Snif...twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:37:42So much hard work.. getting tired... my battery voltage is approaching the limit soon now http://t.co/GHl4B8NPzm reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:39 schreef MouzurX het volgende:
Maar hoezo zou die dan dood/kapot gaan? Hij kan toch gewoon uit gaan totdat de zonnepanelen weer zonlicht oppikken? Of heeft het allemaal systemen nodig die permanent zonlicht nodig hebben en waarvoor dus een minimum aan zonlicht per dag nodig is?
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hadden het er bij de persconferentie van donderdag over dat ze hopen dat er genoeg energie gegenereerd wordt om de systemen om het apparaat op temperatuur en stand by te houden en dat ondertussen de accu een beetje kan bijladen zodat hij kan herstarten als er voldoende energie in de batterij zit
Als Philae zonlicht vangt en dus energie produceert wordt die gebruikt om de machine en vooral de accu's op te warmen. Als dat gebeurd is worden de accu's geladen. Als er dus te weinig zonlicht is om Philae wakker te krijgen zodat de batterijen kunnen opladen, is hij "dood". Dan kan hij niet meer wakker worden, tenzij er op een later moment in de baan van de komeet toevallig veel meer zonlicht op schijnt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:39 schreef MouzurX het volgende:
Maar hoezo zou die dan dood/kapot gaan? Hij kan toch gewoon uit gaan totdat de zonnepanelen weer zonlicht oppikken?
Precies.. En een mogelijkheid zou augustus (!) volgend jaar zijn dacht ik dat ze dat zeiden vanmiddagquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als Philae zonlicht vangt en dus energie produceert wordt die gebruikt om de machine en vooral de accu's op te warmen. Als dat gebeurd is worden de accu's geladen. Als er dus te weinig zonlicht is om Philae wakker te krijgen zodat de batterijen kunnen opladen, is hij "dood". Dan kan hij niet meer wakker worden, tenzij er op een later moment in de baan van de komeet toevallig veel meer zonlicht op schijnt.
Ah zo ja. Naja hopen op het beste.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als Philae zonlicht vangt en dus energie produceert wordt die gebruikt om de machine en vooral de accu's op te warmen. Als dat gebeurd is worden de accu's geladen. Als er dus te weinig zonlicht is om Philae wakker te krijgen zodat de batterijen kunnen opladen, is hij "dood". Dan kan hij niet meer wakker worden, tenzij er op een later moment in de baan van de komeet toevallig veel meer zonlicht op schijnt.
Ik dacht dat de komeet in maart te dicht bij de zon kwam?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:41 schreef nikao het volgende:
[..]
Precies.. En een mogelijkheid zou augustus (!) volgend jaar zijn dacht ik dat ze dat zeiden vanmiddag
En dat alles 10 jaar van tevoren bedenken. (naja niet alles natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel)quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:42 schreef rubbereend het volgende:
Ik kan er niet over uit hoe bizar het is wat er de afgelopen dagen gepresteerd is door de ESA
Sonde op een komeet laten vallen en vervolgens vrijwel alles kunnen doen
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:41:49Chart is down to 21.5 volts. Link is still working. Final countdown. Philae may come back after this, but we don't know. reageer retweet
technische kennis of ook kennis van de komeet? In het laatste geval natuurlijk zeker; ze hadden zo'n 'rare' vorm niet verwacht, samenstelling lijkt anders dan verwacht. Dus kan me voorstellen dat ze een hoop anders zouden plannen/inrichten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Als Philae gebouwd zou zijn met de kennis en beschikbare materialen van nu, zou de missie dan heel anders gelopen zijn?
tuurlijk, zonnepanelen van nu zijn alleen al veel beter om maar eens wat te noemenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Als Philae gebouwd zou zijn met de kennis en beschikbare materialen van nu, zou de missie dan heel anders gelopen zijn?
als zowat alles gelukt is? neequote:Op zaterdag 15 november 2014 00:43 schreef happinessfordogs het volgende:
Ja bizar... je vergeet dat makkelijk dat het grotendeels jaren 90 techniek is. Vorige eeuw!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef Tchock het volgende:
Hoe cool is het ook dat een accu gemaakt in de jaren '90 en gelanceerd in 2004, na tien jaar in de ruimte te hebben gezweefd onder verschrikkelijke omstandigheden en temperaturen nu in 2014 precies zo lang meegaan dat alle experimenten kunnen worden uitgevoerd.
Zonnepanelen zijn nu inderdaad écht veel beter. Vooral de dure experimentele varianten die zij dan zouden hebben kunnen gebruikenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tuurlijk, zonnepanelen van nu zijn alleen al veel beter om maar eens wat te noemen
Zonder kennis van de komeet natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef nikao het volgende:
[..]
technische kennis of ook kennis van de komeet? In het laatste geval natuurlijk zeker; ze hadden zo'n 'rare' vorm niet verwacht, samenstelling lijkt anders dan verwacht. Dus kan me voorstellen dat ze een hoop anders zouden plannen/inrichten.
De panelen hadden enkel de levensduur van de missie verlengd. Ik vraag me af of het landingsgestel beter had kunnen functioneren met de techniek van nu en of er complexere/zuinigere metingen uitgevoerd hadden kunnen worden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef rubbereend het volgende:
tuurlijk, zonnepanelen van nu zijn alleen al veel beter om maar eens wat te noemen
Dat is dan maar de vraag.quote:
twitter:Philae_Ptolemy twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:45:47467 packets so far. http://t.co/F7HQ7mCfFv reageer retweet
Even voor de beeldvorming:quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:45 schreef nikao het volgende:
[..]
Ja bizar... je vergeet dat makkelijk dat het grotendeels jaren 90 techniek is. Vorige eeuw!
twitter:RosettaSD2 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:45:17After analyzing all the data of the first sampling we can confirm that all the movements were performed correctly!!! Thanks @Philae2014 reageer retweet
Ik vond het eigenlijk wel raar dat zowel de stuwraketten als de harpoenen gefaald hebben. Net datgene wat voor de veilige landing nodig is. Of maken beide deel uit van eenzelfde "module" ?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:47 schreef happinessfordogs het volgende:
De panelen hadden enkel de levensduur van de missie verlengd. Ik vraag me af of het landingsgestel beter had kunnen functioneren met de techniek van nu en of er complexere metingen uitgevoerd hadden kunnen worden.
De harpoenen faalden toch niet maar de grond was te zacht?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef X11 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel raar dat zowel de stuwraketten als de harpoenen gefaald hebben. Net datgene wat voor de veilige landing nodig is. Of maken beide deel uit van eenzelfde "module" ?
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wie is deze chick eigenlijk? Ik ben benieuwd naar haar wetenschappelijke achtergrond.
quote:Lakdawalla earned her Bachelor of Arts degree in geology from Amherst College and Master of Science degree in planetary geology from Brown University.[1]
De stuwraketten zijn gewoon defect. Dat was al bekend ruim voor Philae zou landen. De harpoenen hebben niet gewerkt, maar het is nog niet helemaal bekend waarom.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef X11 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel raar dat zowel de stuwraketten als de harpoenen gefaald hebben. Net datgene wat voor de veilige landing nodig is. Of maken beide deel uit van eenzelfde "module" ?
Welke chick?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wie is deze chick eigenlijk? Ik ben benieuwd naar haar wetenschappelijke achtergrond.
Ze faalden zelfs tijdens de demonstraties voor de pers. Ik ben dan ook benieuwd of dit exemplarisch is voor de stand van zaken anno techniek in de jaren 90.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef X11 het volgende:
[..]
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Dit was toen state-of-the-art communicatietechniek.
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ze faalden zelfs tijdens de demonstraties voor de pers. Ik ben dan ook benieuwd of dit exemplarisch is voor de stand van zaken anno techniek in de jaren 90.
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:26Communication link with @Philae2014 remains good. Teams working to download as much data as possible before battery depleted #cometlanding reageer retweet
Het is toch zaterdag?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
sometime on Saturday
Sterker nog... zelfs met die defecten lukt het allemaal dus nog!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.
wow, just wowquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef nikao het volgende:
WhoopWhoop!twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
Precies!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:53 schreef nikao het volgende:
[..]
Sterker nog... zelfs met die defecten lukt het allemaal dus nog!
Gewoon een enorm succes.
Weet je het zeker. Als ik google op Emily Lakdawalla dan kom ik uit op https://twitter.com/elakdawalla. Senior Editor & Planetary Evangelistquote:
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij erquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.
Truequote:
Ja.. en als je ff verder kijkt dan kom je op haar Wikipedia pagina uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:54 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Weet je het zeker. Als ik google op Emily Lakdawalla dan kom ik uit op https://twitter.com/elakdawalla. Senior Editor & Planetary Evangelist
Ja.. wat dat betreft wel 'mazzel' dat de instrumenten het allemaal nog doen!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij er
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:55:44Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Dit was toen state-of-the-art communicatietechniek.
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:56:16RT @Philae2014: Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
daar gaan, zou ook die het nog halen?twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:58:25My last scheduled measurement for part 1 of #CometLanding is @ConsertRosetta: just started! reageer retweet
Ja precies. "Verdacht" vind ik daarvoor een te groot woord, maar raar is het wel. Terwijl de rest juist boven verwachting functioneert. Daarmee ben ik helemaal niet negatief of pessimistisch.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij er
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:57 schreef nikao het volgende:
En nog een afscheidscadeautje van Philae!!!twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:56:16RT @Philae2014: Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
Ze is pers.. continu op de BBC o.a.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?
raket was gewoon kapot. Harpoen is in het systeem ergens mis gegaan want iets van de harpoen heeft wel gewerkt zagen ze. En de ijsschroeven zullen wel gewoon niet werken op de bodem van de komeet die heel anders is dan ze verwacht hadden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef X11 het volgende:
[..]
Ja precies. "Verdacht" vind ik daarvoor een te groot woord, maar raar is het wel. Terwijl de rest juist boven verwachting functioneert. Daarmee ben ik helemaal niet negatief of pessimistisch.
Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?
Concert.. das radar. Die zullen ze ook al wel hebben.. allemaal mooie extra's!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef rubbereend het volgende:
daar gaan, zou ook die het nog halen?twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:58:25My last scheduled measurement for part 1 of #CometLanding is @ConsertRosetta: just started! reageer retweet
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:00:08Download link remains nominal despite v. low power. Waiting to receive #CONCERT data #cometlanding http://t.co/adnSejhG8J reageer retweet
Ik erger me dat ik eergisteren de hele tijd naar haar hoofd heb gekeken terwijl ze helemaal niet bij het project hoort.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelen
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelen
Ja, dat vreet alleen maar stroom!quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Als ik dan toch over één ding mag zeuren: ik snap niet waarom elk instrument een eigen twitteraccount heeft.
quote:
?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef nikao het volgende:
WhoopWhoop!twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik erger me dat ik eergisteren de hele tijd naar haar hoofd heb gekeken terwijl ze helemaal niet bij het project hoort.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Als ik dan toch over één ding mag zeuren: ik snap niet waarom elk instrument een eigen twitteraccount heeft.
Omdat elk instrument ook z'n eigen team en zelfs organisatie heeft denk ik.. ook in totaal verschillende landen. Tot nu toe onderbelicht geweest, want dit is nog eens een sterk staaltje samenwerkingquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:03 schreef nikao het volgende:
[..]Njah.. ze heeft anders flink wat communicatie voor haar rekening genomen. Zie je probleem niet...
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:03:10CONSERT science is now coming in; telecom link remains strong. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef nikao het volgende:
CONCERT data komt ook nog binnen!twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:03:10CONSERT science is now coming in; telecom link remains strong. reageer retweet
Ptolemy is een instrument dat met massaspectrometrie de samenstelling van de komeet kan onderzoeken. Dat er een meting volledig klaar is betekent weer extra data gedownload naar Rosettaquote:
Wtf?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.
https://twitter.com/elakdawalla/status/533409758301392897quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hoppaquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ptolemy is een instrument dat met massaspectrometrie de samenstelling van de komeet kan onderzoeken. Dat er een meting volledig klaar is betekent weer extra data gedownload naar Rosetta
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:09:06I will use all my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dan nog.... die zonnepanelen wekken niet genoeg op om hem gelijk weer tot leven te kunnen wekken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Nog zo'n drie kwartier communicatie mogelijk voor Rosetta weer buiten bereik komt. Tenzij Philae door stom toeval of pure magie vol in de zon komt te staan is dat echt het einde.
Er wordt hier beweerd van wel.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.
Sure...quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Komen julie binnenkort ook meekijken in m'n topic over New Horizons?
"Nog drie weken en dan gaan we New Horizons wakker maken!
Nog zo’n drie weken en dan haalt NASA ruimtesonde New Horizons uit zijn achttiende winterslaap. Daarna is het even gedaan met de rust voor New Horizons: het is na een reis van negen jaar tijd voor de ontmoeting met Pluto!"
W&T / New Horizons: De reis naar Pluto (en verder)
Ik zag die twitteraar niet op de livefeed.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Er wordt hier beweerd van wel.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Nog zo'n drie kwartier communicatie mogelijk voor Rosetta weer buiten bereik komt. Tenzij Philae door stom toeval of pure magie vol in de zon komt te staan is dat echt het einde.
hu wat?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Er wordt hier beweerd van wel.
Ok dan worden er personen verward denk ik zo.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik zag die twitteraar niet op de livefeed.
Stoute Neilquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef nikao het volgende:
[..]
Sure...
Wel jammer dat Pluto gedurende die 9 jaar afgezet is als planeet....
Die twitteraar krijgt de hele tijd de zwarte piet toegespeeldquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Komen julie binnenkort ook meekijken in m'n topic over New Horizons?
"Nog drie weken en dan gaan we New Horizons wakker maken!
Nog zo’n drie weken en dan haalt NASA ruimtesonde New Horizons uit zijn achttiende winterslaap. Daarna is het even gedaan met de rust voor New Horizons: het is na een reis van negen jaar tijd voor de ontmoeting met Pluto!"
W&T / New Horizons: De reis naar Pluto (en verder)
Waarom? Planeten zijn we al genoeg geweest, Dwergplaneten nog niet! Weer een First Time Ever.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef nikao het volgende:
[..]
Sure...
Wel jammer dat Pluto gedurende die 9 jaar afgezet is als planeet....
Heb ook nergens gezegd dat het even spannend of spannender zou zijnquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.
dat, dank voor de tipquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Heb ook nergens gezegd dat het even spannend of spannender zou zijn
het blijft fascinerend
en je subtekst snijdt heen hout maat.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.
Tevens is in dit topic dus wel plek voor spam over andere missies maar zodra ik iets over mars of kernenergie zeg word ik teruggefloten.
twitter:Philae_Ptolemy twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:15:35What's going on here then? http://t.co/mtWyJJKYIw reageer retweet
Zal ik doenquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:14 schreef nikao het volgende:
Bereid maar een topic voor alvast voor Hayabusa 2, lancering november 30
twitter:ESA_Rosetta twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:10:17I like this experiment
MT @Philae2014: I’ll use my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
terechtquote:
Heel knap inderdaad. Er komt zo verschrikkelijk snel en veel informatie vrij via allerlei kanalen... Petje af. Dat geeft deze missie voor mensen thuis echt een enorme boost.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:17 schreef nikao het volgende:
Ik vind de communicatie van ESA wel briljant hoor. Ze hebben het echt een 'menselijk' gezicht gegeven... ook tussen Rosetta en Philae onderling... goed gedaan!twitter:ESA_Rosetta twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:10:17I like this experiment
MT @Philae2014: I’ll use my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
zou hij überhaupt meer dan 8 uur geslapen in alle afgelopen dagen bij elkaar?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:18 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wat lijkt die gast veel op Einstein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |