abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2014 @ 18:53:06 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146582177
Antwoorden voor Kris

Nieuws
De resten van Kris zijn overgedragen aan de NL ambassade
IMELCF wil extra onderzoek in de omgeving van de vindpaatsen
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos 27-10
http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

Belgegevens - Geruisloos 22-10

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 12-11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 15-11-2014 23:49:28 ]
pi_146582213
Dank u! ^O^
pi_146582369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:33 schreef Grijzemassa het volgende:
Is er nog een mod in de zaal? Ik zou graag antwoord willen hebben op de vraag die ik vannacht stelde
over het niet meer mogen plaatsen van links met achternamen.
Gaat dat over de link of over het artikel dat er bij hoort?
Ik steek nog al wat tijd in het zoeken van informatie mbt de zaak K&L en wil graag weten of dat nog geplaatst kan worden. Want overal staan volledige namen vermeld, van alle betrokkenen. De Panamese pers doet daar helemaal niet moeilijk over.
Ik heb het even overlegd. In het topic mogen de voor- en achternaam van Kris en Lisanne. Van anderen alleen de voornaam met initialen van de achternaam. Een URL naar een krantenartikel waar hele namen in staan moet kunnen, maar quote die hele namen niet hier in het topic.

Verder is het niet te doen om alles in alle topics te lezen voor de mods, dus bij dingen zoals dit is het handig om de vraag (ook) even hier te stellen: BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_146582579
Initialen = eerste letter voornaam + eerste letter achternaam. KK en LF.
pi_146582633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb het even overlegd. In het topic mogen de voor- en achternaam van Kris en Lisanne. Van anderen alleen de voornaam met initialen van de achternaam. Een URL naar een krantenartikel waar hele namen in staan moet kunnen, maar quote die hele namen niet hier in het topic.

Verder is het niet te doen om alles in alle topics te lezen voor de mods, dus bij dingen zoals dit is het handig om de vraag (ook) even hier te stellen: BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
Ik denk dat het antwoord voor iedereen op dit topic interessant is, vandaar dat ik het hier vroeg.
Ik haal ook veel (het meeste eigenlijk) info van locale openbare forums, blogs en reacties van mensen daar op. Hoe zit het daar mee?
pi_146582789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat het antwoord voor iedereen op dit topic interessant is, vandaar dat ik het hier vroeg.
Ik haal ook veel (het meeste eigenlijk) info van locale openbare forums, blogs en reacties van mensen daar op. Hoe zit het daar mee?
Uiteraard, maar als een reactie uitblijft is het handing om even een quote in feedback neer te zetten evt met de vraag om in het topic te reageren. Zo moeilijk zijn we ook weer niet ;)
Bronvermelding is altijd netjes natuurlijk, maar ik ga niet op plagiaat checken en ik neem aan Lavenderr ook niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_146583049
Van anderen alleen de voornaam met initialen van de achternaam

Da's winst.
:-)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146583063
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als een reactie uitblijft is het handing om even een quote in feedback neer te zetten evt met de vraag om in het topic te reageren. Zo moeilijk zijn we ook weer niet ;)
Bronvermelding is altijd netjes natuurlijk, maar ik ga niet op plagiaat checken en ik neem aan Lavenderr ook niet.
Ik plaats nooit teksten van anderen zonder de bron er bij te vermelden dus plagiaat is het probleem niet.
Alleen staan er ook meestal volledige namen in de betreffende teksten
pi_146583900
HBI alert continued:
SPOILER
Geweldig. A pleasant day hike start dwars door een abattoir. 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 12-11-2014 20:40:49 ]
pi_146583938
quote:

[..]

Alleen de initialen van de achternaam ?
In alle topics worden de namen voluit genoemd !!
Lees ze maar na
*O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_146584352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:33 schreef 11en30 het volgende:
HBI alert continued:
SPOILER
Geweldig. A pleasant day hike start dwars door een abattoir. 8)7
Denk je dat K&L het misschien aan de stok hebben gekregen met een (illigale?) slachter?
pi_146584639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 19:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Denk je dat K&L het misschien aan de stok hebben gekregen met een (illigale?) slachter?
Ik heb nog geen scenario maar
SPOILER
En los daarvan ben ik van mening dat hier de nachtfoto's zijn gemaakt:
- 542 aan de rand van de hoge begroeide oever naast de met puin verharde weg bij het slachthuis,
- 550 in de rio Pianista.

[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 12-11-2014 22:13:43 ]
pi_146585008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:45 schreef jackie12 het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_146585183
Bloed- en beendermeel schijnt goed te zijn voor (tropische) planten.

http://www.dcm-info.nl/ho(...)fen/dcm-beendermeel/
pi_146586007
@Lutalo kom je ook even op de horror boat meevaren?

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

There must be tons of human bone meal in the ground.
pi_146586891
Als ik maar geen stuurvrouw hoef te zijn.
pi_146587055
@agter

Oke, top dat Apple dat heeft toegevoegd aan nieuwere iPhones/iOS-versies dan. :)

Alleen dat de datum&tijd ook in de Cloud wordt opgeslagen hebben we natuurlijk niet zoveel aan, aangezien er geen internet was.

Zet je wel eens foto's gemaakt met de stock camera-app mbv iTunes op je pc? Kan je eens kijken of je daar de datum en tijd bij kan zien?
Ik las namelijk een oudere post ergens dat iTunes op een manier werkt die geen metadata met de foto meeneemt. En dat je alleen de datum/tijd kon zien door een aparte app te installeren (of iPhoto gebruiken). Maar dat zou ondertussen ook al verbeterd kunnen zijn.
Dit ging trouwens over de iPhone 4, niet 4s.
  woensdag 12 november 2014 @ 20:56:17 #18
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_146587480
Mijn vermoeden is dat [radacted] en [redacted] een afspraak hadden met [redacted] en het daarmee is begonnen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_146587713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:56 schreef Rica het volgende:
Mijn vermoeden is dat [radacted] en [redacted] een afspraak hadden met [redacted] en het daarmee is begonnen.
In je dromen!
pi_146589921
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:56 schreef Rica het volgende:
Met voornaam Plinio achternaam M bijvoorbeeld?
;-)
pi_146590426
quote:

[..]

Dank je voor de duidelijkheid! :) Ben benieuwd naar het nieuws!
pi_146592164
quote:
De ouders van K hebben verzocht de overblijfselen naar huis te sturen.

Maak ik uit de tekst op dat Kris lenzen droeg?
Make my day!
  woensdag 12 november 2014 @ 22:19:12 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146592291
quote:
Bedankt ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:17 schreef agter het volgende:

De ouders van K hebben verzocht de overblijfselen naar huis te sturen.

Maak ik uit de tekst op dat Kris lenzen droeg?
Nee, een (zonne)bril.
pi_146592456
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt ;)

[..]

Nee, een (zonne)bril.
Ah, dank!
Make my day!
pi_146594116
Ik dacht dat ze wilden wachten op de uitkomsten van de nieuwe zoektocht komende maand december?
  woensdag 12 november 2014 @ 23:00:11 #28
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146594629
Kan F ff zsm via PM LM DM-en?
  woensdag 12 november 2014 @ 23:06:13 #29
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146594917
Ik heb mijn nieuwe border collie Betzaida genoemd.

Ze ligt het liefste in haar mand, komt alleen in actie als ik hemel en aarde beweeg en denkt dat ik verdwaald ben, als ze me even niet ziet.
pi_146596073
Bedankt voor posten van artikelen!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:49 schreef Poekje01 het volgende:
Ik dacht dat ze wilden wachten op de uitkomsten van de nieuwe zoektocht komende maand december?
Ja, meende ik ook. Die Pitti blijft echt in de media volhouden dat het louter een verdwaling is zonder betrokken derden. Dan ben ik bang dat de families en Steffens ook niet meer info hebben, want dan hadden ze inmiddels toch wel wat meer bekend gemaakt?

Edit: ik weet dat telefoonmaatschappijen (althans in de VS) alle sms berichten registreren. Dit is ook opvraagbaar door onderzoekers van dit soort cases. Geldt dit ook voor Whatsapp? Of wordt dan bijvoorbeeld alleen aantal kb geregristeerd bij telefoonmaatschappij en appjes geregistreerd bij Whatsapp als bedrijf?

[ Bericht 8% gewijzigd door MidnightB00m op 12-11-2014 23:54:37 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 00:17:46 #31
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146598045
quote:
Hebben ze dat specifiek zo gezegd?

Toen in september de resten van L. werden overgedragen was advocaat Enrique A. (ik moet nog wennen aan die nieuwe regel) daar niet blij mee, omdat het onderzoek nog geen duidelijkheid had opgeleverd.
http://www.critica.com.pa/notas/1771174-retiran-restos-holandesa-
Misschien is er de afgelopen week iets gebeurd wat niet naar buiten is gekomen? Heeft E.A. een onderzoeksrapport ontvangen? Of willen ze niet langer wachten op mogelijke nieuwe vondsten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 13-11-2014 00:38:25 ]
pi_146598565
Despite a request from a laywer representing the families of the victims, prosecutors have not conducted another assessment of cell phone calls made by the women, since no additional tests can be done.

Investigators are planning to resturn to Alto Romero after the rainy season to conduct more interviews.

Prosecutors determined that the two Dutch tourists were alone on their hike, which was verified by photos they took.

http://www.prensa.com/uho(...)is-kremers/422699?en
pi_146598863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:34 schreef Grijzemassa het volgende:

Prosecutors determined that the two Dutch tourists were alone on their hike, which was verified by photos they took.

Mja, maar die hike duurde langer dan tot 13:53 dus een vreemde stellingname.
  donderdag 13 november 2014 @ 00:50:26 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146598983
quote:
Bedankt voor de link.

Waarom moeten ze wachten met die interviews tot de regentijd voorbij is? }:|
pi_146599205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

Waarom moeten ze wachten met die interviews tot de regentijd voorbij is? }:|
Het spookt er nu wel een beetje, wat het weer betreft :X

Bocas Del Toro
24 hour Weather Forecast
Thursday 13 November, 2:00 am
Night
Cloudy" Cloudy25°C
Thursday 13 November, 9:16 am
Early Morning
Thunder Thunder Storms26°C
Thursday 13 November, 12:12 pm
Midday
Thunder Thunder Storms30°C
Thursday 13 November, 8:04 pm
Evening
Thunder Thunder Storms28°C
http://www.weatherforecastmap.com/panama/bocas_del_toro/
pi_146599366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:19 schreef 11en30 het volgende:
@Lutalo
SPOILER
Wanneer ik naar deze foto vergelijking kijk kan Lisanne toch nooit vanaf de grond staand met haar hoofd ter hoogte van het rechterstruikje zijn gekomen?

Je zou denken dat komt omdat ze van een lager punt is gefotografeerd, maar ze is juist vanaf een hoger punt gefotografeerd want je kijkt beter het dal in op de foto met haar als op de andere foto.
Merkwaardig.
pi_146599447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:45 schreef Za het volgende:

[..]

Mja, maar die hike duurde langer dan tot 13:53 dus een vreemde stellingname.
Panama houdt de touwtjes in handen. Geen aanwijzingen voor betrokkenheid van derden dus geen verder onderzoek.
Als de familie besluit een prive onderzoek in te stellen, zal een zoektocht in het gebied ook onder leiding van een Panamese gids moeten gebeuren.
  donderdag 13 november 2014 @ 01:13:17 #38
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146599495
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:06 schreef Za het volgende:

Wanneer ik naar deze foto vergelijking kijk kan Lisanne toch nooit vanaf de grond staand met haar hoofd ter hoogte van het rechterstruikje zijn gekomen?

Je zou denken dat komt omdat ze van een lager punt is gefotografeerd, maar ze is juist vanaf een hoger punt gefotografeerd want je kijkt beter het dal in op de foto met haar als op de andere foto.
Merkwaardig.
Dit is wel een foto waarvan al langer een photoshop vermoeden bestaat, met mogelijke loslatende lagen. Het is zoals je het al hebt geformuleerd -- praktisch kan het bijna niet, als je ook die andere beelden van deze plek met mensen erop in ogenschouw neemt.

Ik zeg overigens niet dat dit gebeurd is, maar mijn twijfel laait toch weer op.
pi_146599553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Despite a request from a laywer representing the families of the victims, prosecutors have not conducted another assessment of cell phone calls made by the women, since no additional tests can be done.

Investigators are planning to resturn to Alto Romero after the rainy season to conduct more interviews.

Dank je!

Meh, staat Lisanne Fronn in artikel. De ouders krijgen dus het hele rapport waaruit blijkt dat het niet om een misdaad gaat. Ze waren tot zover niet in bezit van alle info neem ik aan.
Vind het maar raar gaan, ook met mbt onderzoeken en eerdere berichten. En ben ik nu erg achterdochtig dat ik het merkwaardig vind als ik zeg dat dit nu allemaal gebeurt nadat die onderzoeker (artikel Domnivoor in vorig topic) aangaf nog extra onderzoek te willen doen?
  donderdag 13 november 2014 @ 01:26:19 #40
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146599767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Dit is wel een foto waarvan al langer een photoshop vermoeden bestaat, met mogelijke loslatende lagen. Het is zoals je het al hebt geformuleerd -- praktisch kan het bijna niet, als je ook die andere beelden van deze plek met mensen erop in ogenschouw neemt.

Ik zeg overigens niet dat dit gebeurd is, maar mijn twijfel laait toch weer op.
Perico, zie je die loslatende lagen alleen op de foto van Martijn F. of ook op de versie van Nexpanama?

(post van Perico hierover)
  donderdag 13 november 2014 @ 01:36:31 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146599962
quote:
ze wilden voorkomen dat het onderzoek afgerond zou worden.
  donderdag 13 november 2014 @ 01:43:10 #42
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146600060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:26 schreef Domnivoor het volgende:
Perico, zie je die loslatende lagen alleen op de foto van Martijn F. of ook op de versie van Nexpanama?

(post van Perico hierover)
Goeie vraag ja. Er was toen wel een foto nodig, voor de herdenkingsdienst. De foto van Martijn, daar staan duidelijke Adobe Photoshop gegevens in de metadata.

Met kleurenprofielen en zelfs een index van Reflective, Glossy, Positive, Color...
ja, zeggen de critici, dat heeft enkel met belichting te maken.. net ietsje mooier contrast, of kleurenfilter.. die foto bevat ook verder geen historische EXIF data meer, die van NEXPANAMA wel.

Uit de metadata blijkt, dat er wel 4000 x 4000 gezoomd is.. maar het achterland blijft zo mooi in zijn geheel bestaan terwijl het gezicht van Lisanne volgens de data zich op maar 0,5 meter bevindt.

Ter illustratie: foto 505, met Kris heel ver weg, daar wordt zij op 63 meter gegeven in die data.

Ook is de sluitertijd waanzinnig snel met 1/1002 seconde.. echt bizar.

De rest is 1/125, 1/50, 1/500, 1/30, 1/200 en de nachtfoto's begrijpelijk 1/15, qua sluitertijd.

Normaal laat hij bij 1/1000 zoveel licht binnen dat het resultaat niks wordt.. ja, als je 1 wielrenner uit een peloton dat met 50 km/uur aan je voorbijraast wilt fotograferen...

Maar gebruikelijk, als iemand voor je neus staat, en je wilt het gezicht scherp hebben.. dan is 1/1000 ongehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 01:54:37 ]
pi_146600114
Op deze youtube zie je John Cleese ook bovenop de Mirador, en kun je goed zien hoe je nergens een uitzicht hebt, alleen maar bomen en struiken wanneer je niet ergens op gaat staan, ook poseren met uitzicht op het dal achter je zonder dat je ergens op staat kan eigenlijk niet:

pi_146600116
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze wilden voorkomen dat het onderzoek afgerond zou worden.
Ik dacht te begrijpen dat zij het onderzoek weer willen starten na het regenseizoen.
  donderdag 13 november 2014 @ 02:01:18 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146600392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:45 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik dacht te begrijpen dat zij het onderzoek weer willen starten na het regenseizoen.
ze wilden, op aanraden van de advocaat, de resten van kris nog niet in ontvangst nemen omdat ze bang waren dat daarmee het onderzoek afgerond zou worden. Nu blijkt dat men nog wel even doorgaat kunnen ook zij de resten van hun dochter in ontvangst nemen.
pi_146600890
Panama wil af van deze zaak. Ben blij dat de resten worden overgedragen aan de fam. Kremers. Panama zal doorgaan met t onderzoek? Wat denk je zelf?
Nee natuurlijk niet. De familie Kremers is niet dom. Die weten dat ook wel.
ik heb een donkerbruin Zwarte Pieten vermoeden dat we de aankomende tijd veel meer te weten gaan komen over oa het NFI rapport.
  donderdag 13 november 2014 @ 02:46:27 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146600933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
Panama wil af van deze zaak. Ben blij dat de resten worden overgedragen aan de fam. Kremers. Panama zal doorgaan met t onderzoek? Wat denk je zelf?
ik heb een donkerbruin Zwarte Pieten vermoeden dat we de aankomende tijd veel meer te weten gaan komen over oa het NFI rapport.
Ik denk zelf dat er formeel tot eind december nog aan gewerkt wordt.
  donderdag 13 november 2014 @ 04:08:33 #48
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146601131
Daar ik naar aanleiding van eerdere opmerkingen van Za toch ben gaan twijfelen, of Lisanne niet gesoept is op foto 499, wat maanden terug ook een discussie was, heb ik drie foto's samengevoegd in een totaaloverzicht, te weten:

Een panorama foto van de plek van October 2013, foto 499 van Lisanne en de man in de paal, van 13 oktober 2013 ter plekke.

SPOILER
Je moet hierbij vooral letten op de verhoudingen van Lisanne, die qua grootte enorm afsteekt, in vergelijking met de andere beelden. Je dient nauwkeurig te kijken naar de grootte van de "rode" grote struik ter rechterzijde.

Op de eerste panoramafoto staan de toeristen hier ver vanaf. De man in de paal moet hoog klimmen om erboven uit te torenen. Lisanne staat er echter heel groot op, waarbij er verbazingwekkend veel achterland te zien is, en die struik is heel dichtbij.

De zoom in de metadata is 4000x4000. Op foto 500, waar zij ook opstaat, is er ook eenzelfde zoom gerapporteerd, maar staat zij er eigenlijk gewoon op, kleiner, en natuurlijk in verhouding tot het achterland. Het is dus niet zo, dat het een reuzenzoom is, die alles erg dichtbij haalt.

Zou het dat wel zijn, dan zou er overigens veel minder van het omvangrijke achterland opstaan, dat ook keurig in focus is en scherp, als opmerkelijk feit.

Mijn gevoel en ervaring neigt nu naar, dat ze geplakt is op foto 499, dat ze gewoonweg te groot is in verhouding tot het achterland, alle foto's en video's op deze top in de beraadslaging meenemend.

Dat is mijns inziens ondoenlijk met de vermelde zoom, van het fotografenstandpunt verder af, waarbij gemeld zij dat zij in de data wordt weergegeven als 0,5 meter van de lens verwijderd.

Dit is het vergelijk met de foto van Kris:
SPOILER
Je ziet dat de plant ter linkerzijde met de 'tentakels' niet zo veel verschilt, qua grootte, op beide foto's (merk je ook het verschil op, in de staat van de meest linkse "vrucht"? De vorm is anders bij Kris). Maar in verhouding is Lisanne heel groot ten opzichte van Kris.

Mocht dit waar zijn, dan is dat niet te merken in de metadata van de foto, wat weer verregaande consequenties heeft.

Uiteraard hoef niemand het met mij eens te zijn en mag iedereen het zijne denken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 04:18:28 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 05:14:14 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146601174
Die lichte vlek bij haar arm, waarvan sommigen denken dat het vergeten is mee te photoshoppen, is volgens anderen een weerkaatsing oid van het zonlicht oid. Ik heb niet zoveel verstand van fotograferen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Dat zegt natuurlijk niks, maar ik vroeg mij af, is dat een gangbaar iets, komt dat regelmatig voor?
  donderdag 13 november 2014 @ 05:23:50 #50
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146601181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:14 schreef Marrije het volgende:
Die lichte vlek bij haar arm, waarvan sommigen denken dat het vergeten is mee te photoshoppen, is volgens anderen een weerkaatsing oid van het zonlicht oid. Ik heb niet zoveel verstand van fotograferen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Dat zegt natuurlijk niks, maar ik vroeg mij af, is dat een gangbaar iets, komt dat regelmatig voor?
Haar linkerarm zou zich dan in de schaduw bevinden waarbij het gedeelte achter haar rug net in het zonlicht valt. Ja je kunt erover debatteren of dat gangbaar is, op deze top, op dit vermoede tijdstip.

In het hypothetische geval van het plakken van een persoon is buiten de juiste proportie met betrekking tot de achtergrond, het juiste licht de moeilijkste kwestie. Dat zal altijd anders zijn op de bronfoto in vergelijking met de foto waar je het poppetje op wilt plakken.

Dus ja, hier zou het dan gaan om: is het logisch dat Lisanne om 13:00 zoveel zon en schaduw vangt op deze manier, op deze plek?

Qua "verdachte" pixels ziet het er dan zo uit... op haar neus en bij de overgang van de kaak naar het haar:
SPOILER
En op de huid van haar linkerarm zitten opmerkelijk veel groene strepen en bevindt zich een donkere kleur aan de buitenkant van haar schouder, die hypothetisch niet is weggegumd:
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 05:39:57 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 05:56:01 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146601192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Haar linkerarm zou zich dan in de schaduw bevinden waarbij het gedeelte achter haar rug net in het zonlicht valt. Ja je kunt erover debatteren of dat gangbaar is, op deze top, op dit vermoede tijdstip.

In het hypothetische geval van het plakken van een persoon is buiten de juiste proportie met betrekking tot de achtergrond, het juiste licht de moeilijkste kwestie. Dat zal altijd anders zijn op de bronfoto in vergelijking met de foto waar je het poppetje op wilt plakken.

Dus ja, hier zou het dan gaan om: is het logisch dat Lisanne om 13:00 zoveel zon en schaduw vangt op deze manier, op deze plek?

Qua "verdachte" pixels ziet het er dan zo uit... op haar neus en bij de overgang van de kaak naar het haar:
SPOILER
En op de huid van haar linkerarm zitten opmerkelijk veel groene strepen en bevindt zich een donkere kleur aan de buitenkant van haar schouder, die hypothetisch niet is weggegumd:
SPOILER
bedankt voor je antwoord en de moeite die je erin hebt gestopt.
Blijft lastig voor een leek. Want als ik kijk naar die lichtstreep tussen arm en lichaam dan lijkt het wel alsof die bovenin en onderin wat lichter is. Alsof daar dan ook weer een schaduw overheen loopt, maar bestaat dat wel?
pi_146601207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:06 schreef Za het volgende:

[..]

Merkwaardig.
Ik denk dat het wel kan. Als je hem uit de foto zou knippen en verplaatsen naar een positie met zijn hoofd op dezelfde hoogte bij de struik als L, dan blijft er niet zoveel te overbruggen hoogte meer over. Een deel wordt al opgelost doordat hij wel erg in elkaar gedoken staat en zij meer rechtop. Verder zal zij meer lichaamslengte hebben dan hij. Tel daar dan nog de niet geringe verhoging door de liggende stronk/plank op waar ze vermoed ik op staat en je bent er.

De horror boat mag dan wel de overtreffende trap zijn van de misdrijftrein maar in de overdagfoto's zie ik persoonlijk (nog) niets vreemds. Niet dat dat iemand boeit of zo maar ik wou het toch effe kwijt hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 13-11-2014 06:22:18 ]
pi_146601250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:45 schreef Za het volgende:
Op deze youtube zie je John Cleese ook bovenop de Mirador, en kun je goed zien hoe je nergens een uitzicht hebt, alleen maar bomen en struiken wanneer je niet ergens op gaat staan, ook poseren met uitzicht op het dal achter je zonder dat je ergens op staat kan eigenlijk niet:

Kan ook te maken hebben met het seizoen en onderhoud door de tuinman met machete die op een andere video in beeld komt. Op de foto van P op de paal is door het vele groen de grillig gevormde plank volledig overwoekerd, bij K en L is dat allemaal kaal gesnoeid en weggemaaid.
pi_146601762
Kan iemand even goed naar L. Linker arm kijken? Er lijken ter hoogte van haar pols een paar stukjes te ontbreken. Perico?
pi_146602185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 04:08 schreef Perico het volgende:
Daar ik naar aanleiding van eerdere opmerkingen van Za toch ben gaan twijfelen, of Lisanne niet gesoept is op foto 499, wat maanden terug ook een discussie was, heb ik drie foto's samengevoegd in een totaaloverzicht, te weten:

Een panorama foto van de plek van October 2013, foto 499 van Lisanne en de man in de paal, van 13 oktober 2013 ter plekke.

SPOILER
Je moet hierbij vooral letten op de verhoudingen van Lisanne, die qua grootte enorm afsteekt, in vergelijking met de andere beelden. Je dient nauwkeurig te kijken naar de grootte van de "rode" grote struik ter rechterzijde.

Op de eerste panoramafoto staan de toeristen hier ver vanaf. De man in de paal moet hoog klimmen om erboven uit te torenen. Lisanne staat er echter heel groot op, waarbij er verbazingwekkend veel achterland te zien is, en die struik is heel dichtbij.

De zoom in de metadata is 4000x4000. Op foto 500, waar zij ook opstaat, is er ook eenzelfde zoom gerapporteerd, maar staat zij er eigenlijk gewoon op, kleiner, en natuurlijk in verhouding tot het achterland. Het is dus niet zo, dat het een reuzenzoom is, die alles erg dichtbij haalt.

Zou het dat wel zijn, dan zou er overigens veel minder van het omvangrijke achterland opstaan, dat ook keurig in focus is en scherp, als opmerkelijk feit.

Mijn gevoel en ervaring neigt nu naar, dat ze geplakt is op foto 499, dat ze gewoonweg te groot is in verhouding tot het achterland, alle foto's en video's op deze top in de beraadslaging meenemend.

Dat is mijns inziens ondoenlijk met de vermelde zoom, van het fotografenstandpunt verder af, waarbij gemeld zij dat zij in de data wordt weergegeven als 0,5 meter van de lens verwijderd.

Dit is het vergelijk met de foto van Kris:
SPOILER
Je ziet dat de plant ter linkerzijde met de 'tentakels' niet zo veel verschilt, qua grootte, op beide foto's (merk je ook het verschil op, in de staat van de meest linkse "vrucht"? De vorm is anders bij Kris). Maar in verhouding is Lisanne heel groot ten opzichte van Kris.

Mocht dit waar zijn, dan is dat niet te merken in de metadata van de foto, wat weer verregaande consequenties heeft.

Uiteraard hoef niemand het met mij eens te zijn en mag iedereen het zijne denken. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:23 schreef Perico het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Je hebt eens gevraagd of we dachten dat beide foto's (Kris en Lisanne) op dezelfde tijd zijn gemaakt: ik heb toen geantwoord dat het mij leek dat die van K veel eerder of later is gemaakt omdat het om die foto veel heiiger lijkt; bij haar een scherpe schaduw te zien, bij Lisanne wel.

Vanwege de verhoudingen en mijn slechte ruimtelijk inzicht, heb ik getwijfeld of het fotopunt hetzelfde was als op bijv. video AFK. Het idee van @Ouder1 dat K en L gewoon een stukje naar boven zijn gelopen (steep area) kwam me best geloofwaardig over.
Maar oa de 'attributen' (bruine boomstam, grijze V-vormige stronk) op de diverse foto's en videos wijzen toch op 1 en dezelfde plek. Wel de ene keer iets naar links, andere keer meer van bovenaf enz. (Mede) daardoor verschil is verhoudingen, afstand, grootte enz. van die 'attributen' t.o.v. elkaar en K en L.

Denk ik..............

De filmers (NOS Eva Wiessing, Hans Kremers) hadden beter kunnen stellen en laten zien, dat je met mooi weer een beter uitzicht hebt op die plek van waar af zij gefilmd hebben, MITS je hogerop gaat staan.
pi_146602359
Als ze dan toch teen die bruine boomstam geleund zou staan, zou daar die schaduw op de arm vandaan kunnen komen? En het scheve T-shirt?
pi_146602651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
Precies.
  donderdag 13 november 2014 @ 09:43:49 #58
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146602846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:45 schreef Za het volgende:

Maar dat filmpje kijkt volgens mij niet richting Boquete. Het uitzicht is achter de camera die dit heeft opgenomen. Je moet dus een halve slag draaien om het te zien.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_146602897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:16 schreef Lutalo het volgende:
Als ze dan toch teen die bruine boomstam geleund zou staan, zou daar die schaduw op de arm vandaan kunnen komen? En het scheve T-shirt?
Shirt zit denk ik rechtsachter in haar short gestoken, zit namelijk hetzelfde als op de andere foto.
pi_146603562
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:14 schreef Marrije het volgende:
Heel wat topics geleden heeft StaceySinger soortgelijke foto's van Lisanne gepost waarbij je bij dat stukje "arm met zonlicht" wel achtergrond van de omgeving zag.
Ik denk nog steeds 75% kans dat die foto van Lisanne op Mirador is gephotoshopt. Waarom? Geen idee, maar ik zie wel dat er in ieder geval niet nauwkeurig gebrusht is bij haar arm. Stacey gaf ook vlakken aan bij haar haren.

Ik dacht altijd dat er misschien iemand achter bij haar op de foto stond. Maar aangezien er nu echt wordt beweerd door Pitti dat er geen derden in spel waren, lijkt dat me stug.
  donderdag 13 november 2014 @ 10:23:49 #61
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146603788
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:14 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Heel wat topics geleden heeft StaceySinger soortgelijke foto's van Lisanne gepost waarbij je bij dat stukje "arm met zonlicht" wel achtergrond van de omgeving zag.
Ik denk nog steeds 75% kans dat die foto van Lisanne op Mirador is gephotoshopt. Waarom? Geen idee, maar ik zie wel dat er in ieder geval niet nauwkeurig gebrusht is bij haar arm. Stacey gaf ook vlakken aan bij haar haren.

Ik dacht altijd dat er misschien iemand achter bij haar op de foto stond. Maar aangezien er nu echt wordt beweerd door Pitti dat er geen derden in spel waren, lijkt dat me stug.
Gezien het doel waarvoor de foto is gebruikt is hij bewerkt om hem zo 'mooi' mogelijk te maken. Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?
pi_146604323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:23 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Gezien het doel waarvoor de foto is gebruikt is hij bewerkt om hem zo 'mooi' mogelijk te maken. Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken?
Over welke foto heb jij het? En welk doel?
Nou excuse me princess;). Dat kan inderdaad, maar wat was er dan zo onzuiver op die plekken dat het bewerkt moest worden?
pi_146604666
Als de foto inderdaad gefotoshopt is dan vraag ik me wel af met welk doel?
Hetzij door de "dader(s)" hetzij door de familie zelf.
pi_146604826
quote:
Perico schreef;
Ik was degene die de discussie over deze foto maanden geleden gestart ben.
Toen was het nog nauwelijks bespreekbaar hier, kreeg commentaar van hier tot Tokio dat het ongepast was om te beweren enzovoort.
Ik ben het wel met je eens, volgens mij is de foto geshopt.
pi_146605019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:08 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Toen was het nog nauwelijks bespreekbaar hier, kreeg commentaar van hier tot Tokio dat het ongepast was om te beweren enzovoort.
Vond het goed dat je erover was begonnnen en je hebt ook bijval gekregen destijds. Jij was niet de enige die dat dacht en volgens mij hebben genoeg mensen commentaar over zich heen gekregen over verschillende onderwerpen.
pi_146605038
Maar met welk doel?
(ik vond die 6 seconden verschil destijds ook ongeloofwaardig)
  donderdag 13 november 2014 @ 11:28:43 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146605334
quote:

[..]

dan eerder rechts naast haar, aan haar rechterkant.
den ik.
pi_146605369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:16 schreef jackie12 het volgende:
Maar met welk doel?
Ik heb geen idee. Mooier maken ansich voor een FB header, lijkt me die paar blaadjes meer of minder op de achtergrond niets uit uit te maken.
pi_146605402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan eerder rechts naast haar, aan haar rechterkant.
den ik.
Zelf dacht ik nog even dat de foto gespiegeld was...
  donderdag 13 november 2014 @ 11:37:57 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146605549
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:31 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Zelf dacht ik nog even dat de foto gespiegeld was...
daar was dacht ik naar gekeken ivm de armbandjes
pi_146605556
hier mis ik stukjes.

vooral bij de onderarm.
pi_146605642
en hier nog een foto van uitzicht top.
pi_146605659
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:15 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Vond het goed dat je erover was begonnnen en je hebt ook bijval gekregen destijds. Jij was niet de enige die dat dacht en volgens mij hebben genoeg mensen commentaar over zich heen gekregen over verschillende onderwerpen.
O is ook niet als klagen bedoelt, indertijd was er voor zover ik me herinner maar 1 user die er in mee ging en later Perico ook. De rest werd "ziek van het gezeur over de foto" daarom vind ik het fijn om te zien dat het nu weer ter sprake komt.
  donderdag 13 november 2014 @ 11:44:25 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146605704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:38 schreef ToniB het volgende:
hier mis ik stukjes.
[ afbeelding ]
vooral bij de onderarm.
ja ik heb daarnaar gekeken, maar ben nu pas net weer thuis en had er nog niet op gereageerd. Ik ben even door wat andere foto's heen gegaan en oa de schipholfoto had dat ook bij een hand. kan dus ook komen door het inzoomen? Hoeft niet perse een teken te zijn shoppen?
  donderdag 13 november 2014 @ 11:45:04 #75
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146605714
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:08 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten moeten we afspreken wat we hier onder "shoppen" verstaan. Vijf procent contrast toevoegen of het rood in een foto wat ophalen is ook shoppen. Mensen uit foto's wegretoucheren zoals onder Stalin gebeurde is het andere uiterste. Volgens mij heeft deze foto een standaardbewerking (of poging daartoe) ondergaan, d.w.z. ik denk dat er niets van betekenis is uitgegumd of toegevoegd.
pi_146605841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten moeten we afspreken wat we hier onder "shoppen" verstaan. Vijf procent contrast toevoegen of het rood in een foto wat ophalen is ook shoppen. Mensen uit foto's wegretoucheren zoals onder Stalin gebeurde is het andere uiterste. Volgens mij heeft deze foto een standaardbewerking (of poging daartoe) ondergaan, d.w.z. ik denk dat er niets van betekenis is uitgegumd of toegevoegd.
Daar denk ik dus anders over, ik zeg alleen niet dat het met kwade bedoelingen gedaan zou zijn.
Ik heb steeds (al maanden) gezegd dat deze foto volgens mij is samengesteld om een mooi plaatje voor de herdenkingsdienst te maken. Bij de herdenkingsdienst in de kerk is deze foto gebruikt.
pi_146606126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:16 schreef jackie12 het volgende:
Maar met welk doel?
Kan, maar hoeft niet met een slecht doel gedaan te zijn. Waar het mij meer om gaat is dat de berekeningen die er op los gelaten zijn wat betreft tijd ivm zonnestand en schaduw misschien nergens over gaan.
pi_146606186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik heb daarnaar gekeken, maar ben nu pas net weer thuis en had er nog niet op gereageerd. Ik ben even door wat andere foto's heen gegaan en oa de schipholfoto had dat ook bij een hand. kan dus ook komen door het inzoomen? Hoeft niet perse een teken te zijn shoppen?
vraagje.
Zijn die foto's van Schiphol met dezelfde camera gemaakt?
  donderdag 13 november 2014 @ 12:05:52 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:03 schreef ToniB het volgende:

[..]

vraagje.
Dat kan ik niet zien, iemand anders misschien?
pi_146606256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:03 schreef ToniB het volgende:

[..]

vraagje.
nee de schipholfoto's zijn door de familie met een andere camera gemaakt
pi_146606331
Bedankt, dan moeten we dus kijken of we deze onregelmatigheden ook vinden op de andere foto's die met de canon zijn gemaakt. Kom er later op terug moet eerst even werken.
pi_146606450
quote:

[..]

Dat Pitti beweert dat er geen derden bij betrokken waren, behoeft natuurlijk nog niet voor waarheid te worden aangenomen.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:13:23 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:09 schreef ToniB het volgende:
Bedankt, dan moeten we dus kijken of we deze onregelmatigheden ook vinden op de andere foto's die met de canon zijn gemaakt. Kom er later op terug moet eerst even werken.
ik vond het bij een van die bergbeekfoto's met kris erop stukken minder maar daar is misschien veel minder ingezoomd?
pi_146606529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat Pitti beweert dat er geen derden bij betrokken waren, behoeft natuurlijk nog niet voor waarheid te worden aangenomen.
Heb je die foto toevallig opgeslagen of heb je de link? Oh please zeg me niet dat ik al die topics moet doorzoeken........
pi_146606573
heb de verkeerde gequote..... was voor Midnightboom.
pi_146606599
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:17 schreef ToniB het volgende:
heb de verkeerde gequote..... was voor Midnightboom.
Dat begreep ik.
pi_146606617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:18 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat begreep ik.
:)
  donderdag 13 november 2014 @ 12:22:06 #88
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146606735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zo hoeft ook mijn bewering dat er op dit moment geen insluiper onder mijn bed ligt niet voor waarheid te worden aangenomen. Zelf neem ik genoegen met de constatering dat er geen enkele aanwijzing is dat er een insluiper onder mijn bed ligt, maar anderen zijn hier misschien wat strenger in. Ik ga toch maar even kijken... :7
  donderdag 13 november 2014 @ 12:24:14 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606791
Voor degene die aan een misdaad denken, denken jullie dat het
1) met voorbedachte rade was, gepland en wel om de meiden in de val te lokken
2) een uit de hand gelopen iets was, bv een uit de hand gelopen overval, een uit de hand gelopen fysieke toenadering
3) een 'gelegenheidsmoord' was, niet vooraf gepland, maar de gelegenheid was daar, bijvoorbeeld geen getuigen en misschien al iemand die eerder heeft gemoord en daar een kick van krijgt oid
pi_146606871
Ik persoonlijk denk 2
pi_146606914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:22 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zo hoeft ook mijn bewering dat er op dit moment geen insluiper onder mijn bed ligt niet voor waarheid te worden aangenomen. Zelf neem ik genoegen met de constatering dat er geen enkele aanwijzing is dat er een insluiper onder mijn bed ligt, maar anderen zijn hier misschien wat strenger in. Ik ga toch maar even kijken... :7
Deze vergelijking is alleen relevant als er spullen of personen uit je huis verdwenen zijn.
Zou je dan ook niet onder je bed en in de kast kijken of er een insluiper was?
  donderdag 13 november 2014 @ 12:31:01 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146607033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:26 schreef ToniB het volgende:
Ik persoonlijk denk 2
en denk je dan dat ze de dader(s) 'kenden' of dat ze zich met zn tweetjes waanden en compleet overdonderd werden (kunnen ze alsnog een idee hebben van de dader(s) trouwens).

Ik vind het erg lastig om een beeld te vormen van wat ik nou eigenlijk denk terwijl ik al vanaf het begin roep dat ik denk dat het om een misdrijf gaat.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:33:46 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146607117
Ik blijf er maar mee zitten dat ik denk dat ze zijn meegelift met de verkeerde. Dus eerst vertrouwen hadden in die persoon omdat ze dachten oh dat is die, dan zit het wel goed en dat later bleek dat het toch foute boel was.
pi_146607321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:15 schreef ToniB het volgende:

[..]

Heb je die foto toevallig opgeslagen of heb je de link? Oh please zeg me niet dat ik al die topics moet doorzoeken........
Bedoel je de foto's die Stacey destijds had gepost? Sorry, heb ik niet opgeslagen. Zal even moeten achterhalen welk topic dat is, maar kan even duren.

EDIT: Heb Stacey DM gestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door MidnightB00m op 13-11-2014 12:48:09 ]
pi_146607783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Marrije het volgende:
Ik blijf er maar mee zitten dat ik denk dat ze zijn meegelift met de verkeerde. Dus eerst vertrouwen hadden in die persoon omdat ze dachten oh dat is die, dan zit het wel goed en dat later bleek dat het toch foute boel was.
denk het ook.

Er zijn volgens mij niet veel tijdstippen, plaatsen en tijdsloten waarin ze in Boquete iemand goed hebben kunnen leren kennen. Voorbeelden:

- supermarkt / winkels
- Beauty salon
- drogist
- bank
- taalschool Spanish by the river
- restaurant Nelvis en wellicht een ander (ontbijt/ lunch/diner)
- taxi
- uitgaan (zondagavond?)

Als je in een moderne auto zit, die stopt, en je stapt in, treedt tegenwoordig in alle wagens de remote deurvergrendeling (kinderslot) op de achterportieren en zij-portieren automatisch boven een bepaalde aanvangssnelheid in werking.
pi_146607903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:24 schreef Marrije het volgende:
Voor degene die aan een misdaad denken, denken jullie dat het
1) met voorbedachte rade was, gepland en wel om de meiden in de val te lokken
2) een uit de hand gelopen iets was, bv een uit de hand gelopen overval, een uit de hand gelopen fysieke toenadering
3) een 'gelegenheidsmoord' was, niet vooraf gepland, maar de gelegenheid was daar, bijvoorbeeld geen getuigen en misschien al iemand die eerder heeft gemoord en daar een kick van krijgt oid
Ik ben nu niet meteen een "misdaad-denker", maar als het om een misdaad zou gaan, denk ik aan 2...
pi_146608453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Marrije het volgende:
Dat idee/gevoel heb ik ook.
pi_146609254
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

en denk je dan dat ze de dader(s) 'kenden' of dat ze zich met zn tweetjes waanden en compleet overdonderd werden (kunnen ze alsnog een idee hebben van de dader(s) trouwens).

Ik vind het erg lastig om een beeld te vormen van wat ik nou eigenlijk denk terwijl ik al vanaf het begin roep dat ik denk dat het om een misdrijf gaat.
ik denk dat ze met "gids" waren, misschien 2 / 3 man net als bij de ouders. Gidsen hebben vaker hulpjes of juist experts van het gebied bij zich...zie bv foto's van P.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:36:28 #99
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146611176
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:28 schreef ToniB het volgende:
Kan iemand even goed naar L. Linker arm kijken? Er lijken ter hoogte van haar pols een paar stukjes te ontbreken. Perico?
Goed gezien, Toni! Ja, het groen maakt daar een onnatuurlijke inham, alsof er inderdaad een hoekje pols ontbreekt.

Zonder nu hier een waardeoordeel te vellen of het daadwerkelijk is gebeurd, maar mocht iemand niet weten hoe zo'n photoshop kan gaan, als één van de mogelijkheden:

Het makkelijkst is, om de persoon naar keuze grofweg uit te knippen, met een selectievierkant. Dan plak je deze op de doelfoto. Dan neem je een gum en ga je alle ruimte rond de persoon uitgummen, zodat de goede achtergrond van de doelfoto meer en meer zichtbaar wordt.

Hierna zoom je in, met factor 5:1 ofzo, en zie je als het goed is de foto in kleine vierkantjes. Dan ga je met de gum, zonodig slechts met pixelfactor 1, elk "verkeerd" vakje rondom de contouren van de persoon uitgummen, pixel voor pixel. Dit is vrij tijdrovend, maar wel essentieel.

Als je uitzoomt naar 1:1, valt het als het goed is dan niet meer te zien dat de persoon origineel in een heel ander decor stond. Maar er zijn altijd details die wringen.

Als je professioneel bent, ga je nog pixel voor pixel na waar je het licht wil aanpassen om het een naadloos geheel te maken, of ga je de contouren smudgen zodat het niet lijkt alsof de persoon is uitgeknipt. En kies je uit legio belichtingopties degene, die het meest overeenkomt met het aura van de doelfoto.

Bij het vermoeden van photoshop kun je dan kijken of niet per ongeluk wat vierkantjes teveel zijn uitgegumd, of de verhoudingen van lichaamsgrootte en achtergrond kloppen en of zonlicht en schaduw van de persoon overeenkomt met het achtergronddecor.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:41:26 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146611365
Dat moet echt pixel voor pixel handmatig gegumd worden? Ik dacht dat daar een knop voor was _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')