Da's het idee idd.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:31 schreef dikkedaniel het volgende:
[ afbeelding ]
wat ziet jailbait er tegenwoordig al ouder uit
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Betreft boeken ik vind het wel lullig als je direct het kind van twee schrijvers bent kom je ook overal met jouw boek. Je hoeft misschien niet eens meer door het hele traject met uitgevers etc.
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.
Er is niet echt een probleem. Ik wilde deze jailbait gewoon ff met jullie delenquote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat is het probleem lijkt me heel normaal. Dus ik snap het niet zo?
Betreft boeken ik vind het wel lullig als je direct het kind van twee schrijvers bent kom je ook overal met jouw boek. Je hoeft misschien niet eens meer door het hele traject met uitgevers etc.
quote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat is het probleem lijkt me heel normaal. Dus ik snap het niet zo?
Nog nooit van de Winter gehoord hebben, jij lult duidelijk maar wat.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.
Je weet best wat ik bedoelquote:Op donderdag 4 december 2014 11:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Leuke serie keek je die ook wel eens?
Ja wel van het seizoen, de enige Nederlandse schrijver die ik ooit heb aangeraakt en gelezen was een boek van Tommy Wieringa, en die moest 3 boeken schrijven alvorens hij doorbrak. Maar ik heb nog nooit van die naam gehoord, dus verlicht me MPC60.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nog nooit van de Winter gehoord hebben, jij lult duidelijk maar wat.
Nog nooit van de Winter gehoord hebbenquote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.
Is je Google kapot? Echt wat een gewauwel komt er uit je handen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja wel van het seizoen, de enige Nederlandse schrijver die ik ooit heb aangeraakt en gelezen was een boek van Tommy Wieringa, en die moest 3 boeken schrijven alvorens hij doorbrak. Maar ik heb nog nooit van die naam gehoord, dus verlicht me MPC60.
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nog nooit van de Winter gehoord hebben![]()
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is je Google kapot? Echt wat een gewauwel komt er uit je handen.
Queen of the eagles? Zelfs als ik erop Google vind ik niks?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.
Queen, of the eagles. Ik vergat een coma. Schiet me maar lek.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:47 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Queen of the eagles? Zelfs als ik erop Google vind ik niks?
Die boeken stellen dan ook niet veel voor. Beetje kinderliteratuur wat je in havo 3 moet lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.
[..]
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'
'je bent er meteen' zal ook wel meevallen; de meeste boeken verkopen maar een paar honderd exemplaren (als ze het al halen). Alleen krijgt ze misschien een boost nu mensen haar op tv hebben gezien.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Aah ja ik had rond die periode een hekel aan lezen... Dan let je er ook niet op, en als je dan toch eens gaat lezen dan ga je niet op de kinderafdeling zoeken.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:51 schreef Aberella het volgende:
[..]
Die boeken stellen dan ook niet veel voor. Beetje kinderliteratuur wat je in havo 3 moet lezen.
Toch wel.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
[..]
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'
In het oude Rome mocht het al heel jong, dus ik snap het probleem niet. Je mag best geilen op mensen die beneden de 16 vallen, je mag enkel geen seksuele interactie hebben. Dat houdt ook in het maken van kliekjes etc, dus betreft geilen op 15 jarige meisjes dat is niet strafbaar 12 ook niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:53 schreef Sapstengel het volgende:
In Nederland mag het al vanaf 16 jaar dus geen jailbait.
Zou wel raken though.
Ja goed ik heb nooit in een havo 3 gezeten. En zonet heb ik geleerd dat het kinderboeken zijn, tot die doelgroep behoor ik niet.quote:
Nou, ik ken De Winter (en zijn vrouwquote:Op donderdag 4 december 2014 11:52 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Aah ja ik had rond die periode een hekel aan lezen... Dan let je er ook niet op, en als je dan toch eens gaat lezen dan ga je niet op de kinderafdeling zoeken.
ze is 17 dus je punt?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:58 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
In het oude Rome mocht het al heel jong, dus ik snap het probleem niet. Je mag best geilen op mensen die beneden de 16 vallen, je mag enkel geen seksuele interactie hebben. Dat houdt ook in het maken van kliekjes etc, dus betreft geilen op 15 jarige meisjes dat is niet strafbaar 12 ook niet.
Was te verwachten.quote:Zowel voor de sprookjes- als voor de thrillerelementen in 'Achter de regenboog' grijpt de schrijfster terug op clichés die in de gemiddelde soap of kinderfilm al ietwat belachelijk zouden aandoen. De slechterik is een kille gangster, er is een bijrol voor een lieve man met een snoepwinkel en de plotwending die het allemaal moet verklaren, maakt het geheel er niet oorspronkelijker op - integendeel.
Dat een uitgever interesse heeft in Solomonica de Winter, is niet vreemd of onterecht. Maar je had haar een iets kritischere uitgever gegund - of misschien wel iets kritischere ouders; mensen die haar zouden aanmoedigen om vooral te blijven schrijven, zodat ze over een jaar of zes met een écht overrompelend debuut had kunnen komen en ze de opluchting van bijna iedere andere schrijver had kunnen delen: dat hun jeugdwerk nooit in druk verschenen is.
Een mening, zegt niet zoveel.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)h-tienerdebuut.dhtml
[..]
Was te verwachten.
Inderdaadquote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Was te verwachten.
Duidelijk zeer duidelijk, ik vind het schokkend dat iedereen gelijk meent dat je ze moet kennen. Dacht even dat het de creme de la creme was van de Nederlandse literatuur maar dat valt dus reuze mee.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, ik ken De Winter (en zijn vrouw) voornamelijk van het gekoketteer met de Joodse achtergrond en daardoor weet ik toevallig al heel wat jaren dat ze schrijven.
Heb ze, toen ik in '95 een lijst van, ik meen, 25 boeken (verplicht boeken lezen; daarmee zorg je er wel voor dat mensen er een hekel aan krijgen) moest lezen, vakkundig kunnen ontwijken.
Dus dat je ze niet kent, is niet echt een ramp te noemen....
Ik ga niet alle reviews hier posten hè.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een mening, zegt niet zoveel.
Dat zelfs als ze 14 was het geen probleem was dat je erop ging geilen zoals TS wel voelt dat hij een probleem heeft.quote:
Reviews zeggen sowieso weinig. Solomonica moet zich hier geen moer van aantrekken en gewoon doorgaan met schrijven.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ga niet alle reviews hier posten hè.
Ik zeg niet dat ze niet moet doorgaan met schrijven?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Reviews zeggen sowieso weinig. Solomonica moet zich hier geen moer van aantrekken en gewoon doorgaan met schrijven.
Ze gaat haar brood er toch wel mee verdienen.
Pas op ik kreeg een hoop commentaar toen ik de ouders niet kende en jouw mening deelde.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
InderdaadZiet er leuk uit, schrijft een of ander nietszeggend boek en die oude geilneef Matthijs nodigt haar even uit in DWDD.
Zijn haar ouders toevallig ook bekend ergens van? Want zo'n kind heeft het vast niet zelfstandig zo ver geschopt.
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niet moet doorgaan met schrijven?
Ze was idd aardig irritant met der Kafka is mijn favoriete schrijver en the wiz uit 1912 mijn favoriete film. En vervolgens wordt er een stukje proza uit het boek van dat wangedrogt voorgelezen waar Mulisch van rond gaat tollen in zijn grafquote:Op donderdag 4 december 2014 11:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.
Uiteindelijk als je gaat schrijven wil je wel een publiek bereiken. Allemaal mensjes met een mening op een gegeven moment gaan wel belangrijk worden. Vooral bij het winnen van prijzen etc dan worden die meningen heel belangrijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?
Ik stel gewoon dat die reviews geen moer zeggen. Allemaal mensjes met een mening, care.....
Heb even Google gebruikt en haar vader is blijkbaar een schrijver en haar moeder een literatuurcriticus. Die heeft dan blijkbaar niet heel kritisch naar het werk van haar eigen kind gekeken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:04 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Pas op ik kreeg een hoop commentaar toen ik de ouders niet kende en jouw mening deelde.
Publiek is er altijd, daar hoeft ze zich niet druk over te maken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Uiteindelijk als je gaat schrijven wil je wel een publiek bereiken. Allemaal mensjes met een mening op een gegeven moment gaan wel belangrijk worden. Vooral bij het winnen van prijzen etc dan worden die meningen heel belangrijk.
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?
Ik stel gewoon dat die reviews geen moer zeggen. Allemaal mensjes met een mening, care.....
Kafkaquote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze was idd aardig irritant met der Kafka is mijn favoriete schrijver en the wiz uit 1912 mijn favoriete film. En vervolgens wordt er een stukje proza uit het boek van dat wangedrogt voorgelezen waar Mulisch van rond gaat tollen in zijn graf. Echt kind, blijf lekker bij One Direction en High School the Musical
.
Engels vind ik vrij vervelend om te lezen, inderdaad. Martin Amiss zei ook eens in een interview dat schrijven volgens hem, een strijd tegen clichés is, en hij is een Engelse schrijver dus hij kan het weten.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.
Ik haal hieruit dat ik me ook door het Engelse boek niet heen kan worstelen doordat ik misselijk word van de clichématige manier van beschrijven en matige verhaallijn.
Ah, je kunt er voor jezelf iets uithalen ja.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.
Ik haal hieruit dat ik me ook door het Engelse boek niet heen kan worstelen doordat ik misselijk word van de clichématige manier van beschrijven en matige verhaallijn.
Ja goed dan vinden mensen het vervelend als ik zeg, dat ik het jammer vind dat zo'n meid bij zo'n programma wordt gesleept en zonder problemen bij de uitgever haar boek op de markt krijgt. Dat is niet zo zeer jaloezie, maar meer dat ik zou willen dat de literatuur in Nederland toch eens op een hoger niveau zou komen te liggen. Hoeveel goeie schrijvers hebben wij? We teren al jaren op lui die al jaren onder de grond liggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb even Google gebruikt en haar vader is blijkbaar een schrijver en haar moeder een literatuurcriticus. Die heeft dan blijkbaar niet heel kritisch naar het werk van haar eigen kind gekeken.
Ach ze vind het zelf vast ook helemaal geweldig dat ze een boek heeft geschreven en bij de grote mensen aan tafel er over mag vertellen. En die ouders hebben weer iets om mee te pronken over hun dochter.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dan vinden mensen het vervelend als ik zeg, dat ik het jammer vind dat zo'n meid bij zo'n programma wordt gesleept en zonder problemen bij de uitgever haar boek op de markt krijgt. Dat is niet zo zeer jaloezie, maar meer dat ik zou willen dat de literatuur in Nederland toch eens op een hoger niveau zou komen te liggen. Hoeveel goeie schrijvers hebben wij? We teren al jaren op lui die al jaren onder de grond liggen.
De showbiz wereld.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach ze vind het zelf vast ook helemaal geweldig dat ze een boek heeft geschreven en bij de grote mensen aan tafel er over mag vertellen. En die ouders hebben weer iets om mee te pronken over hun dochter.
Alleen jammer dat het inderdaad als "vriendendienst" wordt gedaan in plaats van dat men gewoon objectief naar de kwaliteit van het boek kijkt. Maarja zo gaat dat in de showbiz wereld.
Ben je een beetje jaloers op d'r tietjes Chai?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Speciaal sneeuwvlokje van papa en mama.
Nee dat zie ik net pas, want ik kijk nu pas dat DWDD stukje.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben je een beetje jaloers op d'r tietjes Chai?
Echte kenner had het al op foto 1 in dit topic gespot.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee dat zie ik net pas, want ik kijk nu pas dat DWDD stukje.
ik had precies hetzelfde. erg jammer dat school vakkundig mijn interesse in lezen heeft doodgemaakt. 30 boeken voor nederlands, 10 voor frans, 10 voor duits. blegh, en allemaal van die typische literatuur 'moetjes'. voordat ik al die shit moest doen vond ik lezen geweldig, maar daarna is het nooit meer goedgekomen. geen enkele trek meer om dat soort dingen te lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Duidelijk zeer duidelijk, ik vind het schokkend dat iedereen gelijk meent dat je ze moet kennen. Dacht even dat het de creme de la creme was van de Nederlandse literatuur maar dat valt dus reuze mee.
Overigens een ding begrijp ik even niet bij achter de regenboog lees ik dit:
Achter de regenboog is in het Engels geschreven en verscheen eerder dit jaar al in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk,
De zeventienjarige Solomonica de Winter schrijft in een beklemmende stijl, zoals die zelden gezien wordt in de Nederlandse literatuur.
Maar als het in het Engels is geschreven is dit enkel logisch dat de stijl anders is... Dus het ontgaat mij even....
Nee 100% begrijpelijk, er zijn best mooie stukken literatuur, voor vakken als Nederlands moet heb boek echte Nederlands zijn. Laten we nu eerlijk zijn, Nederland heeft niet veel goeie literatuur. Maar de boeken mogen ook niet vunzig zijn, Michelle Houellebecq voor Frans?!! Nee, nee dat mag niet. Dus dan heb je Albert Camus met de vreemdeling die is goed te doen en kort, maar daarna wellicht al die langzame schrijvers, en daar moet je dan van houden...quote:Op donderdag 4 december 2014 12:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik had precies hetzelfde. erg jammer dat school vakkundig mijn interesse in lezen heeft doodgemaakt. 30 boeken voor nederlands, 10 voor frans, 10 voor duits. blegh, en allemaal van die typische literatuur 'moetjes'. voordat ik al die shit moest doen vond ik lezen geweldig, maar daarna is het nooit meer goedgekomen. geen enkele trek meer om dat soort dingen te lezen.
Denk dat dat niet nu pas gebeurt, ze kwam al arrogant over in de uitzending, en zat wat te pochen met Kafka. Dus dat is al te laat.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
Los van het feit dat ik dat boek nooit ga lezen omdat het me bij voorbaat allemaal geen snol interesseert, vind ik het wel sneu voor die griet dat ze door alle aandacht die ze nu wel zal krijgen zichzelf niet meer op een normale manier zal ontwikkelen.
maar dat zijn joden, eens dat een jood een boek schrijft, is de media geforceerd om daarop alle aandacht te richten en het zo veel mogelijk te promotenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
Los van het feit dat ik dat boek nooit ga lezen omdat het me bij voorbaat allemaal geen snol interesseert, vind ik het wel sneu voor die griet dat ze door alle aandacht die ze nu wel zal krijgen zichzelf niet meer op een normale manier zal ontwikkelen.
Verder is het een heel normaal meisje gelukkig.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:29 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Denk dat dat niet nu pas gebeurt, ze kwam al arrogant over in de uitzending, en zat wat te pochen met Kafka. Dus dat is al te laat.
quote:Op donderdag 4 december 2014 12:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Verder is het een heel normaal meisje gelukkig.
[ afbeelding ]
Zou deze post nog even willen nalezen en daarna verbeteren? Ik snap namelijk niet wat je probeert te zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:30 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
maar dat zijn joden, eens dat een jood een boek schrijft, is de media geforceerd om daarop alle aandacht te richten en het zo veel mogelijk te promoten
Je stopt 'em er schoon in en krijg 'em met paddenstoelen erop terugquote:Op donderdag 4 december 2014 12:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]![]()
Zou wel kinky sex met haar hebben
ik probeer te zeggen dat joden alle aandacht krijgen van de media, op een zo positief mogelijke manierquote:Op donderdag 4 december 2014 12:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zou deze post nog even willen nalezen en daarna verbeteren? Ik snap namelijk niet wat je probeert te zeggen.
Skitta, vind het wel leuk.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die is op geen enkele manier kasjroet hoor.
jaquote:Op donderdag 4 december 2014 12:40 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ook echt tussen d'r borsten inderdaad.
u mad??quote:Op donderdag 4 december 2014 12:30 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
maar dat zijn joden, eens dat een jood een boek schrijft, is de media geforceerd om daarop alle aandacht te richten en het zo veel mogelijk te promoten
Lekker man, die zit al klaar je kunt zo je piemel er tussen leggenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je stopt 'em er schoon in en krijg 'em met paddenstoelen erop terug.
[ afbeelding ]
Bewijst imho wel dat er niet alleen groeihormonen in varkensvlees zit.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Lekker man, die zit al klaar je kunt zo je piemel er tussen leggen
Wat voor d'r spreekt is dat de Duitse vertaling best goed ontvangen wordt, geen idee hoe populair haar ouders daar zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach ze vind het zelf vast ook helemaal geweldig dat ze een boek heeft geschreven en bij de grote mensen aan tafel er over mag vertellen. En die ouders hebben weer iets om mee te pronken over hun dochter.
Ken je d'r religieuze achtergrond?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
geen idee hoe populair haar ouders daar zijn.
Gezien de joden-opmerkingen hier kan ik er wel naar gokkenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ken je d'r religieuze achtergrond?
oh shit die zie ik nu pasquote:Op donderdag 4 december 2014 12:40 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ook echt tussen d'r borsten inderdaad.
Haar vader is een erkend en onderscheiden lid van het naoorlogs verzet: http://www.theovangogh.nl/stuk22.htmquote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
InderdaadZiet er leuk uit, schrijft een of ander nietszeggend boek en die oude geilneef Matthijs nodigt haar even uit in DWDD.
Zijn haar ouders toevallig ook bekend ergens van? Want zo'n kind heeft het vast niet zelfstandig zo ver geschopt.
Ik kijk graag eerst naar het gezicht.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
niet gelijk tussen borsten kijken
Want?quote:
Die ouders hebben ook zeker wel meer vingers in de pap hoor.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Want?
Jij vindt het normaal dat een 14jarige al zo expliciet kan vertellen over iemand met een coke-verslaving?
En niet naar dr gezicht?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:12 schreef HSG het volgende:
Ik kijk graag eerst naar het gezicht. Als de dame in kwestie je vriendin wordt kun je alle tijden naar haar borsten kijken.
Zou misschien ook best weleens kunnen ja, vond het ook raar hoe ze praatte over de werken van haar oudersquote:Op donderdag 4 december 2014 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die ouders hebben ook zeker wel meer vingers in de pap hoor.
ze is geen gemiddelde tiener, op het gebied van schrijven en literatuur heeft ze een flinke 'nature en nurture' voorsprong op haar leeftijdsgenoten. Logiess, als je kijkt naar haar moeder en wie haar de piemel heeft gegeven.quote:
zie bovenstaande ^^quote:Jij vindt het normaal dat een 14jarige al zo expliciet kan vertellen over iemand met een coke-verslaving?
waarom?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou misschien ook best weleens kunnen ja, vond het ook raar hoe ze praatte over de werken van haar ouders
Weet je wat ik nu het probleem vind? Dit boek komt misschien voor scholen op een literatuurlijst, of het wordt door media verspreid als een goed boek voor kinderen. Kinderen gaan lezen worden misschien fan van haar als schrijfster of bekijken die instagram en gaan dan ook allemaal beïnvloed raken met die dingen. Als mijn kind zoiets op zijn literatuurlijst had zou ik toch eens bellen met de school en of ze die instagram niet eens willen bekijken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Verder is het een heel normaal meisje gelukkig.
[ afbeelding ]
Heel gedistantieerdquote:
Wat had jij voor boeiends op je literatuurlijst staan dan? Dingen die op je literatuurlijst staan zijn de dingen die je later niet meer wilt lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Weet je wat ik nu het probleem vind? Dit boek komt misschien voor scholen op een literatuurlijst, of het wordt door media verspreid als een goed boek voor kinderen. Kinderen gaan lezen worden misschien fan van haar als schrijfster of bekijken die instagram en gaan dan ook allemaal beïnvloed raken met die dingen. Als mijn kind zoiets op zijn literatuurlijst had zou ik toch eens bellen met de school en of ze die instagram niet eens willen bekijken.
Daarom zijn er ook leeftijden gekoppeld aan boeken, kinderen zijn wat anders dan jong volwassenen.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Weet je wat ik nu het probleem vind? Dit boek komt misschien voor scholen op een literatuurlijst, of het wordt door media verspreid als een goed boek voor kinderen. Kinderen gaan lezen worden misschien fan van haar als schrijfster of bekijken die instagram en gaan dan ook allemaal beïnvloed raken met die dingen. Als mijn kind zoiets op zijn literatuurlijst had zou ik toch eens bellen met de school en of ze die instagram niet eens willen bekijken.
Niet Kafka lezen op je 11dequote:Op donderdag 4 december 2014 14:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heel gedistantieerd
Ze leest wel moeilijke Russische literatuur maar een boekje van haar vader gaat er nog niet omdat ze daar nog niet genoeg ontwikkeld voor is, what the hell
Jan Terlouw, hoewel dat super saai was, vind ik geen gangster picca's op zijn instagram. Dus ik zou liever hebben dat mijn kinderen Jan Terlouw lezen ook al is dat super saai.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat had jij voor boeiends op je literatuurlijst staan dan? Dingen die op je literatuurlijst staan zijn de dingen die je later niet meer wilt lezen.
Die schrijft toch alleen basisschool-niveau boeken?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Jan Terlouw, hoewel dat super saai was, vind ik geen gangster picca's op zijn instagram. Dus ik zou liever hebben dat mijn kinderen Jan Terlouw lezen ook al is dat super saai.
Nee zeer zeker, maar ik begrijp niet waarom mensen huilen over spelletjes met geweld, en reclames met seks. Als zij daar een instagram heeft met messen en wat niet. Als je bekend wilt worden en je wilt interessant doen, zorg dan eerst dat je je weet te gedragen en een goed voorbeeld kunt geven. Of ga boeken schrijven die gewoon duidelijk zeggen wat je er van vindt, zoals Michelle Houellebecq die kan ook gewoon dronken op een interview komen want dat is precies wat je verwacht aan de hand van zijn boeken.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook leeftijden gekoppeld aan boeken, kinderen zijn wat anders dan jong volwassenen.
Paul Mennes stond op mijn lijst voor Nederlands (17 / 18 jaar geleden) en dat was nu ook niet echt fijnzinnige poëzie
Klopt maar het is niet dat ik op de basisschool niet hoefde te lezen? Het is de enige die ik me zo kan herinneren omdat dat AV lezen zo verschrikkelijk was, en ik zat naast iemand met gilles de tourettes, dan blijft zoiets hangen.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die schrijft toch alleen basisschool-niveau boeken?
Ik zie niet in wat dit te maken heeft met haar boekquote:Op donderdag 4 december 2014 14:45 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Nee zeer zeker, maar ik begrijp niet waarom mensen huilen over spelletjes met geweld, en reclames met seks. Als zij daar een instagram heeft met messen en wat niet. Als je bekend wilt worden en je wilt interessant doen, zorg dan eerst dat je je weet te gedragen en een goed voorbeeld kunt geven.
Want je mag geen fictie schrijven?quote:Of ga boeken schrijven die gewoon duidelijk zeggen wat je er van vindt, zoals Michelle Houellebecq die kan ook gewoon dronken op een interview komen want dat is precies wat je verwacht aan de hand van zijn boeken.
ik herken dat van mezelf en mijn omgeving. een desinteresse in mijn ouders doen. soms kruizen onze interesses, bijvoorbeeld in boeksmaak, maar ik heb dan geen behoefte om dat met ze te delen of te bespreken.quote:
niet ontwikkeld in de zin van niveau, maar dat ze er nog niet de juiste mentaliteit voor heeft.quote:Ze leest wel moeilijke Russische literatuur maar een boekje van haar vader gaat er nog niet omdat ze daar nog niet genoeg ontwikkeld voor is, what the hell
Nee, maar op de basisschool las je (vermoed ik) geen boeken met dubbele moorden en coke-verslavingen. Dat is waar ik op doelde; haar boek (en image) is duidelijk gericht op middelbare school.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:45 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Klopt maar het is niet dat ik op de basisschool niet hoefde te lezen? Het is de enige die ik me zo kan herinneren omdat dat AV lezen zo verschrikkelijk was, en ik zat naast iemand met gilles de tourettes, dan blijft zoiets hangen.
1 januari weer naar Polenquote:Op donderdag 4 december 2014 14:47 schreef BozeHaas het volgende:
ze heeft roemeens bloed lekker oostblok sletje
wat is er mis met haar insta dan?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Op je 16de alleen maar foto's met messen en wapens in je handen, Satan is cool, dar soort onzin is niet echt goede PR voor haar denk ik. Denk dat ze daar nog wel kritiek op krijgt mocht ze bekender wordenquote:Op donderdag 4 december 2014 14:49 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
wat is er mis met haar insta dan?
lekker rebels tienermeisjequote:Op donderdag 4 december 2014 14:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op je 16de alleen maar foto's met messen en wapens in je handen, Satan is cool, dar soort onzin is niet echt goede PR voor haar denk ik. Denk dat ze daar nog wel kritiek op krijgt mocht ze bekender worden
Ja sorry ik ben niet helemaal wakker vandaag, dat komt omdat ik ziek aan bed zit. Dan werkt het niet allemaal zo geweldig meer in die bovenkamer, zeker niet als je ook nog eens heel moe bent. Maar ja je hebt gelijk het is Michel.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dit te maken heeft met haar boek
[..]
Want je mag geen fictie schrijven?
Het is overigens 'Michel'
Je had Carry Slee daar kwam geloof ik wel eens alcohol en drugs in voor, misschien zelfs zelfmoord of was het zelf snijden geen idee? Maar goed ik vind een mooi boek voor jong volwassenen bijvoorbeeld catcher in the rye, of Bukowski met post office. Dat boek van haar vind ik nog wel iets voor mensen in de brugklas of in de tweede.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:47 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, maar op de basisschool las je (vermoed ik) geen boeken met dubbele moorden en coke-verslavingen. Dat is waar ik op doelde; haar boek (en image) is duidelijk gericht op middelbare school.
Dat je voor een doelgroep schrijft die nogal kwetsbaar is, en als jij er dan staat met wapens en belachelijke dingen. Ouders maken zich wel druk als hun kind Marilyn Manson luisteren of hoe die knakker zich ook noemt. Maar dan mogen ze wel haar boeken lezen terwijl haar instagram ook niet echt getuigd van zuivere motieven.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:49 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
wat is er mis met haar insta dan?
Je moet kunnen bewijzen dat die fowtows in Nederland zijn gemaakt en niet in de usa ze heeft daar een tijdje gewoond meende ik ergens te lezen, kan best uit dat tijdperk zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Hoplahopla het volgende:
Niet erg slimme meid trouwens. Ze staat met verboden wapens op de foto...Vlindermessen zijn sinds 2012 verboden wapens, net als stiletto's... Wie gaat die instagram even doorgeven aan de politie?
Carry Slee is heel wat onschuldiger dan dat boek van haar hoor, ik ben er zo eens in begonnen en ik vind het niet geschikt voor iemand uit de brugklas. Die moet lekker Oorlogswinter gaan lezenquote:Op donderdag 4 december 2014 14:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja sorry ik ben niet helemaal wakker vandaag, dat komt omdat ik ziek aan bed zit. Dan werkt het niet allemaal zo geweldig meer in die bovenkamer, zeker niet als je ook nog eens heel moe bent. Maar ja je hebt gelijk het is Michel.Ik vermoed dat mijn gedachten even weg-vloog.
Nou ik vind wel dat jong volwassen beter positief beïnvloed kunnen worden dan negatief, vooral als men zich druk maakt om geweld spelletjes op de computer. En reclames over condooms op de tv, zanik daar dan ook niet over want die spelletjes hebben een leeftijdsgrens en condooms tja alleen maar goed als jongere die kopen, want beter veilig dan niet.
[..]
Je had Carry Slee daar kwam geloof ik wel eens alcohol en drugs in voor, misschien zelfs zelfmoord of was het zelf snijden geen idee? Maar goed ik vind een mooi boek voor jong volwassenen bijvoorbeeld catcher in the rye, of Bukowski met post office. Dat boek van haar vind ik nog wel iets voor mensen in de brugklas of in de tweede.
En voordat je me gaat vragen waarom ik zo tegen dat boek van haar vindt, en Charles Bukowski dan aanprijs dat is denk ik omdat ik haar boek meer onder de Carry Slee doelgroep plaats, en jong volwassen is voor mij toch echt al wat ouder.
Toen woonde ze wsl nog in de VS.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Hoplahopla het volgende:
Niet erg slimme meid trouwens. Ze staat met verboden wapens op de foto...Vlindermessen zijn sinds 2012 verboden wapens, net als stiletto's... Wie gaat die instagram even doorgeven aan de politie?
Ik vind dat Carry Slee met brugklas thema's komt, ik ken haar boek niet zo goed, maar het lijkt me geen boek dat ik zou lezen op mijn 17de. De hoofdpersoon is 13 of zo? Dus het lijkt me ook op die leeftijd gericht, of rond die leeftijd. Ik ben een man en lees nooit boeken met een vrouwelijke hoofdpersoon, dat spreekt mij niet aan. Als ik 18 ben wil ik zeker niet over de perikelen van een 13 jarige lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Carry Slee is heel wat onschuldiger dan dat boek van haar hoor, ik ben er zo eens in begonnen en ik vind het niet geschikt voor iemand uit de brugklas. Die moet lekker Oorlogswinter gaan lezen
Hoofdpersoon is 13 ja, maar voor iemand van 13 vind ik het niet geschikt.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:57 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik vind dat Carry Slee met brugklas thema's komt, ik ken haar boek niet zo goed, maar het lijkt me geen boek dat ik zou lezen op mijn 17de. De hoofdpersoon is 13 of zo? Dus het lijkt me ook op die leeftijd gericht, of rond die leeftijd. Ik ben een man en lees nooit boeken met een vrouwelijke hoofdpersoon, dat spreekt mij niet aan. Als ik 18 ben wil ik zeker niet over de perikelen van een 13 jarige lezen.
Elke klapjosti kan bedenken dat ze die foto's in Nederland heeft gemaakt. Ze bezit blijkbaar ook nog een boksbeugel. Die zijn zelfs in de VS verboden voor zover ik weet.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Je moet kunnen bewijzen dat die fowtows in Nederland zijn gemaakt en niet in de usa ze heeft daar een tijdje gewoond meende ik ergens te lezen, kan best uit dat tijdperk zijn.
Catcher in the Rye is ook erg populair onder (serie-)moordenaarsquote:Op donderdag 4 december 2014 14:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Je had Carry Slee daar kwam geloof ik wel eens alcohol en drugs in voor, misschien zelfs zelfmoord of was het zelf snijden geen idee? Maar goed ik vind een mooi boek voor jong volwassenen bijvoorbeeld catcher in the rye, of Bukowski met post office. Dat boek van haar vind ik nog wel iets voor mensen in de brugklas of in de tweede.
Daar ben je als ouder nog altij zelf bij, zeg ik als Marilyn Manson-luisterende en Catcher in the Rye-lezende ex-puberquote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Dat je voor een doelgroep schrijft die nogal kwetsbaar is, en als jij er dan staat met wapens en belachelijke dingen. Ouders maken zich wel druk als hun kind Marilyn Manson luisteren of hoe die knakker zich ook noemt. Maar dan mogen ze wel haar boeken lezen terwijl haar instagram ook niet echt getuigd van zuivere motieven.
Ok, dus je zou kunnen zeggen dat ze de hoofdpersoon een te jonge leeftijd heeft gegeven of die hoofdpersoon al ouder ontwikkeld was? Maar ik hoop wel dat je mijn argument begrijpt van als ik voor een doelgroep van 16-20 wil schrijven ik een hoofdpersoon van 18 of zo neem. Persoonlijk vind ik boeken het tofst als de karakters rond mijn leeftijd zitten, daar voel ik me meer mee verbonden.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoofdpersoon is 13 ja, maar voor iemand van 13 vind ik het niet geschikt.
Catcher in the Rye ja, maar goed kijk zo kan je altijd wel iets opnoemen, iedere oplichter eet 80% pure chocolade! HALP!quote:Op donderdag 4 december 2014 15:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Catcher in the Rye is ook erg populair onder (serie-)moordenaars
[..]
Daar ben je als ouder nog altij zelf bij, zeg ik als Marilyn Manson-luisterende en Catcher in the Rye-lezende ex-puber
Het leren onderscheiden tussen feit en fictie hoort ook bij de opvoeding.
Veel te jonge leeftijd.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ok, dus je zou kunnen zeggen dat ze de hoofdpersoon een te jonge leeftijd heeft gegeven of die hoofdpersoon al ouder ontwikkeld was? Maar ik hoop wel dat je mijn argument begrijpt van als ik voor een doelgroep van 16-20 wil schrijven ik een hoofdpersoon van 18 of zo neem. Persoonlijk vind ik boeken het tofst als de karakters rond mijn leeftijd zitten, daar voel ik me meer mee verbonden.
dan zien wij hier een andere context in.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat je voor een doelgroep schrijft die nogal kwetsbaar is,en als jij er dan staat met wapens en belachelijke dingen. Ouders maken zich wel druk als hun kind Marilyn Manson luisteren of hoe die knakker zich ook noemt. Maar dan mogen ze wel haar boeken lezen terwijl haar instagram ook niet echt getuigd van zuivere motieven.
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'quote:Op donderdag 4 december 2014 15:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel te jonge leeftijd.
Ja tuurlijk. Dat is ook de bedoeling van de schrijver lijkt me. Dat je je verbonden voelt met het karakter
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dan zien wij hier een andere context in.
wees eens concreet, link een foto waarin je punt duidelijk wordt.
een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'
[..]
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.
Dat mes is niet om mee te koken.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek?
Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare schoolquote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'
[..]
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.
Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller'quote:Op donderdag 4 december 2014 15:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Catcher in the Rye ja, maar goed kijk zo kan je altijd wel iets opnoemen, iedere oplichter eet 80% pure chocolade! HALP!
Ja zeker als ouder ligt er ook een verantwoordelijkheid ben ik het mee eens.
Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare school
wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat mes is niet om mee te koken.
Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
wat wil je zeggen?
mijn vriend heeft een obsessie met wo2 en dan vooral de wapens die toen gebruikt werden, hij maakt dus weleens foto's met een bajonet of een schietwapen in de hand. die wapens zijn ook niet om mee te koken.
Mijn hart bloed als ik besef dat de scholen eigenlijk niet leren wat goed is. In Frankrijk was een project waarin al gefilosofeerd ging worden op een hele lage klas. Dat zouden ze moeten doen met kinderen meer in gesprek gaan over dingen, waarom een medeleerling boos kan worden etc.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller')
Laat kinderen/pubers vooral lezen wat ze zelf leuk vinden maar zorg ervoor dat je (als ouder) weet wat ze lezen en ga daarover een gesprek aan.
Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.
Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezenMisschien na dit boek maar eens aan beginnen
hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:14 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.
Hoe elitair, 'probeer het over zes jaar nog maar een keer'quote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Was te verwachten.
Looking for Alaska wel gelezen hoorquote:Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.
Catch 22 en misschien maar je moet hier van houden Haruki Murakami, Kafka op het strand (veel fantasie) Of Norwegian wood (Meer down to earth.)
Dat zijn denk ik hele mooie boeken.
Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.
Looking for Alaska als ik dat lees wordt ik direct lamlendig dat ik geen Alaska in mijn leven heb. Maar goeie smaak ga zo door.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Looking for Alaska wel gelezen hooreen van mijn favoriete boeken
En norwegian wood vond ik ook tof
Maar ik bedoelde Bukowski en Catcher in the rye nog niet gelezen
doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:20 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?
Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?
net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.
Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.
http://ink361.com/app/use(...)6607425997_177754319quote:Op donderdag 4 december 2014 16:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.
Meh ik zal het niet begrijpen, maar ieder zijn eigen hobby's.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
http://ink361.com/app/use(...)6607425997_177754319
Dom wijf? Ik zie jou nog geen boek schrijven hoor. Laat staan Russische literatuur lezenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef Roces18 het volgende:
Man wat een dom wijf, en wat een dom programma.
Wanneer begon je met schrijven?
- Toen ik 8 jaar oud was.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een kutprogramma nogmaals
Ze kwam op mij helemaal niet dom over, vrij intellectueel juist. Dat sommige mensen met hun eigen domheid te koop lopen hier zegt voor mij weer genoeg.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dom wijf? Ik zie jou nog geen boek schrijven hoor. Laat staan Russische literatuur lezen
De meeste auteurs beginnen op kinds af aan al met schrijven dus dit is vooral een erg domme reactie
Nee dat hoeft niet perse, Louis Ferdinand Celiné keiharde eindbaas die ging schrijven omdat hij niet kon slapen en geld nodig had voor een huis/appartement hij wilde niet huren en shit..quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dom wijf? Ik zie jou nog geen boek schrijven hoor. Laat staan Russische literatuur lezen
De meeste auteurs beginnen op kinds af aan al met schrijven dus dit is vooral een erg domme reactie
toch wel jammer dat ie niet dood is neergevallen na zijn debuut.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:24 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet perse, Louis Ferdinand Celiné keiharde eindbaas die ging schrijven omdat hij niet kon slapen en geld nodig had voor een huis/appartement hij wilde niet huren en shit..
Waarom jammer, die man was gewoon psychologisch geschaad door de evenementen om hem heen.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
toch wel jammer dat ie niet dood is neergevallen na zijn debuut.
Dit doet matthijsje bij iedereen die bij hem aan tafel zit. Zelfs wilfred gene. Zou je het dan nog serieus nemen als je dat iedere dag zou horen?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef K_uit_h het volgende:
Matthijs probeerde nog net niet bij d'r naar binnen te kruipen. Heb tien minuten lang "Ongelofelijk, fantastisch en waanzinnig" gehoord.
Hitler ook.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Waarom jammer, die man was gewoon psychologisch geschaad door de evenementen om hem heen.
En toch deed Celiné niet mee met de nazi's hij was enkel bang dat de Joden Frankrijk de oorlog in zou sleuren, en hij had geen zin in oorlog. Hitler daarentegen vond oorlog wel welletjes, een echte patriot.quote:
Ik denk dat je hieruit vrij simpel kan afleiden dat ie dus wel meedeed met de nazi's en niet enkel bang was, maar die angst ook om heeft gezet in redelijk walgelijke daden:quote:Op donderdag 4 december 2014 18:52 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
En toch deed Celiné niet mee met de nazi's hij was enkel bang dat de Joden Frankrijk de oorlog in zou sleuren
quote:In 1935 British critic William Empson had written that Céline appeared to be "a man ripe for fascism".[5] Two years later Céline began a series of pamphlets containing antisemitic themes: Bagatelles pour un massacre (Trifles for a Massacre) (1937), L'École des cadavres (The School of Corpses) (1938) and Les Beaux draps (The Fine Mess) (1941). The Fine Mess was last published in France during the German occupation. These works were characterized by a virulent antisemitism, racism and bigotry. His Trifles for a Massacre is an endless litany critical of Jews and their influence on French society. Both The School of Corpses and The Fine Mess contain antisemitic themes.[6]
Before the war, Céline campaigned for an alliance between France and Nazi Germany.[7] In L'École des cadavres he compared Hitler with the French Communist party leader Maurice Thorez, writing:
Who is the true friend of the people? Fascism is. Who has done the most for the working man? The USSR or Hitler? Hitler has... Who has done the most for the small businessman? Not Thorez but Hitler![8]
During the Occupation of France, he wrote letters to several collaborationist journals, denouncing the Jews.[9] Even some Nazis thought Céline's antisemitic pronouncements were so extreme that they were counter-productive. Bernard Payr, the German superintendent of propaganda in France, considered that Céline "started from correct racial notions" but his "savage, filthy slang" and "brutal obscenities" spoiled his "good intentions" with "hysterical wailing".[10][11]
When Germany declared war on the Soviet Union in June 1941, he expressed his support for Jacques Doriot's recently founded collaborationist force Legion of French Volunteers Against Bolshevism (LVF):
We do not think enough about the protection of the white Aryan race. Now is the time to act, because tomorrow will be too late. ... Doriot behaved as he always has. This is a man ... one must work, campaigning with Doriot. ... This Legion, so maligned, so criticised, is proof of life. ... I tell you, the Legion, it's very good, it is all that is good.[12]
Despite this, Céline could also be critical of Hitler, and of what he called "Aryan baloney".[13][14]
In February 1944, while Céline had dinner in the German embassy in Paris with his friends Jacques Benoist-Méchin, Pierre Drieu La Rochelle and Gen Paul, he affirmed to German ambassador Otto Abetz that Hitler was dead and replaced by a Jewish double.[15]
After Germany's defeat, Céline fled to Denmark (1945). Named a collaborator, he was convicted in absentia (1950) in France, sentenced to one year of imprisonment and declared a national disgrace. He was subsequently granted amnesty and returned to France in 1951.
Oorlog tegen de Joden was voor beiden geen probleem.quote:, en hij had geen zin in oorlog. Hitler daarentegen vond oorlog wel welletjes, een echte patriot.
Ja goed ik kan hierover in discussie maar die man was psychologisch wel geschaad, kan jij je dat voorstellen als je zomaar de 1ste wereld oorlog in moet, waar ze je kapot grinden, daarna terug thuis en ziet dat iedereen in het thuisland maar wat op hun luie krent heeft gezeten? En dan weer zo'n oorlog, if you can't beat them join them.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik denk dat je hieruit vrij simpel kan afleiden dat ie dus wel meedeed met de nazi's en niet enkel bang was, maar die angst ook om heeft gezet in redelijk walgelijke daden:
[..]
[..]
Oorlog tegen de Joden was voor beiden geen probleem.
Vergeleken met Hitler was het inderdaad niet zo'n bad boy, maar Hitler was dan ook geen normaal mens.
ik stel voor dat we met zn allen gaan lachenquote:Op donderdag 4 december 2014 18:49 schreef dikkedaniel het volgende:
Mensen!
Sorry dat ik de hele middag niet op de topic heb gereageerd maar... het is me gelukt!
Ik heb Solomonica weten te strikken en vanavond mag ik dr overheen!
Wat is ervan verwacht? Ik verwacht dat ze nog erg strak is en van kinky seks houdt. Maar ik zie het allemaal vanavond wel! Ik laat weten hoe het verlopen is en of ik anaal mocht.
Mvg de dikke
Ik snap je punt.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed ik kan hierover in discussie maar die man was psychologisch wel geschaad, kan jij je dat voorstellen als je zomaar de 1ste wereld oorlog in moet, waar ze je kapot grinden, daarna terug thuis en ziet dat iedereen in het thuisland maar wat op hun luie krent heeft gezeten? En dan weer zo'n oorlog, if you can't beat them join them.
ik begrijp het wel en Nederland had ook nsbr's pijnlijk maar tja wat doe je eraan?
In zijn boeken vind je overigens ook geen nazi verheerlijking alleen zijn haat voor de medemens, zijn pamfletten heb ik nooit gelezen en hoef ik ook niet. Maar goed je hebt het altijd dat iemand dood gaat en zijn nare en goeie dingen had.quote:
Ik begon op mijn 5e al met schrijven.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wil ik best doenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef Puntenjager het volgende:
O jezus, geklieder tussen haar tieten![]()
[ afbeelding ]
Ja, dom wijf zoals ik het zeg. Ik wil helemaal geen boek schrijven, waarom moet je mij er bij halen. Ga jij maar een boek schrijven. Gewoon irritant gesubsidieerd gezeik op de televisie.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Boeh boeh huilen om mensen die een stuk succesvoller dan jij zijnquote:Op donderdag 4 december 2014 19:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja, dom wijf zoals ik het zeg. Ik wil helemaal geen boek schrijven, waarom moet je mij er bij halen. Ga jij maar een boek schrijven. Gewoon irritant gesubsidieerd gezeik op de televisie.
Hoe weet jij dat nou kneus.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Boeh boeh huilen om mensen die een stuk succesvoller dan jij zijn
Om eerlijk te zijn, leest iedereen die Russische auteurs enkel om te pochen. Ik heb Demonen van Dostojevski gelezen, lekker tegen de keer ingaan, want iedereen leest toch lekker de broeders en boete en schuld.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
JUIST!!!!quote:Op donderdag 4 december 2014 12:06 schreef ulghh het volgende:
17 of niet
geven met de krACHT VAN 1000 ZONNEN!!
Hoezo barely? 16 is al legaal hoorquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Voljassen is het motto!!
17 is (barely) legal
Klopt, een zwaar over het paard getild kind dat zichzelf erg overschat. Met haar kruiwagen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze was idd aardig irritant met der Kafka is mijn favoriete schrijver en the wiz uit 1912 mijn favoriete film. En vervolgens wordt er een stukje proza uit het boek van dat wangedrogt voorgelezen waar Mulisch van rond gaat tollen in zijn graf. Echt kind, blijf lekker bij One Direction en High School the Musical
.
Ligt al mooi klaar voor een dikke load op haar gezichtquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:14 schreef dikkedaniel het volgende:
instagram that ho'
http://videos-e-10.ak.ins(...)930_1954422683_n.mp4
Zo snel er door heen gelezen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:20 schreef Fok-it het volgende:
Mensen die het boek al gelezen hebben?
Hij is net uit en ik heb geen idee wat ik er van moet vinden
Haha deze mang weet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zo snel er door heen gelezen?
Zal wel weinig inhoud hebben dan.
Ik heb geen intentie om een boek van haar te lezen omdat alles er op lijkt dat ze een over het paard getild verwend kutkind is.
En jij bent een loser.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:20 schreef Fok-it het volgende:
Nou nou gelijk oordelenquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zo snel er door heen gelezen?
Zal wel weinig inhoud hebben dan.
Ik heb geen intentie om een boek van haar te lezen omdat alles er op lijkt dat ze een over het paard getild verwend kutkind is.
Hahaquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:33 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Haha deze mang weet.
[..]
En jij bent een loser.
Hahaquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hahamad? Ga lekker donald duck lezen onderontwikkeld stumperdje
Ik ben niet pretentieus hoor. Jij oordeelt op de inhoud van een boek door een instagramprofiel en een tv-interviewquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:36 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hahamad? Ik lees liever de donald duck dan gefake dat je een pretentieuze elitaire snob probeert te zijn . Ga je vanavond lekker afrukken op de wereld draait door.
Nee jij leest een boek omdat een paar rukkers erop geilen tijdens een tv-uitzending. Nou applausje voor jezelf.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben niet pretentieus hoor. Jij oordeelt op de inhoud van een boek door een instagramprofiel en een tv-interview![]()
Maar met je 'mang' laat je al zien wat voor figuur je bent
Nee, ik lees een boek omdat het onderwerp me aanspreekt?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:44 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee jij leest een boek omdat een paar rukkers erop geilen tijdens een tv-uitzending. Nou applausje voor jezelf.
das nog triesterquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, ik lees een boek omdat het onderwerp me aanspreekt?
nou inderdaad je zou maar een boek lezen die je goed vindtquote:
Wat scheelde eraan, dat je niet weet wat je ervan moet vinden. Een boek is goed als je het uitleest je je zo voelt dat je een goeie vriend kwijt bent, waar je niet meer kan spreken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:20 schreef Fok-it het volgende:
Heb je het gelezen? Dan kan ik spoileren wat ik er goed en slecht aan vondquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Wat scheelde eraan, dat je niet weet wat je ervan moet vinden. Een boek is goed als je het uitleest je je zo voelt dat je een goeie vriend kwijt bent, waar je niet meer kan spreken.
Als je echt dikke woede wilt voelen, einde naar het reis van de nacht door Louis Ferdinand Celiné ik voelde me zo ellendig na dat boek, niet normaal. Ik hoef nu maar het boek uit de kast te pakken een bepaald stuk te lezen en ik lig de hele nacht wakker.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:03 schreef Der_Mann het volgende:
desen topiek verreweg de meeste views
wat een perverts allemaal
Niet gelezen maar ook geen intentie om dat te doen. Maar ik ben wel nieuwsgierig, hoewel ik wel besef dat je niet over het boek kan praten met mij omdat ik het niet las, maar ik kan wel kijken of ik zoiets heb gezien in vorige boeken of mijn mening geven. Misschien, als dat enige soelaas biedt? Mag ik vragen hoe oud jij ongeveer bent, want jij valt in de leeftijdscategorie van dat boek?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Dan kan ik spoileren wat ik er goed en slecht aan vond
Lol nee totaal nietquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Niet gelezen maar ook geen intentie om dat te doen. Maar ik ben wel nieuwsgierig, hoewel ik wel besef dat je niet over het boek kan praten met mij omdat ik het niet las, maar ik kan wel kijken of ik zoiets heb gezien in vorige boeken of mijn mening geven. Misschien, als dat enige soelaas biedt? Mag ik vragen hoe oud jij ongeveer bent, want jij valt in de leeftijdscategorie van dat boek?
Hmm vrij interessant, beetje turbulent boek. Maar 24? Dan moet je gewoon Louis Ferdinand Celiné lezen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lol nee totaal nietIk ben 24, maar ik zag de uitzending op DWDD en na beschrijving van het boek op Bol maar gelijk even gekocht. in 2 dagen uitgelezen.
Anyway, er zitten een aantal plottwisten in het boek wat je het boek van het een op het andere moment van geweldig naar kut en weer terug naar geweldig doet voelen.
Wie weet.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hmm vrij interessant, beetje turbulent boek. Maar 24? Dan moet je gewoon Louis Ferdinand Celiné lezen.
http://www.bol.com/nl/p/r(...)ht/9200000030698434/
http://www.bol.com/nl/p/dood-op-krediet/9200000011675304/
Een van die twee moet je vast aanspreken, als emoties je aanspreken in een boek.
Hmm wat heb je nu op het oog?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wie weet.
Heb nog genoeg boeken te lezen
Ik wilde Catcher in the rye lezen. En ik ben met een boek van Khaled Hosseini bezigquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hmm wat heb je nu op het oog?
Ok catcher in the rye is wel tof.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik wilde Catcher in the rye lezen. En ik ben met een boek van Khaled Hosseini bezig
Oudbollig bedoel jequote:Op zaterdag 6 december 2014 00:37 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik vind boeken lezen toch wel zo saai en oudbollen he
Kunnen we daar aub even over ophouden?
Ikke, ikke, ikke.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:20 schreef Fok-it het volgende:
En?quote:
Ik heb het boek in het Engels gelezen. De stijl was wel aardig en (hoe ze schrijft over) Blue's relatie met de winkelbediende sprong er positief uit, maar voor de rest vond ik allemaal erg matig.quote:
En het einde van het boek zag je serieus al aankomen? dat was voor mij wel een groot wtf-momentje hoorquote:Op zaterdag 6 december 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik heb het boek in het Engels gelezen. De stijl was wel aardig en (hoe ze schrijft over) Blue's relatie met de winkelbediende sprong er positief uit, maar voor de rest vond ik allemaal erg matig.
Jij?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:03 schreef Der_Mann het volgende:
desen topiek verreweg de meeste views
wat een perverts allemaal
Begin vooral tegen je kersverse schoonouders over je DDR-fetisj, vinden ze lachen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:10 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ga het stadhuis alvast boekenSolomonica
ik moet haar alleen nog even vragen, maar ik ga ervan uit dat ze ja zegt.
Ziet best interessant uit.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit was voor mij het meest intressante gelezen boek dit jaar.
http://www.bol.com/nl/p/sapiens/9200000022643622/
Nu we toch tips geven
Mja mja, semi-onverwachts.quote:Op zaterdag 6 december 2014 01:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En het einde van het boek zag je serieus al aankomen? dat was voor mij wel een groot wtf-momentje hoor
Absoluutquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:38 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Mja mja, semi-onverwachts.
Vond je het naast 'wtf' ook goed?
Jij begrijpt het, wanneer heeft daar eens een echte goeie schrijver gezeten met zijn eerste boek? Die zijn pas welkom als ze doorbreken na vijf boeken te hebben geschreven en daarbij dat boek van haar is in het Engels geschreven en dus geen Nederlandse literatuur. Het is vertaald en dan durft men van een mooie stijl te spreken, is dat fan niet werk van de vertaler?quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:19 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik word zo moe van de ene na de andere hipster kut uit de jordaan die door Matthijs weer als nieuwe super mega talentvolle dichter/schrijfster/zangerin/koorddanser naar voren wordt gebracht.
Heb ook altijd mijn twijfels bij de motivatie die achter dergelijke programma onderwerpen zit. Heb niet het idee dat meer dan 10 % van het kijkend publiek zit te wachten op een of ander onbekend schrijversdochtertje van 17 jaar. Is puur en alleen op TV om haar middels een pact van bevriende grachtengordel ouders van dat kind met matthijs of een andere publieke omroep icoon bij het schrijverspubliek bekend te maken, volledig schijt hebbend aan het grote publiek van dwdd.
Die zijn pas welkom als je VARA lid bent of op je juiste partij stemt. Want anders is het gezichtsverlies voor DWDD.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:54 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Jij begrijpt het, wanneer heeft daar eens een echte goeie schrijver gezeten met zijn eerste boek? Die zijn pas welkom als ze doorbreken na vijf boeken te hebben geschreven en daarbij dat boek van haar is in het Engels geschreven en dus geen Nederlandse literatuur. Het is vertaald en dan durft men van een mooie stijl te spreken, is dat fan niet werk van de vertaler?
Zelf ben ik vaker in Israël geweest dan die sloerie en jou bij elkaar.quote:
Ik heb in Israel gewoond, mongooltje, met je aannames.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:58 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Zelf ben ik vaker in Israël geweest dan die sloerie en jou bij elkaar.
Dat je dat gedrocht van een land gaat adoreren. En dan ook nog eens in Nederland wonen. Ga dan naar Israël?
Je beseft niet hoe racistisch dat land is.
Sowieso mensen die pro-israel zijn en denken dat het een normaal land is
Lekker in je zolderkamer in Tel Aviv zeker?quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik heb in Israel gewoond, mongooltje, met je aannames.
Na mijn opleiding afgerond te hebben ga ik ook weer terug, dus wees niet bang.
Precies.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:11 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Lekker in je zolderkamer in Tel Aviv zeker?
Beetje leechen in het prachtige Nederland en dan als een echte zolderzionist lekker naar Israël.
Rot dan lekker nu op, al het daar zo fucking goed is?
En dan binnen nu en 10 jaar een nuke op je kop krijgenquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:13 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Precies.![]()
Van Nederlands belastinggeld.![]()
Profiteren en dan ben ik weg.![]()
Lekker racistisch zijn in Israel.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:13 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Precies.![]()
Van Nederlands belastinggeld.![]()
Profiteren en dan ben ik weg.![]()
Lekker racistisch zijn in Israel.
Basispsycholoogquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:11 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Lekker in je zolderkamer in Tel Aviv zeker?
Beetje leechen in het prachtige Nederland en dan als een echte zolderzionist lekker naar Israël.
Rot dan lekker nu op, al het daar zo fucking goed is?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Basispsycholooghaha hou jij het inderdaad maar lekker bij de basis
Alles om de fokkertjes op stang te jagen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En dan binnen nu en 10 jaar een nuke op je kop krijgen
Beetje zwaar overschat, soms vraag ik me af of mannen nog wel hun hormonen onder controle hebben. Stelletje geile honden.quote:
Ze is inderdaad geen Kristen Stewart, maar alsnog wel lekker.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:45 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Beetje zwaar overschat, soms vraag ik me af of mannen nog wel hun hormonen onder controle hebben. Stelletje geile honden.
Maar er zijn zoveel vrouwen die wel 'lekker' zijn, maar kijk eens wat verder dan dat man.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:48 schreef Druppelss het volgende:
[..]
Ze is inderdaad geen Kristen Stewart, maar alsnog wel lekker.
Wel allemaal foto's met messen en wapens en zo, 'living the American dream.' En dan is dat niet de droom van Martin Luther King Jr.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:48 schreef mig72 het volgende:
Opgegroeid in de VS? Dan is het vast zo'n Amerikaanse beestbitch.
Als je eenmaal gestoord bent opgegroied, kom je daar nooit meer van af.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:48 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel vrouwen die wel 'lekker' zijn, maar kijk eens wat verder dan dat man.
[..]
Wel allemaal foto's met messen en wapens en zo, 'living the American dream.' En dan is dat niet de droom van Martin Luther King.
Dat is waar, Amerika is nu eenmaal een grote teringzooi. Snelle leven, snelle geld en materialisme. Minder dan niets van Ellis, somt het op.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je eenmaal gestoord bent opgegroied, kom je daar nooit meer van af.
Uiteraard.. Maar in dat interview bij DWDD kwam ze wel lief overquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:48 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel vrouwen die wel 'lekker' zijn, maar kijk eens wat verder dan dat man.
Pas maar op, zijn zat lui die dat dachten van hun vrouw, nu zitten ze onder de plek en gaan ze naar zoetsappige films.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:53 schreef Druppelss het volgende:
[..]
Uiteraard.. Maar in dat interview bij DWDD kwam ze wel lief over
En iedere week samen GTST kijken héquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:56 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Pas maar op, zijn zat lui die dat dachten van hun vrouw, nu zitten ze onder de plek en gaan ze naar zoetsappige films.
Juist, dus pas maar op als je denkt dat een meid lief uitziet, het beste pak je een muurbloempje dat zit te breien.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:59 schreef Druppelss het volgende:
[..]
En iedere week samen GTST kijken héen verantwoording moeten afleggen als ze even naar vrienden gaan, of een weekend opstap willen.
Ik wil het liefst niet een al te saaie meid...quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:59 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Juist, dus pas maar op als je denkt dat een meid lief uitziet, het beste pak je een muurbloempje dat zit te breien.
Aparte bankrekening neem ik aan?quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:02 schreef Druppelss het volgende:
[..]
Ik wil het liefst niet een al te saaie meid...
[ afbeelding ]
Gewoon zo een lief meisje
Heb haar Instagram bekeken. Kan haar met de beste wil van de wereld niet bijzonder mooi vinden. Een beetje mannelijke gelaatstrekken en beetje dof hoe ze eruitziet. Kom op straat om de 5min wel mooiere meiden tegenquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:45 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Beetje zwaar overschat, soms vraag ik me af of mannen nog wel hun hormonen onder controle hebben. Stelletje geile honden.
Ach 17 en dan wat tieten, en ze beginnen direct te geilen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:52 schreef Krulledol het volgende:
[..]
Heb haar Instagram bekeken. Kan haar met de beste wil van de wereld niet bijzonder mooi vinden. Een beetje mannelijke gelaatstrekken en beetje dof hoe ze eruitziet. Kom op straat om de 5min wel mooiere meiden tegen.
Interview bij DWDD kwam ze wel lief en leuk over!
Lijkt er wel op inddquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:53 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ach 17 en dan wat tieten, en ze beginnen direct te geilen.
En dat beste Krulledol is best triest, dat enkel dat nodig is... Mannen zijn niets meer gewend, zelfs zij die claimen dat ze alfa male zijn, knielen voor zo'n meid en laten zich een halsband omdoen.quote:
Nederlandse schrijvers zijn ook klote, hoewel ik Tommy Wieringa wel de moeite vond met Joe Speedboat dat was nog eens een tof boek, maar natuurlijk krijg je op die lijst niet genoeg punten voor dat boek zo jammer.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb maar een ding geleerd van de boekenlijst op de middelbare school en dat is alles wat maar ook een vleugje weg heeft van Nederlandse literatuur te mijden als de pest. Nederlanders zijn geweldige zeikschrijvers. Afschuwelijk. Dit zal ongetwijfeld ook wel weer zoiets zijn, papa is een schrijver dus dan kan dochterlief het vast ook wel. Misschien wat cynisch, maar ik zou er de vuurkorf of de haard mee aansteken, dan zijn de bomen in ieder geval niet voor niets gestorven.
Van een titel als Joe Speedboot zitten ook al zure stukjes van mijn avondeten tussen mijn tanden om heel eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:59 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Nederlandse schrijvers zijn ook klote, hoewel ik Tommy Wieringa wel de moeite vond met Joe Speedboat dat was nog eens een tof boek, maar natuurlijk krijg je op die lijst niet genoeg punten voor dat boek zo jammer.
Oh valt wel mee Joe is een beetje een jongen die handig is en van alles in elkaar knutselt. Hoofdpersoon zit in een rolstoel, en groeit op in de rolstoel. Joe wordt een goeie vriend en ze doen toffe dingen. Op zich vond ik het het enige Nederlandse goeie boek dat ik ooit gelezen heb wat wel iets zegt. Maar het meeste is brol ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Van een titel als Joe Speedboot zitten ook al zure stukjes van mijn avondeten tussen mijn tanden om heel eerlijk te zijn.
Ik lees om geamuseerd te worden, niet om door gezwam te ploegen.
Nederlandse boeken gaan allemaal zo. De zon schijnt, iets is vervelend, er groeit een vriendschap dan komt - oh jee, die zag niemand aankomen - de plottwist, het is allemaal niet zoals verwacht, hoop ellende, drama en alles wat daarmee samenhangt, de hoofdpersoon zoekt een middenweg of kwijnt weg, eind. Vreselijk.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Oh valt wel mee Joe is een beetje een jongen die handig is en van alles in elkaar knutselt. Hoofdpersoon zit in een rolstoel, en groeit op in de rolstoel. Joe wordt een goeie vriend en ze doen toffe dingen. Op zich vond ik het het enige Nederlandse goeie boek dat ik ooit gelezen heb wat wel iets zegt. Maar het meeste is brol ben ik het mee eens.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nederlandse boeken gaan allemaal zo. De zon schijnt, iets is vervelend, er groeit een vriendschap dan komt - oh jee, die zag niemand aankomen - de plottwist, het is allemaal niet zoals verwacht, hoop ellende, drama en alles wat daarmee samenhangt, de hoofdpersoon zoekt een middenweg of kwijt weg, eind. Vreselijk.
Er zou een verbod op moeten komen op Nederlanders die besluiten te gaan schrijven.
Och, wie weet ben jij de eerste die nu écht eens schrijft als Nederlander, in plaats van dat standaard gezwam, het is allemaal precies hetzelfde natuurlijk. Goed, het verschilt iets - wissel vriendschap in voor liefde bijv. - maar in essentie gaan alle Nederlandse boeken zo.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]Ik had nog wel eens willen schrijven. Je hebt wel gelijk verdomme zeer treffende samenvatting. Ja goed je hebt ergens wel gelijk dan...
Franse schrijvers kunnen ook goed zeiken maar die doen dat denk ik veel grappiger en met veel meer woede, Michel HouellebecqEM. Kummer een Nederlandse schrijver kopieerde Louis Ferdinand Celiné best goed met zijn boek, dus wel tof dat hij nog een boek heeft geschreven maar hij is half Frans meen ik.
Nee zeer zeker, ik hoop dat ik nog ooit bij Mathijs aan tafel mag zetten en mag zeggen dat ik een hekel heb aan de verhuftering in Nederland, en dat geknuffel in die kleine kring wat men showbiz noemt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Och, wie weet ben jij de eerste die nu écht eens schrijft als Nederlander, in plaats van dat standaard gezwam, het is allemaal precies hetzelfde natuurlijk. Goed, het verschilt iets - wissel vriendschap in voor liefde bijv. - maar in essentie gaan alle Nederlandse boeken zo.
Dat biedt ergens ook perspectief. Die laatste zin bedoel ik natuurlijk ook meer cynisch dan echt serieus.
Ja en dat Matthijs die dikke pil van je ergens kan steken waar de Zon niet schijnt want bij jou slijmt hij net zoals bij de 100 schrijvers voor je. Hij meent er geen flikker van.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Nee zeer zeker, ik hoop dat ik nog ooit bij Mathijs aan tafel mag zetten en mag zeggen dat ik een hekel heb aan de verhuftering in Nederland, en dat geknuffel in die kleine kring wat men showbiz noemt.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja en dat Matthijs die dikke pil van je ergens kan steken waar de Zon niet schijnt want bij jou slijmt hij net zoals bij de 100 schrijvers voor je. Hij meent er geen flikker van.
16 is legaal....quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:15 schreef hairybeardyman het volgende:
Sjezus wat een lekker wijf.
Waarom kom ik niet zo'n wijf tegen.
En dat ze me dan ook nog interessant vind.
Godverdomme. Gewoon godverdomme.
En 17 is barely legal dus het mag.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:20 schreef dikkedaniel het volgende:
Te weinig pics van Salamandermonica. Wie post hier weer ff een paar?
I REST MY CASE!quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:16 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
16 is legaal....Stelletje prutsers hier.
Ga ook een boek schrijven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:15 schreef hairybeardyman het volgende:
Sjezus wat een lekker wijf.
Waarom kom ik niet zo'n wijf tegen.
En dat ze me dan ook nog interessant vind.
quote:Op zondag 7 december 2014 20:37 schreef dikkedaniel het volgende:
16 is niet legal hoor daarom is 17 barely legal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |