Tradities zoals Hallal?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Satijn het volgende:
Alle zeurpieten zouden meer moeten kijken naar hoe het leven nu is, i.p.v. het verleden van de slavernij erbij te halen. Anders kunnen we ook alle verwijzingen in musea, moppenboekjes (domme blondjes) en oorlog wel afschaffen.
En wat te denken zoals andere tradities zoals Hallal of besnijdenis?
In Nederland houden we ons meer bezig met fictie en gevoel, dan keiharde fysieke pijn of onderdrukking.
Als dit kinderfeest alleen zou bestaan uit personen met een witte huidskleur, zou dit geen goede weergave zijn van de nederlandse bevolking.
Het is ook gewoon nooit goed!
Nee, waren geen slaven, was gewoon een groep machtsbeluste Noord-Afrikanen die een paar decennia Spanje en Portugal hebben proberen uit te moorden en te annexeren.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja oké, maar waar kwam de naam Moren vandaan? Welk volk waren zij? En zij waren toch geen slaven dacht ik?
Geen idee wat ze ermee willen aangeven.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan willen ze aangeven dat het een heftig belangrijke discussie is?![]()
![]()
ja.. dat is je bedoeling toch ?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Red_85 het volgende:
Ach gossie, voelen jullie je aangesproken?
Geen idee wie het is maar op facebook is ene Jan Salie anti piet en bevriend met QG......quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef UltraR het volgende:
Holy Crap...
De witte piet (hoofd bijzaken van gemeente gouda) in het Sinterklaasjournaal heet Jan Salie. Dat blijkt een karakter uit een oud Nederlands verhaal te zijn, en kijk waar dat verhaal over gaat. Echt te zieke provocatie voor liefhebbers van Zwarte Piet dit. Kan het bijna niet geloven:
[..]![]()
![]()
Gast... je blijft verbazen.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.. dat is je bedoeling toch ?
maar leg eens uit.
wat is er zo erg aan die quote van Kennedy ? waarom is Gario totaal de weg kwijt met Kennedy citeren
en waarom moet ik dat goedpraten van jou
Exact. Alleen daar ligt nu net de crux. Dat kunnen/willen ze niet loslaten. Maar blijven janken dat het hun herinnerd aan de slavernij tijd terwijl zij het niet hebben meegemaakt en maar blijven huilen over excuses en de daarbij behorende schadevergoedingen. Nota bene om er zelf beter van te worden over de dode ruggen van hun voorouders.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:42 schreef Satijn het volgende:
Alle zeurpieten zouden meer moeten kijken naar hoe het nu is, i.p.v. het verleden van de slavernij erbij te halen. Anders kunnen we ook alle verwijzingen in musea, moppenboekjes (domme blondjes) en oorlog wel afschaffen.
xDquote:Op donderdag 13 november 2014 22:50 schreef stinkie het volgende:
Oorspronkelijk in POL geplaatst maar het moest hier. Hoewel ik het daar niet mee eens ben want het is geen nieuws maar een politiek punt. Anyway:
Hoewe ik heb geprobeerd me onthouden van een mening en alle discussies te negeren ontkom ik er toch niet aan. En plots heb je het.
Want wat is nu eigenlijk de reden dat we dit jaar witte pieten hebben?
Heel simpel. Er zijn mensen die de 'zwarten' niet willen in Nederland. Dus moeten ze wit worden. En als dat geen racisme is, weet ik het ook niet meer.
Wat is er mis met dat citaat ?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Gast... je blijft verbazen.
Jij snapt niet wat er mis is wanneer Gario een citaat plaatst over gewelddadige revolutie
Lees die quote eens. Zonder selectief te zijn. Hij gaat desnoods over tot geweld, dat is wat hij daarmee zegt. Ziekeling. Dat kun je toch ook wel lezen? Waarom moet ik dat voor je uitkauwen en kotsen in je bek zodat je het direct kunt doorslikken?quote:Op donderdag 13 november 2014 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.. dat is je bedoeling toch ?
maar leg eens uit.
wat is er zo erg aan die quote van Kennedy ? waarom is Gario totaal de weg kwijt met Kennedy citeren
en waarom moet ik dat goedpraten van jou
Ja hoor jongen, ga jij daar maar lekker zelf eens hard over nadenken.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat citaat ?
Waarom is dat een bewijs dat hij 'totaal de weg kwijt is' .
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst met wat zwarte schmink? Mijn hemel wat een feestje gaat dit worden als we overal zout op gaan leggen zeg.quote:Op donderdag 13 november 2014 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, waren geen slaven, was gewoon een groep machtsbeluste Noord-Afrikanen die een paar decennia Spanje en Portugal hebben proberen uit te moorden en te annexeren.
quote:Op donderdag 13 november 2014 22:53 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Goed. Dus de Sint is eigenlijk een katholieke Turk Germaanse God en zijn hulpjes een krijgersvolk van moslims van Noord-Afrikaanse afkomst. met wat zwarte schmink?
Klopt, Quinsy heeft al 7 jaar een uitkering.quote:Op donderdag 13 november 2014 21:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit lijken me typische pieten die uit de staatsruif vreten.
dit is slap van jou..... je beweert iets.. vaagjes... je beschuldigt mij van goedpratenquote:Op donderdag 13 november 2014 22:52 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja hoor jongen, ga jij daar maar lekker zelf eens hard over nadenken.
Ook gezien, prima stukje!quote:Op donderdag 13 november 2014 23:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Goed stukje net bij Pownews met twee zwarte pieten naar de Bijlmer.
Iedereen blij doen en geen enkel donkere medemens had moeite met zwarte piet.
In tegendeel ze willen allemaal dat hij blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |