abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147131997
Zwangerschap en Geboorte.

2014

8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
27 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa)
2 mei: twist02
4 mei: Melliemuis (jongen)
6 mei: Vlindur
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
15 mei: Shopaholic1984 (tweeling)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
4 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
18 juli: Mariposas
29 juli: Fuente

*** 3 augustus: LuDann & Black_Ninja***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door JufMariska op 01-12-2014 12:34:53 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147132883
Mag ik in de OP? 7 juni. :)
pi_147133025
Net die ene keer dat ik niet even terug kijk of er wat gepost is in de tijd dat ik typte, mis ik het bericht van Rady!

Van harte gefeliciteerd met je zoon *O* mooie naam! Toch nog hectisch ineens dan, wat fijn dat alles goed met jullie is!
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:49:13 #4
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_147133082
OMG....top 5!! :X
pi_147133089
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:43 schreef lunapuella het volgende:
Mag ik in de OP? 7 juni. :)
Tjek! En ook LuDann toegevoegd.
pi_147133524
Die draaikont van mij heeft nou haar benen precies in mijn blaas gepositioneerd. Elke trap voel ik nou daar beneden. Wat ongelovelijk ongemakkelijk zeg. :X
Hoe zou ik haar nou weer kunnen zeggen dat ze haar benen weer in mijn zij moet planten.. Of naar boven misschien.

Oh en die lijst... Kunnen er niet een oaar mensen voordringen? Paar lurkers nog even? Dit gaat me wat snel. Ben maandag pas 27 weken hoor. (Omg.. Wat snel)
pi_147133726
Ik zat ook net te tellen, gedeelde 12e plek nu.. Gaat wel erg snel zo, met maar weinig zwangeren begin van het jaar!

Ludann, ik was niet eens wezen kerstshoppen zelfs! Wilde gewoon weer even eruit, even naar het centrum hier. Ik ga meestal doordeweeks op een vrije dag, maar ging even niet door vanwege m'n verkoudheid en had gister geen tijd.
Lastig soms he, om je mond te houden in het begin :P

Jammer dat je jas niet meer past DJMO! Ik heb al een paar weken een positiewinterjas, die is lekker warm O+. Heb m'n oude jas niet meer geprobeerd, die heb ik al een aantal jaar en was in de tussentijd al wat aangekomen, zat niet heel veel speling meer in..
Schopjes O+. Keihard zijn ze ook weer niet bij mij, wel duidelijk voelbaar :). En lektetten al :o. (Heb eigenlijk geen idee nog wanneer dat meestal gebeurd..)

En al snel de sleutel voor NTS! *O*

Edit: iemand vroeg nog naar de vezelzakjes, ik heb Metamucil ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Gevalletje op 29-11-2014 23:16:03 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 november 2014 @ 23:11:39 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147133854
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:07 schreef Gevalletje het volgende:
Ik zat ook net te tellen, gedeelde 12e plek nu.. Gaat wel erg snel zo, met maar weinig zwangeren begin van het jaar!

Ludann, ik was niet eens wezen kerstshoppen zelfs! Wilde gewoon weer even eruit, even naar het centrum hier. Ik ga meestal doordeweeks op een vrije dag, maar ging even niet door vanwege m'n verkoudheid en had gister geen tijd.
Lastig soms he, om je mond te houden in het begin :P

Jammer dat je jas niet meer past DJMO! Ik heb al een paar weken een positiewinterjas, die is lekker warm O+. Heb m'n oude jas niet meer geprobeerd, die heb ik al een aantal jaar en was in de tussentijd al wat aangekomen, zat niet heel veel speling meer in..
Schopjes O+. Keihard zijn ze ook weer niet bij mij, wel duidelijk voelbaar :). En lektetten al :o. (Heb eigenlijk geen idee nog wanneer dat meestal gebeurd..)

En al snel de sleutel voor NTS! *O*
ik heb wel een positiejas hoor, maar die is niet echt heel winterwarm zeg maar. wellicht wel met een extra trui eronder en een sjaal om hoor ;) maar ik had vorig jaar net een warme (normale) winterjas gekocht, en ik vind het wel jammer dat ik die nu niet meer pas, want gewoon warm zonder poespas ;)

volgens mij ligt de mijne ook met beentjes omlaag Risu; heel m'n bekken/blaas doet pijn en elke beweging doet gewoon pijn :'(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147134087
Oh, jammer dat deze jas niet zo warm is! Snap dat je die nieuwe, lekkere warme dan liever nog even aan had ;)
Balen dat je bekken en blaas er helemaal pijn van doen!
pi_147134094
Mag ik ook in de op? 29 juli :-)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 november 2014 @ 23:31:17 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147134522
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Gevalletje het volgende:
Oh, jammer dat deze jas niet zo warm is! Snap dat je die nieuwe, lekkere warme dan liever nog even aan had ;)
Balen dat je bekken en blaas er helemaal pijn van doen!
op dit moment word m'n blaas als trampoline gebruikt.. denk dat ik zo maar ga douchen en plat ga .. Zwanger zijn is leuk, maar de minder leuke aspecten hadden voor mij nog wel even weg mogen blijven :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_147134883
Gefeliciteerd Rady en Fuente!

Ik heb dinsdag de eerste afspraak bij de gyn en ben heel benieuwd. (Ik ben overgedragen aan de gyn ivm overgewicht).
pi_147137382
Wat leuk Fuente! Gefeliciteerd! !!
pi_147140263
Rady, gefeliciteerd met je zoon!! *G* *G* *G* Hij is er! O+ Veel sterkte met het herstel en veel geluk!

Nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd *O*

Risu, hier ook veel schoppen naar onder. Maar een venijnige trap opzij (met puntige knie ofzo?) is ook niet prettig, soms maak ik een sprongetje van de schrik als dat gebeurt :X. De placenta ligt bovenin en helemaal rondom, dus daar voel ik niet zoveel (en stuitligging vooralsnog). Wel rustig voor mijn maag en ribben :D.

Vandaag zomaar het laatste trimester in geschuifeld :o. 28 weken! Nacht was beroerd, peuter met oorpijn :'(. Het arme kind is net eindelijk weer op mijn schoot in slaap gevallen, maar ik zit zelf niet zo comfortabel :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147140364
Welkom nieuwe zwangeren!! Het is hier gezellig :)

Vlindur, heb je het concert een beetje overleefd?

Phaidra, gefeliciteerd met het derde trimester.

Hier vandaag 21 weken. En ik dacht dat ik vandaag vrij was, maar kwam er gisteravond achter dat ik een ochtenddienst heb :( Echt zo balen :(

JM en LT, wat hebben jullie ontzettend mooie kinderen zeg! Ik laat die van mij nog even zitten, maar ik wil er ook eentje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2014 @ 08:10:16 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147140421
mogguh .. wakker worden uit een nachtmerrie dat je oudste het huis in de fik gestoken heeft en dat je daardoor te laat bent om de jongste van de psz op te halen is niet, ik herhaal: NIET grappig :')

pi_147140518
Rady gefeliciteerd!! *O*

Welkom nieuwe zwangeren!
pi_147140687
Haha, de eerste helft van mei! Jemig wat een rij :D
  zondag 30 november 2014 @ 09:17:44 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147140720
Mogguh!

Balen DJMO. Nachtmerries zijn kl0te.

Hier gisteravond een feestje gehad. De hele avond vreemde handen op m'n buik gehad :{w (en er kneep er zelfs een in m'n kont :(!).
En we kregen polsbandje voor drank te bestellen maar na een paar uur begon het rollade-effect op te spelen dus maar weer gauw afgeknipt.
Ach, al met al was het best gezellig en ik heb het toch netjes tot 0.45uur volgehouden :).
Alleen jammer van de logees van de buren (de kleinkinderen) die het om 5.30uur leuk vonden om op de muur te bonken :(.
  zondag 30 november 2014 @ 10:11:28 #20
409579 LuDann
All the way
pi_147141088
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:49 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Tjek! En ook LuDann toegevoegd.
Dank je wel! *;

quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 07:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
*knip*
Dank je wel, ik hoop dat het net zo gezellig is als het WOHTS :) Balen dat je er zo achterkwam dat je toch moest werken!

quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 08:10 schreef DJMO het volgende:
*knip*
Wat rot... Ik heb de laatste week ook elke nacht nachtmerries, dat kan zo ontzettend realistisch zijn dat je er de hele dag een kl*tegevoel aan overhoudt. Zo k*t! Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt schudden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:07 schreef Gevalletje het volgende:
*knip*
Ik ben door alle heisa helemaal vergeten dat ik dat nog in moet plannen, kerstshoppen. Ik ben ook bezig met een masteropleiding en moet maandag alle docenten al gaan inlichten om te kijken wat er mogelijk is. Ik moet namelijk eigenlijk vanaf februari tot en met mei veldwerk in de rimboe gaan doen, maar met de zwangerschap zal daar een andere oplossing voor gevonden moeten worden...

Je mond houden, pff, ja!

Mijn man wil het op eerste kerstdag (we vieren het met onze beider ouders en mijn broertje altijd bij ons) groots bekend maken door echo's etc op de chromecast (tv) te laten zien. Hij vind het niet eerlijk als een van beide partijen het eerder weet. Waar ook wel wat in zit hoor, we willen voorkomen dat 1 set aanstaande grootouders zich achtergesteld voelt.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Leuke grootse aankondigingen of 1 op 1 gezegd?
pi_147141109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 23:18 schreef Fuente het volgende:
Mag ik ook in de op? 29 juli :-)
Wat gaaaaaaaf!!! Gefeliciteerd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147141275
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 10:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dank je wel! *;

[..]

Dank je wel, ik hoop dat het net zo gezellig is als het WOHTS :) Balen dat je er zo achterkwam dat je toch moest werken!

[..]

Wat rot... Ik heb de laatste week ook elke nacht nachtmerries, dat kan zo ontzettend realistisch zijn dat je er de hele dag een kl*tegevoel aan overhoudt. Zo k*t! Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt schudden.

[..]

Ik ben door alle heisa helemaal vergeten dat ik dat nog in moet plannen, kerstshoppen. Ik ben ook bezig met een masteropleiding en moet maandag alle docenten al gaan inlichten om te kijken wat er mogelijk is. Ik moet namelijk eigenlijk vanaf februari tot en met mei veldwerk in de rimboe gaan doen, maar met de zwangerschap zal daar een andere oplossing voor gevonden moeten worden...

Je mond houden, pff, ja!

Mijn man wil het op eerste kerstdag (we vieren het met onze beider ouders en mijn broertje altijd bij ons) groots bekend maken door echo's etc op de chromecast (tv) te laten zien. Hij vind het niet eerlijk als een van beide partijen het eerder weet. Waar ook wel wat in zit hoor, we willen voorkomen dat 1 set aanstaande grootouders zich achtergesteld voelt.

Ik heb ze gewoon gebeld op een gwgeven moment, en vriend daarna zijn beide ouderparen ook.
Kwak
pi_147141429
Rady van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O* *O*
  zondag 30 november 2014 @ 11:14:57 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147141997
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 10:11 schreef LuDann het volgende:

Ook met kerst, mijn ouders, en een week daarna kant van mijn man. Komt nu eenmaal zo uit, we zien hun dan, dat stond al zo gepland. Weet wel zeker dat we het anders ook niet tegelijk zouden hebben verteld. Vind het fijner om het klein te houden. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht dat iemand zich achtergesteld zou voelen, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou voelen. Zou ik in elk geval enorm kinderachtig vinden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2014 @ 11:17:49 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147142057
Ik heb heel simpel m'n profielfoto op facebook veranderd in een foto van de twaalf weken echo. Zo wist meteen mijn hele familie het (mijn ouders leven al een poos niet meer). De mensen met wie ik erg close ben had ik het al wel persoonlijk verteld.

pi_147142111
Wij vertellen het ook met kerst aan onze ouders. Dan heb ik de echo gehad en het is een mooi moment. De meisjes vertellen we het ook met kerst.
Ik heb t al wel aan vriendinnen gezegd, kan me dan toch niet inhouden :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147142163
Wij hebben het toevallig gisteren aan de aanstaande (over)grootouders verteld. Mijn man was donderdag jarig, dus we hadden iedereen uitgenodigd voor die verjaardag. Na taart en koffie e.d. kwamen de snacks op tafel, waaronder een grote plank waar we in chocoladeletters OMA en OPA hadden gespeld. Onze moeders begrepen de hint meteen, de rest moesten we het even uitleggen. :')
  zondag 30 november 2014 @ 11:25:15 #28
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147142198
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:14 schreef Mariposas het volgende:
. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht dat iemand zich achtergesteld zou voelen, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat zou voelen. Zou ik in elk geval enorm kinderachtig vinden.
Bij ons was dat dus het geval. Mijn schoenmoeder dacht dat mijn ouders het eerder wisten (was niet eens zo) en waren daar erg boos om. Toen ik bevallen was waren ze ook weer boos omdat ze niet de eerste waren die het wisten. en daarna waren ze boos dat ze het niet als eerste zagen maar dat we onze andere kinderen eerst lieten en hun daarom moesten wachten :')

En nu hebben ze hem in totaal 3 keer gezien in de 10 maanden. Vandaag is de 4ee keer.
Nu is hij niet boeiend meer.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147142515
Rady, gefeliciteerd met jullie zoontje!! *O*

En welkom LuDann en Fuente :D

Ik heb ff vluchtig doorgelezen. We zitten nu lekker op Tenerife voor de babymoon, maar vriendlief ligt met flinke koorts op bed :'( Dus hopelijk word het geen EHBO straks..
pi_147142819
Wij hebben het meteen verteld. De eerste keer kreeg ik een miskraam en ik had heel veel steun aan onze ouders (mijn eigen moeder het meest) dus ik vertelde het deze keer ook meteen. Schoonouders eerst, die wonen heel dichtbij. Binnen een week mijn ouders, die wonen een stuk verder. Ze zijn ook helemaal in de wolken. Leuk is dat om te zien. O+

Verder voel ik me belabberd vandaag. Redelijk geslapen, want mijn hart deed weer normaal (ik vermoed dat het aan de positie van het kind ligt) maar mijn keel doet zo'n zeer. En niet het slik deel, maar het ademhaaldeel.. Snap je het nog. (Daar waar de knopjes van je sleutelbenen liggen in de luchtpijp) Naja, ik heb het weleens eerder gehad. Kwestie van rustig aan doen en hopen dat het snel minder word. Elke inspanning doet zeer. -O-
pi_147143136
Weer een hoop gemist zie ik!

Rady, gefeliciteerd met je mannetje! *G* Hoop dat je snel hersteld en naar huis mag!

LT, wat een dotje! O+

Fuente gefeliciteerd! *O*

Over vertellen: iedereen het tegelijk vertellen was in ons geval echt niet haalbaar, maar we hebben het wel in hetzelfde weekend tegen alle opa's en oma's en ooms en tantes verteld.
(Had voor de opa's en oma's een kaartje gekocht en daar een rijmpje in geschreven. Was erg leuk om het kwartje zo langzaam te zien vallen O+ )

En nu krijgen we 24 december tijdens de SEO hopelijk te horen dat alles in orde is met ons kleintje en hopelijk ook eindelijk of het roze of blauwe muisjes worden ;) Dus da's ook wel een leuk nieuwtje met kerst ~:)
pi_147143196
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:23 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben het toevallig gisteren aan de aanstaande (over)grootouders verteld. Mijn man was donderdag jarig, dus we hadden iedereen uitgenodigd voor die verjaardag. Na taart en koffie e.d. kwamen de snacks op tafel, waaronder een grote plank waar we in chocoladeletters OMA en OPA hadden gespeld. Onze moeders begrepen de hint meteen, de rest moesten we het even uitleggen. :')
Oh :o volgens mij heb ik jouw man op Facebook (oud studiegenoot) want ik zag gisteren een foto daarvan voorbijkomen :@ (Sorry dit lijkt heel stalkerig maar t kan bijna niet missen :D )

Nog een keer gefeliciteerd! Siked! ;)
Kwak
pi_147145885
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 12:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh :o volgens mij heb ik jouw man op Facebook (oud studiegenoot) want ik zag gisteren een foto daarvan voorbijkomen :@ (Sorry dit lijkt heel stalkerig maar t kan bijna niet missen :D )

Nog een keer gefeliciteerd! Siked! ;)
Oh, wat een kleine wereld! Mijn man is nu heeeel benieuwd wie jij bent. DM? ;)
  zondag 30 november 2014 @ 16:52:03 #34
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147152083
Wij hebben het gelijk verteld. Doordat we bezig waren met icsi wist iedereen ongeveer wanneer we konden testen. Mijn moeder heb ik zelfs 2 tellen na mijn man gebeld :@
pi_147152919
Rady gefelciteerd! *O* *O* *O* *O*

Gisteravond was super! We hadden zitplaatsen en superzicht O+ Dus ik funtioneer nog prima :Y We hebben vandaag gezwommen en nu hangen we lekker lui op de bank en gaan zo patat bestellen :Y)

Wij hebben het de mensen dichtbij al heel vlot verteld. De categorie 'overig' bij 12 weken op Facebook. Na 2 miskramen wilde ik nu zeker weten of het nu een blijvertje was.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147154254
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 16:52 schreef snoenk het volgende:
Wij hebben het gelijk verteld. Doordat we bezig waren met icsi wist iedereen ongeveer wanneer we konden testen. Mijn moeder heb ik zelfs 2 tellen na mijn man gebeld :@
Hier hetzelfde qua moeder ja :D Misschien zaten er 10 minuten tussen, maar dat was het ;) Gelukkig maar, want de rest van de dag wist ik geen raad met mezelf en zij ook niet (en vrouwlief was op het werk), dus hebben we samen gezeten zonder te weten wat we moesten doen...
  zondag 30 november 2014 @ 18:09:35 #37
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147154766
Wij hebben het zelf na een week of 9 verteld. We wilden eerst met schoonmoeder en mijn ouders tegelijk uit eten, maar dat ging niet. Dus eerst langs schoonmoeder om het te vertellen en daarna met mijn ouders uit eten om het te vertellen. Bij schoonmoeder waren zwager en schoonzus. Zij wisten het toen ook meteen. Schoonzus is +/- 5 weken verder dan mij. Samen zwanger dus.
pi_147155803
Crosspost: heb nog een nieuwe DPAM buntingbag (soort voetenzak) te koop en een Lodger Wrapper King van Fleece, zie vraag en aanbod!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2014 @ 21:23:48 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147162492
Alles wat vandaag fout kón gaan bij de NS, ging ook zo'n beetje fout :') moest ik eerst al omreizen vanwege geplande werkzaamheden, kon ik op de terugweg drie keer extra overstappen vanwege een sein en wisselstoring en een aanrijding met een persoon -O- . Voor m'n laatste overstap zelfs moeten sprinten anders had ik een half uur moeten wachten op een open station. Gelukkig zag de conductrice ons aankomen en hielp ze me de wagen naar binnen zetten om vervolgens gelijk een jongeman van z'n stoel af te sturen: jij daar, opstaan, die mevrouw moet zitten ! Daar moest ik ondanks de pijn in m'n bekken toch wel om glimlachen stiekem :@

pi_147165027
Toch wel gek dat iemand het kennelijk normaal vond een zwangere vrouw in haar kont te knijpen NTS! :o

Fijn dat het concert leuk was Vlindur!

Wat een NS-gedoe DJMO! Wel fijn dat je op de terugweg gelijk kon zitten :)

Over het vertellen: zoals ik hier al eerder een paar keer heb verteld ging de eerste poging niet helemaal goed :P. M'n schoonmoeder zien we wat minder vaak dan m'n ouders, dus toen sm ons met ruim 5 weken uitnodigde voor een bbq wilde vriend het gelijk vertellen. Hij vond het lastig om het lang voor zich te moeten houden. Wij daarheen, behoorlijk zenuwachtig. Bleek er een vriendin van haar te zijn! En die is de hele avond gebleven ook.. Sterker nog, wij werden aan het werk gezet met de bbq, terwijl de vriendin maar commentaar op onze bbq-kunsten bleef hebben :'). Toen we weer in de auto stapten schoten we wel even in de lach!
Daarna even gewacht op de eerste echo (met 7 weken) en met bijna 8 weken bij m'n ouders langs geweest en echo laten zien. Thuis gelijk sm gebeld, vond het fijn als ze het snel na elkaar wisten. Vriend vertelde het, gevolgd door een gil in de telefoon door sm :P.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2014 @ 22:21:03 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147165811
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 22:09 schreef Gevalletje het volgende:
Wat een NS-gedoe DJMO! Wel fijn dat je op de terugweg gelijk kon zitten :)
nou dit hele gedoe wás op de terugweg. Ik kon alleen in de eennalaatste en laatste trein zitten (eerste omdat ik het zelf vroeg, ging bijna door m'n benen heen) en de laatste dus omdat de conductrice die knul van z'n stoel wipte :P

zondag 30 november 2014 @ 23:18:48 #42
348178 NotTheSame
pi_147168973
Jeetje DJMO, wat een ellende , die NS!

Mellie, geniet nog lekker van je babymoon!

Gevalletje, ja, ik was er ook niet echt bepaald van gecharmeerd, maar voordat ik actie kon ondernemen liep hij al door. Ik ken hem vrij goed dat ik weet dat hij erop kickt om mij regelmatig fysiek en verbaal nogal op mijn zenuwen te werken.

Wij hebben zowel bij Draak als bij Piranha met 8 weken het nieuws naar buiteb gebracht. Bij Draak zijn we de familie langs gegaan met de echofoto en bij Piranha hadden we een foto van Draak gemaakt die haar To-Do-List ingekleurd had, met onderaan aan de lijst het actiepunt: In januari 2015 grote zus worden!
Veel mensen moesten toch even 2x kijken voordat ze de hint begrepen _O- .
pi_147175159
Welkom nieuwe zwangeren *O*
M'n vrouw dacht gisteren dat het ging gebeuren, maar toen bleek er wat anders dwars te zitten :% _O-
pi_147175168
Rady, gefeliciteerd met je zoon! Leuke naam O+

Hier vertellen we het nog langggg niet. Schoonouders weten het, dat wilde mijn man graag, en twee van mijn vriendinnetjes maar de wereld hoort het pas na de 13 weken. Ik voel niet zo de behoefte om het aan de grote klok te hangen. Eenmaal zwanger word je zo publiek bezit, ofzo, daar kan ik niet zo goed tegen :@ Bovendien is de oudste jarig als ik de 13-weken-grens passeer en ik wil niet de aandacht van zijn dag/feestje afleiden met ons nieuws. Hij verdient ook alle aandacht op zijn verjaardag :)

Oh, ik wil inmiddels wel in de OP! UD is (vooralsnog) 8 juli 2015. Fok-baby, dus sterretjes erbij, de papa is fokking.fokker O+
pi_147175939
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:32 schreef L-E het volgende:

Hier vertellen we het nog langggg niet. Schoonouders weten het, dat wilde mijn man graag, en twee van mijn vriendinnetjes maar de wereld hoort het pas na de 13 weken. Ik voel niet zo de behoefte om het aan de grote klok te hangen. Eenmaal zwanger word je zo publiek bezit, ofzo, daar kan ik niet zo goed tegen :@ Bovendien is de oudste jarig als ik de 13-weken-grens passeer en ik wil niet de aandacht van zijn dag/feestje afleiden met ons nieuws. Hij verdient ook alle aandacht op zijn verjaardag :)

Oh, ik wil inmiddels wel in de OP! UD is (vooralsnog) 8 juli 2015. Fok-baby, dus sterretjes erbij, de papa is fokking.fokker O+
oh, herkenbaar! Dat is ook de reden dat wij tot 13 weken gewacht hebben tot we het de familie vertelden. Of een van de redenen in elk geval. De klopjes op mijn buik en "nu heb ik mijn kleinkind al vastgehouden"-opmerkingen waren niet van de lucht, en ik wenste meteen dat we nog wat langer gewacht hadden... Ik kan heel slecht tegen dat bezitterige.
pi_147176474
Ik heb nog niet echt last gehad van buikgevoel. Mijn schoonouders weten dat ik het niet op prijs stel en mijn man mag het gewoon, ook als ik niet zwanger ben. Mijn eigen ouders doen het wel af en toe, maar die zie ik niet vaak dus dat vind ik ook niet erg. De rest krijgt van mij wel een pets mochten ze het proberen. Het is toch ook gek. Wat willen ze voelen dan, die hele toevallige toevalligheid dat het kind op dat moment ineens besluit te schoppen?
Ik heb bij een ander ook nooit gevoeld. En ik zit zelf eigenlijk ook niet de hele dag aan mijn buik. Alleen als ik schopjes voel en even van het moment wil genieten. O+
Kraamzorg belde net. Intake afspraak. Huuuh.. Oh ja ben al 27 weken. Wat snel zeg.
  maandag 1 december 2014 @ 10:30:16 #47
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147176754
Hahaha ik had er ook een vreselijke hekel aan als mensen aan me zaterdag toen ik zwanger was. Vooral onbekende (vaak oudere) mensen. Gelukkig had ik de tweede keer een peuter die iedereen die probeerde mijn buik aan te raken een tik over hun vingers gaf! _O-
  maandag 1 december 2014 @ 10:34:24 #48
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147176842
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:31 schreef cleany het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren *O*
M'n vrouw dacht gisteren dat het ging gebeuren, maar toen bleek er wat anders dwars te zitten :% _O-
Wel al een paar keer hier vernomen dat dat wel een teken kan zijn :P
  maandag 1 december 2014 @ 10:35:34 #49
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147176872
Oh en ik heb vanalles gemist in dit drukke weekend, maar natuurlijk een warm welkom aan alle nieuwe zwangeren!! *O* *O* *O*

En dan natuurlijk de super gouden glitterbaby sticker voor Rady!!! *O* *O*

pi_147177080
Ben erg benieuwd hoe het straks gaat met 'buikvoelers' als m'n buik echt goed zichtbaar is. Ik heb de (naïeve?) hoop dat ik voldoende uitstraal dat ik daar geen prijs op stel --> }:|

Schoonmoeder doet het wel standaard, maar dan tel ik zachtjes tot 10 ;) Verder niemand (vriend uiteraard wel, maar zou het bij hem eerder erg vinden als hij dat niet af en toe zou doen). Ik snap ook echt niet waarom mensen denken dat dat normaal is..?

Toen m'n eigen zus zwanger was, heb ik wel 1x gevraagd of ik mocht voelen als de kleine schopte, omdat me dat zo bijzonder leek. En m'n schoonzus pakte zelf een keer mijn hand toen m'n neefje flink tekeer ging O+ Maar verder zou het echt niet in me opkomen gewoon :N
  maandag 1 december 2014 @ 10:48:43 #51
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147177174
Bij mij zit alleen schoonvader aan mn buik. Denk dat ik verder wel een hoofd heb wat uitstraalt dat ik dat niet waardeer >:)

Zelf zit ik trouwens wel de hele dag aan mn buik O+
pi_147177206
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:21 schreef DJMO het volgende:

[..]

nou dit hele gedoe wás op de terugweg. Ik kon alleen in de eennalaatste en laatste trein zitten (eerste omdat ik het zelf vroeg, ging bijna door m'n benen heen) en de laatste dus omdat de conductrice die knul van z'n stoel wipte :P
Wat een gedoe zeg! Ik reis voor mijn werk met de trein, gelukkig meestal maar 2x per week, een uur enkele reis. Maar het valt me echt zwaar.

Hoe vaak moet jij nou heen en weer? Naar je ex toch? Wonen jullie zo ver van elkaar of is de verbinding gewoon klote?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147177405
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 08:32 schreef L-E het volgende:

Herkenbaar! Op mijn werk heb ik het dit keer (ook door omstandigheden als vakanties e.d.) pas met 15 weken gemeld. Alleen mijn leidinggevende wist het eerder. Op FB eigenlijk nog geen expliciete melding gedaan, ik vind dat vaak wat geforceerd overkomen, het past niet zo bij mij in ieder geval. Er zijn daarom best 'vrienden'/ kennissen die het nog niet weten, maar die spreek ik dus ook niet erg veel irl :P.

Schoonouders en zussen hebben we dit keer rond de 12 weken ingelicht. Eerste zwangerschap al voor de eerste echo met 8/9 weken (bedacht me net dat we dus niet tot de eerste echo hebben gewacht), maar door bloedverlies wilden we dit keer iets langer wachten. Bij de eerste gewoon verteld, dit keer voor de oudste een shirt gekocht met 'Ik ben stoer, want ik word grote broer' (heerlijk fout :D) en maar wachten wanneer het opviel. Duurde nog best lang!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147177436
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:48 schreef snoenk het volgende:
Zelf zit ik trouwens wel de hele dag aan mn buik O+
Ik ook O+
Vaak ook als ik in de trein half weg zit te dromen ofzo, heb -vooral in het begin- al heel wat vreemde blikken gehad ;)
pi_147178043
Ik had een jongere collega die heel netjes vroeg of ze een keertje mijn buik mocht voelen, want die had zoiets nog nooit gevoeld. Dat vond ik zo lief (is ook echt zo'n lief, naïef meisje zeg maar), dat ik haar heb laten voelen.
Verder blijft iedereen (behalve vrouwlief) er maar lekker vanaf. Ja, misschien mijn moeder nog, die is nu al zo trots als een pauw dat ze oma wordt, dat ik haar ook mee wil laten genieten.
  maandag 1 december 2014 @ 11:42:49 #56
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147178478
Haha ben blij dat ik niet de enige ben twist.
  maandag 1 december 2014 @ 11:44:23 #57
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147178527
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik ook O+
Vaak ook als ik in de trein half weg zit te dromen ofzo, heb -vooral in het begin- al heel wat vreemde blikken gehad ;)
Niemand die je een broodje aanbood omdat ze dachten dat je honger had? :+
pi_147178841
Mijn stiefzus vond het gisteren ook nodig om richting mijn buik te bewegen... heb maar gewoon meteen geroepen dat het gewoon nog eigen vet is en dat er niks te aaien valt nog! o|O Hopelijk blijft het daar bij... ik vind het echt heel irritant.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2014 @ 12:30:50 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147179957
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een gedoe zeg! Ik reis voor mijn werk met de trein, gelukkig meestal maar 2x per week, een uur enkele reis. Maar het valt me echt zwaar.

Hoe vaak moet jij nou heen en weer? Naar je ex toch? Wonen jullie zo ver van elkaar of is de verbinding gewoon klote?
Alkmaar - Rotterdam , Normaal 1:32 uur reistijd ongeveer (trein alleen). is goed te overzien, zelfs met werkzaamheden of storingen kan ik vaak uit meerdere trajecten kiezen, maar als er dan zoals gisteren op alle mogelijkheden wel iets aan de hand is dan ben je de l*l :') Ik breng ze om de week op vrijdag heen en haal ze op zondag weer op.

maandag 1 december 2014 @ 12:35:35 #60
348178 NotTheSame
pi_147180119
Mooh, het aan m'n buik zitten vind ik niet zo erg. Ik (of beter gezegd, Piranha) heb laatst een collega-coureur laten schrikken door hem te laten voelen terwijl Piranha een elleboog aan de zijkant eruit probeerde te duwen. Die blik van hem was priceless en hij vroeg meteen of het niet verschrikkelijk zeer deed _O-.
pi_147181358
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

Alkmaar - Rotterdam , Normaal 1:32 uur reistijd ongeveer (trein alleen). is goed te overzien, zelfs met werkzaamheden of storingen kan ik vaak uit meerdere trajecten kiezen, maar als er dan zoals gisteren op alle mogelijkheden wel iets aan de hand is dan ben je de l*l :') Ik breng ze om de week op vrijdag heen en haal ze op zondag weer op.
Dat is een behoorlijk eind wel en inderdaad vooral als het misgaat :X. Het is vast wel eens eerder geroepen, maar kan je ex ook niet inspringen met halen en brengen? Dat niet alles elke keer op jouw schouders terechtkomt?

Ongevraagd buik aanraken heb ik nog niet echt meegemaakt. Gister vroeg ik wel aan peuter of hij wilde voelen (ik riep hard au door een scherpe elleboogstoot oid en toen vroeg hij "wat gebeurt er mama???" O+) en toen hij beweging voelde reageerde hij verbaasd: Wat is dat nou? Dat dat de baby was vond hij maar raar :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147181723
Mij maakt het niet uit als mensen aan mijn buik zitten. Wereldvreemden doen het gewoon en niet en mensen dichtbij mogen dat best. Afgelopen zaterdag nog iemand (ze had het eerst netjes gevraagd) die dr handen op mn buik legde en ik ze vervolgens verhuisde naar onder de navel, omdat ze mn darmen aaide O+:D

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 01-12-2014 13:45:02 ]
pi_147182155
Hele grote sticker van vk. Bloeddruk is 90/55, gewicht is prima, baby is druk... dus joepie!
  maandag 1 december 2014 @ 13:59:07 #64
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147182534
Hier is dan die sticker voor jouw drukke cowboy!

pi_147184036
Bij mij zijn ze het wel afgeleerd om nog aan m'n buik te komen, ben vrij direct dat ik daar niet van gediend ben O-) op kinderen na dan, daar kan ik het dan wel weer prima van hebben :)

En ineens lijkt het sneller te gaan, gisteren 17 weken O+
Vind deze zwangerschap spannender dan de vorige geloof ik :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 1 december 2014 @ 16:39:13 #66
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147187749
Fijn MevrouwCactus!
pi_147189778
Pff ik zit echt niet te wachten op mensen die mijn buik aan gaan raken zonder dat te vragen. Ik verwacht gelukkig eigenlijk ook geen mensen in de familie / vriendenkring te hebben die dat doen. Bij vreemden vind ik het zo raar, hoe haal je het in je hoofd? }:|
pi_147191288
Ik heb geen idee hoe mijn omgeving gaat reageren op een buik en wat ik daar zelf van ga vinden. Mijn moeder wil vast wel voelen, maar dat lijkt me echt geen probleem. Wildvreemden is een ander verhaal, maar iemand die iets dichterbij staat, benieuwd is en netjes vraagt vind ik al weer ok volgens mij..

En over het vertellen, onze ouders/broers/zussen weten het, de rest volgt met de echo rond 11 weken. Maar dan wil ik het zeker wel van de daken schreeuwen ;) Ik hou al dubbel zolang geheim dat ik zwanger ben en de vorige keer kon ik alleen slecht nieuws delen. Dus ik hoop erg dat het goed gaat en dan wil ik het juist heel erg graag delen en er trots op zijn :)
  maandag 1 december 2014 @ 18:53:18 #69
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147192952
Hoppa, sticker weer binnen. Hartje klonk weer goed O+
Nu aftellen naar de seo de 11e.
  maandag 1 december 2014 @ 18:59:51 #70
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147193262
*O* nikoos
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2014 @ 19:06:08 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147193568
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:21 schreef Phaidra het volgende:
Dat is een behoorlijk eind wel en inderdaad vooral als het misgaat :X. Het is vast wel eens eerder geroepen, maar kan je ex ook niet inspringen met halen en brengen? Dat niet alles elke keer op jouw schouders terechtkomt?
Hij heeft (nog) geen vast inkomen, en zou bovendien het driedubbele moeten betalen van wat ik betaal om de jongens op en neer te brengen (ik heb een weekend vrij abonnement en reis in de daluren dus met 40% korting en vanaf half zeven vrijdagavond gratis met de NS). Het reizen an-sich levert me ook geen problemen op, maar zoals gisteren, dat ik door meerdere tegenslagen dus een uur langer onderweg ben dan gepland/berekend, maken dat ik er soms wel even doorheen zit. Achteraf was ik misschien drie kwartier langer onderweg dan m'n gebruikelijke reistijd maar door het vele overstappen leek het veel langer. Ook omdat ik de IC Direct genomen had, wat normaal voor een kortere reistijd zorgt, maar nu dus niet, maakten dat ik flink geirriteerd was gisteren ;)

pi_147194888
Ik had vanochtend een wildvreemde vrouw die aan mijn buik zat. Ik was voornamelijk flabbergasted.
Vooral in het begin van de zwangerschap vond ik het heel onprettig als men aan mijn niet aanwezige buik zat. Nu kan ik het iets beter hebben. Vooral vrouwen die normaal gesproken al wat aanrakeriger zijn hebben er handje van.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2014 @ 19:43:47 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147195458
oh en 24 weken vandaag *O* *O* (één voor mezelf, één voor Gevalletje :P nog maar 16 te gaan ..

Kon het vandaag weeral eens niet laten om de boel om te gooien en dingen uit te zoeken. Heb twee vuilniszakken vol klaar staan om de kliko in te gaan. Morgen nog even samen met de hulp verder rauzen .. wil van m'n rommel af .. :')

pi_147199846
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:34 schreef Vlindur het volgende:
Mij maakt het niet uit als mensen aan mijn buik zitten. Wereldvreemden doen het gewoon en niet en mensen dichtbij mogen dat best. Afgelopen zaterdag nog iemand (ze had het eerst netjes gevraagd) die dr handen op mn buik legde en ik ze vervolgens verhuisde naar onder de navel, omdat ze mn darmen aaide O+:D
:@ :'( :+ 8)7

*; :*
  maandag 1 december 2014 @ 21:32:11 #75
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147201021
Hai allemaal,
Ik lees al een tijdje mee, maar reageer eigenlijk nooit. Vond dat het wel tijd was voor verandering :)

Ik ben 23 weken zwanger en op 31 maart uitgerekend. Wij hebben ervoor gekozen om met 20 weken het te vertellen aan iedereen. Had ik lekker lang de tijd om er zelf van te genieten en dan wist ik ook 'zeker' dat het goed was. Kreeg van sommige echt maffe reacties. Zelfs een kennis die helemaal flipte omdat dit veeeeeeel te laat was en hoe ik het in m'n hoofd haalde o, het zo laat pas te vertellen. Gevalletje Koekkoek...

Het is m'n eerste kindje en het wordt een zij.
Ik ben zo verguld!
Ze is al goed te voelen.. Ook door mijn man.
Hoop hier af en toe mee te kunnen schrijven
pi_147201328
Welkom Faptist! En wanneer je het wilt vertellen moet iedereen vooral zelf weten, maar met 20 weken.. hoe doe je dat? :D Zagen mensen het niet?
pi_147201411
Welkom faptist!

Oh mensen, ochtendmisselijkheid heb ik nooit gekend, hier is het avondmisselijkheid :r 5 van de 7 weekdagen belandt mijn diner weer in de wc, naast vervelend ook een beetje zonde ofzo :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2014 @ 21:43:53 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147201671
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Welkom faptist!

Oh mensen, ochtendmisselijkheid heb ik nooit gekend, hier is het avondmisselijkheid :r 5 van de 7 weekdagen belandt mijn diner weer in de wc, naast vervelend ook een beetje zonde ofzo :')
's middags een warme hap eten en 's avonds iets lichts?

welkom faptist! Was mij met geen mogelijkheid gelukt, het geheim te houden tot de twintig weken! :o

pi_147209899
Welkom faptist!

Sinds twee dagen slaap ik ineens superslecht, wat ook mijn ochtendmisselijkheid met een factor 10 verergert. Me zelfs ziek moeten melden gisteren. Zo naar. :(
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:19:27 #80
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_147209945
Welkom Faptist!

Ik heb het zelf ook met 20 weken verteld, wilde eerst de SEO afwachten... En van mijjn buik was toch niks te zien, pas bij 30 weken begon die een beetje te groeien.
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:43:15 #81
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147210162
Hoi Faptist! *O*
Wanneer jij het verteld, ben je toch zelf baas over? Wat raar om daar dan boos over te worden.
pi_147210316
Mensen zijn raar, dat is een feit O+
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:57:54 #83
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147210321
Ja, dat ben ik zelf ook wel :+
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:20:05 #84
374533 purebliss
pi_147210586
En dan denk je dat je redenlijk van alle kwaaltjes af bent..

Heb sinds gister af en toe druk op mijn borst en wat benauwd. Vorige zwangerschap ook gehad en toen was het iets onschuldigs. Maar weet niet meer wat..

Ook nog steeda heeeeeeel duizelig door die lage bloeddruk. Weet iemand iet behalve dropjes wat tijdelijk even helpt?
pi_147210932
Welkom faptist, wil je ook in de op?
pi_147211025
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:20 schreef purebliss het volgende:

Heb sinds gister af en toe druk op mijn borst en wat benauwd. Vorige zwangerschap ook gehad en toen was het iets onschuldigs. Maar weet niet meer wat..

Ook nog steeda heeeeeeel duizelig door die lage bloeddruk. Weet iemand iet behalve dropjes wat tijdelijk even helpt?
stomme vraag maar drink je wel voldoende?
S. 2014
J. 2016
pi_147211218
quote:
Misschien wat andere zouten snacks zoals een handje gezouten pinda's of iets wat daar op lijkt?? En inderdaad goed opletten dat je genoeg drinkt..
pi_147211407
Welkom faptist!
Purebliss, wat naar van die lage bloeddruk. Inderdaad, wat al gezegd werd, veel drinken en wat zouter eten misschien?
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 december 2014 @ 10:07:21 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147211446
quote:

Drinkbouillon. En wat vaker gaan zitten.

pi_147211459
Ben ik de enige die zo moet lachen om de username van de nieuwste toevoeging in z&g? :+
pi_147211558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:08 schreef Olf het volgende:
Ben ik de enige die zo moet lachen om de username van de nieuwste toevoeging in z&g? :+
Nee! :D

Misschien is het iets Belgisch?
pi_147211603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:08 schreef Olf het volgende:
Volgens dr profiel is ze nog man ook.
pi_147211621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee! :D

Misschien is het iets Belgisch?
Ik denk account van man/vriend. Maar als dat een faptist is, is zwanger worden wel knap! :o

Maarrrrrrr ik hoor hier nog immer niet! :W
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:19:31 #94
374533 purebliss
pi_147211724
Ja ik drink genoeg. Sleep constant een flesje water/ranja mee.

Ja voor de zwangerschap is een lage bloeddruk wel gunstig, alleen voor mij niet :P

Ik probeer al zoveel mogelijk te gaan zitten maar met 2 van die apen gaat dat niet zo makkelijk. Dan heb ik straks geen huis meer! _O-
pi_147212443
Welkom Faptist!

Misselijk. Ik heb vandaag voor het eerst sinds weken een dag zonder misselijkheid. Ik was vergeten hoe prettig dat is. Al moet ik nog steeds geen koffie ruiken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147212523
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Volgens dr profiel is ze nog man ook.
Dat verbaasd me dan weer niet van een faptist :P

LE lastig is dat. Ik had het ook bij de oudste, ook totaal geen trek in geen enkele vorm van warm eten, en de geur van vlees wat bijvoorbeeld gebakken werd stuurde me direct naar de wc :r (was een énige kerst zo met gourmetten :') ); en als ik dan wel eens wat at dan kwam het er binnen het uur weer uit. Keizonde idd :')
:)
pi_147212985
Gourmetten ja :D ik heb nu al zin in kerst idd :') Of oud & nieuw, de geur van oliebollen overal :')

Ik heb wel trek overigens, in alles. ALLES :') Honger en misselijkheid gaan hand in hand, blijkbaar.

purebliss, bij mijn eerste had ik ook altijd een lage bloeddruk, dit loste zich vanzelf op in het derde trimester. Erg fijn, want je kan je echt heel naar voelen als hij te laag is. De goede tips zijn al gegeven zag ik :)
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:45:56 #98
374533 purebliss
pi_147213612
Ohhhh herkenbaar! Zin in alles! Maar als vriend dan een bigmac ofzo vooe me gaat halen heb ik geen honger meer en word ik misselijk van de geur :(

Ik had het bij de vorige 2 ook. Alleen niet zo erg. Nouja het komt wel goed.
pi_147214356
Oef, de geur van vlees idd. :X Bewerkt vooral. :r Helemaal in combinatie met kleding die naar eten ruikt. Hier kwam laatst een indovriendinnetje langs die net samen met dr tante een schotel voor een heel weeshuis had klaargemaakt. Ik gaf een beetje over in mn mond toen ze binnenkwam. :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 02-12-2014 12:51:56 ]
pi_147214521
Vlees. Het enige waar ik trek in heb. :9 Maar misschien dat ik als slagersdochter een tikkie apart ben. :P

Ze maken hier op het werk ineens de wc's schoon met azijn. Daar word ik dan misselijk van, ga over m'n nek en hang dan vervolgens met m'n neus nog dichter bij die geur, waardoor het alleen maar erger wordt. Feestje. *O*
pi_147216136
Welkom faptist!

Hier komt er ook geen vlees meer in hoor! Alleen witvis, maar dat heeft ook bijna geen smaak :P
pi_147216825
Ik ken nog twee standen inmiddels: ik heb honger of ik ben (te) vol. Iets er tussenin is er eigenlijk niet echt meer :')
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:53:53 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147216941
Hier gelukkig nooit vlees in huis, want vegetariër (scheelt ook een hoop nadenken over wat ik nu niet meer mag eten). :P was alleen dit weekend erg misselijk, leek wel een mega kater.
Ik lust ineens ook geen koffie en chocolade meer.
pi_147216971
Vlees, brood en patat zijn dingen die ik wel kan blijven eten :') niet heel gezond alleen...
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:24:15 #105
409579 LuDann
All the way
pi_147219216
Grappig om te lezen dat iedereen het op een andere manier vertelt :)

Ik heb het gisteren dus al met 5 weken moeten vertellen omdat ik als zwangere onderzoekster in het 'veld' heel andere reacties zal krijgen in interviews die ik ga afnemen bij chronisch zieke patienten.

Ik heb trouwens vooral trek in supergezond eten... gelukkig geen misselijkheid nog! Wel erg versterkt reukvermogen.

Mijn buik is trouwens al best groot voor 5 weken geloof ik, vandaag stond er iemand voor me op in de trein! Edit: maar misschien was dat toeval :P Ik weet echt niet goed hoe ik mijn buik objectief kan vergelijken met die van een ander.

[ Bericht 15% gewijzigd door LuDann op 02-12-2014 15:35:43 ]
pi_147219717
Wauw faptist, pas met 20 weken. Dat je het stil kon houden zeg. Mijn buik was al vrij snel niet meer plat, had veel last van de darmpjes in het begin. Welkom in ieder geval, jammer na mij in de lijst, want zo kom ik niet meer uit die top 10 natuurlijk. :P Je maakt het goed doordat je een zij krijgt. Net als ik, niet meer de enige meid. *O*

Vanmorgen sticker bij de vk gehad. Bloeddruk weer mooi, kindje lag nog in stuit, maar geeft niks, tijd zat. Verder netjes op schema enzo. 30 december de laatste echo. (Groeiecho is standaard bij deze praktijk) Kan ik het nieuwe jaar in met alle aandacht naar de kleine. Tot die tijd nog even struisvogel.
Mag mijn schoonouders meenemen naar de echo. Kunnen ze ook nog even kijken voor ze er is. Mijn eigen ouders hadden al een pretecho gehad. Ben dan 31 weken.

Heb daarna de baby-dump bezocht in eindhoven. Rare naam, maar leuke winkel wel. Voornamelijk met kleding thuisgekomen (wit, want ik krijg vast veel roze) en ik heb mijn kerstkado uitgezocht. Alles roze snoozebaby wikkeldoek, boxkleed en verschoningskussenhoes.
pi_147222558
Ik mag voor 35,50 bij esprit kleding uitzoeken en toen dacht ik aan babykleding, maar ik kan niet kiezen :{ het is allemaal leuk. En welke maat moet ik kiezen als ik wil dat ze er langer mee doet dan 2 weken. Tot de 7e heb ik nog wel 20% korting, volgens mij mag dat samen want het geld is gewoon waardebonnen.

Maar aan de andere kant, onze baby heeft een naam! (Stiekem vond ik die naam al vanaf dag 1 al DE naam, maar man moest nog overtuigd worden.) Maar yay, ons meisje heeft een naam *O*
  dinsdag 2 december 2014 @ 19:49:33 #108
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147227219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:20 schreef Risu het volgende:
Ik mag voor 35,50 bij esprit kleding uitzoeken en toen dacht ik aan babykleding, maar ik kan niet kiezen :{ het is allemaal leuk. En welke maat moet ik kiezen als ik wil dat ze er langer mee doet dan 2 weken. Tot de 7e heb ik nog wel 20% korting, volgens mij mag dat samen want het geld is gewoon waardebonnen.

Maar aan de andere kant, onze baby heeft een naam! (Stiekem vond ik die naam al vanaf dag 1 al DE naam, maar man moest nog overtuigd worden.) Maar yay, ons meisje heeft een naam *O*
Afhankelijk van de uitkomst van je groeiecho zou ik 56 of 62 kiezen ;). 56 kunnen ze over het algemeen 3 - 5 weken in. Maar grote kinderen zullen er met 2 weken uit zijn. Voor M is 56 nu nog te groot en zal hij er waarsch wat langer in zitten dan gemiddeld :).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147229436
Hele duidelijke knipper!! *O*
pi_147229597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 20:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh wat fijn! Hoe ver ben je nu? :)
pi_147229605
Wat fijn IMA *O* *O*
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:53:33 #112
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147229908
Heel fijn IMA, gefeliciteerd met je knipper!
pi_147230201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 20:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh wat fijn! Hoe ver ben je nu? :)
8w2d, een dag, of 2 dagen verder dan ik had berekend! (Vorige keer liep het 1/2 dagen achter), hartje knipperde veel duidelijker dan de vorige keer :)
  dinsdag 2 december 2014 @ 20:59:33 #114
374533 purebliss
pi_147230218
Gefeli ima!!
pi_147231307
IMA, hoera! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:22:50 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_147231340
quote:
heel fijn O+
disclaimer
  dinsdag 2 december 2014 @ 21:25:19 #117
348178 NotTheSame
pi_147231452
Jeeeej een knipper voor IMA!

Risu, die meisjeskleren bij Esprit zijn ook gewoon TE leuk O+ ! Jongenskleding daarintegen vind ik dit seizoen wat tegenvallen. Hopelijk kun je toch een keuze maken ;)!

Welkom faptist!

Verder weer eens niks te melden hier. Het gaat gewoon z'n gangetje en Piranha houd zich prima koest zolang ik maar bezig blijf. Maar o wee als ik even ga zitten of liggen, dan is het feest in mijn buik (met als gevolg een beurse rechter zijkant).
pi_147231461
Heel fijn IMA!! *O*
pi_147233263
quote:
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147236087
quote:
*O* *O*
pi_147236120
*O* *O* *O* IMA!
pi_147238390
*O* voor de knipper van IMA
pi_147238465
Gefeliciteerd met de knipper IMA! *O*
Welkom Faptist! Knap dat je het zo lang voor je kon houden :D
pi_147238745
Ik meld me even!

Welkom Faptist!
Gefeliciteerd IMA *O*
  woensdag 3 december 2014 @ 08:46:40 #125
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147239283
Nog een mooie glittersticker voor Risu! *O*

En voor de knipper van IMA ook wat moois! *O*

pi_147239474
Welkom faptist! *O* Inderdaad belachelijk om daar boos om te worden zeg. Maar ik vind het ook wel knap dat je het zo lang voor je hebt kunnen houden :D

Een naam voor mini-Risu! *O*

Knipper voor IMA! *O* Wat fijn!

Purebliss: vervelend hè, zo'n lage bloeddruk? :* En dan vooral als je 30x per dag te horen krijgt hoe blij je daarmee moet zijn omdat het niet gevaarlijk is :') Fijn, maar het blijft errug vervelend.
Positieve noot: bij mij was het rond 15-16 weken opeens over en heb er nu amper meer last van :s) Hopelijk gebeurt dat bij jou ook snel!

Hier eigenlijk ook niet zoveel te vertellen, alles gaat z'n gangetje en ik vergeet nog steeds met enige regelmaat dat ik zwanger ben :@
Hoewel ik vrij nuchter ben, heb ik soms echt zo'n gevoel "als het nu nog steeds zo goed gaat, wat staat me dan straks wel niet te wachten?" :') 't is ook nooit goed hè? ;)
Maar meestal kan ik er wel echt van genieten en prijs ik me vooral gelukkig hoor!
pi_147240419
IMA *O* superfijn!

Ik ben de dagen ook aan het aftellen naar de echo :') Duurt zo lang voor mn gevoel. En ik wil zo graag weten of alles goed is. Nog 12 nachtjes wachten.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 3 december 2014 @ 10:18:13 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147241025
Wat hebben veel mensen vroege echo's! Ik heb 'm pas over 15 dagen. Dan ben ik bijna 10 weken. Snap wel dat het eerder gebeurt als je een miskraam hebt gehad.
pi_147241082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Mariposas het volgende:
Wat hebben veel mensen vroege echo's! Ik heb 'm pas over 15 dagen. Dan ben ik bijna 10 weken. Snap wel dat het eerder gebeurt als je een miskraam hebt gehad.
Ik loop bij de gyn, en daar is het een soort van standaard om dat vroeg te doen, geloof ik. Of het is gedaan vanwege de complicatie bij mijn tweede zwangerschap, maar dat zou raar zijn. Hier nog nooit een miskraam, en toch een echo met 7+3 (uiteindelijk bleek ik al 8 weken). De gynaecologen hier maken graag echo's, volgens mij :')
pi_147241228
IMA *O*

Hier gisteren weer goedgekeurd door de vk, hartje gehoord, bloeddruk prima en eindelijk een kilo aangekomen! *O* Vorige keer was ik door mijn moeite met de avondmaaltijd bijna 3 kilo afgevallen. -O- Maar nu gaat het dus de goede kant op. O+
pi_147241350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Mariposas het volgende:
Bij deze praktijk is 8 en 11 weken standaard. Ik mocht vanwege de miskraam ook met 7 weken komen, maar dat wilde ik niet.
Nog steeds blij mee, nu gaf de echo gewoon echt een ander beeld, met hele duidelijke hartactie. Voor mij geruststellender dan met 7 weken denk ik :)
pi_147241372
IMA, gefeliciteerd met je knippertje! Een goed begin is het halve werk :D

Purebliss, ik heb het gemist misschien, maar hoe laag was je bloeddruk? Die van mij is al maanden ongeveer 90/55, ook laag dus. Gelukkig merk ik er niets van (ik ben in ieder geval niet duizelig enzo).

Twist, herkenbaar, het vergeten dat je zwanger bent :D Ik wacht ook echt met smart op een grotere buik en de baby meer voelen. Nu schrik ik er af en toe van :D
  woensdag 3 december 2014 @ 10:32:56 #133
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147241405
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:25 schreef Selvaria het volgende:
IMA *O*

Hier gisteren weer goedgekeurd door de vk, hartje gehoord, bloeddruk prima en eindelijk een kilo aangekomen! *O* Vorige keer was ik door mijn moeite met de avondmaaltijd bijna 3 kilo afgevallen. -O- Maar nu gaat het dus de goede kant op. O+
Blijft zo apart dat hartje horen O+
Maar dan krijg jij een glitterkaars! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147241446
quote:
Wh00h000! *O* *O* *O*
pi_147241576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:32 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Blijft zo apart dat hartje horen O+
Maar dan krijg jij een glitterkaars! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
:D *O* dat er daar nog veel van mogen volgen!
pi_147241785
Een knipper voor IMA!! *O* *O*

Faptist welkom :).

Mariposas, bij onze praktijk is in principe ook alleen een echo bij 10/11 weken en 20 weken. Dit keer heb ik door bloedverlies wel eerder een echo gehad, maar dat was ook bij 9 weken, dus zo heel vroeg was dat ook niet (bloedverlies was met 6 weken de eerste keer).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 december 2014 @ 10:56:53 #137
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147242033
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:39 schreef Selvaria het volgende:

[..]

:D *O* dat er daar nog veel van mogen volgen!
Daar gaan we vanuit!
pi_147242404
:W morgen NOD, nu al 2 dagen streepjes @ test.
Voor wie nog geen idee heeft wie ik ben ;)
Woon in Almere en heb al een zoontje van (net) 2! En ben zelf 34 jaar.

Ik hoef nog even niet in de OP, wacht eerst de eerste echo af.
Ga wel mijn best doen wat fanatieker mee te lezen!
pi_147242659
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:11 schreef Skoap het volgende:

Hoi :W O+

Tof om nog een tijdje samen hier te kunnen posten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147242858
Crumpette, hoe gaat het met jou? Volgens mij ben je een stuk minder 'aanwezig' hier lately, of ligt dat aan mij? Hoop dat je lekker aan het cocoonen bent :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147242900
quote:

Hey gefeliciteerd, wat leuk O+ !
Ik houd me nu met baby nog steeds aanbevolen voor leuke Almere-tips qua kindervermaak . Ik weet nog net het speeltuintje hier in de buurt te vinden en daar houdt het wel op :') .
  woensdag 3 december 2014 @ 11:38:34 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147243057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey gefeliciteerd, wat leuk O+ !
Ik houd me nu met baby nog steeds aanbevolen voor leuke Almere-tips qua kindervermaak . Ik weet nog net het speeltuintje hier in de buurt te vinden en daar houdt het wel op :') .
Landgoed de Kemphaan en dan lekker eten bij Dubbel-Op O+.
KuikenGuppy
  Vis een optie? woensdag 3 december 2014 @ 11:39:22 #143
70532 loveli
N
pi_147243079
quote:

O+

Nice!!!
crap in = crap out
pi_147243112
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Landgoed de Kemphaan en dan lekker eten bij Dubbel-Op O+.
Ja die staat nu op m'n lijstje dankzij jou! Thanks ^O^ !
  woensdag 3 december 2014 @ 11:43:03 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147243180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:40 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja die staat nu op m'n lijstje dankzij jou! Thanks ^O^ !
Dit is ook een leuke site: http://kidsproof.nl/almere
KuikenGuppy
pi_147243618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik houd me nu met baby nog steeds aanbevolen voor leuke Almere-tips qua kindervermaak . Ik weet nog net het speeltuintje hier in de buurt te vinden en daar houdt het wel op .
Kind vriendelijk lunchen in Almere centrum : tante truus (en lekker eten)
Geweldig als ze wat ouder is: De Kemphaan
En naja kijk anders hier eens: http://www.kidsproof.nl/Almere

Lekker wandelen bij de Oostvaardersplassen is ook altijd een succes.
En er zijn meerdere kinderboerderijen in Almere, ook leuk!

oh ik ben spuit 11 zie ik al :D
pi_147244015
Voorzichtige aanmeld :@ O+

geen idee hoe of wat en zulks.... ik ben nog een beetje ondersteboven van de streepjes van vandaag :@
Schudden voor gebruik
  woensdag 3 december 2014 @ 12:18:08 #148
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147244137
quote:

*O* gefeliciteerd!! *O*

quote:
17s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:

geen idee hoe of wat en zulks.... ik ben nog een beetje ondersteboven van de streepjes van vandaag :@
*O* gefeliciteerd!! *O*
pi_147244166
quote:
17s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:

*O*
pi_147244531
Skoap, dan zijn we gewoon 6 maanden samen zwanger deze keer *O* O+
kunnen we samen zuchten en steunen als het niet meer gaat :P
pi_147245316
Mariposas, normaal is de echo bij ons rond 9 weken. Maar dan is het kerstperiode en doen ze geen spreekuren. Daarom eerder :)
2 maanden terug heb ik een vroege miskraam gehad (4,5 week), maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken in dit geval.
Sara
Merel
Ukje
pi_147245732
Nieuwe zwangeren!!! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_147246284
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!! *O*
pi_147249223
Welkom nieuwe zwangeren *O* *O*

Pfffik ben gister begonnen met een nieuwe baan waarbij ik kennelijk veel meer loop, til en beweeg. Nu heb ik dus al 2 dagen na het werk een zwaar gevoel in mijn buik, ik hoop maar dat het gewoon door het "wennen" aan t werk en het wel weer minder wordt.
pi_147251312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Crumpette, hoe gaat het met jou? Volgens mij ben je een stuk minder 'aanwezig' hier lately, of ligt dat aan mij? Hoop dat je lekker aan het cocoonen bent :*.
klopt hoor, ben idd lekker aan het cocoonen. 38+2 alweer, dus kan ook niet veel meer dan cocoonen :').

Hoe ist met jou?
pi_147251807
En toen stond bopita voor de deur en kwamen ze mijn kamertje afmaken. Alles netjes op zijn plek *O*
Nu alleen nog de plankjes in de kast op de goede plek en het plankje boven de commode ophangen (doet mijn papa wel als ik het lief vraag) en dan maak ik foto's voor het totaalplaatje.
Ooh zo blij, kan ik eindelijk mijn spulletjes opruimen.

Ook een *O* voor het knippertje van IMA. Wat fijn te horen.

Het hele zwangergebeuren gaat aan mij ook nog weleens voorbij. Zoals in het zwembad, buik? Welke buik.. Maar ik doe steeds meet zwangerschapsgerelateerde dingen dus ik kan er niet meer omheen. Fysio, cursus, rondleiding ziekenhuis gepland (er waren nog maar 2 data beschikbaar voor mijn UD :o ) straks borstvoedingsavondje. Poeh poeh. :D
pi_147252277
Omg, ze komen net het kraampakket brengen. Moet ik ook nog bevallen dan 8)7
pi_147252332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Moeten is dwang ;)
Maar zal wel handig zijn he :D
pi_147252373
:D ik wilde nog even struisvogelen tot januari. Is wel lastig zo. :P
pi_147252388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:04 schreef BlueEyes het volgende:
Moeten is dwang
Nou zo voelt het ook wel een beetje hoor :D
Je lichaam neemt het gewoon over op een gegeven moment
pi_147252881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:31 schreef Crumpette het volgende:

[..]

klopt hoor, ben idd lekker aan het cocoonen. 38+2 alweer, dus kan ook niet veel meer dan cocoonen :').

Hoe ist met jou?
Fijn om te horen!

Ik ben zelf ook wat minder aanwezig, het zwanger zijn icm werk en peuter valt me de laatste +/- 2 weken best zwaar. Na morgen nog maar 4 werkweken te gaan, dus eigenlijk een kwestie van nog heel even doorbikkelen oO/.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:02 schreef Risu het volgende:
Ik kreeg het pakket ook gister. Peuter helemaal blij: "ooooooh een cadeautje!!" :') De combinatie met de Sintperiode is suboptimaal, zeg maar. Ik even toelichten dat het spullen waren die we nodig hebben als de baby wordt geboren, maar vervolgens was meneer teleurgesteld dat er bij het uitpakken geen baby in het pakketje zat _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147252996
Bhehe, kwam de ooievaar het pakketje brengen soms. :P
Wel leuk dat hij teleurgesteld was, want dan lijkt het me dat hij het wel ziet zitten zo'n baby.
Lijkt me super leuk trouwens, als je kind grote broer/zus wordt. O+
pi_147254025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef Risu het volgende:
Bhehe, kwam de ooievaar het pakketje brengen soms. :P
Wel leuk dat hij teleurgesteld was, want dan lijkt het me dat hij het wel ziet zitten zo'n baby.
Lijkt me super leuk trouwens, als je kind grote broer/zus wordt. O+
Over het algemeen boeit het hem vrij weinig nog. Maar ik schiet echt vol als ik me voorstel hoe hij bijvoorbeeld baby's wangetje aait zoals hij ook wel eens bij mij doet als we samen in bed liggen O+. Dat ik me tegelijkertijd zorgen maak over hoe dat toch in hemelsnaam moet met twee kinderen die 's nachts niet willen slapen, is een ander verhaal :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147257114
Ik zal me een beetje voorstellen.. ik weet niet hoe dat hier normaal gaat (ik loerde hier eigenlijk alleen als er een baby was geboren)
Nou Stippelrientje dus, al enige tijd 30 :P Twee en een half jaar geleden getrouwd met mijn meneer O+ Veel kennen mij al een hele poos uit het WOHTS en ik vind het gek om daar ineens weg te zijn. :@ We zijn 2 jaar en een beetje aan het proberen om twee streepjes te behalen. En dat is nu dus gelukt *hyper*

Nou met alle hectiek van vandaag het ontdekken
SPOILER: hoe we het vertelt hebben
Dus.... maar eens ontdekken wat onze datum gaat zijn en waar wij ons aan gaan melden en zulks.. *O*
Schudden voor gebruik
pi_147258163
Skoap gefeliciteerd!! *O*

Stippelrientje ook gefeliciteerd! *O*
Ik zie het helemaal voor me hoe bij iedereen één voor één het kwartje valt :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 december 2014 @ 20:11:52 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147258752
welkom Skoap en Stippelrientje (ik las Strippelientje :@ ) *O*

Ik zat vanmiddag onderuitgezakt en spekkie ging flink tekeer. Je zag m'n buik echt bewegen, dus ik pak m'n telefoon om het te filmen.. en ja hoor. Op het moment dat ik op opnemen druk .. volkomen rust :')

pi_147260876
Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren, leuk al die nieuwe aanwas! :)
pi_147261873
Gefeliciteerd Skoap en Stippelrientje!
pi_147267703
Thanks allen, voor het welkom :*

Dat lijkt me bijzonder DJMO :D
Schudden voor gebruik
  donderdag 4 december 2014 @ 01:48:15 #170
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147268944
Welkom alle nieuwe zwangeren *O* *O* *O*

Pfft heb weer wat nieuws om snachts van wakker te liggen. Heb ineens groeipijn in mn knieën. Doet best wel veel zeer :'(
  donderdag 4 december 2014 @ 06:20:41 #171
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147269798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:48 schreef snoenk het volgende:
Pfft heb weer wat nieuws om snachts van wakker te liggen. Heb ineens groeipijn in mn knieën. Doet best wel veel zeer :'(
Ben jij -18 of heb je een verlate groeispurt? :D
  donderdag 4 december 2014 @ 06:28:52 #172
360012 Shopaholic1984
pi_147269812
Welkom Skoap en Stippelrientje!!!
  donderdag 4 december 2014 @ 06:38:29 #173
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147269827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 06:20 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ben jij -18 of heb je een verlate groeispurt? :D
Geen van beide, al hoop ik nog steeds dat ik ga groeien maar voelt echt wel heel erg als groeipijn.
  donderdag 4 december 2014 @ 08:29:59 #174
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147270531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik zal me een beetje voorstellen.. ik weet niet hoe dat hier normaal gaat (ik loerde hier eigenlijk alleen als er een baby was geboren)
Nou Stippelrientje dus, al enige tijd 30 :P Twee en een half jaar geleden getrouwd met mijn meneer O+ Veel kennen mij al een hele poos uit het WOHTS en ik vind het gek om daar ineens weg te zijn. :@ We zijn 2 jaar en een beetje aan het proberen om twee streepjes te behalen. En dat is nu dus gelukt *hyper*

Nou met alle hectiek van vandaag het ontdekken
SPOILER: hoe we het vertelt hebben
Dus.... maar eens ontdekken wat onze datum gaat zijn en waar wij ons aan gaan melden en zulks.. *O*
Mooi verhaal Stippelrientje. Altijd mooi hoe sommigen hints veel sneller snappen dan anderen :D

Maar ik moet nadenken als ik jouw naam typ :(
  donderdag 4 december 2014 @ 08:38:47 #175
374533 purebliss
pi_147270658
Hetkenbaar snoenk, ik heb her links heel erg. Bij mij is het geen groeipijn maar word het veroorzaakt door hetzelfde wat bekkeninstabiliteit veroorzaakt. Wat verweking van de gewrichten. Heb het ook in mijn pols en elleboog :(

Net allemaal aangekleed hier, sta ik te snel op waardoor ik zo duizelig en misselijk werd dat ik eerst even moest gaan zitten. Nu nog niet echt beter, dus psz maar gebeld dat zoonlief vandaag thuisblijft. Nu voel ik me echt zo'n rotmoeder, (ookal vind hij het best want hij had toch geen zin) ..
pi_147270832
Ja de pijn aan je knieen die ik als kind groeipijn noemde heb ik in de zwanherschap ook gehad :Y dat zeurende gevoel in je knieholtes wat je niet weggemasseerd krijgt :r
Kwak
pi_147270948
18 weken mijlpaal *O*

Hier begin ik wat last van maagzuur, slapeloze en kramp in de benen te krijgen :{w Plus die krakheup. Het gaat lekker hier verder O+
pi_147273682
Mijn vriendin is nu 3 maanden zwanger en ik begin te merken dat ze het zwaar heeft ook al zegt ze dat het allemaal wel lukt. Aangezien ik veel vroeg weg en laat thuis ben van t werk, probeer ik wel wat dingen in het huishouden over te nemen, maar dat lukt niet altijd. Hebben jullie misschien wat (verwen/huishoudelijke) tips voor mij, zodat ik het wat dragelijker kan maken voor dr?
pi_147273815
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:18 schreef jongevader het volgende:
Mijn vriendin is nu 3 maanden zwanger en ik begin te merken dat ze het zwaar heeft ook al zegt ze dat het allemaal wel lukt. Aangezien ik veel vroeg weg en laat thuis ben van t werk, probeer ik wel wat dingen in het huishouden over te nemen, maar dat lukt niet altijd. Hebben jullie misschien wat (verwen/huishoudelijke) tips voor mij, zodat ik het wat dragelijker kan maken voor dr?
Je hoeft haar niet op handen te dragen, als ze zegt dat het wel lukt dan zal het vast zo zijn. Ze is maar zwanger, niet terminaal...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147275141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hoeft haar niet op handen te dragen, als ze zegt dat het wel lukt dan zal het vast zo zijn. Ze is maar zwanger, niet terminaal...
Nee maar ik weet dat het erg fout kan gaan tijdens de zwangerschap aangezien dat in de familie zit aan haar kant. ;) Het is ook ons eerste kind
  donderdag 4 december 2014 @ 12:15:09 #181
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147275192
Ben blij dat het wel herkenbaar is.

Vlinder 18 weken *O*

Jongevader wat tico zegt, ze is zwanger, niet gehandicapt.
pi_147275539
Je kan een keer voor haar stofzuigen. Dat is iets wat ik nu erg lastig vind. Massage als je dat kan is ook altijd wel fijn. Als je er slecht in ben, beter niet doen, want dan is het alleen maar irritant.

Hier een te actief ochtendje gehad. Eerst wasje in de machine, badkmer poetsen, eerste wasje al klaar, dus ophangen (20 min express) tweede was erin, babykamer poetsen (witte meubels met vieze vingers in elkaar gezet) en kleding hangen in de nieuwe kast *O* schoonouders kwamen even langs met manke schoonvader die heel erg benieuwd was naar kamertje. Toen tweede was ophangen (huh is het al weer 2 uur later joh) derde erin en nou ben ik wel kapot. Maar wel heel blij, want kamertje hoeft nu alleen nog maar ingericht te worden. En de badkamer ruikt weer lekker. :D
Moet alleen de derde was nog in de droger mikken en de afwas. Maar eeh tijd zat, lekker zitten nu.
pi_147275812
Oh Risu wat ga je hard met het kamertje! Wij moeten nog beginnen. :@

Verder heb ik wel bij gelezen, maar is het echt heel erg mosterd na de maaltijd om nog te reageren.

Onze vakantie was heerlijk. Hadden er met alle liefde nog wat dagen/weken aan vastgeplakt, maar thuis zijn is ook erg fijn.

Vanochtend controle bij de vk, alles was in orde alleen mijn buik lijkt wat groot te zijn, dus ook ik mag voor de glucose test.
pi_147275892
Ik heb al vrij lang dit kamertje in gedachte, en gezien de drukte in december bij ons en de eventuele levertijd hebben we het maar gewoon bij een week of 18 besteld. Aangezien het nu pas binnen is, is dat best nog op tijd geweest. Maar in principe is er nog genoeg tijd natuurlijk.
Ik moet zeggen dat het wel heel leuk is om het af te hebben. Nu hoeven we alleen nog maar de leuke dingen te kopen en meteen ruimte om het op te bergen.
pi_147278328
Even paar dagen niet gelezen, dus even bijleespost!

Allereerst welkom voor de nieuwe zwangeren, Skoap. Stippelrientje en Faptist! Gefeliciteerd *O*

Naam voor Risu! Druk bezig geweest vandaag!

Zag een paar stickers!

Knipper voor IMA! *O*

Jongevader: ik vind het altijd erg fijn als vriend zware/zwaardere boodschappentassen draagt. Of überhaupt dat hij even iets optilt of verplaatst als het iets zwaarder is. Stofzuigen is ook prettig ja (moest regelmatig op m'n werk 1,5 uur stofzuigen en toen zei dat ik dat liever niet meer zo lang deed kreeg ik "jaaaa, maar zwangerschap is geen ziekte he?!" te horen can m'n baas. Had toen even zin om dr te slaan :') )

Fijn van de lekkere vakantie Cholula! Jammer van de test, ik moet er ook binnen een paar weken aan geloven!
pi_147278361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef jongevader het volgende:

[..]

Nee maar ik weet dat het erg fout kan gaan tijdens de zwangerschap aangezien dat in de familie zit aan haar kant. ;) Het is ook ons eerste kind
Wees gewoon lief, zoals altijd.
Ik snap dat het voor beiden heel spannend is een eerste kindje, maar je moet je vriendin er ook wel op vertrouwen dat ze heus wel om hulp vraagt als het nodig is. En anders doen haar hormonen dat wel. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147278873
Hier niet veel bijzonders, gaat allemaal z'n gangetje. Zondag naar babyshower van goede vriendin geweest, was erg leuk om mee te maken :).

Maandag weer begonnen met werk na een half weekje verkouden en niet lekker. Nou weten jullie vast nog wel van m'n irritante baas, die sinds ze van m'n zwangerschap weet naar deed en ik regelmatig bang was ontslagen te worden?
SPOILER
Vandaag even stressen omdat er weer werklui waren die oa bij CV moesten zijn en ik S middags naar vk moest. Dat viel nog wel op te lossen met m'n ouders die konden komen om de deur open te doen, tot S avonds m'n kat binnenkomt met haar op z'n rug door de war en liep wat rustig. Dacht er niks van, tot ik ging slapen en hij niks van z'n eten moest hebben en zielig keek terwijl z'n staart over de grond sleepte.. Kon er moeilijk van in slaap vallen en vanmorgen gelijk dierenarts gebeld, tijd viel net samen met vk-afspraak.. Vk gebeld of ik afspraak kon verzetten, maar begin al snel te snikken omdat ik er toch kennelijk meer naar uit had gekeken dan ik dacht. Gelukkig viel er iemand uit bij dierenarts, kon eerder terecht. Inmiddels kon hij z'n staart weer bewegen en bleek hij alleen gevallen of verkeerd terecht te zijn gekomen. Had rugpijn maar geen schade, pijnstiller erin en mee en weer terug!

Toen sticker gehaald bij vk! bloeddruk blijft goed (100/55), onzekerheid weggenomen over formaat buik (mensen denken nu steeds dat ik al verder ben). Baarmoedergrootte klopt precies qua groei en baby was nu in de baarmoeder te voelen. Hartje ook weer gehoord, was zeer duidelijk te horen O+ . Moet alleen nog een afspraak krijgen voor POP-poli (uit voorzorg ivm depressie in verleden) en de glucosetest ivm diabetes bij vader (ook al is dat type 2 op latere leeftijd.
pi_147279023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wees gewoon lief, zoals altijd.
Ik snap dat het voor beiden heel spannend is een eerste kindje, maar je moet je vriendin er ook wel op vertrouwen dat ze heus wel om hulp vraagt als het nodig is. En anders doen haar hormonen dat wel. ;)
Juist! En die laatste zin zeker :P
  donderdag 4 december 2014 @ 15:04:12 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147279710
Welkom terug chocula!!

Fijn dat het kamertje zo goed als af is, Risu!

Pff, misselijkheid op werk is echt een biatch. Kon nog net op tijd gesprek met collega afkappen ("moet even nodig naar de wc") om de wc te bereiken, wel half kotsend in m'n hand. :X :r
pi_147283700
Oké, nu ben ik echt zwanger; er stond gewoon iemand voor me op in de trein! O+
Heel fijn, aangezien dit de derde dag op rij is dat mn trein uitvalt, ik vertraging heb en extra moet overstappen }:|
*insert NS scheldkanonnade*

@jongevader: probeer haar vooral te laten voelen dat ze je gerust wat extra's mag vragen, dan is het inderdaad aan haar om dat te doen als ze het wil. Maar als ze zich gewoon goed voelt, is weten dat je er voor haar bent voldoende! ;)
pi_147284099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:37 schreef twist02 het volgende:
Oké, nu ben ik echt zwanger; er stond gewoon iemand voor me op in de trein! O+
Heel fijn, aangezien dit de derde dag op rij is dat mn trein uitvalt, ik vertraging heb en extra moet overstappen }:|
*insert NS scheldkanonnade*

@jongevader: probeer haar vooral te laten voelen dat ze je gerust wat extra's mag vragen, dan is het inderdaad aan haar om dat te doen als ze het wil. Maar als ze zich gewoon goed voelt, is weten dat je er voor haar bent voldoende! ;)
Het is echt drama met de NS deze week :N. Nu ook weer ruim later thuis dan gehoopt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147284691
Hier vandaag ook weer een vk-bezoekje, voor het eerst het hartje gehoord! Toch wel heel bijzonder hoor. O+
pi_147287916
Hoi allemaal, hier nog een overloopster uit het streepjestopic :)
Gisterochtend getest en op basis van de ovulatie (die ik had getest) zou ik nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Vandaag het eerste "kwaaltje" gemerkt: versterkte reuk! Ineens op meters afstand smerige rooklucht op het werk ruiken. Per ongeluk nog benoemd naar een collega ook, die het apart noemde dat ik het daar rook :P
pi_147288337
Ik kom even totaal illegaal dit topic binnen stuiteren. En alleen maar om jullie allemaal even enorm te feliciteren. Op FB kwamen er zoveel dames ineens zwanger voorbij. Allemaal meiden waarmee ik mijn eerste zwangerschap 5 jaar geleden heeeeeel intensief mee heb beleefd. En ik vind het zoooo tof.... zoveel speciale mooie zwangerschappen ...

Lijnloos: wat ben ik blij voor jullie. Na zo lange tijd toch zwanger van een tweede kindje! Een broertje of zusje voor je s toertje! Wauuwwww

En dan Vlinder. Mijn datumtweeling in 2009 en nu, na zoveel tegenslagen zwanger van jullie 3e kindje. Ik gok op een famke deze keer.

Ennnnn Spring. Na jaren ook zwanger .... echt zo leuk. Knofje 2 in de groei.

En nu zie ik dat McLaura ook zwanger is!!!! Wauwwwwww

En en en Fannetje! !!

Enorme gefeliciteerd meiden!

*hier totaal geen rammelende eierstokken overigens *
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_147288394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik kom even totaal illegaal dit topic binnen stuiteren. En alleen maar om jullie allemaal even enorm te feliciteren. Op FB kwamen er zoveel dames ineens zwanger voorbij. Allemaal meiden waarmee ik mijn eerste zwangerschap 5 jaar geleden heeeeeel intensief mee heb beleefd. En ik vind het zoooo tof.... zoveel speciale mooie zwangerschappen ...

Lijnloos: wat ben ik blij voor jullie. Na zo lange tijd toch zwanger van een tweede kindje! Een broertje of zusje voor je s toertje! Wauuwwww

En dan Vlinder. Mijn datumtweeling in 2009 en nu, na zoveel tegenslagen zwanger van jullie 3e kindje. Ik gok op een famke deze keer.

En en en Fannetje! !!

O+ O+ O+ Ik zit nu met tranen. Wat lief van je! :* :*
pi_147289075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Venla het volgende:
Hoi allemaal, hier nog een overloopster uit het streepjestopic :)
Gisterochtend getest en op basis van de ovulatie (die ik had getest) zou ik nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.
Vandaag het eerste "kwaaltje" gemerkt: versterkte reuk! Ineens op meters afstand smerige rooklucht op het werk ruiken. Per ongeluk nog benoemd naar een collega ook, die het apart noemde dat ik het daar rook :P
hihi :D welkom O+

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:29 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Mooi verhaal Stippelrientje. Altijd mooi hoe sommigen hints veel sneller snappen dan anderen :D

Maar ik moet nadenken als ik jouw naam typ :(
Je mag mij ook Stippel noemen hoor :D
Schudden voor gebruik
pi_147289181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:09 schreef Beessie-Jen het volgende:

En en en Fannetje! !!

Wat lief van je!! En inderdaad een behoorlijke 2009 kliek nu weer.

En jij dan met je morgen al weer 5-jarige meis!!! Gefeliciteerd alvast!!! *O*
pi_147289675
Lief BJ! Al hoor ik niet bij de 2009 kliek, maar ik las toen al wel veel mee hier! :)

Vandaag 21 weken *O*
  donderdag 4 december 2014 @ 22:05:14 #199
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147292219
Welkom Venla! *O*

En bedankt Stippel ;)
pi_147300082
Wat een rust hier!

Ik zit braaf in het ziekenhuis mijn tijd uit te zitten. Licht misselijk van het suikerdrankje, maar ik vond het lang niet zo erg als dat ik soms omschreven heb gezien.
pi_147300242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:55 schreef Cholula het volgende:
Wat een rust hier!

Ik zit braaf in het ziekenhuis mijn tijd uit te zitten. Licht misselijk van het suikerdrankje, maar ik vond het lang niet zo erg als dat ik soms omschreven heb gezien.
N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:25:20 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147300257
Hoop dat de uitslag goed is, chocula!

Bluh, of ik heb ineens enorme last van zwangerschapsgerelateerde misselijkheid, of ik heb een 1 of ander virus opgelopen. Gister de lunch en alles erna niet binnengehouden. Inmiddels kots ik maagzuur en het kleine beetje wat ik eet. :'(
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:43:24 #203
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300425
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:43:56 #204
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300438
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:24 schreef Venla het volgende:

[..]

N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?
Ik ben een man en weet het ook niet best,
maar ik gok op een bloedsuikertest.
pi_147300449
Venla: ik moet een glucose tolerantie test doen omdat mijn baarmoeder/baby (1 van die 2 ik ben vergeten welke) wat groter lijkt dan de bedoeling. De oorzaak daarvan kan zwangerschapsdiabetes zijn. Daarom zat ik vanochtend om half acht in het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om twee bekers suikerwater op te drinken. Vervolgens moet ik twee uur wachten en niets doen om vervolgens weer bloed te laten prikken.

Balen van de misselijkheid Mariposas. :* Wel goed blijven drinken hè!
pi_147300469
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.

Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:53:18 #207
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:46 schreef cleany het volgende:
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.

Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
Als je dan mij ook nog zegt wat ketonen zijn,
dan ben ik daarvan op de hoogte zonder een centje pijn. ;)
pi_147300617
Ketonen houdt in dat je aan het uitdrogen bent/ uitgedroogt bent.
pi_147300679
Welkom Venla! *O*

Spannend cleany, heel lang kan het nu niet meer duren!

Hopelijk een goede uitslag straks Cholula!

:* voor de misselijkheid Mariposas! Hoop dat het snel beter gaat. En inderdaad vooral veel drinken :Y eten is leuk als het lukt, maar vocht is belangrijker.

En Nikoos, naast glitterplaatjes blink je nu ook al uit in het schrijven van gedichten,
Volgens mij tover jij regelmatig een lach hier op alle gezichten! ;)
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:10:29 #210
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300774
Oef, ferrari_rood. Ketonen zijn dus een slecht signaal,
Goed blijven drinken is dus wel vitaal.

En twist, bedankt voor de complimenten en je gedicht.
Ik probeer mijn best te doen, ik denk dat dat mij wel ligt.

Volgens mij vinden sommigen het ook wel eens lastig.
Hopelijk melden ze dat, maar stiekem vind ik het prachtig.
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:32:08 #211
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147301065
Leuk dat je je nog meldt cleany, ik hoop ook dat ze vandaag niet komt. Ketonen klinkt eng, maar gelukkig zegt dokter dat er niets aan de hand is.

Nikoos nu al aan het aftellen :P en ik vind je glitterstickers en gedichten prachtig!

Chocula hoop op goede uitslag voor je!

En 38 weken vandaag *O*
pi_147301106
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

Succes hier :* en ik blijf toch wel half meelezen!
pi_147301125
Sterkte Cholula, ik moet er over een tijd ook aan geloven (hier gewoon te dik ;) )... vorige zwangerschap kwam ik daar mooi onderuit, toen deden ze wel aan prikken maar ipv suikerdrankje mocht je gewoon zelf een paar boterhammen meenemen. Ach, we zien wel.

Bah Cleany, hopelijk gaat ze weer snel de goede kant op.

En een *O* voor iedereen die wisselt of niet of gewoon een jompel kan gebruiken.
Wij gaan straks richting ziekenhuis voor de nekplooimeting. Toch weer spannend, maar ik ga gewoon uit van een zwaaiende gup zo. Wie weet met zichtbare nub :D
pi_147301134
Shit Skoap, sterkte!! :*
E.
pi_147301137
Skoap :*
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:07:39 #216
374533 purebliss
pi_147301656
Wat rot skoap! Sterkte!
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:19:20 #217
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147301881
Skoap :*
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:20:12 #218
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147301926
Sterkte Skoap!

Veel plezier met spieken bij de baby lijnloos. Ik vond het vooral spannend of hij het nog zou doen, daarna kon ik redelijk ontspannen.

Ik vond het testen uiteindelijk wel mee vallen, rustig twee uur zitten haken bij het restaurant. De uitslag ging naar de vk, dus daar bel ik volgende week nog wel achteraan.
pi_147302083
Ik vind het ook erg spannend hoor, precies dezelfde reden.
En ik denk dat ik tegen die tijd idd ook haak of borduurwerkje meeneem... Of gewoon mijn laptop, er is hier wifi in het ziekenhuis, das wel relaxed
pi_147302126
*zucht* ik had kramp (en bloed gisteren) dus was er van overtuigd dat het nu echt door zou breken. Maar toch nog niks.
Test gedaan. Duidelijkere streep dan gisteren maar nog niet knal. Zit dus nog ff in niemandsland.... \onzekeremutszokenikmezelfniet
pi_147302140
Sterkte Skoap!
pi_147302861
Jeetje skoap, wat een gedoe... Succes joh! :*

Nekplooi zag er goed uit, zwaaiende gip met de hik, geen nub... Wel opnieuw bloedprikken omdat ik de hele envelop vorige keer was vergeten :') lekker handig.
pi_147302886
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:43 schreef Nikooos het volgende:
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?

Hoera! *O*
pi_147302923
Sterkte Skoap! Ik hoop op een plakkert :*
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:43:42 #226
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147303652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:10 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Hoera! *O*
Jeeej! O+
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:43:43 #227
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147303654
Wat fijn Lijnloos!
pi_147303840
Skoap, nou, wat onzeker nu :( Had je al een afspraak gemaakt voor een echo, of wacht je het nog even af nu?

Vlindur, je plaatjes doen het hier niet?
pi_147305127
Sterkte Skoap, onzekere dagen...

En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.

En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter ;) )

Lijnloos we lopen bijna precies gelijk O+ Wij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken :{. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik *; .

Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).

Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
pi_147305150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
(en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...)
Ik vind dit zo lief O+ Ik bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
pi_147305206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vind dit zo lief O+ Ik bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
Ja hè! O+ Vooral dat je die interactie kunt zien, dat er een verband is tussen op je buik drukken en wat het kindje op het scherm doet, ik voel me helemaal gelukkig.

En zo raar dat je ziet dat het kind tegen de baarmoederwand aan beukt, maar dat je dan niets voelt. Alsof het echoscherm niet jouw baarmoeder betreft :D
pi_147305243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
Sterkte Skoap, onzekere dagen...

En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.

En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter ;) )

Lijnloos we lopen bijna precies gelijk O+ Wij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken :{. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik *; .

Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).

Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
Dan lopen we inderdaad mooi gelijk!
Hier dus ook 13w3d met de meting, maar gezien we toch behoorlijk precies weten wanneer het allemaal is gebeurd worden we niet bijgesteld of zo.
Plooi zag er ook goed uit... moest wel opnieuw bloed prikken want kennelijk had ik een grote groene envelop voor het RIVM over het hoofd gezien en is daar dus nooit het bloed aangekomen. Daarna nog gedoe om een achterkant van een formulier wat kwijt was... het was weer gezellig in het ziekenhuis :') Kleine lag er in eerste instantie wat apart voor (hoofd in zijn nek gerold ongeveer) maar na wat porren ging ie lief liggen en bleef ie ook liggen.

edit: nu met foto ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lijnloos op 05-12-2014 13:06:14 ]
pi_147305250
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas misschien niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

heel veel succes meis. Het lijkt mij erg stresserig en teleurstellend onzeker op deze manier. Ik blijf nog altijd voor je duimen :*
Schudden voor gebruik
pi_147305326
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

Meh -O- :* Edit: ik zie nu dat je toch nog in onzekerheid zit. Ik duim heeeeel hard!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:31:03 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_147306109
Interessante nub, lijn O-)
En even een hele dikke knuffel voor skoap :*
disclaimer
pi_147306394
To do list:

verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen

We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst! }:| het gooit alweer roet in het eten :P

Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijn O+ En zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren O+
Schudden voor gebruik
pi_147306462
Ik kom me ook anmelden hier. :)
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Oost west, mij best.
pi_147306504
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
To do list:

verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen

We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst! }:| het gooit alweer roet in het eten :P

Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijn O+ En zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren O+
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist. :@ Gefeliciteerd!!! *O*
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Oost west, mij best.
pi_147306700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Wat spannend zeg!

Fijn dat je al zo snel terecht kan. :*
Schudden voor gebruik
pi_147306759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist. :@ Gefeliciteerd!!! *O*
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Thanks O+
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken :D
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee. :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:01:12 #241
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147306918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Spannond!! En welkom! *O*
pi_147307152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Interessante nub, lijn O-)
En even een hele dikke knuffel voor skoap :*
Oeh, nub, even mn foto's checken :D
pi_147307231
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel :o. Dan maar wachten tot 20 weken.
pi_147307345
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:01 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Spannond!! En welkom! *O*
Bedankt!

Ik hoop hier over twee weken goed nieuws te kunnen posten. O+

Zijn er nog dames hier die een spastische dikke darm hebben? Ik ben al twee weken met stekende buikpijn wakker geworden midden in de nacht voor een grote boodschap. Compleet met zweten en pijn. Gelukkig de pijn wel over als het er uit is zeg maar, maar ik merk wel dat mijn darmen opgezet zijn.
Ik ga dit natuurlijk ook nog aangeven bij de gynaecoloog als ik daar ben. En ik probeer nu voordat ik ga slapen lang op de WC te zitten om er al wat uit te duwen (sorry voor het vieze praatje...).
Maar misschien heeft hier iemand tips voor? Ik eet altijd wel bruin brood voor de vezels en ik lust geen koffie dus dat drink ik niet.
Oost west, mij best.
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:21:49 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_147307491
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel :o. Dan maar wachten tot 20 weken.
mogen we meekijken? O-)
disclaimer
pi_147307535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:55 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Thanks O+
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken :D
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee. :D
Dat weet ik ook niet. Mijn nicht was er een tijdje geleden over aan het klagen. Die hebben het iedereen bij 10 weken verteld terwijl ze nog geen echo hadden gehad. Maar het wel al goed te zien was zeg maar. Dus die moesten wel. :)
Misschien werkt het hier anders. Is hier ook in het ziekenhuis waar de verloskundige zit. Bezuinigingen enzo... :)
Oost west, mij best.
pi_147307723
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.

Lijnloos wat fijn dat de plooi er goed uitziet! Wat stom van het bloed prikken, bij mij regelde het ziekenhuis dat zelf.

Welkom Zomerzon! Fijn dat je eerder terecht kunt bij de vk.

Mijn vk doet de intake rond de tien weken, eerder alleen als je een miskraam hebt gehad en dan moet de assistente die je inplant een goede dag hebben, anders heb je gewoon pech.
pi_147307819
Ik zit bij een praktijk met drie verloskundigen, geen assistentes met slechte dagen ;) Met 8 weken is hier standaard, maar had nu ook al met 7 mogen komen. We hebben nu alweer een afspraak staan voor 9,5 week, eentje extra. Maar ze zei dat ik gewoon moest bellen als ik het voor die tijd niet meer trok, omdat ze begreep dat deze week voor ons juist zo spannend is. Ook al is dat puur psychologisch, ze houdt daar wel goed rekening mee.
pi_147307847
Hier "vroege" echo bij 8w2d vanuit ziekenhuis ivm medisch molen. En daarna nog eens met 10w5d voor de zekerheid. Nu was de nekplooimeting, dus die betalen we zelf. Volgende keer wordt de GUO (ipv SEO ivm medisch molen wederom) en daarna zijn me geloof ik nog een zooi groeiecho's beloofd ivm dikke ikke. :+

Ik bedacht me net wel dat door de hectiek en gedoe vanochtend we helemaal zijn vergeten meteen die GUO te plannen... dus dat wordt alsnog bellen :')
pi_147307886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:29 schreef Cholula het volgende:
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.
Wasn't me ;) maar Zomerzon.

Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
pi_147308274
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
Ik onthoud op het moment ook echt helemaal niets. Sorry!
pi_147308872
Hier echo met 6.nogwat wegens bloedverlies. En de week erna mochten we weer. Toen met 9 en daarna met 12 en de laatste was met 16 :Y Volgende week met 19 weken de SEO en met 20 weken weer een controle/echo afspraak.

Maar nog liever heb ik elke week een echo :')
onzekere kip die ik ben -O-
pi_147308974

[ Bericht 27% gewijzigd door Vlinder op 05-12-2014 15:17:15 ]
pi_147309170
Nou zeg. had ik een heel verhaal is het ineens weg :(

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:

[..]

quote:
Zo werkt de nub-theorie

Kun je echt niet op de 20-weken echo wachten om het geslacht van je baby te weten? Probeer dan de nub-theorie! Hiermee kun je vanaf 12 weken oud het geslacht al met 75 procent zekerheid zien.

Wat is de nub-theorie?
In het begin van je zwangerschap, zo tot de eerste negen of tien weken, ontwikkelen jongens en meisjes embryo’s zich hetzelfde. Ze hebben dan allebei een soort uitsteekseltje tussen hun benen. Waarbij de ene later een piemeltje groeit, vormt zich bij de ander een clitoris. Met de nub-theorie kan je aan de hand van dit uitsteeksel bij de 12 weken echo kijken wat voor geslacht jouw baby zal hebben.

Waar staat ‘nub’ voor?
Het woordje ‘nub’ is Engels voor bobbel en is dus gebaseerd op het uitsteeksel dat je embryo tussen zijn of haar benen heeft. Vanaf elf weken oud, begint dit bobbeltje zich bij een jongensfoetus tot een penis te ontwikkelen en bij een meisje tot een clitoris. Deze ontwikkeling komt door geslachtshormonen die je kind aanmaakt. Aan de houding van je embryo kun je ook zien naar welke geslacht jouw kind zich ontwikkelt.

Wist je dat.. Er bij de twaalf weken echo, 75 procent kans is om het geslacht van je baby goed te ‘raden’ met behulp van de nub-theorie? En dat dit met dertien weken zelfs 95 procent kans is?

Hoe werkt de nub-theorie?
Vanaf elf weken oud verandert de richting van de hoek waarin je embryo zijn ‘nub’ wijst. Bij een jongen wijst het uitsteekseltje dan meer omhoog, ongeveer in een hoek van dertig graden ten opzichte van zijn ruggengraat. Terwijl bij een meisje dit in een hoek minder dan dertig graden wijst, meer in het verlengde van haar ruggengraat.

Jongen

Meisje

Ligt je baby in de goede houding?
De nub-theorie werkt alleen als je baby in de goede houding ligt tijdens de echo. Die houding is namelijk plat op de rug, met de beentjes opgetrokken en het uitsteekseltje goed zichtbaar. Als je dus een echo laat maken, vraag dan aan de echoscopist om een foto te maken als je baby in die houding ligt. Ook is het vanaf de rechterzijkant het duidelijkste.
Bij de 12 weken echo lag B5 in een onmogelijke houding en bij de 16 weken was het gewoon niet duidelijk te zien of er nou een piemel aanzat of niet :) Dus hier nu nog een week wachten :Y
pi_147310905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:08 schreef Vlindur het volgende:

Maar nog liever heb ik elke week een echo :')
onzekere kip die ik ben -O-
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komen ;)
Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk ;)
pi_147311162
Kreeg jij zoveel echo's toen? Ik had ook wel een hoge bloeddruk waardoor in het ziekenhuis onder controle, maar geloof dat ik 1 keer een extra echo kreeg ivm groeicheck. Damn... :D
pi_147311509
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk ;)
Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.

Hij was zonet salto's aan het doen. Ik voelde hem zo duidelijk! O+ *O*
pi_147312468
Ik ben helemaal geïntrigeerd door die nub theorie. Grappig dat je het er ook direct zo duidelijk in ziet als je weet waar je naar kijkt.

Blij dat het weekend is hier. Hoewel m'n misselijkheid weg is, is de moeheid nog 3dubbel aanwezig. :z
pi_147312883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:45 schreef Cholula het volgende:
Venla: ik moet een glucose tolerantie test doen omdat mijn baarmoeder/baby (1 van die 2 ik ben vergeten welke) wat groter lijkt dan de bedoeling. De oorzaak daarvan kan zwangerschapsdiabetes zijn. Daarom zat ik vanochtend om half acht in het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om twee bekers suikerwater op te drinken. Vervolgens moet ik twee uur wachten en niets doen om vervolgens weer bloed te laten prikken.

Ah! Vervelend zeg. De uitslag zal wel even duren?
pi_147316136
Ik hoop dat ik begin volgende week de uitslag heb, maar vooralsnog maak ik me geen zorgen. Ik val niet in de risicogroep geloof ik.
pi_147320073
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Meer aan een overijverige gyn die dol is op echo's, gok ik ;)

Minarosa: ik heb een geslachtsbepaling laten doen met 15+4, en toen was het geslacht goed te zien. Ook een beetje kwestie van pech of geluk, denk ik :)
pi_147321213
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.

Zij was zonet salto's aan het doen. Ik voelde haar zo duidelijk! O+ *O*
fixed :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_147321771
Toen ik mijn vk met twaalf weken vertelde dat ik al ruim een week geleden een geslachtsbepaling had laten doen en het een meisje is, zei ze: 'Oh, je zag drie streepjes, een hamburgertje?'

Ik heb nog iets gemompeld over een nub, maar ik geloof dat het niet echt aankwam. :D
  vrijdag 5 december 2014 @ 22:28:13 #264
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147321888
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).

Vertellen na 20 weken
De reden dat mensen het niet vroegen/zagen aan mij was erg simpel.
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.
Maar met 20 weken bleek ze helemaal gezond... *love

Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader :)

En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..

Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.

Hoe gaat het met jullie?

Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even :)
Oh en kom graag in de OP.
Even teruglezen nu!
pi_147321911
Maar de nub is toch tot een bepaald aantal weken sowieso op stand meisje? Ik dacht tot 13 weken ofzo?
Kwak
pi_147321996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).

Vertellen na 20 weken
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.

Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader :)

En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..

Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.

Hoe gaat het met jullie?

Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even :)
Even teruglezen nu!
MyAT = my active topics. Je kunt een topic of reeks ook volgen door op het vinkje onderaan te klikken.

Edit: oh ik heb daar zo'n hekel aan he, als alles meteen op overgewicht geschoven wordt ipv dat je echt goed onderzocht wordt :N (pet peeve)
Kwak
pi_147322021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Maar de nub is toch tot een bepaald aantal weken sowieso op stand meisje? Ik dacht tot 13 weken ofzo?
Sorry, ik zeg het verkeerd. Ik was met 13 nog wat weken bij de vk. Toen wist ik het een dag of vijf.

Ik vond het vooral opvallend dat zij het al overeen hhamburger had met die termijn.
pi_147322122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:

Vertellen na 20 weken

Hoe gaat het met jullie?

Even teruglezen nu!
Wat een wonderbaby! O+ veel geluk
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 5 december 2014 @ 22:46:34 #269
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147322687
Kwakz0r, bedankt. Vinkje aangeklikt en myAT wel gevonden, maar dan moet je nog maar weten op welke pagina enzo..

Gewoonmezelf,
Wonderbaby.. Zo voelt het voor mij ook echt. Ze is zo welkom!

Skoap,
Is er al duidelijkheid? Ongesteld geworden of nog steeds op het wachtbankje? Hoop op een goede uitslag!

Over de nub theorie,
Ik heb natuurlijk veel echo's gezien en gehad, maar bij mij kwam er nooit iets eenduidig naar voren. Ene keer jongen, andere keer meisje.
Enige wat echt constant meisje bleef aangeven was de skull theory.
Overigens heb ik 18 weken gedacht dat het een jongetje werd. Pas toen ik in m'n 19e week op een babyafdeling van de h&m was beland en constant naar de meisjes kleertjes werd getrokken ben ik gaan twijfelen, haha.

Zo leuk om allemaal spulletjes te kopen. Heel langzaam komen er steeds meer babyspulletjes ons transformer huis binnen.. Jaja.. Manlief heeft een uit de hand gelopen hobby..
Die denkt dat zijn verzameling helemaal veilig is gesteld nu dat we weten dat het een meisje wordt, haha.

Over 3 weken heb ik m'n 26 weken echo en zwangerschapsdiabetes onderzoek. Spannend hoor!

*****Voor OP: 31 maart, faptist, meisje
pi_147322691
Wat een verhaal Faptist! En ongelooflijk heerlijk als het dan toch (zelfs spontaan) lukt! Geniet je er nu een beetje van, na de eerste spannende tijd?
pi_147322759
faptist wat geweldig & bijzonder O+

Hier nog geen duidelijkheid.... al geloof ik er zelf echt niet meer in.
pi_147322869
faptist wat een verhaal! Bijzondere zwangerschap O+
pi_147323696
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

fixed :Y)
Haha :D nog een week! Dan weten we het ^O^

Faptist! Wat een speciaal verhaal. Welkom hier!
pi_147324029
We zijn weer terug in het koude Engeland :( doei babymoon :(

Ik zie nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom :)

Hier ook met 27 weken suikertest. Diabetes runs in the family, best wel erg.

Ik ga morgen alles even netjes goed bijlezen al zie ik dat het best rustig is geweest..
pi_147324363
Bijzonder verhaal faptist!

Mellie is het nog goed gekomen met je man/vriend? Hij had toch hoge koorts of griep (ik ben echt een zeef, sorry)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2014 @ 23:32:10 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147324453
Wat een bijzondere zwangerschap faptist! O+

vraagje; ik ga morgen met de jongens zwemmen, en nu is er in dat zwembad ook een stoombad. Mag ik daar gewoon in nu ik zwanger ben of wordt dat te heet ??

pi_147325309
Sauna wordt afgeraden djmo, de temperatuur in een stoombad is wat lager dus mogelijk minder riskant maar ik zou het er zelf niet op wagen. Of niet te lang er in gaan (je moet niet oververhit raken).
  zaterdag 6 december 2014 @ 05:37:24 #278
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147326535
Djmo,
Wordt afgeraden. Net als sauna's.
Maar zwemmen mag wel en wordt zelfs aangeraden. Lekker hoor! Even gewichtloos im het water. Voor mij ook wel weer een goed plan :)

@genieten..
Sinds m'n 20 weken echo kan ik er eindelijk van genieten. Ben nu alleen maar bezig met m'n kindje. Al het andere komt wel, haha.
Ben ook verschrikkelijk vergeetachtig dus m'n leven plakt nu met post-its aan elkaar.

Skoap,
Moeilijk moeilijk. Zou zo graag willen eggen; blijf hoop houden, maar als je het zelf al zo voelt.... Sterkte.

Vandaag een druk daagje, moeder en zus jarig en dan die Sint nog.. Gelukkig mag ik 30 min de primark in.. Kan ik even shoppen voor de kleine.. Zag de vorige keer zoveel leuks, maar wist toen nog niet wat het werd dus vandaag ga ik los :D

Jullie nog plannen voor het weekend?
  zaterdag 6 december 2014 @ 08:00:04 #279
360012 Shopaholic1984
pi_147326775
Ik ben vandaag jarig. 30 jaar alweer. Zo nog 1 taart maken. Daar had ik gisteren geen energie meer voor!
Gisteren weer op controle geweest in het ziekenhuis. Alles weer goed. Over 2 weken weer. Gisteren gevraagd of de gynaecoloog al kon zien wat het werden, maar niet zulke hele nauwkeurige echoapparatuur. Als hij een voorspelling moest doen, dan zou hij zeggen 2 meiden. Volgende keer echo met betere apparatuur, dus waarschijnlijk 19 december weten we het. En anders 31 december met de GUO.
pi_147326788
Shopaholic
Wat leuk misschien 2 meiden O+

Skoap
:*
pi_147326905
Shopaholic, gefeliciteerd! Vier je het uitgebreid? En wat leuk, misschien twee meiden!

Faptist, wat een klein wondertje. Wat fijn!

Uitslapen is hier compleet verdwenen. Ik word gewoon om 6 uur wakker, net zoals ik er doordeweeks uit moet en vervolgens geen oog meer dicht kunnen doen. Is dat om alvast te oefenen ofzo? :')

Ik ga zo helaas naar een begrafenis van een goede vriend van man. Daarna sluit ik me op tover ik m'n huis om in kerstland.
pi_147327467
Cholula, ja, hij voelde zich eind van de dag weer prima. Waarschijnlijk iets verkeerd gegeten de avond ervoor :') maar vond het wel ff eng.
pi_147327482
Gefeliciteerd Shopaholic! *O*
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:01:32 #284
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147327604
Shopaholic gefeliciteerd!

Krisv gecondoleerd :*

En ik heb met 38 weken ineens last van ochtendmisselijkheid :r
pi_147327651
he balen Snoenk -O- misschien is het een voorbode? Worden "buikgriep" -achtige dingen niet vaker genoemd als voorwerk?
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:10:09 #286
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147327690
Ik weet het niet crumpette, ik ga vandaag iig maar niet te ver van huis. Voel me verder ook al weer prima. Ook nergens anders last van trouwens
pi_147327860
Gefeliciteerd Shopaholic!

Klinkt vervelend snoenk, maar wie weet waar het goed voor is...

Nog lekker aan het cocoonen Crumpette?

Gecondoleerd Kris! Klinkt heftig!

Fijn dat hij zich aan het einde van de dag weer beter voelde Mellie. Ik zou me ook zorgen maken als mijn man ineens heel ziek is.

Ik ben vandaag 26 weken zwanger, dat is gewoon al een halfjaar! Volgende week gaan mijn vader en mijn lief een rondje stort doen om de babykamer leeg te krijgen. Daarna ga ik lekker in het kerstverlof aan de slag met het verven van de meubels.

Ik kon vannacht niet goed slapen en toen mijn man thuis kwam van het werken hebben we de leftover pizza opgegeten. Terwijl we oude filmpjes van hem keken toen hij een baby was en peuter. Dan ben ik toch wel benieuwd hoe Frits er straks uit ziet!
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:40:00 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147328100
Gefeliciteerd, shop! Fijne verjaardag vandaag!

Chocula *O* voor je half-jaar-zwanger-jubileum. :P

Krisvc, ik kan al een paar dagen voordat ik positief testte, niet meer doorslapen. Word ook vroeg in de ochtend wakker. Doordeweeks gaat mijn wekker om 06:00 en dan word ik meestal rond 05:00 wakker.
Verder: gecondoleerd. :*

Na twee dagen kotsen is hier de misselijkheid en kotsen weg, denk toch aan een virusje oid en niet zwangerschapsgerelateerd. Maar ik moet vandaag wel nog even spelen dat ik nog last heb van mijn maag en alleen kruidenthee drink en lichte dingen eet, want bezoekje aan familie die nog van niets weet. O-)
Zo eerst even een kerstboom scoren! >:O
pi_147328204
Krisvc, sterkte vandaag :*

Snoenk, misschien ook omdat alles in de verdrukking komt?

Cholula, heerlijk om dan met de babykamer bezig te zijn straks! Hier komt dit keer geen babykamer. We hebben geen kamers over :P Dus baby komt bij ons op de kamer, tot we gaan verhuizen (ligt ergens wel een keer in de planning).

Mariposas, er heerst wel buikgriep, dus dat zou best kunnen!

Hier gaat alles zn gangetje. Nu 6,5 week zwanger en ik knal (vooral 's avonds) uit mijn broeken. Dus toch maar vast wat positiekleding aangeschaft, ook al wilde ik dat eigenlijk pas na de echo doen.
Sara
Merel
Ukje
pi_147328272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:10 schreef snoenk het volgende:
Ik weet het niet crumpette, ik ga vandaag iig maar niet te ver van huis. Voel me verder ook al weer prima. Ook nergens anders last van trouwens
doe iig maar lekker rustig aan, LLM! :*
pi_147328285
Oh, dat zou ik echt nog niet durven Fuente :@ Hier worden de broeken ook steeds lastiger, ook overdag. 's Avonds doe ik lekker een pyamabroek aan.

Pff, weekend blijft wel een beetje dubbel. Ik vind het fijn, want lekker rustig aan doen. Maar door dat rustig aan doen voel ik me ook wat beter en minder hongerig, en als ik me beter voel ben ik sneller ongerust.. Fijn cirkeltje ;)
pi_147328393
Ja, ik werk in de zorg, voornamelijk late diensten. Bukken met zo'n knellende broek doet gewoon pijn, dus toch maar.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:58:31 #293
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147329312
Ik durf vooral geen positiekleding te kopen omdat ik bang ben de vraag te krijgen: "leuke broek/trui/blouse! Welk merk?". :X Maar ik heb het ook nog niet echt nodig, heb wel wat losser zittende broeken en blouses.
pi_147329547
Welkom aan de nieuwe zwangeren! *O*

@echo's: bij mijn praktijk krijg je met 8 weken een intake en dan ook meteen een echo. 2 weken later weer een echo, om de termijn te bepalen. Sowieso kijken ze bij elke controle even heel snel met het echo-apparaat (zo maar een paar minuutjes hoor) O+

Skoap: wat ontzettend klote, die onzekerheid! :* Ik blijf toch voor je hopen hoor!

faptist: wauw, dat is inderdaad een bijzonder verhaal! Fijn dat het echte genieten nu kan beginnen! :)

Shopaholic gefeliciteerd! *O* Al een beetje gewend aan het idee van 2 baby's inmiddels of blijft dat onwerkelijk?
Lijkt me zo lachen als je straks van die "weet-je-zeker-dat-het-er-geen-twee-zijn"-vragen krijgt! :D En dan met een stalen gezicht zeggen: "Ja, het zijn er ook twee!"

Krisvc: sterkte vandaag! :*

Snoek: wie weet is het inderdaad wel een voorbode? Maar blijft balen! :*

Crumpette hou jij het ook nog een beetje vol?

Cholula 26 weken, dat gaat al opschieten! Leuk, aan het kamertje werken! En babyfilmpjes O+

Mariposas hopelijk was het inderdaad een virusje, dan ben je er misschien wel snel vanaf!

Fuente als het echt oncomfortabel wordt, gewoon lekker doen, toch? ;)

IMA ik kan me jouw situatie qua onzekerheid niet helemaal voorstellen, maar wel dat het flink balen is! :* Hoe ver ben je nu en wanneer krijg je weer een echo/controle?

Zo, tot zover mijn bijleespost van vandaag! :7
Oprechte excuses als ik iemand vergeten ben! :* :*

Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft! :o
En (I defy de Fok!wet :6 ) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon! :) Ben wel aan het aftellen naar de 20 weken echo (nog 2,5 week }:| ), dat vind ik toch wel echt een mijlpaal.

Mini kreeg gisterenavond zelfs al cadeautjes van de Sint! <O) O+

Dit weekend het huis in de kerstsfeer brengen ~:) en de toekomstige babykamer alvast een beetje leeg halen. Dan kunnen we in de kerstvakantie mooi gaan klussen (wandje zetten en verven) O+
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:27:02 #295
360012 Shopaholic1984
pi_147329847
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:11 schreef twist02 het volgende:
Welkom aan de nieuwe zwangeren! *O*

@echo's: bij mijn praktijk krijg je met 8 weken een intake en dan ook meteen een echo. 2 weken later weer een echo, om de termijn te bepalen. Sowieso kijken ze bij elke controle even heel snel met het echo-apparaat (zo maar een paar minuutjes hoor) O+

Skoap: wat ontzettend klote, die onzekerheid! :* Ik blijf toch voor je hopen hoor!

faptist: wauw, dat is inderdaad een bijzonder verhaal! Fijn dat het echte genieten nu kan beginnen! :)

Shopaholic gefeliciteerd! *O* Al een beetje gewend aan het idee van 2 baby's inmiddels of blijft dat onwerkelijk?
Lijkt me zo lachen als je straks van die "weet-je-zeker-dat-het-er-geen-twee-zijn"-vragen krijgt! :D En dan met een stalen gezicht zeggen: "Ja, het zijn er ook twee!"

Krisvc: sterkte vandaag! :*

Snoek: wie weet is het inderdaad wel een voorbode? Maar blijft balen! :*

Crumpette hou jij het ook nog een beetje vol?

Cholula 26 weken, dat gaat al opschieten! Leuk, aan het kamertje werken! En babyfilmpjes O+

Mariposas hopelijk was het inderdaad een virusje, dan ben je er misschien wel snel vanaf!

Fuente als het echt oncomfortabel wordt, gewoon lekker doen, toch? ;)

IMA ik kan me jouw situatie qua onzekerheid niet helemaal voorstellen, maar wel dat het flink balen is! :* Hoe ver ben je nu en wanneer krijg je weer een echo/controle?

Zo, tot zover mijn bijleespost van vandaag! :7
Oprechte excuses als ik iemand vergeten ben! :* :*

Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft! :o
En (I defy de Fok!wet :6 ) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon! :) Ben wel aan het aftellen naar de 20 weken echo (nog 2,5 week }:| ), dat vind ik toch wel echt een mijlpaal.

Mini kreeg gisterenavond zelfs al cadeautjes van de Sint! <O) O+

Dit weekend het huis in de kerstsfeer brengen ~:) en de toekomstige babykamer alvast een beetje leeg halen. Dan kunnen we in de kerstvakantie mooi gaan klussen (wandje zetten en verven) O+
Succes met het leeghalen van de babykamer. Daar zijn wij ook mee bezig.
Gelukkig is het een grote kamer, aangezien er 2 baby's moeten slapen. Al wel aan het idee gewend, al blijft het soms onwerkelijk!
Inderdaad grappig als mensen zouden zeggen 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' en je dan kan zeggen dat het ook zo is! :)
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:29:17 #296
360012 Shopaholic1984
pi_147329884
En bedankt iedereen voor de felicitaties. Er komt vanmiddag en vanavond visite. En ik wilde perse zelf mijn taarten maken. Waarom ook he? Je kunt ook lekkere taarten halen. Beetje eigenwijs dus!
pi_147330220
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:27 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]
Inderdaad grappig als mensen zouden zeggen 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' en je dan kan zeggen dat het ook zo is! :)
"Ja, goed gezien!" ^O^
pi_147330494
Twist: vandaag 8w6d. De vorige keer is het ongeveer rond deze dag mis gegaan. VK mat later 8w5d, gyn 9w1d geloof ik.

Donderdag weer een echo met 9w4d dus.

Net boodschapppen en wat huisdingen gedaan, ben gelukkig weer wat hongeriger ;)

Leuk, met de babykamer beginnen! Hier bestaat die eigenlijk nog helemaal niet.. We moeten namelijk ons hele huis nog verbouwen. :+ Klein hiaat in de babyplanning... (Of andersom, baby doorkruist de verbouwplanning ;)) Maar een woon- slaap- en badkamer moet lukken voor juli.
pi_147331273
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
pi_147331312
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
Wat ontzettend jammer :{ sterkte!
pi_147331494
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Wat rot... sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')