abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147776719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
Vermogensafhankelijk straffen heeft meer mijn voorkeur.
Waarom? Iemand die 3k inkomen in de maand heeft en 10 jaar keihard heeft gespaard zou harder gestraft moeten worden dan iemand die 4k verdiend en als God in Frankrijk leeft?

Je manier van redeneren is blijkbaar stuk.
pi_147777440
Volgens mij is geen enkele straf 100% hetzelfde qua impact voor elk en ieder mens, dus dat is sowieso slechts een ideaalbeeld. Hierdoor wil je niet gauw afwijken van standaard wettelijke straffen voor standaard wetsovertredingen (die evt. nog door een rechter aan omstandigheden aangepast kunnen worden).

Bij lijfstraffen kun je bijv. vast wel SM-liefhebbers of religieuze fanatici vinden die er een bepaald genoegen uit halen, daarnaast hebben mensen sowieso verschillende pijngrenzen. Dan zou je nog wel vasthouden aan standaard straffen omdat het zinloos is om daar uitzonderingen voor te verzinnen.
(plus dat lijfstraffen als onmenselijk worden beschouwd tegenwoordig)

Geld is apart in dat het een redelijk universele utiliteit heeft én aan simpele wiskundige vergelijking onderhevig is. Dat wil zeggen dat je de impact van geldboetes makkelijker aan kunt passen aan individuen. En in sommige landen om ons heen gebeurt dat dus ook.

Voor straffen op basis van lichamelijke pijn, schaamte of tijdelijke vrijheidsberoving werkt het niet zo simpel.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_147777664
Niet inkomensafhankelijk, maar wel incrementeel en in proportie, zelf rijd ik geen auto maar als je hoort wat voor boete je krijgt voor rood licht dan is dat behoorlijk hoog, er is nogal een enorm verschil of je door een rood licht heen rijd omdat je net iets te laat bent, of dat je op een druk kruispunt vol door rood rijd en daarmee bijvoorbeeld voetgangers in gevaar brengt.

Daarnaast ben ik voorstander voor verplichte taakstraffen in plaats van geldboetes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147778314
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:55 schreef raptorix het volgende:
er is nogal een enorm verschil of je door een rood licht heen rijd omdat je net iets te laat bent, of dat je op een druk kruispunt vol door rood rijd en daarmee bijvoorbeeld voetgangers in gevaar brengt.

Dit is niet automatisch te bepalen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_147778329
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen handelingsnoodzaak aangetoont.
Je bent nog steeds niet op mijn punt ingegaan dat de relatie inkomen - verkeersovertredingen niets zegt. Enigszins essentieel voor het hele handelingsnoodzaak-punt..

Hoe komt het toch dat in een discussie met jou het er altijd op uitkomt dat jij alleen leest wat je wil lezen?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_147778623
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is niet automatisch te bepalen....
Dan moet de standaard boete maar lager, ik vind 230 euro echt exorbitant, maar goed dit soort boetes zijn er om de kas te spekken, wat mij betreft mag verwijtbaar gedrag veel zwaarder gestraft worden, zaken als zonder gordels rijden, of bijvoorbeeld versleten banden.
pi_147778624
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom? Iemand die 3k inkomen in de maand heeft en 10 jaar keihard heeft gespaard zou harder gestraft moeten worden dan iemand die 4k verdiend en als God in Frankrijk leeft?

Je manier van redeneren is blijkbaar stuk.
Waarom? Gewoon, omdat het kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:40:32 #83
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_147778667
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet de standaard boete maar lager, ik vind 230 euro echt exorbitant, maar goed dit soort boetes zijn er om de kas te spekken, wat mij betreft mag verwijtbaar gedrag veel zwaarder gestraft worden, zaken als zonder gordels rijden, of bijvoorbeeld versleten banden.
Verwijtbaar gedrag?

Dus je bedoelt... alle verkeersovertredingen?
pi_147778678
quote:

[..]

Dat kan, maar zoals je zelf al schrijft zijn de verkeersboetes er echt alleen voor het begrotingstekort en verder niet. De hoogtes zijn allang niet meer te rijmen met de ernst van deo vertreding in vergelijking met het strafrecht.
Met niet automatisch te bepalen is dat zo'n flitspaal dat niet kan bepalen, want met de hand bekeuringen schrijven is te duur en wordt niet meer zo vaak gedaan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_147778690
quote:

[..]

Ik vind persoonlijk door rood rijden veel ernstiger dan zonder gordel of met versleten banden rijden omdat je daarmee een bewuste actie pleegt die de openbare veiligheid in gevaar brengt. Goed, met versleten banden rijden brengt ook de openbare veiligheid in gevaar, maar dat kan nog redelijk onbewust gebeuren. Door rood rijden is gewoon dom.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_147778716
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Verwijtbaar gedrag?

Dus je bedoelt... alle verkeersovertredingen?
Ik bedoel als in duidelijk verwijtbaar gedrag waar je langere tijd bewust van kan zijn al dan niet technisch ondersteunt.
pi_147778733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk door rood rijden veel ernstiger dan zonder gordel of met versleten banden rijden omdat je daarmee een bewuste actie pleegt die de openbare veiligheid in gevaar brengt. Goed, met versleten banden rijden brengt ook de openbare veiligheid in gevaar, maar dat kan nog redelijk onbewust gebeuren. Door rood rijden is gewoon dom.
Door rood rijden is ook een miliseconde nadat het licht op rood gaat over de streep rijden.... Of dat nu gevaarlijk is, is te betwijfelen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:44:56 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147778767
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je bent nog steeds niet op mijn punt ingegaan dat de relatie inkomen - verkeersovertredingen niets zegt. Enigszins essentieel voor het hele handelingsnoodzaak-punt..

Hoe komt het toch dat in een discussie met jou het er altijd op uitkomt dat jij alleen leest wat je wil lezen?
Je snapt je eigen argument niet, waarom zou je inkomstenafhankelijke straffen willen als er geen verband is tussen inkomsten en overtreden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147778772
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Daarom gaf ik ervoor al aan dat er nogal een verschil in gradaties is in door rood rijden, ik ben zelf een aardige purist als het om verkeersveiligheid gaat, ik vind het vooral dom en onzinnig om regels te negeren laat daar geen misverstand over bestaan, hard rijden vind ik helemaal iets voor domme mensen, vooral die lui die gepakt worden met 40 te hard waar je 80 mag, omdat je met name financieel helemaal niets wint. Dan moeten ze een dag op een kut baan werken voor 100 euro, en dan krijgen ze weer boete van 300 omdat ze 5 minuten eerder thuis willen zijn, hoe stom kan je zijn...
pi_147778778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Door rood rijden is ook een miliseconde nadat het licht op rood gaat over de streep rijden.... Of dat nu gevaarlijk is, is te betwijfelen.
Of 110 rijden waar je 100 mag gevaarlijk is is ook te betwijfelen. De een kan beter met zulke grenzen om gaan dan de ander, daarom is uit voorzorg de streep redelijk voorzichtig getrokken. Als je een miliseconde na het rode licht over de streep rijdt heb je in die seconden daarvoor dat het licht op oranje stond kennelijk niet goed nagedacht.
pi_147778803
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom gaf ik ervoor al aan dat er nogal een verschil in gradaties is in door rood rijden, ik ben zelf een aardige purist als het om verkeersveiligheid gaat, ik vind het vooral dom en onzinnig om regels te negeren laat daar geen misverstand over bestaan, hard rijden vind ik helemaal iets voor domme mensen, vooral die lui die gepakt worden met 40 te hard waar je 80 mag, omdat je met name financieel helemaal niets wint. Dan moeten ze een dag op een kut baan werken voor 100 euro, en dan krijgen ze weer boete van 300 omdat ze 5 minuten eerder thuis willen zijn, hoe stom kan je zijn...
Eens :) Maar helaas zijn de intenties van de bestuurder bij het door rood rijden niet te testen. En dan nog, ik vind dat je het gewoon niet moet doen. Wat inderdaad niet wegneemt dat de boete wel wat lager mag.
pi_147778811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef keste010 het volgende:

[..]

Of 110 rijden waar je 100 mag gevaarlijk is is ook te betwijfelen. De een kan beter met zulke grenzen om gaan dan de ander, daarom is uit voorzorg de streep redelijk voorzichtig getrokken. Als je een miliseconde na het rode licht over de streep rijdt heb je in die seconden daarvoor dat het licht op oranje stond kennelijk niet goed nagedacht.
Over verkeers skills moeten we het maar niet hebben, de meeste bestuurders overschatten hun stuurmanskunsten nogal, ik heb hier op FOK al 30 keer een discussie gehad over hard rijden wanneer het rustig is, de meeste hebben werkelijk geen idee wat de remweg is met 180 KM per uur, laat staan boven de 200.
pi_147778836
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je snapt je eigen argument niet, waarom zou je inkomstenafhankelijke straffen willen als er geen verband is tussen inkomsten en overtreden?
Nee, jij hebt het argument niet begrepen, anders kwam je niet telkens terug op de relatie inkomsten - overtredingen. Die relatie is namelijk irrelevant voor het argument.
pi_147778849
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Eens :) Maar helaas zijn de intenties van de bestuurder bij het door rood rijden niet te testen. En dan nog, ik vind dat je het gewoon niet moet doen. Wat inderdaad niet wegneemt dat de boete wel wat lager mag.
Heel af en toe gebeurt het wel, om voorbeeld te geven (ik rij zelf niet) reed mijn vader gister nipt door rood, maar bij mij uit de straat is het enorm druk, er komt van alle kanten verkeer, fietsers, voetgangers en auto's tegelijk, dan moet je soms op zoveel dingen tegelijk letten, dat je het oranje net mist.
pi_147778855
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Over verkeers skills moeten we het maar niet hebben, de meeste bestuurders overschatten hun stuurmanskunsten nogal, ik heb hier op FOK al 30 keer een discussie gehad over hard rijden wanneer het rustig is, de meeste hebben werkelijk geen idee wat de remweg is met 180 KM per uur, laat staan boven de 200.
Ja klopt. Vandaar dat ik blij ben dat de limieten wat dat betreft redelijk voorzichtig getrokken zijn.
pi_147778936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Er zijn verkeersregels zodat we deze niet zelf hoeven te interpreteren. Anders heeft iedereen altijd een goede reden waarom het voor hem/haar niet opging en met een geldige reden door rood/te hard reed.
Verkeerschaos het gevolg. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_147779036
1 woord: katvanger.

Verkeer is altijd zo'n leuk discussiepunt. "Ga echte boeven vangen" is wat agenten vaak horen, maar het begint toch bij zelf je correct te gedragen voor je naar anderen kan wijzen. Ik zeg niet dat ik nooit regels overtreed, maar als ik tegen de lamp loop accepteer ik mijn boete. Hier ligt meteen de grootste tekortkoming: het loont om iets harder te rijden of nog net even dat hele donkere oranje te pakken. Als je 1 keer per jaar gepakt wordt heb je het geld van die boete er al uit door tijdwinst.

Veel meer zaken, niet alleen verkeer, maar ook bijvoorbeeld afsteken van vuurwerk, zouden onder het strafrecht moeten vallen. Als je achter een auto rijdt, die precies de toegestane snelheid rijdt, jij vindt dat niet snel genoeg en haalt in over de doorgetrokken streep, de kans is nihil dat je gepakt wordt, maar als je gepakt wordt en je slaapt het eerste halfjaar niet thuis bedenk je je wel tien keer.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_147779066
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heel af en toe gebeurt het wel, om voorbeeld te geven (ik rij zelf niet) reed mijn vader gister nipt door rood, maar bij mij uit de straat is het enorm druk, er komt van alle kanten verkeer, fietsers, voetgangers en auto's tegelijk, dan moet je soms op zoveel dingen tegelijk letten, dat je het oranje net mist.
Oranje net mist... Het kan. Maar dan ga je er van uit dat oranje er is om zoveel mogelijk gas te geven om hem nog te halen denk ik. Dat is niet goed.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:59:43 #99
45206 Pietverdriet
pi_147779100
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:48 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, jij hebt het argument niet begrepen, anders kwam je niet telkens terug op de relatie inkomsten - overtredingen. Die relatie is namelijk irrelevant voor het argument.
Nogmaals, waarom zou je dan inkomensafhankelijk willen straffen
pi_147779125
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Veel meer zaken, niet alleen verkeer, maar ook bijvoorbeeld afsteken van vuurwerk, zouden onder het strafrecht moeten vallen. Als je achter een auto rijdt, die precies de toegestane snelheid rijdt, jij vindt dat niet snel genoeg en haalt in over de doorgetrokken streep, de kans is nihil dat je gepakt wordt, maar als je gepakt wordt en je slaapt het eerste halfjaar niet thuis bedenk je je wel tien keer
Ja extreme repressie, vaders, moeders, waardevolle werknemers in het gevang gooien. Doe is normaal man.
pi_147779215
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom zou je dan inkomensafhankelijk willen straffen
Nogmaals, al eerder aangegeven in de posts die jij nota bene zelf quote.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:04:27 #102
45206 Pietverdriet
pi_147779223
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:56 schreef BabeWatcher het volgende:

Veel meer zaken, niet alleen verkeer, maar ook bijvoorbeeld afsteken van vuurwerk, zouden onder het strafrecht moeten vallen. Als je achter een auto rijdt, die precies de toegestane snelheid rijdt, jij vindt dat niet snel genoeg en haalt in over de doorgetrokken streep, de kans is nihil dat je gepakt wordt, maar als je gepakt wordt en je slaapt het eerste halfjaar niet thuis bedenk je je wel tien keer.
roepen om steeds strengere straffen slaat nergens op, wat je moet doen is de pakkans verhogen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:05:10 #103
45206 Pietverdriet
pi_147779241
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:04 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nogmaals, al eerder aangegeven in de posts die jij nota bene zelf quote.
Daar heb ik op gereageerd, je snapt je eigen argumentatie niet
pi_147779252
Inkomensafhankelijk straffen lijkt mij een uitermate slecht idee
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:08:05 #105
45206 Pietverdriet
pi_147779316
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:05 schreef theunderdog het volgende:
Inkomensafhankelijk straffen lijkt mij een uitermate slecht idee
Het is een goed idee als er een noodzaak voor zou zijn, maar die is er niet.
Sterker nog, volgens mij zijn mensen met een laag inkomen vaker crimineel dan mensen met een hoog (legaal) inkomen
pi_147779325
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, volgens mij zijn mensen met een laag inkomen vaker crimineel dan mensen met een hoog (legaal) inkomen
Welke noodzaak?
pi_147779416
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar heb ik op gereageerd, je snapt je eigen argumentatie niet
Nee hoor. Jij begrijpt het niet door terug te komen op de inkomen - verkeersovertredingen relatie. Die heeft er namelijk niets mee te maken. Het heeft te maken met het effect van een straf. Maar als je goed gelezen had had je dat allang kunnen begrijpen. :O
pi_147779446
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, want daar heb je er veel meer van. Dus dat lijkt me een open deur.
pi_147779455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef keste010 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar ook voorschriften voor of over, van oranje naar rood hoeveel seconde en tevens geloof ik dat er vroeger een voorschrift was dat of bij.
Het rood aan de ene zijde en het groen aan de andere zijde zou een bepaald tijd voor staan of tussen moeten wezen.
Ik tiwijfel wel eraan ik zie de ene dag een agent die lichten regelen handmatig en de dag erop automatisch.
De groenzone is op dat moment weg en komt ook pas nadat er opnieuw ingesteld word terug, is mijn ervaring.
Durven ze niet meer op de kruising vraag ik me dan af, een echter verkeersregelaar dus.
Hoe was dat nog eens vroeger de AVG regeling aanwijzingen verkeerstekens gedragsregels!
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:16:55 #110
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147779502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:41 schreef keste010 het volgende:
Naar aanleiding van de recordboete die voetballer Marco Reus moest betalen voor het 3 jaar rijden zonder rijbewijs vroeg ik me af wat wij van inkomensafhankelijk beboeten zouden vinden. Reus ontving een boete van 540.000 euro, geheel volgens het inkomensafhankelijke systeem in Duitsland. Wat vinden wij hiervan? Zou een dergelijk systeem in Nederland ook kans maken?

Hierbij het nieuwsbericht voor de volledigheid:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)ton-martin~a3814185/
Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van inkomensafhankelijk straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.

Dat wou ik even gezegd hebben.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:18:29 #111
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147779540
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:52 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe gaat dat met bedrijven dan?
Percentage van de omzet is een mogelijkheid, bij het overtreden van de mededingingsbepalingen of privacywetgeving bijvoorbeeld.
pi_147779550
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.

Dat moet natuurlijk kunnen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:20:22 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147779587
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 15:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat een "rijke" wel wat meer last heeft van het afpakken van een rijbewijs. Net zoals een vrachtwagenchauffeur. In dat opzicht is het afpakken van het rijbewijs ook een straf met verschillend leed bij verschillende doelgroepen.
'Rijk' waar praten we dan over, privéchauffeur rijk?
pi_147779602
De jaloezie spat er weer vanaf in dit topic.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:37:57 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_147780044
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

'Rijk' waar praten we dan over, privéchauffeur rijk?
Het hele topic is arbitrair. Ook grappig dat iemand in staat is 1.000 euro te spenderen aan een rijbewijs, 5.000-20.000 aan een auto, 500-1.000 aan verzekeringen en belastingen en 0,20 euro per kilometer, maar o jee als hij een boete krijgt van ¤ 230,-.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:38:59 #116
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_147780076
Het gaat dan ook niet om mensen te bewegen tot maatschappelijk gewenst gedrag maar om zoveel mogelijk geld af te pakken vaak maanden na de overtreding zodat er geen enkel corrigerend effect vanuit gaat. Het is gewoon ordinair belasting heffen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_147780215
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het gaat dan ook niet om mensen te bewegen tot maatschappelijk gewenst gedrag maar om zoveel mogelijk geld af te pakken vaak maanden na de overtreding zodat er geen enkel corrigerend effect vanuit gaat. Het is gewoon ordinair belasting heffen.
Corrigerend gedrag word gewoon zendtijd voor gebruikt naar mijn idee.
Hoe heet dat programma nog eens met Koos en zijn commentaar, blik op de weg of zo?
Een agent op straat is ver te zoeken, vuurwerk mag ook pas na die tijd en anders mag iemand bellen ervoor toch?
Alleen vermoed ik dat het personeel er niet voor is, en die welke de telefoon opnemen hebben er een baan mee daar laat ik het maar bij.
Privatiseren die handel en betaling naar ik weet het niet, maar niet naar opgelegde boetes vind ik?
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:43:51 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147780224
quote:
Wil je een prikkel geven tot gedragsverbetering dan moet je inderdaad meer werken met voorwaardelijke straffen/boetes.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:43:56 #119
45206 Pietverdriet
pi_147780229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij begrijpt het niet door terug te komen op de inkomen - verkeersovertredingen relatie. Die heeft er namelijk niets mee te maken. Het heeft te maken met het effect van een straf. Maar als je goed gelezen had had je dat allang kunnen begrijpen. :O
En wat zie jij dan als het effect van een straf?
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:44:30 #120
45206 Pietverdriet
pi_147780243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke noodzaak?
Precies, die is er niet
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:45:28 #121
45206 Pietverdriet
pi_147780275
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, want daar heb je er veel meer van. Dus dat lijkt me een open deur.
Oh dear
pi_147780318
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, die is er niet
Jaja, maar over welke noodzaak had jij het?
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:52:07 #123
45206 Pietverdriet
pi_147780477
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, maar over welke noodzaak had jij het?
Let op, fictief:
Bijvoorbeeld als mensen met een hoog inkomen structureel zouden lachen om boetes, ze schaterend zouden betalen en daarna weer met gillende banden veel te hard door rood hun weg zouden vervolgen.
pi_147780566
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let op, fictief:
Bijvoorbeeld als mensen met een hoog inkomen structureel zouden lachen om boetes, ze schaterend zouden betalen en daarna weer met gillende banden veel te hard door rood hun weg zouden vervolgen.
Ik dacht al dat je daar op doelde, maar zelfs dan zie ik het nut niet in van inkomensafhankelijkenboetes/straffe.

Gewoon direct rijbewijs afpakken van mensen die niet fatsoenlijk met hun motorvoertuig om kunnen gaan lijkt mij veel effectiever.
pi_147780609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van inkomensafhankelijk straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.

Nou, bedankt.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:56:34 #126
45206 Pietverdriet
pi_147780638
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je daar op doelde, maar zelfs dan zie ik het nut niet in van inkomensafhankelijkenboetes/straffe.

Gewoon direct rijbewijs afpakken van mensen die niet fatsoenlijk met hun motorvoertuig om kunnen gaan lijkt mij veel effectiever.
Puntenrijbewijs met gestaffeld punten naar mate het delict ernstiger wordt, hier in D ben je je rijbewijs kwijt als je door rood rijdt
pi_147780658
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Puntenrijbewijs met gestaffeld punten naar mate het delict ernstiger wordt, hier in D ben je je rijbewijs kwijt als je door rood rijdt
Dat is het betere werk.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:57:09 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147780663
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou, bedankt.
Ik breng graag 'de nuance' terug in 'discussie'.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:00:02 #129
45206 Pietverdriet
pi_147780758
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik breng graag 'de nuance' terug in 'discussie'.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant toch weer niet
pi_147780826
Ik ben ook niet zo'n fan van inkomensafhankelijk beboeten, liever zo'n optie die Piet aangeeft.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:02:47 #131
45206 Pietverdriet
pi_147780861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:02 schreef Tem het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van inkomensafhankelijk beboeten, liever zo'n optie die Piet aangeeft.
En vooral de pakkans hoog ipv absurde straffen
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:03:46 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147780900
quote:

[..]

Zo'n Reus, mag hij binnenkort gaan afrijden, rijden kan hij al blijkbaar, of moet hij voor straf een paar jaar wachten?
pi_147781844
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh dear
Ja, dan heb je me schaakmat. Had ik even niet aan gedacht. :D
pi_147782239
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou, bedankt.
Hij is wel grappig toch? Misschien niet zo bedoeld..
Maar volgens mij kondigt hij eerst aan hoe hij er in staat en hoe je zijn volgende posts moet zien.
Best netjes.
pi_147783139
quote:

[..]

Heb je een Duits rijbewijs of een europees rijbewijs dan?

Ik wist b.v niet dat er bij door rood rijden al het maximale punten in dat land te verkrijgen zou zijn.

Maar ik heb er daar waar ik kom ook nog nooit verkeerslichten veruckt zien spelen wat ik hier wel zie.
Hier maak ik mee dat als ik oranje heb dat er rechts al komen gereden, terwijl ik toch altijd dacht dat er zoveel seconde van nergens iemand mag komen ?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2014 20:06:16 ]
pi_147787382
Ik ben overtuigd voorstander van inkomensafhankelijk belasting (IB) betalen. Afrekenen doen we bij de belastingdienst en dit is een goede manier om wat ongelijkheid weg te poetsen.
Alle andere inkomensafhankelijke onzin mag meteen de prullenbak in. Om schijtziek van te worden, al die op jaloezie gebaseerde plannetjes. Een produkt, dienst of straf moet voor iedereen even duur zijn.
-
pi_147793650
Sadisme en afgunst, de huzarenstukjes van links maar die hebben natuurlijk niks te zoeken in een modern beschaafd land.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 21 december 2014 @ 09:58:19 #138
45206 Pietverdriet
pi_147794497
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb je een Duits rijbewijs of een europees rijbewijs dan?

Ik wist b.v niet dat er bij door rood rijden al het maximale punten in dat land te verkrijgen zou zijn.

Maar ik heb er daar waar ik kom ook nog nooit verkeerslichten veruckt zien spelen wat ik hier wel zie.
Hier maak ik mee dat als ik oranje heb dat er rechts al komen gereden, terwijl ik toch altijd dacht dat er zoveel seconde van nergens iemand mag komen ?
Maakt niet uit, ook een Nederlander met een NL rijbewijs krijgt punten bij een verkeersovertreding en als het er genoeg zijn kan men je rijbewijs in D invorderen. Kortom, teveel punten en je roze lap is in D niet meer geldig.
pi_147797646
quote:
Dat maak jij ervan. Het idee dat een straf door iedereen op min of meer gelijkwaardige manier ervaren zou moeten worden zit natuurlijk wel wat in. Het staat alleen haaks op het idee dat iedereen voor de rechtbank gelijk is.
pi_147797710
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat zie jij dan als het effect van een straf?
Strafrechtelijk zijn er twee redenen voor een straf: vergelding voor de daad en preventie om de daad in het vervolg te verkomen.
  zondag 21 december 2014 @ 13:19:52 #141
45206 Pietverdriet
pi_147798638
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Strafrechtelijk zijn er twee redenen voor een straf: vergelding voor de daad en preventie om de daad in het vervolg te verkomen.
En heb je er een onderbouwing voor dat dit nu niet het geval is (dat is wat anders dan een mening )
pi_147799049
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En heb je er een onderbouwing voor dat dit nu niet het geval is (dat is wat anders dan een mening )
Ja hoor. Maar jij leest er telkens overheen.
  zondag 21 december 2014 @ 13:35:11 #143
45206 Pietverdriet
pi_147799075
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar jij leest er telkens overheen.
En weer ga je de discussie uit de weg.
Kom eens met een onderbouwing, feiten, gegevens, data, cijfers om dat aan te tonen.
pi_147799126
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer ga je de discussie uit de weg.
Kom eens met een onderbouwing, feiten, gegevens, data, cijfers om dat aan te tonen.
Ik ga nooit de discussie uit de weg. Het is alleen onmogelijk te discussiëren met iemand die alleen leest wat hij wil lezen. Als je de discussie wil dan ga je een keer inhoudelijk in op mijn eerdere reacties..
  zondag 21 december 2014 @ 13:46:14 #145
45206 Pietverdriet
pi_147799394
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:37 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ga nooit de discussie uit de weg. Het is alleen onmogelijk te discussiëren met iemand die alleen leest wat hij wil lezen. Als je de discussie wil dan ga je een keer inhoudelijk in op mijn eerdere reacties..
En nog steeds reageer je niet inhoudelijk
pi_147799519
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En nog steeds reageer je niet inhoudelijk
Ik heb je mijn inhoud al gegeven. Als je meer inhoud wilt dan zou je die posts een keer volledig kunnen lezen en er dan zelf inhoudelijk op in kunnen gaan. Maar aangezien jij altijd alleen leest wat je wilt lezen is dat ijdele hoop vrees ik.
  zondag 21 december 2014 @ 13:52:02 #147
45206 Pietverdriet
pi_147799586
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:50 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik heb je mijn inhoud al gegeven. Als je meer inhoud wilt dan zou je die posts een keer volledig kunnen lezen en er dan zelf inhoudelijk op in kunnen gaan. Maar aangezien jij altijd alleen leest wat je wilt lezen is dat ijdele hoop vrees ik.
Meer dan mening heb je niet gegeven, beantwoord de vraag gewoon
pi_147799613
Zou wel beter zijn, ja.
pi_147799657
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meer dan mening heb je niet gegeven, beantwoord de vraag gewoon
Het antwoord op je vraag staat in mijn eerdere posts, zoals zo vaak gezegd. Je bent welkom om hem in zijn geheel te lezen en vervolgens een vraag te formuleren die ik niet al eerder beantwoord heb.
Als je met niets meer kan komen houd ik er nu mee op; dit gedraai in cirkeltjes maakt het topic er niet interessanter op. Prettige dag nog!
  zondag 21 december 2014 @ 13:58:00 #150
45206 Pietverdriet
pi_147799786
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het antwoord op je vraag staat in mijn eerdere posts, zoals zo vaak gezegd. Je bent welkom om hem in zijn geheel te lezen en vervolgens een vraag te formuleren die ik niet al eerder beantwoord heb.
Als je met niets meer kan komen houd ik er nu mee op; dit gedraai in cirkeltjes maakt het topic er niet interessanter op. Prettige dag nog!
Je hebt nergens een inhoudelijk verhaal neergezet, je komt niet verder dan een mening die je nergens ook maar een beetje hard weet te maken. Je doet verder niets anders dan je jammeren dat je dat wel gedaan hebt. Kortom, je hebt nul argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')