abonnement Unibet Coolblue
pi_147485306


i Charlie Winston (1978) is een Britse singer-songwriter, die vooral bekend is in Frankrijk, waar hij woont. Ook in andere landen wordt zijn muziek wel opgepikt, maar in Nederland is hij nog vrij onbekend. Dat is niet terecht, want zijn muziek is uitstekend. Het kan niet dat artiesten als Ed Sheeran hier de hitlijst aanvoeren, terwijl niemand Charlie Winston kent. :X

Het is dus tijd voor verandering. :7
Hopelijk helpt een eigen topic op FOK! (beter laat dan nooit) een klein beetje mee om deze uitstekende zanger en artiest in Nederland meer bekendheid te geven.

"Like A Hobo" van het album "Hobo". Zowel album als single stonden #1 in Frankrijk:

i Charlie Winston heeft na zijn low-profile debuutalbum uit 2007 twee studioalbums uitgebracht: Hobo (2009) en Running Still (2011). Binnenkort, op 26 januari 2015, verschijnt zijn nieuwe album: Curio City.

"Hello Alone", de eerste single van album "Running Still"....

i Zijn muzikale stijl verschilt licht per album. De clips in deze OP geven een indruk. De sound op Curio City bevat een subtiel laagje elektronica. Komend voorjaar gaat hij op tournee door Europa en hij komt dan ook naar Nederland. *G* Op 9 mei 2015 speelt Charlie Winston in Bitterzoet, in Amsterdam.

"Lately", de nieuwe single van Charlie Winston, de eerste van het aanstaande album Curio City"....

i Tracklisting Curio City - 26 januari 2015:
quote:
01 Wilderness
02 Truth
03 Say Something
04 Fear & Love
05 Too Long
06 A Light (Night)
07 Another Trigger
08 Lately
09 Just Sayin'
10 A Light (Day)
11 Evening Comes
12 Stories

13 Too Long (Radio Edit)
14 Lately (Tobtok Remix)
15 Lately (The Avener Remix)


i Lees meer over Charlie Winston op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charlie_Winston
In de post hieronder nog meer clips van hem :)
pi_147485325
Bij deze nog een serie clips van Charlie Winston:

"In Your Hands", de tweede single van het album "Hobo"

"Kick The Bucket", de derde single van het album "Hobo"

"Where Can I Buy Happiness", de tweede single van het album "Running Still"

"Speak To Me", de derde single van het album "Running Still"

"She Went Quietly", van het album "Running Still", gebruikt in de tv-serie Grey's Anatomy

"Lost In the Memory", een nog niet uitgebracht (prachtig) nummer, eind 2011 akoestisch vertolkt...
pi_147595165
Charlie Winston is prima te verteren ^O^
Ben er destijds (2009) ingerold met Hobo en ook het album daarna is prima. Soms iets te bombastisch en te zoetsappig, je moet 'm niet wekelijks opzetten zeg maar.... :)

Mensen die dit leuk vinden, kan ik Aaron ook aanraden. Zijn Franse tegenhanger. Ook vrij melodramatisch en gelaagd.

etc.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147777732
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 10:07 schreef Moody het volgende:
Charlie Winston is prima te verteren ^O^
Ben er destijds (2009) ingerold met Hobo en ook het album daarna is prima. Soms iets te bombastisch en te zoetsappig, je moet 'm niet wekelijks opzetten zeg maar.... :)

Mensen die dit leuk vinden, kan ik Aaron ook aanraden. Zijn Franse tegenhanger. Ook vrij melodramatisch en gelaagd.
(... ) etc.
Klinkt best oké, maar ik geef toch echt wel de voorkeur aan Charlie Winston. De stem van Charlie vind ook veel bijzonderder.

Inmiddels is er trouwens een tweede nummer van het nieuwe album gepubliceerd. Ik weet niet of het een single wordt; volgens mij is het meer om Curio City te promoten. Het onderstaande nummer is track 1 van het album.


Ik vind het alvast weer geweldig.
pi_147786380
Nee, de "nieuwe" Charlie Winston is niet mijn ding. 13-in-een-dozijn.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_147926671
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 december 2014 21:31 schreef Moody het volgende:
Nee, de "nieuwe" Charlie Winston is niet mijn ding. 13-in-een-dozijn.
Jammer. Ik blijf het toch wel erg goed vinden. Ik word steeds enthousiaster, eigenlijk :)

Ik vind zowel "Wilderness" als "Lately" prima nummers. Zijn sound is inderdaad een klein tandje electronischer geworden.

Inmiddels is ook een derde nummer van het album gedeeld, als onderdeel van een playlist die Charlie heeft opgesteld: https://i-d.vice.com/en_g(...)-music-to-explore-to

Het nummer "A Light (Night)" van Curio City zit in de mix vanaf 17:40 minuten tot 21:49.
pi_148096322
Er is alweer een nieuw nummer van Curio City gepubliceerd. Na Lately, Wilderness en A Light (Night) is het nu de beurt aan Truth:

pi_148866556
De release van Curio City komt snel dichterbij. Gisteren is weer een nummer van de plaat gepubliceerd: een mooi, rustig nummer het de titel Too Long. Gaat dat luisteren, mensen :)


Ik vermoed trouwens dat Too Long ook echt een single wordt, want op iTunes staat ook een "radio edit" van het nummer aangekondigd.
pi_149011455
Inmiddels is "Curio City" in z'n geheel te beluisteren op Spotify. ^O^
pi_149334874
Voor wie geen Spotify heeft: het album Curio City is ook te horen bij VPRO 3voor12 op de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Charlie-Winston.html

Het staat zelfs op #4 wat betreft de populairste albums :)

En de single "Lately" is nu door een 3FM-dj opgepikt.
DJ Joram Kaat heeft het nummer gekozen als zijn DJ Favorite:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)-de-zondagavond-door

^O^

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 18:56:57 ]
pi_150032250
Het album Curio City scoort goed in de landen waar Charlie Winston sowieo al populair is. In Frankrijk binnen op 6, in België (Wallonië) binnen op 5 en in Zwitserland op 15.

In diverse landen is inmiddels een nieuwe remix van "Truth" op single uitgebracht. Spijtig genoeg is het nummer vanuit Nederland nog niet te horen. De "Embody remix" klinkt een beetje Kygo-achtig. Een fragmentje staat hier: http://www.napster.de/art(...)m/truth-embody-remix
pi_150801454
Het duurde even, maar de "Embody remix" van Truth is nu via YouTube ook te beluisteren.


Leuk gedaan, maar ik hoor toch liever het originele nummer.
Ondertussen lijkt de promotie voor "Curio City" nu ook in de UK van start te gaan. Website Clashmusic streamt momenteel "Truth" en schrijft over het nieuwe album: http://www.clashmusic.com/news/premiere-charlie-winston-truth
pi_152250439
Nog mensen hier die komende zaterdag naar het concert van Charlie Winston in Bitterzoet gaan?
Let op: het aanvangstijdstip is een uur vervroegd: 20.00 uur.

Zie: http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Charlie-Winston-1.htm
pi_152431587
Vanavond is het zover. *O*
pi_152447322
Erg gaaf optreden van Charlie Winston in een volgepakt Bitterzoet. Niet al te grote zaal, maar eigenlijk des te geslaagder. Erg veel werk van z'n laatste album Curio City.

Wilderness, Truth, Say Something, Too Long, A Light (Night), Another Trigger, Lately, Just Sayin' en Evening Comes kwamen voorbij. Dat zijn 9 nummers van die plaat.

Verder 3 tracks van Running Still: Rockin' In The Suburbs, Hello Alone en een verbouwde (maar gave) versie van Speak To Me. Van Hobo uiteraard Like A Hobo (in een soort danceversie), Generation Spent, In Your Hands en een compleet verbouwde, elektronische versie van Kick The Bucket.

Verder kreeg hij de zaal muisstil met een cover van Amy Winehouse. Het was dat iedereen al stond, maar anders was het een staande ovatie geweest. Al met al dus erg geslaagd.

En hij komt in november kennelijk weer naar Nederland, trouwens. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 00:14:49 ]
pi_153692362
Zowel voor Truth als Truth (Embody remix) zijn nieuwe videoclips gelanceerd:


Embody remix: http://www.vevo.com/watch/charlie-winston/Truth-(Embody-remix)/UK86V1500043
pi_153850396
Het was al verwacht, maar nu is het zeker: Charlie Winston komt opnieuw naar Nederland voor een concert. Op 14 november staat hij in Paradiso.

De voorverkoop start vandaag.
Zie: http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Charlie-Winston-2.htm
pi_155745977
Charlie Winston heeft bevestigd dat "Say Something" de volgende single van het album Curio City wordt.

pi_155747666
Je zou bijna denken dat je zijn management bent :D

Hobo is een erg leuke plaat, maar daarna is het wel erg simpeltjes geworden imo. Beetje uitgekeken op Charlie Winston. Een beetje wat ik dagelijks op 3FM langs hoor komen.

Ik ga je proberen je van je Charlie Winston manie af te helpen. Ik weet wat je leuk vindt, maar heb verder geen idee wat je kent. Wat vind je van Patrick Watson? Ook een vrij bombastische singer-songwriter, alleen met wat meer vernuft....

Beirut zal je wel kennen?


[ Bericht 28% gewijzigd door Moody op 01-09-2015 23:08:26 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_157037352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:00 schreef Moody het volgende:
Je zou bijna denken dat je zijn management bent :D

Hobo is een erg leuke plaat, maar daarna is het wel erg simpeltjes geworden imo. Beetje uitgekeken op Charlie Winston. Een beetje wat ik dagelijks op 3FM langs hoor komen.

Ik ga je proberen je van je Charlie Winston manie af te helpen. Ik weet wat je leuk vindt, maar heb verder geen idee wat je kent. Wat vind je van Patrick Watson? Ook een vrij bombastische singer-songwriter, alleen met wat meer vernuft....

Beirut zal je wel kennen?
Ik ben niet zijn management, ik ben gewoon fan van Charlie Winston. Ik vind zijn muziek uitstekend en in Nederland schandalig onderbelicht. Werd hij maar op 3FM gedraaid, zoals jij suggereert.

Als ik andere nieuwe artiesten ontdek, dan nemen die niet de plaats in van artiesten die ik nu al goed vind. Ze komen er dan gewoon extra bij. Zeker die Patrick Watson klinkt niet verkeerd.

Heb je trouwens het volledige album Curio City beluisterd?
pi_157037379
De nieuwe single van Charlie Winston is bijzonder. Het is een nieuwe versie van "Say Something", één van de beste tracks van zijn album Curio City. Het nummer is nu omgedoopt tot #saysomething en staat in het teken van de hulp die het internationale Rode Kruis geeft aan de vluchtelingen.

Er duiken ook wat bekende personen op in de clip, onder wie Peter Gabriel, Conchita Wurst en Sting.

pi_179718389
Na ruim 2,5 jaar is het tijd voor een update. Charlie Winston heeft namelijk een nieuwe single uit, met een album in aantocht.


The Weekend is de eerste single van het album Square 1, dat 28 september verschijnt. Naast de bovenstaande videoclip-versie is er ook nog een radio edit die een klein tandje elektronischer (iets vetter geproduceerd) klinkt. Die is te vinden op Spotify.

http://open.spotify.com/t(...)cXIxfeSQqxHLe93r3tig
  maandag 11 juni 2018 @ 12:40:38 #23
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_179725616
Leuke muziek ^O^
pi_179749254
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:40 schreef peaceman het volgende:
Leuke muziek ^O^
Blij dat je dat vindt. Ik raad vooral zijn album Running Still aan, hoewel de andere albums ook prima zijn.
pi_180365399
ParadisoAdam twitterde op maandag 09-07-2018 om 10:27:58 Zodra de winter bijna om de hoek komt kijken, is het een prima moment om de zomerse uptempo nummers van singer-songwriter @Charlie_Winston over je heen te laten komen. Op zaterdag 8 december speelt hij dan ook in Paradiso Noord: https://t.co/94Zf76EqwR.Vvk start morgen. reageer retweet
Op 8 december staat Charlie Winston in Paradiso Noord!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')