Michael Brown was alles behalve onschuldig. Enkele minuten voor de schietpartij heeft hij op gewelddadige wijze een winkel beroofd. De agent die hem doodschoot werd door Brown aangevallen en was bijna bewusteloos geslagen:quote:Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef Oliver23 het volgende:
Zeker niet zolang er in Amerika enge groeperingen bestaan zoals de KKK, en onschuldige gekleurde Amerikanen door politie-agenten worden doodgeschoten. Dat is pas discriminatie, en niet een onschuldig kinderfeest.
Eerste link over "knockout-game" die ik tegen kom gaat over een jonge blanke man die een 79-zwarte man in elkaar heeft geslagen.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:36 schreef trucker3 het volgende:
Zwart tegen blank geweld is in de VS een veel groter probleem dan andersom. Er is zelfs een term voor deze gewelddadige vorm van blankenhaat: 'the knockout game':
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...quote:Op woensdag 19 november 2014 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pietdiscussie goed voor omzet winkels
Het gesteggel over het al dan niet racistische karakter van Zwarte Piet kan de winkels in Nederland niet lang genoeg duren. Zij draaien daardoor namelijk een recordomzet.
Dat is de verwachting van Detailhandel Nederland, meldt het ANP. De winkeliersvereniging gaat ervan uit dat u in totaal zeker 530 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor het sinterklaasfeest zal uitgeven, een stijging van drie procent vergeleken met vorig jaar.
Volgens Detailhandel Nederland is de verwachte stijging te verklaren door "de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet".
Daarnaast is het gestegen consumentenvertrouwen ook goed voor de winkels. "Consumenten durven weer geld uit te geven en grijpen Sinterklaas aan om weer eens flink uit te pakken."
http://www.powned.tv/nieu(...)oed_voor_winkel.html
Je laat niet alle feiten zien:quote:Op woensdag 19 november 2014 10:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eerste link over "knockout-game" die ik tegen kom gaat over een jonge blanke man die een 79-zwarte man in elkaar heeft geslagen.
http://www.cbsnews.com/ne(...)ter-knockout-attack/
Iets klopt er niet in jouw redenatie.
Minder heftig dan nu, en het jaar daarvoor amper.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...
Niet mee eens. Vorig jaar ook doodsbedreigingen aan bn'ers die zich tegen ZP uitspraken, bedreigingen aan organisatoren intochten die kleurpieten wilde laten meelopen.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Minder heftig dan nu, en het jaar daarvoor amper.
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alsof deze discussie vorig jaar niet gevoerd werd... En het jaar daarvoor...
Dat heb ik dan deels gemist, ik was in de veronderstelling dat de discussie pas vorig jaar echt op de voorgrond is getreden en dit jaar is geėscaleerd met rechtszaken en demonstraties etc. Deze reeks (#62!) in NWS is volgens mij ook sinds dit jaar, daarvoor bleef het beperkt tot wat losse topics en korte discussies.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet mee eens. Vorig jaar ook doodsbedreigingen aan bn'ers die zich tegen ZP uitspraken, bedreigingen aan organisatoren intochten die kleurpieten wilde laten meelopen.
Ook demonstraties bij intochten en de gebruikelijke bagger op sociale media.
Misschien was het in 2012 wel minder, maar dan nog is het onzin dat de stijging van winkelomzet aan de ZP discussie wordt gelinkt.
Stelletje zuurpruimenquote:Op woensdag 19 november 2014 11:08 schreef glasshole het volgende:
Toch aangifte tegen Guido Weijers' opmerking over het negertje in de folder van Zeeman:
http://www.telegraaf.nl/p(...)Guido_Weijers__.html
[ afbeelding ]
Daarom moeten we 'm ook nog zwarter maken dan voorheen en weer terug naar de bronquote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.
The times they are a changin'.
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Daarom moeten we 'm ook nog zwarter maken dan voorheen en weer terug naar de bron
Ja, die gooien we in een heel diep donker zwart gatquote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.
Nee, die moeten het gewoon op hun eigen manier vieren natuurlijkquote:Op woensdag 19 november 2014 11:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
En iedereen die protesteert oppakken en laten verdwijnen zeker.
[pvv modus]quote:Op woensdag 19 november 2014 11:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Overigens ben ik niet voor het behoud van het kroeshaar, de gouden oorbellen en de rode lippen.
Gaan we weer hoor. Nog steeds niet begrepen wat de ontwikkelingen zijn geweest de laatste jaren?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang het feest de huidige vorm heeft gaat dat ook niet minder worden denk ik. Vroeg of laat zullen de pro-pieten zich er toch bij neer moeten leggen dat het weerstand oproept, en dat verandering gewenst is.
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat de PVV het (deels) met mij eens is over dit onderwerp betekent natuurlijk niet dat ik dan mijn mening ga herzien.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.
Denk wel dat er een heel grote middengroep is die nu gezien heeft wat voor racistische bagger er op hun timeline wordt geplaatst door die ene vervelende oom of die oud-klasgenoot die je al een tijd wil ontvrienden.
Deze mensen vinden het ook niet leuk dat een onschuldige pietietie is gekaapt door de PVV en dat voorpost achtige clubjes zich prominent inzetten voor het behoud van Zwarte Piet.
Deze middengroep zal er weinig problemen mee hebben als er over een tijdje (dit proces speelt al) in het publieke domein vooral witte-, roet- of kleurpieten te zien zijn.
Racistische bagger komt uit beide kampen en zoals dit jaar te zien is lijd de populariteit van het feest daar niet onder. Sterker: het feest, met zwarte pieten dus, is populairder dan dat het ooit was.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hardnekkige pro-pieten ooit van mening zullen veranderen.
Denk wel dat er een heel grote middengroep is die nu gezien heeft wat voor racistische bagger er op hun timeline wordt geplaatst door die ene vervelende oom of die oud-klasgenoot die je al een tijd wil ontvrienden.
Deze mensen vinden het ook niet leuk dat een onschuldige pietietie is gekaapt door de PVV en dat voorpost achtige clubjes zich prominent inzetten voor het behoud van Zwarte Piet.
Ik kijk vooral uit naar de alternatieve intocht van volgend jaar. Daar zal duidelijk te zien zijn waar het merendeel de voorkeur voor heeft.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Bovendien kan de nationale discussie nog een interessante wending krijgen als het werk van Arnold Jan Scheer ook in de landelijke discussie terechtkomt.
Is daar al over gesproken dan? Dat heb ik dan gemist.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kijk vooral uit naar de alternatieve intocht van volgend jaar. Daar zal duidelijk te zien zijn waar het merendeel de voorkeur voor heeft.
Ik merk nu al dat veel mensen zich verdiepen in de oorsprong van het Sinterklaasfeest dus daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Men beseft dat Zwart een essentieel onderdeel is van het feest en dat dit niet typisch des Lage Landen is.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
Bovendien kan de nationale discussie nog een interessante wending krijgen als het werk van Arnold Jan Scheer ook in de landelijke discussie betrokken wordt.
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..quote:Op woensdag 19 november 2014 11:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat de PVV het (deels) met mij eens is over dit onderwerp betekent natuurlijk niet dat ik dan mijn mening ga herzien.
Het pietengilde heeft dit aangekondigd. Het is ook in deze reeks een paar keer voorgekomen, maar ja met bijna deeltje 63 voor de boeg is het niet vreemd als je weleens stukjes discussie mist.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:32 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Is daar al over gesproken dan? Dat heb ik dan gemist.
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..
Dit zijn niet erg overtuigende argumenten, zwak uitgedrukt.
Maar dit helpt wel om in te laten zien dat als zwarte piet an sich misschien niet racistisch is (discutabel), de fanatieke aanhang dat zeker wel is.
Hierdoor zal een aanpassing naar roet- of kleurenpiet bij de middengroep ook op een stuk minder weerstand stuiten. Sterker nog, het zal helpen om mensen in te laten zien dat de aanpassing noodzakelijk is.
De fanatieke anti-pieten hebben ook uitlatingen gedaan waar de honden geen brood van lusten en dat werkt weer de tegenovergestelde richting op.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De argumenten die de voorstanders nu al een tijd laten horen zijn "als je het er niet mee eens bent, dan rot je maar op naar eigen land", "wij geen zwarte piet, dan hun [sic] ook geen suikerfeest", "is er een keer een neger die werkt, is het weer niet goed", etc..
Maar dit helpt wel om in te laten zien dat als zwarte piet an sich misschien niet racistisch is (discutabel), de fanatieke aanhang dat zeker wel is.
Hierdoor zal een aanpassing naar roet- of kleurenpiet bij de middengroep ook op een stuk minder weerstand stuiten. Sterker nog, het zal helpen om mensen in te laten zien dat de aanpassing noodzakelijk is.
En nee, dit zijn niet de argumenten van de voorstanders, maar van een paar idioten. Netzo als dat de tegenstanders niet fysiek geweld geoorloofd vinden op een paar idioten na.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..quote:Op woensdag 19 november 2014 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.
Dus nogmaals: alle cijfers wijzen erop dat mensen steeds minder bereid zijn om aanpassingen door te laten voeren die afgedwongen worden door de pietenhaters. Natuurlijk verandert er het nodige in de loop der tijd, maar die ontwikkelingen gaan steeds stroever en de zwarte kleur daar willen juist meer mensen aan vast houden.
Dit topic heeft meer godwins nodig. Het niveau van de anti pieten is vooral: nazi's waren voor snelwegen. Jij wil toch niet aan de kant van Hitler staan? Ja maar ik vind een snelweg eigenlijk wel fijn. Ohhh jij Stormfronter, de rest van Nederland wil lekker toch niet aan jullie kant staan, want die willen tenminste geen nazi zijn. Wij winnuh!quote:Op woensdag 19 november 2014 11:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Aan beide kanten heb je mensen met ronduit belachelijke standpunten en uitspraken. En nu kom je wederom met de wens/droom dat mensen zich in jouw kamp gaan scharen.
Dus nogmaals: alle cijfers wijzen erop dat mensen steeds minder bereid zijn om aanpassingen door te laten voeren die afgedwongen worden door de pietenhaters. Natuurlijk verandert er het nodige in de loop der tijd, maar die ontwikkelingen gaan steeds stroever en de zwarte kleur daar willen juist meer mensen aan vast houden.
Moest je weer voor zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..
Ik maak overigens bezwaar tegen de term pietenhater.
Ik hou zelf zo veel van Piet dat ik ook dat hij met zijn tijd meegaat, iedereen van hem kan genieten en hij geen symbool zal worden van Stormfront-achtige lieden.
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Time will tell..
Ik maak overigens bezwaar tegen de term pietenhater.
Ik hou zelf zo veel van Piet dat ik ook dat hij met zijn tijd meegaat, iedereen van hem kan genieten en hij geen symbool zal worden van Stormfront-achtige lieden.
Verdwijnen niet. Maar verandering lijkt me zeer waarschijnlijk als ik zo kijk naar wat die middengroep ervan denkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat inderdaad interessanter is, is wat de grote meerderheid van de Nederlanders wil. Zij bepalen uiteindelijk hoe het feest gevierd gaat worden. En daaruit wijst niets op dat zwarte piet binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn in het "anti-pieten kamp" die piet volledig willen laten verdwijnen.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.
Marginale clubjes zoals de AFA en Stormfront hebben er alle belang bij om deze discussie te misbruiken voor hun eigen gewin, dus dat zal eerder erger worden dan minder.
Wat inderdaad interessanter is, is wat de grote meerderheid van de Nederlanders wil. Zij bepalen uiteindelijk hoe het feest gevierd gaat worden. En daaruit wijst niets op dat zwarte piet binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.
Dit dus. De meeste mensen die hier worden neergezet als 'pietenhaters' willen piet helemaal niet verbieden.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn in het "anti-pieten kamp" die piet volledig willen laten verdwijnen.
Wat mij betreft is het voldoende om afstand te nemen van een negerkarikatuur. Een pagepak en een paar roetvegen zou wat mij betreft de ideale vorm voor Pieten zijn.
Deel van het probleem is volgens mij dat de illusie wordt gewekt dat het anti-pieten kamp (de term zelf is al fout) piet of het hele feest weg wil hebben.
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% zwarte pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is mooi. Begin dan met stoppen beide kampen te generaliseren, daar is de discussie niet bij gebaat en doet tevens af aan de werkelijkheid.
Marginale clubjes zoals de AFA en Stormfront hebben er alle belang bij om deze discussie te misbruiken voor hun eigen gewin, dus dat zal eerder erger worden dan minder.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:02 schreef sp3c het volgende:
als zwarte piet een negerkarikatuur is dan is roetvegenpiet dat natuurlijk ook
alleen iets subtieler
De overgrote meerderheid zou alles laten zoals het was volgens mij. Ik denk alleen dat ouders graag naar een viering willen kunnen gaan, zonder bang te hoeven zijn voor neo nazi's die tegen racisten van het andere politieke spectrum komen vechten. Een compromis is onmogelijk aangezien dat niet ver genoeg ging voor types zoals Quinsy. Als Quinsy de strijd wint kunnen we uitkijken op mensen van de andere kant die gaan lopen treiteren, zieken en niet terug deinzen om kinderen in gevaar te brengen. We zien wat een paar 1000 mensen kunnen bereiken, laat staan wat die veel grotere groep radicale pro pieten kan doen als ze eenmaal in de slachtoffer rol kunnen kruipen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?
Volgens mij is de overgrote meerderheid wel voor een compromis, maar omdat de extremisten het hardst schreeuwen ontstaat er angst dat er ook daadwerkelijk gebeurt wat zij schreeuwen.
geloof je het zelf?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Rode lippen, afropruik en oorbellen weg en je hebt geen negerkarikatuur meer.
Roetvegenpiet heeft als voordeel dat iedereen Piet kan spelen zonder dat iemand zich gekwetst hoeft te voelen.
quote:Op woensdag 19 november 2014 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof je het zelf?
blijft een blanke die zwarte verf op zijn gezicht smeert om lekker gek te doen
enige verschil is dat je nu kunt zien of er wel of niet een blanke onder zit, das makkelijker voor de haters
Bedenk goed dat er altijd een grotere groep is die moeite heeft met een aanpassing van de kleur. Wel de kleur aanpassen omdat je juist moeite met de zwarte kleur is dan net zo'n sterk argument.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of je houdt die verhouding aan bij de invulling? 80% zwarte pieten, en 20% anderkleurige pieten. Of wil je bij 51% pro-piet alles volledig zwart houden, en bij 49% pro-piet geen zwarte piet meer hebben rondlopen?
Volgens mij is de overgrote meerderheid wel voor een compromis, maar omdat de extremisten het hardst schreeuwen ontstaat er angst dat er ook daadwerkelijk gebeurt wat zij schreeuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |