Dit denk ik dus ook.quote:Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef SugeLucky het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel, dat jouw vriend het gevoel heeft dat hij al genoeg voor je betaald. en dat omdat je geen werk hebt je vermoedelijk nooit geld over hebt naast je vaste lasten. En dat hij denkt, nu heb je 300 euro, betaal dan ook maar daarvan mee aan het kerstdiner ipv dat hij alles moet betalen.
Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.quote:Op maandag 15 december 2014 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook.
Ik vind het alleen niet terecht omdat als het aan mij had gelegen we dus bij anderen hadden aangeschoven.
Waarom maak je dat er weer van? Ik eet niet bij anderen OMDAT ik dan zelf kosten kan besparen. Ik vind het leuk, gezellig, geweldig om eens niet zelf te hoeven koken maar te mogen genieten van de kookkunsten van een ander; een aantal uitnodigingen waren ook van mensen die in eerdere jaren bij mij aan tafel waren geschoven. Kerst is bij mij; Versieringen, kaarsen, lichtjes, kerstdienst in de kerk, kerstkaarten, gezelligheid met familie/vrienden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:19 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja op zich vind ik dat ook wel weer kwalijk dan. Bij anderen willen gaan eten zodat je zelf kosten kan besparen. Je moet bij anderen gaan eten omdat je dat gezellig vindt.
Als je zo'n instelling zou hebben, zou ik ook tegen je zeggen, we eten wel thuis en ik betaal het wel.
Dan doe je toch dat hele lijstje? Is de 300 euro op, hoeft er ook niet meer over gezeurd te worden.quote:Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;
Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet uit eten, dat is te duur
Nee, geen nieuwe schoenen al zitten er gaatjes in
Nee, geen bijzonder toetje want dat is ¤0,25 duurder
Nee, geen kaas want dat is duur
Nee, niet met de auto naar het centrum want dat kost parkeergeld
Nee, niet naar de bios want dat is duur
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee
Dat geld kan ik ook daaraan besteden... Snap je?
En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?quote:Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef SugeLucky het volgende:
Dat idee kreeg ik. Het is zo'n gedoe allemaal voor een paar honderd euro. Maar als dat niet zo is, mijn excuus.
Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.quote:Op maandag 15 december 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Een gewone maaltijd in een niet versierd huis, met z'n tweeën, niets bijzonders, niets speciaals, in mijn uppie naar de kerstdienst, pizza in de oven of macaroni met een beetje saus in elkaar flansen? Ik Fok-ken en hij op zijn spelcomputer de hele dag?
Dat terwijl er uitnodigingen zijn afgeslagen voor gezellige maaltijden met vrienden/familie?
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.quote:Op maandag 15 december 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon, soms, omdat het lekker is om eens wat anders te eten dan aardappel-vlees-groente, pasta, rijst oid?
Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..quote:Op maandag 15 december 2014 13:36 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik zou tegen hem zeggen dat je er weinig heil in ziet om thuis met z'n tweeën te gaan eten en dan gewoon alsnog reageren op een uitnodiging die je hebt gekregen en daarnaar toe gaan met zijn tweeën.
Heb je het topic wel gelezen?quote:Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Ja nu snap ik 't wel inderdaad... wel kut is dat zeg.quote:Op maandag 15 december 2014 13:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;
Nee, geen nieuwe winterjas al is de mijne nu 12 jaar oud en vertoont slijtsporen
Nee, niet uit eten, dat is te duur
Nee, geen nieuwe schoenen al zitten er gaatjes in
Nee, geen bijzonder toetje want dat is ¤0,25 duurder
Nee, geen kaas want dat is duur
Nee, niet met de auto naar het centrum want dat kost parkeergeld
Nee, niet naar de bios want dat is duur
Nee, niet naar de kapper al zit mijn haar voor geen meter, wacht maar tot ik weer een sollicitatiegesprek heb en het dus zinnig is
Nee, nee, nee, nee
Dat geld kan ik ook daaraan besteden... Snap je?
En die kerst was dus omdat hij thuis wilde eten ipv bij anderen. dat had dus nauwelijks wat gekost, was gezellig en voor mij gemakkelijk geweest. Hij heeft mij omgepraat door te zeggen dat ik dan de ingrediënten zou mogen kopen die ik wilde ipv te moeten kniepen op elke cent.
Je kan het altijd vragen. Nee heb je..quote:Op maandag 15 december 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je dat wel maken? Hier is het gebruikelijk om na de zomervakantie de plannen voor kerst vast te leggen; overleggen wie er wel/niet wil komen. Wie weet eten die mensen nu ook wel elders of hebben hun tafel al vol en dan breng ik ze in verlegenheid door te vragen of die uitnodiging nog staat..
Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.quote:Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima, maar kom dan niet aan dat je elke cent om moet draaien als je dit soort onnodige luxe dusdanig belangrijk vindt dat je het als eerste aanschaft bij een financiële meevaller.
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..quote:Op maandag 15 december 2014 13:42 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Je kan het altijd vragen. Nee heb je..
Of ga anders met z'n tweeen naar een restaurant en betaal dan allebei de helft gezien je nu toch wat geld over hebt, nadat de je een frituurpan hebt aangeschaft en wat geld aan je oudste zoon hebt gegeven.
doe dat danquote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
Ja kan ook. Dat is aan jou natuurlijk. Ik stel ook maar wat voor.quote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo zondegeld hé.. Ben je met kerst toch al snel ¤60.- p.p.p.d. kwijt.. Stel dat jongste straks iets leuks kan doen met de scouting of zo.. en ik dan zonder zorgen gewoon die enveloppe uit de la kan pakken.. of zoals laatst dat ik een prachtige rok zag hangen (¤45.-) die lijkt op die favo van mij die begint te rafelen aan de onderrand.. dat ik hem dan gewoon uit die enveloppe kan kopen.. of als vriendlief eens iets voor zijn auto nodig heeft of zo en ik gewoon even in die enveloppe kan graaien.. Dat is toch heerlijk? Dat lijkt mij zo fijn..
Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?quote:Op maandag 15 december 2014 13:49 schreef vera166 het volgende:
[..]
doe dat dan
je geld hoef je niet meteen uit te geven
Van mij mag je alles.quote:Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef SugeLucky het volgende:
Want als je weinig geld hebt mag je geen verlanglijstje hebben en niets kopen als je eens een keer geld hebt? Alsof een frituurpan zo'n luxe is.
Ja dat zou ik doen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus een ruzie riskeren met mijn vriend om de kerstinkopen?
Ik heb daar stiekem wel zin in maar haat ruzies.
Lol, dat is wel een prachtige quote. Of het nou helemaal relevant is of niet, ik vind hem mooi.quote:Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
Oké. Ik mis dus gezond verstand. (Laten we even niet in discussie gaan of ik een teringbende van mijn leven gemaakt heb.)quote:Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:
Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |