ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 50% gewijzigd door Anne op 27-12-2014 11:05:36 ]
Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
quote:
Door meerdere verstoringen kunnen er tot onze spijt op dit moment geen treinen rijden in het zuiden van het land, met name ten zuiden van Utrecht.Het gaat om de trajecten van en naar Roosendaal, Eindhoven, Den Bosch en Lage Zwaluwe. Er rijden ook geen treinen tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Wij verwachten dat deze situatie in elk geval tot in de loop van de dag duurt. Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 10:45
Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende: Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" Martin Verkerk: ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef boriq het volgende: Nieuwe, maar nietszeggende update (stukje over het uitstellen van je reis en dat de reisinformatie niet up-to-date is is weggehaald) van NS:
[..]
als de reisinformatie niet up tot date is zet je dit bij de betreffende informatie neer ipv de reizigers op deze manier nog valse hoop te geven. En de reizigers maar ergens anders moeten constateren dat er chaos is.
Ik zie een op. Exuses voor het ongemak mensen. Ik ben ook maar een autist die zonder een how to open een nieuw deel er van uit gaat dat t maar vanzelf gaat
Er wordt op dit moment gewerkt aan een geleidelijke opstart rond Den Bosch en Eindhoven. Rond Roosendaal en Lage Zwaluwe rijden beperkt treinen.Houdt ten Zuiden van Utrecht en Den Bosch rekening met vertraging en uitval.Wij hopen rond het middaguur meer te kunnen vertellen.Houd er rekening mee dat de reisplanner niet up-to-date is. laatste update: 11:00
Op zaterdag 27 december 2014 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: En dan gaat Mevrouw duck op de bus zitten wachten , want er zou niks rijden. zit ze op het busperron, rijd er zonder aankondiging een ICD weg
Waarschijnlijk kan of mag een machinist door de centralisatie van de omroepdiensten niet zelf de lokale omroepinstallatie van het station gebruiken.
Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende: Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?
Ik verwacht dat zijn spin zich gaat concentreren op de denkbeeldige situaties die hiermee voorkomen zijn en hoe de reiziger zo goed mogelijk in deze zware tijden op 1, 2 en 3 is geplaatst.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op zaterdag 27 december 2014 11:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij de RET is het ook feest las ik? Geen metro's hier en daar en er is een tram ontspoort ergens.
Is dat niet gewoon Samen 1 ding: Lees: een randstadrail in den haag ontspoort?
Op zaterdag 27 december 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende: Bij welk journaal gaat vanavond Huges in boetekleed zitten vertellen dat hij echt niet is opgewassen tegen deze problematiek?
Het hangt er vanaf of het NS is die de boel niet draaiend kan houden, of dat het ProRail is die uit voorzorg het treinverkeer stilgelegd heeft...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hier, stelletje kuttekoppen. Nieuw materieel aanschaffen. Is al getest, kan gewoon onderhands gegund worden, geheel eigen gezicht, geen toiletten, wat wil je nog meer
Op zaterdag 27 december 2014 11:24 schreef Dr_Flash het volgende: Hier, stelletje kuttekoppen. Nieuw materieel aanschaffen. Is al getest, kan gewoon onderhands gegund worden, geheel eigen gezicht, geen toiletten, wat wil je nog meer
Daar moet toch nog meer een eigen look aan gegeven worden zoals ze dit ook voor de fyra moesten maken. Ook kunnen ze vast nog wat eisen bedenken waardoor zelfs dit robuuste ontwerp alsnog op een nsfaal zal uitdraaien.
Ja, want men rijdt weer 'beperkt'. Wat dus inhoudt dat het enige wat er zo ongeveer rijdt ten zuiden van de rivieren het sprintertje Tilburg Universiteit - Eindhoven is.
Ja, wegens de grote drukte is het rampkaartje stukgegaan, er zijn alleen nog gele stukjes lijn te koop. Wel rode stippen nog gelukkig. Zo voorspelbaar mogelijk etc blabla gehuil
Ja sorry hoor, als er nou niks aan de hand was verder dan zeg ik 'voorruit dan maar'
Maar je ben gewoon nu als reiziger blij als je weer een zet kan doen, dan kan je er gewoon dit soort gekut niet bij hebben, het kan HET verschil maken of je de finish vanavond nog haalt of niet.
En als dat niet lukt dan komt dat door een of ander Zaadlapzwans die verzaakt zn kwijlerd aan de riem te leggen, ja rot op echt...
Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt
Op zaterdag 27 december 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende: Je mag gewoon geen kanker zeggen. Want dan ben je De Grote Kankerzegger en wordt er dus niet meer gekeken naar wat je verder nog zegt. Hoe veel gelijk je daarmee ook hebt
Potdomme, je kunt me wakker maken voor een tramritje, je kunt me uren in een ICE stoppen en je hebt geen kind aan me maar vanuit je hotelbed de S-Bahn Berlijn inglijden een ABC-dagkaartje kopen en dan weg is ook erg schön
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 27 december 2014 15:00 schreef Basekid_NZ het volgende: Als je in de intercity Berlijn zit zonder reservering, kun je dan van je stoel worden gezet? Of is de reservering alleen voor het Duitse stuk
Als de stoel gereserveerd is wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 27 december 2014 15:06 schreef dennistd het volgende: Het kan wel, maar als je even kijkt naar de reserveringsschermpjes kan het eigenlijk niet verkeerd gaan
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genieten
Daar staan geen namen in dit geval. Dan ga ik lekker van mijn Bahn comfort genieten
Daar kan je dus wel van afgebonjourd worden door een BahnComfortcardhouder, zal wel loslopen op dit tijdstip en het traject.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Stond gisteravond op Amsterdam Centraal en zag dat er een sprinter naar Den Helder vertrok. Blijkt dat ding gewoon helemaal uit Rotterdam te komen! http://ovtijden.com/arnu/rl/4082/2014-12-27T00:17:00+0100/ Probs voor degene die dit het hele traject uit kan houden
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
Elke trein heeft wel een wagon met normale stoelen, dus een uitzondering valt het niet te noemen Trouwens Rotterdam - Den Helder lijkt me wel de langste stoptrein van Nederland, of is Utrecht - Weesp - Den Haag langer?
Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende: Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
Jemig zeg, wat is 5000 euro nou op de totale begroting. Daar stoppen is gewoon een stukje klantvriendelijkheid
De indeling in stationsklassen is opgenomen in bijlage 26 en is gebaseerd op begrote aantallen in- en uitstappers, met als drempelwaarden kleiner dan 1.000, 10.000, 25.000, 75.000, groter dan 75.000 in- en uitstappers per dag; een station wordt evenwel ingedeeld in de klasse ‘halte’, als de oppervlakte van de aanwezige transferruimte kleiner is dan 2.000 m2 waarvan minder dan 20% overkapt; een station waar liften en/of roltrappen aanwezig zijn wordt steeds ingedeeld in de klasse ‘basis’ of hoger.
De toepasselijke treinhalteringscode wordt bepaald op basis van het treinnummer; voor de toepassing van de treinhalteringscodes gelden de volgende regels: • treinhalteringscode A: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) alle stations bedient of ten hoogste 15% van de stations niet bedient; • treinhalteringscode B: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) ten hoogste 50% van de stations niet bedient of die deel uitmaakt van een treinserie waarvan tenminste 90% wordt gereden in een samenstelling met niet meer dan 150 zitplaatsen. • treinhalteringscode C: trein voor personenvervoer, zonder voorwaarden met betrekking tot percentages niet-bediende stations.
De indeling in stationsklassen is opgenomen in bijlage 26 en is gebaseerd op begrote aantallen in- en uitstappers, met als drempelwaarden kleiner dan 1.000, 10.000, 25.000, 75.000, groter dan 75.000 in- en uitstappers per dag; een station wordt evenwel ingedeeld in de klasse ‘halte’, als de oppervlakte van de aanwezige transferruimte kleiner is dan 2.000 m2 waarvan minder dan 20% overkapt; een station waar liften en/of roltrappen aanwezig zijn wordt steeds ingedeeld in de klasse ‘basis’ of hoger.
De toepasselijke treinhalteringscode wordt bepaald op basis van het treinnummer; voor de toepassing van de treinhalteringscodes gelden de volgende regels: • treinhalteringscode A: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) alle stations bedient of ten hoogste 15% van de stations niet bedient; • treinhalteringscode B: trein voor personenvervoer die op zijn route van begin- naar eindstation volgens dienstregeling (het traject onder één treinnummer) ten hoogste 50% van de stations niet bedient of die deel uitmaakt van een treinserie waarvan tenminste 90% wordt gereden in een samenstelling met niet meer dan 150 zitplaatsen. • treinhalteringscode C: trein voor personenvervoer, zonder voorwaarden met betrekking tot percentages niet-bediende stations.
Oprotten met die wauwelkoek. Ik stel een duidelijke vraag, ik wil een duidelijk antwoord.
er wordt gewoon geschermd met "het kost te veel geld" en dan wordt er een bedrag uit de lucht gegraaid zodat mensen denken "Ja dat is wel een hoop geld. Okee." Dat met die toiletten in die SLT's weet je ook nog wel he, die 7 ton per stuk zouden kosten.
Ja serieus echt, rij die hond aan godbonken, dan had je m maar moeten aanlijnen.....
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.
Nu moeten duizenden mensen wachten, eventueel worden er zelfs bussen ingehuurd voor duizenden euros. Voor een hond
Niet alleen het halteren, maar ook extra kosten vanwege energie, hogere personeelslasten, omroepen, etc.
Reken maar eens voor dan, want volgens mij is het echt klinkklare kletskoek. Het is 2 dagen, en lang niet elke trein hoeft er te stoppen. Een paar smorgens en een paar smiddags. Hogere personeelslasten zijn er sowieso niet.
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV) Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.
Voor 1 hond het treinverkeer stilleggen, maar niet voor honderden mensen 1 extra stop willen maken op een bestaande halte.. Reiziger op 1, 2 of 3? ... Echt nie!
0 minuten extra want in Zwolle heb je buffer zat. Oh jee, gederfde sudokutijd. Die schade moet natuurlijk vergoed worden. En die schatten we in op... KACHING vijfduizend euro. Klaar
Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef James1988 het volgende: Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV) Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.
Dat is dus maar 1/10 van wat ns beweerd. Bovendien hoeven echt niet alle treinen daar te stoppen, alleen voor en na de wedstrijden.
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Kijk dat je als NS helemaal niet WIL doen waar je voor betaald wordt, dat is niks nieuws. Maar lazer dan gewoon op en laat een ander het doen. Er zijn er zat die wel dienst WILLEN verlenen. Virgin, Arriva, noem het allemaal maar op.
Ik werk natuurlijk niet voor de NS, maar wij hebben inderdaad 'afstaptijd'. Niemand bij ons klaagt als ze iets later binnen komen van hun laatste slag, Ik heb wel eens 2 uur bijgelegd toen het rangeerproces spaak liep door sneeuw/calamiteiten. Die heb ik niet laten vergoeden. Je kan soms ook wat eerder naar huis als je rangeerdienst hebt. Geven en nemen.
Weet niet hoe ze het bij de NS doen maar bij ons is 5 minuten later klaar een kwartier extra loon of je bouwt het op in extra verlofdagen.
Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
onzin. Fles komt nooit uit Leeuwarden, en 12 of 11 minuten buffer maakt geen hol uit.
Oh en het belang van Fles is echt wel kleiner dan het belang van duizenden schaatsfans.
Sowieso, sinds wanneer boeit het belang van Fles überhaupt wat voor NS? Alleen als het in hun eigen straatje past, en dan doen alsof ze het voor Fles doen Waardeloze ballentent.
Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanaf
Bovendien, het is niet alsof men ineens besloten heeft dat er een schaatswedstrijd is. Dat is maanden op voorhand bekend en als NS wil kunnen ze maanden op voorhand al zorgen dat dat in de dienstregeling is verwerkt.
Bij NS staken ze gewoon in de spits omdat de werkdruk ze te hoog is.
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen. Hier hebben de planners het wel aardig door, maar met zo'n grote organisatie als NS is dat lastig. Vooral als je binnenkomt op een groot station aan één kant, en helemaal aan de andere kant weer moet vertrekken zonder tijd te hebben om even een plas te doen ofzo. Dat is wel kwalijk.
Dat is allemaal naar, maar niet staakwaardig. Daar moet men wel over kunnen praten.
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.
Nu moeten duizenden mensen wachten, eventueel worden er zelfs bussen ingehuurd voor duizenden euros. Voor een hond
Het probleem met honten is vaak dat er een baasje achteraan loopt. En daar zit het risico, niet in de hont maar in het baasje.
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanaf
Bovendien, het is niet alsof men ineens besloten heeft dat er een schaatswedstrijd is. Dat is maanden op voorhand bekend en als NS wil kunnen ze maanden op voorhand al zorgen dat dat in de dienstregeling is verwerkt.
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doen
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen. Hier hebben de planners het wel aardig door, maar met zo'n grote organisatie als NS is dat lastig. Vooral als je binnenkomt op een groot station aan één kant, en helemaal aan de andere kant weer moet vertrekken zonder tijd te hebben om even een plas te doen ofzo. Dat is wel kwalijk.
Dat is allemaal naar, maar niet staakwaardig. Daar moet men wel over kunnen praten.
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doen
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
Dat zou ook zomaar kunnen. Ik ken toevallig 2 machinisten uit Den Haag CS, maar heb ze er verder niet over gesproken. Zal ongetwijfeld wel vaker een punt van discussie zijn geweest.
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken. 1) Kennelijk is het dan normaal om geluiden vanaf de werkvloer aan je laars te lappen 2) Als je nog eens wat voor elkaar wilt krijgen: Hoppa gooi de staakbijl er maar in en het komt goed.
Moet het hier een soort België worden of zo? Wilma word eens wakker joh
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken. 1) Kennelijk is het dan normaal om geluiden vanaf de werkvloer aan je laars te lappen 2) Als je nog eens wat voor elkaar wilt krijgen: Hoppa gooi de staakbijl er maar in en het komt goed.
Moet het hier een soort België worden of zo? Wilma word eens wakker joh
Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een kutland. Maar eens zien wat de Oudejaarsloten opbrengen en dan een lekkere ride uitzoeken
Niet veel, ik ga er dit jaar met de jackpot vandoor.
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.
Wat is het 'verdien plan' van Arriva hierachter? Of wie betaalt ze hiervoor
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.
Wat is het 'verdien plan' van Arriva hierachter? Of wie betaalt ze hiervoor
Geen idee, maar het is zo geregeld na een telefoontje van de burgemeester van Heerenveen