abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147597565
Ik heb van mijn vader een royaal verjaardagscadeau gehad; een driehonderd euro.
Hartstikke mooi natuurlijk en 'we' (ik, jongste en vriend) hebben al besloten om er om te beginnen een frituur van te kopen. Maar dat kost maar een klein beetje van het geld.

Nu zit de rest me niet helemaal lekker. Ik zou graag wat van het geld aan mijn oudste geven die intern een opleiding volgt en dus niet profiteert van dingen die ik voor het gezin koop. Mijn vriend vindt dat onzin want mijn oudste maakt geen deel meer uit van het gezin in zijn ogen.
Hij wil graag dat ik een deel gebruik voor de inkopen van het kerstmenu. En dat zit mij dan weer niet helemaal lekker.
We hebben dit jaar namelijk diverse uitnodigingen ontvangen voor kerst maar hij wilde graag thuis eten. Dit terwijl ik juist wel blij was om eens een hele kerst niet te hoeven koken. Hij kan namelijk niet koken en mijn zoons zijn dit jaar met de kerst bij hun vader dus dat wordt dan alleen in de keuken staan. Tweede kerstdag wil hij wel in de middag naar zijn zus (die geen eters wil dit jaar) omdat zij jarig is die dag. Dan zelf koken is extra knudde omdat we dan laat thuis komen en het snel-snel iets in elkaar flansen wordt. Niet naar zijn zus is onbespreekbaar. Hij heeft mij overgehaald om alle uitnodigingen af te zeggen door mij voor te houden dat ik alle ingrediënten zou mogen kopen die ik wens en dat hij dat dan zou betalen; luxe eten dus. Maar nu ik dat vervoegde verjaardagscadeau heb gekregen wil hij dus dat ik mijn cadeaugeld daar deels aan ga besteden zodat hij die kosten niet heeft.

Ergens begrijp ik hem wel; als ik het geld heb, dan hoeft hij natuurlijk niet mee te betalen. Maar aan de andere kant; hij heeft het beloofd in ruil voor het afzeggen van die uitnodigingen omdat hij lekker ontspannen thuis wil eten.
En dan ben ik wel een vrouw.. maar moet mijn cadeaugeld besteed worden aan het huishoudgeld? Of is het idee achter geld cadeau geven juist dat je daar dingen voor jezelf voor koopt? Of in het ieder geval uitgeeft zoals je zelf wilt/wenst? Nu weet ik ook wel dat het bij mij altijd grotendeels uiteindelijk bij de kinderen terecht zal komen, maar toch...

Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten?
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden?
3) Alleen uitgeven aan mijzelf?
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?)
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)?
6) Combinatie van bovenstaande?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 15-12-2014 12:15:30 ]
pi_147597621
1,2 en 5
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_147597650
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:11 schreef pl4kkie het volgende:
1,2 en 5
6 dus
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147597662
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:11 schreef pl4kkie het volgende:
1,2 en 5
Kan je ook onderbouwen waarom 1? Zoveel is het ook weer niet; Na die frituur, kerstinkopen en een fatsoenlijk bedrag naar oudste is het bijna op.

- OP aangepast en bedrag genoemd-
pi_147597855
2. Ik vind die kerel van jou nogal egoistisch overkomen eigenlijk. HIJ wil thuis eten en jij moet maar dat geld wat je eigenlijk aan je kind wilt uitgeven, aan zijn willetje uitgeven. Als hij niet de vader is, zou het voor mij al helemaal een makkelijke keus zijn. Kinderen komen eerst punt.
pi_147597863
Het is jouw geld dus je moet doen wat je zelf wil.
Als je wil kan je een gedeelte afstaan aan je oudste zoon of aan je vriend voor de boodschappen.
Je vriend heeft wel al beloofd om die boodschappen te betalen dus daar kan je hem gewoon aan houden.
pi_147597879
Je hebt het over maar 300 euro, als ik dit zo lees denk ik of sparen of schulden afbetalen.
  maandag 15 december 2014 @ 12:21:51 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147597916
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende: Ik zou graag wat van het geld aan mijn oudste geven die intern een opleiding volgt en dus niet profiteert van dingen die ik voor het gezin koop. Mijn vriend vindt dat onzin want mijn oudste maakt geen deel meer uit van het gezin in zijn ogen.
Hij wil graag dat ik een deel gebruik voor de inkopen van het kerstmenu.
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.

quote:
Hij heeft mij overgehaald om alle uitnodigingen af te zeggen door mij voor te houden dat ik alle ingrediënten zou mogen kopen die ik wens en dat hij dat dan zou betalen; luxe eten dus. Maar nu ik dat vervoegde verjaardagscadeau heb gekregen wil hij dus dat ik mijn cadeaugeld daar deels aan ga besteden zodat hij die kosten niet heeft.
Het moet dus hier aan op gaan.

Het is jouw verjaardagskado van jouw vader. Ik vind dat je dat mag besteden zoals jij dat wilt.
pi_147598067
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:20 schreef hoas het volgende:
Je hebt het over maar 300 euro, als ik dit zo lees denk ik of sparen of schulden afbetalen.
Ik heb geen schulden buiten mijn hypotheek en al een redelijk bedrag aan spaargeld voor noodgevallen. Wij (ik en zoons) leven echter behoorlijk krenterig (elke cent omdraaien) omdat ik nu al een tijdje werkloos ben dus dingen als het vervangen van een kapotte frituur blijven liggen en leuke dingen die geld kosten doe ik niet aan mee en mijn kinderen zelden (kinderen gaan bij mij altijd voor).
pi_147598239
Je moet ermee doen wat je zelf wil. Maar ik zou er niet het kerstdiner van betalen.
pi_147598257
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.

Voor wat betreft mijn oudste; het botert even niet zo heel erg goed en hij ziet het als 'omkopen' en oneerlijk tegenover de jongste omdat ik die dan geen geld geef maar mee laat profiteren van wat ik aanschaf (zoals die frituur).
  maandag 15 december 2014 @ 12:41:25 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147598335
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.

Voor wat betreft mijn oudste; het botert even niet zo heel erg goed en hij ziet het als 'omkopen' en oneerlijk tegenover de jongste omdat ik die dan geen geld geef maar mee laat profiteren van wat ik aanschaf (zoals die frituur).
TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.

Ik zal het héél kort houden: ik vind hem overkomen als een aardige profiteur. Met weinig respect voor jou en jouw kinderen. Tevens lijkt hij een egoïstische krent te zijn. En dan ben ik héél netjes gebleven.

Laat je niets aanpraten over de keuzes die jij wilt maken voor je kinderen. Als het aan hem ligt, denk ik niet dat ze veel nog wat krijgen.

Waak daarover!
pi_147598360
Jullie hadden een duidelijke afspraak over het kerstdiner toch? Jij zegt alles af, kookt en hij betaalt. Ik zie niet in waarom dat nu zou veranderen nu jij (en niet hij dus) geld hebt gekregen.

Als jij het aan jouw kinderen wil geven, doe dat dan gewoon. Wat hij daarvan vindt maakt eigenlijk niet veel uit.
pi_147598510
Sowieso is het jouw cadeau en moet je het dus besteden aan jezelf, en dus niet aan je zoon geven of er kerstinkopen van doen.
En verder zou ik tegen je vriend zeggen dat als hij zo nodig thuis wil eten, hij dan ook een bijdrage mag leveren aan de bereiding van het diner.

Waarom later vrouwen altijd zo over zich heen lopen en gaan dan ergens anders klagen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147598604
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.

Ik zal het héél kort houden: ik vind hem overkomen als een aardige profiteur. Met weinig respect voor jou en jouw kinderen. Tevens lijkt hij een egoïstische krent te zijn. En dan ben ik héél netjes gebleven.

Laat je niets aanpraten over de keuzes die jij wilt maken voor je kinderen. Als het aan hem ligt, denk ik niet dat ze veel nog wat krijgen.

Waak daarover!
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.
Ook is hij nooit te beroerd om eens voor ze te rijden, zijn creditcard te gebruiken als ze iets willen bestellen (en contant aan hem terug betalen) of te zorgen dat hij hier is als ik sporadisch eens van huis ben tijdens de avondmaaltijd (zoons koken dan).

Ik denk dat hij nu geconfronteerd wordt met hoe duur het leven eigenlijk is, iets waar hij helemaal geen ervaring mee heeft; hij betaalt bij zijn ouders ook geen kostgeld. Dat is voor hem best wel slikken. Vakanties zijn geen automatisme meer een driekeer per week stappen ook niet, ook maakt hij nu zelf zijn sigaretten ipv een pakje te kopen. Ik denk dat dat hem krenteriger maakt en dat hij daarom vindt dat ik dat geld maar moet besteden aan de kerstinkopen en niet deels aan luxe voor oudste.
pi_147598627
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders.
Wait whut? Jouw vriend woont nog thuis bij zijn ouders?
Is hij zo jong dat hij net zo oud is als jouw kinderen of woont hij al 40 jaar bij zijn ouders?

In beide gevallen lijkt me dat hij niet zoveel te zeggen heeft over hoe jij je cadeau besteed.
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
pi_147598677
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:49 schreef DroogDok het volgende:
Waarom later vrouwen altijd zo over zich heen lopen en gaan dan ergens anders klagen?
Ik klaag niet. Ik wil graag de mening van anderen; Ben ik egoïstisch als ik denk: Cadeaugeld is geld om uit te geven zoals ik wil, voor mijzelf? Al zou dat zijn aan het fijne gevoel als ik oudste iets kan toestoppen? Ben ik egoïstisch als ik hem de kerstinkopen laat betalen terwijl ik net ¤300.- heb gekregen om uit te geven?
Is cadeaugeld een onderdeel van je huishoudgeld of een extra die daar buiten gelaten hoort te worden?
pi_147598716
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten? nee!!!!
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden? nee als ik uit huis zou zijn zou ik niet van mijn ouders verwachten dat ze hun eigen verjaardagsgeld wat ze gekregen hebben van hun ouders aan mij zouden besteden
3) Alleen uitgeven aan mijzelf? ja!!!
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?) dat kan ook
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)? ja dat kan ook
Het is jouw geld, doe er mee wat jij wil. Fuck die kerstinkopen, die vriend van je maakt zich er wel lekker makkelijk vanaf :') Ik zou een pizza kopen.
pi_147598769
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
Patatjes bakken ipv aardappels/pasta bij de maaltijd? Nu doe ik dat weleens in de oven maar dat is duurder en duurt langer dan frituren.
Frikandel frituren ipv stukje vlees bakken?

Gewoon, soms, omdat het lekker is om eens wat anders te eten dan aardappel-vlees-groente, pasta, rijst oid?
pi_147598806
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
Is cadeaugeld een onderdeel van je huishoudgeld of een extra die daar buiten gelaten hoort te worden?
Overduidelijk dat laatste. Een cadeau is een cadeau.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147598822
Laat die vriend koken en zijn eigen eten kopen wat denkt hij wel niet :') Ik vind dit echt een vaag verhaal.

Als je iedere cent omdraait dan komt nu ¤300,- heel goed uit lijkt me, als je dat aan iets uit gaat geven zoals kerst dan WTF volgens mij valt het allemaal wel mee met die krenterigheid. Zonder duur eten gaat kerst ook wel door hoor.

Zet het lekker op de bank of doe ermee wat JIJ wil, het is jouw geld, jij hebt het gekregen. Als jíj graag het wilt uitgeven aan kerst dan moet jíj dat doen, niet omdat die gozer het wil :')
pi_147598838
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Frituren is de favoriete manier van voedselbereiding aan de onderkant van de samenleving.
  maandag 15 december 2014 @ 13:10:21 #23
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_147599000
Ik zou voor 2 en 5 gaan. Mening van jouw vriend daarover zou voor mij sowieso niet heel erg relevant zijn. Dus een deel naar zoon toe en de rest lekker opzij leggen. Het hoeft toch niet meteen uitgegeven te worden?
pi_147599065
Ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo druk kunnen maken om 300 euro.
pi_147599076
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 13:04 schreef vera166 het volgende:
Als je iedere cent omdraait dan komt nu ¤300,- heel goed uit lijkt me, als je dat aan iets uit gaat geven zoals kerst dan WTF volgens mij valt het allemaal wel mee met die krenterigheid. Zonder duur eten gaat kerst ook wel door hoor.
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;
Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet uit eten, dat is te duur
Nee, geen nieuwe schoenen al zitten er gaatjes in
Nee, geen bijzonder toetje want dat is ¤0,25 duurder
Nee, geen kaas want dat is duur
Nee, niet met de auto naar het centrum want dat kost parkeergeld
Nee, niet naar de bios want dat is duur
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee

Dat geld kan ik ook daaraan besteden... Snap je?

En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
  maandag 15 december 2014 @ 13:15:29 #26
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147599166
Ik krijg een beetje het gevoel, dat jouw vriend het gevoel heeft dat hij al genoeg voor je betaald. en dat omdat je geen werk hebt je vermoedelijk nooit geld over hebt naast je vaste lasten. En dat hij denkt, nu heb je 300 euro, betaal dan ook maar daarvan mee aan het kerstdiner ipv dat hij alles moet betalen.

Desalniettemin is de uitspraak ''je zoon is niet meer onderdeel van het gezin omdat ie niet meer in huis woont', natuurlijk compleet belachelijk.

Ik zou sowieso wat geld aan je oudste zoon er van geven als je dat wil.
pi_147599219
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel, dat jouw vriend het gevoel heeft dat hij al genoeg voor je betaald. en dat omdat je geen werk hebt je vermoedelijk nooit geld over hebt naast je vaste lasten. En dat hij denkt, nu heb je 300 euro, betaal dan ook maar daarvan mee aan het kerstdiner ipv dat hij alles moet betalen.
Dit denk ik dus ook.

Ik vind het alleen niet terecht omdat als het aan mij had gelegen we dus bij anderen hadden aangeschoven.
Apart wel dat hij over mijn oudste dan ook zegt dat ik meer aan mijzelf moet denken..
  maandag 15 december 2014 @ 13:19:24 #28
406944 SugeLucky
pi_147599332
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.

Ik vind het alleen niet terecht omdat als het aan mij had gelegen we dus bij anderen hadden aangeschoven.
Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.
Als je zo'n instelling zou hebben, zou ik ook tegen je zeggen, we eten wel thuis en ik betaal het wel.
pi_147599644
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:19 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.
Als je zo'n instelling zou hebben, zou ik ook tegen je zeggen, we eten wel thuis en ik betaal het wel.
Waarom maak je dat er weer van? Ik eet niet bij anderen OMDAT ik dan zelf kosten kan besparen. Ik vind het leuk, gezellig, geweldig om eens niet zelf te hoeven koken maar te mogen genieten van de kookkunsten van een ander; een aantal uitnodigingen waren ook van mensen die in eerdere jaren bij mij aan tafel waren geschoven. Kerst is bij mij; Versieringen, kaarsen, lichtjes, kerstdienst in de kerk, kerstkaarten, gezelligheid met familie/vrienden.
Nu is er geen kerstboom (wilde hij en jongste niet want huisje is maar klein en dan zo vol), hij wil niet mee naar de kerkdienst en zoons zitten bij hun vader. Geen gezelligheid met familie/vrienden om ons heen want hij wil rust en lekker eten thuis.
Voor mij is dit geen kerst maar een doorsnee dag die ik al zoveel heb met die rottige werkloosheid.

En dan zegt hij: Weet je wat; dan kook je eens bijzonder; lekker palinkje vooraf, biefstukje, ijs met vers fruit toe.. Dan maken we daar een intiem speciaal etentje van met z'n tweeën; ik betaal het wel.. en laat ik me daartoe overhalen.. En kan nu dus puntje bij paaltje dat ook zelf betalen.
  maandag 15 december 2014 @ 13:30:29 #30
406944 SugeLucky
pi_147599869
Dat idee kreeg ik. Het is zo'n gedoe allemaal voor een paar honderd euro. Maar als dat niet zo is, mijn excuus.
pi_147599908
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee

En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
Dan doe je toch dat hele lijstje? Is de 300 euro op, hoeft er ook niet meer over gezeurd te worden.
pi_147599977
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef SugeLucky het volgende:
Dat idee kreeg ik. Het is zo'n gedoe allemaal voor een paar honderd euro. Maar als dat niet zo is, mijn excuus.
Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?

Dat terwijl er uitnodigingen zijn afgeslagen voor gezellige maaltijden met vrienden/familie?

Ik snap hem wel; hij werkt zich de tiefus en voor hem is zo'n dag heerlijk. Ik zit alleen al 7 dagen per week vooral in mijn uppie achter die kut computer te solliciteren en Fok-ken.
  maandag 15 december 2014 @ 13:36:17 #33
406944 SugeLucky
pi_147600090
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?

Dat terwijl er uitnodigingen zijn afgeslagen voor gezellige maaltijden met vrienden/familie?
Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.
pi_147600133
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon, soms, omdat het lekker is om eens wat anders te eten dan aardappel-vlees-groente, pasta, rijst oid?
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
pi_147600190
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:36 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.
Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..
pi_147600209
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Heb je het topic wel gelezen?
pi_147600277
quote:

[..]

Nee, nee, nee, nee

Ja nu snap ik 't wel inderdaad... wel kut is dat zeg.

Maar dan juist; zet die ¤300,- even te chillen op de bank en als je het nodig hebt kun je daar wat van gebruiken toch. Ik zou het zonde vinden als je iedere cent om moet draaien, nu ¤300,- krijgt en het 'op eet' als het ware. Dat zou ik echt niet kunnen en willen doen. En ik vind dat ook machtig oneerlijk van jouw vriend, die weet lijkt me dat je financieel zo zit en dan eerst jou lekker maken en dan nu toch eisen dat je er zelf wat van betaalt :') wtf. Dat is echt oneerlijk.

Ga naar de kapper van jouw geld, koop een mooie winterjas en fuck dat kerst eten!! Je geld opeten als je het geld eigenlijk niet hebt en beter kan besteden is hartstikke zonde.
  maandag 15 december 2014 @ 13:42:04 #38
406944 SugeLucky
pi_147600305
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..
Je kan het altijd vragen. Nee heb je..
Of ga anders met z'n tweeen naar een restaurant en betaal dan allebei de helft gezien je nu toch wat geld over hebt, nadat de je een frituurpan hebt aangeschaft en wat geld aan je oudste zoon hebt gegeven.
  maandag 15 december 2014 @ 13:43:51 #39
406944 SugeLucky
pi_147600382
quote:

[..]

Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.
pi_147600491
Een deel aan je zoon geven.
En de rest van het geld aan jezelf uitgeven :Y bv een sieraad ziet je vader er ook nog iets van terug.
pi_147600578
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:42 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Je kan het altijd vragen. Nee heb je..
Of ga anders met z'n tweeen naar een restaurant en betaal dan allebei de helft gezien je nu toch wat geld over hebt, nadat de je een frituurpan hebt aangeschaft en wat geld aan je oudste zoon hebt gegeven.
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
pi_147600667
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
doe dat dan

je geld hoef je niet meteen uit te geven
  maandag 15 december 2014 @ 13:50:57 #43
406944 SugeLucky
pi_147600703
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja kan ook. Dat is aan jou natuurlijk. Ik stel ook maar wat voor.
pi_147600713
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 13:49 schreef vera166 het volgende:

[..]

doe dat dan

je geld hoef je niet meteen uit te geven
Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?
Ik heb daar stiekem wel zin in maar haat ruzies. :@
pi_147600751
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef SugeLucky het volgende:

Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.
Van mij mag je alles. :Y Desnoods koopt ze een nieuwe vibrartor really don't care, maar als je roept dat je elke cent om moet draaien, dan is het neerzetten van een frituur als eerste op je wensenlijstje in mijn woordenboek redelijk suf. En ja....een frituurpan is gewoon een volkomen onnodig luxe-artikel dat je alleen koopt als je het geld er voor hebt.

Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw O+ na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless. :')
pi_147600767
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?
Ik heb daar stiekem wel zin in maar haat ruzies. :@
Ja dat zou ik doen.

Nouja, eigenlijk had ik dat allang gedaan maar gelukkig ben je niet zo :D als ik in jouw situatie zat had ik mijn vriend zo hard uitgelachen dat hij dat zich de komende 10x kerst zal herinneren.

Mij vertellen wat ik met mijn geld moet doen als ik nooit geld heb en een niet zo mooie financiële situatie zit, haha. Nee no way :)

Koop die rok en ga naar de kapper ^O^ doe wat jij wil. Kerst is niks, en komt volgend jaar ook wel weer.
  maandag 15 december 2014 @ 13:54:31 #47
406944 SugeLucky
pi_147600810
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless. :')
Lol, dat is wel een prachtige quote. Of het nou helemaal relevant is of niet, ik vind hem mooi.

Wat zou jij met het geld doen dan als jij in haar situatie zat?
pi_147600837
quote:
Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Wat vind jouw wijze aanstaande vrouw dan dat ik er mee zou moeten doen?
En wat vind ze dan zo vreselijk dom aan een frituur?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ouder1 op 15-12-2014 14:19:29 ]
  maandag 15 december 2014 @ 13:57:25 #49
406944 SugeLucky
pi_147600911
Ik zou overigens m'n gezin uit eten nemen van die 300 euro met kerst als ik in jouw situatie zat. voor hetzelfde geldt ben je morgen dood. Dan heb je in ieder geval een leuke avond met z'n allen gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door SugeLucky op 15-12-2014 14:07:21 ]
pi_147601172
Ik zou de aankoopbeslissing maar even over de feestdagen heen tillen. Niet nu in alle haast een frituur kopen omdat je vriend dat zo nodig wil. Hij heeft beloofd dat hij de kosten voor de kerstmaaltijd zou betalen; dan moet hij dat ook doen.
pi_147601596
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:05 schreef Homijn het volgende:
Ik zou de aankoopbeslissing maar even over de feestdagen heen tillen. Niet nu in alle haast een frituur kopen omdat je vriend dat zo nodig wil. Hij heeft beloofd dat hij de kosten voor de kerstmaaltijd zou betalen; dan moet hij dat ook doen.
Haha, LOL. nee, die frituurpan is niet vanwege mijn vriend. Dat ding is gesneuveld in de verhuizing, een dikke 4 jaar terug. Toen niet zo'n issue; we aten zelden uit de frituur dus die paar keer gingen we wel naar de snackbar om de hoek. Alleen doen we dat dus niet meer sinds ik werkeloos ben geworden (tering naar de nering zetten; erg dom geloof ik volgens de aanstaande van Kingstown). Toch begint dat na dik een jaar wat te wringen, zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten. Zelf patat bakken is veel goedkoper dan naar de snackbar dus dat zou voor mij wel een optie zijn soms, net als dat een frikandel uit de vriezer veel goedkoper is dan een bv een gehaktbal. Wij eten nooit gewoon patat maar als we het eten dan is het groente-vlees-patat ipv groente-vlees-aardappel of groente-vlees-pasta. Dus ik loop al een paar maanden te snuffelen naar een goedkope aanbieding voor een redelijk ding maar vond het steeds te duur.

Voor wat betreft die kerstmaaltijd; zo denk ik er eigenlijk ook over. Als mijn vader geen geld maar goederen had gegeven dan was deze hele discussie ook niet ontstaan; waarom dan wel als het geld is?
  maandag 15 december 2014 @ 14:20:56 #52
406944 SugeLucky
pi_147601701
Een friteuse kost iets van 20 euro bij de blokker trouwens.
pi_147601759
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten.
Ze zitten toch niet meer op de basisschool?
pi_147601799
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:20 schreef SugeLucky het volgende:
Een friteuse kost iets van 20 euro bij de blokker trouwens.
Klopt. Alleen als ik dan zo'n ding wil, wil ik er wel eentje waar ik niet voor iedere persoon apart de friet als vervanging van de aardappels in hoef te bakken maar dat in één keer kan doen (anders moet je apart eten). En ik wil er voor de hygiëne eentje waar het verwarmingselement niet in de vetbak zit maar er onder zodat je het goed kunt schoonmaken. Dan zit je al snel tussen de ¤30.- en ¤40.-.
pi_147601815
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ze zitten toch niet meer op de basisschool?
Wat heeft dat er mee te maken?

Ik vind mijn kinderen juist gemakkelijke eters; oudste eet geen draadjesvlees (gestoofde runderlappen) en jongste geen doperwtjes. Verder eten ze alles; ook gekookte aardappels en aardappelpuree, ze vinden het alleen echt niet lekker. Dat 5 dagen per week op tafel zetten is voor mij dus geen optie.
  maandag 15 december 2014 @ 14:28:13 #56
406944 SugeLucky
pi_147601857
dan hou je nog 260 euro over. geef je 50 euro aan je oudste zoon, betaal je ook nog 25 euro mee aan de boodschappen voor kerst. dan hou je nog 185 over die je in een envelop doet om te sparen. ik zie het probleem niet zo.
pi_147601875
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef SugeLucky het volgende:
dan hou je nog 260 euro over. geef je 50 euro aan je oudste zoon, betaal je ook nog 25 euro mee aan de boodschappen voor kerst. dan hou je nog 185 over die je in een envelop doet om te sparen. ik zie het probleem niet zo.
Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.

Daarnaast is de basis van het probleem dus de belofte van mijn vriend en zijn verwachting dat hij dat nu niet na hoeft te komen omdat ik geld heb gekregen voor mijn verjaardag.
pi_147601903
Ik zou mijn geld inzetten op call-opties Fugro, SBM en BAM ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 15 december 2014 @ 14:31:47 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147601948
Lol wat een kleuter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 december 2014 @ 14:31:50 #60
406944 SugeLucky
pi_147601952
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.
goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.
maar na je laatste reactie ben ik er wel klaar mee. los het op. je bent geen kind meer
doei
pi_147602073
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:31 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.
gezien je vermoedelijk geen geld hebt voor een spaarvarken. maar na je laatste reactie ben ik er wel klaar mee. los het op. je bent geen kind meer
doei
¤60.- p.p. per maaltijd per dag. Dat is voor twee kerstdagen dan ¤240.-.Kan wel niet duur zijn; ik vind het nogal een klap geld. Daar komt dan ontbijt/lunch x2 x2 bij en hapjes en drankjes. Voor ¤100.- kan je gemakkelijk thuis de hele kerst lekker eten met z'n tweeën.

Geld zit al in een enveloppe en ik had het niet over sparen (dat doe ik al op mijn spaarrekening). Ik had het over extra en luxe geld dat dan in een la in die enveloppe ligt voor dingen die me anders hoofdpijn/zorgen kosten of waar ik anders 'Nee' tegen zeg.
pi_147602211
quote:
Ik heb van mijn vader een royaal verjaardagscadeau gehad;
Voila, in het eerste woord van je verhaal zit het antwoord op je vraag al ^O^
pi_147602296
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
pi_147602308
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast is de basis van het probleem dus de belofte van mijn vriend en zijn verwachting dat hij dat nu niet na hoeft te komen omdat ik geld heb gekregen voor mijn verjaardag.
Zoals met alles kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Je kan prima 2 mooie gerechten maken voor 50 euro. En minder ook nog.

En laat dit een les zijn, hou het voortaan gewoon voor jezelf dat je geld hebt gekregen. Scheelt je een hoop gezeik.
pi_147602330
Ik snap het niet zo, ruzie hierom...

Je kunt je poot stijfhouden en niet toegeven. Hij heeft wat beloofd, het is jouw cadeau; klaar over uit.

Of... je bekijkt het groter geheel en alhoewel hij een belofte heeft gemaakt en alhoewel het jouw cadeau is, kun je ietwat vrijgeviger reageren.

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:55 schreef Ouder1 het volgende:
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.
Ook is hij nooit te beroerd om eens voor ze te rijden, zijn creditcard te gebruiken als ze iets willen bestellen (en contant aan hem terug betalen) of te zorgen dat hij hier is als ik sporadisch eens van huis ben tijdens de avondmaaltijd (zoons koken dan).
Als ik dit zo lees kun je hem tegemoetkomen en een middenweg vinden... Geef wat je wil aan je zoon, betaal een beetje mee met de kerstinkopen (let wel: meebetalen, niet alles betalen) en koop wat leuks voor jezelf met de rest of zet het op je spaarrekening.

Het is maar 300 euro, geen reden om elkaar te kwetsen voor zo'n bedrag. Even los van wie er wel of niet gelijk heeft en ook los van waar je wel of geen recht op hebt. Zoek een manier waar jij tevreden mee bent en tegelijkertijd ook hem zoveel mogelijk tevrden stelt. Ik denk dat je daar uiteindelijk mee mee opschiet dan die 300 euro helemaal voor jezelf houden.

Maar goed, dat ben ik. Ik werk en heb genoeg inkomsten om mijzelf te voorzien in mijn behoeften. Als ik het geld echt nodig had, zou ik in eerste instantie niet eens nadenken over een frituurpan. En ook niet al te veel uitgeven aan eten op een bijzondere dag. Maar dat ben ik.
pi_147602334
Mijn moeder doet altijd boodschappen van haar verjaardagsgeld.
Maar je moet lekker zelf weten wat je ermee doet.
Twiddel
pi_147602342
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
Pffftt. Eens in de paar weken een patatje is nog nooit iemand aan dood gegaan.
pi_147602375
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. En zeker niet als het ipv gekookte aardappels is dus gewoon naast groente en vlees/vis/ei.
pi_147602400
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ook :9~
(ook omdat frituurvoer/slachtafval juist geen drol kost)
pi_147602692
Sorry, maar klinkt echt als een leuke relatie -O- : Zeiken over geld, vriend die z'n wil oplegt (niet op uitnodiging ingaan, terwijl jij graag wilde), z'n belofte niet nakomt (dat je luxe inkopen mag doen), bepaalt dat je niks aan je zoon mag geven en jij voelt je nog bijna schuldig omdat hij ook wel eens wat betaald heeft...maar dit is natuurlijk maar 1 kant van 't verhaal...of zo
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 15 december 2014 @ 15:02:29 #71
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_147602739
Volgens mij hoeft eten met kerst niet zo duur te zijn... Ik vermoed dat hier ook een stuk drank inzit?
Kan je niet tegen je vriend zeggen dat hij als hij drank wil die zelf moet betalen?

Daarbij vind ik je verhaal allemaal best vreemd, het komt over alsof iets niet klopt. Heb je goed financieel overzicht? Wat voor soort relatie heb je met je vriend? Welke rol spelen je kinderen, zijn de belangrijker of minder belangrijk dan je vriend? Is je partner echt een partner of meer een extra kind?
Niet vragen om hier te beantwoorden, maar wel om aan jezelf te stellen.

Als ik jou was, zou ik die frituurpan kopen, die wil je heel graag, dus dat is dan je kado. Gewoon bescheiden kerstinkopen doen en de rest in een envelop. Dan heb je lol van je geld en doe je met de rest verstandig.
Als je gezin zo belangrijk is, waarom zou je dan, voor jouw gigantisch bedragen uitgeven aan eten voor twee?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 15 december 2014 @ 15:10:03 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147602912
Volgens mij moet je twee dingen scheiden, die ik in de discussie niet aan elkaar zou koppelen.

1. Het is een cadeau aan jou en jij bent dus degene die bepaalt waaraan het wordt uitgegeven.

2. Jullie vieren een kerstdag samen en dat kan ook leuk zijn zonder duur eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_147602963
quote:
Hij kan namelijk niet koken en mijn zoons zijn dit jaar met de kerst bij hun vader dus dat wordt dan alleen in de keuken staan.
Je kunt het ook gewoon simpel houden natuurlijk.
Soepje vooraf, zo'n kip in braadzak van Appie excellent die je in de oven doet, lekker toetje, lekker wijntje. Ben je voor ¤ 25 met z'n 2'en echt wel klaar, en het kost je ook nog eens weinig tijd :s)
  maandag 15 december 2014 @ 15:18:43 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147603134
Ik dacht dat de relatie van TS zo geweldig was aan haar posts altijd te kezen. Blijkbaar valt t wel mee :')

Geef je zoon wat geld, koop die friteuze die je zo graag wil, probeer 1 kerstdag bij iemand aan te schuiven (al is t zonder je vriend) ga de andere dag naar dis zus en kook daarna een leuke maaltijd die onder de 50 euro is (kan meeeer dan makkelijk)

En t overige geld laat je in de envelop in de la voor als er eens wat langs komt

Opgelost. Slotje.
pi_147603278
Dit topic... _O-
pi_147603356
quote:

[..]

Gevarieerd eten is geen onnodige luxe.
pi_147603412
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Het gaat om de prioriteiten.
pi_147603457
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
:') :') :')
pi_147603524
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat om de prioriteiten.
Financieel is zo'n frituurpan echt geen aderlating, en het slachtafval dat men doorgaans in de frituur mikt kost minder dan fatsoenlijk eten :')
pi_147603548
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:') :') :')
Waarheid als een ):O
pi_147603560
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Waarheid als een ):O
Nee, ongezond eten bestaat niet.
pi_147603678
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ongezond eten bestaat niet.
Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS. :')
Sommige dingen kun je gewoon beter niet eten dan wel.
pi_147603722
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS. :')
Sommige dingen kun je gewoon beter niet eten dan wel.
Nee, dat is gelul. Waar het omgaat is dat je gevarieerd eet.

Natuurlijk zaken als transvetten moet je niet teveel eten, maar zelfs af en toe een zakje chips kan geen kwaad. Net zoals een biertje ook geen kwaad kan.
pi_147603754
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:36 schreef theunderdog het volgende:
maar zelfs af en toe een zakje chips kan geen kwaad.
Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms. :')
pi_147603786
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms. :')
Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.

Ga jij maar eens enkel en alleen op groentes leven, we zullen zien hoe gezond dat is. :')
pi_147603830
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.

Ga jij maar eens enkel en alleen op groentes leven, we zullen zien hoe gezond dat is
. :')
Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten? :s)

Maar just face it, er is gewoon geen enkele omstandigheid waaronder patat/friet gezonder is dan quinoa :9~
pi_147603857
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:39 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten? :s)
Precies, en daarom bestaat gezond/ongezond voedsel niet. Je kan slechts stellen dat je van bepaalde zaken niet teveel moet hebben.

Elke dag groente is goed, elke dag chips niet.
pi_147603893
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
Elke dag groente is goed, elke dag chips niet.
Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.
pi_147603915
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.
Nee.
pi_147603933
Snoeiharde bro science battle trouwens weer hè, zoals in alle topics over voeding en/of training :9~ :')
pi_147603952
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
True, kindjes in Afrika die niks te eten hebben, kunnen beter chips eten dan niks.
pi_147604010
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:43 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

True, kindjes in Afrika die niks te eten hebben, kunnen beter chips eten dan niks.
Chips is gewoon niet ongezond, teveel wel.
pi_147604176
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

Dank. Ik ga zeker hulp zoeken, had daar voor dit topic eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
Heb je dat nou al eens gedaan? Lijkt me een heel stuk zinvoller dan topics openen op FOK! of overal in andere topics aan mensen vertellen hoe de wereld according to Ouder1 er uit hoort te zien.
De rode draad zien te vinden waarom je steeds tegen zulke situaties aanloopt en ze niet op kan lossen lijkt me wezenlijk in jouw situatie. Met je toyboy-issues die nog thuis woont bij z'n ouders. |:(
pi_147604483
Maar goed, je hebt dus een vriend die bij zijn ouders woont, en blijkbaar genoeg poen heeft. Wat loopt hij dan te miepen over die driehonderd alsof hij er ook maar iets mee te maken heeft?

Koop wat je wil, voor jou en voor jouw kinderen. Is toch allemaal niet zo moeilijk?>
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_147604492
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:49 schreef Kingstown het volgende:
Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.
Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.

Doeii :W
  maandag 15 december 2014 @ 16:02:03 #96
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147604657
Ik eet met kerst altijd bij anderen _O_
Deathlift or Die.
pi_147604749
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:02 schreef Ethanolic het volgende:
Ik eet met kerst altijd bij anderen _O_
Is ook veel gezelliger. Dat is fucking Kerst. Alleen thuis zitten, leuk joh. :{
pi_147604770
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur.. 8)7

Hoe debiel ben je dan wel niet. :{w
pi_147604922
Kingstown zegt alleen maar dat het verhaal in dit topic niet het probleem is, maar een symptoom van een achterliggend probleem. Heeft 'ie ongelijk dan? Een jaar geleden LEEK je open te staan om constructieve stappen te gaan nemen. Zonde als dat nu weg is -O-
pi_147604927
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur.. 8)7

Maar ondertussen geen ruggengraat heeft om wat leuks voor zichzelf te regelen met een vent die blijkbaar alles te vertellen heeft. En dan moeilijk gaan doen over die 250 euro alsof het allemaal zo moeilijk is.

Niet aanstellen, het is bijna kerst. Geef gewoon wat aan je kinders en doe wat leuks met de rest. Als je toch al spaart moet dat prima kunnen.
  maandag 15 december 2014 @ 16:31:06 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147605721
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:

Ik begrijp ook helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Wat wil je nou van mensen horen?
pi_147606428
En ouder1 heb je nu spijt?
  maandag 15 december 2014 @ 16:54:52 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147606507
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef hoas het volgende:
En ouder1 heb je nu spijt?
Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.
pi_147606854
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.
Die van jezelf raakt ook kant nog wal.
pi_147606934
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef Ouder1 het volgende:

Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.

Doeii :W
Je hebt/had problemen met je ouders.
Je hebt problemen met je ex
Je hebt problemen met je (puber)kinderen
Je hebt problemen met werk vinden
Nu heb je ook (je verwacht het niet....) problemen met je toyboy.

Dat is de rode draad. Dat is geen bashen, dat is wat jij zelf feitelijk allemaal hebt neergezet het afgelopen jaar. Nogmaals de vraag....ben je al in therapie gegaan wat je vorig jaar hebt gezegd te gaan doen? Jouw issues zijn veel en veel groter dan een frituurpan of een verjaardagscadeau, dat zijn slechts symptomen van een veel groter probleem en het zou mij (als leek) niet verbazen dat het feit dat jij problemen/ruzie hebt met zo ongeveer iedere dierbare in jouw omgeving daarmee te maken heeft. Ik ben niet de makkelijkste om mee om te gaan, maar zelfs ik weet het niet zo bont te maken.

Zoek professionele hulp. Seriously. Dit topic is een 14-jarigenprobleem en je maakt er een drama van alsof de hele wereld vergaat. Zoek hulp! :Y
pi_147607897
quote:

[..]

Van mij mag je alles. :Y Desnoods koopt ze een nieuwe vibrartor really don't care, maar als je roept dat je elke cent om moet draaien, dan is het neerzetten van een frituur als eerste op je wensenlijstje in mijn woordenboek redelijk suf. En ja....een frituurpan is gewoon een volkomen onnodig luxe-artikel dat je alleen koopt als je het geld er voor hebt.

Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw O+ na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless. :')
Mocht er iemand, vanwege grappen en grollen elders, denken dat ik dit was: nee ;)
King, geef maar een gil als ik iets moet tekenen ;)

Ontopic:
Persoonlijk vind ik het een hoop gedoe om 300 euro, maar aangezien jij al tijden krap bij kas zit snap ik dat ergens ook wel.

Mijn visie: het gaat om een cadeau aan JOU, voor JOUW verjaardag. Het lijkt mij voor zich spreken, dat het geheel aan jou is om te beslissen wat je met dat geld doet... aangezien jij bij optie 5 aangeeft dat dat hetgeen is wat je het liefste zou doen, heb je daar het antwoord eigenlijk dus al.

Wil je de lieve vrede bewaren, dan zou je kunnen doen wat ZarGon voorstelde, maar afgaande op een aantal dingen die je hier schrijft, ben ik persoonlijk van mening dat je vriend in dit geval de laatste zou moeten zijn aan wie je iets van dat geld (uit)geeft. Eerlijk gezegd schets je bepaald geen positief beeld van hem in dit topic...

Zélf zou ik óf álles opzij hebben gezet als extra spaargeld óf een gedeelte aan iets leuks/nuttigs voor BEIDE kinderen én jezelf uitgegeven hebben en de rest dan alsnog als extra spaarcentje hebben weggezet. Als jij echt dolgraag een frituurpan wil hebben, koop je die gewoon.
Ik zou zelf niet alsnog meebetalen aan die kerstmaaltijd denk ik. Ik vind het namelijk heel flauw dat je vriend daar nu op terugkomt. Sowieso, a) het gaat om een verjaardagscadeau b) hij wilde per se thuisblijven en c) jij bent al degene die (in haar eentje) moet koken...

Ja, hij geeft blijkbaar al wel eens het één en ander uit aan jou/jullie aan, maar zo te lezen ben jij eigenlijk ook best een hoop aan hem kwijt en, ondanks minimumloon, zit hij blijkbaar nou éénmaal iets ruimer bij kas dan jij/jullie.

De opmerking uit zijn mond (heeft hij dat echt zo gezegd of..?) dat je oudste volgens hem geen deel van het gezin meer uitmaakt vind ik echt walgelijk trouwens... Ik snap eigenlijk niet dat je dit soort dingen pikt (en contrasteert ook behoorlijk met hoe jezelf op FOK! profileert)...
Tails tell tales
pi_147609810
Hoeveel willen jullie wel niet uitgeven voor een zelfgemaakte kerstdiner voor 2 personen? Als je alle ingrediënten bij een standaard supermarkt haalt, dan ga je toch nooit over de 50 euro? Of je moet tientallen kilos aan vlees willen eten en liters aan alcohol willen zuipen... je bent tock geen tokkie?
pi_147609896
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:43 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoeveel willen jullie wel niet uitgeven voor een zelfgemaakte kerstdiner voor 2 personen? Als je alle ingrediënten bij een standaard supermarkt haalt, dan ga je toch nooit over de 50 euro? Of je moet tientallen kilos aan vlees willen eten en liters aan alcohol willen zuipen... je bent tock geen tokkie?
Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.
pi_147609955
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:08 schreef Kingstown het volgende:
>knip<
Nog steeds geen antwoord hé? ;)
pi_147610058
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.
25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatie
pi_147610073
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:35 schreef Forbry het volgende:
De opmerking uit zijn mond (heeft hij dat echt zo gezegd of..?) dat je oudste volgens hem geen deel van het gezin meer uitmaakt vind ik echt walgelijk trouwens... Ik snap eigenlijk niet dat je dit soort dingen pikt (en contrasteert ook behoorlijk met hoe jezelf op FOK! profileert)...
ja, letterlijk en nee, ik heb dat niet gepikt en ben er wel degelijk tegenin gegaan.

Enne.. Ik ben gewoon een enorm lief mens dat eerst nadenkt voor ze iets doet, zeker voor ik in zo'n situatie ruzie ga lopen maken. FF checken of mijn idee daarover niet erg wereldvreemd is vind ik altijd wel verstandig.

Verder heb ik net mijn oudste wat geld in de handen gestopt; Best dat mijn vriend het daar niet mee eens is, maar het is nog altijd mijn zoon en het is niet zo dat hij dat aan drugs of zo gaat uitgeven.
pi_147610264
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Je moet ermee doen wat je zelf wil. Maar ik zou er niet het kerstdiner van betalen.
Dat dus. Wat een bokkelul die vent van je zeg. Hij zegt dat ie zou betalen als jij die uitnodigingen af zou zeggen. Dan dokt ie ook maar fijn.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_147610341
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:51 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatie
Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.

Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen? 8)7
pi_147610511
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.

Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen? 8)7
Ik zie het probleem niet. Als je behoefte hebt aan 'luxe' vlees, koop het dan. Je zegt dat je altijd goed op je centjes let en daardoor een klein buffer hebt aangelegd. Nu heb je daar bovenop 300 euro extra gekregen van je ouders. Gebruik dat geld dan gewoon. 100 euro diner, 50 euro frietjesbakker, 50 euro zoon en 100 euro voor jezelf, klaar.
  maandag 15 december 2014 @ 19:04:10 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147610514
Ga dan wat leuks doen met t geld ipv veel geld aan een diner geven waar je eig liever andere plannen had gemaakt.

Zou me niets verbazen als toyboy alsnog die dagen gaat gamen ofzo en jij daar zit te wachten met je luxe etentje
pi_147610828
quote:

[..]

Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?
pi_147610974
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?
Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
pi_147611007
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.
  maandag 15 december 2014 @ 19:19:29 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147611014
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
Hij, zijn belofte omdat jij je afspraken hebt afgezegd.

Evt kan je beetje mee betalen als t duurder wordt dan in eerste instantie de bedoelogn was.
pi_147611081
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In de OP staat:

quote:
Wat vinden jullie?
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden?
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?)
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)?
pi_147611281
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:19 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.
Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_147611389
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de OP staat:

[..]

Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?

Overigens staat er niet: "Hulp gezocht bij het besteden van dat geld" waar jij mee aan kwam. _O-
:W
pi_147611506
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.
Gefrituurde pompoen is trouwens ook lekker. Of gefrituurde vlierbloesem.. O+
Of oliebollen..
pi_147611569
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?

Overigens staat er niet: "Hulp gezocht bij het besteden van dat geld" waar jij mee aan kwam. _O-
Ik heb de rest allemaal gelezen hoor. Ik vond het zeer vermakelijk maar ik ga ervan uit dat de vragen die iemand stelt ook echt de vragen zijn die iemand wil stellen.

Als je vraagt waar je geld aan moet besteden vat ik dat samen als dat je hulp nodig hebt bij het besteden van geld, dat is toch niet erg vreemd?
pi_147611641
quote:

[..]

hier staat al 5 jaar een frituurpan, nog nooit gebruikt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147611761
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

hier staat al 5 jaar een frituurpan, nog nooit gebruikt.
ik weet iemand die hem kan gebruiken :Y
...
pi_147611812
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:41 schreef sacha het volgende:

[..]

ik weet iemand die hem kan gebruiken :Y
Verwarmingselement zit in de pan :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147611842
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Verwarmingselement zit in de pan :'(
sjips :{
...
  maandag 15 december 2014 @ 19:50:06 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147612084
quote:
Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen? 8)7
Wat betreft die frituurpan is het mij ook een raadsel waarom dat zo vreemd is. Als dat jouw grote wens is, dan is dat jouw wens. Simpel. Al wil je een linksdraaiende accu-oplader voor je electrische epilator, maakt dat nou uit?
pi_147612383
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat betreft die frituurpan is het mij ook een raadsel waarom dat zo vreemd is. Als dat jouw grote wens is, dan is dat jouw wens. Simpel. Al wil je een linksdraaiende accu-oplader voor je electrische epilator, maakt dat nou uit?
Het gaat niet om de frituurpan het gaat alleen om wie de kerstboodschappen moet betalen.
  maandag 15 december 2014 @ 19:59:05 #131
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_147612450
Hoe oud is die vriend van TS nou? Sta er beetje van te kijken dat hij minimumloon heeft en thuis woont.. :{
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_147612581
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
Als je vraagt waar je geld aan moet besteden vat ik dat samen als dat je hulp nodig hebt bij het besteden van geld, dat is toch niet erg vreemd?
Kijk je Nederlands er nog eens op na; dit is best wel lachwekkend.
pi_147612671
Net een goed gesprek gehad met mijn vriend via de telefoon. We zijn er uit en hij bedoelde het allemaal niet zo als het er uit kwam zei hij.
Pak van mijn hart.
pi_147613146
quote:
Wat vinden jullie?
quote:

[..]

Nee, nee, nee, nee

Doe voorstel dat je dit jaar 3 kerstdagen invoert; eerste kerstdag bij uitnodiging, tweede kerstdag bij haar zus, en speciale vriend/gezin kerstdag erna als hij vrij is of anders op zaterdag erna ofzo.

Verder ->
- koop jas en schoenen; bij V&D regelmatig tot 70% korting via online bestellen en gratis afhalen
- creaclip achtige dingen voor haren knippen al te koop voor E3,50 bij Kruidvat of op internet
- tweedehands film DVD bij play.com - gratis verzendkosten - al vanaf E1,99 bij verkoper Zoverstocks (niks mis met kwaliteit; zelf ook gedaan)
- koop je speciale frituurpan
- geef 30 euro aan elk zoon wanneer ze bij jouw speciale kerstdag zijn
- dag(en) voor kerst en erna tot 75% korting op kerstspullen; koop deze zodat je elk jaar kan gebruiken. Ga anders naar de Action; met max. 10-15 euro ben je gewoon klaar met je kerstversieringen
- hoeveel geld je hebt en wat je krijgt is prive zaak, meeste mensen houden dit gewoon voor zich. Als je bij deze aan je vriend hebt verteld dat je E300,- hebt gekregen, voortaan niet meer zeggen tegen wie dan ook.

Je vriend was zeer vrijgevig met duizend euro OV-kaart en ouderbijdrage voor jouw zonen; niet zijn zonen. Jij en de biologische vader horen te betalen, niet je vriend. Ruzie om eten kan je beter laten; bak wat gemarineerde kipvleugels, stop wat gevulde paprika's in de oven, zet wat salade met gesneden advocado's/bananen enzo ernaast. Zet wat film DVD op met wat borrelnootjes achtige dingen met jasmijn thee ofzo. Erna massage geven, knuffelen, etc. en je dag is voorbij

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 16-12-2014 00:30:31 ]
pi_147613351
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:04 schreef Ouder1 het volgende:
Net een goed gesprek gehad met mijn vriend via de telefoon. We zijn er uit en hij bedoelde het allemaal niet zo als het er uit kwam zei hij.
Pak van mijn hart.
Dus hij betaalt volledige de luxe Kerstinkopen?
Make my day!
pi_147613667
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:20 schreef agter het volgende:

[..]

Dushij betaalt volledige de luxe Kerstinkopen?
Ik heb voorgesteld het 50/50 te doen maar hij had zelf vandaag al bedacht dat zijn reactie niet echt eerlijk was gezien de voorgeschiedenis dus hij staat er op het te betalen. Ik heb hem verteld dat ik oudste al geld heb gegeven vandaag en daar heeft hij nu vrede mee. De frituurpan gaan we samen kopen, hij vindt het leuk mee te beslissen in alles wat elektrisch is, ook huishoudspullen.
En de rest gaat in de la als 'luxe-enveloppe'... Voor als er iets langs komt wat één van ons dan graag wil en dan beslissen we er met z'n drieën over is de afspraak. Op is op dus daarna gaat de boekriem weer vol aangetrokken worden en is die ruimte er niet meer tot ik een baan heb gevonden.
pi_147613847
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb voorgesteld het 50/50 te doen maar hij had zelf vandaag al bedacht dat zijn reactie niet echt eerlijk was gezien de voorgeschiedenis dus hij staat er op het te betalen. Ik heb hem verteld dat ik oudste al geld heb gegeven vandaag en daar heeft hij nu vrede mee. De frituurpan gaan we samen kopen, hij vindt het leuk mee te beslissen in alles wat elektrisch is, ook huishoudspullen.
En de rest gaat in de la als 'luxe-enveloppe'... Voor als er iets langs komt wat één van ons dan graag wil en dan beslissen we er met z'n drieën over is de afspraak. Op is op dus daarna gaat de boekriem weer vol aangetrokken worden en is die ruimte er niet meer tot ik een baan heb gevonden.
Mss ook wat leuks voor jezelf kopen. Dat rokje van 25 euro wat je schreef? Het is jouw cadeau :)
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 21:25:42 #138
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_147616971
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:59 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe oud is die vriend van TS nou? Sta er beetje van te kijken dat hij minimumloon heeft en thuis woont.. :{
Ga je mij nog beantwoorden of negeer je voor het gemak even mijn vraag?
Leer spaties gebruiken!
pi_147617868
gezellig samen een frituurpan kopen *;
...
  maandag 15 december 2014 @ 21:41:10 #140
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_147617941
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:25 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ga je mij nog beantwoorden of negeer je voor het gemak even mijn vraag?
Al de hoe oud is je vriend vragen worden genegeerd door der. Maar het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat hij niet al te oud is.
  maandag 15 december 2014 @ 21:42:10 #141
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147617997
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb geen schulden buiten mijn hypotheek en al een redelijk bedrag aan spaargeld voor noodgevallen. Wij (ik en zoons) leven echter behoorlijk krenterig (elke cent omdraaien) omdat ik nu al een tijdje werkloos ben dus dingen als het vervangen van een kapotte frituur blijven liggen en leuke dingen die geld kosten doe ik niet aan mee en mijn kinderen zelden (kinderen gaan bij mij altijd voor).
Dan zou ik die frituur kopen ( die dingen heb je al voor 30 euro) en de rest in de la leggen voor als misschien de nood aan de man is en iets groters kapot gaat zoals auto, wasmachine, stofzuiger enz.
Je hebt dan wel al spaargeld maar dat soort dingen komen nooit alleen. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 15 december 2014 @ 21:50:33 #142
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_147618479
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:41 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Al de hoe oud is je vriend vragen worden genegeerd door der. Maar het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat hij niet al te oud is.
Volgens mij is die uitwonende zoon een paar jaar jonger dan d'r toyboy.. Kan bijna niet anders...
Leer spaties gebruiken!
  maandag 15 december 2014 @ 21:52:46 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147618584
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:

Eerlijk, na alles nu gelezen te hebben..dump je vriend, ga lekker bij vrienden eten met kerst, spendeer het geld aan een nieuwe winterjas, kleding, schoenen en een kapper en ga zo helemaal nieuw en fris de datingmarkt op. ;)

Maar even serieus, wat Yiwei schrijft lijkt me de beste optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 15-12-2014 22:03:12 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147618945
Het is een verjaardagscadeau, dat ga je toch niet gebruiken voor boodschappen? Zou je boodschappen willen krijgen voor je verjaardag? Je kind is ook niet jarig, dus ook hij heeft imo geen recht op wat extra's (dat krijgt hij op zijn eigen verjaardag wel).

Verjaardagscadeau's zijn bedoeld als leuke dingen die je normaal niet zo snel zou kopen, om wat voor reden dan ook. Ik zou gaan voor iets leuks voor jezelf kopen, of met het hele gezin wat leuks gaan doen (dan profiteert kind dat niet thuis woont ook mee). En dat hoeft ook niet per direct, maar kan prima wat later. En van een deel van het geld een frituurpan kopen kan ook prima, als dat iets is wat jij ook echt wil, of gezellig samen uit eten ofzo.

Maar dit is dus de reden dat ik geen geld geef voor verjaardagen, dan verdwijnt het toch maar op de grote stapel en wordt het vaak niet gebruikt voor iets leuks. Alleen geld voor een specifiek duur doel wil ik wel aan meedoneren.
pi_147619783
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:59 schreef Bootje84 het volgende:
Veel leesplezier:
R&P / Bijna geen stem en relatie
  maandag 15 december 2014 @ 22:24:37 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147620181
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 22:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Veel leesplezier:
Ik merk dat ik een boel topics gemist heb ;(
pi_147620261
quote:

[..]

Veel leesplezier:
asjeblieft zeg :|W
...
  maandag 15 december 2014 @ 22:30:02 #148
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_147620408
quote:

[..]

Veel leesplezier:
Kwam al snel uit in dit topic
R&P / Schoonouders leren kennen
  maandag 15 december 2014 @ 22:36:02 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147620645
Je vriend is toch ook geen deel van het gezin? Hij woont toch niet bij jullie?

Overigens zou de partner die mij vertelt dat ik iets niet aan mijn kind hoef uit te geven gewoon kunnen gaan wieberen.

Daarbij had jij al geen zin om te koken, dus waarom zou je dan ook nog een keer je eigen extra geld moeten uitgeven om luxe te koken?
Als zijn zus alleen maar jarig wil zijn, dan ga je daar aan het eind van de ochtend maar op de koffie, kun je daarna elders gaan mee-eten.

Ervaringstip; als je luxe wilt eten en er niet te veel voor wilt doen, dan is het kerst-thuismenu van de Oranjerie in Barneveld ook een aanrader, en voor 2 personen is het bedrag ook te overzien, hoewel hij prima zijn helft kan betalen natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147620674
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:24 schreef Cue_ het volgende:

Ik merk dat ik een boel topics gemist heb ;(
Voor de volledigehid dan maar:
R&P / Schoonouders leren kennen
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:07 schreef Ouder1 het volgende:
We hebben de eerste keer lang uitgesteld omdat het toch wat heikel lag... Ik ben 14 jaar ouder dan hij. Ik denk dat die 3 keer allemaal in de laatste 2 maanden geweest zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:08 schreef Ouder1 het volgende:

Hij is rond de 30.
Ervan uitgaande dat het nog steeds dezelfde partner is.

quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2014 22:26 schreef sacha het volgende:

asjeblieft zeg :|W
Sorry lieverd. *; Als troost dan maar 1 die meer in jouw comfortzone ligt.
40+ / Groot puber probleem

Problemen, problemen, problemen, problemen en nog een keer problemen.
Overal, maar dan ook werkelijk overal. Dat is het grote plaatje en die fucking frituurpan is totaal irrelevant.

Seriously Ouder1. Zoek professionele hulp. Dit is chronisch en ik kan me niet voorstellen dat je er gelukkig van wordt om je hele leven in de vechtmodus te moeten zitten.
  maandag 15 december 2014 @ 22:39:09 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147620761
En altijd in andere topics maar doen hoe geweldig haar leven is _O-
pi_147620937
Wellicht is je vriend gewoon jaloers dat zijn leeftijdsgenootjes wel geld van hun mama krijgen en hij alleen maar moet betalen voor het eten?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 15 december 2014 @ 22:51:40 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147621241
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2014 21:39 schreef sacha het volgende:
gezellig samen een frituurpan kopen *;
:D
Darn, ik zou dat niet eens met mijn man overleggen :')
Als ik al een frituurpan :r zou kopen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147621544
quote:

[..]

Veel leesplezier:
en dan wil ze in de UK gaan werken en die vriend gaat dan voor haar zoon zorgen in Nederland.
pi_147621580
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

en dan wil ze in de UK gaan werken en die vriend gaat dan voor haar zoon zorgen in Nederland.
Hoe oud is die jongen eigenlijk?
Make my day!
pi_147621628
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
Darn, ik zou dat niet eens met mijn man overleggen :')
Als ik al een frituurpan :r zou kopen.....
Ja, wij hebben er eentje. Zonder overleg gekocht door mijn man. Omdat het hem zo leuk leek om zelf oliebollen te bakken voor O&N.
Je raadt vast al wat ik aan hem vraag ieder jaar... (Ze zijn wel lekker!)
Make my day!
pi_147621670
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 23:02 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe oud is die jongen eigenlijk?
Geen idee minderjarig kan ik me herinneren uit dat topic.
pi_147621713
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Is dat die jongen die die kindsoldaten-opleiding volgt?
Hij mist gewoon zijn vader.
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 23:07:37 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_147621764
doe je ding meid
pi_147621789
quote:

[..]

Wij hebben ook een frituurpan (ik zie dat eigenlijk wel een beetje als behorend bij een standaard keukenuitrusting :D ), maar maken er maar heel af en toe -één keer in de 3 maanden ofzo- gebruik van. Maar voor die enkele keer dat, wel heel handig en lekker.

quote:
Pak van mijn hart.
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

^O^ :)
Tails tell tales
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:02:02 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147627665
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

hij is rond de 30...
pi_147627923
Struggles in de kansenwijken.
pi_147628090
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

hij is rond de 30...
Ging nu om één van haar zoons...
Tails tell tales
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:36:16 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147629224
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ging nu om één van haar zoons...
Oh...dat weet ik niet, geloof rond de 17/18. :P
pi_147636458
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 22:39 schreef Cue_ het volgende:
En altijd in andere topics maar doen hoe geweldig haar leven is _O-
Ik had serieus met haar te doen. Vond het wel zielig dat iemand constant in de vechtmodus zit en haar hele leven al problemen heeft. Had haar zelfs genomineerd als meest door zee user, maar dan lees ik weer iets en denk ik....je bent echt gestoord. hebt echt psychische hulp nodig. :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:

Het is de taal die zij spreken en de enige taal die ze blijkbaar verstaan. Wie weet moeten wij eens hun taal gaan spreken en hier een islamitische school uitmoorden voordat het eens tot die stomme koppen door gaat dringen dat ze niet erg handig bezig zijn.
Seriously Ouder1....zoek hulp en ga in therapie zoals je vorig jaar zelf al wilde.
Je bent midden 40, je kind is bij je weggelopen, je hebt een vriend die nog bij z'n ouders woont en waar je een half jaar geleden al vanaf wilde, je hebt ruzie met je (schoon)ouders, een problematische verhouding met je ex, geen werk en je loopt extremistische taal uit te slaan waar de honden geen brood van lusten. Het is echt a-typisch dat iemand met zoveel dierbaren overhoop ligt....en blijkbaar ook nog eens met de rest van de wereld.

Je schijnt te denken dat je je leven op orde hebt, maar een mid-20-er die dit leest zal echt niet denken ....hé....zo wil ik dat mijn leven er over 20 jaar ook uitziet. Echt gelukkig klinkt het allemaal niet. Heb oprecht medelijden met je en hoop dat je ooit ingaat zien dat er een groter issue is dan dat je niet in staat bent om zelf een beslissing te nemen over een verjaardagscadeau/friteuse en het feit dat je schijnbaar een forum nodig hebt om door te krijgen dat je moet communiceren met je partner. Dat is iets wat 16-jarigen nog geleerd moet worden, maar je bent mid 40! Kom op zeg! |:(

Serieuze vraag: heb je een sociale handicap oid wat dit allemaal zou kunnen verklaren?
pi_147636520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:19 schreef Kingstown het volgende:
Serieuze vraag: heb je een sociale handicap oid wat dit allemaal zou kunnen verklaren?
Nee, jij hebt een leeshandicap die dat allemaal verklaard. ;)
pi_147636584
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij drukt je neus op de feiten. Kan confronterend zijn, ik begrijp het.
pi_147636628
quote:
Wat een post :D _O_
pi_147636636
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Hij drukt je neus op de feiten. Kan confronterend zijn, ik begrijp het.
Nee want mijn zoons zijn gewoon bij mij, wat de woonsituatie van mijn vriend met mij te maken heeft is mij een raadsel, ik heb geen ruzie met mijn schoonouders of ouders, enz enz.
pi_147636651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

Binnen 2 minuten een jij-bak maken. :'(

Ik snap je defensieve houding. Het zal vast niet leuk zijn om te weten wat voor rotzooi je ervan gemaak hebtt, zolang je je eigen advies maar opvolgt en snel in therapie gaat. Dat is het belangrijkste.
pi_147636670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Binnen 2 minuten een jij-bak maken. :'(

Ik snap je defensieve houding. Het zal vast niet leuk zijn om te weten wat voor rotzooi je ervan gemaak hebtt, zolang je je eigen advies maar opvolgt en snel in therapie gaat. Dat is het belangrijkste.
pi_147636863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:

Nee want mijn zoons zijn gewoon bij mij, wat de woonsituatie van mijn vriend met mij te maken heeft is mij een raadsel, ik heb geen ruzie met mijn schoonouders of ouders, enz enz.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ik ben alleenstaande ouder met twee puber zoons. Nu is deze zomer de oudste boos vertrokken naar zijn vader
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb mijn schoonouders nu 3 keer gezien, we hebben al 1,5 jaar een relatie. Het verloopt nogal stroef met zijn ouders. Begrijpelijk door het leeftijdsverschil.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:11 schreef Ouder1 het volgende:

Probleem; Het contact tussen mij en zijn ouders verloopt erg stroef. Gesprekken vallen dood, sneren worden door haar gemaakt.
pi_147636919
Ouder1 toch...
pi_147637034
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:31 schreef Inspireme het volgende:
Ouder1 toch...
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
Dank. Ik ga zeker hulp zoeken, had daar voor dit topic eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
pi_147637074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Waar lees jij weggelopen en ruzie met? Allemaal interpretaties van jouw kant dus. Doe een cursus begrijpend lezen; had je al veel eerder moeten doen.

"De communicatie verloopt stroef" Kingstown: "Ze heeft ruzie".. _O- Hoe debiel kan je zijn.

Trouwens; wat heeft de woonsituatie van mijn vriend met mij te maken?
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:36:46 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147637090
mja, laten we het over dit onderwerp van de OP hebben, niet over de gehele geschiedenis van ouder1
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_147637161
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:36 schreef Re het volgende:
mja, laten we het over dit onderwerp van de OP hebben, niet over de gehele geschiedenis van ouder1
Dat gaat op Fok! altijd zo als mijn naam ergens opduikt. Schijnen ze op te fappen of zo. Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?" :r
pi_147637251
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:36 schreef Re het volgende:
Tsja....dat zijn imo geen zaken die je los van elkaar kunt zien.
OP gaat over problematiek met haar vriend en ze betrekt zelf haar kinderen daarbij en dat heeft een geschiedenis en een achtergrond wat een hoop helderheid biedt bij het geven van antwoorden op de vragen in de OP.
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:44:59 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_147637351
ja, ik wil wel een centraal topic aanmaken of zo hoor :P... maar de opmerking was natuurlijk 2 kanten op
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_147637480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?" :r
Ik zet letterlijk quotes neer die je zelf gedaan hebt, zonder daar ook maar iets aan te veranderen.
Niks eigen draai aan geven. Jouw woorden. Jouw belofte dat je in therapie zou gaan. Don't shoot the messenger.
Jouw woorden over je vriend, jouw woorden over je kinderen die je er beiden zelf weer bijhaalt in deze OP.

Als je dat niet wilt, dan moet je er geen topic over openen of op een normale manier reageren.
Negeren mag ook als het te pijnlijk voor je is.
pi_147637689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
Ik zet letterlijk quotes neer die je zelf gedaan hebt, zonder daar ook maar iets aan te veranderen.Niks eigen draai aan geven. Jouw woorden. Jouw belofte dat je in therapie zou gaan. Don't shoot the messenger. Jouw woorden over je vriend, jouw woorden over je kinderen die je er beiden zelf weer bijhaalt in deze OP.
Alleen zijn die quotes op geen enkele manier te vertalen naar de beweringen die jijzelf doet.
pi_147638127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat gaat op Fok! altijd zo als mijn naam ergens opduikt. Schijnen ze op te fappen of zo. Dat ze daarbij echter steevast alles volledig uit zijn verband trekken en er hun eigen draai aan geven wordt wel vervelend. Net als dat eeuwige gezeik over "Heb je al een baan gevonden?" :r
Nou, sorry, maar ik ga zelden tot nooit mee in "groepsgedrag" en heb het ook meerdere keren voor jou opgenomen, maar wat mij betreft zijn die reacties in het NWS-topic zojuist, ook wel een soort van druppel...

Ik zal je echt niet gaan treiteren met je werkloosheid of wat dan ook, maar met vriendelijke reacties ben ik nu (helaas) ook wel klaar vrees ik...

In mijn ogen ben jij iemand met bovengemiddelde capaciteiten, maar zet je die volledig verkeerd in. Wat Kingstown ook schrijft, zoek hulp (mocht je dat nog niet doen). Nee, dat zal (in eerste instantie) je werkloosheid en dergelijke niet oplossen, maar het is misschien wel een middel om wat van je frustraties kwijt te kunnen raken en dan kun je van daaruit hopelijk weer verder. Op het moment lijk je in ieder geval steeds meer in een negatieve spiraal te zitten, waarbij je je ook steeds meer op anderen afreageert...
Tails tell tales
pi_147638237
Maar goed, mijn reactie is ook een soort van "kopje thee" en zal ook wel niet veel uithalen of juist averechts werken :')
Tails tell tales
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:58:55 #184
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_147639853
Wat ziet die gozer eigenlijk in jou? Een ouwe vrijster met 2 kinderen die gescheiden is en werkeloos...?

Maar aan de andere kant.. Wat zie jij in hem.. Een MBO'er met allerlei problemen die nog bij zn mama en papa woont..

Misschien verdienen jullie elkaar wel.. Plant je aub alleen niet meer voort.. 2 is al meer dan genoeg..
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:21:22 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147642599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:58 schreef Bootje84 het volgende:
Wat ziet die gozer eigenlijk in jou? Een ouwe vrijster met 2 kinderen die gescheiden is en werkeloos...?

Maar aan de andere kant.. Wat zie jij in hem.. Een MBO'er met allerlei problemen die nog bij zn mama en papa woont..

Misschien verdienen jullie elkaar wel.. Plant je aub alleen niet meer voort.. 2 is al meer dan genoeg..
Je beseft je dat je nu eigenlijk zegt dat haar kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden? Denk je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat?
Gezien ik zelf helaas ervaring heb met het bashen van een user(mezelf) ga ik daar zéker niet aan mee doen.

Ik ben het er mee eens dat sommige uitspraken en beslissingen wat dubieus zijn maar laten we eerlijk wezen. Wij kennen TS niet persoonlijk en het kan anders overkomen dan het daadwerkelijk is.
Ik ben hier ook een slechte moeder, egoïstisch en nog veel ergere dingen genoemd terwijl mijn vrienden en familie het daar absoluut niet mee eens zijn.
Om die reden geef ik TS Ook de voordeel van de twijfel en ga ik er niet vanuit dat ze geestelijk incapabel is zoals sommige hier beweren.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:25:29 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147642725
Oh my.
Die vriend van je gebruikt je als deurmat en jij laat met liefde over je heenlopen. Kerstetentjes afzeggen omdat 'meneer' jou in jouw keuken wil hebben. Met zijn peuken, biertjes en computerspel.
Dat gemakzuchtige meneer eens onder zijn moeders vleugels uitkwam en wat levenswijsheid opdeed, wat een onvolwassen niks.

En jij moet echt eens thuis net zo assertief worden als hier, daar is het nl wél terecht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:25:58 #187
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_147642739
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je beseft je dat je nu eigenlijk zegt dat haar kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden? Denk je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat?
Gezien ik zelf helaas ervaring heb met het bashen van een user(mezelf) ga ik daar zéker niet aan mee doen.

Ik ben het er mee eens dat sommige uitspraken en beslissingen wat dubieus zijn maar laten we eerlijk wezen. Wij kennen TS niet persoonlijk en het kan anders overkomen dan het daadwerkelijk is.
Ik ben hier ook een slechte moeder, egoïstisch en nog veel ergere dingen genoemd terwijl mijn vrienden en familie het daar absoluut niet mee eens zijn.
Om die reden geef ik TS Ook de voordeel van de twijfel en ga ik er niet vanuit dat ze geestelijk incapabel is zoals sommige hier beweren.
Nee, ik zeg dat ze niet nog meer kinderen op de aarde moet zetten. Het is een eindeloze discussie, maar sommige mensen lijken mij niet capabel genoeg om fatsoenlijk kinderen op te voeden.

Als je mentaal helemaal in de knoop zit, moet je er zelf aan werken. Niet meer mensen het probleem geven..
Leer spaties gebruiken!
pi_147642939
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Om die reden geef ik TS Ook de voordeel van de twijfel en ga ik er niet vanuit dat ze geestelijk incapabele is zoals sommige hier beweren.
^O^

Ik vind dat soort reacties ook veels te ver gaan. Ondanks die "druppel" vandaag in een NWS-topic blijf ik daarbij. Je weet ook hoe ik over dat gebash t.o.v. jou denk :*

Ik ben wel van mening dat Ouder1 hulp moet zoeken (als ze dat nog niet heeft). Dat bedoel ik trouwens niet gemeen en ben het -nog steeds- met sómmige kritiek t.o.v. Ouder1 níet eens. Ik denk (hoop) oprecht dat ze daar baat bij zou kunnen hebben.
Tails tell tales
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:38:04 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147643119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:32 schreef Forbry het volgende:

[..]

^O^

Ik vind dat soort reacties ook veels te ver gaan. Ondanks die "druppel" vandaag in een NWS-topic blijf ik daarbij. Je weet ook hoe ik over dat gebash t.o.v. jou denk :*

Ik ben wel van mening dat Ouder1 hulp moet zoeken (als ze dat nog niet heeft). Dat bedoel ik trouwens niet gemeen en ben het -nog steeds- met sómmige kritiek t.o.v. Ouder1 níet eens. Ik denk (hoop) oprecht dat ze daar baat bij zou kunnen hebben.
Dat was inderdaad een erg discutabele reactie, helemaal mee eens.
En ik denk dat professionele hulp ook geen kwaad kan, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel weet omdat ze daar eerder al over zat na te denken.
Helaas is die hulp niet gratis en zelfs best prijzig te noemen, wat in haar situatie nog eens extra lastig is.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:40:39 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147643195
Valt dat niet gewoon onder de basis verzekering?
Of in ieder geval een gedeelte.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:43:52 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147643293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Ja. http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html

Professionele hulp lijkt mij ook wel van belang. Er spreekt altijd zoveel boosheid op de rest van de wereld uit Ouder1's posts.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:18:35 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147646129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:40 schreef Cue_ het volgende:
Ik geloof, maar pin mee er niet op vast, alleen de eerste 5 sessies.
Ligt er ook aan welke verzekering je hebt denk ik.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:52:52 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147647261
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik geloof, maar pin mee er niet op vast, alleen de eerste 5 sessies.
Ligt er ook aan welke verzekering je hebt denk ik.
Als het maar 5 sessies zijn dan zou dat niet best zijn. Wat dat stelt dus niks voor. Dat is drie keer niks.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:07:49 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147647952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als het maar 5 sessies zijn dan zou dat niet best zijn. Wat dat stelt dus niks voor. Dat is drie keer niks.
Dat was iniedergeval drie jaar geleden zo bij de Menzis weet ik uit betrouwbare bron. ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:27:41 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147648705
Mocht Ouder1 ook zo'n slechte zorgdekking hebben, weet ik een slimmere investering dan een friteuse. Bij veel zorgverzekeraars zijn het trouwens sowieso acht sessies.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:36:58 #196
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147649090
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:27 schreef Copycat het volgende:
Mocht Ouder1 ook zo'n slechte zorgdekking hebben, weet ik een slimmere investering dan een friteuse. Bij veel zorgverzekeraars zijn het trouwens sowieso acht sessies.
Acht is ook niks. Dat is genoeg voor een huis-, tuin- en keukenprobleem. Niet als dingen echt de tijd nodig hebben, en dat is dus bijna altijd wel zo.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:50:07 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147649764
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:36 schreef Boca_Raton het volgende:

Acht is ook niks. Dat is genoeg voor een huis-, tuin- en keukenprobleem. Niet als dingen echt de tijd nodig hebben, en dat is dus bijna altijd wel zo.
Je zou het natuurlijk ook als een investering in jezelf kunnen zien. In plaats van alleen de beren op de weg te tellen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:55:57 #198
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147650044
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je zou het natuurlijk ook als een investering in jezelf kunnen zien. In plaats van alleen de beren op de weg te tellen.
Dat is het altijd, een investering. Alleen... acht sessies... en dan...? Stopt het ineens? Dat is toch erg, als dat niet meer vergoed wordt? Dan sta je toch gewoon in de kou als je dat zelf niet kunt betalen (logisch want volgens mij heel duur)? Het gaat om geestelijke gezondheidszorg!
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:09:17 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147650682
Een investering in jezelf waarbij je zelf dus ook financieel in jouw gezondheid en toekomst investeert. Met die driehonderd euro maak je al een aardig begin voor na die door de zorgverzekering betaalde sessies. Die voor een doorsnee case trouwens vaak al best toereikend zijn. Een beetje cognitieve therapie, waarvan ik vermoed dat dat zoden aan de dijk kan zetten, moet het toch vooral van de eigen inzet hebben, niet van eindeloze sessies.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:20:12 #200
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147651203
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:09 schreef Copycat het volgende:
Een investering in jezelf waarbij je zelf dus ook financieel in jouw gezondheid en toekomst investeert.
Dat moet je toch wel het geld hebben? Wat is nou 300 euro als je heftige problematiek hebt? Kom je niet ver mee.

In een ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over. Ben je nog niet genoeg opgeknapt of nog niet voldoende geopereerd of weten ze nog niet goed wat je mankeert, kun je gewoon blijven. Wordt gewoon vergoed.

Ik blijf erbij: voor huis-, tuin- en keukenproblematiek zijn een paar sessies leuk. Meer niet. Heb je meer nodig dan zul je dat zelf moeten betalen. Maar dan moet je het wel hebben.

En het verschil met hoe je behandeld wordt in een ziekenhuis is eh... typerend. Maar als ik het fout heb: zeg het me maar.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:24:04 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147651397
Van zulke heftige problematiek wil ik Ouder1 nu ook weer niet betichten. Maar ze kan natuurlijk altijd blijven doorzeuren, zonder eigen verantwoordelijkheid te nemen. Omdat het bij voorbaat al te duur is. Is ook een houding, maar ik geloof niet dat ik dat nu zo'n gezonde houding vind.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:27:56 #202
365231 Fera
Fire & Blood
pi_147651590
Alleen de OP gelezen, dus excuses voor eventuele herhaling.

Ik vind het wel erg jammer van hem dat hij eerst belooft de kerstinkopen te betalen en vervolgens het af laat weten als iemand jou toevallig een geldbedrag cadeau doet. Beetje gierig.

Volgens mij had hij die belofte slechts gemaakt omdat hij zijn zin wilde krijgen over het thuis blijven met kerst. Ook wel lekker makkelijk als hij zelf niet in de keuken hoeft te staan. Maar wel zonder mogelijke discussie naar de verjaardag van zijn zus willen.

Waar is het compromis in deze?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:29:59 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147651692
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:27 schreef Fera het volgende:
Alleen de OP gelezen, dus excuses voor eventuele herhaling.

Ik vind het wel erg jammer van hem dat hij eerst belooft de kerstinkopen te betalen en vervolgens het af laat weten als iemand jou toevallig een geldbedrag cadeau doet. Beetje gierig.

Volgens mij had hij die belofte slechts gemaakt omdat hij zijn zin wilde krijgen over het thuis blijven met kerst. Ook wel lekker makkelijk als hij zelf niet in de keuken hoeft te staan. Maar wel zonder mogelijke discussie naar de verjaardag van zijn zus willen.

Waar is het compromis in deze?
quote:
Pak van mijn hart.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:30:40 #204
365231 Fera
Fire & Blood
pi_147651734
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Oké, nice.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_147651786
Heb alleen de OP gelezen, maargoed. Geef je vriend flink op zijn sodemieter en geef dan het geld uit waaran jij wilt. Hij heeft zich er niet mee te bemoeien.

Overigens heel leuk als je iets aan je oudste zoon wilt geven, ik snap dat wel. Ik zou iig geen cent bij je vriend laten komen, wat een eikel.
Whatever...
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:02:04 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147653465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef Spanky78 het volgende:
Heb alleen de OP gelezen, maargoed. Geef je vriend flink op zijn sodemieter en geef dan het geld uit waaran jij wilt. Hij heeft zich er niet mee te bemoeien.

Overigens heel leuk als je iets aan je oudste zoon wilt geven, ik snap dat wel. Ik zou iig geen cent bij je vriend laten komen, wat een eikel.
quote:
Pak van mijn hart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')