abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147279738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat je voor een doelgroep schrijft die nogal kwetsbaar is,en als jij er dan staat met wapens en belachelijke dingen. Ouders maken zich wel druk als hun kind Marilyn Manson luisteren of hoe die knakker zich ook noemt. Maar dan mogen ze wel haar boeken lezen terwijl haar instagram ook niet echt getuigd van zuivere motieven.
dan zien wij hier een andere context in.

wees eens concreet, link een foto waarin je punt duidelijk wordt.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:06:38 #152
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147279770
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Veel te jonge leeftijd.

Ja tuurlijk. Dat is ook de bedoeling van de schrijver lijkt me. Dat je je verbonden voelt met het karakter
Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:05 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

dan zien wij hier een andere context in.

wees eens concreet, link een foto waarin je punt duidelijk wordt.
Voederbietel bovenaan pagina 4 of 5 geen idee.
Liefde voor God
pi_147279827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ja goed dat is dan gewoon een jammer punt. Welk leeftijd had de hoofdpersoon volgens jou moeten hebben, want voor welke leeftijd schat jij het boek dat lijkt mij wel interessant om dan te weten te komen. We zeiden eerder jong volwassen maar dat kan voor ons beide iets anders betekenen. Bij jong volwassen denk ik vooral aan het terug kijken hoe je het als kind misschien beter had en de desillusie van 'ik dacht alles wordt zoveel beter als ik op mezelf zit etc, maar eigenlijk is het niet zo.'

[..]

een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek? :{
  donderdag 4 december 2014 @ 15:09:15 #154
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147279848
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:08 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

een foto met een inklapbaar mesje is de kern van je kritiek? :{
Dat mes is niet om mee te koken.
Liefde voor God
pi_147279854
quote:
missing this n the pretty sunsets...ima visit u again soon israel
_O_
  donderdag 4 december 2014 @ 15:10:03 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_147279865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

[..]

Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare school
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147279868
Die foto's zijn trouwens in de VS gemaakt. Heb het even nagetrokken.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_147279879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Catcher in the Rye ja, maar goed kijk zo kan je altijd wel iets opnoemen, iedere oplichter eet 80% pure chocolade! HALP!

Ja zeker als ouder ligt er ook een verantwoordelijkheid ben ik het mee eens.
Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller' :r)
Laat kinderen/pubers vooral lezen wat ze zelf leuk vinden maar zorg ervoor dat je (als ouder) weet wat ze lezen en ga daarover een gesprek aan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 4 december 2014 @ 15:12:23 #159
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147279926
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het boek is gewoon best kil en hard geschreven, voor iemand die net van de basisschool afkomt vind ik dat gewoon nog te vroeg. Denk eerder dan bovenbouw middelbare school
Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.
Liefde voor God
pi_147279930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat mes is niet om mee te koken.
wat wil je zeggen?
mijn vriend heeft een obsessie met wo2 en dan vooral de wapens die toen gebruikt werden, hij maakt dus weleens foto's met een bajonet of een schietwapen in de hand. die wapens zijn ook niet om mee te koken.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:14:11 #161
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147279974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

wat wil je zeggen?
mijn vriend heeft een obsessie met wo2 en dan vooral de wapens die toen gebruikt werden, hij maakt dus weleens foto's met een bajonet of een schietwapen in de hand. die wapens zijn ook niet om mee te koken.
Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee, jij wil een 'kwetsbare' doelgroep behoeden voor 'slechte' invloeden maar dat hou je simpelweg niet tegen. Ik heb een gruwelijke hekel aan Nederandse 'literatuur' ontwikkeld op de middelbare school puur door hetgeen wat door leraren werd gepushed als 'goede literatuur'. ('De Avonden', 'De komst van Joachim Stiller' :r)
Laat kinderen/pubers vooral lezen wat ze zelf leuk vinden maar zorg ervoor dat je (als ouder) weet wat ze lezen en ga daarover een gesprek aan.
Mijn hart bloed als ik besef dat de scholen eigenlijk niet leren wat goed is. In Frankrijk was een project waarin al gefilosofeerd ging worden op een hele lage klas. Dat zouden ze moeten doen met kinderen meer in gesprek gaan over dingen, waarom een medeleerling boos kan worden etc.

Als je dat dan implementeert en kinderen al van voeg af aan laat denken over die dingen dan kan het prima.
Liefde voor God
  donderdag 4 december 2014 @ 15:16:21 #162
319979 Fok-it
All is well
pi_147280034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hmm ja, waar zou jij dan zeggen dat iemand als Bukowski zou horen of Catcher in the Rye, dat vond ik namelijk wel 17-20 genre. Maar misschien ken je ze niet Bukowski schrijft vooral over hoe kut het leven is, gok schulden seks en ook wel veel haat.
Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezen :P Misschien na dit boek maar eens aan beginnen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 4 december 2014 @ 15:18:10 #163
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147280075
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Klopt. Ik ken ze beide en wil ze beide erg graag lezen :P Misschien na dit boek maar eens aan beginnen
Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.

Catch 22 en misschien maar je moet hier van houden Haruki Murakami, Kafka op het strand (veel fantasie) Of Norwegian wood (Meer down to earth.)

Dat zijn denk ik hele mooie boeken.
Liefde voor God
pi_147280083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:14 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Maar hij schrijft geen boeken en heeft een fanbase van 13 jarige.
hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:18:22 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147280086
quote:
Hoe elitair, 'probeer het over zes jaar nog maar een keer' :').

Alsof leeftijd wat uitmaakt. Bah, Nederlandse literatuur en bijbehorende journalistiek :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 december 2014 @ 15:19:14 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_147280116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat zijn hele mooie boeken, als ik je nog eentje mag aanraden: John Green Looking for Alaska.

Catch 22 en misschien maar je moet hier van houden Haruki Murakami, Kafka op het strand (veel fantasie) Of Norwegian wood (Meer down to earth.)

Dat zijn denk ik hele mooie boeken.
Looking for Alaska wel gelezen hoor _O_ een van mijn favoriete boeken :)
En norwegian wood vond ik ook tof

Maar ik bedoelde Bukowski en Catcher in the rye nog niet gelezen
  donderdag 4 december 2014 @ 15:20:53 #167
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147280164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:18 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

hij vertelt zijn verhalen over wapens weleens aan 13 jarige jongetjes. zo heeft hij een keer voor de klas gestaan en vertelt hij regelmatig aan zijn buurjongen.
Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?

Oveigens zal dit boek nooit op een literatuurlijst Nederlands komen is in het Engels geschreven ik vraag me dus ook af, waarom men het zo prijst om de stijl. Als je een boek vertaald is de stijl weg.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Looking for Alaska wel gelezen hoor _O_ een van mijn favoriete boeken :)
En norwegian wood vond ik ook tof

Maar ik bedoelde Bukowski en Catcher in the rye nog niet gelezen
Looking for Alaska als ik dat lees wordt ik direct lamlendig dat ik geen Alaska in mijn leven heb. Maar goeie smaak ga zo door.
Liefde voor God
pi_147280196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:20 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Maar praat hij dan over de oorlog en dat oorlog leuk is, en hij hoopt dat er een nieuwe uitbreekt. Of vertelt hij ook over hoe de soldaten het maar kut vonden?
doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?
  donderdag 4 december 2014 @ 15:25:31 #169
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147280282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

doet Solomonica zoiets in soortgelijke strekking door een foto met een inklapbaar mes te plaatsen?
Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.

Maar goed ieder zijn ding, maar er zijn zat schrijvers die hun eerste werk maar kut vonden sommige veranderde zelfs hun naam of gingen onder een pseudoniem verder. Maar het is jammer als je herinnert wordt als het naïeve 17 jarige meisje dat met twee messen op IG stond, maar so be it. Het is ver van mijn bed show en over bed gesproken ik lig hier nu geriefelijk.
Liefde voor God
pi_147281171
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Niet zo zeer ze zegt er niets bij en dan komt het neer op interpretatie van zo gezegde foto's. Of jouw vriend een foto op facebook post met bajonet of wapen zonder tekst of iemand weet dat hij die hobby heeft wordt er heel anders gekeken dan dat het duidelijk is dat hij die hobby heeft.
net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.
  donderdag 4 december 2014 @ 16:00:04 #171
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147281211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

net zoals mijn vriend aangeeft dat dat zijn hobby is, heeft zij aangegeven dat messen en wapens in het algemeen haar hobby is. zie de beschrijving bij haar foto's.
Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.
Liefde voor God
pi_147281277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:00 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ik heb geen instagram ik ben niet zo technisch. Maar ik geloof je dan wel dan heb ik niets gezegd.
http://ink361.com/app/use(...)6607425997_177754319
  donderdag 4 december 2014 @ 16:04:16 #173
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147281325
quote:
Meh ik zal het niet begrijpen, maar ieder zijn eigen hobby's.
Liefde voor God
  donderdag 4 december 2014 @ 16:08:42 #174
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_147281443
17 mag! gvd
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_147282179
O jezus, geklieder tussen haar tieten :r

I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')