Da's het idee idd.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:31 schreef dikkedaniel het volgende:
[ afbeelding ]
wat ziet jailbait er tegenwoordig al ouder uit
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Betreft boeken ik vind het wel lullig als je direct het kind van twee schrijvers bent kom je ook overal met jouw boek. Je hoeft misschien niet eens meer door het hele traject met uitgevers etc.
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.
Er is niet echt een probleem. Ik wilde deze jailbait gewoon ff met jullie delenquote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat is het probleem lijkt me heel normaal. Dus ik snap het niet zo?
Betreft boeken ik vind het wel lullig als je direct het kind van twee schrijvers bent kom je ook overal met jouw boek. Je hoeft misschien niet eens meer door het hele traject met uitgevers etc.
quote:Op donderdag 4 december 2014 11:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Wat is het probleem lijkt me heel normaal. Dus ik snap het niet zo?
Nog nooit van de Winter gehoord hebben, jij lult duidelijk maar wat.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.
Je weet best wat ik bedoelquote:Op donderdag 4 december 2014 11:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Leuke serie keek je die ook wel eens?
Ja wel van het seizoen, de enige Nederlandse schrijver die ik ooit heb aangeraakt en gelezen was een boek van Tommy Wieringa, en die moest 3 boeken schrijven alvorens hij doorbrak. Maar ik heb nog nooit van die naam gehoord, dus verlicht me MPC60.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Nog nooit van de Winter gehoord hebben, jij lult duidelijk maar wat.
Nog nooit van de Winter gehoord hebbenquote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus leuk als je een boek schrijft, maar je bent er dus meteen want ouders doen het ook. Beetje vervelend vooral in een maatschappij als Nederland waar iedereen elkaar veren in de kont steekt. En pa en ma hebben vast wel hier en daar een helpende hand geboden, maar ik heb nog nooit van die achternaam gehoord dus zo geweldig zal het niet zijn.
Is je Google kapot? Echt wat een gewauwel komt er uit je handen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja wel van het seizoen, de enige Nederlandse schrijver die ik ooit heb aangeraakt en gelezen was een boek van Tommy Wieringa, en die moest 3 boeken schrijven alvorens hij doorbrak. Maar ik heb nog nooit van die naam gehoord, dus verlicht me MPC60.
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nog nooit van de Winter gehoord hebben![]()
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is je Google kapot? Echt wat een gewauwel komt er uit je handen.
Queen of the eagles? Zelfs als ik erop Google vind ik niks?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.
Queen, of the eagles. Ik vergat een coma. Schiet me maar lek.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:47 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Queen of the eagles? Zelfs als ik erop Google vind ik niks?
Die boeken stellen dan ook niet veel voor. Beetje kinderliteratuur wat je in havo 3 moet lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Moet ik nu op het schavot? Je kan me niet wijsmaken dat het zoiets als Queen of The Eagles is zoals die in de muziek wereld bekend staan.
[..]
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'
'je bent er meteen' zal ook wel meevallen; de meeste boeken verkopen maar een paar honderd exemplaren (als ze het al halen). Alleen krijgt ze misschien een boost nu mensen haar op tv hebben gezien.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Aah ja ik had rond die periode een hekel aan lezen... Dan let je er ook niet op, en als je dan toch eens gaat lezen dan ga je niet op de kinderafdeling zoeken.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:51 schreef Aberella het volgende:
[..]
Die boeken stellen dan ook niet veel voor. Beetje kinderliteratuur wat je in havo 3 moet lezen.
Toch wel.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
[..]
Jullie lijken het heel normaal te vinden deze schrijvers te kennen, terwijl ik dat niet zo ervaar. Vervolgens doen jullie heel ongeloofwaardig alsof iedereen ze moet kennen, dit terwijl ik er nog nooit van gehoord heb noch dat iemand ooit eens tegen mij zei 'Dit boek, kerel dat moet je lezen!'
In het oude Rome mocht het al heel jong, dus ik snap het probleem niet. Je mag best geilen op mensen die beneden de 16 vallen, je mag enkel geen seksuele interactie hebben. Dat houdt ook in het maken van kliekjes etc, dus betreft geilen op 15 jarige meisjes dat is niet strafbaar 12 ook niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:53 schreef Sapstengel het volgende:
In Nederland mag het al vanaf 16 jaar dus geen jailbait.
Zou wel raken though.
Ja goed ik heb nooit in een havo 3 gezeten. En zonet heb ik geleerd dat het kinderboeken zijn, tot die doelgroep behoor ik niet.quote:
Nou, ik ken De Winter (en zijn vrouwquote:Op donderdag 4 december 2014 11:52 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Aah ja ik had rond die periode een hekel aan lezen... Dan let je er ook niet op, en als je dan toch eens gaat lezen dan ga je niet op de kinderafdeling zoeken.
ze is 17 dus je punt?quote:Op donderdag 4 december 2014 11:58 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
In het oude Rome mocht het al heel jong, dus ik snap het probleem niet. Je mag best geilen op mensen die beneden de 16 vallen, je mag enkel geen seksuele interactie hebben. Dat houdt ook in het maken van kliekjes etc, dus betreft geilen op 15 jarige meisjes dat is niet strafbaar 12 ook niet.
Was te verwachten.quote:Zowel voor de sprookjes- als voor de thrillerelementen in 'Achter de regenboog' grijpt de schrijfster terug op clichés die in de gemiddelde soap of kinderfilm al ietwat belachelijk zouden aandoen. De slechterik is een kille gangster, er is een bijrol voor een lieve man met een snoepwinkel en de plotwending die het allemaal moet verklaren, maakt het geheel er niet oorspronkelijker op - integendeel.
Dat een uitgever interesse heeft in Solomonica de Winter, is niet vreemd of onterecht. Maar je had haar een iets kritischere uitgever gegund - of misschien wel iets kritischere ouders; mensen die haar zouden aanmoedigen om vooral te blijven schrijven, zodat ze over een jaar of zes met een écht overrompelend debuut had kunnen komen en ze de opluchting van bijna iedere andere schrijver had kunnen delen: dat hun jeugdwerk nooit in druk verschenen is.
Een mening, zegt niet zoveel.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)h-tienerdebuut.dhtml
[..]
Was te verwachten.
Inderdaadquote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)h-tienerdebuut.dhtml
[..]
Was te verwachten.
Duidelijk zeer duidelijk, ik vind het schokkend dat iedereen gelijk meent dat je ze moet kennen. Dacht even dat het de creme de la creme was van de Nederlandse literatuur maar dat valt dus reuze mee.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, ik ken De Winter (en zijn vrouw) voornamelijk van het gekoketteer met de Joodse achtergrond en daardoor weet ik toevallig al heel wat jaren dat ze schrijven.
Heb ze, toen ik in '95 een lijst van, ik meen, 25 boeken (verplicht boeken lezen; daarmee zorg je er wel voor dat mensen er een hekel aan krijgen) moest lezen, vakkundig kunnen ontwijken.
Dus dat je ze niet kent, is niet echt een ramp te noemen....
Ik ga niet alle reviews hier posten hè.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een mening, zegt niet zoveel.
Dat zelfs als ze 14 was het geen probleem was dat je erop ging geilen zoals TS wel voelt dat hij een probleem heeft.quote:
Reviews zeggen sowieso weinig. Solomonica moet zich hier geen moer van aantrekken en gewoon doorgaan met schrijven.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ga niet alle reviews hier posten hè.
Ik zeg niet dat ze niet moet doorgaan met schrijven?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Reviews zeggen sowieso weinig. Solomonica moet zich hier geen moer van aantrekken en gewoon doorgaan met schrijven.
Ze gaat haar brood er toch wel mee verdienen.
Pas op ik kreeg een hoop commentaar toen ik de ouders niet kende en jouw mening deelde.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
InderdaadZiet er leuk uit, schrijft een of ander nietszeggend boek en die oude geilneef Matthijs nodigt haar even uit in DWDD.
Zijn haar ouders toevallig ook bekend ergens van? Want zo'n kind heeft het vast niet zelfstandig zo ver geschopt.
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niet moet doorgaan met schrijven?
Ze was idd aardig irritant met der Kafka is mijn favoriete schrijver en the wiz uit 1912 mijn favoriete film. En vervolgens wordt er een stukje proza uit het boek van dat wangedrogt voorgelezen waar Mulisch van rond gaat tollen in zijn grafquote:Op donderdag 4 december 2014 11:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb me gisteravond vreselijk aan haar zitten ergeren. Ze kwam over als een enorm verwend kind en ze begon allerlei Russische schrijvers te noemen om intelligent over te komen.
Uiteindelijk als je gaat schrijven wil je wel een publiek bereiken. Allemaal mensjes met een mening op een gegeven moment gaan wel belangrijk worden. Vooral bij het winnen van prijzen etc dan worden die meningen heel belangrijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?
Ik stel gewoon dat die reviews geen moer zeggen. Allemaal mensjes met een mening, care.....
Heb even Google gebruikt en haar vader is blijkbaar een schrijver en haar moeder een literatuurcriticus. Die heeft dan blijkbaar niet heel kritisch naar het werk van haar eigen kind gekeken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:04 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Pas op ik kreeg een hoop commentaar toen ik de ouders niet kende en jouw mening deelde.
Publiek is er altijd, daar hoeft ze zich niet druk over te maken.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Uiteindelijk als je gaat schrijven wil je wel een publiek bereiken. Allemaal mensjes met een mening op een gegeven moment gaan wel belangrijk worden. Vooral bij het winnen van prijzen etc dan worden die meningen heel belangrijk.
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat jij dat niet zegt?
Ik stel gewoon dat die reviews geen moer zeggen. Allemaal mensjes met een mening, care.....
Kafkaquote:Op donderdag 4 december 2014 12:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ze was idd aardig irritant met der Kafka is mijn favoriete schrijver en the wiz uit 1912 mijn favoriete film. En vervolgens wordt er een stukje proza uit het boek van dat wangedrogt voorgelezen waar Mulisch van rond gaat tollen in zijn graf. Echt kind, blijf lekker bij One Direction en High School the Musical
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |