abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147601596
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:05 schreef Homijn het volgende:
Ik zou de aankoopbeslissing maar even over de feestdagen heen tillen. Niet nu in alle haast een frituur kopen omdat je vriend dat zo nodig wil. Hij heeft beloofd dat hij de kosten voor de kerstmaaltijd zou betalen; dan moet hij dat ook doen.
Haha, LOL. nee, die frituurpan is niet vanwege mijn vriend. Dat ding is gesneuveld in de verhuizing, een dikke 4 jaar terug. Toen niet zo'n issue; we aten zelden uit de frituur dus die paar keer gingen we wel naar de snackbar om de hoek. Alleen doen we dat dus niet meer sinds ik werkeloos ben geworden (tering naar de nering zetten; erg dom geloof ik volgens de aanstaande van Kingstown). Toch begint dat na dik een jaar wat te wringen, zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten. Zelf patat bakken is veel goedkoper dan naar de snackbar dus dat zou voor mij wel een optie zijn soms, net als dat een frikandel uit de vriezer veel goedkoper is dan een bv een gehaktbal. Wij eten nooit gewoon patat maar als we het eten dan is het groente-vlees-patat ipv groente-vlees-aardappel of groente-vlees-pasta. Dus ik loop al een paar maanden te snuffelen naar een goedkope aanbieding voor een redelijk ding maar vond het steeds te duur.

Voor wat betreft die kerstmaaltijd; zo denk ik er eigenlijk ook over. Als mijn vader geen geld maar goederen had gegeven dan was deze hele discussie ook niet ontstaan; waarom dan wel als het geld is?
  maandag 15 december 2014 @ 14:20:56 #52
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_147601701
Een friteuse kost iets van 20 euro bij de blokker trouwens.
pi_147601759
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
zeker omdat mijn kinderen geen gekookte aardappels of aardappelpuree lusten.
Ze zitten toch niet meer op de basisschool?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147601799
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:20 schreef SugeLucky het volgende:
Een friteuse kost iets van 20 euro bij de blokker trouwens.
Klopt. Alleen als ik dan zo'n ding wil, wil ik er wel eentje waar ik niet voor iedere persoon apart de friet als vervanging van de aardappels in hoef te bakken maar dat in één keer kan doen (anders moet je apart eten). En ik wil er voor de hygiëne eentje waar het verwarmingselement niet in de vetbak zit maar er onder zodat je het goed kunt schoonmaken. Dan zit je al snel tussen de ¤30.- en ¤40.-.
pi_147601815
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ze zitten toch niet meer op de basisschool?
Wat heeft dat er mee te maken?

Ik vind mijn kinderen juist gemakkelijke eters; oudste eet geen draadjesvlees (gestoofde runderlappen) en jongste geen doperwtjes. Verder eten ze alles; ook gekookte aardappels en aardappelpuree, ze vinden het alleen echt niet lekker. Dat 5 dagen per week op tafel zetten is voor mij dus geen optie.
  maandag 15 december 2014 @ 14:28:13 #56
406944 SugeLucky
pi_147601857
dan hou je nog 260 euro over. geef je 50 euro aan je oudste zoon, betaal je ook nog 25 euro mee aan de boodschappen voor kerst. dan hou je nog 185 over die je in een envelop doet om te sparen. ik zie het probleem niet zo.
pi_147601875
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef SugeLucky het volgende:
dan hou je nog 260 euro over. geef je 50 euro aan je oudste zoon, betaal je ook nog 25 euro mee aan de boodschappen voor kerst. dan hou je nog 185 over die je in een envelop doet om te sparen. ik zie het probleem niet zo.
Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.

Daarnaast is de basis van het probleem dus de belofte van mijn vriend en zijn verwachting dat hij dat nu niet na hoeft te komen omdat ik geld heb gekregen voor mijn verjaardag.
pi_147601903
Ik zou mijn geld inzetten op call-opties Fugro, SBM en BAM ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 15 december 2014 @ 14:31:47 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147601948
Lol wat een kleuter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 december 2014 @ 14:31:50 #60
406944 SugeLucky
pi_147601952
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Sparen in een enveloppe? En ik weet niet of jij weleens boodschappen doet maar met ¤50.- voor twee volle kerstdagen kom je niet echt ver hoor. Als je tenminste echt een kerstdiner wil.
goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.
maar na je laatste reactie ben ik er wel klaar mee. los het op. je bent geen kind meer
doei
pi_147602073
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:31 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

goh weet ik veel. als je 60 euro voor uiteten al duur vindt, dan vind je 50 euro voor boodschappen doen vermoedelijk astronomisch. jij had het zelf over geld in een enveloppe stoppen.
gezien je vermoedelijk geen geld hebt voor een spaarvarken. maar na je laatste reactie ben ik er wel klaar mee. los het op. je bent geen kind meer
doei
¤60.- p.p. per maaltijd per dag. Dat is voor twee kerstdagen dan ¤240.-.Kan wel niet duur zijn; ik vind het nogal een klap geld. Daar komt dan ontbijt/lunch x2 x2 bij en hapjes en drankjes. Voor ¤100.- kan je gemakkelijk thuis de hele kerst lekker eten met z'n tweeën.

Geld zit al in een enveloppe en ik had het niet over sparen (dat doe ik al op mijn spaarrekening). Ik had het over extra en luxe geld dat dan in een la in die enveloppe ligt voor dingen die me anders hoofdpijn/zorgen kosten of waar ik anders 'Nee' tegen zeg.
pi_147602211
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb van mijn vader een royaal verjaardagscadeau gehad;
Voila, in het eerste woord van je verhaal zit het antwoord op je vraag al ^O^
pi_147602296
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
pi_147602308
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast is de basis van het probleem dus de belofte van mijn vriend en zijn verwachting dat hij dat nu niet na hoeft te komen omdat ik geld heb gekregen voor mijn verjaardag.
Zoals met alles kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Je kan prima 2 mooie gerechten maken voor 50 euro. En minder ook nog.

En laat dit een les zijn, hou het voortaan gewoon voor jezelf dat je geld hebt gekregen. Scheelt je een hoop gezeik.
pi_147602330
Ik snap het niet zo, ruzie hierom...

Je kunt je poot stijfhouden en niet toegeven. Hij heeft wat beloofd, het is jouw cadeau; klaar over uit.

Of... je bekijkt het groter geheel en alhoewel hij een belofte heeft gemaakt en alhoewel het jouw cadeau is, kun je ietwat vrijgeviger reageren.

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:55 schreef Ouder1 het volgende:
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.
Ook is hij nooit te beroerd om eens voor ze te rijden, zijn creditcard te gebruiken als ze iets willen bestellen (en contant aan hem terug betalen) of te zorgen dat hij hier is als ik sporadisch eens van huis ben tijdens de avondmaaltijd (zoons koken dan).
Als ik dit zo lees kun je hem tegemoetkomen en een middenweg vinden... Geef wat je wil aan je zoon, betaal een beetje mee met de kerstinkopen (let wel: meebetalen, niet alles betalen) en koop wat leuks voor jezelf met de rest of zet het op je spaarrekening.

Het is maar 300 euro, geen reden om elkaar te kwetsen voor zo'n bedrag. Even los van wie er wel of niet gelijk heeft en ook los van waar je wel of geen recht op hebt. Zoek een manier waar jij tevreden mee bent en tegelijkertijd ook hem zoveel mogelijk tevrden stelt. Ik denk dat je daar uiteindelijk mee mee opschiet dan die 300 euro helemaal voor jezelf houden.

Maar goed, dat ben ik. Ik werk en heb genoeg inkomsten om mijzelf te voorzien in mijn behoeften. Als ik het geld echt nodig had, zou ik in eerste instantie niet eens nadenken over een frituurpan. En ook niet al te veel uitgeven aan eten op een bijzondere dag. Maar dat ben ik.
pi_147602334
Mijn moeder doet altijd boodschappen van haar verjaardagsgeld.
Maar je moet lekker zelf weten wat je ermee doet.
Twiddel
pi_147602342
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
Gefrituurd voer is gruwelijk ongezond trouwens, dus als je echt om je kinderen geeft koop je juist GEEN frituurpan.
Pffftt. Eens in de paar weken een patatje is nog nooit iemand aan dood gegaan.
pi_147602375
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. En zeker niet als het ipv gekookte aardappels is dus gewoon naast groente en vlees/vis/ei.
pi_147602400
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ook :9~
(ook omdat frituurvoer/slachtafval juist geen drol kost)
pi_147602692
Sorry, maar klinkt echt als een leuke relatie -O- : Zeiken over geld, vriend die z'n wil oplegt (niet op uitnodiging ingaan, terwijl jij graag wilde), z'n belofte niet nakomt (dat je luxe inkopen mag doen), bepaalt dat je niks aan je zoon mag geven en jij voelt je nog bijna schuldig omdat hij ook wel eens wat betaald heeft...maar dit is natuurlijk maar 1 kant van 't verhaal...of zo
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 15 december 2014 @ 15:02:29 #71
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_147602739
Volgens mij hoeft eten met kerst niet zo duur te zijn... Ik vermoed dat hier ook een stuk drank inzit?
Kan je niet tegen je vriend zeggen dat hij als hij drank wil die zelf moet betalen?

Daarbij vind ik je verhaal allemaal best vreemd, het komt over alsof iets niet klopt. Heb je goed financieel overzicht? Wat voor soort relatie heb je met je vriend? Welke rol spelen je kinderen, zijn de belangrijker of minder belangrijk dan je vriend? Is je partner echt een partner of meer een extra kind?
Niet vragen om hier te beantwoorden, maar wel om aan jezelf te stellen.

Als ik jou was, zou ik die frituurpan kopen, die wil je heel graag, dus dat is dan je kado. Gewoon bescheiden kerstinkopen doen en de rest in een envelop. Dan heb je lol van je geld en doe je met de rest verstandig.
Als je gezin zo belangrijk is, waarom zou je dan, voor jouw gigantisch bedragen uitgeven aan eten voor twee?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 15 december 2014 @ 15:10:03 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147602912
Volgens mij moet je twee dingen scheiden, die ik in de discussie niet aan elkaar zou koppelen.

1. Het is een cadeau aan jou en jij bent dus degene die bepaalt waaraan het wordt uitgegeven.

2. Jullie vieren een kerstdag samen en dat kan ook leuk zijn zonder duur eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_147602963
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Hij kan namelijk niet koken en mijn zoons zijn dit jaar met de kerst bij hun vader dus dat wordt dan alleen in de keuken staan.
Je kunt het ook gewoon simpel houden natuurlijk.
Soepje vooraf, zo'n kip in braadzak van Appie excellent die je in de oven doet, lekker toetje, lekker wijntje. Ben je voor ¤ 25 met z'n 2'en echt wel klaar, en het kost je ook nog eens weinig tijd :s)
  maandag 15 december 2014 @ 15:18:43 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147603134
Ik dacht dat de relatie van TS zo geweldig was aan haar posts altijd te kezen. Blijkbaar valt t wel mee :')

Geef je zoon wat geld, koop die friteuze die je zo graag wil, probeer 1 kerstdag bij iemand aan te schuiven (al is t zonder je vriend) ga de andere dag naar dis zus en kook daarna een leuke maaltijd die onder de 50 euro is (kan meeeer dan makkelijk)

En t overige geld laat je in de envelop in de la voor als er eens wat langs komt

Opgelost. Slotje.
pi_147603278
Dit topic... _O-
pi_147603356
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Gevarieerd eten is geen onnodige luxe.
pi_147603412
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Wat vind jouw wijze aanstaande vrouw dan dat ik er mee zou moeten doen?
En wat vind ze dan zo vreselijk dom aan een frituur?
Het gaat om de prioriteiten.
pi_147603457
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 14:44 schreef quinoahipster het volgende:
:') :') :')
pi_147603524
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat om de prioriteiten.
Financieel is zo'n frituurpan echt geen aderlating, en het slachtafval dat men doorgaans in de frituur mikt kost minder dan fatsoenlijk eten :')
pi_147603548
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:') :') :')
Waarheid als een ):O
pi_147603560
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Waarheid als een ):O
Nee, ongezond eten bestaat niet.
pi_147603678
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ongezond eten bestaat niet.
Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS. :')
Sommige dingen kun je gewoon beter niet eten dan wel.
pi_147603722
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:34 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ja want 'alles past binnen een gevarieerd voedingspatroon' etc bla bla. Wat een BS. :')
Sommige dingen kun je gewoon beter niet eten dan wel.
Nee, dat is gelul. Waar het omgaat is dat je gevarieerd eet.

Natuurlijk zaken als transvetten moet je niet teveel eten, maar zelfs af en toe een zakje chips kan geen kwaad. Net zoals een biertje ook geen kwaad kan.
pi_147603754
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:36 schreef theunderdog het volgende:
maar zelfs af en toe een zakje chips kan geen kwaad.
Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms. :')
pi_147603786
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je het niet te vaak eet valt de schade mee, maar dan nog kun je het beter nooit eten dan soms. :')
Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.

Ga jij maar eens enkel en alleen op groentes leven, we zullen zien hoe gezond dat is. :')
pi_147603830
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dan snap je het concept "gevarieerd eten" niet zo goed.

Ga jij maar eens enkel en alleen op groentes leven, we zullen zien hoe gezond dat is
. :')
Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten? :s)

Maar just face it, er is gewoon geen enkele omstandigheid waaronder patat/friet gezonder is dan quinoa :9~
pi_147603857
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:39 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het gezond is om alleen maar groente te eten? :s)
Precies, en daarom bestaat gezond/ongezond voedsel niet. Je kan slechts stellen dat je van bepaalde zaken niet teveel moet hebben.

Elke dag groente is goed, elke dag chips niet.
pi_147603893
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
Elke dag groente is goed, elke dag chips niet.
Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.
pi_147603915
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:41 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Elke dag chips is slecht. Af en toe chips is beter. Nooit chips is nog beter.
Nee.
pi_147603933
Snoeiharde bro science battle trouwens weer hè, zoals in alle topics over voeding en/of training :9~ :')
pi_147603952
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
True, kindjes in Afrika die niks te eten hebben, kunnen beter chips eten dan niks.
pi_147604010
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:43 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

True, kindjes in Afrika die niks te eten hebben, kunnen beter chips eten dan niks.
Chips is gewoon niet ongezond, teveel wel.
pi_147604176
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)
Wat vind jouw wijze aanstaande vrouw dan dat ik er mee zou moeten doen?
En wat vind ze dan zo vreselijk dom aan een frituur?
Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

Dank. Ik ga zeker hulp zoeken, had daar voor dit topic eigenlijk nog niet eens over nagedacht.
Heb je dat nou al eens gedaan? Lijkt me een heel stuk zinvoller dan topics openen op FOK! of overal in andere topics aan mensen vertellen hoe de wereld according to Ouder1 er uit hoort te zien.
De rode draad zien te vinden waarom je steeds tegen zulke situaties aanloopt en ze niet op kan lossen lijkt me wezenlijk in jouw situatie. Met je toyboy-issues die nog thuis woont bij z'n ouders. |:(
pi_147604483
Maar goed, je hebt dus een vriend die bij zijn ouders woont, en blijkbaar genoeg poen heeft. Wat loopt hij dan te miepen over die driehonderd alsof hij er ook maar iets mee te maken heeft?

Koop wat je wil, voor jou en voor jouw kinderen. Is toch allemaal niet zo moeilijk?>
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_147604492
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:49 schreef Kingstown het volgende:
Het feit dat je er een teringbende van hebt gemaakt is juist essentiëel. Dit topic is slechts een symptoom daarvan. De afslag logisch nadenken en prioriteiten stellen heb je duidelijk ergens gemist en een jaartje geleden riep je al dat je in therapie wilde vanwege allerlei problematiek rondom de opvoeding van je kinderen.
Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.

Doeii :W
  maandag 15 december 2014 @ 16:02:03 #96
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147604657
Ik eet met kerst altijd bij anderen _O_
Deathlift or Die.
pi_147604749
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:02 schreef Ethanolic het volgende:
Ik eet met kerst altijd bij anderen _O_
Is ook veel gezelliger. Dat is fucking Kerst. Alleen thuis zitten, leuk joh. :{
pi_147604770
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur.. 8)7

Hoe debiel ben je dan wel niet. :{w
pi_147604922
Kingstown zegt alleen maar dat het verhaal in dit topic niet het probleem is, maar een symptoom van een achterliggend probleem. Heeft 'ie ongelijk dan? Een jaar geleden LEEK je open te staan om constructieve stappen te gaan nemen. Zonde als dat nu weg is -O-
pi_147604927
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur.. 8)7

Hoe debiel ben je dan wel niet. :{w
Maar ondertussen geen ruggengraat heeft om wat leuks voor zichzelf te regelen met een vent die blijkbaar alles te vertellen heeft. En dan moeilijk gaan doen over die 250 euro alsof het allemaal zo moeilijk is.

Niet aanstellen, het is bijna kerst. Geef gewoon wat aan je kinders en doe wat leuks met de rest. Als je toch al spaart moet dat prima kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')