526015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat zou misschien nog eens heel goed kunnen _O_ . Deze uitgangspunten vormen in elk geval het fundament van m'n denken. Maar uiteraard vorm ik daarbuiten wel gewoon ''onwetende meningen'' die niet vanzelfsprekend aansluiten bij de jouwe.
Nee, idd, maar filosofisch volgde je dus ongeveer dezelfde route als ik, op zich grappig...
I´m back.
pi_148526031
quote:

[ afbeelding ]
Daar is nog een veel betere foto van waar zo'n agent ala een ghetto gangster het pistool op z'n hoofd drukt _O_
pi_148526036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nog erger zijn die publieke atheïsten, zoals die bioloog en die rolstoelzitter (namen even kwijt) :r
Dawkings and Hawking?
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:20:57 #144
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148526037
quote:

[ afbeelding ]
Deze ruige bois ja:

_____
pi_148526072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is gewoon de zoveelste keiharde overtuiging zonder ruimte voor discussie.
Maar nogmaals zijn vaak Amerikanen en Britten, die zijn natuurlijk omringd door gelovigen, en hebben door die stap naar atheïsme wel filosofisch gesproken een behoorlijke sprong gemaakt.
I´m back.
pi_148526084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Deze ruige bois ja:

[ afbeelding ]
Ook echt sideways gun holding :D
pi_148526092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, idd, maar filosofisch volgde je dus ongeveer dezelfde route als ik, op zich grappig...
We zijn zeldzaam ja :D. Dus zeker leuk om eens een soortgenoot tegen te komen.
pi_148526099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dawkings and Hawking?
Ja, exact die ja
pi_148526112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dawkins en Krauss, zie ook The Unbelievers idd.
Hawkins is meer agnost imo.
I´m back.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 januari 2015 @ 22:22:57 #150
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148526120
_____
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')