abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147508732
Zwangerschap en Geboorte.

2014

8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
27 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02
3 mei: Vlindur (Jonkje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (tweeling)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
4 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente

*** 3 augustus: LuDann & Black_Ninja***
15 augustus: Stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 12-12-2014 11:51:19 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147508760
De echo zag er goed uit! Dolgelukkig zijn we! Misschien ben ik wel wat verder dan gedacht, want de kleine hersenen en zn benen lopen een week voor.
Volgende week weer controle bij mijn gynaecoloog en dan wil ik een echte datum hebben :P
Ik blijf nu nog even staan, maar wellicht kruip ik nog wat voor ;)

En oh, de OP heb ik maar aangepast :7
pi_147508764
Ah, heb ik weer geen topic kunnen openen, zit niet goed op te letten :P
pi_147508788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
De echo zag er goed uit! Dolgelukkig zijn we! Misschien ben ik wel wat verder dan gedacht, want de kleine hersenen en zn benen lopen een week voor.
Volgende week weer controle bij mijn gynaecoloog en dan wil ik een echte datum hebben :P

Zolang jij je kind niet zelf rekenen gaat leren, komt alles goed
pi_147508809
Vlindur, ken je de daltons? Jongensgezinnen <3
pi_147508824
quote:

*O* goed gegokt!
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:14:07 #7
386633 Adnap
I love Life !
pi_147508880
Oh een dat had ik echt niet verwacht, ik dacht echt t andere geslacht :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_147508885
Fijn zo Vlindur! *O*

En 1500, mooi topicnummer voor een aantal verse babies! O+
pi_147508980
Glitterjongens!!

Bij mij mag er nog meisje bij Vlindur ;)
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:17:35 #10
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147508994
Even heleboel teruggelezen maar de helft weer vergeten! :') oeps.

Meisje voor nikoos!! *O* lijkt me super leuk zo'n kleine meid!

Jonkje voor vlindur! *O* leuk joh zo'n mannengezin!

Verder heel benieuwd naar starsust, ludann en uhmm nog iemand? ..

Hier alweer een weekwissel, 15 weekjes vandaag! En ik hoop toch echt dat ik me iets beter ga voelen binnenkort, vanmorgen de psz weer afgezegd omdat ik amper kon blijven staan :(

Al dat gestress om de oudste hier zal ook niet veel meewerken en volgende week afrijden. Suuuuuuper zenuwachtig!
pi_147509012
quote:

Wat fijn!! *O*
Maar na de termijnecho heb je toch gewoon een datum? Daarna moeten ze toch niet meer gaan schuiven?

Mag ik ook in de OP? 13 juli :)
pi_147509113
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wat fijn!! *O*
Maar na de termijnecho heb je toch gewoon een datum? Daarna moeten ze toch niet meer gaan schuiven?

Mag ik ook in de OP? 13 juli :)
Ga ik fixen :Y

Met 12 weken lag ie er zo raar bij dat het niet op te meten was, met 16 weken hebben we er niet meer aan gedacht, maar lag hij ook iets voor. Dus nu wil ik gewoon duidelijkheid. Om mij maakt doet ie 4 dagen bij zodat we in het midden uitkomen, maar ik wil gewoon een goede datum :)

Nikooos je meisje staat er bij!
pi_147509299
Nah! Ik dacht ook echt roze bij vlindur...
dat had een aanwijzing moeten zijn want ik gok altijd fout :')

Maarruh: *G* een broertje voor R. en J.
S. 2014
J. 2016
pi_147509378
Vlindur een derde jochie!! *G* *G*

Goede echo's *O*

Purebliss, wat rot dat je je zo voelt. Hopelijk binnenkort verbetering :*.

Fannetje, herkenbaar die aanslag op je conditie. Elk fietstochtje naar KDV en treinstation voelt als een uitputtingsslag, heel irritant. -O-

Groeiecho vanochtend was goed! *G* Beebje zit op P33 met buikje. Been en hoofd ietsjes kleiner maar nog geen reden tot zorg. Peuter zat steeds tussen de P2 en P5, dus deze groeit een stuk harder. Over 4 weken nog eens om te zien of hij zo doorgroeit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147510008
Goede echo's en bewegende lichaamsdelen voor IMA en Kris!! *O*

En roze voor Nikooos *O*

EN een jochie voor Vlinder *G*

Goede echo voor Phaidra *O*

Glitter galloreeee!!

Hier met 15 weken ook een dikke babypens die 4 dagen voorliep, maar wel minibeentjes, ben benieuwd of dat maandag ook zo is! Ik wil ook die glittersticker straks!!
pi_147510210
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nah! Ik dacht ook echt roze bij vlindur...
dat had een aanwijzing moeten zijn want ik gok altijd fout :')

Maarruh: *G* een broertje voor R. en J.
Interesting..... ik ben dan straks benieuwd wat je bij mij gokt :D

Zover de inzendingen:
Nichtje van 4 zegt: Het is echt een jongen!
Een van mij dromende user O+ zegt dat het een meisje gaat worden :P

-----------------
Vlindur! Leuk nog een jongen erbij! O+

-----------
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:23 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Haha, nee. Op een andere afdeling waar ik net even langsliep was er een van de dames wel oplettend genoeg om te vragen hoe het was gister en of ik het al wist. Toen ik mijn handen wijd deed vroeg ze of het dus een meisje werd met mijn roze trui. Dus daar is het in ieder geval binnen gekomen. ;)

Dat daarna een andere vader moest vragen of verder ook alles goed was, is dan ook niet meer zo erg. :P
Dat maakt het wel een beetje goed :* hihi
Schudden voor gebruik
pi_147510221
Vlindur nog een jongen erbij! *G*

Phaidra fijn dat de echo goed was! *G*
pi_147510302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef twist02 het volgende:
Vlindur nog een jongen erbij! *G*

Phaidra fijn dat de echo goed was! *G*
Wist jij nou al wat het werd?

Ik heb mijzelf ook maar even een paar dagen omhoog gezet 8-) Als mn gynaecoloog het er niet mee eens is verander ik het wel weer :P
pi_147510375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:07 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf ook maar even een paar dagen omhoog gezet 8-) Als mn gynaecoloog het er niet mee eens is verander ik het wel weer :P
Is dit jouw manier om de tijd sneller te laten gaan? :P
pi_147510462
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:07 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nope, SEO is 24 december pas... Maar we wachten geduldig af O-)
pi_147510523
Hmm, zit met een dilemma over aantal uren werken / ouderschapsverlof... Wat is wijsheid? :?

Situatie:
Ik werk nu 40 uur (vast contract), maar wil eigenlijk niet meer dan 24 uur werken als de kleine er is. Da's echter nogal een aanpassing, waarvan ik verwacht dat ze niet staan te springen op m'n werk. Nu twijfel ik dus tussen de volgende scenario's:

1) Direct na m'n verlof een verlaging van 40 » 32 uur en 1 dag per week osv opnemen
Dat kan ik dan 2 jaar volhouden, daarna is m'n osv 'op' en zou ik weer voor 32 uur aan de slag moeten.
Het liefst zou ik dan opnieuw een verlaging aanvragen, maar de vraag is of dat goedgekeurd wordt.

2) Direct na m'n verlof 2 dagen per week osv opnemen
Dat kan ik 1,25 jaar volhouden, daarna is m'n osv 'op' en zou ik weer voor 40 uur aan de slag moeten.
Maar dan zou ik dus in 1x een verlaging van 40 naar 24 uur aan moeten vragen, waarvan ik ook zeer betwijfel of dat goedgekeurd wordt...

Wat het lastig maakt, is dat er allerlei wijzigingen aan zitten te komen op m'n werk en er met geen mogelijkheid te zeggen valt hoe de situatie over een jaar is (laat staan 2)... :{

Alle input is welkom! ;)

Edit: ohja, wel/niet doorbetaald is geen issue voor ons en van terugbetalen na aanpassing contracturen is geen sprake bij onze CAO
pi_147510594
Jeeeej een jongetje voor Vlindur en een goede echo voor IMA! En al een baby voor de llm'ers?

Ik zag dat hier in de stad een echolocatie is waar je vanaf 14 weken (as. zondag 8-)) een geslachtsecho kunt laten doen. Ik ben zo benieuwd, het maakt ons niets uit maar we willen het graag weten :), maar is het al betrouwbaar bij die termijn? Als ze het niet kunnen zien mag je later gratis terugkomen. Waar zit 'm eigenlijk het risico in, dat het niet te zien is of dat ze het verkeerd zien en we bij de twintigwekenecho alsnog iets anders te horen krijgen? (Dat lijkt me eigenlijk best hilarisch op dit moment, maar ik weet niet precies waarom ):O )
pi_147510752
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Minarosa het volgende:
Jeeeej een jongetje voor Vlindur en een goede echo voor IMA! En al een baby voor de llm'ers?

Ik zag dat hier in de stad een echolocatie is waar je vanaf 14 weken (as. zondag 8-)) een geslachtsecho kunt laten doen. Ik ben zo benieuwd, het maakt ons niets uit maar we willen het graag weten :), maar is het al betrouwbaar bij die termijn? Als ze het niet kunnen zien mag je later gratis terugkomen. Waar zit 'm eigenlijk het risico in, dat het niet te zien is of dat ze het verkeerd zien en we bij de twintigwekenecho alsnog iets anders te horen krijgen? (Dat lijkt me eigenlijk best hilarisch op dit moment, maar ik weet niet precies waarom ):O )
Volgens mij is het redelijk betrouwbaar en als je twijfelt, mag je gratis terug komen en dan kijken ze nog eens. Ik heb er toentertijd ook over getwijfeld, maar toch te lui geweest om een afspraak te maken :)

Vlindur, weer een jongen! Wat leuk weer zeg :) Gefeliciteerd!

Nikoos, eindelijk een collega die het zag (na aanwijzing dan...). Ik zou het ook totaal niet zien hoor, daar niet van, maar ik ben wat dat betreft ook ontzettend naïef. De mensen om me heen zouden het wel snel zien...
pi_147511446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Is dit jouw manier om de tijd sneller te laten gaan? :P
Ik dring hoe dan ook voor :7
pi_147511464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nope, SEO is 24 december pas... Maar we wachten geduldig af O-)
Oh, dan moet je nog lang wachten! Succes nog tot die tijd! :D
pi_147511685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh, dan moet je nog lang wachten! Succes nog tot die tijd! :D
Inderdaad... :X
Maar ik neem dan ook geen genoegen met minder dan een glansrijke-met-vlag-en-3-wimpels-geslaagde-en-geslachtsonthullende-SEO! *)

* twist02 klopt op buik
Heb je me gehoord? ~O>
pi_147512595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Minarosa het volgende:

Tja... geen idee, maar wel leuk om het zo snel al te weten toch? Met enige terughoudendheid misschien in geval van scheef kijken. Teamgenootje van me had gewoon tijdens de 20-weken-echo te horen gekregen dat het een meiske werd... die stonden heel raar te kijken toen er toch een piemel uit kwam :D Bij de tweede is ze geloof ik 4 keer terug geweest om te laten checken. :+
pi_147513110
In mijn omgeving zit iemand die "garantie" geeft op zijn geslachtsbepaling :D
pi_147513238
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:36 schreef Kyara het volgende:
Haha, en als-ie er dan toch naast zit, mag je je baby gratis bij 'm ruilen ofzo? :D
pi_147513240
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:36 schreef Kyara het volgende:
Je krijg een gratis ombouw-operatie als er toch een piem0l aan blijkt te zitten?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147513351
:D

Nee maar je krijgt dan geloof ik wel een flink bedrag om alle kleding, dekentjes, verf opnieuw te kopen :D
pi_147513883
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:43 schreef Kyara het volgende:
:D

Nee maar je krijgt dan geloof ik wel een flink bedrag om alle kleding, dekentjes, verf opnieuw te kopen :D
Oh, da's inderdaad wel een iets passendere oplossing! ;)
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:14:57 #33
374533 purebliss
pi_147516150
Haha ik zie in mijn omgeving ook mensen zo vroeg mogelijk een geslachtsecho doen tegenwoordig. Dat was 1 deze keer ook van plan totdat vriendlief besloot dat hij het niet wilde weten! :-(

Nouja nog 24 weekjes wachten dan maar!

Ondanks het niet lekker voelen het hele huis gepoetst. Kasten leeggetrokken en opnieuw ingedeeld en nog meer van dat soort dingen. Nu doodop op de bank. En straks ook nog rijles, oeps..
pi_147516591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:39 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, en als-ie er dan toch naast zit, mag je je baby gratis bij 'm ruilen ofzo? :D
:D Pap door mijn neus naar buiten!
pi_147525334
Verjaardagskadootje van een vriend, ik denk dat niemand ons als serieuze ouders gaat zien
niet dat ik dat zelf ook doe maar whatever :')

vrijdag 12 december 2014 @ 21:46:55 #36
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147528745
Melliemuis,
Haha. Zulke cadeautjes krijg ik ook constant.
Of linkjes naar familiefoto's gone wrong.
Ik kan er juist heerlijk om lachen.

Fijn om te lezen dat het goed met iedereen gaat!
pi_147536568
Iemand al wat van Stardust gehoord? Of heb ik er over heen gelezen?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_147536815
Nikoos, gefeliciteerd met je toekomstige dochter!
En Vlindur nog een zoon, een echt mannengezin! *O*

Ik was donderdag bij de vk en waar ik bij m'n dochter met deze termijn werd doorgestuurd naar de gynaecoloog vanwege hypertensie, was m'n onderdruk nu nog prima, 80! Dus ik heb weer een sticker gekregen en mag over vier weken terugkomen.

Tussendoor mag ik nog wel even naar het ziekenhuis voor een suikerdrankje. Bij m'n dochter heb ik dat niet gehad. Wat zijn de ervaringen hier? Erg vies?
pi_147537008
Ik vond het erg smerig Fannetje, maar het is vooral ook lang wachten, dus zorg voor iets te lezen of ander vermaak... En neem wat te eten mee voor na die tijd! Ik had in ieder geval echt honger.
pi_147537470
Even schaamteloos voor mezelf jompelen:

*O* 20 weken vandaag! *G*

En weer lekker aan de babykamer klussen! O+
pi_147537694
ik vond t drankje niet zo goor, vond het net limonadesiroop met te weinig water.
S. 2014
J. 2016
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 10:31:09 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147537877
Twist alweer 20 weken *O*

idd Stardust .. ik hoop dat ze fijn aan het babyknuffelen is inmiddels!

Hier gaat het iets minder; vannacht prima geslapen, slechts één keer wakker geworden om vijf uur, maar toen moest ik ook echt sprinten naar de plee. en sindsdien heb ik last van een rommelende buik ;( hangt een beetje tussen au en bah in zeg maar. Denk een buikgriepje te pakken ofzo .. voel spekkie gelukkig wel gewoon bewegen dus O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147537942
Ze hebben bij nog nooit over een suikertest gesproken. Moet alleen wel mijn ijzer laten checken bij 30 weken, schijnt dan op zijn laagst te zijn. Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen, ik slik regelmatig (niet meer elke dag, vergeet het soms) een zwangermultifit. Daar zit ook ijzer in.
pi_147537952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 07:41 schreef Fannetje het volgende:
Nikoos, gefeliciteerd met je toekomstige dochter!
En Vlindur nog een zoon, een echt mannengezin! *O*

Ik was donderdag bij de vk en waar ik bij m'n dochter met deze termijn werd doorgestuurd naar de gynaecoloog vanwege hypertensie, was m'n onderdruk nu nog prima, 80! Dus ik heb weer een sticker gekregen en mag over vier weken terugkomen.

Tussendoor mag ik nog wel even naar het ziekenhuis voor een suikerdrankje. Bij m'n dochter heb ik dat niet gehad. Wat zijn de ervaringen hier? Erg vies?
Nee, het is niet vies. En ook niet echt vervelend, tenzij je wel diabetes gravidarum hebt, dan ben je er even naar van.

Ik ben blij dat ik hem niet mag doen dit keer, omdat ik al hypoglycemie heb en er behoorlijk heftig op zou kunnen reageren.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147538002
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:39 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nee, het is niet vies. En ook niet echt vervelend, tenzij je wel diabetes gravidarum hebt, dan ben je er even naar van.

Ik ben blij dat ik hem niet mag doen dit keer, omdat ik al hypoglycemie heb en er behoorlijk heftig op zou kunnen reageren.
Mwah dat verschilt wel van persoon tot persoon eigenlijk hoor :) Niet iedereen die er naar van wordt heeft DG en niet iedereen die er geen last van heeft, heeft een goede uitslag.
:)
pi_147538031
Ok :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_147538378
Twist 20 weken! *O*
Zijn wij ook ooit geweest :+

Stickers komen na het weekend weer. Nu eerst met schoonvaders de meubels van de kinderkamer ophalen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 11:15:35 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147538417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:12 schreef Nikooos het volgende:
Twist 20 weken! *O*

Stickers komen na het weekend weer. Nu eerst met schoonvaders de meubels van de kinderkamer ophalen!
ik las schoonvaders als in meervoud . dacht even HUH?!?! have fun!

ik ben inmiddels bezig met de voorbereidingen voor 3e kerstdag en Jan z'n verjaardag. Gaan twee hele drukke dagen worden :X (ik denk drukker dan wanneer ik ze gewoon met de kerst zelf thuis had gehad _O- )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_147538428
Zo leuk als de kinderkamer vorm krijgt. Elke dag wel een paar keer om het hoekje gluren naar het kamertje. O+
Schoonvader komt nog even de gaatjes fixen, moet alleen nog een laagje verf over. Kan ik zelf eigenlijk ook wel, maar hij wil ook graag helpen.
De sticker op de deur ziet er gaver uit dan ik me had bedacht. Zal foto's maken als het helemaal klaar is. Beetje aangekleed maken dan.
pi_147538630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:12 schreef Nikooos het volgende:
Twist 20 weken! *O*

:D !

DJMO beterschap!

Hier ook gezegend met een hele handige schoonvader O+ die in z'n kerstvakantie 'even' een muurtje komt zetten (ze zijn nu de spullen gaan halen). En dan hebben we de maand januari om alles te verven/behangen want begin februari komen de meubeltjes! O+ O+

Vind het inderdaad echt leuk om met die babykamer aan de slag te gaan :Y We zijn ook al weken van alles aan het opruimen, wat normaal gesproken niet echt mijn hobby is zeg maar O-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 11:31:43 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147538690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:28 schreef twist02 het volgende:

[..]

:D !

DJMO beterschap!

Hier ook gezegend met een hele handige schoonvader O+ die in z'n kerstvakantie 'even' een muurtje komt zetten (ze zijn nu de spullen gaan halen). En dan hebben we de maand januari om alles te verven/behangen want begin februari komen de meubeltjes! O+ O+

Vind het inderdaad echt leuk om met die babykamer aan de slag te gaan :Y We zijn ook al weken van alles aan het opruimen, wat normaal gesproken niet echt mijn hobby is zeg maar O-)
geen redden meer aan :N ook jij/jullie bent/zijn getroffen door het ND-virus!!!

pi_147538767
Haha, ik hoop het! :D Dat zag echt niemand aankomen bij mij! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 11:51:25 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147539039
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef twist02 het volgende:
Haha, ik hoop het! :D Dat zag echt niemand aankomen bij mij! ;)
bij mij ook niet hoor _O- Maar ik haal het nu ook driedubbeldwars in ... waar ik bij m'n dochter en de jongens spreekwoordelijk als een lui varken op de bank bleef hangen; was ik dit keer al klaar met bijna alles voor ik de SEO had gehad :') en ik blijf bezig, dingen zoeken om op te ruimen, dingen om uit e zoeken, kasten herinrichten zodat het overzichtelijker is etc. Word soms moe van mezelf haha

pi_147539604
Mag ik daar wat van overnemen DJMO? Ik heb meer van die luie varkendagen dan ND-dagen :P (als het echt moet van mezelf en ik geen zin heb, kijk ik even Hoarders of Obsessive Compulsive Cleaners en dan lukt het wel!). En beterschap!

Nikoos gisteren 20 weken en Twist vandaag *O*

Jongetje voor Vlindur! *O* en stiekem al wat verder ook!

Purebliss was 15 weken! Ik was ook doodnerveus voor het afrijden. Loste zich bij mij wel goed op toen, had griep en moest afrijden met koppijn en lichte verhoging. Niet heel fijn, maar de zenuwen waren veel minder omdat het me even niet zo kon schelen! Was nu waarschijnlijk op het randje, maar anders was ik vast gezakt! Scheelt vast ook of he examinator relaxt is, die van mij was behoorlijk chagerijnig :D

Goede groeiecho van Phaidra!

Haha, leuke boeken Melliemuis :P.

Sticker voor Fannetje! Met goede bloeddruk, fijn! Ohja.. Ik moet ook nog voor dat drankje! Mocht binnen 3 weken (vanaf vorige week) en vergeet het soms een beetje :'). Denk dat ik komende week maar eens ga. Kijken of ik m'n moeder mee kan trekken voor vermaak, die woont vlakbij en is met pensioen, kan bijna altijd :).
pi_147541363
Wat fijn al die goede echo's *O*

Ivm overgewicht heb ik bij de meiden beide moeten prikken voor diabetes, maar nooit met een drankje, raar eigenlijk? Dat is toch niet iets van de laatste jaren? Nog 2 nachtjes en dan voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben blij dat het een druk weekend is, gaat de tijd mooi snel :)

Hier ook ernstig last van opruimwoede trouwens. Onze slaapkamer hebben we al omgegooid en spullen weggedaan zodat er plek is voor het ledikantje en een commode. Ook beneden zijn we flink aan het snoeien in de spullen. Heerlijk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147541997
Opruimwoede. Check! De babykamer (ja, letterlijk de kamer) moet nog gemaakt worden. Wat nu één heel grote rommelkamer is, wordt een opgesplitst in rommelkamer en babykamer. Dus net hebben we alle spullen uitgezocht. Daar zijn we al weken mee bezig. De score van vandaag? 5 vuilniszakken met zooi die weg gaan en het einde in zicht. w/
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:04:48 #57
374533 purebliss
pi_147542516
Gevalletje, vervelend is dat he? Ik moet nu staatsexamen doen omdat ik de vorige keren door ( hele erge) faalangst niet gehaald heb :-(

Dus hoop echt dat ik hem deze keer haar. Rijden tijdens lessen gaat heel goed alleen sla ik bij het woord examen al helemaal dicht :o
pi_147543883
Hoi :W

Sorry, ik heb niet bijgelezen, dat ga ik nog wel doen hoor! Ik ben zoooo moe de laatste week, ik kan wel 20 uur slapen per dag.

Hier onze Vlek, afgelopen woensdag op exact 7 weken geschat. Loopt ietsje voor dus :) Knipperend hartje duidelijk gezien! O+ Zo blij en opgelucht dat het zit waar het hoort te zitten en dat alles tot zover 'klopt'!

Mijn nieuwe uitgerekende datum is 29 juli 2015, maar ik krijg 31 december met 10 weken de volgende echo, mogelijk dat ze het dan weer bijstellen.

Trotse pappa stond helemaal te glunderen, en sleurde me daarna mee naar de Prenatal O+ .

Gisteren was mijn 30e verjaardag, na een gevuld ei wat niet zo goed viel de halve dag op bed gelegen. :') Gelukkig voelde ik me in de avond weer goed genoeg om naar de Japanner te gaan, een verassing van mijn meneer. O+ Daar de vraag of het een jongen of een meisje was (ik ben dus nog geen 8 weken, maar om die buik van me kun je moeilijk heen kennelijk, ook al is het vooral lucht of darmen of weet ik wat). :D

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 13-12-2014 17:34:24 ]
pi_147544142
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik las schoonvaders als in meervoud . dacht even HUH?!?! have fun!

ik ben inmiddels bezig met de voorbereidingen voor 3e kerstdag en Jan z'n verjaardag. Gaan twee hele drukke dagen worden :X (ik denk drukker dan wanneer ik ze gewoon met de kerst zelf thuis had gehad _O- )
Het kan hoor.. ik heb ook twee schoonvaders en twee schoonmoeders :D
Schudden voor gebruik
pi_147544446
Ik had hem al gezien LuDann.. maar het is dan ook een prachtvlek O+
Schudden voor gebruik
pi_147544642
Lees straks even goed bij, ben een beetje gefrustreerd. Heb al een tijd niet gezwommen en wilde dat weer gaan doen, maar m'n bikini's zijn te klein en die triangeldingen geven dus ook geen ondersteuning. Blijken ze dus in de winter nergens bikini's of badpakken te verkopen! Ook geen positiebadpakken bij Prenatal. Mensen willen in de winter toch ook naar het zwembad??
Zo dat is eruit :P. Verder was het shoppen niet geheel nutteloos, heb wel een lakentje en hoeslakens gekocht voor ledikant (was aanbieding bij Prenatal)en nog 2 topjes, dus ik mag niet klagen :P.

DJMO, ik zag laatst een foto in het buikentopic waar je een badpak paste, waar was dat? Of had je die online besteld? Denk dat ik dat moet doen, al pas ik het liever eerst omdat ik m'n maten nu niet zo goed weet..
pi_147545324
Fuente, geen idee hoe dat zit met die drankjes! Ik moet omdat m'n vader suikerziekte heeft, ook al was dat type 2 en was mijn bloedsuiker met 10 weken helemaal goed.

Oh balen Purebliss! Zodra mijn rijleraar een keer het woord "examen" had gezegd, reed ik de keren daarna echt heel slecht :P. Ziek zijn was toen wel handig, maar niet echt aan te raden als je zwanger bent, je mag de helft dan niet gebruiken..

Mooie vlek LuDann O+ wat fijn! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb zo een etentje met het werk van vriend, ben benieuwd wat we te eten krijgen! Heb steeds honger dus dat kont wel goed :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 17:23:30 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147545425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:51 schreef Gevalletje het volgende:
Lees straks even goed bij, ben een beetje gefrustreerd. Heb al een tijd niet gezwommen en wilde dat weer gaan doen, maar m'n bikini's zijn te klein en die triangeldingen geven dus ook geen ondersteuning. Blijken ze dus in de winter nergens bikini's of badpakken te verkopen! Ook geen positiebadpakken bij Prenatal. Mensen willen in de winter toch ook naar het zwembad??
Zo dat is eruit :P. Verder was het shoppen niet geheel nutteloos, heb wel een lakentje en hoeslakens gekocht voor ledikant (was aanbieding bij Prenatal)en nog 2 topjes, dus ik mag niet klagen :P.

DJMO, ik zag laatst een foto in het buikentopic waar je een badpak paste, waar was dat? Of had je die online besteld? Denk dat ik dat moet doen, al pas ik het liever eerst omdat ik m'n maten nu niet zo goed weet..
in het uitverkooprek bij de H&M , was een lucky shot ;) vrees dat er niet veel meer zijn .. qua maat voor positiebadpakken kun je uitgaan van je normale confectiemaat. Ze zijn rekbaar en er op gemaakt om met je buik mee te groeien. Als je toch bang bent dat je hem te klein koopt, kun je hem evt in één maatje groter bijbestellen en dan degene die niet past terugsturen ;)

pi_147545426
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:51 schreef Gevalletje het volgende:

Gevalletje: Is dit wat voor je? http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45560106
Dit weekend nog 20% korting, kerstmis invoeren als actiecode!

Hier vandaag 30 weken zwanger! Happy mommy. Ik voel dat het steeds wat krapper word in de buik maar beeb blijft nog altijd lekker druk!

Nog 1 1/2 week werken en dan zit het er voor mij al op *O*
pi_147546761
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:14 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, XcUZ_Me heeft ook EDS (ik weet even niet welke variant) en heeft een dochtertje van 1. Wellicht kan je haar nog vragen naar ervaring over de zwangerschap?

Faptist, ik wilde nog even zeggen dat jouw zwangerschap wel heel bijzonder is O+. Wat een geweldig cadeautje van moeder natuur!
Dank je wel voor de tip, ik houd het in mijn achterhoofd. :)

Ben het met je eens waar het Faptist betreft; dat is toch wel zo ongelooflijk bijzonder!

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:00 schreef Fuente het volgende:
LuDann, even spoiler want lang etc

*knip*

Vervelend allemaal zeg, dat is ook niet niks zeg. Wel fijn dat ze er zo positief instaat. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor jullie.

We zijn overigens op dezelfde datum uitgerekend momenteel ;)

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:33 schreef faptist het volgende:

*knip*
De leerling is nu 15 en hij heeft er echt last van sinds groep 7, dacht ik. Bij ons op school worden er pas sinds vorig jaar echt aanpassingen voor hem gedaan. Ik was toen zijn mentor en heb echt kwaad ingegrepen. Wat heb je een achterlijke docenten op mijn school rondlopen..
Heeft hij les op de 2e etage, boeken vergeten. Laten ze hem 2x2 trappen afrennen (!) om ze te halen. Komt hij weer boven (weer 2x2 trappen) klagen ze dat het zolang geduurd heeft en dat het dan niet meer nodig is om hem vervolgens strafwerk te geven.. grrrrr..
Nu heeft hij een rolkoffer met laptop. Zodat hij niet meer hoeft te schrijven.
Een liftpas en veel vrijstelling voor gym. Gaat nu wel iets beter met hem , geloof ik.

Vannacht heb ik waardeloos geslapen. Ze heeft me echt wakker gehouden met het getrap en geduw, maar ach.. liever dat dan niets voelen ;)
Vanmorgen dus een trage opstart gehad op mijn werk.
En morgen feest want dan ben ik 24 weken! woehoeeeee
Jammer is dat, helaas hoor je het vaker bij mensen met een aandoening die niet op het eerste oog zichtbaar is. Fijn dat het iets beter met hem gaat.

24 en een halve week alweer vandaag dan. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:14 schreef StarDust_ het volgende:
Spannend is het inderdaad! Weet ook echt niet wat ik moet verwachten...

En daar word ik ook weer een beetje bang van, ben er nog helemaal niet aan toe om te bevallen... Vanochtend moest ik ook huilen toen mijn vliezen braken...
Aww... *knuffel* Ik hoop dat alles goed gaat en dat we snel van je horen.

Rady; wat een schitterende foto's van je prachtige ventje!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:21 schreef Stippelrientje het volgende:
@LuDann Heb jij over de 9 maandenbeurs gedacht? Misschien kunnen we wel meeten O+

en natuurlijk ook met anderen die daar zin in hebben :*
Ja, daar zijn hier wel plannen voor in ieder geval zoals je inmiddels weet. Leuk! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:51 schreef Gevalletje het volgende:

Veel info over EDS, vind het wel interessant. Vriendin van me kwam er achter toen ze al volwassen was en als kind topsport had gedaan..
Sterkte Fuente! Fijn dat je dochter er goed mee omgaat :)

Over gewichtstoename.. In het eerste trimester een kilo of 2-3 geloof ik. Maar ik ben het aan het inhalen :'). Gaat sinds een week of 20 ineens hard, zit al op 8 kilo nu.. Merk het ook weer aan m'n bh's, de band begint strak te zitten. Maar m'n broeken zitten nog steeds goed, dus m'n benen zijn niet of niet veel dikker geworden, het blijft vooral m'n buik en borsten. Ontdekte eergisteren wel m'n eerste tijgerstrepen.. Op m'n borsten :'( die zijn maar ruim een cup gegroeid dus had ze daar even niet verwacht. Achja, is voor een goed doel en m'n vriend lijkt het nog niet eens te zijn opgevallen :P
Topsport kan inderdaad funest zijn helaas... hier ook hoog niveau turnen gedaan voor de diagnose. Broertje (ook met vermoedelijke diagnose EDS-HT) is tot zijn 25e zonder noemenswaardige problemen topatleet geweest (medailles op het NK hardlopen) maar daarna hebben de blessures hem ook ingehaald helaas.

Mijn vriend is dolblij met mijn borstgroei, en ondanks dat ik goed op schema zit qua aankomen in gewicht blijft hij me bijvoeren. Hier is het bijna gedwongen eten voor twee, hahaha. Nu +4 kilo bij 7,5 week, lijkt extreem veel maar dat ondergewicht moet ingehaald worden.

@ Gevalletje, Phaidra en anderen; lief dat jullie naar mijn echo vroegen!

@ Lushes: welkom *O*

Een meisje voor Nikoos en een jongetje voor Nikki O+ En allemaal goede echo's *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:27 schreef Melliemuis het volgende:
Verjaardagskadootje van een vriend, ik denk dat niemand ons als serieuze ouders gaat zien
niet dat ik dat zelf ook doe maar whatever :')

[ afbeelding ]
Ik ben dol op dat soort dingen, het moet ook niet al te serieus zijn allemaal toch? Dan is de lol er wel een beetje af. :P

20 weken voor Twist *O*

Hier trouwens nog geen opruimwoede, vooral rotzooi-maak woede. :') Ben zo lui en traag dat echt opruimen er niet van wil komen.

Daarnaast druk met mijn master-opleiding, moet opletten dat ik niet te ver achter ga lopen. Ik mag wel met ''zwangerschapsverlof'' (paar maandjes ertussen uit, maar wel collegeld blijven doorbetalen helaas). Ik ben stiekum wel een beetje teleurgesteld dat mijn leuke plannen voor onderzoek in de rimboe niet doorgaan, maar heb inmiddels een alternatief onderzoeksvoorstel opgesteld dat ik in Nederland en vooral vanachter de PC kan uitvoeren voor het geval ik het zwaar krijg.
pi_147548152
LuDann, wat fijn die goede echo! *O* En inderdaad, misschien houden we dezelfde ud, ook leuk :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2014 @ 19:54:33 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147549630
ik ga zo m'n bed in.. spierpijn, vooral in m'n rug/schouders (door verkeerde zithouding), en gewoon algeheel blegh gevoel. hopelijk voel ik me morgen beter :(

pi_147551426
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef LuDann het volgende:
Hoi :W

Sorry, ik heb niet bijgelezen, dat ga ik nog wel doen hoor! Ik ben zoooo moe de laatste week, ik kan wel 20 uur slapen per dag.

[ afbeelding ]

Hier onze Vlek, afgelopen woensdag op exact 7 weken geschat. Loopt ietsje voor dus :) Knipperend hartje duidelijk gezien! O+ Zo blij en opgelucht dat het zit waar het hoort te zitten en dat alles tot zover 'klopt'!

Mijn nieuwe uitgerekende datum is 29 juli 2015, maar ik krijg 31 december met 10 weken de volgende echo, mogelijk dat ze het dan weer bijstellen.

Trotse pappa stond helemaal te glunderen, en sleurde me daarna mee naar de Prenatal O+ .

Gisteren was mijn 30e verjaardag, na een gevuld ei wat niet zo goed viel de halve dag op bed gelegen. :') Gelukkig voelde ik me in de avond weer goed genoeg om naar de Japanner te gaan, een verassing van mijn meneer. O+ Daar de vraag of het een jongen of een meisje was (ik ben dus nog geen 8 weken, maar om die buik van me kun je moeilijk heen kennelijk, ook al is het vooral lucht of darmen of weet ik wat). :D
Gefeliciteerd met je goede echo *O* Wat een vroege al. Is dat met een reden?

Ik ben volgens mn laatste (onregelmatige) menstruatie maandag 7 weken en ik heb donderdag een intake bij de verloskundige, maar voor een echo maken vonden ze het komende week nog te vroeg omdat het niet zeker is of ze dan al goed iets kunnen zien. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik misschien minder ver ben vanwege een lange cyclus daarvoor. De afspraak voor de echo wordt donderdag pas gemaakt. Dat zal dus pas na de kerst worden denk ik.

Ik heb vandaag het vragenformulier binnen gekregen voor de intake, maar wat een vragen zeg... Ik had blijkbaar meer interesse moeten tonen in mijn eigen en mijn families medische geschiedenis. Geen idee of ik rode hond of waterpokken heb gehad en of ik daarvoor gevaccineerd ben. En mn vader slikt pillen voor zn bloed, maar geen idee waarvoor precies. En aangekruist dat er geen baby's met heupproblemen zijn in de familie, lees ik daarna in het verloskundige rapport van mijn eigen geboorte bij aangeboren afwijkingen een aantekening over heupen die verder onleesbaar is :') Toch best lastig van die ouders die nog van niets weten en wat we graag zo willen houden tot de eerste echo.
pi_147555780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik ben volgens mn laatste (onregelmatige) menstruatie maandag 7 weken en ik heb donderdag een intake bij de verloskundige, maar voor een echo maken vonden ze het komende week nog te vroeg omdat het niet zeker is of ze dan al goed iets kunnen zien. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik misschien minder ver ben vanwege een lange cyclus daarvoor. De afspraak voor de echo wordt donderdag pas gemaakt. Dat zal dus pas na de kerst worden denk ik.

Ik heb vandaag het vragenformulier binnen gekregen voor de intake, maar wat een vragen zeg... Ik had blijkbaar meer interesse moeten tonen in mijn eigen en mijn families medische geschiedenis. Geen idee of ik rode hond of waterpokken heb gehad en of ik daarvoor gevaccineerd ben. En mn vader slikt pillen voor zn bloed, maar geen idee waarvoor precies. En aangekruist dat er geen baby's met heupproblemen zijn in de familie, lees ik daarna in het verloskundige rapport van mijn eigen geboorte bij aangeboren afwijkingen een aantekening over heupen die verder onleesbaar is :') Toch best lastig van die ouders die nog van niets weten en wat we graag zo willen houden tot de eerste echo.
info over vaccinaties etc is belangrijk vroeg in de zwangerschap, als je niet tegen rode hond gevaccineerd bent en geen aantistoffen hebt krijg je adviezen mbt mijden van rode hond enz (komt bijna niet voor) ,als je niet weet of je 1 van beiden gehad hebt dan kunnen ze het prikken bij het lab wat je na de intake mee krijgt.

Over die heupjes, dat is vooral relevant na de geboorte, als je dat dus later navraagt is dat niet zo'n punt.
Het belangrijkste om te weten is hoge bloeddruk en/of diabetes in je familie en aangeboren afwijkingen zoals hartafwijkingen bijvoorbeeld.

Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo'n vragenlijst, want je wilt niet weten hoeveel mensen op een spreekuur komen en totaal geen idee hebben en ook niet verwacht hadden zoveel/zulke vragen te krijgen.
pi_147556463
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb het syndroom van Ehlers-Danlos HT en epilepsie met medicatie, dus ben medisch. Voor een uitgebreide discussie moet je even teruglezen of me een PM sturen, want ik wil ook weer niet het hele topic volspuien met EDS gerelateerde dingen. :+ De reden van een dergelijk vroege echo was me niet helemaal duidelijk (kan nog alle kanten op natuurlijk) maar mij hoor je niet klagen. :)

Dat met die heupen, mogelijk heupdysplasie of heupluxatie? Niet om je op vreemde ideen te brengen hoor, maar misschien herken je een dergelijke term in die aantekening? Ik weet er verder niet veel van, maar ik heb weleens gehoord dat dat redelijk vaak voorkomt bij baby's en ook vaak spontaan weer overgaat. Als ik hier volkomen onzin spui mag mignonne me verbeteren hoor :P

Mijn moeder blijkt al mijn inentingen sinds kind af aan te hebben bijgehouden. Ook hier hebben de ouders nog geen idee van de zwangerschap, maar ik moest vanwege een uitbraak van de Bof een paar maanden terug in Amsterdam weten of ik nu 1 of 2 keer was ingeent en toen kwam ze met een hele lijst. :) Ik heb van de GGD in Amsterdam bovendien een brief gehad waar in staat dat vaccinatiegegevens opgevraagd kunnen worden bij het het RIVM-RCP.

Edit: dit stond er in de brief van de GGD in augustus 2014, misschien handig om in te schatten of je de enting gehad hebt n.a.v je geboortejaar:

quote:
Welke mensen zijn tegen bof gevaccineerd via het rijksvaccinatie programma (RVP)?
Mensen geboren vanaf 1987 hebben in het RVP tweemaal het vaccin gehad: op de leeftijd van 14
maanden en 9 jaar. Mensen geboren tussen 1978 en 1987 hebben eenmaal het vaccin gehad, op de leeftijd van 9 jaar. Vaccinatiegegevens kunnen eventueel opgevraagd worden bij het RIVM-RCP .

Advies
Met twee vaccins ben je beter beschermd tegen de bof. Studenten die in het verleden maar één (of geen) BMR (Bof Mazelen Rode hond) vaccinatie gehad hebben wordt geadviseerd alsnog een (of twee) vaccinatie(s) te halen.
Ik ben geboren in 1984 en heb die BMR overigens wel tweemaal gehad, maar dan op 9 en 10- jarige leeftijd. Ik weet alleen niet of daar een speciale reden voor was (lokale uitbraak oid).

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 13-12-2014 23:31:20 ]
pi_147558369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:12 schreef LuDann het volgende:
[knip]
Ah, dat had ik gelezen idd, had alleen even niet onthouden dat jij dat was.

Thanks voor de info LuDann en Mignonne! Hier ook uit 1984 en ik ben toen ik 9 was wel gevaccineerd weet ik nog wel, maar geen idee waarvoor. Ik heb in ieder geval wel alle standaardvaccinaties gehad. Maar dat kan ik (deels) dus iig makkelijk uitzoeken en anders evt laten testen!

In de aantekeningen staat bij aangeboren afwijkingen "geen zichtbare heupen ietsonleesbaars". Misschien schreven ze het toen hier wel juist op als er niks was ofzo? Ik heb er iig een foto van gemaakt, mag de verloskundige kijken of ze het kan ontcijferen en anders volgt die info later wel als het toch pas over een heel aantal maanden van belang is.

En niks mis met zo'n uitgebreide vragenlijst, beter dat ze vragen wat nodig is dan dat ze er vanuit gaan dat ik alles vertel terwijl ik blijkbaar dus geen idee heb waar ik allemaal aan moet denken. Ik had er alleen niet op gerekend dat het zoveel was (en dat ik blijkbaar slecht op de hoogte ben).
  zondag 14 december 2014 @ 00:26:11 #72
409579 LuDann
All the way
pi_147559173
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:01 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ah, dat had ik gelezen idd, had alleen even niet onthouden dat jij dat was.

Thanks voor de info LuDann en Mignonne! Hier ook uit 1984 en ik ben toen ik 9 was wel gevaccineerd weet ik nog wel, maar geen idee waarvoor. Ik heb in ieder geval wel alle standaardvaccinaties gehad. Maar dat kan ik (deels) dus iig makkelijk uitzoeken en anders evt laten testen!

In de aantekeningen staat bij aangeboren afwijkingen "geen zichtbare heupen ietsonleesbaars". Misschien schreven ze het toen hier wel juist op als er niks was ofzo? Ik heb er iig een foto van gemaakt, mag de verloskundige kijken of ze het kan ontcijferen en anders volgt die info later wel als het toch pas over een heel aantal maanden van belang is.

En niks mis met zo'n uitgebreide vragenlijst, beter dat ze vragen wat nodig is dan dat ze er vanuit gaan dat ik alles vertel terwijl ik blijkbaar dus geen idee heb waar ik allemaal aan moet denken. Ik had er alleen niet op gerekend dat het zoveel was (en dat ik blijkbaar slecht op de hoogte ben).
Ikzelf heb op 9-jarige leeftijd zowel een DTP (Difterie, Tetanus, Polio) als een BMR (Bof, Mazelen, Rode Hond) vaccinatie gehad, ook volgens het standaardprogramma. Zou dus een van beiden of allebei kunnen zijn dan denk ik? Staat me overigens net als bij jou, nog levendig bij ja. :') Eentje in de linkerarm en eentje in de rechterarm en daarna een lolly omdat je zo stoer was. 8-)
pi_147559824
Meld! Helaas nog geen nieuws
pi_147559872
Ik had er ook nog helemaal niet aan gedacht een hoop informatie aan te moeten leveren bij de eerste echo.

Wel handig om het een en ander alvast op te zoeken idd.

Dus bedankt voor de indirecte tip :)
Schudden voor gebruik
  zondag 14 december 2014 @ 00:49:05 #75
409579 LuDann
All the way
pi_147559927
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

info over vaccinaties etc is belangrijk vroeg in de zwangerschap, als je niet tegen rode hond gevaccineerd bent en geen aantistoffen hebt krijg je adviezen mbt mijden van rode hond enz (komt bijna niet voor) ,als je niet weet of je 1 van beiden gehad hebt dan kunnen ze het prikken bij het lab wat je na de intake mee krijgt.

Over die heupjes, dat is vooral relevant na de geboorte, als je dat dus later navraagt is dat niet zo'n punt.
Het belangrijkste om te weten is hoge bloeddruk en/of diabetes in je familie en aangeboren afwijkingen zoals hartafwijkingen bijvoorbeeld.

Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo'n vragenlijst, want je wilt niet weten hoeveel mensen op een spreekuur komen en totaal geen idee hebben en ook niet verwacht hadden zoveel/zulke vragen te krijgen.
Ik heb geen idee in hoeverre dit in jouw vakgebied valt hoor, maar weet jij toevallig hoe het met Toxosplasmose zit als je eerder in je leven een primaire besmetting hebt doorgemaakt? De kattenbak verschonen wordt natuurlijk nog steeds afgeraden, maar als je als zwangere een levenslange immuniteit hebt doordat je het een keer gehad hebt, kun je het dan ook moeilijker aan je baby doorgeven?
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:45 schreef cleany het volgende:
Meld! Helaas nog geen nieuws
Jeetje, trekken jullie het nog een beetje?
pi_147563109
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 00:49 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb geen idee in hoeverre dit in jouw vakgebied valt hoor, maar weet jij toevallig hoe het met Toxosplasmose zit als je eerder in je leven een primaire besmetting hebt doorgemaakt? De kattenbak verschonen wordt natuurlijk nog steeds afgeraden, maar als je als zwangere een levenslange immuniteit hebt doordat je het een keer gehad hebt, kun je het dan ook moeilijker aan je baby doorgeven?

[..]

Jeetje, trekken jullie het nog een beetje?
Ja hoor, hoewel m'n vrouw niet veel meer kan. Onze eerste zoon moest ook gehaald worden met 41w6. Raadselachtig dat het nu weer dreigt te gebeuren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2014 @ 08:20:12 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147563120
Heel veer dan de tijd uitzitten kun je inderdaad niet Cleany, sterkte met afwachten!

Wat heb ik afgelopen nacht bagger geslapen. Elk uur wel wakker, last van een continu hoest zodat op het laatst m'n buik ook pijn begon te doen en het nog kutter werd om een comfy houding te vinden :') Het is dat ik zo naar rotjeknor moet om de kinders weer op te halen, maar anders was ik de hele dag met een kruik op de bank gecrasht :P

zondag 14 december 2014 @ 08:57:12 #78
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147563228
Sterkte Cleanyvrouw en Cleany. Wachten duurt lang, zeker als je niks meer kan.

DJMO succes met je reis naar Rotjeknor. Slecht slapen is hier ook al maanden aan de gang, en dat word helaas ook niet beter :O .

Wij kregen overigens niet zoveel vragen bij de intake geloof ik? En ik had me er ook niet op voorbereid ofzo.

Ik krijg steeds meer meelijwekkende blikken van mensen :'). Blijkbaar snappen mensen niet dat je met 35.3 nog staat te klussen. Okee, er word niet meer gesjouwd of 100x de trap op en af gerend, maar wat kan er nou zwaar zijn aan een paar ramen folieën?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2014 @ 09:00:50 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147563258
ahwww NTS .. jij ook een dikke :* Ik geloof trouwens ineens dat m'n reis naar rotjeknor iets vrolijker gaat verlopen :P ik zie net dat de laatste thuiswedstrijd van Feyenoord (de club van m'n ex) vandaag tegen AZ moet spelen :7 en ik voorspel winst voor AZ natuurlijk want ik woon in Alkmaar .. ik geef overigens geen klap om voetbal, maar nu vind ik het wel even grappig om hem te plagen :Y (en stiekem hoop ik dat AZ wint natuurlijk :P )

pi_147563338
Ik dacht ook dat ik alle entingen gekregen had, tot ze de (standaard) controle uitslagen van mijn bloed binnen kregen. Ik heb dus gewoon geen BMR prikken gehad, mijn moeder zei dat ze dacht dat 't slecht was voor kinderen en ze was vergeten het te melden :') Dus na de bevalling van oudste ben ik alsnog gevaccineerd. Wel handig om dit even goed uit te zoeken dus :)

Succes met de reis vandaag DJMO

Cleany, succes met de laatste wachttijd,jullie maken het wel spannend!
Sara
Merel
Ukje
pi_147563433
Ik ben ook uit '84 en heb maar 1 bofvaccinatie gehad. Inmiddels is gelukkig gebleken dat ik desalniettemin voldoende antistoffen heb.

voor wat betreft toxoplasmose, het klopt idd dat als je het eenmaal gehad hebt dat je dan beschermd bent. Alleen het 'al je hele leven katten hebben' bijvoorbeeld blijkt in de praktijk geen garantie te zijn voor 'al doorgemaakt' en omgekeerd geldt hetzelfde. Als je het echt wilt weten kun je je antistoffen naar toxoplasmose laten bepalen via je vk of huisarts. Let wel dat alle laboratorium onderzoek onder je eigen risico valt.
als je in het verleden ooit al eens antistoffen hebt laten bepalen dan geldt de uitslag daarvan natuurlijk nog.
  zondag 14 december 2014 @ 09:54:59 #82
409579 LuDann
All the way
pi_147563678
Sterkte Cleany!

Hier ook bagger geslapen, I feel you, bro DJMO.

Lekker dan Fuente. :') Hier een moeder die precies het tegenovergestelde had; als ik het niet gehad heb (en ik heb best veel gehad) dan ben ik er wel tegen ingeent. Ben zelfs tegen hondsdolheid ingeent. maar dat was meer in verband met mijn werk als dierenartsassistente :P

Toxoplasmose heb ik als kind opgelopen, de antistoffen zijn al eens bepaald. Bedankt voor je antwoord mignonne. Ook al laat ik manlief lekker de kattenbak verschonen voor de zekerheid, het is toch wel een beetje extra geruststelling.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2014 @ 10:59:49 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147564330
Grr. Heel verhaal getikt op mobiel reageert de app niet. Weg reactie. Ik zei dus dat ik ook was geënt tegen rabiës nadat ik ruzie had gehad met een ontsnapte kat. Weet alleen niet meer hoelang die entingen precies werkzaam zijn/blijven.

Had net m'n ex aan de telefoon. Geert heeft last van overgeven dus ik hoop dat m'n maag een beetje resistent is op de terugweg.

zondag 14 december 2014 @ 11:33:43 #84
409579 LuDann
All the way
pi_147564733
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 10:59 schreef DJMO het volgende:
Grr. Heel verhaal getikt op mobiel reageert de app niet. Weg reactie. Ik zei dus dat ik ook was geënt tegen rabiës nadat ik ruzie had gehad met een ontsnapte kat. Weet alleen niet meer hoelang die entingen precies werkzaam zijn/blijven.

Had net m'n ex aan de telefoon. Geert heeft last van overgeven dus ik hoop dat m'n maag een beetje resistent is op de terugweg.
Als je alleen achteraf (dus na een krab- of bijtincident) bent geënt, heb je als het goed is ter preventie antiserum en een reeks van 5 entingen over de loop van een maand gehad. In principe ben je dan een hele tijd 'immuun', maar 'immuun' houdt in dit geval alleen in dat je bij een volgend incident slechts 2 ipv 5 entingen nodig hebt. De entingen zijn alleen om de kans op het daadwerkelijk krijgen van hondsdolheid zo veel mogelijk te verkleinen, bij een incident zul je altijd weer behandeling moeten zoeken. Het is alleen een hele tijd geleden dat ik hierover echt goed ben voorgelicht, dus kan het mis hebben.

Je bent in Nederland gekrabd/gebeten?

Sterkte met de maag!
pi_147564874
Sterkte Mo!

Ik heb echt een hele boel inentingen gehad (werkgerelateerd), maar toch bleek dat ik dubieuze antistoffen had tegen (ik geloof) rode hond. Staat wel in mijn vaccinatieboekje, dus het was wel goed.

Ik zit te twijfelen over een zwangerschapsfotoshoot. Ik wil alleen niet het standaard muisjes-over-de-buik/blauwe-strik/bellypaint idee, maar meer relaxed op de hei/ in het bos. Wanneer is daar het beste moment voor?
  zondag 14 december 2014 @ 11:55:55 #86
374533 purebliss
pi_147565167
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:40 schreef Cholula het volgende:
Sterkte Mo!

Ik heb echt een hele boel inentingen gehad (werkgerelateerd), maar toch bleek dat ik dubieuze antistoffen had tegen (ik geloof) rode hond. Staat wel in mijn vaccinatieboekje, dus het was wel goed.

Ik zit te twijfelen over een zwangerschapsfotoshoot. Ik wil alleen niet het standaard muisjes-over-de-buik/blauwe-strik/bellypaint idee, maar meer relaxed op de hei/ in het bos. Wanneer is daar het beste moment voor?
Als het sneeuwt lijkt me dat heel gaaf!
pi_147565262
Ja! Sneeuw! Maar ik misschien moet ik dan wel wachten tot ik een ons weeg.
pi_147565867
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:40 schreef Cholula het volgende:

Kan altijd! Als ik je een leuke collega kan tippen: stuur maar een pm-etje :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 14 december 2014 @ 13:57:41 #89
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147568289
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 12:31 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Kan altijd! Als ik je een leuke collega kan tippen: stuur maar een pm-etje :)
Ik kan die ook heel erg aanbevelen. *O* (als het die van jouw fotoshoot is tenminste)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147569445
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2014 13:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik kan die ook heel erg aanbevelen. *O* (als het die van jouw fotoshoot is tenminste)
Haha, die is zeker leuk! Maar ik ken leuke door het hele land :)
pi_147570138
Cholula
Ela heeft vast mooie ideeën
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30wk tweeling buik. Foto's door elamanilo
  zondag 14 december 2014 @ 16:24:04 #92
374533 purebliss
pi_147571861
Wauw zoë! Supermooi!!
  zondag 14 december 2014 @ 16:30:56 #93
348178 NotTheSame
pi_147572062
Zoë, jij en jouw gezinnetje zijn gewoon supermodellen!
Als ik zoiets zou doen lijkt het gegarandeerd nergens op. Ik ben gewoon totaal niet fotogeniek.

Ik heb wel een tijdje geleden een newbornshoot gewonnen maar dan mag ze mooi foto's maken van Piranha en Draak, ik blijf wel aan de zijlijn staan ;).
pi_147574415
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:23 schreef Danaa het volgende:

[..]

Gevalletje: Is dit wat voor je? http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45560106
Dit weekend nog 20% korting, kerstmis invoeren als actiecode!

Hier vandaag 30 weken zwanger! Happy mommy. Ik voel dat het steeds wat krapper word in de buik maar beeb blijft nog altijd lekker druk!

Nog 1 1/2 week werken en dan zit het er voor mij al op *O*
O+, gisteravond gauw nog besteld! Twijfel over de maat, M is volgens de site 40-42 en dat paste ik altijd wel. Maar als je dan maten in cm erbij ziet, zit ik weer aan L te denken (ja, m'n maten van voor zwangerschap gebruikt, anders wordt het helemaal dramatisch :P). Maar aangezien L op "voldoende voorraad" staat en M nog maar op 3 stuks ben ik toch voor M gegaan. Ik zie wel hoe het zit als het er is!
Hartstikke bedankt voor de tip!

En 30 weken alweer *O*, bijna verlof!
pi_147574685
Volgens mij heb ik alle inentingen gehad. Ben van 86 dus zal dan ook wel 1 bofvaccinatie hebben gehad. M'n broer heeftgeloof ik de bof gehad toen ie een paar jaar was, maar hij is ook wat ouder, misschien vaccineerden ze toen nog niet tegen bof. Ik weet dat ik bmr heb gehad en aan als kind heb ik alsnog rode hond gehad. Was (door de vaccinatie?) niet zo erg gelukkig, alleen wat jeuk. Misschien heb ik nu wel extra antistoffen :P

Wow, mooie foto's Zoë!!
Ik twijfel ook nog.. Op m'n werk zat ik laatst achter de kassa toen een man er ineens over begon. Hij was fotograaf en gaf me z'n kaartje, maar wil toch liever zeker weten welke fotografen in mijn regio goed zijn.. (En niet al te duur).
Ik stuur je ook wel even een PM JufMariska, ben benieuwd wat er in de buurt zit en goed is, maar weet het nog niet 100% zeker of we het gaan doen!
pi_147575454
Sterkte met de laatste loodjes mwCleany!

Hoop dat de reis meeviel DJMO!

Vannacht maar weinig kunnen slapen ook. Kon niet goed in slaap vallen en sliep niet zo diep, waardoor ik steeds wakker werd. Hielp ook niet mee dat m'n kat de hele nacht op m'n benen lag en ik dan m'n benen zo probeer te leggen dat hij niet wakker wordt :P.
Ik word nu ook vaak op m'n rug wakker, terwijl ik netjes op m'n zij begin. Vannacht voor het eerst in ruim een week dat dat niet gebeurde, maar dan werd ik weer wakker door pijn in m'n heup :'). Voel me ook wat brakkig vandaag, hopelijk vannacht goed slapen en dan is het morgen weer goed :)
pi_147575648
Vandaag 15 weken! *O*

Wij hebben gelukkig behoorlijk wat creatieve en getalenteerde vrienden die we voor fotoshoots e.d. zouden kunnen vragen. We willen ook een vriendin vragen een illustratie te maken voor het geboortekaartje.
pi_147576711
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 16:30 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik zoiets zou doen lijkt het gegarandeerd nergens op. Ik ben gewoon totaal niet fotogeniek.

Ik heb wel een tijdje geleden een newbornshoot gewonnen maar dan mag ze mooi foto's maken van Piranha en Draak, ik blijf wel aan de zijlijn staan ;).
Grapje toch?
Echt foto's maken hoor straks met je kleintje. Dat zijn echt waardevolle foto's.
  zondag 14 december 2014 @ 18:36:02 #99
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147576724
Gevalletje, ben jij ook een die hard rugslaper? Ik probeer nu ook m'n zij, maar dat lukt echt niet. ik weet niet waar ik m'n armen moet laten en hoe ik m'n benen moet liggen. Na een half uur geef ik het dan maar op. -O-
pi_147576899
Is er nog geen nieuws van StarDust? Hopelijk is alles goed!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2014 @ 19:06:08 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147577898
zo ik zit weer. Kindjes liggen, gelaafd en wel. Reis viel reuze mee, had werkelijk alles mee qua overstappen dit keer. Geen centje vertraging gehad, mag ook wel eens gezegd :Y Minder was wel alleen dat Geert twee minuten voor we eruit moesten in Alkmaar, de trein onderspuugde :') arme joch kan d'r ook niets aan doen, maar leuk is anders.

Voor de rugslapers een tip: leg een extra kussen onder je hoofd en je bovenbenen op een voedingskussen, op zo'n manier dat je heupen omlijst worden door de uiteinden ervan, gegarandeerd lekker slapen op je rug!

pi_147578954
quote:

Nou dit inderdaad!

Ik ben wel echt een beetje verliefd op de stijl van Ela. Ik ga nog even nadenken.
pi_147579076
quote:

Onzin! je bent hartstikke mooi <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147579313
Ik bedoel uiteraard dat ik mezelf niet fotogeniek vind, absoluut niet dat NTS dat is!!
pi_147579350
Ik heb NTS gezien en ik vind haar mooi O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147579800
Mooi is niet hetzelfde als fotogeniek. ;)
pi_147579869
Nou goed ik vind haar mooi op foto's en gewoon in het echt..iedereen blij? ;)
:W
pi_147580673
NTS: fotogeniek is ook maar een term he! Ik weet na een aantal jaar nu echt zeker: als het lukt om relaxt en op je gemak gefotografeerd te worden dan is het resultaat vrijwel altijd naar je zin :*
  zondag 14 december 2014 @ 20:17:23 #109
348178 NotTheSame
pi_147580881
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:35 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Grapje toch?
Echt foto's maken hoor straks met je kleintje. Dat zijn echt waardevolle foto's.
Van Draak en mij samen zijn er ook heel weinig foto's :@. Zelfbeeld-issue zullen we maar zeggen ;(.

Maar dames geen ruzie maken over mij _O- O+ !

Ik begreep Cholula's reactie, dat het over het 'niet-fotogeniek zijn' ging en niet over mijzelf :* .
  zondag 14 december 2014 @ 20:28:28 #110
348178 NotTheSame
pi_147581315
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:12 schreef JufMariska het volgende:
NTS: fotogeniek is ook maar een term he! Ik weet na een aantal jaar nu echt zeker: als het lukt om relaxt en op je gemak gefotografeerd te worden dan is het resultaat vrijwel altijd naar je zin :*
Ik ben daar echt een moeilijke in. Vanaf mijn 12e ben ik de camera's gaan ontwijken (of ik heb em zelf in de hand, ook altijd een goed excuus ;)), en als ik foto's van mezelf zie word ik er gewoon diep ongelukkig van. Maar het waarom hoort hier niet in dit topic thuis ;) .
pi_147584674
Ik mis Stardust en Crumpette... Dames, hoe is het met jullie? Ik hoop dat alles goed is, het is zo stil...
pi_147586885
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mis Stardust en Crumpette... Dames, hoe is het met jullie? Ik hoop dat alles goed is, het is zo stil...
+1 :@
pi_147586943
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 22:28 schreef Cantare het volgende:

[..]

+1 :@
+2
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 december 2014 @ 23:07:15 #114
348178 NotTheSame
pi_147588662
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

+2
+3
pi_147593226
+4

Hoop dat alles goed gaat

En NTS, wat Jm zegt klopt wel.
Ela heeft ons op een ontspannen manier op de foto gezet. We konden gewoon onszelf zijn en ze heeft tussendoor foto's gemaakt. Veel mooier dan duidelijk geposeerd. (ik had een fotosshoot gehad en voelde me echt 'dik' en lelijk. Vriendin van me is hobby fotograaf. Na die shoot kwam ik met ela in gesprek en ze wilde graag dat ik een mooie herinnering had aan deze zwangerschap. Nou dat is dr gelukt! Ben zo blij dat ze foto's heeft gemaakt)
  maandag 15 december 2014 @ 06:38:53 #116
348178 NotTheSame
pi_147593424
*Even tussendoor*
Sinds mijn laatste post golvende krampen. Amper geslapen, krampen lijken ook heftiger te worden, maar niet zo erg dat ik niet meer kan praten ofzo. Ik twijfel: gewone buikkramp of toch misschien...?
I know, bij twijfel, zie disclaimer ;).
Ik merk wel dat ik nu de schrik in m'n benen heb iig. Want 35.4 is te vroeg :{.
pi_147593446
Ow dat zou we erg vroeg zijn NTS, zou zo toch maar even bellen en het voorleggen, misschien krijg je een CTG. :*
pi_147593490
Even bellen voor overleg NTS! Hier bevallen met 34.0, alles helemaal goed gegaan en kerngezonde baby, maar wie weet is het bij jou wat voorwerk en is er niks aan de hand. Sterkte! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 06:55:10 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147593491
bellen NTS! bij twijfel altijd bellen! Ze hebben liever dat je voor niks belt dan dat je niet of te laat belt als er wel iets is!

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 06:55:59 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147593498
en ik jompel even voor mezelf en gevalletje ... vandaag een half jaar zwanger *O*

maandag 15 december 2014 @ 06:57:32 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147593507
ik zou dat bellen ook maar niet te lang uitstellen. Want als het wel echt weeen zijn kunnen ze er nog wat aan doen.
zeker als je de schrik in de benen hebt zou ik gewoon nú bellen. :Y
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147593540
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 06:38 schreef NotTheSame het volgende:
*Even tussendoor*
Sinds mijn laatste post golvende krampen. Amper geslapen, krampen lijken ook heftiger te worden, maar niet zo erg dat ik niet meer kan praten ofzo. Ik twijfel: gewone buikkramp of toch misschien...?
I know, bij twijfel, zie disclaimer ;).
Ik merk wel dat ik nu de schrik in m'n benen heb iig. Want 35.4 is te vroeg :{.
Bellen! :*
pi_147593793
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 06:57 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zou dat bellen ook maar niet te lang uitstellen. Want als het wel echt weeen zijn kunnen ze er nog wat aan doen.
zeker als je de schrik in de benen hebt zou ik gewoon nú bellen. :Y
bij 35+4 doen ze niks meer qua remmen ;)
Maar desalniettemin, zeker bellen, liever eerder dan later nts!
pi_147593843
Jeetje wat schrikken Nts
Hoe gaat het nu?
  maandag 15 december 2014 @ 08:28:05 #125
348178 NotTheSame
pi_147594008
Iets met Fok!wet... Het zwakt nu af nadat ik even alles van voren en achteren eruit gegooid heb :r. Ik kijk het aan, mocht het weer oplaaien ga ik bellen.
Ik zit trouwens ook nog eens in een overdrachtsfase... Vorige week de vk uitgezwaaid, vrijdag eerste afspraak bij de gyn. Dus ik moet eerst de vk bellen voor het nummer van de gyn denk ik :').
Thanx iedereen voor de input!
  maandag 15 december 2014 @ 08:47:28 #126
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147594132
Gelukkig zwakt af, maar mocht het blijven meteen bellen NTS!
pi_147594135
Oei, da's even schrikken NTS! Hou het maar goed in de gaten. Je kunt natuurlijk alsnog even naar de vk bellen om te overleggen en alvast het nummer van de gyn te vragen he? Dat zullen ze ongetwijfeld snappen :*

Stardust is hopelijk al volop aan het knuffelen (zou uiterlijk donderdag/vrijdag zijn toch?)! O+

Crumpette vandaag mijlpaal der mijlpalen! _O_ *O* Hoop dat alles goed gaat!
  maandag 15 december 2014 @ 09:24:31 #128
374533 purebliss
pi_147594465
Wat schrikken nts!

Nu twist het zegt, niemand heeft dus nog wat van stardust of crumpette gehoord? Hoop maar dat alles goed is!
pi_147594486
NTS, wat spannend en vervelend. Is het nu nog steeds rustig? Hopelijk heb je 'gewoon' wat verkeerds gegeten dan ofzo wat eruit moest.
pi_147594747
Ik ben op de helft vandaag *O* en ik heb de SEO vanmiddag. En ik loop me een partij te snotteren en hoesten. Hoop dat het bij een verkoudheid blijft anders klaag ik mijn huisarts aan :')

NTS da's even schrikken, fijn dat het wat is afgezwakt!
  maandag 15 december 2014 @ 09:45:15 #131
374533 purebliss
pi_147594813
Jeej 20 wk voor mellie *O* beterschap!
pi_147594917
NTS :o Bah joh, fijn dat het minder is geworden maar inderdaad zo schrikken nog effe op het einde.

Mellie op de helft!! *O*

Ik heb vanochtend mijn sticker van de vk gekregen en hartje voor het eerst gehoord O+
Ze was nog aan het uitleggen dat het wel effe kon duren en blabla toen het meteen klonk bij het raken van mijn buik :+ Kleine wiebel lag precies braaf op de plek...
  maandag 15 december 2014 @ 09:53:30 #133
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_147594954
Sorry iedereen, ben jullie echt niet vergeten!! Er is gewoon heel veel gebeurd de afgelopen week dat ik nog niet echt de tijd heb gevonden om in te loggen!

10 december zijn wij de trotse ouders geworden van K.asper. Hij weegt 2800 gram en doet het heel goed!

De bevalling verliep niet helemaal zoals gepland. In het kort: een weeenstorm van 10 min., persweeën in de auto en 10 min. persen in het ziekenhuis. In totaal heeft het maar een uur geduurd. Daarna kreeg ik een fluxus, in totaal 3.5 liter bloed verloren. Placenta is operatief verwijderd.

Klinkt heel heftig, maar zo heb ik het gelukkig niet ervaren. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Ik zal vandaag of morgen een uitgebreider verslag doen met foto, als ik wat meer tijd heb.
pi_147594995
Gefeliciteerd Stardust! *G*
Klinkt heftig, gelukkig heb je het zelf anders ervaren :*!!!
3,5liter wow. Blij om te lezen dat het goed met je gaat
pi_147595009
Gefeliciteerd Stardust! *O* En wow... klinkt heftig, maar fijn dat jij het niet zo hebt meegekregen.
Geniet ervan!!
pi_147595074
Gefeliciteerd StarDust! Heftige bevalling, lekker bijkomen en genieten nu :*
Tralalalaaa
pi_147595110
Stardust van harte gefeliciteerd *O*
Sara
Merel
Ukje
  maandag 15 december 2014 @ 10:06:08 #138
374533 purebliss
pi_147595148
Gefeliciteerd stardust!! Heftige bevalling! Nu lekker genieten! O+
pi_147595425
Proficiat Stardust, even goed bijkomen nu! :*
pi_147595466
Gefeliciteerd met jullie zoontje, StarDust! *O*. Ik ben heel benieuwd naar het hele verhaal, maar nu eerst lekker bijkomen en gaan genieten!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147595471
Jaaaaa gefeliciteerd Stardust!! *O*
pi_147595554
Stardust *O* Gefeliciteerd en genieten!
pi_147595584
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:53 schreef StarDust_ het volgende:
Sorry iedereen, ben jullie echt niet vergeten!! Er is gewoon heel veel gebeurd de afgelopen week dat ik nog niet echt de tijd heb gevonden om in te loggen!

10 december zijn wij de trotse ouders geworden van K.asper. Hij weegt 2800 gram en doet het heel goed!

De bevalling verliep niet helemaal zoals gepland. In het kort: een weeenstorm van 10 min., persweeën in de auto en 10 min. persen in het ziekenhuis. In totaal heeft het maar een uur geduurd. Daarna kreeg ik een fluxus, in totaal 3.5 liter bloed verloren. Placenta is operatief verwijderd.

Klinkt heel heftig, maar zo heb ik het gelukkig niet ervaren. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Ik zal vandaag of morgen een uitgebreider verslag doen met foto, als ik wat meer tijd heb.
Joepie, je jongetje is er! Gefeliciteerd en goed gedaan hoor.
pi_147595593
Wij hebben vanmorgen een mooi knipperend hartje gezien O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7 weken en 5 dagen, precies zoals we dachten, al kan die datum met de 12 weken echo wel wijzigen. Helaas wel overgedragen aan de gynaecoloog ivm overgewicht.
Sara
Merel
Ukje
pi_147595740
Gefeliciteerd Stardust!! *O*

En Fuente met haar knipper!! O+

Ik ging net even naar de apotheek voor een neusspray voor zwangere gevallen. Dik vet duur (voor alleen maar een zoutoplossing). Loop die apotheek uit en mijn neus gaat uit zichzelf weer helemaal open. Stom lichaam :{
pi_147596101
Gefeliciteerd StarDust! Rust lekker uit en geniet van jullie mannetje nu. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 11:06:00 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147596125
Gefeliciteerd Stardust!!

Fuente een knippertje! Mellie op de helft :D

Ik heb net de thuiszorg gebeld voor het kraammiddelen pakket. Wordt woensdag al geleverd! Omdat ik last heb van BI kon het nu al, zodat ik de douchekruk en de rugsteun vast kan gebruiken. Moet alleen even kijken of m'n bed niet te hoog wordt met de klossen :X :') moet er nog wel in kunnen komen natuurlijk haha

pi_147596304
Meld! Nog geen nieuws. Klein voordeel (nou ja...) is dat ik nu thuis zit omdat er brand is geweest in het bedrijfspand waar ik werk en nu thuis werk omdat er geen electriciteit en water is. Ons bedrijf had verder geen schade van de brand voor zover wij weten overigens.
pi_147596367
Stardust gefeliciteerd *O*
pi_147596493
Gefeliciteerd Stardust! *O*
pi_147596520
  maandag 15 december 2014 @ 11:22:42 #152
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147596536
Gefeliciteerd Stardust! Klinkt heftig, maar fijn dat je er positief op terugkijkt! Geniet van je kraamtijd en succes met herstellen :*
  maandag 15 december 2014 @ 11:35:12 #153
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147596848
Eventjes een rondje stickers

Sticker voor fannetje van de vk. Dit keer een schattig schaapje.

Een goeie echo voor LuDann, daarvoor heb ik een rare vogel in petto.

Fuente knippert heel fijn, dus daarom een diamanten hartje!

StarDust_ gefliciteerd met je mannetje! Jij hebt vanaf nu je gouden glitterbaby binnen!! *O*
pi_147597154
Thnx allemaal :)

ik belde net het ziekenhuis voor een afspraak rond 12 weken. Nu willen ze perse morgen een termijnecho doen. Dus ik gaf aan dat ik die vanmorgen bij de verloskundige heb gehad, maar alsnog willen ze dit zelf doen. Dus morgen weer babyloeren. Maar beetje overdreven lijkt me? Of is dit gebruikelijk?
Sara
Merel
Ukje
pi_147597205
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:48 schreef Fuente het volgende:
Thnx allemaal :)

ik belde net het ziekenhuis voor een afspraak rond 12 weken. Nu willen ze perse morgen een termijnecho doen. Dus ik gaf aan dat ik die vanmorgen bij de verloskundige heb gehad, maar alsnog willen ze dit zelf doen. Dus morgen weer babyloeren. Maar beetje overdreven lijkt me? Of is dit gebruikelijk?
Een termijnecho met 8 weken? Is dat niet heel erg vroeg..?
pi_147597242
Dat zei ik ook, maar zij zei dat ze graag een vroege meting doen en omdat het volgende week en de week erop vol zit etc. Dus ik gaf aan dat ik dan nog steeds geen 12 weken ben, maar ze stond erop.
Sara
Merel
Ukje
pi_147597451
Stardust gefeliciteerd met jullie mannetje! *G* O+
Klinkt inderdaad erg heftig en vooral snel! Nu lekker genieten en bijkomen!
pi_147597463
  maandag 15 december 2014 @ 12:10:51 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_147597615
Stardust, gefeliciteerd met je zoon! Flinke fluxus zeg :o gelukkig ben je weer thuis! Genieten *O*
disclaimer
pi_147597793
Stardust dat klinkt enorm heftig zeg! Gefeliciteerd met je zoon, en hopelijk kan je genieten van deze bijzondere tijd :*
pi_147598079
Stardust, gefeliciteerd!!
blij te lezen dat je nog heel bent!
Schudden voor gebruik
pi_147598103
Gefeliciteerd Stardust! *O* *O*
pi_147598155
Gefeliciteerd Stardust! Sterkte met je herstel, flink wat bloed verloren zeg.

NTS< fijn dat het afgezwakt is. Beterschap! :*
  maandag 15 december 2014 @ 12:32:50 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147598172
Stardust gefeliciteerd!! Klinkt als een heftige bevalling. :*
pi_147598232
Stardust gefeliciteerd! *O*
  maandag 15 december 2014 @ 12:47:42 #166
348178 NotTheSame
pi_147598471
Stardust gefeliciteerd!!

En ik zal me vervroegd gaan melden vanaf vandaag ;) . Maar tot nu toe blijft het rustig gelukkig. Af en toe wat gerommel maar niet regelmatig.
Nu hebben we alleen nog ruzie mer manliefs werk, daar zij weigeren de planning om te gooien zodat hij dichter bij huis kan rijden :(.
Maar hulde voor zijn collega's die nu onderling (en buiten het hoofdkantoor om :X) de planning omgooien voor ons ^O^.
pi_147598737
Gefeliciteerd Stardust!
LuDann met de mooie echo!
Fuenta met de knipper!
Succes NotTheSame!
  maandag 15 december 2014 @ 13:08:40 #168
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147598949
Stardust,

Van harte gefeliciteerd met je zoon! Wat een leuke naam!
En poeh... Ik droomde altijd over zo'n supersnelle bevalling, maar vergat eigenlijk dat dit heel veel spanning brengt en vooral zo'n heftige nasleep.. 3,5 liter..
Hoe wordt zoiets aangevuld?
Gaat alles nu weer goed? Dikke kus!

Fuente,
Gefeliciteerd met je hartje. Wat voel je je dan trots he!
En nu al naar de gyno? Mag ik vragen wat je dan weegt?
Ik begon met 105 kg en weeg nu na 25 weken 110.
Ik moet nu dus ook naar de gyno. Kijk er echt tegenop, maar hopelijk valt het wel mee. Succes en heel veel plezier gewenst in je zwangerschap.misschien dat je zo snel op afspr moet ivm feestdagen?
Voel je je goed?

NTS,
Hoe gaat het nu? Afgezwakt of...?

Djmo
Je bent nu 26 weken en dan al een kraampakket? Komt dat normaal niet rond 7 maanden ofzo?
Wat is bi?
Bed omhoog lijkt me trouwens vet irritant.. Gelukkig is dat pas de laatste 5 weken!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 13:12:15 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147599053
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 11:35 schreef Nikooos het volgende:
Eventjes een rondje stickers

Sticker voor fannetje van de vk. Dit keer een schattig schaapje.
[ afbeelding ]

Een goeie echo voor LuDann, daarvoor heb ik een rare vogel in petto.
[ afbeelding ]

Fuente knippert heel fijn, dus daarom een diamanten hartje!
[ afbeelding ]

StarDust_ gefliciteerd met je mannetje! Jij hebt vanaf nu je gouden glitterbaby binnen!! *O*
[ afbeelding ]
gevalletje en ik krijgen geen sticker? ;( :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:08 schreef faptist het volgende:
Djmo
Je bent nu 26 weken en dan al een kraampakket? Komt dat normaal niet rond 7 maanden ofzo?
Wat is bi?
Bed omhoog lijkt me trouwens vet irritant.. Gelukkig is dat pas de laatste 5 weken!
niet m'n kraampakket, maar een kraammiddelenhulppakket van de thuiszrgwinkel. Douchekruk, ondersteek (niet dat ik verwaht die nodig te hebben, maar je weet nooit), een rugsteun en de bedklossen. BI is bekkeninstabiliteit, en daarom nu dus ook al die hulpmiddelen, zodat ik ondersteuning heb bij het douchen ;)

maandag 15 december 2014 @ 13:22:21 #170
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147599456
Aaaaaah DJMO en Gevalletje gemist :@

Dan krijgen jullie allebei een bosje glitterrozen! :*

pi_147599532
Even bijgelezen:

Gefeliciteerd LuDann, Fuente en Stardust!
Allemaal een dikke :* voor de goede echo's en de geboorte van de zoon!

Hier vorige week thuis gezeten met buikgriep. Dinsdagavond alles er uit gegooid toen ik thuis kwam van mijn werk en woensdag en donderdag zwaar misselijk de hele dag op de bank. Vrijdag gelukkig al iets beter en toch maar gaan werken. Vrijdagavond ook nog "even" naar de kerstmarkt geweest hier (lag om 3 uur pas in bed) en dat wel een beetje moeten bekopen. Zaterdag weer een slechte dag met moe en misselijk gehad. Gisteren gelukkig wat beter en vandaag alleen een beetje hoofdpijn.
Het vreemde is dat je niet weer of je misselijk bent van de zwangerschap of van de griep... :?

Afijn, we gaan er maar vanuit dat het een buikgriep was en ik niet nog een paar weken zo misselijk ben. :7
Morgen 8 weken en donderdag de eerste echo.
Hopelijk dit keer wel met een kloppend hartje zoals bij Fuente. O+
Oost west, mij best.
pi_147599633
Gefeliciteerd Stardust! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 13:44:54 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147600444
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 13:22 schreef Nikooos het volgende:
Aaaaaah DJMO en Gevalletje gemist :@

Dan krijgen jullie allebei een bosje glitterrozen! :*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die krijgt een speciaal plaatsje O+

maandag 15 december 2014 @ 14:01:46 #174
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147601053
Gefeliciteerd Stardust! En Fuente ook met je goede echo!

NTS, ik ben benieuwd of het doorzet!
En voor cleany hoop ik ook dat de baby zich snel zal melden!

Zomerzon01, dat buikgriepje had ik anderhalve week geleden, en gaat volgens mij door het hele land. :{ Ik schrok me dood, dacht dat de zwangerschapsmisselijkheid had toegeslagen en dit wekenlang zou duren. Respect voor vrouwen die wel last hebben van hyperemesis gravidarum.
pi_147601790
Gefeliciteerd Stardust! *O* *O* *O*
pi_147602222
Hoeraaaa babygeluk bij stardust *O* gefeliciteerd. Fijn dat je de heftigheid een plekje weet te geven al. Dat scheelt al een hoop.

Een :* voor alle vervelende dingen. Ziek zijn is ronduit kut.

Ben zelf 29 weken vandaag en ik merk dat de moeheid terug komt. Hoewel ik het idee heb dat ik beter slaap, want minder last van bekken, heb ik toch tussendoor ineens een vlaag van vermoeidheid. Ik vind het verder erg spannend worden. Alles komt steeds dichterbij. Nog even kop in het zand deze maand.
pi_147602749
Gefeliciteerd Stardust!! *G*
  maandag 15 december 2014 @ 15:39:21 #178
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147603826
SD gefeliciteerd *O* *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 15 december 2014 @ 16:51:36 #179
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147606407
Gefeliciteerd stardust!
pi_147606658
Stardust gefeliciteerd *O* *O*

Ik heb vandaag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, 5 februari. Dan ben ik nog geen 20 weken maar de gyn wou hem optijd zodat als de apparatuur van het ziekenhuis niet duidelijk genoeg was (ivm overgewicht) er nog tijd was om naar een speciaal echo centrum te gaan.
pi_147607494
Baby glittert in mijn buik :D Hij is helemaal perfect met zn dikke pens en lange stelten!!
pi_147607500
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:41 schreef Risu het volgende:
Hoeraaaa babygeluk bij stardust *O* gefeliciteerd. Fijn dat je de heftigheid een plekje weet te geven al. Dat scheelt al een hoop.

Een :* voor alle vervelende dingen. Ziek zijn is ronduit kut.

Ben zelf 29 weken vandaag en ik merk dat de moeheid terug komt. Hoewel ik het idee heb dat ik beter slaap, want minder last van bekken, heb ik toch tussendoor ineens een vlaag van vermoeidheid. Ik vind het verder erg spannend worden. Alles komt steeds dichterbij. Nog even kop in het zand deze maand.
Hier 30.2, ook een paar weekjes alweer die vermoeidheid terug! Optijd naar bed en slaap dan echt door tot volgende ochtend. Paar plasjes tussendoor :D

Stardust: Gefeliciteerd!
pi_147607526
Gefeliciteerd Stardust! Wat heftig is dat geweest. Fijn dat je je kleine man ervoor terug hebt gekregen.
pi_147611496
StarDust, gefeliciteerd met je zoon! *G* Mooie naam heeft hij gekregen! Sterkte met het herstel, neem je tijd om aam te sterken :*.

NTS, fijne collega's heeft je vriend! Itt zijn werkgever...

Gister ook 30 weken! *O* Vermoeidheid valt nog wel mee (relatief dan), wel vaker harde buiken, stijf bekken en andere lichamelijke ongemakken :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147611653
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 17:02 schreef -ik86- het volgende:
Stardust gefeliciteerd *O* *O*

Ik heb vandaag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, 5 februari. Dan ben ik nog geen 20 weken maar de gyn wou hem optijd zodat als de apparatuur van het ziekenhuis niet duidelijk genoeg was (ivm overgewicht) er nog tijd was om naar een speciaal echo centrum te gaan.
Huh? Hoe kun jij nou op 5/2 nog geen 20 weken zijn terwijl ik op 11/2 wel 20 weken ben (en een dikke maand na jou uitgerekend ben)?
pi_147611863
SD gefeliciteerd! Mooie naam heeft je zoon gekregen!
pi_147611881
Misschien bedoelt ze 5 januari?
pi_147612072
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:44 schreef Cholula het volgende:
Dat zou inderdaad logischer zijn.
pi_147612338
5 februari das nog heul ver hoor :Y 5 januari klinkt sowieso logischer.

Ook las ik ergens iemand termijnecho met 8 weken. Dat vind ik ook wat vroeg. Ik heb met 8.5 de eerste echo gehad en met de termijnecho nog even 3 dagen terug gezet. Dat is dan best een verschil.
  maandag 15 december 2014 @ 19:57:16 #190
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147612373
Gefeliciteerd stardust. Klinkt heftig! Lekker bijkomen van alles nu :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147612448
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:56 schreef Risu het volgende:
5 februari das nog heul ver hoor :Y 5 januari klinkt sowieso logischer.

Ook las ik ergens iemand termijnecho met 8 weken. Dat vind ik ook wat vroeg.
Ik kreeg hier te horen dat een termijnecho sowieso na de 10 weken 'moet'.
pi_147612778
Ik dacht termijnecho ergens tussen 8 en 12? Maar dat is natuurlijk zo op te zoeken.

Ik zit na een weekje werken al weer af te tellen tot het kerstverlof. nog vier dagen *O*
pi_147612810
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:44 schreef Cholula het volgende:
Ja ik bedoel 5januari :)
pi_147612844
Jeej! Ik had het goed! :)
  maandag 15 december 2014 @ 20:09:39 #195
374533 purebliss
pi_147612855
Ik heb vandaag ook gebeld voor de seo! Ik mag 12 januari, ben dan 19+3
pi_147612873
Gefeliciteerd met je zoon, StarDust! Klinkt heftig, maar gelukkig heb je er geen naar gevoel aan overgehouden.

Fuente, gefeliciteerd met je knipper. Raar dat je dan morgen weer moet, maar ach, een keertje extra gluren is ook wel leuk toch?

Dank je voor de glittersticker Nikoos :D
  maandag 15 december 2014 @ 20:13:35 #197
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147613026
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

niet m'n kraampakket, maar een kraammiddelenhulppakket van de thuiszrgwinkel. Douchekruk, ondersteek (niet dat ik verwaht die nodig te hebben, maar je weet nooit), een rugsteun en de bedklossen. BI is bekkeninstabiliteit, en daarom nu dus ook al die hulpmiddelen, zodat ik ondersteuning heb bij het douchen ;)
Oh sorry, Lezen is soms best lastig! ;)
En AU! Hopelijk gaan ze je helpen. Lijkt me zo pijnlijk. Een vriendin van me heeft er ook zo'n last van en kan echt niet van haar zwangerschap genieten.
Best moeilijk om dan zelf alles wel te kunnen doen en ondernemen, want ik gun het haar ook zo.

quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 17:02 schreef -ik86- het volgende:

Doen ze die niet gewoon inwendig dan?
Bij mij wel hoor. Zelfs bij mijn 16 weken echo in het gezelschap van schoon-, moeder..
Vrij genant! Zeker wanneer ze dan ook nog gaan porren en vragen of je wilt shaken..
Stel dat iemand me had gevraagd of ik dat zou willen voordat ik zwanger zou zijn dan had ik diegene echt uitgelachen en nee gezegd. Grappig hoe je grenzen veranderen terwijl je zwanger bent. Kon me echt weinig schelen, haha. Dag schaamte!

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

Oh sorry, Lezen is soms best lastig! ;)
En AU! Hopelijk gaan ze je helpen. Lijkt me zo pijnlijk. Een vriendin van me heeft er ook zo'n last van en kan echt niet van haar zwangerschap genieten.
Best moeilijk om dan zelf alles wel te kunnen doen en ondernemen, want ik gun het haar ook zo.

Hier gaat alles een beetje moeizaam momenteel. Ben zo moe dat ik echt niets kan ondernemen.
Ik heb me gewoon ziekgemeld voor het werk en dat doe ik echt liever niet.. (shit invallers :@ )
Gelukkig is manlief een engel en zorgt hij hartstikke goed voor mij. Geeft mij zo veel hoop voor de toekomst. Hij is echt een schat.
Ik hoop dat jullie ook zulke lieve en toegewijde partners hebben!
pi_147613201
Oh ja, ik ben ook ZO blij met mijn man nu. O+ Heel behulpzaam en lief terwijl misselijkheid mij compleet nutteloos maakt.
pi_147613544
Mijn man is op het moment zelf ziek, dus er komt weinig van. Maar hij is normaal wel gewoon behulpzaam hoor.

Vraagje, hebben jullie 's avonds (29 weken nu) ook weleens last van de maag? Overdag nauwelijks problemen, maar doet nu gewoon zeer. Weet niet zo goed of het door de bh komt (die prikt in mijn bovenbuik nou hij zo groot is), door de zwangerschap, of dat ik mijn man volg in de ziekte. Al voel ik me verder niet ziek ofzo.
pi_147614978
Risu, zou 't maagzuur kunnen zijn?
pi_147615417
Zou kunnen, maar het komt niet echt omhoog ofzo. Ben in pyjama zonder bh een beetje acherover lui liggend in bed gaan zitten en het is al een heel stuk minder. als dat de oplossing gewoon is, dan hou ik het nog wel uit tot maart. Hoef op de avonden niet echt vaak de deur uit, dus kan ik lekker relaxen.
Merkte wel dat baby een draai maakte (natuurlijk niet de goede kant op) en dat ik me meteen een stuk slechter voelde. Maar toen ze weer rustig lag, was het weer weg. Dus het zal een hoop met de groter groeiende baarmoeder te maken hebben.
pi_147615550
Herken het wel van ook rond die termijn, leek combinatie van maagzuur en grotere baarmoeder die meer tegen alles aandrukt. Fijn dat je iets gevonden hebt wat helpt.
pi_147616195
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:13 schreef faptist het volgende:

[..]

Knip

[..]

Doen ze die niet gewoon inwendig dan?
Bij mij wel hoor. Zelfs bij mijn 16 weken echo in het gezelschap van schoon-, moeder..
Vrij genant! Zeker wanneer ze dan ook nog gaan porren en vragen of je wilt shaken..
Stel dat iemand me had gevraagd of ik dat zou willen voordat ik zwanger zou zijn dan had ik diegene echt uitgelachen en nee gezegd. Grappig hoe je grenzen veranderen terwijl je zwanger bent. Kon me echt weinig schelen, haha. Dag schaamte
Ik heb geen idee, echo met 9 weken en 15 weken waren wel gewoon uitwendig. Die van 15 weken was wel erg onduidelijk maar de gynaecoloog zag wat ze moest zien en duwde ook niet echt met die echokop, dat deed de verloskundige wel met 9weken.
Ik zal het wel merken, alleen m'n man gaat dan mee en die heeft mij toch al wel zo gezien.
pi_147617540
Risu, je zou iets als Antagel kunnen gebruiken. Helpt bij mij ook goed tegen maagzuur. Venijnige pijn kan dat geven idd, ook zonder dat het echt omhoog komt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 december 2014 @ 21:39:16 #205
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_147617850
SD Gefeliciteerd met de geboorte van jullie ventje!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 15 december 2014 @ 22:20:40 #206
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147620015
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:33 schreef Phaidra het volgende:
Risu, je zou iets als Antagel kunnen gebruiken. Helpt bij mij ook goed tegen maagzuur. Venijnige pijn kan dat geven idd, ook zonder dat het echt omhoog komt.
Antagel O+ O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 23:43:30 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147623109
Ik kan niet slapen :') maar de wekker gaat om kwart voor zeven alweer dus ik zal moeten. Ik voorzie een onrustig nachtje :O

pi_147624706
Gefeliciteerd Stardust! *O* leuke naam!

Klinkt wel heftig zeg, gelukkig heb je het zelf minder heftig ervaren!
pi_147625019
Wow DJMO, zijn we alweer een half jaar zwanger :o. Glitterrozen van Nikoos! O+

Even schrikken NTS! Gelukkig is het gezakt, even opletten dat het zo blijft en misschien toch even melden bij vk voor de zekerheid?

Mellie 20 weken *O*

Sticker voor Lijnloos en het hartje gehoord! *O* Dat heb ik ook al een paar keer gehad, dat ie precies daar ligt waar ze de Dopler zetten :D

Knipper voor Fuente *O*

Heb vannacht goed geslapen na de slechte nacht ervoor. Ik ben trouwens geen rugslaper, sliep altijd op m'n zij, maar sinds de zwangerschap word ik regelmatig op m'n rug wakker! Had gelezen dat je na een tijdje beter niet meer op je rug kan slapen, maar het gaat automatisch in m'n slaap nu. Vannacht bleef ik op m'n zij, waardoor ik een paar keer met heuppijn wakker werd. Na omdraaien kon ik weer verder slapen.
Werd helaas nog steeds met hoofdpijn en beetje duizeligheid wakker, maar paracetamol hielp toen ik ging werken. Was erg druk en voelde me niet super. Maar te weinig mensen en iemand die nog wat ziek was en minder kon, terwijl ik wat emotioneel was en weinig kon hebben.. Kwam er wel even uit, maar moest gelijk weer door vanwege de drukte en daardoor wat meer over m'n grens gegaan dan ik wilde.. Hoop dat het snel weer rustig word daar!!
Wel lekker nog kunnen dansen vanavond, dat hielp wel :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 04:54:07 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147627326
Wat vervelend dat je over je grens moest gaan, gevalletje. Hoop dat je weer een goede nacht hebt gehad!

Ik lig al weer een uur wakker, en nu krijg ik honger. Denk dat ik zo maar opsta en ga ontbijten, de wekker gaat sowieso over een uur. Mijn probleem is dat als ik wakker word, ik meestal niet meer in slaap kan vallen. :(
pi_147627636
Ik kon uitslapen tot 9.00u, maar werd om 6.30u wakker omdat ik moest plassen :{ . Weer proberen te slapen, maar toen werd de kleine wakker en begon mijn maag te knorren }:| Dus nu zit ik op de bank met mijn ontbijtje. Pleh.
pi_147627773
Vervelend is dat Cactus. Zo ben ik al 2 dagen net voor de wekker van mijn man wakker omdat ik moet plassen en als ik dan net weer lekker slaap, gaat mijn wekker.
pi_147627802
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:24 schreef -ik86- het volgende:
Vervelend is dat Cactus. Zo ben ik al 2 dagen net voor de wekker van mijn man wakker omdat ik moet plassen en als ik dan net weer lekker slaap, gaat mijn wekker.
En word je dan ook zo ontzettend moe wakker?
pi_147627866
Niet uitslapen ken ik. Ik kon tot 8 uur blijven liggen en zit nu al gedoucht, aangekleed en gevoederd klaar. :P

Hier eindelijk 11 weken vandaag. Doordat ik vorige week 3 dagen terug ben gezet heeft dat voor m'n gevoel eeuwig geduurd. *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:31:20 #215
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147628403
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:24 schreef Melliemuis het volgende:
Baby glittert in mijn buik :D Hij is helemaal perfect met zn dikke pens en lange stelten!!
Dat is helaas nog niet genoeg voor een glitterbaby, maar voor je mannetje met dikke buik en lange stelten krijg je een hele stoere glitter eenhoorn!

pi_147628717
Over 1 minuut SEO! Spannend...
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:01:36 #217
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147628727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:00 schreef klumsy het volgende:
have fun!!
pi_147628773
Spannend klums! Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147628878
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:00 schreef klumsy het volgende:
Super spannend... hopeliljk alles goed met je ventje O+

Gevalletje, wat rot van het slapen... ik herken het wel van vorige zwangerschap, niks lag meer lekker en alles deed zeer. Nu valt het nog mee, maar doorslapen is geen optie meer.
Ik heb het idee dat de vermoeidheid wel afneemt (komt goed uit want mega druk zowel op werk als prive... van mij mag het vast half januari zijn) alleen heb ik ongelofelijke jeuk aan mijn tepels/borsten en nu ook richting buik al. Ik word er gek van :X Probeer al met vette creme en babyolie te smeren maar het helpt maar minimaal. Vlos wist ook geen tips te geven behalve vaseline, dus die ook maar es halen van de week. Wie weet...
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:21:53 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147629029
Vaseline lijkt me helemaal niet lekker? Dat plakt en sluit af. Geen idee wat wel Ou helpen :@ maar Vaseline lijkt mij persoonlijk heel vies.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 december 2014 @ 09:27:09 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147629105
Probeer ipv een vette crème eens een vochtinbrengende crème @lijnloos.

Succes met de seo @klumsy!

pi_147629301
Succes klumsy!

Lijnloos: Ik smeer met Weleda zwangerschapsolie, dat helpt bij mij ook tegen jeuk (op m'n droge scheenbenen :+)
pi_147629559
Goeie tips dames, vaseline is inderdaad niet heel handig nu ik er over na ga denken :+
Die olie ga ik inderdaad effe checken!
pi_147629649
Ik vind het ook raar hoor, ik heb uitgelegd dat de echo bij de vk exact klopte met mijn laatste menstruatie en eisprong. Maar ze willen het perse. Nou dan prima, zie ik het ukje nog een keer. Ze zei ook dat ik rond 12 weken weer een echo krijg. Nu zijn ze hier in het ziekenhuis sowieso echofan, bij Merel ben ik doorverwezen ivm mogelijke afwijkingen die gevonden waren en toen kreeg ik elke controle een echo.

Gevalletje, hopelijk knap je snel op en even lekker rust nemen :*

Krisvc, 11 weken, schiet al mooi op!

Klumsy, ik hoop op een hele mooi echo voor je :)

Lijnloos, eventueel koelzalf? Even vragen bij de huisarts? Lijkt me erg vervelend :(

Dat niet kunnen uitslapen herken ik wel. Ben er standaard voor half 8 uit. Maar als ik een vroege dienst heb en om 7 uur moet beginnen en dus om 5:45 eruit moet dan ben ik bekaf,
Sara
Merel
Ukje
pi_147629872
Hier nog geen nieuws. Wel een tikkende leiding waar vrouw zich heel erg aan ergerde gisteren en er moest meteen gebeld worden. Nu staat ze te stofzuigen terwijl ik aan het werk ben.
pi_147630292
SEO was goed O+ alleen het hartje kreeg ze niet goed in beeld, dus daar mogen we morgen voor terug komen! Beeb ligt 1 week voor op de groei, maar dat vind ik weinig zeggen want dat deed Lola ook en die was "maar" 47 cm bij de geboorte :)
pi_147630339
Wat fijn Klumsy *O*
Sara
Merel
Ukje
pi_147630379
Top Klumsy!!! *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:38:32 #229
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147630454
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef klumsy het volgende:
SEO was goed O+ alleen het hartje kreeg ze niet goed in beeld, dus daar mogen we morgen voor terug komen! Beeb ligt 1 week voor op de groei, maar dat vind ik weinig zeggen want dat deed Lola ook en die was "maar" 47 cm bij de geboorte :)
Wat fijn!!

Geniet van je verdiende glitterkoe!
pi_147630502
Fijn Klumsy!

Ik mag zo even langs de tandarts want ik heb een stukje van mijn tand afgebroken. Normaal kun je hier pas na twee weken terecht, maar ik had geluk en meteen afspraak. Nog 2 1/2 dag werken en dan is het weer vakantie! Ik leef er echt zo ontzettend naar toe.
pi_147631344
Slapen gaat hier de afgelopen dagen juist verrassend goed! Moet er wel regelmatig uit om te plassen, maar ik slaap alweer voordat ik m'n kussen raak :z
Sliep de afgelopen weken echt heel licht, en blijkbaar snurkt m'n vriend nogal, dus die heeft de nodige ellebogen gehad. Die is ook heel blij dat ik nu weer vaster slaap ;)
Jaja, Fokwet en eigen schuld straks enzo :6

Fijn van de SEO Klumsy! En morgen nog even spieken dus! O+

Cleany: jullie geduld wordt wel op de proef gesteld! Zijn er al afspraken gemaakt over inleiden ofzo?

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:41 schreef Cholula het volgende:
Ik mag zo even langs de tandarts want ik heb een stukje van mijn tand afgebroken. Normaal kun je hier pas na twee weken terecht, maar ik had geluk en meteen afspraak. Nog 2 1/2 dag werken en dan is het weer vakantie! Ik leef er echt zo ontzettend naar toe.
Oei, da's niet zo mooi, maar wel fijn dat je zo snel terecht kunt!
En +1 op dat toeleven naar de vakantie, ben er ook echt aan toe! Nog 3,5 dag en dan lekker 2 volle weken vrij (en aan de babykamer klussen O+ )! ~:)
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:41:42 #232
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147631840
ik leef ook enorm uit naar mijn vakantie, haha.
Nog 3 dagen!

Slapen
Doe ik het liefst op mijn zij, maar ik lig half op mijn zij/ half op mijn buik.
zal wel niet mogen, maar ligt heerlijk en dat met 25 weken..

Ik ben me momenteel aan het inlezen over de baby te introduceren bij mijn katten (heb er 5).
Pfff. Ik weet niet of ik dat allemaal ga en wil doen hoor.
Weken van te voren beginnen met minder aandacht te geven; begrijp ik.
Weken van te voren beginnen met niet meer op de slaapkamer te laten.. wordt al moeilijker - kleine woning.. ze hebben ook ruimte nodig.
Weken van te voren beginnen met jezelf te wassen met babyschoonmaakspullen zodat ze aan de geur kunnen wennen en nog meer van dat soort dingen.

Hebben jullie huisdieren en zijn jullie er ook zo mee bezig geweest?
pi_147632093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:22 schreef twist02 het volgende:
Cleany: jullie geduld wordt wel op de proef gesteld! Zijn er al afspraken gemaakt over inleiden ofzo?

[..]

Nee, morgen wordt er wel gestript en dan moet ze eventueel donderdag naar het ziekenhuis om de situatie te bespreken en dan wordt ze vrijdag of maandag ingeleid wordt.
Liever natuurlijk, maar ja zoals het er nu uit ziet gaat het exact zoals de vorige keer.
pi_147632115
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:31 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dat is helaas nog niet genoeg voor een glitterbaby, maar voor je mannetje met dikke buik en lange stelten krijg je een hele stoere glitter eenhoorn!

[ afbeelding ]
I love it :D

Hier iemand tips tegen voorhoofdholteontsteking? Ik lig er al twee nachten wakker van en kan niks meer. Stomen werkt niet, en ik heb zo'n zoutoplossing spray maar het komt gewoon niet los. Meh :'(
pi_147632294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:41 schreef faptist het volgende:
ik leef ook enorm uit naar mijn vakantie, haha.
Nog 3 dagen!

Slapen
Doe ik het liefst op mijn zij, maar ik lig half op mijn zij/ half op mijn buik.
zal wel niet mogen, maar ligt heerlijk en dat met 25 weken..

Ik ben me momenteel aan het inlezen over de baby te introduceren bij mijn katten (heb er 5).
Pfff. Ik weet niet of ik dat allemaal ga en wil doen hoor.
Weken van te voren beginnen met minder aandacht te geven; begrijp ik.
Weken van te voren beginnen met niet meer op de slaapkamer te laten.. wordt al moeilijker - kleine woning.. ze hebben ook ruimte nodig.
Weken van te voren beginnen met jezelf te wassen met babyschoonmaakspullen zodat ze aan de geur kunnen wennen en nog meer van dat soort dingen.

Hebben jullie huisdieren en zijn jullie er ook zo mee bezig geweest?
Hoe t bij ons gegaan is:
-weken van te voren:
s nachts niet meer op de slaapkamer laten. Overdag nog wel en mag nu ook zolang de baby daar niet slaapt. We wonen op 70m2 en ze snapt het prima:deur dicht betekent niet binnen komen. Ze krabt ook nooit/zelden meer aan de deur.

-na geboorte:
Poes aan baby laten snuffelen, proberen voor haar alles zo normaal mogelijk te houden (gewoon aaien en knuffelen als ze naar osn toe kont maar ook af en toe in haar mand even een aai brengen).
Likje moedermelk gegeven via mijn vinger.

Ze nam eerst afstand en was wat bang. Vooral van het huilen. Nu is alles weer gewoon, duurde drie/vier weken. Ze komt s avonds weer bij ons op de bank/in de buurt zitten (zelfs met baby erbij tegenwoordig). Ze snuffelt altijd even aan baby als ze bij haar in de buurt komt als ii voed of we spelen met baby op schoot.

Poes en baby zijn nooit alleen samen tenzii baby in de box ligt waar poes niet in durft te springen (nooit gedaan).
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:30:03 #236
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147632984
Goede tips kwakz0r.
Heel haalbaar en reëel ook.
dankjewel

Cleany,
dat miste ik even. Dat je vrouw al zo ver was.
Sterkte de komende tijd. ik zou van de spanning al niet weten wat ik zou moeten doen.
pi_147633408
Vandaag MvM in huis gehad en we kunnen starten met plassen. Ik heb ook even gesnuft aan de conserveringsmiddelen in de bussen. Dat valt te doen. Voor nu :P Ik weet nog niet hoe het ruikt samen met plas....

t/m 24 feb is het doel in ieder geval. Ik had een super zachte wikkeldeken, zwanger tijdschrift en een bewaardoosje met de knallende test gehad als cadeautje. (niet dat het er toe doet dat ik wat had gehad, maar er waren wat mensen nieuwsgierig naar de cadeautjes geloof ik)

Ik vond het stiekem nog best spannend hoe de teststreep eruit zou komen, omdat wij dat eigenlijk niet meer na de eerste test hadden gedaan. Om de een of andere rede maakte ik mij vanaf gisteren ineens zorgen "Wat nou als de teststreep ineens nog lichter is?" en zulks.. Maar goed... nergens voor nodig dus ;) We kunnen starten..

SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_147633588
Glitterkoe O+

En voor mezelf een extra *O* voor mn eigen mijlpaal, want deze kleine draak zit inmiddels net zo lang in mn buik als dat zn grote broer gedaan heeft :) en cervixlengte was super!

Poezen heb ik trouwens niet speciaal aan de baby laten wennen, dat ging vanzelf

En een *O* voor de knalstreep op de mvm test van Stippel
pi_147634579
*O* voor al het goede nieuws.

Kraamzorg is net langs geweest voor intake. Het is me helemaal duidelijk wat ze hier komt doen nou en heb er gewoon vertrouwen in gekregen dat het helemaal goed komt. Wist helemaal niet dat ik me er onbewust toch mee bezig heb gehouden. Maar toch fijn, weer een rustpuntje.
Moet nog wel een hoop in huis halen en mijn bed is veel te laag, maar daar hebben ze klossen voor. En volgende week als salaris er weer is, mogen we weer los in de speciaalzaken. Schoonmoeder zegt nu al helemaal zin erin te hebben. Die gaat mee, want ik heb anders geen auto. Die is soms meer hyper dan ik. Zolang ze zich maar niet overal mee bemoeit, vind ik het prima. Nu weer even zen op de bank hangen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:28:31 #240
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147634618
Ik zit me ook regelmatig te bedenken hoe we het moeten doen met de hond en de baby. Hond is nogal een aandachtstrekker en actief met zijn 8 maanden momenteel. Heeft nog wel even de tijd, maar ik hoop nooit de keuze te hoeven maken tussen huisdier of kind.
pi_147635024
Wij hebben geen huisdieren. Schoonouders hebben een hondje, en die laten we wel uitgebreid kennis maken eerst, want daar zijn we redelijk vaak over de vloer. En ondanks dat het een schat van een beest is, zal ik ze nooit alleen laten samen. Het is wel een vrij dominant poedeltje, dus daar moeten we wel op letten, dat de hond de baby als baasje ziet en niet andersom. Maar als we met hem op straat lopen kijkt hij ook helemaal niet op of om van andere honden of kinderen ofzo. Hij loopt ook echt met zo'n air van 'je bent mijn blik niet waardig.' Thuis is anders, daar moet hij aandacht van alles en iedereen als het even kan. Ik ben hem zelf al steeds iets minder aandacht aan het geven, omdat ik straks veel met baby zal zitten. vroeger zat hij vaak bij me op schoot. Door groeiende buik gaat dat toch al minder makkelijk, dus mooie overgang zo. maar ik hoef uiteindelijk niet te kiezen, want het is mijn hondje niet.
pi_147635273
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef faptist het volgende:
Cleany,
dat miste ik even. Dat je vrouw al zo ver was.
Sterkte de komende tijd. ik zou van de spanning al niet weten wat ik zou moeten doen.
Dank je. Ik denk dat ze allang blij is dat ik thuis werk (Vanwege brand is er geen electriciteit en water op de zaak) en dus in de buurt is als er wat moet gebeuren. Voor de rest vermaakt ze zich wel volgens mij.
pi_147635504
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:28 schreef Nikooos het volgende:
Ik zit me ook regelmatig te bedenken hoe we het moeten doen met de hond en de baby. Hond is nogal een aandachtstrekker en actief met zijn 8 maanden momenteel. Heeft nog wel even de tijd, maar ik hoop nooit de keuze te hoeven maken tussen huisdier of kind.
komt goed! ik heb 2 jack russels die allebei erg op mij gericht zijn maar saar hoort er nu gewoon helemaal bij, Ze weten dat ze voorzichtig moeten zijn, We hebben ze bij thuiskomst een volle plasluier gegeven en daarna was t goed!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:59:01 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147635665
Onze kat is in het asiel geplaatst omdat hij de baby des huizes aanviel. :+ maar inmiddels heb ik 'm al 7,5 jaar, is hij al een stuk ouder, we zien het wel. Volwassenen valt hij nog wel eens aan, maar voor kinderen rent ie weg.
Maak me meer zorgen om het in huis pissen.
pi_147635974
Ik vond de mvm flessen leeg echt heerlijk ruiken, de eerste twee weken vond ik het niet zo erg, daarna was het standaard overgeven zodra er urine in zat.
Heel herkenbaar van het zenuwachtig zijn voor die test, ik heb van tevoren nog een keer getest :@

Fijn dat je weer een rustpunt hebt Risu! Ik heb geen idee wanneer de kraamzorg langs komt. in de zevende maand lees ik nu, geen idee wanneer dat is.

Ik hoop echt niet te hoeven kiezen tussen Frits en onze hond. Niet dat het een keuze zou zijn, de hond hebben we natuurlijk al langer ;)
Ik ben net als Risu van mening dat je een hond en een jong kind niet alleen mag laten. In ieder geval niet zo dat de hond er bij kan.

Ik was vlot klaar bij de tandarts, ik kan weer lachen en met mijn tong langs mijn tanden zonder die open te halen. Daarna nog een heerlijk dutje gedaan.

Fijn dat ik niet de enige ben die aan het aftellen is, Twist. Ik heb ook ontzettend veel zin om aan de slag te gaan met de babykamer. De kleuren zijn al uitgezocht, nu nog doen.

Sterkte met afwachten cleany!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 16-12-2014 14:20:53 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:15:19 #246
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147636291
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

komt goed! ik heb 2 jack russels die allebei erg op mij gericht zijn maar saar hoort er nu gewoon helemaal bij, Ze weten dat ze voorzichtig moeten zijn, We hebben ze bij thuiskomst een volle plasluier gegeven en daarna was t goed!
Wij ook een jacky? O+
Fijn om te horen dat dat goed gaat. Ons Joepie is niet van mij weg te slaan, maar het is wel echt een schatje. Alleen wat druk.
Ik heb ook ooit vroeger iets gehoord over een luier geven, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Even aan snuffelen of een avondje slopen ofzo?
pi_147636310
Toen ik net geboren was hebben mijn ouders me gewoon in de maxi cosi in het midden van de kamer gezet zodat de hond en de katten konden snuffelen. Op 1 kat na is dat dikke prima gegaan (die andere heeft een spuitje gekregen omdat ze continu probeerde mijn ogen uit te krabben als ik in de wieg lag)... Vaak lagen we met zijn 3-en in de mand van de hond en ook eten werd onderling uitgewisseld O+
Wijzelf hebben geen huisdieren (nog/meer) dus praktische tips heb ik niet echt.
pi_147636775
Onze kat is al een oudje, bijna 12 als baby komt. Hij is meestal heel rustig, en als iets hem niet zint gaat hij eerder uit de weg dan dat hij agressief wordt. Als er nu kinderen op bezoek zijn gaat hij bijvoorbeeld meestal naar de slaapkamer. We hopen dus dat hij baby straks op zijn minst tolereert, maar liever nog worden ze dikke vriendjes. ;)

Volgens mijn man (opgegroeid met halve dierentuin) zal het sowieso allemaal wel loslopen. Ik hoop het, wil echt niet kiezen tussen kat en kind.
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:31:40 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147636928
Ik vind die MvM flessen trouwens niet erg lekker ruiken, maar ik haal een hap adem, deksel open, pis erin, deksel dicht en uitademen zodra ik uit de wc ben. ^O^
pi_147637008
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:15 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Wij ook een jacky? O+
Fijn om te horen dat dat goed gaat. Ons Joepie is niet van mij weg te slaan, maar het is wel echt een schatje. Alleen wat druk.
Ik heb ook ooit vroeger iets gehoord over een luier geven, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Even aan snuffelen of een avondje slopen ofzo?
Je geeft een volle plasluier, als hij er aan ruikt en m mee wil nemen dan is het goed, dan is de kleine onderdeel vd roedel.

kleine sidenote, ze proberen hier wel altijd nu de luiers te jatten... :')
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:35:04 #251
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147637031
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je geeft een volle plasluier, als hij er aan ruikt en m mee wil nemen dan is het goed, dan is de kleine onderdeel vd roedel.

kleine sidenote, ze proberen hier wel altijd nu de luiers te jatten... :')
Aaah zo :P
Maar fijne geruststelling in ieder geval!
pi_147637140

O+
S. 2014
J. 2016
pi_147638004
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

En word je dan ook zo ontzettend moe wakker?
Als ik uit mijzelf wakker wordt niet, wel als ik even later van de wekker wakker wordt.

Ik zag dat Klumsy een goede seo heeft gehad, wat fijn!

En verder alles gelezen maar mijn hoofd is een zeef op het moment, verschrikkelijk!
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:12:08 #254
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147639537
Wij hebben ook huisdieren, maar voorzie daar geen problemen in.
Meneer en ik grappen wel eens dat het de dood van ons hondje gaat worden, maar dan niet door een spuitje hoor. Eerder dat hij van uitputting neerstort *Achhhhhhh arm ding insert*

Als er kids hier hebben gelogeerd of hebben gespeeld is hij daarna door op. Snurkt luid keels en niet wakker te krijgen. Hij is nu al stukken rustiger dan dat hij was voordat ik zwanger was geworden.
We zijn aan het leren dat hij niet zomaar de drempel van de babykamer over mag. Dat gaat prima, want dat doet hij ook bij onze slaapkamer ook zo. Andere kids accepteert hij gelukkig ook al snel als zijn roedelonderdeel. Hij snuffelt dan aan de tenen en handjes en dan kijkt hij enorm gelukkig en verliefd O+ zover een hondje dat kan doen :')

Maar ja, de mijne is al wat meer op leeftijd en luistert als een trein. Ik kan mij voorstellen dat het met een 8 maanden pup wat lastiger gaat zijn dan hier. Mijn tip is voornamelijk goed de energie kwijt raken van de hond. Goed laten bewegen en veel commando's oefenen. In juiste volgorde naar binnen over de drempel (hond als laatste), eten nadat jullie pas hebben gegeten etc. Dat helpt veel om de juiste balans te hebben in je "roedel".
Schudden voor gebruik
pi_147639561
quote:
AHWhhhhh! O+
Die linkse foto vooral, dat hij ook zo kroelt :D
Schudden voor gebruik
pi_147640822
Die hond kijkt strontverliefd!
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:43:00 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147641364
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een onzin :') :') :')
KuikenGuppy
pi_147641553
Al langs niks meer van crumpette hier vernomen, toch? Of heb ik iets gemist :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_147641637
Naar mijn weten herkent een hond een baby nooit als zijnde deel van een roedel. Volgens mij is het zelfs zo dat je kind pas 'roedelrechten' krijgt als het rond de 10-12 jaar is en er goede socialisatie tussen kind en hond heeft kunnen plaatsvinden.
Ik zou een plasluier in elk geval niet als groene vlag beschouwen om je hond alleen met je kind te laten.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:51:17 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147641665
Wij hebben de honden tijdens de kraamweek uit logeren gestuurd zodat we rustig konden wennen aan elkaar. Toen de honden weer terug kwamen, hebben we voor hun zoveel mogelijk het normale regime doorgevoerd. Uiteraard hadden ze feilloos door dat er wat was veranderd, maar zij hoefden niks met onze baby en we hebben daar dus ook geen aandacht aan besteed.
Als zij dat zelf wilden, mochten ze even komen snuffelen, maar de baby werd gewoon gezien als mijn puppy, en in een roedel bemoeien de honden zich ook niet met pups van andere teven. Ja, als de moederhond weg is, onze teef ging ook trouw bij de box liggen waken als ik even naar de keuken of toilet liep :+ :').
Interactie kwam pas (veel) later, en de ene hond vindt dat leuker dan de andere. Die kan niks met een baby. Prima, hoeft ook niet.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:52:56 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147641708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:50 schreef Lushes het volgende:
Naar mijn weten herkent een hond een baby nooit als zijnde deel van een roedel. Volgens mij is het zelfs zo dat je kind pas 'roedelrechten' krijgt als het rond de 10-12 jaar is en er goede socialisatie tussen kind en hond heeft kunnen plaatsvinden.
Ik zou een plasluier in elk geval niet als groene vlag beschouwen om je hond alleen met je kind te laten.
Een hond ziet een baby hooguit als een pup. Mijn teef vond ook dat zij mijn 'puppy' dan ook wel even netjes terecht mocht wijzen als hij te ver ging.
Ik vond van niet :+.
KuikenGuppy
pi_147641937
Wij hebben twee katten. Ik ben erg benieuwd hoe dat straks gaat. Eén van de twee is erg beschermend naar mij toe. Als ik 's middags even ga liggen op bed, komt ze met 1 pootje op mij liggen en houdt ze de deur in de gaten. Ze komt ook altijd even kijken hoe het met me gaat. De ander is nogal... euhm... dom? Die ligt nu vaak op mijn buik en dan wordtie geschopt :D Dan staat hij op, draait een rondje en gaat weer liggen.
Ze mogen al nooit in onze slaapkamer wanneer wij slapen, dus dat probleem hebben we niet. In de babykamer mogen ze nu af en toe snuffelen, maar alleen wanneer ik erbij ben. Ze mogen (en durven) niet in het bedje en mogen niet in de kasten o.i.d.. Zodra ik weg ga, moeten ze mee met mij en dat doen ze altijd netjes. De ruimte wordt dan ook weer afgesloten.
pi_147643606
Ik heb de combinatietest achter de rug: de kans dat ik een kind met Down, Edwards of Pataus Syndroom draag is te verwaarlozen (respectievelijk 1:3500, 1:7000 en 1:8000).

En ik ben morgen 12 weken. *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:03:11 #265
386633 Adnap
I love Life !
pi_147643811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:54 schreef McLaura het volgende:
Ik heb de combinatietest achter de rug: de kans dat ik een kind met Down, Edwards of Pataus Syndroom draag is te verwaarlozen (respectievelijk 1:3500, 1:7000 en 1:8000).

En ik ben morgen 12 weken. *O*
YES !!!!! *O* *G*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_147644479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef klumsy het volgende:
En voor mezelf een extra voor mn eigen mijlpaal, want deze kleine draak zit inmiddels net zo lang in mn buik als dat zn grote broer gedaan heeft en cervixlengte was super!
*O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147644754
Fijn dat de SEO goed was Klumsy!
En McLaura ook al een goede uitslag!
Goede berichten dames. *O*

Hier geen huisdieren, dus daar maak ik me niet druk om. Waar ik me wel druk om maak is hoe ik met een baby onze trap op en af ga lopen. Enge trap waarbij je je vast moet houden, maar dat gaat niet met een baby gok ik. Wat zijn daar jullie ervaringen mee?

Vandaag druk bezig geweest met babykamer klussen. We zijn een kamer in twee kamers aan het omtoveren. Eind van de week staat gok ik het muurtje. Dan is het een kwestie van de stukadoor erin, een nieuwe vloer en een lik verf. En dan mag ik mijn ding gaan doen. Inrichten enzo. :P

Hormonen vieren hier hoogtij. Janken om alles. Jan-ken. *O*
pi_147645564
Superfijn klumsy en McLaura! *O*

Hormonaal Dieptepunt tot nu toe vandaag bereikt trouwens. :') Ik moest het programma Popcorn Time even deïnstalleren van mijn werklaptop. Het logo van het programma is een schattig bekertje popcorn en toen er gevraagd werd of ik zeker wist dat ik het prog wilde verwijderen veranderde het blije popcorntje in een huilend popcorntje en dat vond ik zó zielig. :'( :')

Verder gaat alles hier top de laatste tijd, hoop dat ik me nog lang zo mag voelen. Vrijdag 19 weken. *O*
pi_147645636
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat een onzin :') :') :')
T werkt hier wel dus wmb prima onzin.

ze lagen hier in de kraamweek lekker bij mij in de buurt, uit logeren sturen vond ik echt onnodig en teveel voor die 2, hun leven stond door mijn opname toch al ondersteboven. Het ging iig prima.

maar ik laat ze nooit alleen met Saar, ik vertrouw ze, maar t blijven beesten... en ik kan niet voorspellen hoe toby met n slechte dag reageert op saar die in zn oog prikt of aan zn oor trekt.
S. 2014
J. 2016
pi_147646733
Fijn van de goede uitslag McLaura! :)

Hier alleen 2 schildpadden die ik zelf niet eens aan m'n vingers laat snuffelen, dus ook niet bij de kleine :+ Aquarium staat op ruim 'n meter hoog, dus daar komt Mini voorlopig nog niet bij in de buurt.

Mijn hormonen zijn stuk geloof ik... Vandaag een hoop gezeik op het werk waardoor 2 collega's behoorlijk emotioneel werden, maar het deed mij eigenlijk heel weinig (ja, ik werd er nog wat cynischer van :') ).

Kris: leuk dat je binnenkort al kunt gaan inrichten! Hier heb ik sinds het weekend al precies in m'n hoofd hoe het kamertje eruit moet gaan zien (behalve kleur, omdat we het geslacht nog niet weten), heb er ook echt zin in! :s)
En laat vriend voorlopig nog maar even in de waan dat hij inspraak heeft ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 december 2014 @ 19:43:19 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147646866
ik heb hier één kat rondlopen, maar dat is een goedsul. Die laat alles toe en Jan en Geert gaan echt niet zachtzinnig om met hem :') Als het de poes te veel wordt vlucht hij wel voor ze hoor, maar zoals vanmiddag, ik had Jan ziek uit de klas gehaald, kruipt hij ook bij Jan op de bank om hem gezelschap te houden O+

Een goede uitslag en seo voor Laura en Klumsy *O*

En ik had net een harde buik (met net 26 weken) .. was even vergeten hoe k*t dat ook al weer voelde .. hopelijk heb ik er niet te vaak last van :X

dinsdag 16 december 2014 @ 19:43:30 #272
374533 purebliss
pi_147646874
Wij hadden bij de jongens nog wel een hond. Al een dame op leeftijd, een golden retriever. Even een paar keer laten snuffelen en het was goed. Kinderen mochten er alles mee doen. De oudste was ook verschrikkelijk verdrietig toen we haar in moesten laten slapen.

Ik zag in het babytopic ( ja stiekeme meelurker af en toe ) voorbijkomen dat het goed gaat met crumpette. Fijn!

Ik ben vandaag gezakt voor mijn rijbewijs .. :( alles ging goed, kreeg tijdens de rit ook een paar complimenten dat ik zo goed keer en dat ik alles zo rustig en zelfverzekerd uitvoerde. Dus ik ging er vanuit dat ik hem eindelijk gehaald had. Maar gezakt omdat ik niet milieubewust reed? ?? Heb nog nooit zo'n onzinreden gehoord. Zelfs de rijinstructeur was behoorlijk boos. Dus ik baaaal! Op naar de volgende poging.

En ik zag nog een goede seo voor klumsy en een goede combinatietedt voor mc laura! Fijnnn !! *O*

Mijn overbuurvrouw heeft net een slechte seo achter de rug dus dat maakt me toch wel flink zenuwachtig voor 12 januari :@
pi_147647026
Selvaria, dat arme, arme, popcorntje. Heel herkenbaar. Huilbuien hier omdat ik zó veel van man hou. :')

Twist, dat klinkt herkenbaar. Al vind ik dat hormonen me heel scherp in discussies maken waar ik normaal gesproken aan het korte eind trek. :7 Maar man mag heus wel iets zeggen over de inrichting hoor. ;)

Mo, kut van je harde buik. Nog iets rustiger aan doen dan maar?

Purebliss, balen van je rijbewijs. En dat is inderdaad een stomme reden. Wat moet je dan doen? Sneller doorschakelen? Dat leer je toch sowieso al met het nieuwe rijden? Volgende keer beter! :*

O, ik heb overigens de rest van de week vrij. Heeeeeeerlijk. *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:53:15 #274
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147647280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:43 schreef purebliss het volgende:
Wij hadden bij de jongens nog wel een hond. Al een dame op leeftijd, een golden retriever. Even een paar keer laten snuffelen en het was goed. Kinderen mochten er alles mee doen. De oudste was ook verschrikkelijk verdrietig toen we haar in moesten laten slapen.

Ik zag in het babytopic ( ja stiekeme meelurker af en toe ) voorbijkomen dat het goed gaat met crumpette. Fijn!

Ik ben vandaag gezakt voor mijn rijbewijs .. :( alles ging goed, kreeg tijdens de rit ook een paar complimenten dat ik zo goed keer en dat ik alles zo rustig en zelfverzekerd uitvoerde. Dus ik ging er vanuit dat ik hem eindelijk gehaald had. Maar gezakt omdat ik niet milieubewust reed? ?? Heb nog nooit zo'n onzinreden gehoord. Zelfs de rijinstructeur was behoorlijk boos. Dus ik baaaal! Op naar de volgende poging.

En ik zag nog een goede seo voor klumsy en een goede combinatietedt voor mc laura! Fijnnn !! *O*

Mijn overbuurvrouw heeft net een slechte seo achter de rug dus dat maakt me toch wel flink zenuwachtig voor 12 januari :@
Ik heb nog nooit van die reden gehoord om iemand te laten zakken. Wat raar zeg. Net alsof dat met je rijkunsten te maken heeft. Balen zeg! Hopelijk volgende keer meer geluk en een leukere examinator!!!
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:24:15 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147648588
Hoi *O* O+ :D
voorzichtige hallo, t is nog heel pril, dus nog niks in updatetopic please...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 december 2014 @ 20:26:09 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147648648
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:24 schreef mousemicky het volgende:

voorzichtige welkom dan!!! *O*

dinsdag 16 december 2014 @ 20:26:15 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147648651
MM O+ Gefeli!
KuikenGuppy
pi_147648691
Gefeliciteerd mousemickey! *O*

Wat een goed nieuws bij de nekplooi Laura! *O*

Purebliss ik vind het echt een drogreden! Dit was al staatsexamen toch? Kan me niet voorstellen dat dit je zenuwen goed doet voor de volgende keer.
pi_147649000
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:24 schreef mousemicky het volgende:
:o *O* zat je onder een kloon in WohTS of kom je zo binnenstormen? Wat leuk!
Kwak
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:37:59 #280
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147649142
Nope, geen WohTS, ik kom gewoon zo maar binnenvallen. Is meer mijn stijl ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:41:03 #281
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147649297
Wat fijn van de goede uitslag McLaura!!
En klumsy ook een goede SEO, nog vergeten te juichen daarvoor! :')

Purebliss, wat een ontzettend stomme reden. Tenzij je steeds pas met 3000 toeren doorschakelt en alleen op de rem afremt enzo vind ik het echt onzinnig.

Hormonen, ik heb ze denk ik niet. Geen last van emoties. Eerder ben ik nu juist wat vlak doordat ik zo moe ben en heb daardoor eigenlijk nergens puf voor.

Babykamer is nu studeerkamer en ik zal het best jammer vinden om dat op te geven... Dus denk dat we daar voorlopig niet aan beginnen. Nog tijd genoeg voor sowieso. En eerst maar de echo afwachten.
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:43:43 #282
374533 purebliss
pi_147649426
Gefeliciteerd mm!! *O*

Ja ik vind het een absoluut geen reden om iemand te laten zakken. Speciale verrichtingen en alles gingen ook supergoed. Voor mijn gevoel geen fout gemaakt. Dus baal er flink van. Als ik een ingreep of iets dergelijks gehad zou hebben was het anders. Maar wat doe je er aan? Denk niet dat bezwaar indienen nog veel verschil maakt :(
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:56:57 #283
348178 NotTheSame
pi_147650094
Gefeliciteerd MM!

PureBliss wat een achterlijke reden zeg :( .

Huisdieren hebben we niet dus daar kan ik niet over meepraten.

Vandaag een bijzonder goede dag gehad. Geen gerommel, geen bekkenpijn, alleen een allergieaanval in de winkel. Draak en ik zijn jarig maar op mijn ouders na (gelukkig) geen bezoek gehad.
Even lekker met mijn moeder en oma naar de Action geweest en daarna maar voor de eerste keer sinds de verhuizing zelf de hele benedenverdieping gepoetst. Lekker op m'n dooie gemakje, Draak had het toch veel te druk met moederen over d'r nieuwe pop om mij in de weg te lopen 8-). Mijn ouders kwamen na het eten nog even binnen vallen en die heb ik net vakkundig de hutbuit gebonjourd :W , en nu lekker met de pootjes omhoog op de bank!
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:27:33 #284
374533 purebliss
pi_147651559
Dubbel gefeliciteerd nts!
pi_147655019
NTS gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Wekom MM :)

Echo in het ziekenhuis gehad (veel mooier beeld trouwens!) en zij zetten me voorlopig terug op 7 weken 4 dagen (scheelt 2 daagjes). Zag er allemaal prima uit. Definitieve termijnecho is 7 januari. Ze konden nog steeds niet duidelijk uitleggen waarom het nou nodig was :') maar het was wel weer erg mooi om te zien. De gynaecoloog is ook erg aardig, scheelt weer.
Sara
Merel
Ukje
pi_147659778
Vannacht goed geslapen en zelfs geen heuppijn! Vanavond wat hoofdpijn en na een dutje net nu weer goed wakker :')

Goed blijven smeren Lijnloos, olie of vochtinbrengende crème helpt hopelijk beter! Ik had een paar weken terug vooral aan de rechterkant jeuk, net boven m'n tepel. 'S avonds zonder bh leek het net of er steeds een pluisje zat te kriebelen, tot ik er na een aantal dagen achterkwam dat het rode plekje daar een streep was.. Op m'n tenen voor de badkamerspiegel bleek het helemaal rondom m'n tepels te zitten :o. Weet niet of smeren had geholpen en of jeuk betekend dat je huid aan het rekken is of niet hoor ;).

Goede SEO Klumsy *O* hopelijk is het hartje morgen goed te zien! Mijn SEO was ook in 2 delen omdat meneer een lege maag had en niet wilde drinken tijdens de echo. Bij 3-D echo was het eerste wat ze aanwees het volle maagje, ik dacht "ja, die ken ik nog" :P

Cholula bijna vakantie en weer een hele tand!

Faptist, ik lig soms ook half op m'n zij en op m'n buik als dat lukt, hoop dan dat ik minder snel draai. Maar vind het meestal snel niet heel lekker meer liggen en draai weer door naar m'n zij. Als baby wakker is gaat ie ook altijd naar het bed schoppen als ik ietsje op m'n buik lig, dan kan ik meteen niet meer in slaap komen!

Morgen strippen bij mw Cleany, hopelijk zet het dan snel door, spannend!

Beterschap Mellie, bij mijn verkoudheid hielp die zoutoplossing ook niks.. Gewone neusspray mag op zich als je je aan de dosering houdt en het kort gebruikt, maar de apotheek en de vk hielden het bij die zoutoplossing.. Heb het toen maar afgewacht, het was bij mij alleen een verstopte neus. Bij jou misschien toch kijken naar andere neusspray? Beterschap!

Aww die foto's GM O+

Ah, Crumpette post nog steeds wel bij het babytopic? Gelukkig! Ze is er vast al helemaal klaar voor nu, nog even de laatste loodjes!

Goede npm uitslagen voor McLaura *O*

Wat voor k*treden is dat nou weer.. Heb echt nog nooit gehoord dat dat een reden is om iemand te laten zakken, wat balen zeg Purebliss!! :* Wat naar voor je buurvrouw..

Welkom MouseMicky! *O*

Gelukkig dat alles weer rustig is in je buik NTS! Gefeliciteerd met de verjaardagen!

Goede echo van Fuente *O* apart dat het zo vaak is, maar ach, dan heb je hem/haar nog een keertje extra gezien!
pi_147660028
Over huisdieren, heb zelf 1 kat (en 2 cavia's, maar denk maar zo dat die het probleem niet gaan zijn :P). Hij is nog vrij jong, net 1,5 nu en heeft soms z'n etterige buien, daarna gaat ie weer lief liggen. Vreemden (vooral mannen) vind ie wel eng. Dan gaat hij blazen, maar als iemand dan alsnog hem probeert te aaien, is het ook weer goed, hij valt niemand aan. Geen idee hoe hij met kinderen is, denk dat ie vooral van een afstandje toe moet kijken eerst en dat het dan goed komt. Helaas hebben we geen slaapkamer, dus kunnen we hem daar niet weghouden. Heb hoop dat ie niet in het ledikantje springt als de baby erin ligt of in ieder geval wel lief doet. Hebben al veel verdriet gehad van de vorige kat die met 1,5 plotseling verdwenen is, wil deze echt niet kwijt! Hij valt nooit iemand aan (tenzij je em een tijdje uitdaagd en met hem gaat spelen) dus ik hoop dat ik straks geen moeilijke keuze hoef te maken!

Hema was snel, m'n badpak lag al klaar! Nou snel eens kijken wanneer ik kan gaan zwemmen, nog bedank voor de tip (Danaa was het toch?)!!
Ook even langsgeweest bij Hunkemoller, ben aangekomen en m'n borsten voelen sinds een paar dagen ineens wat pijnlijker en zwaarder. Onderwijdte is meer geworden, dat had ik al door. Heb nu nieuwe bh die nog wat kan rekken, maar wel met dubbele laag zodat het niet doorschijnt :). Zat al bijna aansluitend qua cup, was beter omdat ik dan nog wat erin kan groeien en niet weer over ruim een maand langs kan komen.. Schrok wel even van de maat, ik begon op 75C en deze is 85E, waar haal ik het ineens vandaan :P
pi_147661553
:O een slechte nacht gehad.

Fijn dat je badpak er zo snel is Gevalletje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 07:43:49 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147661576
fijn van het mooie echobeeld Fuente!

Ik had ook zo'n grotere cupmaat Gevalletje; ik droeg nooit beha's omdat ik dacht dat ik ze voor mijn gevoel niet nodig had met een a cup ofzo :P ging ik langs de H&M, had ik ineens 85c :') en de cupmaat wordt nog groter bij mij met voeden straks :P

Baggernacht hier ; gisteren bewust op tijd naar bed gegaan zodat ik uitgerust zou zijn om een hyperactieve kleuter te ondervangen, maar ik was om stipt 1 uur al weer wakker en daarna zo'n zes of zeven keer m'n bed uit geweest geloof ik :') En J&G zitten heel rustig bob de bouwer te kijken nu O+

pi_147661660
NTS,alsnog dubbel gefeliciteerd!!! Rommelt er vandaag weer iets?

Mousemickey, voorzichtig welkom dan :) Zo binnen vallen is altijd leuk :D

@grotere bh's: Ik ga straks waarschijnlijk eens kijken. Heb tot nu toe bh's van mijn vrouw aan gedaan, die zijn sowieso een maat groter. Ik gok dat ik van 80C naar heul groot moet...
DMJO: worden borsten altijd groter met voeden of heb jij gewoon die ervaring? Is wel handig om te weten wanneer ik ga kijken voor een voedingsbh. Heb ik dan mijn huidige maat nodig of nóg een maat groter?

McLaura: Fijn van de nekplooimeting! ^O^ Goed gedaan!

Crumpette, hoe is het met je?

Cleany, hoe is het met je vrouw? Nu mag het onderhand wel, toch?

Fuente, ik vind het nog steeds raar zo ineens 'extra' mag/moest kijken naar je kindje, maar het is vast geen straf :)
pi_147661673
Jeuktieten. }:|
  woensdag 17 december 2014 @ 08:26:31 #292
374533 purebliss
pi_147661774
Haha gevalletje, ik dacht dat die van mij vast niet veel zoeken groeien omdat ik nog 1x bv geef. Maar is stond gister voor de spiegel na het douchen en dacht: OMGG! IK HEB TIETEN! Nou zoiets dus.. _o-

Hele nacht liggen piekeren over waarom ik nou gezakt ben:( kan echt geen 'normale' reden bedenken. Ik had liever een ingreep gehad ofzo geloof ik..

Fijne dag iedereen!!
pi_147661777
Djmo ook al een baggernacht! Wel heel prettig dat ze rustig TV kijken!

Goed zittende beha's is zo'n verbetering. Echt iets wat ik het geld meer dan waar vind.

Ik zit in de fitness van mijn werk en de één na de ander komt even informeren hoe het met me gaat.
  woensdag 17 december 2014 @ 08:27:02 #294
374533 purebliss
pi_147661779
.

[ Bericht 99% gewijzigd door purebliss op 17-12-2014 09:29:00 (Quote ipv edit) ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 09:20:44 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147662335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 08:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO: worden borsten altijd groter met voeden of heb jij gewoon die ervaring? Is wel handig om te weten wanneer ik ga kijken voor een voedingsbh. Heb ik dan mijn huidige maat nodig of nóg een maat groter?
is mijn eigen ervaring, ik kan niet voor anderen spreken ;)

woensdag 17 december 2014 @ 09:34:04 #296
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147662532
MevrCactus, ik zou voedingsbeha's niet te vroeg kopen, en als je ze koopt, ietsje ruim, met veel verstelruimte. Ik ging de vorige zwangerschap van 75D naar 80F :(. Groeide niet meer na de bevalling, maar das niet standaard.

En ja, 80F is een rotmaat om te kopen. Welke idioot heeft bedacht dat voedingsbeha's bij de prenatal en hema maar tot cup D/E gaan. Dat heb ik normaal al! Ik hoop dit keer als t allemaal goed gaat enzo op iets minder groei, zodat ik kan gebruiken wat ik nog heb liggen...
pi_147662548
Verschilt zo per persoon. Die van mij zijn een halve cupmaat gegroeid in de zwangerschap (100E naar een krappe 100 F) en niet verder na de bevalling. Heb geen noemenswaardige stuwing gehad bijvoorbeeld.

In mijn maat kan ii toch nooit ergens standaard behas kopen en de mooie voesingsbehas van mammae enzo zijn qua omvang ook te klein... -O-
Kwak
  woensdag 17 december 2014 @ 09:42:06 #298
348178 NotTheSame
pi_147662655
Hier van 70A naar 75D, en de vorige keer waren ze door de borstvoeding nog een maatje groter maar de omvang slonk weer dus ik vermoed dat we straks naar 70E moeten gaan zoeken.

Verder niks te melden hier. Het rommelt af en toe maar niets noemenswaardigs. Vandaag relaxdagje op wat stofzuigen en dweilen na.
pi_147663179
Mijne zijn niks gegroeid. Ik heb al minstens 4 jaar 80E :) Ze ploffen straks weer van de stuwing, maar verder zal het niet veel groeien denk ik. Ook wel weer fijn, scheelt weer bh's kopen :)
  woensdag 17 december 2014 @ 10:24:08 #300
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147663443
McLaura had een mooie uitslag van de combinatietest, dus dat is wel een stickertje waard! Dit keer is een een superglimmend lieveheersbeestje

uiteraard ook voor Fuente een sticker, want gewoon weer een goeie echo. Maar dan dit keer wel een klein banaantje, maar wel met die poesjes :P
  woensdag 17 december 2014 @ 10:42:13 #301
374533 purebliss
pi_147663858
Hoe komen ze er ook op? Een banaan met poesjes _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')