dan zien wij hier een andere context in.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat je voor een doelgroep schrijft die nogal kwetsbaar is,en als jij er dan staat met wapens en belachelijke dingen. Ouders maken zich wel druk als hun kind Marilyn Manson luisteren of hoe die knakker zich ook noemt. Maar dan mogen ze wel haar boeken lezen terwijl haar instagram ook niet echt getuigd van zuivere motieven.
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'quote:Op donderdag 4 december 2014 15:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel te jonge leeftijd.
Ja tuurlijk. Dat is ook de bedoeling van de schrijver lijkt me. Dat je je verbonden voelt met het karakter
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dan zien wij hier een andere context in.
wees eens concreet, link een foto waarin je punt duidelijk wordt.
een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'
[..]
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.
Dat mes is niet om mee te koken.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:08 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek?
Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare schoolquote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'
[..]
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.
Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller'quote:Op donderdag 4 december 2014 15:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Catcher in the Rye ja, maar goed kijk zo kan je altijd wel iets opnoemen, iedere oplichter eet 80% pure chocolade! HALP!
Ja zeker als ouder ligt er ook een verantwoordelijkheid ben ik het mee eens.
Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare school
wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat mes is niet om mee te koken.
Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
wat wil je zeggen?
mijn vriend heeft een obsessie met wo2 en dan vooral de wapens die toen gebruikt werden, hij maakt dus weleens foto's met een bajonet of een schietwapen in de hand. die wapens zijn ook niet om mee te koken.
Mijn hart bloed als ik besef dat de scholen eigenlijk niet leren wat goed is. In Frankrijk was een project waarin al gefilosofeerd ging worden op een hele lage klas. Dat zouden ze moeten doen met kinderen meer in gesprek gaan over dingen, waarom een medeleerling boos kan worden etc.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller')
Laat kinderen/pubers vooral lezen wat ze zelf leuk vinden maar zorg ervoor dat je (als ouder) weet wat ze lezen en ga daarover een gesprek aan.
Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.
Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezenMisschien na dit boek maar eens aan beginnen
hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:14 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.
Hoe elitair, 'probeer het over zes jaar nog maar een keer'quote:Op donderdag 4 december 2014 12:01 schreef Chai het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)h-tienerdebuut.dhtml
[..]
Was te verwachten.
Looking for Alaska wel gelezen hoorquote:Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.
Catch 22 en misschien maar je moet hier van houden Haruki Murakami, Kafka op het strand (veel fantasie) Of Norwegian wood (Meer down to earth.)
Dat zijn denk ik hele mooie boeken.
Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.
Looking for Alaska als ik dat lees wordt ik direct lamlendig dat ik geen Alaska in mijn leven heb. Maar goeie smaak ga zo door.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Looking for Alaska wel gelezen hooreen van mijn favoriete boeken
En norwegian wood vond ik ook tof
Maar ik bedoelde Bukowski en Catcher in the rye nog niet gelezen
doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:20 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?
Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?
net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.
Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.
http://ink361.com/app/use(...)6607425997_177754319quote:Op donderdag 4 december 2014 16:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.
Meh ik zal het niet begrijpen, maar ieder zijn eigen hobby's.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:02 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
http://ink361.com/app/use(...)6607425997_177754319
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |