ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 50% gewijzigd door Anne op 27-12-2014 11:05:36 ]
Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
quote:
Door meerdere verstoringen kunnen er tot onze spijt op dit moment geen treinen rijden in het zuiden van het land, met name ten zuiden van Utrecht.Het gaat om de trajecten van en naar Roosendaal, Eindhoven, Den Bosch en Lage Zwaluwe. Er rijden ook geen treinen tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Wij verwachten dat deze situatie in elk geval tot in de loop van de dag duurt. Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 10:45
Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende: Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" Martin Verkerk: ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende: Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
[..]
als de reisinformatie niet up tot date is zet je dit bij de betreffende informatie neer ipv de reizigers op deze manier nog valse hoop te geven. En de reizigers maar ergens anders moeten constateren dat er chaos is.
Ik zie een op. Exuses voor het ongemak mensen. Ik ben ook maar een autist die zonder een how to open een nieuw deel er van uit gaat dat t maar vanzelf gaat
Er wordt op dit moment gewerkt aan een geleidelijke opstart rond Den Bosch en Eindhoven. Rond Roosendaal en Lage Zwaluwe rijden beperkt treinen.Houdt ten Zuiden van Utrecht en Den Bosch rekening met vertraging en uitval.Wij hopen rond het middaguur meer te kunnen vertellen.Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 11:00
Op zaterdag 27 december 2014 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: En dan gaat Mevrouw duck op de bus zitten wachten , want er zou niks rijden. zit ze op het busperron, rijd er zonder aankondiging een ICD weg
Waarschijnlijk kan of mag een machinist door de centralisatie van de omroepdiensten niet zelf de lokale omroepinstallatie van het station gebruiken.
Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende: Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?
Ik verwacht dat zijn spin zich gaat concentreren op de denkbeeldige situaties die hiermee voorkomen zijn en hoe de reiziger zo goed mogelijk in deze zware tijden op 1, 2 en 3 is geplaatst.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op zaterdag 27 december 2014 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij de RET is het ook feest las ik? Geen metro's hier en daar en er is een tram ontspoort ergens.
Is dat niet gewoon Samen 1 ding: Lees: een randstadrail in den haag ontspoort?
Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende: Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?
Het hangt er vanaf of het NS is die de boel niet draaiend kan houden, of dat het ProRail is die uit voorzorg het treinverkeer stilgelegd heeft...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hier, stelletje kuttekoppen. Nieuw materieel aanschaffen. Is al getest, kan gewoon onderhands gegund worden, geheel eigen gezicht, geen toiletten, wat wil je nog meer
Op zaterdag 27 december 2014 11:24 schreef Dr_Flash het volgende: Hier, stelletje kuttekoppen. Nieuw materieel aanschaffen. Is al getest, kan gewoon onderhands gegund worden, geheel eigen gezicht, geen toiletten, wat wil je nog meer
Daar moet toch nog meer een eigen look aan gegeven worden zoals ze dit ook voor de fyra moesten maken. Ook kunnen ze vast nog wat eisen bedenken waardoor zelfs dit robuuste ontwerp alsnog op een nsfaal zal uitdraaien.
Ja, want men rijdt weer 'beperkt'. Wat dus inhoudt dat het enige wat er zo ongeveer rijdt ten zuiden van de rivieren het sprintertje Tilburg Universiteit - Eindhoven is.
Ja, wegens de grote drukte is het rampkaartje stukgegaan, er zijn alleen nog gele stukjes lijn te koop. Wel rode stippen nog gelukkig. Zo voorspelbaar mogelijk etc blabla gehuil
Ja sorry hoor, als er nou niks aan de hand was verder dan zeg ik 'voorruit dan maar'
Maar je ben gewoon nu als reiziger blij als je weer een zet kan doen, dan kan je er gewoon dit soort gekut niet bij hebben, het kan HET verschil maken of je de finish vanavond nog haalt of niet.
En als dat niet lukt dan komt dat door een of ander Zaadlapzwans die verzaakt zn kwijlerd aan de riem te leggen, ja rot op echt...
Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt
Op zaterdag 27 december 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende: Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt
Potdomme, je kunt me wakker maken voor een tramritje, je kunt me uren in een ICE stoppen en je hebt geen kind aan me maar vanuit je hotelbed de S-Bahn Berlijn inglijden een ABC-dagkaartje kopen en dan weg is ook erg schön
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 27 december 2014 15:00 schreef Basekid_NZ het volgende: Als je in de intercity Berlijn zit zonder reservering, kun je dan van je stoel worden gezet? Of is de reservering alleen voor het Duitse stuk
Als de stoel gereserveerd is wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 27 december 2014 15:06 schreef dennistd het volgende: Het kan wel, maar als je even kijkt naar de reserveringsschermpjes kan het eigenlijk niet verkeerd gaan
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genieten
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genieten
Daar kan je dus wel van afgebonjourd worden door een BahnComfortcardhouder, zal wel loslopen op dit tijdstip en het traject.
Stond gisteravond op Amsterdam Centraal en zag dat er een sprinter naar Den Helder vertrok. Blijkt dat ding gewoon helemaal uit Rotterdam te komen! http://ovtijden.com/arnu/rl/4082/2014-12-27T00:17:00+0100/ Probs voor degene die dit het hele traject uit kan houden
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.