abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148542807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Graag.
Je bent toch niet geïrriteerd he?
pi_148542817
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:01 schreef Valid het volgende:

[..]

Je bent toch niet geïrriteerd he?
Furieus.
pi_148542839
Voorvraag: wat vinden jullie van Zwarte Piet?
pi_148542851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:02 schreef Valid het volgende:
Wie?
pi_148542853
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Aan de geruisloze inbreng van een onderneming in een BV kan terugwerkende kracht worden verleend. Blijkens punt 12.1.2 van de Ambtelijke toelichting op de standaardvoorwaarden, opgenomen in aant. 2 bij III.A.-model 9 , kan aan de omzetting terugwerkende kracht worden verleend per de eerste dag van het op het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s) volgende boekjaar. Daartoe is evenwel vereist, dat de voorovereenkomst is gesloten en geregistreerd binnen negen maanden na het laatste volledige boekjaar van de inbrenger(s). Als niet aan deze voorwaarde wordt voldaan, wordt de terugwerkende kracht afgewezen (zie Hof 's‑Gravenhage, 15 januari 2002, V-N 2002/36.16). Voor de hierbedoelde terugwerkende kracht is bovendien vereist, dat de BV tot stand komt — en de inbreng geschiedt — binnen vijftien maanden na het vorenbedoelde tijdstip

Hoe zit het hier precies met die 9 maanden/15 maanden/terugwerkende kracht?

Is het:
Je sluit en registreert een overeenkomst op 1 juni 2014 dat je dan tot 1 september 2015 de tijd heb om je onderneming in te brengen in een B.V. om nog in aanmerking te komen voor die terugwerkende kracht? :?
Dat is een goeie, daar zit ik niet zo in. Anderen hier die hier meer kaas van hebben gegeten?
pi_148542859
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:02 schreef Valid het volgende:
Ik hoopte eigenlijk dat ik die discussie de komende tien tot elf maanden niet meer hoefde te horen.
pi_148542883
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk dat ik die discussie de komende tien tot elf maanden niet meer hoefde te horen.
Hoopvol. Als het stof gaat liggen om alles wat er in parijs gebeurd is en nog gaat gebeuren, verwacht ik hem eigenlijk wel weer...
pi_148542963
quote:
Gewoon een beetje rustig aan met de Profeet

Wat volgens mij niet handig is aan de hysterie rond de aanslag op Charlie Hebdo, is ons gejeremieer over de vrijheid van meningsuiting. Die staat niet onder druk, als je het mij vraagt.

Nou ja, niet meer dan dat boodschappen doen in een winkelcentrum onder druk is komen te staan na de schietpartij in Alphen aan de Rijn in 2011 (zeven doden, achttien gewonden), of reizen met de trein sinds de aanslagen in Madrid in 2004 (bijna tweehonderd doden), of Koningsdag na de dodemansrit van Karst T. op 30 april 2009 (acht doden). En als een puber een klas vol pestkoppen neermaait, hoor ik ook zelden iemand juichen dat het pesten nu voorgoed over is. (Wat we de daders van eergisteren overigens moeten nageven is dat ze tenminste een motief hadden. Ze vermoordden mensen met wie ze kennelijk een appeltje hadden te schillen, hoe rot dat appeltje ook was.)

Als je nagaat wat Stalin ervoor moest inzetten om de pers in de Sovjet-Unie te knechten: een volledig doodgeterroriseerde politiestaat met schijnprocessen, massamoorden en miljoenen verklikkers - en nóg lekte het voortdurend meningen.
Toen ik donderdagochtend wakker werd, hing er in de slaapkamer in ieder geval een vies luchtje. Even dacht ik aan de moord op Charlie Hebdo, maar die stonk toch anders, penetranter, meer als hondenstront. Van grof geweld van dat type moet een normaal mens meteen kokhalzen. Dit was een weeïge putlucht.

Bezorgd liep ik de trap af: het kwam van de deurmat. En ja hoor, toen ik de krant opensloeg, zat ik er meteen midden in: het zure luchtje dat sinds de moord op Van Gogh rond de vrijheid van meningsuiting hangt. Hebben we net vastgesteld dat Zwarte Piet kwetsend is voor zwarte Nederlanders, nu schijnt iedereen te vinden dat je moslims ongelimiteerd mag beledigen. Ik weet niet of het u opvalt, maar de mensen die vandaag Charlie zijn, waren de Regenboogpieten van gisteren.

Zoals Prem Radhakishun, net als ik overtuigd tegenstander van Zwarte Piet. Hij zat eergisteren in De Wereld Draait Door en geëmotioneerd zoals we hem kennen, kondigde hij aan dat hij in reactie op het bloedbad zou gaan rondlopen met een T-shirt waarop de Profeet Mohammed te zien zou zijn in zijn blote reet. Prem beledigt in dit land wie hij wil, brulde hij, en als het ze niet bevalt, dan rotten ze maar op.
Toen hij ooit zelf werd beledigd, namelijk door Jean-Pierre Geelen in mannenblad JFK, die hem daarin ziekelijk ijdel noemde, maakte Prem Geelen op tv uit voor pedofiel. Zonder enig bewijs.

Het is ook niet leuk, Prem, om beledigd te worden. Maar beheers je een beetje.

De vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht, daarmee ben ik het eens. Maar de manier waarop er nu aan wordt gehangen, heeft fundamentalistische trekjes. Ik geloof dat zelfs Obama het bloedbad in Parijs 'een aanslag op de vrijheid' heeft genoemd. Paniekzaaier.

Gewoon een beetje oppassen met grappen over Zwarte Piet, kanker, Anne Frank en kennelijk ook de Profeet, en alles komt vanzelf goed.

Is het u trouwens opgevallen dat die cartoons uit Charlie Hebdo er nogal ouderwets uitzien? Ze deden me denken aan good old Dik Bruynesteyn. Alleen was die best geestig, op z'n tijd.
Dit is een column van Peter Buwalda in De Volkskrant. Wat vinden jullie van de parallel met de discussie over Zwarte Piet, zie dikgedrukte stuk? Open vraag.
pi_148543173
Ik wil je niet het idee geven dat je wordt genegeerd maar ik ben echt Zwartepietendiscussiemoe, ik begin hier niet aan. Misschien dat iemand anders er iets zinnigs over wil of kan zeggen.
pi_148543236
Ik heb voor t eerst in m'n leven ontslag genomen en t voelt best lekker.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:26:25 #286
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148543322
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:22 schreef Etsu het volgende:
Lief dagboek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_148543345
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lief dagboek.
Wil jij m'n slotje en sleuteltje zijn?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:01 #288
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_148543350
quote:
Etsu FTW. _O_
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:32:08 #289
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148543452
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:08 schreef Valid het volgende:

[..]

Dit is een column van Peter Buwalda in De Volkskrant. Wat vinden jullie van de parallel met de discussie over Zwarte Piet, zie dikgedrukte stuk? Open vraag.
Ik vind die eerste zin al curieus, dat "we iets hebben vastgesteld". Dat lijkt mij bepaald geen uitgemaakte zaak. Daar is dan de rest van zijn (dikgedrukte) betoog op gebaseerd. En dat lijkt - gelet op de titel - te draaien om het rekening houden met elkaar bij het gebruikmaken van het recht op een vrije meningsuiting. Dat lijkt mij dan weer vanzelfsprekend. Maar hij gaat dan weer voorbij aan de aanwezigheid van een groep geloven die - ongeacht de vorm van kritiek of humor - bereid is de wapens ter hand te nemen. En die groep was er trouwens niet bij de pietendiscussie.

Over de hele linie genomen zou ik zeggen dat het een onzuivere vergelijking is die ook weinig te maken heeft met de titel van zijn betoog.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_148543480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind die eerste zin al curieus, dat "we iets hebben vastgesteld". Dat lijkt mij bepaald geen uitgemaakte zaak. Daar is dan de rest van zijn (dikgedrukte) betoog op gebaseerd. En dat lijkt - gelet op de titel - te draaien om het rekening houden met elkaar bij het gebruikmaken van het recht op een vrije meningsuiting. Dat lijkt mij dan weer vanzelfsprekend. Maar hij gaat dan weer voorbij aan de aanwezigheid van een groep geloven die - ongeacht de vorm van kritiek of humor - bereid is de wapens ter hand te nemen. En die groep was er trouwens niet bij de pietendiscussie.

Over de hele linie genomen zou ik zeggen dat het een onzuivere vergelijking is die ook weinig te maken heeft met de titel van zijn betoog.
Lief dagboek.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:33:44 #291
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_148543491
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Lief dagboek.
_O-
pi_148543636
quote:
Zodat meer tijd hebt voor snoepreisjes?
pi_148543667
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zodat meer tijd hebt voor snoepreisjes?
Mwoah, meer voor t afronden van m'n bachelor en werd helemaal gek dat ik ieder weekend 5 uur kwijt was aan reizen. En ik leef in Grunn, niet meer in Roffa. Na 2,5 jaar ben je er wel klaar mee.
pi_148543745
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Mwoah, meer voor t afronden van m'n bachelor en werd helemaal gek dat ik ieder weekend 5 uur kwijt was aan reizen. En ik leef in Grunn, niet meer in Roffa. Na 2,5 jaar ben je er wel klaar mee.
Je werkte serieus in Rotterdam terwijl je in Groningen woont?

Ik ben één keer naar Groningen geweest voor een congres, vanuit Rotterdam gereisd, wat een drama is dat zeg qua reizen.
Geen referral hier.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:44:50 #295
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148543788
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

5 uur reizen om in een AH te werken? Respect hoor.
Bis bis bis
pi_148543799
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Je werkte serieus in Rotterdam terwijl je in Groningen woont?

Ik ben één keer naar Groningen geweest voor een congres, vanuit Rotterdam gereisd, wat een drama is dat zeg qua reizen.
Weet ik.
pi_148543806
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

5 uur reizen om in een AH te werken? Respect hoor.
Na volgende week niet meer.
pi_148543857
Wel mooie vriendschappen aan overgehouden.

Vandaag te horen gekregen dat ik de beste werknemer van de afdeling was en dat ze me zullen missen.

En ik krijg een getuigschrift. Met zoveel waarde als m'n P en kan mooi op m'n CV.
pi_148543928
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:47 schreef Etsu het volgende:
Wel mooie vriendschappen aan overgehouden.

Vandaag te horen gekregen dat ik de beste werknemer van de afdeling was en dat ze me zullen missen.

En ik krijg een getuigschrift. Met zoveel waarde als m'n P en kan mooi op m'n CV.
Ah, die heb ik ook
pi_148543955
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah, die heb ik ook
Je P?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')