Tjek! En ook LuDann toegevoegd.quote:
ik heb wel een positiejas hoor, maar die is niet echt heel winterwarm zeg maar. wellicht wel met een extra trui eronder en een sjaal om hoorquote:Op zaterdag 29 november 2014 23:07 schreef Gevalletje het volgende:
Ik zat ook net te tellen, gedeelde 12e plek nu.. Gaat wel erg snel zo, met maar weinig zwangeren begin van het jaar!
Ludann, ik was niet eens wezen kerstshoppen zelfs! Wilde gewoon weer even eruit, even naar het centrum hier. Ik ga meestal doordeweeks op een vrije dag, maar ging even niet door vanwege m'n verkoudheid en had gister geen tijd.
Lastig soms he, om je mond te houden in het begin
Jammer dat je jas niet meer past DJMO! Ik heb al een paar weken een positiewinterjas, die is lekker warm. Heb m'n oude jas niet meer geprobeerd, die heb ik al een aantal jaar en was in de tussentijd al wat aangekomen, zat niet heel veel speling meer in..
Schopjes. Keihard zijn ze ook weer niet bij mij, wel duidelijk voelbaar
. En lektetten al
. (Heb eigenlijk geen idee nog wanneer dat meestal gebeurd..)
En al snel de sleutel voor NTS!
op dit moment word m'n blaas als trampoline gebruikt.. denk dat ik zo maar ga douchen en plat ga .. Zwanger zijn is leuk, maar de minder leuke aspecten hadden voor mij nog wel even weg mogen blijvenquote:Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Gevalletje het volgende:
Oh, jammer dat deze jas niet zo warm is! Snap dat je die nieuwe, lekkere warme dan liever nog even aan had
Balen dat je bekken en blaas er helemaal pijn van doen!
Dank je wel!quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:49 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Tjek! En ook LuDann toegevoegd.
Dank je wel, ik hoop dat het net zo gezellig is als het WOHTSquote:
Wat rot... Ik heb de laatste week ook elke nacht nachtmerries, dat kan zo ontzettend realistisch zijn dat je er de hele dag een kl*tegevoel aan overhoudt. Zo k*t! Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt schudden.quote:
Ik ben door alle heisa helemaal vergeten dat ik dat nog in moet plannen, kerstshoppen. Ik ben ook bezig met een masteropleiding en moet maandag alle docenten al gaan inlichten om te kijken wat er mogelijk is. Ik moet namelijk eigenlijk vanaf februari tot en met mei veldwerk in de rimboe gaan doen, maar met de zwangerschap zal daar een andere oplossing voor gevonden moeten worden...quote:
Wat gaaaaaaaf!!! Gefeliciteerd!quote:
Ik heb ze gewoon gebeld op een gwgeven moment, en vriend daarna zijn beide ouderparen ook.quote:Op zondag 30 november 2014 10:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel!
[..]
Dank je wel, ik hoop dat het net zo gezellig is als het WOHTSBalen dat je er zo achterkwam dat je toch moest werken!
[..]
Wat rot... Ik heb de laatste week ook elke nacht nachtmerries, dat kan zo ontzettend realistisch zijn dat je er de hele dag een kl*tegevoel aan overhoudt. Zo k*t! Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt schudden.
[..]
Ik ben door alle heisa helemaal vergeten dat ik dat nog in moet plannen, kerstshoppen. Ik ben ook bezig met een masteropleiding en moet maandag alle docenten al gaan inlichten om te kijken wat er mogelijk is. Ik moet namelijk eigenlijk vanaf februari tot en met mei veldwerk in de rimboe gaan doen, maar met de zwangerschap zal daar een andere oplossing voor gevonden moeten worden...
Je mond houden, pff, ja!
Mijn man wil het op eerste kerstdag (we vieren het met onze beider ouders en mijn broertje altijd bij ons) groots bekend maken door echo's etc op de chromecast (tv) te laten zien. Hij vind het niet eerlijk als een van beide partijen het eerder weet. Waar ook wel wat in zit hoor, we willen voorkomen dat 1 set aanstaande grootouders zich achtergesteld voelt.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Leuke grootse aankondigingen of 1 op 1 gezegd?
Ook met kerst, mijn ouders, en een week daarna kant van mijn man. Komt nu eenmaal zo uit, we zien hun dan, dat stond al zo gepland. Weet wel zeker dat we het anders ook niet tegelijk zouden hebben verteld. Vind het fijner om het klein te houden. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht dat iemand zich achtergesteld zou voelen, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou voelen. Zou ik in elk geval enorm kinderachtig vinden.quote:Op zondag 30 november 2014 10:11 schreef LuDann het volgende:
Mijn man wil het op eerste kerstdag (we vieren het met onze beider ouders en mijn broertje altijd bij ons) groots bekend maken door echo's etc op de chromecast (tv) te laten zien. Hij vind het niet eerlijk als een van beide partijen het eerder weet. Waar ook wel wat in zit hoor, we willen voorkomen dat 1 set aanstaande grootouders zich achtergesteld voelt.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Leuke grootse aankondigingen of 1 op 1 gezegd?
Bij ons was dat dus het geval. Mijn schoenmoeder dacht dat mijn ouders het eerder wisten (was niet eens zo) en waren daar erg boos om. Toen ik bevallen was waren ze ook weer boos omdat ze niet de eerste waren die het wisten. en daarna waren ze boos dat ze het niet als eerste zagen maar dat we onze andere kinderen eerst lieten en hun daarom moesten wachtenquote:Op zondag 30 november 2014 11:14 schreef Mariposas het volgende:
. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht dat iemand zich achtergesteld zou voelen, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou voelen. Zou ik in elk geval enorm kinderachtig vinden.
Ohquote:Op zondag 30 november 2014 11:23 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben het toevallig gisteren aan de aanstaande (over)grootouders verteld. Mijn man was donderdag jarig, dus we hadden iedereen uitgenodigd voor die verjaardag. Na taart en koffie e.d. kwamen de snacks op tafel, waaronder een grote plank waar we in chocoladeletters OMA en OPA hadden gespeld. Onze moeders begrepen de hint meteen, de rest moesten we het even uitleggen.
Oh, wat een kleine wereld! Mijn man is nu heeeel benieuwd wie jij bent. DM?quote:Op zondag 30 november 2014 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ohvolgens mij heb ik jouw man op Facebook (oud studiegenoot) want ik zag gisteren een foto daarvan voorbijkomen
(Sorry dit lijkt heel stalkerig maar t kan bijna niet missen
)
Nog een keer gefeliciteerd! Siked!
Hier hetzelfde qua moeder jaquote:Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef snoenk het volgende:
Wij hebben het gelijk verteld. Doordat we bezig waren met icsi wist iedereen ongeveer wanneer we konden testen. Mijn moeder heb ik zelfs 2 tellen na mijn man gebeld
nou dit hele gedoe wás op de terugweg. Ik kon alleen in de eennalaatste en laatste trein zitten (eerste omdat ik het zelf vroeg, ging bijna door m'n benen heen) en de laatste dus omdat de conductrice die knul van z'n stoel wiptequote:Op zondag 30 november 2014 22:09 schreef Gevalletje het volgende:
Wat een NS-gedoe DJMO! Wel fijn dat je op de terugweg gelijk kon zitten
oh, herkenbaar! Dat is ook de reden dat wij tot 13 weken gewacht hebben tot we het de familie vertelden. Of een van de redenen in elk geval. De klopjes op mijn buik en "nu heb ik mijn kleinkind al vastgehouden"-opmerkingen waren niet van de lucht, en ik wenste meteen dat we nog wat langer gewacht hadden... Ik kan heel slecht tegen dat bezitterige.quote:Op maandag 1 december 2014 08:32 schreef L-E het volgende:
Rady, gefeliciteerd met je zoon! Leuke naam
Hier vertellen we het nog langggg niet. Schoonouders weten het, dat wilde mijn man graag, en twee van mijn vriendinnetjes maar de wereld hoort het pas na de 13 weken. Ik voel niet zo de behoefte om het aan de grote klok te hangen. Eenmaal zwanger word je zo publiek bezit, ofzo, daar kan ik niet zo goed tegenBovendien is de oudste jarig als ik de 13-weken-grens passeer en ik wil niet de aandacht van zijn dag/feestje afleiden met ons nieuws. Hij verdient ook alle aandacht op zijn verjaardag
Oh, ik wil inmiddels wel in de OP! UD is (vooralsnog) 8 juli 2015. Fok-baby, dus sterretjes erbij, de papa is fokking.fokker
Wel al een paar keer hier vernomen dat dat wel een teken kan zijnquote:Op maandag 1 december 2014 08:31 schreef cleany het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
M'n vrouw dacht gisteren dat het ging gebeuren, maar toen bleek er wat anders dwars te zitten![]()
Wat een gedoe zeg! Ik reis voor mijn werk met de trein, gelukkig meestal maar 2x per week, een uur enkele reis. Maar het valt me echt zwaar.quote:Op zondag 30 november 2014 22:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
nou dit hele gedoe wás op de terugweg. Ik kon alleen in de eennalaatste en laatste trein zitten (eerste omdat ik het zelf vroeg, ging bijna door m'n benen heen) en de laatste dus omdat de conductrice die knul van z'n stoel wipte
Herkenbaar! Op mijn werk heb ik het dit keer (ook door omstandigheden als vakanties e.d.) pas met 15 weken gemeld. Alleen mijn leidinggevende wist het eerder. Op FB eigenlijk nog geen expliciete melding gedaan, ik vind dat vaak wat geforceerd overkomen, het past niet zo bij mij in ieder geval. Er zijn daarom best 'vrienden'/ kennissen die het nog niet weten, maar die spreek ik dus ook niet erg veel irlquote:Op maandag 1 december 2014 08:32 schreef L-E het volgende:
Rady, gefeliciteerd met je zoon! Leuke naam
Hier vertellen we het nog langggg niet. Schoonouders weten het, dat wilde mijn man graag, en twee van mijn vriendinnetjes maar de wereld hoort het pas na de 13 weken. Ik voel niet zo de behoefte om het aan de grote klok te hangen. Eenmaal zwanger word je zo publiek bezit, ofzo, daar kan ik niet zo goed tegenBovendien is de oudste jarig als ik de 13-weken-grens passeer en ik wil niet de aandacht van zijn dag/feestje afleiden met ons nieuws. Hij verdient ook alle aandacht op zijn verjaardag
Ik ookquote:Op maandag 1 december 2014 10:48 schreef snoenk het volgende:
Zelf zit ik trouwens wel de hele dag aan mn buik
Niemand die je een broodje aanbood omdat ze dachten dat je honger had?quote:Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Vaak ook als ik in de trein half weg zit te dromen ofzo, heb -vooral in het begin- al heel wat vreemde blikken gehad
Alkmaar - Rotterdam , Normaal 1:32 uur reistijd ongeveer (trein alleen). is goed te overzien, zelfs met werkzaamheden of storingen kan ik vaak uit meerdere trajecten kiezen, maar als er dan zoals gisteren op alle mogelijkheden wel iets aan de hand is dan ben je de l*lquote:Op maandag 1 december 2014 10:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een gedoe zeg! Ik reis voor mijn werk met de trein, gelukkig meestal maar 2x per week, een uur enkele reis. Maar het valt me echt zwaar.
Hoe vaak moet jij nou heen en weer? Naar je ex toch? Wonen jullie zo ver van elkaar of is de verbinding gewoon klote?
Dat is een behoorlijk eind wel en inderdaad vooral als het misgaatquote:Op maandag 1 december 2014 12:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
Alkmaar - Rotterdam , Normaal 1:32 uur reistijd ongeveer (trein alleen). is goed te overzien, zelfs met werkzaamheden of storingen kan ik vaak uit meerdere trajecten kiezen, maar als er dan zoals gisteren op alle mogelijkheden wel iets aan de hand is dan ben je de l*lIk breng ze om de week op vrijdag heen en haal ze op zondag weer op.
Hij heeft (nog) geen vast inkomen, en zou bovendien het driedubbele moeten betalen van wat ik betaal om de jongens op en neer te brengen (ik heb een weekend vrij abonnement en reis in de daluren dus met 40% korting en vanaf half zeven vrijdagavond gratis met de NS). Het reizen an-sich levert me ook geen problemen op, maar zoals gisteren, dat ik door meerdere tegenslagen dus een uur langer onderweg ben dan gepland/berekend, maken dat ik er soms wel even doorheen zit. Achteraf was ik misschien drie kwartier langer onderweg dan m'n gebruikelijke reistijd maar door het vele overstappen leek het veel langer. Ook omdat ik de IC Direct genomen had, wat normaal voor een kortere reistijd zorgt, maar nu dus niet, maakten dat ik flink geirriteerd was gisterenquote:Op maandag 1 december 2014 13:21 schreef Phaidra het volgende:
Dat is een behoorlijk eind wel en inderdaad vooral als het misgaat. Het is vast wel eens eerder geroepen, maar kan je ex ook niet inspringen met halen en brengen? Dat niet alles elke keer op jouw schouders terechtkomt?
quote:Op maandag 1 december 2014 13:34 schreef Vlindur het volgende:
Mij maakt het niet uit als mensen aan mijn buik zitten. Wereldvreemden doen het gewoon en niet en mensen dichtbij mogen dat best. Afgelopen zaterdag nog iemand (ze had het eerst netjes gevraagd) die dr handen op mn buik legde en ik ze vervolgens verhuisde naar onder de navel, omdat ze mn darmen aaide:D
's middags een warme hap eten en 's avonds iets lichts?quote:Op maandag 1 december 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Welkom faptist!
Oh mensen, ochtendmisselijkheid heb ik nooit gekend, hier is het avondmisselijkheid5 van de 7 weekdagen belandt mijn diner weer in de wc, naast vervelend ook een beetje zonde ofzo
stomme vraag maar drink je wel voldoende?quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:20 schreef purebliss het volgende:
En dan denk je dat je redenlijk van alle kwaaltjes af bent..
Heb sinds gister af en toe druk op mijn borst en wat benauwd. Vorige zwangerschap ook gehad en toen was het iets onschuldigs. Maar weet niet meer wat..
Ook nog steeda heeeeeeel duizelig door die lage bloeddruk. Weet iemand iet behalve dropjes wat tijdelijk even helpt?
Misschien wat andere zouten snacks zoals een handje gezouten pinda's of iets wat daar op lijkt?? En inderdaad goed opletten dat je genoeg drinkt..quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:20 schreef purebliss het volgende:
Ook nog steeda heeeeeeel duizelig door die lage bloeddruk. Weet iemand iet behalve dropjes wat tijdelijk even helpt?
Drinkbouillon. En wat vaker gaan zitten.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:20 schreef purebliss het volgende:
En dan denk je dat je redenlijk van alle kwaaltjes af bent..
Heb sinds gister af en toe druk op mijn borst en wat benauwd. Vorige zwangerschap ook gehad en toen was het iets onschuldigs. Maar weet niet meer wat..
Nee!quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:08 schreef Olf het volgende:
Ben ik de enige die zo moet lachen om de username van de nieuwste toevoeging in z&g?
Volgens dr profiel is ze nog man ook.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:08 schreef Olf het volgende:
Ben ik de enige die zo moet lachen om de username van de nieuwste toevoeging in z&g?
Ik denk account van man/vriend. Maar als dat een faptist is, is zwanger worden wel knap!quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee!![]()
Misschien is het iets Belgisch?
Dat verbaasd me dan weer niet van een faptistquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Volgens dr profiel is ze nog man ook.
Afhankelijk van de uitkomst van je groeiecho zou ik 56 of 62 kiezenquote:Op dinsdag 2 december 2014 17:20 schreef Risu het volgende:
Ik mag voor 35,50 bij esprit kleding uitzoeken en toen dacht ik aan babykleding, maar ik kan niet kiezenhet is allemaal leuk. En welke maat moet ik kiezen als ik wil dat ze er langer mee doet dan 2 weken. Tot de 7e heb ik nog wel 20% korting, volgens mij mag dat samen want het geld is gewoon waardebonnen.
Maar aan de andere kant, onze baby heeft een naam! (Stiekem vond ik die naam al vanaf dag 1 al DE naam, maar man moest nog overtuigd worden.) Maar yay, ons meisje heeft een naam
8w2d, een dag, of 2 dagen verder dan ik had berekend! (Vorige keer liep het 1/2 dagen achter), hartje knipperde veel duidelijker dan de vorige keerquote:
Ik loop bij de gyn, en daar is het een soort van standaard om dat vroeg te doen, geloof ik. Of het is gedaan vanwege de complicatie bij mijn tweede zwangerschap, maar dat zou raar zijn. Hier nog nooit een miskraam, en toch een echo met 7+3 (uiteindelijk bleek ik al 8 weken). De gynaecologen hier maken graag echo's, volgens mijquote:Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Mariposas het volgende:
Wat hebben veel mensen vroege echo's! Ik heb 'm pas over 15 dagen. Dan ben ik bijna 10 weken. Snap wel dat het eerder gebeurt als je een miskraam hebt gehad.
Bij deze praktijk is 8 en 11 weken standaard. Ik mocht vanwege de miskraam ook met 7 weken komen, maar dat wilde ik niet.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Mariposas het volgende:
Wat hebben veel mensen vroege echo's! Ik heb 'm pas over 15 dagen. Dan ben ik bijna 10 weken. Snap wel dat het eerder gebeurt als je een miskraam hebt gehad.
Blijft zo apart dat hartje horenquote:Op woensdag 3 december 2014 10:25 schreef Selvaria het volgende:
IMA![]()
Hier gisteren weer goedgekeurd door de vk, hartje gehoord, bloeddruk prima en eindelijk een kilo aangekomen!Vorige keer was ik door mijn moeite met de avondmaaltijd bijna 3 kilo afgevallen.
Maar nu gaat het dus de goede kant op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:32 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Blijft zo apart dat hartje horen
Maar dan krijg jij een glitterkaars!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]![]()
dat er daar nog veel van mogen volgen!
Daar gaan we vanuit!quote:Op woensdag 3 december 2014 10:39 schreef Selvaria het volgende:
[..]![]()
dat er daar nog veel van mogen volgen!
Hoiquote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Skoap het volgende:
morgen NOD, nu al 2 dagen streepjes @ test.
Voor wie nog geen idee heeft wie ik ben
Woon in Almere en heb al een zoontje van (net) 2! En ben zelf 34 jaar.
Ik hoef nog even niet in de OP, wacht eerst de eerste echo af.
Ga wel mijn best doen wat fanatieker mee te lezen!
Hey gefeliciteerd, wat leukquote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Skoap het volgende:
Landgoed de Kemphaan en dan lekker eten bij Dubbel-Opquote:Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hey gefeliciteerd, wat leuk!
Ik houd me nu met baby nog steeds aanbevolen voor leuke Almere-tips qua kindervermaak . Ik weet nog net het speeltuintje hier in de buurt te vinden en daar houdt het wel op.
quote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Skoap het volgende:
Ja die staat nu op m'n lijstje dankzij jou! Thanksquote:Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Landgoed de Kemphaan en dan lekker eten bij Dubbel-Op.
Dit is ook een leuke site: http://kidsproof.nl/almerequote:Op woensdag 3 december 2014 11:40 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja die staat nu op m'n lijstje dankzij jou! Thanks!
Kind vriendelijk lunchen in Almere centrum : tante truus (en lekker eten)quote:Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik houd me nu met baby nog steeds aanbevolen voor leuke Almere-tips qua kindervermaak . Ik weet nog net het speeltuintje hier in de buurt te vinden en daar houdt het wel op .
quote:Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Skoap het volgende:
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Voorzichtige aanmeld![]()
geen idee hoe of wat en zulks.... ik ben nog een beetje ondersteboven van de streepjes van vandaag
quote:Op woensdag 3 december 2014 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Voorzichtige aanmeld![]()
geen idee hoe of wat en zulks.... ik ben nog een beetje ondersteboven van de streepjes van vandaag
klopt hoor, ben idd lekker aan het cocoonen. 38+2 alweer, dus kan ook niet veel meer dan cocoonenquote:Op woensdag 3 december 2014 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Crumpette, hoe gaat het met jou? Volgens mij ben je een stuk minder 'aanwezig' hier lately, of ligt dat aan mij? Hoop dat je lekker aan het cocoonen bent.
Moeten is dwangquote:Op woensdag 3 december 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Omg, ze komen net het kraampakket brengen. Moet ik ook nog bevallen dan
Nou zo voelt het ook wel een beetje hoorquote:
Fijn om te horen!quote:Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef Crumpette het volgende:
[..]
klopt hoor, ben idd lekker aan het cocoonen. 38+2 alweer, dus kan ook niet veel meer dan cocoonen.
Hoe ist met jou?
Ik kreeg het pakket ook gister. Peuter helemaal blij: "ooooooh een cadeautje!!"quote:Op woensdag 3 december 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Omg, ze komen net het kraampakket brengen. Moet ik ook nog bevallen dan
Over het algemeen boeit het hem vrij weinig nog. Maar ik schiet echt vol als ik me voorstel hoe hij bijvoorbeeld baby's wangetje aait zoals hij ook wel eens bij mij doet als we samen in bed liggenquote:Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef Risu het volgende:
Bhehe, kwam de ooievaar het pakketje brengen soms.![]()
Wel leuk dat hij teleurgesteld was, want dan lijkt het me dat hij het wel ziet zitten zo'n baby.
Lijkt me super leuk trouwens, als je kind grote broer/zus wordt.
SPOILER: hoe we het vertelt hebbenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus.... maar eens ontdekken wat onze datum gaat zijn en waar wij ons aan gaan melden en zulks..
Schudden voor gebruik
Ben jij -18 of heb je een verlate groeispurt?quote:Op donderdag 4 december 2014 01:48 schreef snoenk het volgende:
Pfft heb weer wat nieuws om snachts van wakker te liggen. Heb ineens groeipijn in mn knieën. Doet best wel veel zeer
Geen van beide, al hoop ik nog steeds dat ik ga groeien maar voelt echt wel heel erg als groeipijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 06:20 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben jij -18 of heb je een verlate groeispurt?
quote:Op woensdag 3 december 2014 19:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik zal me een beetje voorstellen.. ik weet niet hoe dat hier normaal gaat (ik loerde hier eigenlijk alleen als er een baby was geboren)
Nou Stippelrientje dus, al enige tijd 30Twee en een half jaar geleden getrouwd met mijn meneer
Veel kennen mij al een hele poos uit het WOHTS en ik vind het gek om daar ineens weg te zijn.
We zijn 2 jaar en een beetje aan het proberen om twee streepjes te behalen. En dat is nu dus gelukt *hyper*
Nou met alle hectiek van vandaag het ontdekkenMooi verhaal Stippelrientje. Altijd mooi hoe sommigen hints veel sneller snappen dan anderenSPOILER: hoe we het vertelt hebbenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus.... maar eens ontdekken wat onze datum gaat zijn en waar wij ons aan gaan melden en zulks..
Maar ik moet nadenken als ik jouw naam typ![]()
Je hoeft haar niet op handen te dragen, als ze zegt dat het wel lukt dan zal het vast zo zijn. Ze is maar zwanger, niet terminaal...quote:Op donderdag 4 december 2014 11:18 schreef jongevader het volgende:
Mijn vriendin is nu 3 maanden zwanger en ik begin te merken dat ze het zwaar heeft ook al zegt ze dat het allemaal wel lukt. Aangezien ik veel vroeg weg en laat thuis ben van t werk, probeer ik wel wat dingen in het huishouden over te nemen, maar dat lukt niet altijd. Hebben jullie misschien wat (verwen/huishoudelijke) tips voor mij, zodat ik het wat dragelijker kan maken voor dr?
Nee maar ik weet dat het erg fout kan gaan tijdens de zwangerschap aangezien dat in de familie zit aan haar kant.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hoeft haar niet op handen te dragen, als ze zegt dat het wel lukt dan zal het vast zo zijn. Ze is maar zwanger, niet terminaal...
Wees gewoon lief, zoals altijd.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef jongevader het volgende:
[..]
Nee maar ik weet dat het erg fout kan gaan tijdens de zwangerschap aangezien dat in de familie zit aan haar kant.Het is ook ons eerste kind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag even stressen omdat er weer werklui waren die oa bij CV moesten zijn en ik S middags naar vk moest. Dat viel nog wel op te lossen met m'n ouders die konden komen om de deur open te doen, tot S avonds m'n kat binnenkomt met haar op z'n rug door de war en liep wat rustig. Dacht er niks van, tot ik ging slapen en hij niks van z'n eten moest hebben en zielig keek terwijl z'n staart over de grond sleepte.. Kon er moeilijk van in slaap vallen en vanmorgen gelijk dierenarts gebeld, tijd viel net samen met vk-afspraak.. Vk gebeld of ik afspraak kon verzetten, maar begin al snel te snikken omdat ik er toch kennelijk meer naar uit had gekeken dan ik dacht. Gelukkig viel er iemand uit bij dierenarts, kon eerder terecht. Inmiddels kon hij z'n staart weer bewegen en bleek hij alleen gevallen of verkeerd terecht te zijn gekomen. Had rugpijn maar geen schade, pijnstiller erin en mee en weer terug!
Toen sticker gehaald bij vk! bloeddruk blijft goed (100/55), onzekerheid weggenomen over formaat buik (mensen denken nu steeds dat ik al verder ben). Baarmoedergrootte klopt precies qua groei en baby was nu in de baarmoeder te voelen. Hartje ook weer gehoord, was zeer duidelijk te horen. Moet alleen nog een afspraak krijgen voor POP-poli (uit voorzorg ivm depressie in verleden) en de glucosetest ivm diabetes bij vader (ook al is dat type 2 op latere leeftijd.
Juist! En die laatste zin zekerquote:Op donderdag 4 december 2014 14:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wees gewoon lief, zoals altijd.
Ik snap dat het voor beiden heel spannend is een eerste kindje, maar je moet je vriendin er ook wel op vertrouwen dat ze heus wel om hulp vraagt als het nodig is. En anders doen haar hormonen dat wel.
Het is echt drama met de NS deze weekquote:Op donderdag 4 december 2014 17:37 schreef twist02 het volgende:
Oké, nu ben ik echt zwanger; er stond gewoon iemand voor me op in de trein!
Heel fijn, aangezien dit de derde dag op rij is dat mn trein uitvalt, ik vertraging heb en extra moet overstappen![]()
*insert NS scheldkanonnade*
@jongevader: probeer haar vooral te laten voelen dat ze je gerust wat extra's mag vragen, dan is het inderdaad aan haar om dat te doen als ze het wil. Maar als ze zich gewoon goed voelt, is weten dat je er voor haar bent voldoende!
quote:Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik kom even totaal illegaal dit topic binnen stuiteren. En alleen maar om jullie allemaal even enorm te feliciteren. Op FB kwamen er zoveel dames ineens zwanger voorbij. Allemaal meiden waarmee ik mijn eerste zwangerschap 5 jaar geleden heeeeeel intensief mee heb beleefd. En ik vind het zoooo tof.... zoveel speciale mooie zwangerschappen ...
Lijnloos: wat ben ik blij voor jullie. Na zo lange tijd toch zwanger van een tweede kindje! Een broertje of zusje voor je s toertje! Wauuwwww
En dan Vlinder. Mijn datumtweeling in 2009 en nu, na zoveel tegenslagen zwanger van jullie 3e kindje. Ik gok op een famke deze keer.
Ennnnn Spring. Na jaren ook zwanger .... echt zo leuk. Knofje 2 in de groei.
En nu zie ik dat McLaura ook zwanger is!!!! Wauwwwwww
En en en Fannetje! !!
Enorme gefeliciteerd meiden!
*hier totaal geen rammelende eierstokken overigens *
hihiquote:Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Venla het volgende:
Hoi allemaal, hier nog een overloopster uit het streepjestopic
Gisterochtend getest en op basis van de ovulatie (die ik had getest) zou ik nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Vandaag het eerste "kwaaltje" gemerkt: versterkte reuk! Ineens op meters afstand smerige rooklucht op het werk ruiken. Per ongeluk nog benoemd naar een collega ook, die het apart noemde dat ik het daar rook
Je mag mij ook Stippel noemen hoorquote:Op donderdag 4 december 2014 08:29 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Mooi verhaal Stippelrientje. Altijd mooi hoe sommigen hints veel sneller snappen dan anderen
Maar ik moet nadenken als ik jouw naam typ
Wat lief van je!! En inderdaad een behoorlijke 2009 kliek nu weer.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik kom even totaal illegaal dit topic binnen stuiteren. En alleen maar om jullie allemaal even enorm te feliciteren. Op FB kwamen er zoveel dames ineens zwanger voorbij. Allemaal meiden waarmee ik mijn eerste zwangerschap 5 jaar geleden heeeeeel intensief mee heb beleefd. En ik vind het zoooo tof.... zoveel speciale mooie zwangerschappen ...
Lijnloos: wat ben ik blij voor jullie. Na zo lange tijd toch zwanger van een tweede kindje! Een broertje of zusje voor je s toertje! Wauuwwww
En dan Vlinder. Mijn datumtweeling in 2009 en nu, na zoveel tegenslagen zwanger van jullie 3e kindje. Ik gok op een famke deze keer.
Ennnnn Spring. Na jaren ook zwanger .... echt zo leuk. Knofje 2 in de groei.
En nu zie ik dat McLaura ook zwanger is!!!! Wauwwwwww
En en en Fannetje! !!
Enorme gefeliciteerd meiden!
*hier totaal geen rammelende eierstokken overigens *
N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?quote:Op vrijdag 5 december 2014 07:55 schreef Cholula het volgende:
Wat een rust hier!
Ik zit braaf in het ziekenhuis mijn tijd uit te zitten. Licht misselijk van het suikerdrankje, maar ik vond het lang niet zo erg als dat ik soms omschreven heb gezien.
Ik ben een man en weet het ook niet best,quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:24 schreef Venla het volgende:
[..]
N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?
Als je dan mij ook nog zegt wat ketonen zijn,quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:46 schreef cleany het volgende:
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.
Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:43 schreef Nikooos het volgende:
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?
Jeeej!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hoera!
Ik vind dit zo liefquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
(en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...)
Ja hè!quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik vind dit zo liefIk bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
Dan lopen we inderdaad mooi gelijk!quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
Sterkte Skoap, onzekere dagen...
En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.
En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter)
Lijnloos we lopen bijna precies gelijkWij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken
. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik
.
Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).
Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
heel veel succes meis. Het lijkt mij erg stresserig en teleurstellend onzeker op deze manier. Ik blijf nog altijd voor je duimenquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas misschien niet plakken... Op naar de volgende ronde
Succes hieren ik blijf toch wel half meelezen!
Mehquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde
Succes hieren ik blijf toch wel half meelezen!
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
To do list:
verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen
We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst!het gooit alweer roet in het eten
![]()
Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijnEn zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren
Wat spannend zeg!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kom me ook anmelden hier.
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Thanksquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist.Gefeliciteerd!!!
![]()
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Spannond!! En welkom!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kom me ook anmelden hier.
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Oeh, nub, even mn foto's checkenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Interessante nub, lijn
En even een hele dikke knuffel voor skoap
Bedankt!quote:
mogen we meekijken?quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel. Dan maar wachten tot 20 weken.
Dat weet ik ook niet. Mijn nicht was er een tijdje geleden over aan het klagen. Die hebben het iedereen bij 10 weken verteld terwijl ze nog geen echo hadden gehad. Maar het wel al goed te zien was zeg maar. Dus die moesten wel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Thanks![]()
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken![]()
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee.
Wasn't mequote:Op vrijdag 5 december 2014 14:29 schreef Cholula het volgende:
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.
Ik onthoud op het moment ook echt helemaal niets. Sorry!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wasn't memaar Zomerzon.
Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wasn't memaar Zomerzon.
Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
Bij de 12 weken echo lag B5 in een onmogelijke houding en bij de 16 weken was het gewoon niet duidelijk te zien of er nou een piemel aanzat of nietquote:Zo werkt de nub-theorie
Kun je echt niet op de 20-weken echo wachten om het geslacht van je baby te weten? Probeer dan de nub-theorie! Hiermee kun je vanaf 12 weken oud het geslacht al met 75 procent zekerheid zien.
Wat is de nub-theorie?
In het begin van je zwangerschap, zo tot de eerste negen of tien weken, ontwikkelen jongens en meisjes embryo’s zich hetzelfde. Ze hebben dan allebei een soort uitsteekseltje tussen hun benen. Waarbij de ene later een piemeltje groeit, vormt zich bij de ander een clitoris. Met de nub-theorie kan je aan de hand van dit uitsteeksel bij de 12 weken echo kijken wat voor geslacht jouw baby zal hebben.
Waar staat ‘nub’ voor?
Het woordje ‘nub’ is Engels voor bobbel en is dus gebaseerd op het uitsteeksel dat je embryo tussen zijn of haar benen heeft. Vanaf elf weken oud, begint dit bobbeltje zich bij een jongensfoetus tot een penis te ontwikkelen en bij een meisje tot een clitoris. Deze ontwikkeling komt door geslachtshormonen die je kind aanmaakt. Aan de houding van je embryo kun je ook zien naar welke geslacht jouw kind zich ontwikkelt.
Wist je dat.. Er bij de twaalf weken echo, 75 procent kans is om het geslacht van je baby goed te ‘raden’ met behulp van de nub-theorie? En dat dit met dertien weken zelfs 95 procent kans is?
Hoe werkt de nub-theorie?
Vanaf elf weken oud verandert de richting van de hoek waarin je embryo zijn ‘nub’ wijst. Bij een jongen wijst het uitsteekseltje dan meer omhoog, ongeveer in een hoek van dertig graden ten opzichte van zijn ruggengraat. Terwijl bij een meisje dit in een hoek minder dan dertig graden wijst, meer in het verlengde van haar ruggengraat.
Jongen
Meisje
Ligt je baby in de goede houding?
De nub-theorie werkt alleen als je baby in de goede houding ligt tijdens de echo. Die houding is namelijk plat op de rug, met de beentjes opgetrokken en het uitsteekseltje goed zichtbaar. Als je dus een echo laat maken, vraag dan aan de echoscopist om een foto te maken als je baby in die houding ligt. Ook is het vanaf de rechterzijkant het duidelijkste.
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komenquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:08 schreef Vlindur het volgende:
Maar nog liever heb ik elke week een echo
onzekere kip die ik ben
Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komen
Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk
Ah! Vervelend zeg. De uitslag zal wel even duren?quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:45 schreef Cholula het volgende:
Venla: ik moet een glucose tolerantie test doen omdat mijn baarmoeder/baby (1 van die 2 ik ben vergeten welke) wat groter lijkt dan de bedoeling. De oorzaak daarvan kan zwangerschapsdiabetes zijn. Daarom zat ik vanochtend om half acht in het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om twee bekers suikerwater op te drinken. Vervolgens moet ik twee uur wachten en niets doen om vervolgens weer bloed te laten prikken.
Meer aan een overijverige gyn die dol is op echo's, gok ikquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komen
Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk
fixedquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:54 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.
Zij was zonet salto's aan het doen. Ik voelde haar zo duidelijk!![]()
MyAT = my active topics. Je kunt een topic of reeks ook volgen door op het vinkje onderaan te klikken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).
Vertellen na 20 weken
De reden dat mensen het niet vroegen/zagen aan mij was erg simpel.
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.
Maar met 20 weken bleek ze helemaal gezond... *love
Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader
En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..
Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.
Hoe gaat het met jullie?
Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even
Oh en kom graag in de OP.
Even teruglezen nu!
Sorry, ik zeg het verkeerd. Ik was met 13 nog wat weken bij de vk. Toen wist ik het een dag of vijf.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Maar de nub is toch tot een bepaald aantal weken sowieso op stand meisje? Ik dacht tot 13 weken ofzo?
Wat een wonderbaby!quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).
Vertellen na 20 weken
De reden dat mensen het niet vroegen/zagen aan mij was erg simpel.
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.
Maar met 20 weken bleek ze helemaal gezond... *love
Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader
En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..
Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.
Hoe gaat het met jullie?
Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even
Oh en kom graag in de OP.
Even teruglezen nu!
Hahaquote:
doe iig maar lekker rustig aan, LLM!quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:10 schreef snoenk het volgende:
Ik weet het niet crumpette, ik ga vandaag iig maar niet te ver van huis. Voel me verder ook al weer prima. Ook nergens anders last van trouwens
Succes met het leeghalen van de babykamer. Daar zijn wij ook mee bezig.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:11 schreef twist02 het volgende:
Welkom aan de nieuwe zwangeren!
@echo's: bij mijn praktijk krijg je met 8 weken een intake en dan ook meteen een echo. 2 weken later weer een echo, om de termijn te bepalen. Sowieso kijken ze bij elke controle even heel snel met het echo-apparaat (zo maar een paar minuutjes hoor)
Skoap: wat ontzettend klote, die onzekerheid!Ik blijf toch voor je hopen hoor!
faptist: wauw, dat is inderdaad een bijzonder verhaal! Fijn dat het echte genieten nu kan beginnen!
Shopaholic gefeliciteerd!Al een beetje gewend aan het idee van 2 baby's inmiddels of blijft dat onwerkelijk?
Lijkt me zo lachen als je straks van die "weet-je-zeker-dat-het-er-geen-twee-zijn"-vragen krijgt!En dan met een stalen gezicht zeggen: "Ja, het zijn er ook twee!"
Krisvc: sterkte vandaag!
Snoek: wie weet is het inderdaad wel een voorbode? Maar blijft balen!
Crumpette hou jij het ook nog een beetje vol?
Cholula 26 weken, dat gaat al opschieten! Leuk, aan het kamertje werken! En babyfilmpjes
Mariposas hopelijk was het inderdaad een virusje, dan ben je er misschien wel snel vanaf!
Fuente als het echt oncomfortabel wordt, gewoon lekker doen, toch?
IMA ik kan me jouw situatie qua onzekerheid niet helemaal voorstellen, maar wel dat het flink balen is!Hoe ver ben je nu en wanneer krijg je weer een echo/controle?
Zo, tot zover mijn bijleespost van vandaag!![]()
Oprechte excuses als ik iemand vergeten ben!![]()
Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft!![]()
En (I defy de Fok!wet) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon!
Ben wel aan het aftellen naar de 20 weken echo (nog 2,5 week
), dat vind ik toch wel echt een mijlpaal.
Mini kreeg gisterenavond zelfs al cadeautjes van de Sint!![]()
Dit weekend het huis in de kerstsfeer brengenen de toekomstige babykamer alvast een beetje leeg halen. Dan kunnen we in de kerstvakantie mooi gaan klussen (wandje zetten en verven)
"Ja, goed gezien!"quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:27 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Inderdaad grappig als mensen zouden zeggen 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' en je dan kan zeggen dat het ook zo is!
Wat ontzettend jammerquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
Wat rot... sterkte!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |