Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?
Concert.. das radar. Die zullen ze ook al wel hebben.. allemaal mooie extra's!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef rubbereend het volgende:
daar gaan, zou ook die het nog halen?twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:58:25My last scheduled measurement for part 1 of #CometLanding is @ConsertRosetta: just started! reageer retweet
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:00:08Download link remains nominal despite v. low power. Waiting to receive #CONCERT data #cometlanding http://t.co/adnSejhG8J reageer retweet
Ik erger me dat ik eergisteren de hele tijd naar haar hoofd heb gekeken terwijl ze helemaal niet bij het project hoort.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelen
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zit jij nou de hele tijd over die vrouw te neuzelen
Ja, dat vreet alleen maar stroom!quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Als ik dan toch over één ding mag zeuren: ik snap niet waarom elk instrument een eigen twitteraccount heeft.
quote:
?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef nikao het volgende:
WhoopWhoop!twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik erger me dat ik eergisteren de hele tijd naar haar hoofd heb gekeken terwijl ze helemaal niet bij het project hoort.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Als ik dan toch over één ding mag zeuren: ik snap niet waarom elk instrument een eigen twitteraccount heeft.
Omdat elk instrument ook z'n eigen team en zelfs organisatie heeft denk ik.. ook in totaal verschillende landen. Tot nu toe onderbelicht geweest, want dit is nog eens een sterk staaltje samenwerkingquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:03 schreef nikao het volgende:
[..]Njah.. ze heeft anders flink wat communicatie voor haar rekening genomen. Zie je probleem niet...
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:03:10CONSERT science is now coming in; telecom link remains strong. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef nikao het volgende:
CONCERT data komt ook nog binnen!twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:03:10CONSERT science is now coming in; telecom link remains strong. reageer retweet
Ptolemy is een instrument dat met massaspectrometrie de samenstelling van de komeet kan onderzoeken. Dat er een meting volledig klaar is betekent weer extra data gedownload naar Rosettaquote:
Wtf?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik ben boos dat ik een soort van sympathie heb gevoeld voor iemand die alleen maar parasiteert op het werk van anderen. Oprotten met je hoofd van een livefeed als je NIET bij het project hoort.
https://twitter.com/elakdawalla/status/533409758301392897quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hoppaquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ptolemy is een instrument dat met massaspectrometrie de samenstelling van de komeet kan onderzoeken. Dat er een meting volledig klaar is betekent weer extra data gedownload naar Rosetta
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:09:06I will use all my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dan nog.... die zonnepanelen wekken niet genoeg op om hem gelijk weer tot leven te kunnen wekken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Nog zo'n drie kwartier communicatie mogelijk voor Rosetta weer buiten bereik komt. Tenzij Philae door stom toeval of pure magie vol in de zon komt te staan is dat echt het einde.
Er wordt hier beweerd van wel.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.
Sure...quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Komen julie binnenkort ook meekijken in m'n topic over New Horizons?
"Nog drie weken en dan gaan we New Horizons wakker maken!
Nog zo’n drie weken en dan haalt NASA ruimtesonde New Horizons uit zijn achttiende winterslaap. Daarna is het even gedaan met de rust voor New Horizons: het is na een reis van negen jaar tijd voor de ontmoeting met Pluto!"
W&T / New Horizons: De reis naar Pluto (en verder)
Ik zag die twitteraar niet op de livefeed.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Er wordt hier beweerd van wel.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Nog zo'n drie kwartier communicatie mogelijk voor Rosetta weer buiten bereik komt. Tenzij Philae door stom toeval of pure magie vol in de zon komt te staan is dat echt het einde.
hu wat?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Er wordt hier beweerd van wel.
Ok dan worden er personen verward denk ik zo.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik zag die twitteraar niet op de livefeed.
Stoute Neilquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef nikao het volgende:
[..]
Sure...
Wel jammer dat Pluto gedurende die 9 jaar afgezet is als planeet....
Die twitteraar krijgt de hele tijd de zwarte piet toegespeeldquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Volgens mij haal je twee dames door elkaar? Die ene met bril in de flight control room hoort natuurlijk wel degelijk bij het project, die twitteraar niet.
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Komen julie binnenkort ook meekijken in m'n topic over New Horizons?
"Nog drie weken en dan gaan we New Horizons wakker maken!
Nog zo’n drie weken en dan haalt NASA ruimtesonde New Horizons uit zijn achttiende winterslaap. Daarna is het even gedaan met de rust voor New Horizons: het is na een reis van negen jaar tijd voor de ontmoeting met Pluto!"
W&T / New Horizons: De reis naar Pluto (en verder)
Waarom? Planeten zijn we al genoeg geweest, Dwergplaneten nog niet! Weer een First Time Ever.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:11 schreef nikao het volgende:
[..]
Sure...
Wel jammer dat Pluto gedurende die 9 jaar afgezet is als planeet....
Heb ook nergens gezegd dat het even spannend of spannender zou zijnquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.
dat, dank voor de tipquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Heb ook nergens gezegd dat het even spannend of spannender zou zijn
het blijft fascinerend
en je subtekst snijdt heen hout maat.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met alle respect is dat natuurlijk veel minder spannend. Hoewel in er naar uitkijk om de resultaten te zien vanuit wetenschappelijk perspectief is de amusementswaarde ongeveer nul met een responsetijd van negen uur en metingen die zes maanden duren.
Tevens is in dit topic dus wel plek voor spam over andere missies maar zodra ik iets over mars of kernenergie zeg word ik teruggefloten.
twitter:Philae_Ptolemy twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:15:35What's going on here then? http://t.co/mtWyJJKYIw reageer retweet
Zal ik doenquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:14 schreef nikao het volgende:
Bereid maar een topic voor alvast voor Hayabusa 2, lancering november 30
twitter:ESA_Rosetta twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:10:17I like this experiment
MT @Philae2014: I’ll use my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
terechtquote:
Heel knap inderdaad. Er komt zo verschrikkelijk snel en veel informatie vrij via allerlei kanalen... Petje af. Dat geeft deze missie voor mensen thuis echt een enorme boost.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:17 schreef nikao het volgende:
Ik vind de communicatie van ESA wel briljant hoor. Ze hebben het echt een 'menselijk' gezicht gegeven... ook tussen Rosetta en Philae onderling... goed gedaan!twitter:ESA_Rosetta twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:10:17I like this experiment
MT @Philae2014: I’ll use my remaining energy to "communicate" between @ESA_Rosetta and myself with @ConsertRosetta reageer retweet
zou hij überhaupt meer dan 8 uur geslapen in alle afgelopen dagen bij elkaar?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:18 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wat lijkt die gast veel op Einstein.
Nee, maar hij heeft straks de tijd om dat ruimschoots te compenseren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zou hij überhaupt meer dan 8 uur geslapen in alle afgelopen dagen bij elkaar?
Die zullen hem ook wel ff flink geknepen hebben. Wat zou dat ook uberlullig zijn; als enige team geen data hebben.....ouch..quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is het Ptolemy-team, trouwens. Die zullen dus wel hun experiment geslaagd hebben.
Die boeken op tafel zag ik ook al tijdens de live-feeds liggen. Geweldig.quote:
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:23:22My controlroom after a more than 100% successful #CometLanding (watch the party in the background) http://t.co/CmnoKMBVUY reageer retweet
Dat zijn geen boeken voor dummies. Om die te kunnen doorgronden moet je nog steeds een behoorlijke wetenschappelijke achtergrond hebben.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:21 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Die boeken op tafel zag ik ook al tijdens de live-feeds liggen. Geweldig.![]()
'Op een komeet landen voor dummies 1'
'Hoe bestuur ik een ruimtevoertuig voor beginners'
Joh. Echt?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:25 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dat zijn geen boeken voor dummies. Om die te kunnen doorgronden moet je nog steeds een behoorlijke wetenschappelijke achtergrond hebben.
Bye little guy!twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:26:24Link is intermittent #cometlanding reageer retweet
Bye bye, je hebt je kranig geweerd!quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:27 schreef nikao het volgende:
Here we go... Rosetta gaat onder de horizon....Bye little guy!twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:26:24Link is intermittent #cometlanding reageer retweet
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:28:00The @Philae2014 Lander has switched to stand by due to low power. All instruments off. Comm link still active #cometlanding reageer retweet
Die kans is er, maar het hoeft niet. Het probleem is niet per se dat de zon te ver weg is, maar dat Philae in de schaduw staat. De draaiing van 67P zou er wel voor kunnen zorgen dat dat verandert.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:28 schreef Perrin het volgende:
Straks dichterbij de zon wordt de batterij hopelijk weer vol opgeladen?
bovendien heeft hij de eerste stroom die hij krijgt nodig om de apparatuur niet te laten kapot vriezen en stand by te blijven.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die kans is er, maar het hoeft niet. Het probleem is niet per se dat de zon te ver weg is, maar dat Philae in de schaduw staat. De draaiing van 67P zou er wel voor kunnen zorgen dat dat verandert.
Idd, op een gegeven moment moet er toch een gunstige ligging zijn. En de komeet nadert de zon, dus de energiedichtheid van het licht wordt ook steeds groter. Kwestie van tijd voor we weer van Philae horen lijkt me.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Tchock het volgende:
De draaiing van 67P zou er wel voor kunnen zorgen dat dat verandert.
Of dat er hele stukken van de komeet verdampen of weggeblazen worden?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die kans is er, maar het hoeft niet. Het probleem is niet per se dat de zon te ver weg is, maar dat Philae in de schaduw staat. De draaiing van 67P zou er wel voor kunnen zorgen dat dat verandert.
Mjah.. volgens mij kan de batterij pas laden als hij 0 graden is. En er is zo'n 60Ah per dag nodig om hem op 0 graden te krijgen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee.. kans is echt heel kleinquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, op een gegeven moment moet er toch een gunstige ligging zijn. En de komeet nadert de zon, dus de energiedichtheid van het licht wordt ook steeds groter. Kwestie van tijd voor we weer van Philae horen lijkt me.
Vandaar dat ik ook zeg dat het door de draaiing van de komeet zou kunnen veranderen. Als alles zo blijft als nu gaat Philae nooit meer aan, inderdaad.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:32 schreef nikao het volgende:
[..]
Mjah.. volgens mij kan de batterij pas laden als hij 0 graden is. En er is zo'n 60Ah per dag nodig om hem op 0 graden te krijgen.
En het ene zonnepaneel vangt zo'n 4Watt op gedurende 1,5 uur per dag..
Dat gaat hem dus voorlopig niet worden..
Dit is ook een waarschijnlijk scenario. Helemaal omdat Philae dichter bij de smalle verbinding is terecht gekomen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:31 schreef X11 het volgende:
[..]
Of dat er hele stukken van de komeet verdampen of weggeblazen worden?
Hopelijk dan niet Philae.
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:30:50Lander now sending only housekeeping data at very low rate. All instruments are off. Comm link alive #cometlanding reageer retweet
Toch wel tof.. met de allerlaatste meting/inspanning er voor zorgen dat de locatie bepaald kan worden..twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:36:17Ulamec is positively elated about how much data came out of this last pass. Last CONSERT ranging will allow them to triangulate landing site reageer retweet
daar is ze weerquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:37 schreef nikao het volgende:
Toch wel tof.. met de allerlaatste meting/inspanning er voor zorgen dat de locatie bepaald kan worden..twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 01:36:17Ulamec is positively elated about how much data came out of this last pass. Last CONSERT ranging will allow them to triangulate landing site reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |