Als je het niet doet, oefen je ook niet.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:09 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook! Maar eerst rustig oefenen.
Nee, da's logisch (zou Louis van Gaal zeggen)quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:05 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als je het niet doet, oefen je ook niet.
Ai... bijna.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:36 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, da's logisch (zou Louis van Gaal zeggen)Maar ik GA het toch doen?! Met de beste voornemens en bedoelingen?!
quote:
Je hebt geen eens een spiegel nodig bij squats, want je kijkt naar beneden naar een punt op de grond.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]![]()
@Multiply: Cruijff?![]()
![]()
Intussen heb ik het squatrek op mijn sportschool serieus bestudeerd en ook aangeraakt maar gekker dan dat is het nog niet geworden; ik snap niet hoe het werkt. Ga ik staan zoals de mensen in jullie filmpjes, dan loop ik het risico om achterover, dwars over de balustrade, naar beneden te lazeren, bovenop een onschuldige hardloper of roeier. Ga ik andersom staan, dan zie ik mezelf weliswaar in de spiegel, maar dan bevindt de barbell zich achter me en kan ik dus niet zien hoe ik hem terug moet leggen. De man die ik bij het rek zag squatten, deed het inderdaad op die manier: met zijn rug naar het rek toe, gezicht richting spiegel. Het zal geen toeval zijn geweest dat hij de barbell scheef had teruggehangen![]()
Jongens, dit wordt een meerjarenproject, ben ik bang![]()
Tenzij ik een instructeur vraag om me te helpen, dus dat wordt de volgende stap. Intussen oefen ik rustig verder met de gobelet squats.
Hoe ingewikkeld kan een squatrack zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]![]()
@Multiply: Cruijff?![]()
![]()
Intussen heb ik het squatrek op mijn sportschool serieus bestudeerd en ook aangeraakt maar gekker dan dat is het nog niet geworden; ik snap niet hoe het werkt. Ga ik staan zoals de mensen in jullie filmpjes, dan loop ik het risico om achterover, dwars over de balustrade, naar beneden te lazeren, bovenop een onschuldige hardloper of roeier. Ga ik andersom staan, dan zie ik mezelf weliswaar in de spiegel, maar dan bevindt de barbell zich achter me en kan ik dus niet zien hoe ik hem terug moet leggen. De man die ik bij het rek zag squatten, deed het inderdaad op die manier: met zijn rug naar het rek toe, gezicht richting spiegel. Het zal geen toeval zijn geweest dat hij de barbell scheef had teruggehangen![]()
Jongens, dit wordt een meerjarenproject, ben ik bang![]()
Tenzij ik een instructeur vraag om me te helpen, dus dat wordt de volgende stap. Intussen oefen ik rustig verder met de gobelet squats.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld kan een squatrack zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat valt er niet aan te snappen?
Ik ga me even concentreren op de valsava manoeuvre voor mijn ademhalingquote:Leg die stang bovenop je traps, trek de bar welisware uit elkaar zodat je bovenrug spanning creeerd, borst naar voren, overhand thumbless grip, valsalva maneuvre voor je ademhaling en buikspier spanning en squat naar beneden door met je huip naar achter te gaan ipv je knieen naar voren, zodat je dus gaat zitten.
Dankquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:35 schreef Mieshka het volgende:
Altijd zorgen dat je vooruit kunt lopen om de stang terug te leggen, ook als dit betekent dat je hierdoor met je rug naar de spiegel staat. Makkelijker en veiliger.
Squatten is niet moeilijk. Perfect squatten is moeilijk - iets perfect doen is altijd moeilijk -, maar je hoeft niet perfect te kunnen squatten om effectief en veilig te squatten. Met lege stang beginnen, zorgen dat je de basics onder de knie krijgt (dat gaat soberso nooit lukken zonder te oefenen) en zodra dat zover is, ga je je maar druk maken over de perfecte squatform.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dank![]()
Kijk, alleen al door dit filmpje wordt duidelijk dat het helemaal niet zo simpel is, dat squattenKomt toch een hoop techniek & verstand bij kijken. En daar kunnen mensen dan arrogant over doen, maar arrogantie brengt een mens uiteindelijk ook niet verder
![]()
Toevallig zie je dat uitgerekend in deze januarimaand weer vaak genoeg in de sportschool: onsportieve, iets te dikke mannen die een jaar lang bier hebben gehesen, en die nu ineens losgaan met een kettlebell waar ze hele rare, ongecoördineerde bewegingen mee maken, min of meer voor de vuist weg, met gekromde rug en gebogen schouders, en zelfs ik - als leek - kan dan zien dat de fysiotherapeut weer gouden zaken gaat doen![]()
Dus... lach maar
die mensen moet je ruim baan geven. het zijn de sponsoren voor ons. die nemen een jaar abbo en komen alleen de eerste 2 maanden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dank![]()
Kijk, alleen al door dit filmpje wordt duidelijk dat het helemaal niet zo simpel is, dat squattenKomt toch een hoop techniek & verstand bij kijken. En daar kunnen mensen dan arrogant over doen, maar arrogantie brengt een mens uiteindelijk ook niet verder
![]()
Toevallig zie je dat uitgerekend in deze januarimaand weer vaak genoeg in de sportschool: onsportieve, iets te dikke mannen die een jaar lang bier hebben gehesen, en die nu ineens losgaan met een kettlebell waar ze hele rare, ongecoördineerde bewegingen mee maken, min of meer voor de vuist weg, met gekromde rug en gebogen schouders, en zelfs ik - als leek - kan dan zien dat de fysiotherapeut weer gouden zaken gaat doen![]()
Dus... lach maar
Waar blijkt dat uit dan?quote:Op zondag 1 februari 2015 06:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je bent momenteel smoesjes aan het verzinnen om het niet te hoeven doen. Wat wil je nou? Een strakke reet of het je hele leven lang uitstellen?
101 posts waarin ze klaagt dat het niet veilig of te moeilijk zou zijn. En dan deze post, waarin ze het voornemen heeft het te gaan doen:quote:
quote:Nee, da's logisch (zou Louis van Gaal zeggen)Maar ik GA het toch doen?! Met de beste voornemens en bedoelingen?!
Ik lees blijkbaar iets anders dan. Ik lees dat ze het gaat doen, maar het om wat voor reden dan ook eng vindt.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
101 posts waarin ze klaagt dat het niet veilig of te moeilijk zou zijn. En dan deze post, waarin ze het voornemen heeft het te gaan doen:
[..]
Ja, maar ik woon niet in de gym, hè? Het voornemen is er, en vanochtend heb ik braaf 5 sets gobelet squats gedaan (met 16 kg) en geconstateerd dat ik met rechte rug bijna tot de grond kom, zoals die baby op het plaatje hierboven, dus de yogalessen waren niet voor niks, en het zelfvertrouwen groeitquote:Op zondag 1 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
101 posts waarin ze klaagt dat het niet veilig of te moeilijk zou zijn. En dan deze post, waarin ze het voornemen heeft het te gaan doen:
[..]
quote:Op zondag 1 februari 2015 12:14 schreef z80 het volgende:
[..]
die mensen moet je ruim baan geven. het zijn de sponsoren voor ons. die nemen een jaar abbo en komen alleen de eerste 2 maanden.
Ja, papaquote:Op zondag 1 februari 2015 14:25 schreef hmmmz het volgende:
Stel je niet zo aan. Ga gewoon in je squat rek staan en oefen de beweging met barbell zonder gewicht.
En, al geprobeerd?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:20 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, vandaag heb ik thuis getraind. Ouderwetse dumbbellsquats. Overmacht, hè
quote:
Doe maar ff rustig met die gewichten, eerst je form in orde krijgen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:17 schreef Nadine26 het volgende:
[..]Het begint een beetje een halszaak te worden... maar leuk dat je het vraagt en...
Ja!![]()
Gewoon alleen met die stok, die trouwens niet eens zo licht was, en natuurlijk heb ik de kans pas gegrepen toen de ruimte helemaal LEEG was, zo'n sukkel ben ik dan wel, maar hoe dan ook kunnen we nu officieel zeggen: de kop is eraf. Nu nog met gewichten erop![]()
Zeg, doet iemand van jullie wel eens back extensions op zo'n debiel toestel waarop je voorovergebogen gaat liggen, waarna je omhoog komt vanuit - als ik het goed heb begrepen - de heupen? Ik ben er sinds kort mee begonnen en weet niet precies of dit een zinvolle oefening is, als je ook swing squats/kettlebell swings en hip thrusters doet (en die oefeningen snap ik dan weer wél).
Het is voor je glutes (die enorme spieren in je kont), net als de hip thrusters. Wat swing squats/kettlebell swings zijn, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er betere oefeningen zijn voor je glutes, met name deadlliften. Dat zijn eigenlijk enorme staande hip thrusters met serieus gewicht waarbij je ook wat andere spieren meepakt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:17 schreef Nadine26 het volgende:
[..]Het begint een beetje een halszaak te worden... maar leuk dat je het vraagt en...
Ja!![]()
Gewoon alleen met die stok, die trouwens niet eens zo licht was, en natuurlijk heb ik de kans pas gegrepen toen de ruimte helemaal LEEG was, zo'n sukkel ben ik dan wel, maar hoe dan ook kunnen we nu officieel zeggen: de kop is eraf. Nu nog met gewichten erop![]()
Zeg, doet iemand van jullie wel eens back extensions op zo'n debiel toestel waarop je voorovergebogen gaat liggen, waarna je omhoog komt vanuit - als ik het goed heb begrepen - de heupen? Ik ben er sinds kort mee begonnen en weet niet precies of dit een zinvolle oefening is, als je ook swing squats/kettlebell swings en hip thrusters doet (en die oefeningen snap ik dan weer wél).
Maar wie gaat mij vertellen of mijn form in orde is als ik 1) alleen train en er 2) geen spiegel in de buurt is waarin ik mezelf - en dan met name mijn rug - kan zien?quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Doe maar ff rustig met die gewichten, eerst je form in orde krijgen.
Maak een filmpje, zijaanzicht en laat dat hier zien of prive aan iemand, genoeg mensen die je kunnen helpen, voor wat je liezen? Je kunt je benen niet ver uit elkaar doen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar wie gaat mij vertellen of mijn form in orde is als ik 1) alleen train en er 2) geen spiegel in de buurt is waarin ik mezelf - en dan met name mijn rug - kan zien?![]()
Ik kijk natuurlijk naar de filmpjes/plaatjes die hier gepost zijn, maar mijn ervaring is dat de 'klik' bij krachttraining puur fysiek is: ineens VOEL je wat de bedoeling is. En dat kan best lang durenEn bij squats voel ik een behoorlijke spanning in mijn liezen - misschien moet ik daaraan wennen, of is dat een kwestie van even doorbijten?
Waarom vraag je het niet gewoon iemand die bijvoorbeeld wat meer ervaren is in de sportschool. Zo moeilijk is dat toch niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar wie gaat mij vertellen of mijn form in orde is als ik 1) alleen train en er 2) geen spiegel in de buurt is waarin ik mezelf - en dan met name mijn rug - kan zien?![]()
Ik kijk natuurlijk naar de filmpjes/plaatjes die hier gepost zijn, maar mijn ervaring is dat de 'klik' bij krachttraining puur fysiek is: ineens VOEL je wat de bedoeling is. En dat kan best lang durenEn bij squats voel ik een behoorlijke spanning in mijn liezen - misschien moet ik daaraan wennen, of is dat een kwestie van even doorbijten?
Deadliften gaat heel goedquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is voor je glutes (die enorme spieren in je kont), net als de hip thrusters. Wat swing squats/kettlebell swings zijn, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er betere oefeningen zijn voor je glutes, met name deadlliften. Dat zijn eigenlijk enorme staande hip thrusters met serieus gewicht waarbij je ook wat andere spieren meepakt.
Hip thrust en deadlifts verschillen toch behoorlijk van elkaar, gezien de actieve insufficiëntie van de hamstrings en het positie van het bekken tijdens de hip thrust, wat o,a, zorgt voor een veel hogere glute activatie bij de hip thrust.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is voor je glutes (die enorme spieren in je kont), net als de hip thrusters. Wat swing squats/kettlebell swings zijn, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er betere oefeningen zijn voor je glutes, met name deadlliften. Dat zijn eigenlijk enorme staande hip thrusters met serieus gewicht waarbij je ook wat andere spieren meepakt.
Hier, dit ben ik:quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:42 schreef Nadine26 het volgende:
ans plus en je benen uit elkaar doen terwijl je met een zwaar gewicht op je nek omlaag zakt in een diepe hurkzit zijn volgens mij wel twe
De hip thrust schijnt inderdaad DE oefening te zijn voor glutes, je leest niet anders en je hoort niet anders, hoewel ik me afvraag of het niet een beetje een hype is - laatst was er zelfs een trainer (van alle sterren en modellen en andere beroemde mensen op deze wereldquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:44 schreef Rami. het volgende:
[..]
Hip thrust en deadlifts verschillen toch behoorlijk van elkaar, gezien de actieve insufficiëntie van de hamstrings en het positie van het bekken tijdens de hip thrust, wat o,a, zorgt voor een veel hogere glute activatie bij de hip thrust.
Verboden op de markt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:58 schreef hmmmz het volgende:
Iemand ervaring met Epic van dedicated nutrition?
Wowquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hier, dit ben ik:
Zoiets moet je doen
Ja, Tom Barten deed een pelvic lift voor, waarbij je met het bovenlichaam op de grond ligt. Bij de hip thrust bevinden de schouders en het hoofd zich op een verhoging. De knie is bij beide oefeningen gebogen gedurende de hele beweging. Dit zorgt er voor dat de hamstring minder kan functioneren in het strekken van de heup, aangezien die spier (die zowel een beweging kan veroorzaken in de heup als in de knie) al actief is met het buigen van de knie. De bilspier moet nu veel meer doen om die heup toch te kunnen strekken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:52 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De hip thrust schijnt inderdaad DE oefening te zijn voor glutes, je leest niet anders en je hoort niet anders, hoewel ik me afvraag of het niet een beetje een hype is - laatst was er zelfs een trainer (van alle sterren en modellen en andere beroemde mensen op deze wereld) die bij Humberto Tan één cruciale oefening mocht voordoen, en jawel... de hipthrust.
Ik vind het een lastige oefening. Pijn aan je heupbotten
Dat zeg ik. Deadlifts zijn hip thrusts waarbij je ook wat andere spieren gebruikt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:44 schreef Rami. het volgende:
[..]
Hip thrust en deadlifts verschillen toch behoorlijk van elkaar, gezien de actieve insufficiëntie van de hamstrings en het positie van het bekken tijdens de hip thrust, wat o,a, zorgt voor een veel hogere glute activatie bij de hip thrust.
Unstoppable van Dedicated is verboden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij niet:
http://www.bodyenfitshop.(...)ated-nutrition/epic/
Stelletje sukkelsquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wow![]()
![]()
Ik zie meteen al dat ik het niet goed doe. Jij zakt veel minder diep omlaag dan ik - en jouw borst leunt bijna op je bovenbenen in het tweede filmpje. Ik ga dus te diep omlaag, en mijn rug is te recht of te weinig gekanteld; vandaar waarschijnlijk het probleem met mijn liezen.
Overigens word ik in filmpje 2 wel afgeleid door de schermutselingen van de twee dealers op de achtergrond - wat doen ze?!
Aha, ik dacht al. Maargoed, Iemand ervaringen met Epic?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Unstoppable van Dedicated is verboden.
Ja, maar dat maakt deze oefening ook meteen een beetje 'gekunsteld', want als je met kussens en pads in de weer moet gaan... nog afgezien van alle moeite die je moet doen om überhaupt in de juiste positie te gaan liggen (trek maar eens zo'n barbell over je heupen... en dan moeten je schouders/hoofd ook nog hoger liggen) - het is, zeg maar, een heel gedoe, terwijl krachttraining nou juist uitblinkt in eenvoud en logica.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:07 schreef Rami. het volgende:
[..]
Ja, Tom Barten deed een pelvic lift voor, waarbij je met het bovenlichaam op de grond ligt. Bij de hip thrust bevinden de schouders en het hoofd zich op een verhoging. De knie is bij beide oefeningen gebogen gedurende de hele beweging. Dit zorgt er voor dat de hamstring minder kan functioneren in het strekken van de heup, aangezien die spier (die zowel een beweging kan veroorzaken in de heup als in de knie) al actief is met het buigen van de knie. De bilspier moet nu veel meer doen om die heup toch te kunnen strekken.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren waardoor er zoveel bilspier activiteit is bij deze oefeningen, zoals de controle die je hebt over het bekken.
De stang op de heup kan inderdaad erg pijnlijk zijn en hier dien je mee op te passen, aangezien je bepaalde spieren die over de heup lopen zou kunnen irriteren. Een stevige pad/kussen om de stang biedt uitkomst.
Ik doe zowel hip thrusts als glute bridges met een dumbbell op mijn heupen. Dat gaat prima. Maar veel zwaarder dan ik nu doe, zal moeilijk worden.quote:De pelvic lift (of hip thrust), zoals die op tv werd voorgedaan zou je eventueel ook kunnen verzwaren op veel manieren, zonder daarbij een stang op je heup te leggen.
Lowbar of highbar... geen ideequote:Op donderdag 5 februari 2015 20:28 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Stelletje sukkelsNiet op letten
Trouwens mijn form op t 2e filmpje is niet zo heel best, was mijn 1e keer 5x 100KG, ik squat ook lowbar, jij wss highbar.
Je kan genoeg variëren zonder een stang te gebruiken. Denk aan inderdaad een gewicht op de heupen, elastiek om de knieën, op 1 been etc.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:44 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt deze oefening ook meteen een beetje 'gekunsteld', want als je met kussens en pads in de weer moet gaan... nog afgezien van alle moeite die je moet doen om überhaupt in de juiste positie te gaan liggen (trek maar eens zo'n barbell over je heupen... en dan moeten je schouders/hoofd ook nog hoger liggen) - het is, zeg maar, een heel gedoe, terwijl krachttraining nou juist uitblinkt in eenvoud en logica.
Dus... ik weet het nog niet zo goed, met de hip thrust
[..]
Ik doe zowel hip thrusts als glute bridges met een dumbbell op mijn heupen. Dat gaat prima. Maar veel zwaarder dan ik nu doe, zal moeilijk worden.
67KGquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Lowbar of highbar... geen idee![]()
![]()
Ik ben aan het koken en denk er even rustig over na - mag ik vragen hoeveel jij zelf weegt?
Ongelooflijk. Gelukkig hoef ik nog niet zulke gewichten te tillen, ik mag nog aan mijn form werkenquote:
http://www.fitness-seller(...)grip-halterschijven/quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Rebubbled het volgende:
Hi,
Ik doe nu een tijdje Stronglifts en merk dat elke keer 2,5 kg erop toch ietwat te zwaar begint te worden. Dus ik zoek nu schijfjes van 0.5 kg. Probleem is alleen dat de schijven die ik vind op een stang van 30mm passen. De stangen bij mij in de sportschool zijn echter net even breder dan dat. Iemand een idee waar ik deze schijfjes kan halen?
Zoek eens op fractional platesquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:29 schreef Rebubbled het volgende:
Hi,
Ik doe nu een tijdje Stronglifts en merk dat elke keer 2,5 kg erop toch ietwat te zwaar begint te worden. Dus ik zoek nu schijfjes van 0.5 kg. Probleem is alleen dat de schijven die ik vind op een stang van 30mm passen. De stangen bij mij in de sportschool zijn echter net even breder dan dat. Iemand een idee waar ik deze schijfjes kan halen?
My man!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.fitness-seller(...)grip-halterschijven/
Ah ja! Het zoekt lastig, als je niet weet wat je zoekt.quote:
En de meeste merken gaan maar tot 1.25.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:51 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ah ja! Het zoekt lastig, als je niet weet wat je zoekt.
Ja dat had ik gemerkt. Ik voel me wel meteen pussy dat ik schijnbaar als één van de weinige deze schijfjes nodig heb. Anders zou het aanbod wel groter zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
En de meeste merken gaan maar tot 1.25.
Feit is dat je er niet zo heel veel aan hebt. Misschien werkt het voor je hoor, maar als je stalkt op SL is het beter om even terug te gaan in gewicht. Of een week een deload, even op ~60% van je max trainen om je lichaam even te ontlasten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:59 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja dat had ik gemerkt. Ik voel me wel meteen pussy dat ik schijnbaar als één van de weinige deze schijfjes nodig heb. Anders zou het aanbod wel groter zijn.
Op zich met twee van 0.5 en vier van 1 zou het moeten lukken om samen met de 1.25 en 2.5 schijven van de sportschool tot 10 te tellen. Maar gezien mijn wiskundige inzicht, acht ik de kans redelijk groot dat ik hierin een telfout heb gemaakt.
Hmm, food for thought! Die app zei namelijk na fail twee geloof ik, dat ik wellicht beter kon overstappen naar de 1 kg per keer. Ik heb even geprobeerd te kijken wat er precies werd aangeraden, maar ik kan het niet in de app terugvinden. Ik heb deze week sowieso 10% overal vanaf gehaald om nu weer verder te bouwen. Alleen ik merk dat ik echt enorm baal wanneer het niet lukt en ik ben gewoon bang dat 2,5 kilo volgende keer weer niet lukt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Feit is dat je er niet zo heel veel aan hebt. Misschien werkt het voor je hoor, maar als je stalkt op SL is het beter om even terug te gaan in gewicht. Of een week een deload, even op ~60% van je max trainen om je lichaam even te ontlasten.
Dat vreselijke balen moet je kwijt zien te raken, dat werkt alleen maar tegen je.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:11 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hmm, food for thought! Die app zei namelijk na fail twee geloof ik, dat ik wellicht beter kon overstappen naar de 1 kg per keer. Ik heb even geprobeerd te kijken wat er precies werd aangeraden, maar ik kan het niet in de app terugvinden. Ik heb deze week sowieso 10% overal vanaf gehaald om nu weer verder te bouwen. Alleen ik merk dat ik echt enorm baal wanneer het niet lukt en ik ben gewoon bang dat 2,5 kilo volgende keer weer niet lukt.
Maar jij raad aan morgen weer op te bouwen met 2,5?
Ja dat had ik dus. Ineens lukte niets meer en failde ik op alles. Toen had ik wel even een mini inzinking. Ik hik sowieso met deadlifts en squats tegen het punt aan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht overga en merk dat het tricky wordt. Maar morgen 2,5 erbij en kijken wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat vreselijke balen moet je kwijt zien te raken, dat werkt alleen maar tegen je.
Zolang je progressie maakt moet je gewoon doorzetten. Als je echt stil komt te staan kun je het beste een deload overwegen.
Er komt een punt dat deze manier van trainen niet meer voor je werkt uiteraard. Dan zal je andere schema's/trainingen moeten gaan om progressie te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus. Ineens lukte niets meer en failde ik op alles. Toen had ik wel even een mini inzinking. Ik hik sowieso met deadlifts en squats tegen het punt aan dat ik mijn eigen lichaamsgewicht overga en merk dat het tricky wordt. Maar morgen 2,5 erbij en kijken wat er gebeurt.
Nope, Leidenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Gelukkig hoef ik nog niet zulke gewichten te tillen, ik mag nog aan mijn form werken![]()
Grappig trouwens, het zal wel een bijeffect zijn van zo'n filmpje, maar ik dacht serieus dat ik jou vandaag zag lopen op mijn sportschoolJe woont niet toevallig in Amsterdam?
Ach gewoon blijven trainen, voor mij ging het ineens heel snel kwa gewicht, 't staat nu al een paar maanden stil btw.. Maarja vroeger squatte ik 3x per week, nu 1xquote:Op zaterdag 7 februari 2015 11:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het leek me al een al te groot toeval
Ik hield me nooit zo bezig met vooruitgang/gewicht, meer met de juiste uitvoering met een gewicht dat voor mij zo zwaar is dat ik een set ternauwernood kan afmaken, maar ik ben nu wel geïnspireerd geraakt door jullie verhalen, dus ik heb besloten om me nu te gaan richten op de walking lunges (de squat moet ik eerst goed gaan snappen), en het streven is om van 28 kilo (huidige gewicht) naar 32 te gaan en ten slotte naar 36, als dat überhaupt mogelijk is, maar dat merk ik vanzelfquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ach gewoon blijven trainen, voor mij ging het ineens heel snel kwa gewicht, 't staat nu al een paar maanden stil btw.. Maarja vroeger squatte ik 3x per week, nu 1x
Jij doet walking lunges met 28?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:18 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik hield me nooit zo bezig met vooruitgang/gewicht, meer met de juiste uitvoering met een gewicht dat voor mij zo zwaar is dat ik een set ternauwernood kan afmaken, maar ik ben nu wel geïnspireerd geraakt door jullie verhalen, dus ik heb besloten om me nu te gaan richten op de walking lunges (de squat moet ik eerst goed gaan snappen), en het streven is om van 28 kilo (huidige gewicht) naar 32 te gaan en ten slotte naar 36, als dat überhaupt mogelijk is, maar dat merk ik vanzelf
1,5 is wel genoeg, voorlopigquote:Op maandag 16 februari 2015 16:51 schreef Nelvalhil het volgende:
Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |