• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Wat?!quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:33 schreef Tchock het volgende:
Ik kwam net thuis en toen paste mijn sleutel ineens niet meer.
Verkeerde huis.![]()
Heb je gedronken?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik stond gewoon voor het verkeerde portiek
Nee.quote:
quote:Ingeval een (tweedehands) auto wordt gekocht om daarmee, naar de verkoper bekend is, aan het verkeer deel te nemen, zal als regel moeten worden aangenomen dat de auto niet beantwoordt aan de overeenkomst, indien als gevolg van een eraan klevend gebrek dat niet op eenvoudige wijze kan worden ontdekt en hersteld, zodanig gebruik van de auto gevaar voor de verkeersveiligheid zou opleveren. Niet uitgesloten is dat deze regel uitzondering lijdt, bijvoorbeeld wanneer de koper het risico van een zodanig gebrek heeft aanvaard. Hierbij valt, wanneer het gaat om een transactie en een auto als de onderhavige, onder meer te denken aan de situatie dat voor de koper de authentieke staat van de carrosserie belangrijker was dan de verkeerstechnische conditie van de auto. Daarbij moet echter rekening worden gehouden met het feit dat uitlatingen van de verkoper over die conditie, afhankelijk van hun inhoud aan het aannemen van een dergelijke aanvaarding in de weg kunnen staan.
Jij leeft dan waarschijnlijk ook geen thug life zoals ikquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Die term komt mij niet bekend voor.
Klopt inderdaad. Je leeft een thug life op je klompen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij leeft dan waarschijnlijk ook geen thug life zoals ik
Wow harde diss ditquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Je leeft een thug life op je klompen.
Goeie Ties, pak ze!quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:20 schreef Ties02 het volgende:
Liever op klompen door het prachtige Twentse land dan die stinkstad Rotterdam
Klompenmaffia. Waz met jou?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:20 schreef Ties02 het volgende:
Liever op klompen door het prachtige Twentse land dan die stinkstad Rotterdam
Wie kopt hem in mensen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:26 schreef Boterbartje het volgende:
en daar stonden allemaal zulke gigantisch rare aannames in waar van je denkt 'jezus meid, hoe heb je je papiertje gehaald'.
Goeie, maar nee, ik had wat anders in gedachtenquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De conclusie was geschreven door de zus van Mapima.
Ding ding dingquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:39 schreef Yreal het volgende:
Hahahahahahahahahahahahahaha mijn onzinnige nikszeggende kut stukje voor strafprocesrecht heeft nog een avv gescoord ook. Hahahahahahahahahahahahahahahaha. Helemaal mooi. Ik zat zelfs nog 25% onder het minimum aantal woorden.
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
xxxquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Goeie, maar nee, ik had wat anders in gedachten
Dus Mapima studeert InGrunn?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
xxx
Helaas even kleine research gedaan en komt van RUG
Ik mag hopen dat Mapima haar papiertje niet heeft.quote:
Naar mijn weten zijn ze geen familie van elkaar. Sanasoufi heb ik door een toevalligheid weten te identificeren en Mapima strooit met persoonlijke gegevens alsof het pepernoten zijn.quote:
Het was ook te mooi om waar te zijnquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn ze geen familie van elkaar. Sanasoufi heb ik door een toevalligheid weten te identificeren en Mapima strooit met persoonlijke gegevens alsof het pepernoten zijn.
Succes ermee. Hoeveel is 4 weken stof in totaal? Zo vlak voor een tentamen pak ik hoogstens nog een keertje een oefententamen erbij om door te nemen, maar dan ga ik mij echt niet meer druk maken. Heeft toch geen nut meer, das mijn ervaring. Liever goed uitgeslapen en tas volgepakt van huis dan nog die paar uurtjes in de boeken duiken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:57 schreef Boterbartje het volgende:
zoo potverdomme. Nog 4 weken stof doornemen en oefententamen doornemen en we zijn klaar voor morgen.
Eh, executoriaal beslag, conservatoir beslag en hoger beroep (in zowel dagvaarding als verzoekprocedure). Maar het is gewoon kwestie van m'n eigen samenvatting doorlopen adhv artikelen. Dus beetje wetboek doorbladeren. Denk nog een uurtje, dan half uurtje tt doorkijken en slapen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Succes ermee. Hoeveel is 4 weken stof in totaal? Zo vlak voor een tentamen pak ik hoogstens nog een keertje een oefententamen erbij om door te nemen, maar dan ga ik mij echt niet meer druk maken. Heeft toch geen nut meer, das mijn ervaring. Liever goed uitgeslapen en tas volgepakt van huis dan nog die paar uurtjes in de boeken duiken.
Het hele album is chill. Vind overigens de cover van Paul carrack ook mooi.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:05 schreef Ties02 het volgende:
Even vergeten wat een heerlijke plaat dit is, bedankt he dwdd
Fock inderdaad!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:05 schreef Ties02 het volgende:
Even vergeten wat een heerlijke plaat dit is, bedankt he dwdd
Was het dezelfde als op die foto die een keer gepost was?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn ze geen familie van elkaar. Sanasoufi heb ik door een toevalligheid weten te identificeren en Mapima strooit met persoonlijke gegevens alsof het pepernoten zijn.
Omdat wordquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:44 schreef Ties02 het volgende:
Waarom is onderzoeksplicht geen word in Word
Ik word hier lichtelijk agressief van
Geen idee om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Was het dezelfde als op die foto die een keer gepost was?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:32 schreef Tchock het volgende:
Eerste cijfer binnen; acht voor Handelsrecht. Precies wat ik verwacht/gehoopt had.
Gefeli tsjokkolomeus-8quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:32 schreef Tchock het volgende:
Eerste cijfer binnen; acht voor Handelsrecht. Precies wat ik verwacht/gehoopt had.
Heuh, je lijkt mij wel. Haalde vorig jaar ook een 8 voor Handelsrechtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:32 schreef Tchock het volgende:
Bij ons is Handelsrecht een notarieel vak over vervoersrecht, financiële zekerheden, bankkredieten en faillissementsrecht. Totaal ander vak dusquote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heuh, je lijkt mij wel. Haalde vorig jaar ook een 8 voor Handelsrechtvoor het deel over rechtspersonen en personenvennootschappen that is. En bij driemaal is scheepsrecht, kwartje viel veuls te laat
Dan moet je maar gewoon de eerste kans maken. Anders niet zeuren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:46 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind het ook altijd kut als ik de eerste kans bekijk die ik dan niet heb gemaakt en dan denk van, shit dat wist ik allemaal!!!
Altijd de eerste kans maken? 2x zoveel kans?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:46 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind het ook altijd kut als ik de eerste kans bekijk die ik dan niet heb gemaakt en dan denk van, shit dat wist ik allemaal!!!
Ik dacht zelf dat Handelsrecht meer was wat bij ons Ondernemingsrecht is.. maar zekerheden/faillissement zit bij ons allemaal weer in Burgerlijk 1quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij ons is Handelsrecht een notarieel vak over vervoersrecht, financiële zekerheden, bankkredieten en faillissementsrecht. Totaal ander vak dus
Nee man, spreid je winkansenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Altijd de eerste kans maken? 2x zoveel kans?
Wat helemaal kut is, is als je een oud tentamen doorkijkt en denk van JEZUS wat makkelijk en dat je zelf een kuttentamen krijgt.
Ja, ok ok, maar bij ons worden alle herkansingen in augustus afgenomen, dan zit je alsnog met alle herkansingen bij elkaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee man, spreid je winkansen
Liever 2+2 keer een 8 verspreid dan 4 keer een 6 in een keer
Wij hebben geen vak als burgerlijk 1, alles is gesorteerd op onderwerp. Faillissementsrecht, contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, goederenrecht, civiel procesrecht en ondernemingsrecht zijn allemaal losse vakken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik dacht zelf dat Handelsrecht meer was wat bij ons Ondernemingsrecht is.. maar zekerheden/faillissement zit bij ons allemaal weer in Burgerlijk 1
Ah zo. Allemaal kleinere puntaantallen dus?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij hebben geen vak als burgerlijk 1, alles is gesorteerd op onderwerp. Faillissementsrecht, contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, goederenrecht, civiel procesrecht en ondernemingsrecht zijn allemaal losse vakken.
Beter schrijf je de roepnamen in je wettenbundel en arceer je de kern in je jurisprudentiebundel. Dan is het makkelijk opzoeken onder het tentamenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:07 schreef Ties02 het volgende:
Alle arresten samengevat
Het stampwerk kan beginnen
Grappigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Beter schrijf je de roepnamen in je wettenbundel en arceer je de kern in je jurisprudentiebundel. Dan is het makkelijk opzoeken onder het tentamen
Serieus?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Grappig
Allebei niet mogelijk op de spartaanse RUG
Ik ookquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:08 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens om 09:00u werkgroep vandaag, dat wordt leuk
Goed plan, ik vervang al die troep door Himalaya thee, maar voor de rest klinkt het plausibelquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Opstaan, koffie, red bull, college overleven en dan weer naar bed.
Wat?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Goed plan, ik vervang al die troep door Himalaya thee, maar voor de rest klinkt het plausibel
Ik hoor dat jij de lasagnagod van FOK! bent? Heb je nog tips voor lasagna, want ik wil vanavond lasagna a la kano makenquote:
Hallo Kano,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoor dat jij de lasagnagod van FOK! bent? Heb je nog tips voor lasagna, want ik wil vanavond lasagna a la kano maken
Ik ben wel klaar voor een volgende stap. Kan je mij hier in adviseren?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hallo Kano,
Dat klopt.Ik zou je willen aanraden om zo'n AH-verpakking te gebruiken, dat is voor de echte beginners.
Als je wilt, kun je geraspte kaas vervangen door mozzarella, is ook erg lekker (vind ik).
Ze gaan in ieder geval gepakt worden nu, dead or alive. Ik gok dead.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:01 schreef Tchock het volgende:
Die terroristen uit Parijs zijn in het nauw gedreven en hebben mensen gegijzeld. Al twee doden.
Suicide by cop klinkt ook wel waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ze gaan in ieder geval gepakt worden nu, dead or alive. Ik gok dead.
Deel B gaat bij ons over IE recht, Faillissements (inclusief pand/hypo/retentie/reclame) en verzekeringsrecht. Tegenwoordig hebben ze pas het lumineuze idee om alles als 1 vak aan te bieden ipv apart zoals voorheen. Compleet restantvak qua onderwerp want ze nemen alle onderwerpen mee die niet in burgerlijk 1 (introvak), burgerlijk 2 (puur aansprakelijkheidsrecht + internationaal rechtsvergelijking) of burgerlijk 3 (procesrecht en beslag) aan bod komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij ons is Handelsrecht een notarieel vak over vervoersrecht, financiële zekerheden, bankkredieten en faillissementsrecht. Totaal ander vak dus
Inderdaad. Ze hebben hun plicht gedaan, en hebben absoluut geen reden meer om te blijven leven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Suicide by cop klinkt ook wel waarschijnlijk
Ik denk wel dat ze willen of wilden ontsnappen. Anders hadden ze zich ook in Parijs kunnen doodvechten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben hun plicht gedaan, en hebben absoluut geen reden meer om te blijven leven.
Thanks!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Deel B gaat bij ons over IE recht, Faillissements (inclusief pand/hypo/retentie/reclame) en verzekeringsrecht. Tegenwoordig hebben ze pas het lumineuze idee om alles als 1 vak aan te bieden ipv apart zoals voorheen. Compleet restantvak qua onderwerp want ze nemen alle onderwerpen mee die niet in burgerlijk 1 (introvak), burgerlijk 2 (puur aansprakelijkheidsrecht + internationaal rechtsvergelijking) of burgerlijk 3 (procesrecht en beslag) aan bod komen.
Bartje succes vandaag. Beetje door de storm heen met de NS is nooit handig.
Bah, nu tast de politie de pers vrijheid ook al aan!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:59 schreef Valid het volgende:
Nu vraagt de politie de journalisten om geen eenheden meer te filmen.
Ik snapte al niet zo goed waarom ze probeerde te vluchten. Misschien waren ze van plan nog ergens anders een (zelfmoord)aanslag te plegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef Tchock het volgende:
Yves Albarello, UMP MP for Seine-et-Marne has told @itele: "the two fugitives declared they wanted to die as martyrs."
Gelukkig ben je niet de enige met zulke ideeën. Als er een gijzeling beëindigd wordt, worden direct alle gijzelaars geïdentificeerd om te voorkomen dat er een gijzelnemer tussen zit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:38 schreef Joosie200 het volgende:
Kan ook zijn dat ze twee gijzelaars met masker op en armor + AK 47 in de hand laten voorkomen als gijzelnemers. Zodat de gijzelnemers als nog kunnen ontsnappen zodra de GIGN binnenvalt alsware het twee gijzelaars.
* Joosie200 kijkt teveel Amerikaanse series met dergelijke scenario's erin verwerkt
Je omschrijving voor br2 en br3 klopt niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Deel B gaat bij ons over IE recht, Faillissements (inclusief pand/hypo/retentie/reclame) en verzekeringsrecht. Tegenwoordig hebben ze pas het lumineuze idee om alles als 1 vak aan te bieden ipv apart zoals voorheen. Compleet restantvak qua onderwerp want ze nemen alle onderwerpen mee die niet in burgerlijk 1 (introvak), burgerlijk 2 (puur aansprakelijkheidsrecht + internationaal rechtsvergelijking) of burgerlijk 3 (procesrecht en beslag) aan bod komen.
Bartje succes vandaag. Beetje door de storm heen met de NS is nooit handig.
Slim, maar ik denk dat de special forces dergelijke scenario's ook kennen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:38 schreef Joosie200 het volgende:
Kan ook zijn dat ze twee gijzelaars met masker op en armor + AK 47 in de hand laten voorkomen als gijzelnemers. Zodat de gijzelnemers als nog kunnen ontsnappen zodra de GIGN binnenvalt alsware het twee gijzelaars.
* Joosie200 kijkt teveel Amerikaanse series met dergelijke scenario's erin verwerkt
Maar dan ook echt totaal niet. Nul punten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je omschrijving voor br2 en br3 klopt niet.
Dank. We zullen het doorgeven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:38 schreef Joosie200 het volgende:
Liever levend natuurijk, al lijkt mij dat dat erg lastig zal worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:25 schreef Boterbartje het volgende:
Tijd voor een inval van commando's, helemaal lekschieten die lui
Hopelijk kun je ze nog op tijd bereiken. Anders worden de gijzelaars per abuis door de politie doodgeschoten en rennen de gijzelnemers snel via de achterdeur ongezien het bos in.quote:
Gaat nogal lastig wanneer internet en het telefoonnetwerk plat liggen in de omgeving aldaarquote:
Dit. Man man manquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar dan ook echt totaal niet. Nul punten.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar dan ook echt totaal niet. Nul punten.
Ik was net wakker op dat momentquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je omschrijving voor br2 en br3 klopt niet.
Hey bedankt hequote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:49 schreef Etsu het volgende:
Procesrecht en beslag is bpr1, br2 is goederen en verbintenissenrecht en br3 is aansprakelijkheidsrecht en rechtsvergelijking voor de duidelijkheid.
En burgerlijk recht 1?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:49 schreef Etsu het volgende:
Procesrecht en beslag is bpr1, br2 is goederen en verbintenissenrecht en br3 is aansprakelijkheidsrecht en rechtsvergelijking voor de duidelijkheid.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat waren samen twee colleges van de twaalf. Of zo.
quote:
Hapquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat waren samen twee colleges van de twaalf. Of zo.
Ik deed een Joosie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Komt ie Tchock: denk het niet Job
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:55 schreef Valid het volgende:
Burgerlijk 2 vond ik een prachtig vak.Was wel veel stof.
Misschien wel het leukste vak uit de bachelor. Heerlijke docenten ook. HC's terugkijken en lachen om Verstijlen.quote:
Dan had je Goederenrecht CS nu ook geweldig gevondenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:55 schreef Valid het volgende:
Burgerlijk 2 vond ik een prachtig vak.![]()
Was wel veel stof.
Oja, Verstijlen en z'n eeuwige stiltes in de colleges.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Misschien wel het leukste vak uit de bachelor. Heerlijke docenten ook. HC's terugkijken en lachen om Verstijlen.
Die tuinkabouter van bedrijfseconomie vond ik ook wel leuk ja, maar was wel meer het type middelbare schoolleraar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oja, Verstijlen en z'n eeuwige stiltes in de colleges.
Leukste vak tot nu toe vind ik Erfrecht en Bedrijfseconomie.
Beetje Etsu zijn niveau dusquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:58 schreef Valid het volgende:
[..]
Die tuinkabouter van bedrijfseconomie vond ik ook wel leuk ja, maar was wel meer het type middelbare schoolleraar.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:58 schreef Valid het volgende:
[..]
Die tuinkabouter van bedrijfseconomie vond ik ook wel leuk ja, maar was wel meer het type middelbare schoolleraar.
Oh wist ik niet. Voor notarielen of fiscalisten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb dat vak bedrijfseconomie meegepakt.
Fiscalisten natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh wist ik niet. Voor notarielen of fiscalisten?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:58 schreef Valid het volgende:
[..]
Die jongen heeft wel wat beters te doen denk ikquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tr gemaakt
Paxcon zal spoedig online komen om onze fittie te bemiddelen
Gedraag je dan een keerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die jongen heeft wel wat beters te doen denk ik
Was een erg leuk vak idd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:55 schreef Valid het volgende:
Burgerlijk 2 vond ik een prachtig vak.![]()
Was wel veel stof.
Ik heb tot nu toe maar twee keer lasagne klaargemaakt voor mijn gasten, dus ik ben nog aan het experimenteren. Een keer vegetarisch (vond ik niet echt superlekker, maar mijn gasten welquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
Etsu, had je nog lasagne tips? Anders vrees ik dat het misschien fout gaat tijdens het koken
Buikspek, pompoen en courgette.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
Etsu, had je nog lasagne tips? Anders vrees ik dat het misschien fout gaat tijdens het koken
Zeker waar. Ik ga mijn best doenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe maar twee keer lasagne klaargemaakt voor mijn gasten, dus ik ben nog aan het experimenteren. Een keer vegetarisch (vond ik niet echt superlekker, maar mijn gasten wel) en een keer gewoon zo'n verpakking van de AH.
![]()
Dus ik denk dat je zelf wat moet uitproberen en als het je goed bevalt, kunnen we elkaar helpen in de nabije toekomst.
Vergeet niet dat fouten maken menselijk is en je alleen maar van leert.
Dat klinkt mij nog wat te experimenteel in de oren, maar bedankt voor het denken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Buikspek, pompoen en courgette.
Wel een foto-topic maken he Kano?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker waar. Ik ga mijn best doen
[..]
Dat klinkt mij nog wat te experimenteel in de oren, maar bedankt voor het denken.
Bij zo'n verpakking van de AH moet je een zak groenten ofzo hebben, maar misschien is het nog lekkerder als je verse groenten pakt en in stukjes snijdt. Ik noem maar wat hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker waar. Ik ga mijn best doen
Ik was eigenlijk van plan om naar de Deka of vomar te gaan, ik hoop dat het goedgaat!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bij zo'n verpakking van de AH moet je een zak groenten ofzo hebben, maar misschien is het nog lekkerder als je verse groenten pakt en in stukjes snijdt. Ik noem maar wat hoor.
Ik hoop het ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk van plan om naar de Deka of vomar te gaan, ik hoop dat het goedgaat!
Spanning alom
1quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.Voor hoeveel mensen ga je koken?
Waarom noem je mij nou gek??quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1![]()
Maar ik kook vaak voor 3/4 dagen zodat ik daarna uit de vriezer kan eten
Gezien mijn verleden durf ik hier geen antwoord op te gevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:26 schreef Accursius het volgende:
Heren, ik heb een vraagje met betrekking tot de 1e / 2e materiele vraag van de rechter bij strafrecht.
Stel Jantje pleegt een misdrijf maar doet dit eigenlijk zonder dat hij dit zelf doorheeft. Hij is dus een "willoos werktuig". Er is dus sprake van doen plegen.
- Als er in de delict omschrijving de elementen wederrechtelijk en schuld een bestanddeel zijn.
Wordt hij dan vrijgesproken volgens vraag 1? Er kan dan toch niet worden bewezen dat er schuld is.
- Stel in de delict omschrijving staan wederrechtelijk en schuld niet genoemd. Ze worden dus verondersteld. Volgt hier dan uit dat het 1e antwoord op de 1e materiele vraag positief luidt met als gevolg dat hij bij vraag 2 wordt ontslagen van alle rechtsgevolgen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, alvast bedankt
Klinkt goed. Al zou ik niet kiezen voor een opgewarmde lasagne, maar voor een verse lasagne.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1![]()
Maar ik kook vaak voor 3/4 dagen zodat ik daarna uit de vriezer kan eten
Als het in de tenlastelegging komt (= bestanddeel i.p.v. element), moet het bewezen worden en als het niet bewijsbaar is, volgt vrijspraak. Als het wel bewijsbaar is, dan volgt ontslag van alle rechtsvervolgingen want betreft geen strafbaarheid (door rechtvaardigingsgrond/schulduitsluitingsgrond (deze worden dus besproken in de 2/3de materiële vraag!). Als een bestanddeel niet in de tenlastelegging staat, dan is het ontslag van alle rechtsvervolgingen want het betreft geen strafbaarheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:26 schreef Accursius het volgende:
Heren, ik heb een vraagje met betrekking tot de 1e / 2e materiele vraag van de rechter bij strafrecht.
Stel Jantje pleegt een misdrijf maar doet dit eigenlijk zonder dat hij dit zelf doorheeft. Hij is dus een "willoos werktuig". Er is dus sprake van doen plegen.
- Als er in de delict omschrijving de elementen wederrechtelijk en schuld een bestanddeel zijn.
Wordt hij dan vrijgesproken volgens vraag 1? Er kan dan toch niet worden bewezen dat er schuld is.
- Stel in de delict omschrijving staan wederrechtelijk en schuld niet genoemd. Ze worden dus verondersteld. Volgt hier dan uit dat het 1e antwoord op de 1e materiele vraag positief luidt met als gevolg dat hij bij vraag 2 wordt ontslagen van alle rechtsgevolgen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, alvast bedankt
Hahaha, moet zeggen dat er wel veel haken en ogen zijn hoor. Vooral aan dat strafprocesrecht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gezien mijn verleden durf ik hier geen antwoord op te geven
precies. Kutvakquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:30 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hahaha, moet zeggen dat er wel veel haken en ogen zijn hoor. Vooral aan dat strafprocesrecht.
Ja exact, alleen twijfel ik dus of er bij doen plegen sprake is van een schulduitsluitingsgrond of rechtvaardigingsgrond. Als het bijvoorbeeld het eerste is dan zou dit de schuld wegnemen en stuk lopen bij vraag 1. (Indien schuld bestanddeel is)quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als het in de tenlastelegging komt (= bestanddeel i.p.v. element), moet het bewezen worden en als het niet bewijsbaar is, volgt vrijspraak. Als het wel bewijsbaar is, dan volgt ontslag van alle rechtsvervolgingen want betreft geen strafbaarheid (door rechtvaardigingsgrond/schulduitsluitingsgrond (deze worden dus besproken in de 2/3de materiële vraag!). Als een bestanddeel niet in de tenlastelegging staat, dan is het ontslag van alle rechtsvervolgingen want het betreft geen strafbaarheid.
Zo zat het volgens mij. Maar Ties weet er vast meer over.
Willoos werktuig, schuld.... ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:31 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ja exact, alleen twijfel ik dus of er bij doen plegen sprake is van een schulduitsluitingsgrond of rechtvaardigingsgrond. Als het bijvoorbeeld het eerste is dan zou dit de schuld wegnemen en stuk lopen bij vraag 1. (Indien schuld bestanddeel is)
Omdat ik niet henk heet.quote:
Geen idee, vind dat hele strafrecht maar niets.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:31 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ja exact, alleen twijfel ik dus of er bij doen plegen sprake is van een schulduitsluitingsgrond of rechtvaardigingsgrond. Als het bijvoorbeeld het eerste is dan zou dit de schuld wegnemen en stuk lopen bij vraag 1. (Indien schuld bestanddeel is)
Dat is ook weer zo, dat zou dus betekenen dat het alleen vrijspraak wordt indien schuld een bestanddeel is. Bij een element zou het ovar worden. Correct?quote:
Ik zeg niks. Ik had 9 kansen nodig om een strafrecht tentamen te halenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:38 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, dat zou dus betekenen dat het alleen vrijspraak wordt indien schuld een bestanddeel is. Bij een element zou het ovar worden. Correct?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Ik had 9 kansen nodig om een strafrecht tentamen te halen
quote:Schietpartij in Joodse supermarkt Parijs
PARIJS -
Er zou een schietpartij zijn geweest in een supermarkt in Parijs. De schietpartij zou plaatsgevonden hebben rond 13 uur in het 12e arondissement Vincennes. De schutter is gewapend met een kalasjnikov, dat meldt de Franse televisiezender Itele.
De schutter is dezelfde man die gisterochtend in Montrouge op twee agenten heeft geschoten, van wie een dodelijk is getroffen.
Kennis van terreurbroers
De schutter zou een kennis zijn van de terreurbroers die een bloedbad aanrichtten bij Charlie Hebdo. Ze zouden elkaar kennen van de groep ‘Buttes-Chaumont’. Deze groep, die onder leiding stond van Farid Benyettou, stuurde jihadisten naar Irak. „Er is een verband tussen deze man en de broers Kouachi. Het zijn mannen die elkaar kenden, het is een compleet netwerk dat gelijktijdig opereerde”, stelde de zender France 2 vrijdag.
quote:Het Franse ministerie bevestigt nu dat er meerdere personen worden gegijzeld in de joodse supermarkt in Parijs
Nonsens, eenlingen die incidenten vormen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:46 schreef Yreal het volgende:
Zal echt het laatste nog niet zijn. Iedereen die zoiets wil doen zal nu ook wel opstaan. Bovendien, als ze een clubje zijn, zullen ze wel met meer dan 3 zijn denk ik dan.
Rtl7 is een stuk beter imoquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Tchock het volgende:
Ik kan me zo storen aan die geïmproviseerde rechtstreekse uitzendingen van de NOSZit iemand maar tijd te vullen voor allerlei open deuren te benoemen en samen te vatten wat ze net gezegd heeft
Krijgen wat ze verdienen die smerige varkens.quote:
Juist ja, precies wat ze wilden en geen gerechtigdheid.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Krijgen wat ze verdienen die smerige varkens.
Vind ik niet. Ze moesten juist krijgen wat ze niet wilden: een eerlijk proces waarin zij zich moesten verantwoorden tegenover de samenleving voor hun daden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Krijgen wat ze verdienen die smerige varkens.
geen berechting, geen informatie, hun martelaarsdood.quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nonsens, eenlingen die incidenten vormen.
quote:Het zou niet gaan om een terreurdaad, maar om een fout gelopen overval. De stroom is afgesneden in de omgeving van de juwelier.
doe t dan zelf als je t zo goed kanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet helemaal bedekt met kaas, ingezakt..
2/10
Wattanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou nee ik was vanavond van plan iets anders te eten
Ja! En heerlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uitMozarella zie ik? Hoe smaakt het?
Je bent zelf 2/10quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet helemaal bedekt met kaas, ingezakt..
2/10
Bwoh, ziet er lekker uit man.quote:
Kapsalon. Heerlijk, maar zo dikmakend.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet in de nacht een kapsalon vreten.
Fijn dat ik je kon helpen.quote:
Natuurlijk was die kans heel klein. Ik las berichten dat ze al schietend op de wachtende agenten afstormden. Maar dat maakt het niet minder jammer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Alsof de mogelijkheid tot arrestatie een realistische was.
Daarom hadden ze net zo goed kunnen lokken met Geert Wilders en dan niet-dodelijk neerschieten met sniper op het moment dat ze happen. Dan had je ze kunnen berechten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk was die kans heel klein. Ik las berichten dat ze al schietend op de wachtende agenten afstormden. Maar dat maakt het niet minder jammer.
nou, zo sterk durf ik het niet te stellen, maar lekker was het wel!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Fijn dat ik je kon helpen.
Ik zou durven te beweren dat jouw lasagne nog lekkerder is dan Johannes' nasi
Die kans was net zo grooot als dat bin laden levend uit dat huis zou komen, die kans was er niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk was die kans heel klein. Ik las berichten dat ze al schietend op de wachtende agenten afstormden. Maar dat maakt het niet minder jammer.
Aha. Een expert.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die kans was net zo grooot als dat bin laden levend uit dat huis zou komen, die kans was er niet.
Als je die gasten gaat berechten gaat dat jaren duren en je weet ook niet wat ze daarna in de gevangenis doen.
Ik ben blij dat je redelijk bent over je eigen kookkunsten, maar ik moet toegeven dat het er heerlijk uitziet wat dat betreft.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nou, zo sterk durf ik het niet te stellen, maar lekker was het wel!
"maar dat geheel terzijde"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:33 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je redelijk bent over je eigen kookkunsten, maar ik moet toegeven dat het er heerlijk uitziet wat dat betreft.
Hoe weet jij datquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jij bent toch meer van de onbespoten radijsjes?
Dat doe je wel. De afschrijving wordt alleen gebaseerd op de waarde in het economisch verkeer (via 15ah-2-a) als de belastingplichtige dat aannemelijk maakt. Anders dus niet. Ik denk (nattevingerwerk dit) dat dat is gedaan om te voorkomen dat de bewijslast van de hoogte van de afschrijving bij de fiscus ligt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:30 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand waarom je bij de berekening van art. 15ai lid 2 Vpb niet ook de niet-commerciële afschrijvingen gebruikt?
Ik formuleerde mijn vraag verkeerd, ons is verteld dat je daar de commerciele afschrijving moet pakken voor de berekening maar de docent pakte vandaag tevens de 'normale' niet commerciele afschrijvingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat doe je wel. De afschrijving wordt alleen gebaseerd op de waarde in het economisch verkeer (via 15ah-2-a) als de belastingplichtige dat aannemelijk maakt. Anders dus niet. Ik denk (nattevingerwerk dit) dat dat is gedaan om te voorkomen dat de bewijslast van de hoogte van de afschrijving bij de fiscus ligt.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:49 schreef Tchock het volgende:
Bij de AH is Holy Soda 2 voor de prijs van 1 en op elke fles zit een promocode om je geld terug te krijgen. Ik word miljonair.
Partypooper.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:29 schreef Boterbartje het volgende:
Tsjok:
Max. 1 deelname per huishouden. De actie loopt t/m 31 mei 2015.
Bekijken HIER de Actievoorwaarden.
Volgend semester geef ik graag antwoord als je het dan nog nodig hebt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje over erfrecht waar ik niet helemaal uitkom.
Stel: X heeft twee ouders. Geen echtgenoot of kinderen. Activa bedraagt ¤1.000.000. Testament aanwezig, moeder krijgt 9/10 en vader krijgt 1/10. Kan X dan zo regelen dat het erfdeel van de moeder vrij van recht is (ja, dat kan), maar dat de vader de erfbelasting van de moeder betaalt, ook al is zijn erfdeel niet voldoende en dus uit z'n privé vermogen betaald moet worden?
Ik twijfel een beetje of t kan omdat t gewoon een naaistreek is, maar aan de andere kant heb je het over zuiver aanvaarden waardoor je in je privé vermogen ook aansprakelijk bent.
Schaam me wel, 7 voor dat prachtige vak maar ik weet het antwoord niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgend semester geef ik graag antwoord als je het dan nog nodig hebt.
quote:In Kroatië is een buslading met zware illegale wapens tegengehouden die onderweg was naar Nederland. In opdracht van de Brabantse politie is de Nederlandse bestuurder aangehouden. In zijn busje was hij met zes raketwerpers, een zware mitrailleur, enkele kalasjnikovs, vuistwapens, handgranaten en munitie op weg naar Den Bosch.
De politie kwam de man op het spoor na een tip. Eind vorig jaar werd duidelijk dat een 42-jarige Bosschenaar de zware wapens wilde invoeren. Door onderzoek kwam de politie erachter dat het vervoer van de wapens woensdag zou plaatsvinden.
Huiszoekingen
In Kroatië, België en Nederland voerde de politie tegelijkertijd huiszoekingen uit. Daarbij zijn in Den Bosch en het Belgische Hedel wapens en handgranaten gevonden. Dertien verdachten zijn aangehouden. In Nederland is behalve de 42-jarige hoofdverdachte nog een man van 38 jaar opgepakt.
De twee mannen worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Wat ze van plan waren met de wapens is niet bekend.
Dat klopt, maar ook bendes vechten in de regel niet met dit soort wapens. In het positiefste geval krijg je zo'n krankzinnig Wild West-tafereel als in Amsterdam vorig jaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik leg nu opeens overal de link met terreur maar dit kan net zo goed om een bende ofzo gaan
Klopt maar er wordt wel in gehandeldquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ook bendes vechten in de regel niet met dit soort wapens.
Ja, daar heb je gelijk in... Ik weet ook niet hoe zeldzaam dit eigenlijk is. Misschien worden er wel maandelijks wapenladingen onderschept en nog veel meer nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt maar er wordt wel in gehandeld
Alleen Teeven en Opstelten weten datquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien worden er wel maandelijks wapenladingen onderschept en nog veel meer niet
Ja! Althans, in Amsterdam kan dat wel. Degene aan wie de nota is gericht moet bezwaar maken. Bij ons is dat elk jaar degene die het langst op dit adres woont. Dat is hier mijn Koreaanse huisgenote die geen woord Nederlands spreekt, dus heb ik dat geregeld. Was nog een hele toer trouwensquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:30 schreef Accursius het volgende:
Weet iemand hier of je als student aanspraak kan maken op kwijtschelding van afvalstoffenheffingen? Het lijkt mij namelijk dat je aan alle eisen daaraan vrij gemakkelijk voldoet. Ik ken er verder ook nergens iets over lezen.
Nicequote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja! Althans, in Amsterdam kan dat wel. Degene aan wie de nota is gericht moet bezwaar maken. Bij ons is dat elk jaar degene die het langst op dit adres woont. Dat is hier mijn Koreaanse huisgenote die geen woord Nederlands spreekt, dus heb ik dat geregeld. Was nog een hele toer trouwens
20 euro? Wtf. Bij ons was het bijna ¤400quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:36 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nicebinnenkort in de pen klimmen dan. Het gaat om nog geen 20 euro bij mij maar ik dan heb ik weer wat te doen. Leer ik ook al een beetje voor bestuursrecht in het nieuwe blok
Ja het gaat hier om 1 maand. Zal het uitleggen in DM.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
20 euro? Wtf. Bij ons was het bijna ¤400
Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen regelen. De vader heeft de optie om beneficiair te aanvaarden. De facto zitten er nu voor de vader meer schulden in de boedel dan baten, meer niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef Etsu het volgende:
Een vraagje over erfrecht waar ik niet helemaal uitkom.
Stel: X heeft twee ouders. Geen echtgenoot of kinderen. Activa bedraagt ¤1.000.000. Testament aanwezig, moeder krijgt 9/10 en vader krijgt 1/10. Kan X dan zo regelen dat het erfdeel van de moeder vrij van recht is (ja, dat kan), maar dat de vader de erfbelasting van de moeder betaalt, ook al is zijn erfdeel niet voldoende en dus uit z'n privé vermogen betaald moet worden?
Ik twijfel een beetje of t kan omdat t gewoon een naaistreek is, maar aan de andere kant heb je het over zuiver aanvaarden waardoor je in je privé vermogen ook aansprakelijk bent.
Hangt denk ik van de vraag af maar roep maar, ben benieuwdquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:28 schreef Jiang153 het volgende:
Kan ik hier een vraag stellen of moet ik een topic in SES openen?
Aan de geruisloze inbreng van een onderneming in een BV kan terugwerkende kracht worden verleend. Blijkens punt 12.1.2 van de Ambtelijke toelichting op de standaardvoorwaarden, opgenomen in aant. 2 bij III.A.-model 9 , kan aan de omzetting terugwerkende kracht worden verleend per de eerste dag van het op het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s) volgende boekjaar. Daartoe is evenwel vereist, dat de voorovereenkomst is gesloten en geregistreerd binnen negen maanden na het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s). Als niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, wordt de terugwerkende kracht afgewezen (zie Hof 's‑Gravenhage, 15 januari 2002, V-N 2002/36.16). Voor de hierbedoelde terugwerkende kracht is bovendien vereist, dat de BV tot stand komt — en de inbreng geschiedt — binnen vijftien maanden na het vorenbedoelde tijdstipquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:31 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Hangt denk ik van de vraag af maar roep maar, ben benieuwd
Ik ook. Ik ga na mijn toetsen eens een goed onderwerp uitkiezen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Oh god, die scriptie moet ik ook binnenkort eens aan gaan denken.
De inleiding is echt een eitje. Gewoon beetje aan elkaar praten over de maatschappelijke en juridische context.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:51 schreef Yreal het volgende:
Fatsoenlijke inleiding is klote. Ik wil altijd meteen weer inhoudelijk dingen gaan roepen
Een echt strakke inleiding op papier krijgen vind ik zeker geen eitje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
De inleiding is echt een eitje. Gewoon beetje aan elkaar praten over de maatschappelijke en juridische context.
In elk geval niet hét onderdeel van een scriptie dat ik zou noemen als echt klote. Dan is een goede conclusie bijvoorbeeld veel lastiger in mijn ogen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Een echt strakke inleiding op papier krijgen vind ik zeker geen eitje.
Tevens hoi.
Het is alleen heel makkelijk om al inhoudelijk veel te veel te gaan roepenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
De inleiding is echt een eitje. Gewoon beetje aan elkaar praten over de maatschappelijke en juridische context.
Wellicht niet, maar daardoor ook makkelijker om te onderschatten. Net als een klinkende conclusie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval niet hét onderdeel van een scriptie dat ik zou noemen als echt klote.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Je hebt er immers net 12-15 kantjes over volgeschreven. Een logische conclusie daaraan geven moet dan niet heel moeilijk zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval niet hét onderdeel van een scriptie dat ik zou noemen als echt klote. Dan is een goede conclusie bijvoorbeeld veel lastiger in mijn ogen.
Goed, dus eigenlijk zijn we het gewoon eens? Heerlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar daardoor ook makkelijker om te onderschatten. Net als een klinkende conclusie.
Jammer zeg.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed, dus eigenlijk zijn we het gewoon eens? Heerlijk.
Wie?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:02 schreef Valid het volgende:
Voorvraag: wat vinden jullie van Zwarte Piet?
Dat is een goeie, daar zit ik niet zo in. Anderen hier die hier meer kaas van hebben gegeten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Aan de geruisloze inbreng van een onderneming in een BV kan terugwerkende kracht worden verleend. Blijkens punt 12.1.2 van de Ambtelijke toelichting op de standaardvoorwaarden, opgenomen in aant. 2 bij III.A.-model 9 , kan aan de omzetting terugwerkende kracht worden verleend per de eerste dag van het op het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s) volgende boekjaar. Daartoe is evenwel vereist, dat de voorovereenkomst is gesloten en geregistreerd binnen negen maanden na het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s). Als niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, wordt de terugwerkende kracht afgewezen (zie Hof 's‑Gravenhage, 15 januari 2002, V-N 2002/36.16). Voor de hierbedoelde terugwerkende kracht is bovendien vereist, dat de BV tot stand komt — en de inbreng geschiedt — binnen vijftien maanden na het vorenbedoelde tijdstip
Hoe zit het hier precies met die 9 maanden/15 maanden/terugwerkende kracht?
Is het:
Je sluit en registreert een overeenkomst op 1 juni 2014 dat je dan tot 1 september 2015 de tijd heb om je onderneming in te brengen in een B.V. om nog in aanmerking te komen voor die terugwerkende kracht?
Ik hoopte eigenlijk dat ik die discussie de komende tien tot elf maanden niet meer hoefde te horen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:02 schreef Valid het volgende:
Voorvraag: wat vinden jullie van Zwarte Piet?
Hoopvol. Als het stof gaat liggen om alles wat er in parijs gebeurd is en nog gaat gebeuren, verwacht ik hem eigenlijk wel weer...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat ik die discussie de komende tien tot elf maanden niet meer hoefde te horen.
Dit is een column van Peter Buwalda in De Volkskrant. Wat vinden jullie van de parallel met de discussie over Zwarte Piet, zie dikgedrukte stuk? Open vraag.quote:Gewoon een beetje rustig aan met de Profeet
Wat volgens mij niet handig is aan de hysterie rond de aanslag op Charlie Hebdo, is ons gejeremieer over de vrijheid van meningsuiting. Die staat niet onder druk, als je het mij vraagt.
Nou ja, niet meer dan dat boodschappen doen in een winkelcentrum onder druk is komen te staan na de schietpartij in Alphen aan de Rijn in 2011 (zeven doden, achttien gewonden), of reizen met de trein sinds de aanslagen in Madrid in 2004 (bijna tweehonderd doden), of Koningsdag na de dodemansrit van Karst T. op 30 april 2009 (acht doden). En als een puber een klas vol pestkoppen neermaait, hoor ik ook zelden iemand juichen dat het pesten nu voorgoed over is. (Wat we de daders van eergisteren overigens moeten nageven is dat ze tenminste een motief hadden. Ze vermoordden mensen met wie ze kennelijk een appeltje hadden te schillen, hoe rot dat appeltje ook was.)
Als je nagaat wat Stalin ervoor moest inzetten om de pers in de Sovjet-Unie te knechten: een volledig doodgeterroriseerde politiestaat met schijnprocessen, massamoorden en miljoenen verklikkers - en nóg lekte het voortdurend meningen.
Toen ik donderdagochtend wakker werd, hing er in de slaapkamer in ieder geval een vies luchtje. Even dacht ik aan de moord op Charlie Hebdo, maar die stonk toch anders, penetranter, meer als hondenstront. Van grof geweld van dat type moet een normaal mens meteen kokhalzen. Dit was een weeïge putlucht.
Bezorgd liep ik de trap af: het kwam van de deurmat. En ja hoor, toen ik de krant opensloeg, zat ik er meteen midden in: het zure luchtje dat sinds de moord op Van Gogh rond de vrijheid van meningsuiting hangt. Hebben we net vastgesteld dat Zwarte Piet kwetsend is voor zwarte Nederlanders, nu schijnt iedereen te vinden dat je moslims ongelimiteerd mag beledigen. Ik weet niet of het u opvalt, maar de mensen die vandaag Charlie zijn, waren de Regenboogpieten van gisteren.
Zoals Prem Radhakishun, net als ik overtuigd tegenstander van Zwarte Piet. Hij zat eergisteren in De Wereld Draait Door en geëmotioneerd zoals we hem kennen, kondigde hij aan dat hij in reactie op het bloedbad zou gaan rondlopen met een T-shirt waarop de Profeet Mohammed te zien zou zijn in zijn blote reet. Prem beledigt in dit land wie hij wil, brulde hij, en als het ze niet bevalt, dan rotten ze maar op. Toen hij ooit zelf werd beledigd, namelijk door Jean-Pierre Geelen in mannenblad JFK, die hem daarin ziekelijk ijdel noemde, maakte Prem Geelen op tv uit voor pedofiel. Zonder enig bewijs.
Het is ook niet leuk, Prem, om beledigd te worden. Maar beheers je een beetje.
De vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht, daarmee ben ik het eens. Maar de manier waarop er nu aan wordt gehangen, heeft fundamentalistische trekjes. Ik geloof dat zelfs Obama het bloedbad in Parijs 'een aanslag op de vrijheid' heeft genoemd. Paniekzaaier.
Gewoon een beetje oppassen met grappen over Zwarte Piet, kanker, Anne Frank en kennelijk ook de Profeet, en alles komt vanzelf goed.
Is het u trouwens opgevallen dat die cartoons uit Charlie Hebdo er nogal ouderwets uitzien? Ze deden me denken aan good old Dik Bruynesteyn. Alleen was die best geestig, op z'n tijd.
Lief dagboek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
Ik heb voor t eerst in m'n leven ontslag genomen en t voelt best lekker.
Etsu FTW.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
Ik vind die eerste zin al curieus, dat "we iets hebben vastgesteld". Dat lijkt mij bepaald geen uitgemaakte zaak. Daar is dan de rest van zijn (dikgedrukte) betoog op gebaseerd. En dat lijkt - gelet op de titel - te draaien om het rekening houden met elkaar bij het gebruikmaken van het recht op een vrije meningsuiting. Dat lijkt mij dan weer vanzelfsprekend. Maar hij gaat dan weer voorbij aan de aanwezigheid van een groep geloven die - ongeacht de vorm van kritiek of humor - bereid is de wapens ter hand te nemen. En die groep was er trouwens niet bij de pietendiscussie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit is een column van Peter Buwalda in De Volkskrant. Wat vinden jullie van de parallel met de discussie over Zwarte Piet, zie dikgedrukte stuk? Open vraag.
Lief dagboek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind die eerste zin al curieus, dat "we iets hebben vastgesteld". Dat lijkt mij bepaald geen uitgemaakte zaak. Daar is dan de rest van zijn (dikgedrukte) betoog op gebaseerd. En dat lijkt - gelet op de titel - te draaien om het rekening houden met elkaar bij het gebruikmaken van het recht op een vrije meningsuiting. Dat lijkt mij dan weer vanzelfsprekend. Maar hij gaat dan weer voorbij aan de aanwezigheid van een groep geloven die - ongeacht de vorm van kritiek of humor - bereid is de wapens ter hand te nemen. En die groep was er trouwens niet bij de pietendiscussie.
Over de hele linie genomen zou ik zeggen dat het een onzuivere vergelijking is die ook weinig te maken heeft met de titel van zijn betoog.
Zodat meer tijd hebt voor snoepreisjes?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
Mwoah, meer voor t afronden van m'n bachelor en werd helemaal gek dat ik ieder weekend 5 uur kwijt was aan reizen. En ik leef in Grunn, niet meer in Roffa. Na 2,5 jaar ben je er wel klaar mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zodat meer tijd hebt voor snoepreisjes?
Je werkte serieus in Rotterdam terwijl je in Groningen woont?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mwoah, meer voor t afronden van m'n bachelor en werd helemaal gek dat ik ieder weekend 5 uur kwijt was aan reizen. En ik leef in Grunn, niet meer in Roffa. Na 2,5 jaar ben je er wel klaar mee.
5 uur reizen om in een AH te werken? Respect hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mwoah, meer voor t afronden van m'n bachelor en werd helemaal gek dat ik ieder weekend 5 uur kwijt was aan reizen. En ik leef in Grunn, niet meer in Roffa. Na 2,5 jaar ben je er wel klaar mee.
Weet ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je werkte serieus in Rotterdam terwijl je in Groningen woont?
Ik ben één keer naar Groningen geweest voor een congres, vanuit Rotterdam gereisd, wat een drama is dat zeg qua reizen.
Na volgende week niet meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
5 uur reizen om in een AH te werken? Respect hoor.
Ah, die heb ik ookquote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:47 schreef Etsu het volgende:
Wel mooie vriendschappen aan overgehouden.
Vandaag te horen gekregen dat ik de beste werknemer van de afdeling was en dat ze me zullen missen.
En ik krijg een getuigschrift. Met zoveel waarde als m'n P en kan mooi op m'n CV.
Die ene trein is toch niet zo vreselijk?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je werkte serieus in Rotterdam terwijl je in Groningen woont?
Ik ben één keer naar Groningen geweest voor een congres, vanuit Rotterdam gereisd, wat een drama is dat zeg qua reizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |