quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wie is deze chick eigenlijk? Ik ben benieuwd naar haar wetenschappelijke achtergrond.
quote:Lakdawalla earned her Bachelor of Arts degree in geology from Amherst College and Master of Science degree in planetary geology from Brown University.[1]
De stuwraketten zijn gewoon defect. Dat was al bekend ruim voor Philae zou landen. De harpoenen hebben niet gewerkt, maar het is nog niet helemaal bekend waarom.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef X11 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel raar dat zowel de stuwraketten als de harpoenen gefaald hebben. Net datgene wat voor de veilige landing nodig is. Of maken beide deel uit van eenzelfde "module" ?
Welke chick?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Wie is deze chick eigenlijk? Ik ben benieuwd naar haar wetenschappelijke achtergrond.
Ze faalden zelfs tijdens de demonstraties voor de pers. Ik ben dan ook benieuwd of dit exemplarisch is voor de stand van zaken anno techniek in de jaren 90.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:49 schreef X11 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel raar dat zowel de stuwraketten als de harpoenen gefaald hebben. Net datgene wat voor de veilige landing nodig is. Of maken beide deel uit van eenzelfde "module" ?
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Dit was toen state-of-the-art communicatietechniek.
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ze faalden zelfs tijdens de demonstraties voor de pers. Ik ben dan ook benieuwd of dit exemplarisch is voor de stand van zaken anno techniek in de jaren 90.
twitter:esaoperations twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:26Communication link with @Philae2014 remains good. Teams working to download as much data as possible before battery depleted #cometlanding reageer retweet
Het is toch zaterdag?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
sometime on Saturday
Sterker nog... zelfs met die defecten lukt het allemaal dus nog!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.
wow, just wowquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:51 schreef nikao het volgende:
WhoopWhoop!twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:50:24I just completed a @Philae_Ptolemy measurement!! reageer retweet
Precies!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:53 schreef nikao het volgende:
[..]
Sterker nog... zelfs met die defecten lukt het allemaal dus nog!
Gewoon een enorm succes.
Weet je het zeker. Als ik google op Emily Lakdawalla dan kom ik uit op https://twitter.com/elakdawalla. Senior Editor & Planetary Evangelistquote:
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij erquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen veel te pessimistisch doet. Dat dat apparaat überhaupt aan is is al een wonder, dat er dingen mis gaan is volkomen logisch. Elk project heeft dat soort dingen. Van de Marsrovers waren bijvoorbeeld wielen stuk.
Truequote:
Ja.. en als je ff verder kijkt dan kom je op haar Wikipedia pagina uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:54 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Weet je het zeker. Als ik google op Emily Lakdawalla dan kom ik uit op https://twitter.com/elakdawalla. Senior Editor & Planetary Evangelist
Ja.. wat dat betreft wel 'mazzel' dat de instrumenten het allemaal nog doen!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij er
twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:55:44Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Dit was toen state-of-the-art communicatietechniek.
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:56:16RT @Philae2014: Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
daar gaan, zou ook die het nog halen?twitter:Philae2014 twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:58:25My last scheduled measurement for part 1 of #CometLanding is @ConsertRosetta: just started! reageer retweet
Ja precies. "Verdacht" vind ik daarvoor een te groot woord, maar raar is het wel. Terwijl de rest juist boven verwachting functioneert. Daarmee ben ik helemaal niet negatief of pessimistisch.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eigenlijk zijn de enige drie systemen die niet werkten (om diverse redenen) de systemen om hem op zijn plek te houden op de komeet. De stuwrakket bovenop, de harpoen en de ijsschroeven aan de poten. En toch staat hij er
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:57 schreef nikao het volgende:
En nog een afscheidscadeautje van Philae!!!twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:56:16RT @Philae2014: Just completed another ROLIS image! That means that I've imaged 3 different spots on the comet! reageer retweet
Ze is pers.. continu op de BBC o.a.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik haar niet lijken op de vrouw met het bruine haar en bril. Wat doet ze de hele tijd in de control room? Twitteren?
raket was gewoon kapot. Harpoen is in het systeem ergens mis gegaan want iets van de harpoen heeft wel gewerkt zagen ze. En de ijsschroeven zullen wel gewoon niet werken op de bodem van de komeet die heel anders is dan ze verwacht hadden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:59 schreef X11 het volgende:
[..]
Ja precies. "Verdacht" vind ik daarvoor een te groot woord, maar raar is het wel. Terwijl de rest juist boven verwachting functioneert. Daarmee ben ik helemaal niet negatief of pessimistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |