SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 50% gewijzigd door Anne op 27-12-2014 11:05:36 ]Bedankt DOEI!![]()
WAAR IS DE OP?En een TT met onze geliefde witte vlokjes erin natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja hallo, vorig topic zat vol. Ik druk gwn op nieuw topic openen. Wat moet ik anders doen dan?quote:
Als iemand prive de bb code van de op wil sturen pas ik hem wel aan.Bedankt DOEI!![]()
Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:quote:Door meerdere verstoringen kunnen er tot onze spijt op dit moment geen treinen rijden in het zuiden van het land, met name ten zuiden van Utrecht.Het gaat om de trajecten van en naar Roosendaal, Eindhoven, Den Bosch en Lage Zwaluwe. Er rijden ook geen treinen tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Wij verwachten dat deze situatie in elk geval tot in de loop van de dag duurt. Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 10:45![]()
kneusquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef desbarts het volgende:
[..]
Ja hallo, vorig topic zat vol. Ik druk gwn op nieuw topic openen. Wat moet ik anders doen dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden![]()
De op laten staan als je een nieuw topic maakt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef desbarts het volgende:
[..]
Ja hallo, vorig topic zat vol. Ik druk gwn op nieuw topic openen. Wat moet ik anders doen dan?![]()
Ik heb ze getweet daaroverquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende:
Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
[..]![]()
![]()
Heeft niet op open nieuw deel geramd.. de n00bquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
De op laten staan als je een nieuw topic maakt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden![]()
Jaweeel anders is ie niet gekoppeld. Als je mobiel een nieuw deel opent, neemt ie (sinds kort) de OP niet meer meequote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft niet op open nieuw deel geramd.. de n00b![]()
![]()
Regel jij eens een mooi frontseinquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
WAAR IS DE OP?En een TT met onze geliefde witte vlokjes erin natuurlijk.
?
![]()
Gestrand in Den Bosch hier. Moest naar Lille
Ook geen bussen ingezet ofzo, top geregeld weer.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
Standaardquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij komt ook op elke TR af hè? Tering.
Ik ben een nieuwsgierig persoon
![]()
![]()
Dat doen wij zo meteen wel voor jequote:Op zaterdag 27 december 2014 10:59 schreef desbarts het volgende:
Iemand die de bb in een prive bericht wil sturen? Dan edit ik de op.
Even wachten op Fles.![]()
Klagen bij de devviesquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jaweeel anders is ie niet gekoppeld. Als je mobiel een nieuw deel opent, neemt ie (sinds kort) de OP niet meer mee![]()
Op teruggezet
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden![]()
als de reisinformatie niet up tot date is zet je dit bij de betreffende informatie neer ipv de reizigers op deze manier nog valse hoop te geven. En de reizigers maar ergens anders moeten constateren dat er chaos is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende:
Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
[..]![]()
Ik zie een op. Exuses voor het ongemak mensen. Ik ben ook maar een autist die zonder een how to open een nieuw deel er van uit gaat dat t maar vanzelf gaatBedankt DOEI!![]()
Als ik weer de lapo hebquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Regel jij eens een mooi frontsein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jaja! Er wordt zowaar 'gewerkt'!quote:Er wordt op dit moment gewerkt aan een geleidelijke opstart rond Den Bosch en Eindhoven. Rond Roosendaal en Lage Zwaluwe rijden beperkt treinen.Houdt ten Zuiden van Utrecht en Den Bosch rekening met vertraging en uitval.Wij hopen rond het middaguur meer te kunnen vertellen.Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 11:00![]()
![]()
En dan gaat Mevrouw duck op de bus zitten wachten , want er zou niks rijden. zit ze op het busperron, rijd er zonder aankondiging een ICD weg
![]()
![]()
Ze laten het lijken alsof het een hightech machine is waarbij het opstarten toch echt alleen door een professor doctorandus kan plaatsvinden.quote:![]()
Waarschijnlijk kan of mag een machinist door de centralisatie van de omroepdiensten niet zelf de lokale omroepinstallatie van het station gebruiken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan gaat Mevrouw duck op de bus zitten wachten , want er zou niks rijden. zit ze op het busperron, rijd er zonder aankondiging een ICD weg
![]()
Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik verwacht dat zijn spin zich gaat concentreren op de denkbeeldige situaties die hiermee voorkomen zijn en hoe de reiziger zo goed mogelijk in deze zware tijden op 1, 2 en 3 is geplaatst.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Bij de RET is het ook feest las ik? Geen metro's hier en daar en er is een tram ontspoort ergens.Bier.![]()
Is dat niet gewoon Samen 1 ding: Lees: een randstadrail in den haag ontspoort?quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bij de RET is het ook feest las ik? Geen metro's hier en daar en er is een tram ontspoort ergens.![]()
Het hangt er vanaf of het NS is die de boel niet draaiend kan houden, of dat het ProRail is die uit voorzorg het treinverkeer stilgelegd heeft...quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee, de metrolijnen rijden spoorboekloos vanwege sneeuw en de trams hebben een eigen netwerk waar drie lijnen versperd zijn nu.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon Samen 1 ding: Lees: een randstadrail in den haag ontspoort?Bier.![]()
In rotterdam wachten we op de icd met +15 naar Amsterdam. Dr is vanaf hier ook al een sprinter ri. Breda vertrokkenBedankt DOEI!![]()
Daar moet toch nog meer een eigen look aan gegeven worden zoals ze dit ook voor de fyra moesten maken. Ook kunnen ze vast nog wat eisen bedenken waardoor zelfs dit robuuste ontwerp alsnog op een nsfaal zal uitdraaien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier, stelletje kuttekoppen. Nieuw materieel aanschaffen. Is al getest, kan gewoon onderhands gegund worden, geheel eigen gezicht, geen toiletten, wat wil je nog meer![]()
[ afbeelding ]![]()
Ik heb even gezocht en bij ons in Zwolle Aalanden hebben er ook geen. Wel een Lübeckplein elders in de stad!Bier.![]()
Ik heb even m'n vader gebeld. Veenendaal heeft ook geen Delftseplein.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Delftseplein in Rotterdam *duhduh*
De icd rijdt overigens en kwam volgensmij gewoon uit breda.Bedankt DOEI!![]()
Timo Huges en Patrick Buck maar even gebeld (die hadden toch niets te doen), en Utrecht heeft blijkbaar ook geen Delftseplein![]()
Zeg dat er dan bij meneertje *duhduh*. De wereld is groter dan die kutstad.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, want men rijdt weer 'beperkt'. Wat dus inhoudt dat het enige wat er zo ongeveer rijdt ten zuiden van de rivieren het sprintertje Tilburg Universiteit - Eindhoven is.![]()
Ja, wegens de grote drukte is het rampkaartje stukgegaan, er zijn alleen nog gele stukjes lijn te koop. Wel rode stippen nog gelukkig. Zo voorspelbaar mogelijk etc blabla gehuil
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Morgen naar het reisbureau, eens kijken of die 10 dagen Curaçao nog in de aanbieding is.
edit; het is morgen natuurlijk weer zondag. Grmbl.Bier.![]()
Flash treinen gaven +20 aan dus ben met metro gegaan.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
INB4 "ja hehe onder de grond valt geen sneeuw, zo kunnen wij het ookquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:03 schreef Toekito het volgende:
Flash treinen gaven +20 aan dus ben met metro gegaan.![]()
"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Rdam - Den Haag leg amper wat onder de grond.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
INB4 "ja hehe onder de grond valt geen sneeuw, zo kunnen wij het ook![]()
"
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Eén tramtunnel die steeds vol liep.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:10 schreef Toekito het volgende:
[..]
Rdam - Den Haag leg amper wat onder de grond.![]()
De Haag Swembat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eén tramtunnel die steeds vol liep.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Heerlijk geslapen, ik zie nu pas wat voor puinhoop het is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is James, schittert door afwezigheid!![]()
![]()
Tis gezellig druk hier op Roosendaal. Kiosk draait genoeg omzet naast de gratis koffie, doner verdient ook goed!
ProRail heeft ook vertraging, ze staan met 3 man te wachten in de rij bij de doner..{content}![]()
* Darkwing_Duck gaat in een hoekje lopen huilenquote:Roermond-Weert: er rijden geen treinen omdat er hulpdiensten een hond op het spoor proberen te vangen.![]()
Als ik dit soort dingen zie dan denk ik "ze grijpen echt ALLES aan om het treinverkeer maar stil te kunnen leggen"quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck gaat in een hoekje lopen huilen
[..]![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Psst Fikkie ga het spoor even op!quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen zie dan denk ik "ze grijpen echt ALLES aan om het treinverkeer maar stil te kunnen leggen"
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ja serieus echt, rij die hond aan godbonken, dan had je m maar moeten aanlijnen.....quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen zie dan denk ik "ze grijpen echt ALLES aan om het treinverkeer maar stil te kunnen leggen"![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2014 14:29:23 ]![]()
Wat?quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou wat weer een praat Duck. Foei toch.
Ja sorry hoor, als er nou niks aan de hand was verder dan zeg ik 'voorruit dan maar'
Maar je ben gewoon nu als reiziger blij als je weer een zet kan doen, dan kan je er gewoon dit soort gekut niet bij hebben, het kan HET verschil maken of je de finish vanavond nog haalt of niet.
En als dat niet lukt dan komt dat door een of ander Zaadlapzwans die verzaakt zn kwijlerd aan de riem te leggen, ja rot op echt...![]()
![]()
Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Fixquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt![]()
Potdomme, je kunt me wakker maken voor een tramritje, je kunt me uren in een ICE stoppen en je hebt geen kind aan me maar vanuit je hotelbed de S-Bahn Berlijn inglijden een ABC-dagkaartje kopen en dan weg is ook erg schön
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Als je in de intercity Berlijn zit zonder reservering, kun je dan van je stoel worden gezet? Of is de reservering alleen voor het Duitse stuk![]()
Het kan wel, maar als je even kijkt naar de reserveringsschermpjes kan het eigenlijk niet verkeerd gaanPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als de stoel gereserveerd is welquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:00 schreef Basekid_NZ het volgende:
Als je in de intercity Berlijn zit zonder reservering, kun je dan van je stoel worden gezet? Of is de reservering alleen voor het Duitse stuk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genietenquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het kan wel, maar als je even kijkt naar de reserveringsschermpjes kan het eigenlijk niet verkeerd gaan![]()
![]()
Daar kan je dus wel van afgebonjourd worden door een BahnComfortcardhouder, zal wel loslopen op dit tijdstip en het traject.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genietenI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eén tramtunnel die steeds vol liep.Wijs die eens aan op het traject Rotterdam-Den Haag Centraal dan?quote:dag![]()
Stond gisteravond op Amsterdam Centraal en zag dat er een sprinter naar Den Helder vertrok. Blijkt dat ding gewoon helemaal uit Rotterdam te komen! http://ovtijden.com/arnu/rl/4082/2014-12-27T00:17:00+0100/
Probs voor degene die dit het hele traject uit kan houden![]()
![]()
Het verstoringsquotum was nog niet bereikt ...quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen zie dan denk ik "ze grijpen echt ALLES aan om het treinverkeer maar stil te kunnen leggen"
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is nog niks. Er rijden ook IC's Vlissingen - Groningen/Leeuwarden. Ben je ruim 5 uren onderwegquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
Stond gisteravond op Amsterdam Centraal en zag dat er een sprinter naar Den Helder vertrok. Blijkt dat ding gewoon helemaal uit Rotterdam te komen! http://ovtijden.com/arnu/rl/4082/2014-12-27T00:17:00+0100/
Probs voor degene die dit het hele traject uit kan houdenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Die rijden alleen niet met DD-AR, wat het toch een stuk ondraaglijker maaktquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is nog niks. Er rijden ook IC's Vlissingen - Groningen/Leeuwarden. Ben je ruim 5 uren onderweg![]()
Hou jij het vijf uren uit in een VIRM?quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Die rijden alleen niet met DD-AR, wat het toch een stuk ondraaglijker maaktAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja hoor, zolang ik niet op die plastic kuipjes hoef te zitten. bijna 3 uur in DD-AR zou ik echt niet volhouden op die planken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou jij het vijf uren uit in een VIRM?![]()
kijk, je maakt dus al een uitzonderingquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ja hoor, zolang ik niet op die plastic kuipjes hoef te zitten. bijna 3 uur in DD-AR zou ik echt niet volhouden op die planken.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Debiel gewoon. NS faalt waar het maar falen kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Elke trein heeft wel een wagon met normale stoelen, dus een uitzondering valt het niet te noemenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kijk, je maakt dus al een uitzondering
Trouwens Rotterdam - Den Helder lijkt me wel de langste stoptrein van Nederland, of is Utrecht - Weesp - Den Haag langer?![]()
Gelukkig voor de meester rijdt die niet helemaal door. Dan komt 'ie niet thuis binnen zijn dienstquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is nog niks. Er rijden ook IC's Vlissingen - Groningen/Leeuwarden. Ben je ruim 5 uren onderweg![]()
![]()
Jemig zeg, wat is 5000 euro nou op de totale begroting. Daar stoppen is gewoon een stukje klantvriendelijkheidquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.![]()
1. Waarvoor ligt dat hele station daar sowieso?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Jemig zeg, wat is 5000 euro nou op de totale begroting. Daar stoppen is gewoon een stukje klantvriendelijkheid![]()
2. Wie gelooft dat stoppen 5000 euro kost? Waaraan dan? Die driekwart minuut die een machinist langer aan het werk is?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Uit de netverklaring:quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gelooft dat stoppen 5000 euro kost? Waaraan dan?
De indeling in stationsklassen is opgenomen in bijlage 26 en is gebaseerd op begrote aantallen in- en uitstappers, met als drempelwaarden kleiner dan 1.000, 10.000, 25.000, 75.000, groter dan 75.000 in- en uitstappers per dag; een station wordt evenwel ingedeeld in de klasse ‘halte’, als de oppervlakte van de aanwezige transferruimte kleiner is dan 2.000 m2 waarvan minder dan 20% overkapt; een station waar liften en/of roltrappen aanwezig zijn wordt steeds ingedeeld in de klasse ‘basis’ of hoger.
De toepasselijke treinhalteringscode wordt bepaald op basis van het treinnummer; voor de toepassing van de treinhalteringscodes gelden de volgende regels:
• treinhalteringscode A: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) alle stations bedient of ten hoogste
15% van de stations niet bedient;
• treinhalteringscode B: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) ten hoogste 50% van de stations niet
bedient of die deel uitmaakt van een treinserie waarvan tenminste 90% wordt gereden in een
samenstelling met niet meer dan 150 zitplaatsen.
• treinhalteringscode C: trein voor personenvervoer, zonder voorwaarden met betrekking tot
percentages niet-bediende stations.![]()
Klopt, al heeft Arriva wel degelijk een aantal lijnen die beginnen en eindigen in Heerenveenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat terwijl Qbuzz in dat gebied rijdt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit de netverklaring:
[ afbeelding ]
De indeling in stationsklassen is opgenomen in bijlage 26 en is gebaseerd op begrote aantallen in- en uitstappers, met als drempelwaarden kleiner dan 1.000, 10.000, 25.000, 75.000, groter dan 75.000 in- en uitstappers per dag; een station wordt evenwel ingedeeld in de klasse ‘halte’, als de oppervlakte van de aanwezige transferruimte kleiner is dan 2.000 m2 waarvan minder dan 20% overkapt; een station waar liften en/of roltrappen aanwezig zijn wordt steeds ingedeeld in de klasse ‘basis’ of hoger.
De toepasselijke treinhalteringscode wordt bepaald op basis van het treinnummer; voor de toepassing van de treinhalteringscodes gelden de volgende regels:
• treinhalteringscode A: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) alle stations bedient of ten hoogste
15% van de stations niet bedient;
• treinhalteringscode B: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) ten hoogste 50% van de stations niet
bedient of die deel uitmaakt van een treinserie waarvan tenminste 90% wordt gereden in een
samenstelling met niet meer dan 150 zitplaatsen.
• treinhalteringscode C: trein voor personenvervoer, zonder voorwaarden met betrekking tot
percentages niet-bediende stations.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wauw, je moet op je knieën dat je NIET extra hoeft te betalen, om NIET vervoerd te wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef ZwarteKater het volgende:
De IC Direct is toeslag vrij. Hij rijdt alleen niet, minor detail.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lang verhaal kort: in de kosten voor het extra stoppen op het station alleen zal het niet zitten. Misschien als je het energiegebruik erbij optelt?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.
Maar dan nog, ¤ 5000 voor die paar extra dagen. Hoeveel winst maakte NS vorig jaar ook alweer?![]()
per dag is het 5.000 euro.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Exactly.
er wordt gewoon geschermd met "het kost te veel geld" en dan wordt er een bedrag uit de lucht gegraaid zodat mensen denken "Ja dat is wel een hoop geld. Okee." Dat met die toiletten in die SLT's weet je ook nog wel he, die 7 ton per stuk zouden kosten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Energieverbruik met VIRM-IV is ongeveer 4 euro per stop (Uitgangspunt is 140 km/h). Dus daar zitten ook de dikke kosten niet in.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: in de kosten voor het extra stoppen op het station alleen zal het niet zitten. Misschien als je het energiegebruik erbij optelt?
Maar dan nog, ¤ 5000 voor die paar extra dagen. Hoeveel winst maakte NS vorig jaar ook alweer?![]()
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja serieus echt, rij die hond aan godbonken, dan had je m maar moeten aanlijnen.....
Nu moeten duizenden mensen wachten, eventueel worden er zelfs bussen ingehuurd voor duizenden euros. Voor een hond![]()
Reken maar eens voor dan, want volgens mij is het echt klinkklare kletskoek. Het is 2 dagen, en lang niet elke trein hoeft er te stoppen. Een paar smorgens en een paar smiddags. Hogere personeelslasten zijn er sowieso niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
per dag is het 5.000 euro.
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hogere personeelslasten? Waarvoor? Ze zijn toch al in dienstquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
per dag is het 5.000 euro.
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.
OmroepenDe conducteurs doen 80% van de tijd toch niks behalve in eerste klas zitten
![]()
De rijtijd is langer dan normaal en dat moet betaald wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hogere personeelslasten? Waarvoor? Ze zijn toch al in dienst
OmroepenDe conducteurs doen 80% van de tijd toch niks behalve in eerste klas zitten
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV)
Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.![]()
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoonquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De rijtijd is langer dan normaal en dat moet betaald worden![]()
Voor 1 hond het treinverkeer stilleggen, maar niet voor honderden mensen 1 extra stop willen maken op een bestaande halte.. Reiziger op 1, 2 of 3? ... Echt nie!dag![]()
Zou dat niet gewoon in de buffertijd opgevangen kunnen worden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoon![]()
![]()
0 minuten extra want in Zwolle heb je buffer zat. Oh jee, gederfde sudokutijd. Die schade moet natuurlijk vergoed worden. En die schatten we in op... KACHING vijfduizend euro. Klaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Monopoly weet daar de fijne wel van hoop ikquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou dat niet gewoon in de buffertijd opgevangen kunnen worden?![]()
Dat is dus maar 1/10 van wat ns beweerd. Bovendien hoeven echt niet alle treinen daar te stoppen, alleen voor en na de wedstrijden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef James1988 het volgende:
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV)
Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.![]()
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.![]()
Kijk dat je als NS helemaal niet WIL doen waar je voor betaald wordt, dat is niks nieuws. Maar lazer dan gewoon op en laat een ander het doen. Er zijn er zat die wel dienst WILLEN verlenen. Virgin, Arriva, noem het allemaal maar op.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik werk natuurlijk niet voor de NS, maar wij hebben inderdaad 'afstaptijd'. Niemand bij ons klaagt als ze iets later binnen komen van hun laatste slag, Ik heb wel eens 2 uur bijgelegd toen het rangeerproces spaak liep door sneeuw/calamiteiten. Die heb ik niet laten vergoeden. Je kan soms ook wat eerder naar huis als je rangeerdienst hebt. Geven en nemen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Monopoly weet daar de fijne wel van hoop ik
Weet niet hoe ze het bij de NS doen maar bij ons is 5 minuten later klaar een kwartier extra loon of je bouwt het op in extra verlofdagen.![]()
onzin. Fles komt nooit uit Leeuwarden, en 12 of 11 minuten buffer maakt geen hol uit.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Oh en het belang van Fles is echt wel kleiner dan het belang van duizenden schaatsfans.
Sowieso, sinds wanneer boeit het belang van Fles überhaupt wat voor NS?Alleen als het in hun eigen straatje past, en dan doen alsof ze het voor Fles doen
Waardeloze ballentent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bij NS staken ze gewoon in de spits omdat de werkdruk ze te hoog is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:33 schreef Monopoly het volgende:
Weet niet hoe ze het bij de NS doen maar bij ons is 5 minuten later klaar een kwartier extra loon of je bouwt het op in extra verlofdagen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanafquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Bovendien, het is niet alsof men ineens besloten heeft dat er een schaatswedstrijd is. Dat is maanden op voorhand bekend en als NS wil kunnen ze maanden op voorhand al zorgen dat dat in de dienstregeling is verwerkt.![]()
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij NS staken ze gewoon in de spits omdat de werkdruk ze te hoog is.
Hier hebben de planners het wel aardig door, maar met zo'n grote organisatie als NS is dat lastig. Vooral als je binnenkomt op een groot station aan één kant, en helemaal aan de andere kant weer moet vertrekken zonder tijd te hebben om even een plas te doen ofzo. Dat is wel kwalijk.
Dat is allemaal naar, maar niet staakwaardig. Daar moet men wel over kunnen praten.![]()
Het probleem met honten is vaak dat er een baasje achteraan loopt. En daar zit het risico, niet in de hont maar in het baasje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.
Nu moeten duizenden mensen wachten, eventueel worden er zelfs bussen ingehuurd voor duizenden euros. Voor een hond![]()
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanaf
Bovendien, het is niet alsof men ineens besloten heeft dat er een schaatswedstrijd is. Dat is maanden op voorhand bekend en als NS wil kunnen ze maanden op voorhand al zorgen dat dat in de dienstregeling is verwerkt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen.
Hier hebben de planners het wel aardig door, maar met zo'n grote organisatie als NS is dat lastig. Vooral als je binnenkomt op een groot station aan één kant, en helemaal aan de andere kant weer moet vertrekken zonder tijd te hebben om even een plas te doen ofzo. Dat is wel kwalijk.
Dat is allemaal naar, maar niet staakwaardig. Daar moet men wel over kunnen praten.![]()
Ook dat is iets wat je kunt afstemmen met elkaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doen![]()
![]()
Dat zou ook zomaar kunnen. Ik ken toevallig 2 machinisten uit Den Haag CS, maar heb ze er verder niet over gesproken. Zal ongetwijfeld wel vaker een punt van discussie zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..![]()
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
1) Kennelijk is het dan normaal om geluiden vanaf de werkvloer aan je laars te lappen
2) Als je nog eens wat voor elkaar wilt krijgen: Hoppa gooi de staakbijl er maar in en het komt goed.
Moet het hier een soort België worden of zo? Wilma word eens wakker joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wilma is op kerstreces. Die geeft geen neukquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken.
1) Kennelijk is het dan normaal om geluiden vanaf de werkvloer aan je laars te lappen
2) Als je nog eens wat voor elkaar wilt krijgen: Hoppa gooi de staakbijl er maar in en het komt goed.
Moet het hier een soort België worden of zo? Wilma word eens wakker joh![]()
Wat een kutland. Maar eens zien wat de Oudejaarsloten opbrengen en dan een lekkere ride uitzoeken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Niet veel, ik ga er dit jaar met de jackpot vandoor.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een kutland. Maar eens zien wat de Oudejaarsloten opbrengen en dan een lekkere ride uitzoeken![]()
gewoon zo'n miljoentje vind ik ook wel prima hoorquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet veel, ik ga er dit jaar met de jackpot vandoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Koop ik een Porsche voor mezelf en laat ik de komende 163 jaar op wedstrijddagen elke trein op Thialf stoppen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
Wat is het 'verdien plan' van Arriva hierachter? Of wie betaalt ze hiervoorKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Geen idee, maar het is zo geregeld na een telefoontje van de burgemeester van Heerenveenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.
Wat is het 'verdien plan' van Arriva hierachter? Of wie betaalt ze hiervoorAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Tilburg Uni?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een prachtige dag.
[ afbeelding ]![]()
Het enige wat ik me kan bedenken is 'omdat Arriva in Heerenveen zit'.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is zo geregeld na een telefoontje van de burgemeester van Heerenveen![]()
![]()
Ja klopt, dit is Tilburg Universiteit.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Mijn zus werkt vandaag en morgen bij het NK op de "vloer" bij de schaatsers. Zij zegt dat de treinen er alleen bij grote evenementen zullen stoppen, zoals WK. De kosten zijn hoger dan de baten bij een NK zegt ze.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.![]()
Onzin. Uitverkocht Thialf is uitverkocht Thialf.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn zus werkt vandaag en morgen bij het NK op de "vloer" bij de schaatsers. Zij zegt dat de treinen er alleen bij grote evenementen zullen stoppen, zoals WK. De kosten zijn hoger dan de baten bij een NK zegt ze.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nope. De "verwachting" is dat er te weinig mensen gebruik van maken, dus kost teveel geld. Bij een WK zou er meer gebruik van gemaakt gaan worden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
En de KNSB wil geen geld bijleggen?![]()
Deze redeloosheid ontstijgt mijn verstandelijke vermogens. Prettige avond verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Is geld niet reden genoeg dan?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze redeloosheid ontstijgt mijn verstandelijke vermogens. Prettige avond verder
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het Thialf cq KNSB zeggen dat er tijdens een NK hoogstens 10% per OV komt, terwijl het bij een WK of EK oploopt naar 20 tot 25%.
De kosten zouden hoger zijn omdat (is wat mijn zus altijd hoort):
* gedurende de donkere uren moet de verlichting op het perron worden ontstoken
* er moeten veiligheidsmedewerkers van NS en/of ProRail aanwezig zijn i.v.m. de gevaarlijke oversteek bij de overweg
* er moeten mobiele in- en uitcheckpalen worden geplaatst om klanten met een OV-Chipkaart te kunnen laten uitchecken en inchecken *
* Ik kan mij van vorig jaar of eerder dit jaar herinneren dat men die palen vergeten was....![]()
Maar Thialf is niet uitverkocht/vol. Vorig jaar toen KPN sponsor was gaf die zo ongeveer de helft van de kaarten weg. Alle zitplaatsen zijn nu uitverkocht maar er zijn nog staplaatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Uitverkocht Thialf is uitverkocht Thialf.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
1 NS'er, een Ford Transit en een paar van die palen die ze uit de opslag trekken. Nou nouquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef greavy het volgende:
* er moeten mobiele in- en uitcheckpalen worden geplaatst om klanten met een OV-Chipkaart te kunnen laten uitchecken en inchecken *![]()
![]()
Je weet dat een warm bed lekkerder is dan wat arbeid verrichten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
1 NS'er, een Ford Transit en een paar van die palen die ze uit de opslag trekken. Nou nou
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
zo'n mobiele ov-chip paal staat al maanden bij de bushalte bij station heiloo. 'buiten gebruik'.
ruimen ze ook niet meer op?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Mee nemen naar huis ja. Eerst inchecken thuis, dan pas kom je er in.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo'n mobiele ov-chip paal staat al maanden bij de bushalte bij station heiloo. 'buiten gebruik'.
ruimen ze ook niet meer op?![]()
oops. er is zojuist een aanrijding met een persoon geweest tussen Alkmaar en Uitgeest. momenteel geen treinverkeer. verwachtte einddtijd: 20:30Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Misschien toch maar even meldenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo'n mobiele ov-chip paal staat al maanden bij de bushalte bij station heiloo. 'buiten gebruik'.
ruimen ze ook niet meer op??
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hebben we die ook weer gehad... gaat lekker vandaag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
oops. er is zojuist een aanrijding met een persoon geweest tussen Alkmaar en Uitgeest. momenteel geen treinverkeer. verwachtte einddtijd: 20:30100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Daar gaan we weer hoor. Het is weer tijd voor het jaaroverzicht. Het jaar 2014 in 12 foto's.
1. Osnabrück Hbf (D), 18 januari. Tijdens de Nieuwjaarsronde stappen we hier over en spotten we de RegionalExpress naar Bremen. Wij nemen even later de ICE dezelfde kant op.
2. Utrecht Centraal, 11 februari. Een ICE op weg naar Duitsland komt binnen onder een grijze wolkenlucht.
3. Raalte, 9 maart. Een treinstel DM'90 komt binnen vanuit Zwolle en zal zodadelijk zijn weg vervolgen richting Enschede. Op enig moment in de toekomst zal deze lijn geëlectrificeerd worden.
4. Simpelveld, 26 april. Twee Veliossen van Veolia poseren op de museumspoorlijn van de ZLSM tijdens de jaarlijkse NVBS-Koningsdagrit.
5. Kleine Scheidegg (CH), 3 mei. Treinstel 211 van de Jungfraubahn is net binnengekomen vanaf het hoogstgelegen treinstation van Europa (Jungfraujoch, 3454 m), alle Japanners stromen er weer uit.
6. Osnabrück Hbf (D), 8 juni. Loc 120 131 aan kop van een InterCity die hier niet stopte. Links in de achtergrond de karakteristieke watertoren.
7. Delft Zuid, 14 juli. Een helaas iets te gebruikelijk beeld dit jaar, twee treinstellen ICM op weg naar Venlo.
8. Deventer, 30 augustus. De Kameel maakte een ritje met genodigden. Dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld voor machinisten die met pensioen gaan.
9. Schiedam Centrum, 29 september. Een trein bestaande uit twee treinstellen VIRM komt in de stromende regen binnen vanuit Den Haag.
10. Nîmes (F), 8 oktober. Een Spaanse hogesnelheidstrein is zojuist vertrokken richting Barcelona.
11. Deventer, 6 november. Vier treinstellen ICM komen in de mist binnen rollen als intercity naar Den Haag Centraal. Sinds half december is het materieel op deze route vervangen door VIRM.
12. Geilenkirchen (D), 21 december. Hier had een stoomtrein moeten staan, maar de taxi daarheen kwam dus niet opdagen. U zult het moeten doen met deze stoere Dosto-stam, geduwd door een loc uit Baureihe 111, als RegionalExpress naar Dortmund Hbf.
Veel plezier weer ermee en tot volgend jaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vanmorgen rond half 9 zag ik tot mijn verbazing in de sneeuw ineens een SLT-viertje door Sittard tuffenPas een keer eerder gezien in Zuid-Limburg. Ik verwonderde me er al over dat er überhaupt wat reed
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 18:27:33 ]![]()
Levert een mooie boost op voor het imago. Dat is Arriva (als underdog) veel waard.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het enige wat ik me kan bedenken is 'omdat Arriva in Heerenveen zit'.![]()
Ja daag. Onder de streep moet er gewoon geld verdiend worden.
Een bus kost ongeveer 100-120 euro per DienstRegelingUur (DRU). Er van uitgaande dat er 10 uur gereden moet worden, ben je slechts 1000/1200 euro kwijt. Voor 1 dag een stop op Heerenveen Ijsstadion kun je zelfs om de 5 minuten (4 bussen) rijden voor hetzelfde geld.
En reken maar dat Thialf dat naar Arriva schuift.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Bussen rijden maar beperkte uren:quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:19 schreef _JdM_ het volgende:
Ja daag. Onder de streep moet er gewoon geld verdiend worden.
Een bus kost ongeveer 100-120 euro per DienstRegelingUur (DRU). Er van uitgaande dat er 10 uur gereden moet worden, ben je slechts 1000/1200 euro kwijt. Voor 1 dag een stop op Heerenveen Ijsstadion kun je zelfs om de 5 minuten (4 bussen) rijden voor hetzelfde geld.
En reken maar dat Thialf dat naar Arriva schuift.
Zaterdag 27 december:
10.30 - 12.00 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Zondag 28 december:
12.00 - 13.30 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Dus per dag 2,5 uur een bus. Dus laten we zeggen 3 uurtjes. Per bus per dag dus hoogstens 400 euro, en met 2-4 bussen ben je een heel eind. Dus je bent hoogstens de helft kwijt wat NS per dag vraagt (¤5.000)![]()
En voor NS is het een kleine moeite om even extra te stoppen. Helemaal bussen en chauffeurs optrommelen is heel wat meer werk. Kortom: NS zijn woekeraars, of leugenaars, maar waarschijnlijk allebei
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
NS had dat moeten regelenJa is goed hoor, ik ga volgende week een evenement in Hoogeveen bedenken en dan moet NS daar ook maar even stoppen zonder dat ik daar afspraken met ze over heb gemaakt
Bier.![]()
En Arriva is geen underdog, Arriva wil graag underdog zijn. Voor zover ik weet is het op wat staatsbedrijven in derdewereldlanden na nog steeds de grootste vervoerder ter wereld.Bier.![]()
Dwaas.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
NS had dat moeten regelenJa is goed hoor, ik ga volgende week een evenement in Hoogeveen bedenken en dan moet NS daar ook maar even stoppen zonder dat ik daar afspraken met ze over heb gemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het Jan Mastwijksochisme festival?quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
NS had dat moeten regelenJa is goed hoor, ik ga volgende week een evenement in Hoogeveen bedenken en dan moet NS daar ook maar even stoppen zonder dat ik daar afspraken met ze over heb gemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ten eerste is dat NK Allround niet poas vorige week georganiseerd maar al minstens een half jaar geleden.
Ten tweede is er in Hoogeveen geen extra station voor jouw kutfeestje.
Ten derde was "er zijn geen afspraken over gemaakt" kennelijk niet het probleem, anders hadden ze dat gewoon kunnen zeggen, in plaats van "5000 euro is te duur".
Go home, your argument is invalid.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja precies, daar komen vast honderduizenden provincialen op af.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het Jan Mastwijksochisme festival?Bier.![]()
Nee, de KNSB had gewoon afspraken moeten maken met NS over wel of niet stoppen, de KNSB heeft helemaal geen contact opgenomen met NS over wat dan ook.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ten eerste is dat NK Allround niet poas vorige week georganiseerd maar al minstens een half jaar geleden.
Ten tweede is er in Hoogeveen geen extra station voor jouw kutfeestje.
Ten derde was "er zijn geen afspraken over gemaakt" kennelijk niet het probleem, anders hadden ze dat gewoon kunnen zeggen, in plaats van "5000 euro is te duur".
Go home, your argument is invalid.
Go to bed, you're drunk.Bier.![]()
In plaats van brommers gaan ze treinen kiekenquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja precies, daar komen vast honderduizenden provincialen op af.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als dat zo is had NS dat gewoon kunnen zeggen. Was er meer begrip voor geweest ook. Je doet aannamesquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de KNSB had gewoon afspraken moeten maken met NS over wel of niet stoppen, de KNSB heeft helemaal geen contact opgenomen met NS over wat dan ook.![]()
En ik ga darts kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
trein staat toch meer dan een kwartier is Zwolle. Dus wat betreft de tijd is dat geen probleem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef James1988 het volgende:
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV)
Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.![]()
de bussen waren in recordtijd gaan rijden tussen Alkmaar-Uitgeest.
allemaal piekfijn in orde. klein minpuntje dat de bus van alkmaar naar castricum niet langs station heiloo komt, maar ter hoogte van de snackbar al omdraait. de buschauffeurs zien het station niet.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
dus dan ook maar de 6 intercitys laten stopen die er in dat tijdsbestek langs komen. Dikke lul dat dat 5k kost.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Bussen rijden maar beperkte uren:
Zaterdag 27 december:
10.30 - 12.00 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Zondag 28 december:
12.00 - 13.30 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Dus per dag 2,5 uur een bus. Dus laten we zeggen 3 uurtjes. Per bus per dag dus hoogstens 400 euro, en met 2-4 bussen ben je een heel eind. Dus je bent hoogstens de helft kwijt wat NS per dag vraagt (¤5.000)![]()
Ja, koekoek!quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is had NS dat gewoon kunnen zeggen. Was er meer begrip voor geweest ook. Je doet aannames![]()
En ik ga darts kijken
Uit de Leeuwarder Courant:De waarheid ligt dus in het midden. Prima dat NS daar niet stopt en dat Arriva nu een bruine neus kan halen dus.quote:"Ook het aanpassen van de dienstregeling kost veel tijd. Zo'n aanpassing moeten we een paar maanden van te voren weten. Alleen bij zeker uitverkochte wedstrijden in Thialf, zoals het WK en de Worldcup, gaan we open. Bij dit NK was de inschatting, ook bij de KNSB, dat dit niet het geval zou zijn".Bier.![]()
voor een stopje van een minuut?quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ook het aanpassen van de dienstregeling kost veel tijd. Zo'n aanpassing moeten we een paar maanden van te voren weten.Geloof je het zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Weten ze elk rood sein ook maanden van tevoren? Boeit het ze sowieoso om een minuut te laat te zijn? Zou ook nieuw zijn namelijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
de trein staat gvd een kwartier stil in Zwolle. Dikke met je dienstregelingquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, koekoek!
Uit de Leeuwarder Courant:
[..]
De waarheid ligt dus in het midden. Prima dat NS daar niet stopt en dat Arriva nu een bruine neus kan halen dus.![]()
Je vergeet af en toe dat de ns treinen rijdt om ervoor te zorgen dat mensen naar het station komen om te dure koffie te halen...![]()
Ja, lijkt me goed plan, zomaar overal extra stoppen gewoon omdat het kan. Eerder weg uit Zwolle kan namelijk niet zomaar. En hoe zit het met de overstaptijden in Leeuwarden eigenlijk?quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
de trein staat gvd een kwartier stil in Zwolle. Dikke met je dienstregelingBier.![]()
Ga toch slapen als je niks te melden hebt man.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Loop toch niet zo te kankeren man.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb prima valide punten maar jij verwacht dat ze op tijd rijden en toch wachten en toch extra stoppen. Ze kunnen het gewoon nooit goed doen. Weet je wat? Geef dat hele fucking HRN maar aan de DB, dan lach ik me over een jaar een ongeluk en jij bent nog zuurder dan je nu bent.Bier.![]()
Tijd zat man. Dat ding is altijd te vroeg, en je hebt zelfs volgens dienstregeling nog 5-10 minuten op al die kutboemels.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, lijkt me goed plan, zomaar overal extra stoppen gewoon omdat het kan. Eerder weg uit Zwolle kan namelijk niet zomaar. En hoe zit het met de overstaptijden in Leeuwarden eigenlijk?![]()
Een stop kost 4 minuten extra. Ik zou zeggen; ga er in Excel mee kloten en kijk hoe het past.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tijd zat man. Dat ding is altijd te vroeg, en je hebt zelfs volgens dienstregeling nog 5-10 minuten op al die kutboemels.Bier.![]()
Dan gaan ze maar zorgen dat ze eerder weg kunnen in zwolle. Die stop daarquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een stop kost 4 minuten extra. Ik zou zeggen; ga er in Excel mee kloten en kijk hoe het past.
MOET
ECHT
KORTER![]()
Die stop moet hooguit vijf minuten zijn maar het is onder andere een infrastructureel probleem omdat ProRail die kutbrug niet viersporig heeft uitgevoerd onder andere. En nog meer dingen ten noorden van Zwolle. Lastig allemaal.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar zorgen dat ze eerder weg kunnen in zwolle. Die stop daar
MOET
ECHT
KORTERBier.![]()
Driesporig was genoeg geweestquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die stop moet hooguit vijf minuten zijn maar het is onder andere een infrastructureel probleem omdat ProRail die kutbrug niet viersporig heeft uitgevoerd onder andere. En nog meer dingen ten noorden van Zwolle. Lastig allemaal.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Sluiten we eerst dat godvergeten lelystad aan op spoornet voor een godsvermogen omdat het een tijdswinst oplevert. Gaan we al die tijd die ermee gewonnen is, stilstaan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die stop moet hooguit vijf minuten zijn maar het is onder andere een infrastructureel probleem omdat ProRail die kutbrug niet viersporig heeft uitgevoerd onder andere. En nog meer dingen ten noorden van Zwolle. Lastig allemaal.
Ik kan verdorie de trein uit lopen. een patatje halen, weer terug lopen en meer dan voldoende tijd over hebben.![]()
Nee, je loopt vooral als een blinde os te hakken op alles wat Driek zegt, omdat het Driek is. Moet jij verder weten, maar noem het geen "valide punten" want dat zijn het niet.quote:
Maar goed, wat mij het ook aan m'n reet roesten verder, ik hoef niet in Friesland te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hakken is niet waar, ik ben het wel voor de zoveelste keer met hem oneens, maar als jij wil blijven White Knighten moet je dat helemaal zelf weten. Het zijn weldegelijk valide punten en ik heb nog argumenten ook in plaats van "kijk Arriva eens lief zijn". Hou toch op zeg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je loopt vooral als een blinde os te hakken op alles wat Driek zegt, omdat het Driek is. Moet jij verder weten, maar noem het geen "valide punten" want dat zijn het niet.
Maar goed, wat mij het ook aan m'n reet roesten verder, ik hoef niet in Friesland te zijnBier.![]()
Het gebeurt hier echt retevaak. Er wordt door veel mensen slaafs achter zijn berichten aangelopen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sorry, dat heb ik echt nog nooit gezienBier.![]()
Tuurlijk zit er meer achter, want het kan in de toekomst weer iets opleveren.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hakken is niet waar, ik ben het wel voor de zoveelste keer met hem oneens, maar als jij wil blijven White Knighten moet je dat helemaal zelf weten. Het zijn weldegelijk valide punten en ik heb nog argumenten ook in plaats van "kijk Arriva eens lief zijn". Hou toch op zeg.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kijk jij hebt een heel goed punt met die stop moet korter in Zwolle want dat kwartier kan echt totaal niet. Maar daar hoor je hem dan nooit over, nee, hij springt alleen in op incidenten en doet aan micromanagement en heeeeeeel soms komt er dan een klein succesje waarna hij de vlag uitsteekt. Nou. Gefeliciteerd. Je bent bijna belangrijk.Bier.![]()
Een stop kost drie minuten. Met al dat mallotenspul met trommels en toeters nog wel meer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een stopje van een minuut?Geloof je het zelf?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hij behandelt nu een klacht namens mij tegen de htm. Ik ben heel benieuwd of hij wat klaarspeelt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kijk jij hebt een heel goed punt met die stop moet korter in Zwolle want dat kwartier kan echt totaal niet. Maar daar hoor je hem dan nooit over, nee, hij springt alleen in op incidenten en doet aan micromanagement en heeeeeeel soms komt er dan een klein succesje waarna hij de vlag uitsteekt. Nou. Gefeliciteerd. Je bent bijna belangrijk.![]()
Dat tienduizenden reizigers er nog langer over doen om op een plek te komen waar ze niet naartoe willen of juist heel graag vandaan willen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk zit er meer achter, want het kan in de toekomst weer iets opleveren.Bier.![]()
En ook dáár zijn reizigersbelangenorganisaties voor maar alleen maar dit hakken op NS en pluimen in de reten van Anne Hettema en Manu Lageirse steken snap ik gewoon simpelweg niet, helemaal niet omdat het vervoersbedrijven zijn die het overall minder goed doen dan NS overall. Als jurist zou jij ook moeten weten dat het niet de bedoeling is dat je roept vóórdat alle feiten boven tafel zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij behandelt nu een klacht namens mij tegen de htm. Ik ben heel benieuwd of hij wat klaarspeelt.Bier.![]()
Laten we dit maar op onvolledige beeldvorming gooien. Hettinga om te beginnen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
alleen maar dit hakken op NS en pluimen in de reten van Anne Hettema en Manu Lageirse
Maar goed, ik heb geen zin in dit loopgravengetouwtrek ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dus, wie heeft er nog een jaaroverzicht met leuke treinenfoto's?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik moet nog even de km score opmakenquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus, wie heeft er nog een jaaroverzicht met leuke treinenfoto's?![]()
Ik was al aan het kijken maar ik mis enkele maanden volledig vanwege bedliggen denk ik en de leukste verschillendste dingen zijn allemaal in de maand juli.Bier.![]()
2023 is de stop korterquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kijk jij hebt een heel goed punt met die stop moet korter in Zwolle want dat kwartier kan echt totaal niet. Maar daar hoor je hem dan nooit over, nee, hij springt alleen in op incidenten en doet aan micromanagement en heeeeeeel soms komt er dan een klein succesje waarna hij de vlag uitsteekt. Nou. Gefeliciteerd. Je bent bijna belangrijk.![]()
![]()
Ik heb niet zo bijster veel foto's. Highlights van mijn treinjaar waren het Nieuwjaarsrondje, een weekje spotten in Engeland en InnoTrans.![]()
![]()
Ja ik ook, dat zien we volgende week wel weerquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moet nog even de km score opmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Sinds juni eigenlijk niet meer gedaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik ook, dat zien we volgende week wel weer![]()
![]()
Ik ben er dagelijks mee bezigquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sinds juni eigenlijk niet meer gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mijn vriendin is naar de bewoonde wereld verhuist, dus ik hoef niet meer zoveel naar frieslandquote:![]()
Wat is er mis met DB? Geen slechte ervaring mee.. En aantrekkelijker geprijsdquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb prima valide punten maar jij verwacht dat ze op tijd rijden en toch wachten en toch extra stoppen. Ze kunnen het gewoon nooit goed doen. Weet je wat? Geef dat hele fucking HRN maar aan de DB, dan lach ik me over een jaar een ongeluk en jij bent nog zuurder dan je nu bent.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
In het langeafstandsverkeer haalt DB de 70% punctualiteit niet. DB Netze onderhoudt het spoor nog veel slechter dan ProRail en ook in het regionale verkeer lopen de cijfers over het algemene ver achter op wat NS doet. En dat terwijl er veel meer infra ligt en het per meter spoor minder druk is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er mis met DB? Geen slechte ervaring mee.. En aantrekkelijker geprijsdBier.![]()
www.zugfinder.de Beetje rondneuzen en je ziet het welquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er mis met DB? Geen slechte ervaring mee.. En aantrekkelijker geprijsd![]()
Waarom haal je er prorail bij terwijl het over het HRN gaat?quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het langeafstandsverkeer haalt DB de 70% punctualiteit niet. DB Netze onderhoudt het spoor nog veel slechter dan ProRail en ook in het regionale verkeer lopen de cijfers over het algemene ver achter op wat NS doet. En dat terwijl er veel meer infra ligt en het per meter spoor minder druk is.
En regionale vervoerders? Die doen ook geen HRN toch? Ik vind jou gewoon vaak overkomen als een erge zeur. Alleen maar anderen afzeiken, ik kan me niet herinneren dat je aardig bent geweest...dag![]()
En dat het vast nog wel ergens slechter gaat of kan wil niet zeggen dat je geen kritiek op de NS mag hebben toch? Zo lijkt het nu wel.dag![]()
Het is maar wat je afzeiken vindt. En ik zit hier niet om aardig gevonden te worden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom haal je er prorail bij terwijl het over het HRN gaat?
En regionale vervoerders? Die doen ook geen HRN toch? Ik vind jou gewoon vaak overkomen als een erge zeur. Alleen maar anderen afzeiken, ik kan me niet herinneren dat je aardig bent geweest...Bier.![]()
Heeft iemand het wiel al eens uitgevonden om totaal treinkilometers te berekenen aan de hand van het NS OV-Chipkaart overzicht ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan moet je er niet van opkijken als men je reacties niet accepteert, je negeert of fel reageert... Lok je zelf uit.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is maar wat je afzeiken vindt. En ik zit hier niet om aardig gevonden te worden.dag![]()
Idd. Als ik morgen van Keulen naar Frankfurt wil kost mij dit minimaal 59 euro voor een enkeltje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat aantrekkelijk geprijsd valt geloof ik ook nog wel mee als je NU weg wil ergens naartoe.![]()
Nee hoor, ik heb hier ook redelijk vaak gezegd dat er heel veel beter moet bij NS en dan ook echt HEEL veel beter, maar als de NS weer eens de schuld krijgt van een overwegstoring dan moet je niet verwachten dat ik je ga troosten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:55 schreef Peter het volgende:
En dat het vast nog wel ergens slechter gaat of kan wil niet zeggen dat je geen kritiek op de NS mag hebben toch? Zo lijkt het nu wel.Bier.![]()
De NS is mijn contractpartij, hoe die dat regelt met zijn leverancier moet de NS zelf weten, niet mijn pakkie an.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb hier ook redelijk vaak gezegd dat er heel veel beter moet bij NS en dan ook echt HEEL veel beter, maar als de NS weer eens de schuld krijgt van een overwegstoring dan moet je niet verwachten dat ik je ga troosten.
Ik klaag ook echt wel bij de AH als mijn koekjes allemaal verkruimeld in de doos zitten en niet direct bij meneer Verkade.dag![]()
Ja hoor, je hebt volledig gelijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan moet je er niet van opkijken als men je reacties niet accepteert, je negeert of fel reageert... Lok je zelf uit.
Bier.![]()
Niet dat er geen anderen zijn die hier fel reageren en veel verwensingen gebruiken overigens..quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt volledig gelijk
Maar laten we het weer over treinen hebben, lijkt me nuttiger.dag![]()
Als Jantje12345 hier komt klagen dat NS kut is omdat hij vertraging heeft omdat er een overwegstoring is dan snap ik dat. Als Driek of Fles of James of Klaasje dat doen dan snap ik dat niet. Dit is het treinentopic met voornamelijk spoorwegenthousiastelingen die over het algemeen (niet allemaal maar OVER HET ALGEMEEN) weten hoe de zweep klapt. Daar heb ik bepaalde verwachtingen bij.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:59 schreef Peter het volgende:
[..]
De NS is mijn contractpartij, hoe die dat regelt met zijn leverancier moet de NS zelf weten, niet mijn pakkie an.
Ik klaag ook echt wel bij de AH als mijn koekjes allemaal verkruimeld in de doos zitten en niet direct bij meneer Verkade.Bier.![]()
ik heb nog een wat ruist er door het struikgewas. Morgen even opzoekenquote:Op zaterdag 27 december 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus, wie heeft er nog een jaaroverzicht met leuke treinenfoto's?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je mag toch zeker altijd wel als reiziger je vervoerder er op blijven aanspreken dat hij niet levert? Waarom zou ik als consument bij prorail moeten klagen? Die betaal ik niet voor een reis..quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als Jantje12345 hier komt klagen dat NS kut is omdat hij vertraging heeft omdat er een overwegstoring is dan snap ik dat. Als Driek of Fles of James of Klaasje dat doen dan snap ik dat niet. Dit is het treinentopic met voornamelijk spoorwegenthousiastelingen die over het algemeen (niet allemaal maar OVER HET ALGEMEEN) weten hoe de zweep klapt. Daar heb ik bepaalde verwachtingen bij.dag![]()
Ja dat mag je doen en dat is dan ook correct. Dit is echter ook niet de plek om je vervoerder aan te spreken en om dan gelijk van kankerNS te spreken terwijl het óf de overheid óf ProRail óf weer een spoorloper is (check bijvoorbeeld de statistieken op rijdendetreinen.nl) terwijl je weet hoe het zit dan ben je verkeerd bezig.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:02 schreef Peter het volgende:
[..]
JE mag toch zeker altijd wel als reiziger je vervoerder er op blijven aanspreken dat hij niet levert? Waarom zou k als consument bij prorail moeten klagen? Die betaal ik niet voor een reis..
Ik ken een fotograaf die compleet de tyfus krijgt van alle hekken die ProRail plaatst maar een paar weken geleden had hij een half uur vertraging vanwege een spoorloper en toen was de wereld ook te klein. Wat wíl je nou dan. En die hypocrisie is waar ik het over heb. En de reden waarom ik Driek daar vaker op aanspreek dan bij anderen is simpelweg omdat hij zou moeten weten hoe het werkt.Bier.![]()
Oi! Als ik hier al loop te zeiken over de spoorwegen is het meestal omdat ik nog net kan kijken naar een wegrijdend sluitsein of omdat NS Hispeed/International weer eens loopt te falen met die Traxxen van ze.quote:![]()
![]()
Nou, de Tariefeenhedenkaart dus hequote:Op zaterdag 27 december 2014 21:56 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand het wiel al eens uitgevonden om totaal treinkilometers te berekenen aan de hand van het NS OV-Chipkaart overzicht ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
van alleen treinen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus, wie heeft er nog een jaaroverzicht met leuke treinenfoto's?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
lolbroek, met trams erbij dan lukt het misschien.quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Een cavia met trams?quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:52 schreef bork het volgende:
[..]
lolbroek, met trams erbij dan lukt het misschien.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik heb gisteren voor kerst mijn derde treinbaan dit jaar gekregen, alleen heeft de locomotief geen wielenquote:![]()
![]()
Geen Mijn NS account? Dan is het kwestie van reis aanklikken, rekeningnummer invullen en klaarquote:Op zondag 28 december 2014 00:08 schreef ZwarteKater het volgende:
Zo, de administratie ook weer gedaan.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Het feit dat je ze elektronisch kan betalen? I dunno, hangt totaal los van NS account systeem. En dat verplichte printen is ook een gemiste kans.{content}![]()
Halfbakken prutswerk dus. NS is met de e-tickets op weg om in 2017 een wiel uit te vinden wat tegen die tijd al 20 jaar bestaat. Eind vorige eeuw kon je al bij de ÖBB een ticket van je mobiel laten scannenHeel, heel erg jammer wat een droefgeestige verzameling zwakzinnigheid heel die NS is. En het is ZO niet nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het enige elektronische aan die tickets is dat je ze via ns.nl en zelf moet printen. Big deal, dat kon je met vliegtickets 10 jaar terug al, als het al niet langer is.![]()
SBB - Februari 2009
ÖBB - Januari 2009
DB - Juni 2010
NMBS - Juli 2013
En NS? NS klopt zich op de borst dat ze een systeem uit 1970 ("je kunt je tickets zelf printen!") een naam met een e durven geven. Het is om te huilen. Maar ja, wat niet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Is het bij een andere vervoerder in NL wel mogelijk dan?
Overigens ben ik het er mee eens dat ze die dingen gewoon op je telefoon zouden moeten kunnen. De scanners moeten dat ook aan kunnen, laatst met United ging het in ieder geval prima op die manier.![]()
Syntus komt volgende maand met een app waarmee je een kaartje kunt kopen. Voorlopig wel alleen voor de bus geloof ik.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Was toch wel leuk om even uit te zoeken
In het jaar 2014 heb ik tot nu tot 454 ritten met de trein gemaakt, over 231 dagen.
Dit waren 21484 trein kilometers, gemiddeld was dat 48 km per rit of 93 km per dag.
Totale tijd ingecheckt 22303 minuten, oftewel 371 uur, 43 minuten, gemiddeld was dat 49 min per rit, oftewel 1.03 min per treinkilometer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh dat heb ik er niet bij die inchecktijden. Zit ook flink wat internationaal verkeer bij in mijn geval.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kudos aan NSI, heb nu al een e-mail in de inbox met 'Vraag nu al uw geld terug bij vertraging van uw reis gisteren tussen Amsterdam en Lille'. Pluspunten!![]()
Arriva is geloof ik wel bezig met Touch&Travel. Geen idee wanneer dat breed uitgerold wordtquote:Op zondag 28 december 2014 01:48 schreef Viezze het volgende:
Is het bij een andere vervoerder in NL wel mogelijk dan?
Overigens ben ik het er mee eens dat ze die dingen gewoon op je telefoon zouden moeten kunnen. De scanners moeten dat ook aan kunnen, laatst met United ging het in ieder geval prima op die manier.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik kom maar aan 253 uur ingecheckte tijd. Wel als part time reiziger.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:45:25Belachelijk dat @NS_online geen treinen laat stoppen bij #Thialf omdat het ¤5.000 p. dag zou kosten. 1/2 reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:48:39@Frank_Fiorano Vond je de busverbinding niet goed Frank? ^SR reageer retweet
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:50:22@NS_online Die is ingelegd door jullie concullega's van #Arriva toch? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:53:43@Frank_Fiorano Klopt, maar er is niets mis met een stukje samenwerking. ^SR reageer retweet
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:59:04@NS_online Samenwerking? http://t.co/TtThguxGSM Jullie hebben er volgens die artikel niets aan bijgedragen reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:01:41@Frank_Fiorano Ben je niet met de trein naar Heerenveen gekomen Frank? ^SR reageer retweet
twitter:Ik heb gelijk gekregentwitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:05:23@Frank_Fiorano Dan heb je gelijk;) ^SR reageer retweet
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
God god![]()
Ik ga me er niet meer druk om maken ook.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ben van plan oud en nieuw in Berlijn door te brengen.
een enkele reis van Alkmaar naar Berlijn zit op 99 euro... kan dat scherper?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Dat geld krijg je van Thalys terug? Fraai dat de NS je wijst op GTBV van andere vervoerders.quote:Op zondag 28 december 2014 11:30 schreef b2py het volgende:
Kudos aan NSI, heb nu al een e-mail in de inbox met 'Vraag nu al uw geld terug bij vertraging van uw reis gisteren tussen Amsterdam en Lille'. Pluspunten!
Ik ben benieuwd, wanneer je ook een mailtje van de NS krijgt als je GTBV kan claimen bij NS zelf...![]()
Jij hebt echt, echt niks te doenquote:Op zondag 28 december 2014 14:13 schreef Fiorano het volgende:
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:45:25Belachelijk dat @NS_online geen treinen laat stoppen bij #Thialf omdat het ¤5.000 p. dag zou kosten. 1/2 reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:48:39@Frank_Fiorano Vond je de busverbinding niet goed Frank? ^SR reageer retweet
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:50:22@NS_online Die is ingelegd door jullie concullega's van #Arriva toch? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:53:43@Frank_Fiorano Klopt, maar er is niets mis met een stukje samenwerking. ^SR reageer retweet
twitter:Frank_Fiorano twitterde op zondag 28-12-2014 om 13:59:04@NS_online Samenwerking? http://t.co/TtThguxGSM Jullie hebben er volgens die artikel niets aan bijgedragen reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:01:41@Frank_Fiorano Ben je niet met de trein naar Heerenveen gekomen Frank? ^SR reageer retweet
twitter:Ik heb gelijk gekregentwitter:NS_online twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:05:23@Frank_Fiorano Dan heb je gelijk;) ^SR reageer retweet
![]()
![]()
Kloptquote:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Omdat hij anders vanaf Station Herenveen met de trein naar Thialf had kunnen reizen?quote:Op zondag 28 december 2014 14:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt al niet met de ns, waarom dan zeuren dat ze niet stoppen?dag![]()
Soms is het gewoon even lekker om te zeiken. Nu heb ik de auto gepakt, anders de trein.quote:Op zondag 28 december 2014 14:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt al niet met de ns, waarom dan zeuren dat ze niet stoppen?Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
En waarom dan niet met de auto naar, noems eens wat geks, thialf?quote:Op zondag 28 december 2014 14:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Soms is het gewoon even lekker om te zeiken. Nu heb ik de auto gepakt, anders de trein.![]()
Ik heb gisteren ook lopen zeiken op NS op twitter, om het zeiken. Maar ik was helemaal niet op reis...quote:Op zondag 28 december 2014 14:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Soms is het gewoon even lekker om te zeiken. Nu heb ik de auto gepakt, anders de trein.![]()
Ik neem aan dat je geen kortingskaart hebt, dan kan het niet scherper. Jawel 93 euro, reis opknippen in Hannover, deze gebruiken http://ps.bahn.de/preissuche/preissuche/psc_start.post?quote:Op zondag 28 december 2014 14:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben van plan oud en nieuw in Berlijn door te brengen.
een enkele reis van Alkmaar naar Berlijn zit op 99 euro... kan dat scherper?
Tenzij je op oudjaarsdag vertrekt dan kan het nog goedkoper.
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 28-12-2014 16:43:47 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
SPOILER: Boosdoener problemen sneeuw NS is bekendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred![]()
Bijna 17.000 kilometer getreind dit jaar. Voor sommigen van jullie helemaal niets, voor mij een record.
Leukste kilometers toch wel afgelegd in Thailand.
Dendermonde-Puurs:
Voor 2015 staat op het programma een rit met de TEE en lekker snorren met een Ferkeltaxe![]()
![]()
Het was iets algemener dan ik in eerste instantie dacht..quote:Op zondag 28 december 2014 14:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat geld krijg je van Thalys terug? Fraai dat de NS je wijst op GTBV van andere vervoerders.
Ik ben benieuwd, wanneer je ook een mailtje van de NS krijgt als je GTBV kan claimen bij NS zelf...![]()
![]()
Zucht. Eerste bericht van 20:02, de laatste van vanmiddag al. Kon men 22:00 niet eens meer halen?quote:Alkmaar-Haarlem/Zaandam
(herstelwerkzaamheden)
Tussen Uitgeest en Alkmaar rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Uitgeest en Alkmaar.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 29 december rond 2:00 uur verholpen.
Herstelwerkzaamheden vanaf 22.00 uur Alkmaar-Uitgeest
(Herstelwerkzaamheden)
Tussen Uitgeest en Alkmaar is een defect aan het spoor ontstaan. Voor herstel moet een stuk spoor worden vervangen. Hiervoor hebben monteurs zeven uur de tijd nodig.Hierdoor kunnen er vanaf 22.00 uur geen treinen rijden tussen Uitgeest en Alkmaar. Er rijden bussen. U bent 15 tot 30 minuten langer onderweg. Als de herstelwerkzaamheden voorspoedig verlopen rijden maandagmorgen alle treinen weer normaal.Reist u vanavond na 22.00 uur tussen Uitgeest en Alkmaar? Maak gebruik van de bussen. Plan uw reis in de reisplanner; deze is up to date.![]()
Machinist van de cnl zit te slapen. Komt hard aanzetten, remt flink af.. Staat blijkbaar verkeerd, deuren gaan niet open. Toch maar een stukje naar voren.. En toen, die blinde paniek in de ogen van een passagier die graag mee wilde maar de bui al zag hangen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Verder is het een olderwetse teringbende, sprak er net een die een uur mag wachten omdat de trein vanuit Doetinchem te laat was en hij wilde naar Tiel. Dat je zo'n trein dan niet ff een minuut of 2 (meer was niet nodig) laat wachten.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
ik vond de treinen al opvallend langzaam rijden ter hoogte van Heiloo.
ik dacht dat er onderzoek plaatsvond naar aanleiding van de springer van zaterdagavond.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Je weet hoe ernstig zo'n spoorstaafbreuk op een overweg kan zijn? Zie die van 2010 in Uithuizen waar gigantisch veel mis is gegaan, zo is uit onderzoek van de inspectie geblekenquote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef greavy het volgende:
Zucht. Eerste bericht van 20:02, de laatste van vanmiddag al. Kon men 22:00 niet eens meer halen?
[..]Altijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: