abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2014 @ 20:25:03 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_147259228
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!

Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!

Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_147262608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:24 schreef Saninl het volgende:
Fitness-Fokkers,

Sinds een maand of drie probeer ik twee keer per week naar de sportschool te gaan. Nooit eerder ben ik naar een sportschool geweest en heb dus zelf maar een beetje wat gekozen qua oefeningen :P

Onderstaande oefeningen doe ik nu elke keer dat ik naar de sportschool ga:

Crosstrainer 10min
Plank 3x 1min
(Side) plank 15-15-15 5x plank rechterkant, plank midden en dan plank linkerkant
Chest press 15x 25kg, 15x 30kg (x2)
Leg extension 15x 25kg, 15x 30kg (x2)
Hand dumbbells 15x 6kg (x3) gewichten naar borst brengen, links-rechts na elkaar
Hand dumbbells 10x 6kg (x2) naar de zijkant omhoog met gestrekte armen
Hand dumbbells 10x 6kg (x2) naar de voorkant omhoog met gestrekte armen
Lat pulldown 15x 30kg (x3)
Soms als afkoeling 5' redelijk intensief roeien.

En vooral als ik dat heb gedaan zeer voldaan douchen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand tips oid voor mij? :)
wat wil je bereiken?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147332595
Terug van weggeweest hier. :) Heb hier een paar maanden geleden wel eens wat gepost toen ik net met fitness begon en nog ziek was.

Inmiddels ben ik niet meer ziek. Ik had een neurologische ziekte waarvan maar 5% geneest en ik hoor nu bij die 5%! Paar weken geleden genezen verklaard door mijn arts. Superblij natuurlijk!!! :D

Ik sport nu iedere doordeweekse avond. Omdat het kan! En omdat ik het leuk vind natuurlijk. Ik doe nu eigenlijk alleen nog maar groepslessen, omdat ik dat op dit moment erg leuk vind: 2x per week bodypump, 2x per week RPM en 1x per week step.

Uiteraard zie ik vooruitgang. Het gaat niet zo snel als bij mensen die niet ziek waren, maar toch. Ik heb volgens mijn arts nu een betere conditie dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd (ik bleek mijn VO2max verbeterd te hebben van 19 naar 37) en mijn biceps en triceps beginnen zichtbaar te worden. :) Ben ook flink afgevallen. Ik krijg voedingsadvies in de sportschool. Lekker bezig dus! :)

Oh ja en ik voel me uiteraard echt super! :D
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:38:19 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147332743
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:29 schreef Mieshka het volgende:
Terug van weggeweest hier. :) Heb hier een paar maanden geleden wel eens wat gepost toen ik net met fitness begon en nog ziek was.

Inmiddels ben ik niet meer ziek. Ik had een neurologische ziekte waarvan maar 5% geneest en ik hoor nu bij die 5%! Paar weken geleden genezen verklaard door mijn arts. Superblij natuurlijk!!! :D

Ik sport nu iedere doordeweekse avond. Omdat het kan! En omdat ik het leuk vind natuurlijk. Ik doe nu eigenlijk alleen nog maar groepslessen, omdat ik dat op dit moment erg leuk vind: 2x per week bodypump, 2x per week RPM en 1x per week step.

Uiteraard zie ik vooruitgang. Het gaat niet zo snel als bij mensen die niet ziek waren, maar toch. Ik heb volgens mijn arts nu een betere conditie dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd (ik bleek mijn VO2max verbeterd te hebben van 19 naar 37) en mijn biceps en triceps beginnen zichtbaar te worden. :) Ben ook flink afgevallen. Ik krijg voedingsadvies in de sportschool. Lekker bezig dus! :)

Oh ja en ik voel me uiteraard echt super! :D
Great. :)
pi_147332749
Gefeliciteerd
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147346563
Goed hoor ^O^

@Saninl: dat schema ziet er best goed uit, hoewel het op de lange termijn een beetje eenzijdig is. En als je vaak traint, zoals je zegt, wordt het op deze manier - met steeds dezelfde oefeningen - ook snel saai. Ik zou dus voor wat afwisseling zorgen. Ik denk dat je iets meer beenoefeningen (squats, lunges) kunt doen, en voor armen/borst/rug kun je talloze alternatieve oefeningen doen. Je kunt heel gemakkelijk variëren op het schema dat je nu hebt - kwestie van advies vragen op je sportschool, of zelf even googlen.

Zelf zit ik even met een klein dilemma: een man bij mij in de buurt heeft mij aangeboden om mee te trainen met hem en zijn personal trainer, gewoon omdat hij het leuk vindt (ik hoef er niet voor te betalen). Ze trainen vaak buiten met kettlebells (en anders binnen in de homegym van mijn buurman). Nou ja: prima.

Probleem is alleen dat zij allebei heel serieus met voeding bezig zijn. Ik heb al een compleet voedingsschema gekregen. Maar daar ga ik me echt niet aan houden :N Ik zie niks in eiwitrepen en shakes. Waarom zou ik eiwit niet in de vorm van natuurlijke (en lekkere) dingen kunnen eten? Nou ja: zij vinden van niet (het zijn nogal fanatieke types die precies willen uitrekenen hoeveel eiwit/vet/koolhydraat/etc. ze binnenkrijgen). En omdat het zo aardig is dat ik mee mag trainen, voel ik me een beetje bezwaard.

Wat zouden jullie doen: keihard liegen dat je enorm geniet van de eiwitrepen, of toch maar afhaken? (En hoe groot is de kans dat ik door de mand val als ik mijn eigen gang ga? :P )
pi_147348527
Zou gewoon meedoen maar aangeven dat ik mijn eigen dieet heb.
  zaterdag 6 december 2014 @ 23:52:31 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147349070
Neh, gewoon eerlijk zijn. Meetrainen prima, dieet heb je zelf. Zou geen probleem moeten zijn. En als ze wel zo opdringerig zijn; drop it like its hot.
pi_147374138
Oké, dank voor het advies: ik doe alleen de trainingen en dan zullen we nog wel eens zien hoe belangrijk die eiwitrepen en shakes zijn :Y)
pi_147507074
Ik doe nu al die groepslessen, erg leuk, maar het kriebelt bij mij om serieuzere krachttraining te doen. Ik kan in principe alle 5 de doordeweekse avonden sporten.

Ik las gisteren dat 5x5 Stronglifts een goed schema is om mee te beginnen. Geldt dit ook voor vrouwen? Of beter een ander schema?

Hoe kan ik het beste mijn conditie op peil houden? Kan ik er op een of andere manier RPM bij doen of wordt dat te zwaar? Bijv. ma. krachttraining, di. RPM, wo. krachttraining, do. RPM, vr. krachttraining? Of geen RPM als dit te zwaar is, maar wel een half uurtje cardio na de krachttraining?
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:23:02 #11
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_147507915
5x5 Stronglifts is een prima starters programma. het enige wat misschien lastig is als vrouw zijn de gewichten waarmee je opbouwt. Het idee is om elke training 2,5kg op je benchpress/overhead press te stoppen. Dat is een nogal groot verschil, zeker voor vrouwen. Als je van die mini-schijfjes hebt zodat je 1,25 kg in totaal erbij kan doen zou dat misschien wat beter zijn, dat zegt 'ie geloof ik ook zelf op zijn site. Met de zwaardere oefeningen (squat, deadlift) kan je wel prima 2,5kg erbij doen.

Alleen belangrijk dat je weet hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Dus of erg goed inkijken/inlezen, of iemand vragen (met verstand) om met je mee te kijken als je bezig gaat.

Geen idee wat RPM precies inhoudt. Maar cardio op dagen dat je geen krachttraining doet kan prima.
WFPB!
pi_147508892
Top om te horen Mieshka :)
pi_147510056
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:23 schreef Dizorn het volgende:
Alleen belangrijk dat je weet hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Dus of erg goed inkijken/inlezen, of iemand vragen (met verstand) om met je mee te kijken als je bezig gaat.
Ik ga vragen of een trainer in de sportschool me een keer wil begeleiden met de oefeningen. Verder ken ik niemand die dit zou kunnen. Ik kijk en lees wel veel hierover. Bij bodypump doe ik ook squats en benchpress en deadlift. Alleen dan niet met zwaar gewicht. Maar het is dus niet compleet nieuw.

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:23 schreef Dizorn het volgende:Geen idee wat RPM precies inhoudt. Maar cardio op dagen dat je geen krachttraining doet kan prima.
RPM is ongeveer hetzelfde als spinning, dus 45 min. hard fietsen in een klasje, wisselend tempo en wisselende weerstand.
pi_147511303
Wat ze bij het bodypompen doen heeft niet heel veel te maken met die lifts.

Zijn meer een soort varianten met halve ROM (of minder). Techniek wordt ook niet echt op gelet.
pi_147567461
Ik wil dus komende week beginnen met 5x5 Stronglifts. Heb er zin in! :)

Ik heb dus nog een hele weg te gaan, maar ben toch vast benieuwd hoe het nu werkt als ik dit een tijdje gedaan heb. Het lijkt mij dat ik op een gegeven moment toch mijn max ga bereiken van wat ik kan liften en/of dat ik op een gegeven moment eens variatie wil. Wat dan?

Houd ik dan wel dat schema aan, maar voeg ik wat oefeningen toe? Of kan ik tegen die tijd beter een heel ander schema gaan doen?
pi_147567711
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:58 schreef Mieshka het volgende:

[..]

Ik ga vragen of een trainer in de sportschool me een keer wil begeleiden met de oefeningen.
Zou wel oppassen dat hij het niet afraadt omdat het slecht is voor je rug of omdat je als vrouw te gespierd wordt en je beter 4*15 apparaten kunt doen om te tonen.

Geen idee hoe de trainers in je gym zijn hoor, maar vaak is dat ongeveer de standaard.
  zondag 14 december 2014 @ 13:42:39 #17
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_147567764
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:31 schreef Mieshka het volgende:
Ik wil dus komende week beginnen met 5x5 Stronglifts. Heb er zin in! :)

Ik heb dus nog een hele weg te gaan, maar ben toch vast benieuwd hoe het nu werkt als ik dit een tijdje gedaan heb. Het lijkt mij dat ik op een gegeven moment toch mijn max ga bereiken van wat ik kan liften en/of dat ik op een gegeven moment eens variatie wil. Wat dan?

Houd ik dan wel dat schema aan, maar voeg ik wat oefeningen toe? Of kan ik tegen die tijd beter een heel ander schema gaan doen?
zolang je nog progressie ziet kan je SL gewoon doen. wanneer je op een plateau komt dan kan je andere schema's gaan volgen zoals 5/3/1 of BBB bijvoorbeeld.

wanneer je voelt dat je nog energie overhebt, pak dan gewoon kleine assistance oefeningen erbij, zo blijft het interessant.

heel tof dat je het gaat doen trouwens, succes!
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147569820
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 13:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Zou wel oppassen dat hij het niet afraadt omdat het slecht is voor je rug of omdat je als vrouw te gespierd wordt en je beter 4*15 apparaten kunt doen om te tonen.

Geen idee hoe de trainers in je gym zijn hoor, maar vaak is dat ongeveer de standaard.
Oh ja. Maar mijn besluit staat nu vast. Dus ze kunnen zeggen wat ze willen, ik ga Stronglifts doen. Met of zonder hun hulp/goedkeuring. Al kunnen ze het vast ook verbieden als ze zouden willen, maar lijkt me sterk dat ze zover willen gaan. :)
  zondag 14 december 2014 @ 15:14:53 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147570220
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 14:56 schreef Mieshka het volgende:

[..]

Oh ja. Maar mijn besluit staat nu vast. Dus ze kunnen zeggen wat ze willen, ik ga Stronglifts doen. Met of zonder hun hulp/goedkeuring. Al kunnen ze het vast ook verbieden als ze zouden willen, maar lijkt me sterk dat ze zover willen gaan. :)
Zo'n vaart zal het wel niet lopen, of je moet naar Planet Fitness gaan.
pi_147596272
Nee. Gewoon een kleine sportschool in mijn dorp met stadsrechten. :)
pi_147597305
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 13:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Echt? :o

Volgens mij is dat idee al heel lang achterhaald; tegenwoordig weet elke huisvrouw al dat zwaar trainen effectiever is, en dat je als vrouw NIET overmatig gespierd wordt, tenzij je supplementen slikt of een freak of nature bent. Het staat namelijk gewoon in de Libelle (die ik niet lees, maar ik gok erop dat dit inzicht daar ook is doorgedrongen).

Rugklachten is een ander verhaal; in dat geval is krachttrainen sowieso een slecht idee, tenzij je het onder goede professionele begeleiding doet, bij voorkeur van een fysiotherapeut.
  maandag 15 december 2014 @ 11:57:04 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147597337
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:55 schreef Nadine26 het volgende:
overmatig gespierd wordt, tenzij je supplementen slikt of een freak of nature bent. Het staat namelijk gewoon in de Libelle (die ik niet lees, maar ik gok erop dat dit inzicht daar ook is doorgedrongen).

Rugklachten is een ander verhaal; in dat geval is krachttraine
Ik weet niet in wat voor 'n supergym jij komt, maar de gemiddelde Achmea Health Club zitten de vrouwtjes nog gewoon 4x20 met 10 kg op de leg press en armfietsend GTST te kijken om af te sluiten met buikspierkwartier en een cappucino in de bar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147598535
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 11:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor 'n supergym jij komt, maar de gemiddelde Achmea Health Club zitten de vrouwtjes nog gewoon 4x20 met 10 kg op de leg press en armfietsend GTST te kijken om af te sluiten met buikspierkwartier en een cappucino in de bar.
_O- Dat wil ik dan wel eens zien; vooral die 'cappuccino in de bar' spreekt me aan :D

Nee, maar serieus: ik kom in een normale gym, wel groot en de begeleiding is echt goed, en natuurlijk zie je daar ook veel vrouwen die eindeloze uren op de crosstrainer staan, met een blik in de ogen alsof ze in slaap zijn gevallen - maar dat zijn volgens mij persoonlijke keuzes. Het is deels gemakzucht, deels angst voor iets 'nieuws' en deels eigenwijsheid: 'Ja, zo deden ze het tien jaar geleden op de sportschool bij ons in Drenthe ook, dus ik laat me niet gek maken'. Jammer. Maar niemand adviseert mensen om dat te doen, tenminste: niet bij mij in de sportschool :)

Met alle (vrij toegankelijke) informatie die je tegenwoordig hebt, vooral via internet, moet je echt wel een plaat voor je kop hebben om dit soort basiskennis niet mee te krijgen :Y
  maandag 15 december 2014 @ 12:54:01 #24
157922 fathank
pi_147598589
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

_O- Dat wil ik dan wel eens zien; vooral die 'cappuccino in de bar' spreekt me aan :D

Nee, maar serieus: ik kom in een normale gym, wel groot en de begeleiding is echt goed, en natuurlijk zie je daar ook veel vrouwen die eindeloze uren op de crosstrainer staan, met een blik in de ogen alsof ze in slaap zijn gevallen - maar dat zijn volgens mij persoonlijke keuzes. Het is deels gemakzucht, deels angst voor iets 'nieuws' en deels eigenwijsheid: 'Ja, zo deden ze het tien jaar geleden op de sportschool bij ons in Drenthe ook, dus ik laat me niet gek maken'. Jammer. Maar niemand adviseert mensen om dat te doen, tenminste: niet bij mij in de sportschool :)

Met alle (vrij toegankelijke) informatie die je tegenwoordig hebt, vooral via internet, moet je echt wel een plaat voor je kop hebben om dit soort basiskennis niet mee te krijgen :Y
Je hebt een te hoge pet op van de gemiddelde mens. Die lezen alleen "in 6 weken bikiniproof" in de Viva en "In 10 weken een sixpack" in de Mens Health. Kijk alleen hier in LIF alle topics die rond april/mei worden geopend :')
  maandag 15 december 2014 @ 12:59:26 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147598685
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, dat hebben de meesten ook. Dat instructeurs daarin meegaan, uit onkunde of andere motieven (een uur op de crosstrainer verkleint namelijk de kans op blessures - en dus klachten - enorm), helpt de zaak ook niet echt.

Serieus, ga eens kijken bij je gemiddelde budgetgym. 99% van de mensen doet maar wat.
pi_147599390
Nou... oké, ik ben misschien te optimistisch. Ik neem het van jullie aan :)

En ik kan me ook wel voorstellen dat sportinstructeurs op een bepaald moment doodmoe worden van alle ongedisciplineerde betweters, en dat ze denken: 'Ga vooral twee uur op de roeimachine zitten, geluk ermee.'

Ze geven zelf wél het goede voorbeeld. Ik zie de instructeurs en personal trainers op mijn sportschool NOOIT op een apparaat staan, ook niet met hun klanten, hooguit voor een korte warming up. Ze doen losse gewichten, TRX, oefeningen met bodyweight en kettlebells. Als je dat als leek ziet (en je ziet die lichamen :P ), denk je toch: 'Aha, dus dát is de truc!'' Maar goed, zo werkt het blijkbaar niet -O-
pi_147599432
De meeste mensen denken niet na over hun trainingen. Daarom zijn bro splits ook nog zo populair.
pi_147600121
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:21 schreef 16meter het volgende:
De meeste mensen denken niet na over hun trainingen. Daarom zijn bro splits ook nog zo populair.
brosplits werken prima though.
pi_147601211
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

brosplits werken prima though.
En dan nu de hamvraag: Wat zijn bro splits? :7
pi_147601441
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En dan nu de hamvraag: Wat zijn bro splits? :7
elke dag een verschillende (combinatie) spiergroepen trainen. zoals borst+triceps op de ene dag, rug+biceps op de andere dag, etc.
  maandag 15 december 2014 @ 14:13:29 #31
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147601468
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:21 schreef 16meter het volgende:
Ppfff wat doe jij dan :s
Deathlift or Die.
pi_147604582
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

elke dag een verschillende (combinatie) spiergroepen trainen. zoals borst+triceps op de ene dag, rug+biceps op de andere dag, etc.
Ik doe nooit splittrainingen, terwijl het - volgens de kenners - wel goed is, maar ik houd het liever bij full body omdat ik dat logischer vind, ik bedoel: dan voelt het als een volwaardige en uitgebalanceerde training, en de dag rust erna vind ik ook geen probleem. Dagelijks trainen zou mij al snel de das omdoen - zóveel tijd heb ik nou ook weer niet. Het is ook gewoon lekker om (bijna) al je spiergroepen te trainen :+

Maar goed, waarom zijn bro splits dan ten onrechte zo populair, volgens jou?
  maandag 15 december 2014 @ 16:09:42 #33
157922 fathank
pi_147604964
Voorbeeld van een Brosplit is het alom bekende BBB-schema.

Maandag: Borst+ biceps
Dinsdag: voetbaltraining
Woensdag: Borst + buik
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Borst Biceps Buik
Zaterdag: rustdag want kater
Zondag: voetbalwedstrijd
pi_147605742
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 16:09 schreef fathank het volgende:

Ja, zo kan ik het ook :D Dat is gewoon 3x per week op halve kracht trainen.

Dit lijkt me het mannelijke equivalent van 1 uur crosstrainen met je ogen dicht O-)
  maandag 15 december 2014 @ 16:37:09 #35
157922 fathank
pi_147605907
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:31 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook :D Dat is gewoon 3x per week op halve kracht trainen.

Dit lijkt me het mannelijke equivalent van 1 uur crosstrainen met je ogen dicht O-)
Het gebeurt regelmatig in een gemiddelde gym geloof me :')
pi_147608941
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:59 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik doe nooit splittrainingen, terwijl het - volgens de kenners - wel goed is, maar ik houd het liever bij full body omdat ik dat logischer vind, ik bedoel: dan voelt het als een volwaardige en uitgebalanceerde training, en de dag rust erna vind ik ook geen probleem. Dagelijks trainen zou mij al snel de das omdoen - zóveel tijd heb ik nou ook weer niet. Het is ook gewoon lekker om (bijna) al je spiergroepen te trainen :+

Maar goed, waarom zijn bro splits dan ten onrechte zo populair, volgens jou?
brosplit is geen dagelijkse training.

ik vind trouwens dat brosplit prima is en ik heb er niks op tegen. zeker als je gevorderd bent en nog wilt blijven groeien zal je altijd bij een brosplit uitkomen omdat het de spiergroepen effectief isoleert. alleen voor beginners is full-body effectiever.
  maandag 15 december 2014 @ 19:58:29 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147612419
5/3/1 is ook een brosplit, volgens de definitie van Urban Dictionary.
  maandag 15 december 2014 @ 20:11:40 #38
157922 fathank
pi_147612936
quote:
13s.gif Op maandag 15 december 2014 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
5/3/1 is ook een brosplit, volgens de definitie van Urban Dictionary.
Een brosplit bestaat uit minimaal 8 borstoefeningen, 8 bicepoefwningwn en iedere vrijdagavond pompen om jacked in de club te staan in je vhals, rozenkrans en pantoffola d'oros aan je voeten
  maandag 15 december 2014 @ 20:20:18 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147613333
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Een brosplit bestaat uit minimaal 8 borstoefeningen, 8 bicepoefwningwn en iedere vrijdagavond pompen om jacked in de club te staan in je vhals, rozenkrans en pantoffola d'oros aan je voeten
Niet volgens Urban Dictionary:

quote:
A type of weightlifting routine performed by uninformed bros. It consists of separate days for separate body parts. The focus is typically on biceps and chest because those are the only muscles that matter to bros. A typical bro split might consist of Monday (Back/Biceps), Tuesday (Chest/Triceps), Thursday (Shoulders), Friday (Legs (often skipped by bros)). The bros often just do a machine circuit not really having any clue as to what or how they are training. Good form is often hard to find.
pi_147616014
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 16:09 schreef fathank het volgende:

Vrijwel elke dag sporten, goed toch?
  maandag 15 december 2014 @ 21:13:47 #41
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147616271
Jezus, kreeg net schrik van mijn leven in de gym. Anderhalve week geleden geveld door griep, sinds gister eindelijk weer beetje "fit" en al een paar dagen 500~1000kcal extra aan het eten om voor die 800kcal dagen te compenseren (srs, 800kcal en geen honger :') ).

Net terug uit de gym en mijn warmup sets voelde als PR sets aan. Ging op de weegschaal staan en was 3,5kg kwijt ondanks dat ik meer drink dan ik kan pissen en weer zoveel eet. Heb wel een hoop lopen zweten, maar 3,5kg?

Wut do om snel weer op niveau te komen?
Volgens mij was de rest van de gym ook dor griep geveld, nooit zo leeg geweest op chest day monday :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147616313
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

alleen voor beginners is full-body effectiever.
???

verder is je voorkeur voor een bro split natuurlijk prima

ik zie push/pull/legs, full body en upper/lower als superieur door de hogere trainingsfrequentie en betere verdeling van aandacht tussen bovenlichaam en onderlichaam
pi_147621277
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:14 schreef 16meter het volgende:

[..]

???

verder is je voorkeur voor een bro split natuurlijk prima

ik zie push/pull/legs, full body en upper/lower als superieur door de hogere trainingsfrequentie en betere verdeling van aandacht tussen bovenlichaam en onderlichaam

ik doe geen brosplit.

letterlijk ALLE grote gasten die ik ken doen een (variatie op) brosplit.
  maandag 15 december 2014 @ 23:10:29 #44
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147621871
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik doe geen brosplit.

letterlijk ALLE grote gasten die ik ken doen een (variatie op) brosplit.
En letterlijk alle grote gasten die ik ken doen een Arnoldkuurtje, dus hoeveel waarde heeft hun brosplit dan?
Drinky is een baas
pi_147624217
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 23:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

En letterlijk alle grote gasten die ik ken doen een Arnoldkuurtje, dus hoeveel waarde heeft hun brosplit dan?
_O-

Ik ken niet veel grote gasten, maar de paar die ik wel ken, zijn dan ook serieus groot/breed/indrukwekkend - denk jij dat daar ook een Arnoldkuurtje achter zit? Dat zou wel een domper zijn -O- :D

En nu we toch bezig zijn: is dat niet riskant, qua bijwerkingen?
pi_147624313
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 23:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

nou reken er maar op dat wanneer je zo ver bent dat je een kuurtje gaat doen je ook zeker gaat kijken wat de meest effectieve vorm van trainen is.
pi_147624404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:15 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

_O-

Ik ken niet veel grote gasten, maar de paar die ik wel ken, zijn dan ook serieus groot/breed/indrukwekkend - denk jij dat daar ook een Arnoldkuurtje achter zit? Dat zou wel een domper zijn -O- :D

lekker fijn inschatten zo zonder dat we die mensen kennen hahaha.
  dinsdag 16 december 2014 @ 00:23:39 #48
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147624446
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:15 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

_O-

in mijn gym zitten er genoeg grote gasten die enigszins openlijk erover praten ( met elkaar in de gym over doseringen), ook iemand die in wedstrijden meedoet. Ik heb me er biet zo in verdiept verder.
Drinky is een baas
pi_147624825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

lekker fijn inschatten zo zonder dat we die mensen kennen hahaha.
Ja, zo komen de verhalen in de wereld 8-)

Hoe dan ook: het lijkt mij een zwaktebod om dat spul te gebruiken; het is misschien een beetje zoals vrouwen die botox gebruiken - niet zozeer om de ijdelheid of het vals spelen, dat moet iedereen zelf weten, maar om de gezondheidsrisico's, en dan heb je het in dit geval nota bene over sport 8)7
pi_147626327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:18 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat de meest effectieve vorm van trainen is.
Ik geloof zeker dat het voor hun de meest effectieve vorm van trainen is, ook als je geen kuur doet maar wel zwaar lift. Echter, voor "de meeste mensen", waar de discussie mee begon, gelden (m.i.) andere regels en dan is 1x in de week een spiergroep trainen te weinig. :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 02:37:46 #51
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147626569
Lol besef me nu pas dat ik in fitness zat te posten, hoe dit dan :')
Drinky is een baas
pi_148168610
kick voor de goede voornemens
pi_148186455
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef 16meter het volgende:
Zal ongetwijfeld weer drukker zijn in de januarimaand ook. Maar dat zal ook ongetwijfeld half februari wel weer afnemen.

Iedereen hier overigens een goed en sportief 2015 gewenst alvast.

[ Bericht 6% gewijzigd door xFriendx op 31-12-2014 14:47:19 ]
pi_148327369
Ik ben van plan om vanaf aankomende maand te beginnen met fitnessen, namelijk krachttraining. Dit omdat ik aan wil komen in massa en volume (spieropbouw). Ik ben een ectomorph, 1,75m & 60 kg.
Op internet natuurlijk al een en ander gelezen, zoals zwaarder trainen maar minder herhalingen, 3 keer per week sporten zou het beste zijn, veel calorieën nuttigen etc.
Maar het probleem is dat er zoveel verschillende schema's zijn, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand mij informeren wat nou het beste schema zou zijn en eventueel tips geven. Ervaringen van andere ectomorphen zijn uiteraard ook welkom!
  zondag 4 januari 2015 @ 19:23:43 #55
253447 Ethanolic
pi_148327541
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef snellehenk het volgende:
Ik ben van plan om vanaf aankomende maand te beginnen met fitnessen, namelijk krachttraining. Dit omdat ik aan wil komen in massa en volume (spieropbouw). Ik ben een ectomorph, 1,75m & 60 kg.
Op internet natuurlijk al een en ander gelezen, zoals zwaarder trainen maar minder herhalingen, 3 keer per week sporten zou het beste zijn, veel calorieën nuttigen etc.
Maar het probleem is dat er zoveel verschillende schema's zijn, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand mij informeren wat nou het beste schema zou zijn en eventueel tips geven. Ervaringen van andere ectomorphen zijn uiteraard ook welkom!
SS + GOMAD (google)
Deathlift or Die.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:24:07 #56
253447 Ethanolic
pi_148327553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef 16meter het volgende:
ben begonne met me anavarkuurtje

ff de kerstkilo's eraf
Deathlift or Die.
pi_148327727
quote:
Stronglifts of starting strenght
  zondag 4 januari 2015 @ 19:29:47 #58
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_148327754
quote:
1. Vergeet alles.
2-4. Eten eten eten
5. 3x per week sporten
pi_148334836
quote:
ss + gomad = big gains
pi_148487624
wrm heet scooby in de OP ScoobyDoo :?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:35:24 #61
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_148531088
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

ben begonne met me anavarkuurtje

ff de kerstkilo's eraf
neem jij alles oral ;);)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:46:41 #62
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148535584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:11 schreef 16meter het volgende:
wrm heet scooby in de OP ScoobyDoo :?
:@ :') Dat is een foutje van mij. Had de OP van dit topique zo'n 2 jaar geleden uitgebreid met al die informatie, maar zie t nu ook ja.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:51:54 #63
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148535668
Was het met een split schema nou beter om borst + biceps te doen of borst + triceps? En waarom?
pi_148535850
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:51 schreef RickoKun het volgende:
Was het met een split schema nou beter om borst + biceps te doen of borst + triceps? En waarom?
maakt niet uit

beter is om geen bro split te doen
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:23:50 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148541850
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:05 schreef 16meter het volgende:

[..]

maakt niet uit

beter is om geen bro split te doen
Nee bruh, sowieso leg day er in.
Ging me alleen even om de combi, of t iets uitmaakte of je biceps / triceps met de rug of borst moet doen :@
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:30:57 #66
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_148542057
Borst en triceps zijn beiden 'push', rug en biceps 'pull'. Dus dat
WFPB!
pi_148559575
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:23 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ging me alleen even om de combi, of t iets uitmaakte of je biceps / triceps met de rug of borst moet doen :@
Gewoon FB doen. :Y
  zondag 11 januari 2015 @ 09:49:36 #68
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148560521
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 03:26 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Gewoon FB doen. :Y
FB? :@
  zondag 11 januari 2015 @ 09:50:04 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148560524
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:30 schreef Dizorn het volgende:
Borst en triceps zijn beiden 'push', rug en biceps 'pull'. Dus dat
Thanks!
  zondag 11 januari 2015 @ 10:38:29 #70
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_148560937
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:49 schreef RickoKun het volgende:

[..]

FB? :@
Full body
  zondag 11 januari 2015 @ 11:25:11 #71
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148561563
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:38 schreef Klokov het volgende:

[..]

Full body
:') Ohja. Ja daar zit ik nu tussen te twijfelen, heb inmiddels alle spieren weer ingewerkt, maar moet vandaag nog een schema bedenken voor komende weken. 3-Split, Push / pull of een full body. Dat zijn de opties waaruit ik een keuze wil maken. (Het zal neerkomen op zo'n 3 tot 4 keer sportschool in de week)
pi_148561675
quote:
4s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

3-Split, Push / pull of een full body. Dat zijn de opties waaruit ik een keuze wil maken. (Het zal neerkomen op zo'n 3 tot 4 keer sportschool in de week)
Ik ben zelf van mening dat je met een split je spieren te weinig traint. Volgens mij is het als beginner ideaal om 3x in de week je hele lichaam te trainen. Als je 4x gaat zou je ook met bijv. een UB/LB schema er tussenin kunnen gaan zitten.
pi_148561693
full body of upper/lower idd
  zondag 11 januari 2015 @ 11:33:04 #74
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148561714
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:30 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik ben zelf van mening dat je met een split je spieren te weinig traint. Volgens mij is het als beginner ideaal om 3x in de week je hele lichaam te trainen. Als je 4x gaat zou je ook met bijv. een UB/LB schema er tussenin kunnen gaan zitten.
Full body it is then.
Echter, moet ik dan met dezelfde oefeningen per keer werken? (bijv. bench press, squat etc.)

Ik kan mij niet voorstellen dat ik alles goed kan trainen met 1 verzameling oefeningen. Bijvoorbeeld een squat en daarna een deadlift lijkt me nogal naar :')
pi_148561740
kijk eens naar starting strength

twee workouts die je afwisselt

zelf beetje isolatie toevoegen kan geen kwaad, ook al zeg rippletoe van wel
pi_148563715
quote:
4s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Full body it is then.
Echter, moet ik dan met dezelfde oefeningen per keer werken? (bijv. bench press, squat etc.)

Ik kan mij niet voorstellen dat ik alles goed kan trainen met 1 verzameling oefeningen. Bijvoorbeeld een squat en daarna een deadlift lijkt me nogal naar :')
Bijv. zoiets: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program
  zondag 11 januari 2015 @ 13:04:59 #77
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148564080
Ziet er goed uit mii braddah's.

Ik kan dat vast wel combineren met cardio daarna?

Ik ben momenteel (i.t.t twee jaar geleden, shredded fuck) nu echt weer aan de dikkere kant, dus wil ook graag vet kwijt. Die zwembanden zijn echt naar :') Hoewel de spieren ook behoorlijk verkwanseld zijn.

(Mijn eten is voornamelijk ingesteld op zo min mogelijk koolhydraten, zoveel mogelijk groenten, vlees en andere vormen waarin ik eiwitten consumeer + whey shakes ernaast.)
pi_148565036
kan best

zou niet te veel cardio doen, beter kortere sessies met hoge intensiteit

quote:
4s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:04 schreef RickoKun het volgende:
zo min mogelijk koolhydraten
waarom?
  zondag 11 januari 2015 @ 16:05:28 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_148570094
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:38 schreef 16meter het volgende:
kan best

zou niet te veel cardio doen, beter kortere sessies met hoge intensiteit

[..]

waarom?
Naja zo min mogelijk: vreet nog wel gewoon brood hoor. Hou het wel een beetje in balans. Maar ik zuip bijv alleen maar water, en niet elke dag eeeeeeerdappels. Beetje 40/30/30
  zondag 11 januari 2015 @ 16:53:31 #80
2738 Knut
Loyal Dog
pi_148571853
Experts! Ik zit met een vraagje.

Ik ben al geruime tijd bezig om goed af te vallen en fit te worden. Dit gaat lekker, sta op -15 kilo ongeveer en heb al aardig wat muscle gain gekregen.

Ik heb een goal voor mezelf gezet, en ik wil graag in april goede bulk hebben op mijn borst en op mijn armen. Ik ga dan een cosplay doen waarbij ik goed gespierd moet zijn. Ik wil dus voorlopig even het 'gewicht' afvallen laten schieten qua focus maar me vooral op spier ontwikkeling focussen.
(Ik blijf wel op mijn eten letten, maar musclegain heeft dus prioriteit).

Ik heb tot mijn beschikking hier thuis (Gym werkt niet voor mij, thuis sport ik gewoon braaf, maar als ik naar de gym ga stel ik het steevast uit).

1x 16kg kettlebell
1x 12kg kettlebell
1x barbell (6kg)
2x 7.5 gewicht
2x 5 gewicht
2x 2.5 gewicht

Ik ben van plan om per dag 2x 3 sets te doen met mijn barbell pressups. Ik zit te denken aan 15 reps per set met op de stang 2x 7.5 en 2x 5. Waar ik alleen nog mee zit is wat het beste is om mijn biceps te bulken. Tips ?
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  maandag 12 januari 2015 @ 15:16:52 #81
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148606664
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:23 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

SS + GOMAD (google)
Als je veel vet wilt aanzetten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 17:06:35 #82
157922 fathank
pi_148609922
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef Knut het volgende:

Ik ben al geruime tijd bezig om goed af te vallen en fit te worden. Dit gaat lekker, sta op -15 kilo ongeveer en heb al aardig wat muscle gain gekregen.

Ik heb een goal voor mezelf gezet, en ik wil graag in april goede bulk hebben op mijn borst en op mijn armen. Ik ga dan een cosplay doen waarbij ik goed gespierd moet zijn. Ik wil dus voorlopig even het 'gewicht' afvallen laten schieten qua focus maar me vooral op spier ontwikkeling focussen.

Ik heb tot mijn beschikking hier thuis (Gym werkt niet voor mij, thuis sport ik gewoon braaf, maar als ik naar de gym ga stel ik het steevast uit).

1x 16kg kettlebell
1x 12kg kettlebell
1x barbell (6kg)
2x 7.5 gewicht
2x 5 gewicht
2x 2.5 gewicht

Ik ben van plan om per dag 2x 3 sets te doen met mijn barbell pressups. Ik zit te denken aan 15 reps per set met op de stang 2x 7.5 en 2x 5. Waar ik alleen nog mee zit is wat het beste is om mijn biceps te bulken. Tips ?
  maandag 12 januari 2015 @ 17:17:15 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148610241
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze pic samen met de TT is echt hilarisch. :D
pi_148614291
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey, voor die spieren doe ik het :+
pi_148638161
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:53 schreef Knut het volgende:

[..]

Hey, voor die spieren doe ik het :+
Gewoon naar de sportschool gaan als je echt resultaat wil zien.
pi_148640266
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:02 schreef S15 het volgende:

[..]

Gewoon naar de sportschool gaan als je echt resultaat wil zien.
Dat snap ik dat je dat zou denken. Maar mijn ervaring is dat ik niet sport als ik de deur uit moet om te sporten en dat als ik thuis kan blijven ik wel gewoon wat sport. Ik vraag niet om de beste oplossing, want ik snap ook wel dat ik dan naar de sportschool moet. Ik vraag wat jullie zouden denken dat ik het beste kan doen met de materialen die ik tot mijn beschikking heb.

Mocht dat niet tot de mogelijkheden behoren kan je me gerust negeren :). Maar het is nou niet bepaald alsof ik een heel hard lopend serieus topic doorboor met mijn vraag :+
pi_148640542
Ik denk niet dat je met thuis sporten erg veel resultaat gaat zien, maar er zijn op internet vast wel wat oefeningen te vinden die je kunt doen.

Als je niet de discipline hebt om alleen naar de sportschool te gaan, kun je ook aan een vriend of vriendin vragen of die mee gaat sporten. Of misschien sporten er al wat bekenden van je bij een sportschool. Ga met hun mee, spreek met ze af zodat je er niet meer onderuit kunt.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 14:33:47 #88
253447 Ethanolic
pi_148640627
Barbell pressups, biceps bulken. Wow Very train
Deathlift or Die.
pi_148640941
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef Knut het volgende:

1x 16kg kettlebell
1x 12kg kettlebell
1x barbell (6kg)
2x 7.5 gewicht
2x 5 gewicht
2x 2.5 gewicht

O, ik geloof wel in thuis sporten hoor *) Je kunt met het materiaal dat je hebt genoeg zware oefeningen doen - ik ben niet zo thuis in de terminologie, maar kijk gewoon wat rond op diverse sites voor krachttraining; ik vind Fitnessblender altijd wel oké, maar er zijn er veel meer. Die kettlebell (16 kg) is sowieso goed voor swingsquats, dan train je zowel benen/billen als rug/armen en je pakt ook je buikspieren mee. Met die 12 kg kettlebell kun je ook genoeg armoefeningen bedenken.

Misschien moet je wat extra spullen kopen (ik weet niet of die losse gewichten die je noemt alleen geschikt zijn voor de barbell, want dumbbells zijn voor thuis ook wel heel handig), en verder maakt de man in de video hieronder gebruik van een trainingsbankje, maar je kunt de meeste oefeningen gewoon met je eigen lichaamsgewicht doen (chestpress: op je rug liggen in een brug, zagen: gebruik maken van je gebogen knie als ondersteuning enzovoort) en dan kom je met onderstaande trainingen denk ik een heel eind.

http://www.fitnessblender(...)-mass-building-video

of deze, voor kettlebells:

http://www.fitnessblender(...)lebell-workout-video
pi_148641235
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:30 schreef S15 het volgende:
Ik denk niet dat je met thuis sporten erg veel resultaat gaat zien, maar er zijn op internet vast wel wat oefeningen te vinden die je kunt doen.

Als je niet de discipline hebt om alleen naar de sportschool te gaan, kun je ook aan een vriend of vriendin vragen of die mee gaat sporten. Of misschien sporten er al wat bekenden van je bij een sportschool. Ga met hun mee, spreek met ze af zodat je er niet meer onderuit kunt.
Dat is allemaal heel erg relatief denk ik. Ik ben met thuissporten al een heel eind gekomen. Het is voor mij begonnen met de own body weight dingen van neilarey.com. Toen ik daar niet veel voldoening meer uit kreeg heb ik via fitnessbleder heel wat kettlebell oefeningsfilmpjes staan doen. Gewoons simpelweg de PC aan, filmpje fullscreen en de oefeningen volgen.

Toen dat ondertussen niet meer uitdagend/leuk was ben ik nog wat gaan kijken en heb ik van het internet less mills lessen geleend ;). Dat werkt allemaal als een trein, alleen merk ik dus dat ik focus mis op mijn bovenlijf. Ik wil graag meer spierontwikkeling in mijn armen en benen naast de sportsessies die ik op dit moment doe.

Ik ken niemand bij de sportschool en heb niemand in mijn omgeving die op dezeflde manier zou willen sporten als ik dat doe. Ik ga niet naar zumba of iets dergelijks en heb gewoon bar weinig mannelijke vrienden die ook aan kracht willen werken. Ik ben tenslotte een burgelijke vader van 35 met een Megana en Golden retriever. ;)
pi_148641269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:43 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

O, ik geloof wel in thuis sporten hoor *) Je kunt met het materiaal dat je hebt genoeg zware oefeningen doen - ik ben niet zo thuis in de terminologie, maar kijk gewoon wat rond op diverse sites voor krachttraining; ik vind Fitnessblender altijd wel oké, maar er zijn er veel meer. Die kettlebell (16 kg) is sowieso goed voor swingsquats, dan train je zowel benen/billen als rug/armen en je pakt ook je buikspieren mee. Met die 12 kg kettlebell kun je ook genoeg armoefeningen bedenken.

Misschien moet je wat extra spullen kopen (ik weet niet of die losse gewichten die je noemt alleen geschikt zijn voor de barbell, want dumbbells zijn voor thuis ook wel heel handig), en verder maakt de man in de video hieronder gebruik van een trainingsbankje, maar je kunt de meeste oefeningen gewoon met je eigen lichaamsgewicht doen (chestpress: op je rug liggen in een brug, zagen: gebruik maken van je gebogen knie als ondersteuning enzovoort) en dan kom je met onderstaande trainingen denk ik een heel eind.

http://www.fitnessblender(...)-mass-building-video

of deze, voor kettlebells:

http://www.fitnessblender(...)lebell-workout-video
Dumbells heb ik niet, maar wel een barbel set dus waar die gewichten op zitten. Dank voor de link, ik ga eens naar fitnessblender kijken vanavond :)
pi_148652500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:52 schreef Knut het volgende:

[..]

Dat is allemaal heel erg relatief denk ik. Ik ben met thuissporten al een heel eind gekomen. Het is voor mij begonnen met de own body weight dingen van neilarey.com. Toen ik daar niet veel voldoening meer uit kreeg heb ik via fitnessbleder heel wat kettlebell oefeningsfilmpjes staan doen. Gewoons simpelweg de PC aan, filmpje fullscreen en de oefeningen volgen.

Toen dat ondertussen niet meer uitdagend/leuk was ben ik nog wat gaan kijken en heb ik van het internet less mills lessen geleend ;). Dat werkt allemaal als een trein, alleen merk ik dus dat ik focus mis op mijn bovenlijf. Ik wil graag meer spierontwikkeling in mijn armen en benen naast de sportsessies die ik op dit moment doe.

Ik ken niemand bij de sportschool en heb niemand in mijn omgeving die op dezeflde manier zou willen sporten als ik dat doe. Ik ga niet naar zumba of iets dergelijks en heb gewoon bar weinig mannelijke vrienden die ook aan kracht willen werken. Ik ben tenslotte een burgelijke vader van 35 met een Megana en Golden retriever. ;)
:D

Ik ben het met je eens dat thuis sporten echt wel de moeite waard kan zijn, als je gedisciplineerd en een beetje creatief bent (en als je weet hoe je oefeningen moet uitvoeren, uiteraard). Op een sportschool heb je meer keuze, maar dat zegt ook niet zoveel, want hoeveel mensen doen niet elke keer precies hetzelfde? Rondje hardlopen op een band, beetje roeien, paar gewichten boven het hoofd heffen, setje buikspieroefeningen en dat was het dan weer. Dat zet níet meer zoden aan de dijk dan thuis sporten, integendeel - dat is lui en nonchalant sporten.

De enige voordelen van een sportschool zijn 1) de begeleiding en 2) de zwaardere gewichten. Maar begeleiding heb je niet permanent nodig: als je eenmaal weet wat je moet doen, en hoe, kun je prima zelf verder trainen. En die gewichten... dat zal voor mannen waarschijnlijk lastiger liggen dan voor mij, want ik train uitsluitend met dumbbells en meer dan 40 kilo heb ik niet nodig/kan ik niet aan. En 40 kilo heb ik thuis ook liggen.

Ik zou perfect uit de voeten kunnen met één keer per week op de sportschool trainen (zwaar, speciale apparaten etc.) en twee keer per week thuis. De man uit de 'fitnessblender'-filmpjes ziet er volgens mij prima uit, geen wedstrijdbodybuilder maar wel gespierd en fit, en dat kun je zeker bereiken met thuistrainingen. Dus ik ben benieuwd hoe anderen daarover denken. Waarom is de sportschool zo onmisbaar?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:28:27 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_148653173
Het ligt helemaal aan je doelen. Ik zou niet zonder kunnen, tenzij ik een flinke investering doe in platen, bars, dumbbells etc. En belangrijker, ik heb er geen ruimte voor helaas. Anders had ik die investering er wel voor over gehad.

Anyway. Je kan heel veel doen met body weight oefeningen. En als je een paar kettlebells hebt kun je redelijk uit de voeten. Goblet squats bv: http://www.t-nation.com/f(...)oblet_squats_101&cr=

Hoewel je al snel zal merken dat de lichtere KB's al snel te licht zijn. Er is echt genoeg te vinden op het i-net voor thuis.

Ik zou wel altijd proberen je hele lichaam te trainen, niet alleen armen of borst. Dat heeft niet zo heel veel zin namelijk. Als je voor je bovenlijf push ups, dips en pull ups doet train je al aardig wat, inclusief je armen.
pi_148663181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:10 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Op een sportschool heb je meer keuze, maar dat zegt ook niet zoveel, want hoeveel mensen doen niet elke keer precies hetzelfde? Rondje hardlopen op een band, beetje roeien, paar gewichten boven het hoofd heffen, setje buikspieroefeningen en dat was het dan weer. Dat zet níet meer zoden aan de dijk dan thuis sporten, integendeel - dat is lui en nonchalant sporten.
Dat veel andere mensen geen idee hebben wat ze doen is natuurlijk geen argument voor jou/hem om niet naar de sportschool te gaan.

quote:
Waarom is de sportschool zo onmisbaar?
Materiaal. :)

Ik zou graag thuis trainen en zou de investering er wel voor over hebben (met minder dan $1000 ben ik er wel denk ik), maar heb er geen ruimte voor.
pi_148669861
quote:
De enige voordelen van een sportschool zijn 1) de begeleiding
Daarvoor moet je juist niet naar de sportschool gaan. Beter jezelf leren begeleiden, en waar nodig wat hulp vragen van ervaren sporters.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:10 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik zou perfect uit de voeten kunnen met één keer per week op de sportschool trainen (zwaar, speciale apparaten etc.) en twee keer per week thuis. De man uit de 'fitnessblender'-filmpjes ziet er volgens mij prima uit, geen wedstrijdbodybuilder maar wel gespierd en fit, en dat kun je zeker bereiken met thuistrainingen. Dus ik ben benieuwd hoe anderen daarover denken. Waarom is de sportschool zo onmisbaar?
Geen ruimte en geld voor geschikt materiaal. Een powerrack met pull-up en dip handles, bankje, barbell, schijven etc. is zo ongeveer het minste wat je nodig hebt. Dat kost je al gauw iets van 800 euro. En dan mis je nog een kabelstation, dumbbells etc.

Er is wel een verschil tussen echt trainen en een beetje klooien. Voor het eerste heb je gewoon goede spullen nodig.

En deze dude ziet er gespierd uit?

[ Bericht 1% gewijzigd door 16meter op 14-01-2015 11:59:30 ]
pi_148672458
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:43 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat veel andere mensen geen idee hebben wat ze doen is natuurlijk geen argument voor jou/hem om niet naar de sportschool te gaan.
Nee, dat is waar, maar ik dacht daarmee het argument te ontkrachten dat het zo motiverend en inspirerend is om op de sportschool tussen al die fanatieke sporters te staan :P Ik vind dat vaak juist nogal deprimerend ;(

quote:
[..]

Materiaal. :)

Ik zou graag thuis trainen en zou de investering er wel voor over hebben (met minder dan $1000 ben ik er wel denk ik), maar heb er geen ruimte voor.
Ja, ruimte, ik snap dat dat een probleem is. Wel zonde. Veel mensen doen het in een schuur of garage, ik heb een gigantische slaapkamer.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:19:50 #97
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148672531
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Daarvoor moet je juist niet naar de sportschool gaan. Beter jezelf leren begeleiden, en waar nodig wat hulp vragen van ervaren sporters.

[..]

Geen ruimte en geld voor geschikt materiaal. Een powerrack met pull-up en dip handles, bankje, barbell, schijven etc. is zo ongeveer het minste wat je nodig hebt. Dat kost je al gauw iets van 800 euro. En dan mis je nog een kabelstation, dumbbells etc.
Dan heb je inderdaad zo minimaal en goedkoop mogelijk gekocht. Wanneer je iets extra's (Lat pully,rubberen vloer eronder of een diy oly platform) wil of betere kwaliteit (verzwaard/behandelde powercage of bumperplates i.p.v gietijzer bijvoorbeeld) dan ben je zo 1500 euro kwijt aan de powerrack, bank,vloer/platform, barbell en schijven.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:17 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, ruimte, ik snap dat dat een probleem is. Wel zonde. Veel mensen doen het in een schuur of garage, ik heb een gigantische slaapkamer.
Gezellig dit in de slaapkamer hebben staan:
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_148673023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Nou... ik weet dat hier nogal wordt neergekeken op sportinstructeurs, maar ik heb andere ervaringen en ben heel goed begeleid door een echt leuke en goede trainer die, alleen al te oordelen aan hoe hij er zelf uitziet, echt wel weet waar hij het over heeft O+ Lang geleden heb ik ook wel eens een slechte ervaring gehad met een fitnessinstructrice in een tijgerpak die tijdens de trainingen geregeld verdween om een shaggie te roken, maar dat was eigenlijk weer zo grappig dat ik er toch goede herinneringen aan heb :D

quote:
[..]

Er is wel een verschil tussen echt trainen en een beetje klooien. Voor het eerste heb je gewoon goede spullen nodig.

Nou ja, als je 1000 euro uitgeeft aan wat spullen, ben je wel van dat sportschoolabonnement verlost en dat scheelt op jaarbasis ook al snel 750 euro (in mijn geval, dan), dus dat heb je er betrekkelijk snel uit. Daarbij: wat is 1000 euro als je iets koopt waar je echt blij van wordt, en waar je bovendien heel lang plezier van hebt? :s)

quote:
:D Misschien niet per se gespierd (ik kan niet onder dat T-shirt kijken) maar dit lijkt me voor veel mannen toch wel iets om naar te streven? Ik begin nu wel benieuwd te worden hoe jij eruit ziet })
pi_148673118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:19 schreef Verbosity het volgende:

Gezellig dit in de slaapkamer hebben staan:
[ afbeelding ]
Ja, het is een dolle boel bij ons in de slaapkamer 8-)
pi_148673322
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:17 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, dat is waar, maar ik dacht daarmee het argument te ontkrachten dat het zo motiverend en inspirerend is om op de sportschool tussen al die fanatieke sporters te staan :P Ik vind dat vaak juist nogal deprimerend ;(
Ah, op die manier. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dan heb je inderdaad zo minimaal en goedkoop mogelijk gekocht. Wanneer je iets extra's (Lat pully,rubberen vloer eronder of een diy oly platform) wil of betere kwaliteit (verzwaard/behandelde powercage of bumperplates i.p.v gietijzer bijvoorbeeld) dan ben je zo 1500 euro kwijt aan de powerrack, bank,vloer/platform, barbell en schijven.
Mja, inmiddels heb ik dat al wel uitgegeven aan de sportschool denk ik. :) En het is wel lekker makkelijk als het gewoon thuis kan.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:48:36 #102
2738 Knut
Loyal Dog
pi_148673518
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:28 schreef Snakey het volgende:
Het ligt helemaal aan je doelen. Ik zou niet zonder kunnen, tenzij ik een flinke investering doe in platen, bars, dumbbells etc. En belangrijker, ik heb er geen ruimte voor helaas. Anders had ik die investering er wel voor over gehad.

Anyway. Je kan heel veel doen met body weight oefeningen. En als je een paar kettlebells hebt kun je redelijk uit de voeten. Goblet squats bv: http://www.t-nation.com/f(...)oblet_squats_101&cr=

Hoewel je al snel zal merken dat de lichtere KB's al snel te licht zijn. Er is echt genoeg te vinden op het i-net voor thuis.

Ik zou wel altijd proberen je hele lichaam te trainen, niet alleen armen of borst. Dat heeft niet zo heel veel zin namelijk. Als je voor je bovenlijf push ups, dips en pull ups doet train je al aardig wat, inclusief je armen.
Mijn doel is hoogstwaarschijnlijk niet hetzelfde als de meeste die hier in het topic postten. Ik heb voor weinig geld een barbell gekocht met daarbij gewichten. Ik heb wat kettlebells liggen en daar houdt het dan wel mee op. De aparaten op de fitnessschool inspireren mij totaal niet tot sporten. Ik vind het vaak onhandige dingen waarvan ik niet weet hoe ik het goed moet doen.

Er lopen bij de sportschool hier wel mannetjes rond die kunnen helpen. Maar dat zijn of omhooggeschoten pubers die staan te appen met hun vriendinnetje of omhoog geschaalde hoofddoekjes die achter de bar staan en kijken of er geen mensen binnenkomen die niet betaald hebben. Dat schiet gewoon niet op en werkt eerder demotiverend dan motiverend.

in een ideale wereld had ik in mijn vriendenkring iemand die op hetzelfde niveau wilde sporten. Maar die heb ik nou eenmaal niet.

Ik zit te denken om i.p.v. de woonkamer te gebruiken de logeerkamer om te bouwen tot sportplek. Waarbij ik dus ook een bench (of hoe dat ook heet) neer wil zetten. Maar daarvoor heb ik nu de financiele ruimte niet helemaal.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:36 #103
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149103343
Ola!

Ik ben begonnen met trainen in de sportschool, na lange tijd van me verdiepen in krachttraining etc.
Nou ben ik nog een behoorlijke ''noob'' en bestaat mijn kennis enkel uit wat anderen me vertellen.
Ik train vooral om strakke benen, billen en buik te krijgen. De 3 B's. ;) Uiteraard train ik mijn armen/schouders/rug ook wat mee voor de vorm, maar BBB zijn voor mij echt het doel; strakker, mooier, gevormder enz.
Nou ''weet'' ik dat je voor snellere spiergroei het beste minder herhalingen met meer gewicht kan doen dan andersom.
Maar hoe bepaal je voor jezelf wat dan het beste is? 3x8? 3x10? 2x8?
En ik hoor/lees ook de ene keer weer dat je maar 1x per week een lichaamsdeel mag trainen (dus bijv maar 1x in de week je benen/billen) en elders lees ik weer dat dat niet zo is. }:|

Daarom dat ik hier even om de hoek kom kijken; ik ben benieuwd en hoop eigenlijk dat iemand hier er ook zijn/haar mening over geven kan. Thanks! :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149122823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:52 schreef VeerEli het volgende:
Ola!

Ik ben begonnen met trainen in de sportschool, na lange tijd van me verdiepen in krachttraining etc.
Nou ben ik nog een behoorlijke ''noob'' en bestaat mijn kennis enkel uit wat anderen me vertellen.
Ik train vooral om strakke benen, billen en buik te krijgen. De 3 B's. ;) Uiteraard train ik mijn armen/schouders/rug ook wat mee voor de vorm, maar BBB zijn voor mij echt het doel; strakker, mooier, gevormder enz.
Nou ''weet'' ik dat je voor snellere spiergroei het beste minder herhalingen met meer gewicht kan doen dan andersom.
Maar hoe bepaal je voor jezelf wat dan het beste is? 3x8? 3x10? 2x8?
En ik hoor/lees ook de ene keer weer dat je maar 1x per week een lichaamsdeel mag trainen (dus bijv maar 1x in de week je benen/billen) en elders lees ik weer dat dat niet zo is. }:|

Daarom dat ik hier even om de hoek kom kijken; ik ben benieuwd en hoop eigenlijk dat iemand hier er ook zijn/haar mening over geven kan. Thanks! :)
Klopt, minder herhalingen met meer gewicht is het idee. Het hangt er vanaf of je met losse gewichten traint (beter én leuker :) ) of met toestellen, maar het principe is in beide gevallen hetzelfde: je richt je op 10 tot 12 herhalingen en dat doe je 2 tot 3 sets, afhankelijk van de hoeveelheid oefeningen die je in totaal doet. Een training van 45 minuten (exclusief korte warming up en cool down) is een goed begin.

Zeg dat je een full body training doet, dan zou ik 2x10 herhalingen aanhouden als basis. Maar je wilt proberen zwaarder te trainen, en dus begin je dan met 2x8, en dat bouw je op naar 2x10 en ten slotte 2x12. Als dat je na verloop van tijd goed afgaat, neem je een zwaarder gewicht en begin je weer met 2x8, daarna 2x10, en ten slotte 2x12.

Toen ik begon met squatten, deed ik dat met 2 dumbbells van elk 8 kilo. Toen ik eenmaal gemakkelijk 2x12 herhalingen kon doen, voerde ik het gewicht op naar 2x10 kilo, vervolgens 12 kilo en inmiddels squat ik met 2x18 kilo (ruim 2 jaar later).

Het belangrijkste is dat je houding en techniek goed zijn. Daarom is het slim om niet meteen heel zwaar te beginnen.

Krachttraining moet je gewoon gaan dóen voordat je allerlei schema's en theorieën gaat toepassen; je ontdekt gaandeweg vanzelf hoe het voor jou werkt. Ik blijf het bijvoorbeeld nog steeds lastig vinden om de juiste balans te vinden; soms ben ik de dag na een training zó moe dat ik eigenlijk de hele dag in bed moet blijven :D Maar waar dat nou door komt... geen idee. Andere keren voel ik me juist extreem uitgerust en energiek, terwijl ik altijd min of meer dezelfde krachtsinspanning lever, dus dat is gewoon een kwestie van experimenteren.

Ik denk dat BBB-trainingen niet echt bestaan als je aan krachttraining doet - je traint in principe je hele lichaam, en daar horen buik, benen en billen vanzelfsprekend bij. Bepaalde compoundoefeningen (waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk traint) zijn in dat opzicht ideaal. Je hoeft nooit specifieke buikspieroefeningen te doen, omdat je buikspieren bij heel veel andere oefeningen - squat, lunges, deadlift, etc - al zwaar genoeg getraind worden, en dan pak je bovendien benen en billen ook nog mee.

Kortom: gewoon beginnen en braaf 3x per week trainen, dan zie je sowieso resultaat ^O^
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:55:33 #105
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149125671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:56 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Klopt, minder herhalingen met meer gewicht is het idee. Het hangt er vanaf of je met losse gewichten traint (beter én leuker :) ) of met toestellen, maar het principe is in beide gevallen hetzelfde: je richt je op 10 tot 12 herhalingen en dat doe je 2 tot 3 sets, afhankelijk van de hoeveelheid oefeningen die je in totaal doet. Een training van 45 minuten (exclusief korte warming up en cool down) is een goed begin.

Zeg dat je een full body training doet, dan zou ik 2x10 herhalingen aanhouden als basis. Maar je wilt proberen zwaarder te trainen, en dus begin je dan met 2x8, en dat bouw je op naar 2x10 en ten slotte 2x12. Als dat je na verloop van tijd goed afgaat, neem je een zwaarder gewicht en begin je weer met 2x8, daarna 2x10, en ten slotte 2x12.

Toen ik begon met squatten, deed ik dat met 2 dumbbells van elk 8 kilo. Toen ik eenmaal gemakkelijk 2x12 herhalingen kon doen, voerde ik het gewicht op naar 2x10 kilo, vervolgens 12 kilo en inmiddels squat ik met 2x18 kilo (ruim 2 jaar later).

Het belangrijkste is dat je houding en techniek goed zijn. Daarom is het slim om niet meteen heel zwaar te beginnen.

Krachttraining moet je gewoon gaan dóen voordat je allerlei schema's en theorieën gaat toepassen; je ontdekt gaandeweg vanzelf hoe het voor jou werkt. Ik blijf het bijvoorbeeld nog steeds lastig vinden om de juiste balans te vinden; soms ben ik de dag na een training zó moe dat ik eigenlijk de hele dag in bed moet blijven :D Maar waar dat nou door komt... geen idee. Andere keren voel ik me juist extreem uitgerust en energiek, terwijl ik altijd min of meer dezelfde krachtsinspanning lever, dus dat is gewoon een kwestie van experimenteren.

Ik denk dat BBB-trainingen niet echt bestaan als je aan krachttraining doet - je traint in principe je hele lichaam, en daar horen buik, benen en billen vanzelfsprekend bij. Bepaalde compoundoefeningen (waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk traint) zijn in dat opzicht ideaal. Je hoeft nooit specifieke buikspieroefeningen te doen, omdat je buikspieren bij heel veel andere oefeningen - squat, lunges, deadlift, etc - al zwaar genoeg getraind worden, en dan pak je bovendien benen en billen ook nog mee.

Kortom: gewoon beginnen en braaf 3x per week trainen, dan zie je sowieso resultaat ^O^
Thanks voor je reactie!

Om wat info te geven:
Ik train nu idd voornamelijk met losse gewichten/barbell. Af en toe op een apparaat, maar momenteel is dat alleen deze:

En de leg press. Verder doe ik squats, lunges, deadlift (soms normaal soms stiff leg) en hip thrusts en step ups.
Ik heb begrepen dat verschillende oefeningen per keer belangrijk zijn, dus niet elke training hetzelfde doen qua oefeningen. Ik wil er dus nog een aantal bij ''verzinnen'' en het dan opsplitsen in tweeën. Alle oefeningen die ik net noemde doe ik met gewicht. Het meeste moeite heb ik met squats, ik merk dat ik na een aantal herhalingen mijn knieën naar binnen ga buigen, ondanks dat het lijkt alsof het gewicht niet te zwaar is voor me. Ik begrijp dit niet zo goed. De rest van de oefeningen gaat goed, maar geloof dat ik best meer gewicht kan doen. Deadliften en hip thrusts doe ik nu met 25kg wat volgens mij echt te licht is, lunges doe ik met in iedere hand 6kg.

Ik doe geen full body workouts, ik pak 1 dag buik (thuis), 1 dag benen/billen, 1 dag buik en armen, en de bedoeling was dan om dan weer 1 dag benen/billen te pakken samen met armen/schouders, maar dat is dus ook een beetje m'n vraag nu; is het verstandig om maandag én vrijdag benen/billen te trainen of moet ik het bij 1 dag in de week laten?

En ja, precies, met die dingen pak ik inderdaad ook rug enz mee. Maar hip thrusts enz zijn toch wel vrij specifiek voor de billen, toch?
pi_149128499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:55 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat verschillende oefeningen per keer belangrijk zijn, dus niet elke training hetzelfde doen qua oefeningen.
Dit klopt zeker niet.

quote:
Het meeste moeite heb ik met squats, ik merk dat ik na een aantal herhalingen mijn knieën naar binnen ga buigen, ondanks dat het lijkt alsof het gewicht niet te zwaar is voor me. Ik begrijp dit niet zo goed.
Dat is gebruikelijk wanneer je moe wordt, mijn vriendin doet dit ook bij het squatten. Je kunt dit voorkomen door actief je knieen naar buiten te duwen.

quote:
maar dat is dus ook een beetje m'n vraag nu; is het verstandig om maandag én vrijdag benen/billen te trainen of moet ik het bij 1 dag in de week laten?
Het is verstandig elke dag (3x per week) full body te doen.

quote:
Ik doe geen full body workouts, ik pak 1 dag buik (thuis), 1 dag benen/billen, 1 dag buik en armen, en de bedoeling was dan om dan weer 1 dag benen/billen te pakken samen met armen/schouders
Doe je lichaam een plezier en train elke keer gewoon alles, eventueel met een kleine nadruk op je favoriete plekken.

quote:
En ja, precies, met die dingen pak ik inderdaad ook rug enz mee. Maar hip thrusts enz zijn toch wel vrij specifiek voor de billen, toch?
Ja, mits je actief je glutes gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nic1 op 28-01-2015 03:36:36 ]
pi_149130556
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:34 schreef Nadine26 het volgende:

:D Misschien niet per se gespierd (ik kan niet onder dat T-shirt kijken) maar dit lijkt me voor veel mannen toch wel iets om naar te streven? Ik begin nu wel benieuwd te worden hoe jij eruit ziet })
meeste mensen komen binnen een jaar (veel) verder dan dat hoor
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:18:59 #108
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149134708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 03:09 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dit klopt zeker niet.

[..]

Dat is gebruikelijk wanneer je moe wordt, mijn vriendin doet dit ook bij het squatten. Je kunt dit voorkomen door actief je knieen naar buiten te duwen.

[..]

Het is verstandig elke dag (3x per week) full body te doen.

[..]

Doe je lichaam een plezier en train elke keer gewoon alles, eventueel met een kleine nadruk op je favoriete plekken.

[..]

Ja, mits je actief je glutes gebruikt.
Dit begrijp ik dus niet. Ik lees online dus zowat overal dat het het beste is om een spiergroep 1x per week optimaal te trainen. Ook omdat je spieren 96 uur nodig zijn om te herstellen, dit bevordert de spiergroei en is dus kennelijk het meest effectief.

Waarom zeg jij dan juist dat 3x per week full body weer het beste is? :P
  woensdag 28 januari 2015 @ 13:13:54 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149136107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:18 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dus niet. Ik lees online dus zowat overal dat het het beste is om een spiergroep 1x per week optimaal te trainen. Ook omdat je spieren 96 uur nodig zijn om te herstellen, dit bevordert de spiergroei en is dus kennelijk het meest effectief.

Waarom zeg jij dan juist dat 3x per week full body weer het beste is? :P
Het ligt volledig aan hoe zwaar je traint en met welke intensiteit je traint hoe lang je nodig hebt om te herstellen. De split is eigenlijk nogal overhyped, de meeste mensen trainen bij lange na niet zwaar en intensief genoeg om met een split schema te trainen.

Een split schema is verzonnen door pro BB's die langere tijd nodig hadden om te herstellen. Daarvoor trainde iedereen op een full body schema. Full body werkt voor 90% van de mensen stukken beter dan een split schema, tenzij je dus heel zwaar en intensief trained.
pi_149136828
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ligt volledig aan hoe zwaar je traint en met welke intensiteit je traint hoe lang je nodig hebt om te herstellen. De split is eigenlijk nogal overhyped, de meeste mensen trainen bij lange na niet zwaar en intensief genoeg om met een split schema te trainen.

Een split schema is verzonnen door pro BB's die langere tijd nodig hadden om te herstellen. Daarvoor trainde iedereen op een full body schema. Full body werkt voor 90% van de mensen stukken beter dan een split schema, tenzij je dus heel zwaar en intensief trained.
Dat denk ik ook :Y

Afgezien daarvan: als je net begint met krachttrainen, is het een beetje overambitieus om meteen op vrijwel dagelijkse basis tot het gaatje te willen gaan.

Ik heb me trouwens altijd afgevraagd hoe mensen dat überhaupt doen, een lange (zeg: 45 minuten) splittraining. Ik zou met de beste wil van de wereld geen 45 minuten benen/billen kunnen trainen, tenzij ik een brancard laat klaarzetten en me naar huis laat dragen :+
pi_149136858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:37 schreef 16meter het volgende:

[..]

meeste mensen mannen komen binnen een jaar (veel) verder dan dat hoor
pi_149136909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Afgezien daarvan: als je net begint met krachttrainen, is het een beetje overambitieus om meteen op vrijwel dagelijkse basis tot het gaatje te willen gaan.

Ik heb me trouwens altijd afgevraagd hoe mensen dat überhaupt doen, een lange (zeg: 45 minuten) splittraining. Ik zou met de beste wil van de wereld geen 45 minuten benen/billen kunnen trainen, tenzij ik een brancard laat klaarzetten en me naar huis laat dragen :+
5 minuten per oefening, laten we zeggen 10 oefeningen voor benen/billen. Is niet zo raar toch?
pi_149137184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:18 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dus niet. Ik lees online dus zowat overal dat het het beste is om een spiergroep 1x per week optimaal te trainen.
Is onzin. Waar heb je dat gelezen?
  woensdag 28 januari 2015 @ 13:55:24 #114
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149137189
quote:

[..]

Dat valt toch wel mee? Ik zit snel op de 45 min met de oefeningen die ik hierboven ergens opnoemde met het gewicht wat ik erbij zette. Nou stelt dat gewicht uiteraard ook nog niet zoveel voor, maar dat is omdat ik net 2 weken bezig ben :P
  woensdag 28 januari 2015 @ 13:56:12 #115
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149137213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Is onzin. Waar heb je dat gelezen?
Ik heb nu even geen tijd om uitgebreid de linkjes erbij te gaan halen, maar eigenlijk op bijna alle sites waar ik op googelde voor trainingsschema's vrouwen krachttraining en voeding pre en after workout etc :P
Overal kwam ik daar haast weer op uit :P Daarnaast hebben ook verschillende trainende personen dit tegen me gezegd.
pi_149137324
Geen wetenschappelijke bronnen, zeker?

Wat trainende personen elkaar vertellen zegt helemaal niks.

En je moet ook niet zoeken op 'trainingsschema's voor vrouwen'. Doe gewoon Starting Strength, ofzo.

[ Bericht 41% gewijzigd door 16meter op 28-01-2015 14:07:36 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:03:38 #117
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149137400
Gewoon drie keer in de week full body. 3 setjes 8 herhalingen. Wanneer je 10 herhalingen kan, gewicht verhogen.
pi_149137561
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:45 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

5 minuten per oefening, laten we zeggen 10 oefeningen voor benen/billen. Is niet zo raar toch?
Nou... laten we zeggen:

splitsquat 3x10 + zagen 2x10
step ups 3x10 + chest press 2x10
walking lunges 2x24 + fly's 2x10
deadlift 2x8 + pull overs 2x10
hip thrusts 3x10 + tricep kickback 2x10
hip extension, seated 2x20
back extension 3x20

Dit heb ik vanochtend gedaan, en DAN ben ik inderdaad wel een uur bezig. Als ik mijn been/bil-oefening zou uitbreiden (of verdubbelen, in feite), zou dat veel te zwaar zijn.

Los daarvan vind ik het gewoon fijn om AL mijn spieren te voelen na een training; het mooie van fullbody trainingen is juist dat buikspieroefeningen helemaal niet meer nodig zijn - je traint gewoon alles en ik denk dat je daardoor ook een beter (want totaal getraind) lichaam krijgt. Mannen zijn vaak eindeloos bezig met allerhande arm-, rug- en schouderoefeningen, maar om écht sterker te worden, heb je ook (net zoveel) kracht nodig in benen en billen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:09:12 #119
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149137568
quote:

[..]

Ik ben al snel meer dan 20 minuten bezig met squats. Als ik een split schema doe ben ik meestal meer dan een uur bezig, en dan moet ik flink doorgaan anders wordt het anderhalf uur.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:11:13 #120
356891 Abed
hooggeleid
pi_149137640
Wel chill dat de januari n00bs langzaam weer verdwenen zijn.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:13:22 #121
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149137713
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben al snel meer dan 20 minuten bezig met squats. Als ik een split schema doe ben ik meestal meer dan een uur bezig, en dan moet ik flink doorgaan anders wordt het anderhalf uur.
20 minuten met squats? Hoe dan? Als je bijv 3x10 doet ben je daar toch geen 20 minuten mee bezig?
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:19 #122
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149137746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:00 schreef 16meter het volgende:
Geen wetenschappelijke bronnen, zeker?

Wat trainende personen elkaar vertellen zegt helemaal niks.

En je moet ook niet zoeken op 'trainingsschema's voor vrouwen'. Doe gewoon Starting Strength, ofzo.
Ik zal later eens proberen die sites terug te vinden oke?
Ach ja ik googelde gewoon van alles en kwam toen op verscheidene dingen uit.
Maar als wat trainende personen elkaar vertellen niks zegt, hoe kan ik dan jouw aanraden wel serieus nemen? :P Jij bent toch ook een trainende persoon? :P
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:17:45 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149137843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:13 schreef VeerEli het volgende:
20 minuten met squats? Hoe dan? Als je bijv 3x10 doet ben je daar toch geen 20 minuten mee bezig?
Telkens ca. 1 minuut voor de set en 3-5 minuten pauze. Tel daar 5 minuten bij op voor het klaarzetten en opbergen van de baar, en je hebt maar 4 sets nodig voor 20 minuten. Dan heb je ook nog geen warm-up gedaan...
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:17:50 #124
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149137848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:13 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Lege bar 1 x ~15
40 kilo 1 x 10
60 kilo 2 x 10
80 kilo 1 x 10
100 kilo 2 x 5
110 kilo 1 x 3
60 kilo 1 x 20

Dan ben je wel even bezig. :P
pi_149137872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Telkens ca. 1 minuut voor de set en 3-5 minuten pauze. Tel daar 5 minuten bij op voor het klaarzetten en opbergen van de baar, en je hebt maar 4 sets nodig voor 20 minuten. Dan heb je ook nog geen warm-up gedaan...
Dit.
pi_149137882
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Echt? 20 minuten met squats? Komt dat doordat je met een barbell traint en je steeds dat ding moet terugleggen? Ik pak gewoon 2 dumbbells, doe 10 squats, rust een minuutje uit en doe het dan nog eens twee keer. Dat kost me in totaal denk ik 5 minuten.

Overigens wil ik heel graag leren met een barbell te squatten, maar ik durf het niet zo goed aan. Vreemd, maar op mijn sportschool doet helemaal niemand dat. Er zijn wel barbells, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik snap alleen niet hoe je - als je in je eentje traint, zoals ik - dat loodzware ding weer op zijn plek krijgt terwijl je met je rug naar de muur staat en je dus niet kunt zien wat je doet.

Problemen, problemen O-)
pi_149137895
Squats doe je in een squatrack, waar je de bar uitloopt. Je staat nooit met je rug naar het rek toe. Meestal kun je in een spiegel zien wat je doet.
pi_149137950
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:19 schreef 16meter het volgende:
Dumbbell squats zijn geen squats.
Ook niet als ik de dumbbells op mijn schouders houd? :'(
pi_149137978
Lijkt me niet echt een manier om met een load te kunnen trainen die hoog genoeg is voor een goede trainingsprikkel.
pi_149137990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:08 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou... laten we zeggen:

splitsquat 3x10 + zagen 2x10
step ups 3x10 + chest press 2x10
walking lunges 2x24 + fly's 2x10
deadlift 2x8 + pull overs 2x10
hip thrusts 3x10 + tricep kickback 2x10
hip extension, seated 2x20
back extension 3x20

Dit heb ik vanochtend gedaan, en DAN ben ik inderdaad wel een uur bezig. Als ik mijn been/bil-oefening zou uitbreiden (of verdubbelen, in feite), zou dat veel te zwaar zijn.

Los daarvan vind ik het gewoon fijn om AL mijn spieren te voelen na een training; het mooie van fullbody trainingen is juist dat buikspieroefeningen helemaal niet meer nodig zijn - je traint gewoon alles en ik denk dat je daardoor ook een beter (want totaal getraind) lichaam krijgt. Mannen zijn vaak eindeloos bezig met allerhande arm-, rug- en schouderoefeningen, maar om écht sterker te worden, heb je ook (net zoveel) kracht nodig in benen en billen.
Als je benen apart traint betekend niet dat je die minder traint. Denk dat vooral variatie belangrijk is. Dus een tijdje full body is idd wel aan te raden maar niet alleen maar.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:22:33 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149138003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Echt? 20 minuten met squats? Komt dat doordat je met een barbell traint en je steeds dat ding moet terugleggen? Ik pak gewoon 2 dumbbells, doe 10 squats, rust een minuutje uit en doe het dan nog eens twee keer. Dat kost me in totaal denk ik 5 minuten.

Overigens wil ik heel graag leren met een barbell te squatten, maar ik durf het niet zo goed aan. Vreemd, maar op mijn sportschool doet helemaal niemand dat. Er zijn wel barbells, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik snap alleen niet hoe je - als je in je eentje traint, zoals ik - dat loodzware ding weer op zijn plek krijgt terwijl je met je rug naar de muur staat en je dus niet kunt zien wat je doet.

Problemen, problemen O-)
Zo doe je dat. (Hoewel Tessa wel erg sterk is. :P )

pi_149138020
Tessa ziet er ook niet heel vrouwelijk uit. Wel heel sterk, ja.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:24:47 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149138077
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:23 schreef 16meter het volgende:
Tessa ziet er ook niet heel vrouwelijk uit. Wel heel sterk, ja.
Dat krijg je als je dezelfde 'sups' als George neemt en met hem aan de diner tafel zit. :P
pi_149138205
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zo doe je dat. (Hoewel Tessa wel erg sterk is. :P )

Tessa's bovenbenen profiteren zo te zien behoorlijk mee van deze oefening :+

Hoe dan ook: ik probeer mijn gym te visualiseren en zie dit squatrek inderdaad voor me, al is het wel kleiner. De barbells zijn ook kleiner, maar aangezien we niet allemaal zo sterk hoeven zijn als Tessa, moet dat voor mij genoeg zijn. Ik ga het volgende keer proberen :P
pi_149138463
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:21 schreef 16meter het volgende:
Lijkt me niet echt een manier om met een load te kunnen trainen die hoog genoeg is voor een goede trainingsprikkel.
Mijn trainingsprikkel voelt prima aan :D

Maar je hebt gelijk, in zo verre dat squatten (of een variant daarop) met dumbbells op een bepaald moment onvermijdelijk te zwaar wordt; ik zak inmiddels bijna met dumbbells en al door de vloer :{

Het is denk ik wel een goede manier om de techniek onder de knie te krijgen. En ik blijf squatten lastig vinden; het is de enige oefening die nog wel eens fout gaat, waardoor ik rugpijn krijg. Ik wacht nog steeds op het verlossende 'Aha!'-moment, dat ik bij deadlifts bijvoorbeeld wel heb gehad: ineens begreep (of: voelde) ik ècht wat het idee was. Daarom durf ik squatten met een barbell niet aan, want je hangt toch een beetje in je hielen en ik ben bang om achterover te klappen met die enorme stang :@
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:40:43 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149138528
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hoe dan ook: ik probeer mijn gym te visualiseren en zie dit squatrek inderdaad voor me, al is het wel kleiner. De barbells zijn ook kleiner, maar aangezien we niet allemaal zo sterk hoeven zijn als Tessa, moet dat voor mij genoeg zijn. Ik ga het volgende keer proberen :P
Big girl. Je moet d'r kont eens zien. :P

Het is aan te raden om wat filmpjes te kijken voor je form. Deze bv.

Wat ook goed werkt om goede form te leren is goblet squats.

woensdag 28 januari 2015 @ 14:42:07 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149138574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:38 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Mijn trainingsprikkel voelt prima aan :D

Maar je hebt gelijk, in zo verre dat squatten (of een variant daarop) met dumbbells op een bepaald moment onvermijdelijk te zwaar wordt; ik zak inmiddels bijna met dumbbells en al door de vloer :{

Het is denk ik wel een goede manier om de techniek onder de knie te krijgen. En ik blijf squatten lastig vinden; het is de enige oefening die nog wel eens fout gaat, waardoor ik rugpijn krijg. Ik wacht nog steeds op het verlossende 'Aha!'-moment, dat ik bij deadlifts bijvoorbeeld wel heb gehad: ineens begreep (of: voelde) ik ècht wat het idee was. Daarom durf ik squatten met een barbell niet aan, want je hangt toch een beetje in je hielen en ik ben bang om achterover te klappen met die enorme stang :@
Als je in je hielen hangt heb je het gewicht te ver naar achteren, je zou je hele voet moeten gebruiken.
pi_149138987
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Big girl. Je moet d'r kont eens zien. :P

Maar zij traint waarschijnlijk met een ander doel dan de meeste vrouwen - bijvoorbeeld: het overmeesteren van George (en dat moet haar wel lukken) :+
quote:
Het is aan te raden om wat filmpjes te kijken voor je form. Deze bv.

Wat ook goed werkt om goede form te leren is goblet squats.

O, heel fijn, dank je ^O^

edit: kijken naar dat tweede filmpje doet al pijn :X
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:06:25 #139
157922 fathank
pi_149139348

Even goed kijken. Barbell moet ten allentijde in een rechte lijn naar beneden gaan, boven de bal van je voet ongeveer. Je knieën mogen wel voorbij je knieën komen, in tegenstelling tot wat 99% van de instructeurs je zal proberen wijs te maken. Anders kun je namelijk niet recht met de barbell naar beneden en wordt het meer een goodmorning ipv een squat.
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:04:53 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149143007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Tessa. :P

SPOILER
Maar inderdaad, zij trained puur voor kracht.

Asha (West Australie), ook een grote meid. :P https://www.facebook.com/(...)tion=profile_browser

[ Bericht 8% gewijzigd door Snakey op 28-01-2015 17:13:53 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:05:11 #141
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149143017
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Lege bar 1 x ~15
40 kilo 1 x 10
60 kilo 2 x 10
80 kilo 1 x 10
100 kilo 2 x 5
110 kilo 1 x 3
60 kilo 1 x 20

Dan ben je wel even bezig. :P
Ah ja op die manier.. :P
pi_149145824
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tessa. :P

SPOILER
Maar inderdaad, zij trained puur voor kracht.

Asha (West Australie), ook een grote meid. :P https://www.facebook.com/(...)tion=profile_browser
Met alle respect, maar Asha heeft dikke (compleet met putjes) bovenarmen, geen gespierde bovenarmen -O- Hoe kan dat? En hoe kan het dat Tessa zo eh... stevig is als ze zo zwaar traint? Of heeft kracht niks te maken met fitheid/gespierdheid?

Maar even tussen ons: vind jij deze vrouwen mooi/aantrekkelijk?

@fathank: dank voor de tip ^O^
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:52:25 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149145977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:46 schreef Nadine26 het volgende:
Met alle respect, maar Asha heeft dikke (compleet met putjes) bovenarmen, geen gespierde bovenarmen -O- Hoe kan dat? En hoe kan het dat Tessa zo eh... stevig is als ze zo zwaar traint? Of heeft kracht niks te maken met fitheid/gespierdheid?
Powerlifters lijken wel vaker dik. Dat komt vooral omdat ze een relatief hoog vetpercentage hebben. Dan lijk je al snel dik omdat er minder spierdefinitie is.

Op deze foto zie je duidelijk dat haar bovenarmen toch een stuk meer spier bevatten dan op het eerste gezicht lijkt (tenzij ze haar vet kan aanspannen):
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:01:35 #144
157922 fathank
pi_149146249
quote:

[..]

Spieren onder een speklaag zijn nog steeds spieren ook al zie je ze niet.
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:15:54 #145
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149146840
quote:

[..]

Hun doel is niet hun uiterlijk te verbeteren, maar zo sterk mogelijk worden. Meer vet heeft hierbij 2 voordelen.

-Bij een hoger vetpercentage kan je meer spiermassa onderhouden.
-Je gewicht is te gebruiken als tegengewicht, op die manier heb je ook een voordeel om meer gewicht op te tillen of te compenseren.

Vandaar dat de meeste sporten ook worden onderverdeeld in gewichtklasses (boksen, judo, olympisch gewichtheffen, powerliften etc.)

En je laatste vraag, would not hit/10
Verbo is terug?
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:26:54 #146
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149147294
quote:

Het zou iets minder mogen, maar ik hou daar wel van ja. :D
pi_149153599
Oké, duidelijk.

Powerlifting is een vak apart :o

Toch zit die speklaag me dwars. Dat het niet mooi is (volgens sommigen, uiteraard 8-) ), maakt verder niks uit, maar het kan toch nooit echt gezond zijn? Tessa moet letterlijk eten als een beest om met zulke zware trainingen toch zo'n hoog vetpercentage te hebben.

Maar goed, ik geef toe: (top)sport is meestal ook helemaal niet gezond. En daar lijkt dit me dan een mooi voorbeeld van.

Om mijn laatste vraag zelf ook maar te beantwoorden: nee, dit vind ik echt niet mooi of inspirerend, hoewel die billen spectaculair zijn, maar met zulke benen eronder (over de armen heb ik het dan nog niet eens) gaat het 'wow'-effect wel een beetje verloren -O-
pi_149160219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:38 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op het verlossende 'Aha!'-moment, dat ik bij deadlifts bijvoorbeeld wel heb gehad: ineens begreep (of: voelde) ik ècht wat het idee was. Daarom durf ik squatten met een barbell niet aan, want je hangt toch een beetje in je hielen en ik ben bang om achterover te klappen met die enorme stang :@
Dat gaat niet gebeuren tot je daadwerkelijk gaat squatten, ipv gepruts met db's. :)

Maar je hoeft niet meteen zwaar te gaan. Mijn vriendin begon met een korte stang van 10kg, werkte omhoog tot ze met een normale barbell kon squatten en zit nu op 50kg (ze weegt zelf 51kg).
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:21:30 #149
157922 fathank
pi_149163762
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef Nadine26 het volgende:
Oké, duidelijk.

Powerlifting is een vak apart :o

Toch zit die speklaag me dwars. Dat het niet mooi is (volgens sommigen, uiteraard 8-) ), maakt verder niks uit, maar het kan toch nooit echt gezond zijn? Tessa moet letterlijk eten als een beest om met zulke zware trainingen toch zo'n hoog vetpercentage te hebben.

Maar goed, ik geef toe: (top)sport is meestal ook helemaal niet gezond. En daar lijkt dit me dan een mooi voorbeeld van.

Om mijn laatste vraag zelf ook maar te beantwoorden: nee, dit vind ik echt niet mooi of inspirerend, hoewel die billen spectaculair zijn, maar met zulke benen eronder (over de armen heb ik het dan nog niet eens) gaat het 'wow'-effect wel een beetje verloren -O-
Voor dat je zulke benen hebt ontwikkeld zijn de meeste mensen al 38x afgehaakt dus doe maar gewoon braaf je barbell squats ipv gerommel in de marge met 2 dumbells in je hand.

pi_149168186
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:58 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren tot je daadwerkelijk gaat squatten, ipv gepruts met db's. :)

Maar je hoeft niet meteen zwaar te gaan. Mijn vriendin begon met een korte stang van 10kg, werkte omhoog tot ze met een normale barbell kon squatten en zit nu op 50kg (ze weegt zelf 51kg).
I'm impressed :Y

Dat wil ik ook! Maar eerst rustig oefenen. Voor je het weet kan ik het ook zonder handen :7
pi_149169795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:09 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat wil ik ook! Maar eerst rustig oefenen.
Als je het niet doet, oefen je ook niet.
pi_149172556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:05 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als je het niet doet, oefen je ook niet.
Nee, da's logisch (zou Louis van Gaal zeggen) :D Maar ik GA het toch doen?! Met de beste voornemens en bedoelingen?!
pi_149174781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:36 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, da's logisch (zou Louis van Gaal zeggen) :D Maar ik GA het toch doen?! Met de beste voornemens en bedoelingen?!
Ai... bijna.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:43:15 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_149176452
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149235788
quote:
:Y)

@Multiply: Cruijff? :@ 8)7

Intussen heb ik het squatrek op mijn sportschool serieus bestudeerd en ook aangeraakt maar gekker dan dat is het nog niet geworden; ik snap niet hoe het werkt. Ga ik staan zoals de mensen in jullie filmpjes, dan loop ik het risico om achterover, dwars over de balustrade, naar beneden te lazeren, bovenop een onschuldige hardloper of roeier. Ga ik andersom staan, dan zie ik mezelf weliswaar in de spiegel, maar dan bevindt de barbell zich achter me en kan ik dus niet zien hoe ik hem terug moet leggen. De man die ik bij het rek zag squatten, deed het inderdaad op die manier: met zijn rug naar het rek toe, gezicht richting spiegel. Het zal geen toeval zijn geweest dat hij de barbell scheef had teruggehangen :+

Jongens, dit wordt een meerjarenproject, ben ik bang O-)

Tenzij ik een instructeur vraag om me te helpen, dus dat wordt de volgende stap. Intussen oefen ik rustig verder met de gobelet squats.
pi_149235959
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Intussen heb ik het squatrek op mijn sportschool serieus bestudeerd en ook aangeraakt maar gekker dan dat is het nog niet geworden; ik snap niet hoe het werkt. Ga ik staan zoals de mensen in jullie filmpjes, dan loop ik het risico om achterover, dwars over de balustrade, naar beneden te lazeren, bovenop een onschuldige hardloper of roeier. Ga ik andersom staan, dan zie ik mezelf weliswaar in de spiegel, maar dan bevindt de barbell zich achter me en kan ik dus niet zien hoe ik hem terug moet leggen. De man die ik bij het rek zag squatten, deed het inderdaad op die manier: met zijn rug naar het rek toe, gezicht richting spiegel. Het zal geen toeval zijn geweest dat hij de barbell scheef had teruggehangen :+

Tenzij ik een instructeur vraag om me te helpen, dus dat wordt de volgende stap. Intussen oefen ik rustig verder met de gobelet squats.
Je hebt geen eens een spiegel nodig bij squats, want je kijkt naar beneden naar een punt op de grond.

Leg die stang bovenop je traps, trek de bar welisware uit elkaar zodat je bovenrug spanning creeerd, borst naar voren, overhand thumbless grip, valsalva maneuvre voor je ademhaling en buikspier spanning en squat naar beneden door met je huip naar achter te gaan ipv je knieen naar voren, zodat je dus gaat zitten.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:37:59 #157
157922 fathank
pi_149236488
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hoe ingewikkeld kan een squatrack zijn :')

Wat valt er niet aan te snappen?
pi_149237187
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoe ingewikkeld kan een squatrack zijn :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat valt er niet aan te snappen?
_O- Ik zeg altijd: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :Y)

Het squatrek als fenomeen snap ik nu wel: op mijn sportschool staat no.2 (van jouw plaatjes), maar de oefening zelf is best wel een doordenkertje als ik BredeBroeder mag geloven:

quote:
Leg die stang bovenop je traps, trek de bar welisware uit elkaar zodat je bovenrug spanning creeerd, borst naar voren, overhand thumbless grip, valsalva maneuvre voor je ademhaling en buikspier spanning en squat naar beneden door met je huip naar achter te gaan ipv je knieen naar voren, zodat je dus gaat zitten.
Ik ga me even concentreren op de valsava manoeuvre voor mijn ademhaling :%
  zaterdag 31 januari 2015 @ 15:10:12 #159
253447 Ethanolic
pi_149237310
Jezus :')
Deathlift or Die.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 15:31:22 #160
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_149237893
Squatten is heel simpel joh. Doe alsof je gaat zitten op een heel laag krukje, en sta dan weer op. ;p
WFPB!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 15:39:39 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149238088
Gewoon doen alsof je zit te plassen in de struiken. En dan weer opstaan. En weer plassen. En weer opstaan. Etc. Maar dan met een stuk ijzer in je nek.
pi_149238409
pi_149239150
quote:
High-bar :7
pi_149239339
Altijd zorgen dat je vooruit kunt lopen om de stang terug te leggen, ook als dit betekent dat je hierdoor met je rug naar de spiegel staat. Makkelijker en veiliger.

pi_149250629
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:35 schreef Mieshka het volgende:
Altijd zorgen dat je vooruit kunt lopen om de stang terug te leggen, ook als dit betekent dat je hierdoor met je rug naar de spiegel staat. Makkelijker en veiliger.

Dank ^O^

Kijk, alleen al door dit filmpje wordt duidelijk dat het helemaal niet zo simpel is, dat squatten :s) Komt toch een hoop techniek & verstand bij kijken. En daar kunnen mensen dan arrogant over doen, maar arrogantie brengt een mens uiteindelijk ook niet verder :Y)

Toevallig zie je dat uitgerekend in deze januarimaand weer vaak genoeg in de sportschool: onsportieve, iets te dikke mannen die een jaar lang bier hebben gehesen, en die nu ineens losgaan met een kettlebell waar ze hele rare, ongecoördineerde bewegingen mee maken, min of meer voor de vuist weg, met gekromde rug en gebogen schouders, en zelfs ik - als leek - kan dan zien dat de fysiotherapeut weer gouden zaken gaat doen :|W

Dus... lach maar *)
  zondag 1 februari 2015 @ 06:48:49 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149255247
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank ^O^

Kijk, alleen al door dit filmpje wordt duidelijk dat het helemaal niet zo simpel is, dat squatten :s) Komt toch een hoop techniek & verstand bij kijken. En daar kunnen mensen dan arrogant over doen, maar arrogantie brengt een mens uiteindelijk ook niet verder :Y)

Toevallig zie je dat uitgerekend in deze januarimaand weer vaak genoeg in de sportschool: onsportieve, iets te dikke mannen die een jaar lang bier hebben gehesen, en die nu ineens losgaan met een kettlebell waar ze hele rare, ongecoördineerde bewegingen mee maken, min of meer voor de vuist weg, met gekromde rug en gebogen schouders, en zelfs ik - als leek - kan dan zien dat de fysiotherapeut weer gouden zaken gaat doen :|W

Dus... lach maar *)
Squatten is niet moeilijk. Perfect squatten is moeilijk - iets perfect doen is altijd moeilijk -, maar je hoeft niet perfect te kunnen squatten om effectief en veilig te squatten. Met lege stang beginnen, zorgen dat je de basics onder de knie krijgt (dat gaat soberso nooit lukken zonder te oefenen) en zodra dat zover is, ga je je maar druk maken over de perfecte squatform.

Je bent momenteel smoesjes aan het verzinnen om het niet te hoeven doen. Wat wil je nou? Een strakke reet of het je hele leven lang uitstellen? Morgen naar de gym dus en lekker squatten.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:14:47 #167
63722 z80
I fink you freaky
pi_149258419
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank ^O^

Dus... lach maar *)
die mensen moet je ruim baan geven. het zijn de sponsoren voor ons. die nemen een jaar abbo en komen alleen de eerste 2 maanden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:43:50 #168
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149259176
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 06:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Je bent momenteel smoesjes aan het verzinnen om het niet te hoeven doen. Wat wil je nou? Een strakke reet of het je hele leven lang uitstellen?
Waar blijkt dat uit dan?
  zondag 1 februari 2015 @ 12:47:19 #169
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149259293
quote:
5s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit dan?
101 posts waarin ze klaagt dat het niet veilig of te moeilijk zou zijn. En dan deze post, waarin ze het voornemen heeft het te gaan doen:
quote:
  zondag 1 februari 2015 @ 12:49:32 #170
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149259363
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

101 posts waarin ze klaagt dat het niet veilig of te moeilijk zou zijn. En dan deze post, waarin ze het voornemen heeft het te gaan doen:

[..]

Ik lees blijkbaar iets anders dan. Ik lees dat ze het gaat doen, maar het om wat voor reden dan ook eng vindt.

Ik denk dat ze deze week gaat beginnen. :P
pi_149261534
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar ik woon niet in de gym, hè? Het voornemen is er, en vanochtend heb ik braaf 5 sets gobelet squats gedaan (met 16 kg) en geconstateerd dat ik met rechte rug bijna tot de grond kom, zoals die baby op het plaatje hierboven, dus de yogalessen waren niet voor niks, en het zelfvertrouwen groeit :) Moeilijk is het probleem niet, het probleem is de eerste stap richting squatrek. Ik ben een perfectionist en wil het inderdaad graag goed doen, niet eens omdat ik de koningin van de gym wil zijn, maar omdat mijn rug nog langer mee moet :P
pi_149261653
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:14 schreef z80 het volgende:

[..]

die mensen moet je ruim baan geven. het zijn de sponsoren voor ons. die nemen een jaar abbo en komen alleen de eerste 2 maanden.
:D Zo is dat. En met de nieuwe TRX- en kettlebell-hype halen de meesten die twee maanden niet eens; ze storten zich op die touwen alsof ze liever vandaag dan morgen een hernia hebben ;(
  zondag 1 februari 2015 @ 14:25:58 #173
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149262172
Stel je niet zo aan. Ga gewoon in je squat rek staan en oefen de beweging met barbell zonder gewicht.
pi_149262326
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:25 schreef hmmmz het volgende:
Stel je niet zo aan. Ga gewoon in je squat rek staan en oefen de beweging met barbell zonder gewicht.
Ja, papa :(
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:23:18 #175
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149331771
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, papa :(
En, al geprobeerd?
pi_149333585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:23 schreef hmmmz het volgende:

[..]

En, al geprobeerd?
Nee, vandaag heb ik thuis getraind. Ouderwetse dumbbellsquats. Overmacht, hè :P
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:59:38 #177
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149394288
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, vandaag heb ik thuis getraind. Ouderwetse dumbbellsquats. Overmacht, hè :P
En, al geprobeerd?
pi_149396865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

En, al geprobeerd?
:D Het begint een beetje een halszaak te worden... maar leuk dat je het vraagt en...

Ja! *O*

Gewoon alleen met die stok, die trouwens niet eens zo licht was, en natuurlijk heb ik de kans pas gegrepen toen de ruimte helemaal LEEG was, zo'n sukkel ben ik dan wel, maar hoe dan ook kunnen we nu officieel zeggen: de kop is eraf. Nu nog met gewichten erop :')

Zeg, doet iemand van jullie wel eens back extensions op zo'n debiel toestel waarop je voorovergebogen gaat liggen, waarna je omhoog komt vanuit - als ik het goed heb begrepen - de heupen? Ik ben er sinds kort mee begonnen en weet niet precies of dit een zinvolle oefening is, als je ook swing squats/kettlebell swings en hip thrusters doet (en die oefeningen snap ik dan weer wél).
pi_149396924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:17 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

:D Het begint een beetje een halszaak te worden... maar leuk dat je het vraagt en...

Ja! *O*

Gewoon alleen met die stok, die trouwens niet eens zo licht was, en natuurlijk heb ik de kans pas gegrepen toen de ruimte helemaal LEEG was, zo'n sukkel ben ik dan wel, maar hoe dan ook kunnen we nu officieel zeggen: de kop is eraf. Nu nog met gewichten erop :')

Zeg, doet iemand van jullie wel eens back extensions op zo'n debiel toestel waarop je voorovergebogen gaat liggen, waarna je omhoog komt vanuit - als ik het goed heb begrepen - de heupen? Ik ben er sinds kort mee begonnen en weet niet precies of dit een zinvolle oefening is, als je ook swing squats/kettlebell swings en hip thrusters doet (en die oefeningen snap ik dan weer wél).
Doe maar ff rustig met die gewichten, eerst je form in orde krijgen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:19:53 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149396952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:17 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja! *O*

Het is voor je glutes (die enorme spieren in je kont), net als de hip thrusters. Wat swing squats/kettlebell swings zijn, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er betere oefeningen zijn voor je glutes, met name deadlliften. Dat zijn eigenlijk enorme staande hip thrusters met serieus gewicht waarbij je ook wat andere spieren meepakt.
pi_149397191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Doe maar ff rustig met die gewichten, eerst je form in orde krijgen.
Maar wie gaat mij vertellen of mijn form in orde is als ik 1) alleen train en er 2) geen spiegel in de buurt is waarin ik mezelf - en dan met name mijn rug - kan zien? :'(

Ik kijk natuurlijk naar de filmpjes/plaatjes die hier gepost zijn, maar mijn ervaring is dat de 'klik' bij krachttraining puur fysiek is: ineens VOEL je wat de bedoeling is. En dat kan best lang duren -O- En bij squats voel ik een behoorlijke spanning in mijn liezen - misschien moet ik daaraan wennen, of is dat een kwestie van even doorbijten?
pi_149397376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar wie gaat mij vertellen of mijn form in orde is als ik 1) alleen train en er 2) geen spiegel in de buurt is waarin ik mezelf - en dan met name mijn rug - kan zien? :'(

Ik kijk natuurlijk naar de filmpjes/plaatjes die hier gepost zijn, maar mijn ervaring is dat de 'klik' bij krachttraining puur fysiek is: ineens VOEL je wat de bedoeling is. En dat kan best lang duren -O- En bij squats voel ik een behoorlijke spanning in mijn liezen - misschien moet ik daaraan wennen, of is dat een kwestie van even doorbijten?
Maak een filmpje, zijaanzicht en laat dat hier zien of prive aan iemand, genoeg mensen die je kunnen helpen, voor wat je liezen? Je kunt je benen niet ver uit elkaar doen?
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:28:51 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_149397432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het niet gewoon iemand die bijvoorbeeld wat meer ervaren is in de sportschool. Zo moeilijk is dat toch niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149397973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is voor je glutes (die enorme spieren in je kont), net als de hip thrusters. Wat swing squats/kettlebell swings zijn, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er betere oefeningen zijn voor je glutes, met name deadlliften. Dat zijn eigenlijk enorme staande hip thrusters met serieus gewicht waarbij je ook wat andere spieren meepakt.
Deadliften gaat heel goed ^O^ Maar ik wil een beetje variatie, het wordt anders (3x fullbody per week) snel saai en dit leek me wel goed voor de afwisseling. En kettlebell swings/swing squats zijn gewoon squats waarbij je de kettlebell/dumbbell tussen je benen doorzwaait tijdens een squat en hem dan tot schouderhoogte opzwaait, en weer terug tussen je benen. Leuke oefening, vind ik :)

@BredeBroeder: je benen uit elkaar doen sans plus en je benen uit elkaar doen terwijl je met een zwaar gewicht op je nek omlaag zakt in een diepe hurkzit zijn volgens mij wel twee verschillende dingen :P In het tweede geval komt er enige spanning op je liezen te staan, toch?
Het filmpje is een goeie tip, ga ik doen.

@Caland: je hebt volkomen gelijk; probleem is wel dat vrijwel niemand squats doet op mijn sportschool (met een barbell, bedoel ik). Maar ik zal binnenkort eens een instructeur vragen om mee te kijken.
pi_149398055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hip thrust en deadlifts verschillen toch behoorlijk van elkaar, gezien de actieve insufficiëntie van de hamstrings en het positie van het bekken tijdens de hip thrust, wat o,a, zorgt voor een veel hogere glute activatie bij de hip thrust.
pi_149398171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:42 schreef Nadine26 het volgende:
ans plus en je benen uit elkaar doen terwijl je met een zwaar gewicht op je nek omlaag zakt in een diepe hurkzit zijn volgens mij wel twe
Hier, dit ben ik:

Zoiets moet je doen
pi_149398325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:44 schreef Rami. het volgende:

[..]

Hip thrust en deadlifts verschillen toch behoorlijk van elkaar, gezien de actieve insufficiëntie van de hamstrings en het positie van het bekken tijdens de hip thrust, wat o,a, zorgt voor een veel hogere glute activatie bij de hip thrust.
De hip thrust schijnt inderdaad DE oefening te zijn voor glutes, je leest niet anders en je hoort niet anders, hoewel ik me afvraag of het niet een beetje een hype is - laatst was er zelfs een trainer (van alle sterren en modellen en andere beroemde mensen op deze wereld O+ ) die bij Humberto Tan één cruciale oefening mocht voordoen, en jawel... de hipthrust.

Ik vind het een lastige oefening. Pijn aan je heupbotten :'(
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:58:22 #188
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149398506
Iemand ervaring met Epic van dedicated nutrition?
pi_149398588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:58 schreef hmmmz het volgende:
Iemand ervaring met Epic van dedicated nutrition?
Verboden op de markt.
pi_149398741
quote:
Wow :o _O_

Ik zie meteen al dat ik het niet goed doe. Jij zakt veel minder diep omlaag dan ik - en jouw borst leunt bijna op je bovenbenen in het tweede filmpje. Ik ga dus te diep omlaag, en mijn rug is te recht of te weinig gekanteld; vandaar waarschijnlijk het probleem met mijn liezen.

Overigens word ik in filmpje 2 wel afgeleid door de schermutselingen van de twee dealers op de achtergrond - wat doen ze?!
pi_149398789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

De hip thrust schijnt inderdaad DE oefening te zijn voor glutes, je leest niet anders en je hoort niet anders, hoewel ik me afvraag of het niet een beetje een hype is - laatst was er zelfs een trainer (van alle sterren en modellen en andere beroemde mensen op deze wereld O+ ) die bij Humberto Tan één cruciale oefening mocht voordoen, en jawel... de hipthrust.

Ik vind het een lastige oefening. Pijn aan je heupbotten :'(
Ja, Tom Barten deed een pelvic lift voor, waarbij je met het bovenlichaam op de grond ligt. Bij de hip thrust bevinden de schouders en het hoofd zich op een verhoging. De knie is bij beide oefeningen gebogen gedurende de hele beweging. Dit zorgt er voor dat de hamstring minder kan functioneren in het strekken van de heup, aangezien die spier (die zowel een beweging kan veroorzaken in de heup als in de knie) al actief is met het buigen van de knie. De bilspier moet nu veel meer doen om die heup toch te kunnen strekken.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren waardoor er zoveel bilspier activiteit is bij deze oefeningen, zoals de controle die je hebt over het bekken.

De stang op de heup kan inderdaad erg pijnlijk zijn en hier dien je mee op te passen, aangezien je bepaalde spieren die over de heup lopen zou kunnen irriteren. Een stevige pad/kussen om de stang biedt uitkomst.

De pelvic lift (of hip thrust), zoals die op tv werd voorgedaan zou je eventueel ook kunnen verzwaren op veel manieren, zonder daarbij een stang op je heup te leggen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:10:49 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149398909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:44 schreef Rami. het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Deadlifts zijn hip thrusts waarbij je ook wat andere spieren gebruikt. :P
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:11:44 #193
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149398936
Lama
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:15:49 #194
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149399067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:01 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Verboden op de markt.
Volgens mij niet:
http://www.bodyenfitshop.(...)ated-nutrition/epic/
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:21:23 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149399225
quote:
Unstoppable van Dedicated is verboden.
pi_149399470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wow :o _O_

Ik zie meteen al dat ik het niet goed doe. Jij zakt veel minder diep omlaag dan ik - en jouw borst leunt bijna op je bovenbenen in het tweede filmpje. Ik ga dus te diep omlaag, en mijn rug is te recht of te weinig gekanteld; vandaar waarschijnlijk het probleem met mijn liezen.

Overigens word ik in filmpje 2 wel afgeleid door de schermutselingen van de twee dealers op de achtergrond - wat doen ze?!
Stelletje sukkels :') Niet op letten

Trouwens mijn form op t 2e filmpje is niet zo heel best, was mijn 1e keer 5x 100KG, ik squat ook lowbar, jij wss highbar.
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:31:00 #197
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149399590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Unstoppable van Dedicated is verboden.
Aha, ik dacht al. Maargoed, Iemand ervaringen met Epic?
pi_149400133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef Rami. het volgende:

[..]

Ja, Tom Barten deed een pelvic lift voor, waarbij je met het bovenlichaam op de grond ligt. Bij de hip thrust bevinden de schouders en het hoofd zich op een verhoging. De knie is bij beide oefeningen gebogen gedurende de hele beweging. Dit zorgt er voor dat de hamstring minder kan functioneren in het strekken van de heup, aangezien die spier (die zowel een beweging kan veroorzaken in de heup als in de knie) al actief is met het buigen van de knie. De bilspier moet nu veel meer doen om die heup toch te kunnen strekken.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren waardoor er zoveel bilspier activiteit is bij deze oefeningen, zoals de controle die je hebt over het bekken.

De stang op de heup kan inderdaad erg pijnlijk zijn en hier dien je mee op te passen, aangezien je bepaalde spieren die over de heup lopen zou kunnen irriteren. Een stevige pad/kussen om de stang biedt uitkomst.
Ja, maar dat maakt deze oefening ook meteen een beetje 'gekunsteld', want als je met kussens en pads in de weer moet gaan... nog afgezien van alle moeite die je moet doen om überhaupt in de juiste positie te gaan liggen (trek maar eens zo'n barbell over je heupen... en dan moeten je schouders/hoofd ook nog hoger liggen) - het is, zeg maar, een heel gedoe, terwijl krachttraining nou juist uitblinkt in eenvoud en logica.

Dus... ik weet het nog niet zo goed, met de hip thrust :@

quote:
De pelvic lift (of hip thrust), zoals die op tv werd voorgedaan zou je eventueel ook kunnen verzwaren op veel manieren, zonder daarbij een stang op je heup te leggen.
Ik doe zowel hip thrusts als glute bridges met een dumbbell op mijn heupen. Dat gaat prima. Maar veel zwaarder dan ik nu doe, zal moeilijk worden.
pi_149400428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:28 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Stelletje sukkels :') Niet op letten

Trouwens mijn form op t 2e filmpje is niet zo heel best, was mijn 1e keer 5x 100KG, ik squat ook lowbar, jij wss highbar.
Lowbar of highbar... geen idee :@ :D

Ik ben aan het koken en denk er even rustig over na - mag ik vragen hoeveel jij zelf weegt?
pi_149402816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:44 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, maar dat maakt deze oefening ook meteen een beetje 'gekunsteld', want als je met kussens en pads in de weer moet gaan... nog afgezien van alle moeite die je moet doen om überhaupt in de juiste positie te gaan liggen (trek maar eens zo'n barbell over je heupen... en dan moeten je schouders/hoofd ook nog hoger liggen) - het is, zeg maar, een heel gedoe, terwijl krachttraining nou juist uitblinkt in eenvoud en logica.

Dus... ik weet het nog niet zo goed, met de hip thrust :@

[..]

Ik doe zowel hip thrusts als glute bridges met een dumbbell op mijn heupen. Dat gaat prima. Maar veel zwaarder dan ik nu doe, zal moeilijk worden.
Je kan genoeg variëren zonder een stang te gebruiken. Denk aan inderdaad een gewicht op de heupen, elastiek om de knieën, op 1 been etc. :)
pi_149407114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Lowbar of highbar... geen idee :@ :D

Ik ben aan het koken en denk er even rustig over na - mag ik vragen hoeveel jij zelf weegt?
67KG
pi_149419239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:07 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

67KG
Ongelooflijk. Gelukkig hoef ik nog niet zulke gewichten te tillen, ik mag nog aan mijn form werken *O*

Grappig trouwens, het zal wel een bijeffect zijn van zo'n filmpje, maar ik dacht serieus dat ik jou vandaag zag lopen op mijn sportschool :D Je woont niet toevallig in Amsterdam?
pi_149420196
Hi,

Ik doe nu een tijdje Stronglifts en merk dat elke keer 2,5 kg erop toch ietwat te zwaar begint te worden. Dus ik zoek nu schijfjes van 0.5 kg. Probleem is alleen dat de schijven die ik vind op een stang van 30mm passen. De stangen bij mij in de sportschool zijn echter net even breder dan dat. Iemand een idee waar ik deze schijfjes kan halen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:42:29 #204
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149420534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Rebubbled het volgende:
Hi,

Ik doe nu een tijdje Stronglifts en merk dat elke keer 2,5 kg erop toch ietwat te zwaar begint te worden. Dus ik zoek nu schijfjes van 0.5 kg. Probleem is alleen dat de schijven die ik vind op een stang van 30mm passen. De stangen bij mij in de sportschool zijn echter net even breder dan dat. Iemand een idee waar ik deze schijfjes kan halen?
http://www.fitness-seller(...)grip-halterschijven/
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:44:47 #205
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149420593
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Rebubbled het volgende:
Hi,

Zoek eens op fractional plates ;)
Verbo is terug?
pi_149420647
pi_149420731
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:44 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zoek eens op fractional plates ;)
Ah ja! Het zoekt lastig, als je niet weet wat je zoekt. :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:55:58 #208
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149420847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah ja! Het zoekt lastig, als je niet weet wat je zoekt. :P
En de meeste merken gaan maar tot 1.25.
pi_149420950
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

En de meeste merken gaan maar tot 1.25.
Ja dat had ik gemerkt. Ik voel me wel meteen pussy dat ik schijnbaar als één van de weinige deze schijfjes nodig heb. Anders zou het aanbod wel groter zijn.

Op zich met twee van 0.5 en vier van 1 zou het moeten lukken om samen met de 1.25 en 2.5 schijven van de sportschool tot 10 te tellen. Maar gezien mijn wiskundige inzicht, acht ik de kans redelijk groot dat ik hierin een telfout heb gemaakt. :')
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:05:45 #210
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149421150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:59 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ja dat had ik gemerkt. Ik voel me wel meteen pussy dat ik schijnbaar als één van de weinige deze schijfjes nodig heb. Anders zou het aanbod wel groter zijn.

Op zich met twee van 0.5 en vier van 1 zou het moeten lukken om samen met de 1.25 en 2.5 schijven van de sportschool tot 10 te tellen. Maar gezien mijn wiskundige inzicht, acht ik de kans redelijk groot dat ik hierin een telfout heb gemaakt. :')
Feit is dat je er niet zo heel veel aan hebt. Misschien werkt het voor je hoor, maar als je stalkt op SL is het beter om even terug te gaan in gewicht. Of een week een deload, even op ~60% van je max trainen om je lichaam even te ontlasten.
pi_149421307
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Feit is dat je er niet zo heel veel aan hebt. Misschien werkt het voor je hoor, maar als je stalkt op SL is het beter om even terug te gaan in gewicht. Of een week een deload, even op ~60% van je max trainen om je lichaam even te ontlasten.
Hmm, food for thought! Die app zei namelijk na fail twee geloof ik, dat ik wellicht beter kon overstappen naar de 1 kg per keer. Ik heb even geprobeerd te kijken wat er precies werd aangeraden, maar ik kan het niet in de app terugvinden. Ik heb deze week sowieso 10% overal vanaf gehaald om nu weer verder te bouwen. Alleen ik merk dat ik echt enorm baal wanneer het niet lukt en ik ben gewoon bang dat 2,5 kilo volgende keer weer niet lukt.

Maar jij raad aan morgen weer op te bouwen met 2,5?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:20:15 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149421595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:11 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hmm, food for thought! Die app zei namelijk na fail twee geloof ik, dat ik wellicht beter kon overstappen naar de 1 kg per keer. Ik heb even geprobeerd te kijken wat er precies werd aangeraden, maar ik kan het niet in de app terugvinden. Ik heb deze week sowieso 10% overal vanaf gehaald om nu weer verder te bouwen. Alleen ik merk dat ik echt enorm baal wanneer het niet lukt en ik ben gewoon bang dat 2,5 kilo volgende keer weer niet lukt.

Maar jij raad aan morgen weer op te bouwen met 2,5?
Dat vreselijke balen moet je kwijt zien te raken, dat werkt alleen maar tegen je.

Zolang je progressie maakt moet je gewoon doorzetten. Als je echt stil komt te staan kun je het beste een deload overwegen.
pi_149422151
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat vreselijke balen moet je kwijt zien te raken, dat werkt alleen maar tegen je.

Zolang je progressie maakt moet je gewoon doorzetten. Als je echt stil komt te staan kun je het beste een deload overwegen.
Ja dat had ik dus. Ineens lukte niets meer en failde ik op alles. Toen had ik wel even een mini inzinking. Ik hik sowieso met deadlifts en squats tegen het punt aan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht overga en merk dat het tricky wordt. Maar morgen 2,5 erbij en kijken wat er gebeurt.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:49:50 #214
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149422311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus. Ineens lukte niets meer en failde ik op alles. Toen had ik wel even een mini inzinking. Ik hik sowieso met deadlifts en squats tegen het punt aan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht overga en merk dat het tricky wordt. Maar morgen 2,5 erbij en kijken wat er gebeurt.
Er komt een punt dat deze manier van trainen niet meer voor je werkt uiteraard. Dan zal je andere schema's/trainingen moeten gaan om progressie te maken.

Maar in principe hoor je niet in dit topic thuis. Hier kunnen mensen je beter helpen. SPT / [Bodybuilding] #472 Nic1 laat het afweten
pi_149441512
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ongelooflijk. Gelukkig hoef ik nog niet zulke gewichten te tillen, ik mag nog aan mijn form werken *O*

Grappig trouwens, het zal wel een bijeffect zijn van zo'n filmpje, maar ik dacht serieus dat ik jou vandaag zag lopen op mijn sportschool :D Je woont niet toevallig in Amsterdam?
Nope, Leiden :P
pi_149442924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het leek me al een al te groot toeval :)
pi_149444481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het leek me al een al te groot toeval :)
Ach gewoon blijven trainen, voor mij ging het ineens heel snel kwa gewicht, 't staat nu al een paar maanden stil btw.. Maarja vroeger squatte ik 3x per week, nu 1x
pi_149445854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:01 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ach gewoon blijven trainen, voor mij ging het ineens heel snel kwa gewicht, 't staat nu al een paar maanden stil btw.. Maarja vroeger squatte ik 3x per week, nu 1x
Ik hield me nooit zo bezig met vooruitgang/gewicht, meer met de juiste uitvoering met een gewicht dat voor mij zo zwaar is dat ik een set ternauwernood kan afmaken, maar ik ben nu wel geïnspireerd geraakt door jullie verhalen, dus ik heb besloten om me nu te gaan richten op de walking lunges (de squat moet ik eerst goed gaan snappen), en het streven is om van 28 kilo (huidige gewicht) naar 32 te gaan en ten slotte naar 36, als dat überhaupt mogelijk is, maar dat merk ik vanzelf :P
pi_149454964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik hield me nooit zo bezig met vooruitgang/gewicht, meer met de juiste uitvoering met een gewicht dat voor mij zo zwaar is dat ik een set ternauwernood kan afmaken, maar ik ben nu wel geïnspireerd geraakt door jullie verhalen, dus ik heb besloten om me nu te gaan richten op de walking lunges (de squat moet ik eerst goed gaan snappen), en het streven is om van 28 kilo (huidige gewicht) naar 32 te gaan en ten slotte naar 36, als dat überhaupt mogelijk is, maar dat merk ik vanzelf :P
Jij doet walking lunges met 28? :o
Tevens, squat gewoon blijven oefenen, elke keer weer. Ik heb nog een filmpje van mijn aller eerste keer squatten, ziet er niet uiit
pi_149455663
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:31 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

:D Welke gym train je? Woon ook in Leiden
pi_149730290
Beste,

Nu ben ik al een tijdje aan het sporten (lees 4/5 maanden, 1-2 keer per week) Ik was niet zo kieskeurig bij het uitzoeken van een sportschool dus heb ik destijds gewoon een abonnement op de dichtstbijzijnde sportschool genomen. Netjes van de sportschool een op maat gemaakt schema gekregen en ben dat maar netjes elke week gaan afwerken. Nu ben ik toch wel vaardig met alle apparaten die er zo'n beetje staan en vind de vooruitgang maar pijnlijk langzaam gaan.

Dat zal ongetwijfeld wel komen omdat ik een leek ben op het gebied van voeding en de 'bankdrukoefeningen' die schijnbaar, na de OP gelezen te hebben toch vrij belangrijk blijken te zijn. Dus daarom ben ik hier gekomen voor tips :)

Qua voeding, zoals ik al zei, heb ik géén idee. Aangezien ik ook nog een beetje groei en overdag vrij veel beweeg eet ik vrij stevig, vooral als ontbijt. Ik heb het idee dat ik vooral erg veel koolhydraten eet (bruin brood) Veder eet ik 's avonds gewoon warm, verschillend eten (al ben ik een liefhebber van pasta's :) ) Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.

Veder hoor ik vaak dat het zeer verstandig is om kwark oid. te eten voor/na het sporten, vanwege de eiwitten neem ik aan? Nu ben ik natuurlijk bereid om dat te doen, maar is het dan beter om dat dagelijks, dus ook op rustdagen, aan te houden of alleen voor/na het sporten? En welk eten bevat nog meer eiwitten?

En hoe kan ik mijn ontbijt vervangen wat meer voldoet aan de eisen van m'n lichaam? Of wordt bruin brood gewoon aangeraden?

Tenslotte de oefeningen in de sportschool zelf; nu train ik vooral volgens het schema nog. Wat veel vertrouwt op apparaten, terwijl ik ook heb gehoord dat het beter is om meer met losse gewichten aan de gang te gaan en bank te drukken etc. Wat raden jullie aan? :)

Misschien zijn wat lichamelijk gegevens handig bij zo'n vraag: :D
Man, 187cm, ±88kg

Zoals ik al zei ben ik niet nieuw met het sporten, maar ik kan wel wat hulp gebruiken

iig. bedankt voor het lezen :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149731205
Starting Strength

edit: staat ook gewoon in de OP

download Koop het boek, kijk de DVD/YouTube filmpjes, doe de workouts, eet voldoende = GAINS

quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:51 schreef Nelvalhil het volgende:
Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.
1,5 is wel genoeg, voorlopig
  maandag 16 februari 2015 @ 18:28:51 #224
253447 Ethanolic
pi_149733341
Log je voeding :)
Deathlift or Die.
pi_149987323
Moet je bij het squaten je onderrug hol maken, dwz je konten uitsteken, of niet?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:42:04 #226
157922 fathank
pi_149990361
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:20:57 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149993968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:11 schreef wiskundenoob het volgende:
Moet je bij het squaten je onderrug hol maken, dwz je konten uitsteken, of niet?
Wut, heb jij meer dan één kont?
pi_149995431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wut, heb jij meer dan één kont?
Billen 😂
  maandag 9 maart 2015 @ 16:32:20 #229
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_150463303
waar halen jullie brotein powder? Ik wil deze halen, maar b en f heeft nogal een drama gehad laatst met inaccurate voedingswaarden.

http://www.bodyenfitshop.(...)eview/?page=9&rate=3

Waar halen jullie je whey met beste kwaliteit/prijs? Zouden jullie die halen die ik gelinkt heb?
graag op anoniem
  maandag 9 maart 2015 @ 16:44:20 #230
157922 fathank
pi_150463702
Bulkpowder schijnt goed te zijn

Ik zou niks kopen van zo'n stelletje sjaggeraars als b&f.

Als het Nederlands moet zijn xxlnutrition
  maandag 9 maart 2015 @ 22:14:51 #231
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_150478905
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:44 schreef fathank het volgende:
Bulkpowder schijnt goed te zijn

Ik zou niks kopen van zo'n stelletje sjaggeraars als b&f.

Als het Nederlands moet zijn xxlnutrition
thx :^)
graag op anoniem
pi_150943708
Hey hallo, sinds 3 weken ga ik ook naar de sportschool.
Op mijn werk krijg ik weinig beweging en mijn gewrichten werden ook steeds slechter.
Vorig jaar door m'n rug gegaan en dit jaar schouder bijna uit de kom.
Volgens mij komt dat door te weinig bewegen/sporten.
Ik wil ook graag van m'n buikje af en m'n conditie opbouwen dus ik doe er ook cardio bij.
Helaas kan ik alleen maar op zaterdag en zondag dus ik probeer in die 2 dagen een goede work-out te doen.
Bij mijn sportschool gaan ze je helemaal testen als je dat wil en bij mij was eigenlijk alles goed bloeddruk/glucose alleen m'n vetgehalte was 29,5%
  maandag 23 maart 2015 @ 12:48:30 #233
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150944808
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:04 schreef vaginabeheerder het volgende:
Op mijn werk krijg ik weinig beweging en mijn gewrichten werden ook steeds slechter.
Ik wil ook graag van m'n buikje af en m'n conditie opbouwen dus ik doe er ook cardio bij.
Helaas kan ik alleen maar op zaterdag en zondag dus ik probeer in die 2 dagen een goede work-out te doen.
Bij mijn sportschool gaan ze je helemaal testen als je dat wil en bij mij was eigenlijk alles goed bloeddruk/glucose alleen m'n vetgehalte was 29,5%
Ik zou ook eens naar je dieet kijken.
pi_150944872
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik zou ook eens naar je dieet kijken.
Ik eet op zich best gezond, ik ben gek op salade en ik snoep bijna nooit.
Ik ben wel een grote eter, een kilo bami krijg ik wel op als avondmaaltijd en dat verbrand je niet meer denk ik.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:53:56 #235
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150944986
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:50 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ben wel een grote eter, een kilo bami krijg ik wel op als avondmaaltijd en dat verbrand je niet meer denk ik.
Als je een vetpercentage van 29.5% hebt eet je veels te veel. Ga eerst maar eens kijken wat je calorieën behoefte is en hoeveel je er nu op een dag binnen krijgt.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:01:45 #236
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150945212
Ik vind voeding ook echt een lastige.
Ik ben 5 weken geleden begonnen met krachttraining en probeer het zo fanatiek en correct mogelijk aan te pakken.
Maar in plaats van aan te komen ben ik een halve kilo lichter :')
Ik probeer echt veel naar binnen te werken, eet zo min mogelijk dingen waar toegevoegde suikers in zitten, probeer na m'n workouts eiwitten naar binnen te harken enz.
Iemand die aan de hand van dit (dit heb ik een ruime week dus bijgehouden) kan vertellen of het een beetje de goeie kant uit lijkt te gaan of dat er echt iets drastisch anders moet?
Zat namelijk ook te overwegen om ook zo'n whey shake aan te schaffen voor na de workout. Alleen lees ik op internet weer hele verschillende verhalen daarover; de één zegt na de training vooral koolhydraten binnen te moeten krijgen, de ander zegt weer juist meer eiwitten, enz enz. Pff soms zie ik door de bomen het bos niet meer en het is erg lastig om als leek dan maar zelf uit te vogelen wat nou beter is.

Misschien handig om bij te vertellen: Ik ben 174 cm en weeg om en nabij 55 kg (soms halve kilo zwaarder, soms halve kilo lichter, zoals nu)
pi_150945263
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:04 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik zou minder eten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:01 schreef VeerEli het volgende:
Ik ben 5 weken geleden begonnen met krachttraining en probeer het zo fanatiek en correct mogelijk aan te pakken.
Ik probeer echt veel naar binnen te werken, eet zo min mogelijk dingen waar toegevoegde suikers in zitten, probeer na m'n workouts eiwitten naar binnen te harken enz.
Iemand die aan de hand van dit (dit heb ik een ruime week dus bijgehouden) kan vertellen of het een beetje de goeie kant uit lijkt te gaan of dat er echt iets drastisch anders moet?
Zat namelijk ook te overwegen om ook zo'n whey shake aan te schaffen voor na de workout. Alleen lees ik op internet weer hele verschillende verhalen daarover; de één zegt na de training vooral koolhydraten binnen te moeten krijgen, de ander zegt weer juist meer eiwitten, enz enz. Pff soms zie ik door de bomen het bos niet meer en het is erg lastig om als leek dan maar zelf uit te vogelen wat nou beter is.

[ afbeelding ]
Misschien handig om bij te vertellen: Ik ben 174 cm en weeg om en nabij 55 kg (soms halve kilo zwaarder, soms halve kilo lichter, zoals nu)
Ik zou meer eten.
pi_150945322
Even iets serieuzer:

Zou me niet te druk maken om de verhoudingen van koolhydraten en eiwitten direct na de training. Gewoon ervoor zorgen dat je over de hele dag genoeg van beide binnenkrijgt.
pi_150945360
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:50 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Zoals hmmmz zegt eet je toch echt te veel. Je kunt wel allerlei 'gezonde' dingen eten, en 'ongezonde' dingen mijden, maar uiteindelijk bepaalt de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt of je afvalt of aankomt.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:08:02 #240
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150945372
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:01 schreef VeerEli het volgende:

[ afbeelding ]
Je wilt dus aankomen begrijp ik. Bereken je onderhoud en ga daar 300-500 calorieën boven zitten. Zorg dat je 2 gram eiwit en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. De rest vul je aan met koolhydraten totdat je aan je calorieën zit.

Caloriebehoefte kan je hier makkelijk berekenen.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
pi_150945676
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:07 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Zoals hmmmz zegt eet je toch echt te veel. Je kunt wel allerlei 'gezonde' dingen eten, en 'ongezonde' dingen mijden, maar uiteindelijk bepaalt de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt of je afvalt of aankomt.
Ja klopt, ik zal gaan proberen om kleinere porties te eten en dan wat vaker een kleine maaltijd.
Om nou met honger rond te gaan lopen zie ik ook niet echt zitten
  maandag 23 maart 2015 @ 13:44:25 #242
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150946550
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:18 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja klopt, ik zal gaan proberen om kleinere porties te eten en dan wat vaker een kleine maaltijd.
Hou eerst maar eens een paar dagen bij hoeveel je precies eet.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:49:06 #243
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_150948979
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:18 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Als je nooit honger wil hebben wordt je vetpercentage vanzelf 50%. First world problems enzo.
WFPB!
  maandag 23 maart 2015 @ 15:43:14 #244
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150950599
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je wilt dus aankomen begrijp ik. Bereken je onderhoud en ga daar 300-500 calorieën boven zitten. Zorg dat je 2 gram eiwit en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. De rest vul je aan met koolhydraten totdat je aan je calorieën zit.

Caloriebehoefte kan je hier makkelijk berekenen.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Yep, aankomen idd. Maar dan wel in spiermassa en niet in lichaamsvet :P
Ik zit nu dus sommige dagen rustig op 2000 kcal, en andere dagen ineens maar op 1600 kcal terwijl ik dan voor m'n idee écht niet weinig eet..
Ik heb maar een blender gemaakt om ook smoothies te kunnen maken met allerlei shit erdoor om dan in elk geval makkelijk wat weg te kunnen drinken ipv mezelf te moeten volproppen :P

Maar volgens die link hoef ik 1909 kcal binnen te krijgen, maar dat lijkt me wat aan de weinige kant als je krachttraining doet 3x (straks 4x) per week, en daarnaast om de dag buikspieren erbij?
pi_150950959
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:44 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Hou eerst maar eens een paar dagen bij hoeveel je precies eet.
Smorgens 6 boterhammen, smiddags om 4 of 5 uur een maaltijd van 500gram of 1 kilo.
Tussendoor een beetje fruit of noten.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:56:11 #246
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150951012
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:43 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Yep, aankomen idd. Maar dan wel in spiermassa en niet in lichaamsvet :P
Ik zit nu dus sommige dagen rustig op 2000 kcal, en andere dagen ineens maar op 1600 kcal terwijl ik dan voor m'n idee écht niet weinig eet..
Ik heb maar een blender gemaakt om ook smoothies te kunnen maken met allerlei shit erdoor om dan in elk geval makkelijk wat weg te kunnen drinken ipv mezelf te moeten volproppen :P

Maar volgens die link hoef ik 1909 kcal binnen te krijgen, maar dat lijkt me wat aan de weinige kant als je krachttraining doet 3x (straks 4x) per week, en daarnaast om de dag buikspieren erbij?
Om aan te komen in spieren moet je ook meer eten dan je verbruikt. Als je hard traint zal je spier aanzetten mits je voeding goed is. Als je qua training je compound oefeningen pakt hoef je niet om de dag ook nog je buikspieren te trainen. Ik weet niet wat je leeftijd is (voor dit voorbeeld 25 genomen), maar als jou gegevens invul, kom ik met een activiteitenniveau van 3-5 keer per week sport op 2137 calorieën. Dat is je onderhoud. Wil je aankomen dan zul je dus 300-500 calorieën per dag extra moeten gaan eten. Dus zo rond de 2500 per dag. Dit alles natuurlijk gezond en in de goede verhoudingen van eiwit, koolhydraten en vet.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:57:10 #247
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150951051
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:54 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Smorgens 6 boterhammen, smiddags om 4 of 5 uur een maaltijd van 500gram of 1 kilo.
Tussendoor een beetje fruit of noten.
Ik bedoel ga het eens een paar dagen wegen en calorieën tellen. Daarna bereken je je calorie behoefte. En zorg je dat je daar onder gaat zitten. Dan val je af.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:00:02 #248
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150951135
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:56 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Om aan te komen in spieren moet je ook meer eten dan je verbruikt. Als je hard traint zal je spier aanzetten mits je voeding goed is. Ik weet niet wat je leeftijd is (voor dit voorbeeld 25 genomen), maar als jou gegevens invul, kom ik met een activiteitenniveau van 3-5 keer per week sport op 2137 calorieën. Dat is je onderhoud. Wil je aankomen dan zul je dus 300-500 calorieën per dag extra moeten gaan eten. Dus zo rond de 2500 per dag. Dit alles natuurlijk gezond en in de goede verhoudingen van eiwit, koolhydraten en vet.
Ja ik ben 23 en had ingevuld licht actief, omdat ik momenteel nog maar 3x per week train ipv 4x.
Ah teringjantje zeg, 2500 kcal naar binnen werken gaat echt een extreme opgave voor me zijn.
Helemaal om het in de juiste verhoudingen te gaan doen, dat vind ik echt nog heel erg lastig en hoop uitgevogel en gedoe. Ik skip al zoveel mogelijk shit met toegevoegde suikers zoals ik zei, ik eet geen koeken, chips, chocola, whatsoever. Ik eet dus vrij clean. Krijg wel vetten binnen uiteraard door avocado, eitjes, noten, vis, enz.
Maar ik vind die verhoudingen etc en precies erin zijn erg lastig. Zit ook heel erg te overwegen om een voedingsschema te laten opstellen door een personal trainer ofzo, geeft me een makkelijker handvat.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:07:09 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150951370
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja ik ben 23 en had ingevuld licht actief, omdat ik momenteel nog maar 3x per week train ipv 4x.
Ah teringjantje zeg, 2500 kcal naar binnen werken gaat echt een extreme opgave voor me zijn.
Helemaal om het in de juiste verhoudingen te gaan doen, dat vind ik echt nog heel erg lastig en hoop uitgevogel en gedoe. Ik skip al zoveel mogelijk shit met toegevoegde suikers zoals ik zei, ik eet geen koeken, chips, chocola, whatsoever. Ik eet dus vrij clean. Krijg wel vetten binnen uiteraard door avocado, eitjes, noten, vis, enz.
Maar ik vind die verhoudingen etc en precies erin zijn erg lastig. Zit ook heel erg te overwegen om een voedingsschema te laten opstellen door een personal trainer ofzo, geeft me een makkelijker handvat.
Gewoon IIFYM. Zeker als je niet aan het cutten bent. Zorgen dat je je dagelijkse proteïne binnenkrijgt en voor de rest gewoon dooreten totdat je aan je onderhoud qua calorieën zit.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:13:58 #250
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150951658
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef VeerEli het volgende:

[..]

In het begin is dat best een opgave inderdaad. Ik eet er nu 3700 per dag en daar moest ik ook best aan wennen. Veel calorieën binnen krijgen is niet zo moeilijk, maar veel calorieën gezond eten is best een hoop. Ik gebruik myfitnesspal, waar ik alles wat ik eet op invul. Berekend vanzelf hoeveel ik van alles binnenkrijg.

In jou geval:

2500 calorieën.
2gram eiwit per kg = 110 gram = 440 calorieën
1 gram vet per kg = 55 gram = 495 calorieën
rest koolhydraat. = 391 gram 1565 calorieën

Gezond eten: kip, tonijn, zilvervlies rijst, volkoren brood, volkoren pasta, kwark, noten, havermout, brinta, melk, etc.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:14:15 #251
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150951663
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gewoon IIFYM. Zeker als je niet aan het cutten bent. Zorgen dat je je dagelijkse proteïne binnenkrijgt en voor de rest gewoon dooreten totdat je aan je onderhoud qua calorieën zit.
Dus met een lichaamsgewicht zou ik 110 gram eiwitten per dag moeten binnen krijgen.
Woensdag 11 is op dat schema dat ik hierboven postte dus de dag waarbij ik daarmee het meest in de buurt kom.. Hmm zal eens checken hoe ik dat ga realiseren om iedere dag te fixen :P
Zit er ook nog een verschil tussen de dagen dat je wel traint, en de dagen dat je niet traint? Ik train nu bijv ma, woe en do in de gym. Dan pak ik di en vrij en zo vaak thuis nog buikspieren erbij, maar dat is maar 15 min.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:17:24 #252
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150951789
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:14 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dus met een lichaamsgewicht zou ik 110 gram eiwitten per dag moeten binnen krijgen.
Woensdag 11 is op dat schema dat ik hierboven postte dus de dag waarbij ik daarmee het meest in de buurt kom.. Hmm zal eens checken hoe ik dat ga realiseren om iedere dag te fixen :P
Zit er ook nog een verschil tussen de dagen dat je wel traint, en de dagen dat je niet traint? Ik train nu bijv ma, woe en do in de gym. Dan pak ik di en vrij en zo vaak thuis nog buikspieren erbij, maar dat is maar 15 min.
Als je op maandag, woensdag en donderdag goed (fullbody) traint is het niet nodig om apart nog je buikspieren te doen. Op zowel trainings als niet trainingsdagen je eetschema aanhouden. Je caloriebehoefte is namelijk berekend op een activiteiten niveau waarin je sport meegerekend is.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:18:28 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150951833
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:14 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Eiwit (van een ei) helpt best goed. Daar zit iets van 10g proteïne per ei in. Soberso is eiwit vol met gezonde shizzle.

En buikspieroefeningen hoef je amper tot niet te doen als je bij de grote lifts je core goed activeert.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:19:20 #254
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150951869
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:13 schreef hmmmz het volgende:

[..]

In het begin is dat best een opgave inderdaad. Ik eet er nu 3700 per dag en daar moest ik ook best aan wennen. Veel calorieën binnen krijgen is niet zo moeilijk, maar veel calorieën gezond eten is best een hoop. Ik gebruik myfitnesspal, waar ik alles wat ik eet op invul. Berekend vanzelf hoeveel ik van alles binnenkrijg.

In jou geval:

2500 calorieën.
2gram eiwit per kg = 110 gram = 440 calorieën
1 gram vet per kg = 55 gram = 495 calorieën
rest koolhydraat. = 391 gram 1565 calorieën

Gezond eten: kip, tonijn, zilvervlies rijst, volkoren brood, volkoren pasta, kwark, noten, havermout, brinta, melk, etc.
Ja precies, ik hield het een ruime week bij in FatSecret, maar ik vind het echt zo'n gedonder om iedere dag alles wat ik naar binnen werk op de weegschaal te leggen, helemaal in de weekenden als ik niet thuis ben en er vaak voor me gekookt wordt of er iets gehaald wordt :P
In weekenden haal ik bijv vaak voor avondeten roti of chicken teriyaki met gebakken rijst en zeewiersalade.
Thuis ontbijt ik met een waldkornbol belegd met 100% fruit jam (1 kapje) en pindakaas of een gekookt ei met avocado en pompoenpitten (andere kapje)
Dan eet ik voor trainen aardbeienkwark met fruit; aardbeien of een halve appel, en gooi ik er noten doorheen.
Na trainen eet ik een ei en maak ik een smoothie nu met gewone kwark met melk en fruit.
Avondeten varieert, vandaag eet ik bijv couscous met tofu en Japanse groentemix, andere dag maak ik pasta met roomkaas, groenten en garnalen, of ik eet gekookte aardappelen met bieten, boontjes of rode kool, of aardappelgratin met courgette en falafel. :P
Volgens mij lijkt dat allemaal wel goed te zijn. 's avonds vaak ook aardbeienyoghurt met noten en fruit en evt wat rijstsnacks.

Brinta en havermout wist ik dat dat heel goed is voor trainen, maar dat krijg ik écht niet weg :@
  maandag 23 maart 2015 @ 16:20:36 #255
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150951915
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Eiwit (van een ei) helpt best goed. Daar zit iets van 10g proteïne per ei in. Soberso is eiwit vol met gezonde shizzle.

En buikspieroefeningen hoef je amper tot niet te doen als je bij de grote lifts je core goed activeert.
1 heel ei. 7 gram eiwit, 82kcal, 6 gram vet incl eigeel.
Wel vrij hoog in vetten
  maandag 23 maart 2015 @ 16:21:19 #256
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150951946
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

1 heel ei. 7 gram eiwit, 82kcal, 6 gram vet incl eigeel.
Wel vrij hoog in vetten
Ja, daarom neem je best alleen eiwit. Het eigeel zit schijnbaar vol met slecht cholesterol. Het kan trouwens best zijn dat die 10g per 100g eiwit is. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel g eiwit er in een ei zit. :')
  maandag 23 maart 2015 @ 16:21:32 #257
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150951956
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:17 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je op maandag, woensdag en donderdag goed (fullbody) traint is het niet nodig om apart nog je buikspieren te doen. Op zowel trainings als niet trainingsdagen je eetschema aanhouden. Je caloriebehoefte is namelijk berekend op een activiteiten niveau waarin je sport meegerekend is.
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus het gele balletje van binnen niet altijd mee opeten?
Mja, dat hoor ik wel vaker, alleen ik train geen full-body workouts. Dag 1 is benen, borst en triceps, dag 2 is schouders, rug en buik, dag 3 is benen en armen.
Maar ik ben net begonnen en kan dus nog niet heel zwaar gewicht pakken van alles, waardoor het me wel verstandig leek om buik apart te doen om die zo snel mogelijk ook zichtbaar strak/gespierd te krijgen. :P
pi_150952026
Hoe lang hebben jullie gemiddeld spierpijn? Ik heb donderdag benen getraind en ik heb er nog last van :')
  maandag 23 maart 2015 @ 16:24:20 #259
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952062
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, daarom neem je best alleen eiwit. Het eigeel zit schijnbaar vol met slecht cholesterol.
Inderdaad veel cholesterol in eiwit. Echter is de wetenschap er (nog) niet over eens of dat ook slecht is en je cholesterol in je lichaam doet stijgen. In het eigeel zit ook eiwit dus wanneer je dat laat krijg je nog minder eiwit binnen. Daarbij is het zonde om weg te gooien. Beter eet je wat vis (tonijn) of kip. Daarbij kan je ook een eiwit shake nemen.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:24:35 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150952071
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:23 schreef Lamabal het volgende:
Hoe lang hebben jullie gemiddeld spierpijn? Ik heb donderdag benen getraind en ik heb er nog last van :')
Ligt aan hoeveel slaap+water bij mij. Maar een goede legday kan inderdaad lang pijn doen.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:25:28 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150952099
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:24 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Inderdaad veel cholesterol in eiwit. Echter is de wetenschap er (nog) niet over eens of dat ook slecht is en je cholesterol in je lichaam doet stijgen. In het eigeel zit ook eiwit dus wanneer je dat laat krijg je nog minder eiwit binnen. Daarbij is het zonde om weg te gooien. Beter eet je wat vis (tonijn) of kip. Daarbij kan je ook een eiwit shake nemen.
Oké.

* Ser_Ciappelletto gooit nog vier eitjes in de pan.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:25:46 #262
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150952113
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, daarom neem je best alleen eiwit. Het eigeel zit schijnbaar vol met slecht cholesterol. Het kan trouwens best zijn dat die 10g per 100g eiwit is. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel g eiwit er in een ei zit. :')
Per ei krijg je ong. 7 gram aan eiwitten binnen evenals de vetten. Het eigeel zit niet vol met 'slecht' cholesterol. Er moet gekeken worden naar de lichaamscompositie en de rest van het dieet. Inname van cholesterol staat niet gelijk aan een toename van cholesterol in het bloed. Zijn nog meer variabelen, maar dan moet je jezelf gaan inlezen.
Verbo is terug?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:25:53 #263
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150952116
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:24 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken, om een eiwitshake te nemen. Is wel zo makkelijk. Alleen ook daarin heb je weer 100 soorten en heb ik als leek geen flauw idee welke nou het beste is :P
Hier toevallig mensen met eiwitshakes?

En tonijn, ik heb wel eens zo'n ingeblikt bakje tonijn in de koelkast staan. Dat gewoon leeglepelen? Is dat niet heel erg vet? Zit volgens mij ook altijd olie bij in.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:26:10 #264
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952121
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké.

* Ser_Ciappelletto gooit nog vier eitjes in de pan.
Ik klok ze meestal gewoon rauw weg, vooral als ik die dag wat laag in mijn vetten zit.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:26:51 #265
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150952147
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:26 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik klok ze meestal gewoon rauw weg, vooral als ik die dag wat laag in mijn vetten zit.
Hahaha oh bah zeg _O-
  maandag 23 maart 2015 @ 16:27:01 #266
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952150
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:25 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken, om een eiwitshake te nemen. Is wel zo makkelijk. Alleen ook daarin heb je weer 100 soorten en heb ik als leek geen flauw idee welke nou het beste is :P
Hier toevallig mensen met eiwitshakes?

En tonijn, ik heb wel eens zo'n ingeblikt bakje tonijn in de koelkast staan. Dat gewoon leeglepelen? Is dat niet heel erg vet? Zit volgens mij ook altijd olie bij in.
Tonijn in water pakken + wat tomatenketchup.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:27:39 #267
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150952175
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Tonijn in water pakken + wat tomatenketchup.
Tonijn in water pakken? Je bedoelt uit de supermarkt? :P Verpakken ze tonijn in water? Nooit geweten...
En waarom tomatenketchup? :P
  maandag 23 maart 2015 @ 16:27:40 #268
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150952177
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:23 schreef Lamabal het volgende:
Geen, doe aan powerlifting. Kom vaak niet hoger dan 5-6 herhalingen op wat assistentie na.

Tenzij ik een nieuwe oefening voor veel herhalingen uitvoer (bijv. lunges voor 10 meter met gewicht)

Bij fitness of bodybuilding zijn de herhalingen hoger en zal je eerder spierpijn krijgen.
Verbo is terug?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:28:46 #269
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150952200
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Tonijn in water pakken? Je bedoelt uit de supermarkt? :P Verpakken ze tonijn in water? Nooit geweten...
Tonijn is meestal op zonnebloemolie of water basis verpakt in blik voor de houdbaarheid. Ketchup geeft wat extra smaak.
Verbo is terug?
  maandag 23 maart 2015 @ 16:28:59 #270
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952208
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:21 schreef VeerEli het volgende:

[..]

[..]

Dus het gele balletje van binnen niet altijd mee opeten?
Mja, dat hoor ik wel vaker, alleen ik train geen full-body workouts. Dag 1 is benen, borst en triceps, dag 2 is schouders, rug en buik, dag 3 is benen en armen.
Maar ik ben net begonnen en kan dus nog niet heel zwaar gewicht pakken van alles, waardoor het me wel verstandig leek om buik apart te doen om die zo snel mogelijk ook zichtbaar strak/gespierd te krijgen. :P
Als je buik al in je schema is opgenomen hoef je die niet apart nog te trainen. Zorg dat je wat compounds doet waarbij je core goed aangespannen is. Dan pak je je buik vanzelf mee. Abs zichtbaar maken doe je vooral door een (heel) laag vetpercentage te hebben. Dan moet je het tegenovergestelde doen van wat je nu van plan bent te doen.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:29:50 #271
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952232
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Nee zit in een blikje, tonijn in water. Omdat het zonder tomatenketchup nou niet super geweldig lekker is. Tonijn met groente in pikante saus blikje is wel best lekker.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:32:17 #272
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150952301
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:28 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je buik al in je schema is opgenomen hoef je die niet apart nog te trainen. Zorg dat je wat compounds doet waarbij je core goed aangespannen is. Dan pak je je buik vanzelf mee. Abs zichtbaar maken doe je vooral door een (heel) laag vetpercentage te hebben. Dan moet je het tegenovergestelde doen van wat je nu van plan bent te doen.
Ja, dat is dus ook altijd mijn dubio geweest. Enerzijds moet je dus veel vreten om je spieren te laten groeien, maar anderzijds moet je minder kcal binnenkrijgen om je vetpercentage omlaag te gooien. Hoe houd je die 2 nou in stand? Het kan niet samen gaan, maar ik zit ook echt niet te wachten op een vetlaag om m'n lichaam heen. Ik heb ook totaal geen belang om knetter gespierd te worden, maar wil wel graag mijn hele body mooi strak en gevormd krijgen :P
  maandag 23 maart 2015 @ 16:37:53 #273
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952459
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:32 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja, dat is dus ook altijd mijn dubio geweest. Enerzijds moet je dus veel vreten om je spieren te laten groeien, maar anderzijds moet je minder kcal binnenkrijgen om je vetpercentage omlaag te gooien. Hoe houd je die 2 nou in stand? Het kan niet samen gaan, maar ik zit ook echt niet te wachten op een vetlaag om m'n lichaam heen. Ik heb ook totaal geen belang om knetter gespierd te worden, maar wil wel graag mijn hele body mooi strak en gevormd krijgen :P
Het is of het één of het ander. Als je nu wilt beginnen voor de zomer ben je te laat. Dan kan je beter nu beginnen om je op de volgende zomer te richten.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:54:43 #274
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150953040
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:37 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Het is of het één of het ander. Als je nu wilt beginnen voor de zomer ben je te laat. Dan kan je beter nu beginnen om je op de volgende zomer te richten.
Oh nee ik heb niet de illusie dat ik deze zomer het figuur ga hebben dat ik wil krijgen.
Alleen tja, lichaamsvet vind ik toch wel vreselijk :P Maar je moet dus echt eerst veel vreten en dus ook lichaamsvet krijgen, om uiteindelijk weer minder te eten en dat vet kwijt te raken, en dan pas komen er een keertje zichtbare spieren of wat? Want ik ken het hele principe bulken/cutten wel, maar had gedacht dat als ik gewoon goed in de eiwitten zat, de spieren genoeg krijgen om te kunnen groeien en zo'n vetlaag over je lichaam kweken niet nodig zou zijn :P
  maandag 23 maart 2015 @ 16:57:02 #275
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150953120
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:54 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Oh nee ik heb niet de illusie dat ik deze zomer het figuur ga hebben dat ik wil krijgen.
Alleen tja, lichaamsvet vind ik toch wel vreselijk :P Maar je moet dus echt eerst veel vreten en dus ook lichaamsvet krijgen, om uiteindelijk weer minder te eten en dat vet kwijt te raken, en dan pas komen er een keertje zichtbare spieren of wat? Want ik ken het hele principe bulken/cutten wel, maar had gedacht dat als ik gewoon goed in de eiwitten zat, de spieren genoeg krijgen om te kunnen groeien en zo'n vetlaag over je lichaam kweken niet nodig zou zijn :P
Zorg dat je ongeveer een halve kilo per week aankomt. Gaat het te snel of zie je dat je te snel in vet aankomt dan je calorie inname wat verlagen. Als je clean eet kom je echt niet opeens een hele hoop vet aan.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:00:18 #276
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150953206
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:57 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Zorg dat je ongeveer een halve kilo per week aankomt. Gaat het te snel of zie je dat je te snel in vet aankomt dan je calorie inname wat verlagen. Als je clean eet kom je echt niet opeens een hele hoop vet aan.
Een halve kilo per week?!!??!! :P En wanneer trek je dan de grens? Ik bedoel, een halve kilo per week zou al 2kg per maand zijn, ik wil toch niet in 5 maanden ineens 10kg zwaarder zijn..
En als je dan niet een hoop vet aankomt, waar kom je dan aan? Ik bedoel, door te zorgen dat ik door eten een halve kilo per week aankom, dat zit 'm dan ook niet in spiermassa lijkt me?
  maandag 23 maart 2015 @ 17:04:00 #277
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150953319
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:00 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Een halve kilo per week?!!??!! :P En wanneer trek je dan de grens? Ik bedoel, een halve kilo per week zou al 2kg per maand zijn, ik wil toch niet in 5 maanden ineens 10kg zwaarder zijn..
En als je dan niet een hoop vet aankomt, waar kom je dan aan? Ik bedoel, door te zorgen dat ik door eten een halve kilo per week aankom, dat zit 'm dan ook niet in spiermassa lijkt me?
7000 kcal = 1 kilo. Eet je 500 kcal per dag boven je onderhoud dan kom je ongeveer een halve kilo per week aan. Door hard te trainen krijgen je spieren de prikkel om te herstellen en groeien, dit kan alleen als daar het nodige overschot in calorieën voor is. Het is dus de bedoeling dat je hard traint en goed eet, dan zul je in spier aankomen. Enige vet aanzet zal hierbij onvermijdelijk zijn. Wanneer je vind dat je vetpercentage te hoog is geworden ga je cutten. Het licht ook aan je uitgangspositie natuurlijk. Zit je al op een hoger vetpercentage dan kan je beter eerst gaan cutten.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:07:22 #278
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150953398
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:

[..]

7000 kcal = 1 kilo. Eet je 500 kcal per dag boven je onderhoud dan kom je ongeveer een halve kilo per week aan. Door hard te trainen krijgen je spieren de prikkel om te herstellen en groeien, dit kan alleen als daar het nodige overschot in calorieën voor is. Het is dus de bedoeling dat je hard traint en goed eet, dan zul je in spier aankomen. Enige vet aanzet zal hierbij onvermijdelijk zijn. Wanneer je vind dat je vetpercentage te hoog is geworden ga je cutten. Het licht ook aan je uitgangspositie natuurlijk. Zit je al op een hoger vetpercentage dan kan je beter eerst gaan cutten.
Oke, helder. Vervelend om te horen :P Heb gelukkig geen hoog vetpercentage.. Maar ja, met de zomer op komst zie ik flink bulken ook niet echt zitten nee :')
  maandag 23 maart 2015 @ 17:10:21 #279
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150953488
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:07 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Oke, helder. Vervelend om te horen :P Heb gelukkig geen hoog vetpercentage.. Maar ja, met de zomer op komst zie ik flink bulken ook niet echt zitten nee :')
De meeste bulken dan ook richting de winter en gaan richting de zomer cutten :p
Post je wel even pics van hoe je er nu uitziet? Dan kunnen we over 5 maanden vergelijken of je vooruit bent gegaan. *)
pi_150953519
Smooth heur.
pi_150953538
Hoe doen jullie het als jullie in de middag trek hebben?

Ik weet niet zo heel goed wat ik moet eten op een dag :')
  maandag 23 maart 2015 @ 17:12:37 #282
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150953572
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:10 schreef hmmmz het volgende:

[..]

De meeste bulken dan ook richting de winter en gaan richting de zomer cutten :p
Post je wel even pics van hoe je er nu uitziet? Dan kunnen we over 5 maanden vergelijken of je vooruit bent gegaan. *)
Ja, ben misschien niet op het meest verstandige moment begonnen dan :P
Maar ik kan ook nu eerst proberen te kijken hoe het gaat zonder flink te bulken, en op z'n minst rond de 2000 kcal te hangen (daar zit ik nu al vaak onder) en dan tegen de tijd dat we de herfst ingaan, inderdaad zien of bulken nodig/de volgende zet is.
Hahahaha, laten we zo afspreken dat ik over 5 maanden wel een before/nu pic zal posten áls ik vooruit ben gegaan, oke? :P
  maandag 23 maart 2015 @ 17:24:45 #283
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150954003
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:12 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja, ben misschien niet op het meest verstandige moment begonnen dan :P
Maar ik kan ook nu eerst proberen te kijken hoe het gaat zonder flink te bulken, en op z'n minst rond de 2000 kcal te hangen (daar zit ik nu al vaak onder) en dan tegen de tijd dat we de herfst ingaan, inderdaad zien of bulken nodig/de volgende zet is.
Hahahaha, laten we zo afspreken dat ik over 5 maanden wel een before/nu pic zal posten áls ik vooruit ben gegaan, oke? :P
Als je op onderhoud gaat zitten zal je in spier niet (veel) gaan aanzetten. Geloof me maar, dat is echt verre van efficiënt en zonde van je tijd. Ik denk, en veel Fok!kers zullen dat me me eens zijn, dat het voor je intrinsieke motivatie beter is om nu al een foto te plaatsen. Dan zal je in de komende vijf maanden extra je best willen doen om een zo goed mogelijk vergelijkend resultaat neer te zetten.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:33:27 #284
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_150954301
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:24 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als je op onderhoud gaat zitten zal je in spier niet (veel) gaan aanzetten. Geloof me maar, dat is echt verre van efficiënt en zonde van je tijd. Ik denk, en veel Fok!kers zullen dat me me eens zijn, dat het voor je intrinsieke motivatie beter is om nu al een foto te plaatsen. Dan zal je in de komende vijf maanden extra je best willen doen om een zo goed mogelijk vergelijkend resultaat neer te zetten.
Ja, ik zal eens een personal trainer aanspreken over mijn wensen en trainingsschema en kijken wat voor voedingsschema ik zou moeten krijgen.
En neen, ik ga niet nu een foto posten. Ik wil niet extra mijn best doen om hier op een forum mijn progress te tonen :') Ik wil extra mijn best doen omdat ik met tevreden ogen in de spiegel wil kijken ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 17:41:17 #285
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150954552
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:33 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja, ik zal eens een personal trainer aanspreken over mijn wensen en trainingsschema en kijken wat voor voedingsschema ik zou moeten krijgen.
En neen, ik ga niet nu een foto posten. Ik wil niet extra mijn best doen om hier op een forum mijn progress te tonen :') Ik wil extra mijn best doen omdat ik met tevreden ogen in de spiegel wil kijken ;)
Prima, dan wacht ik rustig af tot en met 23 augustus.
pi_150954653
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:

[..]

7000 kcal is een kilo lichaamsvet, geen spiermassa.
No way dat je een halve kilo spier per week aan kan komen, zeker niet als vrouw (minder testosteron etc.)
Mocht je echt een halve kilo per week aankomen, is dat wss 50-100 gram spiermassa en de rest gewoon vet/vocht ;)

If it was that easy...
  maandag 23 maart 2015 @ 17:45:34 #287
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150954692
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:44 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

7000 kcal is een kilo lichaamsvet, geen spiermassa.
No way dat je een halve kilo spier per week aan kan komen, zeker niet als vrouw (minder testosteron etc.)
Mocht je echt een halve kilo per week aankomen, is dat wss 50-100 gram spiermassa en de rest gewoon vet/vocht ;)

If it was that easy...
Ik zeg ook nergens dat je alleen maar spier aan komt dat kan ook nooit. 0,5 - 1 kilo spier per maand is al best wel veel.
pi_150954870
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:45 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat je alleen maar spier aan komt dat kan ook nooit. 0,5 - 1 kilo spier per maand is al best wel veel.
^O^

Maar die 7000 kcal telt dus alleen voor lichaamsvet, niet voor spier.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:52:03 #289
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150954900
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:51 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

^O^

Maar die 7000 kcal telt dus alleen voor lichaamsvet, niet voor spier.
Voor het totaal. In die kilo die je aankomt per 2 weken zit bij goede training ook spiermassawinst.
pi_150954955
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:52 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Voor het totaal. In die kilo die je aankomt per 2 weken zit bij goede training ook spiermassawinst.
En ook héél veel vetmassawinst.
pi_150954994
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:54 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Brah, gewoon dirty bulk man, niks beter als een chubby chick. Dan heb je igg wel 50 gram spiermassa winst per maand.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:56:19 #292
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150955043
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:54 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Valt reuze mee als je netjes clean eet.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:57:07 #293
253447 Ethanolic
pi_150955062
lol ik wou dat ik 500 gram spiermassa per week aan kwam

dan was ik nu al arnold
Deathlift or Die.
pi_150955065
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:56 schreef hmmmz het volgende:

[..]

IIFYM, ik kan ook afvallen met een pizza per dag.
Maar dat terzijde.
pi_150955086
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:56 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Gewoon elke dag kip met rijst en broccoli, ja toch. ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 17:59:02 #296
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150955105
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:58 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Gewoon elke dag kip met rijst en broccoli, ja toch. ;)
Heerlijk :Y)
pi_150955113
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:57 schreef Ethanolic het volgende:
lol ik wou dat ik 500 gram spiermassa per week aan kwam

dan was ik nu al arnold
Dit is mn progressiefoto van een jaar 500kcal surplus p/d

pi_150955123
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Heerlijk :Y)
Nou, veel plezier.

* Deuce92 stopt nog een dönerschotel in z'n bakkes.
pi_150955132
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:59 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij bent echt helemaal in de wolken door je progressie zie ik.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:00:23 #300
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150955145
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:59 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
synthol *O* *O*