Elke trein heeft wel een wagon met normale stoelen, dus een uitzondering valt het niet te noemenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kijk, je maakt dus al een uitzondering
Gelukkig voor de meester rijdt die niet helemaal door. Dan komt 'ie niet thuis binnen zijn dienstquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is nog niks. Er rijden ook IC's Vlissingen - Groningen/Leeuwarden. Ben je ruim 5 uren onderweg
Jemig zeg, wat is 5000 euro nou op de totale begroting. Daar stoppen is gewoon een stukje klantvriendelijkheidquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
1. Waarvoor ligt dat hele station daar sowieso?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Jemig zeg, wat is 5000 euro nou op de totale begroting. Daar stoppen is gewoon een stukje klantvriendelijkheid
Uit de netverklaring:quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gelooft dat stoppen 5000 euro kost? Waaraan dan?
Klopt, al heeft Arriva wel degelijk een aantal lijnen die beginnen en eindigen in Heerenveenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat terwijl Qbuzz in dat gebied rijdt.
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit de netverklaring:
[ afbeelding ]
De indeling in stationsklassen is opgenomen in bijlage 26 en is gebaseerd op begrote aantallen in- en uitstappers, met als drempelwaarden kleiner dan 1.000, 10.000, 25.000, 75.000, groter dan 75.000 in- en uitstappers per dag; een station wordt evenwel ingedeeld in de klasse ‘halte’, als de oppervlakte van de aanwezige transferruimte kleiner is dan 2.000 m2 waarvan minder dan 20% overkapt; een station waar liften en/of roltrappen aanwezig zijn wordt steeds ingedeeld in de klasse ‘basis’ of hoger.
De toepasselijke treinhalteringscode wordt bepaald op basis van het treinnummer; voor de toepassing van de treinhalteringscodes gelden de volgende regels:
• treinhalteringscode A: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) alle stations bedient of ten hoogste
15% van de stations niet bedient;
• treinhalteringscode B: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation
volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) ten hoogste 50% van de stations niet
bedient of die deel uitmaakt van een treinserie waarvan tenminste 90% wordt gereden in een
samenstelling met niet meer dan 150 zitplaatsen.
• treinhalteringscode C: trein voor personenvervoer, zonder voorwaarden met betrekking tot
percentages niet-bediende stations.
Wauw, je moet op je knieën dat je NIET extra hoeft te betalen, om NIET vervoerd te wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef ZwarteKater het volgende:
De IC Direct is toeslag vrij. Hij rijdt alleen niet, minor detail.
Lang verhaal kort: in de kosten voor het extra stoppen op het station alleen zal het niet zitten. Misschien als je het energiegebruik erbij optelt?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.
per dag is het 5.000 euro.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.
Energieverbruik met VIRM-IV is ongeveer 4 euro per stop (Uitgangspunt is 140 km/h). Dus daar zitten ook de dikke kosten niet in.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: in de kosten voor het extra stoppen op het station alleen zal het niet zitten. Misschien als je het energiegebruik erbij optelt?
Maar dan nog, ¤ 5000 voor die paar extra dagen. Hoeveel winst maakte NS vorig jaar ook alweer?
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja serieus echt, rij die hond aan godbonken, dan had je m maar moeten aanlijnen.....
Reken maar eens voor dan, want volgens mij is het echt klinkklare kletskoek. Het is 2 dagen, en lang niet elke trein hoeft er te stoppen. Een paar smorgens en een paar smiddags. Hogere personeelslasten zijn er sowieso niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
per dag is het 5.000 euro.
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.
Hogere personeelslasten? Waarvoor? Ze zijn toch al in dienstquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
per dag is het 5.000 euro.
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.
De rijtijd is langer dan normaal en dat moet betaald wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hogere personeelslasten? Waarvoor? Ze zijn toch al in dienst
OmroepenDe conducteurs doen 80% van de tijd toch niks behalve in eerste klas zitten
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoonquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De rijtijd is langer dan normaal en dat moet betaald worden
Zou dat niet gewoon in de buffertijd opgevangen kunnen worden?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoon
0 minuten extra want in Zwolle heb je buffer zat. Oh jee, gederfde sudokutijd. Die schade moet natuurlijk vergoed worden. En die schatten we in op... KACHING vijfduizend euro. Klaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2 minuten extra, nog geen halve euro per persoon
Monopoly weet daar de fijne wel van hoop ikquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou dat niet gewoon in de buffertijd opgevangen kunnen worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |