Kan je ook onderbouwen waarom 1? Zoveel is het ook weer niet; Na die frituur, kerstinkopen en een fatsoenlijk bedrag naar oudste is het bijna op.quote:
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.quote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende: Ik zou graag wat van het geld aan mijn oudste geven die intern een opleiding volgt en dus niet profiteert van dingen die ik voor het gezin koop. Mijn vriend vindt dat onzin want mijn oudste maakt geen deel meer uit van het gezin in zijn ogen.
Hij wil graag dat ik een deel gebruik voor de inkopen van het kerstmenu.
Het moet dus hier aan op gaan.quote:Hij heeft mij overgehaald om alle uitnodigingen af te zeggen door mij voor te houden dat ik alle ingrediënten zou mogen kopen die ik wens en dat hij dat dan zou betalen; luxe eten dus. Maar nu ik dat vervoegde verjaardagscadeau heb gekregen wil hij dus dat ik mijn cadeaugeld daar deels aan ga besteden zodat hij die kosten niet heeft.
Ik heb geen schulden buiten mijn hypotheek en al een redelijk bedrag aan spaargeld voor noodgevallen. Wij (ik en zoons) leven echter behoorlijk krenterig (elke cent omdraaien) omdat ik nu al een tijdje werkloos ben dus dingen als het vervangen van een kapotte frituur blijven liggen en leuke dingen die geld kosten doe ik niet aan mee en mijn kinderen zelden (kinderen gaan bij mij altijd voor).quote:Op maandag 15 december 2014 12:20 schreef hoas het volgende:
Je hebt het over maar 300 euro, als ik dit zo lees denk ik of sparen of schulden afbetalen.
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.quote:Op maandag 15 december 2014 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.
TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.
Voor wat betreft mijn oudste; het botert even niet zo heel erg goed en hij ziet het als 'omkopen' en oneerlijk tegenover de jongste omdat ik die dan geen geld geef maar mee laat profiteren van wat ik aanschaf (zoals die frituur).
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.quote:Op maandag 15 december 2014 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.
Ik zal het héél kort houden: ik vind hem overkomen als een aardige profiteur. Met weinig respect voor jou en jouw kinderen. Tevens lijkt hij een egoïstische krent te zijn. En dan ben ik héél netjes gebleven.
Laat je niets aanpraten over de keuzes die jij wilt maken voor je kinderen. Als het aan hem ligt, denk ik niet dat ze veel nog wat krijgen.
Waak daarover!
Wait whut? Jouw vriend woont nog thuis bij zijn ouders?quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders.
Ik klaag niet. Ik wil graag de mening van anderen; Ben ik egoïstisch als ik denk: Cadeaugeld is geld om uit te geven zoals ik wil, voor mijzelf? Al zou dat zijn aan het fijne gevoel als ik oudste iets kan toestoppen? Ben ik egoïstisch als ik hem de kerstinkopen laat betalen terwijl ik net ¤300.- heb gekregen om uit te geven?quote:Op maandag 15 december 2014 12:49 schreef DroogDok het volgende:
Waarom later vrouwen altijd zo over zich heen lopen en gaan dan ergens anders klagen?
Het is jouw geld, doe er mee wat jij wil. Fuck die kerstinkopen, die vriend van je maakt zich er wel lekker makkelijk vanafquote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten? nee!!!!
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden? nee als ik uit huis zou zijn zou ik niet van mijn ouders verwachten dat ze hun eigen verjaardagsgeld wat ze gekregen hebben van hun ouders aan mij zouden besteden
3) Alleen uitgeven aan mijzelf? ja!!!
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?) dat kan ook
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)? ja dat kan ook
6) Combinatie van bovenstaande?
Patatjes bakken ipv aardappels/pasta bij de maaltijd? Nu doe ik dat weleens in de oven maar dat is duurder en duurt langer dan frituren.quote:Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
Overduidelijk dat laatste. Een cadeau is een cadeau.quote:Op maandag 15 december 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
Is cadeaugeld een onderdeel van je huishoudgeld of een extra die daar buiten gelaten hoort te worden?
Frituren is de favoriete manier van voedselbereiding aan de onderkant van de samenleving.quote:Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;quote:Op maandag 15 december 2014 13:04 schreef vera166 het volgende:
Als je iedere cent omdraait dan komt nu ¤300,- heel goed uit lijkt me, als je dat aan iets uit gaat geven zoals kerst dan WTF volgens mij valt het allemaal wel mee met die krenterigheid. Zonder duur eten gaat kerst ook wel door hoor.
Dit denk ik dus ook.quote:Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel, dat jouw vriend het gevoel heeft dat hij al genoeg voor je betaald. en dat omdat je geen werk hebt je vermoedelijk nooit geld over hebt naast je vaste lasten. En dat hij denkt, nu heb je 300 euro, betaal dan ook maar daarvan mee aan het kerstdiner ipv dat hij alles moet betalen.
Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.quote:Op maandag 15 december 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook.
Ik vind het alleen niet terecht omdat als het aan mij had gelegen we dus bij anderen hadden aangeschoven.
Waarom maak je dat er weer van? Ik eet niet bij anderen OMDAT ik dan zelf kosten kan besparen. Ik vind het leuk, gezellig, geweldig om eens niet zelf te hoeven koken maar te mogen genieten van de kookkunsten van een ander; een aantal uitnodigingen waren ook van mensen die in eerdere jaren bij mij aan tafel waren geschoven. Kerst is bij mij; Versieringen, kaarsen, lichtjes, kerstdienst in de kerk, kerstkaarten, gezelligheid met familie/vrienden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:19 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.
Als je zo'n instelling zou hebben, zou ik ook tegen je zeggen, we eten wel thuis en ik betaal het wel.
Dan doe je toch dat hele lijstje? Is de 300 euro op, hoeft er ook niet meer over gezeurd te worden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;
Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet uit eten, dat is te duur
Nee, geen nieuwe schoenen al zitten er gaatjes in
Nee, geen bijzonder toetje want dat is ¤0,25 duurder
Nee, geen kaas want dat is duur
Nee, niet met de auto naar het centrum want dat kost parkeergeld
Nee, niet naar de bios want dat is duur
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee
Dat geld kan ik ook daaraan besteden... Snap je?
En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?quote:Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef SugeLucky het volgende:
Dat idee kreeg ik. Het is zo'n gedoe allemaal voor een paar honderd euro. Maar als dat niet zo is, mijn excuus.
Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.quote:Op maandag 15 december 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?
Dat terwijl er uitnodigingen zijn afgeslagen voor gezellige maaltijden met vrienden/familie?
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.quote:Op maandag 15 december 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon, soms, omdat het lekker is om eens wat anders te eten dan aardappel-vlees-groente, pasta, rijst oid?
Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..quote:Op maandag 15 december 2014 13:36 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.
Heb je het topic wel gelezen?quote:Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Ja nu snap ik 't wel inderdaad... wel kut is dat zeg.quote:Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee
En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
Je kan het altijd vragen. Nee heb je..quote:Op maandag 15 december 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..
Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.quote:Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..quote:Op maandag 15 december 2014 13:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Je kan het altijd vragen. Nee heb je..
Of ga anders met z'n tweeen naar een restaurant en betaal dan allebei de helft gezien je nu toch wat geld over hebt, nadat de je een frituurpan hebt aangeschaft en wat geld aan je oudste zoon hebt gegeven.
doe dat danquote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
Ja kan ook. Dat is aan jou natuurlijk. Ik stel ook maar wat voor.quote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?quote:Op maandag 15 december 2014 13:49 schreef vera166 het volgende:
[..]
doe dat dan
je geld hoef je niet meteen uit te geven
Van mij mag je alles.quote:Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef SugeLucky het volgende:
Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.
Ja dat zou ik doen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?
Ik heb daar stiekem wel zin in maar haat ruzies.
Lol, dat is wel een prachtige quote. Of het nou helemaal relevant is of niet, ik vind hem mooi.quote:Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)quote:Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:
Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
Haha, LOL. nee, die frituurpan is niet vanwege mijn vriend. Dat ding is gesneuveld in de verhuizing, een dikke 4 jaar terug. Toen niet zo'n issue; we aten zelden uit de frituur dus die paar keer gingen we wel naar de snackbar om de hoek. Alleen doen we dat dus niet meer sinds ik werkeloos ben geworden (tering naar de nering zetten; erg dom geloof ik volgens de aanstaande van Kingstown). Toch begint dat na dik een jaar wat te wringen, zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten. Zelf patat bakken is veel goedkoper dan naar de snackbar dus dat zou voor mij wel een optie zijn soms, net als dat een frikandel uit de vriezer veel goedkoper is dan een bv een gehaktbal. Wij eten nooit gewoon patat maar als we het eten dan is het groente-vlees-patat ipv groente-vlees-aardappel of groente-vlees-pasta. Dus ik loop al een paar maanden te snuffelen naar een goedkope aanbieding voor een redelijk ding maar vond het steeds te duur.quote:Op maandag 15 december 2014 14:05 schreef Homijn het volgende:
Ik zou de aankoopbeslissing maar even over de feestdagen heen tillen. Niet nu in alle haast een frituur kopen omdat je vriend dat zo nodig wil. Hij heeft beloofd dat hij de kosten voor de kerstmaaltijd zou betalen; dan moet hij dat ook doen.
Ze zitten toch niet meer op de basisschool?quote:Op maandag 15 december 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten.
Klopt. Alleen als ik dan zo'n ding wil, wil ik er wel eentje waar ik niet voor iedere persoon apart de friet als vervanging van de aardappels in hoef te bakken maar dat in één keer kan doen (anders moet je apart eten). En ik wil er voor de hygiëne eentje waar het verwarmingselement niet in de vetbak zit maar er onder zodat je het goed kunt schoonmaken. Dan zit je al snel tussen de ¤30.- en ¤40.-.quote:Op maandag 15 december 2014 14:20 schreef SugeLucky het volgende:
Een friteuse kost iets van 20 euro bij de blokker trouwens.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 15 december 2014 14:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ze zitten toch niet meer op de basisschool?
Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.quote:Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef SugeLucky het volgende:
dan hou je nog 260 euro over. geef je 50 euro aan je oudste zoon, betaal je ook nog 25 euro mee aan de boodschappen voor kerst. dan hou je nog 185 over die je in een envelop doet om te sparen. ik zie het probleem niet zo.
goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.quote:Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.
¤60.- p.p. per maaltijd per dag. Dat is voor twee kerstdagen dan ¤240.-.Kan wel niet duur zijn; ik vind het nogal een klap geld. Daar komt dan ontbijt/lunch x2 x2 bij en hapjes en drankjes. Voor ¤100.- kan je gemakkelijk thuis de hele kerst lekker eten met z'n tweeën.quote:Op maandag 15 december 2014 14:31 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.
gezien je vermoedelijk geen geld hebt voor een spaarvarken. maar na je laatste reactie ben ik er wel klaar mee. los het op. je bent geen kind meer
doei
Voila, in het eerste woord van je verhaal zit het antwoord op je vraag alquote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb van mijn vader een royaal verjaardagscadeau gehad;
Zoals met alles kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Je kan prima 2 mooie gerechten maken voor 50 euro. En minder ook nog.quote:Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.
Daarnaast is de basis van het probleem dus de belofte van mijn vriend en zijn verwachting dat hij dat nu niet na hoeft te komen omdat ik geld heb gekregen voor mijn verjaardag.
Als ik dit zo lees kun je hem tegemoetkomen en een middenweg vinden... Geef wat je wil aan je zoon, betaal een beetje mee met de kerstinkopen (let wel: meebetalen, niet alles betalen) en koop wat leuks voor jezelf met de rest of zet het op je spaarrekening.quote:Op maandag 15 december 2014 12:55 schreef Ouder1 het volgende:
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.
Ook is hij nooit te beroerd om eens voor ze te rijden, zijn creditcard te gebruiken als ze iets willen bestellen (en contant aan hem terug betalen) of te zorgen dat hij hier is als ik sporadisch eens van huis ben tijdens de avondmaaltijd (zoons koken dan).
Pffftt. Eens in de paar weken een patatje is nog nooit iemand aan dood gegaan.quote:Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
Dit. En zeker niet als het ipv gekookte aardappels is dus gewoon naast groente en vlees/vis/ei.quote:Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pffftt. Eens in de paar weken een patatje is nog nooit iemand aan dood gegaan.
Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ookquote:Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pffftt. Eens in de paar weken een patatje is nog nooit iemand aan dood gegaan.
Je kunt het ook gewoon simpel houden natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Hij kan namelijk niet koken en mijn zoons zijn dit jaar met de kerst bij hun vader dus dat wordt dan alleen in de keuken staan.
Gevarieerd eten is geen onnodige luxe.quote:Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het gaat om de prioriteiten.quote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Wat vind jouw wijze aanstaande vrouw dan dat ik er mee zou moeten doen?
En wat vind ze dan zo vreselijk dom aan een frituur?
quote:Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
Financieel is zo'n frituurpan echt geen aderlating, en het slachtafval dat men doorgaans in de frituur mikt kost minder dan fatsoenlijk etenquote:
Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS.quote:Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ongezond eten bestaat niet.
Nee, dat is gelul. Waar het omgaat is dat je gevarieerd eet.quote:Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS.
Sommige dingen kun je gewoon beter niet eten dan wel.
Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms.quote:Op maandag 15 december 2014 15:36 schreef theunderdog het volgende:
maar zelfs af en toe een zakje chips kan geen kwaad.
Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.quote:Op maandag 15 december 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms.
Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten?quote:Op maandag 15 december 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.
Ga jij maar eens enkel en alleen op groentes leven, we zullen zien hoe gezond dat is.
Precies, en daarom bestaat gezond/ongezond voedsel niet. Je kan slechts stellen dat je van bepaalde zaken niet teveel moet hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 15:39 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten?
Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.quote:Op maandag 15 december 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
Elke dag groente is goed, elke dag chips niet.
Nee.quote:Op maandag 15 december 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.
Chips is gewoon niet ongezond, teveel wel.quote:Op maandag 15 december 2014 15:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
True, kindjes in Afrika die niks te eten hebben, kunnen beter chips eten dan niks.
Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Wat vind jouw wijze aanstaande vrouw dan dat ik er mee zou moeten doen?
En wat vind ze dan zo vreselijk dom aan een frituur?
Heb je dat nou al eens gedaan? Lijkt me een heel stuk zinvoller dan topics openen op FOK! of overal in andere topics aan mensen vertellen hoe de wereld according to Ouder1 er uit hoort te zien.quote:Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
Dank. Ik ga zeker hulp zoeken, had daar voor dit topic eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.quote:Op maandag 15 december 2014 15:49 schreef Kingstown het volgende:
Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.
Is ook veel gezelliger. Dat is fucking Kerst. Alleen thuis zitten, leuk joh.quote:Op maandag 15 december 2014 16:02 schreef Ethanolic het volgende:
Ik eet met kerst altijd bij anderen
Maar ondertussen geen ruggengraat heeft om wat leuks voor zichzelf te regelen met een vent die blijkbaar alles te vertellen heeft. En dan moeilijk gaan doen over die 250 euro alsof het allemaal zo moeilijk is.quote:Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur..![]()
Hoe debiel ben je dan wel niet.
Ik begrijp ook helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Wat wil je nou van mensen horen?quote:Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur..![]()
Hoe debiel ben je dan wel niet.
Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.quote:
Die van jezelf raakt ook kant nog wal.quote:Op maandag 15 december 2014 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.
Je hebt/had problemen met je ouders.quote:Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef Ouder1 het volgende:
Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.
Doeii
Mocht er iemand, vanwege grappen en grollen elders, denken dat ik dit was: neequote:Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Van mij mag je alles.Desnoods koopt ze een nieuwe vibrartor really don't care, maar als je roept dat je elke cent om moet draaien, dan is het neerzetten van een frituur als eerste op je wensenlijstje in mijn woordenboek redelijk suf. En ja....een frituurpan is gewoon een volkomen onnodig luxe-artikel dat je alleen koopt als je het geld er voor hebt.
Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouwna het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.quote:Op maandag 15 december 2014 18:43 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoeveel willen jullie wel niet uitgeven voor een zelfgemaakte kerstdiner voor 2 personen? Als je alle ingrediënten bij een standaard supermarkt haalt, dan ga je toch nooit over de 50 euro? Of je moet tientallen kilos aan vlees willen eten en liters aan alcohol willen zuipen... je bent tock geen tokkie?
25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatiequote:Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.
ja, letterlijk en nee, ik heb dat niet gepikt en ben er wel degelijk tegenin gegaan.quote:Op maandag 15 december 2014 17:35 schreef Forbry het volgende:
De opmerking uit zijn mond (heeft hij dat echt zo gezegd of..?) dat je oudste volgens hem geen deel van het gezin meer uitmaakt vind ik echt walgelijk trouwens... Ik snap eigenlijk niet dat je dit soort dingen pikt (en contrasteert ook behoorlijk met hoe jezelf op FOK! profileert)...
Dat dus. Wat een bokkelul die vent van je zeg. Hij zegt dat ie zou betalen als jij die uitnodigingen af zou zeggen. Dan dokt ie ook maar fijn.quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Je moet ermee doen wat je zelf wil. Maar ik zou er niet het kerstdiner van betalen.
Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.quote:Op maandag 15 december 2014 18:51 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatie
Ik zie het probleem niet. Als je behoefte hebt aan 'luxe' vlees, koop het dan. Je zegt dat je altijd goed op je centjes let en daardoor een klein buffer hebt aangelegd. Nu heb je daar bovenop 300 euro extra gekregen van je ouders. Gebruik dat geld dan gewoon. 100 euro diner, 50 euro frietjesbakker, 50 euro zoon en 100 euro voor jezelf, klaar.quote:Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.
Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen?
Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?quote:Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.
Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen?
Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.quote:Op maandag 15 december 2014 19:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?
Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.quote:Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ook
(ook omdat frituurvoer/slachtafval juist geen drol kost)
Hij, zijn belofte omdat jij je afspraken hebt afgezegd.quote:Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
In de OP staat:quote:Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
quote:Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten?
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden?
3) Alleen uitgeven aan mijzelf?
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?)
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)?
Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.quote:Op maandag 15 december 2014 19:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.
Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?quote:
Gefrituurde pompoen is trouwens ook lekker. Of gefrituurde vlierbloesem..quote:Op maandag 15 december 2014 19:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.
Ik heb de rest allemaal gelezen hoor. Ik vond het zeer vermakelijk maar ik ga ervan uit dat de vragen die iemand stelt ook echt de vragen zijn die iemand wil stellen.quote:Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?
Overigens staat er niet: "Hulp gezocht bij het besteden van dat geld" waar jij mee aan kwam.![]()
hier staat al 5 jaar een frituurpan, nog nooit gebruikt.quote:Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
ik weet iemand die hem kan gebruikenquote:Op maandag 15 december 2014 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
hier staat al 5 jaar een frituurpan, nog nooit gebruikt.
Verwarmingselement zit in de panquote:Op maandag 15 december 2014 19:41 schreef sacha het volgende:
[..]
ik weet iemand die hem kan gebruiken
sjipsquote:Op maandag 15 december 2014 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Verwarmingselement zit in de pan
Wat betreft die frituurpan is het mij ook een raadsel waarom dat zo vreemd is. Als dat jouw grote wens is, dan is dat jouw wens. Simpel. Al wil je een linksdraaiende accu-oplader voor je electrische epilator, maakt dat nou uit?quote:Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen?
Het gaat niet om de frituurpan het gaat alleen om wie de kerstboodschappen moet betalen.quote:Op maandag 15 december 2014 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat betreft die frituurpan is het mij ook een raadsel waarom dat zo vreemd is. Als dat jouw grote wens is, dan is dat jouw wens. Simpel. Al wil je een linksdraaiende accu-oplader voor je electrische epilator, maakt dat nou uit?
Kijk je Nederlands er nog eens op na; dit is best wel lachwekkend.quote:Op maandag 15 december 2014 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
Als je vraagt waar je geld aan moet besteden vat ik dat samen als dat je hulp nodig hebt bij het besteden van geld, dat is toch niet erg vreemd?
quote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten?
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden?
3) Alleen uitgeven aan mijzelf?
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?)
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)?
Doe voorstel dat je dit jaar 3 kerstdagen invoert; eerste kerstdag bij uitnodiging, tweede kerstdag bij haar zus, en speciale vriend/gezin kerstdag erna als hij vrij is of anders op zaterdag erna ofzo.quote:Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, nee
Dus hij betaalt volledige de luxe Kerstinkopen?quote:Op maandag 15 december 2014 20:04 schreef Ouder1 het volgende:
Net een goed gesprek gehad met mijn vriend via de telefoon. We zijn er uit en hij bedoelde het allemaal niet zo als het er uit kwam zei hij.
Pak van mijn hart.
Ik heb voorgesteld het 50/50 te doen maar hij had zelf vandaag al bedacht dat zijn reactie niet echt eerlijk was gezien de voorgeschiedenis dus hij staat er op het te betalen. Ik heb hem verteld dat ik oudste al geld heb gegeven vandaag en daar heeft hij nu vrede mee. De frituurpan gaan we samen kopen, hij vindt het leuk mee te beslissen in alles wat elektrisch is, ook huishoudspullen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:20 schreef agter het volgende:
[..]
Dushij betaalt volledige de luxe Kerstinkopen?
Mss ook wat leuks voor jezelf kopen. Dat rokje van 25 euro wat je schreef? Het is jouw cadeauquote:Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb voorgesteld het 50/50 te doen maar hij had zelf vandaag al bedacht dat zijn reactie niet echt eerlijk was gezien de voorgeschiedenis dus hij staat er op het te betalen. Ik heb hem verteld dat ik oudste al geld heb gegeven vandaag en daar heeft hij nu vrede mee. De frituurpan gaan we samen kopen, hij vindt het leuk mee te beslissen in alles wat elektrisch is, ook huishoudspullen.
En de rest gaat in de la als 'luxe-enveloppe'... Voor als er iets langs komt wat één van ons dan graag wil en dan beslissen we er met z'n drieën over is de afspraak. Op is op dus daarna gaat de boekriem weer vol aangetrokken worden en is die ruimte er niet meer tot ik een baan heb gevonden.
Ga je mij nog beantwoorden of negeer je voor het gemak even mijn vraag?quote:Op maandag 15 december 2014 19:59 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe oud is die vriend van TS nou? Sta er beetje van te kijken dat hij minimumloon heeft en thuis woont..![]()
Al de hoe oud is je vriend vragen worden genegeerd door der. Maar het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat hij niet al te oud is.quote:Op maandag 15 december 2014 21:25 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ga je mij nog beantwoorden of negeer je voor het gemak even mijn vraag?
Dan zou ik die frituur kopen ( die dingen heb je al voor 30 euro) en de rest in de la leggen voor als misschien de nood aan de man is en iets groters kapot gaat zoals auto, wasmachine, stofzuiger enz.quote:Op maandag 15 december 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb geen schulden buiten mijn hypotheek en al een redelijk bedrag aan spaargeld voor noodgevallen. Wij (ik en zoons) leven echter behoorlijk krenterig (elke cent omdraaien) omdat ik nu al een tijdje werkloos ben dus dingen als het vervangen van een kapotte frituur blijven liggen en leuke dingen die geld kosten doe ik niet aan mee en mijn kinderen zelden (kinderen gaan bij mij altijd voor).
Volgens mij is die uitwonende zoon een paar jaar jonger dan d'r toyboy.. Kan bijna niet anders...quote:Op maandag 15 december 2014 21:41 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Al de hoe oud is je vriend vragen worden genegeerd door der. Maar het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat hij niet al te oud is.
Eerlijk, na alles nu gelezen te hebben..dump je vriend, ga lekker bij vrienden eten met kerst, spendeer het geld aan een nieuwe winterjas, kleding, schoenen en een kapper en ga zo helemaal nieuw en fris de datingmarkt op.quote:
Veel leesplezier:quote:Op maandag 15 december 2014 19:59 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe oud is die vriend van TS nou? Sta er beetje van te kijken dat hij minimumloon heeft en thuis woont..![]()
Ik merk dat ik een boel topics gemist hebquote:Op maandag 15 december 2014 22:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Veel leesplezier:
R&P / Bijna geen stem en relatie
asjeblieft zegquote:Op maandag 15 december 2014 22:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Veel leesplezier:
Kwam al snel uit in dit topicquote:Op maandag 15 december 2014 22:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Veel leesplezier:
Voor de volledigehid dan maar:quote:Op maandag 15 december 2014 22:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik merk dat ik een boel topics gemist heb
quote:Op maandag 16 september 2013 17:07 schreef Ouder1 het volgende:
We hebben de eerste keer lang uitgesteld omdat het toch wat heikel lag... Ik ben 14 jaar ouder dan hij. Ik denk dat die 3 keer allemaal in de laatste 2 maanden geweest zijn.
Ervan uitgaande dat het nog steeds dezelfde partner is.quote:
Sorry lieverd.quote:
en dan wil ze in de UK gaan werken en die vriend gaat dan voor haar zoon zorgen in Nederland.quote:Op maandag 15 december 2014 22:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Veel leesplezier:
Hoe oud is die jongen eigenlijk?quote:Op maandag 15 december 2014 23:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
en dan wil ze in de UK gaan werken en die vriend gaat dan voor haar zoon zorgen in Nederland.
Ja, wij hebben er eentje. Zonder overleg gekocht door mijn man. Omdat het hem zo leuk leek om zelf oliebollen te bakken voor O&N.quote:Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Darn, ik zou dat niet eens met mijn man overleggen
Als ik al een frituurpanzou kopen.....
Is dat die jongen die die kindsoldaten-opleiding volgt?quote:Op maandag 15 december 2014 23:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee minderjarig kan ik me herinneren uit dat topic.
Wij hebben ook een frituurpan (ik zie dat eigenlijk wel een beetje als behorend bij een standaard keukenuitrustingquote:Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 december 2014 20:04 schreef Ouder1 het volgende:
Net een goed gesprek gehad met mijn vriend via de telefoon. We zijn er uit en hij bedoelde het allemaal niet zo als het er uit kwam zei hij.
Pak van mijn hart.
quote:Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb voorgesteld het 50/50 te doen maar hij had zelf vandaag al bedacht dat zijn reactie niet echt eerlijk was gezien de voorgeschiedenis dus hij staat er op het te betalen. Ik heb hem verteld dat ik oudste al geld heb gegeven vandaag en daar heeft hij nu vrede mee. De frituurpan gaan we samen kopen, hij vindt het leuk mee te beslissen in alles wat elektrisch is, ook huishoudspullen.
En de rest gaat in de la als 'luxe-enveloppe'... Voor als er iets langs komt wat één van ons dan graag wil en dan beslissen we er met z'n drieën over is de afspraak. Op is op dus daarna gaat de boekriem weer vol aangetrokken worden en is die ruimte er niet meer tot ik een baan heb gevonden.
hij is rond de 30...quote:Op maandag 15 december 2014 23:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee minderjarig kan ik me herinneren uit dat topic.
Oh...dat weet ik niet, geloof rond de 17/18.quote:
Ik had serieus met haar te doen. Vond het wel zielig dat iemand constant in de vechtmodus zit en haar hele leven al problemen heeft. Had haar zelfs genomineerd als meest door zee user, maar dan lees ik weer iets en denk ik....je bent echt gestoord. hebt echt psychische hulp nodig.quote:Op maandag 15 december 2014 22:39 schreef Cue_ het volgende:
En altijd in andere topics maar doen hoe geweldig haar leven is
Seriously Ouder1....zoek hulp en ga in therapie zoals je vorig jaar zelf al wilde.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
Het is de taal die zij spreken en de enige taal die ze blijkbaar verstaan. Wie weet moeten wij eens hun taal gaan spreken en hier een islamitische school uitmoorden voordat het eens tot die stomme koppen door gaat dringen dat ze niet erg handig bezig zijn.
Nee, jij hebt een leeshandicap die dat allemaal verklaard.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:19 schreef Kingstown het volgende:
Serieuze vraag: heb je een sociale handicap oid wat dit allemaal zou kunnen verklaren?
Hij drukt je neus op de feiten. Kan confronterend zijn, ik begrijp het.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een leeshandicap die dat allemaal verklaard.
Nee want mijn zoons zijn gewoon bij mij, wat de woonsituatie van mijn vriend met mij te maken heeft is mij een raadsel, ik heb geen ruzie met mijn schoonouders of ouders, enz enz.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Hij drukt je neus op de feiten. Kan confronterend zijn, ik begrijp het.
Binnen 2 minuten een jij-bak maken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:
Nee, jij hebt een leeshandicap die dat allemaal verklaard.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Binnen 2 minuten een jij-bak maken.![]()
Ik snap je defensieve houding. Het zal vast niet leuk zijn om te weten wat voor rotzooi je ervan gemaak hebtt, zolang je je eigen advies maar opvolgt en snel in therapie gaat. Dat is het belangrijkste.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
Nee want mijn zoons zijn gewoon bij mij, wat de woonsituatie van mijn vriend met mij te maken heeft is mij een raadsel, ik heb geen ruzie met mijn schoonouders of ouders, enz enz.
quote:Op maandag 11 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ik ben alleenstaande ouder met twee puber zoons. Nu is deze zomer de oudste boos vertrokken naar zijn vader
quote:Op maandag 16 september 2013 17:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb mijn schoonouders nu 3 keer gezien, we hebben al 1,5 jaar een relatie. Het verloopt nogal stroef met zijn ouders. Begrijpelijk door het leeftijdsverschil.
quote:Op maandag 16 september 2013 17:11 schreef Ouder1 het volgende:
Probleem; Het contact tussen mij en zijn ouders verloopt erg stroef. Gesprekken vallen dood, sneren worden door haar gemaakt.
quote:
quote:Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
Dank. Ik ga zeker hulp zoeken, had daar voor dit topic eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
Waar lees jij weggelopen en ruzie met? Allemaal interpretaties van jouw kant dus. Doe een cursus begrijpend lezen; had je al veel eerder moeten doen.quote:
Dat gaat op Fok! altijd zo als mijn naam ergens opduikt. Schijnen ze op te fappen of zo. Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?"quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:36 schreef Re het volgende:
mja, laten we het over dit onderwerp van de OP hebben, niet over de gehele geschiedenis van ouder1
Tsja....dat zijn imo geen zaken die je los van elkaar kunt zien.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:36 schreef Re het volgende:
mja, laten we het over dit onderwerp van de OP hebben, niet over de gehele geschiedenis van ouder1
Ik zet letterlijk quotes neer die je zelf gedaan hebt, zonder daar ook maar iets aan te veranderen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?"
Alleen zijn die quotes op geen enkele manier te vertalen naar de beweringen die jijzelf doet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
Ik zet letterlijk quotes neer die je zelf gedaan hebt, zonder daar ook maar iets aan te veranderen.Niks eigen draai aan geven. Jouw woorden. Jouw belofte dat je in therapie zou gaan. Don't shoot the messenger. Jouw woorden over je vriend, jouw woorden over je kinderen die je er beiden zelf weer bijhaalt in deze OP.
Nou, sorry, maar ik ga zelden tot nooit mee in "groepsgedrag" en heb het ook meerdere keren voor jou opgenomen, maar wat mij betreft zijn die reacties in het NWS-topic zojuist, ook wel een soort van druppel...quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat gaat op Fok! altijd zo als mijn naam ergens opduikt. Schijnen ze op te fappen of zo. Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?"
Je beseft je dat je nu eigenlijk zegt dat haar kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden? Denk je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat?quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:58 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ziet die gozer eigenlijk in jou? Een ouwe vrijster met 2 kinderen die gescheiden is en werkeloos...?
Maar aan de andere kant.. Wat zie jij in hem.. Een MBO'er met allerlei problemen die nog bij zn mama en papa woont..
Misschien verdienen jullie elkaar wel.. Plant je aub alleen niet meer voort.. 2 is al meer dan genoeg..
Nee, ik zeg dat ze niet nog meer kinderen op de aarde moet zetten. Het is een eindeloze discussie, maar sommige mensen lijken mij niet capabel genoeg om fatsoenlijk kinderen op te voeden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je beseft je dat je nu eigenlijk zegt dat haar kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden? Denk je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat?
Gezien ik zelf helaas ervaring heb met het bashen van een user(mezelf) ga ik daar zéker niet aan mee doen.
Ik ben het er mee eens dat sommige uitspraken en beslissingen wat dubieus zijn maar laten we eerlijk wezen. Wij kennen TS niet persoonlijk en het kan anders overkomen dan het daadwerkelijk is.
Ik ben hier ook een slechte moeder, egoïstisch en nog veel ergere dingen genoemd terwijl mijn vrienden en familie het daar absoluut niet mee eens zijn.
Om die reden geef ik TS Ook de voordeel van de twijfel en ga ik er niet vanuit dat ze geestelijk incapabel is zoals sommige hier beweren.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je beseft je dat je nu eigenlijk zegt dat haar kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden? Denk je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat?
Gezien ik zelf helaas ervaring heb met het bashen van een user(mezelf) ga ik daar zéker niet aan mee doen.
Ik ben het er mee eens dat sommige uitspraken en beslissingen wat dubieus zijn maar laten we eerlijk wezen. Wij kennen TS niet persoonlijk en het kan anders overkomen dan het daadwerkelijk is.
Ik ben hier ook een slechte moeder, egoïstisch en nog veel ergere dingen genoemd terwijl mijn vrienden en familie het daar absoluut niet mee eens zijn.
Om die reden geef ik TS Ook de voordeel van de twijfel en ga ik er niet vanuit dat ze geestelijk incapabele is zoals sommige hier beweren.
Dat was inderdaad een erg discutabele reactie, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind dat soort reacties ook veels te ver gaan. Ondanks die "druppel" vandaag in een NWS-topic blijf ik daarbij. Je weet ook hoe ik over dat gebash t.o.v. jou denk
Ik ben wel van mening dat Ouder1 hulp moet zoeken (als ze dat nog niet heeft). Dat bedoel ik trouwens niet gemeen en ben het -nog steeds- met sómmige kritiek t.o.v. Ouder1 níet eens. Ik denk (hoop) oprecht dat ze daar baat bij zou kunnen hebben.
Ja. http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.htmlquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Valt dat niet gewoon onder de basis verzekering?
Of in ieder geval een gedeelte.
Ik geloof, maar pin mee er niet op vast, alleen de eerste 5 sessies.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Valt dat niet gewoon onder de basis verzekering?
Of in ieder geval een gedeelte.
Als het maar 5 sessies zijn dan zou dat niet best zijn. Wat dat stelt dus niks voor. Dat is drie keer niks.quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof, maar pin mee er niet op vast, alleen de eerste 5 sessies.
Ligt er ook aan welke verzekering je hebt denk ik.
Dat was iniedergeval drie jaar geleden zo bij de Menzis weet ik uit betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het maar 5 sessies zijn dan zou dat niet best zijn. Wat dat stelt dus niks voor. Dat is drie keer niks.
Acht is ook niks. Dat is genoeg voor een huis-, tuin- en keukenprobleem. Niet als dingen echt de tijd nodig hebben, en dat is dus bijna altijd wel zo.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:27 schreef Copycat het volgende:
Mocht Ouder1 ook zo'n slechte zorgdekking hebben, weet ik een slimmere investering dan een friteuse. Bij veel zorgverzekeraars zijn het trouwens sowieso acht sessies.
Je zou het natuurlijk ook als een investering in jezelf kunnen zien. In plaats van alleen de beren op de weg te tellen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Acht is ook niks. Dat is genoeg voor een huis-, tuin- en keukenprobleem. Niet als dingen echt de tijd nodig hebben, en dat is dus bijna altijd wel zo.
Dat is het altijd, een investering. Alleen... acht sessies... en dan...? Stopt het ineens? Dat is toch erg, als dat niet meer vergoed wordt? Dan sta je toch gewoon in de kou als je dat zelf niet kunt betalen (logisch want volgens mij heel duur)? Het gaat om geestelijke gezondheidszorg!quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook als een investering in jezelf kunnen zien. In plaats van alleen de beren op de weg te tellen.
Dat moet je toch wel het geld hebben? Wat is nou 300 euro als je heftige problematiek hebt? Kom je niet ver mee.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:09 schreef Copycat het volgende:
Een investering in jezelf waarbij je zelf dus ook financieel in jouw gezondheid en toekomst investeert.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:27 schreef Fera het volgende:
Alleen de OP gelezen, dus excuses voor eventuele herhaling.
Ik vind het wel erg jammer van hem dat hij eerst belooft de kerstinkopen te betalen en vervolgens het af laat weten als iemand jou toevallig een geldbedrag cadeau doet. Beetje gierig.
Volgens mij had hij die belofte slechts gemaakt omdat hij zijn zin wilde krijgen over het thuis blijven met kerst. Ook wel lekker makkelijk als hij zelf niet in de keuken hoeft te staan. Maar wel zonder mogelijke discussie naar de verjaardag van zijn zus willen.
Waar is het compromis in deze?
Pak van mijn hart.
Oké, nice.quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef Spanky78 het volgende:
Heb alleen de OP gelezen, maargoed. Geef je vriend flink op zijn sodemieter en geef dan het geld uit waaran jij wilt. Hij heeft zich er niet mee te bemoeien.
Overigens heel leuk als je iets aan je oudste zoon wilt geven, ik snap dat wel. Ik zou iig geen cent bij je vriend laten komen, wat een eikel.
Pak van mijn hart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |