SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
[ Bericht 4% gewijzigd door LTVDK op 13-11-2014 17:04:56 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"quote:Arnold-Jan Scheer doet al meer dan dertig jaar onderzoek naar Sinterklaasvieringen in heel Europa. En altijd had hij een camera bij zich. Hij ontdekte dat het Sinterklaasfeest veel ouder is dan vaak wordt gedacht en wellicht zelfs teruggaat tot prehistorische rituelen. Dat Zwarte Piet een Afrikaan zou zijn, is een misvatting die pas in de negentiende eeuw voet aan de grond kreeg. In de documentaire ‘Zwart gemaakt’ voert hij de kijker terug naar de ware Zwarte Piet zodat de kijker zelf kan vaststellen wat de toekomst van de Piet moet zijn.
Daar ben ik best benieuwd naar, onafhankelijk van welk "kamp" ik ben.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:25 schreef LTVDK het volgende:
Voor wie wél geïnteresseerd is in de cultureel-historische oorsprong voor onze zwarte boeman:
[..]
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"
Lijkt me ook een zeer interessante documentaire, zeker omdat al 30 jaar onderzoek doet naar de geschiedenis van onze Zwarte Piet, dus ver voordat al het recente gezeik begon.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar ben ik best benieuwd naar, onafhankelijk van welk "kamp" ik ben.
Wil niet zeggen dat zijn historische versie per definitie de enige en juiste is, maar ik vind t wel interessantquote:Op donderdag 13 november 2014 16:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me ook een zeer interessante documentaire, zeker omdat al 30 jaar onderzoek doet naar de geschiedenis van onze Zwarte Piet, dus ver voordat al het recente gezeik begon.
Documentaires zijn natuurlijk altijd wat gekleurdquote:Op donderdag 13 november 2014 16:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat zijn historische versie per definitie de enige en juiste is, maar ik vind t wel interessant
Daarover ben ik t met je eens. Een historicus zou onpartijdig moeten zijn.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Documentaires zijn natuurlijk altijd wat gekleurdMaar dit is waarschijnlijk inhoudelijk een stuk beter onderbouwd met een gedegen onderzoek ipv het subsidieprojectje van Sunny die even een paar middagen is gaan filmen
Ik verwacht er dan ook geen eenduidige conclusie uit maar meer een opsomming van feiten en verslagen waaruit je zelf de conclusie kunt halenquote:Op donderdag 13 november 2014 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarover ben ik t met je eens. Een historicus zou onpartijdig moeten zijn.
Crowdfundingscampagne voor een zwarte piet docu die niets met de discussie te maken heeft moet in de OP??? Laat die gewoon lekker neutraal...quote:Op donderdag 13 november 2014 16:25 schreef LTVDK het volgende:
Voor wie wél geïnteresseerd is in de cultureel-historische oorsprong voor onze zwarte boeman:
[..]
Fund-actie voor de documentaire "Zwartgemaakt"
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:23 schreef betyar het volgende:
Het Sinterklaasjournaal is politiek correct bezig met hun blanke hulppieten die door een schoorsteen moeten.![]()
Godverdomme zeg.
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.
Goed idee inderdaad. Liever gewoon allochtonen in het algemeen. En blanken die moslim geworden zijn erbij....quote:Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.
Liever niet.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Goed idee inderdaad. Liever gewoon allochtonen in het algemeen. En blanken die moslim geworden zijn erbij....
Waarom niet? Zijn gewoon tot last en hebben ook takiyya in het achterhoofd. Allemaal, de moslims voorop, maar die anderen ook!quote:
Oké.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben voorstander om elke Anti-Piet persoon aan de ketting te leggen en met een ZweepPiet achter Sinterklaas te laten lopen, uiteraard mogen de kinderen met rotte groenten en rot fruit gooien naar de geketende.
De blanke hulppieten maken een ontwikkeling door van blanke piet naar zwarte piet met rode lippen en kroeshaar, dat is verre van racistisch. Blanke pieten zijn stagelopers, inferieur aan zwarte piet. Ze willen graag zwarte piet worden, want dan tel je pas echt mee als piet! Geweldig bedacht man, een soort omkering van het probleem.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En uiteindelijk hebben ze toch gewoon weer rode lippen en kroeshaar zeker. Non-oplossing.
Ik zou niet weten wat de moslims hiermee te maken hebben. Of heb ik je op je ziel getrapt en probeer je nu de moslim-kaart te trekken omdat je denkt dat ik moslim ben?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:37 schreef Kenju het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn gewoon tot last en hebben ook takiyya in het achterhoofd. Allemaal, de moslims voorop, maar die anderen ook!
Eens.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
En daar was dan dus de buiging voor de zeurpieten. Sinterklaasjournaal is door de knieën. Walgelijk.
En twee dagen terug zei sinterklaas nog dat er niets zou veranderenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
En daar was dan dus de buiging voor de zeurpieten. Sinterklaasjournaal is door de knieën. Walgelijk.
De positie van zwarte piet is juist versterkt nu, vind het wel slim gedaan.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
Hoezo non-oplossing? Ze laten zien hoe zwarte piet zwart worden, namelijk (zoals vrijwel iedereen al wist) door de schoorsteen! Dat Pieten toevallig graag lippenstift dragen en graag krullen in hun haar doen maakt verder niets uit, moet gewoon kunnenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ik heb er sterk m'n twijfels bij door dat lesboek dat aan scholen is verstuurd waarin specifiek vermeld stond dat de juffen en meesters zich als hulppiet moesten verkleden zonder schmink.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoezo non-oplossing? Ze laten zien hoe zwarte piet zwart worden, namelijk (zoals vrijwel iedereen al wist) door de schoorsteen! Dat Pieten toevallig graag lippenstift dragen en graag krullen in hun haar doen maakt verder niets uit, moet gewoon kunnen
Grapje dit toch?quote:Op donderdag 13 november 2014 18:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoezo non-oplossing? Ze laten zien hoe zwarte piet zwart worden, namelijk (zoals vrijwel iedereen al wist) door de schoorsteen! Dat Pieten toevallig graag lippenstift dragen en graag krullen in hun haar doen maakt verder niets uit, moet gewoon kunnen
Nee, hoezo? Ik heb geen probleem met de zwarte kleur van Piet, dat zou vrij racistisch zijn. Donkere personages hoeven van mij niet van kleur te veranderen of zich aan te passen.quote:
Tja, allemaal slechts een kwestie van tijd natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:46 schreef UltraR het volgende:
twitter:dweesie twitterde op donderdag 13-11-2014 om 18:21:05Leuk, Sinterklaasjournaal organiseert uploadtournee http://t.co/09Kfj0qIhk Bronmateriaal vindt u hier https://t.co/xKNjeEfROZ reageer retweet
In het Sinterklaasjournaal maken ze (hulp)pieten zwart door ze in de schoorsteen naar beneden te laten gaanquote:
Quinsy is uiteindelijk wel gewoon alleen maar een geldwolfquote:Op donderdag 13 november 2014 19:06 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:dweesie twitterde op donderdag 13-11-2014 om 18:21:05Leuk, Sinterklaasjournaal organiseert uploadtournee http://t.co/09Kfj0qIhk Bronmateriaal vindt u hier https://t.co/xKNjeEfROZ reageer retweet
Waarom zou een neger niet bij Opa Piet langs mogen gaan?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:06 schreef Gramulanion het volgende:
Leg uit.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Quinsy is uiteindelijk wel gewoon alleen maar een geldwolf
uh... ok..... en nog niks over die regenboog?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In het Sinterklaasjournaal maken ze (hulp)pieten zwart door ze in de schoorsteen naar beneden te laten gaan
Nopequote:Op donderdag 13 november 2014 19:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
uh... ok..... en nog niks over die regenboog?
Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
NopeWaarschijnlijk gewoon een grapje van het Sinterklaasjournaal
Klopt, het is weer ouderwets gezelligquote:Op donderdag 13 november 2014 19:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan is er toch niets aan de hand?
Denken dat hij ook maar een rooie cent opstrijkt met dit gedoe:')quote:Op donderdag 13 november 2014 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Quinsy is uiteindelijk wel gewoon alleen maar een geldwolf
Naamsbekendheid en aandacht is ook wat waard voor een 'kunstenaar'. Het is gewoon een aandachtspietquote:Op donderdag 13 november 2014 19:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denken dat hij ook maar een rooie cent opstrijkt met dit gedoe:')
Jawel, er waren allerlei witte en roetveeg'pieten' in beeld, en er werd letterlijk gezegd 'de kleur van een piet is maar bijzaak'.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan is er toch niets aan de hand?
Wat erg.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:15 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jawel, er waren allerlei witte en roetveeg'pieten' in beeld, en er werd letterlijk gezegd 'de kleur van een piet is maar bijzaak'.
Zucht!...quote:Op donderdag 13 november 2014 19:15 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jawel, er waren allerlei witte en roetveeg'pieten' in beeld, en er werd letterlijk gezegd 'de kleur van een piet is maar bijzaak'.
Ja god zeg, als mensen dat niet erg vonden zou de hele discussie er niet zijn geweest. Kwetsmeneertje.quote:
Maar goed, zijn de kinderen voor wie dit feest bedoeld is ook gekwetst denk je?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja god zeg, als mensen dat niet erg vonden zou de hele discussie er niet zijn geweest. Kwetsmeneertje.
Door Zwarte Piet? Nee. Tenzij ze dat door hun zielige slachtofferouders is ingefluisterd.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, zijn de kinderen voor wie dit feest bedoeld is ook gekwetst denk je?
En de pieten worden (helemaal) zwart gemaakt door ze via de schoorsteen naar beneden te laten gaan... opgelost toch?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:15 schreef UltraR het volgende:
[..]
En door deze aflevering van het Sinterklaasjournaal?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:19 schreef UltraR het volgende:
[..]
Door Zwarte Piet? Nee. Tenzij ze dat door hun zielige slachtofferouders is ingefluisterd.
Hij zei dat het "ouderwets gezellig" zou worden. 2 dagen terug zei ik al dat het in de lijn van de verwachtingen lag dat piet wel zou veranderenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En twee dagen terug zei sinterklaas nog dat er niets zou veranderen
Leugenachtige man
Doet er niet toe. Ik heb al 100 keer hier aangegeven dat het mij niet zozeer om de kleur van Zwarte Piet gaat, maar dat gekwetstheid nooit en te nimmer een reden kan zijn iemand dan maar z'n zin te geven. Zeker niet als het de volkomen misplaatste gekwetstheid betreft van een groepje beroepsslachtoffers met een onmetelijk minderwaardigheidscomplex en een schokkend racistisch wereldbeeld.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En door deze aflevering van het Sinterklaasjournaal?
quote:Op donderdag 13 november 2014 19:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Ik heb al 100 keer hier aangegeven dat het mij niet zozeer om de kleur van Zwarte Piet gaat, maar dat gekwetstheid nooit en te nimmer een reden kan zijn iemand dan maar z'n zin te geven. Zeker niet als het de volkomen misplaatste gekwetstheid betreft van een groepje beroepsslachtoffers met een onmetelijk minderwaardigheidscomplex en een schokkend racistisch wereldbeeld.
Valt me op dat een hoop Piethaters hier ontzettend vaak reacties plaatsen bestaande uit 1 woord of smiley. Gebrek aan argumenten?quote:
Het kan er ook mee te maken hebben dat de pro-pieten vaak lachwekkende reacties plaatsen.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:28 schreef UltraR het volgende:
[..]
Valt me op dat een hoop Piethaters hier ontzettend vaak reacties plaatsen bestaande uit 1 woord of smiley. Gebrek aan argumenten?
ja. Mijn 7-jarige vroeg nog of zij later ook Zwarte Piet kan worden, toen het Sinterklaasjournaal gekeken. Opgelost.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de pieten worden (helemaal) zwart gemaakt door ze via de schoorsteen naar beneden te laten gaan... opgelost toch?
Noem jij honderdduizenden donkere mensen zo -->> beroepsslachtoffer ?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:24 schreef UltraR het volgende:
. Zeker niet als het de volkomen misplaatste gekwetstheid betreft van een groepje beroepsslachtoffers met een onmetelijk minderwaardigheidscomplex en een schokkend racistisch wereldbeeld.
Zolang de anti's niet tegen de muur staan gaat het helemaal de verkeerde kant op juist.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:29 schreef Heufd het volgende:
Het lijkt langzaamaan de goede kant op te gaan.
In Nederland heb je nu witte piet. Als je dat niet bevalt rot je op naar een ander land.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als je naar dit land komt heb je je gewoon aan te passen. Ben je het ergens niet mee eens, prima maar houdt dan gewoon lekker je mond dicht en als je er echt niet tegen kan dan vertrek je lekker naar een land waar ze wel volledig naar jou maatstaven lenen.
Simpeler kan niet toch?
Honderdduizenden mensen. Waarop baseer je dat bizarre aantal?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noem jij honderdduizenden donkere mensen zo -->> beroepsslachtoffer ?
Tjonggeee wat een ontkenning. Vooral maar doorgaan zo, nog harder schreeuwen : ik discrimineer niet
quote:Op donderdag 13 november 2014 19:32 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
In Nederland heb je nu witte piet. Als je dat niet bevalt rot je op naar een ander land.
Dat je nu een nergens op slaande bewering omdraait zodat ie nog debieler klinkt.quote:
Zie je hoe irritant dergelijke inhoudsloze reacties zijn? Leer ervan aub.quote:
Super!quote:Op donderdag 13 november 2014 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwarte piet blijft ook gewoon zwarte piet in Rotterdam.![]()
Ze hebben eerst de uitspraak van de Raad van State afgewacht en nu besloten niets te veranderen.
http://www.rijnmond.nl/node/349729/overlay
"Roze"?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wanneer doen ze haar steniging?
[ afbeelding ]
Een roze Piet !!!!!
Nederland staat aan de rand van de afgrond.
Ik wil alleen aangeven dat het een soortgelijk conservatisme is en dat je wat naief bent in deze. Het moment waarop Turken een punt willen maken krijgen ze hetzelfde te horen. Is vast al gebeurd. Mensen mogen best een andere mening hebben. Al is het inderdaad zo dat moslims vaak in een eigen wereldje leven en alleen beginnen te stuiteren wanneer ze direct aangesproken worden, terecht of niet.quote:Op donderdag 13 november 2014 18:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat de moslims hiermee te maken hebben. Of heb ik je op je ziel getrapt en probeer je nu de moslim-kaart te trekken omdat je denkt dat ik moslim ben?
Vind je het nodig zo kleinerend "zielige negertjes" te doen?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:32 schreef UltraR het volgende:
[..]
Honderdduizenden mensen. Waarop baseer je dat bizarre aantal?
Mijn inschatting zou eerder zijn: 1000 tot maximaal 10.000. Met een hele berg politiek correct gespuis erachter die graag de zielige negertjes wil beschermen.
Ik zie toch een roze gezicht op de foto.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:47 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
"Roze"?Dan zijn we het ene moment weer wit volgens sommige negers en dan weer roze. Zeg maar gewoon BLANK.
Vind ik ook een lelijke oplossing. Persoonlijk vind ik de roetpiet het beste. Of een volledig donkere piet zonder negroide kenmerken als compromis.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:51 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind een ongeschminckte piet in ieder geval een veel betere oplossing dan volslagen debiele regenboogpieten. Laten we hopen dat deze actie ons die bespaard laat blijven.
ach jee... ik reageer op 1 foto van 1 roze pietachtig aangekleed iemand.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik wil dat je stopt met het kleineren van blanken door ze als roze af te schilderen, Bluesdude.
Roetpieten gaan ze in Amsterdam doen.Ook hebben ze geen oorringen meer of rode lippen. En verder zullen ze zich niet als knecht gedragen.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Vind ik ook een lelijke oplossing. Persoonlijk vind ik de roetpiet het beste. Of een volledig donkere piet zonder negroide kenmerken als compromis.
Wauw...quote:Op donderdag 13 november 2014 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach jee... ik reageer op 1 foto van 1 roze pietachtig aangekleed iemand.
Is die persoon blank? Zou goed kunnen..
Jij begint over blanken in het algemeen. Ik niet.
Het is jouw probleem dus
Boeit me niet zo.Ik heb een eigen mening. Maar bedenk je dat een hoop van de pro-Pieten ook geen cm willen wijken. Hoe sta jij daarin?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Roetpieten gaan ze in Amsterdam doen. En de tegenstanders van zwarte piet gaan daartegen demonstreren omdat ze het niet ver genoeg vinden gaan. En uiteraard tijdens de feestelijke intocht aldaar.
Zoals wel vaker gezegd, de tegenstanders stoppen niet voordat piet helemaal verdwenen is. Een compromis of tussenoplossing is niet mogelijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)aasintocht~a3789669/
Naïef? Ik vind het een prima oplossing. Voor de rest hou ik me niet zo bezig met gelovigen of nationaliteiten.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik wil alleen aangeven dat het een soortgelijk conservatisme is en dat je wat naief bent in deze. Het moment waarop Turken een punt willen maken krijgen ze hetzelfde te horen. Is vast al gebeurd. Mensen mogen best een andere mening hebben. Al is het inderdaad zo dat moslims vaak in een eigen wereldje leven en alleen beginnen te stuiteren wanneer ze direct aangesproken worden, terecht of niet.
Hij mag van mij zwart zijn ja en blank, getint etc. Wat vind jij?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef Webschip het volgende:
Als die malloten straks hun zin hebben met Zwarte Piet, dan beginnen ze vast te zeuren over het feit dat Sinterklaas blank is en dat die zwart moet worden.
Was het maar het 'politiek correcte' die de boventoon zou voeren. Dan zou er tenminste op normale basis een discussie zijn, in plaats de activistische toon die er nu is.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:00 schreef Brum_brum het volgende:
Deze discussie is over 5 jaar voorbij en gewonnen door de politiek correcten. Niet omdat ze de meerderheid hebben overtuigt van hun onzin, maar omdat ons mooie Hilversum en Den Haag gevoelig zijn voor white guilt. De televisie zal doen alsof die laatste zeikers een beetje racistisch en gek zijn. Er zal ongetwijfeld een partij zijn die daarop gaat inspelen, maar dat zijn allemaal een beetje enge gekkies zoals de PVV. De andere partijen die kiezen liever voor de lieve vrede en gaan er maar vanuit dat Nederlanders meer geven om 5 euro extra per maand bij de nieuwe verkiezingen. Zo hebben de laffe honden weer een klein stukje Nederland weggegeven om maar pc te zijn. Ondertussen misvormen minderheden duizenden kinderen per jaar met toestemming van de overheid. Je zou denken dat dat erger is dan wat zwarte schmink, maar je moet begrijpen dat kritiek op achterlijke cultuur alleen mag als het gaat over de meerderheid. Volgend jaar is er weer een fout feest en ik ga als zwarte piet.
Zwarte piet veranderd al in de loop der tijd. En dat vind ik prima, lekker laten veranderen.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef Kenju het volgende:
[..]
Boeit me niet zo.Ik heb een eigen mening. Maar bedenk je dat een hoop van de pro-Pieten ook geen cm willen wijken. Hoe sta jij daarin?
hoezo losgeslagenquote:Op donderdag 13 november 2014 19:51 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind een ongeschminckte piet in ieder geval een veel betere oplossing dan volslagen debiele regenboogpieten. Laten we hopen dat deze actie ons die bespaard laat blijven.
ik hou het liefst een mengeling, incl traditionele pieten. Zeker op het Sinterklaasjournaal. Dat doet ook het meest recht aan de Pieten die je overal in het land tegenkomt, de komende jaren.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Vind ik ook een lelijke oplossing. Persoonlijk vind ik de roetpiet het beste. Of een volledig donkere piet zonder negroide kenmerken als compromis.
Soms heb je echter een zetje nodig. Het uiterlijk is eigenlijk niets aan veranderd immers. Behalve een bruine kleur, die in het verband van het bezwaar niet tegemoet komt aan de bezwaren.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zwarte piet veranderd al in de loop der tijd. En dat vind ik prima, lekker laten veranderen.
Maar dwing het niet af en ga geen feest voor kinderen lopen bederven met je demonstraties tegen zp.
Gewoon het feest op natuurlijke wijze laten veranderen en van onderuit ipv opgedrongen door een minderheid.
Het bezwaar is dat het een karikaturale neger is een persiflage op een etniciteit. Dus wanneer het in de huidige vorm gebeurt, moet je dat niet doen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:02 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik hou het liefst een mengeling, incl traditionele pieten. Zeker op het Sinterklaasjournaal. Dat doet ook het meest recht aan de Pieten die je overal in het land tegenkomt, de komende jaren.
Oja, negroide Pieten mogen ook, want ook negroide mensen mogen Piet zijn.. Toch?
Ben ik bruin dan ?quote:Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Wauw...Ach, laat ook maar zitten, bruine medemens van me.
Jij wil toch geen imperialistische kolonisator zijn? Of een racist? Als dat niet inspelen op white guilt en politieke correctheid is dan weet ik het niet meer.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Kenju het volgende:
[..]
Was het maar het 'politiek correcte' die de boventoon zou voeren. Dan zou er tenminste op normale basis een discussie zijn, in plaats de activistische toon die er nu is.
In minder dan 2% van de gemeentes zijn er andere pieten dan de traditionele piet. En in alle gemeentes in Nederland is zwarte piet in de meerderheid. Ik snap niet waar jij het beeld vandaan haalt dat in heel Nederland pieten met een andere kleur voorkomen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:02 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik hou het liefst een mengeling, incl traditionele pieten. Zeker op het Sinterklaasjournaal. Dat doet ook het meest recht aan de Pieten die je overal in het land tegenkomt, de komende jaren.
Oja, negroide Pieten mogen ook, want ook negroide mensen mogen Piet zijn.. Toch?
Interesse in een gratis bootreis?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij mag van mij zwart zijn ja en blank, getint etc. Wat vind jij?
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Interesse in een gratis bootreis?
klopt...quote:Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef Webschip het volgende:
Als die malloten straks hun zin hebben met Zwarte Piet, dan beginnen ze vast te zeuren over het feit dat Sinterklaas blank is en dat die zwart moet worden.
Ik weet niet waar je het over hebt en hoe je het verband legt tussen die zaken. Ik wil niet zwarte mensen beledigen, en naar mijn idee gebeurt dat wanneer je met een dergelijk uiterlijk komt. Het moeten negers voorstellen, en jezelf verkleden op die manier is denigrerend.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:04 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij wil toch geen imperialistische kolonisator zijn? Of een racist? Als dat niet inspelen op white guilt en politieke correctheid is dan weet ik het niet meer.
Er zal altijd wel iemand gekwetst zijn, al is ie pimpelpaars.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij mag van mij zwart zijn ja en blank, getint etc. Wat vind jij?
Mijn overgrootvader vervoerde ook een hoop huilende negers naar andere landen en ik probeer de familie traditie van vrijgevigheid weer op te pakken.quote:
ahhh je speelt lullig slavenhandelaartje ?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Mijn overgrootvader vervoerde ook een hoop huilende negers naar andere landen en ik probeer de familie traditie van vrijgevigheid weer op te pakken.
Nogmaals: in Amsterdam hebben de pieten geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen nu dus ook nog pieten met roetvegen rond.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef Kenju het volgende:
[..]
Soms heb je echter een zetje nodig. Het uiterlijk is eigenlijk niets aan veranderd immers. Behalve een bruine kleur, die in het verband van het bezwaar niet tegemoet komt aan de bezwaren.
Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar andere mensen. Ik ben benieuwd wat eerder komt. De derde wereld oorlog, of de dag dat mensen zo weinig te doen hebben dat iedereen de hele dag beledigd kan zijn.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt en hoe je het verband legt tussen die zaken. Ik wil niet zwarte mensen beledigen, en naar mijn idee gebeurt dat wanneer je met een dergelijk uiterlijk komt. Het moeten negers voorstellen, en jezelf verkleden op die manier is denigrerend.
Ik de meeste gemeenten is het niet zo. De Amsterdamse situatie vind ik prima, en mensen die nog steeds demonstreren zeuren gewoon.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: in Amsterdam hebben de pieten geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen nu dus ook nog pieten met roetvegen rond.
Hoe kan je nu beweren dat er aan hun uiterlijk niets is veranderd?
Als ze een punt hebben mogen ze dat kunnen maken en kun je discussiëren op basis van argumenten. Hopelijk hebben we bij een volgende discussie ervan geleerd dat een discussie als deze helemaal niet hoeft te verzuren. Maar waarschijnlijk niet.quote:Als ze dat ook gelukt is dan komt het volgende 'racistische' ding dat ze weg willen hebben.
Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar alleen jezelf, tenzij het ook je bedoeling is. Verder vind ik het wel wat anders wanneer iemand iets wil doen dat hij of zij in het belang vind van zijn etniciteit, of iemand voor wie het minder belangrijk zou moeten zijn op basis van 'Ies Cultuur' zich verlaagd tot het meest gare gedrag terwijl een verandering voor hun eigenlijk niet van effect zou zijn.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar andere mensen. Ik ben benieuwd wat eerder komt. De derde wereld oorlog, of de dag dat mensen zo weinig te doen hebben dat iedereen de hele dag beledigd kan zijn.
hier zijn ze ook zwart. In Amsterdam is een kwart roet. Op tv en in de krant zie je ook vanalles. Mijn kinderen zien ook niet alleen volledig zwarte pieten, al zijn dat wel de enige echte pieten in hun ogen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In minder dan 2% van de gemeentes zijn er andere pieten dan de traditionele piet. En in alle gemeentes in Nederland is zwarte piet in de meerderheid. Ik snap niet waar jij het beeld vandaan haalt dat in heel Nederland pieten met een andere kleur voorkomen.
Of je moet alleen het Sinterklaasjournaal kijken, maar die is niet representatief voor de rest van Nederland.
Ik zie geen enkele reden om de zwarte kleur van zwarte piet aan te passen. Met de andere tegemoetkomingen kan ik me best in vinden.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef Kenju het volgende:
Maar wat vind jij van die Amsterdamse ZP?
Ik dacht aan de Nederlandse zeehelden die samen met de Britten een einde maakten aan de slavernij hoofdsteden van de wereld, maar jij moet het weer gooien op slavernij boten. Vuile racist.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhh je speelt lullig slavenhandelaartje ?
Dan zijn we het feitelijk een, zo lijkt het. Wat vind je van de mensen die roepen dat met het verdwijnen van die rode lippen en oorbellen een stukje Nederland dood is?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele reden om de zwarte kleur van zwarte piet aan te passen. Met de andere tegemoetkomingen kan ik me best in vinden.
En daar gaat het dus mis, dan maak je er een negroïde huidskleur van ipv roetzwart.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
een bruine ipv een zwarte kleur
Vind ik ook raar.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En daar gaat het dus mis, dan maak je er een negroïde huidskleur van ipv roetzwart.
Klopt... Maar die rode lippen zijn ook een verwijzing naar negers, net als die oorbellen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En daar gaat het dus mis, dan maak je er een negroïde huidskleur van ipv roetzwart.
Die zijn al achterhaald.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dan zijn we het feitelijk een, zo lijkt het. Wat vind je van de mensen die roepen dat met het verdwijnen van die rode lippen en oorbellen een stukje Nederland dood is?
Daarom gewoon zwarte piet weer pikzwart maken, dan ben je gelijk van al het gezeik af.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt... Maar die rode lippen zijn ook een verwijzing naar negers, net als die oorbellen.
Een beetje begrijpend lezenkwaliteiten zouden je hebben doen begrijpen dat ik met 'zielige negertjes' doel op hoe het politiek correcte volk hen ziet.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je het nodig zo kleinerend "zielige negertjes" te doen?
Weet je zeker dat het geen racisme ?
En wat vinden al die donkere mensen van jou kleinering? Interesseert jou ook niet ?
Je bent er immer er van overtuigd dat jij niet discrimineert ? Jij bent o zo politiek correct toh ?
Twee links naar onderzoekjes die indiceren dat het honderdduizenden donkere mensen in Nederland zijn, mogelijk zijn die niet zo happy zijn met ZP.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten eenvandaag onderzoek
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Maar ook al was het slechts 10.000 mensen. Nogal hufterig om die af te schilderen als beroepsslachtoffers of zeurpieten of racisten. Neem je eiguh eens de maat met die termen.
Zonder rode lippen en oorbellen? Vind je niet dat je dan een stukje Nederland af pakt? Zie bijv. het PVV-bericht?quote:Op donderdag 13 november 2014 20:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom gewoon zwarte piet weer pikzwart maken, dan ben je gelijk van al het gezeik af.
Politieke correctheid is een relatief begrip. Je zou net zo goed jouw gehechtheid aan zwarte piet en het hele normen en waardensysteem wat je daar uit haalt een vorm van politieke correctheid kunnen noemen, alleen zie jij dat niet zo, omdat het jouw eigen normen en waardensysteem is, dus je ziet je zelf liever als een "rebel" die strijdt tegen de politiek correcte "boeven". Terwijl jouw mening net zo goed een set van regels is die je door loopt te drammen.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:00 schreef Brum_brum het volgende:
Deze discussie is over 5 jaar voorbij en gewonnen door de politiek correcten. Niet omdat ze de meerderheid hebben overtuigt van hun onzin, maar omdat ons mooie Hilversum en Den Haag gevoelig zijn voor white guilt. De televisie zal doen alsof die laatste zeikers een beetje racistisch en gek zijn. Er zal ongetwijfeld een partij zijn die daarop gaat inspelen, maar dat zijn allemaal een beetje enge gekkies zoals de PVV. De andere partijen die kiezen liever voor de lieve vrede en gaan er maar vanuit dat Nederlanders meer geven om 5 euro extra per maand bij de nieuwe verkiezingen. Zo hebben de laffe honden weer een klein stukje Nederland weggegeven om maar pc te zijn. Ondertussen misvormen minderheden duizenden kinderen per jaar met toestemming van de overheid. Je zou denken dat dat erger is dan wat zwarte schmink, maar je moet begrijpen dat kritiek op achterlijke cultuur alleen mag als het gaat over de meerderheid. Volgend jaar is er weer een fout feest en ik ga als zwarte piet.
Dat zal me echt de reet roesten, hij hoort gewoon zwart te zijn, van mij part krijgen ze blauwe lippen en dragen ze diamanten knoopjes in de oren (of mag dat ook al weer niet, "blood diamonds" etc.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:30 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zonder rode lippen en oorbellen? Vind je niet dat je dan een stukje Nederland af pakt? Zie bijv. het PVV-bericht?
De drammers krijgen al van alles in de schoot geworpen, nog is het niet goed. Zwarte Piet moet verdwijnen, welkom in het land der ruggegraatlozen.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Roetpieten gaan ze in Amsterdam doen.Ook hebben ze geen oorringen meer of rode lippen. En verder zullen ze zich niet als knecht gedragen.
Toch gaan de tegenstanders van zwarte piet daartegen demonstreren omdat ze het niet ver genoeg vinden gaan. En uiteraard tijdens de feestelijke intocht aldaar.
Zoals wel vaker gezegd, de tegenstanders stoppen niet voordat piet helemaal verdwenen is. Een compromis of tussenoplossing is niet mogelijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)aasintocht~a3789669/
Keiharde bewijzen van het strafbare feit.quote:
ja, ik heb de discussie vorig jaar gevolgd. Maar wat mij betreft geldt nu dan eerder "jammer dan, geven en nemen". Dit jaar gewone zwarte pieten, oefenpieten, van alles wat. Nederland polderland.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef Kenju het volgende:
Het bezwaar is dat het een karikaturale neger is een persiflage op een etniciteit. Dus wanneer het in de huidige vorm gebeurt, moet je dat niet doen.
Zucht...quote:
Grappig. Ik heb vroeger altijd geleerd dat je een rebel was als je tegen de meerderheid inging. Overigens:quote:Op donderdag 13 november 2014 20:33 schreef Rurik het volgende:
[..]
Politieke correctheid is een relatief begrip. Je zou net zo goed jouw gehechtheid aan zwarte piet en het hele normen en waardensysteem wat je daar uit haalt een vorm van politieke correctheid kunnen noemen, alleen zie jij dat niet zo, omdat het jouw eigen normen en waardensysteem is, dus je ziet je zelf liever als een "rebel" die strijdt tegen de politiek correcte "boeven". Terwijl jouw mening net zo goed een set van regels is die je door loopt te drammen.
Ik ga daar recht tegenin. Maar ik ben toch politiek correct bezig volgens jou. Je hele post is gebouwd op een herdefiniëring van begrippen, maar ik ben de drammer hoor.quote:Politieke correctheid is een term voor voorzichtig taalgebruik over onderwerpen die politiek gevoelig liggen, om belediging (van met name minderheden) te voorkomen. Kwesties die bijvoorbeeld betrekking hebben op ras, geslacht, religie, seksuele geaardheid of handicap worden door middel van zelfcensuur gefilterd om niemand te benadelen.
Als ze mij aan de schandpaal zouden nagelen op facebook dan krijg ik waarschijnlijk een hele lading respect van mijn omgeving over me heen. Zo ook bij zo'n beetje ieder ander buiten Amsterdam. Hebben ze nou echt niet door hoe ver buiten de mainstream ze liggen?quote:
Alhoewel ik geen fan ben van de 'roetpiet' kan ik hiermee leven, als dat inhoudt dat Zwarte Piet daarmee zwart blijft.....maar dan ook nog het liefst gitzwart.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal juist goed bedacht. Piet wordt uiteindelijk zwart hoe vaker hij door de schoorsteen gaat, prima oplossing en zo is de discussie over racisme definitief de nek om gedraaid
Vandaag gekocht:quote:
Schandpaal?quote:
Nou ja, het klopt wel he. Mensen die tegen zwarte piet zijn moeten hun taalgebruik (of eigenlijk hun hele mening) aanpassen met jou in de buurt, want anders wordt je gelijk geprovoceerd en begin je gelijk te tieren. Dus de definiitie klopt nog steeds.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik ga daar recht tegenin. Maar ik ben toch politiek correct bezig volgens jou. Je hele post is gebouwd op een herdefiniëring van begrippen, maar ik ben de drammer hoor.
Een post waarin ik tier en aandring op zelfcensuur alsjeblieft.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:00 schreef Rurik het volgende:
[..]
Nou ja, het klopt wel he. Mensen die tegen zwarte piet zijn moeten hun taalgebruik (of eigenlijk hun hele mening) aanpassen met jou in de buurt, want anders wordt je gelijk geprovoceerd en begin je gelijk te tieren. Dus de definiitie klopt nog steeds.
Totaal doorgedraaid.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
Nog een citaatje dat heer Gario gisteren na het verlies bij de RVS op z'n facebook plaatste:
[ afbeelding ]
Hoe triest moet je wezen om bij zoveel misstanden hierom geweld te willen gaan gebruikenquote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
Nog een citaatje dat heer Gario gisteren na het verlies bij de RVS op z'n facebook plaatste:
[ afbeelding ]
Het is nu zelfs al een revolutie?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
[ afbeelding ]
Hij wordt een radicale terrorist dus, ik zie em straks al bij de intocht Zwarte Pieten afmatten en uitmaken voor racistenquote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
[ afbeelding ]
Met zulke teksten kun je hem moeilijk politiek correct noemen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe triest moet je wezen om bij zoveel misstanden hierom geweld te willen gaan gebruiken
Blijf het een naar mannetje vinden. Doet me denken aan zo'n verwend kind dat op het schoolplein altijd met het speelgoed wilde spelen dat al bezet was, en als hij z'n zin niet kreeg het speelgoed kapot maakte, want "als ik er niet mee mag spelen dan mag niemand hetquote:Op donderdag 13 november 2014 21:07 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/zeg_dan_niks.html
kijk de man eens in de ogen. Niks dan haat.
Hij wordt steeds gekker.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is ook niet politiek correct. Nee zeg, hij is een racist pur sang.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:09 schreef Rurik het volgende:
[..]
Met zulke teksten kun je hem moeilijk politiek correct noemen.
Dat lijkt wel de echte Sinterklaas (althans waar ik mee ben opgegroeidquote:
Jij bent wel de meest laffe debater van fok! Ik heb verloren en ben uitgeluld dus ga ik maar weer standpunten die mijn tegenstander nooit gezegd heeft verwerpen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:09 schreef Rurik het volgende:
[..]
Met zulke teksten kun je hem moeilijk politiek correct noemen.
Een speelgoedstofzuiger met een meisje die blij is, een jongen die scheikunde leert... Alle professionele slachtoffers verzamelen.quote:
Dat is gesteld vanuit het idee dat de meerderheid vaak zo voorzichtig is in zijn uitingen. Dus wat dat betreft is die definitie sowieso achterhaald. De nieuwe politiek correctheid is tegenwoordig juist om vooral bot en hard te zijn en niet de nuance te zoeken. Het jammere is dat aan de normen van juistheid (de originele definitie van 'correctheid') volledig voorbij wordt gegaan. Zo moet je over allochtonen vooral eerst roepen deze een probleem zijn, en vervolgens je punt maken. Begin je met een verhaal over dat de meeste groepen geen probleem zijn en dat je de werkelijk relevante variabelen binnen de probleemgroepen moet aanspreken (wat de enige weg naar een oplossing is voor feitelijk ieders probleem), wordt je al snel beticht van 'ontkennen' (zeer generale term tegenwoordig) of bagatelliseren, dat je je hoofd in het zand steekt, etc. etc.quote:Op donderdag 13 november 2014 20:51 schreef Brum_brum het volgende:
Ik ga daar recht tegenin. Maar ik ben toch politiek correct bezig volgens jou. Je hele post is gebouwd op een herdefiniëring van begrippen, maar ik ben de drammer hoor.
Toch opvallend dat er geen zwarte piet in te zien isquote:Op donderdag 13 november 2014 21:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een speelgoedstofzuiger met een meisje die blij is, een jongen die scheikunde leert... Alle professionele slachtoffers verzamelen.
En dit is dus zo'n complete herdefiniëring van een begrip.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:20 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat is gesteld vanuit het idee dat de meerderheid vaak zo voorzichtig is in zijn uitingen. Dus wat dat betreft is die definitie sowieso achterhaald. De nieuwe politiek correctheid is tegenwoordig juist om vooral bot en hard te zijn en niet de nuance te zoeken. Het jammere is dat aan de normen van juistheid (de originele definitie van 'correctheid') volledig voorbij wordt gegaan. Zo moet je over allochtonen vooral eerst roepen deze een probleem zijn, en vervolgens je punt maken. Begin je met een verhaal over dat de meeste groepen geen probleem zijn en dat je de werkelijk relevante variabelen binnen de probleemgroepen moet aanspreken (wat de enige weg naar een oplossing is voor feitelijk ieders probleem), wordt je al snel beticht van 'ontkennen' (zeer generale term tegenwoordig) of bagatelliseren, dat je je hoofd in het zand steekt, etc. etc.
Jij hebt net zo goed lange tenen.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:22 schreef UltraR het volgende:
[..]
En dit is dus zo'n complete herdefiniëring van een begrip.
Politieke correctheid is ontzettend voorzichtig om lange tenen heen dansen om toch maar vooral niemand te beledigen.
Kan jij honderd andere definities gaan verzinnen maar dat verandert het echt niet hoor.
Dit lijken me typische pieten die uit de staatsruif vreten.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
De anti-pieten slaan al langer oorlogstaal uit. Nu willen ze gewoon een stap verder gaan met aangiftes en het fotograferen van onschuldige moedertjes die een chocolade Zwarte Pietje kopen.
Wat doe je dan hier? Het is in ieder geval niet discussies voeren met mensen en blijkbaar maakt zwarte piet je ook niet uit. Wat is dan het doel van je continue aanwezigheid hier? Wachten op mensen die je een veer in de reet steken?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:25 schreef Rurik het volgende:
[..]
Jij hebt net zo goed lange tenen.Je laat je nogal provoceren.
Overigens zou het mij echt aan m'n reet roesten wat er met Zwarte Piet gebeurd.
Mij niet. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n Gario gelijk krijgtquote:Op donderdag 13 november 2014 21:25 schreef Rurik het volgende:
[..]
Jij hebt net zo goed lange tenen.Je laat je nogal provoceren.
Overigens zou het mij echt aan m'n reet roesten wat er met Zwarte Piet gebeurd.
"continue aanwezigheid" ... ik heb maar een handjevol posts geplaatst in dit topicquote:Op donderdag 13 november 2014 21:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier? Het is in ieder geval niet discussies voeren met mensen en blijkbaar maakt zwarte piet je ook niet uit. Wat is dan het doel van je continue aanwezigheid hier? Wachten op mensen die je een veer in de reet steken?
Je staat inderdaad niet tussen de veelpostpieten.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:29 schreef Rurik het volgende:
[..]
"continue aanwezigheid" ... ik heb maar een handjevol posts geplaatst in dit topic
Gefeliciteerd. Ondanks dat zwarte piet je niet uitmaakt neem je de tijd om spreektaal en politieke begrippen voor eigen gewin te herdefiniëren en zijn we al een halfuur bezig. Maar je bent niet 24/7 op dit forum dus gefeliciteerd, die moet ik je geven.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:29 schreef Rurik het volgende:
[..]
"continue aanwezigheid" ... ik heb maar een handjevol posts geplaatst in dit topic
Dit dus ja. Ik vind die piethaters zulke afschuwelijke mensen dat ik mijn hakken idd volledig in het zand heb gezet.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:36 schreef luxerobots het volgende:
Als de meerderheid het leuk had gevonden om Zwarte Piet te veranderen, of er andere personages/Pieten aan toe te voegen. Had ik er eigenlijk weinig bezwaar tegen gehad.
Het is dat de anti-pieten zulke oorlogstaal uitslaan, mensen beschuldigen van racisme, de slavernij erbij halen. Dat ik denk, deze mensen hebben er zo weinig van begrepen, laat het lekker bij het oude. Enkele jaren terug was het gezelliger.
Toen ik met mijn Hindoeïstische symbolen vakantie vierde in Israël werd ik ook agressief bejegend.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:47 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat die documentaire "zwart als roet" zendtijd krijgt op de publieke zender zegt alweer genoeg...
Ze leggen die Engelsen niets uit en laten racistische plaatjes zien, wat verwacht je dan
Waarom?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:54 schreef Webschip het volgende:
Witte pieten inzetten is natuurlijk belachelijk.
Nee, ze zijn allergisch voor water.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:59 schreef MorgenFreeman het volgende:
[..]
Waarom?
Zwarte Piet is niet altijd zwart hoor. Hij zal toch ook wel eens onder de douche stappen en al het roet van zich afspoelen?
Als de roetlaag maar dik genoeg is wast dat niet meer af... of wou je zeggen dat de meeste zwarte Pieten nauwelijks douchen en daarom al zwart zijn als ze aan land komen? Het Pietengezegde luidt dan ook: "once you go black you'll never go back"quote:Op donderdag 13 november 2014 21:59 schreef MorgenFreeman het volgende:
[..]
Waarom?
Zwarte Piet is niet altijd zwart hoor. Hij zal toch ook wel eens onder de douche stappen en al het roet van zich afspoelen?
quote:Op donderdag 13 november 2014 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Het Pietengezegde luidt dan ook: "once you go black you'll never go back"
De media is uit op sensatie. Niet alleen de publieke omroep maar ook alle kranten. Men weet dat artikelen of tv-items over kritiek op Zwarte Piet voor lezers/kijkers zorgt dus stookt men het vuurtje nog maar eens lekker op. Als items op tv en in kranten gebaseerd zouden zijn op de feitelijke mate van "discussie" dan zou je hier 0,0 iets over horen. Zwarte Piet staat reëel gezien namelijk niet ter discussie.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:47 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat die documentaire "zwart als roet" zendtijd krijgt op de publieke zender zegt alweer genoeg...
Ze leggen die Engelsen niets uit en laten racistische plaatjes zien, wat verwacht je dan
quote:Jan Salie is een personificatie van de trage 19e-eeuwse, Nederlandse geest zoals beschreven door Potgieter in zijn korte verhaal Jan, Jannetje en hun jongste kind (aanvankelijk gepubliceerd in De Gids, 1841).
In dit verhaal beschrijft Potgieter aan de hand van een allegorie de geschiedenis van de Nederlanden, waarbij de ouders (Jan en Jannetje) staan voor het verleden (de Nederlandse Gouden Eeuw), waarop hun kind Jan Salie een lamlendige invloed uitoefent tot het moment waarop de familie met Jan Salie breekt en het herstel van Nederland kan beginnen. [1]
Het verhaal bekritiseert de zwakke volksgeest (en indirect het gebrekkige culturele leven en de langzame Industriële Revolutie) in de 19e eeuw.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Salie
Schande !!!quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef UltraR het volgende:
Holy Crap...
De witte piet (hoofd bijzaken van gemeente gouda) in het Sinterklaasjournaal heet Jan Salie. Dat blijkt een karakter uit een oud Nederlands verhaal te zijn, en kijk waar dat verhaal over gaat. Echt te zieke provocatie voor liefhebbers van Zwarte Piet dit. Kan het bijna niet geloven:
Dit klopt dan wel weer als een bus, al is het behoorlijk ironisch.quote:
Dit kun je wel hopen inderdaad. Dan is ieder discussie klaar vanuit het antikamp dat het een karikatuur zou moeten zijn van een donkere medemens. Geef ze de kans het goed te maken. Hoe ervarener de piet, hoe zwarterquote:Op donderdag 13 november 2014 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal juist goed bedacht. Piet wordt uiteindelijk zwart hoe vaker hij door de schoorsteen gaat, prima oplossing en zo is de discussie over racisme definitief de nek om gedraaid
"Moriaantje zo zwart als roet."quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef MsMessy het volgende:
Wat ik niet snap is dat er over zwarte piet wordt gezegd dat hij een Moors uiterlijk zou hebben? Heeft iemand al eens bedacht wie de Moren eigenlijk waren?
En dan gekeken naar het land van herkomst van Sinterklaas voor hij in Spanje terecht kwam. Begin me toch af te vragen hoe het hele feest er nou daadwerkelijk uit zou moeten zien?
Personificatie van onverschilligheid eerder.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jan Salie is toch juist de personificatie van onzinnigheden?
quote:
Totaal de weg kwijt.. Totale debiel die vent. Zal je aanstichter maar zijn van de discussie. Mafklapper.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
[ afbeelding ]
De oorspronkelijke Sinterklaas:quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef MsMessy het volgende:
Wat ik niet snap is dat er over zwarte piet wordt gezegd dat hij een Moors uiterlijk zou hebben? Heeft iemand al eens bedacht wie de Moren eigenlijk waren?
En dan gekeken naar het land van herkomst van Sinterklaas voor hij in Spanje terecht kwam. Begin me toch af te vragen hoe het hele feest er nou daadwerkelijk uit zou moeten zien?
Vraag voor de gein aan de Italiaanse kustwacht hun mening over Afrikanen die uit boten springenquote:Op donderdag 13 november 2014 22:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit kun je wel hopen inderdaad. Dan is ieder discussie klaar vanuit het antikamp dat het een karikatuur zou moeten zijn van een donkere medemens. Geef ze de kans het goed te maken. Hoe ervarener de piet, hoe zwarter![]()
Maar he, nu alle zwarte pieten in het water zijn gesprongen, wordt dat ook niet als racistisch opgevangen en als een herinnering aan de slaventijd? Op de reis van afrika werden namelijk alle zieke en bange tot slaafgemaakte medemensen ook van boord geflikkerd.
Dan willen ze aangeven dat het een heftig belangrijke discussie is?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Personificatie van onverschilligheid eerder.
Bedankt dat je dat alvast voor me invult..quote:Op donderdag 13 november 2014 22:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Totaal de weg kwijt.. Totale debiel die vent. Zal je aanstichter maar zijn van de discussie. Mafklapper.
Maar zal wel goed gepraat worden hier door de bluesdudes, Xa1pts, -99.999s en gramulanions van deze wereld. Hoe ziek dat dan weer is natuurlijk.
Wat is er "totaal de weg kwijt " ?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:35 schreef Red_85 het volgende:
Totaal de weg kwijt.. Totale debiel die vent. Zal je aanstichter maar zijn van de discussie. Mafklapper.
Maar zal wel goed gepraat worden hier door de bluesdudes,
Ja oké, maar waar kwam de naam Moren vandaan? Welk volk waren zij? En zij waren toch geen slaven dacht ik?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:33 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
"Moriaantje zo zwart als roet."
Dus jij zegt dat we eigenlijk Odin, met zijn zes zonen voor z'n wagentje gespannen, kunnen verwachten?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:36 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
De oorspronkelijke Sinterklaas:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wodan
Tradities zoals Hallal?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Satijn het volgende:
Alle zeurpieten zouden meer moeten kijken naar hoe het leven nu is, i.p.v. het verleden van de slavernij erbij te halen. Anders kunnen we ook alle verwijzingen in musea, moppenboekjes (domme blondjes) en oorlog wel afschaffen.
En wat te denken zoals andere tradities zoals Hallal of besnijdenis?
In Nederland houden we ons meer bezig met fictie en gevoel, dan keiharde fysieke pijn of onderdrukking.
Als dit kinderfeest alleen zou bestaan uit personen met een witte huidskleur, zou dit geen goede weergave zijn van de nederlandse bevolking.
Het is ook gewoon nooit goed!
Nee, waren geen slaven, was gewoon een groep machtsbeluste Noord-Afrikanen die een paar decennia Spanje en Portugal hebben proberen uit te moorden en te annexeren.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja oké, maar waar kwam de naam Moren vandaan? Welk volk waren zij? En zij waren toch geen slaven dacht ik?
Geen idee wat ze ermee willen aangeven.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan willen ze aangeven dat het een heftig belangrijke discussie is?![]()
![]()
ja.. dat is je bedoeling toch ?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Red_85 het volgende:
Ach gossie, voelen jullie je aangesproken?
Geen idee wie het is maar op facebook is ene Jan Salie anti piet en bevriend met QG......quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef UltraR het volgende:
Holy Crap...
De witte piet (hoofd bijzaken van gemeente gouda) in het Sinterklaasjournaal heet Jan Salie. Dat blijkt een karakter uit een oud Nederlands verhaal te zijn, en kijk waar dat verhaal over gaat. Echt te zieke provocatie voor liefhebbers van Zwarte Piet dit. Kan het bijna niet geloven:
[..]![]()
![]()
Gast... je blijft verbazen.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.. dat is je bedoeling toch ?
maar leg eens uit.
wat is er zo erg aan die quote van Kennedy ? waarom is Gario totaal de weg kwijt met Kennedy citeren
en waarom moet ik dat goedpraten van jou
Exact. Alleen daar ligt nu net de crux. Dat kunnen/willen ze niet loslaten. Maar blijven janken dat het hun herinnerd aan de slavernij tijd terwijl zij het niet hebben meegemaakt en maar blijven huilen over excuses en de daarbij behorende schadevergoedingen. Nota bene om er zelf beter van te worden over de dode ruggen van hun voorouders.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Satijn het volgende:
Alle zeurpieten zouden meer moeten kijken naar hoe het nu is, i.p.v. het verleden van de slavernij erbij te halen. Anders kunnen we ook alle verwijzingen in musea, moppenboekjes (domme blondjes) en oorlog wel afschaffen.
xDquote:Op donderdag 13 november 2014 22:50 schreef stinkie het volgende:
Oorspronkelijk in POL geplaatst maar het moest hier. Hoewel ik het daar niet mee eens ben want het is geen nieuws maar een politiek punt. Anyway:
Hoewe ik heb geprobeerd me onthouden van een mening en alle discussies te negeren ontkom ik er toch niet aan. En plots heb je het.
Want wat is nu eigenlijk de reden dat we dit jaar witte pieten hebben?
Heel simpel. Er zijn mensen die de 'zwarten' niet willen in Nederland. Dus moeten ze wit worden. En als dat geen racisme is, weet ik het ook niet meer.
Wat is er mis met dat citaat ?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Gast... je blijft verbazen.
Jij snapt niet wat er mis is wanneer Gario een citaat plaatst over gewelddadige revolutie
Lees die quote eens. Zonder selectief te zijn. Hij gaat desnoods over tot geweld, dat is wat hij daarmee zegt. Ziekeling. Dat kun je toch ook wel lezen? Waarom moet ik dat voor je uitkauwen en kotsen in je bek zodat je het direct kunt doorslikken?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.. dat is je bedoeling toch ?
maar leg eens uit.
wat is er zo erg aan die quote van Kennedy ? waarom is Gario totaal de weg kwijt met Kennedy citeren
en waarom moet ik dat goedpraten van jou
Ja hoor jongen, ga jij daar maar lekker zelf eens hard over nadenken.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat citaat ?
Waarom is dat een bewijs dat hij 'totaal de weg kwijt is' .
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst met wat zwarte schmink? Mijn hemel wat een feestje gaat dit worden als we overal zout op gaan leggen zeg.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, waren geen slaven, was gewoon een groep machtsbeluste Noord-Afrikanen die een paar decennia Spanje en Portugal hebben proberen uit te moorden en te annexeren.
quote:Op donderdag 13 november 2014 22:53 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk Germaanse God en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst. met wat zwarte schmink?
Klopt, Quinsy heeft al 7 jaar een uitkering.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit lijken me typische pieten die uit de staatsruif vreten.
dit is slap van jou..... je beweert iets.. vaagjes... je beschuldigt mij van goedpratenquote:Op donderdag 13 november 2014 22:52 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja hoor jongen, ga jij daar maar lekker zelf eens hard over nadenken.
Ook gezien, prima stukje!quote:Op donderdag 13 november 2014 23:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Goed stukje net bij Pownews met twee zwarte pieten naar de Bijlmer.
Iedereen blij doen en geen enkel donkere medemens had moeite met zwarte piet.
In tegendeel ze willen allemaal dat hij blijft.
Om vervolgens snel zijn excuus aan te bieden.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ook gezien, prima stukje!
Alleen jammer dat er weer iemand moest roepen: ''De Duitsers hadden jullie moeten afmaken in de tweede wereldoorlog''
-_- Nederland zou, als de Duitsers hadden gewonnen, opgegaan zijn in het Groot-Duitse Rijk met voor de Nederlander eenzelfde status als de raszuivere Duitser. De enigen die dan massaal zouden zijn afgeslacht waren de joden, andersgekleurden (alles wat "non-Arisch" was), gehandicapten en zigeuners. De Nederlander was zelfs 'lid' van het Herrenvolk.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ook gezien, prima stukje!
Alleen jammer dat er weer iemand moest roepen: ''De Duitsers hadden jullie moeten afmaken in de tweede wereldoorlog''
Ontopic. Hitler was ook sterk tegen Zwarte Piet.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:25 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
-_- Nederland zou, als de Duitsers hadden gewonnen, opgegaan zijn in het Groot-Duitse Rijk met voor de Nederlander eenzelfde status als de raszuivere Duitser. De enigen die dan massaal zouden zijn afgeslacht waren de joden, andersgekleurden (alles wat "non-Arisch" was), gehandicapten en zigeuners. De Nederlander was zelfs 'lid' van het Hernvolk.
Er was toch een tijd geleden ook zo'n Marokkaans meisje die boos was op de Nederlanders en zich toen openlijk op Twitter afvroeg waarom Hitler zijn klusje niet had kunnen afmaken? Ze zouden eens moeten weten... Dan woonde geen enkele non-blanke binnen de landsgrenzen van continentaal Europa. Terug naar de geschiedenisles met dit soort dwazen gaarne.
Dus anti-Zwarte Pieten zijn eigenlijk stiekem... nationaalsocialisten?quote:Op donderdag 13 november 2014 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ontopic. Hitler was ook sterk tegen Zwarte Piet.
quote:Op donderdag 13 november 2014 23:37 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dus anti-Zwarte Pieten zijn eigenlijk stiekem... nationaalsocialisten?Nu beginnen we wel een beetje het beredeneringsniveau van Quincy Gario te naderen.
quote:Milquet: ‘Waarom geen groene of blauwe Obama?’
Posted on 25 maart 2014 door Gerard De Rover
U.S. President Obama delivers speech in Mexico CityDe Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of de komst van Barack Obama racistisch is. Vermoedelijk komt daarom morgen een blauwe of groene Obama naar ons land.
De Amerikaanse president Barack Obama is opvallend zwart, heeft kroes haar en volle lippen. Daarmee schendt hij de wet op stereotypering van anderskleurigen, en is zijn blijde intrede in Brussel mogelijk om een racistisch getint bezoek.
Federale minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet wil de VN-waarnemers die morgen naar Brussel afzakken alvast geruststellen: ‘Het is helemaal niet zo dat Barack Obama een racistisch figuur is. Voor ons hoeft hij niet zwart te zijn om dit bezoek te laten slagen. Daarom wil ik aan de organisatoren vragen of ze ook een groene en een blauwe Obama naar Brussel willen laten komen.’
TV Olen
Dat wordt vaak gezegd maar dat klopt ook nietquote:Op donderdag 13 november 2014 22:53 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst met wat zwarte schmink? Mijn hemel wat een feestje gaat dit worden als we overal zout op gaan leggen zeg.
Straks moet de Efteling ook nog gesloten worden omdat sprookjes toch echt niet meer kunnen in de huidige maatschappij.
In diverse uithoeken van Europa en zelfs in Iran zijn er soortgelijke feesten als het Nederlandse Sinterklaasfeest te vinden. Sinterklaas is in de christelijke traditie een bisschop geworden. In Nederland is het feest exotisch geworden, met een Sint die in Spanje woont, samen met zijn Moorse knecht.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:00 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd maar dat klopt ook nietSint Nicolaas is geboren in Myra toen het nog Grieks was hetgeen pas een paar honderd jaar later veranderde toen het ingenomen werd door de Ottomanen. En de Zwarte Pieten zijn qua uiterlijk oorspronkelijk soldaten van Wodan's dodenleger uit de Wilde Jacht (in zijn meest primitieve vorm dus - zwartgeschminkt) terwijl ze juist inhuidelijk kenmerken met Huginn en Muninn (Wodan's raven) delen.
Waarom kan het paard van Sinterklaas bijvoorbeeld over daken wandelen? Wodan/Odin's paard, Sleipnir, was een achtbenig paard die door de lucht kon vliegen. Waarom geeft Sinterklaas chocoladeletters? Wodan/Odin schonk de mensheid het geschrift in de vorm van de heilige Runen. En zo zijn er nog een boel overeenkomsten.
Natuurlijk is dit door de vele eeuwen heen langzaamaan veranderd in het Sinterklaasfeest wat we vandaag de dag kennen en is het feest zwaar beïnvloed door het christendom.
Even extra inwrijvenquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuke poppetjes hebben we trouwens links naast onze naam gekregen. Een sint als we online zijn en een zwarte piet met grote rode lippen voor diegene die offline zijn.
Bedankt Danny en Yvonne
Bij mij is het een zooitje. Alles wat er nieuw bijkomt is nog gewoon met de oude logo's, zoals bij jouw reactie.quote:
Ja inderdaad en in essentie is het oorspronkelijk gewoon een viering van het leven en de dood, het licht en de duisternis in de donkerste periode van het jaarquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In diverse uithoeken van Europa en zelfs in Iran zijn er soortgelijke feesten als het Nederlandse Sinterklaasfeest te vinden. Sinterklaas is in de christelijke traditie een bisschop geworden. In Nederland is het feest exotisch geworden, met een Sint die in Spanje woont, samen met zijn Moorse knecht.
Bij mij ook. Daarom ben ik voortdurend aan het F5-en.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij mij is het een zooitje, alles wat er nieuw bijkomt is nog gewoon met de oude logo's, zoals bij jouw reactie.
Ik denk ook wel ouder dan het christendom.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad en in essentie is het oorspronkelijk gewoon een viering van het leven en de dood, het licht en de duisternis in de donkerste periode van het jaar![]()
En dat is nog een reden waarom ik het Sinterklaasfeest wil behouden; we hebben hier te maken met een paneuropese traditie die in vele delen van Europa uitgestorven is en qua oorsprong zelfs ouder is dan de islam.
Daarom wil ik die documentaire Zwartgemaakt ook graag zien, die gaat in op zulke stofquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja inderdaad en in essentie is het oorspronkelijk gewoon een viering van het leven en de dood, het licht en de duisternis in de donkerste periode van het jaar![]()
En dat is nog een reden waarom ik het Sinterklaasfeest wil behouden; we hebben hier te maken met een paneuropese, pre-christelijke traditie die in vele delen van Europa uitgestorven is en qua oorsprong zelfs ouder is dan de islam.
Al doet heel Nederland zwarte piet in de ban, dan nog blijft FOK! aan hem vasthouden. Dit is niet het 1e en zeker niet het laatste jaar dat we banners en andere dingen met zwarte piet hebben.quote:
Eerlijk gezegd best triest.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al doet heel Nederland zwarte piet in de ban, dan nog blijft FOK! aan hem vasthouden. Dit is niet het 1e en zeker niet het laatste jaar dat we banners en andere dingen met zwarte piet hebben.
Kan me nog herinneren dat er vorig jaar een anti-piet op FOK! 'voor straf ' maandenlang een zwarte pieten UI moest hebben.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook wel ouder dan het christendom.
Net zo als dat Kees22 of wat voor nummer dan ook, al sinds het WK als enige user een oranje naam heeft op fok!.quote:
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.quote:
Feel good filmpje.quote:
Iemand dwingen een Zwarte Piet-UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.
Dan neem je wel het risico om een jaar lang een UI te moeten dragen van een zeurpietquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Triest als in? Fok! is gewoon een privé initiatief met een open aanmeldbeleid, maar dat houdt ook in dat ze hun eigen regels hebben en mocht je het daar niet mee eens zijn dan is het hun goed recht om daar stappen tegen te ondernemen.
Hitler probeerde dan ook op subtiele wijze witte pieten in te voeren, zoals blijkt uit onderstaande cartoon.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ontopic. Hitler was ook sterk tegen Zwarte Piet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plus het zou de discussie zoveel goeddoen. Er wordt nu gedaan alsof het zo'n kansloos feestje is wat bijna halsoverkop in elkaar geflanst zou zijn de afgelopen 150 jaar terwijl de traditie eigenlijk zoveel mooier en interessanter is als je naar het grotere geheel kijkt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom wil ik die documentaire Zwartgemaakt ook graag zien, die gaat in op zulke stof
Triest als in dat je het zo kenbaar moet maken wat je denkt en klaarblijkelijk dat gedachtegoed ook probeert te forceren bij sommige van je gebruikers.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige sneue, ben ik het volkomen mee eens. Maar ook dat is het goed recht van de eigenarenquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand dwingen een Zwarte Piet UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hitler probeerde dan ook op subtiele wijze witte pieten in te voeren, zoals blijkt uit onderstaande cartoon.
[ afbeelding ]Wtf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 13 november 2014 22:53 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk Germaanse God en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst, met wat zwarte schmink? die eigenlijk raven moeten voorstellen.
Goede humor.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al doet heel Nederland zwarte piet in de ban, dan nog blijft FOK! aan hem vasthouden. Dit is niet het 1e en zeker niet het laatste jaar dat we banners en andere dingen met zwarte piet hebben.
Kan me nog herinneren dat er vorig jaar een anti-piet op FOK! 'voor straf ' maandenlang een zwarte pieten UI moest hebben.
Je hebt er alsnog zelf voor gekozen je op dit forum zonder enige verplichting. Dat jouw normen & waarden niet gelijk zijn aan die van Fok! is dan maar iets wat je hebt te accepteren. Er wordt soms wel lacherig over gedaan, maar deze site is gewoon simpelweg geen democratiequote:Op vrijdag 14 november 2014 00:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Triest als in dat je het zo kenbaar moet maken wat je denkt en klaarblijkelijk dat gedachtegoed ook probeert te forceren bij sommige van je gebruikers.
Snap ik ook wel, maar je mag het toch triest vinden?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je hebt er alsnog zelf voor gekozen je op dit forum zonder enige verplichting. Dat jouw normen & waarden niet gelijk zijn aan die van Fok! is dan maar iets wat je hebt te accepteren. Er wordt soms wel lacherig over gedaan, maar deze site is gewoon simpelweg geen democratie
Iemand pesten is idd echt heel grappig. Vooral als die ander niets terug kan doen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Net zo als dat Kees22 of wat voor nummer dan ook, al sinds het WK als enige user een oranje naam heeft op fok!.
Omdat hij herhaaldelijk aangaf niets om oranje te geven![]()
Wie was de lul?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand dwingen een Zwarte Piet UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.
Geef het op, mensen die lid zijn van de gedachtepolitie begrijpen het niet dat mensen die op een bepaald vlak anders denken dat graag uiten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je hebt er alsnog zelf voor gekozen je op dit forum zonder enige verplichting. Dat jouw normen & waarden niet gelijk zijn aan die van Fok! is dan maar iets wat je hebt te accepteren. Er wordt soms wel lacherig over gedaan, maar deze site is gewoon simpelweg geen democratie
Heb je het nou over het forceren van het dragen van een UI terwijl je er tegen bent?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geef het op, mensen die lid zijn van de gedachtepolitie begrijpen het niet dat mensen die op een bepaald vlak anders denken dat graag uiten.
Het is goede humor. Als het je niet bevalt dan blijf je toch weg?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg lullig toen ze een Duitse vlag in je UI shopten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iemand pesten is idd echt heel grappig. Vooral als die ander niets terug kan doen.
Ik had het meer over het andere maar ook daar moet je de lol van kunnen inzien. Het is nu niet dat het een probleem is. Iedereen hier weet dat het een practical joke is.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Heb je het nou over het forceren van het dragen van een UI terwijl je er tegen bent?
Goede humor nog wel, ik vind het schoolpleinniveau maar goed.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is goede humor. Als het je niet bevalt dan blijf je toch weg?
Dat dus, het is gewoon een practical joke en hij kan er zelf mee lachen omdat hij wel aan zelfrelativering - de basis van humor - doet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Net zo als dat Kees22 of wat voor nummer dan ook, al sinds het WK als enige user een oranje naam heeft op fok!.
Omdat hij herhaaldelijk aangaf niets om oranje te geven![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goede humor.![]()
Ik wil er ook een!
Deze user dus. Hij is nog steeds oranjequote:
het is gewoon niet grappigquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had het meer over het andere maar ook daar moet je de lol van kunnen inzien. Het is nu niet dat het een probleem is. Iedereen hier weet dat het een practical joke is.
Ben er nog steeds voor in therapie. De problematiek van internetpesten wordt zwaar onderschat.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:28 schreef Mani89 het volgende:
Ik vond het ook erg lullig toen ze een Duitse vlag in je UI shopten.
Datzelfde geldt voor Monty Python.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Goede humor nog wel, ik vind het schoolpleinniveau maar goed.
Tuurlijk mag jij het triest vinden, het is ook wel wat kinderachtig natuurlijk. Maar is ook een teken dat de crew weet wat er op het forum speeltquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar je mag het toch triest vinden?
Pesten, gastquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iemand pesten is idd echt heel grappig. Vooral als die ander niets terug kan doen.
lekker boeiend, opleiding zegt niksquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Monty Python.
Deze heren waren trouwens wel opgeleid door de beste universiteiten van Engeland.
Wel als het Cambridge of Oxford is.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
lekker boeiend, opleiding zegt niks
Ik ging er van uit dat hij een grapje maakte.quote:
Ook niet, dat wordt gerund door maffiapiloten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wel als het Cambridge of Oxford is.
Kingstown is altijd bloedserieus.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat hij een grapje maakte.
Het heeft op de frontpage van geenstijl gestaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wut? Ze zitten na een dag al op de helft![]()
Kan iemand van de frontpage deze crowdfunding morgen niet nog eens extra in het zonnetje kunnen zetten?
Ik had em al in de OP geplaatstquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wut? Ze zitten na een dag al op de helft![]()
Kan iemand van de frontpage deze crowdfunding morgen niet nog eens extra in het zonnetje kunnen zetten?
Ja, maar des te meer aandacht dit initiatief krijgt, des te sneller de documentaire voltooid en uitgezonden kan wordenquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het heeft op de frontpage van geenstijl gestaan.
Ik heb de OP van dit deel nog niet gezien. Wat is er mis mee?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Degene die straks deeltje nummer 50 opent, daar verwacht ik wel een feestelijke OP van.
Pakjesboot en alquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Degene die straks deeltje nummer 50 opent, daar verwacht ik wel een feestelijke OP van.
En wat leuke foto's van de rechtszaak.quote:
Ik lees dit nu. Wat waanzinnig triestquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe durven ze?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:44 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik lees dit nu. Wat waanzinnig triest. Stelletje autisten met hun tradities.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dus, het is gewoon een practical joke en hij kan er zelf mee lachen omdat hij wel aan zelfrelativering - de basis van humor - doet.
Hiermee ben ik het wel eens. Kennelijk voelen mensen zich echt gekwetst als ze aangesproken worden op de kleur van hun huid. Het is niet gepast hen dan vanuit een machtspositie te gaan pesten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand dwingen een Zwarte Piet-UI te laten nemen, als het tenminste waar is, slaat het toch nergens op.
Nee feestelijk, die zure kop van Sunny en de verontwaardigde Quinsy hoef ik niet te zienquote:Op vrijdag 14 november 2014 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat leuke foto's van de rechtszaak.
Ik zat vanochtend even op de Pietitie-Facebook, had er nooit echt op gekeken. Er zijn zelfs ouders die hun kinderen thuishouden als de school ook maar één Piet die niet zwart met oorbellen, pruik en rode lippen isquote:
Bedenk wel dat die jaarlijkse banner die er standaard een paar maanden opstaat er komt ipv de gewone reclamebanner.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:44 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik lees dit nu. Wat waanzinnig triest. Stelletje autisten met hun tradities.
Ze hebben verloren, dat maakt het feestelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee feestelijk, die zure kop van Sunny en de verontwaardigde Quinsy hoef ik niet te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |