SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen is niet meer mogelijk! Dit kon van 21 november t/m 28 november
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december is de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Je kon al kijken of jouw nummer erin stond via: http://www.staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
Deze werd uitgezonden op 21 november 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door FritsFlits op 19-12-2014 22:10:58 ]"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Nieuwe binnenkomers waar ik blij mee ben:
King Crimson
The Offspring (2x)
Rammstein (2X)
Billy Joel
Red Hot Chili Peppers (3x)
Tom Petty
Lenny Kravitz
Green Day (4x)
Run D.M.C.
Pearl Jam
Aerosmith (2x)
System of a Down
Bon Jovi
Smashing Pumpkins (2x)
Metallica
Scorpions
Prodigy (2x)
Queens of the Stoneage
Whitesnake
Linkin Park
Foo Fighters
Iron Maiden
Slayer
Als ik dit zo bekijk is de lijst er absoluut niet slechter op geworden! De lijst is in ieder geval weer een beetje opgerocked!![]()
![]()
Ik heb je plaatje in de OP gezet (onderaan). Vind je dat goed?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik speel even voor Pino en heb dit grafiekje gemaaktAantal nummers per decennium door de jaren heen. Dit jaar voor het eerst meer nummers uit de 90s dan uit de 60s dus.
[ afbeelding ]
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ja tuurlijk, ik ben vereerdquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:07 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik heb je plaatje in de OP gezet (onderaan). Vind je dat goed?![]()
![]()
Ik vind het toch wel zonde van de Beatles hoor. Hun hoogste positie is 50!
En A Day in the Life pas op 148
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
Van de Beatles zijn maar 2 nummers gestegen, Fool on the Hill en Come Together. De rest is gezakt of verdwenen uit de lijst. Vrees dat ze over een paar jaar zijn ingehaald door Coldplay qua aantal noteringen.When I was a child I had a fever.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:25 schreef cafca het volgende:
En Ne Me Quitte Pas maar op 150, en Happy op 25, Formidable op 32 en 3x Coldplay in de top 25![]()
Ik snap het echt niet, al die mensen die Stromae zo 'formidable' vindenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Formidable is een prachtig nummer en wat mij betreft nu al een klassieker!![]()
![]()
Zouden we daar gewoon te oud voor zijn ofzo?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:34 schreef D. het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet, al die mensen die Stromae zo 'formidable' vinden![]()
Aan de zang, het gitaar- en basspel zal het toch niet liggen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:29 schreef Homdeck het volgende:
Van de Beatles zijn maar 2 nummers gestegen, Fool on the Hill en Come Together. De rest is gezakt of verdwenen uit de lijst. Vrees dat ze over een paar jaar zijn ingehaald door Coldplay qua aantal noteringen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Er zijn ook 'ouderen' die het te pruimen vindenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zouden we daar gewoon te oud voor zijn ofzo?![]()
![]()
Formidable snap ik ook niet. Vind het een vrij eentonig en saai lied"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Loretta Schrijverquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:38 schreef D. het volgende:
[..]
Er zijn ook 'ouderen' die het te pruimen vinden"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Wat een gezucht en gezanik hier trouwens... het lijkt het tehuis van m'n grootmoeder wel....
Dan zitten jullie als "muziekliefhebbers" weken te wachten op de lijst van de top 2000, en in plaats van dansen om de leuke nummers die er in staan gaan we lekker met z'n allen zeuren wat voor 'troep' der wel niet allemaal in staat.
Vinden jullie niet dat jullie jezelf een beetje tekort hiermee doen?![]()
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef NaturalScience het volgende:
Wat een gezucht en gezanik hier trouwens... het lijkt het tehuis van m'n grootmoeder wel....
Dan zitten jullie als "muziekliefhebbers" weken te wachten op de lijst van de top 2000, en in plaats van dansen om de leuke nummers die er in staan gaan we lekker met z'n allen zeuren wat voor 'troep' der wel niet allemaal in staat.
Vinden jullie niet dat jullie jezelf een beetje tekort hiermee doen?quote:![]()
![]()
Dat is typisch Nederlands. Sorryquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef NaturalScience het volgende:
Vinden jullie niet dat jullie jezelf een beetje tekort hiermee doen?
Mijn zus is 52, en vind Stromae ook geweldig.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:38 schreef D. het volgende:
[..]
Er zijn ook 'ouderen' die het te pruimen vinden
Overigens, de echte beste 2000 nummers ooit gemaakt staan natuurlijk gewoon hier: MUZ / Meest beluisterde 2000 op youtube![]()
Word en PDF. Zie OPquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Waar kun je ongeveer zien op welk tijdstip welke nummers komen?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ach, als iedereen dezelfde smaak had zou het ook een saaie bedoening wordenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn zus is 52, en vind Stromae ook geweldig.
Overigens, de echte beste 2000 nummers ooit gemaakt staan natuurlijk gewoon hier: MUZ / Meest beluisterde 2000 op youtube![]()
![]()
Zeiken is leuk, en tegen de tijd dat de uitzending begint genieten we toch wel van de (meeste) muziekquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef NaturalScience het volgende:
Vinden jullie niet dat jullie jezelf een beetje tekort hiermee doen?![]()
![]()
Dan zou het de Radio2 Top20 hetenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, als iedereen dezelfde smaak had zou het ook een saaie bedoening worden
Zijn we wel snel klaar"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Zeiken is leuk, en tegen de tijd dat de uitzending begint genieten we toch wel van de (meeste) muziek![]()
![]()
Nee hoor, ik krijg in m'n eentje ook wel een lijst met 2000 platen volquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:44 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dan zou het de Radio2 Top20 heten
Zijn we wel snel klaar![]()
![]()
Maar je mocht maar op maximaal 20 nummers stemmen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:45 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik krijg in m'n eentje ook wel een lijst met 2000 platen vol![]()
Punt is dat we maar op 20 platen mogen stemmen en als al die lijstjes hetzelfde zijn..quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:45 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik krijg in m'n eentje ook wel een lijst met 2000 platen vol
Oja, hm, nieuwe spelregels dan maarquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:46 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Punt is dat we maar op 20 platen mogen stemmen en als al die lijstjes hetzelfde zijn..![]()
![]()
15 keuzelijst en 1985 vrije keuzes?quote:"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Oh, tijdens de Top ga ik weer blij worden van pareltjes, vergeten hits, gezellige dansliedjes en weetikveel wat nog meer. En plaspauzes zijn ook nodig. Ik vind alleen die meer 'rock' en 3fmmuziek geen aanwinst. Iron Maiden, ja graag, hoort er naast bijv AC/DC gewoon in, maar Linkin Park en The Offspring?Hou ff op zeg. En Prodigy?![]()
Breaking the Habbit is wat mij betreft één van de weinige (zo niet het enige) echt goede nummer dat deze band ooit heeft gemaakt. Dus wat mij betreft terecht.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, tijdens de Top ga ik weer blij worden van pareltjes, vergeten hits, gezellige dansliedjes en weetikveel wat nog meer. En plaspauzes zijn ook nodig. Ik vind alleen die meer 'rock' en 3fmmuziek geen aanwinst. Iron Maiden, ja graag, hoort er naast bijv AC/DC gewoon in, maar Linkin Park? Hou ff op zeg. En Prodigy?![]()
![]()
Ach Out of Space tussen Neil Diamond en Boudewijn de Groot heeft ook wel zijn charmequote:Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, tijdens de Top ga ik weer blij worden van pareltjes, vergeten hits, gezellige dansliedjes en weetikveel wat nog meer. En plaspauzes zijn ook nodig. Ik vind alleen die meer 'rock' en 3fmmuziek geen aanwinst. Iron Maiden, ja graag, hoort er naast bijv AC/DC gewoon in, maar Linkin Park en The Offspring?Hou ff op zeg. En Prodigy?.
Al vind ik het wel vreemd dat dat nummer de top 2000 heeft gehaald, ik kan me niet voorstellen dat die in de keuzelijst stond toch?When I was a child I had a fever.
Heb er ook niets op tegen dat ze er in staan, als puber vond ik ze geweldig.quote:
Ik had wel liever Smack My Bitch Up gezien, maar die zal wel niet Radio 2 verantwoord zijn denk ik.When I was a child I had a fever.
Met uitgaan kan ik een nummer van The Prodigy prima hebben, maar op radio2 in de Top2000 heeft het in mijn optiek weinig te zoeken.![]()
Kwestie van wennenquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Met uitgaan kan ik een nummer van The Prodigy prima hebben, maar op radio2 in de Top2000 heeft het in mijn optiek weinig te zoeken.
Vroeger vonden mensen die wilde langharige jongens uit Liverpool 'not done'![]()
![]()
Zelfde geldt voor Fatboy Slim eigenlijk. Die staat er in met Praise You, maar ik vraag me wel af waarom dan uitgerekend met dat nummer.When I was a child I had a fever.
Omdat dat zijn beste nummer is?quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:04 schreef Homdeck het volgende:
Zelfde geldt voor Fatboy Slim eigenlijk. Die staat er in met Praise You, maar ik vraag me wel af waarom dan uitgerekend met dat nummer.![]()
![]()
Mr. Bojangles op 101638 plaatsen gezakt...
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Over een jaar of 10 zijn die jongens ook zo ongeveer uit de lijst verdwenen. Hadden ze nou maar een betere drummer gehad....quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:03 schreef D. het volgende:
[..]
Kwestie van wennen
Vroeger vonden mensen die wilde langharige jongens uit Liverpool 'not done'![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Die stond zeker wel in de keuzelijst. Samen met Firestarter.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:55 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ach Out of Space tussen Neil Diamond en Boudewijn de Groot heeft ook wel zijn charme.
Al vind ik het wel vreemd dat dat nummer de top 2000 heeft gehaald, ik kan me niet voorstellen dat die in de keuzelijst stond toch?Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Firestarter vond ik altijd wat minderquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die stond zeker wel in de keuzelijst. Samen met Firestarter.![]()
![]()
Die. En vind Rockafella Skank en zijn remix van Brimful of Asha ook beter.quote:When I was a child I had a fever.
Ow apartquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die stond zeker wel in de keuzelijst. Samen met Firestarter.Spreekt wel voor Radio 2 dat ze dat doen.
Caravan of love?quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vond Fatboy slim in zijn bandje vroeger leuker
Da's gewoon van Cornershop vind ikquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:10 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Die. En vind Rockafella Skank en zijn remix van Brimful of Asha ook beter.![]()
![]()
Ik vind the prodigy er gewoon in horen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, tijdens de Top ga ik weer blij worden van pareltjes, vergeten hits, gezellige dansliedjes en weetikveel wat nog meer. En plaspauzes zijn ook nodig. Ik vind alleen die meer 'rock' en 3fmmuziek geen aanwinst. Iron Maiden, ja graag, hoort er naast bijv AC/DC gewoon in, maar Linkin Park en The Offspring?Hou ff op zeg. En Prodigy?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Voor jou is het ook een 'oude band'quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind the prodigy er gewoon in horen.![]()
![]()
Mja. Maar de remix vind ik heul wat beter dan het origineelquote:
Hij klinkt wat hipper iddquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:14 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Mja. Maar de remix vind ik heul wat beter dan het origineel![]()
![]()
En Happy Hour en wat het restant van de band daarna als The Beautiful South ging doen vond ik helemaal geniaalquote:![]()
Het gaat om de beste 2000 nummers, niet om de leeftijd. maar om te rijpen moet je een aantal jaar oud zijn. Die leeftijd heeft Out of Space zeker bereiktquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jennifer, Allison, Phillipa, Sue..quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En Happy Hour en wat het restant van de band daarna als The Beautiful South ging doen vond ik helemaal geniaal![]()
![]()
Wij zijn ermee opgegroeid, en toen was het vernieuwend, modern, toen jij geboren bent was het er al.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat om de beste 2000 nummers, niet om de leeftijd. maar om te rijpen moet je een aantal jaar oud zijn. Die leeftijd heeft Out of Space zeker bereikt
Ik vind alles van voor mijn geboorte ook automatisch geschikt, want 'oude zooi', maar die grens verschuift![]()
![]()
Als niet dance liefhebber vind ik Prodigy wel erg goed, net als Faithless trouwensFor you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
quote:
Die hoort ook in de top 2000 natuurljjk![]()
Ik vind het wel een goede toevoeging aan de lijst dat dit soort muziek erin komt. Het zorgt sowieso voor meer variatie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:24 schreef laxus13 het volgende:
Als niet dance liefhebber vind ik Prodigy wel erg goed, net als Faithless trouwensDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ouwe poep!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gaat om de beste 2000 nummers, niet om de leeftijd. maar om te rijpen moet je een aantal jaar oud zijn. Die leeftijd heeft Out of Space zeker bereikt
![]()
Beide magistraal!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:24 schreef laxus13 het volgende:
Als niet dance liefhebber vind ik Prodigy wel erg goed, net als Faithless trouwens![]()
Een overdosis aan Nederlandse artiesten is sowieso niet realistisch, maar goed, da's onderdeel van het pact dat de artiesten en radiozenders met elkaar hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:03 schreef cafca het volgende:
Ik heb minder moeite met the Prodigy dan met 20 nummers van Bløf, Anouk of Nick & Simon![]()
![]()
Ik hoorde deze net op 3FM, kom erachter dat deze ook niet in de lijst staat:
Komt volgend jaar in mijn vrije keuzes!![]()
Zojuist met veel genoegen al het commentaar gelezen op de lijst. Heb de lijst nog niet gezien overigens..
Jullie doen trouwens net alsof de lijst niet eerlijk zou zijn samengesteld en alsof de keuzelijst niet representatief zou zijn...
![]()
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Oh? Want? Echt? Nee toch? Euh... Jemig!quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:40 schreef peaceman het volgende:
Zojuist met veel genoegen al het commentaar gelezen op de lijst. Heb de lijst nog niet gezien overigens..
Jullie doen trouwens net alsof de lijst niet eerlijk zou zijn samengesteld en alsof de keuzelijst niet representatief zou zijn...
![]()
![]()
Zoals ik al zei:quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:40 schreef peaceman het volgende:
Onafhankelijke, onbeperkte keuzelijst, zonder verdere manipulatie. Gangnam Style is het beste nummer ooit gemaakt. Punt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:41 schreef cafca het volgende:
[..]
de echte beste 2000 nummers ooit gemaakt staan natuurlijk gewoon hier: MUZ / Meest beluisterde 2000 op youtube![]()
Heeft die metaan een nieuw account?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:
[..]
Onafhankelijke, onbeperkte keuzelijst, zonder verdere manipulatie. Gangnam Style is het beste nummer ooit gemaakt. Punt.When I was a child I had a fever.
In het kader van kerst...we hebben nu toch echt afscheid moeten nemen van Happy x-mas (war is over) van John Lennon
Vond dat toch altijd een van de betere kerstliedjes.
Verder ook dit jaar best een hoop gouwe ouwen die plaats hebben moeten maken voor nieuwerwetse troep. Gelukkig is meestal de helft van die zooi er het jaar er op weer uit (al komt daar natuurlijk weer het nieuwe jaar voor in de plaats). Enige jammere is dat veel ouwetjes nooit meer terug komen. Maar goed, de lijst moet nu eenmaal steeds meer jaren herbergen (en steeds meer jongeren stemmen). En de lijst met nieuwkomers zit nu ook vol met veel rock dat er al jaren geleden in had moeten komen. Da's dan wel weer een goede zaak. Jammer alleen dat die dan de plek van onderstaande liedjes innemen en niet die van Gersh pardoel ofzo...
Vaarwel Koot & Bie & Toon Hermans
Nooit meer de zwoele stem van Billie Holiday met haar summertime
Vaarwel beide versie van Summer in the city
Nooit meer Lazy sunday, Itchycoo park, friday on my mind, no milk today... al die nostalgische 60ers.
Tot nooit meer ziens golden 80s met People are People & Joan Armatrading
Gelukkig krijgen we er een hoop van the Script voor terug
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Aangezien ik weet dat hier die hard fans zitten (hi FritsFlits):
https://veiling.3fm.nl/boxershort-van-sander-de-heer
On-topic: Heb er zin in, tot donderdag!!Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ben er zelf enorm blij meequote:Op zaterdag 20 december 2014 13:05 schreef Uccie het volgende:
Aangezien ik weet dat hier die hard fans zitten (hi FritsFlits):
https://veiling.3fm.nl/boxershort-van-sander-de-heer
On-topic: Heb er zin in, tot donderdag!!"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Je bent vol aan het bieden begrijp ik!quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:06 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik hoorde het al via Glittertje, ben er zelf enorm blij meeOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik was aan het sparen om Afrikaan Beat aan te vragen, maar dit gaat voor"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Nu al heerlijk die top 2000. Tweede kerstdag net na het eten zo tegen 8 uur het volgende nummer plots op de radio.![]()
![]()
13 minuten is dat nummer.... zullen ze die helemaal uitzenden?quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:57 schreef Molurus het volgende:
Omg, King Crimson - Starless staat erin!!![]()
![]()
![]()
Prachtig nummer idd!![]()
En anders zet ik de top 2000 uit en de CD aan. Ik zal dat nummer helemaal horen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:41 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
13 minuten is dat nummer.... zullen ze die helemaal uitzenden?![]()
Prachtig nummer idd!
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Dit ja, hoewel ik een beetje teleurgesteld ben, dat je bij de golden 80's Hazel 'O Connor vergeten bent.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:09 schreef Knipoogje het volgende:
In het kader van kerst...we hebben nu toch echt afscheid moeten nemen van Happy x-mas (war is over) van John Lennon
Vond dat toch altijd een van de betere kerstliedjes.
Verder ook dit jaar best een hoop gouwe ouwen die plaats hebben moeten maken voor nieuwerwetse troep. Gelukkig is meestal de helft van die zooi er het jaar er op weer uit (al komt daar natuurlijk weer het nieuwe jaar voor in de plaats). Enige jammere is dat veel ouwetjes nooit meer terug komen. Maar goed, de lijst moet nu eenmaal steeds meer jaren herbergen (en steeds meer jongeren stemmen). En de lijst met nieuwkomers zit nu ook vol met veel rock dat er al jaren geleden in had moeten komen. Da's dan wel weer een goede zaak. Jammer alleen dat die dan de plek van onderstaande liedjes innemen en niet die van Gersh pardoel ofzo...
Vaarwel Koot & Bie & Toon Hermans
Nooit meer de zwoele stem van Billie Holiday met haar summertime
Vaarwel beide versie van Summer in the city
Nooit meer Lazy sunday, Itchycoo park, friday on my mind, no milk today... al die nostalgische 60ers.
Gelukkig krijgen we er een hoop van the Script voor terug![]()
ja grappig ik deed deze altijd bij mijn vrije keuze bij wijze van grap (heb die CD van hun grijs gedraaid vroeger) had niet verwacht dat die ooit de top 2000 zou halenquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef NaturalScience het volgende:
Nu al heerlijk die top 2000. Tweede kerstdag net na het eten zo tegen 8 uur het volgende nummer plots op de radio.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Joshua Kadison - Jessie is trouwens alweer gedaald..... de dag dat die uit de top 2000 valt zou voor mij toch wel een erg droevig moment zijn.![]()
![]()
Deed ik altijd met Tonight tonight van de Smashing pumpkinsquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja grappig ik deed deze altijd bij mijn vrije keuze bij wijze van grap (heb die CD van hun grijs gedraaid vroeger) had niet verwacht dat die ooit de top 2000 zou halen
Altijd al gezegd dat de rockbands goed scoren bij het grote publiek als er van die epische stukjes in zitten waarin het ruige ineens afgewisseld wordt met rustig/opzwepend.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Smashing Pumpkins staat er dit jaar plots 3 keer in zelfs. Terwijl er vorig jaar nog niets van deze band in de lijst stond.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Deed ik altijd met Tonight tonight van de Smashing pumpkins
Altijd al gezegd dat de rockbands goed scoren bij het grote publiek als er van die epische stukjes in zitten waarin het ruige ineens afgewisseld wordt met rustig/opzwepend.![]()
Och, da's Skyradiogeneuzelquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:57 schreef NaturalScience het volgende:
Joshua Kadison - Jessie is trouwens alweer gedaald..... de dag dat die uit de top 2000 valt zou voor mij toch wel een erg droevig moment zijn.![]()
![]()
Paar daagjes nog
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als Pet Shop Boys en Eurythmics de lijst betreden met nummers uit de 80s die nog nooit eerder in de lijst stonden, dan hoef je hoop echt niet op te geven dat "People are People" nog eens terugkeert.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:09 schreef Knipoogje het volgende:
West End Girls viel in 2007 uit de lijst, om het jaar daarna terug te keren. Inmiddels is het nummer weer opgeklommen tot 1402 en staat het zelfs boven It's A Sin.![]()
Origineel van Jim Bakkum is beter.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:57 schreef NaturalScience het volgende:
Joshua Kadison - Jessie is trouwens alweer gedaald..... de dag dat die uit de top 2000 valt zou voor mij toch wel een erg droevig moment zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Totaal niet erg dat zo'n nummer verdwijnt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:57 schreef NaturalScience het volgende:
Joshua Kadison - Jessie is trouwens alweer gedaald..... de dag dat die uit de top 2000 valt zou voor mij toch wel een erg droevig moment zijn.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee![]()
op 666quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:52 schreef het_fokschaap het volgende:
Staat Eternal Flame nog in de lijst?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Schijnt dat een aantal Fokkers er altijd naakt naar luistertquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Schijnt trouwens dat Susanna Hoffs dat nummer naakt heeft ingezongen"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Dan is het wel handig als je weet wanneer die langskomtquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:01 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Schijnt dat een aantal Fokkers er altijd naakt naar luistert![]()
quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dan is het wel handig als je weet wanneer die langskomt
Make love, not war ☮![]()
Waarschijnlijk "12 uur"quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dan is het wel handig als je weet wanneer die langskomt
Bijna
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Split Enz gestegen![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
kan ik mijn stem nog veranderen?
ik dacht dat die Paolo Nutini alleen maar 13 in een dozijn pop plaatjes maakte. maar dit is echt andere koek.
er is ook een korte film gemaakt die het lied nog mysterieuzer maakt
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Iron Sky wel aardig bekend dacht ik
Was hij niet op Pinkpop aanwezig?quote:Op zondag 21 december 2014 16:53 schreef FritsFlits het volgende:
Iron Sky wel aardig bekend dacht ikFor you, there'll be no more crying.
Geen idee. Ik ken het nummer omdat het aantal keer is gebruikt in afleveringen van series die voorbij zijn gekomen bij mij.quote:"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Hoor het nu voor het eerstquote:Op zondag 21 december 2014 16:53 schreef FritsFlits het volgende:
Iron Sky wel aardig bekend dacht ik![]()
![]()
Ah zo, ik ken het weer van een top waar dit nummer best hoog stondquote:Op zondag 21 december 2014 17:00 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken het nummer omdat het aantal keer is gebruikt in afleveringen van series die voorbij zijn gekomen bij mij.
For you, there'll be no more crying.
ik hoorde het vanmorgen op serious request voorbij komen. ik was aangenaam verrastquote:Op zondag 21 december 2014 16:53 schreef FritsFlits het volgende:
Iron Sky wel aardig bekend dacht ikWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Dan heeft dat lobbyen van jou toch nog nut gehad. Best een leuk 80's nummer inderdaad, al snap ik niet waarom je er helemaal lyrisch over bent.quote:![]()
Dit.quote:Op zondag 21 december 2014 17:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik hoorde het vanmorgen op serious request voorbij komen. ik was aangenaam verrast![]()
Heb ik zo gelobbyd ja?quote:Op zondag 21 december 2014 18:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dan heeft dat lobbyen van jou toch nog nut gehad. Best een leuk 80's nummer inderdaad, al snap ik niet waarom je er helemaal lyrisch over bent.Niet echt erg in gehad, al vind ik het wel een enorm mooi liedje ja
Het raakt me, live nog meer dan de studioversie
message to my girl is prachtig!quote:Op zondag 21 december 2014 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb ik zo gelobbyd ja?Niet echt erg in gehad, al vind ik het wel een enorm mooi liedje ja
Het raakt me, live nog meer dan de studioversie
Ook zo'n nummer wat een beetje in de vergetelheid is geraakt bij het jongere publiek. Crowded House kent men nog wel, maar Split Enz...?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
spilt enz heeft wel meer mooie liedjes gemaakt.. Sugar and spice is weird, maar wel mooi.quote:Op zondag 21 december 2014 19:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook zo'n nummer wat een beetje in de vergetelheid is geraakt bij het jongere publiek. Crowded House kent men nog wel, maar Split Enz...?
Maar crowded house is ook een prima band: into temptation, hole in the river (live), private universe..
Ik heb afgelopen maanden het oudere werk van Split Enz vaak aangezet. Best lekker. Hoewel je sommige dingen niet te lang moet aanzetten.quote:Op zondag 21 december 2014 19:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
spilt enz heeft wel meer mooie liedjes gemaakt.. Sugar and spice is weird, maar wel mooi.
Maar crowded house is ook een prima band: into temptation, hole in the river (live), private universe..
Crowded House vind ik minder en vooral wisselvallig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
wisselvallig?quote:Op zondag 21 december 2014 19:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen maanden het oudere werk van Split Enz vaak aangezet. Best lekker. Hoewel je sommige dingen niet te lang moet aanzetten.
Crowded House vind ik minder en vooral wisselvallig.I love music |Ajax forever
Hebben een paar pareltjes (Hole in the River, Fall at Your Feet, Into Temptation) maar ook nummers waar ik niets mee heb (Weather With You, Four Seasons In One Day, Better Be Home Soon)quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als Crowded House je naast Split Enz wat te braaf en te meisjesmuziek is, kan ik je Squeeze wel aanraden.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Squeezequote:Op zondag 21 december 2014 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als Crowded House je naast Split Enz wat te braaf en te meisjesmuziek is, kan ik je Squeeze wel aanraden.![]()
![]()
Ja, iedereen heeft t maar altijd gelijk over Jools als het over Squeeze gaat, maar het heeft met Difford en Tilbrook 2 van de betere britse songsmeden in de gelederen.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Hele top 2000 trouwens geen nummer van Davis of Coltrane
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
Ik stem altijd op de White plains, maar die staan er al jaren niet meer in
Zo'n melancholisch liedje
Nou ja, nog maar 1 jaar genieten van een van mijn laatste geheime geneugten. Deze zal er volgend jaar ook wel uit zijn...
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Ook geen Bach of Mozart!quote:Op zondag 21 december 2014 22:53 schreef DeJori het volgende:
Hele top 2000 trouwens geen nummer van Davis of Coltrane
wel een 2e hands Beethoven, Shostakovich en Vivaldi![]()
![]()
Een welkome binnenkomer. Jaren op gestemd in de vrije keuze, dit jaar niet, maar blij dat 'ie er eindelijk in staat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef NaturalScience het volgende:
Nu al heerlijk die top 2000. Tweede kerstdag net na het eten zo tegen 8 uur het volgende nummer plots op de radio.
The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
We zullen het er maar op houden dat het stemvolk voor die muziek ondertussen te 'oud' isquote:
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Die op 99 is best een tweedehands bach te noemen..quote:Op maandag 22 december 2014 08:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ook geen Bach of Mozart!
wel een 2e hands Beethoven, Shostakovich en Vivaldi
Voor het eerst de lijst eventjes snel bekijken. Wat doet claudia de breij in de top 20?!?!?!?!
Schijnt met MH17 van doen te hebben. Kun je nagaan hoe rampzalig het had uitgepakt als ze zelf in dat toestel zat...quote:Op maandag 22 december 2014 09:09 schreef Dven het volgende:
Voor het eerst de lijst eventjes snel bekijken. Wat doet claudia de breij in de top 20?!?!?!?!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Deze Coltrane?quote:Op zondag 21 december 2014 22:53 schreef DeJori het volgende:
Hele top 2000 trouwens geen nummer van Davis of Coltranequote:432 Chi Coltrane Go Like Elijah
1920 Chi Coltrane You Were My Friend"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
quote:Op maandag 22 december 2014 09:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Schijnt met MH17 van doen te hebben. Kun je nagaan hoe rampzalig het had uitgepakt als ze zelf in dat toestel zat...al was het lied dan misschien nooit gemaakt?
of is hrt ouder? Ken het eigenlijk niet.
Iemand trouwens een idee wat het laatste nummer voor 31 december 23:00 is?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik denk Joe. Maar die is inmiddela ook alweer bijna 50 jaar dood.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nou, het lied is alweer van 2012, maar een overlijden had het natuurlijk nog verder omhoog kunnen stuwen, hé?quote:Op maandag 22 december 2014 09:29 schreef Dven het volgende:
[..]al was het lied dan misschien nooit gemaakt?
of is hrt ouder? Ken het eigenlijk niet.
Iemand trouwens een idee wat het laatste nummer voor 31 december 23:00 is?
Het laatste nummer van het voorlaatste uur dus? Shine On You Crazy Diamond van Pink Floyd."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Oh god, dan had het gewoon op 1 gestaanquote:Op maandag 22 december 2014 09:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, het lied is alweer van 2012, maar een overlijden had het natuurlijk nog verder omhoog kunnen stuwen, hé?
Het laatste nummer van het voorlaatste uur dus? Shine On You Crazy Diamond van Pink Floyd.
Aardig nummertje om het nieuwe jaar mee in te luiden
Nee John Coltranequote:Had niet verwacht dat ze erin zouden staan hoor. De top 2000 stemmers lijken niet zo van de jazz te zijn. Had 'm wel tussen mijn lijst staan, al is meer dan de helft daarvan niet in lijst teruggekomen
Bach staat er ook wel een beetje in trouwens. (Whiter Shade Of Pale)quote:Op maandag 22 december 2014 08:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ook geen Bach of Mozart!
wel een 2e hands Beethoven, Shostakovich en Vivaldi
Heeft er ook nooit ingestaan zie ik trouwens. Net als Miles Davis.quote:Op maandag 22 december 2014 09:46 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nee John ColtraneHad niet verwacht dat ze erin zouden staan hoor. De top 2000 stemmers lijken niet zo van de jazz te zijn. Had 'm wel tussen mijn lijst staan, al is meer dan de helft daarvan niet in lijst teruggekomen
Lees ns terugquote:Op maandag 22 december 2014 09:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bach staat er ook wel een beetje in trouwens. (Whiter Shade Of Pale)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is dan ook een poplijst, he? Al staat Take Five er wel nog steeds in.quote:Op maandag 22 december 2014 09:46 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nee John ColtraneHad niet verwacht dat ze erin zouden staan hoor. De top 2000 stemmers lijken niet zo van de jazz te zijn. Had 'm wel tussen mijn lijst staan, al is meer dan de helft daarvan niet in lijst teruggekomen
Daarnaast zijn Coltrane of Davis ook minder van de "liedjes".![]()
Over het hoofd gezienquote:
Wat triest laag trouwens. Kan die niet swappen met Mag Ik Dan Bij Jou?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Eens. Sowieso zijn de procol harums, jefferson airplanes en moody blues flink weg aan het vallen..quote:Op maandag 22 december 2014 10:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Over het hoofd gezien
Wat triest laag trouwens. Kan die niet swappen met Mag Ik Dan Bij Jou?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Inderdaad, want van al deze groepen zijn alle nummers gezakt.quote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens. Sowieso zijn de procol harums, jefferson airplanes en moody blues flink weg aan het vallen.."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Hij staat op 98 trouwens. Gelukkig[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Laagste notering ooit. Heeft zelfs nog de top 10 gehaaldquote:Op maandag 22 december 2014 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij staat op 98 trouwens. Gelukkig
Het is jammer dat veel van die typische Top 2000-muziek aan het verdwijnen is. Als het een beetje tegenzit, liggen groepen als The Byrds en The Monkees er volgend jaar zelfs helemaal uit.quote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens. Sowieso zijn de procol harums, jefferson airplanes en moody blues flink weg aan het vallen..De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
watquote:Op maandag 22 december 2014 11:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is jammer dat veel van die typische Top 2000-muziek aan het verdwijnen is. Als het een beetje tegenzit, liggen groepen als The Byrds en The Monkees er volgend jaar zelfs helemaal uit.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zin in
Al kan ik er steeds niet over uit dat dat schijtnummer van een Happy zo hoog staat. Zorg eerst maar eens dat men over 10 jaar je nummer nog kan herinneren.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
wat is nummer 25 eigenlijk?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Is wel een vermakelijk nummer hoor. Hoort inderdaad niet zo hoog te staan maar die herkent men over tien jaar nog prima.quote:Op maandag 22 december 2014 11:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zin in
Al kan ik er steeds niet over uit dat dat schijtnummer van een Happy zo hoog staat. Zorg eerst maar eens dat men over 10 jaar je nummer nog kan herinneren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik vind het vreselijk en waag het te betwijfelen. Kijk eens waar het tussen staat, t nummer hoort er imo gewoon niet. Jammer dat mensen veelal alleen aan hypes denken.quote:Op maandag 22 december 2014 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Is wel een vermakelijk nummer hoor. Hoort inderdaad niet zo hoog te staan maar die herkent men over tien jaar nog prima.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
Het aller-, aller-, allerergste vind ik nog wel dat Claudia de Breij op #19 staat en John Lennon met Imagine op #38.quote:Op zondag 21 december 2014 18:58 schreef Chiappucci het volgende:
En ik ga ook nog even mee klagen:
9x The Script
6x Ed Sheeran
Verder eens met je klacht over Ed Sheeran. Het is niet eens zozeer dat die muziek nou extreem slecht is, maar ik snap gewoon niet dat die man zo populair is, terwijl een Charlie Winston hier totaal onbekend is.
Het is ongeveer hetzelfde genre, maar de nummers van Charlie zijn zo veel beter en origineler. Die Ed Sheeran komt niet verder dan standaard-riedeltjes en cliché-akkoorden.![]()
Liever Claudia op 19 dan Happy op 25.quote:Op maandag 22 december 2014 11:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het aller-, aller-, allerergste vind ik nog wel dat Claudia de Breij op #19 staat en John Lennon met Imagine op #38.
Verder eens met je klacht over Ed Sheeran. Het is niet eens zozeer dat die muziek nou extreem slecht is, maar ik snap gewoon niet dat die man zo populair is, terwijl een Charlie Winston hier totaal onbekend is.
Het is ongeveer hetzelfde genre, maar de nummers van Charlie zijn zo veel beter en origineler. Die Ed Sheeran komt niet verder dan standaard-riedeltjes en cliché-akkoorden.
Ik baal dat Enter Sandman is gezakt
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
Vind ik niet jammer. Want ook dat is top 2000. One year flies. Een soort muzikaal overzicht van het afgelopen jaar tussen alle tijdloze klassiekers.quote:Op maandag 22 december 2014 11:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk en waag het te betwijfelen. Kijk eens waar het tussen staat, t nummer hoort er imo gewoon niet. Jammer dat mensen veelal alleen aan hypes denken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Alles waar ik op gestemd hebt is gezakt. Volgende keer dus geen strategische bohemian rhapsody stemquote:Op maandag 22 december 2014 11:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Liever Claudia op 19 dan Happy op 25.
Ik vind het prima dat een reclame een nummer wat meer plugt inderdaad. Alleen zouden nummers uit 2014 niet binnen mogen komen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind ik niet jammer. Want ook dat is top 2000. One year flies. Een soort muzikaal overzicht van het afgelopen jaar tussen alle tijdloze klassiekers.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Prima uiteraardquote:Op maandag 22 december 2014 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind ik niet jammer. Want ook dat is top 2000. One year flies. Een soort muzikaal overzicht van het afgelopen jaar tussen alle tijdloze klassiekers.Ik zie liever elk jaar de tijdloze lijst
Wel apart dat Billy Joel ineens in de Top 10. Mooi nummer, dat wel.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
Hoe dan ook, het wordt weer op en top genieten
Toch nog even klagen. Ik zit een lijstje te beluisteren met +- 200 nummers uit de Top 40 van dit jaar. We kunnen, op een paar nummers na, echt geen normale muziek meer makenBliep piep, boing, is vooral wat ik hoor.
De verkeerde muziek wordt populair, maar er wordt zeker nog goede muziek gemaaktquote:Op maandag 22 december 2014 11:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Toch nog even klagen. Ik zit een lijstje te beluisteren met +- 200 nummers uit de Top 40 van dit jaar. We kunnen, op een paar nummers na, echt geen normale muziek meer makenBliep piep, boing, is vooral wat ik hoor.
![]()
Ben ik beslist niet met je eens. Ik vind wél dat Happy flink wordt overschat, maar het is in essentie een goed, catchy liedje. Dat het kapot gedraaid is, doet daar niks aan af. Het is wereldwijd een enorm succes. En grappig genoeg staat Nederland ook nog eens aan de basis van dat succes. Op 3FM werd het nummer al gedraaid terwijl het helemaal niet op single uit was.quote:Op maandag 22 december 2014 11:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Liever Claudia op 19 dan Happy op 25.
Probeer anders eens deze versie van het nummer, die radicaal anders is. Namelijk heel treurig.
![]()
Blaudzun, London Grammar, Kensington...
de top 40 is beter dan pakweg 10 jaar terug. Ik denk dat er binnen vijf jaar weer een jaar a la 1991 gaat komen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Piano Man was de laatste jaren al flink gestegen. Dit jaar is het nummer, zoals bekend, gebruikt in een tv-reclame van de NS. Het is daardoor zelfs weer in de Single Top 100 gekomen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Prima uiteraardIk zie liever elk jaar de tijdloze lijst
Wel apart dat Billy Joel ineens in de Top 10. Mooi nummer, dat wel.
Ik gun Billy Joel dit succes enorm, al had ik liever een ander nummer op die plek gezien. "Leningrad" is mijn op één na favoriete nummer allertijden.![]()
![]()
Dit idd.quote:Op maandag 22 december 2014 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De verkeerde muziek wordt populair, maar er wordt zeker nog goede muziek gemaaktIk ga eens luisterenquote:Op maandag 22 december 2014 11:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben ik beslist niet met je eens. Ik vind wél dat Happy flink wordt overschat, maar het is in essentie een goed, catchy liedje. Dat het kapot gedraaid is, doet daar niks aan af. Het is wereldwijd een enorm succes. En grappig genoeg staat Nederland ook nog eens aan de basis van dat succes. Op 3FM werd het nummer al gedraaid terwijl het helemaal niet op single uit was.
Probeer anders eens deze versie van het nummer, die radicaal anders is. Namelijk heel treurig.Dat heb ik met Goodnight Saigonquote:Op maandag 22 december 2014 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Piano Man was de laatste jaren al flink gestegen. Dit jaar is het nummer, zoals bekend, gebruikt in een tv-reclame van de NS. Het is daardoor zelfs weer in de Single Top 100 gekomen.
Ik gun Billy Joel dit succes enorm, al had ik liever een ander nummer op die plek gezien. "Leningrad" is mijn op één na favoriete nummer allertijden.
Dat laatste ben ik 100 procent met je eens.quote:Op maandag 22 december 2014 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De verkeerde muziek wordt populair, maar er wordt zeker nog goede muziek gemaaktJe moet alleen zelf wat meer moeite (willen) doen om goede, nieuwe muziek te ontdekken. Ik maak daar de laatste jaren bijna een sport van. Ben ook veel te vinden in het "Tip hier nieuwe muziek"-topic in MUZ.
Wat dat eerste betreft: ja, er wordt veel verkeerde muziek populair. Maar het is ook heel gaaf om te zien dat de goede muziek populair wordt. Ik mag mezelf vroege ontdekker noemen van onder meer London Grammar, Hozier, Clean Bandit, SOHN, Lorde en nog een aantal andere artiesten.
Zo tipte ik Hozier met "Take Me To Church" al in november 2013 op dit forum. Het is dan extra leuk om te zien dat het dit jaar een grote hit is geworden en dat het nu hoog binnenkomt in de Top 2000.![]()
![]()
Dat is mijn op één na favoriete nummer van hem. "Lullabye (Goodnight My Angel)" en "And So It Goes" maken de Top 4 compleet.quote:![]()
![]()
Ik was wat ongenuanceerd. Mijn idee is dat er nog ruim genoeg goede muziek voorbij komt op een zender als 3FM, maar de top 40 / mega top 50 zijn meestal van een stuk lager niveau. Daar moet je echt goed kijken voor de pareltjes tussen de rommel.quote:Op maandag 22 december 2014 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik 100 procent met je eens.Je moet alleen zelf wat meer moeite (willen) doen om goede, nieuwe muziek te ontdekken. Ik maak daar de laatste jaren bijna een sport van. Ben ook veel te vinden in het "Tip hier nieuwe muziek"-topic in MUZ.
Wat dat eerste betreft: ja, er wordt veel verkeerde muziek populair. Maar het is ook heel gaaf om te zien dat de goede muziek populair wordt. Ik mag mezelf vroege ontdekker noemen van onder meer London Grammar, Hozier, Clean Bandit, SOHN, Lorde en nog een aantal andere artiesten.
Zo tipte ik Hozier met "Take Me To Church" al in november 2013 op dit forum. Het is dan extra leuk om te zien dat het dit jaar een grote hit is geworden en dat het nu hoog binnenkomt in de Top 2000.![]()
Dat ben ik met je eensquote:Op maandag 22 december 2014 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik was wat ongenuanceerd. Mijn idee is dat er nog ruim genoeg goede muziek voorbij komt op een zender als 3FM, maar de top 40 / mega top 50 zijn meestal van een stuk lager niveau. Daar moet je echt goed kijken voor de pareltjes tussen de rommel.Maar ik moet zeggen dat ik weinig radio luister. Waarom zou je, als je via YouTube en Spotify kunt luisteren naar de muziek van je eigen voorkeur?
![]()
Ik ben een luie muziekluisteraarquote:Op maandag 22 december 2014 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensMaar ik moet zeggen dat ik weinig radio luister. Waarom zou je, als je via YouTube en Spotify kunt luisteren naar de muziek van je eigen voorkeur?
Ik luister af en toe naar de radio om weer wat nieuwe muziek te horen en zet het dan in mijn spotify playlist. Vanaf dit jaar is de verhouding radio/spotify wel steeds meer in het voordeel van de laatste uitgeslagen en ben ik ook op andere manieren muziek gaan zoeken. Maar ik blijf radio een heerlijk passieve manier van muziek luisteren vinden.
![]()
Er valt zoveel moois te ontdekken. Zo veel dat op de radio wordt genegeerd of veel te laat wordt opgepikt. Je kunt op Spotify ook allerlei playlists met nieuwe muziek vinden, die wekelijks (soms zelfs vaker) worden ververst.quote:Op maandag 22 december 2014 11:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een luie muziekluisteraarIk luister af en toe naar de radio om weer wat nieuwe muziek te horen en zet het dan in mijn spotify playlist. Vanaf dit jaar is de verhouding radio/spotify wel steeds meer in het voordeel van de laatste uitgeslagen en ben ik ook op andere manieren muziek gaan zoeken. Maar ik blijf radio een heerlijk passieve manier van muziek luisteren vinden.
![]()
Dat weet ik wel, maar ik heb iets te weinig tijd om er echt voor te gaan zitten. Ik heb het vooral vaak op de achtergrond aanstaan en dan onthoudt ik er eigenlijk vrij weinig van als er 20 nieuwe nummers in een uur voorbij komen. Maar goed, om on-topic te blijven: van de top 2000 ken ik ook genoeg niet, dus komende tijd zal ik weer genoeg nieuwe pareltjes leren kennenquote:Op maandag 22 december 2014 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er valt zoveel moois te ontdekken. Zo veel dat op de radio wordt genegeerd of veel te laat wordt opgepikt. Je kunt op Spotify ook allerlei playlists met nieuwe muziek vinden, die wekelijks (soms zelfs vaker) worden ververst.![]()
![]()
Of oude pareltjesquote:Op maandag 22 december 2014 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik heb iets te weinig tijd om er echt voor te gaan zitten. Ik heb het vooral vaak op de achtergrond aanstaan en dan onthoudt ik er eigenlijk vrij weinig van als er 20 nieuwe nummers in een uur voorbij komen. Maar goed, om on-topic te blijven: van de top 2000 ken ik ook genoeg niet, dus komende tijd zal ik weer genoeg nieuwe pareltjes leren kennen
Maar als je aangeeft wat je muzieksmaak is en welke nieuwe nummers je zoal leuk vindt, kan ik je wel wat tips van de hand doen, denk ik. (Tenzij je smaak hiphop of metal is; daar weet ik erg weinig van).![]()
Uhmm. Als ik mijn muzieksmaak met huidige bands moet samenvatten kom je op de lijn Arctic Monkeys - War On Drugs - Chvrches uit. Daar valt natuurlijk nog genoeg binnen, maar daarvan vind ik ook heel veel leuk. Ook veel Franz Ferdinand en Jungle geluisterd dit jaar om nog maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of oude pareltjes
Maar als je aangeeft wat je muzieksmaak is en welke nieuwe nummers je zoal leuk vindt, kan ik je wel wat tips van de hand doen, denk ik. (Tenzij je smaak hiphop of metal is; daar weet ik erg weinig van).![]()
Ik zal m'n gedachten er eens over laten gaanquote:Op maandag 22 december 2014 12:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uhmm. Als ik mijn muzieksmaak met huidige bands moet samenvatten kom je op de lijn Arctic Monkeys - War On Drugs - Chvrches uit. Daar valt natuurlijk nog genoeg binnen, maar daarvan vind ik ook heel veel leuk. Ook veel Franz Ferdinand en Jungle geluisterd dit jaar om nog maar wat voorbeelden te noemen.Kom erop terug.
![]()
Hero van Family of the year vind ik ook een erg goed nummer. Ook al is het soft, er zit een hele mooie opbouw in. Had verwacht -met het radio 2 publiek in mijn achterhoofd- dat deze er ook wel bij zou zitten.quote:Op maandag 22 december 2014 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo lijst van 2014 doorgespit. Dit vind ik tof:
[ afbeelding ]
Aantal twijfelgevallen maar de rest kan ik echt niet aanhoren. Gelukkig verschillen smaken
Conclusie: er staat veel te weinig echte rock en normale metal in de Top 40!beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Het probleem met die hitlijsten is dat ze grotendeels zijn gebaseerd op airplay. En er zijn veel meer radiostations die lekker veilig de zoveelste hit van Rihanna draaien, dan dat ze echt zoeken naar bijzondere pareltjes.quote:Op maandag 22 december 2014 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik was wat ongenuanceerd. Mijn idee is dat er nog ruim genoeg goede muziek voorbij komt op een zender als 3FM, maar de top 40 / mega top 50 zijn meestal van een stuk lager niveau. Daar moet je echt goed kijken voor de pareltjes tussen de rommel.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Daar zit echt niets tussen waar ik met plezier naar luister en zelfs zaken waarvoor ik wegzapquote:Op maandag 22 december 2014 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Aantal twijfelgevallen maar de rest kan ik echt niet aanhoren. Gelukkig verschillen smaken
Conclusie: er staat veel te weinig echte rock en normale metal in de Top 40!![]()
![]()
Misschien volgend jaar in de keuzelijst, dan zal die er wel inkomen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hero van Family of the year vind ik ook een erg goed nummer. Ook al is het soft, er zit een hele mooie opbouw in. Had verwacht -met het radio 2 publiek in mijn achterhoofd- dat deze er ook wel bij zou zitten.#FreeHat![]()
Leuk! Meer Joel fansquote:Op maandag 22 december 2014 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is mijn op één na favoriete nummer van hem. "Lullabye (Goodnight My Angel)" en "And So It Goes" maken de Top 4 compleet.
Mijn favorieten zijn:
![]()
Dat is een typisch 3FM lijstje, ook niet echt representatief voor een groot deel van de Radio-2-doelgroep. (40/45-plussers)quote:Op maandag 22 december 2014 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Conclusie: er staat veel te weinig echte rock en normale metal in de Top 40!![]()
Een Billy Joel top 4 zonder New York State of Mind....quote:Op maandag 22 december 2014 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is mijn op één na favoriete nummer van hem. "Lullabye (Goodnight My Angel)" en "And So It Goes" maken de Top 4 compleet.![]()
![]()
Enige nummer wat een beetje te doen is van die gozer is dit jaar gewoon uit de lijst gevallen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:51 schreef cafca het volgende:
Een Billy Joel top 4 zonder New York State of Mind.. Uptown Girl..![]()
![]()
Goodnight Saigon vind ik z'n beste
All For LeynaWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Racoon is aan te horen, Common Linnets een prima liedje, met de rest kan ik helemaal niks.quote:Op maandag 22 december 2014 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Racoon heb ik veel moeite met hun Engelse uitspraakquote:Op maandag 22 december 2014 17:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Racoon is aan te horen, Common Linnets een prima liedje, met de rest kan ik helemaal niks."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ik ook, vooral bij 'Oceaan'...quote:Op maandag 22 december 2014 18:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Bij Racoon heb ik veel moeite met hun Engelse uitspraak![]()
Ik vond Feel like flying nog best een aardig nummer, maar voor de rest...... Zeker geen top 2000 materiaal.![]()
Komt door dat Zeeuws he. Dat blijf je ook horen als ze ABN willen spreken.quote:Op maandag 22 december 2014 18:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Bij Racoon heb ik veel moeite met hun Engelse uitspraak
Kijk maar naar een Katinka Polderman of een Anic van Damme.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik vond alleen Blue Days goed.quote:Op maandag 22 december 2014 18:41 schreef cafca het volgende:
Ik vond Feel like flying nog best een aardig nummer, maar voor de rest...... Zeker geen top 2000 materiaal.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik vind Racoon duidelijk beter luisterbaar dan Blof. Vind het overigens ook terecht dat er een aantal nummers instaan, een no nonsense bandje die al jaren degelijke hits aflevert. Niet bepaald een 3fm gehyped product als Dotan of Kensington.Abracadabra, tapate guarra!![]()
Raccoon níet? Die hebben anders ook zat Megahits gehad bij die zender.quote:Op maandag 22 december 2014 18:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik vind Racoon duidelijk beter luisterbaar dan Blof. Vind het overigens ook terecht dat er een aantal nummers instaan, een no nonsense bandje die al jaren degelijke hits aflevert. Niet bepaald een 3fm gehyped product als Dotan of Kensington."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Die ken ik niet eensquote:Op maandag 22 december 2014 18:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vond alleen Blue Days goed.![]()
Happy family was ook nog wel leuk.quote:Op maandag 22 december 2014 18:41 schreef cafca het volgende:
Ik vond Feel like flying nog best een aardig nummer, maar voor de rest...... Zeker geen top 2000 materiaal.I love music |Ajax forever
Volgend jaar staan alle Joe Cocker liedjes weer een stuk hoger
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Zal wel mee vallen. Volgend jaar is men zijn overlijden alweer vergeten en zijn er intussen alweer een aantal andere helden heengegaan. Slecht timing van Joe, dit.quote:Op maandag 22 december 2014 22:20 schreef TLC het volgende:
Volgend jaar staan alle Joe Cocker liedjes weer een stuk hoger![]()
Ik ben bang van niet.quote:Op maandag 22 december 2014 22:20 schreef TLC het volgende:
Volgend jaar staan alle Joe Cocker liedjes weer een stuk hoger![]()
Slechte timing van Joe idd, mocht ie een maand geleden zijn overleden hadden we nu een stijging van alle Joe nummers gehad.For you, there'll be no more crying.
Dom van hem om nu pas dood te gaan inderdaad.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zin in!
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Hier ook al zal ik de 25e niet heel veel meemaken omdat ik dan ga gourmetten, de rest van de dagen uiteraard vaker aanwezigquote:
Ik de 25e ook niet veel. Maar de start sowiesoquote:Op dinsdag 23 december 2014 15:10 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Hier ook al zal ik de 25e niet heel veel meemaken omdat ik dan ga gourmetten, de rest van de dagen uiteraard vaker aanwezig
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
The Beatles hebben sowieso een mager jaar. Er zijn 9 nummers uit de lijst gevallen en op Come Together en Fool On The Hill na zijn al hun nummers gezakt in de lijst.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:00 schreef Moody het volgende:
Zie net pas dat With a Little Help from My Friends van The Beatles er niet eens in staat![]()
De lijst is bekend, maar de tijden ook al?The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Ja dus. Nevermind!The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Ja ik ook, de eerste 2 uurtjes pak ik sws wel mee en nog een paar in de avond denk ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:20 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ik de 25e ook niet veel. Maar de start sowiesoFor you, there'll be no more crying.
Zefde als met Nelson Mandela vorig jaar. Heeft The Special AKA dit jaar ook niet geholpen.quote:Op maandag 22 december 2014 22:43 schreef cafca het volgende:
Zal wel mee vallen. Volgend jaar is men zijn overlijden alweer vergeten en zijn er intussen alweer een aantal andere helden heengegaan. Slecht timing van Joe, dit.![]()
Goed albumquote:
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Absoluut. Lithiumquote:
Kan je vinden in de PDF- en Word-bestandenquote:Op dinsdag 23 december 2014 15:24 schreef SonicVolcano het volgende:
De lijst is bekend, maar de tijden ook al?"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Eerste uur
2000 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1980
1999 Borderline Madonna 1986
1998 Substitute The Who 1966
1997 Titles Barclay James Harvest 1976
1996 As Long As You Love Me Backstreet Boys 1997
1995 Living Next Door To Alice Smokie 1977
1994 Some Kind Of Wonderful Grand Funk Railroad 1975
1993 I Love Rock 'N' Roll Joan Jett & The Blackhearts 1982
1992 Back In The USSR The Beatles 1968
1991 Airport The Motors 1978
1990 Wrecking Ball Miley Cyrus 2013
1989 Als Je Wint Herman Brood & Henny Vrienten 1984
1988 Bus Stop The Hollies 1966![]()
Jee, dat zijn wel een aantal klassiekers om de uitzending mee te beginnen, zeg!
(En die bijna uit de lijst vallen)
![]()
Wrecking Ball![]()
1992, 1993, 1997 en 1998 horn erin[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja ik stiekem ook welquote:Op woensdag 24 december 2014 09:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk best een aardige plaat...
Wel een mooi uur trouwens, voor wat eigenlijk het 'slechtste' van de lijst moet zijn.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik vind 4x4 wel leuk, Wrecking ball niets aan[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uren daarna zijn veel minder.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:20 schreef Fred_B het volgende:
Wel een mooi uur trouwens, voor wat eigenlijk het 'slechtste' van de lijst moet zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gaat sommige uren weer heerlijk afzien worden
1988, 1991, 1994 en 2000 ookquote:Op woensdag 24 december 2014 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
1992, 1993, 1997 en 1998 horn erin![]()
ik denk dat Claudia dat zelf ook absurd vindt.quote:Op maandag 22 december 2014 11:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het aller-, aller-, allerergste vind ik nog wel dat Claudia de Breij op #19 staat en John Lennon met Imagine op #38.I love music |Ajax forever
Je wil toch niet suggereren dat de lijst gemanipuleerd wordt?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:03 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens mij beginnen ze bewust met een aantal goede nummers, zodat de sfeer er meteen in komt.![]()
![]()
nonsensquote:Op woensdag 24 december 2014 11:03 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens mij beginnen ze bewust met een aantal goede nummers, zodat de sfeer er meteen in komt.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
quote:Op woensdag 24 december 2014 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
1992, 1993, 1997 en 1998 horn erin
"I fully agree with your statement"![]()
Blerg, Yamaha luidsprekers.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"I fully agree with your statement""The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Dat zou oneerlijk zijn.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:03 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens mij beginnen ze bewust met een aantal goede nummers, zodat de sfeer er meteen in komt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoihoi!
Ik meld me alvast ff. Ik luister de top2000 lijstloos, dus ik heb dit topic bewust wat gemeden, maar vanaf morgen zal ik weer actief zijn
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Vind je de uurlijstjes die we posten vervelend?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoihoi!
Ik meld me alvast ff. Ik luister de top2000 lijstloos, dus ik heb dit topic bewust wat gemeden, maar vanaf morgen zal ik weer actief zijn
Ik betrap mezelf erop dat ik hier veel meer naar uitkijk dan naar SR.
Heb wel wat verplichtingen, dus maandag zal ik er veel niet zijn, maar probeer wel veel mee te pakken. Hopelijk is het hier 's nachts een beetje gezellig.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ah nee joh, die heb ik afgelopen jaren ook goed weten te ontwijken ;-)quote:Op woensdag 24 december 2014 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind je de uurlijstjes die we posten vervelend?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Jaarlijks hier. Dit is altijd een leuke week.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:15 schreef Uccie het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik hier veel meer naar uitkijk dan naar SR.
Heb wel wat verplichtingen, dus maandag zal ik er veel niet zijn, maar probeer wel veel mee te pakken. Hopelijk is het hier 's nachts een beetje gezellig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Normaal was het altijd een ritueel, weekje Top 1000 van Veronica, dan SR en dan afsluiten met T2000. Nu heb ik van de eerste amper wat gehoord en van de tweede maakte dat wat ik hoorde weinig indruk. Maar de Top is gewoon goeie muziek, dat is gewoon altijd goed.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jaarlijks hier. Dit is altijd een leuke week.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ja blijkt n beetje tegen te vallen he, SR dit jaar. Best tamme bende.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Normaal was het altijd een ritueel, weekje Top 1000 van Veronica, dan SR en dan afsluiten met T2000. Nu heb ik van de eerste amper wat gehoord en van de tweede maakte dat wat ik hoorde weinig indruk. Maar de Top is gewoon goeie muziek, dat is gewoon altijd goed.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
was vorig jaar alquote:Op woensdag 24 december 2014 13:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja blijkt n beetje tegen te vallen he, SR dit jaar. Best tamme bende.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Topic vind ik ook niet echt gezellig meer. Paar keer gekeken, maar wat ik lees zijn posts bestaande uit één smiley, een paar woorden of een korte zin. En dan ook nog slechte woordgrapjes die al zo oud zijn als Fok.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja blijkt n beetje tegen te vallen he, SR dit jaar. Best tamme bende."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
De slechte woordgrappen horen er wel bijquote:Op woensdag 24 december 2014 13:36 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Topic vind ik ook niet echt gezellig meer. Paar keer gekeken, maar wat ik lees zijn posts bestaande uit één smiley, een paar woorden of een korte zin. En dan ook nog slechte woordgrapjes die al zo oud zijn als Fok.maar inderdaad echt dat het gezellig is in het topic, nee.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Na 1000x nog steeds grappen over het getal 450 en dezelfde naamgrappen wordt irritant.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
De slechte woordgrappen horen er wel bijmaar inderdaad echt dat het gezellig is in het topic, nee.
De 3fm-grapjes kan ik nog wel waarderen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Na 1000x nog steeds grappen over het getal 450 en dezelfde naamgrappen wordt irritant.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ben nu ergens waar de top 4000 van Radio 10 opstaat. Zijn ze nu bij de top 40..hoorde zojuist Wham -Last Christmas. En nu Child in Time, 2300 plaatsen gestegen. Vorig jaar nog op 2339 ofzo
Ik post ook vaak kort "dit nummer"en verder niet veel.
Dat hoort sowieso bij Fok! in het algemeen, ik maak me er ook vaak genoeg schuldig van.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Na 1000x nog steeds grappen over het getal 450 en dezelfde naamgrappen wordt irritant.
Beetje niveautje "opmerking waarvan je wist dat die ging komen".Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Die lijstquote:Op woensdag 24 december 2014 13:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben nu ergens waar de top 4000 van Radio 10 opstaat. Zijn ze nu bij de top 40..hoorde zojuist Wham -Last Christmas. En nu Child in Time, 2300 plaatsen gestegen. Vorig jaar nog op 2339 ofzo
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
De top 4000, ik vergeet steeds dat die er ook nog is, maar damn, je zou dat uit willen zitten.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben nu ergens waar de top 4000 van Radio 10 opstaat. Zijn ze nu bij de top 40..hoorde zojuist Wham -Last Christmas. En nu Child in Time, 2300 plaatsen gestegen. Vorig jaar nog op 2339 ofzoOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
In een livetopic is dat ook niet zo heel raar. Soms heb ik ook echt alleen maarquote:Op woensdag 24 december 2014 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik post ook vaak kort "dit nummer"en verder niet veel.
te melden over een liedje. Vind dat ook wel leuk van mensen om te zien wat ze leuk vinden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Eigenlijk kun je vanaf oktober een lange lijst aan lijstje luisteren.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:48 schreef Uccie het volgende:
[..]
De top 4000, ik vergeet steeds dat die er ook nog is, maar damn, je zou dat uit willen zitten.
Arrow rocktober 500
MNM top 1000
Verukkelijke 500
Q Music's top 100
100 op 1 (radio 1 BE)
Veronica's top 1000
KX Radio albumbasispakket
Song of the Year 3voor12
SR (niet echt een lijstje)
Top 2000
Top 1000 (Radio 2 BE)
TijdlozeHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Is er eigenlijk nog een zender met een jaarlijst?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eigenlijk kun je vanaf oktober een lange lijst aan lijstje luisteren.
Arrow rocktober 500
MNM top 1000
Verukkelijke 500
Q Music's top 100
100 op 1 (radio 1 BE)
Veronica's top 1000
KX Radio albumbasispakket
Song of the Year 3voor12
SR (niet echt een lijstje)
Top 2000
Top 1000 (Radio 2 BE)
TijdlozeOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Zonder bedoel je?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
Is er eigenlijk nog een zender met een jaarlijst?
Nee bedoel, met een beste uit 2014 lijst, dit zijn allemaal lijsten over de jaren heen.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Hey Scorpion![]()
Kom je zo overal tegen
Song of the year van 3voor12 is die lijst. En je hebt het mega top 50 jaar overzicht.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:53 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee bedoel, met een beste uit 2014 lijst, dit zijn allemaal lijsten over de jaren heen.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Uiteraardquote:Op woensdag 24 december 2014 14:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hey Laxus!
[..]
Hey Laxie
Ja loop je me achterna ofzo ;-)
Eindafrekening op StuBru..quote:Op woensdag 24 december 2014 14:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Song of the year van 3voor12 is die lijst. En je hebt het mega top 50 jaar overzicht.Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!![]()
Ah, die song of the year had ik niet zo geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Song of the year van 3voor12 is die lijst. En je hebt het mega top 50 jaar overzicht.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Dotangod op 1quote:Op woensdag 24 december 2014 14:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ah, die song of the year had ik niet zo geïnterpreteerd.Cheffies op 3
Wat een lijst wat een lijst[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik luister eigenlijk nooit naar StuBru, maar hoor er hele goede dingen over, misschien als goed voornemen van 2015 eens mee beginnen. Begin de zenders hier een beetje zat te worden af en toe.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Heb de Top 2000 een aantal jaar geleden vanaf 200 km boven de Poolcirkel beluisterd.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:39 schreef HPLC het volgende:
Morgen is het alweer tijd voor de top 2000Het is alleen veel te mooi weer.
Nee, dat was fijn...![]()
Verkapte ik-zit-op-een-tropisch-eiland post?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:39 schreef HPLC het volgende:
Morgen is het alweer tijd voor de top 2000Het is alleen veel te mooi weer.
![]()
![]()
Er is altijd nog een middenwegquote:Op woensdag 24 december 2014 14:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb de Top 2000 een aantal jaar geleden vanaf 200 km boven de Poolcirkel beluisterd.
Nee, dat was fijn...![]()
![]()
Integendeel, gewoon in Nederland. Maar hoe kan ik nou bij 11 graden en een zonnetje denken aan de top 2000?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:42 schreef D. het volgende:
[..]
Verkapte ik-zit-op-een-tropisch-eiland post?![]()
![]()
Niet denken, maar doen...quote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Integendeel, gewoon in Nederland. Maar hoe kan ik nou bij 11 graden en een zonnetje denken aan de top 2000?![]()
Ach wat moet je buiten doen danquote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Integendeel, gewoon in Nederland. Maar hoe kan ik nou bij 11 graden en een zonnetje denken aan de top 2000?
Komend weekend gaat het sneeuwen!quote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Integendeel, gewoon in Nederland. Maar hoe kan ik nou bij 11 graden en een zonnetje denken aan de top 2000?![]()
![]()
Sneeuw was wel leuk geweestquote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef HPLC het volgende:
[..]
Integendeel, gewoon in Nederland. Maar hoe kan ik nou bij 11 graden en een zonnetje denken aan de top 2000?
Nu zullen de reclames voor kachels wel achterwege blijven![]()
![]()
Ik denk dat ik dadelijk maar gewoon White Christmas ga draaien, misschien krijgen we dan nog sneeuw
Om 16.00 draait Jeroen toch kerstplaten?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:52 schreef laxus13 het volgende:
Ik denk dat ik dadelijk maar gewoon White Christmas ga draaien, misschien krijgen we dan nog sneeuw![]()
Geen idee, ik luister normaal toch geen radioquote:Op woensdag 24 december 2014 14:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Om 16.00 draait Jeroen toch kerstplaten?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
quote:Op woensdag 24 december 2014 14:49 schreef HPLC het volgende:
[..]
Niets natuurlijk.
[..]
Ik heb liever dat het gewoon vriestZeikers!quote:
Van mij mag het best sneeuwen tussen kerst en oudjaar, of tussen oud en nieuw.
2 januari gaat de kerstboom eruit, dan mag de sneeuw ook weg.![]()
Excuus, ik wil heel graag sneeuwquote:
hmm als het op 1 januari weg is, heb je een deal...quote:Op woensdag 24 december 2014 15:00 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Zeikers!
Van mij mag het best sneeuwen tussen kerst en oudjaar, of tussen oud en nieuw.
2 januari gaat de kerstboom eruit, dan mag de sneeuw ook weg.
op 2 januari moeten wij altijd een flink stuk rijden... vandaar.
Zeikerd!quote:Op woensdag 24 december 2014 15:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
hmm als het op 1 januari weg is, heb je een deal...
op 2 januari moeten wij altijd een flink stuk rijden... vandaar.
Koop winterbanden of zo...![]()
quote:Op woensdag 24 december 2014 15:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Excuus, ik wil heel graag sneeuw![]()
Die haarden van Dru mogen ook wel eens uitverkocht zijn na al die reclames waarmee we zijn doodgegooidquote:Op donderdag 24 december 2015 14:47 schreef D. het volgende:
[..]
Sneeuw was wel leuk geweest
Nu zullen de reclames voor kachels wel achterwege blijven
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: