Money money money money en vooral money.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef Webschip het volgende:
De Bijenkorff komt ook met roetvegenpieten naast de zwarte.
Van de zotte hoe makkelijk bedrijven er aan toegeven. Op reclamefolders is haast geen zwarte piet meer te bekennen.
Oh ja, opportunismequote:Op dinsdag 18 november 2014 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Money money money money en vooral money.
En dat krijg je door je policor opstelling vooral te profileren.
Dat lijkt me vooral marketing, mensen willen het niet meer. Bedrijven verkopen de mening die het beste verkoopt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Money money money money en vooral money.
En dat krijg je door je policor opstelling vooral te profileren.
Ah, die heb ook gesproken met ene shepperd, zo lijkt het. Typisch van zo'n:quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:38 schreef karton2 het volgende:
In Zweden heeft een subsidieclub ook Zwarte Piet ontdekt. De NLse ambassade in Stockholm krijg ook Sinterklaas en ZP op bezoek en dat mág niet.
Duidelijk dat ze zijn getipt door NLse subsidieslurpers gezien wat ze zeggen over het zgn. accent van ZP.
[..]
bron
Ik heb er helemaal geen probleem mee als die pieten worden aangepast, prima.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:52 schreef Cara het volgende:
Maar is iedereen hier 100% tegen het vervangen van het kroeshaar, rode lippen en oorbellen, of hebben mensen hier vrede mee en is het vooral de manier waarop de protesten plaats vinden het probleem?
dat mag binnenkort ook niet meer racistquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:54 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het beste is gewoon negeren.
Klopt, is ook eigenlijk een heel racistisch woord negeren, dat woord moet verboden worden!quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat mag binnenkort ook niet meer racist
worden jullie nooit moe van dat slachtofferspelletje ?quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat mag binnenkort ook niet meer racist
slachtofferspelletje? Ooit weleens van humor gehoord?quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
worden jullie nooit moe van dat slachtofferspelletje ?
jaja ..... je moet toch op een zeker punt die neurose afsluiten ... en verder gaan met je leven.
Welnee het is een bekend sociologisch mechanisme waarbij in tijden van onzekerheid door financiele problemen, de mensen die risico lopen conservatiever worden. Het zwarte piet debat is al decennia-oud, mensen worden alleen steeds minder tolerant over andere zienswijzes.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
Een vriendin van me zei net wel iets slims. En ik denk dat ze gelijk heeft.
De discussie gaat eigenlijk helemaal niet om Zwarte Piet:
[..]
Ik heb er wel problemen mee, want hier blijft het niet bij. Ben benieuwd wat ze na dit gezeik willen gaan aanpakken...quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen probleem mee als die pieten worden aangepast, prima.![]()
Dat lijkt me ook de enige manier om te voorkomen dat we deze discussie (en de daarmee gepaard gaande protesten) elk jaar gaan herhalen.
Eng he? Verandering...quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb er wel problemen mee, want hier blijft het niet bij. Ben benieuwd wat ze na dit gezeik willen gaan aanpakken...
Denk ik ook, en dan denkt de een dat z'n werkloosheid de schuld is van Zwarte Piet en de ander klampt zich juist aan Zwarte Piet vast als enige houvast.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee het is een sociologische structuur waarbij in tijden van onzekerheid door financiele problemen, de mensen die risico lopen conservatiever worden. Het zwarte piet debat is al decennia-oud, mensen worden alleen steeds minder tolerant over andere zienswijzes.
De manier waarop irriteert mij, en al helemaal de kortzichtige beweegredenen daarachter...quote:
Kan best eng zijn.quote:
Ik vraag me de noodzaak er van af, maar ik kan er zeker mee leven.quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:52 schreef Cara het volgende:
Maar is iedereen hier 100% tegen het vervangen van het kroeshaar, rode lippen en oorbellen, of hebben mensen hier vrede mee en is het vooral de manier waarop de protesten plaats vinden het probleem?
Want verder is het helemaal logisch natuurlijk, een Turkse bisschop die vanuit Spanje per stoomboot uitgerust met negers naar Nederland vaart.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:55 schreef naamdrager het volgende:
Ik vind het ook hoor! Zwarte piet moet een neger zijn. Anders klopt het toch gewoon niet?
Sinterklaas is al heel oud. Toen hij jong was, was een katholieke bisschop in Spanje met een stel Moorse assistenten best logisch.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Want verder is het helemaal logisch natuurlijk, een Turkse bisschop die vanuit Spanje per stoomboot uitgerust met negers naar Nederland vaart.
En hoe precies lijd jij daaronderquote:Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef Webschip het volgende:
De Bijenkorff komt ook met roetvegenpieten naast de zwarte.
Van de zotte hoe makkelijk bedrijven er aan toegeven. Op reclamefolders is haast geen zwarte piet meer te bekennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |