abonnement Unibet Coolblue
pi_147480880
Antwoorden voor Kris

Nieuws
Uitzending EenVandaag 3-12
Martijn F. bij Pauw 22-11
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos 09-12
http://i7.minus.com/iHBdeAd1XmBCJ.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belgegevens - Geruisloos 22-10


Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris


Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Analyses van de foto's
Lijst met fototijden van alle foto's (EenVandaag)
Interpretaties verscheidene FOK!kers nachtfoto van hoofd van Kris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekacties



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatieve posts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147481001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:11 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ha Geruisloos.
De ondergrond van de kaart van sinaprog heeft een zeer goed uitgewerkt stelsel van rivieren en hoogtelijnen. Moet een basiskaart zijn van een nationaal instituut of zo. In ieder geval veel beter dan die van BING/Google waar rivieren veel korter zijn, soms zijn weggelaten of soms ineens over een bergje gaan.
Behalve dat ligt er in de regentijd overal in elk laagste punt van een dal een riviertje, maar dat was toen nog niet aan de orde. Ik heb in mijn kaart de rivieren aangevuld en gecorrigeerd.

De quebrada's moeten dus samenvallen met een riviertje en het pad moet dan kloppen met de richting van het riviertje op de foto's en films. Dat doet het bij Baru overigens ook niet steeds. De 1e quebrada zou op zijn pad van rechts naar links lopen, bergafwaarts gezien.

Jouw quebada ligt ongeveer op de plek waar ik de 2e quebrada vermoed.
M.i. zijn alle coördinaten niet de bron, maar het resultaat van het intekenen op een kaart.
Heb je misschien ook links naar de kaarten die je noemt?
pi_147481180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:20 schreef Geruisloos het volgende:
Heb je misschien ook links naar de kaarten die je noemt?
Zeker:

http://s8.photobucket.com(...)28e094.jpg.html?o=15

en

http://www.hartvannederla(...)IgAAsXGT-570x321.jpg

Verder natuurlijk de kaart van Baru, maar die ken je denk ik.

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC

[ Bericht 13% gewijzigd door matteo_111 op 11-12-2014 13:34:33 ]
pi_147481336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:51 schreef ToniB het volgende:
ik denk als ik zo de tijden van de foto's naast elkaar leg dat de meiden al om 14.00/ 14.15 in de problemen zijn gekomen. Er zijn inderdaad zo om het kwartier flink wat foto's genomen. De laatst bekende om 19.54/13.54 uur. Dat is totaal niet logisch ( maar ja niks is logisch toch Peterrrr).
Inderdaad, dat denk ik ook al heel lang. Het volgende 'fotomoment' zou de 2e quebrada of het uitzicht over de paddock zijn geweest [vrijwel exact de plek waar de ouders ook stopten en een kruising van paden lijkt te zijn]. Tevens ideaal moment om om te keren en even wat te eten.

Het is m.i. een belangrijke mogelijkheid dat ze de wei ingelopen zijn om een betere foto te maken en dat daar iets is gebeurd.
pi_147481468
Camera tijd ... NL tijd - 6 uur
................(bron 1VD)...............

476 .. 17.--:-- ... 11.--:--
477 .. 17.--:-- ... 11.--:--

478.. 17.16:-- ... 11.16:--
479.. 17.16:-- ... 11.16:--

480.. 17.25:-- ... 11.25:--
481.. 17.25:11 ... 11.25:11
482.. 17.25:17 ... 11.25:17
483.. 17.25:21 ... 11.25:21
484.. 17.25:25 ... 11.25:25
485.. 17.25:3- ... 11.25:3-
486.. 17.25:41 ... 11.25:41

487.. 17.42:-- ... 11.42:--
488.. 17.42:14 ... 11.42:14
489.. 17.42:24 ... 11.42:24

490.. 18.02:4- ... 12.02:4-
491* 18.03:08 ... 12.03:08 Kris tussen de struiken/bomen
492.. 18.03.10 ... 12.03.10

493* 18.42:25 ... 12.42:25 Geul pad
494 .. 18.42:27 ... 12.42:27

495.. 19.00:2- ... 13.00:2-
496.. 19.00:-- ... 13.00:--
497.. 19.01:-- ... 13.01:--
498 .. 19.01:-- ... 13.01:--
499* 19.01:44 ... 13.01:44 Lisanne voor rode struik
500* 19.01:50 ... 13.01:50 Lisanne met duimen omhoog
501.. 19.01:-- ... 13.01:--
502 .. 19.02:-- ... 13.02:--

503.. 19.06:16 ... 13.06:16
504.. 19.06.2- ... 13.06.2-

505* 19.20:33 ... 13.20:33 Kris draait zich om, flesje in hand
506 .. 19.20:-- ... 13.20:--

507*19.54:50 ... 13.54:50 Kris loopt 1e Quebrada in
508*19.54:58 ... 13.54:58 Kris staat op steen 1e Q

509 ---------------------------???

510.. 07.29 ... 01.29 eerste nachtfoto
511.. 07.30 ... 01.30
512.. 07.3- ... 01.3-

513 t/m 541 tussen 07.30/01.30 en 07.38/01.38

542* 07.38:12 ... 01.38:12 rots/ afgrond (links) met geul tijd 1vandaag foto 02.17
54.....*......?........(niet zeker) gelijke foto als 542 maar dan “platter” (geen tijd foto 1 vandaag)
54- ...*......?....... rots/ afgrond (rechts) met veel druppels, staande rots rechts (geen tijd foto 1 vandaag)
550*.. 07.39:54 ... 01.39 rots rode tasjes en takken (tijd 1vandaag foto 01.05 )
5-- ..*......................................zwarte foto (tijd 1vandaag foto 03.54)
5-- * ....................rode haren (tijd foto 1vandaag 03.54 )

599 laatste foto ? 599-508=90 minus 3 foto met beeld (blijken er toch minstens 4/5zijn) = 87donkere foto’s

* = foto’s bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 11-12-2014 14:12:52 ]
pi_147482148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:32 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat denk ik ook al heel lang. Het volgende 'fotomoment' zou de 2e quebrada of het uitzicht over de paddock zijn geweest [vrijwel exact de plek waar de ouders ook stopten en een kruising van paden lijkt te zijn]. Tevens ideaal moment om om te keren en even wat te eten.

Het is m.i. een belangrijke mogelijkheid dat ze de wei ingelopen zijn om een betere foto te maken en dat daar iets is gebeurd.
foutje

edit
Heb de video van Hans nog eens bekeken. Hij zegt 35 minuten vanaf de laatste foto. Dan zal het rond half 3, kwart voor 3 zijn geweest.
Maar geen foto's meer genomen.....

[ Bericht 10% gewijzigd door ToniB op 12-12-2014 13:52:46 ]
pi_147482279
nvt

[ Bericht 98% gewijzigd door ToniB op 11-12-2014 14:33:49 ]
  donderdag 11 december 2014 @ 14:08:40 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147482327
Mooi overzicht toni
pi_147482542
[quote]Inderdaad, dat denk ik ook al heel lang. Het volgende 'fotomoment' zou de 2e quebrada of het uitzicht over de paddock zijn geweest [vrijwel exact de plek waar de ouders ook stopten en een kruising van paden lijkt te zijn]. Tevens ideaal moment om om te keren en even wat te eten.

Het is m.i. een belangrijke mogelijkheid dat ze de wei ingelopen zijn om een betere foto te maken en dat daar iets is gebeurd. [quote]
(als ik quote dan komt naam en datum er niet bij te staan, sorry. Deze quote is van Matteo)

Het rare is dan wel dat er dan iets gebeurd moet zijn waardoor ze niet konden bellen op dat moment. Dus niet: de een verstuikt haar voet. Bovendien waren ze dan óók gedesoriënteerd of verdwaald, anders hadden ze de volgende dag daarvandaan de weg terug kunnen nemen (of in ieder geval 1 van de 2). De paddock vind ik dan trouwens wel al veel te ver als ze wisten dat ze terug moesten lopen.

Zou ook kunnen dat ze vlak na 2 uur al beseften dat ze niet goed liepen. Daarom geen foto's meer. En dan rond half 5 gaan bellen omdat ze toen echt doorkregen nooit op tijd thuis te kunnen zijn.
  donderdag 11 december 2014 @ 14:23:35 #10
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147482775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:15 schreef Ceto het volgende:
Zou ook kunnen dat ze vlak na 2 uur al beseften dat ze niet goed liepen. Daarom geen foto's meer. En dan rond half 5 gaan bellen omdat ze toen echt doorkregen nooit op tijd thuis te kunnen zijn.
Dit is het scharnierpunt voor iedereen die de voorkeur geeft aan een scenario van verdwaling. Kris en Lisanne weten dat het om zes uur weer licht wordt en dat je dan weer 12 uur hebt om weer bij daglicht terug in Boquete te komen.

En dat een paddock een veilige plek is om te waken tot zes uur (want waarom zou je slapen in de horror nocturno de la selva). Maar iedereen in dat scenario laat hen dan nog na 16:30 diep het bos in lopen en verdwalen. Terwijl Roelie ook gelooft dat ze op het pad zouden blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 11-12-2014 15:03:57 ]
pi_147483053
Als je nou heel eenvoudig de reportage van AFK bekijkt dan zie je na 12 minuten heel duidelijk dat het pad na dat quebradaatje doorloopt en zegt Hans ook dat je maar 1 kant op kunt.
Het lijkt me dus uitgesloten dat je daar die quebrada kunt volgen naar beneden zoals Geruisloos opperde.

Dat foto 509 mist zou bij iedereen de alarmbellen moeten laten rinkelen.

Deze meiden stonden bekend als verstandig en intelligent.
Ze wisten dat ze 3 uur onderweg waren en dat het ook weer 3 uur teruglopen zou zijn.
Ik denk dat de meiden na de 1e quebrada zijn omgekeerd en dat dat verklaard waarom ze geen foto's meer hebben gemaakt.

En foto 509 is gewist door iemand anders.
pi_147483203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:34 schreef jackie12 het volgende:
Als je nou heel eenvoudig de reportage van AFK bekijkt dan zie je na 12 minuten heel duidelijk dat het pad na dat quebradaatje doorloopt en zegt Hans ook dat je maar 1 kant op kunt.
Het lijkt me dus uitgesloten dat je daar die quebrada kunt volgen naar beneden zoals Geruisloos opperde.

Dat foto 509 mist zou bij iedereen de alarmbellen moeten laten rinkelen.

Deze meiden stonden bekend als verstandig en intelligent.
Ze wisten dat ze 3 uur onderweg waren en dat het ook weer 3 uur teruglopen zou zijn.
Ik denk dat de meiden na de 1e quebrada zijn omgekeerd en dat dat verklaard waarom ze geen foto's meer hebben gemaakt.

En foto 509 is gewist door iemand anders.
Niet mee eens! Ik blijf erbij dat het onzin is om één foto te wissen! Doe je echt niet!
pi_147483223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:40 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Niet mee eens! Ik blijf erbij dat het onzin is om één foto te wissen! Doe je echt niet!
Misschien zijn er wel 30 foto's gewist.

En wat zou de reden moeten zijn om 1 foto te wissen? hebben ze verder geen 1 keer gedaan en dan die ene foto tussen 1 april en 8 april wel?
Wissen om capaciteit te sparen gaat iig niet op.
pi_147483302
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:34 schreef jackie12 het volgende:
Als je nou heel eenvoudig de reportage van AFK bekijkt dan zie je na 12 minuten heel duidelijk dat het pad na dat quebradaatje doorloopt en zegt Hans ook dat je maar 1 kant op kunt.
Het lijkt me dus uitgesloten dat je daar die quebrada kunt volgen naar beneden zoals Geruisloos opperde.

Dat foto 509 mist zou bij iedereen de alarmbellen moeten laten rinkelen.

Deze meiden stonden bekend als verstandig en intelligent.
Ze wisten dat ze 3 uur onderweg waren en dat het ook weer 3 uur teruglopen zou zijn.
Ik denk dat de meiden na de 1e quebrada zijn omgekeerd en dat dat verklaard waarom ze geen foto's meer hebben gemaakt.

En foto 509 is gewist door iemand anders.
dat denk ik ook.
quote]0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:40 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Niet mee eens! Ik blijf erbij dat het onzin is om één foto te wissen! Doe je echt niet!
[/quote]
Je gaat ook niet eerst 90 nachtfoto's maken en ze dan op je gemak even bekijken en dan die ene foto wissen! Er staan minstens 87 donkere foto's op....waarom die dan ook niet wissen?
pi_147483376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Dit is het scharnierpunt voor iedereen die de voorkeur geeft aan een scenario van verdwaling. Ze weten dat het om zes uur weer licht wordt en dat je dan weer 12 uur hebt om weer bij daglicht terug in Boquete te komen.

En dat een paddock een veilige plek is om te waken tot zes uur (want waarom zou je slapen in de horror nocturno de la selva). Maar iedereen in dat scenario laat hen dan nog na 16:30 diep het bos in lopen en verdwalen. Terwijl Roelie ook gelooft dat ze op het pad zouden blijven.
Gewoon verdwalen is m.i. bijna uitgesloten. Holy Baru heeft uitgelegd dat verdwalen in de paddock wel mogelijk is omdat het pad daar word vermengd met koeiensporen en je daar de weg kwijt kunt raken.
Deze plek (door de ouders ca 15 min na de 2e quebrada genoemd) is een van de mogelijke scharnierpunten, maar vanwege het fotoritme dringt die zich nogal op.
Wanneer we een crimineel scenario volgen kan hier ook e.e.a. gebeurd zijn, of vlak daarvoor - ook weer vanwege het veronderstelde fotoritme.
[Als ouder was ik daar dus nooit omgedraaid. Voor mij was het daar pas begonnen.]

Doorlopen kan ook, maar dan veronderstel je een portie stevige stress en het besef dat er iets mis is, of een vlucht en verstoppen, of een verwonding/aanval van dieren en blessures, of een kidnap.
In alle gevallen draai je zo snel mogelijk om denk ik.

Vraag is dan hoe het past dat ze pas ca. 16.30 gaan bellen. In de tussentijd van ruim 2 uur moeten ze het een en ander meegemaakt hebben en geprobeerd hebben te repareren, stelpen, redden, ontsnappen enz. In ieder geval kostte dat flink wat tijd. Na bijna 2,5 uur was de toestand zodanig overzichtelijk dat ze aan bellen dachten. Een kidnap wordt hiermee onwaarschijnlijk.

En dan de vraag: wanneer en hoe raakten ze de weg kwijt, of werd het onmogelijk om terug te lopen, ook niet meer in de 7 volgende dagen? Ze moeten tenminste enkele kilometers afgelegd hebben om bij de rivier te komen en uiteindelijk gevonden te worden waar ze gevonden zijn.
Ik denk dat ze door een nog onbekende oorzaak flink van het pad af zijn geraakt en de weg niet meer terug hebben kunnen vinden. Een flinke verstoring van het normale verloop der dingen zogezegd. Daarbij kan een of beide gewond of ziek geworden zijn.


Meest waarschijnlijk is dat ze de 8e nog levend bij elkaar waren. En dus konden overleggen en oplossingen verzinnen. Dan moeten ze dus hun oriëntatie helemaal kwijt zijn geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door matteo_111 op 11-12-2014 14:52:57 ]
pi_147483509
foutje
pi_147483765
quote:
Gewoon verdwalen is m.i. bijna uitgesloten.
Mee eens, er mist een X factor

quote:
Holy Baru heeft uitgelegd dat verdwalen in de paddock wel mogelijk is omdat het pad daar word vermengd met koeiensporen en je daar de weg kwijt kunt raken.
Deze plek (door de ouders ca 15 min na de 2e quebrada genoemd) is een van de mogelijke scharnierpunten, maar vanwege het fotoritme dringt die zich nogal op.
Wanneer we een crimineel scenario volgen kan hier ook e.e.a. gebeurd zijn, of vlak daarvoor - ook weer vanwege het veronderstelde fotoritme.
Als de meiden door zijn gelopen na de 1e quebrada dan mis ik idd foto's van de 2e quebrada en van de paddock met mooie bomen daarna.
Ik denk dus dat ze of zijn omgekeerd of door zijn gelopen en dat die foto(s) 509 zijn gewist door derden
quote:
[Als ouder was ik daar dus nooit omgedraaid. Voor mij was het daar pas begonnen.]
Absoluut!!

quote:
Doorlopen kan ook, maar dan veronderstel je een portie stevige stress en het besef dat er iets mis is, of een vlucht en verstoppen, of een verwonding/aanval van dieren en blessures, of een kidnap.
In alle gevallen draai je zo snel mogelijk om denk ik.
Ik denk ook dat je dan niet doorloopt

quote:
Vraag is dan hoe het past dat ze pas ca. 16.30 gaan bellen. In de tussentijd van ruim 2 uur moeten ze het een en ander meegemaakt hebben en geprobeerd hebben te repareren, stelpen, redden, ontsnappen enz. In ieder geval kostte dat flink wat tijd. Na bijna 2,5 uur was de toestand zodanig overzichtelijk dat ze aan bellen dachten. Een kidnap wordt hiermee onwaarschijnlijk.
Als ze om zijn gekeerd dan verklaart dat dat ze geen foto's hebben gemaakt.
Het zou dus kunnen dat er pas op de terugweg iets is gebeurd bijvoorbeeld naar beneden op de Pianista.
16.39 uur zou dan wel kunnen

quote:
En dan de vraag: wanneer en hoe raakten ze de weg kwijt, of werd het onmogelijk om terug te lopen, ook niet meer in de 7 volgende dagen? Ze moeten tenminste enkele kilometers afgelegd hebben om bij de rivier te komen en uiteindelijk gevonden te worden waar ze gevonden zijn.
Ik denk dat ze door een nog onbekende oorzaak flink van het pad af zijn geraakt en de weg niet meer terug hebben kunnen vinden. Een flinke verstoring van het normale verloop der dingen zogezegd. Daarbij kan een of beide gewond of ziek geworden zijn.

Meest waarschijnlijk is dat ze de 8e nog levend bij elkaar waren. En dus konden overleggen en oplossingen verzinnen. Dan moeten ze dus hun oriëntatie helemaal kwijt zijn geweest.
Het is een relatief klein gebied. Ook waren ze dus ook nog eens bij de rivier.
M.a.w ze zijn nooit verdwaald geweest maar keurig netjes gewoon op het pad gebleven (als je aan verdwalen denkt)
  donderdag 11 december 2014 @ 15:11:51 #18
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147483999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:46 schreef matteo_111 het volgende:
Gewoon verdwalen is m.i. bijna uitgesloten. Holy Baru heeft uitgelegd dat verdwalen in de paddock wel mogelijk is omdat het pad daar word vermengd met koeiensporen en je daar de weg kwijt kunt raken.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als er een plek is waar je het spoor bijster kunt raken, is het die paddock. Je ziet geen pad meer door de modder, het weiland is groot en moet je nu de omheining naar beneden, links, of rechts volgen...

Toch zijn er niet meer smaken. Met trial and error moet je ook hier weer de weg omhoog naar de top kunnen vinden, als je denkt "heb er genoeg van, wil via dezelfde weg weer terug naar Boquete".

Mogelijk dat ze hier lang hebben rondgelopen vooraleer om 16:39 te bellen. Al vond Feliciano er geen sporen op 3 april. Dus, tsjah, blijft giswerk.
  donderdag 11 december 2014 @ 15:23:05 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147484317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:40 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Niet mee eens! Ik blijf erbij dat het onzin is om één foto te wissen! Doe je echt niet!
dat hangt er een beetje vanaf, wat (of wie) erop stond bijvoorbeeld
  donderdag 11 december 2014 @ 15:31:19 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147484527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:40 schreef schuschuho het volgende:
Niet mee eens! Ik blijf erbij dat het onzin is om één foto te wissen! Doe je echt niet!
Ik ben het met je eens, het is logisch in geval van een misdrijf om alles te laten verdwijnen of vernietigen.

Maar aan de andere kant, zonder een enkele vondst blijvenen de families en media natuurlijk hoop houden en zoektochten organiseren. Bewijs, dat er gewoon gewandeld is, met een verdwaling als resultaat, sorteert wel degelijk effect, ook.
pi_147484838
Perico, Photo Master, ik snap nog iets niet. Als 509 gewist is en dus niet overschreven, waarom kan het NFI die foto dan niet terug halen? Zijn daar geen programma's voor?
pi_147485244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:45 schreef ToniB het volgende:
Perico, Photo Master, ik snap nog iets niet. Als 509 gewist is en dus niet overschreven, waarom kan het NFI die foto dan niet terug halen? Zijn daar geen programma's voor?
En in navolging op die vraag heb ik een andere vraag Perico:

Als foto 508 is gemaakt en daarna bijvoorbeeld nog 20 foto's die allemaal zijn gewist, gaat de nummeropvolging dan verder met 510?
En zo ja, kan het NFI dit dan ontdekken?
  donderdag 11 december 2014 @ 16:04:12 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147485284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:45 schreef ToniB het volgende:
Perico, Photo Master, ik snap nog iets niet. Als 509 gewist is en dus niet overschreven, waarom kan het NFI die foto dan niet terug halen? Zijn daar geen programma's voor?
Als jij een geheugenkaart snelformatteert, staan alle gegevens nog op de kaart. Alleen de zeer belangrijke index die een PC en een camera vertelt, in welke sector precies welke foto staat gecombineerd, is dan gewist.

Als je een foto verwijdert, gebeurt hetzelfde. Je vertelt dan aan de camera: die en die sectoren zijn weer vrij, om toekomstige foto's op te slaan.

Stel nu, na het verwijderen van foto 509 -- aangenomen dat het de enige die gewist is -- zou je de kaart uit de camera halen. Dan kun je met recovery programma's vrijwel zeker de foto nog terughalen.

Alleen, zoals het er nu naar uitziet, zijn er daarna nog 90 foto's bijgekomen op een kaart, waar er zo'n 210 op kunnen, aangenomen dat het een 2 GB Sandisk kaart was, voor het gemak.

Die 90 foto's hebben dan veel beschikbare ruimte overschreven met hun data. Waardoor alles van foto 509 definitief gewist kan zijn. Of er zijn slechts fragmenten beschikbaar.

Tot slot, is het niet zo dat een PC of camera iets altijd op dezelfde manier opslaat. Dus dat foto 1 een vaste sector krijgt en foto 2... nee, zo'n foto kan op ontelbare verschillende clusters van de 2 GB staan. Alleen houdt die index dan exact bij, waar die informatie van die foto allemaal staat en wordt die binnen een fractie van een seconde bij elkaar geraapt, als jij erom vraagt
pi_147485403
Perico, hoe kom je nou weer bij een kaartje van 2 Gb? Dat is heel weinig, waarom niet 4, 8 of 16?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 16:10:30 #25
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147485444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:02 schreef jackie12 het volgende:
rico:
Als foto 508 is gemaakt en daarna bijvoorbeeld nog 20 foto's die allemaal zijn gewist, gaat de nummeropvolging dan verder met 510?
En zo ja, kan het NFI dit dan ontdekken?
Als jij na foto 508, meteen foto 509 wist, wordt de volgende foto automatisch foto 509.

Als ik na foto 508 foto's blijf maken tot foto 530, en daarna foto 509 wis, wordt de volgende foto die ik schiet 509.. en daarna pas 531.

Het vroegste nummer dat vrij is, heeft altijd voorrang. Als ik na 600 foto's, foto 1 wis, krijgt de 601ste foto in de rij fotonummer 1... en de 602e foto krijgt fotonummer 601.

Het NFI kan niets ontdekken als een heleboel foto's de vrije ruimte van een geheugenkaart hebben volgeschreven, dan houdt het op. Op een PC werkt data recovery beter omdat een harde schijf veel groter is en daar ook bestanden kris-kras worden weggeschreven, in de vrije ruimte.

Vandaar dat defragmentatie helpt, dattie alles weer een beetje bij elkaar pakt.
pi_147485680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Als jij na foto 508, meteen foto 509 wist, wordt de volgende foto automatisch foto 509.

Als ik na foto 508 foto's blijf maken tot foto 530, en daarna foto 509 wis, wordt de volgende foto die ik schiet 509.. en daarna pas 531.

Het vroegste nummer dat vrij is, heeft altijd voorrang. Als ik na 600 foto's, foto 1 wis, krijgt de 601ste foto in de rij fotonummer 1... en de 602e foto krijgt fotonummer 601.

Het NFI kan niets ontdekken als een heleboel foto's de vrije ruimte van een geheugenkaart hebben volgeschreven, dan houdt het op. Op een PC werkt data recovery beter omdat een harde schijf veel groter is en daar ook bestanden kris-kras worden weggeschreven, in de vrije ruimte.

Vandaar dat defragmentatie helpt, dattie alles weer een beetje bij elkaar pakt.
Volgens mij is het anders:

In principe is dit mogelijk:

Foto _508 wordt gemaakt (1 april 13:54:58)
Foto _509 wordt gemaakt (tussen 1 april 14:00 en 8 april 01:29)
Foto _510 wordt gemaakt (idem)
Foto _510 wordt gewist
Foto _510 wordt opnieuw gemaakt (wanneer dan ook)
Foto's _510, _511 en _512 worden gemaakt (en allemaal gewist)
De nachtfoto _510 wordt gemaakt (en daarna (jij zei helemaal aan het eind, maar kan ook eerder) wordt _509 gewist). Omdat _510 niet wordt gewist, blijft _509 leeg.

De laatste foto na de permanent gewiste foto moet gemaakt zijn voordat _509 gewist is, daar heb je gelijk in. Maar dat hoeft natuurlijk niet de enige _510 te zijn, in feite kunnen er heel veel foto's gemaakt zijn die dagen en weer gewist.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 11 december 2014 @ 16:19:18 #27
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147485715
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
Perico, hoe kom je nou weer bij een kaartje van 2 Gb? Dat is heel weinig, waarom niet 4, 8 of 16?
Ik schreef toch ook: voor het gemak. Ik schat in dat het Lisanne alllemaal niet zoveel kon boeien, ze deed nooit zoomen, alles was automatisch ingesteld. De foto's hadden als archief 102..

Dus archief 100 (nieuw waarde Canon) en 101 waren hiervoor geweest.. de trip in Panama begon ongeveer met foto 460..

Uitgaande van 200 foto's op een kaart van 2 GB, zou dat kunnen overeenkomen dat twee keer eerder een volle geheugenkaart is uitgelezen. En waarom zou ze niet een oudere kaart gebruiken, die het nog deed... als het je toch technisch niet al teveel interesseert.

Disclaimer: natuurlijk kun je ook een kaart uitlezen met maar 1 foto, twee keer. Fuzzy logic, zo geraak je ook tot archief 102..

Het was de generic range van Sandisk, afgaande van de foto op de rugzak. Kan ook net zo goed meer GB zijn geweest, tot 16 ja, allemaal hetzelfde label qua kleur.
pi_147485890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Als jij na foto 508, meteen foto 509 wist, wordt de volgende foto automatisch foto 509.

Als ik na foto 508 foto's blijf maken tot foto 530, en daarna foto 509 wis, wordt de volgende foto die ik schiet 509.. en daarna pas 531.

Het vroegste nummer dat vrij is, heeft altijd voorrang. Als ik na 600 foto's, foto 1 wis, krijgt de 601ste foto in de rij fotonummer 1... en de 602e foto krijgt fotonummer 601.

Het NFI kan niets ontdekken als een heleboel foto's de vrije ruimte van een geheugenkaart hebben volgeschreven, dan houdt het op. Op een PC werkt data recovery beter omdat een harde schijf veel groter is en daar ook bestanden kris-kras worden weggeschreven, in de vrije ruimte.

Vandaar dat defragmentatie helpt, dattie alles weer een beetje bij elkaar pakt.
Wauw, als de alarmbellen niet al hard rinkelden dan doen ze dat nu nog harder!

Tot foto 508 niks aan het handje en daarna opeens een gat naar 8 april met 1 missende, gewiste foto.
Alleen die ene foto 509 kan dus net zo goed 20 gewiste foto's zijn omdat na het wissen van die 20 foto's de teller gewoon doorgaat met 510.

Als ik het zo goed begrijp dan stinkt dit erger dan een bunzing.
pi_147485964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wauw, als de alarmbellen niet al hard rinkelden dan doen ze dat nu nog harder!

...

Als ik het zo goed begrijp dan stinkt dit erger dan een bunzing.
Kijk, Perico, en daarom "moet" je dus zo voorzichtig zijn met die "voor het gemak"-aannames en "dat kun je wel vaststellen"-conclusies.

Voor je het weet gaan er mensen mee aan de haal die er hun hele hebben en houden aan ophangen.

Die 2 Gb is een onzinaanname, want een heel klein formaat voor een kaartje. De camera is vermoedelijk in 2013 gekocht. Er dan een 2 Gb kaartje bij kopen kan, maar lijkt erg weinig.
Die mapjes heb ik je op WS (en hier volgens mij ook) al uitgelegd, dat deden vorige camera's van mij ook, die mapjes aanmaken, zelfs midden in een serie foto's. Dat zegt niets over hoe groot het kaartje was.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147486045
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk, Perico, en daarom "moet" je dus zo voorzichtig zijn met die "voor het gemak"-aannames en "dat kun je wel vaststellen"-conclusies.

Voor je het weet gaan er mensen mee aan de haal die er hun hele hebben en houden aan ophangen.

Die 2 Gb is een onzinaanname, want een heel klein formaat voor een kaartje. De camera is vermoedelijk in 2013 gekocht. Er dan een 2 Gb kaartje bij kopen kan, maar lijkt erg weinig.
Die mapjes heb ik je op WS (en hier volgens mij ook) al uitgelegd, dat deden vorige camera's van mij ook, die mapjes aanmaken, zelfs midden in een serie foto's. Dat zegt niets over hoe groot het kaartje was.
Daar ging mijn vraag niet over.
Ik wil weten of foto 509 1 gewiste foto is of dat er ook meer kunnen zijn.
pi_147486102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daar ging mijn vraag niet over.
Ik wil weten of foto 509 1 gewiste foto is of dat er ook meer kunnen zijn.
Dat heb ik proberen uit te leggen. Dat kunnen er dus meer zijn. Daarom is de "er zijn gedurende 6,5 dag geen foto's gemaakt"-aanname totaal op losse schroeven komen te staan. De lijn Mata van 31 maart klopt niet meer, Kris was vermoedelijk in leven en bij Lisanne op 8 april 's nachts...

We tasten -letterlijk- in het duister met onze scenario's zolang we geen toegang hebben tot alle data.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147486407
quote:
We tasten -letterlijk- in het duister met onze scenario's zolang we geen toegang hebben tot alle data.
Klopt.
Ik ben erg benieuwd of er gedurende hun "vakantie" vaker een foto is gewist.
Als dit niet zo blijkt te zijn dan heb ik het vermoeden dat deze foto 509 (of foto's) gewist zijn door derden.
M.a.w de waarheid proberen te verbergen.

In de lijn van de waarheid proberen te verbergen ligt dus ook "een dwaalspoor" creëren.
En bij een dwaalspoor creëren hoort dus ook een foto van Kris haar achterkant maken terwijl ze niet meer leeft.

Iets anders of een andere verklaring kan ik me op dit moment niet bedenken
pi_147486619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:41 schreef jackie12 het volgende:
Iets anders of een andere verklaring kan ik me op dit moment niet bedenken
En dat is je probleem. Je blijft maar uitgaan van wissen door derden, dwaalsporen en andere filmwaardige "verklaringen" en hebt een blinde vlek voor de andere mogelijkheden.

Van je vriendin weet je dat ijdele meiden nu eenmaal foto's wissen, op welk moment dan ook.

Heb je 6,5 dag "niets te doen", dan komt er wel es een momentje dat je gaat zitten en je camera pakt, al dan niet uit fatalistische nostalgie.

Maar die verklaring kan jij maar niet zien. Er moeten hoe dan ook anderen met hun tengels aangezeten hebben. Die anderen zijn daarnaast ook vervalsexpert op alle vlakken en bovendien compleet psycho.

Je vindt het niet heel gek dat weinig mensen je dan serieus nemen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147489602
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je vindt het niet heel gek dat weinig mensen je dan serieus nemen?
Hoeveel mensen precies nemen jackie niet serieus? En wie zijn dat dan allemaal?
pi_147489973
Er schiet me iets te binnen over die paddocks nu ik de laatste map van Geruisloos heb gezien. Het zou heel goed kunnen dat K en L daar bij de weilanden hebben gedacht dat ze al weer een goed eind op de terugweg van de lus waren. Het is weer open gebied, het ziet er weer wat bewoonder uit, je gaat weer langs rijen paaltjes, het lijkt wel wat op het landschap dat je een heel stuk voor de mirador gezien hebt. Mooi we zijn die jungle weer uit. Ik kan me wel voorstellen dat ze daar stevig doorgelopen zijn (de verkeerde kant op) en niet zijn omgekeerd. Dan zou je moeten beslissen om het open gebied weer te verlaten en opnieuw de jungle in te duiken. Gevoelsmatig klopt dat niet. Het open landschap met vee en finca's trekt meer dan het oerwoud als je je hostel zoekt. Daar verwacht je meer bewoonde wereld. Niet terug het bos in.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 11-12-2014 18:46:03 ]
  donderdag 11 december 2014 @ 19:12:13 #36
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147490917
We hebben maar weinig dus gooi ik dit balletje nog even op.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:34 schreef jackie12 het volgende:

Deze meiden stonden bekend als verstandig en intelligent.

Toch in 10 dagen geen nut voor de bh's gevonden?

Je kunt er eventuele wondjes mee verbinden, de cups kun je als waterfilter gebruiken, de pads onder de banden van de rugtas wanneer die zeer gaat doen, de bandjes kun je gebruiken om iets aan elkaar te binden enz.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147490950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen precies nemen jackie niet serieus? En wie zijn dat dan allemaal?
Het gebeuren met K en L is een groot mysterie. En alles wat wij aan aanwijzingen hebben werpen wel zo ontzettend veel vragen op dat ik jackie heel goed kan volgen.
Ik neem jackie dus WEL serieus.
pi_147495311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:40 schreef 11en30 het volgende:
Er schiet me iets te binnen over die paddocks nu ik de laatste map van Geruisloos heb gezien. Het zou heel goed kunnen dat K en L daar bij de weilanden hebben gedacht dat ze al weer een goed eind op de terugweg van de lus waren. Het is weer open gebied, het ziet er weer wat bewoonder uit, je gaat weer langs rijen paaltjes, het lijkt wel wat op het landschap dat je een heel stuk voor de mirador gezien hebt. Mooi we zijn die jungle weer uit. Ik kan me wel voorstellen dat ze daar stevig doorgelopen zijn (de verkeerde kant op) en niet zijn omgekeerd. Dan zou je moeten beslissen om het open gebied weer te verlaten en opnieuw de jungle in te duiken. Gevoelsmatig klopt dat niet. Het open landschap met vee en finca's trekt meer dan het oerwoud als je je hostel zoekt. Daar verwacht je meer bewoonde wereld. Niet terug het bos in.
Zo zou ik ook denken.
pi_147495800
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is je probleem. Je blijft maar uitgaan van wissen door derden, dwaalsporen en andere filmwaardige "verklaringen" en hebt een blinde vlek voor de andere mogelijkheden.

Van je vriendin weet je dat ijdele meiden nu eenmaal foto's wissen, op welk moment dan ook.

Heb je 6,5 dag "niets te doen", dan komt er wel es een momentje dat je gaat zitten en je camera pakt, al dan niet uit fatalistische nostalgie.

Maar die verklaring kan jij maar niet zien. Er moeten hoe dan ook anderen met hun tengels aangezeten hebben. Die anderen zijn daarnaast ook vervalsexpert op alle vlakken en bovendien compleet psycho.

Je vindt het niet heel gek dat weinig mensen je dan serieus nemen?
Nou nou, de man over wie je het hebt is wel erg iemand die in een tunnel zit en niet open staat voor andere opties. :N

Tot eind juli heb ik net als velen gedacht dat ze gewoon verdwaald waren.
Nadat ik me er in ben gaan verdiepen ben ik tot de conclusie gekomen dat er zeer waarschijnlijk derden in het spel betrokken moeten zijn.
Er zijn teveel dingen gebeurd die verdacht zijn.
Even uit de losse pols:

- onduidelijk hoe ze bij het begin van de Pianista zijn gekomen
- verdwalen op een plek waar je iig volgens de Kremers moeite moet doen om te verdwalen
- een noodoproep doen om een reden die wij niet kennen
- Feliciano die ze mogelijk als laatste heeft gezien en ook de ontdekking van vermissing doet
- Feliciano die perse hun kamer in wil
- Feliciano (en crew) die een schoen achter een boom vindt en ook verdere resten
- Feliciano die liegt over Eileen
- Feliciano die aan de voetstappen in de paddock wel kon zien dat ze daar niet waren geweest
- Feliciano die 2 trails loopt op 3 april wat qua tijd niet kan
- Het spijkerbroekje wat plots gevonden wordt maar waar maanden overheen gekeken is
- Feliciano die een finca heeft in het gebied waar de meiden verdwenen
- meiden die niet gevonden zijn in een relatief klein gebied
- meiden die de weg zelf niet terug hebben gevonden in een relatief klein gebied
- fosfor/fosfaten? die gevonden wordt op de botten
- de "schakelfoto" 509 tussen niks aan de hand en diepe ellende ,dat die toevallig nou net mist
- geen bericht achter gelaten voor de familie en vriendje
- 0 keer proberen te bellen/appen/sms-en naar huis
- geen normale foto's gemaakt hebben in 11 dagen (maar dan wel heel ijdel 1 foto wissen??)
- ALLE getuigenissen die niet kloppen iig qua tijdstip
- bellen op gezette tijdstippen en het niet op een ander tijdstip een keer proberen
- Plinio die ze wel/niet heeft gezien op de Pianista (en zijn foto op de mirador)
- Osman die verdrinkt op 4 april zonder water in zijn longen en de vriend van Henry is
- Het niet melden aan thuis dat je de Pianista gaat doen terwijl vooral Lisanne alles deelde
- de intact gevonden rugzak na klaarblijkelijk meegesleurd te zijn door de rivier
- een stukje huid dat na maanden gevonden wordt in de jungle
- Perico zijn bevindingen waaruit ik begrijp dat het niet heel moeilijk is om met de telefoons/camera te knoeien.
- enz enz .
Moet ik doorgaan?

Al deze dingen doen bij mij alarmbellen rinkelen. Bij de ene wat harder dan bij de andere maar ontkennen ga ik al deze punten zeker niet.
Ik draai het om: kom jij of mensen die denken aan verdwalen eens met geloofwaardige argumenten die al deze verdachte dingen bij elkaar deze opsomming niet meer verdacht maken.

Ik denk aan een misdrijf. Heel stellig.
Omdat dat het meest logisch is en de minste vragen achter laat.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 11-12-2014 21:23:49 ]
pi_147496139
@Mata,

Ik neem de hersenspinsels van Jackie heel wat serieuzer dan dat betweterige schoolmeester gebral van jou wat ik continue lees in de 150 topics waarin jij post en je mening aan anderen opdringt op een hele vervelende afzeikerige irritante manier.

Ohja en ik wacht ook nog steeds op de opzienbarende wereldschokkende bewijzen die jij zegt te hebben wat betreft de maanlanding.

Have a nice day.
pi_147496317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:17 schreef jackie12 het volgende:
- onduidelijk hoe ze bij het begin van de Pianista zijn gekomen
Onbekend. Nou en? het is geen 24/7 politiestaat, zo'n dorpje.

quote:
- verdwalen op een plek waar je iig volgens de Kremers moeite moet doen om te verdwalen
Die zijn daar niet eens geweest. "och, we hebben het wel gezien, we zitten toch op de jackietrein"

quote:
- een noodoproep doen om een reden die wij niet kennen
Kan van alles zijn, wijst niet op een misdrijf.

quote:
- Feliciano die ze mogelijk als laatste heeft gezien en ook de ontdekking van vermissing doet
- Feliciano die perse hun kamer in wil
- Feliciano (en crew) die een schoen achter een boom vindt en ook verdere resten
- Feliciano die liegt over Eileen
- Feliciano die aan de voetstappen in de paddock wel kon zien dat ze daar niet waren geweest
- Feliciano die 2 trails loopt op 3 april wat qua tijd niet kan
Feliciano is de meest ervaren gids. Vraag hem zelf deze vragen anders. Je hebt zijn Facebook.

quote:
- Het spijkerbroekje wat plots gevonden wordt maar waar maanden overheen gekeken is
Vreemd, nog geen reden voor een misdrijf.

quote:
- Feliciano die een finca heeft in het gebied waar de meiden verdwenen
Vraag het hem dan. In plaats van veilig vanaf de zolderkamer die man belasteren.

quote:
- meiden die niet gevonden zijn in een relatief klein gebied
Overduidelijk; daar is NIET GEZOCHT!

quote:
- meiden die de weg zelf niet terug hebben gevonden in een relatief klein gebied
De hele clou en ja, zeer vreemd. Maar an sich geen reden voor een misdrijf. Er kunnen goed heel andere dingen aan de hand geweest zijn. Hyperventilatie, gekte, waanzin, whatever.

quote:
- fosfor/fosfaten? die gevonden wordt op de botten
Zo'n extreem slimme psychokiller en die fosfor vergeet ie. Na 4 maanden (2 augustus)...

quote:
- de "schakelfoto" 509 tussen niks aan de hand en diepe ellende ,dat die toevallig nou net mist
Zoals ik zei; kan van alles zijn.

quote:
- geen bericht achter gelaten voor de familie en vriendje
Weten we niet. Berichten getypt in de telefoon komen niet fysiek op de harde schijf en kunnen makkelijk verloren gegaan zijn.

quote:
- 0 keer proberen te bellen/appen/sms-en naar huis
Zinloos, zo blijkt.
quote:
- geen normale foto's gemaakt hebben in 11 dagen (maar dan wel heel ijdel 1 foto wissen??)
1 of meer, is niet zeker.
Juist wel normale foto's gemaakt kunnen hebben, we WETEN HET NIET.

quote:
- ALLE getuigenissen die niet kloppen iig qua tijdstip
Blijkbaar toch andere gringa's/slecht ondervraagd/suggestief/in de war.

quote:
- bellen op gezette tijdstippen en het niet op een ander tijdstip een keer proberen
Zoveelste keer: regelmatig belpatroon is LANG NIET ZEKER.

quote:
- Plinio die ze wel/niet heeft gezien op de Pianista (en zijn foto op de mirador)
Foto was pas op 3 april geplaatst, kan van elke dag zijn. Zijn eerste indruk klopte misschien, misschien niet, zie getuigen.

quote:
- Osman die verdrinkt op 4 april zonder water in zijn longen en de vriend van Henry is
Die vond ik idd zeer verdacht, maar Kris en Lisanne samen op 8 april 's nachts ontkracht dat voor mij.

quote:
- Het niet melden aan thuis dat je de Pianista gaat doen terwijl vooral Lisanne alles deelde
Domheid, slordigheid, haast, whatever.

quote:
- de intact gevonden rugzak na klaarblijkelijk meegesleurd te zijn door de rivier
Niet of een heel klein stukje dus.

quote:
- een stukje huid dat na maanden gevonden wordt in de jungle
Enige echte fysieke sterke aanwijzing dat Lisanne nog heel lang geleefd kan hebben!

quote:
- Perico zijn bevindingen waaruit ik begrijp dat het niet heel moeilijk is om met de telefoons/camera te knoeien.
Precies, je cherrypickt zijn (te) snelle conclusies en te grove aannames, precies wat ik zei.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147496384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:25 schreef Vance het volgende:
@Mata,

Ik neem de hersenspinsels van Jackie heel wat serieuzer dan dat betweterige schoolmeester gebral van jou wat ik continue lees in de 150 topics waarin jij post en je mening aan anderen opdringt op een hele vervelende afzeikerige irritante manier.

Ohja en ik wacht ook nog steeds op de opzienbarende wereldschokkende bewijzen die jij zegt te hebben wat betreft de maanlanding.

Have a nice day.
Mooi zo, ieder zijn smaak.

Ik heb meer interesses dan de maanlandingen, dus lekker geduld hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147496580
In een interview met locals las ik ergens dat iemand zei dat een groot gevaar van de jungle is dat
"the jungle makes you want to stay there forever" Ik denk dat ze dit bedoelden;
"The greatest challenge is not the mountain of impossibility, but the overwhelming urge to give up."

Een interessant verhaal van iemand die in een jungle in Panama verdwaald was, om zaken een beetje in perspectief te houden ;)

http://www.eddiesnipes.com/2011/01/lost-in-the-jungle/

Er zijn wel aardig wat overeenkomsten, dit kan ook zomaar in de hoofden K en L omgegaan zijn

"So there I was, lost in the jungles of Panama. By the time anyone realized I was missing, my life would already be in the balances. Even if someone did discover my absence, who would know where to look? Praying for guidance was the only option that came to mind as I faced off in a death match with fate in this lush, living maze that surrounded me. What seemed like an easy escapade had turned out to be an entanglement from which I saw no escape."

[ Bericht 15% gewijzigd door Grijzemassa op 11-12-2014 21:44:43 ]
pi_147496686
Is er al enig zicht op de zoektocht die de ouders zouden organiseren in december?
Make my day!
pi_147497421


[ Bericht 100% gewijzigd door jackie12 op 11-12-2014 22:08:28 ]
pi_147497905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Niet erg sterke antwoorden en maak je er bij de meeste wel erg makkelijk van af.
:')

kom niet aan jackies heilige geloof in de Perfecte Psycho Panamees. Elke kritiek is "niet sterk" en "makkelijk".

QED.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147498117
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')

kom niet aan jackies heilige geloof in de Perfecte Psycho Panamees. Elke kritiek is "niet sterk" en "makkelijk".

QED.
Ik heb nu eindelijk QED eens opgezocht. En inderdaad... :)
Make my day!
pi_147498154
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onbekend. Nou en? het is geen 24/7 politiestaat, zo'n dorpje.

[..]

Die zijn daar niet eens geweest. "och, we hebben het wel gezien, we zitten toch op de jackietrein"

[..]

Kan van alles zijn, wijst niet op een misdrijf.

[..]

Feliciano is de meest ervaren gids. Vraag hem zelf deze vragen anders. Je hebt zijn Facebook.

[..]

Vreemd, nog geen reden voor een misdrijf.

[..]

Vraag het hem dan. In plaats van veilig vanaf de zolderkamer die man belasteren.

[..]

Overduidelijk; daar is NIET GEZOCHT!

[..]

De hele clou en ja, zeer vreemd. Maar an sich geen reden voor een misdrijf. Er kunnen goed heel andere dingen aan de hand geweest zijn. Hyperventilatie, gekte, waanzin, whatever.

[..]

Zo'n extreem slimme psychokiller en die fosfor vergeet ie. Na 4 maanden (2 augustus)...

[..]

Zoals ik zei; kan van alles zijn.

[..]

Weten we niet. Berichten getypt in de telefoon komen niet fysiek op de harde schijf en kunnen makkelijk verloren gegaan zijn.

[..]

Zinloos, zo blijkt.

[..]

1 of meer, is niet zeker.
Juist wel normale foto's gemaakt kunnen hebben, we WETEN HET NIET.

[..]

Blijkbaar toch andere gringa's/slecht ondervraagd/suggestief/in de war.

[..]

Zoveelste keer: regelmatig belpatroon is LANG NIET ZEKER.

[..]

Foto was pas op 3 april geplaatst, kan van elke dag zijn. Zijn eerste indruk klopte misschien, misschien niet, zie getuigen.

[..]

Die vond ik idd zeer verdacht, maar Kris en Lisanne samen op 8 april 's nachts ontkracht dat voor mij.

[..]

Domheid, slordigheid, haast, whatever.

[..]

Niet of een heel klein stukje dus.

[..]

Enige echte fysieke sterke aanwijzing dat Lisanne nog heel lang geleefd kan hebben!

[..]

Precies, je cherrypickt zijn (te) snelle conclusies en te grove aannames, precies wat ik zei.
Ouders zitten op de Jackietrein, ik zit veilig op een zolderkamertje en ik moet Feliciano oa vragen wat ie te zoeken had in hun kamer en waarom ie loog oa over Eileen en of hij Superman is die op 1 dag 2 hele trails af kan lopen..
Nogmaals ik sta voor beide opties open maar zolang er geen betere verklaringen worden gegeven over de alarmbellen volg ik de lijn Hans Kremers.
Verder moet jij je maar eens afvragen hoe het kan dat zoveel mensen jou maar een vervelend betweterig ventje vinden.
Je bent hier pas net weer terug en bij velen staan de haren alweer recht overeind.
pi_147498214
En bij velen ook niet.
Houd het gewoon bij de zaak, en laat commentaar op users achterwege, aub.
Make my day!
pi_147498235
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:12 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb nu eindelijk QED eens opgezocht. En inderdaad... :)
ik heb het ook opgezocht _O- _O-
pi_147498257
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:12 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb nu eindelijk QED eens opgezocht. En inderdaad... :)
QED? Dit geldt net zo goed voor verdwalen
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 22:17:25 #52
45833 crew  Fogel
pi_147498295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:15 schreef agter het volgende:
En bij velen ook niet.
Houd het gewoon bij de zaak, en laat commentaar op users achterwege, aub.
Hee, dat wilde ik net schrijven.

Laat alle steken, hoe (on)subtiel dan ook gewoon achterwege. Iedereen.

Verder mogen jullie best op deze knop drukken als het weer uit de hand lijkt te lopen: warnbig.png
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_147498367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hee, dat wilde ik net schrijven.

Laat alle steken, hoe (on)subtiel dan ook gewoon achterwege. Iedereen.

Verder mogen jullie best op deze knop drukken als het weer uit de hand lijkt te lopen: [ afbeelding ]
-edit: de bedoeling is dat we dat soort dingen gewoon helemaal achterwege laten. Post het evt in feedback, hier gewoon ontopic-

[ Bericht 6% gewijzigd door Fogel op 11-12-2014 22:21:58 ]
pi_147498600
quote:
- meiden die niet gevonden zijn in een relatief klein gebied
quote:
Overduidelijk; daar is NIET GEZOCHT!
Dan weet je tenminste zeker dat je niks vindt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147498802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:36 schreef Grijzemassa het volgende:

"So there I was, lost in the jungles of Panama. By the time anyone realized I was missing, my life would already be in the balances. Even if someone did discover my absence, who would know where to look?
Eerlijk gezegd denk ik dat K en L heel slim een basis hebben gekozen op een plek waar ze goed konden schuilen, waar voedsel en water bereikbaar was en waarvan ze gedacht hebben hier komen mensen langs, hier worden we wel gevonden. Het alternatief was volledig onbeschermd tijdens noodweer gaan zwerven door de jungle. Wat zou jij doen?
pi_147498979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:36 schreef Grijzemassa het volgende:
In een interview met locals las ik ergens dat iemand zei dat een groot gevaar van de jungle is dat
"the jungle makes you want to stay there forever" Ik denk dat ze dit bedoelden;
"The greatest challenge is not the mountain of impossibility, but the overwhelming urge to give up."

Een interessant verhaal van iemand die in een jungle in Panama verdwaald was, om zaken een beetje in perspectief te houden ;)

http://www.eddiesnipes.com/2011/01/lost-in-the-jungle/

Er zijn wel aardig wat overeenkomsten, dit kan ook zomaar in de hoofden K en L omgegaan zijn

"So there I was, lost in the jungles of Panama. By the time anyone realized I was missing, my life would already be in the balances. Even if someone did discover my absence, who would know where to look? Praying for guidance was the only option that came to mind as I faced off in a death match with fate in this lush, living maze that surrounded me. What seemed like an easy escapade had turned out to be an entanglement from which I saw no escape."
Het werd wel snel ontdekt, maar niet meteen serieus genomen 'wacht nog maar even met aangifte, want bij ons in Duitsland doen ze pas na 2 dagen iets'.
'Wacht maar even met zoeken jongens, er komen special troepen.'
'Vanavond zou het wel eens kunnen gaan regenen, dus gaan we er niet op uit.'
'Begin maar bij Volcan Baru, daar zouden ze 's zaterdags heen, wie weet zijn ze vast vooruit gelopen'.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147499171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:

[..]

[..]

Dan weet je tenminste zeker dat je niks vindt.
Ik denk dat ze wel gevonden zijn. Maar niet door de goeien.
pi_147499261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat K en L heel slim een basis hebben gekozen op een plek waar ze goed konden schuilen, waar voedsel en water bereikbaar was en waarvan ze gedacht hebben hier komen mensen langs, hier worden we wel gevonden. Het alternatief was volledig onbeschermd tijdens noodweer gaan zwerven door de jungle. Wat zou jij doen?
Als je er inderdaad vanuit gaat dat ze verdwaald waren dan zijn ze toch bij de rivier terecht gekomen.(dus bij het pad)
Los van het feit dat ik het ongeloofwaardig vindt dat je daarvandaan zelf de weg niet terug weet te vinden of niet gevonden wordt/locals tegen komt.
Het was tot 4 april geen noodweer.
Als je er vanuit gaat dat er niet geknoeid is met de cameradata en de foto op 8 april idd gemaakt is door Lisanne van een levende Kris, dan vraag ik me toch erg af wat hier dan de verklaring voor is
pi_147499601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat dat er niet geknoeid is met de cameradata en de foto op 8 april idd gemaakt is door Lisanne van een levende Kris, dan vraag ik me toch erg af wat hier dan de verklaring voor is
Kan best dat het enorme bord langs de weg en de posters met foto's van 2 knappe jonge meiden aanstekelijk gewerkt heeft op alle mafkezen, psycho's en gefrustreerd manvolk uit de regio. Ze hoefden blijkbaar maar het pad te volgen en bingo!
pi_147499944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:12 schreef Rica het volgende:
We hebben maar weinig dus gooi ik dit balletje nog even op.

[..]

Toch in 10 dagen geen nut voor de bh's gevonden?

Je kunt er eventuele wondjes mee verbinden, de cups kun je als waterfilter gebruiken, de pads onder de banden van de rugtas wanneer die zeer gaat doen, de bandjes kun je gebruiken om iets aan elkaar te binden enz.
Inderdaad had daar nog helemaal niet aan gedacht.
pi_147499977
Wel beetje lief zijn voor elkaar hè ;)

Was er ook sprake van noodweer op de dag dat Osman ging zwemmen?
pi_147500030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat K en L heel slim een basis hebben gekozen op een plek waar ze goed konden schuilen, waar voedsel en water bereikbaar was en waarvan ze gedacht hebben hier komen mensen langs, hier worden we wel gevonden. Het alternatief was volledig onbeschermd tijdens noodweer gaan zwerven door de jungle. Wat zou jij doen?
In dat artikel staat goed omschreven wat zo'n situatie met je gemoedstoestand doet.
Dan kan je heel andere beslissingen nemen dan die wij hier bedenken. Of juist geen beslissingen nemen en apatisch worden.
Overigens sluit ik het ook niet uit dat ze in een hopeloos kwetsbare toestand door verkeerden gevonden zijn. Maar die zijn dan vast niet op de hoogte geweest van de beloning...
  donderdag 11 december 2014 @ 23:11:36 #63
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_147500806
quote:
19s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:30 schreef El_Matador het volgende:

Precies, je cherrypickt zijn (te) snelle conclusies en te grove aannames, precies wat ik zei.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar (mijn) conclusies op basis van heel langdurig en grondig kijken naar duizenden fotodata velden en meer, zijn niet snel en de aannames zijn ook niet grof.

Ook in het geval van een geheugenkaart, die kan nog een erfenis zijn van een oudere camera en voor iemand die het niets uitmaakt is het dan zonde om weg te doen. Kan net zo goed 8, 4 of 16 GB zijn geweest, maar soit.
pi_147500857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In dat artikel staat goed omschreven wat zo'n situatie met je gemoedstoestand doet.
Dan kan je heel andere beslissingen nemen dan die wij hier bedenken. Of juist geen beslissingen nemen en apatisch worden.

Overigens sluit ik het ook niet uit dat ze in een hopeloos kwetsbare toestand door verkeerden gevonden zijn. Maar die zijn dan vast niet op de hoogte geweest van de beloning...
Hier kan ik echt wel in mee gaan maar zou dat eerder denken bij 1 iemand alleen.
Als je 11 dagen verdwaald bent, schijnbaar heel helder van geest bent door heel zuinig met je accu om te gaan en je bent met zn 2en dan denk ik dat je door dialoog wel tot betere oplossingen komt dan dat Kris en Lisanne zijn gekomen
  donderdag 11 december 2014 @ 23:16:22 #65
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_147501037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

- Feliciano die liegt over Eileen

Als ik het wel heb berust die harde conclusie op een tegenspraak: F. zei dat Eileen enkele dagen later (dus nog in de eerste week van april) uit Boquete zou vertrekken, terwijl uit een webpagina (LinkedIn? Facebook?) viel op te maken dat ze er nog enkele maanden zou blijven (inmiddels: zou zijn gebleven).

Je gaat er dus voetstoots van uit a) dat wat je op Eileens internetpagina vond juist is en b) dat F. wist dat hij onwaarheid sprak (de definitie van 'liegen'). Ik denk dat je geen van beide mag aannemen zonder nadere bevestiging. Staat het vast dat Eileen nog enkele maanden bij de taalschool heeft gewerkt? Is het uitgesloten dat ze inderdaad eerder is vertrokken maar haar webpagina (nog) niet heeft bijgewerkt? Waarom zou F. liegen over iets waarvan alle betrokkenen in Boquete meteen kunnen zien dat het niet waar is? Misschien is Eileen inderdaad enkele dagen later vertrokken. Of misschien vergiste F. zich.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_147501221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:16 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als ik het wel heb berust die harde conclusie op een tegenspraak: F. zei dat Eileen enkele dagen later (dus nog in de eerste week van april) uit Boquete zou vertrekken, terwijl uit een webpagina (LinkedIn? Facebook?) viel op te maken dat ze er nog enkele maanden zou blijven (inmiddels: zou zijn gebleven).

Je gaat er dus voetstoots van uit a) dat wat je op Eileens internetpagina vond juist is en b) dat F. wist dat hij onwaarheid sprak (de definitie van 'liegen'). Ik denk dat je geen van beide mag aannemen zonder nadere bevestiging. Staat het vast dat Eileen nog enkele maanden bij de taalschool heeft gewerkt? Is het uitgesloten dat ze inderdaad eerder is vertrokken maar haar webpagina (nog) niet heeft bijgewerkt? Waarom zou F. liegen over iets waarvan alle betrokkenen in Boquete meteen kunnen zien dat het niet waar is? Misschien is Eileen inderdaad enkele dagen later vertrokken. Of misschien vergiste F. zich.
Feliciano loog over Eileen.
Hij zei dat Eileen een paar dagen later was vertrokken uit Panama terug naar Duitsland.
En als dit nou het enige was dat hij vertelde wat niet waar is dan oke. Maar dat is het niet.
pi_147501379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hier kan ik echt wel in mee gaan maar zou dat eerder denken bij 1 iemand alleen.
Als je 11 dagen verdwaald bent, schijnbaar heel helder van geest bent door heel zuinig met je accu om te gaan en je bent met zn 2en dan denk ik dat je door dialoog wel tot betere oplossingen komt dan dat Kris en Lisanne zijn gekomen
De kans op dergelijke toestanden is idd kleiner wanneer je met zijn 2en bent.
Ze kunnen elkaar kwijt geraakt zijn voor een bepaalde periode, door ongeluk of zelfs ruzie

Als er derden bij betrokken zijn moeten die al in de 1e dagen "fout" geweest zijn zodat de beloning voor het levend terugbrengen vd meiden sowieso geen optie was omdat k en L ze zouden aangeven

Als ze al rondzwervende in verkeerde handen zijn gevallen hadden deze personen geen weet van of geen belang bij een beloning
pi_147501913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De kans op dergelijke toestanden is idd kleiner wanneer je met zijn 2en bent.
Ze kunnen elkaar kwijt geraakt zijn voor een bepaalde periode, door ongeluk of zelfs ruzie

Als er derden bij betrokken zijn moeten die al in de 1e dagen "fout" geweest zijn zodat de beloning voor het levend terugbrengen vd meiden sowieso geen optie was omdat k en L ze zouden aangeven

Als ze al rondzwervende in verkeerde handen zijn gevallen hadden deze personen geen weet van of geen belang bij een beloning
"Achteraf" is de waarheid altijd heel simpel.

Mekaar kwijtraken en elkaar dan weer terugvinden vind ik persoonlijk moeilijker te geloven dan dat i.i.g dan 1 van hen dan de weg terug had weten te vinden.
Als ze in verkeerde handen zijn gevallen dan is dat denk ik vlak voor de eerste noodoproep.
Maar ja, waarom zou je dan als misdadiger de meiden hun telefoons en camera laten houden?
Dan toch maar weer naar verdwalen?
Maar ja, die opsomming dat ik daar niet in geloof heb ik al tot in den treure opgenoemd.

Linksom of rechtsom, er mist iets.
pi_147502133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

"Achteraf" is de waarheid altijd heel simpel.

Mekaar kwijtraken en elkaar dan weer terugvinden vind ik persoonlijk moeilijker te geloven dan dat i.i.g dan 1 van hen dan de weg terug had weten te vinden.
Als ze in verkeerde handen zijn gevallen dan is dat denk ik vlak voor de eerste noodoproep.

Linksom of rechtsom, er mist iets.
Dat is niemand gelukt.... :@ ....niet 1 vd beiden vinden en niet alle twee.
Hopeloos verdwalen en wel de 1 die de ander terugvindt, ik kan dit ook maar moeilijk geloven.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147502467
Ik vraag me ook af, hoe ver draagt het geluid in die omgeving, ze zullen toch geroepen en geschreeuwd hebben om hulp. De indianen die daar wonen zijn zich natuurlijk zeer bewust van hun leefgebied, waar ze wonen, jagen en vissen. Die merken elke verandering heel snel op, door gedrag van dieren zoals vogels en apen zijn daar toch ook? Vogels vliegen op als er iets vreemds in hun territorium aan de hand is en andere dieren zullen ook luidkeels alarm slaan. Indianen zouden dat opmerken.
pi_147503540
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar (mijn) conclusies op basis van heel langdurig en grondig kijken naar duizenden fotodata velden en meer, zijn niet snel en de aannames zijn ook niet grof.

Ook in het geval van een geheugenkaart, die kan nog een erfenis zijn van een oudere camera en voor iemand die het niets uitmaakt is het dan zonde om weg te doen. Kan net zo goed 8, 4 of 16 GB zijn geweest, maar soit.
Dat is het ook. Ik waardeer het werk en de tijd die je erin steekt heel erg. Daarom vind ik te kort door de bocht conclusies ook zonde en onnodig.

Maar goed, het ging uiteindelijk om 1 punt; _509 is verwijderd op het moment nadat de laatste keer_510 is aangemaakt, dat hebben we dan helder, toch? Dus na 8 april 01:29. Tussen 1 april en 8 april kunnen dan "honderden" _510+'s gemaakt zijn maar die moeten dan wel allemaal weer verwijderd zijn, tot aan (en niet met) _509.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147503592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kan best dat het enorme bord langs de weg en de posters met foto's van 2 knappe jonge meiden aanstekelijk gewerkt heeft op alle mafkezen, psycho's en gefrustreerd manvolk uit de regio. Ze hoefden blijkbaar maar het pad te volgen en bingo!
Dat had ik op WS ook uitgedacht, vind het geen gekke verklaring om criminelen te lokken, het gebied is zo rustig dat er nou eenmaal weinig zullen wonen.

Toch lijkt me de foto van Kris' hoofd me een te duidelijke aanwijzing om misdrijven nog steeds te vermoeden, al kan het juist na 8 april gebeurd zijn... Zou wel erg cru zijn en de vraag is of de natuur dan niet al veel sterker wordt dan een mens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147503717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Feliciano loog over Eileen.
Hij zei dat Eileen een paar dagen later was vertrokken uit Panama terug naar Duitsland.
En als dit nou het enige was dat hij vertelde wat niet waar is dan oke. Maar dat is het niet.
Laster gewoon door joh. Reageer niet op kritiek.

Gorraay geeft mogelijkheden dat Feliciano NIET gelogen heeft.

Als je hem beschuldigt op deze manier, waarom schrijf je hem niet aan en zoek je opheldering voor dit soort punten?

Domnivoor zocht contact met Baru, Geruisloos maakt prachtige kaarten en schema's, een ander vat dingen samen in een video'tje.

Als jij nou de contactpersoon met Feliciano wordt? Je hebt hem een hoop te vragen zoals we zien en zo komen we misschien verder in het verhaal "wat kan er gebeurd zijn met arme Kris en Lisanne".

Hij spreekt Engels en een beetje Duits geloof ik. Met handen en voeten komen jullie er wel uit, da's het probleem niet.

Je vraagt zelf om kritiek "shoot maar", als die gegeven wordt, kun je weglopen of erop ingaan. Jij kiest het eerste, wat natuurlijk moet mogen, maar dan moet je niet gek staan te kijken als anderen erop reageren. Dan is je lijst met claims net zoveel waard als "dromen" of "zieners". "ja, ik voel dat zo, dit is mijn intuitie". Prima, niks mis mee, maar als je mensen gaat beschuldigen dan moet je toch wel een beetje grond hebben, zomaar in het wilde weg kan allemaal op BNW, vraag is of je sterk staat.

En dan maar noem je me maar een betweter. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 12 december 2014 @ 00:38:32 #74
430880 mig72
De Professional
pi_147503787
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat had ik op WS ook uitgedacht, vind het geen gekke verklaring om criminelen te lokken, het gebied is zo rustig dat er nou eenmaal weinig zullen wonen.

Toch lijkt me de foto van Kris' hoofd me een te duidelijke aanwijzing om misdrijven nog steeds te vermoeden, al kan het juist na 8 april gebeurd zijn... Zou wel erg cru zijn en de vraag is of de natuur dan niet al veel sterker wordt dan een mens.
Welke foto van haar hoofd?
pi_147503815
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:38 schreef mig72 het volgende:

[..]

Welke foto van haar hoofd?
Zie OP (Foto's van de wandeling). Staat ook een linkje naar een interpretatie door verschillende FOK!lers.

Genomen om 03:54, dus een van de laatste ("90 foto's genomen tussen 1 en 4 's nachts") in een reeks van 49 sinds 01:39.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 12 december 2014 @ 00:41:18 #76
430880 mig72
De Professional
pi_147503822
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laster gewoon door joh. Reageer niet op kritiek.

Gorraay geeft mogelijkheden dat Feliciano NIET gelogen heeft.

Als je hem beschuldigt op deze manier, waarom schrijf je hem niet aan en zoek je opheldering voor dit soort punten?

Domnivoor zocht contact met Baru, Geruisloos maakt prachtige kaarten en schema's, een ander vat dingen samen in een video'tje.

Als jij nou de contactpersoon met Feliciano wordt? Je hebt hem een hoop te vragen zoals we zien en zo komen we misschien verder in het verhaal "wat kan er gebeurd zijn met arme Kris en Lisanne".

Hij spreekt Engels en een beetje Duits geloof ik. Met handen en voeten komen jullie er wel uit, da's het probleem niet.

Je vraagt zelf om kritiek "shoot maar", als die gegeven wordt, kun je weglopen of erop ingaan. Jij kiest het eerste, wat natuurlijk moet mogen, maar dan moet je niet gek staan te kijken als anderen erop reageren. Dan is je lijst met claims net zoveel waard als "dromen" of "zieners". "ja, ik voel dat zo, dit is mijn intuitie". Prima, niks mis mee, maar als je mensen gaat beschuldigen dan moet je toch wel een beetje grond hebben, zomaar in het wilde weg kan allemaal op BNW, vraag is of je sterk staat.

En dan maar noem je me maar een betweter. :*
Ben niet zo hard voor hem, hij is toch degene die met de meest aanneembare theorie kwam en zijn punten het beste belichtte.
pi_147503887
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ben niet zo hard voor hem, hij is toch degene die met de meest aanneembare theorie kwam en zijn punten het beste belichtte.
Het gaat om halsstarrigheid, om vasthouden aan een geloof.

Als agter niet de telefoonlijst van EenVandaag had geplaatst, had ik de lijn Mata 31 maart nog steeds gehad. Nu blijkt die (vrijwel) onmogelijk. Nieuwe feiten, nieuw scenario. Ik zou ook de nieuwe feiten krampachtig in een oud scenario kunnen proppen, om maar halsstarrig vast te houden aan een eerder verhaal, wat ik als mogelijkheid (niet als feit) opperde.

Nee, waarom?

Jackie stond hier in augustus al F.G te beschuldigen en daar gaat ie nu gewoon zonder grond mee door. Hij neemt dingen aan en benoemt ze als FEIT. Daar hebben we toen ruzie om gekregen. Ondanks 3-4 maanden met nieuwe feiten, foto's, data, inzichten van zijn grote held (ook een favoriet van mij) Peter R. de Vries, alles, vasthouden aan eenzelfde verhaal.

Dat schiet toch niet op?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147503955
quote:
Laster gewoon door joh. Reageer niet op kritiek.

Gorraay geeft mogelijkheden dat Feliciano NIET gelogen heeft.
Ik reageer niet op kritiek? Ik reageer op Gorraay dat Feliciano misschien niet gelogen heeft door te zeggen dat ie dat wel deed.
Ik zeg daarbij ook nog eens dat als dat nou het enige was wat niet waar was hij dit dan waarschijnlijk per ongeluk heeft gedaan. Maar dat is niet zo.
quote:
Als je hem beschuldigt op deze manier, waarom schrijf je hem niet aan en zoek je opheldering voor dit soort punten?
Maak je een grapje? Zou al lang gedaan moeten zijn door de plaatselijke autoriteiten
quote:
Domnivoor zocht contact met Baru, Geruisloos maakt prachtige kaarten en schema's, een ander vat dingen samen in een video'tje.
Baru lult uit zn nek (dan is het weer een uur tot de mirador waar je kunt komen met de auto, dan weer tot 20 min, Hij belooft in september dat ie met GPS de Pianista gaat doen in november als ie weer terug is in Panama vanuit Duitsland maar heeft t plots, ondanks zn slechte gezondheid te druk met feesten en voetballen enz)
Geruisloos zijn kaarten zien er prachtig uit maar zijn volgens mij vooral gebaseerd op diezelfde Baru.
En met t videootje bedoel je jezelf
quote:
Als jij nou de contactpersoon met Feliciano wordt? Je hebt hem een hoop te vragen zoals we zien en zo komen we misschien verder in het verhaal "wat kan er gebeurd zijn met arme Kris en Lisanne".
Ik heb absoluut niet de behoefte om die contactpersoon te worden omdat ik denk dat de kans groot is dat hij meer weet.
Iets waar door bepaalde mensen hier schande van wordt gesproken maar ik denk ik met een sterk scenario wel wijs waarom die gedachte niet raar is.
quote:
Hij spreekt Engels en een beetje Duits geloof ik. Met handen en voeten komen jullie er wel uit, da's het probleem niet.
Tja, 2 Panamese gidsen die toevallig allebei Duits kunnen.
quote:
Je vraagt zelf om kritiek "shoot maar", als die gegeven wordt, kun je weglopen of erop ingaan. Jij kiest het eerste, wat natuurlijk moet mogen, maar dan moet je niet gek staan te kijken als anderen erop reageren. Dan is je lijst met claims net zoveel waard als "dromen" of "zieners". "ja, ik voel dat zo, dit is mijn intuitie". Prima, niks mis mee, maar als je mensen gaat beschuldigen dan moet je toch wel een beetje grond hebben, zomaar in het wilde weg kan allemaal op BNW, vraag is of je sterk staat.
Ik loop nergens voor weg. Zit niet in mijn karakter (deed ik dat maar wat vaker)
De afgelopen maanden is het voor mij duidelijk geworden dat de kans op een misdrijf het grootst is.
Ik sluit, nogmaals, niks uit maar vind in geen een verdwaalscenario antwoorden op voor mij de belangrijkste vragen.
quote:
En dan maar noem je me maar een betweter. :*
pi_147504035
Kijk jackie, ik vind dat je dat allemaal moet kunnen zeggen en hoop dat de mods er ook zo over denken, maar dan mag ik dat op mijn beurt waanzin vinden.

Mensen zonder enige grond beschuldigen, zelfs een kundig oordeel van een doodgoeie Domnivoor (toffe vent, je had een biertje met hem moeten doen) over Baru lap je aan je laars, ben jij irl ook zo? Je hoort ergens een gerucht over vrienden of familie, construeert een verhaal, blijft daarbij ondanks nieuwe inzichten en feiten, en belastert zo normale mensen, gewoon mensen uit je omgeving.

Al die gidsen zijn dat soort mensen. Gewoon, het volk. Mensen die voor 99% niet liegen, stelen of oplichten. En zeker niet moorden.

Zonder gronden, argumenten, gebaseerd op berichten in (meestal vertaalde) media, zomaar mensen beschuldigen...

Ik spreek de taal van die man en hoor hem aan. Ik herken geen doortrapte doorgedraaide leugenaar, wat jij ook van hem mag denken. Ik zou hem graag persoonlijk ontmoeten en met hem praten over deze zaak om een volledig beeld te krijgen, maar dat komt volgend jaar prima.

Het wantrouwen in juist de normale mensen en een vreemd vertrouwen in vage nieuwsberichten geschreven door amateurs, alsmede een vreemde mix van afwijzing en acceptatie van de ouders (doe ik zelf ook :P ), vind ik best opvallend.

FG heeft minder reden tot liegen dan Betzaida P....

PS: je pertinente weigering om hoor en wederhoor toe te passen voordat je begint te beschuldigen, door F niet aan te willen schrijven, vind ik laf en tekenend voor je comfortabele positie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504042
F doet gewoon zijn werk.
http://translate.google.n(...)nce.html&prev=search
Er wordt hier vol lof over hem gesproken.
pi_147504127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:00 schreef vronie het volgende:
F doet gewoon zijn werk.
http://translate.google.n(...)nce.html&prev=search
Er wordt hier vol lof over hem gesproken.
Doe je zo je best om deze zaak en de ouders (die die man niet eens verdenken en zij weten meer dan wij) verder te helpen en word je vanaf een Groningse zolderkamer even voor leugenaar uitgemaakt...

Ernstig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504137
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat om halsstarrigheid, om vasthouden aan een geloof.

Als agter niet de telefoonlijst van EenVandaag had geplaatst, had ik de lijn Mata 31 maart nog steeds gehad. Nu blijkt die (vrijwel) onmogelijk. Nieuwe feiten, nieuw scenario. Ik zou ook de nieuwe feiten krampachtig in een oud scenario kunnen proppen, om maar halsstarrig vast te houden aan een eerder verhaal, wat ik als mogelijkheid (niet als feit) opperde.

Nee, waarom?

Jackie stond hier in augustus al F.G te beschuldigen en daar gaat ie nu gewoon zonder grond mee door. Hij neemt dingen aan en benoemt ze als FEIT. Daar hebben we toen ruzie om gekregen. Ondanks 3-4 maanden met nieuwe feiten, foto's, data, inzichten van zijn grote held (ook een favoriet van mij) Peter R. de Vries, alles, vasthouden aan eenzelfde verhaal.

Dat schiet toch niet op?
Geweldig!

Lees mijn (eerste) scenario nog eens door van 12 augustus.
Op dat moment was nog niet bekend of de meiden ook een bericht ed hadden achter gelaten.
Ik stelde dat dat niet was gebeurd en ik werd afgebrand omdat ik dat niet kon weten
Ik volgde op dat moment echter Hans K die dacht aan een misdrijf en daar niet aan zou denken als de meiden dat wel hadden gedaan.
Later bleek dat ik daar dus gelijk in had. Geen appjes,berichten, telefoontjes of sms-en.

Verder is er vanaf 12 augustus bij gekomen:

- Dat zijn finca in het gebied ligt waar de meiden verdwenen
- Zijn bijzondere zoon Henry en zijn vriend Osman.( Een link?)
- dat ie 2 hele trails afliep op 3 april wat ie onmogelijk gedaan kan hebben als ie ergens anders verkondigt dat ie 's middags bij de politie op het bureau zat.

Het enige wat daarna er bij is gekomen wat mn scenario "zwakker "maakt is de onduidelijke foto van Kris maar waar niemand met zekerheid kan stellen dat ze dat ook is (ik denk van wel hoor) of dat ze hier wel leeft.
Iets wat jij wel als feit aanneemt.

Nee Mata, heeft niks met tunnelvisie te maken. Heeft met de feiten te maken die er liggen.
(maar ook met deze feiten is hij natuurlijk nog niet schuldig)

In Nederland zit je voor minder op het politiebureau voor verhoor
pi_147504223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Geweldig!

Lees mijn (eerste) scenario nog eens door van 12 augustus.
Op dat moment was nog niet bekend of de meiden ook een bericht ed hadden achter gelaten.
Ik stelde dat dat niet was gebeurd en ik werd afgebrand omdat ik dat niet kon weten
Ik volgde op dat moment echter Hans K die dacht aan een misdrijf en daar niet aan zou denken als de meiden dat wel hadden gedaan.
Later bleek dat ik daar dus gelijk in had. Geen appjes,berichten, telefoontjes of sms-en.
En dat is dus het punt; dat gelijk heb je niet. Niemand heeft dat. We kunnen namelijk niet weten of er WEL berichtjes zijn geweest. In de analyse van de telefoons, door 2 verschillende partijen (die elkaar ook in de weg hebben kunnen zitten) zijn er geen berichten gevonden.

Er is ook geen schedel gevonden, toch hadden Kris en Lisanne allebei een hoofd.

You get my point?

quote:
Verder is er vanaf 12 augustus bij gekomen:

- Dat zijn finca in het gebied ligt waar de meiden verdwenen
Middel & Locatie. What about Motief??

quote:
- Zijn bijzondere zoon Henry en zijn vriend Osman.( Een link?)
Verdacht, maar waarschijnlijk niet gerelateerd.

quote:
- dat ie 2 hele trails afliep op 3 april wat ie onmogelijk gedaan kan hebben als ie ergens anders verkondigt dat ie 's middags bij de politie op het bureau zat.
Zet die "feiten" nu eens op een rijtje, netjes uitgewerkt met bronnen. Zijn die bronnen primair (wat Feliciano zelf, live zegt), secundair (Panamese media) of tertiair (andere kanalen)?

Onderbouw zo'n punt dan, anders zul je mensen niet overtuigen...

quote:
Het enige wat daarna er bij is gekomen wat mn scenario "zwakker "maakt is de onduidelijke foto van Kris maar waar niemand met zekerheid kan stellen dat ze dat ook is (ik denk van wel hoor) of dat ze hier wel leeft.
Iets wat jij wel als feit aanneemt.
Beschuldiging. Ik acht de kans groot dat ze leeft. Nuanceverschil.

quote:
Nee Mata, heeft niks met tunnelvisie te maken. Heeft met de feiten te maken die er liggen.
(maar ook met deze feiten is hij natuurlijk nog niet schuldig)
Gelukkig zeg, ik zag je al met een kap over je hoofd het vonnis vellen... :X

quote:
In Nederland zit je voor minder op het politiebureau voor verhoor
En daar ligt in het hele verhaal de echte schuldige. De miljoenenautoriteiten. De baasjes, de Elites, de "we zien wel wat er gebeurt, liever niet teveel herrie" figuren. De Panamese Prutsers.

Zoektochten die niet langs de rivier gaan, helikopters die niets vinden, geen drones, geen groepen van 100 man die zo'n gebied in 2 dagen uitkammen, niks.

Geen DNA-onderzoek, geen foto's, geen ondervragingen, geen arrestaties om dingen te forceren, geen doorzettingsvermogen.

Het tragische van alles. Als ouder en broer op 15 km van je kind maar 8000 van huis zijn en zij leven nog maar worden door de Prutsers met wie je daar moet werken onbewust gedood... bizar.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 12-12-2014 01:23:29 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504250
Hoi Jackie,

je bent juist een van de weinige hier samen met el matador die zich zo betrokken voelen bij deze zaak, na al die maanden en diverse topics.

Allebei doen jullie je best om deze rare zaak tot de bodem uit te zoeken, dag in dag uit. Allebei vanuit een andere visie maar jullie houden elkaar scherp. Dat deze zaak heel raar is, werd hier thuis ook weer duidelijk. Mijn man met wie ik het normaal gesproken altijd eens ben en hij die vanavond ook een blik op deze zaak wierp, kwam direct met een verdwaal scenario aan. Terwijl ik er van overtuigd ben dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen.

Ik krijg ook de kriebels van die Henry, rare jongen met zijn aparte foto's op FB.

Ik begrijp nu dat een vriend van hem is overleden door verdrinking?
pi_147504273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Allebei doen jullie je best om deze rare zaak tot de bodem uit te zoeken, dag in dag uit. Allebei vanuit een andere visie maar jullie houden elkaar scherp.
O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504276
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe je zo je best om deze zaak en de ouders (die die man niet eens verdenken en zij weten meer dan wij) verder te helpen en word je vanaf een Groningse zolderkamer even voor leugenaar uitgemaakt...

Ernstig.
Ik ga mij niet mengen in jullie Haantjes gedrag ;)
pi_147504284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:23 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik ga mij niet mengen in jullie Haantjes gedrag ;)
oO< ~O>
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat K en L heel slim een basis hebben gekozen op een plek waar ze goed konden schuilen, waar voedsel en water bereikbaar was en waarvan ze gedacht hebben hier komen mensen langs, hier worden we wel gevonden. Het alternatief was volledig onbeschermd tijdens noodweer gaan zwerven door de jungle. Wat zou jij doen?
Zou ik ook denken, en doen. Maar het probleem is dat het erop lijkt dat ze dat niet hebben gedaan / kunnen doen. Ergens dicht bij het pad en een teken bij het pad plaatsen.

Op de 4e was het echte noodweer trouwens aan de Boquete kant van de CD. Als ze al verder waren in het gebied hebben ze mogelijk maar weinig regen gehad. Wel kunnen de rivieren flink zijn gaan zwellen.
pi_147504302
Jij en ik ,of velen en ik ,of velen en wij verschillen van mening.

Ik vind dat de verdwaalkant halsstarrig vasthoudt aan verdwalen en antwoorden heeft die totaal onlogisch zijn.
Verder moet je mn gedachte niet verdraaien want ik denk niet dat Feliciano plots verandert in een psychpotische moordenaar. Wel denk ik dat hij meer weet en iig stevig ondervraagd en onderzocht had moeten worden want als ik alle dingen opnoem rondom hem op een verjaardag dan lijkt het wel alsof ik het over een slechte B-film heb.
Gemiste kans.

Ik ben niet van de complotten. Maar ik denk wel dat Joran meer weet van de verdwijning van Nathalee.
Sterker nog, daar ben ik van overtuigd.
En dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen en dat de kans voor mij groot is dat Feliciano meer weet ligt in diezelfde lijn
pi_147504360
hoi Matteo,

dit zegt mijn man dus ook steeds, dat die twee ergens zijn gaan zitten en zijn blijven wachten op hulp.
Dat ze spaarzaam zijn omgegaan met hun telefoon/batterijen. En dus niet te vaak hebben gekeken op hun telefoon. Hij vond het helemaal niet raar dat ze na een paar dagen niet hun pincodes hadden uitgewisseld. En dat de Kris eerder was overleden en Lisanne dit in de foto's 509 en de ons bekende nachtfoto met de haren had duidelijk gemaakt. Hij beweerd dat er op de haren foto wel wat meer te zien zou zijn en men dit bewust uit de media houd omdat het best heftig zou kunnen zijn.
pi_147504361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:26 schreef jackie12 het volgende:
Jij en ik ,of velen en ik ,of velen en wij verschillen van mening.

Ik vind dat de verdwaalkant halsstarrig vasthoudt aan verdwalen en antwoorden heeft die totaal onlogisch zijn.
Verder moet je mn gedachte niet verdraaien want ik denk niet dat Feliciano plots verandert in een psychpotische moordenaar. Wel denk ik dat hij meer weet en iig stevig ondervraagd en onderzocht had moeten worden want als ik alle dingen opnoem rondom hem op een verjaardag dan lijkt het wel alsof ik het over een slechte B-film heb.
Gemiste kans.
De antwoorden worden almaar logischer met meer gegevens. Dag regelmatige belpatroon, dag "Kris was Lisanne kwijt", dag "Lisanne rent weg van waar Kris wordt vastgehouden"...

Alles lijkt erop te wijzen dat ze een volle week samen zijn geweest en niet over de bergen hebben (durven) kunnen komen. Dat is vaag, klopt, maar ziekte, infecties, vergiftigingen en uitdroging en de daaruit opgelopen waanzin kunnen een hoop gedaan hebben, we weten het niet.

quote:
Ik ben niet van de complotten. Maar ik denk wel dat Joran meer weet van de verdwijning van Nathalee.
Sterker nog, daar ben ik van overtuigd.
En dat de meiden door een misdrijf om het leven zijn gekomen en dat de kans voor mij groot is dat Feliciano meer weet ligt in diezelfde lijn
Joran van der Sloot, een bewezen psychopaat zie jij op tv en denkt aan Natalee
Feliciano G., een bewezen uitstekend gids zonder enige smet van moord, oplichting of verkrachting zie jij in een filmpje en denkt aan Kris en Lisanne

Nu, hoe is deze vergelijking precies terecht??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoi Jackie,

je bent juist een van de weinige hier samen met el matador die zich zo betrokken voelen bij deze zaak, na al die maanden en diverse topics.

Allebei doen jullie je best om deze rare zaak tot de bodem uit te zoeken, dag in dag uit. Allebei vanuit een andere visie maar jullie houden elkaar scherp. Dat deze zaak heel raar is, werd hier thuis ook weer duidelijk. Mijn man met wie ik het normaal gesproken altijd eens ben en hij die vanavond ook een blik op deze zaak wierp, kwam direct met een verdwaal scenario aan. Terwijl ik er van overtuigd ben dat ze door een misdrijf om het leven zijn gekomen.

Ik krijg ook de kriebels van die Henry, rare jongen met zijn aparte foto's op FB.

Ik begrijp nu dat een vriend van hem is overleden door verdrinking?
Hoi Ootjekatootje,

Toen ik er net instapte en er net van hoorde dacht ik ook direct aan verdwalen en vond ik ze bijna domme dozen die onverantwoordelijk keuzes hadden gemaakt die uiteindelijk tot hun dood heeft geleid.
Ik weet dus niet hoe goed je man zich heeft ingelezen...
nee hoor grapje.
Net als ik en Mata en Grijzemassa en Perico en enz enz enz zitten hier verschillende mensen met verschillende ideeen die stuk voor stuk allemaal veel weten over deze zaak.

Osman was idd een vriend van henry die op 4 april verdronk maar waarbij geen water in zijn longen werd aangetroffen.
Het verhaal gaat, niet door mij bedacht' dat Henry de leider is van een soort gang en dat Osman daar ook deel vanuit maakte.

Ik vond het vooral interessant omdat na de dood van Osman waarschijnlijk de pincode niet meer goed werd ingevoerd.
Maar of deze dood iets te maken heeft met de ander, I don´t know
pi_147504394


[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 12-12-2014 01:56:37 ]
pi_147504395
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:18 schreef El_Matador het volgende:

Het tragische van alles. Als ouder en broer op 15 km van je kind maar 8000 van huis zijn en zij leven nog maar worden door de Prutsers met wie je daar moet werken onbewust gedood... bizar.
Dit lijkt heel dramatisch, en is het ook, maar niet per se op die manier. We kennen de feiten en de causaliteit van hun verdwijnen niet. Als ze ergens in het oerwoud verstrikt zijn geraakt en ziek, kon helemaal niemand ze vinden. Een paar minuten per dag je smartphone gebruiken helpt dan ook niet.
Wel is het handig als er meer peilapparatuur komt in dat soort streken.
Er zijn altijd momenten dat je aanwezigheid geen toegevoegde waarde meer lijkt te hebben.

Maar - een zoektocht staken op het moment dat ze nog best kunnen leven is ook niet te verteren, zeker als achteraf blijkt dat ze inderdaad nog leefden. Op het moment zelf, met onbegaanbare paden, kou en donderende rivieren ligt dat dan weer heel anders.
pi_147504446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:35 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dit lijkt heel dramatisch, en is het ook, maar niet per se op die manier. We kennen de feiten en de causaliteit van hun verdwijnen niet. Als ze ergens in het oerwoud verstrikt zijn geraakt en ziek, kon helemaal niemand ze vinden. Een paar minuten per dag je smartphone gebruiken helpt dan ook niet.
Wel is het handig als er meer peilapparatuur komt in dat soort streken.
Er zijn altijd momenten dat je aanwezigheid geen toegevoegde waarde meer lijkt te hebben.

Maar - een zoektocht staken op het moment dat ze nog best kunnen leven is ook niet te verteren, zeker als achteraf blijkt dat ze inderdaad nog leefden. Op het moment zelf, met onbegaanbare paden, kou en donderende rivieren ligt dat dan weer heel anders.
Oneens. Goedpraterij.

Panama is een land dat draait op toerisme. Toeristen willen veiligheid. Zij willen gevonden kunnen worden. Ik denk zelfs dat deze zaak zo slecht is aangepakt dat het toerisme eronder lijdt (in plaats van Pitti's opdracht).

Niks achteraf gelul. Het gebied is klein, kleiner dan Park Hoge Veluwe en dan in al die dagen en met al dat duurbetaalde overheidsgeld niet in staat zijn 2 meisjes die blijkbaar mobiel waren na een week (!) te vinden.

Panamese Prutsers die 2 arme meiden hebben laten versterven. Dat is de realiteit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504553
El matador,

dat klopt, links om of rechts om heeft de Panamese politie daar enorme steken laten vallen in deze zaak.

Wanneer je alle politiezaken in dat dorp daar op dat moment bij elkaar optelt, kun je de conclusie trekken dat ze daar drukker waren dan hier in Rotterdam.

Hoeveel politieagenten hebben ze daar eigenlijk in Boquete?
Even snel opgesomd eerste week april:
vermissing 2 toeristen
1 verdrinking
2 overvallers
moord David
pi_147504577
quote:
Joran van der Sloot, een bewezen psychopaat zie jij op tv en denkt aan Natalee
Feliciano G., een bewezen uitstekend gids zonder enige smet van moord, oplichting of verkrachting zie jij in een filmpje en denkt aan Kris en Lisanne

Nu, hoe is deze vergelijking precies terecht??
Ho ho, hier maak je dus een uitglijder.

Toen Nathalee verdween was Joran (waarschijnlijk) de laatste die haar zag.
Nadat Nathalee verdween loog Joran een paar keer en draaide in zijn verklaringen.
VERDER NIKS!!

Toch was iedereen er van overtuigd (met dank aan Peter) dat hij veel meer wist.
Spiegel dat eens aan Feliciano.

Hij was (waarschijnlijk) de laatste die ze zag
Nadat Kris en Lisanne waren verdwenen loog hij een paar keer en draaide in zijn verklaringen.

Verschil is dat Joran raar uit zn ogen kijkt en Feliciano niet.
Verschil is dat Joran een arrogante misbaksel werd genoemd en over Feliciano alleen maar de loftrompet.

Pas veel later zijn we er achter gekomen dat Joran idd een mafkees is.
eerst de ontmaskering door Peter in de auto van Patrick en natuurlijk later de moord op Stephanie.
Maar dat wisten we nog niet vlak na de verdwijning.

Nogmaals, en misschien dat meer mensen er dan voor open staan: ik denk niet dat Feliciano een moordenaar is maar wel meer weet wat onderzocht (had) moet(en) worden.
pi_147504653
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oneens. Goedpraterij.

Panama is een land dat draait op toerisme. Toeristen willen veiligheid. Zij willen gevonden kunnen worden. Ik denk zelfs dat deze zaak zo slecht is aangepakt dat het toerisme eronder lijdt (in plaats van Pitti's opdracht).

Niks achteraf gelul. Het gebied is klein, kleiner dan Park Hoge Veluwe en dan in al die dagen en met al dat duurbetaalde overheidsgeld niet in staat zijn 2 meisjes die blijkbaar mobiel waren na een week (!) te vinden.

Panamese Prutsers die 2 arme meiden hebben laten versterven. Dat is de realiteit.
Terwijl ik je stukje lees denk ik van "ja Mata je hebt helemaal gelijk!"
Maar ik trek daaruit een andere conclusie dan jij.
Jij geeft de Panamese prutsers de schuld en ik trek daaruit de conclusie dat de meiden niet meer leefden omdat ze anders in het kleine gebied "Hoge Veluwe" zelf de weg wel terug hadden gevonden.

Wil daar zelf wel eens gedropt worden om te ervaren hoe moeilijk dat gebied nou werkelijk is
pi_147504696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:58 schreef jackie12 het volgende:
ik trek daaruit de conclusie dat de meiden niet meer leefden omdat ze anders in het kleine gebied "Hoge Veluwe" zelf de weg wel terug hadden gevonden.
Dat deden ze dus nog op de 8e, een week na dato. En de 11e, vermoedelijik.

Niet terug kunnen komen vind ik net zo bizar als jij, maar 6 nachten horror nocturno zonder enige bescherming... ik zou ook redelijk gesloopt zijn dan. Al zou ik het niet zover laten komen, allebei een spinnenbeet/slangenbeet/muggenbeet/mierenbeet/vergiftiging/misere/ellende/dorst/heimwee/gekte/zonnesteek/blessures/spijt/hulpeloosheid is natuurlijk gewoon mogelijk...

quote:
Wil daar zelf wel eens gedropt worden om te ervaren hoe moeilijk dat gebied nou werkelijk is
Kom je de volgende Kris en Lisannemeet dan wel? Die is in Boquete.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147504703
De laatste paar grote moordzaken in Nederland zijn opgelost dicht bij de bron (Vaatstra, Patrick S.)

Dat Feliciano zoveel betrokken is in dit onderzoek, (de meiden als vermist opgeven, de ouders steunen en toevallig achter de juiste bomen kijken, vondst rugzak) vind ik ook een beetje apart. Ik denk dan eerder dat hij als vader de puinhopen van zijn zoon aan het opruimen was, dan dat hij een daderrol vervuld. Maar dit mag ik waarschijnlijk niet hardop melden. Want dit kan ik niet hard maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')