Als je dan mij ook nog zegt wat ketonen zijn,quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:46 schreef cleany het volgende:
Ik meld me even. Er is nog niks aan de hand. Mijn vrouw had wel last van Ketonen (ik wist ook niet wat het was), maar de dokter zei dat ze zich geen zorgen hoefde te maken.
Even afwachten hoe het gaat dus maar en hopen dat hij zich niet vandaag aan dient.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:43 schreef Nikooos het volgende:
Zo, vandaag is het al weer 19 weken.
Nog 6 dagen voor we over een jongetje of meisje mogen spreken.
Best spannend, kan er maar slecht van slapen.
Hebben jullie wel een goede nacht gehad, of zitten jullie stiekem te gapen?
Jeeej!quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hoera!
Ik vind dit zo liefquote:Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
(en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...)
Ja hè!quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik vind dit zo liefIk bedoel, ik weet dat het zo gaat enzo, maar door dit soort dingen word ik zo verliefd op ongeboren kinderen...
Dan lopen we inderdaad mooi gelijk!quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:49 schreef Minarosa het volgende:
Sterkte Skoap, onzekere dagen...
En welkom aan alle andere nieuw zwangeren! Stippelrientje en anderen die ik even niet direct onthouden heb.
En Rady nog gefeliciteerd!!! (ja ik loop achter)
Lijnloos we lopen bijna precies gelijkWij hadden gisteravond nekplooimeting, die was normaal. Kind lag er niet goed voor, bleef rondzwemmen en de verkeerde kanten opdraaien dus we hebben een half uur naar ons bewegende (en weer in slaap vallende, en toen weer door mij of de echoscopiste wakker gemaakte, en weer in slaap vallende...) kindje gekeken. Na een tijdje zei de echoscopiste dat ik het beste even kon gaan plassen, een paar keer springen en dan weer terugkomen. Heb nog overwogen om een handstand tegen de muur op de wc te doen maar was bang dat ik de wasbak zou raken
. Daarna ging het beter, paar keer flink op mijn buik drukken en gelukkig kon de nekplooi gemeten worden. Grappig ook om te zien hoe zo'n mini reageert op drukken op je buik
.
Kindje liep qua lichaamsgroei bijna een week voor, de echoscopiste gaf aan dat het lichaam op 13w3d zat (maar oor-tot-oor meting oid was 12w4d, wat gisteren mijn termijn was).
Dus nu helemaal blij het weekend in. Ik moet na m'n werk nog even een Sintcadeautje kopen voor mijn nichtje, tweeënhalf jaar oud. Ik heb werkelijk geen idee wat kinderen van die leeftijd leuk vinden... iemand suggesties? (iets kleins, ze krijgt morgen genoeg van iedereen, ongeveer 10 euro)
heel veel succes meis. Het lijkt mij erg stresserig en teleurstellend onzeker op deze manier. Ik blijf nog altijd voor je duimenquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas misschien niet plakken... Op naar de volgende ronde
Succes hieren ik blijf toch wel half meelezen!
Mehquote:Op vrijdag 5 december 2014 09:35 schreef Skoap het volgende:
Het blijft helaas niet plakken... Op naar de volgende ronde
Succes hieren ik blijf toch wel half meelezen!
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
To do list:
verloskundige zoeken
lijstjes verzinnen
We zijn aangemeld bij een verloskundige praktijk en pas 8 jan onze eerste echo. We zullen dan ongeveer 9 weken zijn.
Stomme kerst!het gooit alweer roet in het eten
![]()
Aan de ene kant had ik gehoopt er nog tussen te kunnen, maar het is gewoon iets wat we eigenlijk al dachten dat niet door zou gaan. En ach des te meer zal er te zien zijnEn zal de aanloop naar de 13 weken echo niet zo lang duren
Wat spannend zeg!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kom me ook anmelden hier.
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Thanksquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:46 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Hey, jij ook naar hier! Dat had ik even gemist.Gefeliciteerd!!!
![]()
Gelukkig dat je ook een vroege echo mag. Ik hoor hier van veel mensen dat ze pas bij 12 weken voor de eerste keer mogen komen. Dat duurt helemaal lang!
Spannond!! En welkom!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kom me ook anmelden hier.
Voor de tweede keer zwanger, eerste keer miskraam gehad. Bij de eerste echo toen geen kloppend hartje en volgens de meting was het vruchtje maar tot 7 weken en 5 dagen gekomen.
Nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Uitgerekende datum zou 28 juli zijn ongeveer.
Ik mag nu al vroeg om een echo, op 18 december als ik 8 weken en 2 dagen zwanger ben.
Hopen op een kloppend hartje deze keer.
Best wel spannend allemaal...
Oeh, nub, even mn foto's checkenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Interessante nub, lijn
En even een hele dikke knuffel voor skoap
Bedankt!quote:
mogen we meekijken?quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Minarosa het volgende:
Mn baby heeft geen (zichtbaar) uitsteeksel. Dan maar wachten tot 20 weken.
Dat weet ik ook niet. Mijn nicht was er een tijdje geleden over aan het klagen. Die hebben het iedereen bij 10 weken verteld terwijl ze nog geen echo hadden gehad. Maar het wel al goed te zien was zeg maar. Dus die moesten wel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Thanks![]()
De meeste, naar wat ik hoor, zijn er met 6-8 weken![]()
Misschien dat ze zeggen dat ze niet weten hoe lang ze al zwanger zijn en er dan tussen gezet worden... ik heb geen idee.
Wasn't mequote:Op vrijdag 5 december 2014 14:29 schreef Cholula het volgende:
Minarosa ik heb een spastische darm, gelukkig op het moment niet heel veel last van. De dokter kan je bijvoorbeeld metamucil of movicolon voorschrijven. Verder helpt het mij om veel groente te eten.
Ik onthoud op het moment ook echt helemaal niets. Sorry!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wasn't memaar Zomerzon.
Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wasn't memaar Zomerzon.
Sq ik ga vanavond proberen een goede foto van de echo te maken! In mijn hoofd heeft zich inmiddels (volstrekt zonder reden) hardnekkig het beeld van een meisje gevestigd. Vanaf wanneer kun je het echt goed zien op de echo? 16w?
Bij de 12 weken echo lag B5 in een onmogelijke houding en bij de 16 weken was het gewoon niet duidelijk te zien of er nou een piemel aanzat of nietquote:Zo werkt de nub-theorie
Kun je echt niet op de 20-weken echo wachten om het geslacht van je baby te weten? Probeer dan de nub-theorie! Hiermee kun je vanaf 12 weken oud het geslacht al met 75 procent zekerheid zien.
Wat is de nub-theorie?
In het begin van je zwangerschap, zo tot de eerste negen of tien weken, ontwikkelen jongens en meisjes embryo’s zich hetzelfde. Ze hebben dan allebei een soort uitsteekseltje tussen hun benen. Waarbij de ene later een piemeltje groeit, vormt zich bij de ander een clitoris. Met de nub-theorie kan je aan de hand van dit uitsteeksel bij de 12 weken echo kijken wat voor geslacht jouw baby zal hebben.
Waar staat ‘nub’ voor?
Het woordje ‘nub’ is Engels voor bobbel en is dus gebaseerd op het uitsteeksel dat je embryo tussen zijn of haar benen heeft. Vanaf elf weken oud, begint dit bobbeltje zich bij een jongensfoetus tot een penis te ontwikkelen en bij een meisje tot een clitoris. Deze ontwikkeling komt door geslachtshormonen die je kind aanmaakt. Aan de houding van je embryo kun je ook zien naar welke geslacht jouw kind zich ontwikkelt.
Wist je dat.. Er bij de twaalf weken echo, 75 procent kans is om het geslacht van je baby goed te ‘raden’ met behulp van de nub-theorie? En dat dit met dertien weken zelfs 95 procent kans is?
Hoe werkt de nub-theorie?
Vanaf elf weken oud verandert de richting van de hoek waarin je embryo zijn ‘nub’ wijst. Bij een jongen wijst het uitsteekseltje dan meer omhoog, ongeveer in een hoek van dertig graden ten opzichte van zijn ruggengraat. Terwijl bij een meisje dit in een hoek minder dan dertig graden wijst, meer in het verlengde van haar ruggengraat.
Jongen
Meisje
Ligt je baby in de goede houding?
De nub-theorie werkt alleen als je baby in de goede houding ligt tijdens de echo. Die houding is namelijk plat op de rug, met de beentjes opgetrokken en het uitsteekseltje goed zichtbaar. Als je dus een echo laat maken, vraag dan aan de echoscopist om een foto te maken als je baby in die houding ligt. Ook is het vanaf de rechterzijkant het duidelijkste.
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komenquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:08 schreef Vlindur het volgende:
Maar nog liever heb ik elke week een echo
onzekere kip die ik ben
Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komen
Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk
Ah! Vervelend zeg. De uitslag zal wel even duren?quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:45 schreef Cholula het volgende:
Venla: ik moet een glucose tolerantie test doen omdat mijn baarmoeder/baby (1 van die 2 ik ben vergeten welke) wat groter lijkt dan de bedoeling. De oorzaak daarvan kan zwangerschapsdiabetes zijn. Daarom zat ik vanochtend om half acht in het ziekenhuis om bloed te laten prikken en om twee bekers suikerwater op te drinken. Vervolgens moet ik twee uur wachten en niets doen om vervolgens weer bloed te laten prikken.
Meer aan een overijverige gyn die dol is op echo's, gok ikquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:29 schreef Fannetje het volgende:
[..]
"Gewoon" bij de gynaecoloog terecht zien te komen
Bij Anne heb ik 19 echo's gehad. Waarvan 1 met 7 weken, 1 met 11 en 1 met 18. De andere 16 waren allemaal na de 23 weken. Te danken aan mijn hoge bloeddruk
fixedquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:54 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ben medisch en krijg bij elke controle een echo. Maar ik wil juist in die eerste maanden vaak een echo. Als ik de baby straks duidelijk voel bewegen ben ik minder ongerust.
Zij was zonet salto's aan het doen. Ik voelde haar zo duidelijk!![]()
MyAT = my active topics. Je kunt een topic of reeks ook volgen door op het vinkje onderaan te klikken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).
Vertellen na 20 weken
De reden dat mensen het niet vroegen/zagen aan mij was erg simpel.
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.
Maar met 20 weken bleek ze helemaal gezond... *love
Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader
En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..
Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.
Hoe gaat het met jullie?
Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even
Oh en kom graag in de OP.
Even teruglezen nu!
Sorry, ik zeg het verkeerd. Ik was met 13 nog wat weken bij de vk. Toen wist ik het een dag of vijf.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Maar de nub is toch tot een bepaald aantal weken sowieso op stand meisje? Ik dacht tot 13 weken ofzo?
Wat een wonderbaby!quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef faptist het volgende:
Hallo, sorry was jullie topic kwijt. Moest zooooo ver terug dat ik begon te denken dat ik het me had verbeeld (heb je hier geen 'mijn reacties' ofzo?).
Vertellen na 20 weken
De reden dat mensen het niet vroegen/zagen aan mij was erg simpel.
Ik heb in maart te horen gekregen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen kinderen kon krijgen, omdat ik sinds mijn 16e al niet meer ongesteld ben. Ze hebben nooit kunnen ontdekken hoe en waarom.
3 jaar geleden begon onze kinderwens en ben ik de medische wereld op gaan zoeken, maar man... Daar ben ik echt heel ongelukkig van geworden. Van het kastje naar de muur gestuurd, constant dezelfde conclusie 'u bent te zwaar en moet afvallen' terwijl de art daarvoor dan had verteld dat dit de reden niet was. In november vorig jaar waren er afwijkende cellen gevonden in m'n baarmoeder en dachten ze dat er kanker aan het ontwikkelen was. Gelukkig bleek het loos alarm, maar wat was dat een helse tijd!
maandelijks deed ik een zwangerschapstest, omdat er 1 gyneacoloog is geweest die had gezegd dat het toch eens met toeval raak kon zijn. Omdat ik wel van een drankje hou deed ik dus maandelijks de test. Elke keer hetzelfde: Omo wit.
En toen opeens: twee streepjes.. Gehuild, geschreeuwd, kwaad geworden, maar vooral zo blij..opgelucht..
Heel veel onderzoeken en echo's gehad omdat m'n artsen ook niet begrepen hoe en wat.
Maar met 20 weken bleek ze helemaal gezond... *love
Omdat ik zo bang was dat ze het niet zou halen hebben we het verzwegen voor de buitenwereld. Alleen m'n familie wist het, omdat er opeens moeders voor moeders kannen bij het toilet stonden..haha.
Puur geluk.. Dat was hun reactie. We hebben samen echt wel even gehuild.. Zelfs met m'n nuchtere vader
En niemand die het zag (ben al zwaar), draag altijd jurkjes dus buikje is nooit strak te zien en omdat iedereen weet hoe gevoelig het lag is er nooit naar gevraagd..
Nu begin ik langzamerhand een buikje te krijgen, zijn m'n borsten 2 cups gegroeid en lekken m'n tepels al iets. Verder ben ik vooral erg moe.
Hoe gaat het met jullie?
Zal jullie niet meer verwaarlozen hoor.. Vanaf nu check ik het dagelijks even
Oh en kom graag in de OP.
Even teruglezen nu!
Hahaquote:
doe iig maar lekker rustig aan, LLM!quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:10 schreef snoenk het volgende:
Ik weet het niet crumpette, ik ga vandaag iig maar niet te ver van huis. Voel me verder ook al weer prima. Ook nergens anders last van trouwens
Succes met het leeghalen van de babykamer. Daar zijn wij ook mee bezig.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:11 schreef twist02 het volgende:
Welkom aan de nieuwe zwangeren!
@echo's: bij mijn praktijk krijg je met 8 weken een intake en dan ook meteen een echo. 2 weken later weer een echo, om de termijn te bepalen. Sowieso kijken ze bij elke controle even heel snel met het echo-apparaat (zo maar een paar minuutjes hoor)
Skoap: wat ontzettend klote, die onzekerheid!Ik blijf toch voor je hopen hoor!
faptist: wauw, dat is inderdaad een bijzonder verhaal! Fijn dat het echte genieten nu kan beginnen!
Shopaholic gefeliciteerd!Al een beetje gewend aan het idee van 2 baby's inmiddels of blijft dat onwerkelijk?
Lijkt me zo lachen als je straks van die "weet-je-zeker-dat-het-er-geen-twee-zijn"-vragen krijgt!En dan met een stalen gezicht zeggen: "Ja, het zijn er ook twee!"
Krisvc: sterkte vandaag!
Snoek: wie weet is het inderdaad wel een voorbode? Maar blijft balen!
Crumpette hou jij het ook nog een beetje vol?
Cholula 26 weken, dat gaat al opschieten! Leuk, aan het kamertje werken! En babyfilmpjes
Mariposas hopelijk was het inderdaad een virusje, dan ben je er misschien wel snel vanaf!
Fuente als het echt oncomfortabel wordt, gewoon lekker doen, toch?
IMA ik kan me jouw situatie qua onzekerheid niet helemaal voorstellen, maar wel dat het flink balen is!Hoe ver ben je nu en wanneer krijg je weer een echo/controle?
Zo, tot zover mijn bijleespost van vandaag!![]()
Oprechte excuses als ik iemand vergeten ben!![]()
Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft!![]()
En (I defy de Fok!wet) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon!
Ben wel aan het aftellen naar de 20 weken echo (nog 2,5 week
), dat vind ik toch wel echt een mijlpaal.
Mini kreeg gisterenavond zelfs al cadeautjes van de Sint!![]()
Dit weekend het huis in de kerstsfeer brengenen de toekomstige babykamer alvast een beetje leeg halen. Dan kunnen we in de kerstvakantie mooi gaan klussen (wandje zetten en verven)
"Ja, goed gezien!"quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:27 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Inderdaad grappig als mensen zouden zeggen 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn' en je dan kan zeggen dat het ook zo is!
Wat ontzettend jammerquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
Wat rot... sterkte!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef Skoap het volgende:
Helaas ongesteld geworden wel fijn dat ik daarop geen weken op hoefde te wachten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |