Engels vind ik vrij vervelend om te lezen, inderdaad. Martin Amiss zei ook eens in een interview dat schrijven volgens hem, een strijd tegen clichés is, en hij is een Engelse schrijver dus hij kan het weten.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.
Ik haal hieruit dat ik me ook door het Engelse boek niet heen kan worstelen doordat ik misselijk word van de clichématige manier van beschrijven en matige verhaallijn.
Ah, je kunt er voor jezelf iets uithalen ja.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar meerdere meningen zeggen wel iets. Geen unaniem oordeel of zo, maar je kan er wel degelijk iets uithalen over de inhoud van het boek.
Ik haal hieruit dat ik me ook door het Engelse boek niet heen kan worstelen doordat ik misselijk word van de clichématige manier van beschrijven en matige verhaallijn.
Ja goed dan vinden mensen het vervelend als ik zeg, dat ik het jammer vind dat zo'n meid bij zo'n programma wordt gesleept en zonder problemen bij de uitgever haar boek op de markt krijgt. Dat is niet zo zeer jaloezie, maar meer dat ik zou willen dat de literatuur in Nederland toch eens op een hoger niveau zou komen te liggen. Hoeveel goeie schrijvers hebben wij? We teren al jaren op lui die al jaren onder de grond liggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb even Google gebruikt en haar vader is blijkbaar een schrijver en haar moeder een literatuurcriticus. Die heeft dan blijkbaar niet heel kritisch naar het werk van haar eigen kind gekeken.
Ach ze vind het zelf vast ook helemaal geweldig dat ze een boek heeft geschreven en bij de grote mensen aan tafel er over mag vertellen. En die ouders hebben weer iets om mee te pronken over hun dochter.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:10 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dan vinden mensen het vervelend als ik zeg, dat ik het jammer vind dat zo'n meid bij zo'n programma wordt gesleept en zonder problemen bij de uitgever haar boek op de markt krijgt. Dat is niet zo zeer jaloezie, maar meer dat ik zou willen dat de literatuur in Nederland toch eens op een hoger niveau zou komen te liggen. Hoeveel goeie schrijvers hebben wij? We teren al jaren op lui die al jaren onder de grond liggen.
De showbiz wereld.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ach ze vind het zelf vast ook helemaal geweldig dat ze een boek heeft geschreven en bij de grote mensen aan tafel er over mag vertellen. En die ouders hebben weer iets om mee te pronken over hun dochter.
Alleen jammer dat het inderdaad als "vriendendienst" wordt gedaan in plaats van dat men gewoon objectief naar de kwaliteit van het boek kijkt. Maarja zo gaat dat in de showbiz wereld.
Ben je een beetje jaloers op d'r tietjes Chai?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Speciaal sneeuwvlokje van papa en mama.
Nee dat zie ik net pas, want ik kijk nu pas dat DWDD stukje.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben je een beetje jaloers op d'r tietjes Chai?
Echte kenner had het al op foto 1 in dit topic gespot.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee dat zie ik net pas, want ik kijk nu pas dat DWDD stukje.
ik had precies hetzelfde. erg jammer dat school vakkundig mijn interesse in lezen heeft doodgemaakt. 30 boeken voor nederlands, 10 voor frans, 10 voor duits. blegh, en allemaal van die typische literatuur 'moetjes'. voordat ik al die shit moest doen vond ik lezen geweldig, maar daarna is het nooit meer goedgekomen. geen enkele trek meer om dat soort dingen te lezen.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Duidelijk zeer duidelijk, ik vind het schokkend dat iedereen gelijk meent dat je ze moet kennen. Dacht even dat het de creme de la creme was van de Nederlandse literatuur maar dat valt dus reuze mee.
Overigens een ding begrijp ik even niet bij achter de regenboog lees ik dit:
Achter de regenboog is in het Engels geschreven en verscheen eerder dit jaar al in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk,
De zeventienjarige Solomonica de Winter schrijft in een beklemmende stijl, zoals die zelden gezien wordt in de Nederlandse literatuur.
Maar als het in het Engels is geschreven is dit enkel logisch dat de stijl anders is... Dus het ontgaat mij even....
Nee 100% begrijpelijk, er zijn best mooie stukken literatuur, voor vakken als Nederlands moet heb boek echte Nederlands zijn. Laten we nu eerlijk zijn, Nederland heeft niet veel goeie literatuur. Maar de boeken mogen ook niet vunzig zijn, Michelle Houellebecq voor Frans?!! Nee, nee dat mag niet. Dus dan heb je Albert Camus met de vreemdeling die is goed te doen en kort, maar daarna wellicht al die langzame schrijvers, en daar moet je dan van houden...quote:Op donderdag 4 december 2014 12:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik had precies hetzelfde. erg jammer dat school vakkundig mijn interesse in lezen heeft doodgemaakt. 30 boeken voor nederlands, 10 voor frans, 10 voor duits. blegh, en allemaal van die typische literatuur 'moetjes'. voordat ik al die shit moest doen vond ik lezen geweldig, maar daarna is het nooit meer goedgekomen. geen enkele trek meer om dat soort dingen te lezen.
Denk dat dat niet nu pas gebeurt, ze kwam al arrogant over in de uitzending, en zat wat te pochen met Kafka. Dus dat is al te laat.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
Los van het feit dat ik dat boek nooit ga lezen omdat het me bij voorbaat allemaal geen snol interesseert, vind ik het wel sneu voor die griet dat ze door alle aandacht die ze nu wel zal krijgen zichzelf niet meer op een normale manier zal ontwikkelen.
maar dat zijn joden, eens dat een jood een boek schrijft, is de media geforceerd om daarop alle aandacht te richten en het zo veel mogelijk te promotenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
Los van het feit dat ik dat boek nooit ga lezen omdat het me bij voorbaat allemaal geen snol interesseert, vind ik het wel sneu voor die griet dat ze door alle aandacht die ze nu wel zal krijgen zichzelf niet meer op een normale manier zal ontwikkelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |