Zolang jij je kind niet zelf rekenen gaat leren, komt alles goedquote:Op vrijdag 12 december 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
De echo zag er goed uit! Dolgelukkig zijn we! Misschien ben ik wel wat verder dan gedacht, want de kleine hersenen en zn benen lopen een week voor.
Volgende week weer controle bij mijn gynaecoloog en dan wil ik een echte datum hebben
Ik blijf nu nog even staan, maar wellicht kruip ik nog wat voor
En oh, de OP heb ik maar aangepast
quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
De echo zag er goed uit! Dolgelukkig zijn we! Misschien ben ik wel wat verder dan gedacht, want de kleine hersenen en zn benen lopen een week voor.
Volgende week weer controle bij mijn gynaecoloog en dan wil ik een echte datum hebben
Wat fijn!!quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:08 schreef Vlindur het volgende:
Ga ik fixenquote:Op vrijdag 12 december 2014 11:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat fijn!!
Maar na de termijnecho heb je toch gewoon een datum? Daarna moeten ze toch niet meer gaan schuiven?
Mag ik ook in de OP? 13 juli
Interesting..... ik ben dan straks benieuwd wat je bij mij goktquote:Op vrijdag 12 december 2014 11:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nah! Ik dacht ook echt roze bij vlindur...
dat had een aanwijzing moeten zijn want ik gok altijd fout![]()
Maarruh:een broertje voor R. en J.
Dat maakt het wel een beetje goedquote:Op vrijdag 12 december 2014 10:23 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Haha, nee. Op een andere afdeling waar ik net even langsliep was er een van de dames wel oplettend genoeg om te vragen hoe het was gister en of ik het al wist. Toen ik mijn handen wijd deed vroeg ze of het dus een meisje werd met mijn roze trui. Dus daar is het in ieder geval binnen gekomen.
Dat daarna een andere vader moest vragen of verder ook alles goed was, is dan ook niet meer zo erg.
Wist jij nou al wat het werd?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef twist02 het volgende:
Vlindur nog een jongen erbij!![]()
Phaidra fijn dat de echo goed was!
Is dit jouw manier om de tijd sneller te laten gaan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wist jij nou al wat het werd?
Ik heb mijzelf ook maar even een paar dagen omhoog gezetAls mn gynaecoloog het er niet mee eens is verander ik het wel weer
Nope, SEO is 24 december pas... Maar we wachten geduldig afquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wist jij nou al wat het werd?
Ik heb mijzelf ook maar even een paar dagen omhoog gezetAls mn gynaecoloog het er niet mee eens is verander ik het wel weer
Volgens mij is het redelijk betrouwbaar en als je twijfelt, mag je gratis terug komen en dan kijken ze nog eens. Ik heb er toentertijd ook over getwijfeld, maar toch te lui geweest om een afspraak te makenquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Minarosa het volgende:
Jeeeej een jongetje voor Vlindur en een goede echo voor IMA! En al een baby voor de llm'ers?
Ik zag dat hier in de stad een echolocatie is waar je vanaf 14 weken (as. zondag) een geslachtsecho kunt laten doen. Ik ben zo benieuwd, het maakt ons niets uit maar we willen het graag weten
, maar is het al betrouwbaar bij die termijn? Als ze het niet kunnen zien mag je later gratis terugkomen. Waar zit 'm eigenlijk het risico in, dat het niet te zien is of dat ze het verkeerd zien en we bij de twintigwekenecho alsnog iets anders te horen krijgen? (Dat lijkt me eigenlijk best hilarisch op dit moment, maar ik weet niet precies waarom
)
Ik dring hoe dan ook voorquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Is dit jouw manier om de tijd sneller te laten gaan?
Oh, dan moet je nog lang wachten! Succes nog tot die tijd!quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nope, SEO is 24 december pas... Maar we wachten geduldig af
Inderdaad...quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh, dan moet je nog lang wachten! Succes nog tot die tijd!
Tja... geen idee, maar wel leuk om het zo snel al te weten toch? Met enige terughoudendheid misschien in geval van scheef kijken. Teamgenootje van me had gewoon tijdens de 20-weken-echo te horen gekregen dat het een meiske werd... die stonden heel raar te kijken toen er toch een piemel uit kwamquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:17 schreef Minarosa het volgende:
Jeeeej een jongetje voor Vlindur en een goede echo voor IMA! En al een baby voor de llm'ers?
Ik zag dat hier in de stad een echolocatie is waar je vanaf 14 weken (as. zondag) een geslachtsecho kunt laten doen. Ik ben zo benieuwd, het maakt ons niets uit maar we willen het graag weten
, maar is het al betrouwbaar bij die termijn? Als ze het niet kunnen zien mag je later gratis terugkomen. Waar zit 'm eigenlijk het risico in, dat het niet te zien is of dat ze het verkeerd zien en we bij de twintigwekenecho alsnog iets anders te horen krijgen? (Dat lijkt me eigenlijk best hilarisch op dit moment, maar ik weet niet precies waarom
)
Haha, en als-ie er dan toch naast zit, mag je je baby gratis bij 'm ruilen ofzo?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:36 schreef Kyara het volgende:
In mijn omgeving zit iemand die "garantie" geeft op zijn geslachtsbepaling
Je krijg een gratis ombouw-operatie als er toch een piem0l aan blijkt te zitten?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:36 schreef Kyara het volgende:
In mijn omgeving zit iemand die "garantie" geeft op zijn geslachtsbepaling
Oh, da's inderdaad wel een iets passendere oplossing!quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:43 schreef Kyara het volgende:
Nee maar je krijgt dan geloof ik wel een flink bedrag om alle kleding, dekentjes, verf opnieuw te kopen
quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:39 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, en als-ie er dan toch naast zit, mag je je baby gratis bij 'm ruilen ofzo?
Nee, het is niet vies. En ook niet echt vervelend, tenzij je wel diabetes gravidarum hebt, dan ben je er even naar van.quote:Op zaterdag 13 december 2014 07:41 schreef Fannetje het volgende:
Nikoos, gefeliciteerd met je toekomstige dochter!
En Vlindur nog een zoon, een echt mannengezin!
Ik was donderdag bij de vk en waar ik bij m'n dochter met deze termijn werd doorgestuurd naar de gynaecoloog vanwege hypertensie, was m'n onderdruk nu nog prima, 80! Dus ik heb weer een sticker gekregen en mag over vier weken terugkomen.
Tussendoor mag ik nog wel even naar het ziekenhuis voor een suikerdrankje. Bij m'n dochter heb ik dat niet gehad. Wat zijn de ervaringen hier? Erg vies?
Mwah dat verschilt wel van persoon tot persoon eigenlijk hoorquote:Op zaterdag 13 december 2014 10:39 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nee, het is niet vies. En ook niet echt vervelend, tenzij je wel diabetes gravidarum hebt, dan ben je er even naar van.
Ik ben blij dat ik hem niet mag doen dit keer, omdat ik al hypoglycemie heb en er behoorlijk heftig op zou kunnen reageren.
ik las schoonvaders als in meervoud . dacht even HUH?!?! have fun!quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:12 schreef Nikooos het volgende:
Twist 20 weken!
Zijn wij ook ooit geweest
Stickers komen na het weekend weer. Nu eerst met schoonvaders de meubels van de kinderkamer ophalen!
quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:12 schreef Nikooos het volgende:
Twist 20 weken!
Zijn wij ook ooit geweest
Stickers komen na het weekend weer. Nu eerst met schoonvaders de meubels van de kinderkamer ophalen!
geen redden meer aanquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:28 schreef twist02 het volgende:
[..]!
DJMO beterschap!
Hier ook gezegend met een hele handige schoonvaderdie in z'n kerstvakantie 'even' een muurtje komt zetten (ze zijn nu de spullen gaan halen). En dan hebben we de maand januari om alles te verven/behangen want begin februari komen de meubeltjes!
![]()
Vind het inderdaad echt leuk om met die babykamer aan de slag te gaanWe zijn ook al weken van alles aan het opruimen, wat normaal gesproken niet echt mijn hobby is zeg maar
bij mij ook niet hoorquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef twist02 het volgende:
Haha, ik hoop het!Dat zag echt niemand aankomen bij mij!
Het kan hoor.. ik heb ook twee schoonvaders en twee schoonmoedersquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik las schoonvaders als in meervoud . dacht even HUH?!?! have fun!
ik ben inmiddels bezig met de voorbereidingen voor 3e kerstdag en Jan z'n verjaardag. Gaan twee hele drukke dagen worden(ik denk drukker dan wanneer ik ze gewoon met de kerst zelf thuis had gehad
)
in het uitverkooprek bij de H&M , was een lucky shotquote:Op zaterdag 13 december 2014 16:51 schreef Gevalletje het volgende:
Lees straks even goed bij, ben een beetje gefrustreerd. Heb al een tijd niet gezwommen en wilde dat weer gaan doen, maar m'n bikini's zijn te klein en die triangeldingen geven dus ook geen ondersteuning. Blijken ze dus in de winter nergens bikini's of badpakken te verkopen! Ook geen positiebadpakken bij Prenatal. Mensen willen in de winter toch ook naar het zwembad??
Zo dat is eruit. Verder was het shoppen niet geheel nutteloos, heb wel een lakentje en hoeslakens gekocht voor ledikant (was aanbieding bij Prenatal)en nog 2 topjes, dus ik mag niet klagen
.
DJMO, ik zag laatst een foto in het buikentopic waar je een badpak paste, waar was dat? Of had je die online besteld? Denk dat ik dat moet doen, al pas ik het liever eerst omdat ik m'n maten nu niet zo goed weet..
Gevalletje: Is dit wat voor je? http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45560106quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:51 schreef Gevalletje het volgende:
Lees straks even goed bij, ben een beetje gefrustreerd. Heb al een tijd niet gezwommen en wilde dat weer gaan doen, maar m'n bikini's zijn te klein en die triangeldingen geven dus ook geen ondersteuning. Blijken ze dus in de winter nergens bikini's of badpakken te verkopen! Ook geen positiebadpakken bij Prenatal. Mensen willen in de winter toch ook naar het zwembad??
Zo dat is eruit. Verder was het shoppen niet geheel nutteloos, heb wel een lakentje en hoeslakens gekocht voor ledikant (was aanbieding bij Prenatal)en nog 2 topjes, dus ik mag niet klagen
.
DJMO, ik zag laatst een foto in het buikentopic waar je een badpak paste, waar was dat? Of had je die online besteld? Denk dat ik dat moet doen, al pas ik het liever eerst omdat ik m'n maten nu niet zo goed weet..
Dank je wel voor de tip, ik houd het in mijn achterhoofd.quote:Op maandag 8 december 2014 17:14 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, XcUZ_Me heeft ook EDS (ik weet even niet welke variant) en heeft een dochtertje van 1. Wellicht kan je haar nog vragen naar ervaring over de zwangerschap?
Faptist, ik wilde nog even zeggen dat jouw zwangerschap wel heel bijzonder is. Wat een geweldig cadeautje van moeder natuur!
Vervelend allemaal zeg, dat is ook niet niks zeg. Wel fijn dat ze er zo positief instaat. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor jullie.quote:Op maandag 8 december 2014 18:00 schreef Fuente het volgende:
LuDann, even spoiler want lang etc
*knip*
Jammer is dat, helaas hoor je het vaker bij mensen met een aandoening die niet op het eerste oog zichtbaar is. Fijn dat het iets beter met hem gaat.quote:Op maandag 8 december 2014 18:33 schreef faptist het volgende:
*knip*
De leerling is nu 15 en hij heeft er echt last van sinds groep 7, dacht ik. Bij ons op school worden er pas sinds vorig jaar echt aanpassingen voor hem gedaan. Ik was toen zijn mentor en heb echt kwaad ingegrepen. Wat heb je een achterlijke docenten op mijn school rondlopen..
Heeft hij les op de 2e etage, boeken vergeten. Laten ze hem 2x2 trappen afrennen (!) om ze te halen. Komt hij weer boven (weer 2x2 trappen) klagen ze dat het zolang geduurd heeft en dat het dan niet meer nodig is om hem vervolgens strafwerk te geven.. grrrrr..
Nu heeft hij een rolkoffer met laptop. Zodat hij niet meer hoeft te schrijven.
Een liftpas en veel vrijstelling voor gym. Gaat nu wel iets beter met hem , geloof ik.
Vannacht heb ik waardeloos geslapen. Ze heeft me echt wakker gehouden met het getrap en geduw, maar ach.. liever dat dan niets voelen
Vanmorgen dus een trage opstart gehad op mijn werk.
En morgen feest want dan ben ik 24 weken! woehoeeeee
Aww... *knuffel* Ik hoop dat alles goed gaat en dat we snel van je horen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:14 schreef StarDust_ het volgende:
Spannend is het inderdaad! Weet ook echt niet wat ik moet verwachten...
En daar word ik ook weer een beetje bang van, ben er nog helemaal niet aan toe om te bevallen... Vanochtend moest ik ook huilen toen mijn vliezen braken...
Ja, daar zijn hier wel plannen voor in ieder geval zoals je inmiddels weet. Leuk!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:21 schreef Stippelrientje het volgende:
@LuDann Heb jij over de 9 maandenbeurs gedacht? Misschien kunnen we wel meeten
en natuurlijk ook met anderen die daar zin in hebben![]()
Topsport kan inderdaad funest zijn helaas... hier ook hoog niveau turnen gedaan voor de diagnose. Broertje (ook met vermoedelijke diagnose EDS-HT) is tot zijn 25e zonder noemenswaardige problemen topatleet geweest (medailles op het NK hardlopen) maar daarna hebben de blessures hem ook ingehaald helaas.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:51 schreef Gevalletje het volgende:
Veel info over EDS, vind het wel interessant. Vriendin van me kwam er achter toen ze al volwassen was en als kind topsport had gedaan..
Sterkte Fuente! Fijn dat je dochter er goed mee omgaat
Over gewichtstoename.. In het eerste trimester een kilo of 2-3 geloof ik. Maar ik ben het aan het inhalen. Gaat sinds een week of 20 ineens hard, zit al op 8 kilo nu.. Merk het ook weer aan m'n bh's, de band begint strak te zitten. Maar m'n broeken zitten nog steeds goed, dus m'n benen zijn niet of niet veel dikker geworden, het blijft vooral m'n buik en borsten. Ontdekte eergisteren wel m'n eerste tijgerstrepen.. Op m'n borsten
die zijn maar ruim een cup gegroeid dus had ze daar even niet verwacht. Achja, is voor een goed doel en m'n vriend lijkt het nog niet eens te zijn opgevallen
Ik ben dol op dat soort dingen, het moet ook niet al te serieus zijn allemaal toch? Dan is de lol er wel een beetje af.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:27 schreef Melliemuis het volgende:
Verjaardagskadootje van een vriend, ik denk dat niemand ons als serieuze ouders gaat zien
niet dat ik dat zelf ook doe maar whatever
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je goede echoquote:Op zaterdag 13 december 2014 16:14 schreef LuDann het volgende:
Hoi![]()
Sorry, ik heb niet bijgelezen, dat ga ik nog wel doen hoor! Ik ben zoooo moe de laatste week, ik kan wel 20 uur slapen per dag.
[ afbeelding ]
Hier onze Vlek, afgelopen woensdag op exact 7 weken geschat. Loopt ietsje voor dusKnipperend hartje duidelijk gezien!
Zo blij en opgelucht dat het zit waar het hoort te zitten en dat alles tot zover 'klopt'!
Mijn nieuwe uitgerekende datum is 29 juli 2015, maar ik krijg 31 december met 10 weken de volgende echo, mogelijk dat ze het dan weer bijstellen.
Trotse pappa stond helemaal te glunderen, en sleurde me daarna mee naar de Prenatal.
Gisteren was mijn 30e verjaardag, na een gevuld ei wat niet zo goed viel de halve dag op bed gelegen.Gelukkig voelde ik me in de avond weer goed genoeg om naar de Japanner te gaan, een verassing van mijn meneer.
Daar de vraag of het een jongen of een meisje was (ik ben dus nog geen 8 weken, maar om die buik van me kun je moeilijk heen kennelijk, ook al is het vooral lucht of darmen of weet ik wat).
info over vaccinaties etc is belangrijk vroeg in de zwangerschap, als je niet tegen rode hond gevaccineerd bent en geen aantistoffen hebt krijg je adviezen mbt mijden van rode hond enz (komt bijna niet voor) ,als je niet weet of je 1 van beiden gehad hebt dan kunnen ze het prikken bij het lab wat je na de intake mee krijgt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je goede echoWat een vroege al. Is dat met een reden?
Ik ben volgens mn laatste (onregelmatige) menstruatie maandag 7 weken en ik heb donderdag een intake bij de verloskundige, maar voor een echo maken vonden ze het komende week nog te vroeg omdat het niet zeker is of ze dan al goed iets kunnen zien. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik misschien minder ver ben vanwege een lange cyclus daarvoor. De afspraak voor de echo wordt donderdag pas gemaakt. Dat zal dus pas na de kerst worden denk ik.
Ik heb vandaag het vragenformulier binnen gekregen voor de intake, maar wat een vragen zeg... Ik had blijkbaar meer interesse moeten tonen in mijn eigen en mijn families medische geschiedenis. Geen idee of ik rode hond of waterpokken heb gehad en of ik daarvoor gevaccineerd ben. En mn vader slikt pillen voor zn bloed, maar geen idee waarvoor precies. En aangekruist dat er geen baby's met heupproblemen zijn in de familie, lees ik daarna in het verloskundige rapport van mijn eigen geboorte bij aangeboren afwijkingen een aantekening over heupen die verder onleesbaar isToch best lastig van die ouders die nog van niets weten en wat we graag zo willen houden tot de eerste echo.
Ik heb het syndroom van Ehlers-Danlos HT en epilepsie met medicatie, dus ben medisch. Voor een uitgebreide discussie moet je even teruglezen of me een PM sturen, want ik wil ook weer niet het hele topic volspuien met EDS gerelateerde dingen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 20:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je goede echoWat een vroege al. Is dat met een reden?
Ik ben volgens mn laatste (onregelmatige) menstruatie maandag 7 weken en ik heb donderdag een intake bij de verloskundige, maar voor een echo maken vonden ze het komende week nog te vroeg omdat het niet zeker is of ze dan al goed iets kunnen zien. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik misschien minder ver ben vanwege een lange cyclus daarvoor. De afspraak voor de echo wordt donderdag pas gemaakt. Dat zal dus pas na de kerst worden denk ik.
Ik heb vandaag het vragenformulier binnen gekregen voor de intake, maar wat een vragen zeg... Ik had blijkbaar meer interesse moeten tonen in mijn eigen en mijn families medische geschiedenis. Geen idee of ik rode hond of waterpokken heb gehad en of ik daarvoor gevaccineerd ben. En mn vader slikt pillen voor zn bloed, maar geen idee waarvoor precies. En aangekruist dat er geen baby's met heupproblemen zijn in de familie, lees ik daarna in het verloskundige rapport van mijn eigen geboorte bij aangeboren afwijkingen een aantekening over heupen die verder onleesbaar isToch best lastig van die ouders die nog van niets weten en wat we graag zo willen houden tot de eerste echo.
Ik ben geboren in 1984 en heb die BMR overigens wel tweemaal gehad, maar dan op 9 en 10- jarige leeftijd. Ik weet alleen niet of daar een speciale reden voor was (lokale uitbraak oid).quote:Welke mensen zijn tegen bof gevaccineerd via het rijksvaccinatie programma (RVP)?
Mensen geboren vanaf 1987 hebben in het RVP tweemaal het vaccin gehad: op de leeftijd van 14
maanden en 9 jaar. Mensen geboren tussen 1978 en 1987 hebben eenmaal het vaccin gehad, op de leeftijd van 9 jaar. Vaccinatiegegevens kunnen eventueel opgevraagd worden bij het RIVM-RCP .
Advies
Met twee vaccins ben je beter beschermd tegen de bof. Studenten die in het verleden maar één (of geen) BMR (Bof Mazelen Rode hond) vaccinatie gehad hebben wordt geadviseerd alsnog een (of twee) vaccinatie(s) te halen.
Ah, dat had ik gelezen idd, had alleen even niet onthouden dat jij dat was.quote:
Ikzelf heb op 9-jarige leeftijd zowel een DTP (Difterie, Tetanus, Polio) als een BMR (Bof, Mazelen, Rode Hond) vaccinatie gehad, ook volgens het standaardprogramma. Zou dus een van beiden of allebei kunnen zijn dan denk ik? Staat me overigens net als bij jou, nog levendig bij ja.quote:Op zondag 14 december 2014 00:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, dat had ik gelezen idd, had alleen even niet onthouden dat jij dat was.
Thanks voor de info LuDann en Mignonne! Hier ook uit 1984 en ik ben toen ik 9 was wel gevaccineerd weet ik nog wel, maar geen idee waarvoor. Ik heb in ieder geval wel alle standaardvaccinaties gehad. Maar dat kan ik (deels) dus iig makkelijk uitzoeken en anders evt laten testen!
In de aantekeningen staat bij aangeboren afwijkingen "geen zichtbare heupen ietsonleesbaars". Misschien schreven ze het toen hier wel juist op als er niks was ofzo? Ik heb er iig een foto van gemaakt, mag de verloskundige kijken of ze het kan ontcijferen en anders volgt die info later wel als het toch pas over een heel aantal maanden van belang is.
En niks mis met zo'n uitgebreide vragenlijst, beter dat ze vragen wat nodig is dan dat ze er vanuit gaan dat ik alles vertel terwijl ik blijkbaar dus geen idee heb waar ik allemaal aan moet denken. Ik had er alleen niet op gerekend dat het zoveel was (en dat ik blijkbaar slecht op de hoogte ben).
Ik heb geen idee in hoeverre dit in jouw vakgebied valt hoor, maar weet jij toevallig hoe het met Toxosplasmose zit als je eerder in je leven een primaire besmetting hebt doorgemaakt? De kattenbak verschonen wordt natuurlijk nog steeds afgeraden, maar als je als zwangere een levenslange immuniteit hebt doordat je het een keer gehad hebt, kun je het dan ook moeilijker aan je baby doorgeven?quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
info over vaccinaties etc is belangrijk vroeg in de zwangerschap, als je niet tegen rode hond gevaccineerd bent en geen aantistoffen hebt krijg je adviezen mbt mijden van rode hond enz (komt bijna niet voor) ,als je niet weet of je 1 van beiden gehad hebt dan kunnen ze het prikken bij het lab wat je na de intake mee krijgt.
Over die heupjes, dat is vooral relevant na de geboorte, als je dat dus later navraagt is dat niet zo'n punt.
Het belangrijkste om te weten is hoge bloeddruk en/of diabetes in je familie en aangeboren afwijkingen zoals hartafwijkingen bijvoorbeeld.
Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo'n vragenlijst, want je wilt niet weten hoeveel mensen op een spreekuur komen en totaal geen idee hebben en ook niet verwacht hadden zoveel/zulke vragen te krijgen.
Jeetje, trekken jullie het nog een beetje?quote:
Ja hoor, hoewel m'n vrouw niet veel meer kan. Onze eerste zoon moest ook gehaald worden met 41w6. Raadselachtig dat het nu weer dreigt te gebeuren.quote:Op zondag 14 december 2014 00:49 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb geen idee in hoeverre dit in jouw vakgebied valt hoor, maar weet jij toevallig hoe het met Toxosplasmose zit als je eerder in je leven een primaire besmetting hebt doorgemaakt? De kattenbak verschonen wordt natuurlijk nog steeds afgeraden, maar als je als zwangere een levenslange immuniteit hebt doordat je het een keer gehad hebt, kun je het dan ook moeilijker aan je baby doorgeven?
[..]
Jeetje, trekken jullie het nog een beetje?
Als je alleen achteraf (dus na een krab- of bijtincident) bent geënt, heb je als het goed is ter preventie antiserum en een reeks van 5 entingen over de loop van een maand gehad. In principe ben je dan een hele tijd 'immuun', maar 'immuun' houdt in dit geval alleen in dat je bij een volgend incident slechts 2 ipv 5 entingen nodig hebt. De entingen zijn alleen om de kans op het daadwerkelijk krijgen van hondsdolheid zo veel mogelijk te verkleinen, bij een incident zul je altijd weer behandeling moeten zoeken. Het is alleen een hele tijd geleden dat ik hierover echt goed ben voorgelicht, dus kan het mis hebben.quote:Op zondag 14 december 2014 10:59 schreef DJMO het volgende:
Grr. Heel verhaal getikt op mobiel reageert de app niet. Weg reactie. Ik zei dus dat ik ook was geënt tegen rabiës nadat ik ruzie had gehad met een ontsnapte kat. Weet alleen niet meer hoelang die entingen precies werkzaam zijn/blijven.
Had net m'n ex aan de telefoon. Geert heeft last van overgeven dus ik hoop dat m'n maag een beetje resistent is op de terugweg.
Als het sneeuwt lijkt me dat heel gaaf!quote:Op zondag 14 december 2014 11:40 schreef Cholula het volgende:
Sterkte Mo!
Ik heb echt een hele boel inentingen gehad (werkgerelateerd), maar toch bleek dat ik dubieuze antistoffen had tegen (ik geloof) rode hond. Staat wel in mijn vaccinatieboekje, dus het was wel goed.
Ik zit te twijfelen over een zwangerschapsfotoshoot. Ik wil alleen niet het standaard muisjes-over-de-buik/blauwe-strik/bellypaint idee, maar meer relaxed op de hei/ in het bos. Wanneer is daar het beste moment voor?
Kan altijd! Als ik je een leuke collega kan tippen: stuur maar een pm-etjequote:Op zondag 14 december 2014 11:40 schreef Cholula het volgende:
Ik zit te twijfelen over een zwangerschapsfotoshoot. Ik wil alleen niet het standaard muisjes-over-de-buik/blauwe-strik/bellypaint idee, maar meer relaxed op de hei/ in het bos. Wanneer is daar het beste moment voor?
Ik kan die ook heel erg aanbevelen.quote:Op zondag 14 december 2014 12:31 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Kan altijd! Als ik je een leuke collega kan tippen: stuur maar een pm-etje
Haha, die is zeker leuk! Maar ik ken leuke door het hele landquote:Op zondag 14 december 2014 13:57 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik kan die ook heel erg aanbevelen.(als het die van jouw fotoshoot is tenminste)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.30wk tweeling buik. Foto's door elamanilo
quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:23 schreef Danaa het volgende:
[..]
Gevalletje: Is dit wat voor je? http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_45560106
Dit weekend nog 20% korting, kerstmis invoeren als actiecode!
Hier vandaag 30 weken zwanger! Happy mommy. Ik voel dat het steeds wat krapper word in de buik maar beeb blijft nog altijd lekker druk!
Nog 1 1/2 week werken en dan zit het er voor mij al op
Grapje toch?quote:Op zondag 14 december 2014 16:30 schreef NotTheSame het volgende:
Zoë, jij en jouw gezinnetje zijn gewoon supermodellen!
Als ik zoiets zou doen lijkt het gegarandeerd nergens op. Ik ben gewoon totaal niet fotogeniek.
Ik heb wel een tijdje geleden een newbornshoot gewonnen maar dan mag ze mooi foto's maken van Piranha en Draak, ik blijf wel aan de zijlijn staan.
Nou dit inderdaad!quote:Op zondag 14 december 2014 16:30 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik zoiets zou doen lijkt het gegarandeerd nergens op. Ik ben gewoon totaal niet fotogeniek.
Onzin! je bent hartstikke mooi <3quote:Op zondag 14 december 2014 16:30 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb wel een tijdje geleden een newbornshoot gewonnen maar dan mag ze mooi foto's maken van Piranha en Draak, ik blijf wel aan de zijlijn staan.
Van Draak en mij samen zijn er ook heel weinig foto'squote:Op zondag 14 december 2014 18:35 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Grapje toch?
Echt foto's maken hoor straks met je kleintje. Dat zijn echt waardevolle foto's.
Ik ben daar echt een moeilijke in. Vanaf mijn 12e ben ik de camera's gaan ontwijken (of ik heb em zelf in de hand, ook altijd een goed excuusquote:Op zondag 14 december 2014 20:12 schreef JufMariska het volgende:
NTS: fotogeniek is ook maar een term he! Ik weet na een aantal jaar nu echt zeker: als het lukt om relaxt en op je gemak gefotografeerd te worden dan is het resultaat vrijwel altijd naar je zin
+1quote:Op zondag 14 december 2014 21:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mis Stardust en Crumpette... Dames, hoe is het met jullie? Ik hoop dat alles goed is, het is zo stil...
Bellen!quote:Op maandag 15 december 2014 06:38 schreef NotTheSame het volgende:
*Even tussendoor*
Sinds mijn laatste post golvende krampen. Amper geslapen, krampen lijken ook heftiger te worden, maar niet zo erg dat ik niet meer kan praten ofzo. Ik twijfel: gewone buikkramp of toch misschien...?
I know, bij twijfel, zie disclaimer.
Ik merk wel dat ik nu de schrik in m'n benen heb iig. Want 35.4 is te vroeg.
bij 35+4 doen ze niks meer qua remmenquote:Op maandag 15 december 2014 06:57 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zou dat bellen ook maar niet te lang uitstellen. Want als het wel echt weeen zijn kunnen ze er nog wat aan doen.
zeker als je de schrik in de benen hebt zou ik gewoon nú bellen.
Joepie, je jongetje is er! Gefeliciteerd en goed gedaan hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 09:53 schreef StarDust_ het volgende:
Sorry iedereen, ben jullie echt niet vergeten!! Er is gewoon heel veel gebeurd de afgelopen week dat ik nog niet echt de tijd heb gevonden om in te loggen!
10 december zijn wij de trotse ouders geworden van K.asper. Hij weegt 2800 gram en doet het heel goed!
De bevalling verliep niet helemaal zoals gepland. In het kort: een weeenstorm van 10 min., persweeën in de auto en 10 min. persen in het ziekenhuis. In totaal heeft het maar een uur geduurd. Daarna kreeg ik een fluxus, in totaal 3.5 liter bloed verloren. Placenta is operatief verwijderd.
Klinkt heel heftig, maar zo heb ik het gelukkig niet ervaren. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreider verslag doen met foto, als ik wat meer tijd heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7 weken en 5 dagen, precies zoals we dachten, al kan die datum met de 12 weken echo wel wijzigen. Helaas wel overgedragen aan de gynaecoloog ivm overgewicht.
Een termijnecho met 8 weken? Is dat niet heel erg vroeg..?quote:Op maandag 15 december 2014 11:48 schreef Fuente het volgende:
Thnx allemaal
ik belde net het ziekenhuis voor een afspraak rond 12 weken. Nu willen ze perse morgen een termijnecho doen. Dus ik gaf aan dat ik die vanmorgen bij de verloskundige heb gehad, maar alsnog willen ze dit zelf doen. Dus morgen weer babyloeren. Maar beetje overdreven lijkt me? Of is dit gebruikelijk?
gevalletje en ik krijgen geen sticker?quote:Op maandag 15 december 2014 11:35 schreef Nikooos het volgende:
Eventjes een rondje stickers
Sticker voor fannetje van de vk. Dit keer een schattig schaapje.
[ afbeelding ]
Een goeie echo voor LuDann, daarvoor heb ik een rare vogel in petto.
[ afbeelding ]
Fuente knippert heel fijn, dus daarom een diamanten hartje!
[ afbeelding ]
StarDust_ gefliciteerd met je mannetje! Jij hebt vanaf nu je gouden glitterbaby binnen!!
[ afbeelding ]
niet m'n kraampakket, maar een kraammiddelenhulppakket van de thuiszrgwinkel. Douchekruk, ondersteek (niet dat ik verwaht die nodig te hebben, maar je weet nooit), een rugsteun en de bedklossen. BI is bekkeninstabiliteit, en daarom nu dus ook al die hulpmiddelen, zodat ik ondersteuning heb bij het douchenquote:Op maandag 15 december 2014 13:08 schreef faptist het volgende:
Djmo
Je bent nu 26 weken en dan al een kraampakket? Komt dat normaal niet rond 7 maanden ofzo?
Wat is bi?
Bed omhoog lijkt me trouwens vet irritant.. Gelukkig is dat pas de laatste 5 weken!
Die krijgt een speciaal plaatsjequote:Op maandag 15 december 2014 13:22 schreef Nikooos het volgende:
Aaaaaah DJMO en Gevalletje gemist
Dan krijgen jullie allebei een bosje glitterrozen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier 30.2, ook een paar weekjes alweer die vermoeidheid terug! Optijd naar bed en slaap dan echt door tot volgende ochtend. Paar plasjes tussendoorquote:Op maandag 15 december 2014 14:41 schreef Risu het volgende:
Hoeraaaa babygeluk bij stardustgefeliciteerd. Fijn dat je de heftigheid een plekje weet te geven al. Dat scheelt al een hoop.
Eenvoor alle vervelende dingen. Ziek zijn is ronduit kut.
Ben zelf 29 weken vandaag en ik merk dat de moeheid terug komt. Hoewel ik het idee heb dat ik beter slaap, want minder last van bekken, heb ik toch tussendoor ineens een vlaag van vermoeidheid. Ik vind het verder erg spannend worden. Alles komt steeds dichterbij. Nog even kop in het zand deze maand.
Huh? Hoe kun jij nou op 5/2 nog geen 20 weken zijn terwijl ik op 11/2 wel 20 weken ben (en een dikke maand na jou uitgerekend ben)?quote:Op maandag 15 december 2014 17:02 schreef -ik86- het volgende:
Stardust gefeliciteerd![]()
![]()
Ik heb vandaag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, 5 februari. Dan ben ik nog geen 20 weken maar de gyn wou hem optijd zodat als de apparatuur van het ziekenhuis niet duidelijk genoeg was (ivm overgewicht) er nog tijd was om naar een speciaal echo centrum te gaan.
Dat zou inderdaad logischer zijn.quote:
Ik kreeg hier te horen dat een termijnecho sowieso na de 10 weken 'moet'.quote:Op maandag 15 december 2014 19:56 schreef Risu het volgende:
5 februari das nog heul ver hoor5 januari klinkt sowieso logischer.
Ook las ik ergens iemand termijnecho met 8 weken. Dat vind ik ook wat vroeg.
Oh sorry, Lezen is soms best lastig!quote:Op maandag 15 december 2014 13:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet m'n kraampakket, maar een kraammiddelenhulppakket van de thuiszrgwinkel. Douchekruk, ondersteek (niet dat ik verwaht die nodig te hebben, maar je weet nooit), een rugsteun en de bedklossen. BI is bekkeninstabiliteit, en daarom nu dus ook al die hulpmiddelen, zodat ik ondersteuning heb bij het douchen
Doen ze die niet gewoon inwendig dan?quote:Op maandag 15 december 2014 17:02 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb vandaag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, 5 februari. Dan ben ik nog geen 20 weken maar de gyn wou hem optijd zodat als de apparatuur van het ziekenhuis niet duidelijk genoeg was (ivm overgewicht) er nog tijd was om naar een speciaal echo centrum te gaan.
Oh sorry, Lezen is soms best lastig!quote:Op maandag 15 december 2014 13:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet m'n kraampakket, maar een kraammiddelenhulppakket van de thuiszrgwinkel. Douchekruk, ondersteek (niet dat ik verwaht die nodig te hebben, maar je weet nooit), een rugsteun en de bedklossen. BI is bekkeninstabiliteit, en daarom nu dus ook al die hulpmiddelen, zodat ik ondersteuning heb bij het douchen
Ik heb geen idee, echo met 9 weken en 15 weken waren wel gewoon uitwendig. Die van 15 weken was wel erg onduidelijk maar de gynaecoloog zag wat ze moest zien en duwde ook niet echt met die echokop, dat deed de verloskundige wel met 9weken.quote:Op maandag 15 december 2014 20:13 schreef faptist het volgende:
[..]
Knip
[..]
Doen ze die niet gewoon inwendig dan?
Bij mij wel hoor. Zelfs bij mijn 16 weken echo in het gezelschap van schoon-, moeder..
Vrij genant! Zeker wanneer ze dan ook nog gaan porren en vragen of je wilt shaken..
Stel dat iemand me had gevraagd of ik dat zou willen voordat ik zwanger zou zijn dan had ik diegene echt uitgelachen en nee gezegd. Grappig hoe je grenzen veranderen terwijl je zwanger bent. Kon me echt weinig schelen, haha. Dag schaamte
Antagelquote:Op maandag 15 december 2014 21:33 schreef Phaidra het volgende:
Risu, je zou iets als Antagel kunnen gebruiken. Helpt bij mij ook goed tegen maagzuur. Venijnige pijn kan dat geven idd, ook zonder dat het echt omhoog komt.
En word je dan ook zo ontzettend moe wakker?quote:Op dinsdag 16 december 2014 07:24 schreef -ik86- het volgende:
Vervelend is dat Cactus. Zo ben ik al 2 dagen net voor de wekker van mijn man wakker omdat ik moet plassen en als ik dan net weer lekker slaap, gaat mijn wekker.
Dat is helaas nog niet genoeg voor een glitterbaby, maar voor je mannetje met dikke buik en lange stelten krijg je een hele stoere glitter eenhoorn!quote:Op maandag 15 december 2014 17:24 schreef Melliemuis het volgende:
Baby glittert in mijn buikHij is helemaal perfect met zn dikke pens en lange stelten!!
Super spannend... hopeliljk alles goed met je ventjequote:
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:30 schreef klumsy het volgende:
SEO was goedalleen het hartje kreeg ze niet goed in beeld, dus daar mogen we morgen voor terug komen! Beeb ligt 1 week voor op de groei, maar dat vind ik weinig zeggen want dat deed Lola ook en die was "maar" 47 cm bij de geboorte
Oei, da's niet zo mooi, maar wel fijn dat je zo snel terecht kunt!quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:41 schreef Cholula het volgende:
Ik mag zo even langs de tandarts want ik heb een stukje van mijn tand afgebroken. Normaal kun je hier pas na twee weken terecht, maar ik had geluk en meteen afspraak. Nog 2 1/2 dag werken en dan is het weer vakantie! Ik leef er echt zo ontzettend naar toe.
Nee, morgen wordt er wel gestript en dan moet ze eventueel donderdag naar het ziekenhuis om de situatie te bespreken en dan wordt ze vrijdag of maandag ingeleid wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:22 schreef twist02 het volgende:
Cleany: jullie geduld wordt wel op de proef gesteld! Zijn er al afspraken gemaakt over inleiden ofzo?
[..]
I love itquote:Op dinsdag 16 december 2014 08:31 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dat is helaas nog niet genoeg voor een glitterbaby, maar voor je mannetje met dikke buik en lange stelten krijg je een hele stoere glitter eenhoorn!
[ afbeelding ]
Hoe t bij ons gegaan is:quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:41 schreef faptist het volgende:
ik leef ook enorm uit naar mijn vakantie, haha.
Nog 3 dagen!
Slapen
Doe ik het liefst op mijn zij, maar ik lig half op mijn zij/ half op mijn buik.
zal wel niet mogen, maar ligt heerlijk en dat met 25 weken..
Ik ben me momenteel aan het inlezen over de baby te introduceren bij mijn katten (heb er 5).
Pfff. Ik weet niet of ik dat allemaal ga en wil doen hoor.
Weken van te voren beginnen met minder aandacht te geven; begrijp ik.
Weken van te voren beginnen met niet meer op de slaapkamer te laten.. wordt al moeilijker - kleine woning.. ze hebben ook ruimte nodig.
Weken van te voren beginnen met jezelf te wassen met babyschoonmaakspullen zodat ze aan de geur kunnen wennen en nog meer van dat soort dingen.
Hebben jullie huisdieren en zijn jullie er ook zo mee bezig geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Dank je. Ik denk dat ze allang blij is dat ik thuis werk (Vanwege brand is er geen electriciteit en water op de zaak) en dus in de buurt is als er wat moet gebeuren. Voor de rest vermaakt ze zich wel volgens mij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:30 schreef faptist het volgende:
Cleany,
dat miste ik even. Dat je vrouw al zo ver was.
Sterkte de komende tijd. ik zou van de spanning al niet weten wat ik zou moeten doen.
komt goed! ik heb 2 jack russels die allebei erg op mij gericht zijn maar saar hoort er nu gewoon helemaal bij, Ze weten dat ze voorzichtig moeten zijn, We hebben ze bij thuiskomst een volle plasluier gegeven en daarna was t goed!quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:28 schreef Nikooos het volgende:
Ik zit me ook regelmatig te bedenken hoe we het moeten doen met de hond en de baby. Hond is nogal een aandachtstrekker en actief met zijn 8 maanden momenteel. Heeft nog wel even de tijd, maar ik hoop nooit de keuze te hoeven maken tussen huisdier of kind.
Wij ook een jacky?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
komt goed! ik heb 2 jack russels die allebei erg op mij gericht zijn maar saar hoort er nu gewoon helemaal bij, Ze weten dat ze voorzichtig moeten zijn, We hebben ze bij thuiskomst een volle plasluier gegeven en daarna was t goed!
Je geeft een volle plasluier, als hij er aan ruikt en m mee wil nemen dan is het goed, dan is de kleine onderdeel vd roedel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:15 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Wij ook een jacky?
Fijn om te horen dat dat goed gaat. Ons Joepie is niet van mij weg te slaan, maar het is wel echt een schatje. Alleen wat druk.
Ik heb ook ooit vroeger iets gehoord over een luier geven, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Even aan snuffelen of een avondje slopen ofzo?
Aaah zoquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je geeft een volle plasluier, als hij er aan ruikt en m mee wil nemen dan is het goed, dan is de kleine onderdeel vd roedel.
kleine sidenote, ze proberen hier wel altijd nu de luiers te jatten...
Als ik uit mijzelf wakker wordt niet, wel als ik even later van de wekker wakker wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 07:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
En word je dan ook zo ontzettend moe wakker?
Wat een onzinquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je geeft een volle plasluier, als hij er aan ruikt en m mee wil nemen dan is het goed, dan is de kleine onderdeel vd roedel.
Een hond ziet een baby hooguit als een pup. Mijn teef vond ook dat zij mijn 'puppy' dan ook wel even netjes terecht mocht wijzen als hij te ver ging.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:50 schreef Lushes het volgende:
Naar mijn weten herkent een hond een baby nooit als zijnde deel van een roedel. Volgens mij is het zelfs zo dat je kind pas 'roedelrechten' krijgt als het rond de 10-12 jaar is en er goede socialisatie tussen kind en hond heeft kunnen plaatsvinden.
Ik zou een plasluier in elk geval niet als groene vlag beschouwen om je hond alleen met je kind te laten.
YES !!!!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:54 schreef McLaura het volgende:
Ik heb de combinatietest achter de rug: de kans dat ik een kind met Down, Edwards of Pataus Syndroom draag is te verwaarlozen (respectievelijk 1:3500, 1:7000 en 1:8000).
En ik ben morgen 12 weken.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef klumsy het volgende:
En voor mezelf een extra voor mn eigen mijlpaal, want deze kleine draak zit inmiddels net zo lang in mn buik als dat zn grote broer gedaan heeft en cervixlengte was super!
T werkt hier wel dus wmb prima onzin.quote:
Ik heb nog nooit van die reden gehoord om iemand te laten zakken. Wat raar zeg. Net alsof dat met je rijkunsten te maken heeft. Balen zeg! Hopelijk volgende keer meer geluk en een leukere examinator!!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:43 schreef purebliss het volgende:
Wij hadden bij de jongens nog wel een hond. Al een dame op leeftijd, een golden retriever. Even een paar keer laten snuffelen en het was goed. Kinderen mochten er alles mee doen. De oudste was ook verschrikkelijk verdrietig toen we haar in moesten laten slapen.
Ik zag in het babytopic ( ja stiekeme meelurker af en toe ) voorbijkomen dat het goed gaat met crumpette. Fijn!
Ik ben vandaag gezakt voor mijn rijbewijs ..alles ging goed, kreeg tijdens de rit ook een paar complimenten dat ik zo goed keer en dat ik alles zo rustig en zelfverzekerd uitvoerde. Dus ik ging er vanuit dat ik hem eindelijk gehaald had. Maar gezakt omdat ik niet milieubewust reed? ?? Heb nog nooit zo'n onzinreden gehoord. Zelfs de rijinstructeur was behoorlijk boos. Dus ik baaaal! Op naar de volgende poging.
En ik zag nog een goede seo voor klumsy en een goede combinatietedt voor mc laura! Fijnnn !!![]()
Mijn overbuurvrouw heeft net een slechte seo achter de rug dus dat maakt me toch wel flink zenuwachtig voor 12 januari
quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:24 schreef mousemicky het volgende:
Hoi![]()
![]()
![]()
voorzichtige hallo, t is nog heel pril, dus nog niks in updatetopic please...
quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:24 schreef mousemicky het volgende:
Hoi![]()
![]()
![]()
voorzichtige hallo, t is nog heel pril, dus nog niks in updatetopic please...
is mijn eigen ervaring, ik kan niet voor anderen sprekenquote:Op woensdag 17 december 2014 08:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
DMJO: worden borsten altijd groter met voeden of heb jij gewoon die ervaring? Is wel handig om te weten wanneer ik ga kijken voor een voedingsbh. Heb ik dan mijn huidige maat nodig of nóg een maat groter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |