twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:27:53Winterkans groeit, maar kans erop is zeer klein nog. Nieuwe GFS model gaat naar volop winter: http://t.co/jCrB8X3YAT http://t.co/8SnNTO4qKd reageer retweet
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:33:24Betere inschatting op de winterkansen geven deze grafieken, te zien op http://t.co/m1iycnIppm voor 9 regio's. http://t.co/NEaWwBTv9y reageer retweet
Nietes.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:30 schreef MaLo het volgende:
Het regent al gewoon de hele dag. En buienradar zegt dat het droog is. Buienradar liegt.
Ik woon in Twentequote:Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Nietes.
http://www.buienradar.nl/motregenradar
Dromen over een beetje kou mag altijd, toch? Het duurt ook nog wel even voor het zover is en tegen die tijd is het waarschijnlijk alweer een paar keer veranderd.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Zag het inderdaad. Normaal gaan ze uit van een gemiddeld en nu was het de harde output van 1 model.
Ik kan me nog wel 1 Oudjaarsdag herinneren dat het overdag wel -5 tot -10 was. Was een ijsklompje na een hele dag vuurwerk afsteken buitenquote:Op dinsdag 16 december 2014 16:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies witte kerst is echt een media hype, ik kan me nauwelijks herinneren dat het echt koud was met kerst of oud en nieuw vroeger.
Kan knap koud worden met oud en nieuw.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel 1 Oudjaarsdag herinneren dat het overdag wel -5 tot -10 was. Was een ijsklompje na een hele dag vuurwerk afsteken buiten
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15quote:Op woensdag 17 december 2014 13:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mijn interne wekker is compleet van slag door die halfbakken schemerzooi de hele dag.
Weerplaza richting eind december trouwens:
[ afbeelding ]
Zou een klein beetje fris aan gaan voelen in dit scenario.![]()
GFS is de enige die voor volle bak winter gaat, zoals Weerplaza dus al twitterdequote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15
Ik zie dit in geen enkele andere lt voorspelling naar boven komen dussehhh het zal wel
Weet ik nog nog ja, drie dagen later was dan ook de laatste Elfstedentocht. Heb zeer veel vuurwerk afgestoken toen, met bevroren klauwenquote:Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan knap koud worden met oud en nieuw.
Het koudst was nieuwjaarsdag 1997: in De Bilt kwam de temperatuur toen niet boven min 7,3 graden. Plaatselijk bleef het overdag streng vriezen. In Maastricht was de hoogste temperatuur min 12,3 graden. Heel uitzonderlijk was ook de jaarwisseling 1978/1979. Oudejaarsdag blies met een stormachtige wind ijzig koude lucht naar ons land. Het koufront walste zuidwaarts vergezeld van een sneeuwstorm en een temperatuurdaling tot min 10 à min 15 graden in de middag.
@KNMI
GFS is vaak de eerste die met kou komt, de rest volgt vaak later (hoop ik).quote:Op woensdag 17 december 2014 19:41 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
GFS is de enige die voor volle bak winter gaat, zoals Weerplaza dus al twitterde
Gevoelstemperatuur van -15 in nl is met kou niet zo heel ongewoon als dat het klinkt.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tering, zijn ze gek geworden ofzo. Gevoelstemperaturen van -15
Ik zie dit in geen enkele andere lt voorspelling naar boven komen dussehhh het zal wel
Niet heel ongewoon misschien maar wel dik klote. Vooral als je je buiten moet begeven op de fiets en aangezien het altijd waait in dit land je dan echt werkelijk doormidden gesneden wordt.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur van -15 in nl is met kou niet zo heel ongewoon als dat het klinkt.
Gewoon een paar ballen groeien, dan komt alles goedquote:Op woensdag 17 december 2014 22:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet heel ongewoon misschien maar wel dik klote. Vooral als je je buiten moet begeven op de fiets en aangezien het altijd waait in dit land je dan echt werkelijk doormidden gesneden wordt.
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...quote:Op woensdag 17 december 2014 14:42 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:27:53Winterkans groeit, maar kans erop is zeer klein nog. Nieuwe GFS model gaat naar volop winter: http://t.co/jCrB8X3YAT http://t.co/8SnNTO4qKd reageer retweet
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 17-12-2014 om 14:33:24Betere inschatting op de winterkansen geven deze grafieken, te zien op http://t.co/m1iycnIppm voor 9 regio's. http://t.co/NEaWwBTv9y reageer retweet
Ja, zodat ze er meteen weer af vriezen zeker. No thanks.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon een paar ballen groeien, dan komt alles goed
Dat was precies die oud en nieuw die ik bedoel, toen was ik 12quote:Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan knap koud worden met oud en nieuw.
Het koudst was nieuwjaarsdag 1997: in De Bilt kwam de temperatuur toen niet boven min 7,3 graden. Plaatselijk bleef het overdag streng vriezen. In Maastricht was de hoogste temperatuur min 12,3 graden. Heel uitzonderlijk was ook de jaarwisseling 1978/1979. Oudejaarsdag blies met een stormachtige wind ijzig koude lucht naar ons land. Het koufront walste zuidwaarts vergezeld van een sneeuwstorm en een temperatuurdaling tot min 10 à min 15 graden in de middag.
@KNMI
Ik mag hopen dat je je aanstelt.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, zodat ze er meteen weer af vriezen zeker. No thanks.
Het enige wat nieuwjaar verpest is regen en wind.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrumquote:Op woensdag 17 december 2014 22:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Het enige wat nieuwjaar verpest is regen en wind.
Dus kou is beter
klopt ja! In de jaren 90 was toen ook een jaarwisseling met mist. Zeldzaam zoiets...vijf meter zicht was al veel!quote:Op woensdag 17 december 2014 23:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrum
Haha inderdaad!quote:Op woensdag 17 december 2014 23:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mist, je vergeet mist. Wanneer was dat? Jaar of 4 geleden ofzo? Dichte mist sowieso al vermeng met kruitdampen.. je zag letterlijk maximaal 1 meter voor je, in Arnhem centrum
Mist in combinatie met fijnstof van al dat vuurwerk, ik moest iemand meehelpen om de auto van de weg te krijgen, ik moest bijna met de hand voelen waar de stoep wasquote:Op woensdag 17 december 2014 23:31 schreef aloa het volgende:
[..]
klopt ja! In de jaren 90 was toen ook een jaarwisseling met mist. Zeldzaam zoiets...vijf meter zicht was al veel!
Zit nu redelijk structureel in de kaarten al een tijdje toch voor rond die periode?quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
Na de kerst kans op sneeuw
[ afbeelding ]
Schijt aan nieuwjaar, laat maar komen die kou!quote:Op woensdag 17 december 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, opgeflikkerd met die kou... het weer gaat niet weer nieuwjaar verpesten...
ja dat was echt slecht zicht. We zijn toen snachts echt kruipend naar huis geredenquote:Op donderdag 18 december 2014 00:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Haha inderdaad!
Volgens mij heb je het over de mist van oud en nieuw 2007-2008!
Ik heb toen vóór de auto gelopen, je zag echt he-le-maal niks meer. Wat een nacht was datquote:Op donderdag 18 december 2014 10:28 schreef WEST het volgende:
[..]
ja dat was echt slecht zicht. We zijn toen snachts echt kruipend naar huis gereden
Leuk, blijft het ook liggen?quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
ik wil het!quote:Op donderdag 18 december 2014 08:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Knmi heeft code geel staan voor de kust.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
Er staat meer wind in het land dan vorige week met die 'storm'
Zelden meer dan windkracht drie gehad hierzo. Een keertje tijdens een heftige zomerstorm tot windkracht 7quote:
Is er aan de kust ook geen hardere wind. Kan wel stormen toch daar?quote:Op donderdag 18 december 2014 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelden meer dan windkracht drie gehad hierzo. Een keertje tijdens een heftige zomerstorm tot windkracht 7
Hier in Den Helder nu windkracht 6, vorige week windkracht 8.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
Van al die beloofde stormen niks gemerkt, maar nu in Dordt toch de hele dag al een aardige woei.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:37 schreef hangtime het volgende:
blaast ook lekker door hier in Amsterdam, maar vorige week ging het wel wat harder.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van al die beloofde stormen niks gemerkt, maar nu in Dordt toch de hele dag al een aardige woei.
Lucky!quote:Op donderdag 18 december 2014 18:46 schreef Dven het volgende:
Verwachtingen schieten de lucht in. Komende dagen rond de 14. Dagen voor kerst en kerst tussen de 15 en 19 graden![]()
BBQ
Meer wind maar echt storm kennen ze daar ook niet.quote:Op donderdag 18 december 2014 16:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Is er aan de kust ook geen hardere wind. Kan wel stormen toch daar?
Liever vrieskou en zon dan deze grijze brei waar we nu al dagen inzitten. Gadverdamme zeg.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:47 schreef Elan het volgende:
Prima weertje zo qua temperatuur al mag die klotewind wel ietsje minder gaan waaien.
Ik dacht dat Bulgarije aan de Middellandse zee lag. Niet dus!quote:Op donderdag 18 december 2014 22:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer wind maar echt storm kennen ze daar ook niet.
Nee. De Grieken waren 30 minuten eerder bij Thesaloniki toen de Russen, Grieken en Bulgaren land op Turkije aan het veroveren waren. En daarm is die regio nu Grieks in plaats van Bulgaarsquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik dacht dat Bulgarije aan de Middellandse zee lag. Niet dus!
quote:vrijdag 26 december tot en met vrijdag 02 januari
Aanhoudend wisselvallig, maar geleidelijk afnemende neerslagkansen. Vrij grote kans (60%) dat temperaturen dalen naar waardes onder het langjarig gemiddelde, met in de nachten lichte vorst.
Uitgifte: 19/12/2014 04.40 uur LT
Mwah.... Iets kouder zal t idd wel worden, daar kan ik nog wel vrede mee hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:25 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat voor winter en sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Jup. I feel ya....quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoef er dan wel niet doorheen te fietsen iedere dag door 'vakantie', fijn is anders
Ik wel!quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwah.... Iets kouder zal t idd wel worden, daar kan ik nog wel vrede mee hebben.
Maar nog net geen 50% kans op sneeuw noem ik niet "de pluim gaat voor sneeuw"
En met temps van +3 a +4 zal het ook niet blijven liggenquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wel!
Sneeuwbuien, ik denk niet dat er veel sneeuw zal vallen. We zullen zien, is nog onzeker allemaal.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoef er dan wel niet doorheen te fietsen iedere dag door 'vakantie', fijn is anders
Half 5 al donker hierquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:31 schreef GekkePoes het volgende:
21 december begint de astronomische winter. dan mag het wel even gaan vriezen hoor.
(daarna worden de dagen weer langer)
Ah, zie je wel. Ik had een koude rug, dan komt er vaak een week later sneeuw.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:25 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat voor winter en sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Gwywen de meteorugquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ah, zie je wel. Ik had een koude rug, dan komt er vaak een week later sneeuw.
Nu kijken of 't echt uitkomt.
Eigenlijk moet ik 't elke keer gewoon melden hier hè, en dan kijken of ik 't eerder weet dan de pluimquote:
Dus op welke dag gaat het volgens jouw rug sneeuwen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik 't elke keer gewoon melden hier hè, en dan kijken of ik 't eerder weet dan de pluim
Tweede kerstdag.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus op welke dag gaat het volgens jouw rug sneeuwen?
En waar?quote:
Fuckmistquote:Op vrijdag 19 december 2014 12:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het schuift weer een dag op
en oudjaaravond zeker weer regen en wind... of fuckmist
Of gewoon sneeuw...quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het schuift weer een dag op
en oudjaaravond zeker weer regen en wind... of fuckmist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |