Nogmaals, al eerder aangegeven in de posts die jij nota bene zelf quote.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zou je dan inkomensafhankelijk willen straffen
roepen om steeds strengere straffen slaat nergens op, wat je moet doen is de pakkans verhogen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:56 schreef BabeWatcher het volgende:
Veel meer zaken, niet alleen verkeer, maar ook bijvoorbeeld afsteken van vuurwerk, zouden onder het strafrecht moeten vallen. Als je achter een auto rijdt, die precies de toegestane snelheid rijdt, jij vindt dat niet snel genoeg en haalt in over de doorgetrokken streep, de kans is nihil dat je gepakt wordt, maar als je gepakt wordt en je slaapt het eerste halfjaar niet thuis bedenk je je wel tien keer.
Daar heb ik op gereageerd, je snapt je eigen argumentatie nietquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:04 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nogmaals, al eerder aangegeven in de posts die jij nota bene zelf quote.
Het is een goed idee als er een noodzaak voor zou zijn, maar die is er niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:05 schreef theunderdog het volgende:
Inkomensafhankelijk straffen lijkt mij een uitermate slecht idee
Welke noodzaak?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een goed idee als er een noodzaak voor zou zijn, maar die is er niet.
Sterker nog, volgens mij zijn mensen met een laag inkomen vaker crimineel dan mensen met een hoog (legaal) inkomen
Nee hoor. Jij begrijpt het niet door terug te komen op de inkomen - verkeersovertredingen relatie. Die heeft er namelijk niets mee te maken. Het heeft te maken met het effect van een straf. Maar als je goed gelezen had had je dat allang kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heb ik op gereageerd, je snapt je eigen argumentatie niet
Ja, want daar heb je er veel meer van. Dus dat lijkt me een open deur.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een goed idee als er een noodzaak voor zou zijn, maar die is er niet.
Sterker nog, volgens mij zijn mensen met een laag inkomen vaker crimineel dan mensen met een hoog (legaal) inkomen
Volgens mij zijn daar ook voorschriften voor of over, van oranje naar rood hoeveel seconde en tevens geloof ik dat er vroeger een voorschrift was dat of bij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef keste010 het volgende:
[..]
Of 110 rijden waar je 100 mag gevaarlijk is is ook te betwijfelen. De een kan beter met zulke grenzen om gaan dan de ander, daarom is uit voorzorg de streep redelijk voorzichtig getrokken. Als je een miliseconde na het rode licht over de streep rijdt heb je in die seconden daarvoor dat het licht op oranje stond kennelijk niet goed nagedacht.
Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van inkomensafhankelijk straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:41 schreef keste010 het volgende:
Naar aanleiding van de recordboete die voetballer Marco Reus moest betalen voor het 3 jaar rijden zonder rijbewijs vroeg ik me af wat wij van inkomensafhankelijk beboeten zouden vinden. Reus ontving een boete van 540.000 euro, geheel volgens het inkomensafhankelijke systeem in Duitsland. Wat vinden wij hiervan? Zou een dergelijk systeem in Nederland ook kans maken?
Hierbij het nieuwsbericht voor de volledigheid:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ton-martin~a3814185/
Percentage van de omzet is een mogelijkheid, bij het overtreden van de mededingingsbepalingen of privacywetgeving bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:52 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe gaat dat met bedrijven dan?
Dat moet natuurlijk kunnen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.
Dat wou ik even gezegd hebben.
'Rijk' waar praten we dan over, privéchauffeur rijk?quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat een "rijke" wel wat meer last heeft van het afpakken van een rijbewijs. Net zoals een vrachtwagenchauffeur. In dat opzicht is het afpakken van het rijbewijs ook een straf met verschillend leed bij verschillende doelgroepen.
Het hele topic is arbitrair. Ook grappig dat iemand in staat is 1.000 euro te spenderen aan een rijbewijs, 5.000-20.000 aan een auto, 500-1.000 aan verzekeringen en belastingen en 0,20 euro per kilometer, maar o jee als hij een boete krijgt van ¤ 230,-.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
'Rijk' waar praten we dan over, privéchauffeur rijk?
Corrigerend gedrag word gewoon zendtijd voor gebruikt naar mijn idee.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het gaat dan ook niet om mensen te bewegen tot maatschappelijk gewenst gedrag maar om zoveel mogelijk geld af te pakken vaak maanden na de overtreding zodat er geen enkel corrigerend effect vanuit gaat. Het is gewoon ordinair belasting heffen.
Wil je een prikkel geven tot gedragsverbetering dan moet je inderdaad meer werken met voorwaardelijke straffen/boetes.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het gaat dan ook niet om mensen te bewegen tot maatschappelijk gewenst gedrag maar om zoveel mogelijk geld af te pakken vaak maanden na de overtreding zodat er geen enkel corrigerend effect vanuit gaat. Het is gewoon ordinair belasting heffen.
En wat zie jij dan als het effect van een straf?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij begrijpt het niet door terug te komen op de inkomen - verkeersovertredingen relatie. Die heeft er namelijk niets mee te maken. Het heeft te maken met het effect van een straf. Maar als je goed gelezen had had je dat allang kunnen begrijpen.
Oh dearquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, want daar heb je er veel meer van. Dus dat lijkt me een open deur.
Let op, fictief:quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar over welke noodzaak had jij het?
Ik dacht al dat je daar op doelde, maar zelfs dan zie ik het nut niet in van inkomensafhankelijkenboetes/straffe.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Let op, fictief:
Bijvoorbeeld als mensen met een hoog inkomen structureel zouden lachen om boetes, ze schaterend zouden betalen en daarna weer met gillende banden veel te hard door rood hun weg zouden vervolgen.
Nou, bedankt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van inkomensafhankelijk straffen. Ik zie zowel voor- als nadelen.
Dat wou ik even gezegd hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |