abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147300242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:55 schreef Cholula het volgende:
Wat een rust hier!

Ik zit braaf in het ziekenhuis mijn tijd uit te zitten. Licht misselijk van het suikerdrankje, maar ik vond het lang niet zo erg als dat ik soms omschreven heb gezien.
N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:25:20 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147300257
Hoop dat de uitslag goed is, chocula!

Bluh, of ik heb ineens enorme last van zwangerschapsgerelateerde misselijkheid, of ik heb een 1 of ander virus opgelopen. Gister de lunch en alles erna niet binnengehouden. Inmiddels kots ik maagzuur en het kleine beetje wat ik eet. :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:43:24 #203
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300425
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:43:56 #204
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300438
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:24 schreef Venla het volgende:

[..]

N00b-vraag: wat doe je daar dan en waarvoor een suikerdrankje?
Ik ben een man en weet het ook niet best,
maar ik gok op een bloedsuikertest.
pi_147300449
Venla: ik moet een glucose tolerantie test doen omdat mijn baarmoeder/baby (1 van die 2 ik ben vergeten welke) wat groter lijkt dan de bedoeling. De oorzaak daarvan kan zwangerschapsdiabetes zijn. Daarom zat ik vanochtend om half acht in het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om twee bekers suikerwater op te drinken. Vervolgens moet ik twee uur wachten en niets doen om vervolgens weer bloed te laten prikken.

Balen van de misselijkheid Mariposas. :* Wel goed blijven drinken hè!
pi_147300469
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.

Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
  vrijdag 5 december 2014 @ 08:53:18 #207
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:46 schreef cleany het volgende:
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.

Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
Als je dan mij ook nog zegt wat ketonen zijn,
dan ben ik daarvan op de hoogte zonder een centje pijn. ;)
pi_147300617
Ketonen houdt in dat je aan het uitdrogen bent/ uitgedroogt bent.
pi_147300679
Welkom Venla! *O*

Spannend cleany, heel lang kan het nu niet meer duren!

Hopelijk een goede uitslag straks Cholula!

:* voor de misselijkheid Mariposas! Hoop dat het snel beter gaat. En inderdaad vooral veel drinken :Y eten is leuk als het lukt, maar vocht is belangrijker.

En Nikoos, naast glitterplaatjes blink je nu ook al uit in het schrijven van gedichten,
Volgens mij tover jij regelmatig een lach hier op alle gezichten! ;)
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:10:29 #210
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147300774
Oef, ferrari_rood. Ketonen zijn dus een slecht signaal,
Goed blijven drinken is dus wel vitaal.

En twist, bedankt voor de complimenten en je gedicht.
Ik probeer mijn best te doen, ik denk dat dat mij wel ligt.

Volgens mij vinden sommigen het ook wel eens lastig.
Hopelijk melden ze dat, maar stiekem vind ik het prachtig.
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:32:08 #211
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147301065
Leuk dat je je nog meldt cleany, ik hoop ook dat ze vandaag niet komt. Ketonen klinkt eng, maar gelukkig zegt dokter dat er niets aan de hand is.

Nikoos nu al aan het aftellen :P en ik vind je glitterstickers en gedichten prachtig!

Chocula hoop op goede uitslag voor je!

En 38 weken vandaag *O*
pi_147301106
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

Succes hier :* en ik blijf toch wel half meelezen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147301125
Sterkte Cholula, ik moet er over een tijd ook aan geloven (hier gewoon te dik ;) )... vorige zwangerschap kwam ik daar mooi onderuit, toen deden ze wel aan prikken maar ipv suikerdrankje mocht je gewoon zelf een paar boterhammen meenemen. Ach, we zien wel.

Bah Cleany, hopelijk gaat ze weer snel de goede kant op.

En een *O* voor iedereen die wisselt of niet of gewoon een jompel kan gebruiken.
Wij gaan straks richting ziekenhuis voor de nekplooimeting. Toch weer spannend, maar ik ga gewoon uit van een zwaaiende gup zo. Wie weet met zichtbare nub :D
pi_147301134
Shit Skoap, sterkte!! :*
E.
pi_147301137
Skoap :*
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:07:39 #216
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147301656
Wat rot skoap! Sterkte!
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:19:20 #217
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147301881
Skoap :*
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:20:12 #218
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147301926
Sterkte Skoap!

Veel plezier met spieken bij de baby lijnloos. Ik vond het vooral spannend of hij het nog zou doen, daarna kon ik redelijk ontspannen.

Ik vond het testen uiteindelijk wel mee vallen, rustig twee uur zitten haken bij het restaurant. De uitslag ging naar de vk, dus daar bel ik volgende week nog wel achteraan.
pi_147302083
Ik vind het ook erg spannend hoor, precies dezelfde reden.
En ik denk dat ik tegen die tijd idd ook haak of borduurwerkje meeneem... Of gewoon mijn laptop, er is hier wifi in het ziekenhuis, das wel relaxed
pi_147302126
*zucht* ik had kramp (en bloed gisteren) dus was er van overtuigd dat het nu echt door zou breken. Maar toch nog niks.
Test gedaan. Duidelijkere streep dan gisteren maar nog niet knal. Zit dus nog ff in niemandsland.... \onzekeremutszokenikmezelfniet
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147302140
Sterkte Skoap!
pi_147302861
Jeetje skoap, wat een gedoe... Succes joh! :*

Nekplooi zag er goed uit, zwaaiende gip met de hik, geen nub... Wel opnieuw bloedprikken omdat ik de hele envelop vorige keer was vergeten :') lekker handig.
pi_147302886
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:43 schreef Nikooos het volgende:
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?

Hoera! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147302923
Sterkte Skoap! Ik hoop op een plakkert :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:43:42 #226
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147303652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:10 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Hoera! *O*
Jeeej! O+
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:43:43 #227
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147303654
Wat fijn Lijnloos!
pi_147303840
Skoap, nou, wat onzeker nu :( Had je al een afspraak gemaakt voor een echo, of wacht je het nog even af nu?

Vlindur, je plaatjes doen het hier niet?
pi_147305127
Sterkte Skoap, onzekere dagen...

En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.

En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter ;) )

Lijnloos we lopen bijna precies gelijk O+ Wij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken :{. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik *; .

Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).

Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
pi_147305150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
(en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...)
Ik vind dit zo lief O+ Ik bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
pi_147305206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vind dit zo lief O+ Ik bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
Ja hè! O+ Vooral dat je die interactie kunt zien, dat er een verband is tussen op je buik drukken en wat het kindje op het scherm doet, ik voel me helemaal gelukkig.

En zo raar dat je ziet dat het kind tegen de baarmoederwand aan beukt, maar dat je dan niets voelt. Alsof het echoscherm niet jouw baarmoeder betreft :D
pi_147305243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
Sterkte Skoap, onzekere dagen...

En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.

En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter ;) )

Lijnloos we lopen bijna precies gelijk O+ Wij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken :{. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik *; .

Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).

Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
Dan lopen we inderdaad mooi gelijk!
Hier dus ook 13w3d met de meting, maar gezien we toch behoorlijk precies weten wanneer het allemaal is gebeurd worden we niet bijgesteld of zo.
Plooi zag er ook goed uit... moest wel opnieuw bloed prikken want kennelijk had ik een grote groene envelop voor het RIVM over het hoofd gezien en is daar dus nooit het bloed aangekomen. Daarna nog gedoe om een achterkant van een formulier wat kwijt was... het was weer gezellig in het ziekenhuis :') Kleine lag er in eerste instantie wat apart voor (hoofd in zijn nek gerold ongeveer) maar na wat porren ging ie lief liggen en bleef ie ook liggen.

edit: nu met foto ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lijnloos op 05-12-2014 13:06:14 ]
pi_147305250
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas misschien niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

heel veel succes meis. Het lijkt mij erg stresserig en teleurstellend onzeker op deze manier. Ik blijf nog altijd voor je duimen :*
Schudden voor gebruik
pi_147305326
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde ;)

Meh -O- :* Edit: ik zie nu dat je toch nog in onzekerheid zit. Ik duim heeeeel hard!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:31:03 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_147306109
Interessante nub, lijn O-)
En even een hele dikke knuffel voor skoap :*
disclaimer
pi_147306394
To do list:

verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen

We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst! }:| het gooit alweer roet in het eten :P

Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijn O+ En zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren O+
Schudden voor gebruik
pi_147306462
Ik kom me ook anmelden hier. :)
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Oost west, mij best.
pi_147306504
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
To do list:

verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen

We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst! }:| het gooit alweer roet in het eten :P

Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijn O+ En zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren O+
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist. :@ Gefeliciteerd!!! *O*
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Oost west, mij best.
pi_147306700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Wat spannend zeg!

Fijn dat je al zo snel terecht kan. :*
Schudden voor gebruik
pi_147306759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist. :@ Gefeliciteerd!!! *O*
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Thanks O+
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken :D
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee. :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:01:12 #241
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147306918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Spannond!! En welkom! *O*
pi_147307152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Interessante nub, lijn O-)
En even een hele dikke knuffel voor skoap :*
Oeh, nub, even mn foto's checken :D
pi_147307231
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel :o. Dan maar wachten tot 20 weken.
pi_147307345
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:01 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Spannond!! En welkom! *O*
Bedankt!

Ik hoop hier over twee weken goed nieuws te kunnen posten. O+

Zijn er nog dames hier die een spastische dikke darm hebben? Ik ben al twee weken met stekende buikpijn wakker geworden midden in de nacht voor een grote boodschap. Compleet met zweten en pijn. Gelukkig de pijn wel over als het er uit is zeg maar, maar ik merk wel dat mijn darmen opgezet zijn.
Ik ga dit natuurlijk ook nog aangeven bij de gynaecoloog als ik daar ben. En ik probeer nu voordat ik ga slapen lang op de WC te zitten om er al wat uit te duwen (sorry voor het vieze praatje...).
Maar misschien heeft hier iemand tips voor? Ik eet altijd wel bruin brood voor de vezels en ik lust geen koffie dus dat drink ik niet.
Oost west, mij best.
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:21:49 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_147307491
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel :o. Dan maar wachten tot 20 weken.
mogen we meekijken? O-)
disclaimer
pi_147307535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:55 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Thanks O+
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken :D
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee. :D
Dat weet ik ook niet. Mijn nicht was er een tijdje geleden over aan het klagen. Die hebben het iedereen bij 10 weken verteld terwijl ze nog geen echo hadden gehad. Maar het wel al goed te zien was zeg maar. Dus die moesten wel. :)
Misschien werkt het hier anders. Is hier ook in het ziekenhuis waar de verloskundige zit. Bezuinigingen enzo... :)
Oost west, mij best.
pi_147307723
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.

Lijnloos wat fijn dat de plooi er goed uitziet! Wat stom van het bloed prikken, bij mij regelde het ziekenhuis dat zelf.

Welkom Zomerzon! Fijn dat je eerder terecht kunt bij de vk.

Mijn vk doet de intake rond de tien weken, eerder alleen als je een miskraam hebt gehad en dan moet de assistente die je inplant een goede dag hebben, anders heb je gewoon pech.
pi_147307819
Ik zit bij een praktijk met drie verloskundigen, geen assistentes met slechte dagen ;) Met 8 weken is hier standaard, maar had nu ook al met 7 mogen komen. We hebben nu alweer een afspraak staan voor 9,5 week, eentje extra. Maar ze zei dat ik gewoon moest bellen als ik het voor die tijd niet meer trok, omdat ze begreep dat deze week voor ons juist zo spannend is. Ook al is dat puur psychologisch, ze houdt daar wel goed rekening mee.
pi_147307847
Hier "vroege" echo bij 8w2d vanuit ziekenhuis ivm medisch molen. En daarna nog eens met 10w5d voor de zekerheid. Nu was de nekplooimeting, dus die betalen we zelf. Volgende keer wordt de GUO (ipv SEO ivm medisch molen wederom) en daarna zijn me geloof ik nog een zooi groeiecho's beloofd ivm dikke ikke. :+

Ik bedacht me net wel dat door de hectiek en gedoe vanochtend we helemaal zijn vergeten meteen die GUO te plannen... dus dat wordt alsnog bellen :')
pi_147307886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:29 schreef Cholula het volgende:
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.
Wasn't me ;) maar Zomerzon.

Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')