abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146624034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:05 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Interesse in een gratis bootreis?
Wat bedoel je?
pi_146624066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef Webschip het volgende:
Als die malloten straks hun zin hebben met Zwarte Piet, dan beginnen ze vast te zeuren over het feit dat Sinterklaas blank is en dat die zwart moet worden. :')
klopt...
het wordt tijd dat die donkerder wordt.
Dat was de echte Sint Nicolaas.. Terug naar het fundament dus .

http://timerime.com/en/ev(...)cht+van+St+Nicolaas/
pi_146624081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:04 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jij wil toch geen imperialistische kolonisator zijn? Of een racist? Als dat niet inspelen op white guilt en politieke correctheid is dan weet ik het niet meer.
Ik weet niet waar je het over hebt en hoe je het verband legt tussen die zaken. Ik wil niet zwarte mensen beledigen, en naar mijn idee gebeurt dat wanneer je met een dergelijk uiterlijk komt. Het moeten negers voorstellen, en jezelf verkleden op die manier is denigrerend.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146624084
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:01 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hij mag van mij zwart zijn ja en blank, getint etc. Wat vind jij?
Er zal altijd wel iemand gekwetst zijn, al is ie pimpelpaars.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:07:49 #105
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146624095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:06 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Mijn overgrootvader vervoerde ook een hoop huilende negers naar andere landen en ik probeer de familie traditie van vrijgevigheid weer op te pakken.
pi_146624168
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Mijn overgrootvader vervoerde ook een hoop huilende negers naar andere landen en ik probeer de familie traditie van vrijgevigheid weer op te pakken.
ahhh je speelt lullig slavenhandelaartje ?
pi_146624178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef Kenju het volgende:

[..]

Soms heb je echter een zetje nodig. Het uiterlijk is eigenlijk niets aan veranderd immers. Behalve een bruine kleur, die in het verband van het bezwaar niet tegemoet komt aan de bezwaren.
Nogmaals: in Amsterdam hebben de pieten geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen nu dus ook nog pieten met roetvegen rond.

Hoe kan je nu beweren dat er aan hun uiterlijk niets is veranderd?
En dat de anti-pieten het nu nog wagen om te gaan demonstreren tijdens de intocht, dat is het duidelijkste teken dat ze nooit genoegen zullen nemen met aanpassingen totdat piet helemaal verdwenen is.

Als ze dat ook gelukt is dan komt het volgende 'racistische' ding dat ze weg willen hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 13 november 2014 @ 20:11:39 #108
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146624273
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:07 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het over hebt en hoe je het verband legt tussen die zaken. Ik wil niet zwarte mensen beledigen, en naar mijn idee gebeurt dat wanneer je met een dergelijk uiterlijk komt. Het moeten negers voorstellen, en jezelf verkleden op die manier is denigrerend.
Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar andere mensen. Ik ben benieuwd wat eerder komt. De derde wereld oorlog, of de dag dat mensen zo weinig te doen hebben dat iedereen de hele dag beledigd kan zijn.
pi_146624301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nogmaals: in Amsterdam hebben de pieten geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen nu dus ook nog pieten met roetvegen rond.

Hoe kan je nu beweren dat er aan hun uiterlijk niets is veranderd?
Ik de meeste gemeenten is het niet zo. De Amsterdamse situatie vind ik prima, en mensen die nog steeds demonstreren zeuren gewoon.
quote:
Als ze dat ook gelukt is dan komt het volgende 'racistische' ding dat ze weg willen hebben.
Als ze een punt hebben mogen ze dat kunnen maken en kun je discussiëren op basis van argumenten. Hopelijk hebben we bij een volgende discussie ervan geleerd dat een discussie als deze helemaal niet hoeft te verzuren. Maar waarschijnlijk niet.

Maar wat vind jij van die Amsterdamse ZP?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:11 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar andere mensen. Ik ben benieuwd wat eerder komt. De derde wereld oorlog, of de dag dat mensen zo weinig te doen hebben dat iedereen de hele dag beledigd kan zijn.
Jezelf voor lul zetten is denigrerend naar alleen jezelf, tenzij het ook je bedoeling is. Verder vind ik het wel wat anders wanneer iemand iets wil doen dat hij of zij in het belang vind van zijn etniciteit, of iemand voor wie het minder belangrijk zou moeten zijn op basis van 'Ies Cultuur' zich verlaagd tot het meest gare gedrag terwijl een verandering voor hun eigenlijk niet van effect zou zijn.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146624379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In minder dan 2% van de gemeentes zijn er andere pieten dan de traditionele piet. En in alle gemeentes in Nederland is zwarte piet in de meerderheid. Ik snap niet waar jij het beeld vandaan haalt dat in heel Nederland pieten met een andere kleur voorkomen.
Of je moet alleen het Sinterklaasjournaal kijken, maar die is niet representatief voor de rest van Nederland.
hier zijn ze ook zwart. In Amsterdam is een kwart roet. Op tv en in de krant zie je ook vanalles. Mijn kinderen zien ook niet alleen volledig zwarte pieten, al zijn dat wel de enige echte pieten in hun ogen.
pi_146624389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:12 schreef Kenju het volgende:

Maar wat vind jij van die Amsterdamse ZP?
Ik zie geen enkele reden om de zwarte kleur van zwarte piet aan te passen. Met de andere tegemoetkomingen kan ik me best in vinden.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:14:45 #112
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146624407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhh je speelt lullig slavenhandelaartje ?
Ik dacht aan de Nederlandse zeehelden die samen met de Britten een einde maakten aan de slavernij hoofdsteden van de wereld, maar jij moet het weer gooien op slavernij boten. Vuile racist.
pi_146624464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om de zwarte kleur van zwarte piet aan te passen. Met de andere tegemoetkomingen kan ik me best in vinden.
Dan zijn we het feitelijk een, zo lijkt het. Wat vind je van de mensen die roepen dat met het verdwijnen van die rode lippen en oorbellen een stukje Nederland dood is?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 20:16:36 #114
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146624483
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
een bruine ipv een zwarte kleur
En daar gaat het dus mis, dan maak je er een negroďde huidskleur van ipv roetzwart.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146624524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En daar gaat het dus mis, dan maak je er een negroďde huidskleur van ipv roetzwart.
Vind ik ook raar.
pi_146624555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Klopt... Maar die rode lippen zijn ook een verwijzing naar negers, net als die oorbellen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146624565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:16 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dan zijn we het feitelijk een, zo lijkt het. Wat vind je van de mensen die roepen dat met het verdwijnen van die rode lippen en oorbellen een stukje Nederland dood is?
Die zijn al achterhaald.
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 20:20:07 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146624634
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:18 schreef Kenju het volgende:

[..]

Klopt... Maar die rode lippen zijn ook een verwijzing naar negers, net als die oorbellen.
Daarom gewoon zwarte piet weer pikzwart maken, dan ben je gelijk van al het gezeik af.
_____
pi_146624763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je het nodig zo kleinerend "zielige negertjes" te doen?
Weet je zeker dat het geen racisme ?
En wat vinden al die donkere mensen van jou kleinering? Interesseert jou ook niet ?
Je bent er immer er van overtuigd dat jij niet discrimineert ? Jij bent o zo politiek correct toh ?

Twee links naar onderzoekjes die indiceren dat het honderdduizenden donkere mensen in Nederland zijn, mogelijk zijn die niet zo happy zijn met ZP.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten eenvandaag onderzoek
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf

Maar ook al was het slechts 10.000 mensen. Nogal hufterig om die af te schilderen als beroepsslachtoffers of zeurpieten of racisten. Neem je eiguh eens de maat met die termen.
Een beetje begrijpend lezenkwaliteiten zouden je hebben doen begrijpen dat ik met 'zielige negertjes' doel op hoe het politiek correcte volk hen ziet.

Over die onderzoeken. Amsterdam telt sowieso niet voor de rest van Nederland. Vreselijk links slap buigvolk daar. En dat 1 vandaag onderzoek bevat dus die paar duizend gekwetsten en de grote groep politiek correct volk dat achter hen staat.

En nee, ik ben juist niet politiek correct. Begrijpend lezen is echt niet je sterkste punt he? Ik sta voor vrijheid van meningsuiting boven alles, en daar is politieke correctheid een frontale aanval op.

[ Bericht 3% gewijzigd door UltraR op 13-11-2014 20:28:23 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146624765
Als alle zwarte pieten verbannen zijn, is het weer dat er geen zwarte meer piet zijn dus discriminatie.
witte pieten hoe komen ze erop :?
There is only one religion
pi_146625019
Hij wordt steeds beter deze top hit! *O*

pi_146625037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Daarom gewoon zwarte piet weer pikzwart maken, dan ben je gelijk van al het gezeik af.
Zonder rode lippen en oorbellen? Vind je niet dat je dan een stukje Nederland af pakt? Zie bijv. het PVV-bericht?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146625139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:00 schreef Brum_brum het volgende:
Deze discussie is over 5 jaar voorbij en gewonnen door de politiek correcten. Niet omdat ze de meerderheid hebben overtuigt van hun onzin, maar omdat ons mooie Hilversum en Den Haag gevoelig zijn voor white guilt. De televisie zal doen alsof die laatste zeikers een beetje racistisch en gek zijn. Er zal ongetwijfeld een partij zijn die daarop gaat inspelen, maar dat zijn allemaal een beetje enge gekkies zoals de PVV. De andere partijen die kiezen liever voor de lieve vrede en gaan er maar vanuit dat Nederlanders meer geven om 5 euro extra per maand bij de nieuwe verkiezingen. Zo hebben de laffe honden weer een klein stukje Nederland weggegeven om maar pc te zijn. Ondertussen misvormen minderheden duizenden kinderen per jaar met toestemming van de overheid. Je zou denken dat dat erger is dan wat zwarte schmink, maar je moet begrijpen dat kritiek op achterlijke cultuur alleen mag als het gaat over de meerderheid. Volgend jaar is er weer een fout feest en ik ga als zwarte piet.
Politieke correctheid is een relatief begrip. Je zou net zo goed jouw gehechtheid aan zwarte piet en het hele normen en waardensysteem wat je daar uit haalt een vorm van politieke correctheid kunnen noemen, alleen zie jij dat niet zo, omdat het jouw eigen normen en waardensysteem is, dus je ziet je zelf liever als een "rebel" die strijdt tegen de politiek correcte "boeven". Terwijl jouw mening net zo goed een set van regels is die je door loopt te drammen.
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 20:35:17 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146625240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:30 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zonder rode lippen en oorbellen? Vind je niet dat je dan een stukje Nederland af pakt? Zie bijv. het PVV-bericht?
Dat zal me echt de reet roesten, hij hoort gewoon zwart te zijn, van mij part krijgen ze blauwe lippen en dragen ze diamanten knoopjes in de oren (of mag dat ook al weer niet, "blood diamonds" etc. :{). Het gaat erom dat juist door die zwarte kleur het een feest voor iedereen is want je kunt je ongeaht huidskleur altijd zwart schminken. Juist met kleuren ga je onderscheid maken, gele en groene verf dekt niet goed op een donkere huid, dus negers mogen alleen nog paarse piet spelen :').
_____
pi_146625532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Roetpieten gaan ze in Amsterdam doen.Ook hebben ze geen oorringen meer of rode lippen. En verder zullen ze zich niet als knecht gedragen.
Toch gaan de tegenstanders van zwarte piet daartegen demonstreren omdat ze het niet ver genoeg vinden gaan. En uiteraard tijdens de feestelijke intocht aldaar.
Zoals wel vaker gezegd, de tegenstanders stoppen niet voordat piet helemaal verdwenen is. Een compromis of tussenoplossing is niet mogelijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)aasintocht~a3789669/
De drammers krijgen al van alles in de schoot geworpen, nog is het niet goed. Zwarte Piet moet verdwijnen, welkom in het land der ruggegraatlozen.
pi_146625674
pi_146625741
Ik vind de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal juist goed bedacht. Piet wordt uiteindelijk zwart hoe vaker hij door de schoorsteen gaat, prima oplossing en zo is de discussie over racisme definitief de nek om gedraaid
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 13 november 2014 @ 20:50:29 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146625783
quote:
Wow .................
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146625816
quote:
Keiharde bewijzen van het strafbare feit.

Ik zei het gisteren al, Quinsy gaat gewoon door. Quinsy zou een prima dictator zijn, type Hitler Mugabe.
pi_146625818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:03 schreef Kenju het volgende:
Het bezwaar is dat het een karikaturale neger is een persiflage op een etniciteit. Dus wanneer het in de huidige vorm gebeurt, moet je dat niet doen.
ja, ik heb de discussie vorig jaar gevolgd. Maar wat mij betreft geldt nu dan eerder "jammer dan, geven en nemen". Dit jaar gewone zwarte pieten, oefenpieten, van alles wat. Nederland polderland. :)

Oja, ik heb bij de jumbo vandaag sinterklaas en zwarte piet raamversiering gekocht. Even voor Quinsy. :W
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 20:51:29 #131
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146625831
quote:
Zucht... :')

Als ze nou eens al die moeite deden om echte criminelen aan te pakken :{
_____
  donderdag 13 november 2014 @ 20:51:45 #132
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146625840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:33 schreef Rurik het volgende:

[..]

Politieke correctheid is een relatief begrip. Je zou net zo goed jouw gehechtheid aan zwarte piet en het hele normen en waardensysteem wat je daar uit haalt een vorm van politieke correctheid kunnen noemen, alleen zie jij dat niet zo, omdat het jouw eigen normen en waardensysteem is, dus je ziet je zelf liever als een "rebel" die strijdt tegen de politiek correcte "boeven". Terwijl jouw mening net zo goed een set van regels is die je door loopt te drammen.
Grappig. Ik heb vroeger altijd geleerd dat je een rebel was als je tegen de meerderheid inging. Overigens:

quote:
Politieke correctheid is een term voor voorzichtig taalgebruik over onderwerpen die politiek gevoelig liggen, om belediging (van met name minderheden) te voorkomen. Kwesties die bijvoorbeeld betrekking hebben op ras, geslacht, religie, seksuele geaardheid of handicap worden door middel van zelfcensuur gefilterd om niemand te benadelen.
Ik ga daar recht tegenin. Maar ik ben toch politiek correct bezig volgens jou. Je hele post is gebouwd op een herdefiniëring van begrippen, maar ik ben de drammer hoor.
  donderdag 13 november 2014 @ 20:54:09 #133
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146625946
quote:
Als ze mij aan de schandpaal zouden nagelen op facebook dan krijg ik waarschijnlijk een hele lading respect van mijn omgeving over me heen. Zo ook bij zo'n beetje ieder ander buiten Amsterdam. Hebben ze nou echt niet door hoe ver buiten de mainstream ze liggen?
pi_146625986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de verhaallijn van het Sinterklaasjournaal juist goed bedacht. Piet wordt uiteindelijk zwart hoe vaker hij door de schoorsteen gaat, prima oplossing en zo is de discussie over racisme definitief de nek om gedraaid
Alhoewel ik geen fan ben van de 'roetpiet' kan ik hiermee leven, als dat inhoudt dat Zwarte Piet daarmee zwart blijft.....maar dan ook nog het liefst gitzwart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146625993
quote:
Vandaag gekocht:

2x Chocolade Zwarte Pietjes _O_

Wil morgen nog wel een keer naar de winkel gaan, mogen ze me ook op de foto zetten :)
pi_146626044
quote:
Schandpaal?

Ik ga met liefde op de foto met mijn net aangeschafte Zwarte Piet spullen. Gaat me geheid een hoop likes op facebook opleveren. :P
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146626157

[ Bericht 51% gewijzigd door luxerobots op 13-11-2014 21:15:40 ]
pi_146626165
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:51 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik ga daar recht tegenin. Maar ik ben toch politiek correct bezig volgens jou. Je hele post is gebouwd op een herdefiniëring van begrippen, maar ik ben de drammer hoor.
Nou ja, het klopt wel he. Mensen die tegen zwarte piet zijn moeten hun taalgebruik (of eigenlijk hun hele mening) aanpassen met jou in de buurt, want anders wordt je gelijk geprovoceerd en begin je gelijk te tieren. Dus de definiitie klopt nog steeds.
pi_146626169
quote:
_O-
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146626230
Als zwarte piet weg moet moeten alle negers dan ook blank worden ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 november 2014 @ 21:01:46 #141
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146626241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:00 schreef Rurik het volgende:

[..]

Nou ja, het klopt wel he. Mensen die tegen zwarte piet zijn moeten hun taalgebruik (of eigenlijk hun hele mening) aanpassen met jou in de buurt, want anders wordt je gelijk geprovoceerd en begin je gelijk te tieren. Dus de definiitie klopt nog steeds.
Een post waarin ik tier en aandring op zelfcensuur alsjeblieft.
pi_146626251
quote:
Het lijkt wel een godsdienstwaanzinnige :')
pi_146626303
Nog een citaatje dat heer Gario gisteren na het verlies bij de RVS op z'n facebook plaatste:

donderdag 13 november 2014 @ 21:04:53 #144
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146626391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:03 schreef UltraR het volgende:
Nog een citaatje dat heer Gario gisteren na het verlies bij de RVS op z'n facebook plaatste:

[ afbeelding ]
Totaal doorgedraaid.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:05:13 #145
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146626407
quote:

[ afbeelding ]
Hoe triest moet je wezen om bij zoveel misstanden hierom geweld te willen gaan gebruiken :')
pi_146626411
quote:

[ afbeelding ]
Het is nu zelfs al een revolutie?
'And I called your name,
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 21:05:40 #147
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146626427
quote:

[ afbeelding ]
Hij wordt een radicale terrorist dus, ik zie em straks al bij de intocht Zwarte Pieten afmatten en uitmaken voor racisten :')
_____
  donderdag 13 november 2014 @ 21:07:35 #148
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146626492
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/zeg_dan_niks.html
kijk de man eens in de ogen. Niks dan haat.
pi_146626571
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:05 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hoe triest moet je wezen om bij zoveel misstanden hierom geweld te willen gaan gebruiken :')
Met zulke teksten kun je hem moeilijk politiek correct noemen.
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 21:10:25 #150
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146626594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:07 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/zeg_dan_niks.html
kijk de man eens in de ogen. Niks dan haat.
Blijf het een naar mannetje vinden. Doet me denken aan zo'n verwend kind dat op het schoolplein altijd met het speelgoed wilde spelen dat al bezet was, en als hij z'n zin niet kreeg het speelgoed kapot maakte, want "als ik er niet mee mag spelen dan mag niemand het :6 "
_____
pi_146626614
quote:

[ afbeelding ]
Hij wordt steeds gekker. :')
  donderdag 13 november 2014 @ 21:11:20 #152
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146626631
Dit is gewoon raar :l
pi_146626684
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:09 schreef Rurik het volgende:

[..]

Hij is ook niet politiek correct. Nee zeg, hij is een racist pur sang.
Nee, de mensen die in eerste instantie geen probleem hebben met Zwarte Piet maar doorgedraaide racistische klagers als Gario wel hun zin willen geven. Die zijn politiek correct.
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 21:13:49 #154
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146626743
quote:
Dat lijkt wel de echte Sinterklaas (althans waar ik mee ben opgegroeid :P) Bram van der Vlugt :D
_____
  donderdag 13 november 2014 @ 21:14:25 #155
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146626770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:09 schreef Rurik het volgende:

[..]

Jij bent wel de meest laffe debater van fok! Ik heb verloren en ben uitgeluld dus ga ik maar weer standpunten die mijn tegenstander nooit gezegd heeft verwerpen.
pi_146626793

De anti-pieten slaan al langer oorlogstaal uit. Nu willen ze gewoon een stap verder gaan met aangiftes en het fotograferen van onschuldige moedertjes die een chocolade Zwarte Pietje kopen.
pi_146626798
Go Witpiet! Dit is toch wel een mooi begin bij het Sinterklaasjournaal. Nu de regenboogpieten nog.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:15:47 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146626827
quote:
Een speelgoedstofzuiger met een meisje die blij is, een jongen die scheikunde leert... Alle professionele slachtoffers verzamelen.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:17:01 #159
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146626864
http://referendum.pietitie.nl/

Die 40.000 steunbetuigingen hebben ze zo.
pi_146626992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:51 schreef Brum_brum het volgende:

Dat is gesteld vanuit het idee dat de meerderheid vaak zo voorzichtig is in zijn uitingen. Dus wat dat betreft is die definitie sowieso achterhaald. De nieuwe politiek correctheid is tegenwoordig juist om vooral bot en hard te zijn en niet de nuance te zoeken. Het jammere is dat aan de normen van juistheid (de originele definitie van 'correctheid') volledig voorbij wordt gegaan. Zo moet je over allochtonen vooral eerst roepen deze een probleem zijn, en vervolgens je punt maken. Begin je met een verhaal over dat de meeste groepen geen probleem zijn en dat je de werkelijk relevante variabelen binnen de probleemgroepen moet aanspreken (wat de enige weg naar een oplossing is voor feitelijk ieders probleem), wordt je al snel beticht van 'ontkennen' (zeer generale term tegenwoordig) of bagatelliseren, dat je je hoofd in het zand steekt, etc. etc.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 13 november 2014 @ 21:21:52 #161
338108 SecretStoryWous
pi_146627034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Een speelgoedstofzuiger met een meisje die blij is, een jongen die scheikunde leert... Alle professionele slachtoffers verzamelen.
Toch opvallend dat er geen zwarte piet in te zien is
pi_146627062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:20 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat is gesteld vanuit het idee dat de meerderheid vaak zo voorzichtig is in zijn uitingen. Dus wat dat betreft is die definitie sowieso achterhaald. De nieuwe politiek correctheid is tegenwoordig juist om vooral bot en hard te zijn en niet de nuance te zoeken. Het jammere is dat aan de normen van juistheid (de originele definitie van 'correctheid') volledig voorbij wordt gegaan. Zo moet je over allochtonen vooral eerst roepen deze een probleem zijn, en vervolgens je punt maken. Begin je met een verhaal over dat de meeste groepen geen probleem zijn en dat je de werkelijk relevante variabelen binnen de probleemgroepen moet aanspreken (wat de enige weg naar een oplossing is voor feitelijk ieders probleem), wordt je al snel beticht van 'ontkennen' (zeer generale term tegenwoordig) of bagatelliseren, dat je je hoofd in het zand steekt, etc. etc.
En dit is dus zo'n complete herdefiniëring van een begrip.

Politieke correctheid is ontzettend voorzichtig om lange tenen heen dansen om toch maar vooral niemand te beledigen.

Kan jij honderd andere definities gaan verzinnen maar dat verandert het echt niet hoor.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:23:07 #163
338108 SecretStoryWous
pi_146627077
pi_146627158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

En dit is dus zo'n complete herdefiniëring van een begrip.

Politieke correctheid is ontzettend voorzichtig om lange tenen heen dansen om toch maar vooral niemand te beledigen.

Kan jij honderd andere definities gaan verzinnen maar dat verandert het echt niet hoor.
Jij hebt net zo goed lange tenen. :') Je laat je nogal provoceren.

Overigens zou het mij echt aan m'n reet roesten wat er met Zwarte Piet gebeurd.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:28:03 #165
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146627270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
De anti-pieten slaan al langer oorlogstaal uit. Nu willen ze gewoon een stap verder gaan met aangiftes en het fotograferen van onschuldige moedertjes die een chocolade Zwarte Pietje kopen.
Dit lijken me typische pieten die uit de staatsruif vreten.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:28:07 #166
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146627272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:25 schreef Rurik het volgende:

[..]

Wat doe je dan hier? Het is in ieder geval niet discussies voeren met mensen en blijkbaar maakt zwarte piet je ook niet uit. Wat is dan het doel van je continue aanwezigheid hier? Wachten op mensen die je een veer in de reet steken?
  donderdag 13 november 2014 @ 21:28:30 #167
396550 Richestorags
pi_146627285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:25 schreef Rurik het volgende:

[..]

Mij niet. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n Gario gelijk krijgt :{
pi_146627340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat doe je dan hier? Het is in ieder geval niet discussies voeren met mensen en blijkbaar maakt zwarte piet je ook niet uit. Wat is dan het doel van je continue aanwezigheid hier? Wachten op mensen die je een veer in de reet steken?
"continue aanwezigheid" ... ik heb maar een handjevol posts geplaatst in dit topic
  donderdag 13 november 2014 @ 21:32:07 #169
396550 Richestorags
pi_146627429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:29 schreef Rurik het volgende:

[..]

"continue aanwezigheid" ... ik heb maar een handjevol posts geplaatst in dit topic
Je staat inderdaad niet tussen de veelpostpieten.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:36:11 #170
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146627574
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:29 schreef Rurik het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Ondanks dat zwarte piet je niet uitmaakt neem je de tijd om spreektaal en politieke begrippen voor eigen gewin te herdefiniëren en zijn we al een halfuur bezig. Maar je bent niet 24/7 op dit forum dus gefeliciteerd, die moet ik je geven.
pi_146627583
Als de meerderheid het leuk had gevonden om Zwarte Piet te veranderen, of er andere personages/Pieten aan toe te voegen. Had ik er eigenlijk weinig bezwaar tegen gehad.

Het is dat de anti-pieten zulke oorlogstaal uitslaan, mensen beschuldigen van racisme, de slavernij erbij halen. Dat ik denk, deze mensen hebben er zo weinig van begrepen, laat het lekker bij het oude. Enkele jaren terug was het gezelliger.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:39:00 #172
338108 SecretStoryWous
pi_146627728
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:36 schreef luxerobots het volgende:
Als de meerderheid het leuk had gevonden om Zwarte Piet te veranderen, of er andere personages/Pieten aan toe te voegen. Had ik er eigenlijk weinig bezwaar tegen gehad.

Het is dat de anti-pieten zulke oorlogstaal uitslaan, mensen beschuldigen van racisme, de slavernij erbij halen. Dat ik denk, deze mensen hebben er zo weinig van begrepen, laat het lekker bij het oude. Enkele jaren terug was het gezelliger.
Dit dus ja. Ik vind die piethaters zulke afschuwelijke mensen dat ik mijn hakken idd volledig in het zand heb gezet.
  donderdag 13 november 2014 @ 21:47:39 #174
338108 SecretStoryWous
pi_146627964
Dat die documentaire "zwart als roet" zendtijd krijgt op de publieke zender zegt alweer genoeg...
Ze leggen die Engelsen niets uit en laten racistische plaatjes zien, wat verwacht je dan
pi_146628083
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:47 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat die documentaire "zwart als roet" zendtijd krijgt op de publieke zender zegt alweer genoeg...
Ze leggen die Engelsen niets uit en laten racistische plaatjes zien, wat verwacht je dan
Toen ik met mijn Hindoeďstische symbolen vakantie vierde in Israël werd ik ook agressief bejegend.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 13-11-2014 21:59:14 ]
pi_146628177
Witte pieten inzetten is natuurlijk belachelijk.
pi_146628392
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:54 schreef Webschip het volgende:
Witte pieten inzetten is natuurlijk belachelijk.
Waarom?
Zwarte Piet is niet altijd zwart hoor. Hij zal toch ook wel eens onder de douche stappen en al het roet van zich afspoelen?
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  donderdag 13 november 2014 @ 22:01:43 #178
338108 SecretStoryWous
pi_146628454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:59 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Waarom?
Zwarte Piet is niet altijd zwart hoor. Hij zal toch ook wel eens onder de douche stappen en al het roet van zich afspoelen?
Nee, ze zijn allergisch voor water.
pi_146628493
Was het spannend, het Sinterklaasjournaal?
pi_146628550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:59 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Waarom?
Als de roetlaag maar dik genoeg is wast dat niet meer af... of wou je zeggen dat de meeste zwarte Pieten nauwelijks douchen en daarom al zwart zijn als ze aan land komen? Het Pietengezegde luidt dan ook: "once you go black you'll never go back" :Y
pi_146628589
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:04 schreef MrBadGuy het volgende:

Het Pietengezegde luidt dan ook: "once you go black you'll never go back" :Y
_O-
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
  donderdag 13 november 2014 @ 22:06:44 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146628649
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:47 schreef SecretStoryWous het volgende:
De media is uit op sensatie. Niet alleen de publieke omroep maar ook alle kranten. Men weet dat artikelen of tv-items over kritiek op Zwarte Piet voor lezers/kijkers zorgt dus stookt men het vuurtje nog maar eens lekker op. Als items op tv en in kranten gebaseerd zouden zijn op de feitelijke mate van "discussie" dan zou je hier 0,0 iets over horen. Zwarte Piet staat reëel gezien namelijk niet ter discussie.
pi_146629271
Holy Crap...

De witte piet (hoofd bijzaken van gemeente gouda) in het Sinterklaasjournaal heet Jan Salie. Dat blijkt een karakter uit een oud Nederlands verhaal te zijn, en kijk waar dat verhaal over gaat. Echt te zieke provocatie voor liefhebbers van Zwarte Piet dit. Kan het bijna niet geloven:

quote:
Jan Salie is een personificatie van de trage 19e-eeuwse, Nederlandse geest zoals beschreven door Potgieter in zijn korte verhaal Jan, Jannetje en hun jongste kind (aanvankelijk gepubliceerd in De Gids, 1841).

In dit verhaal beschrijft Potgieter aan de hand van een allegorie de geschiedenis van de Nederlanden, waarbij de ouders (Jan en Jannetje) staan voor het verleden (de Nederlandse Gouden Eeuw), waarop hun kind Jan Salie een lamlendige invloed uitoefent tot het moment waarop de familie met Jan Salie breekt en het herstel van Nederland kan beginnen. [1]

Het verhaal bekritiseert de zwakke volksgeest (en indirect het gebrekkige culturele leven en de langzame Industriële Revolutie) in de 19e eeuw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Salie
8)7 :{w :r
  donderdag 13 november 2014 @ 22:22:55 #184
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_146629310
Wat ik niet snap is dat er over zwarte piet wordt gezegd dat hij een Moors uiterlijk zou hebben? Heeft iemand al eens bedacht wie de Moren eigenlijk waren?
En dan gekeken naar het land van herkomst van Sinterklaas voor hij in Spanje terecht kwam. Begin me toch af te vragen hoe het hele feest er nou daadwerkelijk uit zou moeten zien?
pi_146629508
quote:
16s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef UltraR het volgende:
Holy Crap...

De witte piet (hoofd bijzaken van gemeente gouda) in het Sinterklaasjournaal heet Jan Salie. Dat blijkt een karakter uit een oud Nederlands verhaal te zijn, en kijk waar dat verhaal over gaat. Echt te zieke provocatie voor liefhebbers van Zwarte Piet dit. Kan het bijna niet geloven:

Schande !!!
  Redactie Sport donderdag 13 november 2014 @ 22:32:13 #186
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146629642
Jan Salie is toch juist de personificatie van onzinnigheden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146629666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Schande !!!
Dit klopt dan wel weer als een bus, al is het behoorlijk ironisch.

"De onvermijdelijke neergang van het vaderland culmineert in het personage van het zwakke, ziekelijke, verwijfde en klunzige fatje Jan Salie."
http://historischhuis.nl/recensiebank/review/show/228
pi_146629677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Dit kun je wel hopen inderdaad. Dan is ieder discussie klaar vanuit het antikamp dat het een karikatuur zou moeten zijn van een donkere medemens. Geef ze de kans het goed te maken. Hoe ervarener de piet, hoe zwarter 8}

Maar he, nu alle zwarte pieten in het water zijn gesprongen, wordt dat ook niet als racistisch opgevangen en als een herinnering aan de slaventijd? Op de reis van afrika werden namelijk alle zieke en bange tot slaafgemaakte medemensen ook van boord geflikkerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146629693
quote:
11s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef MsMessy het volgende:
Wat ik niet snap is dat er over zwarte piet wordt gezegd dat hij een Moors uiterlijk zou hebben? Heeft iemand al eens bedacht wie de Moren eigenlijk waren?
En dan gekeken naar het land van herkomst van Sinterklaas voor hij in Spanje terecht kwam. Begin me toch af te vragen hoe het hele feest er nou daadwerkelijk uit zou moeten zien?
"Moriaantje zo zwart als roet."
pi_146629723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jan Salie is toch juist de personificatie van onzinnigheden?
Personificatie van onverschilligheid eerder.
'And I called your name,
pi_146629776
quote:
quote:

[ afbeelding ]
Totaal de weg kwijt.. Totale debiel die vent. Zal je aanstichter maar zijn van de discussie. Mafklapper.

Maar zal wel goed gepraat worden hier door de bluesdudes, Xa1pts, -99.999s en gramulanions van deze wereld. Hoe ziek dat dan weer is natuurlijk.
1947-2016
pi_146629788
quote:
11s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef MsMessy het volgende:
De oorspronkelijke Sinterklaas:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wodan

;)
  Redactie Frontpage donderdag 13 november 2014 @ 22:36:59 #193
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146629820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit kun je wel hopen inderdaad. Dan is ieder discussie klaar vanuit het antikamp dat het een karikatuur zou moeten zijn van een donkere medemens. Geef ze de kans het goed te maken. Hoe ervarener de piet, hoe zwarter 8}

Maar he, nu alle zwarte pieten in het water zijn gesprongen, wordt dat ook niet als racistisch opgevangen en als een herinnering aan de slaventijd? Op de reis van afrika werden namelijk alle zieke en bange tot slaafgemaakte medemensen ook van boord geflikkerd.
Vraag voor de gein aan de Italiaanse kustwacht hun mening over Afrikanen die uit boten springen :{
_____
  Redactie Sport donderdag 13 november 2014 @ 22:38:13 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146629875
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Personificatie van onverschilligheid eerder.
Dan willen ze aangeven dat het een heftig belangrijke discussie is?

:{ :{ :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146629876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Totaal de weg kwijt.. Totale debiel die vent. Zal je aanstichter maar zijn van de discussie. Mafklapper.

Maar zal wel goed gepraat worden hier door de bluesdudes, Xa1pts, -99.999s en gramulanions van deze wereld. Hoe ziek dat dan weer is natuurlijk.
Bedankt dat je dat alvast voor me invult..
pi_146629969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:35 schreef Red_85 het volgende:

Maar zal wel goed gepraat worden hier door de bluesdudes,
Wat is er "totaal de weg kwijt " ?
En waarom moet ik dat van jou goedpraten?
pi_146630045
Ach gossie, voelen jullie je aangesproken?
1947-2016
  donderdag 13 november 2014 @ 22:42:37 #198
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_146630046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:33 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

"Moriaantje zo zwart als roet."
Ja oké, maar waar kwam de naam Moren vandaan? Welk volk waren zij? En zij waren toch geen slaven dacht ik?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:36 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

De oorspronkelijke Sinterklaas:

[ afbeelding ]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wodan

;)
Dus jij zegt dat we eigenlijk Odin, met zijn zes zonen voor z'n wagentje gespannen, kunnen verwachten?
pi_146630047
Alle zeurpieten zouden meer moeten kijken naar hoe het leven nu is, i.p.v. het verleden van de slavernij erbij te halen. Anders kunnen we ook alle verwijzingen in musea, moppenboekjes (domme blondjes) en oorlog wel afschaffen.

En wat te denken zoals andere tradities zoals ritueel slachten of besnijdenis?

In Nederland houden we ons meer bezig met fictie en gevoel, dan keiharde fysieke pijn of onderdrukking.

Als dit kinderfeest alleen zou bestaan uit personen met een witte huidskleur, zou dit geen goede weergave zijn van de nederlandse bevolking.

Het is ook gewoon nooit goed!

En ik vind dat we de dierenbescherming moeten inlichten. Stel dat er nu mensen hun paard het dak op gaan trekken. OH nee!
pi_146630062
Iemand wel eens de BBC serie 'Citizen Khan' gezien? Zou men eens moeten doen, relativeren.. grapje maken en go on with your life.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')