Dat is dus maar 1/10 van wat ns beweerd. Bovendien hoeven echt niet alle treinen daar te stoppen, alleen voor en na de wedstrijden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef James1988 het volgende:
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV)
Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.
Ik werk natuurlijk niet voor de NS, maar wij hebben inderdaad 'afstaptijd'. Niemand bij ons klaagt als ze iets later binnen komen van hun laatste slag, Ik heb wel eens 2 uur bijgelegd toen het rangeerproces spaak liep door sneeuw/calamiteiten. Die heb ik niet laten vergoeden. Je kan soms ook wat eerder naar huis als je rangeerdienst hebt. Geven en nemen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Monopoly weet daar de fijne wel van hoop ik
onzin. Fles komt nooit uit Leeuwarden, en 12 of 11 minuten buffer maakt geen hol uit.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Bij NS staken ze gewoon in de spits omdat de werkdruk ze te hoog is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:33 schreef Monopoly het volgende:
Weet niet hoe ze het bij de NS doen maar bij ons is 5 minuten later klaar een kwartier extra loon of je bouwt het op in extra verlofdagen.
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanafquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hebt een knoop in zowel Leeuwarden en Zwolle. Als de tijd daartussen te lang wordt dan gaan overstappen de mist in. Fles boos als hij van Groningen naar Deventer moet, hij had zijn overstap gemist omdat die stomme trein uit Leeuwarden te laat kwam.
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij NS staken ze gewoon in de spits omdat de werkdruk ze te hoog is.
Het probleem met honten is vaak dat er een baasje achteraan loopt. En daar zit het risico, niet in de hont maar in het baasje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heeft iemand een idee hoe dit in andere landen gaat? Ik vind het persoonlijk onzin om het treinverkeer voor een hond stil te gaan leggen. Een koe of een paard zijn een stuk zwaarder en beschadigen de trein en/of infra. Bij een hond kan ik het me niet voorstellen.
Nu moeten duizenden mensen wachten, eventueel worden er zelfs bussen ingehuurd voor duizenden euros. Voor een hond
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die overstappen in Zwolle zijn achterlijk lang. De IC uit Leeuwarden komt 5 minuten voor de IC uit Groningen binnen, en vertrekt later. Die 3 minuten extra voor een stop in IJsstadion kan er dan ook nog wel vanaf
Bovendien, het is niet alsof men ineens besloten heeft dat er een schaatswedstrijd is. Dat is maanden op voorhand bekend en als NS wil kunnen ze maanden op voorhand al zorgen dat dat in de dienstregeling is verwerkt.
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van staken, maar ik begrijp het wel. Ik heb er een schufthekel aan als ik binnenkom vanuit Winschoten bijvoorbeeld, en ik moet van de B zijde van het station naar de A zijde bijna rennen om op tijd te kunnen vertrekken. Ik hoef echt geen pauze tussen slagen, maar een beetje op het gemak is wel prettig om het koppie er bij te houden. Wanneer je gaat haasten, maak je fouten. En als ik mijn trein door rood jank omdat ik te gehaast bezig ben, heb ik de poppen aan het dansen.
Hier hebben de planners het wel aardig door, maar met zo'n grote organisatie als NS is dat lastig. Vooral als je binnenkomt op een groot station aan één kant, en helemaal aan de andere kant weer moet vertrekken zonder tijd te hebben om even een plas te doen ofzo. Dat is wel kwalijk.
Dat is allemaal naar, maar niet staakwaardig. Daar moet men wel over kunnen praten.
Ook dat is iets wat je kunt afstemmen met elkaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Richting Zwolle kan het wel, maar dan alleen als je overeenstemming met Arriva hebt over de Emmerlijn. Die trein zou iets sneller moeten rijden, waardoor de volgorde van binnenkomst omgedraaid is. Normaal komt eerst de Leeuwarder en dan de Emmenaar, maar bij dit soort dingen zou je dat net andersom moeten doen
Dat zou ook zomaar kunnen. Ik ken toevallig 2 machinisten uit Den Haag CS, maar heb ze er verder niet over gesproken. Zal ongetwijfeld wel vaker een punt van discussie zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het al vaker aangegeven maar heeft de NS er steeds niets mee gedaan. Dan moet je maar gaan staken om echt iets voor elkaar te krijgen. Binnen enkele uren deed NS beloftes dat ze het zouden aanpakken..
Wilma is op kerstreces. Die geeft geen neukquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat is dan om meerdere redenen een zorgwekkend teken.
1) Kennelijk is het dan normaal om geluiden vanaf de werkvloer aan je laars te lappen
2) Als je nog eens wat voor elkaar wilt krijgen: Hoppa gooi de staakbijl er maar in en het komt goed.
Moet het hier een soort België worden of zo? Wilma word eens wakker joh
Niet veel, ik ga er dit jaar met de jackpot vandoor.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een kutland. Maar eens zien wat de Oudejaarsloten opbrengen en dan een lekkere ride uitzoeken
gewoon zo'n miljoentje vind ik ook wel prima hoorquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet veel, ik ga er dit jaar met de jackpot vandoor.
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |