Nee, ik ben juist altijd de lieve en verzorgende in relaties, degene die zich aanpast aan de ander. Heeft me veel jaren gekost om ook eisen aan de ander te stellen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:09 schreef plintladdertje het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar pubers moet je ook vrij kunnen laten en niet te veel claimen een eigen indentiteit laten ontwikkelen en niet teveel de wil van Mama opleggen is dat ook niet de reden dat je gescheiden bent?
dat je teveel het baasje wil zijn?
Suggereert dat die oudste dat wel kan waarderen, duidelijkheid. Maar jij blijft lekker jezelf. Die oudste komt wel weer terug. Want jij bent en blijft de allerliefste mama.quote:Op maandag 11 november 2013 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
....
Vreemd genoeg is zijn vader veel strenger dan ik en mag hij daar veel minder, krijgt veel minder ruimte. Dat is het dus niet.
Dat idd en omdat ik een aanvaring had gehad die zomer met zijn dinnetje (een paar weken eerder).quote:Op maandag 11 november 2013 12:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik geloof niet zo dat dat de enige reden is dat je zoon vertrokken is. Was het echt alleen maar omdat je hem van zijn luie reet af probeerde te krijgen?
Verder zou ik ook niet weten wat hij moet doen aan een opleiding die nog niet begonnen is. Had hem even die zomer gegeven.
Hij is ruim 13. Geen prater ook, dat was oudste meer.quote:Op maandag 11 november 2013 12:26 schreef plintladdertje het volgende:
Ik weet niet hoe oud hij is maar vraag het dan gewoon of is er een communicatieprobleem?
Wat kan er verbeterd worden in jullie relatie?
Ik heb zelf een jongen van 19 en een meisje van 16 en weet dat het niet meevalt
Sorry hoor maar als ik zie wat JIJ allemaal gedaan hebt om zijn opleiding te regelen zeker de helft had hij zelf kunnen doen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij is ruim 13. Geen prater ook, dat was oudste meer.
De relatie tussen mijn ex en mij is op zijn zachts gezegd problematisch. Hij weigert me nu ook enige info te geven over mijn zoon. Zelf heb ik hem wel altijd geïnformeerd over belangrijke zaken.quote:Op maandag 11 november 2013 12:40 schreef rac het volgende:
wat was het voor aanvaring met zijn "dinnetje" ?
En hoe is het contact tussen zijn vader en jou?
Liet hij het gewoon toe dat zijn zoon na een ruzie van zijn thuis weg gaat en bij hem introk?
Da's wel heel gemakkelijk.
Of liep hij er al langer aan te denken dat hij liever daar wilde wonen ?
Oudste was al twee keer op zijn bek gegaan en blijven zitten.. leerde hij dus niets van.quote:Op maandag 11 november 2013 12:47 schreef plintladdertje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als ik zie wat JIJ allemaal gedaan hebt om zijn opleiding te regelen zeker de helft had hij zelf kunnen doen.
De beste manier om te leren is om ze keihard op hun bek te laten gaan en dat wil of durf je niet.
Laat de jongste zich maar eens in de shit helpen en grijp op het laatste moment in.
Maar een ding is echt belangrijk, geniet van je eigen leven en leef niet voor je kinderen alleen.
Ooit zal ook hij gaan en dat weet je
dus hij veroorzaakt een probleem en daar zit jij dan mee? Wees blij dat hij nu bij papa zit, enne binnen notime neemt hij weer contact op hoor maar beloof mij een dingquote:Op maandag 11 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oudste was al twee keer op zijn bek gegaan en blijven zitten.. leerde hij dus niets van.
Verder denk ik wel dat je een punt hebt. Maar ik laat mijn kinderen toch niet in de goot belanden door hun eigen fouten? Dat gaat me veel te ver.
De berichten die ik via via hoor zijn ook niet om vrolijk van te worden.quote:Op maandag 11 november 2013 13:06 schreef plintladdertje het volgende:
[..]
dus hij veroorzaakt een probleem en daar zit jij dan mee? Wees blij dat hij nu bij papa zit, enne binnen notime neemt hij weer contact op hoor maar beloof mij een ding
Neem hem niet meer in huis.
In de goot belanden??quote:Op maandag 11 november 2013 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oudste was al twee keer op zijn bek gegaan en blijven zitten.. leerde hij dus niets van.
Verder denk ik wel dat je een punt hebt. Maar ik laat mijn kinderen toch niet in de goot belanden door hun eigen fouten? Dat gaat me veel te ver.
Echt niets aan toe te voegen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:08 schreef rac het volgende:
Je vraag hoe je dat duiveltje in je achterhoofd stil laat zijn?
Simpel , niet doen.
Niet denken aan wat "kan" gaan komen , leef je eigen leven en probeer niet het leven van je zoons te leiden even anders gezegd : Jij lijdt hier onder
Geef je oudste de ruimte , staat het jou niet aan prima , maar ga niet lopen emmeren.
Je mening mag je geven maar niet opleggen, dus ipv een preek en druk leggen. Kun je subtiel vragen waarom iets nog niets gebeurd is en vraag dan ook of hij weet van de consequenties die het heeft als het een of ander niet gedaan is. Ga niet zelf de consequenties opratelen, of eindeloos herhalen.
Hij wil volwassen zijn , toch ?
Begin hier ook mee met de jongste kleine verantwoordelijkheden moet hij zelf kunnen dragen.
en geloof me dat worden er steeds meer verantwoordelijkheden.
Ze moeten op hun 16e eigenlijk bijna alles zelf doen en kunnen, en wat niet lukt daar kun je hulp bij bieden.
Hoe ging het toen je zelf die leeftijd had? Liet je toen nog alles voor je doen?
Tja hoe lang duurt deze ellende met hun vader al ? Het spreken van " het is mijn recht" kunnen kinderen heel goed gebruiken tegen hun ouders. Terwijl een overleg voorbeeld toch een betere opvoed methode is in mijn ogen.
Zo doe ik het ook.quote:Op maandag 11 november 2013 13:08 schreef rac het volgende:
Begin hier ook mee met de jongste kleine verantwoordelijkheden moet hij zelf kunnen dragen.en geloof me dat worden er steeds meer verantwoordelijkheden. Ze moeten op hun 16e eigenlijk bijna alles zelf doen en kunnen, en wat niet lukt daar kun je hulp bij bieden.
Ik woonde op mijn 15e zelfstandig, werkte voor de kost én volgde een opleiding met hoge cijfers als gevolg.quote:Hoe ging het toen je zelf die leeftijd had? Liet je toen nog alles voor je doen?
Ik overleg altijd en hoe ouder hoe meer inbreng ze hebben. Hun vader is meer van het "En je doet wat ik zeg".quote:Tja hoe lang duurt deze ellende met hun vader al ? Het spreken van " het is mijn recht" kunnen kinderen heel goed gebruiken tegen hun ouders. Terwijl een overleg voorbeeld toch een betere opvoed methode is in mijn ogen.
Was het maar zo simpel...quote:Op maandag 11 november 2013 13:08 schreef rac het volgende:
Simpel , niet doen.Niet denken aan wat "kan" gaan komen , leef je eigen leven en probeer niet het leven van je zoons te leiden even anders gezegd : Jij lijdt hier onder
Misschien zou therapie voor jouzelf nog niet eens zo'n slecht idee zijn.quote:Op maandag 11 november 2013 13:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel...![]()
Mén het doet echt pijn als ik naar jongste kijk die lachend voor me staat en dat kut-duiveltje steekt de kop op.
Kan je nog wel eens groot gelijk in hebben ook. Dit mag niet ten kostte gaan van jongste!!quote:Op maandag 11 november 2013 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien zou therapie voor jouzelf nog niet eens zo'n slecht idee zijn.
Dan rest je niets meer , leg je erbij neerquote:Op maandag 11 november 2013 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook.
[..]
Ik woonde op mijn 15e zelfstandig, werkte voor de kost én volgde een opleiding met hoge cijfers als gevolg.
[..]
Ik overleg altijd en hoe ouder hoe meer inbreng ze hebben. Hun vader is meer van het "En je doet wat ik zeg".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |