Ai, pijnlijk lijkt me.quote:Op donderdag 11 december 2014 20:53 schreef MaLo het volgende:
Net een kort heftig hagelbuitje op mijn kop gehad. Er kwam werkelijk waar een hagelsteen in mijn oor.en dat doet zeer op je trommelvlies
Auquote:Op donderdag 11 december 2014 21:08 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ai, pijnlijk lijkt me.
Check deze meneer, mag blij zijn dat ie een helm droeg.
Geen hagelsteen,...maar toch..![]()
Heb je iets verkeerds gegeten?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:40 schreef Fred0w het volgende:
WC op volle toeren zou ook een goede TT geweest zijn.
Ik moet normaal drie minuten fietsen, mijn werk bevindt zich op 800 meter van mijn huis. Gelukkig heeft mijn vrouw me met de auto gebrachtquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:40 schreef Mani89 het volgende:
Ik moet morgenochtend een fietsrit van 5 minuten ondernemen, hopelijk ga ik niet dood.
Sterkte met alles, hier een Arie voor succes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:40 schreef Mani89 het volgende:
Ik moet morgenochtend een fietsrit van 5 minuten ondernemen, hopelijk ga ik niet dood.
das een stevige lijn jaquote:Op vrijdag 12 december 2014 08:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Er is een lijntje ontstaan, tussen 9.30-13 passeert de lijn NL.
Krachtigste windstoten bij passage van deze lijn, daarna neemt de wind af.
Arie Omgewaaideboomsma.quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:04 schreef Specularium het volgende:
Sterkte met alles, hier een Arie voor succes.
[ afbeelding ]
Iedereen? Er hoeft maar één iemand op de rem te gaan staan en de rest moet wel verplicht meedoen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:21 schreef caspervc het volgende:
Gisteren op de A2 bij Amsterdam rond 18:45u een flinke hagelbui.
Wel grappig dat iedereen op z'n rem staat, terwijl remmen met ijskorreltjes tussen je banden en het asfalt niet bevorderlijk is voor de wegligging....
Bedankt Spec, ik voelde dat Arie over mij hoedde. Ik heb wel een enorm natte reet nu.quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sterkte met alles, hier een Arie voor succes.
[ afbeelding ]
Mijn tuinstoelen zij niet eens omgewaaid, maar er is hier dan ook een soort stormschildquote:Op vrijdag 12 december 2014 11:00 schreef MaLo het volgende:
Het hoogtepunt is al geweest zegt Marco Verhoef
Je zou niet verwachten dat de wind op loeizware vrachtwagens zoveel vat heeft.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:24 schreef Elan het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gens-gekanteld.dhtml
3 vrachtwagens en 2 tuinstoelen gekanteld, valt een beetje tegen maar gelukkig maar.
Dat was op een dijk richting Den Helder, zal wel een uitschieter geweest zijn qua kracht. In Zeeland op de Haringvliet willen ze ook nog wel eens omvallen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:29 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat de wind op loeizware vrachtwagens zoveel vat heeft.
Mijn schuurdeur is opengewaaidquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:24 schreef Elan het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gens-gekanteld.dhtml
3 vrachtwagens en 2 tuinstoelen gekanteld, valt een beetje tegen maar gelukkig maar.
Heftigquote:
In Sachsen-Anhalt inmiddels code roodtwitter:weeronline twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 12:54:53Op top van Harzgebergte (Brocken) om 12:30 een windstoot van 159 km/uur! In Nederland is de storm voorbij. Nalezen: http://t.co/BS7UH1Darh reageer retweet
Die vent naast hem maar meteen ontslaan? Je ziet hem omhoog kijken en die had dus moeten weten dat het niet veilig was daar.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:14 schreef MaLo het volgende:
[..]
Au![]()
![]()
Een hagelsteen in je oor is niet fijn (en dan gaat dat ding ook nog smelten in je oor, brrr) maar zo'n ijsklomp op je hoofd lijkt me nog minder prettig.
Wat zijn de laatste verwachtingen voor morgen? Hoelaat komt het hoogtepunt van de storm?
Woensdag 11 gradenquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:00 schreef Basekid_NZ het volgende:
En de te warme temperaturen houden aan
Wees blij dat het geen vorstloze winter wasquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:00 schreef Basekid_NZ het volgende:
En de te warme temperaturen houden aan
quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wees blij dat het geen vorstloze winter was
Jammer dat het geen vorstloze winter is. Ik heb liever gewoon temperaturen rond de 10 graden boven 0quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wees blij dat het geen vorstloze winter was
Ok.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Jammer dat het geen vorstloze winter is. Ik heb liever gewoon temperaturen rond de 10 graden boven 0
bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Jammer dat het geen vorstloze winter is. Ik heb liever gewoon temperaturen rond de 10 graden boven 0
Waarom was jij verbannenquote:Op zaterdag 13 december 2014 08:28 schreef Dven het volgende:
Geen ban meer en gelijk voor het eerst in een maand een volledig blauwe lucht
Had je een banquote:Op zaterdag 13 december 2014 08:28 schreef Dven het volgende:
Geen ban meer en gelijk voor het eerst in een maand een volledig blauwe lucht
Dan de pijlen maar richten op 2015.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:49 schreef aloa het volgende:
Voorlopig geen winterweer in zicht. Een hardnekkige straalstroom zorgt tot op lange termijn voor onstuimig en nat weer!
Niet dat cfs serieus is te nemen, maar dat model laat winterweer zien begin januari. Maar ook niet standvastig!quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan de pijlen maar richten op 2015.
Ik noemde een zekere beheerder banny omdat hij al mijn vriendjes aan het bannen waar. Mocht gelijk een maand wieberenquote:Op zaterdag 13 december 2014 10:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waarom was jij verbannen
Welcome back! Je bent gemistquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik noemde een zekere beheerder banny omdat hij al mijn vriendjes aan het bannen waar. Mocht gelijk een maand wieberen
Een hoop gescheld gemist ja. Verdomme wat een pokkeweer was het hierquote:Op zaterdag 13 december 2014 17:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Welcome back! Je bent gemist
Arme hondquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Het was droog toen ik de hond ging uitlaten, nu zijn we beiden zeiknat
Hier laat de lange termijn temperaturen zien tussen de 8 en 13 graden. De dag voor kerst naar 0 met sneeuwquote:Op zaterdag 13 december 2014 19:04 schreef aloa het volgende:
Kerst is nog te ver weg. Kan nog van alles gebeuren. De Kerststorm of het Azorenhoog laat zich zien..
[ afbeelding ]
Ik wil nog wel 1 dagje een 'sneeuw met hade wind' dagje hebben, dan lopend de booschappen halen, om dan weer een beetje verkleumd binnen te komen en genieten van een beker warme chocomel na een sneeuw wandeling, maar dan mag het de volgende maandag weer droog en koud zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:03 schreef Nattekat het volgende:
Warmte vs sneeuwstorm... moeilijke keuze
Warmte is wat ik het liefste zie, maar een noordwester is de beste storm van allemaal
Kijk, dat wil ik hier ook hebben. Sneeuw met kerst.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier laat de lange termijn temperaturen zien tussen de 8 en 13 graden. De dag voor kerst naar 0 met sneeuw
Ideale winter-inval. Beginnen met een flinke sneeuwstoring en daarna de diepvries in met blauwe luchten en een lekker zonnetje. Heerlijk is dat!quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:44 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik wil nog wel 1 dagje een 'sneeuw met hade wind' dagje hebben, dan lopend de booschappen halen, om dan weer een beetje verkleumd binnen te komen en genieten van een beker warme chocomel na een sneeuw wandeling, maar dan mag het de volgende maandag weer droog en koud zijn.
eentje gezienquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:21 schreef Rabieluh het volgende:
Vallende sterren
http://nos.nl/artikel/200(...)allende-sterren.html
Rond half 12 even staan kijken, binnen een kwartier 20 vallende sterren gezien.quote:Op zondag 14 december 2014 01:16 schreef marcel-o het volgende:
[..]
eentje gezien
Maar was te laat denk k.
Las dat t beste was tussen 10 en 12?
Morgen nog s checke
En vooral geen sneeuwprut en ijzel en dat soort fratsen...quote:Op zondag 14 december 2014 00:03 schreef pietkanarie het volgende:
Voor dat winterscenario zou ik meteen tekenen. Wel het liefst met een paar herhalingen... dus een paar keer een sneeuwdag en daarna weer kraakheldere dagen.
Echt super grappig inderdaadquote:Op zondag 14 december 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
Droomde vannacht over het weerbericht in Nederland tijdens kerst. Temperaturen tussen de 18 en 22 graden.
Ga ergens anders chagrijnen, zeikpijper.quote:
Van mij mag je droom uitkomen!quote:Op zondag 14 december 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
Droomde vannacht over het weerbericht in Nederland tijdens kerst. Temperaturen tussen de 18 en 22 graden.
Barbecuen met je Kerstmuts opquote:Op zondag 14 december 2014 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Van mij mag je droom uitkomen!
quote:Op zondag 14 december 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
quote:Op zondag 14 december 2014 12:44 schreef marcel-o het volgende:
Nat en zacht weer op komst
Nou is t natuurlijk een fp sensatiebericht, maar srs.. Richting de 15 gr?![]()
Komt daar geen storm van?
Nee, dan moet het ook meteen goed inderdaad. Geen half werk.quote:Op zondag 14 december 2014 10:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En vooral geen sneeuwprut en ijzel en dat soort fratsen...
Gewoon 30cm paksneeuw en dan met the kids een grote boswandeling maken, de slee mee ...
Hmm ja lastig....quote:
Vitamine dquote:Op zondag 14 december 2014 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm ja lastig....
Als ik MOET kiezen, tussen stormachtig, regenachtig moeilijk weer maar dan wel met +10 graden
of
blauwe hemel, windstil, maar wel flink koud (overdag -3 ofzo en snachts -9)
Dan ga ik denk ik toch voor die laatste. Zon doet echt goed, zeker met deze korte dagen.
Heb net uit de wind even een halfuurtje in de zon gestaan en ik kreeg het zowaar er nog gewoon n beetje warm van. Plus, vitamine B = nodig!
Ruurlo is het heerlijkquote:Op zondag 14 december 2014 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ohja D was het, my bad.
Nouja, de zonkracht is minimaal ja, maar misschien dan een placebo effect?
Ik voelde toch uit de wind net toen ik in de zon stond nog aardig wat straling, kreeg best een warm koppie ervan
Haha, met een BBQ op het strand in plaats van een gourmet thuisquote:Op zondag 14 december 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
Ik kies ook zonder twijfel voor het laatste!!quote:Op zondag 14 december 2014 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm ja lastig....
Als ik MOET kiezen, tussen stormachtig, regenachtig moeilijk weer maar dan wel met +10 graden
of
blauwe hemel, windstil, maar wel flink koud (overdag -3 ofzo en snachts -9)
Dan ga ik denk ik toch voor die laatste. Zon doet echt goed, zeker met deze korte dagen.
Heb net uit de wind even een halfuurtje in de zon gestaan en ik kreeg het zowaar er nog gewoon n beetje warm van. Plus, vitamine B = nodig!
Achter de wolken(as usualquote:
Komt af en toe toch echt een zonnetje door.quote:
http://www.mscha.org/knmi(...)c&reverse=0&month=12quote:Op maandag 15 december 2014 16:38 schreef Djeez het volgende:
Deze maand is in de race voor natste maand aller tijden. Al veel gevallen, en er zal nog veel meer vallen de komende twee weken
Hoax.quote:Op maandag 15 december 2014 16:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
(Oh, ik heb de verwarming gewoon (zo nu en dan) aan dit jaar, minimaal 17 graden is toch wel zo prettig.)
Afschuwelijk. Bij mij thuis is het vaak een graadje of 15 a 16. Kan ik prima mee leven. Ga ik bij anderen op visite is het gewoon tien graden warmerquote:Op maandag 15 december 2014 17:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik ben weinig thuis, bij anderen is het meestal zelfs 19 of 20 graden!
Haha, herkenbaar ja.quote:Op maandag 15 december 2014 17:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Bij mij thuis is het vaak een graadje of 15 a 16. Kan ik prima mee leven. Ga ik bij anderen op visite is het gewoon tien graden warmerAltijd douchen als ik daarna weer thuis kom.
Inderdaadquote:Op maandag 15 december 2014 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar ja.
Bijna altijd is het eerste wat ik zeg als ik ergens op bezoek kom: "wat een hitte hier!".
En indien de thermostaat binnen bereik is, zet ik hem gerust lager, duurt zo een uur voordat iemand er achter komt...
Het lichaam is een prima verwarming. Goed in staat om zichzelf warm te houden bij lage temperaturen. Juist de temperatuur continue op tenminste 19 graden hebben maakt het lichaam lui. Waardoor het slechter functioneert. En zichzelf minder goed warm kan houden. Overigens is het een bekend gegeven dat dikke mensen veel geel/wit vet hebben en gezonde sportieve mensen voornamelijk bruin vet hebben. Bruin vet verhoogt je metabolisme en creeert derhalve juist extra warmte. En hoe verkrijg je bruin vet? Door je lichaam aan het werk te zettenquote:Op maandag 15 december 2014 17:36 schreef zatoichi het volgende:
Zijn jullie dik of heel actief ofzo? Als ik aan het werk (of aan het fokken ben) krijg ik bij negentien graden, nou ja misschien ietsje koeler, echt koude poten!
haha, ik ook. dacht al dat ik de enige was.quote:Op maandag 15 december 2014 17:36 schreef zatoichi het volgende:
Zijn jullie dik of heel actief ofzo? Als ik aan het werk (of aan het fokken ben) krijg ik bij negentien graden, nou ja misschien ietsje koeler, echt koude poten!
Same here. Heb al weken standaard koude poten op kantoorquote:Op maandag 15 december 2014 20:24 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
haha, ik ook. dacht al dat ik de enige was.
Dubbele cijfersquote:
Kerst is nog onzeker!quote:Op maandag 15 december 2014 21:44 schreef RiKe het volgende:
We kunnen dus in een t-shirt kerst vieren?
Oud en nieuw met een dun vestje?
Klinkt fantastisch ja.quote:Op maandag 15 december 2014 22:32 schreef marcel-o het volgende:
12 gradenhalf december
![]()
Best regenachtig en totaal niet koud.
quote:Op maandag 15 december 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Denk dat het wel gewoon volgende week is.
Fix'dquote:Op maandag 15 december 2014 22:57 schreef michiel_merk het volgende:
a.u.b weer zo'n winter als afgelopen jaar , de 2004/2008 reeks was al prima met 2007 als hoogtepunt
Als je dan een winter zonder vorst wil hebben doe dan vorig jaar ja.. die was relatief zonnig, volgens mij zelfs droog.quote:Op maandag 15 december 2014 22:57 schreef michiel_merk het volgende:
a.u.b niet weer zo'n winter als afgelopen jaar , de 2004/2008 reeks was al erg genoeg met 2007 als dieptepunt
Nee, is afgelast.quote:Op maandag 15 december 2014 22:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Denk dat het wel gewoon volgende week is.
In mijn 24 jaar heb ik trouwens maar een handjevol, en dat is al ruim, witte kerst(en) meegemaakt.quote:
Komt maar weinig voor inderdaad. Een officiële witte kerst is volgens mij vrij zeldzaam (de Bilt).quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In mijn 24 jaar heb ik trouwens maar een handjevol, en dat is al ruim, witte kerst(en) meegemaakt.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
Fijn dagje weer. Zie dat de sneeuw in de bergen ook begint te smelten. Niet snowboarden dus dit weekend
[ afbeelding ]
Dat is nou een onvervalstequote:
Godfriet van bouillon... wat een afschuwelijk uitzicht....quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
Fijn dagje weer. Zie dat de sneeuw in de bergen ook begint te smelten. Niet snowboarden dus dit weekend
[ afbeelding ]
Nou laten we dan er maar vanuit gaan dat het dus weer geen witte kerst wordt en januari/februari dus weer het wit eraan komt.quote:
Witte kerst moeten we zelf maken........quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou laten we dan er maar vanuit gaan dat het dus weer geen witte kerst wordt en januari/februari dus weer het wit eraan komt.
Kans op een witte kerst lijkt me klein inderdaad.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou laten we dan er maar vanuit gaan dat het dus weer geen witte kerst wordt en januari/februari dus weer het wit eraan komt.
Weer? We hadden in 2009 en 2010 een witte kerst. Daarvoor in 1981 en daarvoor in 1964. Ik zou zeggen dat we verwend zijn de afgelopen 5 jaarquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Koop mij ticket dan, gaan we bierdrinken in de heuvelsquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is nou een onvervalstewinterdag
Precies witte kerst is echt een media hype, ik kan me nauwelijks herinneren dat het echt koud was met kerst of oud en nieuw vroeger.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Weer? We hadden in 2009 en 2010 een witte kerst. Daarvoor in 1981 en daarvoor in 1964. Ik zou zeggen dat we verwend zijn de afgelopen 5 jaar
Volgens mij is dat ideaalbeeld vooral ontstaan door zoetsappige Amerikaanse films en series, waarin het toevallig altijd begint te sneeuwen op kerstavond.quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies witte kerst is echt een media hype, ik kan me nauwelijks herinneren dat het echt koud was met kerst of oud en nieuw vroeger.
Wat is daar zo leuk aan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:48 schreef Elan het volgende:
Opvallend zijn ook de zeer hoge nachttemperaturen die liggen voor de regio Rijnmond komende nachten liefst 10 graden boven het landelijk gemiddelde
Als jij voor mij een biertje mee kan nemen welke ik nog niet Untappd hebquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:28 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Koop mij ticket dan, gaan we bierdrinken in de heuvels!
quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Als jij voor mij een biertje mee kan nemen welke ik nog niet Untappd heb
Die staat er inderdaad nog niet inquote:
Nog altijd beter 10 graden dan 0 graden.quote:
Omdat het bijzonder is. En niet verrot om naar huis te gaan savondsquote:
En omdat ik mijn cv alweer een week niet heb hoeven aandoen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het bijzonder is. En niet verrot om naar huis te gaan savonds
dan komen er een paar mooie dagen aan voor je.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En omdat ik mijn cv alweer een week niet heb hoeven aandoen.
Temperaturen in de plus zijn altijd maar dan ook altijd >
Gaat de winter los in januari?quote:Op woensdag 17 december 2014 08:43 schreef aloa het volgende:
[..]
dan komen er een paar mooie dagen aan voor je.
[ afbeelding ]
Oooh, wat heb ik het toen koud gehad.quote:
Ik was de ochtend erna gaan hardlopen. Zes lagen kleding over elkaar heen en het was wel tricky want je werd nooit echt warm.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oooh, wat heb ik het toen koud gehad.
Ik was net verhuist naar een kamer waar een miniverwarming zat die 2 buitenmuren en nog 2 muren naar onverwarmde vertrekken probeerde warm te krijgen. Nope.
Dat je wolkjes ademt en ijskristallen op je ramen zitten. Niet cool.
Nee, begrijp ik. Het is toen best een tijdje flink koud geweest, toch? In mijn herinnering iig wel.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik was de ochtend erna gaan hardlopen. Zes lagen kleding over elkaar heen en het was wel tricky want je werd nooit echt warm.
Je had toen ook tot ergens juni die gure wind uit NO.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, begrijp ik. Het is toen best een tijdje flink koud geweest, toch? In mijn herinnering iig wel.
Was dat niet een jaar later?quote:Op woensdag 17 december 2014 11:27 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je had toen ook tot ergens juni die gure wind uit NO.
ohja.. shitquote:
Lul niet manquote:Op woensdag 17 december 2014 11:40 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ohja.. shitdat was koud
![]()
kopje heet water leeggooien in de luchtdat werd gelijk sneeuw
Lijkt mij sterk. Wel mooi dat het toen een witte wereld was en kraakhelder plus geen zuchtje wind.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:40 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ohja.. shitdat was koud
![]()
kopje heet water leeggooien in de luchtdat werd gelijk sneeuw
Maar niet mooier dan vandaag. Grauw en grijs met regen is zoveel beter. Als de temperatuur maar boven 0 is.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk. Wel mooi dat het toen een witte wereld was en kraakhelder plus geen zuchtje wind.
quote:Op woensdag 17 december 2014 11:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Maar niet mooier dan vandaag. Grauw en grijs met regen is zoveel beter. Als de temperatuur maar boven 0 is.
Als je het huis nooit verlaat inderdaad wel.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Maar niet mooier dan vandaag. Grauw en grijs met regen is zoveel beter. Als de temperatuur maar boven 0 is.
2 jaar geleden ook een paar keer gedaan met kokend water, dat ging echt wel.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Lul niet manDaar moet het twee keer zo koud voor zijn
Je wilt toch niet beweren dat je het nu mooi weer vind?quote:Op woensdag 17 december 2014 11:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wij waren dat weekend in Centerparcs, lekker warm in het subtropisch zwemparadijsquote:
Was het buitenbad ook open?quote:Op woensdag 17 december 2014 12:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij waren dat weekend in Centerparcs, lekker warm in het subtropisch zwemparadijs
Wat is er nou niet mooi te vinden? Het vriest niet, het sneeuwt niet en de komende tijd blijft dat zo.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:32 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat je het nu mooi weer vind?
Nu regent het en straks zal het ook weer hard gaan waaien. Leukquote:Op woensdag 17 december 2014 13:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wat is er nou niet mooi te vinden? Het vriest niet, het sneeuwt niet en de komende tijd blijft dat zo.
Het is simpelweg onmogelijk om dat bij temperaturen onder de -30 te doen. En zelfs onder de -40 lukt het zelden.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:11 schreef tralalala het volgende:
[..]
2 jaar geleden ook een paar keer gedaan met kokend water, dat ging echt wel.
Maar het is boven nul. Dat is het allerbelangrijkste toch? De rest doet er niet toequote:Op woensdag 17 december 2014 13:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Wat is er nou niet mooi te vinden? Het vriest niet, het sneeuwt niet en de komende tijd blijft dat zo.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 17 december 2014 13:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar het is boven nul. Dat is het allerbelangrijkste toch? De rest doet er niet toe
Heeft voornamelijk te maken dat er opeens meer vocht in de lucht is dan dat de lucht bevatten kanquote:Op woensdag 17 december 2014 13:28 schreef Rabieluh het volgende:
Dat water verdampt toch alleen snel, sneeuw.
Toen waaide het ook nog redelijk en moest ik op m'n brommer naar het werk s ochtends. Zie hier de reden waarom ik sindsdien een hekel heb aan de winterquote:
Mijn interne wekker is compleet van slag door die halfbakken schemerzooi de hele dag.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom moet het nou weer die grijze kutzooi zijn buiteninversie
Stratus
"donkere" dagen voor kerst
Dat is gewoon directe uitvoer van een model, nauwelijks betrouwbaarquote:Op woensdag 17 december 2014 13:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mijn interne wekker is compleet van slag door die halfbakken schemerzooi de hele dag.
Weerplaza richting eind december trouwens:
[ afbeelding ]
Zou een klein beetje fris aan gaan voelen in dit scenario.![]()
Liever vriezen en stralend blauwe lucht dat dit baggerweer met al die regen.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Een mens mag dromen / vrezen.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is gewoon directe uitvoer van een model, nauwelijks betrouwbaar
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:27:53Winterkans groeit, maar kans erop is zeer klein nog. Nieuwe GFS model gaat naar volop winter: http://t.co/jCrB8X3YAT http://t.co/8SnNTO4qKd reageer retweet
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:33:24Betere inschatting op de winterkansen geven deze grafieken, te zien op http://t.co/m1iycnIppm voor 9 regio's. http://t.co/NEaWwBTv9y reageer retweet
Nietes.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:30 schreef MaLo het volgende:
Het regent al gewoon de hele dag. En buienradar zegt dat het droog is. Buienradar liegt.
Ik woon in Twentequote:Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Nietes.
http://www.buienradar.nl/motregenradar
Dromen over een beetje kou mag altijd, toch? Het duurt ook nog wel even voor het zover is en tegen die tijd is het waarschijnlijk alweer een paar keer veranderd.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Zag het inderdaad. Normaal gaan ze uit van een gemiddeld en nu was het de harde output van 1 model.
Ik kan me nog wel 1 Oudjaarsdag herinneren dat het overdag wel -5 tot -10 was. Was een ijsklompje na een hele dag vuurwerk afsteken buitenquote:Op dinsdag 16 december 2014 16:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies witte kerst is echt een media hype, ik kan me nauwelijks herinneren dat het echt koud was met kerst of oud en nieuw vroeger.
Kan knap koud worden met oud en nieuw.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel 1 Oudjaarsdag herinneren dat het overdag wel -5 tot -10 was. Was een ijsklompje na een hele dag vuurwerk afsteken buiten
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15quote:Op woensdag 17 december 2014 13:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mijn interne wekker is compleet van slag door die halfbakken schemerzooi de hele dag.
Weerplaza richting eind december trouwens:
[ afbeelding ]
Zou een klein beetje fris aan gaan voelen in dit scenario.![]()
GFS is de enige die voor volle bak winter gaat, zoals Weerplaza dus al twitterdequote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15
Ik zie dit in geen enkele andere lt voorspelling naar boven komen dussehhh het zal wel
Weet ik nog nog ja, drie dagen later was dan ook de laatste Elfstedentocht. Heb zeer veel vuurwerk afgestoken toen, met bevroren klauwenquote:Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan knap koud worden met oud en nieuw.
Het koudst was nieuwjaarsdag 1997: in De Bilt kwam de temperatuur toen niet boven min 7,3 graden. Plaatselijk bleef het overdag streng vriezen. In Maastricht was de hoogste temperatuur min 12,3 graden. Heel uitzonderlijk was ook de jaarwisseling 1978/1979. Oudejaarsdag blies met een stormachtige wind ijzig koude lucht naar ons land. Het koufront walste zuidwaarts vergezeld van een sneeuwstorm en een temperatuurdaling tot min 10 à min 15 graden in de middag.
@KNMI
GFS is vaak de eerste die met kou komt, de rest volgt vaak later (hoop ik).quote:Op woensdag 17 december 2014 19:41 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
GFS is de enige die voor volle bak winter gaat, zoals Weerplaza dus al twitterde
Gevoelstemperatuur van -15 in nl is met kou niet zo heel ongewoon als dat het klinkt.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15
Ik zie dit in geen enkele andere lt voorspelling naar boven komen dussehhh het zal wel
Niet heel ongewoon misschien maar wel dik klote. Vooral als je je buiten moet begeven op de fiets en aangezien het altijd waait in dit land je dan echt werkelijk doormidden gesneden wordt.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur van -15 in nl is met kou niet zo heel ongewoon als dat het klinkt.
Gewoon een paar ballen groeien, dan komt alles goedquote:Op woensdag 17 december 2014 22:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet heel ongewoon misschien maar wel dik klote. Vooral als je je buiten moet begeven op de fiets en aangezien het altijd waait in dit land je dan echt werkelijk doormidden gesneden wordt.
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...quote:Op woensdag 17 december 2014 14:42 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:27:53Winterkans groeit, maar kans erop is zeer klein nog. Nieuwe GFS model gaat naar volop winter: http://t.co/jCrB8X3YAT http://t.co/8SnNTO4qKd reageer retweet
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:33:24Betere inschatting op de winterkansen geven deze grafieken, te zien op http://t.co/m1iycnIppm voor 9 regio's. http://t.co/NEaWwBTv9y reageer retweet
Ja, zodat ze er meteen weer af vriezen zeker. No thanks.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon een paar ballen groeien, dan komt alles goed
Dat was precies die oud en nieuw die ik bedoel, toen was ik 12quote:Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan knap koud worden met oud en nieuw.
Het koudst was nieuwjaarsdag 1997: in De Bilt kwam de temperatuur toen niet boven min 7,3 graden. Plaatselijk bleef het overdag streng vriezen. In Maastricht was de hoogste temperatuur min 12,3 graden. Heel uitzonderlijk was ook de jaarwisseling 1978/1979. Oudejaarsdag blies met een stormachtige wind ijzig koude lucht naar ons land. Het koufront walste zuidwaarts vergezeld van een sneeuwstorm en een temperatuurdaling tot min 10 à min 15 graden in de middag.
@KNMI
Ik mag hopen dat je je aanstelt.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, zodat ze er meteen weer af vriezen zeker. No thanks.
Het enige wat nieuwjaar verpest is regen en wind.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrumquote:Op woensdag 17 december 2014 22:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Het enige wat nieuwjaar verpest is regen en wind.
Dus kou is beter
klopt ja! In de jaren 90 was toen ook een jaarwisseling met mist. Zeldzaam zoiets...vijf meter zicht was al veel!quote:Op woensdag 17 december 2014 23:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrum
Haha inderdaad!quote:Op woensdag 17 december 2014 23:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrum
Mist in combinatie met fijnstof van al dat vuurwerk, ik moest iemand meehelpen om de auto van de weg te krijgen, ik moest bijna met de hand voelen waar de stoep wasquote:Op woensdag 17 december 2014 23:31 schreef aloa het volgende:
[..]
klopt ja! In de jaren 90 was toen ook een jaarwisseling met mist. Zeldzaam zoiets...vijf meter zicht was al veel!
Zit nu redelijk structureel in de kaarten al een tijdje toch voor rond die periode?quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
Na de kerst kans op sneeuw
[ afbeelding ]
Schijt aan nieuwjaar, laat maar komen die kou!quote:Op woensdag 17 december 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...
ja dat was echt slecht zicht. We zijn toen snachts echt kruipend naar huis geredenquote:Op donderdag 18 december 2014 00:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Haha inderdaad!
Volgens mij heb je het over de mist van oud en nieuw 2007-2008!
Ik heb toen vóór de auto gelopen, je zag echt he-le-maal niks meer. Wat een nacht was datquote:Op donderdag 18 december 2014 10:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ja dat was echt slecht zicht. We zijn toen snachts echt kruipend naar huis gereden
Leuk, blijft het ook liggen?quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
ik wil het!quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Knmi heeft code geel staan voor de kust.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
Er staat meer wind in het land dan vorige week met die 'storm'
Zelden meer dan windkracht drie gehad hierzo. Een keertje tijdens een heftige zomerstorm tot windkracht 7quote:
Is er aan de kust ook geen hardere wind. Kan wel stormen toch daar?quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelden meer dan windkracht drie gehad hierzo. Een keertje tijdens een heftige zomerstorm tot windkracht 7
Hier in Den Helder nu windkracht 6, vorige week windkracht 8.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
Van al die beloofde stormen niks gemerkt, maar nu in Dordt toch de hele dag al een aardige woei.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
blaast ook lekker door hier in Amsterdam, maar vorige week ging het wel wat harder.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van al die beloofde stormen niks gemerkt, maar nu in Dordt toch de hele dag al een aardige woei.
Lucky!quote:Op donderdag 18 december 2014 18:46 schreef Dven het volgende:
Verwachtingen schieten de lucht in. Komende dagen rond de 14. Dagen voor kerst en kerst tussen de 15 en 19 graden![]()
BBQ
Meer wind maar echt storm kennen ze daar ook niet.quote:Op donderdag 18 december 2014 16:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Is er aan de kust ook geen hardere wind. Kan wel stormen toch daar?
Liever vrieskou en zon dan deze grijze brei waar we nu al dagen inzitten. Gadverdamme zeg.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:47 schreef Elan het volgende:
Prima weertje zo qua temperatuur al mag die klotewind wel ietsje minder gaan waaien.
Ik dacht dat Bulgarije aan de Middellandse zee lag. Niet dus!quote:Op donderdag 18 december 2014 22:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer wind maar echt storm kennen ze daar ook niet.
Nee. De Grieken waren 30 minuten eerder bij Thesaloniki toen de Russen, Grieken en Bulgaren land op Turkije aan het veroveren waren. En daarm is die regio nu Grieks in plaats van Bulgaarsquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik dacht dat Bulgarije aan de Middellandse zee lag. Niet dus!
quote:vrijdag 26 december tot en met vrijdag 02 januari
Aanhoudend wisselvallig, maar geleidelijk afnemende neerslagkansen. Vrij grote kans (60%) dat temperaturen dalen naar waardes onder het langjarig gemiddelde, met in de nachten lichte vorst.
Uitgifte: 19/12/2014 04.40 uur LT
Mwah.... Iets kouder zal t idd wel worden, daar kan ik nog wel vrede mee hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:25 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat voor winter en sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Jup. I feel ya....quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoef er dan wel niet doorheen te fietsen iedere dag door 'vakantie', fijn is anders
Ik wel!quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwah.... Iets kouder zal t idd wel worden, daar kan ik nog wel vrede mee hebben.
Maar nog net geen 50% kans op sneeuw noem ik niet "de pluim gaat voor sneeuw"
En met temps van +3 a +4 zal het ook niet blijven liggenquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wel!
Sneeuwbuien, ik denk niet dat er veel sneeuw zal vallen. We zullen zien, is nog onzeker allemaal.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoef er dan wel niet doorheen te fietsen iedere dag door 'vakantie', fijn is anders
Half 5 al donker hierquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:31 schreef GekkePoes het volgende:
21 december begint de astronomische winter. dan mag het wel even gaan vriezen hoor.
(daarna worden de dagen weer langer)
Ah, zie je wel. Ik had een koude rug, dan komt er vaak een week later sneeuw.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:25 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat voor winter en sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Gwywen de meteorugquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ah, zie je wel. Ik had een koude rug, dan komt er vaak een week later sneeuw.
Nu kijken of 't echt uitkomt.
Eigenlijk moet ik 't elke keer gewoon melden hier hè, en dan kijken of ik 't eerder weet dan de pluimquote:
Dus op welke dag gaat het volgens jouw rug sneeuwen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik 't elke keer gewoon melden hier hè, en dan kijken of ik 't eerder weet dan de pluim
Tweede kerstdag.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus op welke dag gaat het volgens jouw rug sneeuwen?
En waar?quote:
Fuckmistquote:Op vrijdag 19 december 2014 12:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het schuift weer een dag op
en oudjaaravond zeker weer regen en wind... of fuckmist
Of gewoon sneeuw...quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het schuift weer een dag op
en oudjaaravond zeker weer regen en wind... of fuckmist
Sneeuwbuien volgens mij...quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:47 schreef koosfransoos het volgende:
Wat zijn die sneeuwvolkjes met zo'n driehoekje er onder? Natte sneeuw? Ijsregen? Hagel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |