Voor zover ik weet is goede schmink redelijk waterbestendig, omdat de felle toneelverlichting in theaters ook ervoor zorgt dat acteurs flink moeten zweten.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:03 schreef y8987 het volgende:
Het viel me op dat het regende in adam, hoe doen de pieten dat? Lijkt me dat schminck niet tegen water kan.
Wat een maximale hoeveelheid debiliteit gevat in een minimale hoeveelheid hersenloze wezens.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:33 schreef Oliver23 het volgende:
De anti Zwarte Piet club heeft al een partijprogramma voor na Pakjesavond. Weg met het Koningshuis, Weg met Israel en weg met PowNews
En dan rond Kerst komen er nieuwe demonstraties omdat er slechts een donkere wijze uit het Oosten komt, en twee blanken.
Dit gedrag kan je het beste negerenquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef UltraR het volgende:
Dat verschil ook in Amsterdam tussen de sfeer die hangt bij de intocht en de sfeer die hangt bij die demonstratie.
Man man man, wat een zwaar leven moet dat zijn als je je altijd maar zo boos en gekwetst voelt.
De vraag was aan hemquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet dat die vraag ook andersom geldt hè...
Hoe precies lijd jij eronder als er wel Zwarte Pieten in de folders staan?
Volgens mij spelen er bij jou ook wel wat frustratiesquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat een maximale hoeveelheid debiliteit gevat in een minimale hoeveelheid hersenloze wezens.
De "macht" van een minderheid , het onvermogen om je weer te voegen naar de realiteit.
Het niet willen , het weigeren in te zien dat je een verloren strijd voert , dat bijna niemand in dit land je ziet zitten , op je verhaal en je verwrongen zienswijze zit te wachten.
Het blijven preken voor je selecte kudde van hysterische en verwende wezens die verwijzen naar slavernij , de rassenstrijd in Amerika en Martin Luther King.
"Free Palestine , "Fuck de koningin" , "Fuck de koning".
Die woorden bekronen uiteindelijk de twee georganiseerde dagjes uit voor deze gefrustreerde zielen.
Zielen die die woorden met applaus en glimlach beantwoorden.
Gouda en Amsterdam , de intocht van Sinterklaas 2014.
Het Kinderfeest.
Prima toch? Dat sluit toch aan bij de pro-piet argumenten?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef Webschip het volgende:
De Bijenkorff komt ook met roetvegenpieten naast de zwarte.
Het erge is dat de meesten van die bozerikken gewoon door ons gesponsord worden. Ach, gelukkiger worden ze er niet opquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef UltraR het volgende:
Dat verschil ook in Amsterdam tussen de sfeer die hangt bij de intocht en de sfeer die hangt bij die demonstratie.
Man man man, wat een zwaar leven moet dat zijn als je je altijd maar zo boos en gekwetst voelt.
Meer verwondering en irritatie.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens mij spelen er bij jou ook wel wat frustraties.
Waarom elke zin in een aparte alineaquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Meer verwondering en irritatie.
Frustratie zijn dit soort debielen niet waard.
De mijne althans niet.
quote:Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed
Er was eens een Sint uit Spanjequote:Op dinsdag 18 november 2014 14:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
Laten wij vanaf nu gaan rijmen hier,
misschien hebben wij dan nog plezier!
![]()
![]()
![]()
Scquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik mag 4 december weer zwarte piet spelen. Kledij ligt al klaar en ook de inktzwarte schmink
Dat is leuk en lekker genieten met al die ZWARTE pieten!quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik mag 4 december weer zwarte piet spelen. Kledij ligt al klaar en ook de inktzwarte schmink
quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat is leuk en lekker genieten met al die ZWARTE pieten!
![]()
Waarom zit je te gapen?quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat is leuk en lekker genieten met al die ZWARTE pieten!
![]()
slim wijffiequote:Op dinsdag 18 november 2014 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
Een vriendin van me zei net wel iets slims. En ik denk dat ze gelijk heeft.
De discussie gaat eigenlijk helemaal niet om Zwarte Piet:
[..]
Omdat ik dat prettig vind.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom elke zin in een aparte alinea
quote:Op maandag 17 november 2014 10:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat ik een grote pik had.
Teringsneue droom![]()
KLB / Gedroomdquote:
quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
slim wijffie
nee 'jullie' moeten je cultuur niet opgeven en nee allochtonen hoeven die van hen niet te behouden ten koste van autochtonen
heb je dr ook gevraagd waar dit zogenaamd uit zou blijken of ben je haar direct gaan fok!ken?
dat zijn de enige zinnen in het topic, dan mag hetquote:Op dinsdag 18 november 2014 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Omdat ik dat prettig vind.
Net als jij.
[..]
[..]
KLB / Gedroomd
quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
dat zijn de enige zinnen in het topic, dan mag het
Behalve het verdiepen in piemels misschien ook eens hoofdletters en punten gebruiken.quote:Op maandag 17 november 2014 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
ho ho daar kan ik dus niets aan doen
het was maar een piemel trouwens.
Wat heeft het koningshuis er nu opeens mee te maken of de Palestijnen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat een maximale hoeveelheid debiliteit gevat in een minimale hoeveelheid hersenloze wezens.
De "macht" van een minderheid , het onvermogen om je weer te voegen naar de realiteit.
Het niet willen , het weigeren in te zien dat je een verloren strijd voert , dat bijna niemand in dit land je ziet zitten , op je verhaal en je verwrongen zienswijze zit te wachten.
Het blijven preken voor je selecte kudde van hysterische en verwende wezens die verwijzen naar slavernij , de rassenstrijd in Amerika en Martin Luther King.
"Free Palestine , "Fuck de koningin" , "Fuck de koning".
Die woorden bekronen uiteindelijk de twee georganiseerde dagjes uit voor deze gefrustreerde zielen.
Zielen die die woorden met applaus en glimlach beantwoorden.
Gouda en Amsterdam , de intocht van Sinterklaas 2014.
Het Kinderfeest.
Dat weten alleen zij vrees ik.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat heeft het koningshuis er nu opeens mee te maken of de Palestijnen?
Je begrijpt dat dat een hele slechte vergelijking is, net als de Pieten hebben smurfen inderdaad allemaal een andere invulling, met als enige verbindende element dat ze allemaal blauw zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 02:10 schreef sig000 het volgende:
Bekijk het als de smurfen.
Je kunt Pieten op vele manieren invullen.
Wat dacht je van het woord regen, ja draai dat maar eens om, is gewoon een woord bedacht om het koloniale verleden vast te leggen in de taal, weg met regen!quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat mag binnenkort ook niet meer racist
Dronken Pieten die blikjes budgetbier uitdelenquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Sinterklaas is al heel oud. Toen hij jong was, was een katholieke bisschop in Spanje met een stel Moorse assistenten best logisch.
Tegenwoordig zou idd een Sint Woytila met z'n Poolse klusjesmannen logischer zijn.
Mijn ogen gingen helemaal kapotquote:Op dinsdag 18 november 2014 15:31 schreef Montagui het volgende:
Ik zag op straat 2 pieten
Een rode en een blauwe
Eerst scheen de zon
En toen regende het
Ik zocht naar de 2 pieten
Toen zag ik iets raars
Het water was paars
En de pieten zwart
En dan schiet je zomaar Sint kapotquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn ogen gingen helemaal kapot
Van de rijm die kwam uit jouw strot
Blauwe rijmt toch echt niet op Pieten
en uit woede is Piet toen maar gaan schieten
In Feedback kun je gaan huilen vanwege dit plot.
[ afbeelding ]
Voel je je aangesprokenquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Noem je mij nou een Zwarte Piet?
Nee joh. Ik ben een oude hippie. Peace en bloemetjes enzo.quote:
Is ebola een mooie traditie dan?quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee joh. Ik ben een oude hippie. Peace en bloemetjes enzo.![]()
Mijn ogen deden pijn van dat ebola-rijmpje van Montagui.
Beetje een mooie traditie verneuken, dat moeten we niet willen.
ZE IS GEHERSENSPOELD. Stolkholm syndroom omdat ze omgeven is door ex slavenhouders.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Deze moeder rekent in één keer met de zwarte pietendiscussie af
Op de Facebookpagina Mensen in Zeeland postte deze trotse moeder bij de intocht van Sinterklaas een foto van haar prachtige zoontje. Ze had hem voor de gelegenheid extra geschminkt en in pietenkleding gehesen. Haar reactie op de zwarte pieten discussie is fantastisch.
‘Ik heb mijn zoontje geschminkt. Niet om een statement te maken, maar gewoon omdat hij dat leuk vindt. Ik vind de discussie over Zwarte Piet echt zinloos. Waar maken volwassenen zich nou zo druk om? Mijn jongen vindt het Sinterklaasfeest geweldig, dus waarom zou ik hem dit ontnemen? Ik ben ook opgegroeid met Zwarte Piet en heb het nooit geassocieerd met racisme. Het gaat kinderen om de cadeautjes. Of ze die nu van een zwarte of witte piet krijgen, maakt ze echt niet uit. Laten we deze traditie maar gewoon zo houden.’
Zo kan het dus ook.
Volgens mij heeft ie al een lange lijst vol met discriminatie en haatzaaien, maar aanklagen gaat niet lukken, want dan is het racisme omdat hij een neger isquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:34 schreef renwan het volgende:
Ik had even een hersenspinsel en vroeg me af of dit theoretisch zou kunnen.
Zou het mogelijk zijn om aangifte tegen Quinsy te doen wegens aanzetten tot geweld? Tuurlijk roept hij het niet op maar zou hij neemt er ook geen afstand van. Dus moedigt hij het indirect wel aan.
Gewoon iets wat ik me afvroeg, voor de rest hou ik me lekker buiten de discussie
Aanzetten tot geweld is wel een stapje erger, maar na wat google werk lijkt het me niet mogelijk. Moet wel zeggen dat de wet niet helemaal duidelijk is hierinquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie al een lange lijst vol met discriminatie en haatzaaien, maar aanklagen gaat niet lukken, want dan is het racisme omdat hij een neger is
Hij pleegt dan ook geen zware feiten, maar wel erg veel en vaak dezelfdequote:Op dinsdag 18 november 2014 16:39 schreef renwan het volgende:
[..]
Aanzetten tot geweld is wel een stapje erger, maar na wat google werk lijkt het me niet mogelijk. Moet wel zeggen dat de wet niet helemaal duidelijk is hierin
Helemaal niets. Maar dat stond ook op de agenda van de Antifascistische Actie die daar toch al was om te demonstreren. En blijkbaar vonden de andere aanwezigen kankeren op het koningshuis en de Palestijnen steunen ook een goed plan.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat heeft het koningshuis er nu opeens mee te maken of de Palestijnen?
Nuance in dit debatquote:Op dinsdag 18 november 2014 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Op de Facebookpagina Mensen in Zeeland postte deze trotse moeder bij de intocht van Sinterklaas een foto van haar prachtige zoontje. Ze had hem voor de gelegenheid extra geschminkt en in pietenkleding gehesen. Haar reactie op de zwarte pieten discussie is fantastisch.
‘Ik heb mijn zoontje geschminkt. Niet om een statement te maken, maar gewoon omdat hij dat leuk vindt. Ik vind de discussie over Zwarte Piet echt zinloos. Waar maken volwassenen zich nou zo druk om? Mijn jongen vindt het Sinterklaasfeest geweldig, dus waarom zou ik hem dit ontnemen? Ik ben ook opgegroeid met Zwarte Piet en heb het nooit geassocieerd met racisme. Het gaat kinderen om de cadeautjes. Of ze die nu van een zwarte of witte piet krijgen, maakt ze echt niet uit. Laten we deze traditie maar gewoon zo houden.’
Zo kan het dus ook.
Ah, negers zijn dus degene die de discussie beslissen. Als ze het maar met je eens zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het dus ook.
Ja dûh, zij mogen toch wel in de eerste plaats zelf beslissen of zij zich gekwetst voelen ipv. dat de blanken dat voor hun beslissen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:15 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ah, negers zijn dus degene die de discussie beslissen.
O help, dit lijkt Wim Dankbaar-taal. Straks blijkt Quinsy Gario ook nog in de aluhoedjes-Joris Demmink-complottheorie verwikkeld te zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
ZE IS GEHERSENSPOELD. Stolkholm syndroom omdat ze omgeven is door ex slavenhouders.
Na jarenlang niets ergs er aan te vinden maar door het internet uitvinden dat in Amerika blackface als kwetsend ervaren wordt, en dan maar besluiten het ineens hier ook te gaan doen, gaat er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dûh, zij mogen toch wel in de eerste plaats zelf beslissen of zij zich gekwetst voelen ipv. dat de blanken dat voor hun beslissen.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn ogen gingen helemaal kapot
Van de rijm die kwam uit jouw strot
Blauwe rijmt toch echt niet op Pieten
en uit woede is Piet toen maar gaan schieten
In Feedback kun je gaan huilen vanwege dit plot.
[ afbeelding ]
Een keer is wel genoegquote:Op dinsdag 18 november 2014 18:28 schreef SuicideErrorist het volgende:
"Want al ben ik zwart als roet, Ik meen het toch goed."
Wallonië:
[ afbeelding ]
Noord-Frankrijk:
[ afbeelding ]
Oostenrijk:
[ afbeelding ]
Macedonië:
[ afbeelding ]
Iran/Perzië:
[ afbeelding ]
Noord-Italië:
[ afbeelding ]
Zuid-Hongarije:
[ afbeelding ]
![]()
Dit bericht is moeilijk te interpreteren voor de Pro-Pieten.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan het dus ook.
Misschien kun je zelf dan uitleggen wat de juiste interpretatie is, ipv alleen maar met een sneer te komen? Dat zou me een veel nuttigere bijdrage aan de discussie lijken.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit bericht is moeilijk te interpreteren voor de Pro-Pieten.
Ja hoor, de anti-Pieten zijn veel rationeler en genuanceerder.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit bericht is moeilijk te interpreteren voor de Pro-Pieten.
Het schijnt dat kinderziekenhuizen en GGZ-jeugdzorg de toestroom van kinderslachtoffers idd amper aankunnen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:06 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik loop een beetje achter enzo, maar als ik de demonstraties zie van dit weekend tijdens intochten dan krijg ik een spontaan geval van whoop-ass. Als ik iemand zou tegenkomen die zo om zou gaan met een kinder feest zou ik ontzettend boos worden, de kinderen hebben niets fout gedaan, maar je maakt ze nu wel een slachtoffer.
ongetwijfeld tegenquote:Op dinsdag 18 november 2014 21:55 schreef DrDentz het volgende:
Zou de webmaster van deze site voor of tegen zwarte piet zijn wat denken jullie?
Er is geen webmeester allen engel Yvonne.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:55 schreef DrDentz het volgende:
Zou de webmaster van deze site voor of tegen zwarte piet zijn wat denken jullie?
So? Anti's mogen nog steeds hier een mening komen verkondigen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:55 schreef DrDentz het volgende:
Yep. Je loopt hooguit het risico dat er eens een practical joke wordt uitgehaald. Zo heeft Kees nu een jaar lang zijn naam in het oranje omdat hij verklaarde niets te hebben met die poppenkast.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
So? Anti's mogen nog steeds hier een mening komen verkondigen.
Tegen, absoluut. Die banners zijn er puur om het zwaar racistische karakter aan te tonen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:55 schreef DrDentz het volgende:
Een weekie geleden alweer tochquote:Op dinsdag 18 november 2014 22:45 schreef glasshole het volgende:
Alweer een relletje, Guido Weijers op Instagram:
Hebben we verdorie net die Zwarte Pieten discussie gehad... Komt de Zeeman met dit...
[ afbeelding ]
Moeder jochie boos bij Humberto Tan, foto staat nog steeds op Guido's Instagram.
Hoi spuit11quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:45 schreef glasshole het volgende:
Alweer een relletje, Guido Weijers op Instagram:
Hebben we verdorie net die Zwarte Pieten discussie gehad... Komt de Zeeman met dit...
[ afbeelding ]
Moeder jochie boos bij Humberto Tan, foto staat nog steeds op Guido's Instagram.
http://www.powned.tv/nieu(...)_is_een_graai_1.htmlquote:Op dinsdag 18 november 2014 22:49 schreef glasshole het volgende:
PowNews nu op NPO3: Quinsy halve Gario gaat aangifte doen tegen het CDA
Gario wordt al tijden zeurpiet genoemd en dan is graaipiet ineens een deur te ver?quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:49 schreef glasshole het volgende:
PowNews nu op NPO3: Quinsy halve Gario gaat aangifte doen tegen het CDA
Donkere mensen de nicknaam Piet geven, afgeleid van Zwarte Piet is denigrerend.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Gario wordt al tijden zeurpiet genoemd en dan is graaipiet ineens een deur te ver?
Riekt naar een schwalbe van Gario.
Een neger die Piet heet zit dus momenteel in een complete identiteitscrisisquote:Op dinsdag 18 november 2014 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Donkere mensen de nicknaam Piet geven, afgeleid van Zwarte Piet is denigrerend.
Het zijn grappen over huidskleur en zelden door het slachtoffer gewaardeerd.
Gario moet aangifte doen... zeker nu het om een hoog politiekfiguur gaat.
Die moeten dit soort "gein" niet verspreiden.
Hij trollt ons allemaal, voor financieel gewin.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:20 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat is die Quincy toch ook een ongelooflijke kneus
Ho ho. Dit is niet gezegd dat dit waar is, maar dit is het sentiment dat leeft.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
slim wijffie
nee 'jullie' moeten je cultuur niet opgeven en nee allochtonen hoeven die van hen niet te behouden ten koste van autochtonen
heb je dr ook gevraagd waar dit zogenaamd uit zou blijken of ben je direct gaan fok!ken?
Lol. Het wachten is nu op het eerste BNW-topic waarin beweerd wordt dat Gario is ingehuurd door de AH en HEMA.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pietdiscussie goed voor omzet winkels
Het gesteggel over het al dan niet racistische karakter van Zwarte Piet kan de winkels in Nederland niet lang genoeg duren. Zij draaien daardoor namelijk een recordomzet.
Dat is de verwachting van Detailhandel Nederland, meldt het ANP. De winkeliersvereniging gaat ervan uit dat u in totaal zeker 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest zal uitgeven, een stijging van drie procent vergeleken met vorig jaar.
Volgens Detailhandel Nederland is de verwachte stijging te verklaren door "de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet".
Daarnaast is het gestegen consumentenvertrouwen ook goed voor de winkels. "Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen Sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken."
http://www.powned.tv/nieu(...)oed_voor_winkel.html
Ik denk niet dat de pietendiscussie deze winkels goed heeft gedaan. Zij zijn juist de verliezers daarvan.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol. Het wachten is nu op het eerste BNW-topic waarin beweerd wordt dat Gario is ingehuurd door de AH en HEMA.
Gario is een Illuminatie Piet.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol. Het wachten is nu op het eerste BNW-topic waarin beweerd wordt dat Gario is ingehuurd door de AH en HEMA.
Ja, hoe harder men tegen zwarte piet schopt hoe populairder het feest wordt.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:18 schreef Molurus het volgende:
Nu.nl bericht er ook over:
http://www.nu.nl/ondernem(...)sie-zwarte-piet.html
Tegen anti-pieten schoppen heeft daar vast niks mee te maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, hoe harder men tegen zwarte piet schopt hoe populairder het feest wordt.
Sommige anti-pieten verdienen daarentegen wel wat schoppen.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tegen anti-pieten schoppen heeft daar vast niks mee te maken.
Iedereen die een discussie voert met schoppen verdient schoppen.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommige anti-pieten verdienen daarentegen wel wat schoppen.
Er wordt überhaupt geen discussie gevoerd door die kansloze lui die zitten te "demonstreren". "Als Geert Wilders minder Marokkanen mag zeggen, mogen wij ook minder koningshuis zeggen. Fuck het koningshuis."quote:Op woensdag 19 november 2014 09:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Iedereen die een discussie voert met schoppen verdient schoppen.
Als je het mij vraagt is de andere kant net zo schuldig aan geen discussie voeren. Het is schreeuwen en schoppen aan beide kanten.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er wordt überhaupt geen discussie gevoerd door die kansloze lui die zitten te "demonstreren". "Als Geert Wilders minder Marokkanen mag zeggen, mogen wij ook minder koningshuis zeggen. Fuck het koningshuis."
Dat klopt, maar ik heb recent alleen wat kansloze anti-Piet lui gezien. Maar bij de pro-piet lui zitten er ook mensen tussen die wel een paar schoppen verdienenquote:Op woensdag 19 november 2014 09:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt is de andere kant net zo schuldig aan geen discussie voeren. Het is schreeuwen en schoppen aan beide kanten.
Ik denk dat de extreme elementen van beide kampen het feest niet populairder maken. Maar dat de kritiek op zwarte piet de mensen er niet van weerhoud om het feest te vieren is wel duidelijk. Het zorgt ervoor dat het gevoel van traditie sterker wordt en het maakt het feest populairder.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tegen anti-pieten schoppen heeft daar vast niks mee te maken.
quote:Detailhandel Nederland zegt blij te zijn dat consumenten zich niet laten afschrikken door de commotie rond het sinterklaasfeest. ,,Integendeel, het pakt goed uit. Nog nooit was er zo vroeg in het jaar al aandacht voor het leukste kinderfeest van Nederland'', stelt de organisatie.
Michael Brown was alles behalve onschuldig. Enkele minuten voor de schietpartij heeft hij op gewelddadige wijze een winkel beroofd. De agent die hem doodschoot werd door Brown aangevallen en was bijna bewusteloos geslagen:quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef Oliver23 het volgende:
Zeker niet zolang er in Amerika enge groeperingen bestaan zoals de KKK, en onschuldige gekleurde Amerikanen door politie-agenten worden doodgeschoten. Dat is pas discriminatie, en niet een onschuldig kinderfeest.
Eerste link over "knockout-game" die ik tegen kom gaat over een jonge blanke man die een 79-zwarte man in elkaar heeft geslagen.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:36 schreef trucker3 het volgende:
Zwart tegen blank geweld is in de VS een veel groter probleem dan andersom. Er is zelfs een term voor deze gewelddadige vorm van blankenhaat: 'the knockout game':
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...quote:Op woensdag 19 november 2014 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pietdiscussie goed voor omzet winkels
Het gesteggel over het al dan niet racistische karakter van Zwarte Piet kan de winkels in Nederland niet lang genoeg duren. Zij draaien daardoor namelijk een recordomzet.
Dat is de verwachting van Detailhandel Nederland, meldt het ANP. De winkeliersvereniging gaat ervan uit dat u in totaal zeker 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest zal uitgeven, een stijging van drie procent vergeleken met vorig jaar.
Volgens Detailhandel Nederland is de verwachte stijging te verklaren door "de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet".
Daarnaast is het gestegen consumentenvertrouwen ook goed voor de winkels. "Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen Sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken."
http://www.powned.tv/nieu(...)oed_voor_winkel.html
Je laat niet alle feiten zien:quote:Op woensdag 19 november 2014 10:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eerste link over "knockout-game" die ik tegen kom gaat over een jonge blanke man die een 79-zwarte man in elkaar heeft geslagen.
http://www.cbsnews.com/ne(...)ter-knockout-attack/
Iets klopt er niet in jouw redenatie.
Minder heftig dan nu, en het jaar daarvoor amper.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...
Niet mee eens. Vorig jaar ook doodsbedreigingen aan bn'ers die zich tegen ZP uitspraken, bedreigingen aan organisatoren intochten die kleurpieten wilde laten meelopen.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Minder heftig dan nu, en het jaar daarvoor amper.
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...
Dat heb ik dan deels gemist, ik was in de veronderstelling dat de discussie pas vorig jaar echt op de voorgrond is getreden en dit jaar is geëscaleerd met rechtszaken en demonstraties etc. Deze reeks (#62!) in NWS is volgens mij ook sinds dit jaar, daarvoor bleef het beperkt tot wat losse topics en korte discussies.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet mee eens. Vorig jaar ook doodsbedreigingen aan bn'ers die zich tegen ZP uitspraken, bedreigingen aan organisatoren intochten die kleurpieten wilde laten meelopen.
Ook demonstraties bij intochten en de gebruikelijke bagger op sociale media.
Misschien was het in 2012 wel minder, maar dan nog is het onzin dat de stijging van winkelomzet aan de ZP discussie wordt gelinkt.
Stelletje zuurpruimenquote:Op woensdag 19 november 2014 11:08 schreef glasshole het volgende:
Toch aangifte tegen Guido Weijers' opmerking over het negertje in de folder van Zeeman:
http://www.telegraaf.nl/p(...)Guido_Weijers__.html
[ afbeelding ]
Daarom moeten we 'm ook nog zwarter maken dan voorheen en weer terug naar de bronquote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.
The times they are a changin'.
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Daarom moeten we 'm ook nog zwarter maken dan voorheen en weer terug naar de bron
Ja, die gooien we in een heel diep donker zwart gatquote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.
Nee, die moeten het gewoon op hun eigen manier vieren natuurlijkquote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.
[pvv modus]quote:Op woensdag 19 november 2014 11:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Overigens ben ik niet voor het behoud van het kroeshaar, de gouden oorbellen en de rode lippen.
Gaan we weer hoor. Nog steeds niet begrepen wat de ontwikkelingen zijn geweest de laatste jaren?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat de PVV het (deels) met mij eens is over dit onderwerp betekent natuurlijk niet dat ik dan mijn mening ga herzien.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.
Denk wel dat er een heel grote middengroep is die nu gezien heeft wat voor racistische bagger er op hun timeline wordt geplaatst door die ene vervelende oom of die oud-klasgenoot die je al een tijd wil ontvrienden.
Deze mensen vinden het ook niet leuk dat een onschuldige pietietie is gekaapt door de PVV en dat voorpost achtige clubjes zich prominent inzetten voor het behoud van Zwarte Piet.
Deze middengroep zal er weinig problemen mee hebben als er over een tijdje (dit proces speelt al) in het publieke domein vooral witte-, roet- of kleurpieten te zien zijn.
Racistische bagger komt uit beide kampen en zoals dit jaar te zien is lijd de populariteit van het feest daar niet onder. Sterker: het feest, met zwarte pieten dus, is populairder dan dat het ooit was.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.
Denk wel dat er een heel grote middengroep is die nu gezien heeft wat voor racistische bagger er op hun timeline wordt geplaatst door die ene vervelende oom of die oud-klasgenoot die je al een tijd wil ontvrienden.
Deze mensen vinden het ook niet leuk dat een onschuldige pietietie is gekaapt door de PVV en dat voorpost achtige clubjes zich prominent inzetten voor het behoud van Zwarte Piet.
Ik kijk vooral uit naar de alternatieve intocht van volgend jaar. Daar zal duidelijk te zien zijn waar het merendeel de voorkeur voor heeft.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Bovendien kan de nationale discussie nog een interessante wending krijgen als het werk van Arnold Jan Scheer ook in de landelijke discussie terechtkomt.
Is daar al over gesproken dan? Dat heb ik dan gemist.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kijk vooral uit naar de alternatieve intocht van volgend jaar. Daar zal duidelijk te zien zijn waar het merendeel de voorkeur voor heeft.
Ik merk nu al dat veel mensen zich verdiepen in de oorsprong van het Sinterklaasfeest dus daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Men beseft dat Zwart een essentieel onderdeel is van het feest en dat dit niet typisch des Lage Landen is.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Bovendien kan de nationale discussie nog een interessante wending krijgen als het werk van Arnold Jan Scheer ook in de landelijke discussie betrokken wordt.
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..quote:Op woensdag 19 november 2014 11:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat de PVV het (deels) met mij eens is over dit onderwerp betekent natuurlijk niet dat ik dan mijn mening ga herzien.
Het pietengilde heeft dit aangekondigd. Het is ook in deze reeks een paar keer voorgekomen, maar ja met bijna deeltje 63 voor de boeg is het niet vreemd als je weleens stukjes discussie mist.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:32 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Is daar al over gesproken dan? Dat heb ik dan gemist.
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..
Dit zijn niet erg overtuigende argumenten, zwak uitgedrukt.
Maar dit helpt wel om in te laten zien dat als zwarte piet an sich misschien niet racistisch is (discutabel), de fanatieke aanhang dat zeker wel is.
Hierdoor zal een aanpassing naar roet- of kleurenpiet bij de middengroep ook op een stuk minder weerstand stuiten. Sterker nog, het zal helpen om mensen in te laten zien dat de aanpassing noodzakelijk is.
De fanatieke anti-pieten hebben ook uitlatingen gedaan waar de honden geen brood van lusten en dat werkt weer de tegenovergestelde richting op.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..
Maar dit helpt wel om in te laten zien dat als zwarte piet an sich misschien niet racistisch is (discutabel), de fanatieke aanhang dat zeker wel is.
Hierdoor zal een aanpassing naar roet- of kleurenpiet bij de middengroep ook op een stuk minder weerstand stuiten. Sterker nog, het zal helpen om mensen in te laten zien dat de aanpassing noodzakelijk is.
En nee, dit zijn niet de argumenten van de voorstanders, maar van een paar idioten. Netzo als dat de tegenstanders niet fysiek geweld geoorloofd vinden op een paar idioten na.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..quote:Op woensdag 19 november 2014 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.
Dus nogmaals: alle cijfers wijzen erop dat mensen steeds minder bereid zijn om aanpassingen door te laten voeren die afgedwongen worden door de pietenhaters. Natuurlijk verandert er het nodige in de loop der tijd, maar die ontwikkelingen gaan steeds stroever en de zwarte kleur daar willen juist meer mensen aan vast houden.
Dit topic heeft meer godwins nodig. Het niveau van de anti pieten is vooral: nazi's waren voor snelwegen. Jij wil toch niet aan de kant van Hitler staan? Ja maar ik vind een snelweg eigenlijk wel fijn. Ohhh jij Stormfronter, de rest van Nederland wil lekker toch niet aan jullie kant staan, want die willen tenminste geen nazi zijn. Wij winnuh!quote:Op woensdag 19 november 2014 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.
Dus nogmaals: alle cijfers wijzen erop dat mensen steeds minder bereid zijn om aanpassingen door te laten voeren die afgedwongen worden door de pietenhaters. Natuurlijk verandert er het nodige in de loop der tijd, maar die ontwikkelingen gaan steeds stroever en de zwarte kleur daar willen juist meer mensen aan vast houden.
Moest je weer voor zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..
Ik maak overigens bezwaar tegen de term pietenhater.
Ik hou zelf zo veel van Piet dat ik ook dat hij met zijn tijd meegaat, iedereen van hem kan genieten en hij geen symbool zal worden van Stormfront-achtige lieden.
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..
Ik maak overigens bezwaar tegen de term pietenhater.
Ik hou zelf zo veel van Piet dat ik ook dat hij met zijn tijd meegaat, iedereen van hem kan genieten en hij geen symbool zal worden van Stormfront-achtige lieden.
Verdwijnen niet. Maar verandering lijkt me zeer waarschijnlijk als ik zo kijk naar wat die middengroep ervan denkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat inderdaad interessanter is, is wat de grote meerderheid van de Nederlanders wil. Zij bepalen uiteindelijk hoe het feest gevierd gaat worden. En daaruit wijst niets op dat zwarte piet binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn in het "anti-pieten kamp" die piet volledig willen laten verdwijnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.
Marginale clubjes zoals de AFA en Stormfront hebben er alle belang bij om deze discussie te misbruiken voor hun eigen gewin, dus dat zal eerder erger worden dan minder.
Wat inderdaad interessanter is, is wat de grote meerderheid van de Nederlanders wil. Zij bepalen uiteindelijk hoe het feest gevierd gaat worden. En daaruit wijst niets op dat zwarte piet binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.
Dit dus. De meeste mensen die hier worden neergezet als 'pietenhaters' willen piet helemaal niet verbieden.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn in het "anti-pieten kamp" die piet volledig willen laten verdwijnen.
Wat mij betreft is het voldoende om afstand te nemen van een negerkarikatuur. Een pagepak en een paar roetvegen zou wat mij betreft de ideale vorm voor Pieten zijn.
Deel van het probleem is volgens mij dat de illusie wordt gewekt dat het anti-pieten kamp (de term zelf is al fout) piet of het hele feest weg wil hebben.
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% zwarte pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.
Marginale clubjes zoals de AFA en Stormfront hebben er alle belang bij om deze discussie te misbruiken voor hun eigen gewin, dus dat zal eerder erger worden dan minder.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:02 schreef sp3c het volgende:
als zwarte piet een negerkarikatuur is dan is roetvegenpiet dat natuurlijk ook
alleen iets subtieler
De overgrote meerderheid zou alles laten zoals het was volgens mij. Ik denk alleen dat ouders graag naar een viering willen kunnen gaan, zonder bang te hoeven zijn voor neo nazi's die tegen racisten van het andere politieke spectrum komen vechten. Een compromis is onmogelijk aangezien dat niet ver genoeg ging voor types zoals Quinsy. Als Quinsy de strijd wint kunnen we uitkijken op mensen van de andere kant die gaan lopen treiteren, zieken en niet terug deinzen om kinderen in gevaar te brengen. We zien wat een paar 1000 mensen kunnen bereiken, laat staan wat die veel grotere groep radicale pro pieten kan doen als ze eenmaal in de slachtoffer rol kunnen kruipen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?
Volgens mij is de overgrote meerderheid wel voor een compromis, maar omdat de extremisten het hardst schreeuwen ontstaat er angst dat er ook daadwerkelijk gebeurt wat zij schreeuwen.
geloof je het zelf?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Rode lippen, afropruik en oorbellen weg en je hebt geen negerkarikatuur meer.
Roetvegenpiet heeft als voordeel dat iedereen Piet kan spelen zonder dat iemand zich gekwetst hoeft te voelen.
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof je het zelf?
blijft een blanke die zwarte verf op zijn gezicht smeert om lekker gek te doen
enige verschil is dat je nu kunt zien of er wel of niet een blanke onder zit, das makkelijker voor de haters
Bedenk goed dat er altijd een grotere groep is die moeite heeft met een aanpassing van de kleur. Wel de kleur aanpassen omdat je juist moeite met de zwarte kleur is dan net zo'n sterk argument.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% zwarte pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?
Volgens mij is de overgrote meerderheid wel voor een compromis, maar omdat de extremisten het hardst schreeuwen ontstaat er angst dat er ook daadwerkelijk gebeurt wat zij schreeuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |